Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Eindelijk einde aan gratis software

janpieternerdDankzij Microsoft komt er een eind aan de freeloadende computerhippies die nu al decennia lang gratis software schrijven voor de rest van de wereld. U wist het wellicht nog niet, maar omdat wij nogal diep in die internetscene zitten weten we er meer van: Software kan gratis. U kunt gratis besturingsprogramma's downloaden. Gratis tekstverwerkers die Word vervangen, gratis browsersoftware, gratis emailprogramma's en ga zo maar door. Zomaar gratis maakt dat open source-gebeuren natuurlijk hoogst verdacht. En tot overmaat van ramp beginnen bedrijven dit 'open source' inmiddels te ontdekken, en dat gaat echte softwarebedrijven geld kosten. Gelukkig heeft Microsoft er nu een einde aan gemaakt. 'Open Source' schendt maar liefst 235 Microsoftoctrooien. Of u even wilt betalen. En stoppen met die onzin, het is niet hip! (bewijs)

Reaguursels

Inloggen

Ronnie M. 15-05-07 @ 16:20

over welke melding heb je t?? Daarnaast heb ik 2 linux bakken draaien maar daar werken mijn windows programma's niet mee.

frodo de kabouter | 16-05-07 | 12:17

Op de melodie van 'Killing me Softly':

(Words and Music by Unknown, Bobby Emperor/Norman Gimbel, Charles Fox)

1.:
I tried to run my programs with Windows 95,
8 megs is recommended but I got only 5.
So there it was my system - completely obsoleted

Chorus:
Typing bad names with my fingers,
cursing out loud at my mouse,
killing my software with Windows,
killing my software with Windows,
needing more disk space for Windows,
needing new programs with Windows.

2.:
XP needed hundreds of megs, I then got 64,
I bought some new but they broke into a backdoor.
So they cracked my system, it was totally trashed.

Chorus: Typing bad names...

3.:
That day I wiped my hard disk, 'cause my system was hosed,
like with an air conditioner, I cared that Windows stayed closed.
So I installed that "Linux" - and my problems were gone...

Chorus: Typing bad names...

Barry van Hommel | 16-05-07 | 11:49

Linus Torvald schiet terug :

www.informationweek.com/news/showArtic...

Met andere woorden, het ziet er naar uit dat Windhoos weer voor een behoorlijke strom in een glas water zorgt, hier.

Boodelijre | 16-05-07 | 10:56

Whahaha Billy weer aan de snuif?

ik_was_hier | 16-05-07 | 07:33

Bill Gates begon ooit in de vuilniscontainers bij IBM. En wat mij betreft eindigt hij daar. Microsoft is sowieso harstikke dood. OpenSource gaat ook zonder die octrooien kunnen. Al moeten er nieuwe chips voor ontworpen worden. Graaft die ellendige Gates er hopenlijk zijn eigen graf mee.

Shareholder | 16-05-07 | 02:33

Heeft die schele Bill zijn zakken nog niet genoeg gevuld????

Thunder1975 | 15-05-07 | 23:23

Unix is designed, Linux is grown.

LoL @ S?v?ke | 15-05-07 | 23:19

@stagiare

Opera is niet gratis, ga maar eens gebruiksvoorwaarden lezen

Anarki | 15-05-07 | 22:56

Terecht. Laten we maar beginnen om het hele internet morgen platleggen en op zoek gaan naar alle valsspelers, oplichters en zwartrijders op onze mooie dierbare virtuele snelweg. Als het voorbij is kunnen we de Afrikanen om raad vragen.

nadenkeniseenkunst | 15-05-07 | 22:34

Tja als je zelf niets meer kunt ontwikkelen moet je ergens anders de kost mee gaan verdienen he...

gLITZ | 15-05-07 | 20:57

RDJ134 15-05-07 @ 14:19:

"Geen Stijl ook een goede morgen en welkom in de wereld die FireFox heet, alleen 4/5 jaar telaat??"

Al in de broncode van dumpert gekeken???

Ga maar eens naar regel 31 (word wrap uit!) en zie wat voor laagje hier staat:
<div id="internet_explorer_zuigt">

Bewijs dat Geenstijl zich al wat langer in de wereld van FireFox begeeft.

Mastermattie | 15-05-07 | 20:46

@klote 15-05-07 @ 20:17
Rabarberke 15-05-07 @ 20:24

Er zitten geen binary drivers in de standaard linux kernel.
Linux is een kernel, niets meer en niets minder.
Dat er binary drivers meegeleverd kunnen worden bij een distro doet hier niets aan af.

FreeBSD, OpenBSD en NetBSD zijn schoon aan de haak inderdaad beter.
Kwestie van smaak of je met een BSD licentie of de GPL aan de weer wil.
De ontwikkeling van GNU/Linux gaat nu eenmaal sneller den de BSD's.
Je mag het bij elkaar geraapte troep vinden, ik bepaal zelf wat ik erin wil.

Natuurlijk kan een BSD versie de zogenaamde patenten van Microsoft niet ontlopen.

Trouwens indien Linux troep is moet je ook op zoek gaan naar een andere zoekmachine dan Google, welke namelijk een Linux cluster is.

dhimmi | 15-05-07 | 20:38

GATVERDEGATVERDAMME!

INFORMATIE IS VRIJ! fucking microsoft

open source tegen gaan is hetzelfde als iemands gedachten tegenhouden.
iemand tegenhouden zelf te onderzoeken hoe programmeren werkt, dit delen met anderen om te verbeteren en te bevorderen.

Open source tegen gaan is het creeëren van een monopolie, en laatste keer dat ik controlleerde was dat nog verboden.

lokado | 15-05-07 | 20:36

het is gewoon heel simpel, intel, adaptec en een paar anderen, shippen linux versies van hun drivers in binary-only blobs. Dat zijn stukjes niet open source software in open source omgevingen.

Dat zijn feitelijk tijdbommetjes, want het kan best zo zijn dat in die blobjes software zit waar microsoft patenten op heeft (in de VS vooral, want in Europa bestaan softwarepatenten niet) en op een goede dag daar betaling voor wil.

Linux is eigenlijk geinfecteerd met commerciele shit omdat menige distributie al vrij vroeg concessies heeft gedaan aan het type licenties van drivers en third party software die met de besturingssystemen werden gebundeld.

OpenBSD heeft die concessie nooit gedaan. Elk stukje software wat bij OpenBSD wordt geleverd is geaudit en gratis.

Rabarberke | 15-05-07 | 20:24

@dhimmi

Rabarake heeft een punt. Leer eerst iets over OpenBSD voordat je een oordeel velt. OpenBSD only 2 remote exploits in 10-fucking-years. En DAT is de kracht van een opensource OS !
(beta tester van OpenBSD)
M$ kiddos. go fuck your selfs and get a live after

klote | 15-05-07 | 20:17

[quote]one reason free software is of such high quality is that it violates more than 200 of Microsoft's patents[/quote]

Ze hebben dus patenten op stukjes code die ze niet in hun eigen (mis)baksels gebruiken. Anders kan ik niet verklaren dat de *uxen stabiel zijn en M$-Windbuil niet

@Edie Hitler 15-05-07 @ 17:08
Da's nou precies de enige juiste vervoeging van het werkwoord kopen...

paost712 | 15-05-07 | 20:10

@Rabarberke 15-05-07 @ 19:41

Bullsh*t

dhimmi | 15-05-07 | 19:59

linux is een bij elkaar geraapte troep, d'r zitten b.v. ook binary drivers in van derde partijen waarin weer microsoft software zit.. hence...

neem dan gewoon openbsd, dan heb je echt gratis software

www.openbsd.org

Rabarberke | 15-05-07 | 19:41

Oh dus open source software is dus van hoge kwaliteit dankzij Microf*ck*nsoft... moehahahaha.. kapitalistische ratten.

Ik hoop dat ik de val van Microsoft nog zal meemaken in mijn leven. Het zal
bij mij gelijk staan aan de val van de Berlijnse muur.

St. Varken | 15-05-07 | 19:35

Het vervelende van al die open source software is dat het het allemaal net niet is voor een business omgeving, tenzij je flink wat concessies wilt doen natuurlijk.

Als je dan toch voor open source kiest, kies dan ook gewoon hardcore voor emacs, daar kun je tenslotte feitelijk alles mee.

Rabarberke | 15-05-07 | 19:30

Na de priraten uit de caribbean nu ook piraten uit software valley:

Opmerkelijke dialoog uit de film:
Steve Jobs: "Zaken doen met jou is als zaken doen met een bidsprinkhaan. Je wordt verleid, en voor je het beseft word je levend opgegeten".
Bill Gates: "Get real. Jij en ik zijn als kerels die naast een rijke buur wonen: Xerox! Hij laat de hele tijd de deur openstaan. Jij wil binnenglippen om een tv te stelen, maar als je zover bent, stel je vast dat ik daar eerst was. Ik was eerst! En dan kom jij hier schreeuwen dat ik van jou gestolen heb en dat het niet eerlijk is. Ik wou het eerst stelen. Jij komt te laat".
Steve Jobs: "We zijn beter dan jullie. Wij hebben betere toestellen".
Bill Gates: "Je begrijpt het niet. Dat speelt geen enkele rol".

Resumé: Bill gates heeft het idee "en de open source" van Xerox gejat!
en de "lul" geeft het nog toe ook... Kom er maar in Moskowitz

Beef427 | 15-05-07 | 18:45

BALLMER KAN ME KONT KUSSEN!!!

Het lijkt me sterkt dat de linux kernel octrooien schendt.

Haaimans | 15-05-07 | 18:41

M$ is nog geen euro waard! Billy lutser ga es niet zeau zeure maar je miljardjes bestede ofzo

WelStyl | 15-05-07 | 18:32

oss is idd hip en microsoft moet gewoon oprotten met haar softwarepatenten.

daskapitalist | 15-05-07 | 18:02

Ik kan die shit van Microscuk ook gratis downen, waar hebben ze het over

Ma_Se_Poes | 15-05-07 | 17:50

-edit spamhoerr-

RMV | 15-05-07 | 17:23

M$ can suck my dick. M$ is in den beginne zelf een sameraapsel van gestolen software, bron code met wat hobby-regels tussendoor. waarom denk je dat M$ z`n broncode niet vrij wil geven. Boefjes zijn het... naugty boys!

Gripzz | 15-05-07 | 17:18

@djkras 15-05-07 @ 15:53

Het is me goedverdoemme wat, ik zou als ik jou was de redelijke kapitalisten met nette kapsels en *kuch* stijlvolle kleding steunen en honderden euros voor matige zooi uittrekken, ieder wat wils :')
<zelfspot>
Die langharige anarchisten en hun eigenwijze praktijken ook!
</zelfspot>

malloc | 15-05-07 | 17:12

Dacht dat de hoge raad al beslist had dat het niet mogelijk was om patentrechten te verwerven op wiskundige algoritmes... Je kan er dus van uit gaan dat dit weer een bangmakertje is uit de kokert van 'Windbag' Balmer & friends uit 001-425 ;) Dieven die de dieven van diefstal beschuldigen, zeikerts.

By the way :
Hier in Nederland koopt men geen software, maar ko-pieert men de software, muhahaha !

Edie Hitler | 15-05-07 | 17:08

mijn apple muis heeft rechtermuisknopherkenning maar ziet er zo veel mooier uit dan zo'n mediamarkt massa muis. als je een apple hebt hoef je ook niet om de 2 a 3 jaar een nieuwe te halen zoals je bij een pc wel moet doen, anders draaien alle nieuwe software versies van adobe (en voorheen ook macromedia) niet meer...

Rest In Privacy | 15-05-07 | 17:06

Dell en Ubuntu zijn aan het verloven met elkaar. Nu zijn er dus af fabriek leuke dingen mogelijk. Verder zou ik iedereen aanraden hun eigen tower samen te stellen en voor OS kiezen voor Ubuntu, kant en klaar met Firefox en Thunderbird en nog veel meer. Heel dat MS heb je niet meer nodig dank zij open source. Dat ze maar kapot vallen.
Of als je dan toch geld uit wilt geven aan computers en veilig wilt internetten enzo, ga je naar de Apple Store bij je in de buurt. Is de Rolls Royce onder de computers nog steeds.

fromwalking | 15-05-07 | 16:59

sjgeitziek wor ik van die imperialisten, tuurlijk komen ze met 235 stukken bewijs uit het heilige boek.
wolla ik begon te sjgreeuwen uit mijn Svadhishthana chakra en ik zag dat er meer mensen de weg van grattish ish goed lopen (vrede en liefde zij met u broeders en zusters).
wolla de grote satan,, kan niet eens bedenken hoe zellef een faailsistem te fermenteren.
tot zover mag gates blij zijn hoe goed zijn goed gedijt.

hallevvezool | 15-05-07 | 16:58

Freeware FTW!

ginsletje | 15-05-07 | 16:52

Voor mij als Apple-user ook een wijze les:
"Apple Computer, The Homosexual’s Favorite"
"Why dos (sic) the mac mouse have only one button? Because they are made for islamic terorist that lost most of their fingers in accidents trying to assemble bombs."
http://www.shelleytherepublican.com/2006/10/13/apple-computer-the-homosexuals-favourite.aspx

Zware Guy | 15-05-07 | 16:45

Eindelijk een website met kennis van zaken:
.
"Linux, The official OS of the Axis of Evil"
http://www.shelleytherepublican.com/2007/02/28/linux-the-official-os-of-the-axis-of-evil.aspx

Zware Guy | 15-05-07 | 16:41

@frodo de kabouter 15-05-07 @ 16:09
Er zijn genoeg gratis operating systems te vinden maar als jouw enige kennis die van Windows is, dan zul je er voor moeten betalen.
Het is absoluut niet moeilijk om gratis een computer in te richten, je moet alleen een beetje kennis hebben hoe met een computer om te gaan.
Enne daarom krijg je steeds linksonder een melding dat je sofware misschien gepiraat is.

Ronnie M. | 15-05-07 | 16:20

noodzakelijk bedoel ik natuurlijk :b

frodo de kabouter | 15-05-07 | 16:10

Ze maken bij ms eerst maar is wat goeds. zolang windows nog een nootzakelijk kwaad is om mijn programma's te kunnen draaien ga ik er niet voor betalen. Ik heb in mijn leven pas 1 keer betaald voor software maarja die had ook wel goed werk afgeleverd en was het geld meer dan waard.

frodo de kabouter | 15-05-07 | 16:09

malloc 15-05-07 @ 15:49
Yep ben ik met je eens....... Was ook al mijn strekking toen ik zei dat het wat zwaar was.
.
Over veiligheid heb ik ook niet echt te klagen...... Vooral omdat ze niet rechtstreeeks aan het I-net hangen....... Maar ik ben nog niet tot een eindconclussie gekomen want daar is het nog te kort dag voor.......
.
Er wordt ook een minimum van 1 Gyg aangeraden en dat draait redelijk...... Ik heb een laptop met 512 en heb daar ook Vista op draaien, dat is inderdaad te weinig, vooral als je wat zwaardere proggies gebruikt....

Wishbone | 15-05-07 | 16:02

@KaiserSoza 15-05-07 @ 14:52
groot gelijk heeft ms dan, vieze open soors

Marv007 | 15-05-07 | 16:00

Whahaha, wat een nerd, die Bill. Linux rulez.

Zo jammer! | 15-05-07 | 15:57

Ik heb het ook niet echt op linuxvolk, dat is ook een reden dat ik unix gebruik, buiten het feit dat het meer secure is dan linux en windows bij elkaar.
.
OpenSource will never DIE!

LoL @ S?v?ke | 15-05-07 | 15:55

Check "Pirates of Silicon Valley" en leer de waarheid. Paardestaarten met hun Linux: tis net links krakerstuig. Anarchie, etc...

djkras | 15-05-07 | 15:53

LOL
Wat een bullshit verhaal!
OpenUNIX was er het eerste.

LoL @ S?v?ke | 15-05-07 | 15:50

dhimmi 15-05-07 @ 15:45
Nee hoor........ Op mijn servers draait 2003/ Exchange /ISA etc. en op mijn pc's draaien XP en Vista...........

Wishbone | 15-05-07 | 15:50

@Wishbone 15-05-07 @ 15:12

vista is onveilig en hogt RAM alsof het niet normaal is, veel meer dan nodig is.

malloc | 15-05-07 | 15:49

Elke MickeySoft zeikerd gebruikt Linux.
Doe maar eens een dag geen Google.

dhimmi | 15-05-07 | 15:45

heb 1 keer braaf iets gekocht van microsoft, en dat was Office XP 2003. toen installeerde ik het servicepack 2 van die mongolen en ging alles helemaal kapodt. format c:\ was de enige optie om nog fatsoenlijk gebruik te kunnen maken van het apparaat. vervolgens probeerde sovjetter officexp 2003 opnieuw te installeren, en te activeren. maar wacht eens even... dat mag (jaja u raad het al) maar 1 keer! (of meerdere keren op lange termijn, maakt niet uit want ik had het op dat moment nodig). dus, meteen gegrepen naar een illegale versie, zelfde voor de rest van de microsoft troep die ik gebruik.
eerst die 200 euro terugbetalen die ik voor dat kutpakket heb betaald en dan zal ik erover denken nog een keer iets legaal te kopen.

sovjetter | 15-05-07 | 15:42

Nerds gebruiken geen microsoft zoals ik geen opel zal rijden.

shcaap | 15-05-07 | 15:33

Ik betaal ook voor mijn software... €7,50 per maand om precies te zijn.

Eweka ftw! (Doe mij eens provisie geven!)

Hertog Joris | 15-05-07 | 15:31

MS maakt ook inbreuk op patenten. Vraag maar aan Apple...

Tuurlijk | 15-05-07 | 15:31

pooface 15-05-07 @ 15:14
Er wordt alleen maar in afkortingen gesproken die bij een huis thuis en keuken gebruiker geen betekenis heeft.......... Is dan ook voor een leek bijna niet te volgen..... Valt allemaal best mee met die nerds......

Wishbone | 15-05-07 | 15:17

Zo kan het ook "Riaa stuurt honderden schikkingsvoorstellen naar studenten"
te lezen op tweakers.net, waaaaaaaaaaaanzin!

Hop Tap Sap | 15-05-07 | 15:17

Apple was niet de eerste met een muis-interface, maar windows was wel de laatste :) geeft niet maar dan niet doen alsof je het hebt uitgevonden.

Windows vista belooft de slechtste windows te worden sinds windows me. Hoewel windows me natuurlijk ook een financieel succes was.

cabbit | 15-05-07 | 15:17

Hmz.. nix is meer graties straks! .. offe was dat al zo??

flexxerex | 15-05-07 | 15:16

Volgens mij betaalt Opera Joris per download (affiliate in link). En dat terwijl Opera net zo closed-source is als IE, en niets met dit onderwerp te maken heeft. Joris is dus gewoon een spamhoerrrrr! (Ban in 3... 2... 1...)

Ben Bot | 15-05-07 | 15:15

hahaha die Rinze maakt graag grapjes.

Vitayalin | 15-05-07 | 15:15

waarom moet ik toch altijd aan nerds denken als ik zo'n discussie (probeer) te volgen.

pooface | 15-05-07 | 15:14

Ik hoop dat ze de rechtzaak verliezen. Ik gebruik zelf openoffice om ppt's te maken en excel werkbladen. Maar nog liever Microsoft dan Apple!

a.noniem | 15-05-07 | 15:14

Let the clash of the 'i know it all better'-nerds begin! Oh het is al begonnen zie ik... Al die IT-termen maken me duizelig, ik kom wel weer terug als er een normaal-mensen-topic is.. of het tietentopic natuurlijk (zonder slet erop geschreven svp!)

ShadowBMX | 15-05-07 | 15:14

paradoxical 15-05-07 @ 14:57
Vista Ultimate is niks mis mee hoor............ Is wat zwaar, maar functioneerd naar behoren......

Wishbone | 15-05-07 | 15:12

ik vind dat je pas moet gaan betalen voor programma's als photoshop, illsutratror, flash, en die hele shi als je dr geld aan gaat verdienen, voor die gaste met hun pattentjes: ga eens deaut!! volges mij was MAC. of apple de eerste met systemen zoals ze nu allemaal zijn dus microsoft heeft ook gewoon slecht gejat. (vóór mac moesten alle bewerkingen met het toetsenboard worden ingegvoerd door middel van codetaal, apple introdiceerde de muis pas)

Rest In Privacy | 15-05-07 | 15:10

Microsoft spullen kopen is moreel gezien even verwerpelijk als het fysiek gezien verwerpelijk is bijvoorbeeld een hondedrol te eten. Helaas krijgen (=kopen) mensen standaard op hun nieuwe desktop/laptop vaak windows, en denken vervolgens ms office nodig te hebben, omdat "iedereen" het heeft.

Microsoft windows stelen is dan een optie.. hoewel stelen (zelfs als het moreel gezien juist is) natuurlijk niet leuk is. Gewoon niet gebruiken dan maar. Persoonlijk heb ik prive nooit windows of andere ms rommel gekocht of gebruikt, en nooit iets gemist (integendeel.) Bijna alle betaalde of niet betaalde alternatieven zijn stukken fijner.

Microsoft zelf is trouwens de grootste dief. Ik kan talloze voorbeelden geven, maar om het ontopic te houden, ze kopen/nemen ideeen van anderen, bedenken zelf nooit iets. Dan moeten zij toch juist octrooirechten betalen ipv andersom. Ze geven hun geld (van hun klanten dus) liever uit aan advocaten. Microsoft windows vista bijvoorbeeld is uiterlijk gezien een grote ripoff van osx 10.4 (apple), hoeveel zouden ze daar voor betaald hebben?

cabbit | 15-05-07 | 15:09

Laat microsoft nu eens een goed product op de markt zetten, misschien wil ik er dan wel voor betalen. En als daarbij komt dat de besturingsystemen van goede producenten gratis is, moet microsoft NIET zeuren, maar WEL betere proggies maken!

Hop Tap Sap | 15-05-07 | 15:05

@paradoxical 15-05-07 @ 14:57

deze is dual boot en de rest hiero is linux, freebsd en open-vms.

malloc | 15-05-07 | 14:59

Rinze 15-05-07 @ 14:46
Nee, neem dan Bill Gates. Die heeft tenminste alles zelf bedacht!

Schoorsteenveger | 15-05-07 | 14:58

Geachte Microsoft, Enorme eikels loop lekker naar de hel met je patenten.

Brederodekater | 15-05-07 | 14:57

Ondertussen post bijna iedereen hier op een windows systeem. Ikzelf maak veelvuldig gebruik van open source software; voor mijn server. Mijn desktop draait (en blijft gewoon draaien) op windows XP.

paradoxical | 15-05-07 | 14:57

@Rinze 15-05-07 @ 14:46

Jij gebruikt zeker IIS :')
En o ja, alle sourceforge projecten zijn natuurlijk bij elkaar gejat!
Jonge, praat over dingen waar je verstand van hebt

malloc | 15-05-07 | 14:56

@dada__ 15-05-07 @ 14:48

Ik zeg niet dat het een GUI extensie van DOS is, ik zeg dat de kernel (met name de bootloader code en een groot deel van de syscalls) voor een groot deel hetzelfde is.
Veel van de Native API calls zijn in concept niks anders dan een wrapper of re-implementatie van de standaard 0x21 interrupts gebruikt in DOS.

malloc | 15-05-07 | 14:54

Om welke 235 patenten gaat het? Hier zal microsoft geen uitspraken over doen en voorlopig is er nog geen enkele rechtzaak begonnen. Dit is dus stemmingmakerij. Heel goed, meer van dit soort verhalen.

shcaap | 15-05-07 | 14:53

Wahahahaha,

Microsoft zuigt.

Ze lullen maar wat, nog geen bewijs gezien dat het waar zou zijn.
Tiss gewoon dom gelul, en dat weten ze zelf ook.

Laat ze eerst maar met bewijs komen, en dan schieten ze er nog geen ruk mee op.

Tiss Linux, en d's geen zuig product van MS, dus wie wil je waarvoor verantwoordelijk stellen en dacht je dan werkelijk dat het helpt.

MS kan zich liever zelf bezig houden met hun zuig product!

Microsoft. fuck u, en je veel te duren en erg ondermaatse kudt product.

Open Source, will kill Microsoft!

Zuigert | 15-05-07 | 14:53

Bekijk het van de zonnige kant. Microsoft voelt zich bedreigd, en heeft kennelijk geen andere wapens meer op het oprukken van 'open source' en gratis software tegen te gaan. Google verdient pegels op een héél andere manier dan Microsoft, en Microsoft heeft niet echt een antwoord. Begin van de ondergang van een wereldimperium!

Schoorsteenveger | 15-05-07 | 14:53

@Rinze 15-05-07 @ 14:46: Als firefox een debiele kopie van opera is, waarom is het marktaandeel van opera dan zo klein ten opzicht van firefox?

Snijbonenmolen | 15-05-07 | 14:53

Joris, trut, Opera is geen open source software.

Beelzebubu | 15-05-07 | 14:52

@moderator; over dat gratis.... aha dus zoals d0pe zegt: "Free software” is a matter of liberty, not price. To understand the concept, you should think of “free” as in “free speech”, not as in “free beer”? :)

Joeper de poeper | 15-05-07 | 14:52

@shalaschaska 15-05-07 @ 14:42

GNU/linux is er ook voor 64 bit processoren.

malloc | 15-05-07 | 14:51

@Zippy: je gebruikt misschien wel een illegale Windows-versie, maar iedere keer als jij een computer koopt staat daar (zeer waarschijnlijk) al Windows op. Daar betaal je wél voor, ook al is de prijs verborgen in de prijs van de computer zelf.

dada__ | 15-05-07 | 14:49

@Rinze> Ja idd, laten we BIND, Apache en Linux nu maar meteen van het internet verbannen... Kijken wat ervan overblijft...
Lutser.

Lange Neus | 15-05-07 | 14:48

@malloc: dat Windows 1.00 een MS-DOS extensie is zou je kunnen zeggen. Als je het over Windows 3.1x zou zeggen zou ik het door de vingers zien. Maar het is sinds Windows 95 zeker niet meer waar dat het "slechts een MS-DOS met muiscursor" is. Als je dat denkt moet je eens wat dieper naar het systeem kijken en er wat technische documenten over lezen.
Overigens gebruik ik zelf Mac OS X op mijn werk en Linux 2.6 thuis. Ik volg de Microsoft/FOSS-oorlog al een tijdje, en ik maak me er niet druk om.

dada__ | 15-05-07 | 14:48

Linux/GNU 4eva!
Mozilla Firefox and Thunderbird Rulen!
The GIMP p0wned Photoshop!
M$ SUk0rZ

dtech | 15-05-07 | 14:47

@dlseth 15-05-07 @ 14:24

Linux 2.4.0 ~ 2.5.20 kernel om precies te zijn ;)

malloc | 15-05-07 | 14:47

Er is een groot verschil tussen MOREEL in je gelijk staan en JURIDISCH in je gelijk staan. Het morele is altijd belangrijker dan het juridische.

DenkZelfstandig | 15-05-07 | 14:46

OpenSource is inderdaad vaak na-aperij van de 1e klasse. OpenOffice? Net een echte microsoft office van een paar jaar terug. Firefox? Een debiele kopie van Opera.
OpenSource is gratis omdat ze niets zelf bedenken, alleen maar ideeen stelen.

Rinze | 15-05-07 | 14:46

Hier in Europa hebben we (nog) geen softwarepatenten, dus zo lang de opensource uit Europa komt hebben we nergens mee te maken.

Lange Neus | 15-05-07 | 14:45

Ik neem alles van de radio op en zet het op een casettebandje.

Teen | 15-05-07 | 14:44

Overigens werkt dit ook wel erg goed voor de newbie: www.pclinuxos.nl/

Rest In Privacy | 15-05-07 | 14:44

Windows vista heeft een 64 bit variant malloc

shalaschaska | 15-05-07 | 14:42

@dizzux:
Nee, dat heet weer diefstal. Als je MS zo haat, draai dan ook Linux en alleen Open Source software. Als je MS illegaal download, hackt en kraakt en gebruikt zonder te betalen pleeg je gewoon diefstal. Het is namelijk niet aan jou om te bepalen of een product van een ander gratis zou moeten of niet. Als je het niet wil/kan betalen, gebruik het dan ook niet en pak een alternatief. Ik heb zo'n hekel aan zo'n gedachtegang. Jij vindt het vast ook OK om een rijke vent te bestelen omdat hij in jouw ogen 'toch genoeg heeft'.

Rest In Privacy | 15-05-07 | 14:42

Lol, m$ windows is ook maar een 32 bit omgeving extensie van MS-DOS, zelfde API, meer niet, en nog eens gebaseerd op het gekochte (nee niet door billie zelf ontworpen) QDos. En voor die tijd was er natuurlijk allang unix, open-vms en dergelijken, dus m$ moet niet zeveren maar goede, veilige software leren schrijven zonder tonnen aan bugs en vulnerabilities.
Ach tja, wie betaald voor m$ software heeft als kind te veel knikkers in z'n neus gestopt.

malloc | 15-05-07 | 14:39

Microsoft voelt de hete adem van de Open Source community in zijn nek. En nu probeert men naarstig deze OSC om te leggen en te dreigen met de schending van patenten/octrooien. Veel huidige technologieen waren en al voor Office en voor Microsoft. Denk dat het meer loze dreigementen zijn, want een aanklacht is er vooralsnog niet ingediend...

Eagle_Eye | 15-05-07 | 14:39

Zoveelste FUD campaign van de makers van Billyware.

RobbieG | 15-05-07 | 14:39

@BlackDeathMetal 15-05-07 @ 14:34
Gratis downloads van MSDNAA netwerken voor mij; maar dat is over een dik jaartje afgelopen...

dlseth | 15-05-07 | 14:37

@ dlseth 15-05-07 @ 14:21
.
Idd, ik vind dat zulke onzin, ik heb geen zin om 300 euri's neer te leggen voor Vista, ik denk dat jouw marktwaarde wel redelijk is. Als het zo veel kost zal ik misschien overwegen om de internetpostbode niet meer te raadplegen.

smalltown_cynic | 15-05-07 | 14:37

@ dlseth 15-05-07 @ 14:21

GVD heb ook nog een kia, maar niet zoveel geld aan uit gegeven, hoe weet je dat trouwens... ik voel iets van groepsstalking aankomen. Trouwens ik betaal nog minder voor die programma's..... 16 eurie of zo voor office

BlackDeathMetal | 15-05-07 | 14:34

www.gnu.org/

"Free software” is a matter of liberty, not price. To understand the concept, you should think of “free” as in “free speech”, not as in “free beer”.

Biatch!

d0pe | 15-05-07 | 14:34

Ik wil nog even benadrukken dat wat Microsoft doet MOREEL VERWERPELIJK is. Ze hebben met lobby's doorgedrukt dat er patentwetgeving kwam, waarbij zij (die een leger juristen in kunnen huren) de algemeenste dingen kunnen patenteren en daarmee blokkeren voor anderen. In deze tegenwoordige wereld zijn ook de Westerse overheden corrupt en dienen hun eigen portemonnee en die van de grootste bedrijven. Degene die Microsoft bestrijdt, is daarom een verzetsstrijder. Niemand is gehouden de onderdrukker te gehoorzamen.

DenkZelfstandig | 15-05-07 | 14:33

Het gaat er maar om dat ALLES in handen komt van het grote geld. Begint het al duidelijk te worden, of moeten er eerst nog meer voorbeelden komen? Er zijn er al genoeg hoor.

guru? | 15-05-07 | 14:32

MS dikke middelvinger voor jullie! stelletje onderhonden

youreckon | 15-05-07 | 14:31

@Marv007: Open dus gratis. (miscrosoft is closed-source software :-)
-edit: nee hoor, als ik jou de dumpert engine verkoop is die wel opensource, maar niet gratis-

Joeper de poeper | 15-05-07 | 14:29

Nog meer reden om vooral NIET voor alle software van mickey soft te betalen. Dit soort gedrag is de nummer 1 motivatie om de gehackte en gecrackte versie te gebruiken.
Ongezien de typhus MS!!!

dizzux | 15-05-07 | 14:28

Mag hopen dat de redactUUr die groen-SSlinks weblogjes moet afstruinen voor GS een financiele tegemoetkoming krijg voor de emotionele schade welke hij/zij daar oploopt....

QB (ja die.....) | 15-05-07 | 14:26

@RDJ134: Geenstijl is altijd firefox liefhebber geweest voor zover ik me kan herinneren....

bijv: www.geenstijl.nl/mt/archieven/002875.h...
-edit: maar Opera is beterder.-

Joeper de poeper | 15-05-07 | 14:26

wat is dat, open soors?

Marv007 | 15-05-07 | 14:24

@Overbodige Wijsneus 15-05-07 @ 14:18
81.173.64.50
unknown
Apache/1.3.33 Debian GNU/Linux mod_gzip/1.3.26.1a PHP/4.3.10-20 mod_perl/1.29
2-May-2007

dlseth | 15-05-07 | 14:24

Tegen linux kunnen ze weinig doen toch. Gelukkig voor hen kan ik weer niet zo veel met Linux.

Multikuli | 15-05-07 | 14:23

Kut monopolisten flikker eens gauw op met je ik wil overal een deel van hebben want ik heb nog niet genoeg, voelen zeker in de rug gestoken door stijging van free software en een beetje daling in de winst, OHNOEZ wat moeten we nu doen ja laten we maar gaan aanklagen, ik zeg kom met een bewijs tegen de jurie van jullie wisten allang dat linux patentrechten schond en toen is het ook geaccepteerd er is nu geen enkele reden om aan te klagen, whats done is done.

Eze | 15-05-07 | 14:23

Het komt er op neer dat Microsoft hele algemene zaken gepatenteerd heeft. Het gaat dan om dingen die elke programmeur zo ongeveer hetzelfde zou programmeren omdat het bijzonder logisch en voor de hand liggend is. Open source programmeurs hebben in het algemeen geen geld om een afdeling onzin-patenten te betalen. Microsoft wel. Het gaat hier dus NIET om echte uitvindingen van Microsoft, maar om algemene voor-de-hand-liggende ideeen.

DenkZelfstandig | 15-05-07 | 14:22

Daarnaast inmiddels al beetje ontkracht door een uitspraak m.b.t. software patenten hoger gerechtshof in de us of a.

Joeper de poeper | 15-05-07 | 14:22

Bestaat er dan software waarvoor je moet betalen?

kapotte_stofzuiger | 15-05-07 | 14:22

@BlackDeathMetal 15-05-07 @ 14:17
Tsja, das dom van je. Je legt toch ook geen 100.000 euro neer voor een tweedehands Kia met productiefoutjes? Wanneer Windows onder de 30 en Office onder de 70 euries kost (naar mijn inzien; de marktwaardes van beide producten) zal ik die troep niet meer 'vinden' op het internet.

dlseth | 15-05-07 | 14:21

Geen Stijl ook een goede morgen en welkom in de wereld die FireFox heet, alleen 4/5 jaar telaat??

RDJ134 | 15-05-07 | 14:19

De meest geniale software is gratis. Virtual dub rockt de pan uit :)

Hellsmurfje | 15-05-07 | 14:19

toch knap hoe je op een wiskundig algorithme een patent kunt krijgen...

Tapeworm | 15-05-07 | 14:18

Jenkerts bij MS, alsof ze geld tekort hebben... *Gaat es een torrentje met Vista opsnorren, es kijken of het de moeite is* ;-)

ShadowBMX | 15-05-07 | 14:18

Beetje hypocriet Hoxha, tien tegen een dat jullie wel een Apache-webservert draaien onder *nix/*BSD

Overbodige Wijsneus | 15-05-07 | 14:18

Verdomme zippy men jij zo'n lutsert die alles gratis van internet plukt, terwijl ik mijn zuur verdiende uitgeef aan troep

BlackDeathMetal | 15-05-07 | 14:17

Hoezo, heeft MicroSchoft een octrooi op bugs in software produceren ofzo?

Snijbonenmolen | 15-05-07 | 14:17

Mensen met gratis software liggen vaker in het ziekenhuis

vernieuwdeVerbatim | 15-05-07 | 14:17

boeiend, ik betaal toch al voor die troep van MS

BlackDeathMetal | 15-05-07 | 14:16

Ik gebruik al jaren gratis software. Van Microsoft.

Zippy | 15-05-07 | 14:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken