Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hé lullo's, nog geneuqt?

von binsbergen, kerstenz en kampfhausDertien feuten zonder ondergoed zijn op Düsseldorf CS opgepakt wegens zwartrijden. Het clubje was gedropt in een bos en moest zonder geld, zonder mobiele telefoon en zonder onderkleding hun weg naar Amsterdam zien terug te vinden. De koorknaapjes in opleiding werden uiteindelijk door moeders opgehaald.

Reaguursels

Inloggen

Hahahaha en wie ben jij knkr?

Kijk wel even... | 21-09-07 | 20:08

kk trieste mongooltjes waarvan er eentje ontmaagd is door een hoertje

knkr | 21-09-07 | 13:27

kk trieste mongooltjes waarvan er eentje ontmaagd is door een hoertje

knkr | 21-09-07 | 13:25

Rutger Scheer die staat er helemaal niet op man! Als je die gast linksonder bedoelt, dat is niet Rutger scheer in ieder geval!

Kijk wel even... | 20-09-07 | 19:00

rutger scheer, frederik lieben minus tjeenk willink en splinter dreesmann. hyven maar

vriendjevan | 19-09-07 | 21:23

sqd.hyves.nl is bovenste rij, 2e van rechts. rutger scheer, frederik lieben en minus tjeenk willink zijn misschien ook wel op hyves te vinden. ken je lache

vriendjevan | 19-09-07 | 21:08

wie heeft er nog kaartjes voor MAFF bij albertus magnus.. ik zoek er een stuk of 10... uw contactpersoon is sjaak bralpaap

Herr Stefan | 19-09-07 | 17:50

@Sven31 18-09-07 @ 18:55

hou ns op man! T aller heiligen convent. Is een uit de hand gelopen EO jongerendag! Zeker Lanx ofzo? het VU Corps? Toch grappig, afzetten tegen, maar jezelf naar buiten wel zo noemen. Bijster knorrig!

het apparaat | 19-09-07 | 13:12

bende heaumeax

dacuba | 19-09-07 | 11:23

@master_of_chaos 08:51

Eh... eh.... 'hee FEUT' ? Zo heten ze toch allemaal ?

NLCircle | 19-09-07 | 11:18

Hoe heet dat lekkere ding, helemaal rechts, middelste rij??? :-)

master_of_chaos | 19-09-07 | 08:51

AHC, je weet wel, met studenten ipv scholieren ;)

ongekend | 19-09-07 | 00:25

Wat een ranzig stel smeerpijpen bij elkaar. Wat is er toch misgegaan tijdens hun opvoeding? VVD-ereleden van de toekomst.

Sendis | 18-09-07 | 23:39

sta je dan met je vuinis op GS

croma | 18-09-07 | 21:53

tjzus wat kijken die gasten vrolijk, kunnen ze niet tegen een geintje ??

deFiscus | 18-09-07 | 21:47

Ik las laatst ook een leuke ontgroening of wat t dan moet voorstellen. Iemand laxeermiddel te drinken geven en hem dan door het bos heen jagen. Ho ho ho wat een lol.

Nifelheim | 18-09-07 | 21:20

geen paarse broek aan . . .

paarse broek | 18-09-07 | 21:19

Nee... alleen een beetje lafjes tegenaan gehangen zo

HoiIkBenBoy | 18-09-07 | 21:07

Ach ja,

beter weerstand opbouwen, zodat je later in het bedrijfsleven een goede stalen plaat voor je kop hebt opgebouwd.
Direct van mamma's tiet een beetje leiding gaan geven leidt niet tot succes, it's war out there, so you better be prepared.

Is JP overigens ontgroend?

Life_can_be_simple | 18-09-07 | 21:01

'vo

Buurman | 18-09-07 | 21:00

Ach, beetje ontgroening word je man van, is het niks voor jou? Nou prima, maar ga dan niet zeuren dat het dom is, of dat het nergens op slaat, want voor veel mensen is het een belangrijke ervaring, iets dat je je de rest van je leven niet vergeet. Daarbij komt nog, dat je als corps lid veel sneller, en betere banen krijgt. Ohja, nog een leuk liedje voor de anti-corps knor.
boomp3.com/m/dd8b7a239697

Stijlloos|Superieur | 18-09-07 | 20:26

Bos, Vogelaar en zelfs Marcel van D. te W. vallen bij mij in het niet als het gaat om tenenkromtrekkende ergenis vergeleken bij dat Oranje tuig! Hoe mensen daar nog in kunnen 'geloven', daar kan ik helemaal niet bij. Maar ze blijken er inderdaad weer te zijn, waarbij het me dan weer goed doet om te zien dat dat dan inderdaad ook randdebielen zijn. Ik zou zo nog wat toetsenborden kunnen slijten aan dit onderwerp, maar laat ik het erop houden dat Oranjehuis een kudthuis is.

ronflon | 18-09-07 | 20:10

Kun je maar beter lid zijn van de rijkste vereninging van NL...

Aatje | 18-09-07 | 20:01

Het AHC is toch veel gaver dan de corpora. Waar je gewoon los kon gaan en veel sex zonder verplicht gebral en zonder die stomvervelende noodzaak je steeds maar weer af te moeten zetten tegen niet leden.

Sven31 | 18-09-07 | 18:55

en allemaal een H&M jasje aan! echte feuten!

raarmaarwaar | 18-09-07 | 18:55

Rutgerklonen?

redthehaghue | 18-09-07 | 18:40

Ze hebben mazzel dat ze niet gedropt werden in de kerkers van Chateau Blanchefort.

Blanchefort | 18-09-07 | 17:33

@pvpb 18-09-07 @ 16:51

Als je groot bent kom je er wel achter dat het leven pas begint zodra je met school klaar bent en dat dat veel interessanter is dan die paar jaar zuipen met je lotgenootjes. Maak het niet belangrijker dan het is; een studentvereniging met wat statuten en een verplichte stropdas.

Biff Eagleburger | 18-09-07 | 17:16

@ het apparaat
@ antigrist

Meiden,

Geniet ervan. Jullie hebben het mooie studentenleven nog even (hoe lang nog ? Welke richting?).

Tyler gaat zo in zijn nieuwe auto in de file staan.

Tyler-Durden | 18-09-07 | 16:59

@ Tyler-Durden 18-09-07 @ 16:49
jeetje joh, je commentaren worden naarmate de dag vordert steeds suffer. Ik sluit me dan ook aan bij pvpb.

Ik wens je verder wel een fijne avond toe.

het apparaat | 18-09-07 | 16:55

Volgens mij is Tyler de enige knor hier die wel eens een universiteit van binnen heeft gezien. Wel erg oppervlakkig en weinig betrokken, anders had hij geen Hollywood filmpje hoeven aanhalen als bron van zijn kennis...
<br>
De rest haat überhaupt iedereen die gestudeerd heeft en mede daarmee zich een jaloersmakende positie heeft verworven...
<br>
Spruitjes, maaiveld?

pvpb | 18-09-07 | 16:51

@ het apparaat 18-09-07 @ 16:46

Real Life?
Druk jij je toetsen niet in dan of zo ?
Ben jij niet echt ?

Tyler-Durden | 18-09-07 | 16:49

@ Tyler Durden

En weer een paar duidelijk uitgedachte argumenten,met feiten gestaafd. Gast, ik drink geen zuur en ook geen melk,tetteren met jou lijkt me maar maar matig...

antigrist | 18-09-07 | 16:49

@ OoO 18-09-07 @ 16:00
Een ontgroening zorgt voor een band met je lot/jaargenoten, wat best nuttig kan zijn. Ruggegraat heb je zowel binnen als buiten een clubje nodig. Erbuiten alleen een beetje meer.

PisFinger | 18-09-07 | 16:47

Bedoel je dan de Geenstijl vrijmibeau Tyler? Mag toch hopen dat je een, hoe heet dat tegenwoordig, Real Life ofzo hebt?

het apparaat | 18-09-07 | 16:46

@ antigrist 18-09-07 @ 16:35

Haha, je komt er niet meer uit hé. Boeren en negers ?
Tssk. Tssk.
Geeft niet, it was fun while it lasted.

Kom eens langs op de VrijMiBeau, erg gezellig en ik denk dat jij daar nog van een paar mensen iets op kunt steken. Tevens leer je ook nog eens een paar personen kennen die echt iets te melden hebben.
Niet van die types als Tyler, daar heb jij niks aan. Maar in contacten leggen is ie wel goed hoor.....

Maak je niet druk - je zult niet meteen gepest worden - zeg maar dat je bij mij hoort.

Proost.

Tyler-Durden | 18-09-07 | 16:44

Neen, sta op maandag. Dinsdag is in vergelijk tres saai, maar tijdens groentijd abslouut niet. De weinige borrels waar vrouwen aan t zooien zijn, is prachtig!

het apparaat | 18-09-07 | 16:44

Dinsdag... een thaliaan?

antigrist | 18-09-07 | 16:42

Ach, ik ga vanavond weer lekker naar de toko! Snerpende hertjes tackelen en hard jannen met louter mooie lullen!
Ga jij maar een paar das-adtjes trekken, Tyler! Je neemt jezelf way too serious dude! Lekker biertje drinken en de phoeten negere. Doen ze bij jou ook toch?

het apparaat | 18-09-07 | 16:39

Mja, in elke organisatie of samenleving gebeurt van alles al jaren lang,rode draad dat er al fietsen worden gejat zolang als er fietsen zijn,maakt dat iedereen tot een fietsendief die deel uitmaakt van die samenleving?. En ik zei niet dat je het niet wist of iemand lid was,maar dat je het in veel gevallen waarschijnlijk niet wist. En indien je het van sommigen dus wel wist, dan nog zullen ze in veel gevallen niet met jou over het corps praten. Het is daarnaast ook een FEIT dat boeren als simpel en negers als lui worden afgeschilderd,maar is het daarom werkelijk ook zo?. En hoe je het ook draait,het doet al helemaal niets af aan mijn betoog dat in elke tijd,op elke plaats en bij elke sociale structuur wantoestanden zullen plaatsvinden. Als jij je mening op die paar uitzonderingen,en geloof me dat zijn het, wil baseren dan is het je goed recht maar je helpt jezelf er niet veel verder mee.

antigrist | 18-09-07 | 16:35

Feuten, hahaha! Dit is weer héél wat anders dan dronken in je studentenflatje lopen te brallen!

Sulfuric-Acid | 18-09-07 | 16:28

@ OoO 18-09-07 @ 16:11
<br>
Rutte is een linkse knor

pvpb | 18-09-07 | 16:27

@ antigrist 18-09-07 @ 16:05

* zucht *

Je pijnigt jezelf graag hé?!

Ik zal je kwoten: ".... waarvan jij waarschijnlijk niet eens daadwerkelijk weet of ze nu wel of niet lid waren... "

A) Lidmaatschapsgevens zijn zo op te vragen. Heeft zelfs tijd online gestaan. Ben jij nou wel zelf lid of lul je maar tegen de wind in ?

B) Het is geen geheim genoodschap waar je tot absolute geheimhouding bent gezworen op straffe des doods.

Kwoot 2:
"van een paar droevige randfiguren"

Een paar?
Het FEIT dat het corps als arrogant wordt bestempeld waarbij het gedrag aan de orde wordt gesteld is niet alleen van deze tijd. Gebeurt al decennia.
Er is sprake van een rode draad.

Je maakt je er af met het excuus dat een "paar verzieken het voor de rest". Als dat werkelijk zo is, dan kun je daarvan afleiden dat het corps dit gedrag goedkeurt of tenminste tolereert. Als dat niet zo zou zijn zouden ze toch al geroyeerd zijn ?

Kusjes,

Tyler.

Tyler-Durden | 18-09-07 | 16:23

ik herken er sowieso al 6,van kinderen voor kinderen

prowlert | 18-09-07 | 16:20

Schreeuwden ze naar mama of moesten ze van mama?

Schreeuwbuis | 18-09-07 | 16:13

"droevige randfiguren", "rotte appels"

En nu zit die Mark Rutte de nederlandse zendtijd te verpesten met z'n broodtrommel op schoot. Zo zie je maar wat er van komt.

OoO | 18-09-07 | 16:11

Lekker hoor, zitten twee demter necken bij.

lampendraaier | 18-09-07 | 16:11

Wat nou door mamma opgehaald worden??? Terug brengen en over laten doen!

Workingclass Heroe | 18-09-07 | 16:06

@ antigrist 18-09-07 @ 15:55
Ik verwacht ook niets anders, echter uit verhalen en de reacties van reagluurders, schijnt dat eerder theorie te zijn. Maar goed, niet elk corps is hetzelfde en een hoop studenten zullen er een fijne tijd hebben. Rotte appels heb je helaas overal.

PisFinger | 18-09-07 | 16:05

@ Tyler Durden

En ik vertel je dus dat je er werkelijk niets vanaf weet. Ik stel ook niet dat alles intern blijft ventje,moet je toch echt ff GOED!!! lezen. De mensen die weten wat er werkelijk op de societeit gebeurt praten er met jou niet over,dat zeg ik je. Wat jij om je heen hoort zijn 99 % van de tijd zichzelf instand houdende indianen verhalen van mensen die er de ballen van af weten. als jij dus graag je mening over alle leden en dus het corps,en dat is wat je keer op keer blijft doen(opmerking over skulls bijvoorbeeld of andere heerlijk genuanceerde stereotyperingen), baseert op de gedragingen van een paar droevige randfiguren waarvan jij waarschijnlijk niet eens daadwerkelijk weet of ze nu wel of niet lid waren geef je daarmee aan dat je niet wil nadenken. En echt voor het laatst,je geeft een paar vage hints,dus ja ik kom dan met een vermoeden. Als je een daadwerkelijk punt wil maken,kom dan maar op met je feiten e.d., maar verwacht niet dat iemand die met een dergelijke hoeveelheid non-argumenten wordt geconfronteerd over jou iets anders kan concluderen dan dat je een gefrustreed en kortzichtig burgermannetje bent

mogge lampie

antigrist | 18-09-07 | 16:05

wat een mietjes, vroegaahh was je voorlopig nog niet vrij als de duitsers je eenmaal hadden.

aardt | 18-09-07 | 16:04

@Pisfinger

Uiteraard. Vandaar de ontgroening. Een soort leedvermaak waarin het aloude "fail" of "pass" wordt gestempeld. Maar het blijft gewoon een zielige vertoning.

Als je jezelf een identiteit moet geven door je bijvoorbeeld dood te laten drinken, onderkoelingsverschijnselen moet krijgen, je maag moet laten leegpompen bij een EHBO of jezelf letterlijk moet laten brandmerken, dan is dat geen kwestie meer van ruggegraat, maar een gebrek aan creativiteit bij de balletjes wiens laatste studiejaar bepaald werd door het lachen op JackAss, YouTube en een gebrek aan inlevingsvermogen. Vooral dat laatste is kenmerkend voor een paar 'lonesome losers', waarvan ik de nickname niet eens meer ga citeren.

OoO | 18-09-07 | 16:00

@ het apparaat 18-09-07 @ 15:44

1.
Of ik mijn stukjes wel eens terug lees?
Nee, hoeft niet, mijn geheugen is wel goed genoeg.

2.
Je zit aardig op het goede spoor. Wel één ding dat je over het hoofd ziet (lees jij maar eens terug):
Ik zeg juist dat ik arrogant ben. (lees mijn tekst er maar op terug).
Reden voor mij arrogantie komt niet voort uit 'ergens bij horen'.

Zij gedragen zich evenzeer arrogant, maar halen dit enkel uit het feit dat ze bij het ASC zitten.

Get it ?

Tyler-Durden | 18-09-07 | 15:56

@ PisFinger

En jij weet wat de corpora doen in geval van buitensporig gedrag tijdens de groentijd? Ik zal niet beweren dat ik weet hoe het er in andere steden aan toe gaat maar in groningen is het de meest gereguleerde omgeving waarin je je als student kunt begeven. Aspirant-leden mogen geen alcohol nuttigen, er is een slaapgarantie, alles vindt plaats onder strikte supervisie van verscheidene commissies en tijdens deze periode geldt er snelrecht. Wanneer een lid dus wordt beschuldigd van het overtreden van de regels wordt deze direct geschorst gedurende de groentijd en daarna wordt onderzocht wat er heeft plaatsgevonden. Al naar gelang de uitkomst van het onderzoek wordt iemand vervolgens vrijgesproken, geschorst of geroyeerd als lid.

antigrist | 18-09-07 | 15:55

@ OoO 18-09-07 @ 15:41
Een veerkrachtige ruggegraat is natuurlijk wel vereist.

PisFinger | 18-09-07 | 15:51

@ antigrist 18-09-07 @ 15:37

Dikke doei met je betoog. Dat slaat nergens op. Wel een beetje je best doen hé.

Ik geef je een aantal hints om je duidelijk te maken dat ik er inderdaad wel wat van af weet - jij weet zelf waar de hoogste concentratie Amsterdamsch corps zit, dus gaf ik een hint. Jij komt met rechten aan - ik niet.

Voor de laatste keer - ik heb kritiek op de vorm en houding. De gedragingen van de leden. Niet over de club zelf.

Als jij werkelijk denkt dat alles intern blijft moet je dat vooral volhouden. Blijf lekker naief. Het begint als bij de stukken over het ASC op internet. Laat staan wat er in het sociale verkeer verteld wordt.
En zo geheim hoeft het helemaal niet te zijn want het is allemaal heel onschuldig.
Dus zet 'The Skulls' nogmaar een keer op en droom verder.

Tyler-Durden | 18-09-07 | 15:50

@ antigrist 18-09-07 @ 15:37
Je vergelijking met voetbalsupporters is zeer passend (taaltechnisch alleen al; beide zijn een vorm van 'ballen'). ;-)

Voetvalclubs weren holigans en doen hun best, rotte appels buiten te houden. Een corps doet er goed aan, rotte appels definitief te weren en niet in een doofpot oid te stoppen.

PisFinger | 18-09-07 | 15:47

@het apparaat

Jammer dat je me zo goed doorziet. Ik zal m'n "shrink" eens bellen.

OoO | 18-09-07 | 15:46

Tyler-Durden 18-09-07 @ 15:23
Tyler, wat een leuke verpozing zo op de regenachtige dinsdagmiddag.
Wat ik grappig vind, is dat iedere kritiek op jou er niet verder naast zou kunnen zitten, dat ik me niet kan inleven in de andere kant(jouw kant??) van de maatschappij, en dat ik nog iets kan leren. Lees je je comments wel ns terug? Weet je nog waar het over begon, en hoe je het onderwerp opeens terughaalde? Ik citeer: (..) arrogant, dus kleautzakjes" de komma dus in die zin is even sterk van toepassing op jouw comments en gedachtes.De overtuiging waarmee je dingen brengt en onderstreept, getuigt niet van ware kennis en kunde, slechts van arrogantie en dogmatisch denken.
Is dit nu de pot verwijt de ketel?

*biedt antigrist een koude jan aan*

het apparaat | 18-09-07 | 15:44

@ijsklont
Zeker weten, maar dan vanuit de perceptie van een toeschouwer.

@Pisfinger
Zou kunnen. Hangt af van hoe strak hij gehouden wordt. Zolang de bammetjes en melk zijn dagelijkse afleiding zijn van zijn studie, zal hij eindigen in een vinexwijk met strakke monotone inrichting, hyves en schoolbank-punt-NL, op zondag thee en koekje bij pappa en mamma en bij feestdagen de afhaalchinees.

