
De gevangenen die in afwachting van hun uitzetting een brandje ovverleefden, blijken niet zo zielig te zijn als oud-burgemeester
Ed van Thijn ons wil doen geloven. Zo zijn de bewakers tijdens de dodelijke brand ernstig gehinderd toen zij probeerden mensenlevens te redden. Dat heeft de pastor van het uitzetcentrum tegenover Netwerk verklaard. Volgens de geestelijke hebben de in de media verketterde bewakers alles in het werk gesteld mensen te redden. Ze werden alleen gehinderd door een aantal inboorlingen die hen belaagden met
biljartkeus en biljartballen. Maar ondanks deze feiten, blijft het schrijnend dat blijkbaar geen Nederlander de weg weet te vinden naar het
condoleanceregister. De eerste de beste B-artiest kan rekenen op duizenden steunbetuigingen, terwijl die arme stakkers die omkwamen sinds 27 oktober slechts door
twaalf mensen een hart onder de riem is gestoken.
Reaguursels
InloggenWaarom gooiden de asielzoekers biljartballen?
Ze hadden geen keus.
www.ad.nl/binnenland/article54278.ece
hmmm hoe zou dit nu komen???????
ik vindt het heel erg wat hier gebeurd is hetzijn natuurlijk ook mensen ,maar de eerste aasgieren Lees (advocaten)zijn al op de scene want er is goud geld te verdienen onder het mom van humaniteit.
ze kunnen allemaal mijn rug op.
ik wens de families veel sterkte toe
Dat was even voor @veest vam pim
weet je eigenlijk al hoe dat brandje is ontstaan...?
Nou zeik dan niet zo en ga weer terug naar je knuffelboom om dáár je kennelijk bestaande kampsyndroom uit te huilen...!
@iris_louise
Dag buuf! ;)
Alahs gehackbarrrrr ,frikandelen en bereklauwen gratis af te halen.
'De meeste' en dan ineens '100%' allemaal zonder bronvermelding. Over kulverhalen gesproken.
Het hele probleem is dat die pechvogels geen Nederlands begrepen. Evacueren in veertig talen, dat gaat traag. En "Leg néér die bal!" verstaan ze duidelijk ook niet.
8 Jaar geleden stikte een aan handen en voeten geboeide asielzoekster tijdens dr deportasivlucht van Brussel naar Nigeria in een kussentje dat twee tot drie Reichswachters op haar gezicht douwden om te voorkomen dat ze tijdens de vlucht huiswaarts zong, want een afgeschreven mens mag bij ons de gewone passagiers, de mensen die wel waarde hebben dus, niet storen tijdens de lijnvlucht waarop ze geketend worden meegezeuld omdat aparte vluchten te hard aan georganiseerde massadeportasi doen denken. De Reichswachters die het wicht smoorden, kregen opschorting van straf én de gelegenheid om zich in een gemediatiseerd proces zelf als slachtoffer voor te stellen. De nabestaanden kregen pas een jaar of zo geleden de schadevergoeding die ze was toegekend door de rechter. De verantwoordelijke ministers daarentegen konden de dag na de doodslag al opstappen. Terwijl zij dat klotekussen nooit in hun handen hadden gehad.
Makemy.com hoeft pas hierna te beginnen lezen: dat gepraat over de chain of command en over eindverantwoordelijkheid is leuk en aardig, maar als er een hok in de fik schiet en de evacuatie van dat hok loopt in de soep, dan kijken we éérst naar diegenen die betaald, opgeleid en aangesteld werden om dat hok en de mensen die er in zaten in de peiling en vooral heel te houden. 't Is niet Remkes of Donner of Verdonk die die stekker heeft uitgetrokken.
Als je iemand uit een niet Schengen land uitnodigd en die vraagt later ergens in het Schengen gebied asiel aan, dan kost dat de uitnodiger 23.000 euri per jaar.
.
De meeste asielzoekers worden door de familie die zelf vaak nog in de procedure zit uitgenodigd voor familiebezoek maar zij hoeven die 23.000 euri nooit te schokken al vraagt 100% asiel aan met een asielig en oncontroleerbaar kul verhaal.
@Mr.Moore
Wat een eikel ben jij, nog een keer die url dan:
http://www.indymedia.nl/nl/2005/11/31455.shtml
Sorry, vergat de URL waar ze lekker tekeer gaat, mooi gedicht trouwens Joke ;)
Greetz,
Mr Moore
Kennen we Joke Kaviaar nog ? http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/008606.html . Ze is weer lekker bezig op Indymed. Ik kan er niks aan doen maar ik vind deze wel sterk van haar, haha : http://home.planet.nl/~blom8919/31476.jpg
Greetz,
Mr Moore
ok, ik ben zwakzinnig :(
Is het niet biljartCue? of ben ik nou zwakzinnig
De censuur op het condoleanceregister is wel erg streng. Ik wilde mijn steun betuigen aan alle medewerkers die op dit moment moeten leven met de beschuldigingen dat zij (mede)verantwoordelijk zouden zijn voor de dood van de slachtoffers. Binnen no time was deze steunbetuiging weer verwijderd. (Had ik er misschien beter toch niet bij moeten vermelden dat dit in mijn ogen de ECHTE slachtoffers zijn)
@Chiant: als je niks kan terugzeggen, zég dan ook niks terug.
Kun je nu wel gaan nuanceren van bolletjesslikkers en zo, maar dat deed je zelf niet, dus moet je der nu niet mee komen aanzetten. Een redenering die neerkomt op 'bolletjesslikkers mogen wél levend verbrand worden' is trouwens niet iets dat veel discussie toelaat.
Dat hele biljartballenverhaal stinkt uren in de wind: een pastoortje dat er niet bij was gaat 'omdat de kant van het personeel te weinig wordt belicht' wat vertellen in de media. Maar vertelt-ie over het personeel? Nee, hij vertelt een hartverscheurend verhaal over hoe hard zo'n biljartbal wel niet aankomt en hoe onheus die gedetineerden zich wel niet hebben gedragen - zonder in de buurt te zijn geweest, dus zuivere 'hearsay'. Daarbij weerlegt hij NIKS van wat er eerder over de afhandeling en evolutie van die ramp is gezegd. Hij verlegt alleen maar de focus waarbij hij de groep waarin de slachtoffers zijn gevallen, de zwarte piet probeert toe te spelen. En GS en wij nemen dat allemaal klakkeloos over. Niet meteen aanleiding om in 't vervolg nog hoog van de toren te blazen over andere media, om Nova niet te noemen.
Het wordt steeds duidelijker dat de illegalen de ramp zelf hebben veroorzaakt en verergerd om een verblijfsvergunning te kunnen krijgen.
@. Jim Beam
Gouwe ouwe ontsnappingspoging, welke gelukt is.
Zulke branden zouden vaker moeten gebeuren; het zou Verdonk een hoop werk schelen.
@Fleischbaum: De eerste de beste B-artiest heeft meer talent en is bekender. Misschien heeft dat er iets mee te maken. Open voor je gemoedsrust anders gewoon een gironummer.
