Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

En we hebben weer een beller...

Komt dat schot...Even terugkomend op de herdenking van Theo van Gogh, woensdagmiddag in hotel Arena. Rita Verdonk was aanwezig, alleen leek zij enigszins afwezig. Nu is echter duidelijk waarom. Haar werkkamer in Den Haag is namelijk beschoten en daarom moest zij de herdenking bijwonen in een kogelvrij vest. IJdel als vrouwen kunnen zijn, hield Rita daarom gedurende de gehele plechtigheid haar jas aan. Natuurlijk weigert de pliesie ieder commentaar, maar dat Verdonk blijkbaar samen met Ayaan Hirsi Ali strijdt om de koppositie op de hitlist, moge duidelijk zijn. De vraag is alleen: met wie belde Rita…

Reaguursels

Inloggen

Jongen ik heb zelf aan een van die 26.000 gezichten filmpjes meegewerkt, neem nou maar van mij aan dat is allemaal propaganda en gelul.
Net als dat 'kogelgat' in het raam van Verdonk.

Pannie | 06-11-05 | 13:19

@Pannie
Iemand had in een topic over Verdonk laatst nog een link naar zo'n geval geplaatst.
Ik kan hem nu niet vinden en heb geen zin om verder te zoeken aangezien ik bang ben dat dit toch aan dovemans oren is besteed.
Of niet soms?

MAXIMO | 05-11-05 | 17:48

de Volkskrant - Van onze verslaggevers Toine Heijmans Kim van Keken

De brand in het detentiecentrum op Schiphol-Oost is ontstaan in de cel van een 25-jarige gevangene uit Libië. Hij ligt nog zwaargewond in het ziekenhuis. Er zijn aanwijzingen dat de man het vuur heeft aangestoken.

Dat blijkt uit een reconstructie van de Volkskrant, gemaakt op basis van gesprekken met overlevenden, bewaarders, brandweer, marechaussee, advocaten en nabestaanden.

De Libische man was op 24 oktober ingesloten en zou de dag na de brand worden uitgezet.

Hij zat alleen in zijn cel, waarschijnlijk op last van de medische dienst. De meeste gevangen waren met twee man ingesloten.

Tegen de man is nog geen strafrechtelijk onderzoek ingesteld, aldus zijn advocaat. Dat zal pas gebeuren als het onderzoek van het Openbaar Ministerie naar de brand is afgerond en daartoe aanleiding is. Tot vrijdagmiddag werd de Libiër beademd en kunstmatig in slaap gehouden vanwege de ernst van zijn verwondingen.

Een afspraak met zijn advocaat ging de woensdag voorafgaand aan de brand niet door, omdat hij iemand op bezoek had. Volgens bewaarders heeft hij later die middag een aansteker gehaald op de afdeling waar persoonlijke spullen liggen van de gevangenen. Rond middernacht brak brand uit in zijn cel, nummer 11 van afdeling K. De brand sloeg over, waardoor elf gedetineerden omkwamen; er vielen vijftien gewonden.

De brandweer kon de gevangenis volgens bronnen moeilijk bereiken omdat de eerste bluswagen niet door de sluis kwam die toegang geeft tot het complex. Er was een misverstand over de werking van de hekken, waarvan er één dicht moest zijn om de ander te kunnen openen.

Vrijdag maakte de Haarlemse rechtbank bekend dat vier gedetineerden die de brand overleefden vrijuit gaan. Zij werden na de brand, met 264 andere overlevenden, overgebracht naar andere detentiecentra .

Advocaat Roethof stelt dat een van zijn cliënten, die verdacht wordt van cocaïnesmokkel, op humanitaire gronden is vrijgesteld.

De rechter oordeelde dat zij vrijdagmiddag om vier uur vrijgesteld mocht worden. Ze mag bij haar moeder in Den Haag verblijven in afwachting van haar strafzaak.

De ministers Verdonk en Donner zijn dinsdag bij een herdenkingsbijeenkomst.

Het is nog onbekend waar die wordt gehouden en hoe die eruit gaat zien.

de Volkskrant

filter | 05-11-05 | 15:57

Wie wil tegenwoordig Rita Verdonk nu niet beschieten? De Nederlanders omdat ze te soft is, en de allochtonen omdat ze te hard is...

Homofielatelist | 05-11-05 | 11:28

MAXIMO 05-11-05 @ 10:24
Zieke kinderen aan beademingsapparatuur?
Heb ik wat gemist of heb jij je wat wijs laten maken?
Die 26.000 is ook een fictief getal, een groot deel heeft zowiezo gewoon een verblijfsvergunning gehad.

Pannie | 05-11-05 | 11:22

Beste mensen. Ik ben oprecht geinteresseerd in wat er aan de hand is in het moderne Nederland. Hoe kan het dat er anno 2005 zoveel behoefte blijkt te bestaan aan zoiets achterlijks als religie. De islam is maar één -overigens zeer hardnekkig - voorbeeld. Naar mijn idee draait het narrige CDA van Balkenende en Donner onze moderne maatschappij de nek om doordat ze uit eigen belang religies als de islam niet durven aan te spreken op al die gekkigheid over een boekje als de Koran. Daardoor lopen wij de kans voorover het ravijn in te worden geduwd door de achterlijke horden. Theo van Gogh was één van de eerste verzetshelden. Wie volgt, maar vooral, waarom eigenlijk? Is met de rellen in Parijs de collectieve zelfmoord-waanzin overgeslagen naar de Nederlandse regering?

WillemIII | 05-11-05 | 11:12

@Pannie
Nee, ik wil niet voor iedereen die hier uit armoede naar toe wil komen een vluchtelingstatus, dat is niet eens mogelijk.
Wel ben ik het zeker met je eens dat elke casus zorgvuldig moet worden gewogen al heb ik niet het idee dat dat nu gebeurt aangezien er zelfs kinderen worden teruggestuurd naar bijv. Afghanistan die hier geboren of getogen zijn.
En dan heb ik het nog niet gehad over zieke kinderen aan beademingsapperatuur.
Ik vind dat Nederland tegenover de jeugdige vluchtelingen die hier nu al zijn best wel wat coulanter kan optreden.
En aan de grens komen met de huidige wetten toch bijna geen mensen legaal binnen dus dat is ook het probleem niet(meer).
Mij gaat het vooral om die kinderen en de gezinnen daaromheen onder die 26.000. en de kinderen die in Nederland in de illegaliteit zijn verdwenen.

MAXIMO | 05-11-05 | 10:24

MAXIMO 05-11-05 @ 09:34
Tuurlijk niet aan alle of aan een meerderheid, maar wel aan veel meer dan jij in de krant leest.
Er zitten (zaten?) af en toe hele bendes in de asielzoekcentra.
Gaat mij er alleen om dat mensen goed gescreend moeten worden, en kom je niet door de screening moet je terug.
Net zoals nu gebeurt.
Daar waar jij gewoon iedereen ongezien een verblijfsvergunning schijnt te willen geven.

Pannie | 05-11-05 | 10:01

Pannie @ 9:20
Daar weet IK niks van!
-
En wat betreft die asielzoekers...
Heb je cijfers of bewijzen?
Dat zij schuldig zijn aan alle of de meerderheid van de criminaliteit, moord en doodslag hier in Nederland?
Ik denk namelijk dat je eerder op een angstige geplante gedachte reageert....

MAXIMO | 05-11-05 | 09:34

En die kogel ligt nog gewoon op Verdonk te wachten, dat weet jij zelf ook wel.

Pannie | 05-11-05 | 09:20

Die moord en doodslag komt veel vaker voor dan jij denkt, ook binnen de asielcentra zelf.
Wel eens de horrorverhalen gehoort van homosensuelen in de asielopvang?
Of van bv Iraniers die hun voormalige beulen tegenkomen, die soms zelfs al een verblijfsvergunning hebben?
En dan te bedenken dat figuren zoals jij gewoonweg iedere leugenaar die het geld bijmekaar heeft kunnen sprokkelen om tot hier te komen een verblijfsvergunning zou willen geven.
Wat denk jij nou dat er zou gebeuren indien iedereen die nog in de asielzoekersprocedure zit mocht werken voor een normaal loon of een uitkering kreeg?
Ik ken trouwens nog steeds geen feiten over teruggestuurde asielzoekers die bij terugkeer gemarteld dan wel vermoord zijn, wat gezien de aantallen best wel ongewoon is.

Pannie | 05-11-05 | 09:17

@Pannie
Dat criminalitieit ook onder asielzoekers bestaat is normaal, met ?6,50 per week en niet het recht om te mogen werken gebeurt dat nou eenmaal...
Moord zal ook voorkomen, komt onder elke groep voor.
Accepteer het.
Dat een politicus moedwillig na het terugsturen van de vluchteling zijn dossiers meestuurt is heeeel wat anders....
En wat betreft die kogel, zo zie je maar dat jij, wannabe en ik het allang bij het juiste eind hadden.........

MAXIMO | 05-11-05 | 09:01

Nou het lijkt me wel duidelijk dat die kogel nooit gevonden zal worden, Balkenende zegt eindelijk wat verstandigs:
www.telegraaf.nl/binnenland/28031531/B...
Gewoon een steentje afgeschoten met een katapult of een pluimpje uit een luchtbuks..

Pannie | 05-11-05 | 08:51

Age quod agis 05-11-05 @ 02:34
Er zijn de afgelopen jaren tientallen mensen omgebracht door illegalen of 'asielzoekers' of 'ex-asielzoekers', neem jij die doden dan voor je rekening?
Een van die dames die nu 'vrijgelaten' wordt was gepakt op Schiphol met 6 kilo coke, om maar eens wat te noemen. Het is 'onmenselijk' die mensen vast te zetten???

Pannie | 05-11-05 | 08:28

@Age quod agis: Volgens mij is de stand:

Verdonk: 0
Links: 1
Islam: 1

[hier in Nederland dan, hè.
Oh, en ikzelf? ook 0]

filter | 05-11-05 | 07:17

@ZI & Carpa

haal jullie koppen eens uit elkaars reet en luistert: de diepe onvrede, zo duidelijk blootgelegd door Fortuyn, is door het kapotrukken van het laatste beetje menselijkheid in onze maatschappij alleen maar erger geworden. kom nou niet met het verhaal dat de bevolking dit wilde, de peilingen en menig enquete liegen er niet om: DE MEERDERHEID VAN DE NEDERLANDSE BEVOLKING WIL DIT INHUMANE BELEID NIET. (dat de meerderheid van de nederlandse bevolking ooit voor voor dit kabinet heeft gezorgt, pleit niet voor de meerderheid van de nederlanders) ik leg in mijn eerste post een verband tussen die onvrede en de beschieting van haar raam, ruk mn woorden daarvoor niet uit hun verband. ps, Netwerk nog gezien vannavond? Hoeveel doden heeft Verdonk (en hebben jullie) al op het geweten?
slaap lekker...

Age quod agis | 05-11-05 | 02:34

Pannie: ok
Ik kan me niet herinneren dat ik al een fatwa tegen jouw de deur had uitgedaan, maar dat zal ik goed maken

wannabecool | 04-11-05 | 21:19

@Draaitafel Demagoog
Tara Sing Varma lijkt ook op Hitler omdat ze heeft gelogen.
Beetje aan het generaliseren he?
Maarja het is gewoon typisch links, het racistenargument gebruiken om de discussie te winnen.

Framoes | 04-11-05 | 20:54

Wannabe had ik het tegen jou?

Pannie | 04-11-05 | 20:52

Hee . wannabecool, kleine shit, had je al gemist.

Levereter | 04-11-05 | 20:49

pannie, ik voel me raar omdat ik heel ver met je mee kan gaan.

"Geen uitkering geen huursubsidie geen ziekenfonds geen studiebeurs geen arbeidsongeschiktheidsverzekering geen vakantiegeld, alles wordt uit eigen zak betaald, don't worry."

Vacantiegeld is een cigaar uit eigen doos. Beetje zwak.
Verzekeringen worden ook zelf betaald.

Uitkering heb ik ook niet. Studiebeurs heb ik afbetaald, maar is tegenwoordig "just not enough"


Waarin probeer je je nu te onderscheiden, van wat?

wannabecool | 04-11-05 | 20:47

Als die vriend van Draaitafel Pimmetje niet had neergeknald zaten die 'asielzoekers' allang hoog en droog aan de uitkering en de huursubsidie en de kinderbijslag.

Pannie | 04-11-05 | 20:46

nederland heeft het VN manifest van de Rechten van het Kind ondertekend.
Ik vind dat dat onze locale imigratie wetgeving "superseeds".
Ik zou wel een referendum willen over dit.
2c

wannabecool | 04-11-05 | 20:42

ps ik heb ook geen auto geen hypotheek en ga nooit op vakantie, dus ik heb altijd vakantie.

Pannie | 04-11-05 | 20:41

Z1: leg jij dat ff uit aan dat kindje svp.

wannabecool | 04-11-05 | 20:35

Draaitafel Demagoog 04-11-05 @ 19:15
Nee hoor, ik ben 'eigen baas' leipekop, dus ik mag net zo lui zijn als ik zelf wil.
Geen uitkering geen huursubsidie geen ziekenfonds geen studiebeurs geen arbeidsongeschiktheidsverzekering geen vakantiegeld, alles wordt uit eigen zak betaald, don't worry.
Ps en geen zwart geld, want daar ben ik ook op tegen.
Ik betaal me belasting met plezier.

Pannie | 04-11-05 | 20:35

@Momus
Beetje laat, maar mag ik jou vragen waarom Verdonk de schuld krijgt van dat jarenlange kutbeleid? Zij schept duidelijkheid voor iedereen, allemaal maar goed toch? Daarnaast begin je met een zielig verhaal over opgevoede kindjes van asielzoekers. Die kinderen komen straks in Iran onder compleet andere omstandigheden. Klopt, en wie is daarvoor verantwoordelijk? Juist, de ouders. Die kiezen voor kinderen, dat is niet de keus van Verdonk. En als je kiest voor kinderen als je toekomst als vluchteling/asielzoeker zo onzeker is, dan ben je gewoon dom. Die ouders moeten nu niet de verantwoordelijkheid afschuiven, maar nemen. Klaar.

ZI | 04-11-05 | 20:24

Een goeie feauteausjopper maakt van die vinger van Arie Hirsje Alie natuurlijk een andere vinger.

KopfSchmerz | 04-11-05 | 20:05

oh ja ik vergat natte cake .. ook zo'n typisch iets wat je voorgeschoteld krijgt bij de zoveelste verjaardag van een 'actieve' ambtenaar ..

Draaitafel Demagoog | 04-11-05 | 19:17

hehehe .. kijk eens .. reacties ! wat leuk ! maar ik zal er nog een vergelijking tegen aangooien .. pannie lijkt wel een werkloze .. hij zit toch zeker 50 % van de tijd overdag op GS .. kan alleen maar betaald worden door de staat .. als ambtenaar danwel werkeloze .. of ben je al aan het oefenen voor de tijd dat je politiek in gaat pannie ?

Draaitafel Demagoog | 04-11-05 | 19:15

Draaitafel Demagoog lijkt op Hitler. Zelfde gevoel voor humor.

natte cake | 04-11-05 | 19:04

@ Momus 18.13, je hebt gelijk, ik ben een sneue Pim adept, ( bij de weg, ook een zielige gezonde roker adept), ik ben alleen zo bang dat ik ook een sneue Rita of Geert adept ga worden.

gentle giant | 04-11-05 | 19:04

@Pannie
Eerder op Mao.
De aanhang daarentegen......
Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk zoals Gretta of de Winter.

MAXIMO | 04-11-05 | 19:01

Jan Marijnissen lijkt op Hitler.
Zelfde postuur.

Pannie | 04-11-05 | 18:49

Momus 04-11-05 @ 18:43
Nou niet Rita Verdonk in ieder geval.
Volgens mij was dit een wet van je vriend Cohen.

Pannie | 04-11-05 | 18:47

@Pannie
Eigenlijk wel.
Maar wil hun feestje niet verpesten, zij lezen GS ook wel, denk ik...:X

MAXIMO | 04-11-05 | 18:46

Tsjonge jonge Rita lijkt op Hitler omdat Hitler 'ook alles verdraaide'??????
Zo weet ik er nog wel een paar.

Pannie | 04-11-05 | 18:44

Rechters houden zich in nederland toch aan wetten? (recht 101)
En wie is verantwoordelijk voor die wet?

*zucht*

Momus | 04-11-05 | 18:43

Maximo lol je bedoelt AIVD!

Pannie | 04-11-05 | 18:43

@Pannie
Inside job?
AIVD?

MAXIMO | 04-11-05 | 18:40

rita moet aftreden .. met haar gedraai en gelieg ! lijkt godver de vrouwelijke hitler wel .. die verdraaide ook alles .. you're going down baby .. dowwwwnnnnn

en antwoord was haar advocaat natuurlijk .. als die nog leefde althans !

Draaitafel Demagoog | 04-11-05 | 18:39

Over die kogel maak ik me inderdaad enigzins zorgen, straks moet ik wannabecool nog gelijkgeven...
Maarja de Marokkaanse schoonmakers daar hebben die kogel natuurlijk allang 'opgeruimd'.

Pannie | 04-11-05 | 18:38

En?
Is de kogel al gevonden?
Of was het een vogel?

MAXIMO | 04-11-05 | 18:33

Er zijn blijkbaar meer Volkerts/Mohammeds.
Ga zo door! Laat maar zien hoe laf jullie zijn!
Denken jullie serieus dat dit soort acties effect hebben? Nee, uiteindelijk werkt het alleen maar averechts.
Op zich logisch, want lange termijn denken is zowiezo een zwak punt van zelfbenoemde 'zieners'.

Lange Neus | 04-11-05 | 18:32

Ik ken persoonlijk trouwens tientallen Iraniers met een verblijfsvergunning dus waar lullen we over.
Als je trouwens meisjes ziet van onder de tien met een hoofddoek zijn dat vaak Iraniers.

Pannie | 04-11-05 | 18:30

Niet alleen met John v/d Heuvel bellen is dodelijk.
Iets negatiefs over de Islam zeggen of allochtonen tegenwerken is ook een reden om alvast een paar vierkante meter begraafplaats te reserveren.
Want alle tegenstanders van de Islam moeten dood.

Framoes | 04-11-05 | 18:27

Momus 04-11-05 @ 18:13
Dat bepaalt zij helemaal niet, hoe kom je er bij?
Iedereen die nu terug moet is gewogen en te licht bevonden (of betrapt op leugens), en daar zijn dan ook nog minimaal 2 rechters overheen gegaan.

Pannie | 04-11-05 | 18:23

@gentle giant
Wat nou demoniseren? Ik mag toch wel zeggen in dit land wat ik wil?!?
Ik begin zo langzamerhand spuugzat te worden van die sneue pim-adepten die wel vinden dat je alles moet kunnen zeggen in dit land, tot de goorste beledigingen aan toe, maar wel altijd beginnen te janken over demoniseren..

En Rita bepaalt wel degelijk wie hier een verblijfsvergunning krijgt en wie niet. Ze is eerste verantwoordelijke en om in haar woorden te spreken: "want ik ben de minister"

Momus | 04-11-05 | 18:13

Mensen die daadwerkelijk voor hun leven moeten vrezen krijgen gewoon een verblijfsvergunning, en mensen wiens verhaal niet klopt niet, wat is daar nou
vreemd aan?

Pannie | 04-11-05 | 17:12

Momus 04-11-05 @ 16:59
Bullshit, Rita bepaald helemaal niet of iemand mag blijven of niet.
Zij zorgt er alleen voor dat mensen die al 2x of meer door de rechter zijn afgewezen daadwerkelijk het land uit moeten.
Maw zij voert beleid uit!

Pannie | 04-11-05 | 17:08

@ Momus, wel eens van demoniseren gehoord? Je geeft nu 1 persoon de schuld van pak hem beet 10 jaar kutbeleid!
Boek een weekendje Parijs, helemaal niet duur!

gentle giant | 04-11-05 | 17:08

Iran en NL liggen naast elkaar,
dus als je Iran ontvlucht,
dan is het logisch dat je naar NL gaat.
We hebben zelfs dezelfde cultuur en hetzelfde weeer.

Drop | 04-11-05 | 17:07

@pietje precies:
vrije keuze? lekkere keuze is dat: oppgehangen worden of vluchten. Overigens heeft Nederland zich verplicht asielzoekers op te nemen. Het gaat ook niet om het begrip asielzoeker maar of ze dat zijn volgens de normen van Rita. Niet volgens deskundigen, nee volgens Rita. Volgens Rita is een asielzoeker uit Iran geen asielzoeker omdat deze persoon geen reden heeft tot vluchten. Dan wordt je dus teruggestuurd na 7 jaar, inclusief je westers opgevoede kinderen. En tnslotte geeft Rita aan Iran door dat je eraan komt. Lekkere keuze Pietje Precies. Ik mag godwaarlijk hopen dat jij ooit nog eens moet vluchten.

Momus | 04-11-05 | 16:59

Eigenlijk is het allemaal Bush zijn schuld! Hebben we die ook weer gehad.

CaptainGrunn | 04-11-05 | 16:44

@apollo Uiteraard ... . bwahaha 04-11-05 @ 13:47

bwahaha | 04-11-05 | 16:40

Is het woord AIVD al gevallen ?

Apollo | 04-11-05 | 16:35

Ja Pannie jeweet toch, die de hele Maroccaanse buurt geterroriseerd hebben en dat het maar goed was dat ze verjaagd zijn, want nu kan wannabe rustig op zoek naar die drie cofeeshops. Ofzoiets.

Carpa | 04-11-05 | 16:32

De Diamantbuurt daar woonden toch die blanke nazi's?

Pannie | 04-11-05 | 16:28

kom maar met die kogel zou ik zeggen.

. wannabecool 04-11-05 @ 15:36

Opzich ben ik het wel meet je eens .... ben ook helemaal voor een maatschappij waarin mensen met een andere visie ( .. anders als die van mij)een nekschot zouden moeten krijgen denk dat de maatschappij daar een stuk fijner van word (... fijner voor mij )dussuuuhh ik weet niet of je nog je adres gegevens kwijt wil .

kokoj | 04-11-05 | 16:27

@wannabecool
Lees dit hele topic nou nog eens door, en kijk dan kritisch naar je eigen bijdrage. Misschien valt het je dan op wat een vreemde redenaties je ophangt. Verder is je selectieve manier van reaguren erg wispelturig. Dat wekt veel irritatie,maar dat merk je op één of andere manier niet. Je hebt jezelf waarschijnlijk tot doel gesteld om alle zielige mensen als een ware Volkert te verdedigen, maar je naïeviteit kent geen grenzen. Om slechts één voorbeeld te noemen. Je beweert dat bovenstaande een hoax is, en als bewijs haal je een eigen bijdrage aan. Niet slim, wel.
En je doet alsof je overal verstand van hebt, maar veel van de onzin die je ophangt klopt gewoon niet. Denk daarbij aan je woonsituatie in de Diamantbuurt.Zelf verkondig je de grootste onzin, maar je eist van ons om keer op keer op keer op keer op keer op keer om te bewijzen dat 1+1 2 is. En met die stomme opmerkingen lok je iedere keer weer een reactie uit, zelfs van mensen (zoals ik) die besloten hadden om je dood te zwijgen. Daarom nog 1 x welgemeend: MAN, BARST

linksisooknietalles | 04-11-05 | 16:22

Alsof er ooit een Nederlander een moslimmeisje haar hoofddoek zou aftrekken...
Hoewel, 3,5 jaar geleden schijnt er wel eens aan een hoofddoekje te zijn getrokken, in Vleuten meen ik..
Daar was nog een hele heisa om, op de Maroksites hebben ze het er nog steeds over.

Pannie | 04-11-05 | 16:21

De VVD heeft -geheel terecht en zoals het goede liberalen betaamd - Donner in de wielen gereden wat betreft het strafbaar stellen van verheerlijking van terreur en zie: Wannabecool is weer op z'n best.

Heb je geen foto's van een AIVD'er die stenen door de ruiten van verdonk staat te gooien?

Brusselmans | 04-11-05 | 16:21

@ Wannabecool, geen kogel gevonden?, is Melkert z'n toegezonden, doorgeladen pistool nog weleens boven water gekomen?

gentle giant | 04-11-05 | 16:20

Het was vvoor ex-asielzoekers en illegalen verboden om in de cel te roken maar het was het personeel verboden om de lucufers en aanstekers af te pakken bij het achter de deur zetten, zij waren immers geen criminelen zoals de bolletjes slikkers, die wel zonder sigaretten en vuur naar de cel moesten. Lang leve de Coornhertliga en zijn bevriende onderscheidt makende rechters.

Ksi-Ziks | 04-11-05 | 16:20

Een woordvoerder van de minister wil niet van een mogelijke aanslag op minister Verdonk spreken, 'maar we sluiten niets uit.'

aldus het parool. hoax dus. Nog geen kogel gevonden ook.

wannabecool | 04-11-05 | 16:17

Een meisje met een hoofddoek in de boksring, veel gekker moet het niet worden.
Vrouwen moeten zich gedeisd houden, zo staat dat in de Koran.
En aan wedstrijden meedoen is on-Islamitisch.
Soms lijkt het wel alsof Nederlanders de Koran beter kennen dan de moslims zelf.

Pannie | 04-11-05 | 16:14

Drop: ga poten rammen joh, of kleine meisjes hun hoofdoekje af pakken.

wannabecool | 04-11-05 | 16:12

Weet je waar die ligt dan?

Drop | 04-11-05 | 16:07

brutus: hmm, ik bedoel de kogel die afgevuurd is op haar raam. iK denk dat die nooit gevonden gaat worden.

wannabecool | 04-11-05 | 16:06

@wannabecool 15.59

15.36....

brutus68 | 04-11-05 | 16:02

. kw_nl
wat wil je daar mee doen?

Maar ik studeer aan KUN. ;-)
jij?

didiboy11 | 04-11-05 | 16:01

Wie hebben er bloed aan hun handen?

- de gevangen die de brand aanstaken

- de gevangenen die de redders met biljartballen bekogelden

- de gevangenen die ontsnapten in plaats van de andere gevangenen te redden

Wie verdienen er een lintje?
- de bewakers die met gevaar voor eigen leven, ondanks dat ze door gevangenen werde aangevallen, aan het redden waren

Drop | 04-11-05 | 16:01

CaptainGrunn: ik heb je al eerder gevraagt waar ik stel dat Verdonk dood moet?

wannabecool | 04-11-05 | 15:59

@ bwahaha

Dat was iemand van de NIBRA (een of ander brandweerinstituut)
De commandant van de brandweer Haarlemmermeer, duie toeziet op de brandveiligheid en dit complex regelmatig heeft gecontroleerd, deed wel degelijk de uitspraak dat alle regels waren nageleefd.
Uiteraard alleen voor wat betreft het complex zelf he... ook hij weet niet hoe het personeel zich gedragen heeft of de gevangen in hun cellen

pietje precies | 04-11-05 | 15:59

@kw_nl: Das bijzaak :P... Ik bedoel: hij werd vervolgd en veroordeeld.

bwahaha | 04-11-05 | 15:59

wannabecool, geef nu eens antwoord op mijn eerdere post: 'Dus Verdonk moet toch dood wannabefidelenmao?' Of ben je bang dat je dan je ware aard toont?

CaptainGrunn | 04-11-05 | 15:58

@bwahaha

Volendam was een ongeluk omdat de eigenaar van het pand zich niet aan de voorschriften hield. Wat mij in de Volendam-zaak verbaast, is dat de brandweer of andere instanties buiten schot zijn gebleven. Ze hadden die toko gewoon moeten sluiten omdat Veerman blijkbaar ondanks daar regelmatig op aan te zijn aangesproken de regels heeft genegeerd.

brutus68 | 04-11-05 | 15:58

@didiboy11
Wat doe jij zoal in de echte wereld?

kw_nl | 04-11-05 | 15:57

wedden dat die kogel nooit gevonden gaat worden?

wannabecool | 04-11-05 | 15:57

@ dildoboy

Get a life..... ga lekker boksen, leef je uit op zo'n zak en niet op internet....
Niemand wil hier vechten tegen de beer... jij bent stoer, dat meisje met een hoofddoek is stoer... kortom iedereen weer blij!!

pietje precies | 04-11-05 | 15:57

@pietje: das gek dan. Want ik hoorde op de radio (1 of 2 dagen na de ramp) dat de brandweer had gezegd dat dingen niet in orde waren.

bwahaha | 04-11-05 | 15:56

@bwahaha
Naar mijn weten heeft meneer de eigenaar gewoon nog steeds een cafee...

kw_nl | 04-11-05 | 15:55

bwahaha 04-11-05 @ 15:51

Op Schiphol zaten ze niet met 175 in een cel.

KaiserSoza | 04-11-05 | 15:53

-edit ongesteld ofseau?-

didiboy11 | 04-11-05 | 15:53

@ bwahaha
15.45

Het kan toch ook zo zijn dat er ondanks de brandveiligheid doden vallen? Er is toch geen absolute garantie te geven.
Voor vliegtuigen gelden ook strenge controles en allerlei vliegprocedures. Toch is er wel eens een vliegtuigramp.

Jij suggereert dingen die nog lang niet vast staan.
De brandweercommandant van de Haarlemmermeer (verantwoordelijk in deze)heb ik horen zeggen dat alle branpreventieregels waren nageleefd (waarop wordt toegezien en gecontroleerd door de brandweer)

pietje precies | 04-11-05 | 15:51

@kw_nl: volendam? Leuk voorbeeld die je aanhaalt. Hoe verging het de eigenaar dat cafe na de brand? Waarom zou de 'eigenaar' van het cellencomplex, bij nalatigheid, zonder consequenties moeten vergaan?

bwahaha | 04-11-05 | 15:51

. kw_nl

raad eens:

Iemand die niet kan lezen, schrijven en is dom.

ik help je even: het is in iedergeval niet iemand die links is. (dus van een hogere opleiding heeft genoten dan het vmbo).

didiboy11 | 04-11-05 | 15:49

@bwahaha
Stel nou eens dat je gelijk hebt. Waarom is het dan nooit zo dat een motie van wantrouwen door de oppositie gesteund word? Altijd zijn het die harde woorden (verkeerd ingelicht, doodzonde, blabla) en uiteindelijk trekken ze hun pootjes in en doen ze niets. Is de oppositie wat dat betreft niet net zo fout als de regering. Er van uitgaande dat jouw analyse klopt.
De brand verspreidde zich erg snel, wat dus voor zou kunnen komen uit het niet in orde zijn van de brandveiligheidseisen. maar in hoeverre is hier rekening gehouden met het hinderen van het personeel met biljartballen en keus? Wat had er voorkomen kunnen worden als dit niet was gebeurd? Dat speelt natuurlijk ook mee.

ZI | 04-11-05 | 15:49

@bwahaha
He je vergeet Volendam...
Oh nee, dat is niet zo belangrijk.

kw_nl | 04-11-05 | 15:46

-edit en doe eens lief-

fuckje | 04-11-05 | 15:45

Even snel doorgelezen.
Je kan moeilijk ontkennen dat dit kabinet, en Rita in het bijzonder, bloed aan hun handen hebben, wat betreft de brand-affaire.

Er was 2x eerder brand uitgebroken in het complex. 1 (of beide?) keren nog voor het in-gebruik-name. Daarna had GroenLinks nog kamervragen gesteld over de veiligheid van het complex, omdat geruchten zouden gaan dat eea niet in orde was. Daarna is er brand en vallen 11 doden, en hoor je achteraf ook nog dat het complex niet voldeed aan de gestelde eisen.

Uiteraard werd de kamer verkeerd ingelicht. (Een doodszonde, maar niemand stoort zich daar aan.) Het antwoord op de kamervragen van GL was: allesch ist in orde!

bwahaha | 04-11-05 | 15:45

@wannabecool 15.36

Je wilt graag een kogel? Ik laat John je wel effe bellen..

brutus68 | 04-11-05 | 15:43

@ Wannabecool 15.37

Verantwoordelijkheid kent zijn grenzen. Indien een gevangene meent glas door te slikken en daarmee aan inwendige bloedingen overlijd, zie ik niet in dat justitie verantwoordelijk is.
Hetzelfde geldt voor deze brand.
Indien het personeel getracht heeft (naar eer en geweten en beste vermogens) deze brand te blussen, houdt het op.
De bewakers hebben zover nu bekend deze brand niet gesticht, noch dat deze fik op instignatie van Verdonk is gesticht (alhoewel sommigen zelfs dat zullen beweren om in alles een fascistich complot te kunnen zien)!
In jouw optiek is er dus geen sprake van nuance.
Voor jouw geldt alleen het gevolg; namelijk er zijn doden.
Hoe, wat en waar doet dan niet ter sprake.
Zo werkt het niet in het Strafrecht.

pietje precies | 04-11-05 | 15:43

@ wannabecool 04-11-05 @ 15:36

Waar had u hem gehad willen hebben?

Ik raad af om in het hoofd met het doel door de hersens te schieten, weet zo goed als zeker dat ik zal missen, een verkoudheidje zit dan in een klein hoekje met die tocht....

KaiserSoza | 04-11-05 | 15:43

Waarom zijn links dragende mensen altijd zo vredelievend? Opkomen voor de vreemdeling maar een kogel voor een tegenstander... Zou wel aan m'n vmbo opleiding liggen.

kw_nl | 04-11-05 | 15:42

@wannabeschwul: Dat was voordat Verdonk de scpeter zwaaide. Je weet toch? Toen de PVDA nog asielszoekers uitnodigde hier naar toe te komen, maar ondertussen hun dossiers al naar Congo faxte.

Mokum Kosher | 04-11-05 | 15:42

@didiboy11
Ga eens terug naar FOK!

@wannabecool
"kom maar met die kogel zou ik zeggen."
Met een beetje goeie wil kan ik dit wel eens helemaal verkeerd interpreteren...

ZI | 04-11-05 | 15:41

@fuckje: HA HA HA HA HA HA HA. Echt werelds!

Mokum Kosher | 04-11-05 | 15:39

Dus Verdonk moet toch dood wannabefidelenmao?

CaptainGrunn | 04-11-05 | 15:38

-edit doe eens niet-

didiboy11 | 04-11-05 | 15:38

pietje precies 04-11-05 @ 15:25

Neen, maar als het goed is worden de verantwoordelijken gestraft ivm dood door schuld. Als je mensen op sluit ben je verantwoordelijk voor ze.

wannabecool | 04-11-05 | 15:37

Wat loopt iedereen toch te zeike.
Net of we om die brand hebben gevraagd. Hoogst waarschijnlijk aangestoken, lijkt mij geen kortsluiting. Het complex brande net iets te snel. Niemand van ons was erbij, we kunnen niks zeggen. Een kennis van mij was erbij, hij wil er weinig over zeggen. Alleen dat ze verdomd hun best hebben gedaan. Er was behoorlijk veel paniek, en aangezien een aantal niet echt meewerkte ging het idd niet helemaal soepel. Dat ze niet kwamen kijken toen er brand werd geroepen kan wel kloppen, ze roepen om de 15 minuten brand... Ze doen nu heel zielig, maar dat zijn alle gevangene. Ze zijn altijd zielig en worden slecht behandeld...

kw_nl | 04-11-05 | 15:36

Carpa: dit zou echt niet haar eerste leuegn zijn nhoor,. Vraag dat maar de familie van die dode congolezen waarvan zij de persoonsgegevens NIET aan de congoloeze overheid heeft gegeven. Als die vrouw adem haalt liegt ze al.
gewoon een hoax, kom maar met die kogel zou ik zeggen.

wannabecool | 04-11-05 | 15:36

@pietje precies
Zodra mensen gelijk hebben haakt wannabecool af, hij houdt zichzelf graag voor gek. Maar hij krijgt professionele hulp hoor. Hij heeft nu alleen weekendverlof. Kan hij een heel weekend GS vervuilen met zijn linkse gezwets.

ZI | 04-11-05 | 15:35

lol@bwahaha

wannabecool | 04-11-05 | 15:33

@ Wannabecool

Krijg ik nog repliek of zijn de one-liners op?

pietje precies | 04-11-05 | 15:33

@didijongen,
ik ben een meid trouwens, erg?

fuckje | 04-11-05 | 15:31

didiboy11: jij bent geen weerloos meisje neem ik aan? Dergelijke types zien er dan meestal vanaf.

wannabecool | 04-11-05 | 15:31

Ow wat leuk... ik ben weer onderwerp van discussie :P

bwahaha | 04-11-05 | 15:31

. fuckje is Niet minder kwalijk figuur dan een willekeurige potenrammer. Laf en ziek!.

Fuckje wil ik wel in me boxring hebben ik zal dan een hoofdoekje dragen en wil dan zien of hij een man met ballen is.

didiboy11 | 04-11-05 | 15:29

4. Verdonk blijft ondoordringbaar

kozze | 04-11-05 | 15:28

@. pietje precies: 1-0 voor jou!

Mokum Kosher | 04-11-05 | 15:26

@wannabecool,
goed dat je geheugen weer is opgefrist!
Heb je je al aangesloten bij de Ummao?
Of leer je daar niets over bij VMBO-zwakstroom?

fuckje | 04-11-05 | 15:26

5. MAXIMO en wannabecool zijn mensen met een hele reeele kijk op de wereld.
GRAPJE!

CaptainGrunn | 04-11-05 | 15:25

2 Wannabecool 15.12

Dus als er een brand in een 'gewone' gevangenis was uitgebroken, en daarbij doorsnee criminelen waren omgekomen (moordenaars, verkrachters etc.), dan heeft de Nederlandse regering als gevolg van haar justitiebeleid (namelijk het opsluiten van misdadigers) een paar doden op haar geweten??? En dan besluiten we daarna deze misdadigers maar niet meer op te sluiten om zo'n drama in de toekomst te voorkomen?

pietje precies | 04-11-05 | 15:25

Ik hoor net via via dat de commandant van Guantanamo Bay Donner heeft gebeld om te vragen hoe hij dat nou precies voor elkaar heeft gekregen. De Yanks zoeken namelijk ook een methode om hun gevangen de tijd van hun leven te bezorgen.

Mokum Kosher | 04-11-05 | 15:24

oh, ja was ik alweer vergeten, fuckje is zo'n anti-moslim held die weerloze meisjes hoofdoekjes van hun hoofd trekt. Niet minder kwalijk figuur dan een willekeurige potenrammer. Laf en ziek!

wannabecool | 04-11-05 | 15:23

@ZI: Oh ja je hebt gelijk. Dat had eigenlijk nummer 1 moeten zijn. ;-) Zou het zo kunnen zijn overigens dat een van die gedetineerden daar heeft zitten spelen met klei en een batterij en dat de boel is gaan fikken?

Mokum Kosher | 04-11-05 | 15:23

@Mokum Kosher 04-11-05 @ 15:19

4. Dat netjes gekrijtte keus prima kunnen passen.

KaiserSoza | 04-11-05 | 15:22

@Mokum Kosher
3. Als je het niet eens bent met een minister mag je er op schieten.

ZI | 04-11-05 | 15:21

Wat leren wij hier nu eigenlijk van? 1. Nederlandse gevangenissen zijn de ergste ter wereld. 2. Misdaad loont niet. ;-0

Mokum Kosher | 04-11-05 | 15:19

Wat Der Icebear zegt.

Brusselmans | 04-11-05 | 15:18

@fuckje
Groningen is het Rif van Nederland...
Ga je tanden poetsen!!!

MAXIMO | 04-11-05 | 15:17

@Fuckje
Wannabe en Bwahaha zijn niet dezelfde. Met Bwa kan een normaal gesprek worden gevoerd, je wordt het alleen niet eens. Wannabe is een onversneden fascist, die ik nog nooit op enige relativering of poging tot humor heb kunnen betrappen.

Der Icebear | 04-11-05 | 15:17

@maximo,
strafbare feiten??? kom nou!!!
gewoon een terechtwijzing dat we hier niet in Riffcity wonen.

fuckje | 04-11-05 | 15:16

@wannabeschwul: Dank je wel, maar feit blijft dat het niet duidelijk is hoe die brand is ontstaan. Als het aangestoken is dan vind ik de schuldvraag afschuiven op de overheid alweer lastiger. Je kan dan wel praten van nalatigheid als blijkt dat het hele gebouw zeer licht ontvlambaar was. Ik wacht het onderzoek af en als dan blijkt dat alle veiligheidsregels aan de laars zijn gelapt dan is het tijd voor een parlemetair onderzoek en eventueel een hoofd, maar zeker niet dat van Verdonk, aangezien zij er niet over gaat.

Mokum Kosher | 04-11-05 | 15:16

De linkse media maken zwakzinnigen tot moordenaars door hun berichtgeving zorgvuldig in die richting te orchestreren. Ik ben geen voorstander van censuur maar ik zou graag zien dat het voor burgers eenvoudiger wordt om, namens politici die dat zelf niet willen, kunnen of mogen, journalisten en hun werkgevers aan te klagen wegens misleiding en foute opinievorming, waarbij forse vergoedingen moeten worden betaald aan de betrokken politicus, die dat weer niet als inkomen mag krijgen maar in de verkiezingskas van hun partij moeten storten.

Ksi-Ziks | 04-11-05 | 15:13

@ wannabecool

In jouw redenering mis ik ook weer de oorzaak van dat alles, namelijk dat zij die brand niet heeft aangestoken, maar er sprake is van een ongeluk, dan wel brandstichting door een gedetineerde.
Netzomin dat 'wij' niet verantwoordelijk zijn voor Sebrenica (het waren daar de serviërs die moslims afslachten, niet het Nederlandse leger).
Veranwoordelijk voor, is anders dan schuldig zijn aan.
Bovendien blijkt nu achteraf dat personeel het bluissen is belet doordat ze bekogeld zijn met biljartballen en keu's... toch ook geen onbelangrijk element in het hele verhaal.

pietje precies | 04-11-05 | 15:13

@ Der Icebear: Ik weet het. FUCK! Ik zit het net te lezen en denk.. shit het is beschuldigt en niet beschuldigd. Maar ja, je kan het hier bij GS niet meer editen. Nou ja balen en het boetekleed past.

Mokum Kosher | 04-11-05 | 15:12

@wannabhawawa,
je bent al net zo naïef als de Ummao.

fuckje | 04-11-05 | 15:12

Mokum: je hebt een puntje. Maar dat doet alles niets af van het feit dat de nederlandse regering als gevolg van haar vreemdelingebeleid minstens 11 doden op haar geweten heeft.

wannabecool | 04-11-05 | 15:12

@fuckje
Moet jij nodig zeggen!
Strafbare feiten opbiechten op GS zoals jij deed met dat zogenaamde losrukken van hoofddoekjes, dat is pas vervuiling...
Is de politie nog langs geweest of was het weer een 'moedig' leugentje?
Kudtkind!!

MAXIMO | 04-11-05 | 15:12

@Mokum
Beschuldigt

Der Icebear | 04-11-05 | 15:10

CaptainGrun: waar zeg ik dat?
Overigens geloof ik geen bal van het verhaal dat er op haar raam geschoten is. Zie mijn posting van 14:53

fuckje, triest man het idee dat jij mischien kinderen op moet voeden.

wannabecool | 04-11-05 | 15:10

@wannabeschwul: Was je er bij dat je zo zeker weet dat die bewaarders niets hebben gedaan? Je hebt je praatje weer mooi klaar voordat het onderzocht is. Je doet hetzelfde waar je haar van beschuldigd.

Mokum Kosher | 04-11-05 | 15:09

@wannabecool
Allereerst: die mensen zijn niet onschuldig. Die mensen zijn illegaal in Nederland. Sinds wanneer is illegaliteit niet meer strafbaar? De uitspraken die jij en vele met jou doen over de 'onschuldigen' die daar zitten komt neer op: Ze hebben niemand vermoord en zijn dus onschuldig. Dat is dus niet zo. Als je een pak boter in de supermarkt steelt ben je strafbaar, als je illegaal in Nederland bent, ben je strafbaar. Als die mensen echt onschuldig ind e gevangenis zouden zitten, denk je niet dat Amnesty International dan al 10 keer op de stoep had gestaan?
Daarnaast ga je nog even voorbij aan het belemmeren van de hulpverlening door de gevangenen. Ondermeer bedreiging met biljartballen en dergelijke. Ik noem dat niet echt onschuldig. Natuurlijk zijn daar fouten gemaakt waar het OM voor verantwoordelijk is. Maar dat betekent niet dat je een aanslag kunt plegen op een minister. Dan zit er gewoon een steekje bij je los.

ZI | 04-11-05 | 15:09

@wannabecool 04-11-05 @ 15:04

Berichten waarin gesteld werd dat ontzette langrecreanten in dat comlpex met biljardballen gooiden naar bewakers heb je voor het gemak even overheen gelezen, ofzeau?

Oostindisch links?

KaiserSoza | 04-11-05 | 15:08

Een hele prestatie dat constante
bagetalliseren van het multikuldrama.

iL Plagiatore | 04-11-05 | 15:08

@wannabecool
En mensen die naar jou puberale mening een misdaad plegen moeten maar doodgeschoten worden?

CaptainGrunn | 04-11-05 | 15:07

Wannabecool
flikker aub op met je domme linkse gelul

bigalow | 04-11-05 | 15:07

@captai..,
wannabecool, 9/11 was ook een hoax he, en Madrid en Londen! Wat zijn regeringen toch creatief tegenwoordig!

En Istanbul, Casablanca enz.... Of tellen die slachtoffers daar niet mee in je lijstje?

VOC | 04-11-05 | 15:06

Het eerste welgemeende neqschot van vandaag is verdiend gewonnen door w.b.c.
rechtstreeks vanuit Grunn!!

fuckje | 04-11-05 | 15:06

egwel: Donner is ook verantwoordelijk inderdaad, maar zij is verantwoordelijk voor een beleid dat onschuldige mensen in een dergelijke situatie heeft gebracht dat ze levend verbranden terwijl het personeel het te druk had om te zorgen dat er niemand onstnapte in plaats van de deuren open te doen.
Ook haar pogingen om meteen na het incident al te stellen dat het personeel adequaat gehandeld heeft kan mijns insziens als een poging om een geval van (minimaal) dood door schuld, onder het tapijt te schoffelen, medeplichtigheid aan een ernstige misdaad dus.

wannabecool | 04-11-05 | 15:04

@isser
Na jou

VOC | 04-11-05 | 15:04

Het is vrijdagmiddag, dan gaat * hele diepe zucht * in het kraakpand, huize wannabecool, de linksdraaiende retorieklangspeulplaat op.

KaiserSoza | 04-11-05 | 15:03

@wannabecool
Haal je hersens eens uit de verpakking. Die dingen heb je niet voor Jan Lul. Je bent niet goed bij je hoofd man. Wat je doet is het goedpraten van een aanslag op een minister. Een minister die haar best doet om het beleid uit te voeren wat is afgesproken in het regeerakkoord. Als je je daar niet in kan vinden is dat jammer, dat is nou een democratie. En als jou onvrede zover gaat dat je totaal niet kunt leven met het beleid van het huidige kabinet, dan donder je toch op? Het is in ieder geval idioot om deze aanslag niet te veroordelen en het huidige kabinet oorlogsmisdadigers noemt. Een aanslag op een minister telt voor jou dus blijkbaar niet zo zwaar als een brand in een cellencomplex? Mongeaul.

ZI | 04-11-05 | 15:02

fuckje roelt, grunn pauwer!

CaptainGrunn | 04-11-05 | 15:00

fuckje: gelukkig heb jij niets te zeggen in de wereld :)

wannabecool | 04-11-05 | 14:59

@Wannabe
Doen ze bij jou op het VMBO ook al niet meer aan staatsinrichting ?
Het departement van justitie is verantwoordelijk voor strafinrichtingen, kortom Donner is verantwoordelijk.

egwel | 04-11-05 | 14:58

@VOC 04-11-05 @ 14:32
ga eens dood.

Isser | 04-11-05 | 14:58

@maximo en wannabecool,
zoek alsjeblieft een cafe of moskee samen en ga daar verder ouwedozen, stelletje GS-vervuilers!

fuckje | 04-11-05 | 14:56

@ Momus 14.42

In jouw betoog mis ik de vrije keuze van de asielzoeker die hier naartoe komt.
Deze mensen gooien bewust hun paspoorten weg, of hebben een bende mensensmokkelaars benaderd die hen voor absurde bedragen naar het vrije westen loodst.
Deze mensen weten dat ze worden teruggestuurd als ze gepakt worden (als illegaal) of als ze wel de juiste procedure volgen kunnen worden uitgezet en teruggestuurd.... soort risico-aanvaarding dus.
Gelukkig zeg je 'terecht' in je betoog, want sommige mensen menen dat 'zieligheid' een criterium is om als politiek vluchteling hier te worden toegelaten (oorlogsslachtoffers, slachtoffers van verkrachting, aardbevings- of hongerslachtoffers etc.)
Ik kan die mensen die hiernaartoe willen vluchten niets kwalijk nemen (zou ik zelf ook doen) alleen in deze minister bewonder ik nu haar daadkracht.
Zij stelt, terecht, dat iedereen die niet om politieke redenen hiernaartoe vlucht het land wordt uitgezet en voegt de daad bij het woord.
Dus schrijvers, politici, journalisten, kunstenaars etc. die vanwege hun politieke activiteiten worden vervolgd zijn welkom, alle anderen (economische gelukszoekers en de slachtoffers van allerlei ellende) worden teruggestuurd....
Eerlijk beleid toch?

pietje precies | 04-11-05 | 14:55

Nederland prutsterroristenland, schieten op een lege kamer, dat zet zoden aan de dijk. Wat een heaumeaux.

Isser | 04-11-05 | 14:55

Hmz... Het gaat wel lekker in ons landje zeg. Een flinke tas met explosieven in Rotterdam, aanslag op Theo van Gogh, organisaties en schrijvers die moeten stoppen door bedreigingen (die marokkaanse, www.virtueelvaderland.nl en nog enkelen, Verdonk die word beschoten...
En ondertussen zijn er partijen die vinden dat Donner overdreven reageerd met zijn anti-terreurwetten ?

JohnyBeGood | 04-11-05 | 14:55

Niet dat het wat uitmaakt want op alle internetforums (check de Televaag!!) heeft iedereen zijn mening al klaar.

Kim Jong-il | 04-11-05 | 14:54

wannabecool, 9/11 was ook een hoax he, en Madrid en Londen! Wat zijn regeringen toch creatief tegenwoordig!

CaptainGrunn | 04-11-05 | 14:54

Kim Jong-il 04-11-05 @ 14:44 het is een HOAX, een afleiding van het criminele handelen van verdonk inzake het levend verbranden van mensen in omstandigheden waar zij verantwoordelijk voor was.

wannabecool | 04-11-05 | 14:53

MAXIMO: ik vermoed ook een hoax van deze bende leugenaars die zich "onze regering" noemen, maar alleen de niet moslims vertegenwoordigen. Mervouw Verdonk en Donner zullen zich hopenlijk ooit voor een rechter moeten verantwoorden over de doden in die gevangenis. Net als alle valse terreuralarms overigens, de haat moet er inblijven omdat binnenkort de financiele gevolgen van het handelen van dit crimineel kabinet (zorgstelsel, woningbouwbeleid etc etc) zichtbaar gaan worden in de portomonee van iedereen. Dan is racisme een handige bliksemafleider. Meteen ook de tegenstanders van de deelname aan de misdadige "oorlog tegen het terrorisme" met alle privacy- en andere gevolgen van dien gecriminaliseerd. "Als je onze slaafse houding ten op zichte van de amerikaanse oorlogsmisdadigers bekritiseert zul je wel met de moslimterroristen heulen".En dergelijke demagogische kulpraat.
Nooit vergeten, deze regering bestaat uit oorlogsmisdadigers, haatzaaiers en leugenaars.

wannabecool | 04-11-05 | 14:51

MAXIMO, ohnee, een steen is wel normaal! We leven nog altijd in een democratie, daar heb je andere middelen om actie te ondernemen als het je niet aan staat en anders ga je maar naar Cuba of Noord-Korea.

CaptainGrunn | 04-11-05 | 14:50

@Puntenslijper: Het mooie is dat er staat als iemand dat gebouw opblaast, terwijl er hoort te staan als een islamiet een gebouw wil opblazen.. ;-0 @VOC: wat je zegt is dus dat Verdonk het expres heeft gedaan en dat het oorspronkelijk verbrandingsovens zijn. Pittig! Maar wat je er ook mee bewijst is dat die illegaal wel een wapen dus op zak heeft om iemand ff een kogel door haar of zijn raam te jagen. Op dat soort gewapende mensen zit Nederland niet te wachten. Vandaar dus die oven. Snap je het nu? ;-)

Mokum Kosher | 04-11-05 | 14:44

Ik vind het een vaag ANP-bericht. Aan de ene kant wordt gezegd dat 'wapenexperts van Defensie denken dat het schot is gelost vanuit een gebouw aan de overkant".
.
Okay, maar dan lees ik het volgende: "Daarin staat dat de politie onderzoek doet naar de beschadiging van een raam van de werkkamer. De politie wil weten of de beschadiging is veroorzaakt door een projectiel en zo ja, om wat voor voorwerp het dan gaat."
.
Wat is het nu? Een onduidelijke beschadiging, of een kogel??

Kim Jong-il | 04-11-05 | 14:44

Als je mensen terugstuurt naar 'veilige' landen als Iran, je gewoon beleid voert waarbij gegevens over vluchtelingen worden doorgespeeld aan het land waar ze notabene uit gevlucht zijn, terwijl je aan de andere kant de reden waarom deze mensen zijn gevlucht in Nederland totaal niet accepteert (en terecht), je natuurlijk gedrag vertoont dat op zijn minst verwerpelijk is maar tevens indirect mensenlevens in gevaar brengt.

Ik keur niets goed, maar de huidige tijdsgeest is nu eenmaal zo dat er dan ook lieden rondlopen die dat met geweld willen bestrijden. Dus, nogmaals, fout, maareh.. ik kan me het goed voorstellen. Het is toch een beetje de terugslag van populitisch en op onderbuikgevoelens gebaseerd beleid en tja, dat mes snijdt aan 2 kanten Rita.

offtopic;
Het is uitermate dom om met biljardballen te gooien. Als je mist ben je je wapen kwijt, dus tenzij je op honkbal hebt gezeten; niet doen. Beter is om hem in een sok te stoppen en als slagwapen te gebruiken.

Momus | 04-11-05 | 14:42

Zo'n actie (als het een schot is)lijkt mij niet vreemd voor iemand die de verbrandigsovens van Rita op Schiphol heeft overleefd

VOC | 04-11-05 | 14:40

Mokum, leuke link naar die site van elqalem. Deze opmerking is wel aardig:
2: Als een moslim weet dat een individu een gebouw gaat opblazen, mag hij dan de politie informeren?
Kennelijk hebben de makers van deze site een niet al te hoge pet op over hun doelgroep.

Puntenslijper | 04-11-05 | 14:40

@iL Plagiatore: Dank je wel. :-)

Mokum Kosher | 04-11-05 | 14:39

ik ben benieuwd hoe NL reageert als Verdonk niet meer bovenaan de 'hitlijst' staat.

@Der Icebear: ze is zeker de beste minister op dit moment

Bloq | 04-11-05 | 14:37

@Der Icebear,
Groep 4 heb ik niet doorlopen. Ik Moet het doen met een spoedcursustje!

VOC | 04-11-05 | 14:36

@CaptainGrunn
Is de kogel dan al gevonden?
Zo ja, welk wapen is er dan gebruikt?
Het zou mij niets verbazen als het namelijk gewoon een steen betrof....

MAXIMO | 04-11-05 | 14:36

@ Mokum Kosher

Dat staat je netjes, krijt op tijd!

maar zo houd je het iig kosher.

iL Plagiatore | 04-11-05 | 14:35

@VOC: Wat bedoel je precies?

Mokum Kosher | 04-11-05 | 14:35

@voc
Bejegent. Had eens opgelet in de klas in groep 4.

Der Icebear | 04-11-05 | 14:34

Gewoon even wennen, welcome to the real world.
Politici overal in Europa worden al jaren scherp bewaakt.
Alleen in Nederland mochten we nog even op de fiets naar het werk.
Palme in Zweden werd al in '86 omgelegd.
Spaanse en Italiaanse politici zijn regelmatig doelwit.
Om over de rest van de wereld maar niet te spreken.
Een klein landje aan de Noordzee hield lang stand en wist zichzelf buiten de verdervelijke strubbelingen op deze wereld te houden.
Totdat Folkert het startschot gaf.
Einde.

vander F | 04-11-05 | 14:33

Ik hoorde vanochtend op bnr nieuws radio, dat er een ruit beschadigd was in het kantoor van Rita, maar dat er geen sprake kon zijn van een schot of een aanslag..... de bronvermelding was of dronken of de aivd volgens mij.

Karel Kruizenruiker | 04-11-05 | 14:32

@Mokum,
... en ondertussen janken en zielig doen als men niet op een koshere manier jouw soort bejegend

VOC | 04-11-05 | 14:32

Belachelijk hoe hier bijna lacherig over wordt gedaan. Gaan we nu geweld tegen politici al bijna goedkeuren of in iedergeval niet meer afkeuren? Ook al ben je het ergens niet mee eens, iemand anders beschieten is wel behoorlijk ernstig. Blijkbaar schuwen bepaalde groepen al geen middelen meer nu ze hun macht voelen slinken, stelletje fascisten!

CaptainGrunn | 04-11-05 | 14:32

@wannabebiljartbalinanus
'Censuur' is de juiste schrijfwijze. Als je 'cencuur' zou schrijven, zou je het als 'cenkuur' moeten uitspreken.

Der Icebear | 04-11-05 | 14:31

@Mokum,
... en ondertussen als men niet op een koshere manier een paar van jouw soort bejegend

VOC | 04-11-05 | 14:31

@iL Plagiatore: Je hebt helemaal gelijk. Ik heb wel eens een biljartkeu bij iemand in zijn hol gedouwd en die persoon was daar niet zo blij mee, maar hij kon weinig doen, want hij was geboeid en werd verdacht van terroristische activiteiten op de Westbank (dat is voor de leken Bos en Lommer). Uiteraard had ik wel eerst gekrijt.

Mokum Kosher | 04-11-05 | 14:29

Heerlijk zo'n spotprent!

VOC | 04-11-05 | 14:27

fuckje: wil graag cencuur zien?

wannabecool | 04-11-05 | 14:27

Pannie @ 13:34
Waarschijnlijk zit de kogel in haar lichaam maar is zij zo gevoelloos dat zij het nog niet door heeft....

MAXIMO | 04-11-05 | 14:27

Zit de AIVD ook achter de rellen in Parijs?

Drop | 04-11-05 | 14:26

KaiserSoza, daar sta ik niet van te kijken :)

wannabecool | 04-11-05 | 14:25

@ Mokum Kosher

niet lullig bedoeld maarre,
ben je ervaringsdeskundige wat betreft
de biljartkeu ?

iL Plagiatore | 04-11-05 | 14:22

@KaiserSoza,
zoals gebruikelijk. Taakje voor Joris?

fuckje | 04-11-05 | 14:21

gedaanteverwisseling@wannabecool? toch best goed gekozen nick.

neuzel | 04-11-05 | 14:20

"schrijftafelmoordenares"

schrijf·ta·fel moor·de·naar (de ~ (m.), ~s)
1 iem. die een tafel voor alle administratieve werkzaamheden => bureau vermoord heeft.

Aldus de van Dale. Mij ontgaat de strekking van het betoog van wannabecool.

KaiserSoza | 04-11-05 | 14:20

WIJ WAREN HET NIET! het 42ste was toen op oefening ergens tussen usquert en warffum!
..
verder is het natuurlijk triest dat ze beschoten is. ondanks dat ze een verschrikkelijke trol is is het van de gekke hoezeer nedreland aan het afglijden is.

kolonel klootoog | 04-11-05 | 14:15

@wannabecool
kom je nu hier je onzin verkopen? kreeg je in het topic in nieuws te weinig support ofzo?

deurbel | 04-11-05 | 14:11

@Puccini: Heb je wel eens zo'n bal tegen je kanis gehad? Of een keu in je reet gekregen? Geloof me, een mens gaat al van minder tegen de vlakte. Een biljartbal tegen je kop is dus inderdaad gevaarlijk. Je kijkt te veel films waarin de held 434 kopstoten en schoppen zonder problemen opvangt en overwint. Nou zo werkt het niet.

Mokum Kosher | 04-11-05 | 14:09

@ iemand dood kunnen gooien met zo'n bal

Of bewusteloos en dan de mitrailleur afpakken.

Drop | 04-11-05 | 14:06

KOM ALLEMAAL HIER NAAR TOE!! NEDERLAND IS HET PARADIJS! ECHT WAAR! HEUS! Oh shit, die gasten luisteren ook nog naar mij.

Mokum Kosher | 04-11-05 | 14:05

@Puccini, ik wist niet dat er nog biljartafels stonden. (menig buurthuis zou dat ook best willen)

Rest In Privacy | 04-11-05 | 14:05

@pietje precies 04-11-05 @ 14:03
Wannsee Konferenz paranoia lijkt me inderdaad niet opportuun.

style.councillor | 04-11-05 | 14:05

@ Amsterdammer: Biljartballen gooiende Afghanen? Wat gevaarlijk, ze hadden wel iemand dood kunnen gooien met zo'n bal.

puccini | 04-11-05 | 14:04

@ wannabecool

"schrijftafelmoordenares"
Zware woorden jongen..... Ik begrijp dat zij de bevelen tekent die asielzoekers naar de gaskamer of het concentratiekamp sturen in jouw optiek?
Of er voor zorgt dat de treinen met veewagons naar de asielkampen op tijd rijden?
Dat je het niet eens bent met haar beleid is oke, maar door dit soort woorden (net als 'deportatie') krijgt allerlei slag mensen (ik zal nu niet stigmatiseren door ze te benoemen) rare ideeën (die denken echt dat zij te vergelijken met Eichman is)

pietje precies | 04-11-05 | 14:03

@ZI en @Carpa, inderdaad , het is NOOIT goed in dit land, waar we hier errug goed in zijn is klagen... klagen... en nog eens klagen. Verdonk zou niet mijn vriendin zijn maar als minister vind ik haar als één van de beste uit de verf komen. En het is is eigenlijk niet normaal dat een minister niet meer gewoon lekker op de fiets naar het werk kan komen of een kogelvrijvest aan moet.
We raken er (jammergenoeg) aan gewend dat bewindslieden beveiligd over straat gaan (als ze al over straat kunnen gaan).
Maar gelukkig dat ik hier op geenstijl af en toe nog wat satire zie zodat ik er ook maar om kan lachen.

Rest In Privacy | 04-11-05 | 14:02

Ook zij kan wel een cursus PR en mediatraining gebruiken, maar die brand in dat opvangcentrum was er ook wel gekomen met Kokkie nog in het kabinet. Over die biljartballengooiende Afghanen tijdens het brandje hoor je geen kip.

Amsterdammer | 04-11-05 | 14:02

@wannabecool: Ze toont juist menselijkheid door een beleid te hebben dat duidelijk en snel is. De vorige kabinetten hebben juist voor de schrijnende situaties gezorgd en daar word zij nu op afgerekend.

Mokum Kosher | 04-11-05 | 14:02

Nog FF en we krijgen overheidsspotjes op TV in de trand : Burgers wees(t) voorzichtig, doodgaan is uw keuze.

style.councillor | 04-11-05 | 14:01

Sorry, ben niet zo'n aanhankelijk type naar vreemde vrouwen, maar die Verdonk vind ik een tof wijffie. Ik hou van mensen die ergens met passie over praten/aan werken. Als tegenstander tegenover Verdonk zou ik serieus bang zijn dat ze mijn strot zou afvreten, echt waar. Wow. wat een mens!

linksisooknietalles | 04-11-05 | 14:00

@wannabevarkensvlees
Ze is de beste minister van dit kabinet.

Der Icebear | 04-11-05 | 14:00

@wannabecool
En dan hou je pas op met haar werkkamer te beschieten? Haal anders je hersens even uit de stand-by.

ZI | 04-11-05 | 14:00

Het enige wat ze hoeft te doen is wat menselijkheid tonen, ze is nu zo'n gedreven schrijftafelmoordenares.

wannabecool | 04-11-05 | 13:57

"laat je niet kisten door al die onbenullen"

moet letterlijk genomen worden I presume

style.councillor | 04-11-05 | 13:56

@Carpa
Inderdaad. Maar het is pas een aanslag op de democratie als er doden vallen. En zelfs dat is niet genoeg, want de doden roepen het altijd over zichzelf af. (Fortuyn, Van Gogh). Stelletje idioten.

ZI | 04-11-05 | 13:55

Willen alle illegalen en Afghaanse oorlogsmisdadigers zich naar het huis van pek en veren begeven. Wat hij bedoelde te zeggen was dat zijn huis van iedereen is en niet Nederland. De uitdrukking is dan ook "Mi casa es su casa" en niet "Mi país es su país."

Mokum Kosher | 04-11-05 | 13:55

Je houdt van de politiek en je komt door je goede inzet en talent in de ministerraad te zitten..... Het is haar droom geweest. Nu zit ze daar, met een kogelvrij vest aan, met een aangeschoten kantoorraam, met bewakingsgorilla's om zich heen en zonder enige vorm van privacy. En dat allemaal omdat het zo'n kutland is hier met zoveel van die kutmensen, waardoor het iemand onmogelijk wordt gemaakt zijn/haar werk te doen. Rita, ga door, laat je niet kisten door al die onbenullen. Kus

puccini | 04-11-05 | 13:54

Wie de neuq is 'Maxi' onder die rouwadvertentie van die misdadigert?

Der Icebear | 04-11-05 | 13:53

@DJW, is dat de alternatieve ceremonie voor mensen die vrouwen geen hand willen geven?

Muxje | 04-11-05 | 13:53

Ze belde met de gevangenisdirecteur om te vragen of de cellen van Samir A en Mohamed B ook brandgevaarlijk zijn.

Mokum Kosher | 04-11-05 | 13:52

verblijfsvergunning = paspoort

DJW | 04-11-05 | 13:51

Ik denk dat ze met Kalou belt om even te laten weten dat zijn verblijfsvergunning voor hem klaar ligt; of ie 'm even met zijn tanden tussen haar decolleté uit wil komen vissen. Ze wil de ceremonie graag een persoonlijk tintje geven...

DJW | 04-11-05 | 13:51

De Google ad boven aan deze pagina wijst de goede kant op.

Muxje | 04-11-05 | 13:50

@ZI je haalt de woorden uit mijn mond... En nog een tandje erger, ook dit kun je zien als een aanslag op de democratie. Ook Verdonk is maar een mens, en het zou me zeer verbazen als dit geen indruk maakt op haar en derhalve haar werk beïnvloedt. Je zou jezelf eens in die positie moeten plaatsen en je dan afvragen of jij op dezelfde manier door zou gaan. Het is een grof schandaal ( dat dit soort dingen kennelijk gebeuren en het is een nog grover schandaal dat er dan hersenlozen zijn die roepen dat ze dan maar niet zo'n beleid moet voeren.

Carpa | 04-11-05 | 13:50

hee, m'n indymedia-tags zijn verdwenen...

pek en veren | 04-11-05 | 13:50

<indymedia>
Nederland is van iedereen, en immigratiebeleid is racisme.
</indymedia>

pek en veren | 04-11-05 | 13:49

Met John, om te vertellen dat de hoax rond het vermeende AIVD lidmaatschap van Mohammed en z'n vrindjes, bewust naar Katja gelekt is (ik zou ook wel eens naar Katja willen lekken, maar dat terzijde), om zo karaktermoord te plegen binnen de Hofstadclan.

style.councillor | 04-11-05 | 13:48

Ow shit. Ik was verplicht de sponsors te noemen. Hierbij dan:
0900-hofstad wordt mede mogelijk gemaakt door de AIVD. Bijzondere dank gaat uit naar de financiële en materiele hulp. AIVD is een registered trademark van Johan en Piet Hein unlimited.

bwahaha | 04-11-05 | 13:47

Zal me niets verbazen als ze binnenkort eens de pijp aan Maarten gaat geven en een dikke vinger opsteekt.
Maar ach, die Jort Kelder zit ook nog steeds bij Quote.

Puntenslijper | 04-11-05 | 13:47

Ik denk dat ze met JPB belde om hem toch over te halen om te tekenen!
www.volkskrant.nl/denhaag/113108385209...
DEN HAAG - Premier Balkenende weigert zijn handtekening te zetten onder een tijdelijke wet die nog deze regeerperiode het referendum mogelijk maakt, ook als een Kamermeerderheid dat wil. In de parlementaire geschiedenis is dat ongebruikelijk.

~Pyro~ | 04-11-05 | 13:46

Het blijft een hete MILF!

Pannie | 04-11-05 | 13:46

Ze belt overigens met:
0900-hofstad (?3,50 pg)
Verlegen om een bedreiging? Het kan binnen een kwartier per SMS, E-mail of telefonisch. Ouderwetse post kan ook(hiervoor geldt een toeslag).
Nieuw! Nu ook bezorging van kogels. Uw kogel niet binnen 15 minuten ontvangen? Dan is het gratis! U hoeft niet thuis te blijven voor ontvangst. Wij deponeren de kogel netjes door een brievenbus, of door een ruit wanneer er geen brievenbus is.
Tegen een meerprijs doen wij ook zelf ANP berichten opstellen en GS linktips.

bwahaha | 04-11-05 | 13:45

Dat was geen kogelvrij vest, dat was d'r korset van walvisbalijnen.

Conan de Rabarber | 04-11-05 | 13:44

Ze belt om een bom in een moskee af te laten gaan. Rita slaat terug!

graaf Dracula | 04-11-05 | 13:42

@Age quod agis
Wekt haat op? Volgens mij hadden we een daadkrachtige minister nodig op dit gebied. En nu hebben we die en strookt het niet helemaal met jouw opvattingen en dan is het ineens begrijpelijk dat er geschoten wordt op een minister. Zeg dat eens 10 keer hardop: "dat er geschoten wordt op een minister" en dan hoop ik dat je straks zegt dat het best dom was wat je zei.

ZI | 04-11-05 | 13:42

het was Volkert, zo te zien draagt ze nl. bont.

TRS | 04-11-05 | 13:38

K3?

Pannie | 04-11-05 | 13:38

Juist @Age qvod agis,
daar wist Johan de Wit ook over mee te praten.

pocoloco | 04-11-05 | 13:38

Samir A's foto-onderschrift kan 1 op 1 worden overgenomen hierboven:
Wat ben je lelijk van dichtbij!

bwahaha | 04-11-05 | 13:37

@Pannie
Inderdaad ja. Gewoon uit alle mogelijke hoeken schieten en dan kijken welke kogel niet in de muur terecht komt, omdat daar al een kogel in zit.

Whipple | 04-11-05 | 13:36

Dit vind ik nou echt een prachtpostje :)
Iedereen, a la K3 ! # Wie heb ik aan de lijn ? Hallo Hal-lo?

bwahaha | 04-11-05 | 13:36

@Pannie
Het was een vogeltje dat tegen het raam aanvloog. Terroristen gebruiken nu met kippepest geinfecteerde vogels om aanslagen te plegen...

da wizard | 04-11-05 | 13:36

Hirsi Ali heeft net een sniffie genomen zo te zien...

Pannie | 04-11-05 | 13:36

Ik heb alleen nog niks over een eventuele 'kogel' gelezen, beetje vreemd....
Lijkt me trouwens heel makkelijk te bepalen aan de hand van een kogelgat in een raam en een kogelinslag in een muur waar vandaan er geschoten is.

Pannie | 04-11-05 | 13:34

Met of zonder kogelvrijvest, ze blijft een stijve hark...

da wizard | 04-11-05 | 13:33

alhoewel het beschieten van een minister nou niet echt past in een parlementaire democratie, kan ik me wel voorstellen dat het beleid van dit liegende, kille en zwakzinnige kabinet gevoelens van haat opwekt.

hoop dat de kogel aftrekbaar van de belasting was

Age quod agis | 04-11-05 | 13:32

Overal te pas en te onpas bellen is hip in Nederland. Dan pas tel je mee.
Dus niet zo zeuren en overal wat achter zoeken. Ze gedraagd zich als een rasechte Nederlander.

Dikke tieten | 04-11-05 | 13:31

ze heeft ook al van die strakke sportlippen

neuzel | 04-11-05 | 13:29

Als je als politicus niet bedreigd wordt hoor je er niet bij en wordt je ook niet serieus genomen.
Ziedaar, het probleem Balkenende...

da wizard | 04-11-05 | 13:29

ik moest toch ff om je lachen pocoloco :P

Fruitcake | 04-11-05 | 13:29

Ze doet alleen maar of ze belt.
In feite wijkt ze voor Ayaan weg om de schutter vrij zicht te geven...

pocoloco | 04-11-05 | 13:28

met de shoarmazaak om de hoek natuurlijk!

Fruitcake | 04-11-05 | 13:28

met John, logisch

movement | 04-11-05 | 13:28

Ze belde niet; ze was een nieuwe ringtone aan het installeren.

Albert Heijn | 04-11-05 | 13:26

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl