Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

SP'ers slaan massaal wachtgeld stuk

DGL van de meest democratische partij van Nederland Begonnen we dankzij de nietsontzienende onthullingen van statenlid Toine van Bergen de voormalige SplinterPartij uit Oss net een beetje te waarderen. Blijkt ineens dat het clupje salon-maoïsten zelf massaal profiteert van de riante wachtgeldregeling. Jarenlang verketterden de socialisten de verfoeide tijdelijke inkomensgarantie voor politici. Maar die rigide principes blijken vooral met de mond te zijn beleden. De ene na de andere SP'er ontvangt namelijk die tot niets verplichtende 5K per maand. Hoeveel precies weet niemand, maar een substantieel deel van de taxpoet verdwijnt in de Bermuda-driehoek van de partijkas. Klokkenluider, PvdA'er en hoogleraar staatsrecht Douwe Elzinga windt er dan ook geen doekjes om heen: "De SP is op het gebied van financiën de meest ondoorzichtige partij". Volgens Elzinga geeft de partij blijk van een ‘dubbele moraal’ en veinst deze een principiële opstelling. "De SP wordt voor 98 procent gefinancierd uit overheidsmiddelen". Volgens SP-penningmeester Marga van Broekhoven valt het allemaal reuze mee: "Natuurlijk is het overheidsgeld, maar andere politici steken het in hun eigen zak". Zo is dat. Geen gezeik, alleen de SP rijk!

Reaguursels

Inloggen

Geer55, welk mens in de problemen helpt de SP dan? Chavez? Ja, daar zijn inderdaad bakken van het geld dat de Nederlandse belastingbetaler eerst in de SP had gepompt heengegaan. Of bedoel je de hulpdienstmedewerker van de SP die elke klant (bijstandstrekker) vroeg of die geld kon lenen, omdat hij net beroofd was, en zo mensen die al geen cent meer te makken had nog van hun laatste centjes beroofde? Heeft de SP nog wat gekost om dat in de doofpot te houden.

Lodewijk | 23-08-07 | 11:13

Links lullen, rechts rijden

De Geaarsde Kat | 23-08-07 | 03:25

Welke kleur je ook aanhangt in de politiek al die tweede kamer boeven zijn zakkenvullers.
Maar wat ik uit eigen ervaring weet en dat is toch ook wat waard is dat de SP met hun geld mensen helpt die problemen hebben en dat weet ik van andere politieke partijen niet Bovendien kan je natuurlijk zien dat zomaar daar gaan zitten ook niet werkte de meeste mensen interesseert politiek geen reet totdat ze gepakt worden dan piepen ze in eens en dat vind ik een bezwaar hard roepen kunnen we allemaal maar er moeten wel zaken gedaan worden
Het is net als met die kut politie iedereen moet gepakt worden totdat je zelf mag dokken dan is er geen goed woord voor.
Het is net als hier op deze site als er dan gezegd wordt je raakt je rechten kwijt dan roept iedereen net goed als je niks gedaan hebt hoef je ook niks te vrezen.
Nee moet je kijken als je gaat vliegen of een uitkering aanvraagt je bent bij voorbaat al een oplichter.
Roepen is makkelijk maar even om je heen kijken en dan je mening geven dat zou voor veel mensen beter zijn

geer55 | 22-08-07 | 21:46

ach ja, de PvdE/PvdI ze moeten en zullen scoren tenkoste van de SP, want de EUSSR is het heilige ideaal.
\Zouden ze zeich niet een beetje druk om Wim Cock kunnen maken ?

bakoenin | 22-08-07 | 19:11

Onder het motto "if you can't beat them join them"? Ik zou hier niet over zeiken, eerder over degene die bedacht heeft dat ex politici wachtgeld krijgen. Dat was 100% geen SP-er, die mogen namelijk nooit iets beslissen ;-)

__dictatuur | 22-08-07 | 18:48

98% van die twaalf miljoen per jaar wordt door de belastingbetaler gedokt? Zijn we met z'n allen gek geworden? Het beginkapitaal (een half miljoen ouderwetse guldens maar dán in de jaren zeventig, ga maar eens na hoeveel dat is als je het omrekent) kwam van Chairman Mao, de grote massamoordenaar. En wij maar ons belastinggeld laten misbruiken door een partij die censureert, schoffeert en manipuleert? Dachtutniet.

Lodewijk | 22-08-07 | 14:27

"De SP is op het gebied van financiën de meest ondoorzichtige partij": inderdaad, andere partijen zijn STUKKEN doorzichtiger, PvdA'ers die zichzelf subsidies uitreiken etc

3*links=rechts | 22-08-07 | 14:12

Alwéér zo'n sterke kaart van de PvdA verwoord door een kopman..

Shareholder | 22-08-07 | 14:11

In ieder geval is alles beter dan rotzooien met subsidie.

monfer | 22-08-07 | 14:03

De wanhoop bij de PvdA begint steeds duidelijker om zich heen te grijpen.
Rechtse menschen gaan amusante tijden tegemoet.

monfer | 22-08-07 | 14:02

Maar, de SP is toch vrij politiek incorrect. Dat spreekt me wel aan. Of iets nou links of recht is interreseert me niet zo. Natuurlijk ken ik ook wel zo mijn grenzen. Zou 'rechts lullen links vullen' bestaan?

dutchdemocraticrepub | 22-08-07 | 13:58

De pvda-lobby begint duidelijk de hete adem van de sp in de nek te voelen. Wel erg veel in het nieuws die sp.

Multikuli | 22-08-07 | 13:45

SP zijn een stelletje flikkers, maar dat wisten we al.

Aerox | 22-08-07 | 13:41

De SP is en blijft een rood bolwerk van geitenwollensokken....... Niet te vertrouwen en ideële doelstellingen die nooit haalbaar zijn!!!!! Gewoon leugenaars en nu ook nog blijkt dat dit groepje wordt gefinancierd van onze belastingcenten lijkt het me duidelijk dat dit gesaneerd moet worden.
* springt in de auto op weg naar Oss om e.e.a. recht te zetten

Gabriël | 22-08-07 | 13:35

Die Toine van Bergen is een erkende en diverse malen wegens leugens en smaad veroordeelde beroepsleugenaar, vriendje van onze Volkert. De leugens van de ene leugenaar over de andere leugenaars in de Communistische Partij (pardon, SP)komen daarom niet erg geloofwaardig over. De ene rat die de andere ratten veroordeelt. Wat mij betreft mag de bestrijdingsdienst uit gaan rukken..

fokkenmast | 22-08-07 | 12:49

Wanneer krijgen we het arbeiders paradijs?ik hou van klassike wagens,sigaren,cubaanse muziek,bruine cafe,s ,als we ook nog het klimaat van fidel krijgen, krijgt jan mijn stem.

docker | 22-08-07 | 12:49

Ah de azijnbode Pvda dag sp bashen gaaaaap

bakoenin | 22-08-07 | 12:29

@overVecht 22-08-07 @ 12:05
Daar denk ik nog even over na, zou denk ik idd wel een goede optie zijn :)

Fonta | 22-08-07 | 12:10

Gatverdamme. Wat walg ik toch van deze extreem linkse achterbakse smerige aSocialePleurispartij. Ohja.. Extreem Links.. Nog iets wat Nederland totaal onbekend is. Extreem rechts? Ja, dat wel, dat is fout. foei! Maar extreem links kennen we nog niet. Bij deze... In de vorm van SP!

Bascii | 22-08-07 | 12:08

@Fonta 22-08-07 @ 11:42
maar wat doen we dan met Twan?
*denkt na en bekijkt of twan misschien een goede persvoorlichter zou zijn*

overVecht | 22-08-07 | 12:05

-weggejorist-

supersniper | 22-08-07 | 11:55

Politiek=corruptie=zakkenvullen. Hoe dan ook!

agentorange | 22-08-07 | 11:51

@Gianni A 22-08-07 @ 10:27
Nuance: ik bedoel vooral het soort activisten dat zich kenmerkt door blijkbaar geen tijd te hebben een "normale" bijdrage aan de maatschappij te leveren, dat bij acties schade berokkent aan publieke en private eigendommen, dat de ME dwingt tot traangas en waar onze trieste politie liever maar niet ingrijpt om escalatie te voorkomen (een feitser bekeurden voor zonder licht fietsen is makkelijker). Dat soort activisten, daar heb ik een teringhekel aan.
Met andere mensen die op meer gepaste wijze opkomen voor idealen en een betere wereld heb ik absoluut geen problemen.

knurfie | 22-08-07 | 11:43

@overVecht 22-08-07 @ 11:24
Dat zal toch wel niet???
Dries heeft het toch veel te druk met zijn douchekop enne zijn optredens enne zijn film?
Ik zie het al helemaal voor me, Rutgert als president hahaha
Dan zouden we eindelijk een president hebben die wel normaal abn spreekt :)

Fonta | 22-08-07 | 11:42

Nee, werkelijk, als ik onafhankelijk onderzoek wil laten verrichten, maar dan ook echt onafhankelijk met een kapitale O, dan reik ik m'n armen uit naar Douwe Jan Elzinga. Doet Job ook. www.meervrijheid.nl/index.php?pagina=1...

Murdockyoufool | 22-08-07 | 11:40

Als links dit soort dingen doet is het land te klein. Kijk eens naar die vuile zakkenvullers van CDA en VVD - die zijn nog veel erger + dat die lui ook nog
eens schijt hebben aan de gewone man en diens zakken legen tijdens het vullen van de eigen zakken... SP probeert in ieder geval de zakken van de gewone man enigzins gevuld te houden

CO2 | 22-08-07 | 11:39

Het blijven allemaal boeven bij de linkse partijen. En U en ik maar belasting betalen om dit boeventuig te mogen spekken. Stemt U ook nog links?

DJTriest | 22-08-07 | 11:36

De SP is niet meer dan een extreem linke partij. Een luchtballon die bij de volgende verkiezing weleens uit eikaar kan spatten! De kiezers hbben het boerenbedrog nu wel door en zullen beseffen dat ze niet meer op een partij, die aan zelfverheerlijking doet, moeten stemmen!

buzzelbas | 22-08-07 | 11:34

Ben geen PvdA fan ,maar liever de PvdA dan dit soort obscure clubjes met duistere en dictatoriale trekjes.

objectief191 | 22-08-07 | 11:28

@Fonta 22-08-07 @ 11:17
rutgert als lijsttrekker prima, kben alleen bang dat ze dan Dries ook op de lijst gaan zetten en dat de GS Partij dat vrij snel zich kan omdopen tot Partij Voor de Kampers.

overVecht | 22-08-07 | 11:24

Toevallig heb ik regelmatig les gehad van deze meneer Elzinga en in zijn colleges is hij uitermate kritisch op PvdA-gebied. Eigenlijk ging ik er tot voor kort vanuit dat hij van de VVD was!

burnd | 22-08-07 | 11:20

Waarom richt GS geen partij op? Mijn stem hebben ze bij deze...
Rutger for president :-D

Fonta | 22-08-07 | 11:17

Kijk, kijk, meneer Douwe Jan Elzinga is werkelijk de persoon die je belt als je een onafhankelijke reactie over de SP wilt. Reeds eerder trachtte hij de SP in diskrediet te brengen, maar dat sloeg niet zo aan:
www.geencommentaar.nl/index.php/2006/1...

Volkskrant jullie bron stinkt!

Murdockyoufool | 22-08-07 | 11:17

@Gianni A 22-08-07 @ 10:53
Waar stel ik dat elke activist dit doet?

Alert | 22-08-07 | 11:17

we zijn allen gelijk, volgens Yang ToMaot, behalve eSPee-ers dan natuurlijk die zijn een beetje meer gelijk dan de rest......

QB (ja die.....) | 22-08-07 | 11:14

Murdockyoufool 22-08-07 @ 11:01

Precies, daarom wacht ik eerst ff af voordat ik iemand veroordeel.

Gianni A | 22-08-07 | 11:05

Deze penningenmeesteres had Kamerlid kunnen zijn als ze echt zonder last of ruggespraak had gehandeld en met haar geld had kunnen doen wat ze wilde. Maar ze wist dat ze te hard nodig was op SPHQ en nummer 29 van de SP in the plains of Brabant-MidWest Hugo Polderman kon met de twijfelachtige eer gaan strijken.
Je suis avec ceux qui disent dat wachtgeld dat je aan de partij geeft evenzeer stinkt als wachtgeld dat in eigen zak wordt gestoken.

doedeljantje | 22-08-07 | 11:02

Dat is nu ook toevallig, het in dit artikel opgevoerde talking head -de hoogleraar Elzinga- is lid van de PvdA. Een zeer betrouwbaar heerschap: www.klokkenluideronline.nl/artikel/193...
Goede bronnen, Azijnbode!

Murdockyoufool | 22-08-07 | 11:01

OpenDeur 22-08-07 @ 10:55
Precies, de grote belastingtruc van de SP:
De overheid betaalt een vergoeding aan haar volksvertegenwoordigers, houdt op dit bedrag loonbelasting in.De volksvertegenwoordigers besluiten deze vergoeding in zijn geheel te schenken aan de SP. Vervolgens trekken zij dit geschonken bedrag af van de belasting.De overheid retourneert het teveel betaalde belastingbedrag aan de volksvertegenwoordigers. Waarop deze het retour ontvangen belastinggeld wederom schenken aan de SP.

Karel kwakbol | 22-08-07 | 11:01

De God van Empel 22-08-07 @ 10:58

Je zal er de hele dag op moeten leven! bovendien is tomatensap ronduit smerig!

Gianni A | 22-08-07 | 10:59

@ Gianni A 22-08-07 @ 10:57

Tomatensap met tomatensoep?

De God van Empel | 22-08-07 | 10:58

OpenDeur 22-08-07 @ 10:55

WTF is SP-eten en SP-drinken? Ben erg benieuwd!

Gianni A | 22-08-07 | 10:57

Ik lever 100% van mijn loon in, en ik slaap in een SP huis, eet SP eten, drink SP drinken, heb een SP auto en ga naar SP hoeren.
Het maakt geen peop uit op welke rekening het geld staat, prive of partij, het gaat erom wat ze met het geld doen. Erger nog, omdat het via de partij kas gaat hebben ze gigantische belasting voordelen!
Links lullen = rechts vullen

OpenDeur | 22-08-07 | 10:55

Hoe zei Jami dat ook alweer.... o ja, de PvdA is goed in demoniseren.

Murdockyoufool | 22-08-07 | 10:54

Alert 22-08-07 @ 10:48

Wat lang niet elke activist doet, dus dit slaat weer écht helemaal nergens op!

Gianni A | 22-08-07 | 10:53

En Yang ToMoat zag dat het goed was...

De God van Empel | 22-08-07 | 10:51

Goh, het staat in de Volkskrant. Is dat niet dat propagandablaadje van de PvdAllahtonen? Nee, ik ben OVERTUIGD.

Murdockyoufool | 22-08-07 | 10:51

Welke politicus heeft geen boter op het hoofd??? Hoe moeten wij, het kleautjesvolk, dit nu interpreteren?
.
Het verbaasd mij nix als mensen dit signaal zien als zijnde dat het doel zelfverrijking is. Natuurlijk heiligt dan het doel dan de middelen en is (belasting)fraude, oplichting, verzwijgen, liegen, dubbel moraal, dubbele agenda's etc... dus geoorleaufd, aldus ons lichtend veaurbeeld de SP... ZUM KOTSEN!
.
Dan beter VVD ofzeau, die doen iig niet huichelachtig over geld in tegenstelling tot al die *kuch* socialisten...

lachspier | 22-08-07 | 10:49

@Gianni A 22-08-07 @ 10:27
"Activisten zijn mensen die opkomen voor hun idealen van een betere maatschappij en wereld. Wat is daar mis mee?"
Daar is wat mis mee zodra dit door andermans strot gedrukt wordt.

Alert | 22-08-07 | 10:48

Natuurlijk dat de Azijnbode hier over schrijft. De burelen van die toko zit vol met zure sagerijnige babyboomende PvdA-adepten. Ze vinden het gewoon irritant dat iemand anders de tricks of the trade heeft overgenomen en het eigenlijk nog beter doet ook.

FlyingSpaghettiMnstr | 22-08-07 | 10:47

@ azijnseiker

Ik denk niet dat een dergelijk onderzoek op steun kan rekenen van de partijleiding, me dunkt.

Devlaam | 22-08-07 | 10:46

azijnseiker 22-08-07 @ 10:42

Dat kan wettelijk door de beugel, want is contractueel vastgelegd voor iedereen die SP-inkomsten heeft.

Gianni A | 22-08-07 | 10:46

@azijnseiker 22-08-07 @ 10:42
Het is alleen verplicht als je bij die club wil horen. Daar is wettelijk gezien niets mis mee.

Alert | 22-08-07 | 10:46

Ik zeg meer gratis tomatensoep.

Zuma | 22-08-07 | 10:45

@azijnseiker 22-08-07 @ 10:42

Volgens mij is het een "vrijwillige"(verplichte) afdracht.....

G. Spong | 22-08-07 | 10:45

Wat betekent DGL eigenlijk?

kneuterzak | 22-08-07 | 10:44

Serieuze vragen, misschien iemand het antwoord?:

1 Heeft iemand al onderzocht of het verplicht afdragen van inkomen aan de partij wettelijk door de beugel kan?

2 Is er nog nooit een vakbond die heeft geprotesteerd tegen het verplicht afdragen?

azijnseiker | 22-08-07 | 10:42

Ofdat (ex-)-SP-politici hun salaris doneren aan een partij, ofdat politici gewoon salaris krijgen en geld als gift doneren in de partijkas, maakt geen donder uit...
Dit is gewoon blaten om een scheet...

DeArmeStudent | 22-08-07 | 10:41

misschien heb ik een post gemist.. maar vanavond.. geenstijl op NOVA?!

dekac | 22-08-07 | 10:41

vuile zakkenvullers allemaal!!!!

Terroripo | 22-08-07 | 10:40

Geen socialisme zonder kapitalisme binnen het partijbestuur

Fockel und Suckel | 22-08-07 | 10:39

G. Spong 22-08-07 @ 10:35

Even ter verduidelijking: de helft van wat ze verdienen voor de SP. Wat er daarnaast verdiend wordt via andere werkzaamheden daar heeft de SP helemaal niks mee te maken, en dat willen ze ook niet.

Gianni A | 22-08-07 | 10:37

Wanneer komt er een politicus die dit gaat aanpakken? We hebben het hier nu wel over de SP, maar volgens mij is de beerput bij de PVDA en CDA net zo groot, dan wel niet groter.
Het is ongelovelijk dat wij als burger aan alle kanten keihard worden aangepakt wanneer je zonder werk zit enzovoorts, terwijl deze landverraders zelf de boel oplichten.
Nou, een ding weet ik zeker.
Mocht ik ooit in een situatie terecht komen waarbij ik solicitatieplicht heb, en daardoor geen fatsoenlijke uitkering kan krijgen dan stap ik naar het gerecht en ik "SUE THE MOTHERFUCKERS" net zo lang tot dit een keer stopt!
Het is toch niet te geloven hoe dit maar door kan gaan zonder dat iemand er wat mee doet!.
..
Voor geenstijl,
Jullie komen bij netwerk op tv omdat jullie een schandpaal-beleid voeren, nou laat ze lekker gezien en ongezien de TYFUS krijgen en rijg elke politieke hond maar aan die paal, met naam en toenaam!

----TWISTED---- | 22-08-07 | 10:36

Die gasten moeten toch de helft van hun salaris in de partijkas storten?

G. Spong | 22-08-07 | 10:35

Dat die SP'ers hun geld in de partijkas storten moeten ze zelf weten, maar het zou verboden moeten worden dat ze dat bedrag als "schenking" ook nog eens kunnen aftrekken van de belasting.

Karel kwakbol | 22-08-07 | 10:34

Ironie: het wachtgeld zal worden gebruikt om een partij op de bouwen die strijdt voor versobering van wachtgeldregelingen!

rjochtrêgich | 22-08-07 | 10:34

Alle partijen draaien op belastingcenten, wat dat betreft is zowel de pot als de ketel zwart. Verschil is dat het voor de meeste partijen meer gebruikelijk is de wachtgeldcenten te pakken voor zelfverrijking, bij de SP doet men aan partijverrijking, links lullen en ook op linkse wijze vullen zeg maar.

Zeurders | 22-08-07 | 10:32

iedereen verdient toch evenveel bij de SP alleen Jan krijgt het meest?

overVecht | 22-08-07 | 10:32

de wachtgeldregeling kan wel in zn geheel verdwijnen voor iedere ambtenaar.
het is onzin om uitkeringen te verstrekken aan lieden die niks mankeren, dat volk gaat maar fijn een echte baan zoeken bij een commercieel bedrijf
ook de onstlagbescherming die iedere ambtenaar heeft kan wel verdwijnen, ontslagbescherming zorgt voor een hoog ziekteverzuim en een lage productiviteit
bij belastinggeldprofiteurs.
iedere eurocent dient voor gepresteerd te worden, geen cash zonder tegenprestatie vanuit belastinggeld

tokkie | 22-08-07 | 10:32

De beloning voor de SP'ers die hun geld aan de partij afdragen zal groot zijn. In het China van Mr Hu krijgen solidaire partijleden mooie posities aangeboden, waarbij er voldoende mogelijkheden zijn het in het verleden afgestane salaris met het strijkstokje weer binnen te hengelen. De partijkas is flink gevuld, de SP blijft stil en zijn straks een mooi alternatief voor stemmers. Leve het socialisme, leve de partij! Leve Jan! sorry, verkeerde volgorde: Leve Jan!, leve de Partij, leve het Socialisme!

Mr. Hu | 22-08-07 | 10:31

@Gianni A:

En jij verwacht dat de SP naar buiten komt: "Ja lieve mensjes, het is echt waar dat wij belastingcentjes opmaken aan de verfraaiing van ons hoofdkantoor, de maandelijkse headpolish van onze voorman en natuurlijk kilo's tomaten uitdelen aan verstandelijk beperkten". Wat denk je nou zelf... Tuurlijk is de SP net zo corrupt als de rest van de nederlandse politiek. Als je geld kan krijgen, door wat voor slinkse, doch legale, manieren dan ook, dan pakken wat je pakken kunt! Hun grote fout is echter: nee zeggen, en ja doen....

Friesche Vlag | 22-08-07 | 10:30

knurfie 22-08-07 @ 10:18

Activisten zijn mensen die opkomen voor hun idealen van een betere maatschappij en wereld. Wat is daar mis mee?

Overigens ben ik van mening dat, als de SP zo fulmineert tegen wachtgelden, ex-politici van de SP er inderdaad geen recht op hebben. Ook niet om af te dragen aan de partijkas. Dat wijst inderdaad op een dubbele moraal. Áls het waar is dat de partij hiermee instemt. Maar de laatste tijd is het nogal gebruikelijk dat de SP in de media wordt afgeslacht n.a.v. halve waarheden of regelrechte leugens. Ik wil dus ook liever afwachten tot er meer naar buiten komt en de SP een officieel statement doet, voordat ik dit veroordeel.

Gianni A | 22-08-07 | 10:27

Het wordt in NL steeds minder aantrekkelijk om te werken met zoveel profiteurs. Weer een reden om te emigreren. Bah

Mad J | 22-08-07 | 10:26

De SP wordt voor 98 procent gefinancierd uit overheidsmiddelen"..
Tel daarbij het geld dat de SP politici moeten afdragen op en je hebt een schatrijke politieke partij.
Volgens Marga van Broekhoven steken andere partijen het in eigen zak.
Natuurlijk doet de SP dat niet daarom wil Douwe Elzinga graag weten wat er wel mee gebeurd.... wij eigenlijks ook wel.

MichieldeMuiter | 22-08-07 | 10:21

Ja, ja, de aap komt uit de m(a)o,uw, het heeft even geduurd maar ook voor de SP geldt: LINKS LULLEN, RECHTS VULLEN.

de kaleman | 22-08-07 | 10:20

Alle politici zijn toch corrupt?

Alert | 22-08-07 | 10:19

mm volgens mij is het beleid van de sp in strijd met de wet.
kamerleden dienen gekozen te worden door het volk.
door de verplichte afdrachten is er geen sprake van gekozen kamerleden, maar van gekochte plaatsen in de kamer.
het kopen van kamerlidmaatschappen komt de onafhankelijkheid van het kamerlid niet ten goede ook werkt het belangenvestrengeling in de hand
ook dienen partijen verplicht te worden hun eindejaarsboekhouding te openbaren
DAT STELLETJE LINKSE DIEVEN DRAAIT OP BELASTINGGELD

tokkie | 22-08-07 | 10:19

De SP was al niet mijn partij, maar ik begin dat clubje toch steeds enger te vinden. De PvdA is ook niete cht mijn cluppie, maar ik hoop toch dat ze snel weer wat aansterken, zodat de achterban van de SP zich snel weer beperkt tot krakers, relschoppers, activisten, extremisten en dat soort volk waar je nooit te weinig van kunt hebben.

knurfie | 22-08-07 | 10:18

de sp is al jarenlang de excuustruus van de politiek, zo blijven we geloven in een democratie te leven. weetjewel, links, rechts, midden..

. | 22-08-07 | 10:18

ahasveros , ei de maatschappij dat ben jij hopelijk niet

yhk | 22-08-07 | 10:18

Een grote partijkas is goed voor de verkiezingen.
Dat zieltjes ronselen kost een hoop.
En je ziet dat het vruchten afwerpt...

da wizard | 22-08-07 | 10:15

"never trust politicians"

Patrick Zweedsey | 22-08-07 | 10:15

Pingh Lal komp dr maar in........

G. Spong | 22-08-07 | 10:14

"Natuurlijk is het overheidsgeld, maar andere politici steken het in hun eigen zak".

... en bei uns veâhdweint Alles in deâh Pahteikasse!

Als SP'âhs bist du namelijk NICHTS maah die Pahtei ist ALLES!
Tochh ein posithief vooâhbeeld von deâh Grosse UberSocialist aus die Jaren 30, nicht...

Ahasveros | 22-08-07 | 10:11

moarijnissen is de antichrist!

ed.. | 22-08-07 | 10:08

"SP-politici weten dat ze een deel van hun salaris en eventuele wachtgeld moeten afdragen aan de partij"
Lijkt een beetje op dat Scientology-gedoe

Alcoholic | 22-08-07 | 10:07

Maar ze werken er toch voor....

D3fix | 22-08-07 | 10:07

Extreem links lullen, dubbel zakken vullen!

elfman | 22-08-07 | 10:07

Deze is gek ( ex-Kamerlid Fenna Vergeer (nu met de VUT) ruwweg de helft van haar wachtgeld (dus 2300 euro per maand) aan de partij afdraagt )
De SP kon wat mij betreft aan het gas, ik hiel dat wachtgeld zelf .

in de regenjas | 22-08-07 | 10:06

Tis natuurlijk niet zo fraai; onze taxpoet wegsteken, maar dan toch niet zo corrupt als het in eigen zak steken.

Zijn wel niet mijn idealen maar het zijn idealen.
Vergelijk dat es met de rest van de zakkenvullers.

Elkerlyc | 22-08-07 | 10:04

links lullen, (s)links vullen....

sieb13 | 22-08-07 | 10:04

MAOrijnissen, doe er s wat aan !

G. Spong | 22-08-07 | 10:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland