Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Pastors zegt: ongezien de tiefus!

I'll be back...De PvdA is zich de tiefus geschrokken over de commotie rondom Marco Pastors. In eerste instantie werd de wethouder nog ongezien naar huis gestuurd. Maar nu blijkt dat Nederland wel sympathie kan opbrengen voor de charismatische Pastors, loopt de partijtop het vuur uit de schoenen om de schade te beperken in 010. Zo werden we zaterdag bedolven onder een charmeoffensief van de sociaal democraten. Want zo hadden ze het toch vooral niet bedoeld. Wouter Bos werd naar de markt in 010 gedirigeerd om rozen uit te delen en de nieuwbakken lijsttrekker Van Heemst verklaarde aan iedereen die het maar horen wilde dat hij exact hetzelfde zou hebben gezegd. Want bij de PvdA zijn ze als de dood dat de Rotterdamse kiezer hun straks weer massaal in de kou laat staan. Even waren wij in opperste verwarring, maar gelukkig hielp scheidend partijvoorzitter Ruud Koole ons gisteren uit de droom: Marco Pastoors is en blijft een xenofoob. Helder nietwaar? Ondertussen weigert Pastors op te stappen, dus is het woord nu aan de draaikonten van de PvdA...

Reaguursels

Inloggen

Uiteindelijk zal de PvdA het verliezen van de kiezer.

poppermotje | 15-11-05 | 08:39

Vraag is natuurlijk: klopt het dat het goed is te praten om ongelovigen te beroven vanuit de islam. Neem het leven van de profeet als voorbeeld, sahih bukari Volume 1, Book 11, Number 584:
Narrated Humaid:

Anas bin Malik said, "Whenever the Prophet went out with us to fight (in Allah's cause) against any nation, he never allowed us to attack till morning and he would wait and see: if he heard Adhan he would postpone the attack and if he did not hear Adhan he would attack them."

Adhan is het aanroepen van allah s'morgens vroeg.

Er is ook nog een moslim-sekte genaamd taibah die op hun internet-site onomwonden stellen dat het de taak van moslims is om "valse" moslims te vervolgen en zo het voorbeeld te volgen van mohammed die zijn tegenstanders uitroeide:

BESTRIJDEN VAN VALSE PROFETEN.

Intussen verliet de Profeet, (vrede en zegeningen zij met Hem), dit aardse leven en Abu Bakr al Siddieq volgde hem op als leider van de muslims. Het eerste wat deze khaliefa (opvolger) van de Profeet, (vrede en zegeningen zij met Hem), als plicht beschouwde en deed, was het bestrijden van Musailama al Kazzaab en zijn volgelingen. Musailama al Kazzaab werd gedood en zijn volgelingen (degenen, die ondanks zijn non-muslim verklaring toch in hem geloofden) werden vervolgd en gingen uiteen. Zo werd deze beweging of sekte of groep, of hoe het ook genoemd mag worden, uitgeroeid. Uit deze daad van Abu Bakr al Siddieq, de eerste oprechte khaliefa van de Profeet, vrede zij met Hem, blijkt duidelijk, dat het de plicht is van iedere muslim om iedereen die zich na de Profeet Muhammed, vrede en zegeningen zij met Hem, een profeet noemt, te bestrijden en diens volgelingen, indien zij zich toch nog muslim noemen, te vervolgen.

www.taibah.nl/NEW/amad.html

Hammiehetvarken | 14-11-05 | 23:35

Logisch dat de partij van El Yaakoubi ( www.telegraaf.nl/binnenland/16808701/P... ) niets van Pastors moet hebben, die heeft de Partij van de Allochtonen namelijk door ! Heeft Wouter Boslim niet gezegd dat hij vindt dat de islam meer invloed in Nederland moet krijgen ? Hoe ziet die invoed er dan uit, daar het politieke programma van Hammie de eerste flinterdun is. Verkrachting pas bewezen met vier getuigen, vrouwen erven de helft van mannen, je vrouw slaan als ze geen zin in neuqseks heeft, geen rente meer, maar dat is het dan ook. Hoe zit het met het milieu ? Het onderwijs, het landbouwbeleid, kernenergie, of dwaal ik nu af ? In ieder geval lult de PvdA zin achterban naar de mond.

Hammiehetvarken | 14-11-05 | 22:55

> Wouter Bos is zo beweeglijk en glad als een paling in een emmer snot.
.
Maar niet zo glad als Maxime Verhagen in een emmer afgezogen liposcutie uit de nek van Aart Jan de Geus.
.
@Brusselmans 14-11-05 @ 15:58
Ohw sorry... Ik wist niet dat nuanceren je sterkste kant was. Maar er geldt dat als je een product laat maken door apen dat je dan een apenproduct krijgt. En zo'n product wint dan ook een apenprijs. Tsja, wat verwacht je dan? Maar als we het dan toch over nuanceren hebben, pak eens een rode pen ter hand en probeer maar eens wat nuance aan te brengen in die slappe schrijfselen van je. Aap. Ik snap alleen niet dat GeenStijl zo bescheiden is deze prachtprijs helemaal niet te vermelden.

blawablawa | 14-11-05 | 22:00

@luisindepels
Je schrijft zoiets als:'De VVD heeft last van voortschrijdend inzicht; dat zouden meer mensen moeten doen.' Dat inzicht wat de VVD schijnt te tonen, lijkt rechtstreeks uit de catechismus van de 'linkse kerk' (wat een vreselijke term is dat toch) van weleer geplukt te zijn. Ga maar eens na, homo- en vrouwenemancipatie, waar Ayaan de mond van vol heeft, waren in de jaren zeventig en tachtig prominente thema's van progressief links. Is dat de reden waarom Theodor Holman vorig jaar in het NRC Handelsblad verkondigde dat de VVD de laatste linkse partij in Nederland is.? Daarbij merkte hij en passant op dat onze politieke toekomst wel eens een 'rechtse bende' kan worden. Daar ben ik eerlijk gezegd ook een beetje bang voor, tja. En, oh ja, dat eindeloze gedweep van die 'linkse VVD' over de verlichting en de Rede is iets dat ook erg in mode was in linkse kringen. Het probleem daarmee is echter dat er volgens de VVD weinig keuze mag bestaan wat emancipatie en het aanvaarden van de Rede betreft, wie hen daarin niet volgt wordt domweg voor achterlijk uitgemaakt. Maar komt emancipatie oorspronkelijk niet van onderen.? Kan emancipatie door een politieke partij worden opgelegd.? En is het dan nog wel emancipatie.? De term 'verlichtingsfundamentalist' lijkt wel op zijn plaats te zijn, de Rede wordt namelijk als een soort absolute heiligheid verafgood. Het lijkt mij verstandig om iedere vorm van absolutisme te bestrijden, ongeacht haar politieke of religieuze achtergrond. Het is maar de vraag of een 'totalitaire' VVD en haar 'jacobijns fanatisme' de juiste weg toont naar een gezonde democratie. Misschien een leuk thema voor links.?

Hannalore | 14-11-05 | 21:54

wie nu nog links stemt heeft een gaatje in zijn hoofd...

derks | 14-11-05 | 21:48

WHUAHAHAHAHA! Die PvdA toch. Wat een stelletje hypocriete mongeaulen! Eerst de man op de brandstapel om zijn mening, dan zeggen dattie een held is, en vervolgens erbij blijven dat hij moet opzouten. Dan ben je erg geloofwaardig bezig.

aardappel | 14-11-05 | 20:59

Ik vind die Pastors niks, maar de PvdA weet dat af te troeven met bizar slecht toneel. Wat een hypocriete gladjakker is die Woutert, nog altijd Kok's dawg.

Shareholder | 14-11-05 | 20:35

En ja hoor, dan zegt iemand een keer waar het op staat en dan roept links weer dat hij een Xenofoob is. Het had overigens ook racist, fascist of haatzaaier kunnen zijn.
Het is trouwens niet zo gek dat pvda weinig stemmen krijgt in Rotterdam. De problemen met allochtone jongeren zijn daar het grootst.

Framoes | 14-11-05 | 20:08

@Pas op : nee, niet echt. Maar een studie Economie lijkt me toch wel verplicht voor de minister van financieen?

Overigens ; als GS ooit nog eens een echte GS-dag gaat organiseren ben ik er wel bij. ;)

TM | 14-11-05 | 19:16

egwel 14-11-05 @ 15:27
Oei dat was heavvy shit inderdaad!
Het ware gezicht van Marijnissen?

Pannie | 14-11-05 | 19:09

@TM
Heb wel een avondje, waar gaan we op het sinaasappelkistie? -:)

Snap dat je niet alle antwoorden 1-2-3 puntsgewijs uit je hoed tovert. Het:" Dat er mensen zijn die ervoor hebben doorgeleerd." Begrijp ik niet helemaal, acht iedereen in staat een bijdrage te leveren. Misschien dat conservatief Den Haag daar anders over denkt en heb je daarmee het/een probleem te pakken.

Daarnaast, doorgeleerd?! Is een studie kunstgeschiedenis en archeologie een goeie basis voor een politicus die Bestuurlijke Vernieuwing en Koninkrijksrelaties in de portefeuille heeft?

Pas Op Je Tellen | 14-11-05 | 18:58

@Pas op je tellen : Heb je een avondje? ;)

Serieus : Het feit dat ik jou niet 1-2-3 de oplossingen kan geven betekent niet dat een ander er een puinhoop van mag maken. Sterker nog : het schijnt dat al die mensen er voor doorgeleerd hebben, dus die maken er af en toe wel helemaal een potje van...

TM | 14-11-05 | 18:01

@TM + Frenchy
Een salarisplafond en vergaande inkomstennivellering zijn geen antwoord op de huidige sociale/religieuze problemen. <br><br>
Waar liggen de antwoorden wel?

Pas Op Je Tellen | 14-11-05 | 17:49

inderdaad ik ben het eens met TM.Die Zalm is een wolf in schaapskleren. Hij heeft maar 1 doel en dat is het tekort terugbrengen terwijl daardoor veel mensen in de kou staan. Hij was vroeger bij de PVDA en gevoelsmatig is hij het nog steeds . We worden allemaal gepakt alleen omdat hij onder Paars een bok heeft geschoten met de PVDA en toen op zijn bek ging in Brussel.

frenchy | 14-11-05 | 17:39

@vanderF
Zeker lastig, laten we allereerst maar uitleggen aan je zoontje dat dat schelden een teken van onmacht is en dat ze daarmee absoluut niet regeren.<br/><br/>
Misschien moet je zelf eens praten met die opgeschoten jochies en hunnie ouders.
Als jij en de andere "ouwe nederlandersch" dan niet doen, blijven ze leven in dat kleine wereldje en die regeren ze (laten we positief zijn en ervan uitgaan dat er sprake is van zelfbesturing).<br/><br/>
Daarnaast wil je zoontje toch niet spelen met jongetjes die denken dat ze de buurt ownen.

Pas Op Je Tellen | 14-11-05 | 17:22

Iedereen weer een grote bek over Groenlinks en de SP??
Het zijn deze keer toch echt CDA en PVDA die overduidelijk Pastors pootje gelicht hebben. Pastors heeft groot gelijk dat hij de PVDA R'dam ter verantwoording roept, al moet hij Bos er buiten laten. Eerst met de wethouder wegsturen en dan met zijn uitspraken aan de haal gaan, daar gaat de kieze echt niet intrappen PVDA!
Overigens ben ik geen fan van Leefbaar Rotterdam, ben het niet eens met Pastors zijn uitspraken.

knuffelpoes | 14-11-05 | 17:17

Update, ( ik ben zo vrij ), volgens Rijnmond is iedereen het weer eens, zou toch nog wel eens "wordt vervolgd" kunnen worden.

gentle giant | 14-11-05 | 17:10

@MAXIMO....
Hoezo begrip ? Voor wie en waarom ? Omdat mijn zoon in elkaar is geslagen omdat 't ie keek ? Omdat ze tegen mijn dochter sissen en haar betasten op het postkantoor ? Omdat ik toe moet staan dat er hier voor mijn deur gedealed wordt ? Sodemieter toch op. Het gaat niet fout. Het is al helemaal fout! Door die idiote tolerantie van ons hebben wij een monster geschapen en zien wij ons in de grote steden opgescheept met een 2e-, 3e generatie die gewoonweg verloren is. Komt nooit meer goed daarmee. Weten niks, kunnen niks en kennen niks. Het is soms niet te geloven. Met bivakmutsen door de stad rennen en in het Arabisch leuzen roepen dat de heilige oorlog is begonnen, daarvoor begrip ? Het opmerkelijke is dat "de goeden" er net zo over denken. Die hebben het inderdaad heel erg moeilijk nu.

duive030 | 14-11-05 | 17:08

@vander F
Dat is inderdaad klote voor die kleine van je, echt een kutstreek.
Daarom alleen al vind ik dat we wat begripvoller moeten zijn en iedereen een kans moeten geven zonder vooraf voorwaarden te stellen.
Anders gaat het echt fout.
En we moeten nog ons hele leven met elkaar leven....
Nu worden zij met de rug tegen de muur een hoek in gedrukt met allerlei verachtelijke uitspattingen van dien.....

MAXIMO | 14-11-05 | 16:53

Tijd voor een Daimler, chauffeur en 2 hondjes?

@yourservice!

oli4amsterdam | 14-11-05 | 16:44

Hoe leg ik m'n zoontje van 7 uit dat opgeschoten Turkse jochies in de buurt beweren dat Nederland 'binnenkort door hunnie' wordt overgenomen en dat ze niet met hem willen spelen?
Moeilijk om je kind niet het akelige gezicht van discriminatie en xenofobie te laten zien terwijl hij op straat door 'nieuwe Nederlanders' wordt uitgescholden, puur en alleen omdat hij blond haar en blauwe ogen heeft.
Lastig lastig...

vander F | 14-11-05 | 16:32

Partij van de Aanpassing opereert in deze niet meer vanuit het oude model maar streeft naar bestuurlijke vernieuwing, een betrokken en actief participerend electoraat.<br/>
Het aanbrengen van de juiste nuances en het bundelen van stemmen is een noodzaak
om te komen tot juiste accenten annex consequent beleid.

www.pvda.nl/download.do/id/300009269/c...

Pas Op Je Tellen | 14-11-05 | 16:28

Xenofoob..... Alweer achterhaald door de realiteit. Copycats lopen in 010 met messen en knuppels te zwaaien 's nachts, molotov coctails door ramen van woningen te gooien en auto's in de fik te steken.
Gelukkig heeft de Staatstelevisie verteld hoe dat allemaal moet. De lokale bestuurders wilden geen vergelijking maken met de rellen in Parijs. Dus... Pastors. Heel snel weer aan de bak daar aub !

duive030 | 14-11-05 | 16:07

Iedereen moet dezelfde kansen krijgen, als ik maar de beste krijg!!

Stijlvol stijlloos | 14-11-05 | 15:59

@ Blawahaha

René Steenhorst - dus niet de Telegraaf zelf - heeft de Meester Kackadorisprijs gewonnen. De medisch journalist van De Telegraaf kreeg de prijs omdat hij volgens de Vereniging tegen de Kwakzalverij het afgelopen jaar de 'kwakzalverij heeft bevorderd'.

Wat zulks nu in een topic over Pastors op GS heeft te zoeken is me niet helemaal duidelijk..

Brusselmans | 14-11-05 | 15:58

Van Heemst en Bos worden niet tot de plaatselijke PvdA gerekend en daarom bljft de raadsfractie bij het eerder ingenomen standpunt. Het blijft stinken uit de twee bekken.

ventus_aqualis | 14-11-05 | 15:57

Weet iemand een link waar de letterlijke teskst van dat interview met Pastors in staat?? Wel zo handig voor de discussie

chris123 | 14-11-05 | 15:43

@ TM
We kunnen wel klagen op al die regeringen die pappen en nathouden, maar volgens mij hebben we pas echt een probleem zodra we een regering krijgen die wel haar revolutionaire ideeen wil uitvoeren. Zoals je zegt Marijnissen, hij lult leuk maar als hij ooit in een regering komt kunnen beter gaan emigreren.

egwel | 14-11-05 | 15:38

Wouter Bos is zo beweeglijk en glad als een paling in een emmer snot.

Roberto Fransisco | 14-11-05 | 15:38

Ach egwel, als je W. Bos al te links vindt dan dien je toch echt 2 kilometer van Marijnissen weg te blijven. Ik ben in elk geval allergisch voor idioten die beweren dat iedereen's inkomen aan een maximum dient te wordt gebonden. Dat is je reinste idioterie en het is puur communisme. En als iedereen gekortwiekt is, wie gaat er dan al die belastingen opbrengen meneer Marijnissen?

Dat de man prima kan discussieren en ouwehoeren betekent nog niet dat hij ook zinnige dingen zegt.

TM | 14-11-05 | 15:32


@ MAXIMO, het was toch allemaal een erfenis van de zeventiger jaren, links dus.

Multikuli | 14-11-05 | 15:28

Overigens toonde Marijnissen pas in Nova tegenover Kamp zijn demagogische kant. Dat was geen mooi gezicht Fuckje, volgens mij begint Jan last te krijgen van een stofje.

egwel | 14-11-05 | 15:27

@TM tja en in de discussie over de euro wordt hij ook met rust gelaten....

Lucifer | 14-11-05 | 15:23

. MAXIMO 14-11-05 @ 13:34
In NL voelen velen hier geboren nieuwe Nederlanders zich vanaf het begin al...... /knip

is dat politiek correct nederlands voor hollandsche nieuwe?

Isser | 14-11-05 | 15:18

@KaiserSoza 15:03 : Ik dacht toch meer 'katholiek' dan links hoor.

@Lucifer 15:03 : Dus waarom wordt die eikel maar zo zelden flink aangepakt hier? Zeker als je dat vergelijkt met de reakties op - ik noem maar een dwarsstraat - J. Pronk of J. Den Uijl?

TM | 14-11-05 | 15:16

@Omnivoor
Ze hebben het licht gezien.
Het is niet voor niets dat het pure onvervalste communisme overal is mislukt.
Alleen die ei van een Jan Marijnisse moet verlicht worden aangezien hij in deze tijd nog als een Maoist regeert.

MAXIMO | 14-11-05 | 15:12

Ik krijg altijd heel erg de indruk dat het vooral, en wij nederlanders lopen daarin absoluut altijd voorop, de kift is, dat iemand iets meer heeft dan de ander, zonder dat er ook maar naar gekeken wordt of de bewuste persoon ook maar werkt of niet. Bezwerende "wijze" woorden werken dan meestal zalvend als een prima reden; "er moeten toch gelijke kansen zijn voor iedereen "

KaiserSoza | 14-11-05 | 15:12

Zou Pastoors ook de kwakzalverprijs hebben gewonnen? Of valt die eer alleen toe aan zeer dubieuze nieuwsmedia? Zoals het moederbedrijf van GeenStijl? Gefeliciteerd nog trouwens daarmee!

blawablawa | 14-11-05 | 15:10

@ Yammi, dat mag je heus wel, moet je wel bereid zijn om bekritiseerd te worden door bepaalde intolerante GL aanhangers. Je mag het echter niet als je hebt beloofd dat niet te doen. Nou ja, dan mag het nog steeds wel, maar dan heb je je woord gebroken...

Omnivoor | 14-11-05 | 15:09

Heb je geen geld en je zit er niet mee? STEM SP! Misplaatst eeuwenoud grapje of het linkse bewijs van SP?

bribon^ | 14-11-05 | 15:08

@Yammie,
ook al mag het niet, ik zeg het toch!

fuckje | 14-11-05 | 15:07

DE conclusie is het gaat helemaal niet over LINKS of RECHTS ,het gaat er om dat je in nederland de problemen niet mag benoemen.
Je mag niet zeggen dat moslims iets verkeerd doen .

Yammie | 14-11-05 | 15:06

@ Maximo
Pas sinds kort heeft de PvdA uit haar partijprogramma dat soort communistische idealen verwijderd, maar onder veel oude socialisten bestaan die idealen nog wel degelijk!

Omnivoor | 14-11-05 | 15:05

@ fuckje

Wie is er tegen gelijke kansen en rechten dan?

verbatim | 14-11-05 | 15:04

@TM
Gerrit Zalm is een Links liberaal, dat is bijna net zo erg als de PvdA

Lucifer | 14-11-05 | 15:03

@TM 14-11-05 @ 14:58

"die allemaal de kinderbijslag omhoog wilden hebben voor die arme grote families in Limburg - dat hielp ook al niet mee."

Komt aardig LINKS over, in mijn boekje.

KaiserSoza | 14-11-05 | 15:03

@fuckje : ik stem al 20 jaar niet meer in de buurt van links dus zeik niet zo ongefundeerd.

Dat jij de attentiespanne hebt van een fruitvlieg kan ik ook niet helpen. Ga een cursus volgen of zeau. Lees eens een boek. Leer hoe je zinnen van meer dan 10 woorden kunt begrijpen.

Want op dit moment doen je reakties vermoeden dat er maar een matig intellekt achter schuilt.

Oftewel ; reageer eens een beetje slimmer.

TM | 14-11-05 | 15:03

@fuckje 14-11-05 @ 14:54

"links" = met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid van een registeraccountant, in de portomonee kunnen kijken van mensen om ze als "rijk" te kunnen bestempelen.

Vooral de SP blijkt hier alles van af te weten.

KaiserSoza | 14-11-05 | 15:01

@Muxje
Hulde!
Erg goed verwoord!
Je zou links dus geen kans geven al hebben ze mooit de kans gehad om zich te bewijzen ;) Moet kunnen!
Als ik mij zou baseren op buitenlandse linkse doctrines ben ik bang dat je gelijk hebt.
Alleen denk ik niet dat het hier zo'n vaart zal lopen met landonteigeningen en culturele verboden aangezien links toch ook echt wel inziet dat een communistische agenda hier niet echt zal aanslaan. Jan Marijnisse daargelaten natuurlijk....

MAXIMO | 14-11-05 | 15:00

Dat weet ik fuckje, alleen dat 'gelijke kansen en rechten' houdt volgens mij eerder in dat iedereen dan even WEINIG kansen en rechten krijgt...

Omnivoor | 14-11-05 | 15:00

@TM,
wat weet jij toch steeds weer met heel veel woorden totaal niets te zeggen, hulde! Je moet de politiek in, jongen!
Typisch de coming man voor Groen Niks!

fuckje | 14-11-05 | 15:00

@deraaf :

"ter informatie: de reden dat de staatschuld in die jaren zo snel opliep was direct gerelateerd aan de veranderingen aan de welzijnswetten die door Den Uyl waren doorgevoerd."

En je vergeet voor het gemak maar even de grootste olieboycot in de geschiedenis?

Om nog maar te zwijgen van de eerste problemen die ontstonden m.b.t. het betaalbaar houden van de sociale voorzieningen uit de 50-ies...

Overigens kun je niet EN links EN rechts categorisch blijven afzeiken volgens mij. En als jij kijkt naar het begrotingstekort van bijvoorbeeld een heel erg rechtse meneer George Bush dan wordt je ook niet vrolijk.
Net zoals wanneer je kijkt naar wat Paars allemaal heeft laten oplopen 'omdat de economie zo mooi ging'. Met een rechtse partij, de VVD genaamd, in het kielzog ja? Met een RECHTSE minister van financieen...

Uit wat ik er later over heb gelezen, werd Den Uijl blijkbaar aardig knettergek van de problemen die elke keer weer opdoken, en moeten regeren met meerdere Gristen-partijen - die allemaal de kinderbijslag omhoog wilden hebben voor die arme grote families in Limburg - dat hielp ook al niet mee.

Ik ben geen PvdA-fan maar er is nog nooit een 1-partij-regering geweest dus dat gezeik slaat kant nog wal. Als het zo ver ging in het verleden, waarom stapte Wiegel met zijn maatjes dan niet gewoon uit de regering? Ze zijn net zo verantwoordelijk voor het beleid dat toen is uitgevoerd. Of net zo schuldig, als je dat liever zegt.

TM | 14-11-05 | 14:58

@ fuckje 14-11-05 @ 14:54

Mmm hoe heeft marijnissen die paarrijlessen voor zijn dochter kunnen betalen?

De SP ontneemt mij het recht om gelukkig te worden door hard te werken

bastyboy | 14-11-05 | 14:58

@Omnivoor,
de SP is niet echt links, de SP is voor gelijke kansen en rechten voor iedereen.
En daar zitten tenminste niet van die grijpgrage graaierds als bij GL en de PvdA.( Marcel van Dam, Rosenmullert, Hans Alders, en noem ze verder maar op !)

fuckje | 14-11-05 | 14:54

Da's waar ook ja. Mensen die zichzelf als echt links beschouwen vinden de SP maar een enge, nare partij... Dat ben ik overigens geheel met ze eens

Omnivoor | 14-11-05 | 14:50

Overigens kunnen we in Duitsland zien hoe lekker het gaat als 'links' aan de macht is.

Lucifer | 14-11-05 | 14:49

Eigenlijk.... eigenlijk zou ik per decreet moeten kunnen regeren. Dan zou het naar mijn mening al een heel stuk beter gaan.

Omnivoor | 14-11-05 | 14:48

@Maximo, als politici zuigen de gevestigde rechtse politici bijna net zo hard als de linkse. Bijna. Als Halsema aan de macht komt, krijg je een soort Donner denk ik. Anders, maar even losgeslagen van de werkelijkheid. Enz.
Rechts heeft wel mijn voorkeur vanwege hun aandacht voor de waarde-creëerende kant van de economie, in plaats van linkse aandacht voor de graaiende kant. Ze zijn ook veel minder collectivistisch.
Kortom, ik mag de rechtse politici ook niet zo, maar hun ideologie staat wel dichter bij de mijne, en is ook een stuk gezonder dan de linkse. Het is nu erg, maar onder links zou het nog veel erger zijn.

Muxje | 14-11-05 | 14:46

Fuckje stemt SP omdat zij dat verwart met de Nationale Socialisten....

MAXIMO | 14-11-05 | 14:45

@benback zou ook gelijk ff de nazi's erbij halen,doet het ook altijd wel goed bij linksdenkende.

rn1970 | 14-11-05 | 14:45

Wouter Bos of Marijnissen mogen dan wel een lekker kontje hebben, dankzij hun heb ik een pensioengat!

bastyboy | 14-11-05 | 14:45

@jus inderdaad het grote grijze midden.

Lucifer | 14-11-05 | 14:45

Nu wil ik trouwens weleens van degenen die Pechtold verdedigen wanneer hij het over zaken heeft die geheel buiten zijn verantwoordelijkheid liggen, horen dat Pastors óók mag zeggen wat hij vindt over zaken die niet onder zijn verantwoordelijkheid vallen, zonder dat hij daarvoor moet worden bestraft of hoeft af te treden. Maar uiteraard gaan de hypocriete linksen dat nooit zeggen... am I right?

Omnivoor | 14-11-05 | 14:44

. Zeurders 14-11-05 @ 14:38

Nu misschien.
Maar in de tijd van Lubbers zeker niet.
Om van Djaap de Hoep Sjeefer nog maar te zwijgen.

luisindepels | 14-11-05 | 14:44

Conclusie van de dag: Of je een partij links, rechts, dan wel midden vindt, hangt af van je eigen positie op het politieke spectrum.

JackRandom | 14-11-05 | 14:44

@jackrandom: ter informatie: de reden dat de staatschuld in die jaren zo snel opliep was direct gerelateerd aan de veranderingen aan de welzijnswetten die door Den Uyl waren doorgevoerd.
Mocht Wiegel daar toen niet hebben gezeten, dan was nederland nu daadwerkelijk failliet geweest.

De Raaf | 14-11-05 | 14:44

Ik heb altijd gedacht dat er niet zoveel NSB figuren vroeger rond liepen in Rotterdam,,,, zeker verkeerd gedacht.

BenBack | 14-11-05 | 14:43

ALs we het CDA nou eens als middenpartij of linkse partij beschouwen dan zijn bovenstaande problemen beter te duiden.

bastyboy | 14-11-05 | 14:42

Fuckje stemt vast SP vanwege het lekkere kontje van Jan Marijnissen. :)

JackRandom | 14-11-05 | 14:41

CDA een rechtse partij? Ik hou het op een middenpartij, net als VVD, PVDA en D66.

Jus | 14-11-05 | 14:41

Het probleem bij Pastors was dus niet dat hij 'het' heeft gezegd, maar dat hij een afspraak maakte om het niet meer over moslims te hebben wanneer het zijn beleid niet aanging. Die afspraak is dom, geen idee waarom hij daar ooit aan heeft meegewerkt...

Omnivoor | 14-11-05 | 14:40

@Muxje
Dank U.
Dus aan wie hebben we al dit landelijke geklaag te danken?
De nieuwe politiek? Of gewoon rechts?

MAXIMO | 14-11-05 | 14:39

"Rechtse kabinetten hebben we genoeg gehad. Van links nog niet een." Godzijdank.

Muxje | 14-11-05 | 14:38

@luisindepels: CDA is een rechtse partij: conservatief, behoudend, christenen, dat noemt men een rechtse partij.

Zeurders | 14-11-05 | 14:38

Ook een leuke, toen Sharon Dijksma zwanger was, zei iemand:" de politie tast nog in het duister over de motieven van de dader".

Levereter | 14-11-05 | 14:37

Vreemd toch dat Marcouch in 2004 bij Rondom Tien ongeveer hetzelfde zei als Pastors...
www.ad.nl/rotterdam/article59089.ece
Zou dat hetzelfde zijn als dat een Amerikaanse brother wel 'nigger 'mag zeggen maar een blanke niet...., hummmm...

preacher | 14-11-05 | 14:37

bij mijn weten gebruikte hij dat meervoud niet... ik zou je vragen om bronnen, mits het me zou interesseren en het nog enig belang had bij deze discussie.

Omnivoor | 14-11-05 | 14:36

. Zeurders 14-11-05 @ 14:23
Sinds wanneer is het CDA rechts?

luisindepels | 14-11-05 | 14:36

BWAAHAAAHAAAAAA!!!!!!! FUCKJE Stemt S.P.....?????

Ik lach me de vliegende vinkentyfus. En dan nog wat zeggen over de spilzucht en de tolerantie van de PvdA???

Kom, ga je mond spoelen meisje, vlug wat!

TM | 14-11-05 | 14:36

@Lucifer: Een links kabinet is een kabinet met alleen maar linkse partijen. Dit zijn PvdA, GroenLinks en de SP. Een rechts kabinet is een kabinet met alleen maar rechtse partijen. Dit zijn CDA, VVD, LPF, KleinRechts, Wilders.
Rechtse kabinetten hebben we genoeg gehad. Van links nog niet een.

En waar je D66 indeeld mag je zelf weten :)

@spooky: In tegenstelling tot vele anderen hier denk ik dat de tegenstelling en opdeling in links/rechts nog *wel* te maken is.

JackRandom | 14-11-05 | 14:36

@zweefvlieger
Die 2 mannen hebben niks misdaan en jij ziet ze als moordenaars?
Heb je wel door wat je zegt?
Of was je in het openbaar aan het denken?

MAXIMO | 14-11-05 | 14:36

. Omnivoor, ok 1 punt voor jou, maar het is echt "nous" (Pluralis Majestatus).

Levereter | 14-11-05 | 14:35

@ . Levereter 14-11-05 @ 14:32
Met name Monaco vond den uyl een lieverd, dat heeft hun veel belastingopbrengsten opgeleverd, de vlucht van het nederlandse bedrijfsleven naar Monte Carlo. En... ze zitten er nog.

bastyboy | 14-11-05 | 14:34

@ levereter, het is toch echt 'le deluge'... en ik refereerde aan de uitspraak van een geschifte Franse koning...

Omnivoor | 14-11-05 | 14:33

Vond de Uyl wel een lievert, maar die dochter van hem, Noortman, krijg altijd last van mijn vullingen als ik haar zie.

Levereter | 14-11-05 | 14:32

@fuckje
Grappig dat je een SP-er bent. Als ik je comments lees zou je eerder verwachten dat jullie het op alle fronten oneens zouden zijn, maar goed het bekt zo lekker, is retehip en Jan is zo charismatisch. Zou het niet nuchter willen noemen. Ach ja Groningen is sinds mensenheugenis een bolwerk van Bolsjewieken.

Lucifer | 14-11-05 | 14:32

Fuckje, wat ben jij toch ongelofelijk dom, dom en nog eens dom. Ik sta toch iedere keer weer met verbazing te kijken naar je 'schitterende' opmerkingen. De domheid wordt nog eens versterkt door de enorme oogkleppen die je draagt, hierbij overigens niet gehinderd door enige kennis van zaken of enig historisch besef.

Gelukkig zijn die oogkleppen van je niet bruin, want dan zouden de mensen nog rare dingen gaan denken. Maar ach, je kunt ze in elk geval niet verwarren met hoofddoekjes. Anders zou je zo bij de reli-fundi's terecht kunnen. Het bord voor je kop is in elk geval dik en groot genoeg.

Hetgeen me er aan doet denken : heb jij vroeger wellicht te vaak naar dezelfde langspeelplaat geluisterd? Die met die tik er in zodat ie steeds oversloeg? Of heb je gewoon maar 1 idee/gespreksonderwerp?

O.K. dus we hebben Godwin's Law allang weer gehad, het is uiteraard de schuld van links, en ook "Fuckje's theorama" is alweer voorbij gekomen.

Kan er nu ook weer boeiender gepost worden? Of is GS over het hoogtepunt heen en verwordt deze site tot een herkauwer van oude dogma's van de reaguurders met de grootste mond? Zoals de meeste fora na verloop van tijd?

NEXT PLEASE!!!

TM | 14-11-05 | 14:31

bontmatels=bontmantels

TECHniQue | 14-11-05 | 14:31

@bwahaha
En waarom zou Pastors een xenofoob zijn? Omdat iemand van de PvdA dat zegt? Hij zei gewoon de waarheid, maar kennelijk mag dat niet van de aanhang van de Zwarte Weduwe.

@MAXIMO
Fijn hoor, flink gezegd weer. En jij denkt dat je zelfs moet gaan schreeuwen. Let maar eens op wat er bij de verkiezingen gebeurt. Want de mensen die nou niks mogen zeggen, gaan straks wel stemmen, hoor. Zelfs de PvdA begint het door te krijgen.
Kijk maar naar die twee djellaba's die ze aangehouden hebben omdat ze zich vreemd gedroegen. Meteen eisen ze excuses. Waarom wij ons rot schrikken, interesseert die gasten niet. Terrorisme van islamieten vinden zij heel gewoon en terecht. Nou, ik heb nog een gezin hoor, en die verdedig ik tegen zulke moordenaars! Ik zal dus net als Pastors blijven zeggen dat wie meent uit naam van de islam moorden te kunnen plegen, van mij een dreun terug kan verwachten. Dus ongezien de tiefus met dat tuig!

zweefvlieger | 14-11-05 | 14:31

Zo zie je maar weer.
De Links-haters worden erop gewezen dat er nog nooit echt een links kabinet heeft bestaan in Nederland en zij vervallen in ridiculisatie.
Prachtig, met jullie komen we er wel! Not!

MAXIMO | 14-11-05 | 14:30

Maximo, ik denk dat het hele land wel wat politici "die geen politicus zijn" kan gebruiken.

Muxje | 14-11-05 | 14:30

@JackRandom
Jij bent typisch zó'n linkse kletskoekfabrikant met gewetensbezwaren over het geld dat andere mensen verdienen. Ja, van wie de mensen hun geld niet mogen opmaken aan leuke dingen (Hummers, bontmatels). Ik zeg gaap.

TECHniQue | 14-11-05 | 14:30

. Omnivoor, Apres nous LA deluge.

Levereter | 14-11-05 | 14:29

@ JackRandom 14-11-05 @ 14:23

Als de PvdA aan de macht zou zijn geweest, was de modale burger ontslagen en geen modale burger meer.

bastyboy | 14-11-05 | 14:28

@zeurders Was meer om aan te geven hoe inwisselbaar Jack's comment is. We hebben hier overigens ook linkse kabinetten gehad, of was het kabinet den Uyl of paars bijzonder rechts volgens jou?

Lucifer | 14-11-05 | 14:28

@spooky,
heel leuk dat je dat zegt, ik ben namelijk lid van de SP, en ga daar ook op stemmen, hoewel ik het niet met alles van hun program eens ben, maar ik ben zeer zeker niet rechts te noemen, noem mij maar gewoon nuchter.

fuckje | 14-11-05 | 14:28

Après moi, le deluge...

Schitterende zin, maar wel aperte nonsense natuurlijk ;)

Omnivoor | 14-11-05 | 14:27

. Lucifer, denk ook een ramp voor de PvdA, dat gaat zetels kosten.

Levereter | 14-11-05 | 14:24

@JackRandom 14-11-05 @ 14:19
Wel eens van het fenomeen na ons de zondvloed gehoord?

Lucifer | 14-11-05 | 14:24

@JackRandom

Mischien is Fuckje niet rechts in de zin van jou in hokjes verdeelde wereldbeeld?

spooky | 14-11-05 | 14:23

@ JackRandom 14-11-05 @ 14:19

De rekeningen van sinterklaas Den Uyl kwamen dan ook wat later binnen. Als je de economische groei van het jaar 50 voor christus tot nu toe op ene rij zet, kun je precies de jaren 70 herkennen aan dat dipje.

bastyboy | 14-11-05 | 14:23

@Lucifer: Dus de meerdere kabinetten CDA/VVD waren niet rechts? Of was het ironisch bedoeld.

@Van Rechts: En wat doet dit kabinet dan volgens jou? De werkende modale verdiener moet jaar na jaar inleveren (stelen, dus), zodat de topinkomens niet in gevaar komen, en de winsten van grote bedrijven nog verder stijgen... En de werkloosheid stijgt maar door.

JackRandom | 14-11-05 | 14:23

@ Lucifer 14-11-05 @ 14:18

En vergeet George Bush niet !
Als je het redelijkerwijs niet Balkenende in zijn schoenen kunt schuiven, dan is het de schuld van George Bush !

Een paar voorbeeldjes: moslims blazen moslims op in Jordanië; da's de schuld van George Bush !

In Noord-Korea knagen ze het vlees van de lijken en sterven de mensen als vliegen; uiteraard de schuld van George Bush !

En volgens Michael-Big-Fat-Liar-Moore is George Bush zelfs schuldig aan zaken die plaatsvonden vóór hij president werd !

Maar nooit, nooit, nooit, is het de schuld van:
1) links
2) moslims

Links is aardig en lief en moslims willen alleen vrede.

Van Rechts | 14-11-05 | 14:22

@Levereter
Een zege voor Amsterdam een ramp voor het land.

Lucifer | 14-11-05 | 14:22

@JackRandom
Heb vaak medelijden met dat soort types, behalve die types dan die al zwammend lopen te beledigen.
Met de rest valt best te praten, alleen moet je soms erg hard schreeuwen aangezien de oogkleppen zelfs de oren bedekken.....

MAXIMO | 14-11-05 | 14:22

Waarom is er hier op GS altijd oog voor verschillen tussen individuelen kamerleden bij de VVD en nooit bij pvda? Hirschi Ali Wiegel en Zalm bekijken dezelfde werelijkheid vanuit een ander standpunt, logisch ook want ze zijn volksvertegenwoordigers geen slaaf van de VVD. Koole is duidelijk een ander type als Bos en Heemst dat moet toch kunnen, dat MOET zelfs dat is hun taak.

spooky | 14-11-05 | 14:21

Goh, hoorde net van een vriendin die nogal diep in de PvdA zit, dat daar een lobby is om Cohen lijsttrekker te maken in plaats van Wouter, zeker na dit weekend wordt er flink gemord, ben benieuwd.

Levereter | 14-11-05 | 14:20

@fuckje: Ter informatie, het kabinet dat de staatsschuld het hardst liet oplopen, was het kabinet Van Agt/Wiegel van 1977. Niet Den Uyl, maar Wiegel is hiermee Sinterklaas. Maar goed, dit stukje feitelijke informatie past vast niet in je rechtse wereldbeeld.

JackRandom | 14-11-05 | 14:19

@G-unite,
ik vrees van wel. PvdA-stemmers zijn over het algemeen domme mensen en die vergeten snel. Bloemetjesjurken zijn dol op Bos.

fuckje | 14-11-05 | 14:19

@Jack Random: De term 'Dom rechts" is onder die types erg populair. Schuimbekkend geven ze rechts de schuld van alles, tot aan natuurrampen toe. Voor het gemak vergeten ze maar even dat er in Nederland nog nooit een rechts kabinet is geweest. Zulke mensen zijn hilarisch, en aan hun domheid kan ik me weer helemaal optrekken...
; )

Lucifer | 14-11-05 | 14:18

hier komt de pvda never nooit niet zonder kleerscheuren uit

G-unite | 14-11-05 | 14:16

@JackRandom 14-11-05 @ 14:04

In tegendeel. Links aan de macht betekent dat ieder initiatief dat een burger kan ontplooien om in zijn eigen levensonderhoud te voorzien ófwel om iets op te bouwen langs gestructureerde wettelijke wegen om zeep wordt geholpen.

Links aan de macht betekent stelen van hen die werken om zich te verzekeren van de electorale loyaliteit van hen die geen ruk uitvoeren en daarvoor geld krijgen.

"Modaal" krijgt er van links écht niks bij, maar wordt gewoon ongenadig gepakt in het kader van "gelijkheid" of "solidariteit", twee eufemismen voor georganiseerde staatscriminaliteit.

Van Rechts | 14-11-05 | 14:16

@MAXIMO: De term 'linkse kerk' is onder die types erg populair. Schuimbekkend geven ze links de schuld van alles, tot aan natuurrampen toe. Voor het gemak vergeten ze maar even dat er in Nederland nog nooit een links kabinet is geweest. Zulke mensen zijn hilarisch, en aan hun domheid kan ik me weer helemaal optrekken...

JackRandom | 14-11-05 | 14:15

@luisindepels
Ik noem het eerder aftakeling en verschraling van het liberalisme...
Maar ja, ieder bekijkt het vanuit zijn visie hé?

MAXIMO | 14-11-05 | 14:14

Is Pastors een xenofoob (kortzichtig) of een islamofoob (niet-blind)?

Drop | 14-11-05 | 14:14

. MAXIMO 14-11-05 @ 14:09

De VVD heeft last van voortschrijdend inzicht; dat zouden meer mensen moeten doen.

luisindepels | 14-11-05 | 14:12

@Brusselmans 14-11-05 @ 14:09

LOL

KaiserSoza | 14-11-05 | 14:12

@luisindepels: Ja.. Gekke Jopie. Prachtig allemaal hoor. Ze hadden best van mij mogen blijven maar volgens mij was het woord inburgeringscursus toen ook nog niet uitgevonden. Joop was ook niet bekend met begrip "gelijke kansen". Zie nu het resultaat; een totaal apathische moslim samenleving binnen de samenleving. Wie kan ze dat kwalijk nemen?

bribon^ | 14-11-05 | 14:12

Brusselmans, je hebt gelijk, ik bedoelde een hyperbool, wat dus een overdrijving is, als reactie op treinen naar Marokko.

Levereter | 14-11-05 | 14:11

@ KaiserSoza

Oosterbeek?

Brusselmans | 14-11-05 | 14:09

@luisindepels
Ik dacht dat VVD juist het mogelijk maakte om gezinnen te herenigen.
Het was vroeger dan ook best wel een nette partij.....

MAXIMO | 14-11-05 | 14:09

@Brusselmans 14-11-05 @ 14:06

Duinrell?

KaiserSoza | 14-11-05 | 14:08

@luisindepels,
Joop den Uyl, door Wiegel ook wel " Sinterklaas" genoemd, de man die geld uitgaf wat hij niet eens had. En ook daar plukken we nog steeds de vruchten af. Dijksma en Bos willen zijn erfenis nog steeds uitdragen.

fuckje | 14-11-05 | 14:07

TM @ 13:55
Het CDA is ook de grote boosdoener.
Alleen is het onder sommige lidjes niet echt IN om iets anders dan Links te benoemen als het probleem van al hun frustaties.....

MAXIMO | 14-11-05 | 14:06

@ Levereter

Daarmee schijnt men spot te bedoelen waarbij men het tegendeel zegt van wat men bedoelt te zeggen.

Wat is het tegendeel van Westerbork?

Brusselmans | 14-11-05 | 14:06

@ . bribon^ 14-11-05 @ 13:48
Deze "samenloop van omstandigheden" heette Joop den Uyl, die een generaal pardon uitsprak láng voor het woord was uitgevonden.
En daar plukken wij nu dagelijks nog de vruchten van.

luisindepels | 14-11-05 | 14:05

Van Rechts, wel eens van ironie gehoord?

Levereter | 14-11-05 | 14:04

bribon^ @ 13:52
Is inderdaad ook erg leuk voor de kijker.
Alleen zo'n politicus moet nog altijd onderhandelen met zijn tegen/voorstanders en dat zal niet zo goed gaan indien hij constant loopt te schofferen.
Vergeet niet dat het CDA een grote (Turkse)moslim achterban heeft.
Ik zie je niet als Pim aanhanger overigens.....

MAXIMO | 14-11-05 | 14:01

@Levereter 14-11-05 @ 13:57
Nou, ik héét dan wel Van Rechts, maar deze hint richting Nazi-praktijken past niet geheel in de lijn van mijn denk- en belevingswereld. Oftewel: je mot wel ff uitkijke wat je daar zegt, vrind !

@fuckje 14-11-05 @ 13:58
Geen slecht plan. *Kunnen die jongens van de HSL nog ff wat bielzen bijleggen ?*.
Enige nadeel: de treinen zijn te laat besteld (zegt men).

Van Rechts | 14-11-05 | 14:01

In tegenstelling tot wat velen denken is leefbaar rotterdam niet alleen een partij van zeggen wat je denkt. Ze doen ook daadwerkelijk wat ze beloven. Dat kan van veel gemeenten niet gezegd worden. Mijn stem hebben ze wederom!

Jus | 14-11-05 | 13:59

@Van Rechts,
een Hoge Snelheidstrein naar Mekka?

fuckje | 14-11-05 | 13:58

. Van Rechts, Westerbork ofzo....

Levereter | 14-11-05 | 13:57

@fuckje 14-11-05 @ 13:55

Tenzij we de betreffende treinen en bussen natuurlijk een andere eindbestemming meegeven.

Agadir of zo....

;-)

Van Rechts | 14-11-05 | 13:56

In NL voelen velen hier geboren nieuwe Nederlanders zich vanaf het begin al buitengesloten met termen als allochtoon.
Als je je anders kleedt anders praat ,naar (aparte)moslimbasisscholen gaat en crimineler gedraagt dan de autochtone nederlanders ,is het natuurlijk logisch dat je buitengesloten wordt.

Yammie | 14-11-05 | 13:56

Links omarmt de multikul om zo voor de slachtoffers uit het proletariaat op te komen.

pek en veren | 14-11-05 | 13:56

@JackRandom: exact, ik vraag me ook al af waarom iedereen hier zo nodig weer moet gaan lopen zeiken op de PvdA. Wijzigen ze eindelijk eens een keer hun mening, is het weer niet goed...

Ga het CDA een pesten mensen!

TM | 14-11-05 | 13:55

Die hele Partij van de Allochtonen is het spoor al jaren bijster. Nu wil het beeldvullende kamerlid Sharon Dijksma allen werklozen gratis openbaar vervoer schenken. Ik begrijp wel dat ze op zoek zijn naar nieuwe kiezers, maar de hele dag alle treinen, bussen en metro's voor 95 % gevulde met Marocjes lijkt me geen prettig vooruitzicht.

fuckje | 14-11-05 | 13:55

JackRandom, kritiek hebben op het CDA is een dood paard schoppen, als nou iemand de vlees geworden draaikonten zijn is het wel het CDA.

Levereter | 14-11-05 | 13:54

"Alleen jammer dat ze hun poot niet stijf houden, en zeggen dat die Pastoors een fout onderbuik-SBS6-type is"

Helaas is het dan ook geen uitzondering, iemand met een andere mening is dat namelijk al vrij vlot voor hun.

KaiserSoza | 14-11-05 | 13:54

Goede move van Pastors. Hoe gaat de PvdA nou rechtlullen dat Pastors niet mag zeggen wat Van Heemst wel mag zeggen? Mijnheer Van Heest kan zijn verdere carrière wel vergeten bij de sociaal-democraten vermoed ik zo.

Dr. Faustus | 14-11-05 | 13:53

"Wouter Bos naar 010 gedirigeerd om rozen uit te delen"...

... Ja, dan kun je voorshands al weten wáár je precies gepakt wordt wanneer de Partij van de Allochtonen weer op het pluche plaatsneemt...

... dat wordt dan weer vier, acht of -God verhoede het- twaalf jaar met een lege portemonnee op breed spoor lopen...

Van Rechts | 14-11-05 | 13:53

Is het niet logischer kritek te leveren op het CDA? Deze partij heeft een wethouder van een coalitie-genoot laten vallen... De PvdA deed gewoon wat men van een oppositie-partij mag verwachten, namelijk de coalitie pootje te lichten waar mogelijk. Alleen jammer dat ze hun poot niet stijf houden, en zeggen dat die Pastoors een fout onderbuik-SBS6-type is.

JackRandom | 14-11-05 | 13:52

@MAXIMO: Lees ik tussen de regels door een verdachtmaking? Wordt bribon^ aangewezen als Pim-adept? Alles behalve dat, geloof mij. Femke en Jan mogen trouwens ook doodvallen hoor.

Toch is een politicus met het hart op de tong zeker een verademing. Mijn vertrouwen groeit alleen maar als niet alle uitspraken politiek correct zijn maar ook eens tegen het zere been.

bribon^ | 14-11-05 | 13:52

Is de Partij Van De Allochtonen een beetje nerveus aan het worden ?
Hebben ze toch nog autochtonen nodig om hun partijtje in 010 draaiend te houden ?
-
Ze kiezen voor de allochtoon, dus moeten ze er ook maar mee verder.

Moi | 14-11-05 | 13:51

Onbespreekbaar en toch waar: deze "jongeren" zijn geen immigranten.
Het zijn kolonisten.

Jan Passant | 14-11-05 | 13:50

. MAXIMO, ben jij soms politicus? je zou het wel denken, "nooit zeggen wat je denkt", misschien is Pastors daarom wel zo verfrissend.

Levereter | 14-11-05 | 13:49

@MAXIMO: Jij weet hopelijk zelf ook wel dat het nooit de bedoeling was om hier te blijven. Het bezoek was puur geent op het verdienen van wat guldens om vervolgens terug te gaan naar het Rif gebergte. Door een samenloop van omstandigheden zijn ze gebleven, maar niet omdat ze Madurodam zo'n ontzettend leuk pretpark vonden of zo graag kaasmarkten bezoeken. De insteek was hun eigen kop en hun eigen gewin, wat niets uitmaakt, maar helaas is de opstelling zo gebleven en zitten ze hier nog steeds met een houding dat ze toch niet hoeven te integreren want morgen vertrekken ze naar het schitterende Marokko.

bribon^ | 14-11-05 | 13:48

Alles is aan verandering onderhevig. Niet alle veranderingen zijn ten goede. Soms moet je dus signaleren dat een verandering niet ten goede is. Als je dat doet, krijg je standaard te horen dat je xenofoob bent, bang voor de verandering, de vreemde invloed. Deze doctrine dat verandering per definitie een voordeel zou zijn, gaat eigenlijk verder dan etnische of (multi)culturele kwesties. Het is het grote misverstand van deze tijd dat elke verandering gelijk staat aan vooruitgang. Hier spreekt de conservatieve geest. Weg met de vooruitgang!

poppermotje | 14-11-05 | 13:47

@bribon^ @ 13:44
Ik zeg ook niet altijd wat ik denk, en ik ben geen politicus.
Zeggen wat je denkt is zooooo 2001....

MAXIMO | 14-11-05 | 13:46

@bribon^
En daarom zijn ze allemaal hier?
Ik denk het niet.
Zij willen net zo een leven als de rest in NL, krijgen ze dat ooit voor elkaar dan stemmen zij binnen de kortste keren VVD.

MAXIMO | 14-11-05 | 13:45

@MAXIMO: "alleen dien je als politicus je wel enigszins als politicus te gedragen..." aaaah.. Nu komt de aap uit de mouw. Toch weer terug naar de ijstijd. Niet zeggen wat je denkt maar lekker pragmatisch met elke wind meewaaien om de kiezers vooral maar in je kamp te houden.

bribon^ | 14-11-05 | 13:44

Wanneer geestelijken van GL en de PvdA hun banvloek prevelen, kijkt de Passant hoopvol op naar de vervloekte.

Jan Passant | 14-11-05 | 13:43

@Levereter
Hij zal heus wel goede dingen hebben gedaan alleen dien je als politicus je wel enigszins als politicus te gedragen...
Die van Heemst is een sukkel BTW.

MAXIMO | 14-11-05 | 13:42

@MAXIMO: Het gaat er niet om hoe ze het uiten. Wat mij betreft houden ze naakt een optocht door het centrum van Rotterdam. Het gaat om wat er sluimert. Ik denk dat ik er met mijn typering niet ver vanaf zit. Meer dan de helft van de marokkanen denkt zo.

Nederlanders zijn inferieur want ze ontkerkelijken met een tempo dat niet bij te benen valt door het vastgeroeste geloofsapparaat gristendom, hoe vol de EO-jongerendag elk jaar weer lijkt. Goddeloos dus. Een cultuur is volgens hen ook niet aanwezig want als je de rigide hand van Allah je hele leven om je oren hebt gehad dan kan ik me voorstellen dat het hier in Nederland een losgeslagen bende lijkt.

bribon^ | 14-11-05 | 13:41

Door de failliete multikul moet iedereen nu kleur bekennen, de maskers van de collaborateurs vallen af.

pek en veren | 14-11-05 | 13:38

MAXIMO, geen hoop, daden, 010 is echt verandert na het pappen en nathouden van onze rode rakkers, trouwens van Heemst ziet de bui al hangen, gezien zijn reactie.

Levereter | 14-11-05 | 13:38

@Levereter
Hij heeft goed op Pim gelet en probeert nu die aanhang op een valse manier van hoop te voorzien in ruil voor zetels....
Politieke marionet in mijn ogen....

MAXIMO | 14-11-05 | 13:35

Dat van Mohammed heb ik gehoord van iemand, dat daarover geen misverstanden bestaan ...

kezie | 14-11-05 | 13:35

Hij zegt het, wij denken het. Het klopt toch gewoon wat die man zegt? Die Mohammed was ook geen lievertje.

kezie | 14-11-05 | 13:34

@bribon^@ 13:29
Dat zal niet zo snel gebeuren.
In NL voelen velen hier geboren nieuwe Nederlanders zich vanaf het begin al buitengesloten met termen als allochtoon.
In Frankrijk beseffen ze nu pas dat zij er niet bij horen, en dat uitten ze op een Franse manier.

MAXIMO | 14-11-05 | 13:34

. MAXIMO, en laat Pastors nou net geen politieke marionet zijn.

Levereter | 14-11-05 | 13:33

@Muxje
Ik had zeker mijn bedenkingen toen ze aantraden, maar het schijnt in Rotterdam steeds beter te gaan.
Persoonlijk vind ik het een kutstad net als zoveel anderen steden en wil ik er nog niet dood gevonden worden, maar in Rotterdam is dat zelfs nog een optie met al dat tuig daar...

da wizard | 14-11-05 | 13:32

Pak die reauzen van Woutert....(vrij naar Sandra.)

boilingpoints | 14-11-05 | 13:31

@levereter.
Nee, ik woon daar niet.
Maar voor mij is dat niet nodig om een oordeel over hem te vellen.
Ik weet zeker dat heleboel van zijn aanhangers dat ook niet zijn en ook reageren zonder dan ook maar 1 keer te zijn geconfronteerd met zijn beleid.
Laat hem inderdaad maar lekker in R'dam blijven, je moet er niet aan denken dat hij nationaal gaat.
@bribon^ & Bunt
Ik geloof al lang niet meer in die politieke marionetten.
Links of Rechts, maakt niet uit, allemaal ongeloofwaardig aangezien zij allemaal handelen vanuit partijbelangen ipv humane belangen.

MAXIMO | 14-11-05 | 13:30

Pastors enigszins xenofoob..? Allah, dat kan er mee door.
PvdA 1x blauw oog en CDA vgls mij twee en kunnen daarmee niet meer zien. Gaat goed zo !

duive030 | 14-11-05 | 13:30

Voor het eerst sinds jaren blijft iemand terecht in het pluche zitten.

Lucifer | 14-11-05 | 13:30

Trouwens PvdA'er van Heemst zou precies hetzelfde hebben gezegd.

Levereter | 14-11-05 | 13:30

yeah dan ben ik ook een xenofoob

rn1970 | 14-11-05 | 13:29

@bwahaha: Jij bent een Marokkaan met een goed betaalde baan, welbespraakt en weldenkend en therefor niet representatief voor Marokkanen in Nederland. Je geeft hier wel altijd leuk tegengas.

Wat in de Franse banlieus ineens de normaalste zaak van de wereld was; auto's in de hens zetten en daarbij Allah Ahkbar roepen kan in Rotterdam ook. Allochtone islamitische Nederlanders komen uit landen waar de koran tegelijkertijd de politieke agenda is. Waar je mee omgaat raak je vaak mee besmet. Daden in je leven kunnen dus goed gepraat worden met de hand op de koran. Nederlanders hoeven niet voor vol aangezien te worden want dat zijn toch een stelletje domme goddeloze en cultuurloze kaaskoppen. Of ben ik nu xenofoob?

bribon^ | 14-11-05 | 13:29

Hou me vast! ROTCWL.

luisindepels | 14-11-05 | 13:29

Leuk: hoe goed je ook iets zegt, je bent niet van de PvdA, DUS je bent een xenofoob. Op wie zal ik de volgende keer nou toch NIET gaan stemmen?

zweefvlieger | 14-11-05 | 13:28

@cheops Duurt de spits tegenwoordig de hele dag?

rn1970 | 14-11-05 | 13:27

@da Wizard, het is te hopen. De huidige coalitie in R'dam doet het helemaal zo gek nog niet.

Muxje | 14-11-05 | 13:27

bwahaha, jij bent een politiek correcte sukkel, en hij is een vent die z'n nek durft uit te steken, en al veel heeft bereikt, jij woont zeker ook niet in 010.

Levereter | 14-11-05 | 13:27

@ bwahaha
Hij is nog wethouder, en U...

da wizard | 14-11-05 | 13:27

@ bribon
gewoon oogkleppen laten ophouden en de A2 over laten steken ..... maar niet tijdens de spits , want dan staat er file

cheops | 14-11-05 | 13:26

Misschien heeft Bos last van datzelfde "Stofje in de hersenen", waar hoerenloper Oudkerk ook al last van had.

Levereter | 14-11-05 | 13:24

Pastors is ook een xenofoob.
Een xenofoob die al dan niet mag zeggen wat ie vindt. Maar desalniettemin een xenofoob. En zoiets wil ik dus niet in de overheid. Maar goed, wie ben ik? En wie is hij?

bwahaha | 14-11-05 | 13:22

Partij van de Afgang ?

egwel | 14-11-05 | 13:22

Maximo,
Inderdaad.
Alle slechte politici zitten bij de Linkse kerk

Bunt | 14-11-05 | 13:22

@MAXIMO: Inderdaad Maximo... Hulde! Want alles wat niet al vanaf de ijstijd in de Nederlandse politiek rondloopt is dom en bij voorbaat al afgeschreven. Als je je oogkleppen afzet dan zie je misschien rechts en links ook iets...

bribon^ | 14-11-05 | 13:21

Laat die PvdA maar even goed spartelen, misschien wil Wout ook nog wel even rozen uitdelen op de Mathenessedijk.

KaiserSoza | 14-11-05 | 13:21

werkroostertjes??
of broodroostertjes?

Maar eh? ,GS, was loos met de RSS feed? ,ik miste opeens 5 dagen, en dat was afkicken ,.

teringtubbie | 14-11-05 | 13:21

MAXIMO, jij woont zeker niet in 010, want daar zien ze dat echt anders.

Levereter | 14-11-05 | 13:20

Wat als ze die vent omgelegd zouden hebben beginnen. Beginnen dezelfde politici dan weer te jenken dat er Vrijheid van Meningsuiting is in Nederland.... wie snapt dit nog ?

PSZE | 14-11-05 | 13:20

prachtig kan niet wachten tot dit verder Escaleert , laat woutertje maar roosjes uit delen ...

de rotte appel | 14-11-05 | 13:19

PVDA moet zich niet zo druk maken om zo'n slechte politicus.
Ze verlagen zich naar een kinderlijk niveau door die schreeuwlelijk gelijk te geven.
Zo iemand moet je net als Wilders gewoon zijn gang laten gaan, staat ie snel genoeg voor schut......

MAXIMO | 14-11-05 | 13:18

Wat een stelletje hielelikkers zijn het toch bij de PVDA... Ze willen zo graag weer regeren dat heulen met de vijand ze zelfs niet vreemd is...

off-topic: In de categorie gristentuig hebben we deze week voor u; www.nu.nl/news/625460/21/Tien_jaar_cel... . Toen ze erachter waren dat deze broeder kinderen misbruikt had mocht ie naar Afrika. Ruandese kinderen maken op jaarbasis niet zoveel mee, dus een hitsige kerkpedo moet ze niet zoveel schade berokkenen. Het zijn toch maar negers...

bribon^ | 14-11-05 | 13:17

Het aardigst van het hele verhaal is dat die moslim die aangifte tegen Pastors deed, een jaar daarvoor precies hetzelfde over criminele Marokkaantjes had gezegd. Pot, ketel, etc. Typische geval van een zuchtje wind in een leeg glas.

ymmv | 14-11-05 | 13:17

Pastors is nu op 1 en wrijft vrolijk zout in de wonden, dit is echt leuk en hoe dan ook, PvdA heeft een blauw oog.

Levereter | 14-11-05 | 13:17

Het is altijd een kleine minderheid aan politici die het voor de goede politici verpesten. Ze verschuilen hun misdadig gedrag altijd achter hun wettelijke overtuigingen.

Syn | 14-11-05 | 13:17

Zelden Wouter Bos zo zien draaikonten op tv. Heerlijk stukje cabaret! Ben nu al benieuwd naar de uitslag van de herstemming.

Roberto Fransisco | 14-11-05 | 13:17

Rotterdam word een Leefbaar Rotterdam/VVd bolwerk...

da wizard | 14-11-05 | 13:16

mijn stem heeft die al bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen.

rn1970 | 14-11-05 | 13:16

Denken die politici uberhaupt wel eens na voordat ze dingen roepen en/of indienen? Wat een leeghoofden.

Armageddon | 14-11-05 | 13:16

En de verkiezingscampagnes moeten nog beginnen, stelletje...

OurHero | 14-11-05 | 13:16

Ik wordt zo doodziek van de gevestigde "volksvertegenwoordiging".

Tobus | 14-11-05 | 13:15

... en is het nu Pastors of Pastoors?
Wel uitkafferen deze mijnheer hoor, als Pasto(o)r behoort hij tot de rechtse kerk!

RokerT | 14-11-05 | 13:15

die moslimvertegenwoordiger die aangifte deed tegen Pastors had de uitspraak van Pastors uit een parochieblaadje gehaald.
toch niet bepaald de lektuur voor onze moslimvrienden . wie heeft de moslimvertegenwoordiger getipt ? GL ? PVDA ?

cheops | 14-11-05 | 13:13

Noodtoestand in 010 verlengd...

zoek | 14-11-05 | 13:13

Schitterend, je ziet ze kronkelen.

gentle giant | 14-11-05 | 13:12

Leuk, PvdA heeft zich in de shit geholpen, goeie move van Pastors, ben benieuwd wat van Heemst gaat doen.

Levereter | 14-11-05 | 13:11

Lachen!

RokerT | 14-11-05 | 13:08

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl