Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nederland maakt ruk naar rechts

Tsjek dat rooie lijntje dan...Nederland maakt een ruk naar rechts. Wanneer we tenminste opinie-hoaxer Maurice de Hond mogen geloven. De PvdA doet er dan ook goed aan het linkse kabinet niet te laten vallen, want dan gaat er een hele andere wind waaien in dit land. Laten we de cijfers er even bijpakken: Geert Wilders zou, indien er nu verkiezingen worden gehouden, uitkomen op 24 zetels. Daarmee streeft de PVV de PvdA definitief voorbij, aangezien de sociaal democraten niet verder komen dan 21 stoeltjes in de Kamer. Ook dat andere rechtse geluid, Rita Verdonk, kan rekenen op 21 virtuele zetels, terwijl de VVD genoegen moet nemen met 17 zetels. Al met al doet de rechterzijde van de Kamer het met 62 zetels niet bepaald slecht. En hoe zit het dan met links? Welnu, GroenLinks wint eveneens en staat op 11 zetels, de SP dient genoegen te nemen met 22 stoeltjes en de PvdA met 21. Met 54 zetels is de linkse lente dus beland in de herfst van haar carrière. Minpuntje: het CDA blijft met 33 zetels de sleutel in handen houden wanneer het gaat om het vormen van een nieuwe coalitie. Balkenende 5 dus. Aan u als formateurs de schone taak rapport uit te brengen aan de koningin...

Reaguursels

Inloggen

Hou nou eens op dat Fleischbaum niet kan rekenen en geef antwoord op de vraag: wat voor kabinet valt er te maken. Welnu: de peiling van De Hond geeft (incl en excl Verdonk) een meerderheid voor CDA-VVD-blondje-Rita. En Rita ligt goed bij de CDA-VVD-blondje-stemmers. Balkenende V, met Rita en Hans van Baalen als vice-premiers. Aan het werk!

borderlijntje | 01-10-07 | 13:47

Zelfs de Fabeltjeskrant is al geïnfiltreerd met ene Fatima de Poes.
Hoewel, bij nadere beschouwing is Fabeltjesland de juiste benaming voor dit multikultifiasco.
En nou niet aan komen zetten met bijvoorbeeld Geert het Witte Peerd.
We hebben al een Meindert (CU?).
Kijkt nu ook met andere ogen naar Het Schaep met de Vijf Pooten....

wachtmeester de bruy | 01-10-07 | 06:18

mmmmmmm.....
Hier wordt ook al gereaguurd in travestie zie ik.

wachtmeester de bruy | 01-10-07 | 06:00

@ Jeb 01-10-07 @ 01:06

Die reaguurder was ik. En die reaguurster weet toevallig wel waar ze het over heeft, in tegenstelling tot jou. Nog steeds kom je gewoon niet met (goed) onderbouwde feiten. Vraag Koerbagh anders om hulp, die weet vast wel wat. Maar die kent zijn feiten dan ook.

Vooralsnog kom je over als een zielige HUILIE die niet weet waar ie het over heeft en uit onmacht op zoveel weerwoorden begint te schelden en te schreeuwen. Ik ga me niet tot jouw niveau verlagen. Ik stel slechts bij deze dat je een wanhopige poging doet om gehoord te worden tussen de grote wijze mensen die hier vaak te vinden zijn. Als je een discussie wil: prima. Maar kom dan wel met goede argumenten waar mensen wat mee kunnen in plaats van die zielige mening van je die je op geen enkele manier in geen enkele post vanavond ook maar enigzins probeert te staven.

Overigens ben jij hier de enige 'randdebiel' (om maar even met je eigen woorden te spreken), getuige je tekst hierboven. Eerst weten waar je over praat en dan mag je komen uithuilen hier. www.pvv.nl, have fun!

Robin Hood | 01-10-07 | 03:19

Peilingen: geen peil op te trekken

Dr.Dreetje | 01-10-07 | 01:24

-weggejorist-

Jeb | 01-10-07 | 01:06

@ nijlpaardhagedis

Klaarblijkelijk.

bottehond | 01-10-07 | 00:10

@hyppopotamus amphibi 30-09-07 @ 23:58
Als het decadente Rome in z'n eindtijd, voordat de barbaren toesloegen..

klauwkikker | 01-10-07 | 00:10

Blijkbaar heeft niemand nog het land kunnen typeren waarvan ik een korte kenschets heb gegeven of zijn julie het er allemaal mee eens?

zie: hyppopotamus amphibi 30-09-07 @ 20:05

hyppopotamus amphibi | 30-09-07 | 23:58

bottehond 30-09-07 @ 23:28
Je hebt gelijk, in die zin dat ik hier op gs, al stukken minder naïef ben geworden... Laten we elkaars geest scherpen, de messen kan altijd nog..

klauwkikker | 30-09-07 | 23:43

Zou het dan toch nog goed komen met nederland dankzij Wilders?

DutchWax | 30-09-07 | 23:38

klauwkikker 30-09-07 @ 23:25

Dan ben genetisch eigenlijk geroepen ontplooïng van de voortrekkersrol.

bottehond | 30-09-07 | 23:28

fred osterrr 30-09-07 @ 23:11

Heb je Ome Cees Grimbergen gisteren nou gezien of niet? Zo ja: dan heb je niets geleerd. Je vormt de achterhoede in dit debat. Conservatief typje?

bottehond | 30-09-07 | 23:24

@ Fleischbaum

Je tracht me te corrigeren met die *edit* onderaan: Hallo Vleesboom, zit Geert Wilders over enige tijd soms op al die 24 zetels?
Spreek alstublieft over de PVV ansich! Geert is slechts wat bijvoorbeeld Wouter Bos is voor de PvdA!
*edit* de PvdA heeft leden, de PVV slechts 1: Wilders

Maar je begrijpt me heus wel. Neem eens een voorbeeld aan Elsevier, die beginnen het ook te snappen. Tjek: www.elsevier.nl/nieuws/politiek/artike...
Wij weten dat nu wel, de PVV van Wilders.

HP de Tijd lezer! | 30-09-07 | 23:24

@fred

Heb je al eens geprobeerd om je verstand te gebruiken?

waskuip-admiraal | 30-09-07 | 23:13

Leuk al die opiniepeilingen, maar het zegt niks (fleischboum). Dus stop die domme discussies en wacht op het moment van kiezen. En als je dan besluit om voor Wilders of Verdonk te kiezen, krab dan nog eens een keertje op je achterhoofd en bedenk dat het doen polariseren van culturen ook geen oplossing is.

fred osterrr | 30-09-07 | 23:11

@Mekker 30-09-07 @ 22:25
Dat klopt, gelukkig dronk ze niet zoveel..

klauwkikker | 30-09-07 | 22:33

@Robin Hood 30-09-07 @ 22:30
Komt misschien doordat de aanleiding al niet klopte..

klauwkikker | 30-09-07 | 22:32

Het valt me overigens wel op dat er weinig inhoudelijk op eea gereageerd wordt...

Robin Hood | 30-09-07 | 22:30

@ klauwkikker 22:14

Tja, zeeuwen zijn over het algemeen niet zo spraakzaam. 1 tip, geef ze een borrel, dan gaan ze vanzelf praten.

Mekker | 30-09-07 | 22:25

@Botte
Laat maar, ik heb het al (lang)..

klauwkikker | 30-09-07 | 22:25

@Botte
Prachtige woorden (gosternokke en oemoemenoe) alleen bij Tekkalanka geeft google geen uitkomst en die mok ok ehuh

klauwkikker | 30-09-07 | 22:22

@bottehond 30-09-07 @ 21:58
Nee, duurde jarenlang, mede doordat ze niet zo spraakzaam was, heb ik het zo lang uitgehouden...

klauwkikker | 30-09-07 | 22:14

-weggejorist-

Lizzard | 30-09-07 | 22:09

@klauwkikker 30-09-07 @ 21:45,
*schrijft ruimtelijk structuurplan opvangreservaten Nederlanders*

vander F | 30-09-07 | 22:08

@ klauwkikker

Gosternokke, oemoemenoe en tekkalanka heeft ze je niet geleerd. Korte verkering zeker? Het betekent: kijk, kijk, een veulentje op de dijk.

bottehond | 30-09-07 | 21:58

@vander F 30-09-07 @ 21:36
Meerdere reservaten zijn niet uitgesloten..

klauwkikker | 30-09-07 | 21:45

@klauwkikker 30-09-07 @ 21:23,
ik graaf de IJssellinie wel weer op en ga hier voor de deur liggen.
Ik blijf hier.
No pasaran!

vander F | 30-09-07 | 21:36

@Botte
Heb jaren verkering gehad met een Middelburgse..
Zij leerde me het zinnetje; Kiek, Kiek, un kacheltje op dun diek..
Ze weigerde te zeggen wat het betekend. Help me uit de brand..

klauwkikker | 30-09-07 | 21:27

@bottehond 30-09-07 @ 21:19
Oké, ik ben in het bezit van een boot. Zeeland wordt het..

klauwkikker | 30-09-07 | 21:23

klauwkikker 30-09-07 @ 21:15

Zeeland aan de islamisten? Over mijn deaud karkas!

bottehond | 30-09-07 | 21:19

Dubbeldom. Dubbelpost én in de verkeerde draad..

waskuip-admiraal | 30-09-07 | 21:17

bottehond 30-09-07 @ 21:08
Ik stel de achterhoek voor, denk aan de de stijging van de zeespiegel..

klauwkikker | 30-09-07 | 21:15

-weggejorist-

waskuip-admiraal | 30-09-07 | 21:14

Ook op de nos-site weer een mooi voorbeeldje van orkestratie van de vox populi. Ook hier is de nieuwsgierige burger niet vrij, maar wordt hij beperkt tot een vijftal, vrolijke thema's. waar slim genoeg, de echte hete-hangijzers (islam en europa) geen deel van uitmaken. Beiden worden namelijk gereduceerd tot termen waar onze neo-liberale, cultureel-marxistische leiders wel raad mee weten. De wijk en globalisering. Newspeak dus voor islamitische integratieproblematiek en dictatuur van europa / uitverkoop van bedrijven.

www.nos.nl/nosjournaal/uwvideo/vraaghe...

waskuip-admiraal | 30-09-07 | 21:14

klauwkikker 30-09-07 @ 20:22

Ik hoorde dat er een groep Nederlanders naar Uruguay wil gaan, met enige tienduizenden, van boer tot programmeur. Weet niet meer waar ik dat hoorde. Maar wat jij daar schetst klinkt ook goed. Zeeland maar als locatie eisen dan.

bottehond | 30-09-07 | 21:08

wopper 30-09-07 @ 19:52 "bottehondiaansche woorden zoals EUSSR"
??
De term EUSSR werd het eerst gebezigd door Vladimir Bukowsky en wordt vrijwel dagelijks gebruikt op Gates of Vienna.

pbuh | 30-09-07 | 21:03

@robin hood

Doe iets aan die 'tokkie-mythe'. Media en politiek lijken uit te gaan van een zeer zwakbegaafd nederland, kijk maar eens naar het taalgebruik op de nos-site. Dick Bruna kan er een puntje aan zuigen. Gek natuurlijk want de gemiddelde nederlander is niet dom maar juist weldenkend. Daarom zei ik ook dat dat filmpje perfect materiaal is, omdat je hier ziet de nederlander nog best lekker uit zijn woorden kan komen en hier voor de verandering eigenlijk dezelfde, niet onintelligente taal bezigt als hun vertegenwoordiger.
Het beeld van de domme hollander leidt er nu bijvoorbeeld toe dat men onterecht veel gezag toekent aan dat bezopen grondwet-advies van de RvS, omdat die lui. onterecht, niet meer als politici, maar als verantwoordelijke vakmensen gezien worden....

waskuip-admiraal | 30-09-07 | 21:00

@ Robin Hood 30-09-07 @ 20:43

Helemaal mee eens. Suggestief en gemaakt met een vooruit bedacht doel.
Idd een mooi filmpje en als ik wat minder opgeleid was en jonger dan 40, dan zou ik het nog geloven ook.....

Jimmer | 30-09-07 | 20:50

@ waskuip-admiraal 30-09-07 @ 20:35

Het is toch echt gemaakt, bedacht en in elkaar gezet door de gesubsidiëerde publieke omroep. Je weet wel, waarvan Geert die subsidie totaal stop wil zetten als ie de kans krijgt. Uiteraard is het een prachtig filmpje. Het geeft (weet ik uit ervaring) heel goed weer wat de achterban van Geert is. Overigens is natuurlijk wel duidelijk merkbaar dat de vragen dusdanig gesteld worden dat de antwoorden liggen in het asielbeleid. Net of iedereen daarom op de PVV gestemd heeft. Dat was uiteindelijk wel mijn enige serieuze punt van kritiek. Verder: is er toch nog eens iets fatsoenlijks gedaan met mijn belastinggeld wat jaarlijks richting de publieke omroep gaat. (*het niet zo heeft op Trijntje's nieuwe cd*)

*tijdens de campagne weinig tokkies gezien heeft*

Robin Hood | 30-09-07 | 20:43

vander F 30-09-07 @ 20:32

Breder betekent nog niet heel wat anders. Geert wil juist wel heel wat anders dan wat we nu al decennia voorgeschoteld krijgen, da's dus niet conservatief. En als je dan komt met, "terug naar het oude" dan is dat al minstens 40 jaar geleden, dus ook nog steeds niet behoudend.

Ga nu even naar de allochtoon op de hoek voedsel halen. Tot zeau.

hyppopotamus amphibi | 30-09-07 | 20:42

@robin hood

Dat filmpje van twee vandaag is regelrecht campagne materiaal.

waskuip-admiraal | 30-09-07 | 20:35

Overigens, kan 'Newconomy' Maurice nog steeds geen fatsoenlijk grafiekje maken in MS Excel???
Maar verder, De PvDA en al het andere linkse establishment hebben het helemaal verbruid. Laatst weer dat 'wetenschappelijke' rapport van de WRR over integratie, ook weer zo'n PvdA bastignon. In dit land is de integratie op hetzelfde peil als dat was in de jaren 20 in de USA. Daar draagt 90% van alle immigranten bij aan het land en hier is dat nog maar 5%. En dan hebben we het nog niet eens over al die tienduizendend gelukszoekers die er tussendoor glippen omdat al die duizendend ambtelijke figuren ziek zijn of nog 'recht' hebben op ADV dagen!!!

Kees3382 | 30-09-07 | 20:34

@hyppopotamus amphibi 30-09-07 @ 20:23,
in die betekenis bedoelde ik het nou net niet,
de politieke betekenis is wat breder dan dat.

vander F | 30-09-07 | 20:32

Robin Hood 30-09-07 @ 20:21

Idd, die bedoel ik, maar daar hoor je de linkse lutsers niet over natuurlijk. Misschien is zelfs dat programma te ingewikkeld voor ze.

hyppopotamus amphibi | 30-09-07 | 20:28

vander F 30-09-07 @ 20:20

Conservatief betekent behoudend, alles bij het oude laten, dus. Volgens mij wil Geert dat nu juist niet, dacht ik tenminste, als ik hem goed begrepen heb.

hyppopotamus amphibi | 30-09-07 | 20:23

quasi modo 30-09-07 @ 20:11

Niet zo somber.. Misschien worden we straks, door de moslims, net zo behandeld als de indianen. Kunnen we straks, in een reservaat, de staatscasino's beheren en ons de hele dag bezatten..

klauwkikker | 30-09-07 | 20:22

@ hyppopotamus amphibi 30-09-07 @ 20:17

Nee, reken (en hoop) daar maar niet op. Ow nee, of toch, sorry, dom zijn is enkel voorbehouden aan de PVV-stemmers.
Bedoelde je overigens deze uitzending? > player.omroep.nl/?aflID=5269964&st...

Robin Hood | 30-09-07 | 20:21

@quasi modo

You just gave me the creeps. Terwijl nederlanders haastig en gestresst hard werken voor hun bestaan, duwen ze kalm, met de duistere ogen op de grond gericht, hun larven voor zich uit.

waskuip-admiraal | 30-09-07 | 20:20

Jimmer 30-09-07 @ 20:18

Denk het ook van niet, dus

hyppopotamus amphibi | 30-09-07 | 20:20

@hyppopotamus amphibi 30-09-07 @ 20:05,
hoezo, Wilders heeft gewoon een conservatief programma,
dat is geen kritiek maar een constatering.

vander F | 30-09-07 | 20:20

@hyppopotamus amphibi 30-09-07 @ 20:14

Het is toch één van de taken van onderwijs om belangstelling te kweken en te leren om kritisch na te denken.

klauwkikker | 30-09-07 | 20:20

hyppopotamus amphibi 30-09-07 @ 20:17

Dat mag ik hopen, maar ik vrees van niet. :-)

Jimmer | 30-09-07 | 20:18

@ Jimmer @ 20:12

Welgemeende excuses, maar hopelijk heeft Jeb deze de begrepen?

hyppopotamus amphibi | 30-09-07 | 20:17

@ klauwkikker @ 20:10

Nee, maar wel aan het gebrek aan belangstelling om je met de echt belangrijke zaken in het leven bezig te houden. We vinden onszelf al 10-tallen jaren veel belangrijker dan onze omgeving, toch? Bovendien houdt de politiek het lekker vaag en zwabberen ze van mening naar mening en dan wordt het wel erg ingewikkeld. Dus wordt er gestemd op een leuke kop en/of een lekkere babbel.

hyppopotamus amphibi | 30-09-07 | 20:14

hyppopotamus amphibi 30-09-07 @ 20:05: Verder heeft @ Jimmer @ 19:49 met z'n opmerkingen duidelijk aangetoond dat hij nog niet 1 letter van enig uitgewerkt plan (bijv. Gouden Eeuw, VOObegroting i.p.v. tegenbegroting - m.a.w. hij was er al veel eerder mee) heeft gelezen,

Hohoho, goed lezen, de eerste zin bij mijn reactie was niet van mij. Ik heb zelf PVV gestemd overigens....

Jimmer | 30-09-07 | 20:12

Geef je ogen de kost en je ziet het gewoon gebeuren; de langzame ondergang van Nederland. Ontelbaar veel grijze menschen achter de rollator of op scoot mobiel. Jongere Nederlandse vrouwen en mannen jachtig in hun lease auto's op weg naar het werk om netto belasting te betalen. En talloze jonge hoofddoekjes in alle rust wandelend achter de buggy terwijl hun mannen in de moskee thee drinken.

quasi modo | 30-09-07 | 20:11

@hyppopotamus amphibi 30-09-07 @ 20:05
Zou het aan het slechte onderwijs van de afgelopen 40 jaar kunnen liggen, dat de mensen zo snel geloven in loze beloftes?

klauwkikker | 30-09-07 | 20:10

As is verbrande turf!

Peter_S | 30-09-07 | 20:09

Is Fransisco al gesignaleerd?

klauwkikker | 30-09-07 | 20:06

Koerbagh - Jeb = 1-0

Robin Hood | 30-09-07 | 20:05

Beste reaguurders (excuus voor mij late bijdrage, maar soms doe je nog wel eens wat anders) - en dan bedoel ik die ter NIET rechter zijde en ook ver weg van het profielloze midden - de kritiek op Wilders van de meeste van jullie is behoorlijk eenzijdig en kortzichtig. Bijvoorbeeld @ Jeremia @ 17:31 die blijkbaar denkt dat Geert de Koran echt wil verbieden (cq @ vander F @ 19:34) en @ CJN @ 17:42 ".. meer dan 80% van de Wilders stemmers ....... vanwege z'n Islam standpunten ....".
Verder heeft @ Jimmer @ 19:49 met z'n opmerkingen duidelijk aangetoond dat hij nog niet 1 letter van enig uitgewerkt plan (bijv. Gouden Eeuw, VOObegroting i.p.v. tegenbegroting - m.a.w. hij was er al veel eerder mee) heeft gelezen, lat staan dat hij er ooit iets van zal begrijpen.

Overigens ben ik niet van mening dat dit land de afgelopen 40 jaar alleen door de linkse lutsers langzamerhand naar de gallemiezen is gebracht (de VVD en het CDA hebben er net zo hard aan meegedaan), maar ze hebben er wel een hele grote bijdrage aan geleverd. Een groot deel van de PVV achterban bestaat uit personen van 40 jaar en ouder met een goede opleiding en een boven modale baan die voornamelijk ook nog buiten de Randstad wonen (tenminste volgens en uitzending van 1Vandaag van vorige maand, notabene een adept van onze voornamelijk links georienteerde omroep), dus inderdaad niet - zoals @ Robin Hood @ 17:08 terecht opmerkt - grotendeels dom stemvee.

Verder moet iedereen die PvdA (en overigens links), CDA, VVD, D66 en Gristelijk stemt, maar eens goed nadenken over het volgende: "Hoe typeer je een land, waarin ons Onderwijs? de afgelopen 40 jaar stelselmatig is afgegleden (naar een inmiddels bedenkelijk niveau), de Vrijheid ver is te zoeken, omdat we aan alle kanten (van hoog - lees Brussel tot laag - lees Gemeente) worden betuttelt en beknot en daarvoor ook nog eens heel veel belastingen moeten dokken, waar aan de andere kant kwaadwillenden alle mogelijkheden hebben om de goedwillenden allerlei oren aan te naaien (direct - lees beroving en geweldpleging cq indirect - lees het onterecht gebruikmaken van onze overvloedige sociale voorzieningen), maar, nog veel erger, een land waar we onze zieke hulpbehoevende bejaarden (die in hoofdzaak hebben bijgedragen aan onze welvaart) in hun eigen uitwerpselen laten liggen en soms maandenlang niet douchen, terwijl bijstandtrekkende en rovende junks van hun verslaving mogen genieten, door gratis methadon verstrekking. Oh ja, en hierbij vergeet ik nog de al sinds WO II durende woningnood, die de kosten voor een primaire levensbehoefte lekker (te) hoog houdt voor velen." Hoe moet je zo'n land nu typeren. En dan niet met opmerkingen komen als dat we het hier nog niet zo beroerd hebben, of kijk eens in Zimbabwe of Birma, want die ken ik wel, maar daar hebben we hier nix aan.

Blijf dus vooral traditioneel stemmen, Dan kun je - bijvoorbeeld als PvdA stemmert - nog jarenlang blijven schelden wanneer je weer eens openlijk belazerd wordt, zoals onlangs met het "nieuwe" Europees verdrag (of was het toch grondwet?). Slaap zacht en ontwaak hard.

hyppopotamus amphibi | 30-09-07 | 20:05

"Leg me maar eens uit hoe je een land kunt regeren zonder verstand van economie."

Jeb 30-09-07 @ 19:14:

Kijk eens naar de geschiedenis van de afgelopen... nou pak 'm beet, 2000 jaar.
(Maar daarvoor was het ook niet echt anders).

koerbagh ? | 30-09-07 | 20:03

@ Jeb 30-09-07 @ 19:14

- Nooit een uitgewerkt plan? Feiten SVP!!
- Klagen als een oud wijf? Nee, NAMENS een heleboel oude wijven. Er zijn namelijk erg veel ouderen die op Wilders gestemd hebben.
- Een tegenbegroting had hij inderdaad niet. Maar die worden doorgaans uit de partijkas bekostigd en zoals we allemaal weten is die van Geert niet gevuld met tonnen belastinggeld. (@ all die wat te klagen hebben over Geert: denk daar svp ook even aan wanneer je klaagt dat hij geen leden heeft).
- Geert heeft inderdaad een grote mond en me dunkt dat hij daar alle recht toe heeft, in tegenstelling tot jou.
- Verder zou ik ook nog graag feiten van je horen mbt je stelling inzake het zogenaamde gebrek aan verstand van economie.

Robin Hood | 30-09-07 | 19:59

Jeb 30-09-07 @ 19:20
Huidige kabinet heeft kennis van de economie?
Geld weghalen bij de werkende mens en het investeren in subsidieprojecten.
Hoe lang denk je dat je dit regulerend systeem nog staande kan houden?
In ieder geval spreek ik bij deze voor mijzelf. Ik geef mij nog maximaal 5 jaar en dan ben ik weg. Weg naar een land waar werken loont. Waar niet de tokkies uitkeringen krijgen om als konijnen rotjeugd te fokken en de hardwerkende mens zich moet beperken tot 1 kind omdat opvang zo duur kost.
Ajuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Het_leuke_zuiden | 30-09-07 | 19:58

Er is geen groot samenhangend strategisch plan onder moslims denk ik. Feit is wel dat steeds grotere delen van Nederland onder de voet worden gelopen door de islamitische achterlijkheid. Steeds meer wijken waar Nederlandse kinderen niet meer normaal naar school kunnen omdat ze worden gepest want ze zijn geen moslim. Consequentie is dat de niet-islamitische mensch in land land continu kan blijven vluchten naar gebieden waar hun kinderen nog wel normaal naar school kunnen gaan en deze gebieden zullen in rap tempo kleiner worden.

quasi modo | 30-09-07 | 19:58

dus VVD zou er NU uitkomen op 17+21 zetels? Nog even...

Onderschepper | 30-09-07 | 19:53

@Bottehond,

U heeft zichzelve overtroffen met uw nieuwste column!
Scherp, analytisch en helder, gelardeerd met bottehondiaansche woorden zoals EUSSR, Lunchmof enz.

*botte een kalfsschenkelbot toewerpt*

wopper | 30-09-07 | 19:52

Mongeaul 30-09-07 @ 19:17

Wat een ongefundeerde onzin. Kom eens met KRITIEK man, en anders... wegwezen hier.

Jimmer | 30-09-07 | 19:50

Jeb 30-09-07 @ 18:58
Wilders heeft nooit een uitgewerkt plan. Hij kan alleen maar klagen als een oud wijf.

Ga toch maar even naar www.pvv.nl als je durft? Meneer Wilders HAD al een t egenbegroting gemaakt voordat de begroting er was. En dat ging over veel meer dan alleen islamisering.

Jimmer | 30-09-07 | 19:49

Kwas vanmiddag in Den Haag nabij het (witte) stadskantoor. Mensch wat een islamitische achterlijkheid aldaar, overigens wel een bonte samenstelling moet ik zeggen. Wat zou er nu onder deze hoofddoeken en hun begeleiders omgaan; wij gaan dit land veroveren ? Of raaskallen wij hier maar wat ?

quasi modo | 30-09-07 | 19:48

Bijstandtrekker 30-09-07 @ 18:36

En dat komt dus neer op het verscheuren van de Koran....

Jammer, ik hoop echt dat moslims in staat zijn om hun Koran te gebruiken zoals christenen hun Bijbel gebruiken, maar idd zal dat wel te mooi zijn om waar te zijn.

Jimmer | 30-09-07 | 19:46

@Mongeaul 30-09-07 @ 19:17
Je doet je nick alle eer aan..

klauwkikker | 30-09-07 | 19:37

Als er nu verkiezingen worden gehouden komt er waarschijnlijk een kabinet van CDA, PVDI,SP en Groen links..

klauwkikker | 30-09-07 | 19:36

@Jeb 30-09-07,
er loopt hier bijna geen stemmer op Cheert rond,
maar vooral inzalke de Islamvrage kan Cheert op bijval rekenen,
de rest van z'n programma is me te conservatief met een spruitjeslucht,
hij zal het mogelijk zelfs met Plasterk eens zijn,
zou me niet verbazen.

vander F | 30-09-07 | 19:34

Jeb 30-09-07 @ 19:20

Typisch het geschreeuw van een linkse bruinhemd.

Bijstandtrekker | 30-09-07 | 19:31

Bijstandtrekker 30-09-07 @ 19:15

Jij staat ook weeral te lullen, net zoals je grote voorbeeld Wilders.

GENIET NOG VAN JE BIJSTAND, want als Wilders aan de macht komt met zijn 0.0% kennis van economie zal er te weinig geld zijn om aan jouw soort te besteden.

Jeb | 30-09-07 | 19:20

Jawohl eindlich ein rechtse regerung.
Wij mussen ordnung und regelmass einstellen.
Heil die Niederlande heil Wilders.

Mongeaul | 30-09-07 | 19:17

Jeb 30-09-07 @ 18:58

Ik geloof dat nu precies uit jou mond komt (geen wel gefundeerde uitspraak)waarvan je Wilders beschuldigd.
En dat is kenmerkend van mensen die kritiek op Wilders hebben.
Die vallen Wilders niet met argumenten aan maar beschuldigen Wilders van alles en nog wat.

Bijstandtrekker | 30-09-07 | 19:15

Jeb 30-09-07 @ 18:58

Wilders heeft nooit een uitgewerkt plan. Hij kan alleen maar klagen als een oud wijf.
Bij de algemene beschouwing had hij helemaal geen tegenbegroting gemaakt, terwijl alle andere partijen dit wel hadden. Maar een grote mond, dat had die wel.
Leg me maar eens uit hoe je een land kunt regeren zonder verstand van economie.

Jeb | 30-09-07 | 19:14

Dacht een scoop te hebben.. Maar er zijn meer reaguurders die kunnen rekenen.. Wellicht was de wensch, bij fleischbaum, de vader der gedachte..

klauwkikker | 30-09-07 | 19:13

Robin Hood 30-09-07 @ 18:57

Hehe, ik had het over Erdogan.

bottehond | 30-09-07 | 19:10

@ wopper 30-09-07 @ 19:06

Zeg, doe me een lol! Alsjeblieft niet, zeg...

Robin Hood | 30-09-07 | 19:08

Jeb 30-09-07 @ 18:58

En waar baseer je dát dan weer op als ik het vragen mag? Sorry, ik ben dom, want ik stem PVV. Ik zou het fijn vinden als je het even duidelijk uit zou willen leggen voor mij en wellicht ook enkele andere simpele zielen.

Robin Hood | 30-09-07 | 19:07

@Robin Hood,

U bent Fleur?

wopper | 30-09-07 | 19:06

Robin Hood 30-09-07 @ 18:03 & bottehond 30-09-07 @ 18:14

Wilders is tegen alles en nog wat. Uit zijn mond kan geen welgefundeerde uitspraak komen.

Indien alle mensen zoals hem waren, was het vuur nog steeds niet uitgevonden.

Jeb | 30-09-07 | 18:58

@ bottehond 30-09-07 @ 18:44

Natuurlijk weet Geert het beter. Daarom is hij Geert en ik Robin Hood. Daarom bedenkt Geert de oplossingen en verdedigt Robin het hier op GS. Welliswaar kwalitatief minder, maar ja, wat wil je ook? Ik ben slechts Robin Hood, ik kan enkel paardrijden..

Overigens, die link van BJ Spruyt ga ik pas lezen als het me duidelijk is dat Spruyt zelf weer weet wat zijn mening is. Die verandert nog wel eens moet ik zeggen.

Robin Hood | 30-09-07 | 18:57

uberdude 30-09-07 @ 18:51 (ja, ik weet het, ben ik zelf...)

In een notedop:

www.cnn.com/2007/WORLD/meast/09/30/afg...

De strijders willen wel stoppen, maar hun leiders (die altijd ergens achteraan staan, of liefst niet in hetzelfde land) willen niet.

uberdude | 30-09-07 | 18:54

Bijstandtrekker 30-09-07 @ 18:36
>>Ik denk dat het pas mogelijk is als moslims erkennen dat de koran een >>sprookje is.

Ehh... Dat is nu net de basis onder een geloof. Geloven dat het geen sprookje is. En ik ken helaas ook mensen zat die echt denken dat de aarde na een kleine regenbui een tijdje helemaal blank heeft gestaan en dat de dino's een grote hoax zijn. Echt. Ze zijn er. Veel. Het is er met geen stok uit te rammen.
Dat is het probleem ook niet. Het probleem met moslims zijn de IMAMS! DIE dragen hun volgelingen op om krankzinnige interpretaties te volgen van het boekje. En een paar (cerebraal minder gefortuneerde) luisteraars handelen daar dan ook naar. Kortom: pak de moslims niet aan, maar de Imams.

uberdude | 30-09-07 | 18:51

Jimmer 30-09-07 @ 18:09

Dan ga je ervan uit dat er gematigde moslims zijn.
Het typische is als ik met moslims praat over dit onderwerp (gematigde moslims)zij vaak ontkennen dat dit bestaat.
Zij zeggen mij dan dat dit een hersenspinsel van niet-moslims.
Zij zeggen verder dat er moslims zijn die minder strikt zijn dan anderen maar ook deze moslims die het niet zo nauw nemen zijn nog altijd moslim en nemen de koran als uitgangspunt in hun leven. en behoren tot de wereld wijde gemeenschap van moslims.
En daarmee ook het fundamentele waarden systeem van de islam als uitgangspunt van hun leven nemen die tegenovergesteld is aan het wersters waardensysteem.
Dus je kan niet tegelijkertijd (belijdend) moslims zijn en democraat.
Ik denk dat het pas mogelijk is als moslims erkennen dat de koran een sprookje is. (zoals veel christenen de bijbel niet meer zo serieus nemen)
Dan pas is er ruimte voor een andere levenshouding.

Bijstandtrekker | 30-09-07 | 18:36

@ walty 30-09-07 @ 17:28

De belangenstellingen in de Nederlandse samenleving laten zich niet meer simpelweg vatten in het onderscheidlinks/rechts. Dwars op die oude tegenstelling staan nieuwe scheidslijnen: voor of tegen de multikul en (misschien komt dat uiteindelijk ook nog op hetzelfde neer) voor of tegen de Europa. Die scheidslijnen lopen dwars door de oude links/rechts tegenstelling en dat merken de gevestigde politieke partijen. Geert is alweg bij de VVD en Jan hoeft alleen maar de deur open te zetten voor de PVDA-aanhang. En het CDA gooit er maar weer eens een relgieus beschavingsoffensiefje tegen aan om voorlopig nog even weg te kunnen kijken en geen kleur te hoeven bekennen.

dawg | 30-09-07 | 18:28

@ Jimmer 30-09-07 @ 18:09

We zitten op 1 lijn. Ik heb dat onderwerp maar niet aangesneden, omdat ik denk dat ik dan nog een uur extra aan het typen was geweest. Maar het is wel wat ik hier altijd luid en duidelijk verkondig. Ik durf te stellen dat dat één van Geert zijn achterliggende gedachtes is geweest. Naar 'onze' gezaghebbers luisteren ze niet. Maar bijvoorbeeld een goedwillende imam kan een heleboel bereiken denk ik.

Robin Hood | 30-09-07 | 18:21

Jeb 30-09-07 @ 18:00

Nederland is al naar de klote dankzij vele jaren links (wan)beleid; het "mooie" multicul beleid van links heeft geleid naar een miljarden verslindend multicul drama waar geen einde aan lijkt te komen.
Laat Wilders het maar proberen.
Die legt zich niet neer bij de islamisering van Nederland en de teloorgang van de Nederlandse waarden.
En Wilders heeft ook op andere punten een goed programma.
Alleen daar besteed de media geen aandacht aan ,waardoor het lijkt alsof de PVV een on issue partij is ; wat dus niet het geval is.
Kijk voor meer informatie hierover op de website van de PVV.

Bijstandtrekker | 30-09-07 | 18:21

@bottehond 30-09-07 @ 18:14

idd botte, Islam hoort hier niet, dat hij er toch is kun je zien als een nare samenloop van omstandigheden...

Critical Distance | 30-09-07 | 18:19

Jeb 30-09-07 @ 17:52

De islam hoort hier niet. Onverenigbaar met onze Vrijzinnigheid en de grootste bedreiging die we sinds heel lange tijd gezien hebben. Daarom heeft de PVV twee Vee's. Eéntje staat voor Vrijheid. Vrijheid ten opzichte van de oprukkende deaudscultus. Ja, daar voor knokken: daar wordt de wereld beter van.

bottehond | 30-09-07 | 18:14

@ Jeremia

Ik word zomaar blij van je post.

@ Robin Hood

Jeb onderbouwt niets vanwege het gebrek aan inzicht. Holle frasen en niets meer. De zoveelste Troll- provocateur op GS die het niet redt tegen de grote meisjes en jongens. Zaag hem maar eens door. Ies vermaeck!

bottehond | 30-09-07 | 18:10

@Robin Hood 30-09-07 @ 17:08,
en dan schrijven dat Geert een one issue partij leidt.
Ik zie meer een pers die er one issue uitpikt inderdaad.

De pot en ketel enz.

vander F | 30-09-07 | 18:10

@Robin Hood 18.06

Het zijn de moslims zelf die de wind uit de zeilen van hun geloof en hun koran moeten halen. Ik verbaas me er nog steeds over dat de gematigde moslim zich niet verweert tegen zijn fundamentalistische geloofsbroeders. Maar nu gaan we wel errug offtopic realiseer ik me . Sorry

Jimmer | 30-09-07 | 18:09

Jeremia 30-09-07 @ 17:54

Ik heb die aanvechting heel vaak om jou een beetje op te porren. Hehehehe... meestal hap je niet, maar ik zie toch heel graag waar je met je denkontwikkeling uithangt.
Heb je dit gisteren gezien? Schitterende uitzending, met álles wat jou boeit inzake het thema van de uitzending.

www.ncrv.nl/ncrv/tv?nav=hnbrdDsHfHEIJa...

bottehond | 30-09-07 | 18:07

@ Jeremia 18.04

Er is niets mis met politiek waarbij de 10 geboden de basis vormen.
Maar zodra je iedereen jouw geloof wilt opleggen is het mis.

Jimmer | 30-09-07 | 18:07

@ Jimmer 30-09-07 @ 18:02

Eensch. Echter moet daar wel wat voor gebeuren. Er zijn gewoon teveel dingen die dubbel uitgelegd kunnen worden. Zie het als wind uit de zeilen nemen. Moet toch vredelievend genoeg zijn voor (s)links om het op een dergelijke manier op te lossen.

Robin Hood | 30-09-07 | 18:06

@bottehond
Spijt van mijn stemgedrag heb ik niet. Op het moment dat je in het stemhokje staat maak je een overweging en daar handel je dan naar. Maar ik moet toegeven dat ik wel aan het nadenken ben of ik de volgende keer weer op Rouvoet en zijn club stem. Ik ben bezig met de afweging te maken of de christenen, als zij zich met de politiek willen bemoeien, zich op basis van het geloof moeten organiseren in een politieke partij of dat elke individuele gelovige als onderdeel van de maatschappij binnen een seculiere politieke partij invloed moeten willen uitoefenen. Christenen kunnen één zijn in geloof, maar toch hele verschillende opvattingen hebben over hoe de problemen aan te pakken in de maatschappij. Dat is waar ik nu over aan het nadenken ben.

Jeremia | 30-09-07 | 18:04

@ Jeb 30-09-07 @ 18:00

U kunt deze stelling staven met ...?

Robin Hood | 30-09-07 | 18:03

@ Robin Hood 30-09-07 @ 17.45

Bijna helemaal mee eens. Ik blijf alleen bij de stelling dat het niet het boek is maar de mensch. Als de moslims net zo zouden omgaan met hun Koran als de christenen met de Bijbel, was er niets aan de hand.

Jimmer | 30-09-07 | 18:02

Who cares? Wat jullie ook zullen stemmen, het maakt geen klap uit. Jullie hebben de politiek niet nodig om je toekomst te verzieken, da's duidelijk.

Meowbay | 30-09-07 | 18:00

Bijstandtrekker 30-09-07 @ 17:58

JA!, eindelijk een partij die bekwaam genoeg is om NL naar de kloten te helpen.

Jeb | 30-09-07 | 18:00

* slingers ophangt *

Chiant | 30-09-07 | 17:59

Ga zo door Geert.!!!!!!!!!
Op naar de 30 zetels.

Bijstandtrekker | 30-09-07 | 17:58

Als jij denkt dat het Geert er werkelijk om gaat om dat boek te verbieden, dan heb je kennelijk niet verder gedacht dan je neus lang is.
Robin Hood 30-09-07 @ 17:45
Wat Greet zegt over de islam is natuurlijk niet de lakmoesproef of iemand lebberaal is of niet.
bottehond 30-09-07 @ 17:46
Een boek verbieden, hoe verderfelijk de inhoud ook is, blijft een onliberale daad. Je lost er overigens niks mee op. Er zijn ook nog steeds Nederlanders die geloven dat Hitler goed bezig was, ook al is Mein Kampf hier officieel verboden.
.
Zeker nog steeds spijt van je stem op de gristenUnion?
bottehond 30-09-07 @ 17:46
Hier kom ik zo nog even op terug want ik vind dit wel een leuke uitdagende opmerking.

Jeremia | 30-09-07 | 17:54

bottehond 30-09-07 @ 17:46

waarom moet een partij stelling nemen TEGEN de islam? Zou je daarmee de wereld verbeteren of wat?

Jeb | 30-09-07 | 17:52

Rukkers.

Zo jammer! | 30-09-07 | 17:51

CJN 30-09-07 @ 17:42
Welk alternatief is er voor deregulering van de overheid?

Het_leuke_zuiden | 30-09-07 | 17:47

Jeremia 30-09-07 @ 17:31

Wat Greet zegt over de islam is natuurlijk niet de lakmoesproef of iemand lebberaal is of niet. Die islam valt buiten de maatschappelijke context zoals wij die wensen. Het is juist door dát te vergeten dat je Wilders op dat punt veel te kort doet. Het wachten is natuurlijk op een linkse partij die stelling neemt tegen de islam. Je moet zijn program nu toch maar eens lezen én aannemen dat de PVV daar voor staat. Bovendien klopt niet wat je zegt over het niet ondescheiden. Was het maar alleen zijn grote "bek". Ik snap werkelijk niet waarom jij dat ontkent. Zeker nog steeds spijt van je stem op de gristenUnion? Jij als gristen zou je beter richten op je eigen groep. De gristenen in Nederland zijn veel te dubbelhartig naar de islam toe.

BTW: de Hoer van Babylon zegt de islamisten nadrukkelijk de wacht aan.

bottehond | 30-09-07 | 17:46

@ Jeremia 30-09-07 @ 17:31

Als jij denkt dat het Geert er werkelijk om gaat om dat boek te verbieden, dan heb je kennelijk niet verder gedacht dan je neus lang is. Dat 'boek' waar jij het over hebt wordt door een select groepje gebruikt om geweld tegen homo's, vrouwen, dieren en ongelovingen te rechtvaardigen. De Bijbel heeft een Nieuw en vele malen milder Testament. De Koran kan nog steeds op veel verkeerde manieren uitgelegd worden, maar geen haan die er naar kraait, het was een taboe en er mocht niet over gesproken worden. Met 1 rake en vergaande opmerking zet Geert het zonder pardon op de kaart en is het een veelbesproken onderwerp.

Daarbij hebben we een probleempje met onze wetgeving. Er zit namelijk een gaat'je' in. We hebben hier regels en wetten die paal en perk (behoren te) stellen aan geweld tegen wie of wat dan ook. Echter hebben wij ook een wet die gaat over de vrijheid van godsdienst. In 0031 is het wet dat de wet altijd boven godsdienst gaat. Volgens de Koran staat het geloof immer boven de wet. Het tuig wat kwaad wil kan heel simpel stellen dat ze hier de vrijheid hebben om in de breedste betekenis van het woord hun geloof uit te oefenen en dat dat dus ook inhoudt dat wat in de Koran staat boven de wet van 0031 gaat (o.a.) wat betreft geweld.

Er moet dus iets gebeuren, want dit bij elkaar opgeteld, is de ramp die Geert al jarenlang probeert duidelijk te maken aan de notoire links-stemmers. Wat nu te doen? M.i. zijn er twee opties. Ze passen de Koran aan met een soort van nieuw testament. Of we passen de wet dusdanig aan dat de gasten die het in hun hersens halen om lak te hebben aan onze wet en domweg hun 'boek' blijven volgen subiet het land uitgeflikkerd worden om nooit meer terug te mogen komen. Zonder waarschuwing dan wel te verstaan.

Robin Hood | 30-09-07 | 17:45

@Robin
Onzin, meer dan 80% van de Wilders stemmers stemmen op de PVV vanwege z'n islam standpunten en ik denk dat dat nog voorzichtig is.
Ik stem niet op Wilders, omdat ie veel te conservatief is en, zoals Jeremia al aangeeft, allesbehalve een liberaal.

CJN | 30-09-07 | 17:42

@ bottehond 30-09-07 @ 17:14

Laat ze maar balen als de pest, zolang wij massaal achter Geert blijven staan kunnen ze er toch niets mee. Als ze een zelfde geintje uit proberen te halen als met Fortuyn, dan worden ze publiekelijk gelyncht.

Robin Hood | 30-09-07 | 17:33

Dus,Nederland begint te ontwaken,en zich te realiseren dat de multiculdroom een reele nachtmerrie geworden is.

de honden blaffen... | 30-09-07 | 17:32

Je zult zien dat nog niet de helft zegt dat het om het vreemdelingenbeleid gaat wat Geert voor ogen staat.
Robin Hood 30-09-07 @ 17:08
Wilders is niet zo'n succesnummer omdat hij een échte liberaal is. De man is notabene van mening dat een boek verboden moet worden. Hij heeft inderdaad een breder programma dan alleen het bestrijden van de islam. Maar wat hem anders maakt dan de rest is zijn grote bek (lekker duidelijk, dat wel) en zijn onverzoenlijke vijandige opstelling naar de islam toe. En het zou in theorie best zo zijn dat je gelijk zou kunnen hebben, alleen ik geloof het niet.

Jeremia | 30-09-07 | 17:31

Werd hoog tijd! Vraag me inderdaad wat de linkse schepselen (Nadruk op Lucas de linkse lul!) op het betoog van Robin de hoed te zeggen hebben..

walty | 30-09-07 | 17:28

@ Robin Hood

Mooi gesproken! Hoop van ganserharte dat velen ogen geopend gaan worden!

Mekker | 30-09-07 | 17:24

@Robin Hood 30-09-07 @ 17:08

Hear hear!
Well said, Robin 'Kostner' Hood!

Leve de beerputlichters!
Mogen de peecee patjepeejers getroffen worden door de vloek van Leonidas!

wopper | 30-09-07 | 17:23

Robin Hood 30-09-07 @ 17:08

Goed betoog.

Bijstandtrekker | 30-09-07 | 17:17

Robin Hood 30-09-07 @ 17:08

Geert vloekt in de dommelende politiek correcte kerk. En daar staat verbanning op. Ook al heeft hij het grootste gelijk van de wereld.

bottehond | 30-09-07 | 17:14

Het wordt geloof ik maar eens tijd dat Robin zich hier ook mee gaat bemoeien (waar is KoC nu we hem eens flink de wind van voren kunnen geven??).

Ik heb zo'n beetje alle reaguursels tot nu toe gelezen (ik was niet eerder thuis helaas), maar het valt me op dat het enige 'tegenargument' der (s)linkse reaguurders is dat PVV-stemmers dom zijn. Waar baseren de (voornamelijk) heren en wellicht ook dames het op wanneer zij stellen dat de verstandelijke vermogens ontoereikend zijn wanneer iemand op de PVV stemt? Omdat zij geen feiten op tafel kunnen leggen om te 'bewijzen' dat de PVV ernaast zit? Omdat zij weten dat Geert eigenlijk gewoon gelijk heeft? Omdat zij geen gezichtsverlies willen lijden? Of omdat ze zelf te dom zijn om de standpunten van Wilders te snappen?

De PvdA en andere wanbeleidvoerders jatten het geld uit je rechter jaszak om het er gehalveerd in je linkerzak weer in te stoppen. Nut? Zelfverrijking.
Goed, ga dan eens verder kijken naar de belastingplannen van de PVV. Nagerekend en haalbaar bevonden, maar leest iemand het ergens in de krant? Jij? Knap! Het heeft er niet ingestaan. Typisch gevalletje selectieve berichtgeving en demonisatie (ja KoC, daar is tie weer!).

Tijdens de verkiezingscampagne had het (selectieve berichtgeving) niet duidelijker kunnen zijn. Tijdens de campagne-avonden waren er altijd media aanwezig. Wanneer Geert het over onderwijs, belastingverlaging, ouderenzorg en dierenwelzijn had gingen de camera's niet eens aan en de schrijvende pers keek verveeld om zich heen. Wanneer het over immigratie, integratie, terrorisme en asielbeleid ging vlogen de camera's aan en schoten pennen over het papier. Gevolg? Terug op de redactie was er niet eens een keuze uit wat wel te gebruiken en wat niet.

Conclusie. Ik voel me niet persoonlijk aangesproken als iemand ook mij typeert als dom omdat ik toevallig (weldoordacht) PVV stem. Ik vind het wel uitermate onbeschoft en neerbuigend om ruim een half miljoen (of volgens de peilingen nu zelfs ruim 1,4 miljoen) mensen weg te zetten als dom, omdat zij een andere mening zijn toegedaan. Het zou jullie sieren je eens te verdiepen in de reden waarom mensen voor de PVV kiezen. Je zult zien dat nog niet de helft zegt dat het om het vreemdelingenbeleid gaat wat Geert voor ogen staat. Ondernemers gaan kapot vandaag de dag, Geert heeft dat in de gaten en wil die mensen helpen. Onderwijs, veiligheid, betere zorg en dierenwelzijn. Kom dan nog maar eens een keertje terug, stelletje kortzichtige lutsers.

Robin Hood | 30-09-07 | 17:08

Wie gaat er nu nog op links stemmen .
Je stemt dan eigenlijk op bruin hemden.

Bijstandtrekker | 30-09-07 | 17:03

bottehond 30-09-07 @ 16:58

Was een hele dag etteren, zeuren, snieken etc. Och, je was er zelf ook.....

kwarkoo1 | 30-09-07 | 17:02

*Er vanuit gaande dat dit de verkiezingsuitslag is *
@Majesteit
De grote winnaars zijn de PVV, Verdonk en Groen Links. Met het CDA als grootste partij erbij is er een meerderheid. Dit lijkt mij het meeste recht doen aan de wil van de kiezer. Maak Femke Halsema tot formateur en adviseer ook maar meteen haar premier te maken. Misschien is die club dan bereid haar ziel te verkopen. En regeren maar. Geen dank voor het uitgebrachte advies. Het was niets.

Jeremia | 30-09-07 | 17:02

@ kwarkoo1

Petje af, dude. Een meesterwerkje.

bottehond | 30-09-07 | 16:58

-weggejorist-

Lizzard | 30-09-07 | 16:56

positief nieuws dus, en ach Balkenende is stiekem een rechtse hond die nu links poept. maar balkendeende 5 klinkt als een slechte serie. zoiets als shrek 3

Patrick Zweedsey | 30-09-07 | 16:52

bottehond 30-09-07 @ 16:47

Yep.

kwarkoo1 | 30-09-07 | 16:50

Misschien is er nog hoop voor Nederland.
24 zetels voor Geert.
Op naar de 30

Bijstandtrekker | 30-09-07 | 16:49

kwarkoo1 30-09-07 @ 16:27

Euh: wat lees ik anders? Over de keunegin? Dat heb ik ergens anders gelezen. BTW: was die megagave youtube inzake 9/11 van jou?

bottehond | 30-09-07 | 16:47

bottehond 30-09-07 @ 16:22
Ik heb het eerste gedeelte gelezen. Als ik meer tijd heb zal ik meer lezen.

Het_leuke_zuiden | 30-09-07 | 16:40

@ botte Linkje staat op opinio www.opinio.nu/node/873

Maar dat zal je wel al gelezen hebben neem ik aan.

kwarkoo1 | 30-09-07 | 16:35

@botte

Verder betwijfel ik ten zeerste of de achterban van het CDA zich bewust is van de gevaren die de EU met zich meebrengt. Vergeet die verdomde C in het CDA niet!

kwarkoo1 | 30-09-07 | 16:33

Gadverdamme zitten we nog met die gristenhond die mag vormen.