OoO | 18-09-07 | 15:41

@ Tyler Durden

Nogmaals,als je na een paar vaag gedropte stellingen denkt dat er iets anders dan een cynisch bedoelde reactie op zal komen dan vrees ik dat jij niet een hele goede return on investment voor je maatschappijtje zal scoren, want dan wordt zelfs het interpreteren van cijfertjes, of wat je daar ook mag uitvreten(de koffie rondbrengen dan?) lastig vrees ik.
Meestal moet je iets af weten van iets voor je er daadwerkelijk gefundeerde kritiek op kan uitoefenen. Het mooie van het corps nu is dat buitenstaanders hier niets van kunnen weten aangezien het besloten verenigingen betreft en de leden over het algemeen niets los laten over wat er gebeurt. Als je je oordeel baseert op die paar rotte appels die niet normaal kunnen doen kan je net zo goed alles wat ook maar enige verkeerde gevolgen met zich mee brengt gaan afzeiken e.d.(laten we bijvoorbeeld elke voetbal supporter afschilderen als een bierzuipende doorgesnoven mongugel die alles wat ie ziet wil slopen omdat er toevallig een paar hooligans tussen zitten). Als je iets op een dergelijke manier benadert getuigt dat van kortzichtigheid en weinig gevoel voor nuance

antigrist | 18-09-07 | 15:37

@OoO 18-09-07 @ 15:05
arme jongen. De shrink zit tegenwoordig gewoon in t ziekenfonds.
Ik heb wel respect voor het feit dat je zo je leven op tafel legt hier. Werkt verhelderend als achtergrondinformatie bij de rest van je gelul

het apparaat | 18-09-07 | 15:36

@kutteklapper 18-09-07 @ 15:28
alsof je bij een conducmietje in de trein je boete ermee kunt betalen?

overVecht | 18-09-07 | 15:34

OoO, ervaring???

ijsklont | 18-09-07 | 15:28

Ik vind het wel een vette actie!!!
Ben zelf geen fan van het koor, maar ken wel een paar gasten die op deze foto staan.
Kan 1 tip geven neem volgende keer een creditcard mee. En stop die in je schoen...

kutteklapper | 18-09-07 | 15:28

@ Lelijke aap

wordt lid en je weet het...
maar nee,waarschijnlijk niet,hanteer hier maar een paar stereotyperingen die corpsballen ten deel vallen aangezien diegenen die kritiek op hen hebben van dergelijke vooringenomen standpunten en zogenaamde feiten uit gaan...
Daarnaast hebben de niet leden over het algemeen geen idee wie er wel lid is( omdat de meeste corpsleden dit dus juist niet aan de grote klok hangen) en kunnen ze daarom geen onderscheid maken tussen leden en gewoon heel vervelende kakkertjes.

antigrist | 18-09-07 | 15:27

Wel flauw dat ze ook die jongen in de rolstoel en die op krukken in dat bos gedropt hebben.
Al is het wel weer schappelijk dat ze niet discrimineren op basis van mobiliteit.

Dwangneuroot | 18-09-07 | 15:26

@ antigrist

Je kan er niet verder naast zitten.

Om het snel af te ronden:

1 Zie link voor het antwoord:
www.fmg.uva.nl/politicologie/object.cf...

2 Debatteren.

Tyler werkt voor groot kapitaal - investeringsmaatschappij. Is dolgelukkig met bovenmodaal leven.
Kritiek op het corps maakt je niet meteen een linkse rakker.

Neem nu maar plaats naast je vriendje 'het apparaat' en leer nog eens wat. Jullie hebben beiden het interpretatievermogen van een fruitvliegje.

Tyler-Durden | 18-09-07 | 15:23

Wat een helden, wat een koningen, en dat meen ik, dat is geen sarcasme ! Deze gasten verzetten zich tijdelijk tegen deze gemakzuchtige maatschappij waarbij alles aan lijkt komen te waaien. Deze gasten laten zien dat ze in staat zijn door weer en wind ergens voor te gaan en ergens voor te staan, namelijk lid worden van het supermooie Amsterdamsch Studenten Corps !!! Zelf als ze zonder ondergoed hun weg terug moeten vinden vanuit een bos in Duitsland.

Gasten... ik vermoed Viator phoeten... ik ben trots op jullie ! B'VO !!!

DeSteef | 18-09-07 | 15:23

@ OoO 18-09-07 @ 15:05
Volgens mij sla je hier de plank behoorlijk mis. Juist doordat de brugklassert vasthoudt aan zijn traditie boterham en melk, kan hij zich van de meute distangeren en zijn eigen weg volgen. Hierdoor wordt hij geen kuddeschaap (en zeker geen corpslid). Dit zal zeker niet de eensvoudigste weg zijn en kan/moet hij zijn eigen mogelijklijkheden stimuleren om succesvol te zijn.

Vrienden zal hij niet veel hebben, maar die vrienden die hij heeft, zijn dan ook meer waard dan 3 gratis pils.

PisFinger | 18-09-07 | 15:23

antigrist 18-09-07 @ 15:17

Sinds wanneer is 'lid' zijn een garantie voor een goede baan en veel money?

Je maakt je eigen succes, daar zal een studentenvereniging/koor/dispuut/whatever je niet (of slechts marginaal) mee helpen.

Of weet jij iets wat ik niet weet?

Lelijke aap | 18-09-07 | 15:21

@ Tyler Durden

De opbouw van je verhaal komt wat chaotisch op me over en ik begrijp ook niet echt wat je van me vraagt maar ik waag een poging:

stap 1: ik geloof dat in de oudemanhuispoort de rechten faculteit van de UVA zetelt (de universiteit die bij elk onderzoek als zwakste uit de bus komt). Als ik je zo zie fulmineren tegen die arme corpsballetjes is je afstudeerrichting iets in het sociaal georienteerde, om de arme sloebers te beschermen tegen de grote bedrijven en die nare overheid (vraag me af waar jij die corpsballetjes tegen bent gekomen in dat geval,die gaan meestal een bedrijfsrechtelijke richting op, lekker veel knaken verdienen die ze toch niet nodig hebben want papa heeft dat toch al als ik jou mag geloven)

stap 2: lekker een beetje rechtbankje spelen en dan was jij die idealistische OvJ die dat blaterige knaapje wel eens even ging aanpakken wegens vermeende voorkennis bij een hele botte aandelen transactie

stap 3: die enorme lullos waren kennelijk te brak om op jouw sosjalistiese gebrabbel te reageren maar werken inmiddels allemaal bij de grote kantoren aan de zuid-as en jij zit nu achter je computertje (zonder botte 22 inch flatscreenflatscreen natuurlijk,want jouw paps had natuurlijk geen oud geld) een beetje boos te zijn over het feit dat die mislukte bralapen niet meer hoeven te luisteren naar jouw gewauwel hoeven te luisteren en en de dienst uitmaken...

zoiets?

antigrist | 18-09-07 | 15:17

Stel je eens een brugklassertje voor. 12 Jaar, moeder smeert broodtrommeltje vol met lachebekjesboterhammenworst en stopt er ook nog een klein reepje chocola in. Beker melk mee, want dat hebben ze op school niet meer tegenwoordig.

Brugklassertje heeft zijn eerste week en in de pauze toont hij trots z'n reepje chocola. De rest van z'n klas haalt de schouders op en loopt naar de dichtstbijzijnde snackbar en trekt daar een frikadel uit de muur. Brugklassertje voelt zich genept door z'n eigen ouders en komt daarmee in de -wat ze noemen- de pubertijd.

De rest van z'n schoolcarrière wordt hij gepest en altijd herinnerd aan het broodtrommeltje, het bekertje melk en de reep chocola van z'n mammie. Door continu met zo'n identiteitscrisis rond te lopen, en alleen te worden aangespoord door z'n mentor en z'n mammie voelt de groeiende brugsmurf een zekere afstand ten opzichte van zijn klasgenootjes, en ontwikkelt een eigen perspectief op leven, school, uitgaan, feestjes. Hoewel hij nergens voor uitgenodigd wordt, altijd met propjes bekogeld blijft worden op de school, wordt hij op het eind toch nog geprezen door de afdelingleider bij zijn diploma-uitreiking. Hoera! VWO! Volgend station: de universiteit!

Dan slaan de stoppen door, en alle ingehouden frustraties komen los. Nieuw kapsel, nieuwe identiteit, nieuwe start. Alle pesterijen sinds het twaalfde jaar schieten als een hagelstorm door het losgeslagen VWO-breintje, en alles roept: "DAT NOOIT MEER!"

En dan ontstaat de drang om bij voorbaat je maar aan te melden bij een groep (studentenvereniging), die met gelijke kleding, strikjes, pasjes en bral-liedjes de nieuweling kunnen opnemen. Om het zelfstandige binnen de groep te creëren verzinnen ze iets als een 'ontgroening': je wordt 'feut' genoemd, en je mag in je nakie door het bos rennen. Nou, na 6 jaar kan die ene maand er nog wel bij, denk je dan. Als je tot slot geïnaugureerd wordt voel je je 'king of the world', en ben je blij. Eindelijk. Je hoort ergens bij. En dat terwijl je klasgenootjes uit de brugklas allang het leven sinds hun 14e hebben gesnoven en daar hun eigen draai aan hebben gegeven. Je hebt veel vriendjes op de ledenlijst, en het noodgedwongen zuipen en kotsen geven je alleen maar meer status tussen je oren.

Voor hoeveel van hierboven reagurende ex-feuten is dit van toepassing?

OoO | 18-09-07 | 15:05

@ het apparaat 18-09-07 @ 14:51

Verbanden leggen - dat doe je maar in het ziekenhuis.
Hier faal je wel erg opzichtig.

Tyler-Durden | 18-09-07 | 15:05

@ antigrist 18-09-07 @ 14:48

Arrogant ten opzichte van mij ?
Dat is de pot verwijten dat ie zwart ziet.

Ik liep ten tijde van mijn studententijd met mijn hoofd in de wolken (nu nog) en had totaal geen last van het misplaatste zelfvertrouwen van de corpspikkies.

Maar omdat je zo nieuwsgierig bent wil ik je best een beetje op weg helpen:

Stap 1 - Kijk eens wat je zo kon studeren daar aan de Oudemanhuispoort.
Stap 2 - Gebruik eens met wat fantasie wat voor 'praktijk' opdrachten er zo bij kwamen kijken.
Stap 3 - Probeer je dan eens een voorstelling te maken van de wijze waarop onze vriendjes van het corps zich groot probeerden te houden, terwijl ze geknipt en geschoren werden door diegenen die wel het vermogen hadden om een verstandelijke discussie op inhoud te beargumenteren. Iedere keer weer een bron van vermaak hoe ze spartelend in gebral uitbarsten en enkel door middel van volume hun punten (of gebrek aan) probeerden te benadrukken.

Dáárom heb ik een hekel aan die ballen en zijn ze tegelijkertijd een bron van vermaak.

Tyler-Durden | 18-09-07 | 15:01

Tyler-Durden 18-09-07 @ 14:43
Oké, je hebt ns een college van 8 jaar gevolgd aan de Poort. Laat me raden: rechten? Nu snap ik het pas: loopafstand van de toko, collegezaal vol leden, lekkere wijven, helaas verkering met die lelijke knor, omdat dat geile lid al aan dat andere lid vastzat. Tsja. Lange eenzame fietstochten naar Watergraafsmeer, met je broodtrommel achterop. In de weekenden naar paps en mams om uit te leggen dat je écht wel leuke mensen kan leren kennen in het unicafé op t eiland. Tsja.
Never mind, je bent actief reaguurder geworden. Zo kom je er ook wel joh!

het apparaat | 18-09-07 | 14:51

JFK 1963: 1963: "I think most American people are so weak, they can't even walk fifty miles within twenty hours". En dit zijn de oogappels van onze maatschappij, beetje vent die loopt dan naar huis.

spooky | 18-09-07 | 14:51

@Superjan

A**S, omdat het gaaf is??

Djerrie | 18-09-07 | 14:51

@ Tyler Durden

Krijg het idee dat de reden waarom jij zo anti-corps bent is dat de knaapjes een arrogante houding ten opzichte van jou aannemen. Is niet zo vreemd als je kennelijk niet in staat bent om zaken van elkaar te scheiden en alles en iedereen over een kam scheert. Dus als je wat te mekkeren hebt over die paar rotte appels van het corps die te ver gaan tijdens een ontgroening is dat prima hoor,ventje, maar ik reken jou het ook niet aan dat een rifaapje mn fiets jat omdat je een Nederlands paspoort hebt.

antigrist | 18-09-07 | 14:48

@pvpb 18-09-07 @ 13:51

Ik dacht dat dit je laatste "argument" was. Toch nog even graag het laatste woord willen hebben? Erg volwassen.

sycorax | 18-09-07 | 14:46

Ik snap niet waarom iedereen zoveel kritiek heeft op die knulletjes van het koor. Laat ze lekker, ik heb er geen last van.

Het valt me trouwens wel op dat corpsballen altijd zo de moeite nemen om zich te verdedigen..

Lelijke aap | 18-09-07 | 14:46

@ het apparaat 18-09-07 @ 14:39

Lees de mijn bericht eens van 14.41 - enige inside info is mij heus niet vreemd.

Tyler-Durden | 18-09-07 | 14:43

@ pvpb

Als je enkel naar de gemiddelden kijkt heb je gelijk. Maar vergis je niet - de systemen mag je echt niet zo vergelijken.
De investering van studenten in +1 ligt vele malen hoger dan in +31. Onze verzorgingsstaat heeft een prestatieremmend effect. Het kennisniveau van de top (Ivy League) ligt toch echt even een paar maal hoger dan in +31. Een TUE kan zich nog redelijk meten maar dan houdt het al vrij snel op. (En dat is een hard gelag voor een voormalig Oudemanhuispoort ganger).

Maar terug naar de kern:
Corpsballen gedragen zich arrogant en zijn dus kleautzakjes.

Tyler-Durden | 18-09-07 | 14:41

@Duismann 18-09-07 @ 14:39
ja precies!! zal wel weer in een orkestbak gepleurd zijn ofzeau..

overVecht | 18-09-07 | 14:41

Ja, inderdaad, Jim bakkum met de nordic-wokking stokken.

Duismann | 18-09-07 | 14:39

De mores zijn eenduidig over hoe om te gaan met andere evenals de definitie van een knor en publiekelijk naar buiten treden. Het valt de verenigingen daarom slechts te verwijten dat deze niet scherper toegepast worden.

Buurman | 18-09-07 | 14:39

@overVecht 18-09-07 @ 14:34
Theater hebben ze in ieder geval allemaal gemaakt.

drekzooi | 18-09-07 | 14:39

@Tyler-Durden 18-09-07 @ 14:01
wat een denigrenende manier van praten. heb je dat nou echt nodig om je punt duidelijk te maken?
De grap is juist dat corpora zelden naar buiten treden. Is nergens voor nodig.
Ik vind dat je er niet over kan (KAN) oordelen als je er niet nauwer bij verbonden bent geweest dan jij tot nu toe aangeeft te zijn geweest.
Hoop geschreeuw, weinig wol.
En over Good Will Hunting; vond t een goede film. Echter, dit is niet waarheidsgetrouw. Ook wel: fictie. Denk dat dit ook voor jouw vergelijking opgaat.

@antigrist 18-09-07 @ 14:26
u bedoelt phoeten, of phoetera?

het apparaat | 18-09-07 | 14:39

Mission failed. Direkt terug in de bus, niet langs douche of bed en nog een keer proberen.

PisFinger | 18-09-07 | 14:37

Waar moet dat heen als feuten tegenwoordig al naar Duitsland gedeporteerd worden.

Depo | 18-09-07 | 14:34

ben ik de enige die denkt dat Jim Bakkum middenvoor onderaan zit?

overVecht | 18-09-07 | 14:34

wan ellende....

steenpuist | 18-09-07 | 14:33

@ Tyler
<br>
Geheel niet relevant die vergelijking. Maar goed, ik kan je garanderen dat het gemiddelde van de Nederlandse universiteiten ver uitstijgt boven het gemiddelde van de Amerikaanse. Afgezien van het feit dat +1 geen nationaal systeem van kwaliteitsborging kent en (daarmee) een wildgroei aan degree mills, zijn er duizenden mindere goden naast de paar grote namen (voor een vaag idee zie www.chea.org/). Die grote namen zijn groot in de zin van hun elite-programma's en bieden daarnaast ook op andere niveau's programma's aan.

pvpb | 18-09-07 | 14:33

@ drekzooi 18-09-07 @ 14:29

Nee man, dan worden ze onder politieescorte nog binnen het uur weer hier terug afgeleverd.

Zeg dat het Polen zijn !

Tyler-Durden | 18-09-07 | 14:31

Kunnen we de duitsers niet wijsmaken dat het een stelletje marokkanen zijn?

drekzooi | 18-09-07 | 14:29

@ Patrick Bateman 18-09-07 @ 14:26

Ja, inderdaad, dat blonde mokkel!

Duismann | 18-09-07 | 14:28

Sie rochen streng und sahen merkwürdig aus. Lol

hobbit | 18-09-07 | 14:28

@ pvpb 18-09-07 @ 14:22

Toen en nu. U begint er zelf over.

Denk na - vraag even advies vervolgens - en probeer dan eens objectief te beantwoorden op welk niveau de universiteiten in +1 acteren en die in +31.

Slecht voobeeld amice......

Tyler-Durden | 18-09-07 | 14:28

Maar wie is nou dat blonde meisje in die rolstoel (linksonder)?

Iemand? Debiele dochter van Poepebroeck misschien?

Duismann | 18-09-07 | 14:27

@ Duismann 18-09-07 @ 14:19
Bedoel die naast die nordic-walker?

Patrick Bateman | 18-09-07 | 14:26

Die vieze ballen moeten ook altijd het laatste woord hebben he. Ga toch bij je vrindjes klieren, rare Poepebroeck!

Duismann | 18-09-07 | 14:26

Waha,mahaha! Elke debiel hier die zegt dat ie zo'n enorm individuele held is en al vanaf z'n 18e doorhad hoe het allemaal wel niet in elkaar stak kan maar weer beter terug z'n kraakpand in kruipen. Ieder mens probeert z'n plekkie in zijn als ideaal voorgestelde groep te bemachtigen, of je nu een gothic bleeksnoetje, uit de klei getrokken boer of enorme roderick-jan bent. Je bent geen individu, je maakt deel uit van een maatschappij met daarin weer onderverdelingen. Dat jankerige gezeik over het corps en foeten (dit is de correcte spelling van de woorden, voor de knorretjes onder ons) is gewoon de manier van tot op het bot onzekere lutsers die de keuze voor hun eigen groepje proberen te rechtvaardigen.

antigrist | 18-09-07 | 14:26

@ Tyler
<br>
Wel aardig om de bron van jouw 'kennis' over het corporale nu te weten: een Amerikaans filmpje. Amerikanen spraken praktisch nog oeh-oeh-oeh ttv oprichting van hare majesteits eerste...

pvpb | 18-09-07 | 14:22

@Tyler-Durden 18-09-07 @ 14:15
Uhm nja, ik heb het er nog niet over gehad wat ik naar die zes jaar heb gedaan hè ;)

overVecht | 18-09-07 | 14:21

@ Twix 18-09-07 @ 14:07

Dat luckt zonder korpsch ook wel heur...:-)

Duismann | 18-09-07 | 14:21

@ Tyler
<br>
;-) zoals ik eerder al opmerkte ligt die tijd helaas al ruim achter mij...

pvpb | 18-09-07 | 14:19

Waarom zit dat blonde meisje eigenlijk in een rolstoel?

Duismann | 18-09-07 | 14:19

volgende keer in Polen droppen aub

pvdm | 18-09-07 | 14:18

@ overVecht 18-09-07 @ 14:09

6 jaar ?
pff - studiebol.

Ik had na 5 jaar pas mijn prop...........

Tyler-Durden | 18-09-07 | 14:15

@Tyler-Durden 18-09-07 @ 14:03
mooi, dan zal ik een zakje borrel en nootjes meenemen.

@Twix 18-09-07 @ 14:07
tsja das waar, maar daar hebben we dan ook hard voor moeten werken minstens 6 jaar...

overVecht | 18-09-07 | 14:09

Studentenverenigingen zijn voor onzekere lutsers - behalve dan die ene in R'dam waar ik toevallig lid was.

Sven31 | 18-09-07 | 14:07

@Tyler-Durden 18-09-07 @ 14:01

Corpsballen, hebben anders niks te klagen over netwerken, de mooiste en beste betaalde baantjes, liggen na studylife voor `t oprapen...!! Rijden in dikke auto, wonen in dikke huizen, hebben de lekkere sletjes, ga zo maar door...

Twix | 18-09-07 | 14:07

@Cpt. Michael Brant: is het zo erg om een drang te hebben ergens bij te horen. Is het niet erger om verlamd te worden door de angst ergens afgewezen te worden?

@ Plurkenpap: inburgering betreft PER DEFINITIE slechts de organisatie waar men deel van wil uitmaken. Of dat nou het corps is, of Nederland, of dat kraakpand waar u zich waarschijnlijk in uw studententijd Marx-teksten op de muur spuitend hebt thuisgevoeld.

Klaverjas | 18-09-07 | 14:04

@ overVecht 18-09-07 @ 13:57

Tuurlijk - ulseners staan klaar. Ik heb de lokale soos afgehuurd voor na de zitting.

Tyler-Durden | 18-09-07 | 14:03

@ het apparaat 18-09-07 @ 13:46

Voor jou in jip en janneke taal:

De corpora hebben enkel een slechte reputatie vanwege de wijze waarop ze naar buiten treden. Daarom krijgen ze een slechte reputatie.

Het euvel wat hierbij als gevolg optreed, is dat het gros van deze mennekes en madammekes door de mand valt wanneer er werkelijk op inhoud wordt gesproken.

Kunt u zich de scene uit Good Will Hunting nog herinneren? Een corpo-bal wordt terecht gewezen op zijn houding in de bar.......

@ pvpb - kijk jij de bovenstaande scene ook even. (wel eerst je huisoudste vragen of de tv aanmag natuurlijk). Ik ben benieuwd of je de boodschap begrijpt.
Indien nee, tik dan een antwoord.
Indien ja, durf het toe te passen.

Tyler-Durden | 18-09-07 | 14:01

pvpb 18-09-07 @ 13:06 Toen je begon over die Nederlandse middelmatigheid/spruitjesmentaliteit dacht ik echt even dat je Charles Groenhijsen was ;-)

Plurkenpap | 18-09-07 | 14:01

Iedereen die dit verhaal niet komisch vindt, is de grootste KNOR die er is...
.
Ik herhaal een citaat van een mooie gast van de Zwarte Cross:
.
.
"STUDENTENLEVEN", daaa ist mooisstee wattt err issss..!!!!

Twix | 18-09-07 | 13:59

jeetje, dat zijn me een stelletje doerakken!

*vraagt zich af of Tyler nog steeds het bier heeft klaar staan na de rechtszitting van Rutgert*

overVecht | 18-09-07 | 13:57

@ Plurkenpap 18-09-07 @ 13:53
<br>
Bravo. Maar niet iedereen zonder inzicht is SP-er. Ik heb bv zelf een minstens even grote hekel aan domme PvdA-ers, GU-ers enz. En weet je, de phoetjes zijn de enigen die (aanvankelijk) nog denken dat ze het tweede jaar klaar zijn. Dat is het hele punt - denk nooit dat je er al bent, blijf groeien ;-)

pvpb | 18-09-07 | 13:56

Wat een gelul over gristelijk-gereformeerde traditie etc. (@ronflon @het apparaat). Een van de dingen die je als student leert is hoofdzaken van bijzaken te scheiden.
De ontgroening is bijzaak! Bovendien vind ik dat er niets mis is met het behoud van tradities als die niemand tot last zijn. Heeft niets te maken met "omdat het vroeger ook zo was". Als je het studentenleven niet begrijpt moet je er ook niet over zeiken. Maar zoals ik al zei, voor veel mensen is het een soort tonen van afgunst. Bah!!

small_town_dude | 18-09-07 | 13:56

pvpb 18-09-07 @ 13:29 pvpb 18-09-07 @ 13:33
De superioriteitsperceptie wordt door de ontgroening en de groepscultus in de vereniging nu juist versterkt. Wij, de elite van Nederland tegen zij; de knorren (varkens; Buurman 18-09-07 @ 13:20 oink oink) aan wie zonder pardon een SP lidmaatschap wordt toegedicht. Als u lid was geweest en zich de ontgroening had laten welgevallen had u meer ruggengraat en een beter inzicht gehad, toch ….? Het lidmaatschap houdt na het eerste jaar niet op; de jaren daarop mogen de feuten van toen lekker los; hoezo geen misplaatst denken on top of the World te zijn? Een vereniging is een primair intern gerichte organisatie (ja ja, ik weet het wel, er worden soms wat “maatschappelijke” activiteiten opgezet). De “inburgering” ( Klaverjas 18-09-07 @ 13:22) betreft dan dus alleen de eigen organisatie; lekker belangrijk …..
*pakt Das Kapital maar weer eens van de plank en begint de Internationale te zingen*

Plurkenpap | 18-09-07 | 13:53

@pvpb 1344
Mijn stelling, dat de achterliggende behoefte van een lidmatschaap besloten ligt in de drang ergens bij te willen horen, heeft u niet kunnen ontkrachten. Noch de analogie met religies en initiatierites. Dat zegt of voldoende over uw argumentatiecapaciteiten of voldoende over mijn stellingen.

Cpt. Michael Brant | 18-09-07 | 13:52

Tyler, mijn laatste argument, op jouw niveau:
<br>

<br>
(..)

pvpb | 18-09-07 | 13:51

@ pvpb 18-09-07 @ 13:44

Tijd voor wat virtuele stokslagen, want je slaat nu de plank mis.

Als je wat beter had opgelet op de basisschool dan was het je wellicht opgevallen dat alle kritiek over de vorm en uitingen van de corpora gaat. Zelfs ondergetekende schreef hier al over.

Er is met het verenigingsleven in principe niets mis.
Er is wel iets mis met de houding die vervolgens wordt aangenomen zodra men lid is van zo'n cluppie.

En nou hup.... je proefwerk leren !

Tyler-Durden | 18-09-07 | 13:49

@ me,myself and IK 18-09-07 @ 13:43
<br>
Ik ben reeds lang reunist vriend. Dat het corps niet de ideale voedingsbodem biedt voor middelmatigheid of falen heb ik nooit als een gebrek of als beledigend ervaren. Dat komt natuurlijk ook pas als je faalt.

pvpb | 18-09-07 | 13:48

@Tyler-Durden 18-09-07 @ 13:44
Is dat een antwoord op mijn vraag, of doe je gewoon lollig? Enorm komisch hoor, maar jij mist in deze ook ieder doel.

het apparaat | 18-09-07 | 13:46

@ Tyler
<br>
Wat ik zo ontzettend gaaf vind aan jou is dat jij kunt discussiëren zonder enige inhoudelijkheid! Die corporale balletjes leren dat altijd meteen af - zoeken gefrustreerd naar (inhoudelijke) argumenten enzo...

pvpb | 18-09-07 | 13:44

@ het apparaat 18-09-07 @ 13:41

Ho ho, dat terugschoppen is nog heel niet eenvoudig hé.
Geef toe: als jij 20 bier als voorgerecht hebt weggespoeld, dan schop jij ook niet meer zo heel nauwkeurig.

Oftwel: ze schoppen wel, maar missen continu.

Tyler-Durden | 18-09-07 | 13:44


@ pvpb,
laat maar ik weet het al, het is de angst buiten de groep te vallen. De angst te merken dat je niets waard bent in de ogen van anderen.
Dan liever zoals jij doet de beledigingen ondergaan.

me,myself and IK | 18-09-07 | 13:43

@pimbo 18-09-07 @ 13:36
volgens mij hoeven we bij jou maar niet te beginnen over je kleding?
Klint alsof je vers van t land de grote stad ns bent gaan bekijken.
Wellicht kan jij mij uitleggen waarom de simpele man wel tegen het corps schopt, maar het corps nooit terugschopt.

het apparaat | 18-09-07 | 13:41

@ pvpb

Kleine correctie:

Tyler heeft geen vriendjes, hooguit fans.
En die zijn dan ook weer geen echte fans, maar willen in de genade vallen zodat ze met de VrijMiBeau nog wat verzoekjes ingewilligd zien.

Tyler-Durden | 18-09-07 | 13:38

Gutgut. Is dat nou de onderscheidende uniformiteit van de coole en hippe doch mega onzekere puber deze dagen, dat jachttenue van grijze-sweater-met-capuchon-casual-over-blazertje van Diederik, Klaas-Jan, Marnix, Floris, Roland, Jan-Thijs en alle andere vrinden? Staat best aardig bij die vuilnisZAKKEN.

rokort | 18-09-07 | 13:38

Echt, het meest zielige volk ter wereld zijn de koorknaapjes. Waarom zou je zonodig een ontgroening door een stel gefrustreerde (en vaak gepestte) nazi's doorstaan om daarna in je Gaastra trui met bootschoentjes te gaan lopen. Voel je je dan stoer? kudtvolk, dat is het!

pimbo | 18-09-07 | 13:36

Lijkt een beetje op een groep linkse dierenactivisten ofzeau.. oftewel.. het mag deaud..

Alcoholic | 18-09-07 | 13:35

@ pvpb

Gevalletje identiteitscrisis ?

Tyler-Durden | 18-09-07 | 13:35

@ me,myself and IK 18-09-07 @ 13:28
<br>
Er is geen abruptere wijze van loskomen van de veilige bescherming van je ouders dan het lidmaatschap - zie de ontgroening waartegen je zo ageert, aveugle.
<br>
Al jullie gejammer over overbeschermde kakkertjes is juist misplaatst omdat die superioriteitsperceptie nu juist wordt gerelativeerd in de ontgroening. Had jullie ook wat meer ruggegraat en inzicht gegeven...

pvpb | 18-09-07 | 13:33

@ Tyler en zn vriendjes
<br>
Misschien ontgaat het je maar de meeloper hier ben jij. Wat er 'nou nog zo goed' is aan het corps is dat je juist gestimuleerd wordt in de ontwikkeling van je individuele persoonlijkheid. Daarnaast wordt idd een voor sommigen nieuwe set sociale regels aangelegd, maar dat is terzijde en niet uniek voor het corps.
<br>
De ontgroening is het moment waar eigenwijze pikkies die (nog) helemaal niets weten en kunnen (net uit de puberteit) maar misplaatst denken on top of the world te zijn, duidelijk wordt dat zij echt nog niet klaar zijn met hun ontwikkeling. Als het een beetje meezit blijft dat nieuwe besef altijd hangen. Dat is het besef dat je nooit klaar bent met je ontwikkeling. Zo krijg je mensen die iets verder komen dan hun puberniveau.

pvpb | 18-09-07 | 13:29

Cpt. Michael Brant 18-09-07 @ 12:38

Goeie comments. Weet je waar die angst vandaan komt?? De onmacht zich van de ouders los te maken en zelf keuzes te maken misschien? Bedacht me gisteren dat het gebed van de christenen begint met "onze vader die in de hemelen zijt"

me,myself and IK | 18-09-07 | 13:28

@Cpt. Michael Brant 18-09-07 @ 13:19
Daarmee geef je inderdaad aan wat bedoelde. Denken dat je iets scherp in beeld hebt, maar het mis hebben. Zal het anders verwoorden, zodat je niet aan je avondeten hoeft te denken, duurt de dag nog te lang voor.
Als je slechts van een afstand toekijkt, zie je niet van dichtbij hoe het er daadwerkelijk aan toegaat. Die paar excessen op duizenden actieve leden, zijn enorm te verwaarlozen. Helaas komt het allemaal in de krant, omdat we een overwegend links bestel hebben. Linkse mensen hebben altijd al een hekel gehad aan het corps. Wellicht omdat ze ze nodig hebben...

het apparaat | 18-09-07 | 13:27

Ach is toch leuk, dat de gemiddelde SP'er dit niet snapt begrijp ik uiteraard wel.

blaffer | 18-09-07 | 13:23

Ik heb Reinaert herkend maar houd nog even geheim wie van de vrinden het is.

Bigi Bana Boy | 18-09-07 | 13:22

De ballen hebben de handdoek al in de ring gegooid geloof ik. Lutsers.

Duismann | 18-09-07 | 13:22

@Biff: wat een totaal verkeerde vergelijking, met Marokkanen! Marokkanen die binnen 3 maanden hun Marokkaanse accent helemaal kwijt zijn en zich hebben aangepast aan de in hun nieuwe omgeving geldende normen en waarden zijn meen ik nogal zeldzaam.

Een ontgroening is niet meer dan inburgering in een snelkookpan.

Klaverjas | 18-09-07 | 13:22

Versager...

@WiN? | 18-09-07 | 13:21

oink oink

Buurman | 18-09-07 | 13:20

@ Biff Eagleburger 18-09-07 @ 13:13

Wat is het verschil tussen een dispuut en een circus ?

In het circus praten de clowns niet.

Tyler-Durden | 18-09-07 | 13:20

nou, er is over nagedacht.... enneh... dit is het geworden.... succes om hier nog iets van te maken....

Choices | 18-09-07 | 13:19

@Cpt. Michael Brant 18-09-07 @ 13:08

LOL. En vooral de zinsnede dat 'die jongens het later goed krijgen' en 'het doorgaan met de traditie'. Hilarisch.

LJBrinkhorst | 18-09-07 | 13:19

@het apparaat
Focus vernauwt het blikveld, zo kan het zijn dat u een foto wilt maken van prachtige bos bloemen op de avonddis maar door de autofocus een haarscherp beeld van een asbak krijgt.

Cpt. Michael Brant | 18-09-07 | 13:19

small town dude komt mij een tikkie gereformeerd over: "lijden moeten we!" maar waarom pappa? "omdat dat vroeger al zo was" Enige vorm van zelf het hoofd gebruiken om bijvoorbeeld na te denken is hen volkomen vreemd.

ronflon | 18-09-07 | 13:17

@Cpt. Michael Brant 18-09-07 @ 13:12
Daarentegen biedt afstand ook een slechtere focus.
Let wel, ik verdedig de corpora niet hartstochtelijk. Ben zelf lid, en bewust. Ik hou me verre van excessen, en geniet van een mooie tijd. Dat daar op zijn tijd iets bijhoort wat in het nieuws komt, hoort erbij. Zolang je anderen maar niet schaadt, of de externe belangen in het oog houdt, mag je van mij alles doen.

het apparaat | 18-09-07 | 13:17

@ Biff: prachtig verwoord!

Duismann | 18-09-07 | 13:15

SERIEUS! Er moet nu toch wel iemand zijn die een Hyvesprofieltje kan posten?!?

Pippo van Eenennaam | 18-09-07 | 13:15

Studentjes in Delft, een beter voorbeeld om maar gewoon jezelf te blijven kan je niet hebben. Binnen 3 maanden lopen die mongooltjes 24/7 met een stropdas en vergeten ze ineens dat ze al 18 jaar met een Brabant accent praten. Het zijn net Marokkanen; binnen een groep hebben ze een grote muil maar alleen zijn ze wat ze zijn, puisterige pubertjes met negatief zelfbeeld.

Biff Eagleburger | 18-09-07 | 13:13

@het apparaat 18-09-07 @ 13:10
Als u hem wel had gezien, had u de corpora niet zo hartstochtelijk verdedigd. Afstand biedt een bredere horizon.

Cpt. Michael Brant | 18-09-07 | 13:12

Ga niet langs start, u krijgt geen geld & belandt meteen in de gevangenis.

oh.. zo !! | 18-09-07 | 13:12

@ pvpb 18-09-07 @ 13:06

En hoe komt meneer nou allemaal aan zijn wijsheden ? Wat voor enig nu hebben de huidige corpora nog ? Nou Nou ?

U bent een meeloper, een jaknikker en iemand die zich verbergt in de groep om zo in godesnaam maar niet al te veel op te vallen tenzij het positief kan. Samen staan we sterk toch?

Nee, van eikelenstein. Je ziet het niet, en met de houding die je nu aanneemt zul je het ook nooit zien.

Succes later in je vinex wijk.

Tyler-Durden | 18-09-07 | 13:12

@Cpt. Michael Brant 18-09-07 @ 13:06
Je zal helemaal gelijk hebben, heb zo te lezen iets anders gestudeerd.
Wat me ewl opvalt, is de vergelijking tussen sektarische rites en de ontgroening. Laat het verschil in keuze duidelijk zijn. Aanmelden bij een studentenvereniging (welke dan ook) vereist een bepaalde graad van opleiding. Al is het maar middelbare school, met direct uitzicht op minimaal HBO. Me dunkt dat de aankomende leden afdoende mogelijkheden hebben de keuzes bewust en terdege te maken. Dan zie ik de vergelijking met de sektes oid niet helemaal.

het apparaat | 18-09-07 | 13:10

Walk proud pvpb. Niet van dat benauwde!

Duismann | 18-09-07 | 13:08

Het zijn tenminste geen knórren (heerlijk voor ze, hun hele verdere leven). En als dit het ergste ontgroeningsritueel van het jaar is gebeuren er tenminste geen excessen. De jongens zien er moe maar naar elkaar toegegroeid uit. De kleding is ook dik in orde. Prima!

Wat dat stukje uit NRC betreft: je wordt als ouder wel geacht je kinderen aan te leren aan de rem te trekken als er een echte grens wordt overschreden. Daar heeft een beetje corps ook respect voor. Hoewel, Delft... misschien ligt het daar anders, ja. Stuur ze naar Groningen, is beter voor ze. Leren ze ook dat praten met vrouwen tot seks kan leiden.

Klaverjas | 18-09-07 | 13:08

Ach ja die goed oude tijd !
.
Geyle neuqsex, drank, lachen, op socialisten neerkijken.
.
Tjezus wat word ik oud !

Burgerlijke ongehoor | 18-09-07 | 13:08

"Ik maak me meer zorgen over die trieste reaguurders die ofwel afgunstig ofwel jaloers zijn omdat deze jongers het later waarschijnlijk lekker goed krijgen. Mijn kinderen gaan ook gewoon door met deze traditie."
-small_town_dude 18-09-07 @ 13:05

Mijn dank is groot, beter had ik mijn analogie niet kunnen illustreren.

Cpt. Michael Brant | 18-09-07 | 13:08

@ van dal 18-09-07 @ 12:44

Dank, maar daar hebben we ook niet veel aan. Hoe moet ik ze met dit kleine kudtplaatje nou ooit op Hyves kunnen vinden??

Robin Hood | 18-09-07 | 13:07

@het apparaat 18-09-07 @ 13:03
De drang om ergens bij te horen, vrind, is een universele. Of de initiatierite nu wordt voltrokken door een ontgroening, een halfslachtige poging tot de verdrinkingsdood of het mutileren van het mannelijk geslachtsdeel, de achterliggende gedachte en behoefte is één en dezelfde.

Cpt. Michael Brant | 18-09-07 | 13:06

@ Duismann
<br>
Je hoeft geen lid te worden gast. Beter van niet. Maar stel je niet zo aan als iemand iets zegt over die Nederlandse middelmatigheid/spruitjesmentaliteit.

pvpb | 18-09-07 | 13:06

Die linksonder lijkt net Timmieeee uit South Park

zooishettoch | 18-09-07 | 13:06

Neen Duismann, je hebt ongelijk. pvpp overigens niet.

het apparaat | 18-09-07 | 13:06

Wel, in mijn tijd kwam dit ook al voor, en nog erger ook . Laat die jongens toch, ze houden gewoon een traditie in stand en ze worden er niet minder van.
Ik maak me meer zorgen over die trieste reaguurders die ofwel afgunstig ofwel jaloers zijn omdat deze jongers het later waarschijnlijk lekker goed krijgen. Mijn kinderen gaan ook gewoon door met deze traditie.

small_town_dude | 18-09-07 | 13:05

Het apparaat = Pepijn van Poepebroeck!

Welkom terug jongen!!

Duismann | 18-09-07 | 13:05

je moet er wat voor over hebben om je identiteit te verruilen voor die van een droevig clubje omhooggevallen alcoholisten.

r2p2 | 18-09-07 | 13:04

Wel grappig dat het halve reaguurdersveld over 13 jongens heen struikelt die in Duitsland gevonden zijn tijdens een ontgroening. Je mening geven over iets wat je zelf nooit aangedurfd hebt. Dat zijn de echte knorren.
bagatelliseren is 1 ding, maar hierover zeuren is het andere uiterste.

het apparaat | 18-09-07 | 13:03

Lijkt wel een groep asielzoekers.

poedel | 18-09-07 | 13:01

Ik zie trouwens een fraaie analogie met de islam opduiken, maar zal die u allen besparen. Een goede verstaander...

Cpt. Michael Brant | 18-09-07 | 13:01

Mooi, 'Vo voor de leden!

Rosinante | 18-09-07 | 12:59

@ Soup nazi 18-09-07 @ 12:54

Ahahaaahaaha bedankt voor de lach ; )
+1

Eskimokum | 18-09-07 | 12:58

Leuke grap.

Dr. Faustus | 18-09-07 | 12:58

[ ] Geschikt?
[X] Ongeschikt!

En een keer langs de kapper kan ook geen kwaad. Wat een droplullen zeg. Kunnen niet eens op eigennhoutje terug naar moeders warme schoot.

Nebreska | 18-09-07 | 12:56

BWHAHAHAHAHA
lutserssssss

ijsmannetje | 18-09-07 | 12:54

Van basten is echt elke controle over zijn selectie kwijt!

Soup nazi | 18-09-07 | 12:54

-weggejorist-

Kavarf | 18-09-07 | 12:51

@ pvpb 18-09-07 @ 12:43
Alsof je een gelovige hoort praten...

Pippo van Eenennaam | 18-09-07 | 12:51

pvpb = Pepijn van Poepebroeck?

Duismann | 18-09-07 | 12:50

Ja joepie, op de staats tv kan je nu live mutsen kijken. Dat zijn zeg maar de ex studenten corps leden uit 1734.

Hellsmurfje | 18-09-07 | 12:49

blijft fascinerend dit. maar... dat haar. waarom, waar.om. hebben ze toch altijd allemaal hetzelfde 'kapsel'. Is er een oud-hockeyer met 1 kapsalon waar ze allemaal heengaan?!

Eskimokum | 18-09-07 | 12:49

@pvpb

Wat zit je je toch te verdedigen knul. Niets beters te doen?

Duismann | 18-09-07 | 12:49

Dit valt opzich nog wel mee, maar ik herinner me nog wat uit gs archief
www.geenstijl.nl/mt/archieven/012731.h...
Ben ik blij dat ik wel bij een fatsoenlijke vereniging ben aangesloten

pinguinmic | 18-09-07 | 12:49

@pvpb 18-09-07 @ 12:43
Als de corpora de eigenheid van het individu daadwerkelijk als sterkte zouden zien, zou een ontgroeninngsritueel niet nodig zijn, zelfs onwenselijk. Opgelegde sociale capaciteiten en onderwezen mores staan haaks op individualisme.

Cpt. Michael Brant | 18-09-07 | 12:47

@ superjan 18-09-07 @ 12:44

Heb ook een keer zo'n verhaal gehoord: Op de boot naar Engeland worden gezet met alleen een jute zak, waarop stond; Fuck England..

eyecatcher | 18-09-07 | 12:46

Als je je wil laten vernederen hoef je toch geen lid te worden ..... www.smpalace.nl/
*slikt t rauwe ei met schil en al toch maar door; dank u meester*

Plurkenpap | 18-09-07 | 12:45

Robin Hood 18-09-07 @ 12:40 op die duitse site staat:"Bild großklicken"...


van dal | 18-09-07 | 12:44

wij werden tenminste nog in London gedropt zonder geld of pasjes of mobiele telefoon.

Welk cluppie was dit? Atomos zeker?

superjan | 18-09-07 | 12:44

@ Pipo
<br>
Ik lees jouw reactie als dat jouw geestelijke ontwikkeling vóór je 18e geëindigd is. Dat is niet heel gemiddeld maar toch feit bij een aanzienlijk deel van de bevolking.
<p>
@Michel Brent
<br>
Verwar sociale inertie niet met individualisme. En verwar sociale capaciteiten niet met gebrek aan individualiteit...

pvpb | 18-09-07 | 12:43

@ Cpt. Michael Brant 18-09-07 @ 12:38

Gebeurt natuurlijk niet slechts bij de VVD, he? Al is dat wel duidelijk met Geert en Rita nu... Ik neem aan dat je dit slechts als voorbeeld aanhaalde?

Robin Hood | 18-09-07 | 12:43

Aanstormend VVD talent....

Gifkikker | 18-09-07 | 12:43

@ pvpb 18-09-07 @ 12:31

Mensen die bij het 'koar' hebben gezeten zijn over het algemeen in het latere leven ontzettende pain-in-the-asses'. Ze denken namelijk dat het 'vrindje, vriendinnetje-gedoe' ook in de echte maatschappij werkt. Godzijdank werkt het allang niet meer zo. Karakter vorm je niet, karakter heb je.

LJBrinkhorst | 18-09-07 | 12:42

@ DiagnosisTyphus 18-09-07 @ 12:37

Gun de dames nou ook eens een lulletje, ehhh, lolletje!
Ik wacht overigens nog steeds op die uitvergroting..

Robin Hood | 18-09-07 | 12:40

Patrick Bateman 18-09-07 @ 12:18
stukje nrc gelezen.... als het mijn zoon was geweest was de ontgroening nog een keertje overgedaan.... my style, dát dan weer wel, en alleen voor de ouderejaars......

van dal | 18-09-07 | 12:39

Vulnisman.......... MAG DEZE ZAK OOK MEE!

Neptukker | 18-09-07 | 12:39

@ pvpb 18-09-07 @ 12:31
Bij het Delftse Corps:
"Tijdens een gesprekje krijgt hij een rauw ei in zijn mond geduwd. Met een harde klap op zijn kaak wordt het ei naar binnen geslagen en als hij het waagt het uit te spugen, zal het meisje waar hij naast zit dezelfde behandeling ondergaan."
http://www.nrc.nl/opinie/article768070.ece
Gezellie...

Patrick Bateman | 18-09-07 | 12:39

Ook de corpora zijn slechts een afspiegeling van een bepaalde laag in de maatschappij. Feit is dat slechts de kuddedieren zich aansluiten bij een corps, immers de individualist kiest zijn eigen netwerk op basis van gelijkwaardigheid.
Het is naief om te denken dat de vervlakking en vergaande debilisering aan de deur van studentencorpsen voorbij zou gaan. Integendeel, zou ik zeggen, de corpora zijn een groteske uitvergrotng van de mores in het zg. establishment.
Individualisme wordt door de meeste Nederlanders gezien als een zwakte en gekwalificeerd als asociaal gedrag, zeker door het establishment, dat zijn bestaansrecht volledig ontleend aan een solidariteitsbeginsel gebaseerd op dwang.
Kijk wat er in de VVD gebeurt, binnen een liberale partij wordt het individu monddood gemaakt en gedwongen het collectief(de partij) voorop te stellen. De vurige wens om ergens bij te horen, komt voort uit een immense angst voor de individuele kracht en moraal. Dit is een pedagogisch probleem en zal, door de toenemende verwijdering tussen ouders en kinderen, alleen maar toenemen. Lang leve de BSO!

Cpt. Michael Brant | 18-09-07 | 12:38

Die gasten zijn nu extra zuur, je dacht toch niet dat het de bedoeling is dat je tijdens je ontgroening de publiciteit haalt.

pinguinmic | 18-09-07 | 12:38

@Robin Hood
In dat geval kunnen die studentes beter wèl een onderbroek dragen.

DiagnosisTyphus | 18-09-07 | 12:37

[ ] geschikt
[X] ongeschikt, wat een lutsers

redheat | 18-09-07 | 12:36

@ pvpb 18-09-07
Whahaha! Echt. Alleen maar WHAHAHAHA! Als je op je 18e nog karakter moet vormen dan ben je rijp voor de sloop. Dan wordt het echt helemaal niks meer...

Pippo van Eenennaam | 18-09-07 | 12:35

froegâh.... deden we ook zulke dingen, liftend terugkomen en lopend, hele einden lopend.... maar simpelweg zonder kaartje in de trein.... ik zeg: [x]ongeschikt.

van dal | 18-09-07 | 12:35

@pvpb

Bericht ontvangen (3x). Ben het wel met je eens trouwens. Ontgroeningen horen er nou eenmaal bij, evenals corpslidmaatschap. Echte ontsporingen zijn trouwens tegenwoordig nogal zeldzaam en ik zie zelf de humor wel van het bovenstaande bericht. Sympathiek dat ze in ieder geval de jasjes aan mochten houden ;-)

NLCircle | 18-09-07 | 12:34

@ DiagnosisTyphus 18-09-07 @ 12:32

Hoezo? Deze hebben toch ook lang blond haar?

Robin Hood | 18-09-07 | 12:33

Kunnen die lutsers niet in een soort van kampement daar in Duitsland; dat land heeft er ervaring mee...

jojo-jojo | 18-09-07 | 12:33

Kijk 's wat een hechte groep het is geworden...

Missie geslaagd!

Drs. Saugensie | 18-09-07 | 12:33

@Pvpb, stop maar.

Joshua | 18-09-07 | 12:33

pvpb 18-09-07 @ 12:31

tel eens mee.... drie keer op de postknop geramd.....

van dal | 18-09-07 | 12:33

*echo* *echo* *echo*

pvpb | 18-09-07 | 12:32

Iets zegt me dat studentes in dezelfde situatie meer succes hadden gehad.

DiagnosisTyphus | 18-09-07 | 12:32

@ NLCircle 18-09-07 @ 12:26
<br>
Geen probleem anders dan met simulerende wannabe's. Verder is het heel gezond dat een paar ventjes een ontgroeningsritueeltje ondergaan als start van een zo belangrijk karaktervormende periode als het lidmaatschap. Indianenverhalen over ontgroeningsrituelen zijn althans waar het betreft de (echte) corpora de laatste jaren echt uit de lucht gegrepen.

pvpb | 18-09-07 | 12:31

Nou, kom op, waar blijven die hyves profieltjes? Dit soort sneue lutsers staan altijd garant voor minstens 150 *kuch* vrienden toch?

zum kotzen | 18-09-07 | 12:31

@ NLCircle 18-09-07 @ 12:26
<br>
Geen probleem anders dan met simulerende wannabe's. Verder is het heel gezond dat een paar ventjes een ontgroeningsritueeltje ondergaan als start van een zo belangrijk karaktervormende periode als het lidmaatschap. Indianenverhalen over ontgroeningsrituelen zijn althans waar het betreft de (echte) corpora de laatste jaren echt uit de lucht gegrepen.

pvpb | 18-09-07 | 12:31

@ NLCircle 18-09-07 @ 12:26
<br>
Geen probleem anders dan met simulerende wannabe's. Verder is het heel gezond dat een paar ventjes een ontgroeningsritueeltje ondergaan als start van een zo belangrijk karaktervormende periode als het lidmaatschap. Indianenverhalen over ontgroeningsrituelen zijn althans waar het betreft de (echte) corpora de laatste jaren echt uit de lucht gegrepen.

pvpb | 18-09-07 | 12:31

Die ene achterin lijkt wel Dave Mustaine met een bril op.
En sinds wanneer moet je betalen voor de Deutsche Reichsbahn?

Willem VanDer Decken | 18-09-07 | 12:30

Waarom kan ik niet klikken voor een grotere feauteau?

Robin Hood | 18-09-07 | 12:29

/* mompelt nog wat over maskeren van eigen onzekerheid en onkunde door aannemen van corpsballerige pose */

NLCircle | 18-09-07 | 12:27

@Gezellig he? 18-09-07 @ 12:12
Hij lijkt er iig heel veel op...
misschien binnekort leuke filmpje...

Santtu | 18-09-07 | 12:27

@pvpb 12:23

Proef ik hier een emotionele betrokkenheid ? Wat is jouw probleem dan ?

NLCircle | 18-09-07 | 12:26

@Patrick Bateman 18-09-07 @ 12:18

Hoe spreek je ze dan aan?

Kingeef1975 | 18-09-07 | 12:25

2e rij, 3e van rechts

die denkt dus echt dat-ie errug stoer is en beseft kennelijk niet hoe snel dit soort pica's op geenstijl komen.

zum kotzen | 18-09-07 | 12:25

-weggejorist-

Violator[xL] | 18-09-07 | 12:25

Nog eenmaal dan *kuch* er wordt hier niemand lid, er wordt hier niemand lid...

Kingeef1975 | 18-09-07 | 12:23

@ meenjedatnou 18-09-07 @ 12:16 en @ Lekkende Kraan 18-09-07 @ 12:16
<br>
FEUTEN? Zielige knor, bemoei je met je eigen vriendjes en probeer niet stoer te doen...

pvpb | 18-09-07 | 12:23

Zie ik daar nou Jim Bakkum,ons musicalmietje?

Uberchick | 18-09-07 | 12:23

Aan die kapsels te zien zwierven ze al rond sinds 2004! Oh, is dat mode bij het corps? Oh.

Captain Pervert | 18-09-07 | 12:22

This thread is useless without Hyves! Iemand?!?

Pippo van Eenennaam | 18-09-07 | 12:22

Wat een paupers. Ze zijn nog geen eens een sjaars en nu al zo staan of ze wat bereikt hebben.

Joshua | 18-09-07 | 12:22

wat was de straf voor het falen ?

Pigha Lal | 18-09-07 | 12:21

@ meenjedatnou

haha leuk he, een ontgroening :P
die van mij ook net overleeft

ongekend | 18-09-07 | 12:20

volgende keer dumpen in Afganistan graag. Eens zien of de Taliban ook zo verbaasd reageert.....

me,myself and IK | 18-09-07 | 12:20

En dat gaat studeren, wat een leeghoofden, geen pEIl verstand.

MarShall | 18-09-07 | 12:19

Nog meer mooie ontgroeningsverhalen:
http://www.nrc.nl/opinie/article768070.ece
"Meisjes zijn duidelijk niet welkom op deze vereniging. Ze worden veelal met ‘hoer’ aangesproken."
Het lijken wel Finnen...

Patrick Bateman | 18-09-07 | 12:18

Genau! NIcht bestanden! Wat een rukkers. Lukt niet eens om terug te liften. Die kudtfeuten worden met het jaar dommer.

Lekkende Kraan | 18-09-07 | 12:16

KUT FEUTEN! kunnen jullie dan helemaal niks en ook nog twee dagen te laat komen stelletje kansloze rukkers. echt serieus WAT KAN JE WEL

meenjedatnou | 18-09-07 | 12:16

Smile, leuke foto voor het jaarboek...

pwman | 18-09-07 | 12:15

Het zijn me ook een stel ballen zeg. En zonder mobiele telefoon jezelf laten droppen is natuurlijk helemaal naief, die neem je op zijn minst mee voor als er iets geks gebeurt. Ga toch krassen..

Droopy | 18-09-07 | 12:14

A propos, scheren ze ze niets eens meer kaal tegenwoordig?

Dr. Mabuse | 18-09-07 | 12:14

Haha bravo voor de poging - dat zijn de betere character builders :-)

pvpb | 18-09-07 | 12:13

Die haren van die gasten. Tjongejongejonge. Hoe heten ze eigenlijk? Wedden dat er een Klaas-Jan en een Roderick bij zit?

Bij ons in 't dorp sloegen we dit soort gasten keer op keer in elkaar.

Willianus Wortelus | 18-09-07 | 12:13

Zie ik dat goed? Rutger?

Gezellig he? | 18-09-07 | 12:12

Leuk he... Het Corps. Sneue sukkels die zich uitleven op 'feuten' omdat ze zelf ooit mishandeld zijn tijdens hun ontgroening.

Hoe erg moet je minderwaardigheidscomplex zijn om dat soort dingen te doen..? Of ben ik gewoon te stom daarvoor?

En voor de sukkels die gedumpt waren... Opgehaald worden door mama en toch hautain op de foto staan... Een paar ervan dan. Zucht.

KudtKaas | 18-09-07 | 12:12

Het is gewoon heel spannend hoor, studeren in een vreemde stad. Helemaal alleen. Vaak ook nog eens op kamers. Dan ga je gewoon lekker een paar jaar een toneelstukje spelen samen met andere bange, onzekere kindjes.
Dit is dan dus heeeel stoer! Lachuh man, kirroowww!

Pippo van Eenennaam | 18-09-07 | 12:11

Duitse politie vond een groep nederlandse feuten... en die feuten vonden van niet!

Flits3 | 18-09-07 | 12:11

Duitse politie vond een groep nederlandse feuren... en die feuten vonden van niet!

Flits3 | 18-09-07 | 12:11

Lutsers

prestodegekste | 18-09-07 | 12:11

Helaas geen lekkere studiesletjes.

Neptukker | 18-09-07 | 12:10

[ ] Nee man, goed voor je CV, zo'n dispuutsleven.
[X] Nee man, goed voor je strafblad, zo'n dispuutsleven.

Nepkarel | 18-09-07 | 12:10

moehahaha, ze hadden een paar vulliszakken en nylons meegekregen. Vuilnisman, mag deze zak ook mee?

neemjemoederindemali | 18-09-07 | 12:09

LOL. Is de stufi inmiddels zo weinig dat ze geen ondergoed meer kunnen betalen???

peewee | 18-09-07 | 12:08

Valsgespeeld... terug naar Duitsland!

Dr. Mabuse | 18-09-07 | 12:08

Kakkers, niet gewend te overleven zonder geld van papa of de auto van mama...

da wizard | 18-09-07 | 12:07

Zal wel een orgie in het bos zijn geweest.. Die rakkers toch. Gezellig hoor z,n studenten vereniging... Sukkeltjes.. was maar gaan coma zuipen.

marco8888 | 18-09-07 | 12:07

Hahahaha geweldig..

parisienne | 18-09-07 | 12:07

-weggejorist-

Omega Centauri | 18-09-07 | 12:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken