Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

We zijn niet langer *kuch* EU-melkkoe

Wat nou NEE?De Europese bazen zijn zojuist begonnen aan een cruciale top over de Europese meerjarenbegroting. Het beloven harde onderhandelingen worden. De 25 EU-landen hebben 850 miljard euri te verdelen. Daarnaast wordt al een tijdje ruzie gemaakt over de te betalen contributie. Want ja, om lid te zijn van de EU moet je vooral betalen. En tot op heden is Nederland de grootste melkkoe. Maarrr... daar gaat verandering in komen. We schijnen binnenkort namelijk niet langer de grootste nettobetaler van de Europese Unie te zijn. Die eer is nu aan Zweden. Gemiddeld betalen de Scandinaviers straks 145 euri per inwoner. Oostenrijk en Duitsland, die van oudsher al een innige band met elkaar hebben, komen uit op 118 euri en wij op ‘slechts’ 116. Is die massale Nee tegen de Europese grondwet toch nog ergens goed voor geweest. En nu maar hopen dat het licht niet uit gaat...

Reaguursels

Inloggen

Heel vlug dat lidmaatschap opzeggen van die bodemloze put. Nederland en zijn volk gaat kapot door de grote verschillen in andere landen.
Ze moeten gewoon goed gaan samenwerken, maar dan zonder die contributie.

The Dutch Chainsaw M | 17-12-05 | 17:16

balkenende we hebben al genoeg bezuinigt hoor
moet nederland eerst arm worden daarna kunnen we ons land
weer op bouwen zeker
ik ga niet nog een keer bezuinigen enders stap uit de eu

cast | 16-12-05 | 15:33

balkie moet gewoon dreigen of uit de eu stappen

cast | 16-12-05 | 15:27

goed. waar gaan die 116 euri nou heen? Wat worden we er slechter van als we ook die helemaal terugtrekken? Wat Als We Nou Eens Uit de EU Stappen? Wie of wat sponsoren we eigenlijk? Kan iemand me dat duidelijk maken?

zeiksmurf | 16-12-05 | 13:03

Nederland heeft zn ziel al jaren geleden verkocht aan de bureaucratie in Brussel en probeert daar nu met een fluwelen handschoentje aan nog wat aan te veranderen.... tevergeefs... Er is maar 1 manier. Keihard die geldkraan dichtdraaien en eerste de boel in eigen land op order brengen.. daarna lullen we wel verder..

de melkboer | 16-12-05 | 10:03

Engeland heeft het goed begrepen: ze willen wel meer gaan betalen, op voorwaarde dat het landbouwbeleid hervormd gaat worden. Dat is namelijk een van de grootste posten, en de reden waarom er zo'n scheefgroei is tussen de bijdragen van vergelijkbare landen.

Maar ja, daar is Frankrijk op tegen... Frankrijk, dat netto nog minder betaalt dan Engeland, zelfs met de superkortingen die de UK nu nog heeft.

Leg mij ook maar eens uit waarom Luxemburg zoveel krijgt... Netto bijna 2000 euro per inwoner per jaar! (www.nrc.nl/evj/artikel/1132552824293.h...)

Muxje | 16-12-05 | 09:54

Nederland heeft weinig tot niets in de EU te zoeken. Maak van ons maar een Zwitsers Singapore.

Lucifer | 16-12-05 | 09:39

Brussel-Straatsburg-Brussel-Straatsburg enz. Laat dat zooitje eerst die belachelijke verhuizingen afschaffen, op zichzelf bezuinigen, het goede voorbeeld geven, tot dat moment " bliev'n wie in Grunn teug'n!"

fuckje | 16-12-05 | 09:10

Nog steeds de melk-koe , wij betalen voor een zooitje met riante salarissen en voorwaarden die zich zelf in stand houden middels onze centjes .

Marley | 16-12-05 | 09:07

Waarom zou nederland zoveel moeten betalen?
Om al die kutlanden die er tegenwoordig bijkomen in leven te houden?
Laat ze daar verhongeren zeg, tis toch crimineel takkevolk.
Europa NEE.
Zoals het nu gaat nee in elk geval, een samenwerkingsverband van rijke landen? Prima! Maar al die bedelaars erbij? Doe ff normaal zeg, dicht die geldkraan.

Jim Beam | 16-12-05 | 08:49

@Pinkpower 16-12-05 @ 07:10
Spamhoer...

bethundered | 16-12-05 | 08:35

@pinkpower En als je ook nog eens bij de juiste topic kan posten,ben je weer een stukje verder bij je terugkeer in de maatschappij.

rn1970 | 16-12-05 | 08:00

-edit spamhoerrrr-

Pinkpower | 16-12-05 | 07:10

Arzu,

ik ben met je eens: eten zou ook eens aan banden gelegd moeten worden!
Een extra belastinkje misschien? Of een heul aerdige kustenpost op een ander vlakje, hmmmm?
Wij van het parlement zurgen erveur, heur!
Dat de gulden een euro is gewurden is net zo min waer als dat de Europese Unie geregeerd wurdt deur een stelletje decadente kunkelaers.
Al dat plebs!
Ze moeten niet vergeten dat IK het voor het zeggen heb... dus...
IK bepaal wat goed is, want ik ben goed en zij niet.
En dat zal IK ze wel eens even leren!
(Tjeemig kaerel, wat zijn die gepafte aerdappels toch heet zeg)

Rest In Privacy | 16-12-05 | 02:21

Nederland heeft groot gelijk! Wij hoeven niet te blijven betalen voor die armeren in Europa!
Want stel je toch eens voor............. dat we het zelf NOG slechter krijgen dan nu.........
.
Nu kunnen we tenminste onze volgevreten buiken lekker vol houden.

Brrrrr, eng he die rechtse bolwerken!

Arzu | 16-12-05 | 01:16

@verbatim 15-12-05 @ 20:02
Pff... *autopilot on* Geld oppotten is minder rendabel dan lenen, investeren en terugbetalen.

blawablawa | 16-12-05 | 01:00

Ah, dank je, Maximeau.

Ik zie al namen voorbij schieten, waar ik totaal geen verbondenheid mee voel.

Jos Brink,
Frank Sanders,
Paul de Leeuw (alhoewel de beste man af en toe erg goed uit de hoek kan komen, kijk ik zijn 'Mooi weer de Leeuw' niet meer, sinds hij daar een verkapt amateur-songfestival van heeft weten te maken...).

Adje is dus een 'acteur', die een mongeaul speelt, en daarvoor een bvd-nominatie krijgt...

Dus, Adje, een nepmongeaul, moet wedijveren met Rita.
Zegt alweer genoeg, me dunkt.

Harige Bangmaker | 16-12-05 | 00:11

Rabarberke 16-12-05 @ 00:00

Als dat zou kunnen...

Harige Bangmaker | 16-12-05 | 00:02

@fuckje

De partij van het noorden is bezig om een stuk etc. af te scheiden van de rest van europa? Met een slijptol?

Rabarberke | 16-12-05 | 00:00

Het zal reeds gezegd zijn in bovenstaande comments, maar de Belgen draaien heerlijk door.

Een motie van wantrouwen tegen Freya van den Bossche.
www.ad.nl/buitenland/article87231.ece

Geweldig.
Waar men zich druk om kan maken.
Nou nou nou.
Ik hoopte eigenlijk op nog meer ferme taal van onze Zuiderburen.

Harige Bangmaker | 15-12-05 | 23:58

En de Duitse regering...
En de meerderheid van de Duitse bevolking...

Maar goed.
Ik help het je hopen.
Zal blij zijn als de armste regio van Nederland zich zal afscheiden.
Je hoort mij niet klagen.
Neem Limburg er ook gelijk bij.

Harige Bangmaker | 15-12-05 | 23:56

@H.B, dat zeg jij.........

fuckje | 15-12-05 | 23:50

fuckje 15-12-05 @ 23:47

Jammer dat Duitsland niet wil meewerken...

Harige Bangmaker | 15-12-05 | 23:50

Wie de neuk is Adje?

Harige Bangmaker | 15-12-05 | 23:49

@ wortelhoofd
Ik stel voor dat de bijdrage vrijwillig wordt kan jij betalen en ik niet. goed plan

derks | 15-12-05 | 23:47

@Harige Bangmaker,
De Partij van het Noorden is al met plannen bezig om met een stuk Noord-Holland, Groningen, Friesland, Drente, stukje Overijssel, Noord-Duitsland, Zuid- Denemarken af te scheiden van de rest van Europa.
Scheelt een hoop rotzooi en narigheid.

fuckje | 15-12-05 | 23:47

25 landen en 850.000 miljoen te verdelen. en dan ligt het aan onze 150 miljoentjes ?
ik vat em ff niet. jp moet gewoon keihard volhouden. als hij buigt is hij waarlijk de slechtste.

Shareholder | 15-12-05 | 23:44

Ik blijf erbij.
We moeten Europa maar afschaffen.
Niemand heeft er blijkbaar meer zin an.

En sinds het volk tegenwoordig alles beter weet, moeten die pluchevullers in Den Haag daar dan ook maar naar luisteren.

Want dat is nieuwe politiek.

Harige Bangmaker | 15-12-05 | 23:40

commentaarderer 15-12-05 @ 23:35

fuckje is van de rechtse moralistische superioriteit.

Harige Bangmaker | 15-12-05 | 23:38

MWOEHA,
ontplofte je zonet, commentaarderderdt?

fuckje | 15-12-05 | 23:36

Ik hoop dat Balkie wel de kleine lettertjes heeft gelezen, niet dat we straks minder mogen betalen in ruil voor geen of minder recht op vele euri subsidie...

MAXIMO | 15-12-05 | 23:36

eens Zapper

Ik stel voor bij de Westerschelde en de IJzeren Rijn te beginnen.

commentaarderer | 15-12-05 | 23:35

fuckje.... t is geen linkspammen ik verwijs naar een topic op deze site, t is een retro-post.
-
En bovendien wie denk je dat jij bent met je buigzame moraal om anderen te wijzen op het belang zich aan de regels te houden?

U is de ops hier?
MWOEHA
-

commentaarderer | 15-12-05 | 23:35

@Rubberen regenburka,
de maquettes van de nieuwe buurthuizen staan al op instorten.

fuckje | 15-12-05 | 23:34

Die besparing(en) die Balkie en Co ondanks alles toch maar mooi voor elkaar krijgen, daar gaat Boslimmetje, (als we straks zo stom zijn die man in het zadel te helpen) straks mooi weer mee spelen en het potverteren.

Rubberen regenburka | 15-12-05 | 23:30

Enfin je vergelijkt appels met peren, de inhoud.clue van het stukje waar pritt naar refereert was overgenomen samen met het filmpje, in het voorbeeld dat jij er bij haalt was alleen het filmpje de overeenkomst. Maar daar was dat andere topic al voor dacht ik zo.
Laten we het nu over WOII hebben, dat past beter binnen dit topic.

..zapper | 15-12-05 | 23:30

@commentatert,
ben blij dat je eindelijk inziet dat jouw linkspam onbelangrijk is, is bovendien verboden op GS.
Ga maar slapen. Of meld je aan als dijkverstevigert bij Willem111.

fuckje | 15-12-05 | 23:30

Zijn we al bij de Naffers beland?

Harige Bangmaker | 15-12-05 | 23:29

over het gesprek van gisteren over knippen en plakken zapper.... ik zei al retro post; t is verder onbelangrijk.

commentaarderer | 15-12-05 | 23:27

Toevallig vanavond met een collega nog een leuke discussie over JP en de korting gehad.

Hij stelde hetvolgende: Jan Peter accepteert de 850 miljoen korting. En volgend jaar, vlak voor de verkiezingen wordt bekend, dat hij een leuk euro-commissariaat of iets dergelijks krijgt, in ruil voor zijn diensten.

En weet je wat, ik geloof hem.

Vanaf nu stem ik bij de verkiezingen blanco!

Fat Bastard | 15-12-05 | 23:26

nog eentje dan: die van die imagologie is wel de mooiste van de hoop.
'U bent een product van de imagologie maar dat geeft u het recht niet anderen te taxeren'. Wie gebruikt het imago van 'de enige echte Vlaming' nou al dertig jaar om alle anderen te af te zeiken? Das het leuke met de Vlaamse kaalkopjes: ze praten eigenlijk altijd over zichzelf. Vooral als ze 't over anderen hebben. En nou blijf ik on topic. Belöfd.

veest van pim | 15-12-05 | 23:26

@commentaarderer waar zeik je over man?

..zapper | 15-12-05 | 23:23

Hoi! Alhoewel, we zullen er zelf wel weer geen rooie rotcent van terugzien.

..zapper | 15-12-05 | 23:22

@vanderF
de redactie heeft er niks mee van doen... geez. die juichen knippen en plakken toe tenslotte. Ik weet wel, lezen is uit, maar daarvoor zet ik die link van GS er ook bij.

Neuh, t gaat me meer om de commenters die meenden dat VK uniek in die praktijken is. Die lezen die retro post wel hoor. t Komt echt wel door. Dat t voor jou oud nieuws was me al duidelijk.

commentaarderer | 15-12-05 | 23:21

@ fuckje,
Ach commentaarder heeft er gewoon aardigheid in de redactie af te katten,
krijg je met ouwe nichten.

vander F | 15-12-05 | 23:17

@commentaarderderdt,
ok, ga maar door met linkspammen, lekker boeie!!

fuckje | 15-12-05 | 23:16

jij moet helemaal niks meer fuckje, je bent al klaar met mij

commentaarderer | 15-12-05 | 23:13

@ commentaarderer 15-12-05 @ 23:09
Ahh,
pot verwijt den ketel enzeau....

vander F | 15-12-05 | 23:13

@commentaarderdert,
wat moeten we met al jouw ouwe nieuws?

fuckje | 15-12-05 | 23:11

@commentaarderer 15-12-05 @ 22:51,
ja en?

vander F | 15-12-05 | 23:08

Verzinnen?
Op GeenStijl?
Nee toch?

Harige Bangmaker | 15-12-05 | 23:04

a, een verzinsel.

Jammer hoor, zou wel koren op je molen geweest zijn.

Maar eigenlijk niet onverwacht. Verzinnen is nog meer tha bomb hier dan knippen en plakken lijkt het.

commentaarderer | 15-12-05 | 23:04

Of je lult gewoon uit je nek...

Harige Bangmaker | 15-12-05 | 23:03

Ik kan gedachten lezen.

Drop | 15-12-05 | 23:01

Wanneer heeft Bos dat gezegd Drop? Zou wel nieuws zijn. Linkje?

commentaarderer | 15-12-05 | 22:57

Wouter Bos, hou op !!!!!!!!! Ik kan die naam niet meer horen.

Mentaal verzuim | 15-12-05 | 22:55

Van de besparing op de EU bijdrage kan de kinderbijslag voor grote Marokkaanse gezinnen worden verhoogd, aldus Wouter Bos.

Drop | 15-12-05 | 22:53

Ik zeg: Benelux vervangen door Zwinemoli (Zwitserland, Nederland, Monaco, Lichtenstein).

Chiant | 15-12-05 | 22:40

Ik geef Willem 'Gorilla" III een goede kans dat hij het uiteindelijk bij het juiste eind heeft.
De werkelijkheid is doorgaands buitengewoon banaal.

vander F | 15-12-05 | 22:37

@ willem111,

goed, idee, maar heb je effe?
Dat gaat nog wel een paar generaties duren vrees ik

hama | 15-12-05 | 22:26

dank je fuckje, je bent een goed mens!

hama | 15-12-05 | 22:24

@hama,
ok joh, je mag je puntje houden.

fuckje | 15-12-05 | 22:22

Ik wil me niet bemoeien met jullie manier van oud en nieuw vieren natuurlijk, maar in het licht van het voorkomen van een burgeroorlog en het bevorderen van de humor in de gemiddelde Nederlander is het misschien een idee om moskeeen gewoon uit te roken net als we met kerken hebben gedaan. Maar dan wel figuurlijk gesproken. Gewoon wachten tot ze leegstromen nadat mensen zijn gaan nadenken dus. En dan lekker met zijn allen lachend bij de uitgang gaan staan. Lachend om al die uren die mensen hebben verstookt aan haat, danwel fabeltjes over ene Allah

WillemIII | 15-12-05 | 22:22

@ willem honderdelf

sommigen doen het ook goed als haardblokjes

hama | 15-12-05 | 22:19

@Zweefvliegert
Een beetje meer respect voor onze Vlaamse volksgenoten graag. We zitten in hetzelfde schuitje dus laten we een beetje aardig zijn voor elkaar. Laten we alvast een voorschotje nemen op de kerstgedachte. We openen een fles wijn, vieren feest en ter verhoging van de feestvreugde steken we een paar moskeeën in de fik. Deal?

graaf Dracula | 15-12-05 | 22:18

@fuckje,

tis maar een punt, maar tis wel mijn punt, tog?

hama | 15-12-05 | 22:17

Nou ja, overbodig... ze kunnen toch dienen als versteviging van de dijken

WillemIII | 15-12-05 | 22:15

@ventus: t is advent, dus...

veest van pim | 15-12-05 | 22:15

@hama,
Ik was in gesprek met Willem111, maar je maakt wel even een puntje. :-)

fuckje | 15-12-05 | 22:14


n plaag, die leerkutten. land gaat naar de pleuris en zij moeten zo nodig interculturele antroposofologie bij de Yanomani gaan bestuderen.

veest van pim | 15-12-05 | 22:14

@ fuckje, laat me raden, LLL ?

hama | 15-12-05 | 22:13

Er leven heel wat overbodige mensen, inderdaad.

fuckje | 15-12-05 | 22:11


@ vanderF

Ik vraag me af of je als asielzoeker niet beter af bent in een rokerige cel dan 5 jaar in de verdonk molen, en dan met een vinkje achter je naam terug naar je potentiële moordenaar om alsnog het lood te leggen.

hama | 15-12-05 | 22:11

Schandalig die verborgen - maar vooral doodgezwegen - werkloosheid, vind je ook niet?

WillemIII | 15-12-05 | 22:07

@Willem111,
je bedoelt die mensen die de hele dag zitten te f5-en?
Als studente mag ik dit wel zeggen, vind je ook niet?

fuckje | 15-12-05 | 22:04

@a la flamande
Het zijn anders die kudtBelgen geweest die ons in de kou lieten staan, niet andersom. Maar daar hebben Belgen meer last van, Nederland een truttige regering verwijten en zelf pedofilie als nationale sport bedrijven. Over grote bek gesproken.

zweefvliegert | 15-12-05 | 21:59

Euhh, ik wil niet bijdehand doen, maar hoeveel miljard kosten ons al die papierstempelaars in al die ministeries ieder jaar ook alweer?

WillemIII | 15-12-05 | 21:56

@down-under 15-12-05 @ 21:34,
je cel in de fik steken is al gebruikekijk sinds 1683,
Vandaar dat originele bajes vnml bestaat uit onbrandbaar non-penetrabel beton zoals een bajes betaamd.
Steek uw cel in de fik en alleen uw eigen cel zal als een oventje uitfikken met u zelve erbij.
Komt daarom zelden voor in zwarrbemuurde bajes.
De pre-fab hondehokken op Shiphol zijn het woord bajes niet waard, opvangcontainers is hier meer op z'n plaats, moet niet ook nog eens veel geld kosten weg.ens tijdelijke aard van het 'centrum'
Op een wet meer of minder wordt niet gekeken, totdat de boel in no time affakkeld, brandweer te laat wordt gewaarschuwd die daar nog nooit echt was geweest want ze wisten niet eens waar zich brandkranen e.d. bevonden zover aanwezig.

vander F | 15-12-05 | 21:43

Zo zie je maar dat Balkenende een sterke leider is. Hij heeft tijdens het voorzitterschap van Nederland er voor gezorgd dat Turkije niet afhaakte, en nu betalen we in de toekomst nog maar 116 euro voor het besturen van Nederland vanuit Brussel, afhankelijk van de definitie van betalen. En we hebben veel voordeel bij de EU. Sinds alle openbare aanbestedingen boven de 100.000,-- Euro europeesch moeten worden aanbesteed hebben overheden al veel bespaard met oa. Franse bouwers aan de hoge snelheidslijn en Duitsers voor de Noord-Zuid lijn in Amsterdam. Dankzij Brussel dragen onze kappers en fietsenmakers tenminste nog flink wat BTW af aan de schatkist, en is er ook geen concurentievervalsing met de kappers en fietsenmakers in andere landen. De problemen met de landbouw zijn in rap tempo opgelost, elk jaar een sluitende begroting en goedkopere arbeidskrachten voor onze noodlijdende bedrijven, kunnen de Hollanders ook eens thuis blijven zitten ipv werken.

Hammiehetvarken | 15-12-05 | 21:37

die fik op schiphol hadden ze toch zelf aangestoken of het ik weer eens iets gemist?

down-under | 15-12-05 | 21:34

@.veest van pim | 21:23
Leuk zo vlak voor de kerst: post uit het buitenland.

ventus_aqualis | 15-12-05 | 21:28

pff motie van wantrouwen. Van wie dan? Van de oppositie? Doet ze het vast van in dr slipje.

Benelux was inderdaad veel overzichtelijker. Moeten we maar eens gaan herwaarderen. EU is leuk geweest, maar small is beautiful. Maar eerst moeten Jan Blom en zun slapies terug op Neerlands bodem staan.

veest van pim | 15-12-05 | 21:27

eigenlijk wilde ik reageren op het stukje over viola holt. lijkt me ook wat belangrijker dan een paar honderd miljoen euro die we gaan spenderen aan de west-oostlijn, als het aan wouter bos ligt. en verder ben ik van mening dat de heer zalm een rat is.

count von ziegenpuss | 15-12-05 | 21:23

@ventus aqualis: die twee sukkels die je citeert zijn oppositieleden. De ene is burgemeester van Aalter en fractievoorzitter in het parlement voor de gristendemo's, en probeert al 25 een trapje hoger te komen, zonder succes. Zijn laatste poging was de begroting voor 2006 aanvallen met cijfers die dateerden van 2003. Die begroting klopte trouwens, terwijl België toen we nog een cd&vstaat waren, geen jaar zonder begrotingstekort is geweest. De burgemeester van Aalter wordt buiten Aalter door niemand serieus genomen, al raadde een voormalig journalist hem deze week in Humo wel nog aan om 'te stoppen met liegen'.

Die andere lutser is een jurist die zichzelf als de enige fatsoenlijke man van de kaalkopjespartij VB probeert te verkopen, maar in november vorig jaar schuimbekkend de rechters van een hof van beroep afdreigde omdat ze een juridische procedure hadden nagevlooid op procedurefouten en niks hadden gevonden. Zijn jongste verwezenlijking is het na dertig jaar op de proppen komen met een sociaal economische visie voor zijn partij, waarin nergens te lezen is hoe al zijn mooie maatregelen gefinancieerd moeten worden.
Oke, sinds zijn partij als laatste in Vlaanderen met veel bombarie van naam veranderde is hij wel een ervaringsdeskundige in de 'imagologie'.

Ik zie verder eerlijk gezegd niet in wat dat in godesnaam met de EU-bijdrage van Nederland te maken heeft.

veest van pim | 15-12-05 | 21:23

@.fuckje | 21:02
Bescherming van klokkenluiders ? Regenkleding van visnetten is misschien effectiever. Verder geen idee.

ventus_aqualis | 15-12-05 | 21:12

@ventus_aqualis,
@vanderF,
en waarom trekken al die mensen hun bek niet open over die misstanden? Of zijn ze bang voor hun baantje? Klokkenluiders zijn sinds kort toch beschermd? Of is het pure gemakzucht?

fuckje | 15-12-05 | 21:02

Juist ventus,
er staat eigenlijk verbazingwekkend weinig in dat rapport.
Het feit dat de gemeente zich door Den Haag heeft laten ringeloren doet vermoeden dat ze een niet al te grote mond zullen opzetten.
kort gezegd, ze zijn chantabel wat dat betrefd.

vander F | 15-12-05 | 20:56

Uitzondering is natuurlijk de EBI. Is wel mooi gelegen daar in Vught tussen de villa's en het leger, maar compleet niet wat ik bedoel.
Waar het mij om gaat is dat er al tijden een uitholling is van het gevangenis-wezen. Steeds meer gevangenen en steeds minder geld. Laat die gasten zich nuttig maken en zich nuttig voelen en dan in hemelsnaam niet als call-centeragents. Maak er mooie productie units van, trek er wat EU subsidie naar toe en laat de boel zichzelf zo veel mogelijk bedruipen. Gevangenen 's avonds moe van het werk, dankbaar voor hun smakeloze maaltijd en ze leren er ook nog wat ipv 23 uur per dag in hun cel en zwaar opgefokt en gefrustreerd weer vrij komen. Anal+ hebben ze ook al niet meer om hun agressie van zich af te rukken.

lariekoekjesmonster | 15-12-05 | 20:53

@.vander F | 20:44
Laat ik nou twee mensen hebben gesproken die met eigen ogen het gooien van biljart-attributen hebben aanschouwd. Ook dat staat niet in het middle-of-the-road rapport.
Na Volendam en Enschede werden ambtenaren de straat op gestuurd om horeca en vuurwerkopslag te visiteren en aan banden te leggen; je zou toch hebben verwacht dat de gemeenten - wijs geworden - het gedogen ook drastisch hadden ingeperkt. De gemeente heeft met het vergunningenbeleid twee mogelijkheden: afgeven of weigeren. Het feit dat met politiedwang (ik meen 152 gemeentewet) aanpassingen werden geeist geeft al aan dat er weer met de vergunningen is gesjoemeld. Ook dat staat niet in het middle-of-the-road rapport.

ventus_aqualis | 15-12-05 | 20:52

@ventus_aqualis 15-12-05 @ 20:27,
hahaha, een collega van mij werkt regelmatig op het detentie centrum.
Ambtenaren van de gemeente werden voor de brand doodeenvoudigweg de toegang geweigerd.
Dit zullen ze nooit toegeven, stelletje denhaagkontekruipers, zou ze nl aansprakelijk maken voor die 11 dooien.
Achteraf in eens brullen dat er geen zak klopt van dat complex
Komt er uiteraard nu een mooi 'middle-of-the-road' rapport uit.
Niemand echt schuldig etc.
Stelletje heaumeaux.

vander F | 15-12-05 | 20:44

@.lariekoekjesmonster | 20:37
Jaaaa, en met dat welzijn horen we op straat in de buurt van de EBI:
That's the sound of the men
They are working on the chain gang, huh
That's the sound of the men
They are working on the chain gang
That's the sound of the men
When they're working on the chain gang

ventus_aqualis | 15-12-05 | 20:43

@hama
Dan ben jij dus een voorstander van het huidige systeem. Hou de Negerts lui en doe niets aan de teruggang naar de maatschappij en hou dus de status quo in stand. Vercommercialisering laat gevangenen hun eigen welzijn in de gevangenis bepalen. Niet werken betekent geen "luxe" en als je dat wel wilt dan zal je het moeten verdienen.

lariekoekjesmonster | 15-12-05 | 20:37

@.hama | 20:29
Daar kan ik tot op zekere hoogte in mee gaan, maar zodra Wouter Bos in beeld komt krijg ik een enorme jeuk achter mijn ellebogen en onder de navel. Dan mag ze direct een burka van een vriendin aantrekken.

ventus_aqualis | 15-12-05 | 20:35

@ lariekoekjesmonster

Iedereen weet dat de gevangenissen uitpuilen van de negerts, waarvan iedereen natuurlijk ook weet dat ze met geen stok aan het werk te krjgen zijn.

Jouw visie is dus kansloos

hama | 15-12-05 | 20:31

@.hama | 20:23
Er ligt hier en daar nog wel een portie asbest. Dat fikt sowieso niet en je hoeft het niet in de regen te laten liggen.

ventus_aqualis | 15-12-05 | 20:31

@ ventus_aqualis

Ik vind het wel een goede zaak dat ze haar babe-factor hoog op haar agenda zet.

hama | 15-12-05 | 20:29

graaf Dracula 15-12-05 @ 20:22

Inderdaad.
En misschien moesten we maar gewoon een stapje verder gaan in die zelfvoorziening en een beleid van totaal isolationisme gaan voeren.

Kijken hoelang het duurt, voordat we de huifkar en de trekboot weer tevoorschijn kunnen toveren...

Harige Bangmaker | 15-12-05 | 20:28

@hama
Gevangenissen kunnen we ook gewoon vercommercialiseren. Het hele gevangeniswezen is één grote bodemloze put. Laat die mensen gewoon werken tijdens hun straf en hun eigen kosten terugverdienen.

lariekoekjesmonster | 15-12-05 | 20:27

@.hama | 20:13
De parlementariers pakken het wichtje wel hard aan:
"U maakt wel mooie analyses over Nederland die wellicht van Wouter Bos komen, maar als het over de Belgische begroting gaat, zien we u niet. U stuurt wel sms?jes naar adviseurs, Hasselt en Johan, maar u kent er zelf niks van"
"U bent een product van de imagologie, maar dat geeft u nog het recht niet om anderen te taxeren. Een politicus hoeft niet noodzakelijk bezig te zijn met zijn/haar babegehalte"

ventus_aqualis | 15-12-05 | 20:27

Misschien kunnen we van Brussel wat subsidie krijgen om de gevangenissen wat veiliger te krijgen.

hama | 15-12-05 | 20:23

Gewoon alle EU-subsidies afschaffen en we zijn van het gezeur af. Elk EU-land moet zichzelf maar zien te bedruipen. De EU is er om dingen in wederzijds belang beter op elkaar af te stemmen en afspraken te maken, niet om ontwikkelingshulp te geven.

graaf Dracula | 15-12-05 | 20:22

Commissie-Hendrikx: "deze enorme brand is ontstaan terwijl toch alle voorschriften zijn nageleefd".

ventus_aqualis | 15-12-05 | 20:19

@blawablawa

Het is de kont van de clown, en het neusje van de zalm.

En als het inderdaad miljarden zijn die opgeslagen moeten worden dan wil ik mijn rekening er graag voor ter beschikking stellen. Het is een beetje vies en zeker ook lastig bij te houden als er lichaamsholten gebruikt worden.

QM_2005 | 15-12-05 | 20:17

Commissie-Hendrikx: Rita heeft geen bloed aan haar handen.

ventus_aqualis | 15-12-05 | 20:17

Nee Harige, uitbreiden met Turkije.

hama | 15-12-05 | 20:16

Misschien moesten we Europa maar eens opdoeken.

Harige Bangmaker | 15-12-05 | 20:14

Lachen, Die geyle MILF uit belgië heeft een motie van wantrouwen aan der kanten slipje hangen wegens Balkenende-schennis

hama | 15-12-05 | 20:13

Tsja... 116 Euri p.p. is toch alles bij elkaar bijna 2 miljard. Daar kan je leuke dingen voor doen. En nu wordt dit geld gebruikt om werkloze Polen van een nieuwe auto te voorzien. Weggegooid geld dus.

Slikken Kreng | 15-12-05 | 20:12

@Veest van Pim, geen zorg,
we nemen de Moffen onder handen,
om de een of andere duistere reden vinden ze Nederlanders een tof volkje en laten zich volgaarne een poot uitdraaien.

vander F | 15-12-05 | 20:10

zolang de MoslimMoeders nog gesubsidieerd op zwemles kunnen is er nits aan de hand! stelletje lamstralen!

hama | 15-12-05 | 20:09

LOL, nu mogen Donner en Verdonk weer opdraven wegens 11 dooien op Schiphol.
Men plast wat af in Den Haag.
Niks aan de hand hoor, 11 mensen 'adequaat' naar een andere wereld geholpen.

vander F | 15-12-05 | 20:08

Van Rechts: Omdat jij dan nóg meer per persoon mag betalen aan de EU. Krent dat je er bent. Denk je echt dat ik me vervelend voel als jij zegt wat je zegt. Ongezien de typhus voor je en voor krenterig Nederland.

bwahaha | 15-12-05 | 20:08

Het is een schande om te stellen dat wij het slecht hebben in 0031.
Dat wij in de gelegenheid zijn om veel bij te dragen is onlosmakelijk verbonden met met feit dat we op een flink welstandsniveau leven.

Tuurlijk zijn er dropouts die niet te eten hebben of geen dak boven hun hoofd maar op hoofdlijnen baadt het 0031 volk in weelde.

* hangt verveeld achterover en telt zijn zwarte geld *

hama | 15-12-05 | 20:07

ging over 19.39

veest van pim | 15-12-05 | 20:06

@Vander F: en jullie doen zoals gewoonlijk weer niks? Mooi niet makker.

veest van pim | 15-12-05 | 20:06

@bwahaha 15-12-05 @ 19:43
Als het je hier zo goed bevalt, waarom wieber je dan niet gewoon terug naar huis ?

Van Rechts | 15-12-05 | 20:05

Engeland, Duitsland, Oostenrijk en Nederland gaan minder bijdragen? Dan moet Frankrijk inleveren bij de landbouwsubsidie.
Hoeveel kostte die Franse camping dit jaar ? En dat leuke huisje ? Hoeveel ?
"Dat wordt dan maal 2.20371. " "Dat is de omrekenkoers van de euro!!" "U betaalt toch in euro's."

ventus_aqualis | 15-12-05 | 20:02

@ blawa

Er kan en moeten nog heel miljarden bij. 48% van het BNP gaat op overheidsuitgaven, waarvoor 10% aan rentebetalingen op de staatsschuld. Daar kunnen jij een je linkse vriendjes een hoop 'goeds' van doen

verbatim | 15-12-05 | 20:02

Maar wat moet Geert dan met al zijn "180!"-stickers?

Harige Bangmaker | 15-12-05 | 19:56

Schuif het verschil maar tussen die andere miljarden en de reet van zalm. Niet dat er nog wat bij kan, maar toch.

blawablawa | 15-12-05 | 19:54

@Jerolimo
Het is geenstijl...
We hebben jaren lang het meest betaald mag het nu eens een keer wat minder nu het motortje in Nederland wat hapert.

bethundered | 15-12-05 | 19:52

Wanneer krijg ik mijn deel: 50 euri, heb ik heel hard nodig.

Chimp | 15-12-05 | 19:51

Maar de Polen, slechts pas bij de EU, zijn nu bijzonder boos dat zij niet de grootste netto-ontvanger mogen zijn. Dus dreigen zij nu met een veto.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 15-12-05 | 19:50

@ Jerolimo
Klopt. Apropos - enig idee op welk weblog je aan het reaguren bent?

tichtus | 15-12-05 | 19:49

Laten we de Engelsen niet vergeten, altijd handig om de Amerikanen bij de les te houden.
Als we de Yanks even niet meer zien zitten wegens zoveelste rare pretpresident bemoeit Engeland zich met die gasten om de boel warm te houden, altijd te verdedigen omdat Engeland een zekere virtuele afstand houdt tot het continent.
Wijzen wij die yanks wel af (een beetje verdeel en heers zeg maar)
Oost Europa is al Russenproof.
Ach wat zou er veel mogelijk zijn als wij Europeanen ons ook eens een keer als Europeanen zien.
*dreamt on*

vander F | 15-12-05 | 19:46

goeie foto!

Balkenende | 15-12-05 | 19:45

Nederland is altijd met voorsprong de grootste profiteur van de Europeese unie geweest. Het eenwordingsproces heeft ons als land dat afhankelijk is van handel, transport en dienstverlening ook geen windeieren gelegd.
Het beetje wat we daarvoor extra moesten bijdragen was al een schijntje maar goed het blijkt dat we er met een grote bek weer een extraatje hebben uitgesleept. Beschamend natuurlijk maar stijl hebben we in dit land dan natuurlijk al lang niet meer.

Jerolimo | 15-12-05 | 19:44

Eeuwenlang de wereld geplunderd. En nu willen de krenterigen kaaskoppen niet eens de behoevende buurlanden te hulp schieten. Enkel leechen in een p2p unie. Bah. Om misselijk van te worden.

bwahaha | 15-12-05 | 19:43

Ik eis ook een terugkeer naar innegeger BeNeLux banden, historisch met elkaar verbonden, gezamenlijk een redelijk sterk blok met sterke troeven.
Je mag wel vriendjes zijn met die moffen, maar hou ze toch op gezonde afstand.
Belgie neemt de honneurs aangaande La France wel waar.
Zo zitten we in een comfortabel hoekje Europa.

vander F | 15-12-05 | 19:39

@ mujahid. ook Frankrijk (belangrijkste opslurper van landbouwsubsidies) is nettobetaler.

wortelhoofd | 15-12-05 | 19:36

@wortelhoofd 15-12-05 @ 19:28,

misschien zouden die subsidiesponzen eens echt gaan werken ipv allerlei landbouwprodukten te verbouwen waar niemand op zit te wachten.

Mujahid | 15-12-05 | 19:30

@mujahid. De MEERDERHEID van de EU is nettobetaler, behalve de arme landen. Of wou je soms voorstellen dat de arme EU landen ons ontwikkelingshulp gaan geven?

wortelhoofd | 15-12-05 | 19:28

Ja, die Nederlanders met hun "neen" en hun grote mond. wel zo egoistisch om geen voorstel (vuist te maken) met België en Luxenburg. Waar zijn de waarden van de Benelux??????????

a la flamande | 15-12-05 | 19:28

Scheelt me ?53.- Mag ik ff vangen?

bethundered | 15-12-05 | 19:27

@spelen> Ja, we weten allemaal hoe realistisch films zijn he. *zet nog een keer Lord of the Rings op, kijken waar een magische ring allemaal toe kan leiden*

Lange Neus | 15-12-05 | 19:27

Nederland moet niet zo zeuren om die paar centen. We zijn een rijk land, en als je rijk bent moet je delen.
Ben je tegen de EU? had je laatst eens naar de pianist (film) moeten kijken op de belg. Kon je zien waartoe een verdeeld europa kan leiden.

spelen | 15-12-05 | 19:25

"We" Mujahid? Cash jij niet al jaren hier?
???????
"We" Mujahid? Cash jij hier niet al jaren?

chilster | 15-12-05 | 19:25

Mujahid je praat weer poep. Jullie hebben al jarenlang gecashed. Mond spoelen en daarna dichtnaaien.

veest van pim | 15-12-05 | 19:22

"We" Mujahid? Cash jij niet al jaren hier?

commentaarderer | 15-12-05 | 19:22

WTF nog steeds nettobetaler? Na jarenlang uitdelen lijkt het mij tijd dat we eens gaan cashen....

Mujahid | 15-12-05 | 19:21

Nog maar een paar refernda dan?

SODEP | 15-12-05 | 19:21

Bij het bekijken van mijn eerste vers verkregen Zweedse bankbiljetten schept mijn verbazing.

????????????????????

Met welke vertaalsite heb je dat tekstje gemaakt? En vanuit welke taal komt het?

commentaarderer | 15-12-05 | 19:19

chilster get a life dude

Maraka | 15-12-05 | 19:18

david, david de kabouter

Toine Rorije | 15-12-05 | 19:17

Zweden: Bij het bekijken van mijn eerste vers verkregen Zweedse bankbiljetten schept mijn verbazing. Op het ? Tjugo Kronor? biljet staat de afbeelding van een aantal ganzen, waarvan een der ganzen op zijn nek een klein manneke met een rode puntmuts draagt. Het staat er niet letterlijk bij maar ik ben er zeker van dat het Nils Holgerson is. Wie kan het anders zijn? Ik heb zitten denken aan pinkeltje. Na enig naslagwerk verricht te hebben op de geschiedenisboeken van Pinkeltje ben ik helaas tot de ontdekking gekomen dat Pinkeltje nooit op de rug van een rotgans, trekgans of wat voor gans dan ook gezeten zou hebben. Kleinduimpje daarentegen droeg geen rode puntmuts.

chilster | 15-12-05 | 19:16

Komt door het chloor in de melk.

dommedodo | 15-12-05 | 19:13

Gewoon vaker een grote bek geven dus.

artje | 15-12-05 | 19:12

Hop, belastingen omlaag!
De verkiezingen komen er immers aan!

Vivere! | 15-12-05 | 19:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken