
Je kunt hem veel verwijten, maar Diederik Samsom is wel in staat zichzelf op de kaart te zetten. De voormalige Greenpeace- en GroenFront-activist is tegenwoordig lid van de Tweede Kamer namens de PvdA. Samsom is groot voorstander van de
biefstuk-tax want hij is er heilig van overtuigd dat een vleesetende Toyota Prius-rijder milieuvervuilender is dan een vegetarische Hummer-rijder. Maar het kan nog gekker. Want wanneer het aan de nieuwbakken energiefilosoof ligt, gaat de
bijtelling voor leaserijders komend jaar nog veel verder omhoog. Want PvdA-stemmers hebben toch geen leasebak. De linkse regering ontvouwde op Prinsjesdag al het onzalige plan om alle zakelijke rijders voortaan voor 25 procent aan te slaan, maar dat gaat Samsom niet ver genoeg. Wie niét in een Prius rijdt mag, wanneer het aan Samsom ligt, straks
30 procent bijtellen. Dat betekent als je fatsoenlijke auto van 1,5 ton hebt, je daarvan 50K zelf mag ophoesten. En dat betekent weer snijden in de zomervakantie, skivakantie en bootvakantie. Ja, eigen schuld, dikke bult, vleesetende kilometervreter...
Reaguursels
InloggenIk roep iedere zelfstande ondernemer op om een 25 jaar oude diesel te kopen. Bijna geen bijtelling en maximale CO2 uitstoot, wat willen we nog meer?
@Hoen: het is een secundaire arbeidsvoorwaarde. Als iemand heel veel provisie zou krijgen n.a.v. verkoop hoor je toch ook niemand janken! Zelfde geld bij een leaseauto; extraatje van het bedrijf wat als loon wordt gezien. Dat loon is heus wel aangepast aan het ontvangen van een leaseauto (bij mij in ieder geval); en dan betalen wij leaserijders er ook nog eens 22% over.
We kunnen natuurlijk ook gaan zeiken over mensen die veelvuldig op het werk kopieeren, pennen meenemen, koffie leuten e.d.; dit is net zo iets, alleen nuttiger! Kost ook materiaal; dus slecht voor het milieu (en dat zonder bijtelling).
Ik snap niet zo goed waarom de leaserijder altijd het zwarte schaap moet zijn in de ogen van mensen die deze "luxe" niet hebben. Dat de reaguurders die iets op leasewagens aan te merken hebben dan eerst maar eens voor hun eigen deur kijken wat ze allemaal beter kunnen doen en moeten laten om bewuster bezig te zijn met alles in de wereld. Laat ons tot de tijd dat iedereen dat heeft gedaan maar lekker voordeliger rondrijden in onze moderne, zuinige en nieuwe leasebakken!
Heel simplistisch..................
Het principe, dat je niets in je eigen portemonnee merkt hoeveel kilometers je rijdt, is asociaal. Maar aan dat principe verandert op deze manier niets. Het gebruik moet worden belast, niet het bezit (nou ja, de lease).
wordt mijn net verlengd liescontract ook afgekocht als het voor me te duur wordt gemaakt door den haag? Ik kan 'm afkopen in het eerste jaar voor handelswaarde-boekwaarde. overgeleverd aan wat een boekhouder 'm waard vindt. Het tweede jaar voor 7 (!) keer het maandbedrag.
@Kees3382
Het is inderdaad die eeuwenoude macht die dit gedonder veroorzaakt!
@James Lastig. 15000 euro netto overhouden door alleen maar over de grens te verkassen geloof ik, althans voor iedereen die hard werkt dan. Laat die anderen, inclusief Diederik maar hier blijven.
Pimster, goed verhaal. Maar het huidige kabinet slopen heeft totaal geen zin. Want daarvoor in de plaats komt een ander kabinet en er verandert niets. Wat je moet slopen is de macht die het het al bijna 200 jaar voor het zeggen heeft in dit land.
Ps: voordat er aannames komen over m'n beroep; ik ben vertegenwoordiger en heb een leaseauto gewoon keihard nodig.
In het buitenland mag ik fijn zelf m'n brandstof betalen en ik rijd niet meer dan ik voorheen met m'n eigen vervoer reed (met een verbruik van 1:10).
Openbaar vervoer hier in de regio: van 1 euro voor een kaartje (retour) naar 4 euro voor dezelfde rit (retour).
Hoezo OV toegangkelijker en aantrekkelijker maken?? Stink-Veolia/NS!!!
Groetuh!
Elke week gaat het gekker worden in dit land; en dat is wel weer eens te herleiden uit dit "nieuws".
Ik rijd zelf ook een leaseauto; een Ford Focus van 3 maanden oud met energielabel B. Voorheen reed ik voornamelijk oudere en veel onzuinigere auto's. Dus ik ben officieel goed bezig!
Die 22% bijtelling neem ik voor lief (Euro 560,- p/m bruto) en die 25% die komend jaar onze staatskast gaat vullen ook nog wel, maar meteen als het nog duurder gaat worden om een fatsoenlijk beroep uit te blijven oefenen in Nederland ga ik serieus denken om te verhuizen naar Belgie. Daar is het leaserijden niet zo duur! Ook nog eens minder BPM, dus een grotere leaseauto!
Het enigste wat de staat met al onze zuurverdiende belastingcenten wil doen is heel veel vreemdelingen dit land inhalen en alle bankhangers en *kuch* arbeidsongeschikten aan het leven te houden middels een uitkering die veeeeeel lager zou moeten zijn, zodat men een stimulans krijgt om te gaan werken en zich de taal en cultuur van dit land eigen te maken. Alles wat we doen kost steeds meer geld; roken, op stap gaan, kermisbezoek (binnenkort misschien 19% BTW i.p.v. de 6% die nu geld) etc etc etc..............
Dat deze staat er eerst maar eens zorg voor draagt dat andere zaken beter gaan in dit rotte land. Dat is prioriteit numero uno! En niet het dwarsliggen van mensen die werken voor hun centen.
Het wordt gewoon tijd dat er heel veel mensen keihard NEE zeggen tegen de huidige maatregelen! Waarom lukt dit bewoners van de Vinkenslag wel en anderen niet? Vaag beleid!
En het afgeven op mensen met een leaseauto is erg zielig en in mijn ogen gewoon jaloers gedrag!
Gaat Geenstijl.nl iets bedenken zodat we het huidige kabinet met haar belachelijke gelklopperij kunnen slopen?
Groeten van Pimster
luckybee 02-10-07 @ 14:51
Volgens mij zijn vetten de nutrienten voor hersens. Eiwitten zitten zowel in plantaardig voedsel als vlees. Alleen het vetgehalte is lager in groentes, vandaar een vervanger.
Wat hij mee bereikt is dat lease auto rijders zelf auto's gaan kopen, verder helemaal niets (behalve natuurlijk de remmend effect die te veel belastingen hebben op de economie).
Hoezo nivelleren!
EUR 200.000 is altijd nog iets ander dan EUR 20.000. Dat is namelijk 10x zoveel. En welk recht of andere reden heeft iemand om zoveel meer te
'verdienen'. Die EUR 20.000 gaat alleen maar op alleen primair levensonderhoud. De andere houdt nog EUR 180.000 om de leuke dingen te doen. En dan nog durevn zeuren over en leaseauto!!!
Iemand die in de lease 1,5 ton kan spenderen zal ook een accountant hebben voor zijn prive zaken.
Die kan hem haar fijn uitleggen hoe hij zijn lease vergoeding van zijn werkgever/onderneming anders kan laten uitbetalen zodat hij gewoon die lease auto met een beetje prive geld erbij, gewoon prive kan aanschaffen.
Mensen die lease auto's rijden zijn de minkukels van deze maatschappij, die willen slechts met "gehuurde" spullen aantonen dat ze iets voorstellen.
Je moet maar eens uitrekenen hoeveel je kwijt bent voor een middenklasser (tot 30.000) op diesel die je in 5 jaar afschrijft bij een kilometer vergoeding van maximaal (was?) 450,- die je netto uitbetaald krijgt per maand.
De rest waarde is bijna pure winst.
PvdA:
Na de eerstvolgende verkiezingen fijn in de oppositie samen met D66. Toch een oppositie van naar schatting 15 zetels.
Ongelooflijk stompzinnige diefachtige labbekakken!
@-=PyP=- 02-10-07 @ 16:57
Da's niet helemaal de insteek, het uiteindelijke doel van Samson is dat iedereen uiteindelijk gezellig samen carpoolt in dezelfde Staatsautomobiel.
Het schijnt dat de makers van de nieuwe Trabant in Den Haag al flink aan het lobbyen zijn voor dit megacontract:
http://www.autogids.be/artikel/prototype-9771.htm
@Mr Sanbou
Amen, goed gezegd!
Daar komt nog bij dat je echt geen lease auto krijgt als je niet mobiel hoeft te zijn voor je functie.
En dat mobiel zijn is nu een van de grote problemen in dit land waar geen enkel kabinet ooit ene kloten aan gedaan heeft
Nivelleren jongens, nivelleren. Bijstandmoedertjes moeten ook een A6 Avant kunnen rijden.
Nivelleren jongens, nivelleren. Bijstandmoedertjes moeten ook een A6 Avant kunnen rijden.
Dit is niet links meer, dit gaat richtig communisme!
We stoppen pas wanneer iedereen hetzelfde verdiend, en in saaie nietszeggende rijtjeshuizen woont...
@ poedel 02-10-07 @ 14:35
Een leaseauto (auto beschikbaar gesteld door de werkgever) is een secundaire arbeidsvoorwaarde. Is dus loon in ruil voor verrichte -of nog te verrichten- arbeid. Niets gratis privé-kilometers, want over deze vorm van salaris betaalt iedere 'leaserijder' gewoon z'n belasting. Dat dit (voor de één meer dan de andere) een aantrekkelijke vorm van salariëring is, is een heel andere discussie, waar de uitkomst waarschijnlijk een stuk minder frivool blijkt te zijn als menig niet-leaserijder denkt.
Het bedrog van Samson en zijn Rooie Roversbende zit 'm in het feit dat hij wederom een flink stuk salaris wil afpakken van degenen die de afgelopen 6 jaar de pleurisbende van Kok hebben opgeruimd en nu ook nog geacht worden om de zelfkant van de samenleving (onlangs verrijkt met 30.000 pardonisten) van een nieuw bloemetjesbehang te voorzien. En dat Diederik S. deze vorm van diefstal ook nog 's onder het tapijt van de terugdringen van de CO2-uitstoot durft te schuiven is helemaal een gotspe. Word er echt kotsmisslijk van ...... ;-(
Niet vergeten Samsom is vegetarier. Zijn hersens krijgen allang geen voeding meer, daar om is hij ondanks hoog opleiding als maar dommer.zelfs de Chinesen;de uitvinders van de Tofu, ketjap,en andere soya produkten, al lang ontdekt , dat mensen ook dieren ,proteine nodig heeft namelijk voor zijn hersens. Er is niemand op deze wereld die zo dol op vlees is als Chinesen. Alles wat kuicht en vluicht of zwim , wordt door ze gegeten.Wij beginnen eerst met soya als plantaardige protein lieverant, te eten en menen dat wij het ei van Columbus hebben gevonden?Om dat we van vlees helemaal zat zijn?DeChinesen hebben het eerst na eeuwen ontdekt dat het niet goed is.
Die PvdA is zoooooooo 20ste eeuw. Hef maar op, ze zijn toch al lang ingehaald door de geschiedenis en de SP.
@doskabouter. Met de laatste zin ben ik het niet eens. Waarom zou een dergelijk persoon gratis prive-kilometers (vakanties) mogen rijden en zijn kantoorcollega niet?
Samson, luister eens naar Gert
Iedere keer als er iets of iemand van PVDA in het nieuws is, bekruipt mij een onbehaagelijk gevoel en moet soms even terug denken aan een intervieuw wat ik ooit eens las met J. Luns voormalig minister van buitenlandse zaken. Die verklaarde in het intervieuw dat hij in 1965 overwoog om, als de PVDA deel uit zou maken van de regering, om dan een staatsgreep te plegen.... ik heb nooit begrepen waarom hij dat nooit gedaan heeft.
@oskabouter 02-10-07 @ 12:58
Afgunst!
Het kost jou geen cent.
Ik wil af van de regering, maar dat lukt mij ook niet...
Het is aan de ene kant belachelijk maar aan de andere kant (mengele moment) vind ik het ook belachelijk dat IT pikkies een leasebak krijgen om van huis naar kantoor te rijden. Of nog erger ........ dat hun vrouw erin rijdt en dat de IT-nerd met de fiets naar zijn werk gaat. Het is allemaal uit de hand gelopen toen Getronics en Ordina met leasebakken en mobieltjes gingen gooien om aan vee te komen. Draai dat maar is terug.
Een vertegenwoordiger of andere mobiele medewerker hoort een leasebak te hebben en dat hoort niet belast te zijn.
Dat PvdA zien we straks niet meer terug, ze rammen zichzelf uit de markt met nog wat spartelingen. Ongelooflijk. Beetje verstand is ver te zoeken.
Jaaa, laten we de economie nog verder de nek omdraaien PVDi!
Verval = PVDi
Revolutie waar blijf je.
@finnish humor 02-10-07 @ 10:43
Je wilt twee dingen: minder vervuiling (gezondheidseffecten enz) en mobiliteit (de economie moet ondertussen wel draaien). Daar zal zelfs Samson het mee eens zijn. Maar sommige van zijn oplossingen leiden tot een verlies aan mobiliteit, en andere zelfs aan een verlies van mobiliteit en meer uitstoot (zijn verzet tegen wegverbreding op zg knelpunten, met filevorming als gevolg). Hij gelooft nl dat mensen massaal overstappen op het OV als de benzine een dubbeltje duurder wordt, gaat niet geburen.
Ik denk niet dat je mensen uit de auto kunt trappen, wel dat bv het woon-werkverkeer korter en soepeler kan laten verlopen. Door bv woningen te bouwen in het groene hart, dichterbij de werkplek. Ook meer asfalt rond knelpunten en tegelijkertijd investeren in het OV. Dan hebben mensen wel een alternatief en kun je pogen om bv het rijden in nieuwe en meer zuinige auto's fiscaal aantrekkelijker te maken, of de aanschaf van SUV's duurder. Straffen én belonen dus.
Het extra belasten van bestaande slurpende bedrijfswagens of personenwagens wat Samson nu voorstelt, leidt volgens mij tot niets. Iig niet tot het wegdoen van het karretje, je hebt je geld er al ingestoken. We krijgen net zoveel of meer benzineverbruik met alleen hoge belastingopbrengsten en een paar failliete ondernemers.
Gevolgen van deze maatregel voor mij persoonlijk? Ik ga gewoon niet meer privé in dat ding rijden. Ik maak vanaf volgend jaar voor privéritten gewoon gebruik van de tweedehands auto van mijn vrouw, die uiteraard veel vervuilender is dan mijn lease-auto.
Dit betekent voor mijn geval concreet: meer milieuvervuiling en minder belastinginkomsten voor de overheid.
fatsoenlijke auto van 1,5 ton, tja deze valt zeker onder de category ikke-ikke-ikke. dit soort mensen heeft op alles commentaar dus kun je het toch nooit goed doen bij ze.
@ Dr. Faustus 02-10-07 @ 12:08
Als we alle niet-werkenden wegjagen, komt er ook een eind aan de verrechtsing...
@witwas 02-10-07 @ 12:04
Precies, en daarom vroeg ik mij dus af waarom een normaal werkend mens zich nog langer laat bestelen door Balkenende en zijn kliek en niet gewoon vertrekt, net zoals 150.000 anderen dat ieder jaar doen.
Als we alle werkende mensen naar het buitenland jagen komt er misschien een einde aan de verrechtsing van de bevolking, moet Samson hebben gedacht.
Verhogen van de bijtelling leidt enkel tot meer auto's: Ik ga gewoon tot maximaal 500 km privé in m'n leasebak rijden. (met een beetje sjoemelen 2000km, dat schrijf ik wel weg bij de overige 40.000...) Dan koop ik van het overgebleven geld, in dat geval toch een leuke 300 euri netto, een knap wagentje voor de vrouw. Er moet dan wel wat bij, maar dan kan zij lekker ook de hele dag sturen. Haagse lutsers.
@ me
www.youtube.com/watch?v=1DHyuBNkguk
Ga slapen. Dan ook.
@james lastig
Over dat begrotingsoverschot in België is ook wel wat te zeggen. Creatief boekhouden kennen ze daar ook:
www.europa-nu.nl/9353000/1/j9vvh6nf08t...
Maar de vergelijking met België vind ik verder niet zo interessant. Het probleem iis dat het huidige kabinet de economie kapotbelast.
En alweer stilte in de correcte media, ook de Televaag is verworden tot een PvdI partijblad, net zoals de Volksverlakkerkrant
Samson= tabak= shag= is rotzooi!
Ok ik geef op. Later.
www.youtube.com/watch?v=KQCmS3TO-O8&am...
"To be or not to be, that's the question"
Vooralsnog komt niemand in aanmerking.
@MickyM 02-10-07 @ 11:31
Droom (en betaal) maar rustig verder in een land waarvan jij denkt dat het beter is. Maar dan moet je ook niet klagen over de belastingdruk en het leger uitvreters dat daarvan onderhouden wordt.
@witwas 02-10-07 @ 11:41
De staatsschuld is een probleem maar er wordt al jaren aan gewerkt die te verminderen. De BE overheid heeft ook al jaren een begrotingsoverschot en verlaagt ondertussen de belastingen voor de werkende bevolking. Daardoor zijn de burgers beter in staat voor zichzelf te zorgen. Dat is overigens het cruciale verschil tussen BE en NL. In BE kun en mag je voor jezelf zorgen, in NL wordt ieder eigen initiatief bij voorbaat verboden, of kapotgereglementeerd.
Het is altijd grappig om te zien hoe de gemiddelde NL-er zich laatdunkend over België uitlaat. Dit terwijl die NL-ers die een beetje talent, ambitie, geld of een combinatie daarvan hebben in drommen deze kant uitkomen en nooit meer weggaan. Ik schat dat ik per jaar zo'n 15000 euro NETTO meer overhou dan ik in NL zou doen. Daar kan ik leuk van leven en genoeg van opzij zetten om dat ook later te blijven doen.
@Kerby 02-10-07 @ 09:21
Dan mag je hem ook houden na 4 jaar. Als lease rijden ben je hem gewoon weer kwijt.
.
Maar weet iemand hoe je zelf kan stoppen met werken en een uitkering kan krijgen??
@hekkesluiter 02-10-07 @ 10:42
U bent 1 van die hardwerkende NL'ers die tussen 7.00 uur en 20.00 uur zijn plicht vervuld?Ga goeddomme doen waar je voor betaald wordt, lutser!§
Ofwel, u gedraagt u niet conform de huidige tijd context. Moeilijke woorden? Ja. Moeilijk doen? Absoluut. Ies moeilijk? Absoluut niet. Raarrrr maar Waarrr.
Wat dan weer niet wil zeggen dat varkens dom zijn. Koeien zijn dommer. Maar dat is niet het punt. Wij zijn zelf acclaimed humans. Leef er dan ook naar, of ga gewoon dood.
www.knack.be/belga/algemeen//site13-se...
@James Lastig Binnen 10 jaar zullen de zaken in België ingrijpend veranderen. Want ook daar slaat de vegrijzing toe, en dat in combinatie met een staatschuld die ruim 2,2 keer zo hoog is (in % van het BBP) als in NL ......
Lutsers all over the fucking place. Maar dan weer, wat anders is nieuw.
@ mik123 02-10-07 @ 11:03
Teveel credit voor de PVDfuckingA. Alleen mensen met een IQ van een varken maken Nederland kapot. With all due respetc.
@James Lastig 02-10-07 @ 11:25
En een failliet land, ja zo kan het ook...
@Kees Maf 02-10-07 @ 09:47
Noem mij één Europees land waar de werkende burger minstens net zo wordt kapotbelast en uitgekleed als in NL ten voordele van het immer groeiende leger (s)linkse uitvreters.
Ik woon zelf al 17 jaar in België. Onderwijs en zorg veel beter dan NL, auto's zo'n 30% goedkoper, wegenbelasting lager, huizen goedkoper, nauwelijks bijtelling voor lease auto's, veel minder regeltjeszieke en bemoeizuchtige overheid, ruimte voor eigen initiatieven, belastingverMINDERing voor de werkende bevolking enz/ enz. Mij zien ze nooit meer terug in de bananenmonarchie die NL heet.
Call me a bitch, maar we are fucking losing it. Biggie Time. Then again, who really gives a kont van een rat.
@ bd
Zit! En ZIT!!!
valt me nog mee dat zo een linkse terrorist niet bij de Groen Links terecht is gekomen
Is Samson al niet eerder weggetrapt bij Philips omdat hij aan a-sociaal likken naar boven en trappen naar onderen deed of was die andere Ir van de partij van de achterlijkheid.
Het wordt inderdaad tijd dat er in NL een sterke man opstaat die zich als enige taak heeft opgelegd om NL te bevrijden van ALLES wat gebaseerd is op onbewezen uitgangspunten, zoals policor, religie, fijn stof en energie debiliteit en deze leugenbende (tezamen met ALLE flankerende NL en EU wetgeving, jurisprudentie en de Goebbelse linkse propaganda verspreiders) te verplaatsen naar waar het zooitje hoort n.l. in het vuilnisvat.
uit de bundel Zondebok 2007
Zondebok 2007
take
one
fucking
guess
@.witwas 09:24
Zeer juist, de bijtelverplichting blijft dus gewoon bestaan, alleen kun je je bevrijden met een van acceptatie afhankelijke sluitende km administratie.
Alleen jammer dat deze PVDA-er er zo weinig verstand van heeft. Verhoging betekent alleen maar dat mensen zelf een oude auto erbij nemen (=vervuilend), dat de bedrijven met veel leaserijders de tarieven en prijzen verhogen en dus doorberekeken aan de klant/consument. De rijders die geen 2e of 3e auto nemen gaan veel meer privé rijden. Immers, zij betalen gemiddeld meer dan 250 E per maand voor 'privé gebruik' dat wil men er natuurlijk wél even uithalen.
Zelf zeg ik nu ook vaak laten we ulsjeblieft de auto pakken want we betalen er genoeg voor.
Helaas moet de PVDA altijd door schade en schande wijs worden.
@ al die emigrationado's:
En in welk land is het dan allemaal zo goed geregeld? Ga het dan lekker daar uitzoeken en ongezien de blafschurft allemaal!
@Bolkestijn: als ik met dat ding in mn voet schiet, hoef ik ook geen auto meer te rijden :)
@mr Sanbou, daar was ik al bang voor, haha. Maar je bent toch een eind gekomen. Maar ik denk niet dat D'66 het hier heeft over kansenjongeren/-partners maar over mensen die iets kunnen betekenen voor onze samenleving. Hoe je die in hemelsnaam over wil halen naar dit kudtland te komen is mij een raadsel.
Ach joh, nu de leaserijders aanpakken :S. Beetje jammer dat het geld van de bijtellingsverhoging niet direct in asfalt omgezet zal worden. Dan zouden we allemaal minder in de file staan wat scheelt in de co2 uitstoot. Nee dat geld gaan ze gebruiken om linkse hobby's te financieren. Joh, een cd-tje voor elke pasgeborene, een alcoholverbod voor jongeren waar weer 1000 agentjes extra voor moeten komen omdat na te leven. PvdA stemmers jullie maken Nederland kapodt!!!
Doe es vooruitdenken for crying out loud.
@ poll
Mwhahahahahaha. Very fucking funny.
@ topic
What about it?
@ witwas 02-10-07 @ 10:54
Sorry, maar bij de eerste zin van de tweede URL haak ik al af ...
Heeeeel goed... Die paupers van de PvdA graven hun eigen graf.En ik sla graag hun laatste spijker in hun kist
Leasebak? De loodgieter heeft ook een auto op de zaak, de tuinman, de timmerman, de schilder, de schoonmaker...
Lange tijd vond ik een stem op D'66 hetzelfde als niet stemmen, maar inmiddels begint het echt een redelijk alternatief te worden:
www.d66.nl/9359000/1/j9vvhc6cwgbojx9/v...
www.d66.nl/9359000/1/j9vvhc6cwgbojx9/v...
Vergeet deze groene stakker dat het juist de zakelijke rijdenr zijn die in hoge mate bijdragen aan zijn salaris en wachtgeld? Hoeveel ECHT werk heeft deze demagoog in zijn leven eigenlijk gedaan? Wat heeft hij nou concreet bijgedragen aan de Nederlandse economie en maatschappij? We zien het steeds duidelijker: Nederland wordt geregeerd door onderwijzers, vakbondsmensen, ambtenaren en activisten! Denk dat ik toch (ook) maar eens ga verhuizen!
Hop, allemaal in de Prius!
toyota is ons eeuwig dankbaar
Misschien moet die gast zich eens gaan verdiepen in de materie waar hij zo'n grote bek over lijkt te hebben. Als ie dat zou doen, zou hij zien dat een Prius helemaal niet zo groen als gras is (de accu's die in landen geproduceerd worden waar je accuzuur nog gewoon de sloot in mag laten lopen om een voorbeeld te noemen). Als hij nou over de Tesla Roadster begonnen was dan had hij een punt, maar nee nu is het gewoon een dikke randmogool.
lol@sjaakdeslinksesul 02-10-07 @ 09:25
Colour me yellow, maar waarom daar dan niet eens over praten op GS. Gegeven de evidente logica van het 'de vervuiler betaalt' principe zijn er inderdaad domme en slimme manieren om dit aan te pakken. Dat Samson een domme methode heeft bedacht verbaast me inderdaad niet. Wat zijn dan volgens jou slimmere methodes?
Hekkesluiter voelt er veel voor om, als stil protest, met alle leaserijders van NL vanaf 01012008 tussen 's avonds 20.00uur (dan komt hardwerkend filerijdend NL thuis) en 's morgens 0600 uur (dan vertrekt hardwerkend filerijdend NL weer ) gewoon alle lease auto's stationair draaiend voor de deur te laten staan. (kost ong 1 liter per uur = 10-15 euro per nacht), ik denk dat werkgevend Nl dit best wil bekostigen, en dat net zo lang tot men bij zinne komt.....
@Mr Sanbou 02-10-07 @ 10:40
Lijkt me duidelijk; Diederik de Snelweghomo roept gewoont haat op zich af door het creeeren van een tweedeling in de maatschappij! Ik keur moord niet goed maar hij vraagt er toch duidelijk zelf om.
Overigens: heeft die Samson niet in de gaten dat-ie met z'n provocerende en polariserende stellingnames en dito uitspraken de groep leaserijders die hier gevoelig voor zijn het laatste zetje geeft en ze min of meer dwingt tot radicalisatie. Diederik solliciteert op deze manier gewoon naar een fatwah.
Voor die vuilak hadden ze in de tijd van Napoleon de quillontine uitgevonden....
Hoorde vanmorgen op de radio ook dat nederlanders 10% minder gaan vliegen vanwege de 11 euro tax..... RIGHT!
@R@lf 02-10-07 @ 10:35
Als alle leaserijders dat ook maar gaan doen dan. Scheelt heel wat meters auto in de dagelijkse files. Het is eigenlijk te belachelijk voor woorden dat je per se een Audi Q7 of BMW X5 nodig hebt om dagelijks je rondje te rijden.
Mr Sanbou 02-10-07 @ 10:00
LOL!
Maar zoveel mogelijk mensen het land uitjagen is ook goed voor het milieu. En de achterblijvers (waaronder witwas cs) zijn blijkbaar zo stom dat ze toch wel betalen.
@hekkesluiter: zelfde verhaal in huize Muxje. Ziektekosten omhoog, leasebijtelling omhoog, en geen leuke cadeatjes zoals kinderbijslag of schoolboeken. -0.5% Mijn Aarsch. De PvdA beweert tegenwoordig steeds wanhopiger dat ze niet slecht zijn voor de middenklasse, maar telkens komen ze er toch weer achter dat dat nog de enige klasse is waar het de moeite waard is om nog wat meer te plukken. Ik hoop dat veel van hun 1,5x modaal verdienende naïef-bevlogen achterban (en daar hebben ze er best veel van) eindelijk een keer wakker wordt en iets anders gaat stemmen, desnoods D66. Bij de gewone arbeiders hebben ze het al aardig verbruit.
@pinguinmic 02-10-07 @ 10:26: Oh, maar DAN is het ineens een koopje!
Samson is een gefrustreerde milieu freak! Een beter milieu begint bij je zelf. Laten jullie bij de PVDa eerst allemaal een vw lupo 3l. gaan rijden (1 op 30) dan praten we daarna weer verder.
De PvdA rekent zichzelf rijk!
Die Samsom. Heeft dat joch een afwijking aan zn testosteronketel of zo
Wel ja... Waarschijnlij krijgen rode priussen nog extra korting...
Linkse Herfst
Ik krijg het vermoeden dat daar op het politburo koffie geschonken wordt met paddo extract ofzeau.Er komt daar bij die club geen geen zinnig woord meer uit..
pinguinmic 02-10-07 @ 10:26
GOH!
sinds wanneer is 30% van 1,5 ton , 50K??
Dat is 33,33%.....
Het socialistische utopia is niet langer meer te betalen. Ze weten van gekkigheid niet waar ze het geld vandaan moeten graaien. Krijg je dit soort uitwassen.
@CJN
Wanneer je de bank erbij betrekt klopt je verhaal, inderdaad. Uitgaande van solvabiliteitcijfers e.d.
En toch is die nieuwe lexus een stuk mooier dan de prius.
Hekkesluiter gaat door de nieuwe regeling naar 25% van netto 370 naar netto 420 euro bijtelling per maand en kan pas handelen aan einde lease contract (als de ziektekostenpremie 120 euro per jaar stijgt breekt de pleur uit, maar van een leaserijder kun je zo 600 euro pikken, zonder dat dit er toe doet en ook geen effect heeft op de reden waarom men het doet....). Overigens niet door en milieu vriendelijker auto te nemen, maar een goedkopere, en daar zit geheel geen direct verband tussen, behalve als je c1 met suv gaat vergelijken, maar niet als je de extra bijtelling evenredig compenseert in de aanschafprijs. Ook niet door minder te gaan rijden, omdat slechts het practisch stilzetten van de auto voor privegebruikt een uitweg biedt, en dat is geen optie.
Als calculerende burger kan Hekkesluiter dus maar 1 ding doen: ik heb er (meer) voor betaald, dan zal ik het gebruiken ook....
*plant vast wat mooie tourtochten in voor seizoen 2008*
Mensen, mensen... we kunnen nu wel allemaal heel verontwaardigd gaan doen, maar bekijk het eens vanuit Diedarak's standpunt.
.
Hij heeft als doel werkend Nederland langzaam maar zeker te verzuipen en de ruggegraat van het land beetje bij beetje te vernietigen.
.
Lukt prima met zo'n maatregel, toch?
.
*'Remt niet voor Diedarak' sticker op bumper plakt*
Ik rij per dag 150km op en neer naar een klant. En zo velen met mij. Als ik mijn leasebakje moet inleveren, kom ik niet meer bij de klant en wordt mijn baas boos. Wat moet ik dan ? Fietsen ? Met het OV (=2 uur over een stuk waar ik met de auto 1 uur over doe)? Ik snap dit niet.
De economie krijgt een mega-klap als dit door gaat.
ams 02-10-07 @ 09:10
Komt de overheid met een geweldig plan, "laten we een beetje gaan doen aan herindeling van de stad." "Dus tijd voor nieuwe bestemmingsplannen." Dus worden de bedrijfspanden goedkoper op een industrieterrein, en voeren we gewoon wat onmogelijke kosten op voor parkeerterrein in de stad en zorgen we ervoor dat in de binnenstad geen enkele auto op een beetje fatsoenlijke manier van a naar b kan rijden. Want dat is wel zo sociaal...
Laten we daarnaast de werkgevers ook nog ff uitmelken waar dit kan (want die hebben toch genoeg, dus die mogen dat best wel ff delen), en veel werkgevers kunnen uiteindelijk niet meer anders dan verhuizen naar een gehuurd of gekocht bedrijfspand op een industrieterrein....
Zit jij lekker als werknemer, heb je fijn je werkplekje uitgezocht met als enige criterium dat het op fietsafstand moest zijn
Dus op de nieuwe locatie, mag je kiezen:
Of 2u met het openbaar vervoer reizen
of 1,5u met de fiets
of 45 min met auto
Daarna ga je werken en dan moet je weer thuis komen
(p.s. de reistijden zijn voor mij in de praktijk overigens werkelijkheid in de weergegeven verhoudingen)
Tja, PVDA houdt nou eenmaal niet zo van werkende mensen. Het motto van de PvdA is dan ook: iedereen gelijk (zo rond de armoedegrens..).
Laat hij eerst eens, zijn drankbon betalen bij mij!
-weggejorist-
Die ouwe bakken, vrijgesteld van wegenbelasting en nieuwe bakken boven de 30.000 pleuri gewoon geen kenteken meer geven. Probleem opgelost!
Laat de PvdA maar lekker doorgaan de burger uit te zuigen. Op naar de 1 zetels!! Stelletje lutsers. Denken ze nu echt dat de burger aan hun idealen vast blijven houden, terwijl hun knip alsmaar leger wordt geroofd? Zelfs de meest milieubewuste mongeaulen zullen rechts gaan stemmen als ze er maar op achteruit blijven gaan.
@quadtuning 02-10-07 @ 09:10 .. dan moet je er ook zakelijk in rijden .. als je een prive auto koopt kan je gewoon km die je zakelijk rijdt per km declareren .. dus !
@KaiserSoza
ik weet wel wat ongunstiger is... zelf een auto kopen of dat door je baas laten doen. Aan veel bijkomende kosten hoeven lease-rijders niet te denken... anders zouden mensen zelf wat kopen ipv te leasen.
simpel toch..
*kilometer-registratie-doos in de A6 3.0tdi schroeft, en 25+ jaar oude acht cylinder koopt*
Ik weet wel dat je gewoon genaait word als je een leasebak hebt.
want de politiek weet dan ook dat je dan het grootste gedeelte van loonslaaf-werkend NL te pakken hebt.
Ik denk dat het slimste is om gewoon een zéér goedkope (lees: milieu verneukende merken als citroen, peugeot, renault, alfa, fiat en andere zooi)
en dan gewoon voor jezelf een mooie energie zuinige Audi, BMW, Mercedes-Benz te kopen.
Naai je jezelf iig niet en je rijd een klasse wagen die goed omspringt met het milieu en het allergrootste voordeel is dat je niet eens voor lul rijd en mocht je es zon geytenwollensocken figuur tegen komen hoef je niet eens extra gas te geven om dat ie zo ook wel deaud gaat.
Verwen jezelf eens met een E 420cdi bv. zeer geschikt voor de zakelijke rijder met zelf respect en je kan goed voor de dag komen met de nieuwe Business Edition. en je kan em zo snel maken als je zelf wilt en dat met een verbruik van nog geen 9 liter per 100 KM!
Het is wel weer duidelijk. De hardwerkende Nederlander mag zich het schompes werken en iedere avond om 22:00 thuiskomen. Dit ter onderhoud van die wereldvreemde regenten in Den Haag en al die andere publieke sector steden. Bedankt DIEDERIK. Over een paar jaar is iedereen die nog wat kan betekenen voor dit land hem voorgoed gesmeerd.
van dal 02-10-07 @ 10:08
Ja die is goed.
Samsom wordt met de dag kaler. Ik stel een btw verhoging voor op haar implantaten of pruiken. Dat zal m leren.
Alice D. 02-10-07 @ 10:09
kutzegels? wat krijg je dan als je kaart vol is?
Leasen is voor loonslaven, ga je eigen broek ophouden, en over op bijtelling, ik erger me iedere keer kapot aan al die lui die bij een vast tankstation tanken voor die kutzegels over mijn rug!
befke 02-10-07 @ 10:06
aan de fles dan maar weer....
(als je drinkt om te vergeten, betaal dan vooraf) wandtegeltje in de kroeg.... lol.
Sterf, konijnekeutelvretende bakfietsrijder!! Dat je maar snel door een prius overreden mag worden.....
Mr Sanbou 02-10-07 @ 10:00
Ownee, eigenlijk ben ik zèlf de grootste eikel: om 5.30 uur mn bed uit om een uur later in de file aan te schuiven.
Zelf kennis is de eerste schrede tot wijsheid,
D Samson
Ok ik ben hier niet zo heel goed in dus help me even op weg mensen. Als ik de verplichte lease-auto van de baas gebruikl voor prive km moet ik dus straks in het model van samsom 30% bijtelling rekenen. Dat is dus een nieuwe auto volledig afbetalen in 3 1/3 jaar. Een lease contract loopt 4 jaar. Is het dan voor mij niet veel simpeler om niet te kiezen voor prive kilometers en er een eigen auto op nahouden die ik, als ik zonodig zou willen financieren, in een jaar of 6 afbetaal, geen bijtelling heb, 1 dag in de week carpool met mijn collega's en wel gewoon noteren als gereden kilometers waardoor ik de tankpas weer kan gebruiken voor mijn prive auto. Iedereen blij, wel weer een auto meer op de weg of op de parkeerplaats, dat dan weer wel maar goed, daar betaal ik dan ook dik voor.
Wat mr Sanbou zegt. Hulde.
Laat de PvdA eerst maar eens wat doen aan die oude VW Golfjes en Opel Hoppateetjes, die bij elke trap op het gaspedaal een fel stinkende blauwe walm meur uitstoten. Wel eens achter zo'n autootje gereden? Je wordt al rijdend vergast. Mijn diesel stoot in een jaar tijd nog niet uit wat deze oude bakkies in een dag de wereld in jassen. Meneer Samson, wel even bij de les blijven aub.
Dat is nu een mooi voorbeeld van 'plukken' anders kan ik het niet noemen. Onze regering belast de dieselrijders zwaarder, onder het mom van de ecologie, oke kan ik inkomen, maar de verhoging van de LPG , kan ik niet niet rijmen met het zogenaamde groene denken van huidige regering. Samson moet daar eens vragen over stellen!
En het OV mag ie zelf gebruik van gaan maken. Ik ben binnen 15 minuten op mijn werk, met m'n auto. Met de bus ben ik maar liefst 70 minuten onderweg!
Dus PVDA leugenaar, lik m'n reedt.
@Prikker 02-10-07 @ 09:57
nee omdat alle echte maatregelen teveel onrust in de samenleving teweeg brengen. (samenleving=electroraat PvdA)
ams 02-10-07 @ 09:10
uit welk hol ben jij gekropen?
stel, je bent vrachtwagenchauffeur, de trekker kost zo'n tweeënhalve ton, je mag ermee naar huis rijden... met het salaris wat in die bedrijfstak voor dat werk betaald wordt moet je geld meebrengen om er te mogen werken....
En maar mekkeren over de auto. Het belangrijkste in het leven van een man, na voetbal en neuken uiteraard. Waar het hier om gaat is luchtfietserij van een verwende, ingenomen PVDA-salonsocialist die over een paar jaarmet pek en veren aan een spoorstaaf door Den Haag wordt gedragen. (lucky luck alert!)
Wat een ongelofelijke teringpartij is de PvdA toch. Het ijzer is heet, dus zullen we het smeden ook is het motto. We zijn voorlopig nog ff links met zn allen, dus moeten rap handelen; graai het geld dus als een speer overal vandaan waar er nog een klein beetje rek in zit. Dat met het oeverloos aanpakken van leaserijdend Nederland de ruggegraat van de Nederlandse economie wordt uitgehold, daar heeft die lamlul met groene vingers geen boodschap aan. Samson jat het geld gewoon rechtstreeks van mn salarisstrook en ik kan er zo verrot weinig aandoen omdat die slappe zak van een Rutte mijn zaak niet voor het voetlicht kan brengen.
Ownee, eigenlijk ben ik zèlf de grootste eikel: om 5.30 uur mn bed uit om een uur later in de file aan te schuiven, terwijl het grootste gedeelte van Samsons electoraat zich pas tegen lunchtijd voor hun 107 cm flatscreen nestelt om de dag te beginnen met de dagelijkse trekbeurt voor de digitale pornozender. Ik werk en ik rijd een leaseauto, dus ik ben dom.
@ van dal 02-10-07 @ 09:36
Ik denk dan ook -in tegenstelling tot veel anderen- niet alleen aan mezelf.
@ Starf*cker 02-10-07 @ 09:40
Inderdaad, ik ben blij dat jij het ook eindelijk inziet.
Kee dan, komt d`r eerst wat accijns op benzine, voor het milieu zeggen ze dan..... Worden de auto`s zuiniger, krijgen ze weer te weinig pieken binnen, duzzz, de oplossing!!! Kilometerheffing!
Betaal je wegenbelasting, gebruiken ze dat voor totaal andere zaken dan wegbeheer, duzzzz, tekorten.. De oplossing, meer wegenbelasting, meer flitspalen en trajectcontroles!!!!
Nog even wat accijns op alcohol en tabak, want mensen kopen dat toch, en klaar de begroting heeft weer wat minder tekorten
Als ze nou eens gewoon open en bloot zouden gaan helen, dealen in coke en heroine, enz zouden ze tenminste eerlijk zijn dat die gezondheid helemaal niet boeit, maar alleen de pieken, want ze kunnen me veel idealistische praatjes verkopen, maar op het laatste hebben ze altijd tekort aan geld
De hele overheid doet me op momenten denken aan zo`n maffiafilm waar ze bij een kleine winkelier naar binnen lopen om bescherming te verkopen...
@.308:
Ik zou het even heel goed uitzoeken, voordat je je met je .308 in je voet schiet :-)
.
Zo heb ik ooit het idee gehad, om mijn zakelijke auto te verhuren. Alleen aan mezelf, en alleen als ik hem prive gebruik. En natuurlijk voor een redelijk tarief en incluis brandstof. Mocht helaas ook niet, was te overduidelijk een manier om bijtelling te ontlopen :-(
@.308:
Ik zou het even heel goed uitzoeken, voordat je je met je .308 in je voet schiet :-)
.
Zo heb ik ooit het idee gehad, om mijn zakelijke auto te verhuren. Alleen aan mezelf, en alleen als ik hem prive gebruik. En natuurlijk voor een redelijk tarief en incluis brandstof. Mocht helaas ook niet, was te overduidelijk een manier om bijtelling te ontlopen :-(
Tja inderdaad, die 30% zal ik toch moeten compenseren in mijn eigen netto salaris. Zeg maar dag tegen het dagje uit, of misschien gaan we wel raften ofzo. Kunnen meteen de werknemers waar ik vanaf wil maar niet kan voorop zitten als we een stuw naderen.
Meer belasting, extra belasting, nieuwe belasting en verhoging belastingen... kunnen ze dan echt niets nieuws bedenken in Den Haag ?
Complottheorietje: heeft Toyota een grote dikke geile vinger in de pap bij links NL? Dat de Prius zo zuining en miljeuvriendelijk is, is tenslotte een grote dikke hoax! Hebben GL en GreenPies aandelen in Toyota? Just a thought...
@Niet voor Jan:
.
Ik ben het er mee eens dat er misbruik wordt gemaakt van de lease-regeling. Er zijn teveel mensen die geen of weinig zakelijke km maken. Maar een lease-auto krijgen als 'extra inkomen' Dat mag dus belast worden.
Helaas zijn die misbruik-situaties de redenen om het aan te pakken. Net zoals een paar jaar geleden misbruik werd gemaakt van de grijs-kenteken regeling (door particulieren)
Jemig, heeft die Samson een schaduwagenda en jaagt hij stiekem mensen bij de PvdA weg richting de PVV?
Zó zuinig zijn die dingen niet. Probeer ook eens een koplampje uit te wisselen van zo'n Prius. Of krijgen mensen met een Prius daar geen boete voor?
Wel grappig dat coupe Tjernobyl zelf denkt nog een volle bos krullen te hebben.
Die blik ook in de ogen van Sjakie Shaghoofd, zo heilig overtuigd van z'n onzalige plannetjes.
@ Bolkestein: ga ik toch een VOF met mn holding aan? No problemo.
Malle ideetjes van Samson, op deze manier dwingt hij heel autorijdend NL straks om in tweedehands barrels te rijden, vast heel goed voor het milieu. En nee Diederik, het OV is voor heel veel mensen géén volwaardig alternatief.
@ sjaakdeslinksesul 02-10-07 @ 09:42
Pas maar op met kritische opmerkingen, straks gaat ze nog democratiserings-adviezen inwinnen in Birma...
@ams
Bonussen van andermans geld? De leaserijder bestaalt direct of indirect gewoon accijns op brandsstof, wegenbelasting, bpm, btw en bijtelling. Zelf heb ik ook een leaseauto. Wij hebben een mobiliteits regeling, het leasebedrag kan ik dus ook bruto bij mijn salaris krijgen. Daarnaast betaal ik nog bijtelling. De illusie dat een leasauto gratis is, is dezelfde illusie dat gratis schoolboeken gratis zijn. Alles moet betaald worden, de leaseauto wordt gewoon door de werkgever en werknemer betaald.
Daarnaast wordt je totaal niet gestimuleerd te gaan wonen waar je werkt. Koop je een huis en je gaat snel weer vehuizen wordt je aan alle kanten gepakt door overdrachtsbeastingen etc, als ze daar dan eens wat aan doen.
@ .308:
Naar ik begrepen heb, mag dat niet als je DGA van een BV bent. Alleen als je een eenmanszaak hebt, of in een VOF van eenmanszaken zit.
Toch goed dat de bijtelling is verlaagd naar 14%.
James Lastig 02-10-07 @ 09:38
.
Ja, maar met dat productie-verlies wordt jij (als werknemer) niet geconfronteerd. Je baas wel, en die moet dat dan maar nemen, of gaan demonstreren in Den Haag. De lease-constructie lijkt dan wel heel gunstig voor de werknemer, maar het is natuurlijk eigenlijk een cadeautje voor je baas; hij schaft een wagen aan die hij niet helemaal hoeft te betalen, er wordt benzine in gegooid die hij niet helemaal hoeft te betalen, en tot slot hoeft hij ook niet te betalen voor de tijd die jij anders op weg naar hem zou gebruiken. En in ruil krijg jij een mooie auto die niet van jou is, en die waar je wel voor moet betalen. Leuk hoor.
Weeraanmelden 02-10-07 @ 09:42
de citroën C1 diesel.... en die is totaal overbodig, wél zuinig en schoon, maar met de wegenbelasting voor diesel en het aantal kilometers wat je door zijn zuinigheid moet rijden om voordeel te behalen totaal overbodig. iemand die zóveel kilometers moet maken voor zijn/haar werk neemt een meer comfortabele auto....
@megabobb
.
Ik heb het redelijk vergelijkbaar geregeld. Prive rij ik een Audi A4, mijn vrouw een Saab Cabrio. Zakelijk rij ik met een Audi A6. Vroeger reed ik prive een klassieke Volvo, maar ik werd het onderhoude beu.
.
Die A6 gebruik ik alleen zakelijk. Rijden er prive geen meter mee.
Nu heb je vaak van die zeikerds, die dan lopen te brommen: Mwah, vervuiler, 3 auto's. Maar ja, ik kan er maar met 1 tegelijk rijden. En mijn vrouw gaat met op de fiets naar haar werk. Die auto vervuilt minder als ie bij mij stilstaat dan wanneer een ander ermee rond rijdt :-)
@Patrick Bateman 02-10-07 @ 09:36
als dat zo is kunnen we de boel wel inpakken. Townships, soort zelfgereguleerde bende onbenullen waar de handhaving door 'eigen mensen' vaak wordt afgehandeld.
Ik hoop dat de kogel van rechts komt.
@James Lastig 02-10-07 @ 09:31
Omdat het in verreweg de meeste andere landen véél kudter is dan in NL. Al worden de verschillen wel kleiner zo...
@Patrick Bateman 02-10-07 @ 09:36
Dan had Wilders dus toch gelijk: ze is waarlijk knettergek.
Ondernemers: koop je auto in prive en vraag toch de omzetbelasting terug. Is namelijk mogelijk omdat de keuze voor waardering van de activa (privé of zakelijk) niet hetzelfde is als keuze voor de BTW. Uiteraard wel BTW jaarlijks corrigeren voor privégebruik, maar geen bijtelling. Wel uiteraard zakelijke kilometers declareren. Vraag uw accountant. Makkelijker kunnen we het niet maken, wel leuker!
Leaserijder wil af van Diederik Samson. Desnoods met geweld.
priussen zijn in de productie al vervuilender dan welke andere auto dan ook, dat komt doordat de onderdelen overal ter wereld gemaakt worden en ze per vliegtuig aangevoerd worden odat er een zuinige millieuvriendelijke auto gemaakt kan worden. de co2 uitstoot gaat vóór de prius uit.
@allesbestaatal 02-10-07 @ 09:24
als Samson (en de rest van de regering) zo veel op heeft met het milieu dan waren allang de accijnzen op ethanol/lpg omlaag geschoten. Bovendien zou het dan aantrekkelijker moeten zijn om een hybride auto aan te schaffen.
Maar net zoals bij andere maatregelen (verkeershandhaving) gaat het om zoveel mogelijk geld binnen harken, niet meer niet minder.
Een toyota Prius is horizonvervuiling.
Een Prius is een vervuilend monster. Volgepropt met accu's en electronica.
.
Ik wil de eerste nog wel eens in een zwaar ongeval zien. Wordt weer een heel anders verhaal. Niet de bestuurde ingeklemd in het voertuig, maar opgelost in het accuzuur. (Zou de brandweer hier al voor trainen?)
.
Daarnaast Priussen zijn lelijk. (Net als alle andere Japanse auto's)
prive rij ik in een belastingvrije mercedes diesel van meer dan 25 jaar oud.
op mijn BV heb ik een nieuwe landrover defender diesel op grijs kenteken staan.
er is geen bijtelling want deze auto wordt alleen voor het werk gebruikt, alle brandstof is aftrekbaar van de belasting en de btw over de brandstof direct terug te vorderen.
prima geregeld dus
Een Ford Focus is geen middenklasser!
En de enige zuinige auto is een Citroen C1.
(en de Prius is dat NIET!)
En oneerlijke concurrentie mag niet...
Flikker op jaloers stuk vreten.
Samson is ook de man die denkt dat je de fileproblematiek oplost door geen nieuwe wegen aan te leggen.
@Patrick Bateman 02-10-07 @ 09:36
Och man, mijn tenen stonden krom. Hoe dom kun je wezen om die twee zaken aan elkaar eglijk te stellen. Trouwens, Bos deed ook weer van zich spreken. Hij was na een bezoek aan Kanaleneiland geschokt over de jonge leeftijd van overlastgevers. De PvdA bevestigt in één week alle stereotypen die er rond deze partij leven: dom, onbetrouwbaar en wereldvreemd.
Tijd om m'n schone leasebak in te ruilen voor een slurpende, oude, goedkope en stinkende diesel van 15 jaar oud.
Ze zijn bij de PvdA knettergek aan het worden.
@Patrick Bateman 02-10-07 @ 09:36
Wat dat met somsams priapus te maken heeft ongaat me ;)
Maar wel een topicje waard op NN imo.
Patrick Bateman 02-10-07 @ 09:36
ze hebben in ieder geval ervaring met hoe je met zwartjes omgaat....
@Niet voor Jan 02-10-07 @ 09:34
Lekker productief bezig zijn dus. Van je huis eerst naar de zaak om een andere auto op te halen. Daarmee vervolgens wéér in de file te gaan staan op weg naar de klant. En aan het eind van de dag hetzelfde verhaal in omgekeerde richting.
Pff moeten we extra zakelijke kilometers gaan rijden omdat het anders niet uit kan.
Kunnen we die haren van Samson niet afknipper?
Volgens mij was er ooit ook zo'n gozer die we zo konden temmen!
@Henry
Nee, zo bedoel ik het niet. Mijn zaak leent mij, zeg, 50 mille, die ik afbetaal met m'n kilometer vergoeding, in de praktijk komt dat altijd neer op een gesloten beurzen verhaal. Die 50 mille wordt onttrokken en is dus niet beschikbaar voor investeringen. Met een leaseauto blijft die 50 mille in de onderneming en kun je met hulp van een bank iig een ton investeren.
Dat wordt dus maar 8x op wintersport gaan dit jaar, en ik kan m'n 3e buitenhuis wel vergeten, erg vervelend allemaal.
PvdA minister Vogelaar vindt dat we in Nederland een voorbeeld kunnen nemen aan de Zuid-Afrikaanse townships!
http://www.telegraaf.nl/binnenland/72093731/Vogelaar:_townships_het_goede_voorbeeld.html?p=10,1
Zo diep zijn we dus kennelijk gezonken...
Robin Hood 02-10-07 @ 09:35
jij hebt geen leasebak. jij hebt een paard.
Ik rij iedere 3 tot 4 jaar een nieuwe leaseauto.
Altijd de laatste (en schoonste) techniek, altijd goed onderhouden om zo'n schoon mogelijke uitstoot te hebben.
En dan heb ik het nog niet eens over de financiele bijdrage die ik hier mee lever: BPM + BTW bij aanschaf (toch snel 25.000,-) dan nog de wegenbelasting (ja, leasemaatschappijen betalen ook wegenbelasting) en de accijns op de brandstof (van 60k per jaar). Daarbovenop nog de bijtelling.
0031 heeft procentueel gezien het minst aantal leaseauto's ten opzichte van de ons omringende landen.
Ze moeten dus eens stoppen met die hetze tegen de leaserijder en gewoon eens beginnen met het oplossen van de files, veel beter voor het milieu!
Inderdaad Sjaak;
Voor mij (ook zo'n fiscale bijteller) is het duidelijk!
Die betaalde extra belasting moet er wel uit komen! Dus ga ik die auto echt meer gebruiken dan ik al deed! Vliegtuig laten staan en lekker met de auto v/d zaak op vakantie! En niet naar België natuurlijk!
En voor iedere habbekrats die auto gebruiken! Als ik dan meer belasting moet gaan betalen, dan ga ik daar dus ook de vólle benefits voor ophalen!! Reken maar!
Ze krijgen het lazarus maar daar in Den Haag! Ik raad iedere auto v/d zaakrijder ten zeerste aan hetzelfde te doen!
Kunnen we niet een burgerinitiatief beginnen en Samson de Kamer uit laten stemmen? GS weet daar vast wel wat leuks voor...
Werkend Nederland is de ruggegraat van de economie, maar zo langzamerhand wordt die lease-constructie onhoudbaar. Gewoon terug naar een auto van de zaak, die je op de zaak ophaalt, die van de baas is, en die na afloop gewoon weer teruggezet wordt op de zaak. Dat geeft dan wel weer een ontzettende uitbreiding van het wagenpark (wat beslist niet milleu-vriendelijk is; kan iemand dat even aan dat leeghoofd uitleggen ?) maar dat heeft ook voordelen voor de baas: de auto is altijd schoon, met vrij weinig kilometers en zo representatief als hij/zij wil.
Ja, kijk... die SamSam is gewoon uit de kont gerukt, die spoort al jaren niet. Maar ik vind dit toch wel eerlijk gezegd één van zijn helderste momenten. Als ik in een auto wil rijden moet ik er een kopen. Heb mijn baas wel eens gevraagd of hij dat voor me wou doen..... en wat denk je nou zelf dat ie zei????
-weggejorist-
Waarom stemmen er nog steeds mensen op de PvdA? Ik heb namelijk niet het idee dat er ook maar iemand baat heeft bij deze geldgraaiers. Nou ja, alleen criminelen en uitkeringstrekkers dan. Maar dat zijn er toch niet ZO veel.
Waarom is het openbaar vervoer eigenlijk zo onbetrouwbaar en schoftig duur?? Als je werkelijk de mensen uit de vervuilende auto wilt jagen moet je zorgen dat het openbaar vervoer een beetje fastoenlijk werkt en liefst gewoon gratis is. Aangezien de politiek dit kennelijk niet wil gaat het ze echt niet om het milieu maar puur om de centjes. Hypocriet leugenachtig addergebroed.
@CJN
In theorie klokt het wel wat je zegt, maar in praktijk maakt het natuurlijk niks uit of je de auto nu via de zaak koopt (activeert) of leent via de zaak middels je rekeningcourant. Het is beide fictief. Bij de één schrijf je af, bij de ander betaal je een rente. Per saldo gaat het geld toch uit de onderneming. Qua administratieve last valt het overigens wel mee m.i.
Hee Samson,
Ga es met Gertje spelen! Domme hond!!
wilmeister 02-10-07 @ 09:28
dan rijdt je hem tot biefstuk?
Kan iemand mij uitleggen waarom je als normaal intelligent mens, die gewoon wil werken voor zijn geld, nog in NL wil blijven wonen?
Ach en als je denkt van: "goh, wat heb ik in de 2e kamer heb gezegd dat klopt niet". Dan laat je net zoals donner gewoon de notulen in eigen voordeel aanpassen.
-
Ow wacht, een dat was een ander politiek gedrocht uit bakellende 4
Als ik die lul van een Samsom voor mijn Prius krijg..
Gewoon zelf een representatieve auto kopen:
zoek.autotrader.nl/www/cars_advertImag...
(*hoopt dat link goed blijft staan)
ik zie een voorspoedige markt ontstaan voor import van auto's van 25 jaar en ouder, een goed gerestaureerde rolls zakelijk rijden kost je bijna niks.... namelijk nog minder dan een geleasde golf,
geen wegenbelasting, dus een dikke gastank erin en rijden maar, privé én zakelijk.
Op zich is de bijtelling wel logisch als concept... je krijgt een auto van de zaak en dat kun je zien als verkapt loon (als je er meer dan 500km privé mee rijd) en dan moet je de kosten en afschrijving van de auto naar rato bij je inkomen optellen. Omdat dat een hele ingewikkelde en oncontroleerbare individueel verschillende rekensom wordt, is er en percentage van de nieuwwaarde genomen. Dit is natuurlijk zo arbitrair als wat, maar je moet wat. Ergens juich ik wat meer diversivicatie zoals er nu aankomt in de percentages wel toe. Je mag verwachten dat de bijtelling dan meer een weergave zal zijn van de werkelijke kosten... maar helaas daar gaat het mis... het blijkt gewoon een partijpolitiek speeltje...
Wanneer komt er nou eens een partij die volledig op basis van gezond verstand z'n programma in elkaar schroeft? Ik zie zo'n partij er nu niet tussen zitten... en de partij van Samsom is natuurlijk helemaal losgeslagen...
@allesbestaatal 02-10-07 @ 09:24
Inderdaad!
Dacht toch echt op telegraaf.nl gelezen te hebben dat deze tofutuffer beweerde dat lease bijtellingen juist niet omlaag moesten, maar alleen maar omhoog.
.
"PvdA' er Diederik Samsom maakte vanmorgen voor BNR-radio duidelijk dat hij niets wil weten van lagere tarieven zoals de 14 procent. Hij vindt verschillende tarieven prima, zolang de belastingopbrengst niet omlaag gaat."
.
PvdA ging volgens mij richting YUP, de échte arrebeier zit toch bij de SP?
Volgens mij willen ze gewoon de PvdA stopzetten...
Maar het moge duidelijk zijn dat het milieu-effect van een dergelijke maatregel eerder negatief is dan positief. En daarmee is er dus sprake van ordinaire graaierij.
Zo zie je maar dat lidmaatschap van de groene pies maffia je hersens volledig aantast.
Hup, iedereen in een pri(ap)us, aldus übervaandeldrager somsam.
Slinks groen racaille aan de macht blijft gelukkig voor eeuwig een utopie.
kilo'tje heroine in z'n bagage en op het vliegtuig zetten naar iran, dan lost dat probleem zichzelf op
@Kerby 02-10-07 @ 09:21
Nee, dat heb je niet, denk eens na, of betaal jij achteraf alsnog loonbelasting over 100% van de katalogusprijs van jouw aangeschafte auto?
finnish humor 02-10-07 @ 09:14
Op zich met je eens hoor, maar Samson is een typische PvdA'er: altijd verkeerde oplossingen voor een probleem zoeken. Samson wil fiscale bijtelling voor slurpers. Dan ga je als bedrijf met je oude bak snel meer kilometers maken om de investering er nog uit te halen. Het draait om het verbruik, dus moet je kilometerheffing en accijns daarvoor gebruiken, geen fiscale maatregelen. Maar ik verbaas me steeds over de domheid van Diederik Samson, zijn valaamse naamgenoot is nog snuggerder.
@ventus Wel als je met de leasebak minder dan 500 km privé rijdt en dat aan kan tonen met een sluitende kilometeradministratie
Goed idee van Samson, dit scheid de jongens van de echte mannen (zij die zelf de kosten volledig ophoesten)
Ik dacht dat deze pipo Pro-milieu was? Met al dat bijtel gezeik rij ik mijn fonkelnieuwe milieuvriendelijke lease bak nu alleen zakelijk (=geen bijtelling). Prive bler ik dan maar lekker in de rondte in de 10 jaar ouwe 3.4 liter Chevy van moeders de vrouw. Goed gedaan Samson + kornuiten! Ik zie het al groener worden om me heen (NOT).
Wat je nu dus krijgt,is dat ondernemers weer hun auto's gaan kopen met een lening van de zaak en zichzelf een kilometervergoeding gaan betalen. Absurd veel administratie, maar ook onttrekking van kapitaal aan een onderneming dat dus niet gebruikt kan worden voor investeringen.
@.joohoop 09:19
De fiscus gaat uit van het 'ter beschikking stellen', dus het tweede autotje ontslaat je niet van de bijtelverplichting.
wat is daar mis mee? als ik een auto koop heb ik 100% bijtelling.
Jaloezietax, weer zo'n indicatie van de ontevreden linksdragende Nederlanders.
Diederik, wat een abject en infaam idee. Heb je eigenlijk wel de lagere school afgemaakt?
Zou me niet verbazen als een SUV binnenkort een aanslag op Diederik Samson pleegt, maar dan heeft ie het natuurlijk zelf uitgelokt.
Bij de PvdA staan ze ver van de werkelijkheid www.ad.nl/utrecht/article1706300.ece
De man is satapelidioot. dit levert alleen maar meer auto's op. Om van de bijtelling af te komen kan je dan net zo goed een tweede auto erbij nemen voor je prive kilometers. Die zal dan niet nieuw zijn dus ook nog meer vervuilen.
Tja, en ik dan. Ik rij in een Hummertje en (vr)eet vlees. Moet het wel allemaal zelf betalen. Die Diederik.
ooh wat haat ik deze gast toch. kunnen die pvda-lui niet eens stoppen met overal het geld weggraaien?
Kan vriend Diederik zichzelf niet op de kaar van Groenland zetten?
Ga toch zeehondjes redden!
1:8 is dat milieuzuinig genoeg?
PvdA wil af van zakelijke rijders? Nee, het is erger, de PvdA wil af van werkende mensen, arbeiders enz.. Typetjes als Didarakje zijn zo wereldvreemd dat ze denken dat geld groeit op de rug van rijke pappies, zoals de zijne. Werken, wa is da? Met lulkoek uitslaan kun je immers gemakkelijker geld van de burgers vangen, hè Didarakje?
Zullen wij die opgevoerde teckel burgemeester van de Nederlandse Antillen maken. Dan kan die daar accijnzen op bananen gaan heffen.
Moraal van het verhaal: Diederik ROT OP
@Samson
Ga es deaud
Wat is nu precies het probleem? Heeft Fleisch soms een PCHooft tractor waardoor hij weer nieuwe energie heeft in zijn oneindige prive-oorlog met de pvda? Vervuiler betaalt, simpel zat. Niks mis mee.
'Dat betekent als je fatsoenlijke auto van 1,5 ton hebt, je daarvan 50K zelf mag ophoesten'
Rekenen is niet je sterkste kant, he Fleisch:
150.000 x 30 % x 52 % = (maximaal) 23.400 euro, dus minder de helft. Nog wel heel veel maar het geeft een wat beter beeld.
Doen ze weer leuk zo. "Vroeger" had je 3 schalen: tot 500 privé km geen bijtelling, tussen 500 en 4000 privé km 15% (dacht ik) en daarboven 25%. Om het ons 'gemakkelijker' te maken hebben ze die tussenschijf eruit gehaald en ging het tarief naar 22% ter compensatie van die tussengroep. We zijn een paar jaar verder: terug naar 25%. Bukt u even?
Idee: een kilometeradministratie bijhouden. Massaal. Iedereen. Een fiscaalbox kost geloof ik 500 euro, dat bedrag betaalt een hogere-middenklasser per máánd aan bijtelling.
@ ams
Denk je dat een leaseauto niets kost? Lekker naief hoor..
@Jan1800 02-10-07 @ 09:12
Vroeger veel gepest en nu ook nog buiten de leaseboot gevallen, jongen?
Moet je doen! Ieder weldenkend mens beeindigt straks de lease-overeenkomst van zijn nieuwe, moderne, geroetfilterde, gekatalysatorde, gelambdasondete bolide.
En koopt vervolgens voor weinig (want waar moet de gemiddelde automobilist plotseling, zonder inruiler, het geld voor een splinternieuwe voiture vandaan halen?) een ouwe, smerige, walmende, rochelende stinkboot om daarmee in de file te gaan staan...
De PvdA denkt dat mensen voor hun lol tussen woning en werk heen en tussen afspraken heen en weer reizen. Dat het ontzettend leuk is om elke dag weer in de files te staan, zodat je je vreten om 19.34 uur in de magnetron vindt en de kids al in bed liggen...
Het is niet gek dat Nederland een emigratie-overschot heeft. En dat wordt de komende jaren alleen maar groter. Mark my words.
Diederik Samson is GEEN Groen Front activist. zijn verschijnen in Schinveld was op persoonlijke titel. Waren alle Schinveldenaren zeker ook GF! activisten, en de pers, en de politie, enz. enz.
Of dat linkse wegschuwe tuig gaat gewoon zelf aan het werk, opdat we dan minder belastinggeld nodig hebben. Het is verdoemme ook net zo'n inteelt sekte!!! Hoe lang gaat deze onzin nog zo door?????!!!!!
Ach, dan gaan we toch gewoon weer kilometers fantaseren/declareren? Geen probleem. Ik verkoop i.i.g. mijn auto weer naar privé per 31-12-2008. Ze bekijken het maar in den Haag. Met 30% bijtelling betaal je dus aan inkomstenbelasting bij een auto van 30k gemiddeld 4000 euro per jaar. Het bedrijf betaalt ruim 1000 euro per jaar aan omzetbelasting, waardoor het voordeel van de BTW terugkrijgen bij aankoop nihil is. En dus betaal je in 4 jaar voor je autootje ongeveer 16.000 euro. Tel daar nog even bij de BPM bij aankoop (circa 7500 euro) dan betaal je dus 23.500 euro belasting op een auto die kaal, dus zonder BPM, ook zoiets kost. Da's 100%! Samsom: bedenk liever hoe we van al die opvreters en potverteerders af kunnen komen in plaats van het pesten van zelfstandig ondernemers (ondergetekende) en werknemers die hun auto nodig hebben voor hun werkzaamheden. Werk, en dus inkomen waarover belasting ingehouden wordt. En nu mag je 1x raden wiens inkomen daarvan bekostigd wordt.... JUIST!
Links=betalen Rechts=afdwalen.. hoe dan ook we zijn de lul.. en voorelke kilometer moeten we nu betalen, hopen dat het niet per meter wordt gerekend. Lease, is kiezevoor betalen..
Aanpakken die snobben in die leasebakken
@ ams: Ik lees je bericht nu pas. Ik moet rijden voor m'n werk. Naar klanten en leveranciers toe. Hoe wil je dat dan oplossen?
wat een lutsers zijn het ook
Ik rij met een zelfgekochte auto, maar wel zakelijk en ik krijg ook te maken met al die bijtelling meuk. Hoe moet ik nu als hardwerkende zelfstandige ondernemer nog wat geld overhouden?! Je werkt tegenwoordig zowat uit vrijwilligheid.
Volledig terecht, met je bijtelling en je hypotheekrente-aftrek en je kilometervergoeding. Ga wonen in de plaats waar je werkt en zeik niet zo. Altijd maar meer meer meer, ik heb geen auto en huur een huis. Ik krijg nooit van dit soort bonussen van andermans geld, me dunkt dat je er belasting over moet betalen stelletje uitvreters!!
Doe maar meteen verbod op leaseauto's, kunnen we tenminste een nieuwe overheid kiezen. Tot die tijd bom erop.
Het eeuwige symptoom bestrijden weer! Waar een klein land al niet groot in kan zijn, betreur het nu ook ten zeerste dat ik een auto met een NCAP 5 rating heb, zodat het niet zo heel erg veel uitmaakt voor Diederik als ik niet stop als ik hem zie oversteken in 071.
30% maar? Doe maar gewoon 100%. leasen is voor watjes.
Eigen ootoo en kilometervergoeding vragen. Er zullen zo wel heel wat meer "vuile" diesels op 's lands wegen blijven rondrijden.
Ongelovelijk, kunnen ze deze randdebiel niet even naar ze moer terugtrappen?
Ik zeg het nog 1 keer....
WERKEND NEDERLAND IS DE RUGGEGRAAT VAN ONZE SAMENLEVING!!!!
Ik rijd ook in een lease auto, eerst heb ik me de tyfus gereden in een benzine autotje van mezelf die 1 op 13 reed, en na een tijd kreeg ik eindelijk een auto vd zaak waarmee ik naar opdrachtgevers en aanbestedingen kon.
deze auto rijd 1 op 19 !!!
En nu moet ik omdat er een stelletje van die teringlijers daar zitten steeds meer gaan dokken terwijl ik al nergens van mee profiteer?
NUKE THE MOTHERFUCKERS.
Het wordt tijd dat deze landverkleauters ongezien de TYFUS gaan krijgen en laat ze allemaal maar deaud vallen!
Leaseauto's zijn per definitie nieuwer en schoner, doe eerst maar eens wat aan die oude wrakken zonder katalysator etc, die 1 op 10 rijden..
Of je moet gewoon aan je minderwaardigheidscomplex gaan werken en een iets goedkopere auto gaan rijden; hoef je ook niet te snijden in de zomervakantie/skivakantie/bootvakantie.
150K*0,3=45k toch ?
Slechte greenpeace ideeën hoor! Nederland boeit het milieu net zo weinig als de sekualisering van de vrouw!
Hee redactie waar is die opgepakte CDA voorzitter gebleven.
Gewoon de hele leaseconstructie afschaffen. Grote onzin om paarse broeken alleen maar rijker te laten worden.
Samsom? Amai!
REAGEER OOK