Waarom zo moeilijk doen? Er zijn toch schijnbaar genoeg geitenwollensokkendragers die deze mensen lief en aardig vinden. Haal die mensen bij elkaar, stel ze persoonlijk en financieel verantwoordelijk voor deze mensen dan heeft iedereen zijn zin
Hoe is die brand onstaan eigenlijk?
Bij de meeste belabberde B arties die gewoon in stilte een stadion vult, staan er tenminste overal ook linkjes naar die registers in de artikeltjes. Ik ga er echt niet naar zoeken hoor.
Burnie: lijkt me een goed idee. Al die geitenwollen sokken die we hoorden zeggen dat "we die mensen hebben laten verbranden" moeten er nu een in huis nemen. En dan kijken wat er gebeurd.
In elk land ter wereld beland je op een gegeven moment in de gevangenis indien je daar zonder de juiste papieren of verblijfsvergunning rondloopt.
Ik herinner me trouwens nog dat een Amerikaanse maat van mij 22 jaar geleden al bij een controle werd opgepakt en de grens werd overgezet omdat z'n verblijfsvergunning (3 maanden meen ik) verlopen was, wat is daar nou vreemd aan?
Ik heb een mooi voorstel aan alle mensen die een generaal pardon willen voor de overlevenden van de cellenbrand: Neem er een in huis en draag de verantwoordelijkheid voor diens levensonderhoud en gedrag. En niet straks komen janken als blijkt dat het om ordinaire criminelen gaat.
De biljartballen hadden geen keus.
Of uitgeprocedeerde asielzoekers al dan niet in een cel moeten worden opgesloten, laat ik in het midden.
Het valt mij op dat ik niets lees over de verklaringen van een onherkenbaar gemaakte bewaker van Schiphol bij Nova afgelopen zaterdag. Die verklaarde dat minister Donner vorig jaar het cellencomplex heeft bezocht en toen heeft gesproken met een groep bewakers. Verder verklaarde hij dat hij zelf heeft gehoord dat de misstanden die er in het cellencomplex waren (o.a. brandveiligheid) aan de minister zijn medegedeeld.
Deze beweringen lijken me vrij simpel te verifiëren.
Als ze kloppen heeft de minister blijkbaar geen macht gehad om de misstanden op te lossen, zo niet heeft hij het (eventueel na overleg met penningmeester Zalm) gewoon laten waaien.
Ik ben benieuwd of iemand dat uit gaat zoeken.
Benieuwd hoe Femke braaksema hier op reageert.
Zo voorbarig als haar partij en C.S. reageerde vandaag naar Verdonk valt hier ook wel uitleg over te geven.
Alleen zal hier de uitleg wel laten wachten tot het ondezoek klaar is.
Iemand een voorschot op de uitslag?
nou naar je nest... ik ook... kusje mee en lekker slapen!!
Jezus, moet morgen vroeg op! Heb me weer een beetje laten gaan. Kan niet op werk reageren. Wordt gemonitoord.
Daarom pas later op de avond.
Ik vind het steeds leuker worden op GS.
Op sommige topics tenminste.
Als je iedereen maar in zijn waarde laat.
trustuh...
pc is ook moe.
@veest van pim @01:18
Dit heeft geen zin. Lees je eigen post nou nog eens terug en vertel me dan oprecht of je nog steeds van mening bent dat je daarmee in alle overtuiging en met alle argumenten hebt gezegd wat je werkelijk wilde zeggen en of het inderdaad inhoudelijk en overtuigend bijdroeg aan de discussie.
-
@veest van pim @01:26
Nee, natuurlijk niet, maar dan heb ik het over terechte asielzoekers en niet over simulanten of bolletjesslikkers. En natuurlijk zal het middengebied grijs zijn en zullen er in dat systeem ook (helaas) wel eens échte asielzoekers onterecht een poosje in de Nederlandse afwachtingscel belanden. Dat is dan bijzonder betreurenswaardig, maar nog steeds een stuk beter dan de situatie in het land waarom men dat land in eerste aanleg is ontvlucht.
@. iris_louise 02-11-05 @ 01:50
Houwen zo.
Trustuhhhhhh.
ik duik er maar ook eens in.
heb nog wel een bagel liggen.
er duikt helemaal niemand bij mij in bed....
@ gebbetje:
ja, ik ben wel toe aan een kopje thee met een koekje, eigenlijk..
ik heb in de abrikozenstraat gewoond, ben nu geemigreerd naar voorburg, maar ik stap in den haag op de tram...
@ k1100; Ow nu moet ik je lekker gaan vermaken? Ik denk dat ik maar lekker bij Iris in bed duik, weltrustuh
@. gebbetje 02-11-05 @ 01:41
Ga eens effe lekker dood. Of het hier zo interessant is.
@ iris; Mee eens!
ik heb een nog beter plam gebbetje....
ik ga naar mijn nest
Erwin rommel; koekje erbij?
@. iris_louise 02-11-05 @ 01:34
Geboren: Waar het CS vroeger,was, Jan van Riebeeckstraat.
Opgegroeid in de Vlierboomstraat, tot mijn zeventiende, daarna Rijswijk.
@Iris & K100; ga es ff lekker emmesennen!
Bah,
Wat leef ik toch in een lam land. Het is dat ik het er zo goed heb, maar dat ligt niet aan de mentaliteit van de mensen, merk ik...
Iedereen die hier zo negatief zit te zeiken wens ik een ellendig leven en een nog ellendigere dood toe. Vraag jezelf eens af wat je betekent voor onze sameleving en voor onze beschaving. Veel mensen moeten zich diep schamen. Jullie zeiken Nederland kapot, zoals je de dikke muren van een kerk kapot kunt zeiken als iedereen maar 30 jaar meedoet op dezelfde plek.
Voor de negatievelingen: ga dood en doe dat a.u.b. erg pijnlijk en ellendig.
En doe het snel zodat jullie niet nog meer gaan kosten dan die stomme vreemdelingen die hier hun geluk komen zoeken!!!!
Niemand is mijn Heer en ik minacht de meesten van jullie, stelletje egoisten.
Doe eens echt iets en ben niet zo negatief!!! Stelletje volwassen kutkleuters.
Groeten,
Heer Rommel
nee joh dat moet ik echt veel te hard op lezen en dan denken mensen weer dat ik gek ben. Ik lees m wel ergens als ik een biertje zit te drinken bij iemand dan is mijn haags altijd veel vloeiender...
Uit welke buurt kom je?
@iris
Heb net een halve franse kaas met een zooitje toast in mijn bek gedouwd en voel me nu een stuk beter. Heppie trouwuhs al de nieuuwhe haagse Harry gekocht. Kréght zuah, en kohmpleat baggahh. lachuhhhhhhhh
volgens mij is die verdonk trouwens chronisch lam...
en die femke is ook een kut met d'r hese zeikstem en d'r pottenkop...
sorry, ik liet me even gaan
.
PVDR sucks
Probeer het maar eens te finacieeren
@Chiant: in je land van herkomst een vergunning regelen als je politiek asiel vraagt. Geloof je 't zelf?
ja maar wel lekker...
Als ik om half zes eet dan moet ik echt om 21.00 23.00 en 2.00 ook eten... Heb toevallig net nog een gehaktbal in m'n mik gedouwd...
On the bright side: bijna tweeduzend man vindt PRFDV een aanwinst voor Den Haag! :) Woonde ik in Nederland, dan ging ik nu een winterslaap overwegen.
Mocht het overigens iemand boeien: ik heb meer over de Nederlandse politiek geleerd van Paul Groot, Owen Schumacher, Van Muiswinkel, Van Vleuten en Heerschop dan van Ferry Mingelen.
@. iris_louise 02-11-05 @ 01:14
Om plusminus half zes wordt het al heel stil, en dat zegt wat over gemiddeld Nederland. Ze moeten eten. Ik moet morgen wel werken, maar ik weiger om voor eenen naar bed te gaan. Ik reageer ook meestal na ons eten. Dus na tienen.
Slapen is trouwens tijdverspilling.
@Chiant: conventie van Genève was hier niet van toepassing, maar Wedden Dat ook niet. Conventie haalde ik aan als voorbeeld van hoe een beschaafd land zelfs z'n ergste vijanden niet zo hoort te laten verrekken als in Schiphol Bay is gebeurd. En nou moeten we ons godverdomme druk maken over een biljartbal?
Eérst dat onderzoek maar laten lopen en mij en vooral Nederland dan eens vertellen wat voor excuus er te verzinnen is om mensen in afgedankte kippehokken letterlijk te laten stikken.
Praatjes over biljartballen en Nova... Wat een godverdomde schijtlaarzen.
Was me trouwens eerder niet opgevallen hoeveel lui hier geobsedeerd zijn door Nova; Alsof Clairy fuckin' Polak die hokken in de hens heeft gejaagd. Haal je kop uit GS' reet en gebruik 'm om zélf na te denken, lui. Media die andere media afzeiken doen dat meestal niet uit pure onbaatzuchtigheid.
ja maar daar is het ook stil gevallen....
en ik heb nog niet zo heel veel zin om naar mijn nest te gaan.
@. iris_louise 02-11-05 @ 00:49
LOL, stadsgenoot,
het vorige topic was véél leuker.
Mijn commentaar van:02-11-05 01.00u was voor Chiant. Sorry voor de eventuele onduidelijkheid.
Als jij bij "wij" hoort, dan sta je toch ook voor de dingen die je in je lijstje opsomt? ofnie soms? Zoniet dan ben je een huichelaar die zich verschuilt achter de term "wij". Hypocrietje?
. gebbetje 02-11-05 @ 00:47
Tot zo!
@gebbetje:
Omdat ik weergeef wat WIJ als samenleving hebben afgesproken. Als je in mijn betoog het woord wij en we vervangt door "ik" dan komt het erop neer dat Chiant:
- immigranten opsluit
- illegalen opsluit
- vreemdelingen de mogelijkheid van bezwaar en beroep ontneemt
- illegalen terugstuurt
Chiant is echter geen politicus en ook geen opsporingsambtenaar.
Door de wijze waarop ik e.e.a. neerzet moge naar ik hoop blijken wat mijn mening is.
@chiant
het is toch niet erg om een koran door te plee te spoelen?
Als ie van te voren maar gebruikt is als pleepapier, want anders is het zonde,
vind ik dan hè.
@QNYwhatever; Ga eens naar bed!!! Je moet er weer vroeg uit voor je vrijwilligersbaantje.
Op dit moment is de schrijnende onwetendheid van personen die niets met de kwestie van doen hebben, maar op allerlei podia, waaronder het internet, hun nutteloze en nergens op gebaseerde meninkjes de vrije loop laten gaan, een niet te onderschatten probleem.
Opgeklopte stemmingen, Klok zonder klepel geluiden, rechts, links, maakt niet uit.
Iedereen mag en kan zeggen wat ie denkt, maar in de meeste gevallen is zwijgend nadenken de beste optie.
Ga vrijwilligerswerk doen, niet lullen maar poetsen!
@chiant; Waarom praat je alleen maar in "we en wij" vormen??? Heb je geen eigen mening ofzow?
@Rabarberke:
Wij flikkeren geen immigranten in de cel, wij sluiten illegalen op in afwachting van hun uitzetting omdat zij illegaal zijn en hier dus niet thuishoren.
Als wij willen voorkomen dat ongewenste vreemdelingen opgesloten worden in afwachting van hun bezwaar, beroep en uitzetting, dan moet wij ze mogelijkheid van bezwaar en beroep ontnemen en meteen retourzenden. Maar we willen toch wél een rechtsstaat blijven, waar zélfs illegalen de mogelijkheid hebben om hun (vermeende) recht te halen? Dan zit er dus niets anders op dan ze op te sluiten, want illegaal zijn mag niet. En als ze dan uiteindelijk toch legaal mogen zijn zijn laten we ze vrij. Anders sturen we ze terug. Ze hadden het ook kunnen voorkomen door in land van herkomst een vergunning te regelen. Dan zouden ze van meet af aan legaal zijn en nooit opgesloten zitten.
Ik begrijp overigens best dat je je argumenten kracht wil bijzetten door er incidentele excessen (die ieder zinnig denkend mens zal veroordelen) bijhaalt, maar dat staat verder wel los van deze discussie. Ik doel daarmee op de discussie van het opsluiten van illegalen in Nederland in relatie tot het door de plee spoelen van Korans in de VS.
heb al 't vast-prachtige bovenstaand commentaar niet gelezen, maar godverdomme het is toch door de stinkende rioolratten bezeken als die malloten een generaal pardon krijgen? en de familie over laten komen? haha wat een grap, da's nou een worst voorhangen, die vind je toch nooit.
ik doel trouwens wel op de griezels met een crimineel verleden, écht crimineel verleden dan: vingers afhakken, verkrachten, levend begraven enzo. of onderschat ik dame verdonk c.s.' inzichten ter deze?
tja, voor de families hiertelande, waarvan een deel mocht blijven en het andere deel zo rampzalig aan z'n end kwam; moge het vuur van woede en de tranen van verdriet in uw eigen snelheid een zachte en rustige plek verwerven.
en voor wat betreft zo'n web-condoléanceregister; sentimenteel gedoe zo onderhand. ga toch gewoon ff langs bij de nabestaanden.
Nou zeg, condoleance register, alsof ik dat zou doen voor iedereen behalve als ik naar begrafenis ga. Vind het allemaal intriest en een tagedie van jewelste, maar het is een ongeluk. Ik ga ook geen condeleance tekenen voor de aarbevings slachtoffers of elke dag alle verkeers slachtoffers. Vind het een rare column lijkt nergens op.
@maximo
ps. jij lijkt mij echt zo'n linkse schijnheilige fatsoensrakker die stiekem op die site onfrisse dingen opschrijft...
Waarom zouwen we zo'n christenextremist (das iemand die denkt dat het echt een roeping is wat ie doet) geloven??? Na eeuwen van zinloos geweld, martelen, doden, moorden, liegen, kinderen verkrachten, vrouwen slaan, vrouwen vernederen, liegen, zinloos afrukken, slaven maken, sprookjes uitdragen enz... enz... OP DE BRANDCEL ERMEE!!!!
@maximo
nou nou nou, ga jij eens gauw je mond spoelen!
@Onderbuik
Dus jij bent die hond!
die condoleancelijst wordt zo ook niet veel langer als bijna al de reakties weg worden gejorist...
@Rabarberke> Wat moet er dan gebeuren volgens jou?
Iedereen toelaten?
Of moet er wel een onderscheid gemaakt worden en dan vragen aan de mensen die niet mogen blijven of ze pleeeaaaaassseeee weer weg willen gaan?
En dan -don't get me started- heb ik het nog niet eens gehad over de fantastische kwartaalcijfers van SHELL en de wanstaltige stijging van de energieprijzen voor huishoudens.
Wélke l*l gaat de komende verkiezingen nog CDA stemmen?
@lange neus
In een gewone gevangenis zit niemand die een overtreding heeft gepleegd. In een gewone gevangenis zitten misdadigers die misdrijven hebben gepleegd.
Het overtreden van de immigratie "wetgeving" is geen misdrijf. Het is mij daarom ook een raadsel wat die mensen in een gevangenis doen.
Als de gemiddelde mongool met zijn astra een keer een misdrijf pleegt, komt ie niet in de bak. Raakt hoogstens zijn rijbewijs kwijt.
Als er een arme buitenlander met vrouw en kids het land in komt, dan sluit Razende Rita hem op als een crimineel.
Want ehh.... fuck internationale verdragen, fuck EVRM, fuck geneve, fuck ook thorbecke, fuck de grondwet, fuck fuck fuck.
Dit kabinet van hersenloze excuuskwallen, kennelijk beinvloed door de angst om zeteltjes te verliezen aan radiacalen, heeft niet door dat men vele malen extremer is dan Fortuyn ooit wilde zijn, dan zélfs Geert Wilders ooit wil zijn.
Ik denk zelfs elke rechtgeaarde fascist zich de tyfus zou schamen voor wat dit kabinet allemaal geflikt heeft en de volgende verkiezingen gewoon Groen Links zou gaan stemmen.
Nu niet allemaal tegelijk roepen dat dit laatste niet waar is :)
@Echt Refo & extraLuts
Een soort Nederlandse Guerilla News ofzo:
www.guerrillanews.com/
Maar dan met censuur?
Dat krijg je als de bezoekers ook mogen posten....
@chiant
Nee maar er zaten wel mensen gevangen die geen misdadigers waren, maar slechts een overtreding hadden begaan, nl. het overtreden van de immigratiewetgeving. Dat je zulke mensen al gevangen zet kan eigenlijk niet, maar dat je ze vervolgens behandelt als criminelen is een teken dat dit land vervallen is tot op het niveau van een zuid amerikaanse bananerepubliek. Uit de 29e eeuw wel te verstaan. Want geen land ter wereld wat immigranten in de bak flikkert. Daar zijn wij waarlijk uniek in. Een van de zaken waar we, net als de politionele acties, heel trots op kunnen zijn. Je zou er godverdomme bijna tot moslim van bekeren.
Landen die pleiten voor vrijheid, gelijkheid, blijheid en individuele ontwikkeling. The US of Fucking A and The Netherlands, geven een staaltje van hun humaniteit, hun normen en waarden weer in workshops in Guantanamo Bay waar koran's door de plee worden gespoeld en krijgsgevangen worden mishandeld (geneve? anyone?) en penitentiaire inrichtingen voor vluchtelingen, overtreders -geen misdadigers, waar men niet eens in staat is om een fik te blussen. Je zou er godverdomme links van worden.
Had iedereen ook zo hard geschreeuwd als er in een 'gewone' gevangenis 11 mensen omgekomen waren bij een brand? Ik denk 't niet.
De dubbele moraal viert weer hoogtij: Iedereen is gelijk, maar sommige 'zielige' mensen zijn net iets gelijker.
Bwah. wat ben ik een trage schrijver. Ik dacht dat ik nog even snel een reaguratie kon schrijven voor de jurk-in-trein topic. Nou ik mn reaguratie af heb is zelfs de volgende topic helemaal uitgekauwd :).
. Rabarberke
Koop een jurk en leef je uit!!
@veest van pim
Wedden dat het echter wél gaat gebeuren?
Ik bedoel dan het aanpassen van de regels m.b.t. de persoonsverblijven in penitentiaire centra. En daarna kunnen we tevreden achterover leunend zeggen dat we er wat aan hebben gedaan en wachten tot het in de toekomst tóch nog een keer fout gaat omdat we toch niet alles hadden afgevangen.
-
Waarom de Conventie van Genève ineens oppopt is mij overigens onduidelijk. Zaten er krijgsgevangenen tussen?
Het grootste genoegen dat mij kan smaken is een overtollig aantal moslims in een achterstandwijk die de gemiddelde fascistoide reaguurder alhier 't leven zuur maken.
Niets mooiers.
Begrijp me niet verkeerd, ik zou het criminele gedeelte op de eerste bananenboot weer terug naar b.v. de spaanse sahara sturen, maar er is niets leukers dan dat ze een paar jaar lang onheil zaaien temidden van die zich altijd zo "genuanceerd" uitende medelanders.
Ik zou 't nog bijna extra willen subsidieren.
. MAXIMO 01-11-05 @ 23:10
Indymedia is een site waar je alleen linkse geluiden mag horen/uitroepen. Tegenspraak wordt meestal binnen 30 minuten wel weggejorrist.
A bloody shame!
. Jan-Joris-Jaap-Joop
Flikkert op met dat dominee's geleuter.
Een baschaafde samenleving zorgt dat deze beschaafd blijft bestaan.En dit ongeluk word door al die multikulknuffelaars anaal misbruikt(van Thijn)om om hun kijk-mij-is-goed-zijn-gevoel te bevredigen.Kijk maar eens naar de aanvragers van het condoleanceregister.Politiek over de ruggen van die verbrande lijken.
Gadverdamme wat is politiek toch ontzettend bah.
Nou zit ik te dubbelposten verdeeld over 2 topics,
sorry, gaat allemaal wat te snel allemaal, ik ga ermee kappen, genoeg gemekkerd.
Hierheen didiboy11
www.eltawheed.nl/
*is blij dat hij didiboy een eindje op weg kan helpen*
. veest van pim 01-11-05 @ 23:28
.. een paar mensen voor de verandering eens van zuid naar noord komen ...
Hahahahaha
Muxje @ 23:19
Dat was inderdaad een clublokaal:
www.geenstijl.nl/mt/archieven/004545.h...
.Rabarberke 01-11-05 @ 23:17
nog steeds beter dan die andere geur
@Rabarberke
nog steeds beter dan die andere geur
@Kloothommel: ik hou er niet van anderen gelijk te geven, maar here goes: Maximo had gelijk. Je praat poep. Je kwaakt veralgemeningen en beschuldigingen de wereld in over mensen die je niet kent en zonder dat je er ook maar een spatje bewijs voor hebt, allemaal om niet te moeten toegeven dat die gasten ook mensen zijn, en dat terwijl jij er - ondanks je duidelijke angst daarvoor - echt geen berelul minder om moet vreten als er een paar mensen voor de verandering eens van zuid naar noord komen voor een beter leven in plaats van, V.O.C nog aan toe, hoe het eeuwenlang ging en eigenlijk, Camp Smitty nog aan toe, nog steeds gaat.
Waarom ga je niet gelijk naar Schiphol om in het mortuarium voor het oog van de nabestaanden op die elf lijken te gaan schijten? 't Zou even respectvol en inhoudelijk onderbouwd zijn als wat je hier doet, maar van een pietsie meer lef getuigen.
@Chiant: ik denk dat de regels voor brandveiligheid van persoonsverblijven en de conventie van Genève niet opnieuw moeten geschreven worden.
nova is linkse propaganda, nova bestaat uit de nps en de VARA!, alleen maar de regering bashen, en wouter bos en femke uit de wind houden... bah bah bah
@pyro
Joris laat hier berichten van quicksand(?) staan die dingen zegt als "opgeruimd staat netjes"
Dus da's een slecht voorbeeld.
Een collega van mij werkt(e) regelmatig in detentieschuur.
Ranzige bedoening.
Heeft nog nooit een journalist mogen rondlopen,
absoluut Nederland onwaardige toestanden.
@Kloothommel
Deze hier, naar onze wetten illegaal of asielzoekende, verblijvende mensen die vanuit welke windstreek dan ook vandaan komen willen inderdaad een betere toekomst.
Net als alle NEEderlanders die in de loop der jaren hun geluk zochten in het buitenland....
Misschien vertrek jij ook ooit nog weleens!
You never know!
@Pritt, dan wens ik de Joris van het register veel succes toe. Zekers gezien de achterlijke reacties die er nu opstaan. :/
Laat anders de lognazi erop los, wil Joris vast wel doen... de pitbull.
@Jan-Joris-Jaap-Joop ,
die laatste zin was wishfull thinking....
@ Kloothommel @ 23:15
Een samenleving als de onze die pretenteert beschaafd te zijn, behoort niet onachtzaam met mensenlevens om te gaan. Als we ons maatschappelijk peil gaan verlagen tot Barbaars niveau, dan hebben we in ieder geval geen last meer van veel immigranten, dat dan weer wel.
Nu we het toch hebben over regels voor middenstanders en hoe dat allemaal zeau gekomen is: Volendam? Enschede?
* Alvast goed uiteinde met een pilsje van 3 Euro en een Chinese rol van 80 Euro toegewenst en een gelukkig nieuwjaar met vele tegenstrijdige en overtrokken regeltjes toegewenst die allemaal het gevolg zijn van incidentele gebeurtenissen die op zichzelf weliswaar vreselijk zijn, maar poep gebeurt nu eenmaal soms. *
Kunnen we onszelf weer op de borst slaan, want door 87 pagina's met regels en wetten te produceren hebben WIJ er tenminste wat aan gedaan. En nu maar massaal klagen dat het allemaal zo duur wordt en zo'n rompslomp is.
@-Pyro-: Ik bedoelde deze mongeaul...
img318.imageshack.us/my.php?image=cond...
@Maximo: was er laatst niet een kroeg of clublokaal dat geen tapvergunning kreeg omdat het plafond 2cm te laag was? Tja, regels zijn regels... Ondertussen is de inspecteur van de brandweer wel 20x in het Hemeltje langsgeweest, en moest iedere keer constateren dat er nog steeds niks van klopte. Maar díe vergunning was geen probleem... hoe kan dat? En hoe zat het hier? Ik ben het wel met VanderF eens dat we maar eens moeten kijken of die hokken enigszins voldeden aan de eisen.
Ik heb geen pijn gevoeld vanwege de dood van die mensen. Ik kende ze niet. Ik heb alleen schaamte gevoeld omdat zoiets kan gebeuren. Ik denk dat het verstandiger is de grenzen gewoon helemaal dicht te gooien. Dan is dat IND gepruts ook eens afgelopen. Dit land heeft een zodanig buitenlander-vijandig klimaat gekregen, dat de gemiddelde vluchteling zich een stuk veiliger zal wanen in Rwanda. Daar weet je tenminste waar je aan toe bent en kun je je hoeden. Hier niet. Je wordt (werd) opgesloten in coa-ncentratiekampen met softe-sector-kampbeulen, je wordt opgesloten in cellen alsof je een misdrijf hebt gepleegd temidden van criminelen en tot slot vlieg je in de fik.
Isn't life fun?
Nog even en Rita heeft het voor elkaar. Nederland is geen economisch vluchtparadijs meer, geen veilige haven voor politieke vluchtelingen, geen plek waar mensen een nieuw bestaan op kunnen bouwen, geen plaats waar vrijheid van godsdienst heerst, maar Nederland wordt weer van ons. Van de harde waorkers die dit land hebben opgebouwd, van de zw-hard-werkende in-between-jobbers, van de zakkenvullende ambtenaren en de subsidievretende parasieten. Niet te vergeten de breezah jeugd, de house jeugd, de pillenslikkers, blowers en niet te vergeten de apatische scooterjugend met wenkbrauwpiercing en de uitstraling van een met een honkbalknuppel bewerkt stuk mozarella.
Ik kan bijna niet wachten tot dit land weer helemaal van ons is. Alles komt dan weer helemaal goed.
@veest van pim,
" dat wie door een mensensmokkelaar genaaid wordt per definitie geen recht heeft om voor zichzelf een toekomst te zoeken"
Ja hoor dat recht hebben ze, en wij hebben het recht om hun dat te verbieden hier te doen. (of hebben wij dan het recht om onze grondstoffen bij hunnie te "zoeken"?)
@MAXIMO
"Je kan het verhaal van die slachtoffers niet negeren!
En wat betreft dat geld voor de overtocht:
Zo'n bedrag wordt door de hele familie opgehoest omdat het een investering is..."
Die 'slachtoffers' hebben gelogen om hier een verblijfsvergunning te proberen te bemachtigen, dus hoe betrouwbaar zijn die verklaringen?
Als je investeert dan loop je een risico, in dit geval het risico om in zo'n (onveilige)cel terecht te komen.
Ze nemen vaak ook nog eens het risco bijv. te stikken in een snikhete container (remember).
Als ze eerst zelf willens en wetens risico's nemen om hier te komen moet je achteraf niet gaan zeiken als anderen jou dan ook aan risico's blootstellen om je terug te sturen.
P.S. een investering? je eigen opmerking geeft al aan dat die mensen hier absoluut niks te zoeken hebben, beetje onze welvaart opsouperen terwijl ze er zelf nooit wat an bijgedragen hebben, rot toch op.
Iemand nog mannen in witte jurken gesignaleerd, onlangs?
vander F @ 23:07
Inderdaad, de gemiddelde middenstander wordt wel geacht al die regels strikt na te leven anders krijgen ze de nodige vergunningen weer niet ongeacht dat er nog geen lucifer is aangestoken...
. MAXIMO
www.indymedia.nl/
@ vander F @ 23:07
De laatste zin daargelaten: Mooi gezegd!
Vooruit, zand erover.
@Echt Refo
WTF is Indymedia?
Kan je dat eten?
. Muxje
Yes! Eindelijk een denkend en niet hatende post hier, wat een verademing. Het is soms net Indymedia hier, Wat een haat en "ik heb gelijk site".
@bwahaha en vander F
Indien er dankzij een tekort aan instructies en goed opgeleid personeel in combinatie met een door de overheid kostendrukkend gevangenenbudget deze ramp heeft kunnen gebeuren dan moeten inderdaad de hoogst verantwoordelijken 'branden'.
Je mag verdomme nog geen kroeg openenen zonder aan 40.000 regels te voldoen.
Gedetineerden in plastic doodskisten stoppen is blijkbaar geen probleem.
Maar goed, de overheid houdt zich wel vaker niet aan z'n eigen regels, zonder problemen.
Lullig dat ze nu met 11 lijken ineens zitten, gevalletje nalatigheid. (er zijn daar wel meer mensen omgekomen)
En ze bibberen nu in hun bedjes, hier komen ze niet zo makkelijk mee weg.
@vander F: dat hoor je ook elders dan in NOVA: dat die onderkomens niet brandveilig waren. Maar daar staat tegenover dat ze wel door een checkup van de brandweer zijn geraakt 'mits een paar aanpassingen'.
Dus hoe zit dat? Waren ze safe en is er een soort van Hans Klok onder die opgeslotenen die vuur uit zijn kleine teen kan toveren, of waren ze het niet en is er grof gelogen door die toezichtscommissie omdat de aanpassingen om het wel veilig te maken, geld en tijd en plaats hadden gekost die niet voorhanden waren?
Kom ik weer bij mijn vergelijking tbs'ers - illegalen uit.
@ Chiant. Je hebt een vooruitziende blik.
@vander F:
Juist. Het Oud-Hollandsch vingerwijzen en op de muziek vooruitlopen is weer in alle hevigheid op gang gekomen. Ik ben het volledig met je eens: Eerst uitzoeken wat er nu precies is gebeurd, daarna eventuele nalatigheid sanctioneren en vervolgens voorkomen dat het weer kan gebeuren. En daar hoort niet bij het treffen van maatregelen die geen enkel verband met de gebeurtenis hebben zoals een generaal pardon.
Jezus, de stelling zijn weer ingenomen hoor. Verdonk is een nazi en die 11 vreemdelingen zijn allemaal afstammelingen van Moeder Theresa, terwijl die bewakers niets anders waren dan ordinaire kampbeulen. Of waren het de bewakers die helden waren en met gevaar voor eigen leven gered hebben wat er te redden viel, terwijl die gevangenen gewoon een stel biljartbal-gooiende gelukszoekers waren, die hun eigen matras in de fik hebben gestoken uit protest tegen het feit dat het keukrijt op was? Ik weet het niet... *En jullie ook niet*. En Nova al helemààl niet.
@ Kloothommel @ 22:54
Juist veel van die arme sloebers en hun nageslacht, die hier kwamen door allerhande halfzachte overeenkomstjes, regeltjes en bepaalinkjes doen het vaak niet goed. Terwijl * mensen die in dat soort landen over zulke sommen geld beschikken* meestal slim en creatief en ondernemend zijn.
@Kloothommel
Je praat poep.
Ook al is NOVA links, wat dan nog?
Je kan het verhaal van die slachtoffers niet negeren!
En wat betreft dat geld voor de overtocht:
Zo'n bedrag wordt door de hele familie opgehoest omdat het een investering is...
Snappie?
@Kloothommel: "mensen die in zulke landen over zulke sommen beschikken ZIJN BIJNA ALTIJD VERKREGEN DOOR CRIMINELE ACTIVITEITEN"...
Nou Kloothommel, en jij wil Nòva dissen?
Eerst maar even voor je eigen deurtje vegen met je 'bijna altijd' en je kromme logica dat wie door een mensensmokkelaar genaaid wordt per definitie geen recht heeft om voor zichzelf een toekomst te zoeken.
Oh en dat van die biljartballen, dat keur ik af, heb ik dat al gezegd?
Geen afleidingsmaneuvres naar de jongens op de vloer AUB.
Ik wil weten wie er verantwoordelijk was voor de brandveiligheid.
Die keetjes zijn potentiele fakkels (eigenlijk reele fakkels, 3x brand), er loopt te weinig personeel rond, er zitten allerlei mensen in die cellen, kortom een teringzooi.
WIE is daar eindverantwoordelijk voor.
Men gaat proberen zo laag mogelijk in de chain-of-command iemand de schuld te geven,
zoals altijd.
Ik vind het zowiezo belachelijk dat ze zo'n beetje elke gevangenis uitvoeren met een biljarttafel, waarom volstaat een ouderwetse tafelvoetbaltafel niet meer? Dan is er behalve het balletje en de tafel zelf(die overigens erg zwaar is)weinig over om te gooien.
@MAXIMO
Dan vermoed ik dat je decoder verkeerd is afgesteld en de geluids- en beeldfragmenten door elkaar gooit. Ik heb iets anders gehoord en gezien.
@Chiant: jij mij op ideeën brengen? Mocht je willen.
@Jantje Rinus: Nawijn is van jullie. Elk in ze eige land, zei je. Die speklap blijft dus mooi bij jullie. Als je even geduld hebt, maak ik 'n lijstje op met overtollige 'medelanders' die bij jullie de tent zijn uitgekeken en hier al jaren op onze kap komen leven. Dat schietgraag Mieremet-tuig in Neerpelt bijvoorbeeld. Weg ermee! Dat ze het in hun eigen land maar uitzoeken.
Hulde Prit? "Hoe kun je iemand gedenken die je totaal niet kent? Graag wat foto's."
MAXIMO
Heb jij die nazi tijd dan meegemaakt?
@Chiant
Moest net toen ik naar Verdonk keek op TV toch echt wel denken aan een Nazi toen ze met een glimlach vertelde dat elf vreemdelingen zijn omgekomen vanwege een adequaate afhandeling......
@. Chiant niet doen. Straks beginnen ze ook nog te zeuren dat de bewakers het hadden aangestoken vanwege een evt. dreiging vd vogelgriep. Gewoon een kwestie van preventief ruimen.
Hulde voor de Joris van het condoleance-register.
@MAXIMO, ja hoor, slaap lekker verder.
NOVA is de meest onafhankelijke en objectieve informatie bron ter wereld.
Even voor alle linkse meehuilers, illegalen (of zogenaamde economische vluchtelingen) betalen tussen de 5 en 10 DUIZEND dollar per persoon aan mensen smokkelaars om hierheen gebracht te worden.
Dat zijn geen arme mensen uit het land van herkomst, mensen die in dat soort landen over zulke sommen geld beschikken zijn bijna altijd verkregen door CRIMINELE activiteiten.
Echte vluchtelingen reizen geen 10.000 km om veilig te zijn, die pakken wel het dichts bijzijnde veilige land en staan bijna altijd te popelen om terug te gaan.
Ze moeten permanente verblijfsvergunningen gewoon afschaffen, eens kijken of al die 'vluchtelingen' dan nog zo staan te popelen om hierheen te komen.
@Maximo: ik ben er niet voor om mensen onderaan de chain of commands te vervolgen. Ik ga er stiekum van uit dat die bewakers simpelweg hun opdrachten uitvoerden. Inderdaad, Verdonk en Donner moeten nu toch echt op neksch*kuch* worden getrakteerd.
Als het nou tbs'ers waren geweest hadden ze het allemaal overleefd en was de directeur van de kliniek ontslagen.
Misschien even een wisseltje proberen: asielzoekers in tbsklinieken en tbs'ers op Schiphol Bay.
Ben benieuwd wanneer de vergelijking met der Führer c.s. weer eens om de hoek komt kijken om de standpunten ter linker zijde kracht bij te zetten. Volgens mij hebben we tot nu toe een record door het uitblijven daarvan met een periode langer dan 5 dagen. Of breng ik LucasDLL en Veest van pim nu op ideeën?
@. veest van pim
Is goed, dan krijg je van mij Nawijn Qadeau, past goed bij de kaalkopjescollectie daar bij het Vlaams Belang.
Vooruitlopend op de conclusies van de onderzoekscommissie: die brand was aangestoken door die zielige mensen.
@Maximo: allemaal linkse indoctrinatie hoor :) Maar als je via kabel kijkt en niet zoals ik met een wasrek, zit je wel snor.
@. Jan-Joris-Jaap-Joop
<Volgens mij mag iedereen proberen geluk te zoeken en volgens mij mag iedereen proberen huis en haard te behouden. Ik heb een hekel aan gezeur en gezeik.>
Tuurlijk, Dan kan je in feite heel afrika laten overkomen.
Ik vind trouwens dat je het niet moet opnemen voor mensen als er een donkerbruin vermoeden is dat die mensen hun eigen tijdelijke woning in de fik hebben gezet. En nee, het is geen halve gevangenis. Als je een biljart tafel heb, dan vind ik dat vrij luxe. Bovendien staat er zoveel prikkeldraad om hun hotelletje heen omdat ze anders weglopen, en dan is dat de enige optie.
@pyro: in een ideale rationele wereld wel. Die lui daarentegen waren letterlijk halfgaar en dan heeft de ideale ratio eventjes heel weinig in de pap te brokken. Ik schrijf trouwens in ongeveer elke post dat ik het niet goedkeur, dus niet zeuren.
@Veest
"Binnenkort kan ik trouwens helemaal niet meer kijken want de etheruitzendingen van Nederlandse zenders naar België houden op."
Hoop niet dat het omgekeerd ook het geval is.
Geniet namelijk vaak genoeg van de zondagavond-docu's op de de Vlaamse publieke omroep....
@jantje rinus: ja hoor. Iedereen in ze eige land en geen gelazer meer! Daar hebben we ons 175 jaar geleden nou voor van jullie afgescheurd. Jammer dat het niet gewerkt heeft: misschien hadden we een veiligheidshek moeten zetten. Maar goed, we proberen jouw oplossing. Kom je zelf Rick De Leeuw en Derk Jan Eppink halen?
@bwahaha
Precies, ontslaan die lafbekken en vervolgen voor dood door schuld.
En Verdonk en Donner moeten AFTREDEN!!!!
@ jantje rinus @ 22:38
Omdat ik onmogelijk kan weten welke 'zielige asielzoekerts' je in dit geval bedoelt, geef ik je slechts een vaag antwoord:
Volgens mij mag iedereen proberen geluk te zoeken en volgens mij mag iedereen proberen huis en haard te behouden. Ik heb een hekel aan gezeur en gezeik.
@Onderbuik: Was het Nova? Of Netwerk? 2Vandaag? Het NOS-journaal? Ik verwar die voortdurend. Heeft Medy misschien toch nog gelijk: opheffen die publieke omroep, veels te verwarrend. Binnenkort kan ik trouwens helemaal niet meer kijken want de etheruitzendingen van Nederlandse zenders naar België houden op. Wat zal ik Clairy missen.
Ja hoor. Flikker toch op. De mensen stierven in hun cellen! Niet aan de biljarttafels. Bewakers namen de brand op voorhand niet serieus en susten de gevangenen. Daarna blijkt nu dat ze waarschijnlijk gewoon geweigerd hebben om cellen te openen.
Het spijt me dat ik de woorden van een pastor die er zelf niet bij was, niet zo serieus neem.
En wat die bewakers betreft. Ik wil het ze graag niet persoonlijk gaan nemen. Maar om nu te zaniken dat ze blaren hebben van het openen van gloedhete deuren. En dat terwijl ze eerst zo dom waren de brand te onderschatten... Verzuip toch even in je krokodillentranen!
~~Als je net aan zo'n dood ontsnapt bent, ben je volgens mij nog erg beheerst als je het houdt bij biljartballen gooien.~~
Als je net aan zo'n dood ontsnapt bent, ben je volgens mij wel met heel andere dingen bezig dan herrieschoppen.
@. veest van pim
Als ik moest kiezen (doe ik liever niet) tussen een biljartbal op mijn hoofd en levend gekookt/vergast/verstikt te worden in een hokje van twee bij drie, dan wist ik het wel.
Als je zou kunnen kiezen, en dat kunnen zij ook dan kunnen ze ook in hun land van herkomst blijven, hoeven we iig geen ophokplicht voor die lui in te voeren.
@Kloothommel
Dus je hebt gister geen NOVA gezien?
www.novatv.nl/index.cfm?cfid=36360646&...
Je kon dus onmogelijk weten dat de gedetineerden dit misschien wel ook wel hadden overwogen...
Kijk het, dan praten we verder....
@furby killer: dat niet EU'ers een papiertje moeten voorleggen om hier binnen te mogen is dus de rechtsgrond waarop we ze mogen ophokken als beesten?
Zo worden doodgewone mensen die een risico nemen om een beter leven te hebben, inderdaad een 'stelletje illegalen' die vanzelfsprekend minder geloofwaardig zijn dan een man die iedereen probeert wijs te maken dat we moeten doen wat een onzichtbaar wezen zegt omdat we anders in de hel zullen branden, en tegelijk volhoudt dat dat onzichtbaar wezen onvoorwaardelijk van ons houdt.
Je kiest zelf wie je gelooft natuurlijk, maar je 'stelletje illegalen' opmerking geeft prima aan hoe ontmenselijking werkt.
Als ik moest kiezen (doe ik liever niet) tussen een biljartbal op mijn hoofd en levend gekookt/vergast/verstikt te worden in een hokje van twee bij drie, dan wist ik het wel.
Als je net aan zo'n dood ontsnapt bent, ben je volgens mij nog erg beheerst als je het houdt bij biljartballen gooien.
Maar ik keur het lekker toch niet goed.
Géén biljartballen meer voor die lui!
Volgende keer gooien ze maar met playstations zoals iedereen.
@. Jan-Joris-Jaap-Joop
nee, geen last van. Jij wel?
wat vind je trouwens van die zielige asielzoekerts?
Indymedia.... www.indymedia.nl/nl/2005/11/31455.shtm...
Zijn die linkse lutsers eindelijk verstandig geworden en hebben géén fakkeltocht georganiseerd! Werkt lang door he, weed & hasj?!
Na deze ramp is het wachten op linkse lijkenpikkerij. Bah!
@ jantje rinus @ 22:34
Heb jij toevallig een pukkel op je neus?
eigen schuld dikke bult. Eerst je matras in de fik steken en vervolgens ook nog eens met van alles gaan gooien...
Dan zou ik je als bewaker ook laten doodvallen
@. veest van pim
Ben jij toevallig van indymedia?
@MAXIMO, iemand die bevrijd is gaat daar weg of helpt mee, maar gaat niet de bewakers te lijf terwijl er nog mensen vast zitten.
Snappie?
@ veest van pim @ 22:19
Schiphol Bajes is volgens mij gewoon een doorvoerkamp met een sausje van justitieel inrichting.
zo weinig condoleances... geeft naar mijn mening een goed beeld weer van de huidige interesse van nederlanders hoe ze denken over die mensen. en terecht. en die mensen moeten hier blijven? komop zeg. ga eens lekker dood.... ow wacht... is al gebeurd! mooi
@furby-killer
Iemand die een biljartbal en keu heeft zit niet opgesloten in zijn cel.
Die was al lang bevrijd dus...
Snappie?
tja en een groot deel van die condoleances zijn ook nog es neergepend door ambtenaren van de gemeente, die natuurlijk weer es geen ruk te doen hadden...
ik ben btw niet gelovig maar geloof wel eerder een pastoor dan een stelletje illegalen
wordt eens tijd om GS bezoekers van condoleace site te weren :P
@veest van pim, wij hebben in nederland een rechtstaat, met wetten. eentje is dat we illegalen mogen opsluiten. dus heeft het rechtsgrond.
je bent wel erg ziek als je mensen tegenhoud die je willen redden
Nou verbranden in je cel is geen pretje, maar gefuckt worden door DAEMON en er dan achter komen dat Geen sTijl dat ook niet kan afhouden "it sucks" is lichtelijk uitgedrukt. Maar er staat een hele nieuwe generatie klaar om de fuckers te fucken.
I am not amused.
Wie heeft hier ervaring mee?????
och och och arme mensen hoor die illegalen, mischien willen ze wel ruilen met de Nederlanders die in een Thaise, Marrokaanse of in een ander humaan land gevangenis zitten.
SHIT HAPPENS
Risico van het vak, als je als illegaal, bolletjesslikker of economische vluchteling hierheen komt en gepakt cq afgewezen wordt dan WEET je dat je opgesloten wordt in afwachting van uitzetting.
Als je dus niet in zo'n cel terecht wilt komen dan moet je hier niet naar toe komen.
Kan er echt geen minuut wakker van liggen hoor.
(net zo min dat ik medelijden heb met de hollanders die van wege drugshandel wegrotten in een thaise cel)
@veest van pim
je moet niet zoveel naar nova kijken in het vervolg.
Dit geloof je toch niet?
Een loonslaaf priestertje die zijn functie en die van zijn collega's wil veiligstellen.
Iemand gister NOVA gezien?
De gevangenen probeerden hun nog opgesloten medegedetineerden helpen te ontsnappen aan het vuur aangezien zij niet werden geholpen door de bewaking...
Dat je dan boos wordt op diezelfde bewaking omdat die zich nog drukker maken om hun functie dan om het redden van levens kan ik mij echt wel voorstellen...
Wat moet je dan?
Je hand opsteken?
Wat ik in de jeugdbeweging leerde: als je je eigen kwartieren zo ver mogelijk van die van je kostgangers plaatst, verlies je overzicht, informatie, contact en respect. Het lijkt er op dat die 'bewakers' er alles aan deden om zo ver mogelijk bij diegenen die ze moesten bewaken uit de buurt te blijven, en de afsluiting en elektrische sloten liever het werk lieten doen. Moet je niet verbaasd zijn dat je een biljartbal voor je kanis krijgt als je pas je smoel laat zien als het kalf al verdronken is.
Begrijpelijke agressie van die opgeslotenen dus. Het enige dat erger is dan opgesloten worden terwijl je eigenlijk niks laakbaars hebt gedaan, is opgesloten worden terwijl je eigenlijk niks laakbaars hebt gedaan en daarna aan je lot overgelaten worden door een zootje tuig wiens enige autoriteit bestaat uit knuppels en hoge hekken.
Ik ga me niet laten verleiden tot een Verdonk, maar wat ik in het nieuws over de arbeidsvreugd en de omgangsvormen van die bewaarders hoorde is niet echt een opsteker, en 'adequaat' zou ik het ook niet noemen.
Maar met biljartballen en -keus gooien is hoe dan ook fout!
Betere pakken dus voor die brandweerlui en politiemensen.
En alleen nog mousse biljartballen en holle plastic keus in de ontspanningsruimte van Schiphol Bajes.
Wacht even... Welke rechtsgrond heeft dat Schiphol Bajes eigenlijk precies? Doet mij nogal aan Guantanamo denken.
Wie tekent er dan ook een online condoleance register? We weten toch dat al het internetverkeer in de gaten word gehouden?
12. Zoveel nog?
Die illegalen hadden dus wel degelijk de keus. Maar dan heb je wel de ballen nodig. En een laken in plaats van die deken.
-weggejorist-
Ik geloof alles. Ik geloof dat de bewakers eerst hebben geroepen dat er niets aan de hand was. Ik geloof dat ze vervolgens hebben geroepen dat ze echt de deur niet open gingen doen omdat er anders misschien iemand weg zou kunnen lopen. Ik geloof ook dat nare mannen van de marechaussee met geweren voor de deur hebben gestaan klaar om te schieten. Ook geloof ik dat er een bewaker het gegil van de brandende slachtoffers een beetje in zijn oren voelde galmen en zijn handen vervolgens heeft gebrand aan een deur. En ik geloof tenslotte dat een hulpverlener die ter elfder ure ten tonele is verschenen een biljart bal tegen zijn knikker heeft gekregen van een boze gedetineerde en nu een bult heeft. En uit dat laatste blijkt toch wel dat het allemaal criminelen waren die niet beter verdienen. Toch?
-weggejorist-
wat doen biljarttafels in een uitzetcentrum?
mis nog dat ze alcoholvrijbier gooide
het zijn meest beroeps die getekend hebben: die kregen er dus gewoon voor betaald.
de arme stakkers die omkwamen een hart onder de riem steken? ff voor de duidelijkheid: die zijn dood, dus dat helpt echt niet.
gezeik allemaal. niks aan de hand, shit happens..
En zoals altijd ligt de waarheid in het midden (en de dader wellicht in het mortuarium)
Maar werd wel tijd dat er wat tegengas komt. Leek verdeurie wel alsof er alleen onschuldige hulpbehoevende bejaarden in dat oprotcentrum zaten...
Huhhh, willen jullie nu ook al priemen onder het hart steken?
Dit gaat weer een leuk welles-nietus spelletje worden.
REAGEER OOK