Kunnen we dat niet ergens ongedaan maken, takke pothoofdbrilfiguur!

lowflow | 30-09-07 | 16:30

bottehond 30-09-07 @ 16:20

Ik lees toch iets heel anders in dat stuk van Bart Jan Spruyt.

Het kabinetsbesluit om een referendum te torpederen volgde op een advies van de Raad van State, die stelde dat een referendum niet nodig is omdat het nieuwe verdrag geen grondwettelijke aspecten meer heeft. De koningin is voorzitter van de Raad, en het advies bevat (in noot 12) een verwijzing naar een enthousiaste opmerking van de koningin over Europese samenwerking. (Waarbij zij overigens ook, maar dat terzijde, het belang van een ‘zelfbewuste eigen identiteit’ benadrukte.) De redenen die de Raad aanvoert om een ‘kenmerkend onderscheid’ tussen het oorspronkelijke Grondwetsverdrag en het huidige Hervormingsverdrag aan te brengen, en daarmee een volksraadpleging te omzeilen, vormen een ‘kronkelredenering die niemand zal overtuigen, maar die door het kabinet dankbaar wordt aangegrepen’ (Hans Wansink in de Volkskrant van 25 september).

kwarkoo1 | 30-09-07 | 16:27

Lizzard 30-09-07 @ 16:13
Over 5 jaar ben ik weg. Ik ben 4 jaar bezig met studeren. Als ik meteen wegga, of na 5 jaar, misschien 6 jaar is afhankelijk van andere factoren, zoals werkgelegenheid in het buitenland, aflossing studieschuld en dergelijke.

Het_leuke_zuiden | 30-09-07 | 16:21

Lizzy,Lizzy, ga toch met ons mee. Dan gaan we tenminste ergens zonder cynisme ongebreideld lol maken!

CJN | 30-09-07 | 16:20

@ kwarkoo1

Nog niet zo heel lang geleden stonden ze op, ik meen, 27 zetels. Dat betekent dat hun aanhang helemaal niet zo'n vastigheidje is als het lijkt. Het CDA blijft aardig buiten schot inzake dat Referendum. De VVD ook, maar die moeten zich nog uitspreken. Er is grote weerzin tegen de weigering van het kabinet om dat Referndum uit te schrijven (sterker nog: de keunegin schijnt te weigeren haar handtekening te gaan zetten, net als de directeur van de BV Nederland, de Balk himself). De PVDi heeft dat mogen ervaren. Als de VVD het slim speelt en vóór stemt staan het CDA en de PVDi (nog maar eens zien of die de leden durven trotseren) in feite alleen en krijgen die beiden de woede van de burger op zich gericht. Kijken of de Balk dan nog steeds 35 + zetels houdt. Ik denk van niet. Wat denk jij?

bottehond | 30-09-07 | 16:20

bottehond 30-09-07 @ 16:10
Het probleem is dat alleen Limburg massaal lijkt te stemmen op de PVV. Misschien nog Groningen, die woedend zijn vanwege de aardgasbaten, die ipv een hogesnelheidslijn tussen groningen en amsterdam worden aanbesteed voor verf voor de probleemwijken. Anders weet ik het niet, ik word nog steeds raar aangekeken als ik zeg dat ik PVV ga stemmen, voornamelijk door immigranten uit het Westen van Nederland.

Het_leuke_zuiden | 30-09-07 | 16:16

bottehond 30-09-07 @ 16:10

Het CDA zie ik nog niet zo snel leeglopen. Waar haal je dat vandaan?

kwarkoo1 | 30-09-07 | 16:14

-weggejorist-

Lizzard | 30-09-07 | 16:13

waskuip-admiraal 30-09-07 @ 15:49

Oh, ik ben het wel met je eens, alleen niet met hoe je het brengt. Ik heb het niet op zulke (cynische) ophitserij.

Flodder | 30-09-07 | 16:12

Mooie tijden. De drie establishmentspartijen verliezen, de burger emancipeert zich. Het lijkt er zelfs op dat hele hordes PVDi- stemmers op de PVV willen gaan stemmen. Heel verstandig. Nu nog de VVD flink onder druk zetten om de natiestaat Nederland te redden en dus vóór dat Referendum te stemmen en het CDA loopt leeg. Breken met die verstikkende en kennelijk inmiddels dodelijke omhelzing met de rest van het establishment, VVD! Tenzij jullie echt graag meewillen in de vrije val waar de PVDi in geraakt is, wederom met dan aan de Balk cum suis.

bottehond | 30-09-07 | 16:10

Lizzard 30-09-07 @ 15:58
Wat je zegt. Die Oranje-kliek, één van die -weliswaar langzaam stervende- symbolen van de nederlandse identiteit, was voor mejuffrouw Zorreguieta goed genoeg bevonden om zich binnen te neuken en het tot prinses te schoppen. En nou ze zich met haar Argentijnse reet lekker in het pluche voelt zitten krijgt mevrouw een grote mond en begint ze ons te kapittelen omdat de WRR dat zo goed uitkomt? Bah.
Ik kan me overigens voorstellen dat trutje Zorreguite ook vindt dat er geen Argentijnse identiteit is. Vader Zorreguita heeft, als ervaren oorlogsmisdadiger, er natuurlijk vakkundig voor gezorgd dat dochterlief zich niet kon en niet wilde identificeren met het Argentijnse volk, al die mensen die door pa en consorten zo schofterig onder de duim werden gehouden. Hoertje Zorreguita kan zich enkel identificeren met machthebbers die onder valse voorwendselen hun macht in stand houden en kan zich dus met de Oranje's volmaakt identificeren en veel minder met het geknechte volk.

Schoorsteenveger | 30-09-07 | 16:09

De opium voor het volk zou ook onder de opiumwet moeten vallen, om er maar eens een cliché in te gooien. Ik heb meer last v an religieuzen dan van junks en ze kosten me nog meer geld ook.

CJN | 30-09-07 | 16:08

killermiller 30-09-07 @ 15:43
Die junta is er al in Nederland. Durf eens te protesteren tegen de islamisering van Nederland. Krijg je een politieknuppel in je nek.
Lizzard 30-09-07 @ 15:42
Op school geleerd: als het kalf verdronken is, dempt men de put.
Ik ga geen putten dempen die andere graven. Emigreren doe ik wel, maar de tijd dat Nederland kapot is, kom ik niet meer terug, ik laat mij kinderen toch niet opgroeien in een plek waar religie dominanter is geworden. Ik ben gods(waanzins)vrij, dat wil ik ook overbrengen op mijn kinderen. Met die stomme gristenhonden en die islamisten die graag samenwerken om religie dominant te krijgen. Ik zie het niet zitten, jij wel?

Het_leuke_zuiden | 30-09-07 | 16:05

-weggejorist-

Lizzard | 30-09-07 | 16:05

Lizzard 30-09-07 @ 15:58

Heb ik die vrije dag ook voor over.

kwarkoo1 | 30-09-07 | 16:00

Maakt allemaal geen ene reet uit. Met de coalitievorming in Nederland blijft het CDA gewoonweg een enorme 'sta in de weg' om veranderingen door te douwen.

kwarkoo1 | 30-09-07 | 15:59

-weggejorist-

Lizzard | 30-09-07 | 15:58

@vander F
Ik heb m'n dochter net Nijntje voorgelezen. Genoeg simplisme voor één dag, mag ik bedanken?

CJN | 30-09-07 | 15:53

@vander F 30-09-07 @ 15:40
Op zich past het wel in mijn idee over zelfredzaamheid in deze overgereguleerde samenleving. Wil je rellen, neem dan zelf ff je aanhangwagen met stoeptegels mee.

religion is war | 30-09-07 | 15:50

@flodder
Wat ik heb proberen aan te geven is dat de pvda zich van alle redelijkheid vervreemd heeft doordat zij totaal geen waarde hecht aan haar eigen uitspraken. De pvda veroorzaakt onbegrip en frustratie. Deze club maakt misbruik van mensen die te goeder trouw zijn en het vanzelfsprekend vinden om mensen op hun woord te geloven.

waskuip-admiraal | 30-09-07 | 15:49

*Starf*ckert en moraal topic*

vander F | 30-09-07 | 15:48

@killermiller 30-09-07 @ 15:43

Aub. zeg, we leven al decennia onder de oranje junta!

wopper | 30-09-07 | 15:46

Tijd voor een Junta????

killermiller | 30-09-07 | 15:43

@Flodder 30-09-07 @ 15:32 Is je goed recht hoor, om dat te vinden. Persoonlijk neem ik altijd wat zout mee als ik hier in de reaguurderspanelen rond hang. Als je kickt op een hoge bloedruk vanwege te ver gaande reacties, moet je even een paar dagen op Maroc.nl gaan rond hangen. Kun je pas echt lachen.

religion is war | 30-09-07 | 15:42

-weggejorist-

Lizzard | 30-09-07 | 15:42

@religion is war 30-09-07 @ 15:35,
met die riolering putdeksels is het het ook lastig werpen, veel te zwaar.
Gewone straatstenen voldoen hoor, hier ruik ik een complot, er wordt steeds meer geasfalteerd.
Probeer maar eens met asfalt te smijten.

vander F | 30-09-07 | 15:40

@Flodder 1532
Ah joh, Europa heeft allang bepaald dat de partijbureaus van de PvdI een deugdelijk ontruiingsplan hebben met brandtrappen en al. Daar zullen echt geen slachtoffers bij vallen. Niet ín het pand tenminste. Wat een woedende menigte voor het pand met het gelijk aan haar kant doet met landverraders is een vrij onvoorspelbaar scenario.

CJN | 30-09-07 | 15:36

Eeeeehhhm vander F 30-09-07 @ 15:30 ? Dat ding dat jij op Flickr aanwijst, is er een van het scharnierende type. Dat deksel an sich is niet zo zwaar, maar die wil niet makkelijk los van het geheel. Dus dat wordt dan toch gooien met een complete put inclusief betonbekisting. Dat schopt wel kont trouwens.

religion is war | 30-09-07 | 15:35

religion is war 30-09-07 @ 15:19

Beetje makkelijk om het af te doen met cynisme, als het dat al zou zijn. Als Wilders voor een fascist wordt uitgemaakt, huilen ze hier het hardst dat dat een ratificatie voor moord of een fatwa zou zijn. Maar dat veel reaguurders een dubbele moraal hanteren en hypocrisie op GS hoogtij vieren, was mij al langer bekend. Vond dat het deze keer flink de morele grenzen overschreed.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/002118.h...
Misschien dat GS zijn eigen huisregels er eens op moet nalezen.

Flodder | 30-09-07 | 15:32

Verdomme, zit je de hele ochtend te F5'en om eens een fatsoendelijke topic te krijgen, begin je uit ellende aan je huiswerk. 2 uur verder tijdens mijn huiswerk ga ik eens kijken op GS, en wat zien we? Eindelijk weer een goede topic waarbij we links kunnen afzeiken.
Voor de linkse mensen hier: ik heb SP gestemd, en ga ik nu PVV stemmen.
Ik ga flyeren, mijn hele familie overhalen( al is dat vrij makkelijk in Limburg tegenwoordig) en nog veel meer wat binnen mijn macht ligt.
Rede: links geindoctrineerd, rechts ontwaakt.
En nee, ik heb niks tegen Marokkanen( heb meer buitenlandse vrienden dan nederlandse. Nee, ik ben niet niet sociaal, maar mensen moeten zichzelf eens serieus gaan nemen en niet lopen te parasiteren op voorzieningen.
Ja, ik ben voor het referumdum, oftewel tegen het toekomstig gecreerde machtspositie, de EUSSR(bottehond-taal). Ja, ik ben voor het afschaffen van veel ontwikkelingsgeld( vriendjespolitiek bla bla bla). Ja, ik ben tegen zinloze subsidies( kunst, cultuur, zoethouden probleemjeugd.
Pffff, wat een ellende momenteel in Nederland. Een gigantische bloedzuigende overheid en een bloedende arbeider ten goede van de parasitaire samenleving.( zo was socialisme niet bedoeld, was het niet voor het beschermen van de arbeider?).
Kudo's voor iedereen die kritiek heeft op de overheid.

Het_leuke_zuiden | 30-09-07 | 15:32

@Lizzard
Oproepen tot geweld mogen alleen gedaan worden als het gaat niet EU-landen. Daar is een heel duidelijke morele afweging in gemaakt door de boven ons gestelden.

CJN | 30-09-07 | 15:32

@vander F 30-09-07 @ 15:25
Eensch... Een meertalige unie krijgen ze in Belgie al niet eens met twee talen voor elkaar. En tegen wil en dank met elkaar opgescheept zitten in een volksverband heeft uiteindelijk in de balkan ook gezorgd voor wat vuurwerk. Zie hier het voorland van de EU.

religion is war | 30-09-07 | 15:31

-weggejorist-

Lizzard | 30-09-07 | 15:29

-weggejorist-

lokado | 30-09-07 | 15:28

@vander F
Jij weet dat: Wat weegt zo'n Globe Tegelen putdeksel ongeveer?

CJN | 30-09-07 | 15:27

partij van de dieren ???

applaus | 30-09-07 | 15:26

@religion is war 30-09-07 @ 15:19,
op deze weg doorgaan, het multikullen en polikolder, de koers richting een EU SsupertsStaat, is een rechtstreekse ramkoers voor geweld en chaos.
Daar stellen een paar rokende partij bureautjes niets bij voor heur.

vander F | 30-09-07 | 15:25

@vander F 30-09-07 @ 15:13
weinig eigenlijk, maar psssssttt, dat mag je alleen stiekum vinden. Flodder en Niet voor Jan vinden dat een ongehoorde oproep tot geweld. Persoonlijk mag de fik der van mij wel in. Er was ook nog iets met stoeptegels, je weet wel van die dingen die de laatste jaren vooral door linkse lutsers te pas en te onpas de lucht in geslingerd werden. Affijn oorzaak van dit al, was de waskuip-admiraal.

religion is war | 30-09-07 | 15:19

Werd ook wel tijd!
Van de week op teevee, een alochtoon (Zweed of Fin, ik twijfel nog steeds) sprak de volgende wijze woorden in gebrekkig Nederlands (dat dan weer wel): Als een boutenlander hier gaat steelen of ander slechte ding doet, dan moet Nederlanders die mense terugstouren naar eigen land, ook al is die van tweede generatie, dat maakt niet out.
Ik voelde genegenheid voor deze man, en zou hem als mijn buurman willen.

ADHDtje | 30-09-07 | 15:19

Pvda heeft blijkbaar haar eigen achterban ernstig onderschat. Die rasoppertunistische beroepspolitici krijgen aardig de deksel op hun rooie regentenbakkus. Ohhh als ik alleen al niet meer naar die deftige kop van alcoholiste ter Horst hoef te kijken is het al goed, nog erger dan Ella in Wonderland.

Multikuli | 30-09-07 | 15:18

@religion is war 30-09-07 @ 15:07,
wat is er mis met rokende PvdA partij bureaus?

vander F | 30-09-07 | 15:13

als het tot heftige protesten komt op straat denk ik dat dit zooitje landverraders met gemak het leger tegen het eigen volk inzet zogenaamd om de democratie te redden leve de corrupte bananen democratie wat 0031 geworden is na 30 jaar compronissen beleidt wat met leugens en verdraaien van beloftes en waarheden verdedigd word door onze regenten en aanhang 0031 =bananenrepubliek met de volksvertegenwoordiging als totale dictators

broodje aap | 30-09-07 | 15:11

't wordt tijd dat Wilders een cordon sanitaire gaat leggen rond de overige partijen.

pbuh | 30-09-07 | 15:10

Dat krijg je er van als je je beloften niet nakomt en de kiezer tot op het bot beledigt en tot in het diepst van zijn wezen minacht. De 'ruk naar rechts' is het gevoel van de kiezer dat-ie aan alle kanten genaaid wordt als de stemmen binnen zijn en de machtsverhoudingen voor een tijdje vastliggen. "Geen referendum? Nou, dan krijg je mijn stem niet." Dat het CDA nog geen klappen krijgt heeft te maken met vrees voor de toorn van God. De CDA-stemmers voelen zich wellicht nog wel méér genaaid dan de PvdA-stemmers, maar je loopt zomaar niet van God weg natuurlijk. God zal er wel een bedoeling mee hebben en zo.

Schoorsteenveger | 30-09-07 | 15:10

@Niet voor Jan 30-09-07 @ 14:58
Aan welke rechtszaak refereer je mijn beste? Volgens mij ging het er om dat CJN riep dat het de plicht van democraten was de democratie te beschermen, toen jij en Flodder nogal serieus ingingen op de oproep van Waskuip om het PvdA bureau te laten roken..... Wel een beetje de lijn blijven volgen he. (Oh ja, cynisme herkennen helpt ook erg goed tegen een hoge bloedruk bij het lezen van de comments hier....)

religion is war | 30-09-07 | 15:07

@Bigi Bana Boy 30-09-07 @ 14:29
Niet eens. Juist binnen die sociale structuur is het normaal, dat de verhoudingen verschuiven en dat bij onvrede met de status quo, je een sociaal netwerk kunt verlaten. Bij primaten zie je machtsomwentelingen als de nieuwe generatie het gezag van de oudere niet meer accepteert: Het recht van de sterkste. In de gekunstelde wetserse samenlevingen geldt juist het recht van de zwakste, daardoor krijg je een zwakke en verziekte groepsdynamiek die alleen met repressie is te beteugelen. Hence de EU.

CJN | 30-09-07 | 15:06

@topcat 30-09-07 @ 15:03,
heeft Balkenende al geregeld.

vander F | 30-09-07 | 15:05

En de Partij voor de Dieren?

ik-de-pik | 30-09-07 | 15:03

-weggejorist-

g360 | 30-09-07 | 15:03

tijd voor de ansluss???

topcat | 30-09-07 | 15:03

Alleen rechtse mensen doen nog mee en geloven de Hond...

da wizard | 30-09-07 | 15:00

nattebever 30-09-07 @ 14:43
.
Een natte bever is meer een soort ueber-knaagdier, toch ?

Niet voor Jan | 30-09-07 | 14:59

g360 30-09-07 @ 14:56 joris hield opruiming toen?

van dal | 30-09-07 | 14:59

g360 je bent offtopic.

Jimmer | 30-09-07 | 14:58

@Hinrichs

In uitverkopen ja.

inquisitra | 30-09-07 | 14:58

religion is war 30-09-07 @ 14:37
.
Ik vind 't prima. Ik wacht in spanning je rechtzaak, die je zonder twijfel zult winnen, af. Maar ho es - is het afsluiten van een verdrag niet altijd een overdracht van (een beetje) macht ? Hoe hebben we dat in vredesnaam al die tijd dan al gedaan ? Volgens mij sluiten wij Nederlanders al eeuwen lang verdragen met diverse andere partijen af. Ik sta voor een raadsel. Ik zweer 't je.

Niet voor Jan | 30-09-07 | 14:58

@tipo 30-09-07 @ 14:50
Aaaaah Thatcher..... Die van "I want my money back" Waardoor Engeland nu nog steeds korting op zijn EU bijdrage heeft. En die de domme argentijnen van de falklands af heeft gedonderd. Heerlijk mens. Hoop dat ze de weegschaal in Engeland kan laten doorslaan. Zal die balkenende zich lekker anaal genomen voelen zeg. Drukt hij op volstrekt illegale wijze een soevereiniteitsoverdracht er door, roept engeland "NO, over our dead bodies" Lijkt me gaaf.

religion is war | 30-09-07 | 14:57

hoe je het ook wendt of keert Balkenende is een vakman

Hinrichs | 30-09-07 | 14:57

-weggejorist-

g360 | 30-09-07 | 14:56

D66 groeit

*proest*

dr.spin007 | 30-09-07 | 14:55

g360 30-09-07 @ 14:46

en die hoge piek in 2007 is de sgoolverkansie, met al die pubertjes die er ineens bijkwamen...

(de tijd dat dijkshoorn hier de wacht hield was het ook, dus die zit nu met een harde plasser)

van dal | 30-09-07 | 14:51

@ BoemLauw 30-09-07 @ 14:21

Nee je maakt de zelfde fout als Fleischbaum
Zie:
Jimmer 30-09-07 @ 13:37 en verder

Jimmer | 30-09-07 | 14:51

Ik ben geen primaat en ook nooit geweest. Bovendien mis ik de ARP in de peilingen, doet Zijlstra niet meer mee?

sjaakdeslinksesul | 30-09-07 | 14:48

maurice de lyar

kuanimal | 30-09-07 | 14:48

-weggejorist-

g360 | 30-09-07 | 14:46

-weggejorist-

Lizzard | 30-09-07 | 14:45

Bigi Bana Boy 30-09-07 @ 14:29
Kleine correctie: de mens IS een primaat.
Nou ja, ik ben dan een ueberprimaat, maar die moet je zoeken.

nattebever | 30-09-07 | 14:43

-weggejorist-

nattebever | 30-09-07 | 14:42

tevreden roker 30-09-07 @ 13:20
Is de Telegraaf site niet meer iets voor jouw reaguursels ?
Is GS niet te hoog gegrepen ?

Bigi Bana Boy | 30-09-07 | 14:38

@Niet voor Jan 30-09-07 @ 14:34
Definitie..... Wat dacht je van het overdragen van de macht aan Brussel zonder dat daar enig wapengekletter aan te pas komt, waarbij de mening van het volk niet gevraagd wordt. Is al een aardig end in de buurt van de huidige situatie.

religion is war | 30-09-07 | 14:37

CJN 30-09-07 @ 14:21

Zie dat ik mezelf moet corrigeren.
Je bent een pathetische toetsenbordheld met dom gelul.

Flodder | 30-09-07 | 14:37

jimbrowski 30-09-07 @ 14:27
Niederlände, Erwache !!!
Want dat is wat je zegt, lulletje.

Bigi Bana Boy | 30-09-07 | 14:36

CJN 30-09-07 @ 14:21
.
't Is goed met jou. Nu nog even een definitie voor het tot nog niet bestaande fenomeen 'capitulatie in vredestijd' verzinnen en klaar is Kees.

Niet voor Jan | 30-09-07 | 14:34

Politici die Nederland en de Nederlanders verraden of moedwillig schade toebrengen horen van het pluche geschopt te worden. Dat is democratie!

Vigil | 30-09-07 | 14:33

@flodder
misschien niet, maar denk niet dat geert uit extreem rechtse, discriminerende of racistische oogpunten deze voorstellen maakt. hij is bang dat de islam en haar achterlijke gebruiken de vrijheid van andersdenkenden (zwart, wit of geel) in 0031 gaat beperken of beheersen. hij zwelt het misschien wel aan, en noemt man en paard, maar doet dit a) om de discussie aan te zwengelen en b) (zoals elke politicus dit doet) om zieltjes te winnen door onderbuikgevoelens op te roepen...

ed.. | 30-09-07 | 14:33

Wilders komt nooit in de regering. Die heeft zichzelf bewust buitenspel gezet. Volgend kabinet: CDA-PvdA-CU-GL. Het blijft hier gewoon tot 2014 naar spruitjes ruiken, lieve mensen.

wegmetdebijstand | 30-09-07 | 14:30

CJN 30-09-07 @ 14:10
De mens is doorgaans van nature heel erg hierarchie en status gevoelig, net als bij primaten. De mens is bij uitstek een sociaal wezen en funktioneert alleen en bij gratie van de groep. En dat soort groepen zijn gebaseerd op een zekere rangorde en schikking. Wat je dus stelt over het niet gezagsgetrouw zijn is absolute onzin.

Bigi Bana Boy | 30-09-07 | 14:29

Oftewel, Nederland wordt wakker.

jimbrowski | 30-09-07 | 14:27

@niet voor jan

De pvda heeft de redelijkheid vaarwel gezegd door haar macht op leugens te schragen. Daarmee is berusting in een oppositierol niet vanzelfsprekend meer.

waskuip-admiraal | 30-09-07 | 14:27

@Flodder 1425
Welke grondwet? De Nederlandse of de Europese?

CJN | 30-09-07 | 14:26

-weggejorist-

Lizzard | 30-09-07 | 14:25

ed.. 30-09-07 @ 14:13

Beschouw Wilders met zijn discriminerende en vrijheidsbeperkende voorstellen die keer op keer tegen zowat alle grondwetten in gaan niet als een zege voor Nederland. Dat was mijn punt.

Flodder | 30-09-07 | 14:25

@ Godward 14:16

Sinds de SGP zich tegen een referendum heeft uitgesproken, is ook die partij niet rechts meer.

Mekker | 30-09-07 | 14:25

Wie hecht er nog waarde aan een peiling van de Hond dan ?? onbegrijpelijk....

laurentius | 30-09-07 | 14:24

Klopt niet helemaal!

De PVV krijgt alleen 24 zetels als Verdonk niet meedoet, als ze wel meedoet krijgt Wilders volgens De Hond 12 zetels.
Dus met Lijst Verdonk heeft 'rechts' 66 zetels, zonder Lijst Verdonk 41.
Check n7.noties.nl/v/get.php?id=2352&a=...

Overigens kun je je afvragen hoe betrouwbaar deze peilingen zijn. Er zijn vandaag namelijk geen verkiezingen.

BoemLauw | 30-09-07 | 14:21

@Flodder 1417
Ik vind dat het gebruik van geweld om capitulatie in vredestijd af te wenden niet alleen acceptabel, ik vind het zelfs een dure plicht voor een democraat.

CJN | 30-09-07 | 14:21

Al vaker gezegd zeker maar : Werd tijd !
Eindelijk de hoop dat nederland weer wat nederlandser wordt.

ManiacMansion | 30-09-07 | 14:21

Ik voorspel voorlopig opnieuw een links kabinet met CDA 33, PvdA 21 en SP 22. Dus een meerderheid van 76 zetels.

De God van Empel | 30-09-07 | 14:19

CJN 30-09-07 @ 14:10

Ja hoor, toetsenbordheld met dom gelul.

Flodder | 30-09-07 | 14:19

vroeger speelde jj altijd met vleesman treinen

Junkie Jantje | 30-09-07 | 14:18

Hou Zee!

o.g. | 30-09-07 | 14:18

Nou, de bestuurders van dit land doen telkens weer de dingen waarvoor ze NIET gekozen zijn. En de PvdA krijgt nu terecht de klappen voor de dingen die ze uitvreten. Het is wel jammer dat het CDA geen klappen krijgt, want die verdienen ze net zo erg, maar ik denk dat het CDA het laatste bolwerkje is van de angstige middenstemmer, waaronder heel veel christelijke ouderen. (maar die sterven uit, kwestie van tijd).
Maar de burgers die naar links of naar rechts vluchten, stemmen dat omdat ze zich niet meer vereenzelvigen met het anti-Nederlandse beleid inzake Europa. Maar dat heel links nauwelijks groeit en rechts als een kool, zie ik nu meer als ontmaskering van links beleid na jaren falen en waar het pappen en nathouden pleistertje volledig losgeweekt is van de Nederlandse ziel.
En nu MOET er fundamenteel verandering komen in het structurele verschijnsel dat mensen alleen rechts stemden als ze voor de zoveelste keer zagen dat bakken met geld naar bodemloze dieptes verdwenen en weer links gingen stemmen als er ingeleverd moest worden om die linkse financiele gaten weer te dichten.
We moeten nu blijven kiezen voor ons land en die toekomst zoals we die zien. Geen plaats voor religieus fanatisme, geen plaats voor halfbakken secularisatie, maar volledige. En voor nationale onafhankelijkheid waar Nederlanders blijven bepalen wat er hier gebeurt ipv verkocht te worden aan buitenlandse mogendheden onder het mom van de zogenaamde economische voorspoed.

inquisitra | 30-09-07 | 14:18

CJN 30-09-07 @ 14:07

Vind oproepen tot geweld wel walgelijk en zouden van mij hard gejorist mogen worden en bij herhaling voorzien van een ban. Het is volgens mij ook bij wet verboden.
De komst van het Europees verdrag (zonder referendum) geheel op het conto van de pvda schrijven is trouwens ook ernstig hypocriet. Ik vind ook dat de pvda kiezersbedrog heeft begaan door deze keuze, maar er is maar één plaats om ze daar op af te rekenen en dat is in het stemhok.
.
Genootschap Voor Dem 30-09-07 @ 14:04

Het racistisch ongedierte kruipt weer uit hun spelonken om veilig in het duister van GS hun misselijke gal te spuwen.

Flodder | 30-09-07 | 14:17

waskuip-admiraal 30-09-07 @ 14:01
.
Democratisch zijn wil zeggen dat je erin berust dat je tijdelijk niet de macht hebt. Dat geeft niet, want door slim oppositie en campagne te voeren, kun je die macht weer terugwinnen. Ik hoef je niet te vertellen dat 'vermoedens' van een rokend partijbureau daar geen onderdeel van uitmaken.

Niet voor Jan | 30-09-07 | 14:17

@ Frenkie: ik krijg een 404 op je link

Jimmer | 30-09-07 | 14:17

Wat nou ruk naar rechts? De SGP heeft in de peilingen nog steeds twee zetels, hoor.

Godward | 30-09-07 | 14:16

Men kiest massaal links, om een jaar verder precies het tegenovergestelde te willen. Het volk is dom.

fluh | 30-09-07 | 14:15

@flodder
wat is er nou helemaal mis met een 'rechtse' koers? denk dat jij refereert aan extreem rechts... en hoe hard geert en rita ook schreeuwen, extreem rechts is het toch echt niet.
*pakt stoeptegel onder arm en vraagt een toevallige voorbijganger om een vuurtje*

ed.. | 30-09-07 | 14:13

Maurice de Hond heeft de Tweede Kamerverkiezingen 2006 als beste voorspeld.

Ik hecht aan zijn peilingen meer waarden dan ook die van het pro PvdA Interview NSS. Daar moet je er bij de PvdA 5 afhalen en die bij de PVV optellen.

Hier een plaatje met de cijfertjes.

www.marketingfacts.nl/images/uploads/2...

frenkie4alllll | 30-09-07 | 14:12

[email protected]
Gezagsgetrouwheid is het gevolg van staatsindoctrinatie en repressie. De mens is van nature niet gezagsgetrouw. Je bent een ruggegraatloze lutser met ja-knikkende knieën.

CJN | 30-09-07 | 14:10

@Brutus 14.07

Die peilingen van Maurice de Hond moet je dan ook uitsluitend met de peilingen van Maurice de Hond vergelijken, niet met die van andere onderzoekers. Het
gaat er om een trend te ontdekken, week na week na week...

En idd een van die trends is een groter wordend gapend gat tussen de politiek en de burger.

Jimmer | 30-09-07 | 14:10

Flodder 30-09-07 @ 14:05
Vond dat van die rokende pvda-partijbureau's juist wel treffend. Lees het anders maar als allegorie.
Eigenliijk is waskuip-admiraal nog mild, met z'n stoeptegels.

nattebever | 30-09-07 | 14:09

@Flodder 30-09-07 @ 14:05
Stel je niet aan.
Weet je wat pas walgelijk is en alle morele grenzen overschrijdt? Het opheffen van een soevereine staat tegen de wil van de burgers, puur uit het oogpunt van eigenbelang. Erger wordt het niet.

CJN | 30-09-07 | 14:07

Die peilingen van Maurice de Hondt, die ik overigens wel met een korretlje zout neem, zijn het definitieve bewijs dat de "verzuiling" zoals wij die kenden in NL voltooid verleden tijd is. We hebben nu te maken met een totaal andere verzuiling, namelijk de kloof tussen Den Haag en rest van het land.

brutus68 | 30-09-07 | 14:07

waskuip-admiraal 30-09-07 @ 14:01

Je spoort helemaal niemand aan?
.
"De consequentie van dit scenario is actie. Opstand met stoeptegels, een rokend pvda-partijbureau."
.
Walgelijke tekst die alle morele grenzen overschrijdt. Ga je schamen.

Flodder | 30-09-07 | 14:05

Ik denk dat veel Nederlanders nu stemmen voor de zelfverworven welvaart, souvereiniteit van Nederland, tegen de multiculturele ellende, voor secularisatie, en voor het behoudt van alle grondwettelijke vrijheden,(alhoewel, godsdienstvrijheid mag wat mij betreft vervangen worden door enkel godsdienstKEUZEvrijheid. Want die eerste formulering baant de weg voor privileges en het schofferen van andermans vrijheden), voor welvaartsgroei en aflossing van de staatsschuld en voor de terugkeer naar enkelvoudige nationaliteit, namelijk de Nederlandse.
En daar is HELEMAAL NIETS MIS MEE! :-))))))))))))))))))))

inquisitra | 30-09-07 | 14:05

-weggejorist-

Genootschap Voor Dem | 30-09-07 | 14:04

LOLJimmer 30-09-07 @ 14:03
Touché

CJN | 30-09-07 | 14:04

En na de volgende vekiezingen, wederom de volgende verkiezingen af willen wachten...
Ons democratisch bestel slaat nergens op... Het wordt toch een compromis, met als resultaat dat iedereen ontevreden is.
Het wordt tijd voor een leuke Coop ofzeau... iets nieuws... niet dit gezever heel de tijd.

Gestas | 30-09-07 | 14:03

mensen die CDA stemmen heb ik nog nooit gesnapt he
ik heb nog meer sympathie voor ncpn of pvv stemmers dan voor cda stemmers

jantjepietje | 30-09-07 | 14:03

@ Zeurders:
Waarom nou malle Rietje? Je hebt toch nog geen partijprogramma van haar gezien?

Jimmer | 30-09-07 | 14:03

@niet voor jan

Ik spoor helemaal niemand aan. Ik vermoed alleen dat o.a. de pvda koers nog een keer tot heibel leidt. Ik wilde verder inderdaad een beetje stoom afblazen, maar niet omdat ik die partij een warm hart toedraag, verre van. Ik word juist fysiek onpasselijk van die creeps.

waskuip-admiraal | 30-09-07 | 14:01

Geeft veel vertrouwen in de kiezer, dat ze nu al ongezien op de partij van malle Rietje kiezen, zonder ook maar een programma te hebben gezien, laat staan de minkukels en opportunisten die zich om haar heen zullen verzamelen. Afijn, we wachten de verkiezingen wel af.

Zeurders | 30-09-07 | 14:00

@Weisse rose 30-09-07 @ 13:54

Ik zat ook te denken aan Venezuela. Goedkoop, corrupt, lekkere vrouwen en een president waar je wat aan hebt.

Mad J | 30-09-07 | 13:59

Het wordt tijd dat het CDA verdwijnt van het politieke toneel. Die gristenhonden - die trouwens helemaal nergens in geloven, edoch slechts opportunistisch, om niet te zeggen macchiavellistisch, bezig zijn - hebben al lang genoeg de sfeer verpest met hun achterlijke kaboutergeloof en pluche-ziekte.
Ik pleit daarom voor serieuze CDA-bashing, en in de slipstream daarvan de bashing van CU, SGP en een eventuele islamitische partij. Geloverij dient op geen enkele wijze een rol te spelen in de politiek. Gewoon een zakenkabinet dat problemen praktisch oplost en dat kan alleen maar zonder die pappen-en-nathouders van het CDA.
*God, ik mis Verhagen en Balkenende nu all. NOT*

nattebever | 30-09-07 | 13:58

-weggejorist-

Lizzard | 30-09-07 | 13:57

@waskuip-admiraal 30-09-07 @ 13:35
Ik doe mee!
EFTA!

CJN | 30-09-07 | 13:55

Ach, het verhaal links en rechts is in Nederland allang achterhaald. De Nederlander stemt tegenwoordig met zijn portemonee. Het is niet voor niks dat links zo'n grote schare heeft tijdens de vorige verkiezingen terwijl de meeste Nederlanders er echt geen linkse denkbeelden op nahouden. Tussentijdse enquetes laten een totaal ander beeld zien dan de verkiezingen, puur omdat mensen nu kunnen zeggen wat ze vinden omdat het toch geen f*ck uitmaakt.

Tijdens vekiezingen leest het gros van de mensen niks van de partijprogramma's voordat ze een kruis zetten of op een knop drukken. Het enige wat telt, welke partij is het beste voor mij. En daarbij maken ze gebruik van de reputatie van een partij en enkel actuele punten, europese grondwet of een ander hekel op op dat moment...

xos | 30-09-07 | 13:55

Mad J 30-09-07 @ 13:49

Cuba is een goede optie. Ook in Zweden en Canada is de Islam met een offensief bezig.

Weisse rose | 30-09-07 | 13:54

waskuip-admiraal 30-09-07 @ 13:35

"Opstand met stoeptegels, een rokend pvda-partijbureau."
.
Doe eens even normaal, wil je.

Flodder | 30-09-07 | 13:53

@HAstur
Dat komt alleen omdat er in Nederland altijd coalitiekabinetten zijn. Zakenkabinetten zouden veel beter zijn voor 0031, wars van ideologische maakbaarheids wanen. Zodat een lekker wijf een lekker wijf kan blijven en er na de seks nog betaalbaar een sigaretje kan worden opgestoken.

CJN | 30-09-07 | 13:52

waskuip-admiraal 30-09-07 @ 13:35
.
Lees ik nou werkelijk in jouw post dat je mensen wil aansporen om zich ondemocratisch (en vandaliserend) te gedragen, omdat je vindt dat de PvdA zich ondemocratisch gedraagt ? Weet je dan niet dat dat van de wet helemaal niet mag ? Of wilde je gewoon misschien even stoom afblazen omdat je eigenlijk de PvdA een warm hart toedraagt - ik had het kunnen weten, admiraal ! Je bent gewoon een crypto-socialist !

Niet voor Jan | 30-09-07 | 13:51

Ik begrijp de grote onvrede over het huidige beleid en het jarenlang gevoerde beleid maar 24 zetels voor de PVV, voor die gek die alleen aan repressie denkt en zich verheugt op een apartheidsregime, daar voel ik mij als Nederlander erg unheimlich bij. Dat xenofobisch, bekrompen rechts zo groot kan worden, zegt wat over het Nederlandse volk. Brrr.

Flodder | 30-09-07 | 13:50

Ach, die polls zeggen mij nix. We hebben immers geen verkiezingen dus waar gaat dit over. Politiek is 1 grote poppenkast met opportunisten als spelers. Iemand die goed gedeit in de politiek is een beetje eerlijk, een beetje oprecht en een beetje integer. Ik geloof niet meer in dit wassenbeeldendemocratie gedoe. Zelfs ik overweeg om het stemmen maar te laten voor wat het is. Dus rechts of links, tmaakt me zo langzamerhand niet meer uit, stinken doet het toch!!!!

De stemmen voor de PVV zeggen wat over de verstandelijke vermogens van een flink percentage van de NL'ers.
*zoekt leuk land voor emigratie*

prodigy | 30-09-07 | 13:50

Ach ja, het is bekend dat de mensen die het hardste schreeuwen meer stemmen krijgen. Niet vanwege hun plannen die ze toch nooit waar maken, maar omdat het gros van nederland te dom is om verder te kijken. Roep maar heel hard dat de buitenlanders de schuld zijn van alles en je hebt heel tokkie nederland gewonnen. Geert ik voorzie een gulden toekomst voor jouw in de politiek. Veel succes. *twijfelt nog steeds tussen emigratie naar Zweden en Canada advies iemand???*

Mad J | 30-09-07 | 13:49

Zo anders zal die wind niet waaien met recht aan de macht. Want mensen vergeten wel eens dat het dragen van regeringsverantwoordelijkheid heel iets anders is dan populistisch oppositie voeren.

Hastur | 30-09-07 | 13:47

Of ze nu van links of rechts komen we worden door allebei bestolen dus stuur ze het bos maar in en laten de F5 ers dit mooie land eens regeren.

Gerard9503 | 30-09-07 | 13:45

*mompelt iets over vleesbooms pabo-rekenniveau*

religion is war | 30-09-07 | 13:45

@ CoffeePatch 30-09-07 @ 13:41
Ja, dat betekent dat je perceptie gekleurd is door je mening want de kleur is toch echt paars (ironisch!). Overigens is de PVV natuurlijk een bizarre one issue partij en zou het zonde zijn als die partij stemmen zou wegsnoepen bij een degelijke partij als de VVD.

alpha_mannetje | 30-09-07 | 13:45

Als de Nederlandse identiteit inhoud dat je weet wat de Nederlandse identiteit inhoud, zoals 82% van de PVV-ers, dan heb ik, geboren en getogen in Nederland, weinig Nederlandse identiteit in me.

stoofstraat | 30-09-07 | 13:44

@CoffeePatch 30-09-07 @ 13:41

Zegt een donkerbruine koffiepad!

wopper | 30-09-07 | 13:44

Droom lekker verder Mau-rice..............

Squirrel Men | 30-09-07 | 13:43

De PVV heeft een bruin achtige kleur in die grafiek, zal wel geen verdere betekenis hebben.

CoffeePatch | 30-09-07 | 13:41

Hop!

Tobi | 30-09-07 | 13:41

@ILT 30-09-07 @ 13:35

Zou kunnen, Balk is uitgekotst door z'n vaandeldragers, belangrijker is dat Verhagen is opgenomen (2006 meen ik) in de Bilderbergclub.

*weifelt of 't aluhoedje op/af moet*

wopper | 30-09-07 | 13:41

Vleesboom heeft een beetje moeite met tellen. rechts heeft 62 zetels? VVD (17) en Wilders (24) is goed voor samen 41! welke rechtse stemmen hoort Der Baum in zijn hoofd. wie is er dan nog meer rechts, Verdonk? met IJzeren Rita scoort rechts 12+13+21=46! Welk geenstijltelraam wordt daar gebruikt?

ziener | 30-09-07 | 13:41

Fleischbaum is zeker de boekhouder van GeenStijl, hij kan toveren met cijfertjes. Ik kom op geen enkele manier op 62 zetels.

BaSJK | 30-09-07 | 13:40

Hou nou verdomme eens op met die peilingen, een paar keer zogenaamde intellectuelen (www.nieuwnieuws.nl/archives/2007/09/wi...) aan het woord laten en geruchten opblazen tot schandalen, en het 'waait weer de heel andere kant op' , zeker in samenwerking met de linkse NOS zal er wel weer flink verwarring kunnen worden geschopt om een PVDA nederlaag te voorkomen (...) Operatie rooie veren: it's the final countdown!

Opzekers | 30-09-07 | 13:39

De PVV heeft nog tijd genoeg om zinvolle medewerkers aan te trekken.
Acht van de negen zetels worden nu ook bemenscht door goede figuren.

fuckje | 30-09-07 | 13:37

Fleischbaum je maakt een rekenfoutje..
je schrijft: "PVV 24 zetels, Rita Verdonk, kan rekenen op 21 virtuele zetels, terwijl de VVD genoegen moet nemen met 17 zetels. Al met al komt de rechterzijde van de Kamer het met 62 zetels"

Maar dat klopt niet. Als Verdonk meedoet aan de verkiezingen zakt de PVV naar
12 zetels en de VVD naar 13. Dat maakt dus geen 62 maar 46 zetels. Doet Verdonk niet mee dan komen PVV en VVD samen op 41 zetels. Een rukje naar rechts dus, geen ruk.

Jimmer | 30-09-07 | 13:37

Leren rekenen GS.

Indien Verdonk niet mee doet heeft rechts 41 zetels
Indien Verdonk wel mee doet heeft rechts 46 zetels

Zijn er altijd nog veel te weinig, laat grijs nog maar even aankutten, links verliest op dit moment nog veel te weinig.

Aan de andere kant, het is maar een Deventer peiling

populist | 30-09-07 | 13:36

eigenkopie:
Nare patstelling: slechte pvda-peilingen werken niet corrigerend, maar consoliderend, naarmate de peilingen slechter worden, is de bereidheid tot verloochening van de burger steeds groter. Alles om in het kabinet te blijven, er is immers nog drie jaar te gaan, het zou zonde zijn om dat op het spel te zetten.
De consequentie van dit scenario is actie. Opstand met stoeptegels, een rokend pvda-partijbureau. Want het lijkt erop dat nederland een kabinet heeft met een ongeevenaard klein draagvlak, op het ondemocratische af. De afstand tussen burger en politiek is op het moment vele malen groter dan onder de hoogtijdagen van paars. En oh ironie, dat viert het establisment over twee weken met de Week van de Democratie. Ik hoop eigenlijk dat die neerbuigende exercitie veel kwaad bloed zal zetten en de burger echt wakker zal maken. Met de ondemocratische en ongedragen afwijzing van het referendum is de potentie daar.

waskuip-admiraal | 30-09-07 | 13:35

Nah, eerder Verhagen 1.

ILT | 30-09-07 | 13:35

@ mezelf: Donner! Donnerwetter. Lees voordat je op 'Post' klikt.

skerchi | 30-09-07 | 13:34

@waskuip-admiraal 30-09-07 @ 13:28

Oftewel stroperige gepromoveerden op molentaal..
vertelde iemand op abn en aboe taaliep.

De peilingen en partijen soap:
As the world turns..

Next wordt Afghanistan gate; Balkebender heeft Karzai uitgenodigd.

wopper | 30-09-07 | 13:33

Tsja en met Balkende 5 kunnen we weer hetzelfde gesodemieter verwachten als met dat CDA/LPF kabinet. Weer duizend en één afsplitsingen aan de rechterkant en eindeloos geruzie. Winnie de Jong kom er maar weer in, het land heeft je nodig.

Bigi Bana Boy | 30-09-07 | 13:33

@ Antonnio 30-09-07 @ 13:30
Toegegeven, maar ik zet mijn geld op 11 zetels...

alpha_mannetje | 30-09-07 | 13:32

zolang Wildersstemmers uitgemaakt worden voor naieve fascisten zal zijn electoraat groeien.
StemmerTs die niet perse rechts stemmen - waaronder ondergetekende - houden er niet van om zonder inhoudelijke argumentatie vanwege eigen gevoelens, afwegingen en voorkeuren op deelgebieden door leiders van politieke partijen als geestelijk onvermogend neergezet te worden.

ranqneuzeKleinburger | 30-09-07 | 13:32

Ik vnd het altijd heel leuk he, dit soort peilingen. Toen met Pim Fortuyn ging het dezelfde kant op als nu met Wilders.
Alleen. wát gaat er gebeuren als die gast ook écht 20+ zetels krijgt? Die partij van hem moet groeien als ik weet niet wat en hij moet allemaal mafketels met te veel geld binnenhalen (en die halen zichzelf ook binnen) om die zetels vol te krijgen. Dat gaat gewoon weer 1 grote chaos worden als je het mij vraagt...

SchizoDuckie | 30-09-07 | 13:31

Dit maakt het CDA wel sterker in de ministerraad. Ik ben benieuwd hoe hard de PvdArbeidlozen nog tekeer durft te gaan tegen veranderingen in het ontslagrecht. Deze gaat Doner binnenhalen.

skerchi | 30-09-07 | 13:31

@alpha_mannetje 30-09-07 @ 13:27
Kan je, je de peilingen van voor de verkiezingen herinerren? PVV op 1, 4 of 6 zetels, ze zitten juist altijd te laag. Dat belooft wat voor de volgende verkiezingen.

Antonnio | 30-09-07 | 13:30

[email protected] Monnom schrijft correct opiniepeiling, en jij maakt daar opiniePIJLING van! Knap hoor! OpiniePIJLING!!! Pindakaasje, pak je woordenboek eens vast, maar doe het ook eens open en zoek!

agentorange | 30-09-07 | 13:29

Sinds wanneer geloven we een hond?

.Feldwebel. | 30-09-07 | 13:28

@wopper
taalkundigen?

waskuip-admiraal | 30-09-07 | 13:28

Opiniepeilingen zitten er ALTIJD behoorlijk naast, vooral inzake de protestpartijen (die zitten altijd te hoog).

alpha_mannetje | 30-09-07 | 13:27

CDA = vergrijzend Nederland.

Weer blijkt democratie dus niet te werken: want als je nog maar net de macht heb, en je electoraat is zo ontevreden, dan betekent het dat de volksVERTEGENWOORDIGERS niet doen wat ze zouden moeten doen.

Hakbarrr | 30-09-07 | 13:27

Achter de schermen van noordeinde wordt druk beraadslaagd..
Het d66 koningskoppel vertrekt di a.s. naar mosketenvrij Slovenië..
Melkert trekt z'n sm-pakje uit en laat weer wat van zich horen..
Intussen wordt het plebs vernaggeld met quasi peilingen..
Trekken de mediahoerrren zelfs taalkundigen uit de kast..

Intussen glimt een ambassadeur uit een bepaald land van genot: 'alles ligt op koers, ze werken bijzonder goed mee'...
(linkje eventueel gratis verkrijgbaar)

Zéér benieuwd naar de komende ontwikkelingen:
wát zit er nog meer in de slinkse toverhoed..

wopper | 30-09-07 | 13:27

@monnom
de geenstijl opiniepijling is gebakken lucht
ALS rita verdonk een eigen partij begint, krijgt geert wilders maar 12 zetels, en klopt het hele rekensommetje van meneer fleischbaum niet....

oftwel: dit slaat nergens op!
n7.noties.nl/peil.nl/get.php?id=2352&...

Peanutbutter | 30-09-07 | 13:25

opiniepeiling = gebakken lucht

monnom | 30-09-07 | 13:23

Prima nieuws, nl komt bij zinnen.

Lucifer | 30-09-07 | 13:23

Jammer dat het kabi niet valt,zonde zeer zonde.

tevreden roker | 30-09-07 | 13:23

@Fuckje,dat zou een mooie dag zijn.

tevreden roker | 30-09-07 | 13:22

Vleesboom: lees je stukkie nog es na. Krom Nederlands qua zinsbouw.

agentorange | 30-09-07 | 13:22

Hallo Vleesboom, zit Geert Wilders over enige tijd soms op al die 24 zetels?
Spreek alstublieft over de PVV ansich! Geert is slechts wat bijvoorbeeld Wouter Bos is voor de PvdA!
*edit* de PvdA heeft leden, de PVV slechts 1: Wilders

HP de Tijd lezer! | 30-09-07 | 13:22

Gadver! GroenLinks 11 zetels!

lukaas | 30-09-07 | 13:21

@tevreden rokert,
Geert, die de VN toespreekt......

fuckje | 30-09-07 | 13:21

mooi verhaal, alleen er zijn geen verkiezingen nu, dus waarde nul komma nul

gordon99 | 30-09-07 | 13:21

Vleesboom: goed nieuws aan de ene kant. Aan de andere kant het ZeeDeeAa wat maar groot blijft. In wat voor land leven we? Worden de mensen nou niet wijzer en gaan ze nou nooit weg bij hun truttige zuiltje? Wie vertelde ook weer, dat ons Hondje niet goed peilde? Nu past het niet in zijn straatje, dus... Alleen van het aantal op Rita geloof ik niks, dat is veel te veel, zeker weten, maar ook de PvdAllochtonen zal niet halen wat Hondje daar kwispelt. Ik zet een wedje op met mijn klegaas!

agentorange | 30-09-07 | 13:20

Ohohoh ik kan niet wachten om te gaan stemmen,Geertje voor MP?

tevreden roker | 30-09-07 | 13:20

snap er geen reedt van dat het CDA nog zoveel zetels overhoud, wonen zeker veel gristenhonden in NL

de schopper | 30-09-07 | 13:20

werd tijd

Boehoe | 30-09-07 | 13:19

Zakenkabinet van PVV, Verdonk en VVD. Veel democratischer en geen laffe compromisjes.

CJN | 30-09-07 | 13:19

" Ja, Bix, dan maar die limbo met zijn opgezette witte cavia op zn knar als informateur".

fuckje | 30-09-07 | 13:18

geen thee meer drinken nice

uchman | 30-09-07 | 13:18

Dat wordt Belgie II. *zucht*

HensjeWa | 30-09-07 | 13:18

-weggejorist-

Violator[xL] | 30-09-07 | 13:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken