Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Stichting Brein mag gijzelen

dit mag dus ook niet heHet blijft opletten met de particuliere opsporingsdienst 'Brein'. U weet wel, die doodgewone stichting die namens de platenindustrie en Hollywood op zoek gaat naar ambulante handelaren en up- en downloaders. Brein is naar de civiele rechter gestapt om 'gijzeling' te eisen. De rechter gaf Brein volgens experts om onbegrijpelijke redenen nog gelijk ook. Dat betekent dat deze stichting een internetpiraat of een illegale cd-handelaar mag laten vastzetten. Wie een paar keer 'opgepakt' wordt door Brein, wat natuurlijk ontzettend DOM is, is sinds de uitspraak vogelvrij. Zodra Brein denkt dat een handelaartje of uploader na een paar waarschuwingen zijn 'boete' niet kan betalen, laat Tim Kuik de politie komen en mag de 'boef' in de cel zijn zonden overdenken. Dit komt neer op één dag gijzeling per tien illegaal verhandelde cd's met een maximum van tien dagen achter elkaar. Dit grapje van Brein kost de belastingbetaler ongeveer 600 euri per dag, Brein kost het precies 11,30 euri. Er kan nog best heel veel in Nederland!

Reaguursels

Inloggen

@spruitjesvretert:

Helemaal gelijk, maar een mens wil soms ook nog wat moois in de kast hebben staan. Om het rondom de urn van opa een beetje op te vrolijken weet je wel.

Treurmars | 09-05-07 | 15:37

Treurmars,
Als je je films gewoon download heb je geen last van die achterlijke reclame van brein

spruitjesvreter | 09-05-07 | 15:10

Treurmars,
Als je je films gewoon download heb je geen last van die achterlijke reclame van brein

spruitjesvreter | 09-05-07 | 15:09

Echt ik had altijd al een enorme pis hekel aan die brein maar nu..... Nu hebben ze wel echt te bont gemaakt!
Waneer worden hun eens op gepakt. En dat nutteloze bedrijf sluiten. Voor eens en voor altijd.
Want zelf zijn ze echt geen zuivere koek.

1. Ze hebben (zo ver ik nog maar weet) al eens een canadese hacker in gehuurd om een nederlandse torrent site in te hacken.

2. mensen bang maken. Ze wilde al eens een reklame maken om ouders bang te maken. Om zo hun aan te dringen een programma te downloaden van hun site. Die dan al het Illigaal materiaal zouw wissen. Maar het programma wist alles van geluid en beeld bestanden en deed geen onderschijd tussen gekochte muziek/film en ge downloade matriaal.

3. valse beweringen. Bv be weren dat downloaden illigaal is. Wat niet zo is in nederland. Downloaden is legaal alleen uploden in somige gevallen niet.

En dan nog wel meer dingen.
En wat me trouwens ook wel heeeeeeeel toevalig vind.... kan aan mij liggen maar Brein en stighting thuiskopie. Is het zelfde adres!
toeval???

FuBrein | 09-05-07 | 05:51

zet newsleecher, emule en azeureus even uit. Brein kan ieder moment binnen vallen. Ik ben van nieuwsrecht pirate bay afgestapt nu ik hoorde dat het door hitler gesponserd wordt. Voor allen die dit niet snappen. Ga een nieuws lezen.

firecow | 08-05-07 | 22:38

gvd is die rechter helemaal van de pot gerukt of heeft hij ook een onderzoekje van brein gehad en in ruil voor immumiteit komt hij met deze uitspraak ??? kan dat zooitje asso's van BREIN niet gewoon naar Uruskan op zoek naar mijnen ?? op zijn belgie's goed hard stampend door een mijnen veld heen ??? zelfs de rechters blijken de zwakste schakel sjasja zou zeggen u kunt wel gaan

Turfie | 08-05-07 | 21:23

Let maar op, die timmie gaat ons nog veel meer kosten als er beveiliging moet komen omdat mijnheertje met de dood bedreigd wordt. Valt me nog mee dat dat tot op heden nog niet gebeurd is (naar mijn weten).

DeKeet | 08-05-07 | 20:54

Is heel leuk allemaal, maar waar ik me echt schijtdruk over maak is dat als je je zuurverdiende centen uitgeeft om dvd's te kopen (je weetwel, extra's, mooie hoesjes en meer van dat soort meuk). dat je dan eerst naar 3 - 10 goedverdoemme reclames moet kijken van brein en baf en weet ik veel wat over hoe slecht het wel niet is om dvd's te kopieren(DIE JE NIET KUNT SKIPPEN) terwijl ik net een kapitaal uitgegeven heb om die klotezooi legaal te kopen. *gaat weer downloaden*

Treurmars | 08-05-07 | 20:53

De belastingbetaler wordt vijfvoudig opgelicht door die uitvreters. Niet alleen via 'legale' koop van CD's, maar ook voor lege CD's waarop 'kopieerrechten' gelden en voor door de strot geduwde 'luister en kopieerrechten' van velerlei Staatsmedia en Staatspropaganda via de gigantisch gesubsidieerde publieke omroep. Ook al luister je er niet naar, zwaar dokken zal je.

Kees3382 | 08-05-07 | 19:48

www.piratenpartij.nl/

Afgelopen maandag heeft het Europese parlement in Brussel gestemd ivm met een nieuwe richtlijn die IPRED2 genoemd wordt. Wij brengen dit onder de aandacht omdat het hier om een gevaarlijke richtlijn gaat die indien aangenomen, het leven van ons usenetters danig kan vergallen.

Deze richtlijn houd namelijk in dat een ieder die zich schuldig maakt aan, "oproepen tot" , "helpen bij" en "het bijstaan van" auteurswet overtredingen, (waaronder het downloaden uit Nieuwsgroepen) strafbaar maakt, op straffe van minimaal 4 jaar gevangenisstraf. Gevaarlijk dus voor bezoekers en admins van 'usenetfora' 'nzbsites' en 'coversites' en zelfs sites als binaries4all zullen hierdoor gecriminaliseerd worden.

Verder voorziet de straf in strenge gevangenisstraffen voor bv. de uitvinders van het MP3 format, en ook de makers van software als: FTD.v.3.8, DBP, Grabit en Newsleecher, maar ook Newsserver exploitanten kunnen rekenen op zware gevangenisstraffen.

Maar ook mensen die onze belangen verdedigen als de "Piratenpartij Nederland" en alle andere auteurswet kritische organisaties worden in een klap misdadiger, en komen in aanmerking voor zware gevangenisstraffen. Deze richtlijn is op dit moment nog tegen te houden en word veel druk op het Europese Parlement uitgeoefend. Op dit moment hebben al zo'n 10.000 Europeanen de petitie ondertekent, en dat zouden er veel meer moeten doen.

Waarom het zo belangrijk is, en waarom deze richtlijn zo 'schadelijk' is kun je uitgebreid lezen op

Zobar | 08-05-07 | 18:07

Stelletje NSB'ers.

Vladimir Poetin | 08-05-07 | 17:52

Ik vind dat we hier net als in Scandinavie zo'n piratenpartij moeten oprichten.

Elvira | 08-05-07 | 17:45

@Hellsmurfje 08-05-07 @ 15:41

Hij heet inderdaad ook Tim.

OoO | 08-05-07 | 16:29

*gaat maar de cassette-recorder van zolder halen, omdat daar nietzo moeilijk over gedaan werd*

Attila23 | 08-05-07 | 16:28

wat een trieste bende die stichting brein
iedereen weet dat alle muziek en films hier in dit k*tland kunstmatig hoog worden gehouden
is het dan vreemd dat er via het internet zoveel gedownload wordt?
maar zolang deze stichting er zelf wijzer van wordt zullen ze hiermee doorgaan
trouwens.. ik maar denken dat een stichting geen winst mocht maken....

Baron Jaeger | 08-05-07 | 16:09

@redactie doe eens een instant update
www.pandora.com
Die mofo's van de RIAA hebben pandora afgesloten. (De US variant van Tim Kuijk)

Hellsmurfje | 08-05-07 | 15:41

Hoeveel straf staat in Nederland eigenlijk op het opruimen van alle Brein medewerkers met behulp van wat spijkerbommen of iets dergelijks?

Niet zou zeggen dat iemand zoiets zou moeten doen natuurlijk.
Maar ik zou er ook niet om treuren. (En ben eventueel wel bereid bij te leggen voor de ingredienten)

Nyg | 08-05-07 | 15:19

Eerlijk zullen wij alles delen!!!

RodeDakDuvel | 08-05-07 | 15:14

Ach die Brein, we gaan Tim wel een keer een dag verplicht laten downloaden, dan kapt ie vast meteen met Brein, als ie ziet hoe leuk het wel niet is :)
Voor alle n00bs hier die niet weten hóe ze moeten downloaden:
www.binaries4all.nl/

stijnos | 08-05-07 | 14:54

De hele muziekindustrie is kuisverrot. Platenmaatschappijen betalen artiesten dik voor het maken van een X aantal cd's of tracks. Muziekliefhebbers betalen die maatschappijen dik en veelvuldig voor die cd's/tracks, waardoor die maatschappijen belachelijke winsten maken. Als promo voor die cd's moet er af en toe live (lees: playback) opgetreden worden, hetgeen ook betaald moet worden door diezelfde muziekliefhebber. Als er een technologische verandering komt, mag de muziekliefhebber alles opnieuw kopen van de platenmaatschappijen. Weinig keus, want de oude technologie verdwijnt gewoon.

Waarom zou dit niet eens veranderen? Waarom de cd's niet als promo-materiaal slijten, en het geld verdienen aan de (ECHTE!) live-concerten.

Dan heb ik het nog niet eens over software en compatibiliteit van muziekcd's met bv auto-cd-spelers. Beveiligde LEGALE muziekcd's doen het dan niet, gedownloade wel. Probeer in NL maar eens een kapotte cd/dvd met software te wisselen bij de winkel. Dat kun je vergeten, ondanks anti-copy beveiliging op die mediadragers. Je daardoor kostbare mediadragers sparen dmv no-dvd patches wordt als illegaal bestempeld door de softwareuitgevers en waar mogelijk in de code tegengewerkt.

Intussen betalen we 2x zoveel op lege mediadragers wegens kopieerheffingen. Maakt niet uit of je muziek of films op die dragers of gewoon vakantiekiekjes aan het strand met je geyle nichtje, gewoon dokken. Die heffingen gaan naar Brein en Thuiskopie, maar of die dan bij de zogenaamde "gedupeerden" komen kunnen zij niet overleggen. Ergo, je lege mediadragers koop je gewoon voor de halve prijs in Duitsland (www.oppusshop.com).

Begrijp me niet verkeerd: ik ben in principe tegen diefstal van digitale media middels downloaden, en helemaal tegen het doorverkopen hiervan voor eigen gewin. Maar ik ben nog feller gekant tegen de diefstal die platenmaatschappijen en private stichtinkjes over de normale burgerij uitstorten, notabene nog gesteund en gesubsidieerd door de NL overheid ook, puur en alleen omdat de winst niet onder de 100 miljoen per boekjaar mag komen van de aandeelhouders!

Tobus | 08-05-07 | 14:48

Alle werknemers van de stichting Brein moeten gegijzeld worden en Brein moet worden opgerold

spruitjesvreter | 08-05-07 | 14:42

Gijzelen voor een illegaal dvd'tje??? erg mild allemaal, is zeker de haagse lente. Met SIEG HEIL Geert aan de macht was het zeker 40 jaar zonder vervroegde invrijheidsstelling geworden!

Kleauthüftèr | 08-05-07 | 14:42

@Big Ern 08-05-07 @ 13:49
Dat dan weer wel !

Swedish Chef | 08-05-07 | 14:22

Als je in NL normale prijzen voor een cd'tje zou betalen, zou er een stuk minder illegaal gedld worden en waren al die breiniacs niet nodig geweest...

fish 'n chips | 08-05-07 | 14:16

@Poedeliwoepsi

Ja en 1 is 1....
Maar waarom moet ik twee keer voor 1 film betalen? kun je me dat uitleggen?
Of waarom moet ik voor een film betalen als ik een backup van mijn computer maak?

Of bedoelde je die diefstal?
Zo niet, dan ben ik erg beniuwd naar je antwoord.....

Ik betaal al veel te veel voor mijn DVD's die ik hoofdzakelijk voor data gebruik.

Downloaden is LEGAAL, Ook van Software en spellen (F*CK brein die het tegendeel beweert) het hacken van films en software is dat niet....
Brein moet zijn brein eens nakijken met zijn boegeroep.
Brein moet nu ook eindelijk eens betalen wat ze hebben afgepakt (net als de stichting Thuiskopie trouwens)
En dan nog...... Ik zit erover na te denken om bij Brein geld te vorderen voor de tijd en energie (electriciteit en persoonlijke energie) die het mij ondertussen heeft gekost om hun kotsfillempies te kijken, terwijl ikWEL voor de films heb betaald. Ik heb Goedverdoeme LEGALE films en dan nog wordt je Deaudgegooid met fillempies waarin gewaarschuwd wordt tegen illegale kopien en diefstal.... Bleeeerk.

*iemand interesse om daar eens verder over te debateren? terugviorderen van onkosten veroorzaakt door Brein lijkt me een goede zaak :) *

Klompvoetje | 08-05-07 | 14:14

Ik voorspel dat Tim volgend jaar ook een lintje krijgt. Seriously, het lijkt het meer en meer midden-Amerika: lekker veel overheidsinstanties, die je allemaal om hun eigen redenen mogen pimpen of breken.

Tobus | 08-05-07 | 14:11

brein pleur lekker dood! stichting thuiskopie ook trouwens...

HendrikIdoPapendordt | 08-05-07 | 14:01

Terecht
<br>
Diefstal = Diefstal
<br>
Zullen de moraalridderige reaguurdertjes het vast allemaal ook wel mee eens zijn....

Poedeliwoepsi | 08-05-07 | 13:53

ik voel me een gijzelaar onder het bewind Balkende/Bos/Christenhond.

Help!

Patrick Zweedsey | 08-05-07 | 13:50

Het wordt hoog tijd dat we hier een particuliere gevangenissen organiseren.
Daar zit groot geld in !!!
In de tussentijd mogen ze voor 500 Euro wel een gevangene in mijn ondergrondse kelder stoppen, is wat krap en hij moet er geen bezwaar tegen hebben samen met enkele vermiste Breezahs opgesloten te zitten.
Oeps.. dat laatste had ik niet moeten zeggen.. vergeet 't maar.

Prikker | 08-05-07 | 13:50

@Swedish Chef 08-05-07 @ 13:43

Downloaden is juist een voordeel voor muziekfanaten!
De bands verkopen minder cd's/dvd's, dus moeten ze vaker optreden en steeds mooiere shows weggeven.

Big Ern | 08-05-07 | 13:49

LOL @ Kloot

Even geduld nog mijn kolonel. Over een maandje zit ik weer in Vegas en dan heb ik andere dingen te doen dan reaguuren........

PS: ik schijn overigens al één fan te hebben. Onze aller BotteHund
ardennenoffensief.wordpress.com/2007/0...

Tyler-Durden | 08-05-07 | 13:47

Dit illustreert weer in wat voor 'rechtsstaat' we leven. Particuliere stichtingen kunnen aanhoudingen verrichten en mensen gijzelen. En dat alleen maar omdat ze veel geld en macht hebben. Dit land gaat helemaal naar de kloten door al die zwaar gesubsidieerde stichtingen.

Kees3382 | 08-05-07 | 13:46

door = voor
musici = muzikanten die geen loops van anderen jatten

Swedish Chef | 08-05-07 | 13:45

Ze moeten Brein eens gijzelen. Of nog beter, in een kerker pleuren en de sleutel weggooien.

Days-Of-Wild | 08-05-07 | 13:45

SuperTed 08-05-07 @ 12:33<br>
Tja lullig maar je kunt ze ook NIET als bierviltje gebruiken, natuurlijk - ik krijg ook geen nieuwe wielen als ik ze kromrijd. 'Na een tijdje stuk' klinkt niet echt als een bouwfout, met CD's. Als-ie bij aanschaf kaduuk is, krijg je zo andere. Niet overdrijven, dus. Alleen als ze zich niet aan dat soort minimale verplichtingen houden, mag je m van mij ook gewoon ff door C2H5OH halen wat mij betreft.

zak_arme_turf | 08-05-07 | 13:43

@kuttekrap 08-05-07 @ 13:40

Er wordt inderdaad nog steeds goede muziek gemaakt, dat zal altijd zo blijven. Verschil is alleen dat de musici vroeger werden beloond door hun kunsten...

Swedish Chef | 08-05-07 | 13:43

@Swedish Chef 08-05-07 @ 13:18
Als je verder luistert dan 3FM, 538, TMF en al die lutserzenders hoor je dat er nog steeds goede muziek gemaakt wordt.
Ik laat me iig niet opzadelen met britnies en borsatoos.

kuttekrap | 08-05-07 | 13:40

@ Tyler

Dan moet je twee maanden per jaar je giechel dichthouden. Is voor ons ook wel eens een keertje leuk. :D
---
disclaimer: Bovenstaande comment is niet waar en heeft niets te maken met wat dan ook. Bovenstaande comment mag niet gelezen worden. Aan het lezen van bovenstaande comment zijn geen rechten verbonden.

kolonel klootoog | 08-05-07 | 13:37

@ kloot

nu ja - was effe wat te ongenuanceerd.

kleine correctie dan: ik ies nml wel een logger en verblijf 2 maanden per jaar in de USA.

Tyler-Durden | 08-05-07 | 13:35

@ Tyler-Durden 08-05-07 @ 13:14

Niet geen probleem. Ten eerste ben jij reageerder en geen logger. Daarnaast moet je reageersels voorzien van een waterdichte disclaimer.

---
disclaimer: Bovenstaande comment is niet waar en heeft niets te maken met wat dan ook. Bovenstaande comment mag niet gelezen worden. Aan het lezen van bovenstaande comment zijn geen rechten verbonden.

kolonel klootoog | 08-05-07 | 13:30

Patrick Bateman 08-05-07 @ 13:13
Met de gratie van de wetsdienaars mogen die regeringspiraten zeker teveel!
..
@Tyler-Durden 08-05-07 @ 13:14
Mijn ma is een journaliste van de oude media. Ik ben een geenjournalist..

Attila23 | 08-05-07 | 13:25

@ Swedish Chef 08-05-07 @13:18
Daar heb je idd wel een punt ja.

uberkleeft | 08-05-07 | 13:24

slecht nieuws: straks gaan ze je ook opsluiten voor het bezoeken van ongecensureerde sites als deze

goed nieuws: mischien kunnen we nu proberen om vervelende burenruzies met tokkies voortaan op te lossen met een ritje richting bajes voor maar 11,30!

D0tcom | 08-05-07 | 13:23

@Swedish Chef 08-05-07 @ 13:18

Hurdyburdychickyinthesaucerpan.....
(vrij vertaald: Eensch!!)

Big Ern | 08-05-07 | 13:20

Het is inderdaad een schande. Zomaar illegale handelaren vastzetten of boetes te laten betalen. Je mag ook niets meer in de land. Ik zeg: straffen omhoog en de schuld geven aan links, finnen en de euro!!!

nduss | 08-05-07 | 13:20

@Tyler-Durden 08-05-07 @ 13:14

Tijd voor een andere nick en een nieuw ip. Ik heb geen zin in nóg een lijst met mijn nick;)

Duikduivel | 08-05-07 | 13:19

Of gewoon betalen voor de film/muziek/games die je leuk vindt, of je steelt ze gewoon... maar dan niet gaan janken als de belangen behartigers van de artiesten je vast laten zetten.

Ook hier geldt: If you can't do the time, don't do the crime !

Waarom denken jullie dat jullie worden opgezadeld met de britney's en de marco borsato's ?
Omdat de platenmaatschappijen niets meer durven te investeren in orgineel talent..
Al het geld wordt gepompt in hersenloze massa muziek omdat dit uiteindelijk wel wat rendement oplevert.
Jullie lijken wel finnen, stelen en dan nog verontwaardigd zijn als er wat aan gedaan wordt..

Swedish Chef | 08-05-07 | 13:18

@Tyler-Durden 08-05-07 @ 13:14

Hoerrrrrrnalist!

Big Ern | 08-05-07 | 13:18

@ Attila23 08-05-07 @ 12:35
"Piet Heyn mocht piraterij bedrijven onder de NL vlag.."
Brein mag het nog steeds!

Patrick Bateman | 08-05-07 | 13:13

@ mezelf @13:05
Niet dat ik daar wakker van lig ofzo.. ben 1 van de laatste Nederlanders die nog originele ceedee's koopt in de winkel.

uberkleeft | 08-05-07 | 13:07

Het wachten is op een kamervoorstel voor een verbod op cd/dvd-branders.

uberkleeft | 08-05-07 | 13:05

Nee,... Die naamgenoot moet zich nou eens als een waardige Tim gedragen of gewoon ff vlugjes deaudt doen gaan..

Alcoholic | 08-05-07 | 13:04

@kolonel klootoog 08-05-07 @ 12:58

Had dan helemaal geen namen genoemd. Nu wekte je mijn nieuwsgierigheid. Maar goed, ik zal wel eens op gaan letten.

Duikduivel | 08-05-07 | 13:00

*ziet nieuwe toekomst voor rechtsstaat:
-stichting anti-pedofilie
-stichting stop inbrekers
-stichting .....

kapotte_stofzuiger | 08-05-07 | 12:59

@ Tyler

Die stond er wel tussen. Maar ik heb hem al vervloekt en voldoende afgezeken. Sven31 verdient een nieuwe kans. Zo ben ik dan ook wel weer.

@ Sven31

Biertje?

@ Duikduivel

Zoek dat maar eens even lekker zelf uit. Nooit de makkelijke weg willen nemen, daar leer je helemaal niets van.

@ @

Ja, ik snap er dus helemaal niets van. Aan de ene kant wel een zotte zeeuw met een kapersbrief op pad sturen en aan de andere kant opeens een stel puisterige nerds die wat liedjes naar beneden laden willen fusileren. Het is de wereld op zijn kop!

kolonel klootoog | 08-05-07 | 12:58

Is er geen juridische basis te bedenken om Tim Kuik te gijzelen?

uninvited guest | 08-05-07 | 12:57

@ Kipz0r 08-05-07 @ 12:50

Je koopt toch bij iTunes? Dus je betaald auteursrechten. Lijkt me toch vrij duidelijk.

kolonel klootoog | 08-05-07 | 12:55

@ Kloot

Je vergeet Sven31............

Tyler-Durden | 08-05-07 | 12:54

Unlawful consumer == Unlawful combatant.
Het met bedreiging en represailles afdwingen van een streven is in mijn ogen een vorm van terreur.
Het verbaasd me eigenlijk nog dat Brein geen toestemming heeft gekregen om bootleggerts op youtube te onthoofden..

X4I | 08-05-07 | 12:53

kolonel klootoog 08-05-07 @ 12:48
Ja percies! Daar moeten we trots op zijn en gedogen! Toch?

Attila23 | 08-05-07 | 12:53

LoL @ S?v?ke 08-05-07 @ 12:36
Gewoon ff in het jaarverslag kijken en je weet het salaris, alleen dat jaarverslag is natuurlijk nergens te vinden.

Karel kwakbol | 08-05-07 | 12:53

Ik wil Toeps gijzelen. Mag dat?

dr.spin007 | 08-05-07 | 12:52

@kolonel klootoog 08-05-07 @ 12:45

Duidelijke taal. Aangezien je een paar namen noemt, maak de lijst eens compleet. Als beginnend reaguurder wil ik best wel weten waar ik aan toe ben;)

Duikduivel | 08-05-07 | 12:51

@camman
"Downloaden van muziek en films mag, mits dat uitsluitend voor eigen gebruik, op beperkte schaal en zonder direct of indirect commercieel oogmerk gebeurt."

Hoe zit het dan als je van applestore 1203978401 mp3tjes download? Dat is toch ook een commercieel oogmerk van apple en nog eens op onbeperkte schaal ook?
Lekker kansloos gedefinieerd dat brein.

Kipz0r | 08-05-07 | 12:50

Ik blijf het zeggen: Nederland is geen rechtsstaat meer.

Tapu | 08-05-07 | 12:50

De auteurswet staat iedereen toe om "enige exemplaren voor eigen oefening, studie of gebruik" te maken van een tekst, film of muziek. Dit heet een thuiskopie. Op basis van dit artikel mag muziek en films worden gedownload van Internet. Dit moet dan natuurlijk wel strikt voor eigen gebruik gedaan worden. De kopie mag dus niet aan derden ter beschikking mag worden gesteld. Het is dan immers geen eigen gebruik meer. Ja mijnheer de agent, die 2 TB aan films is voor mijn studie...

Marv007 | 08-05-07 | 12:49

@ Attila23 08-05-07 @ 12:35

Iets met de VOC mentaliteit. Toch?

kolonel klootoog | 08-05-07 | 12:48

@ Tyler-Durden 08-05-07 @ 12:18

Als dat zo is moeten we ze voor zijn en ons verenigen in de Vereniging Reaguurders GeenStijl en meteen die hele RVJ laten gijzelen wegens intens lutsend gedrag, bij voorkeur op een heel koud en tochtig eiland zonder beschutting. FvJ, Burgerlijk Ongehoor en nog een paar anderen mogen naar aanleiding van het zelfde vergrijp ook meteen mee. Een leukere internets begint bij jezelf.

kolonel klootoog | 08-05-07 | 12:45

Stichting BREIN= tandeloze tijger.

kuttekrap | 08-05-07 | 12:45

Enige nuance is wel op zijn plaats: BREIN gijzelt niet zelf, zij verzoekt de rechter daartoe. En die geeft toestemming, want het natuurlijk een vreselijk en staatsondermijnend misdrijf: het verkopen van een paar gekopieerde CDtjes.

Rest In Privacy | 08-05-07 | 12:44

de platenmaatschappijen hebben het (mp3) downloaden zelf over zich afgeroepen door de CD's destijds bijna 2 keer zo duur te maken dan de LP's. Nu niet steeds zo janken platenmongolen...!

Onderbuik | 08-05-07 | 12:42

@ LoL @ S?v?ke 08-05-07 @ 12:36

Wil ik dat niet weten?
Raar, normaal wil ik eigenlijk alles wel weten... Maar nu dus niet ?
Hmm - ik blijf het vreemd vinden, maar goed.... als jij zegt dat we het niet willen weten dan zal het wel zo zijn.

Tyler-Durden | 08-05-07 | 12:41

"Downloaden van muziek en films mag, mits dat uitsluitend voor eigen gebruik, op beperkte schaal en zonder direct of indirect commercieel oogmerk gebeurt."
ok: downloaden om zelf af te spelen mag... maarrrrr als jij een gebrande CD afspeelt in de auto of als er bezoek is (m.a.w. als anderen het horen)
je zou ze toch zomaar aan kunnen zetten tot het verkrijgen van die mp3's
dan mag je die nummers dus zeker niet aan hun verstrekken.
stelletje moraalriddertjes

DenLangel*l | 08-05-07 | 12:39

SuperTed 08-05-07 @ 12:33
Ja, en wat te denken van al die maatregelen tegen kopiëren, waardoor de autoradio hem niet blieft, of dat je de audio-bestanden niet kan converteren naar je eigen draagbare muziekdragers. Maak die cd-tjes niet zo achterlijk duur. Veel mensen willen toch het origineel, moet het alleen wel nog een beetje te betalen zijn.

Flodder | 08-05-07 | 12:39

doe eens linken na een echte spiderman 3, een tc zuigt klonters op mn plasma tv

sovjetter | 08-05-07 | 12:38

Ze schijnen wel goed te betalen bij Brein.
.
Die Tim Kuik rijdt in een dikke vette bolide, dat willen jullie gewoon niet weten.

LoL @ S?v?ke | 08-05-07 | 12:36

*Doende aan geschiedenis-interpretatie*

Piet Heyn mocht piraterij bedrijven onder de NL vlag..

Attila23 | 08-05-07 | 12:35

Over spelletjes gesproken. Spelletje gekocht, cd na tijdje kapot. Makers van spelletje gemaild dat ik toch graag een nieuw exemplaar zou willen omdat ik het niet had kunnen kopiëren voor eigen gebruik..... Niks nada noppes, je kunt oprotten. Tja en dan motten ze niet bij me komen aanscheiten als ik dat spel dan download en omdat ik het download het toevallig ook upload omdat Torrent nu eenmaal zo werkt.

SuperTed | 08-05-07 | 12:33

'Vanwege het feit dat de betrokkene al twee keer was “gepakt”, ook al twee keer een APV (Anti Piraterij Verklaring) had getekend en toch weer werd aangetroffen terwijl de civiele procedure reeds tegen hem liep, vindt de rechtbank het hier toch op zijn plaats. Twee bijkomende omstandigheden: een persoonlijke brief van betrokkene aan de rechtbank, waarin hij had toegezegd met de handel in illegale kopieën te zullen ophouden, verzonden vóór de laatste betrapping.'
.
Wat als hij gewoon had gezegd dat Brein de tiefus kon krijgen en de opgelegde boetes netjes betaalde? Hoezo ondertekenen APV en slijmbriefje schrijven naar de rechter?

Flodder | 08-05-07 | 12:32

Piraterij is geen zonde!

deurwaarder | 08-05-07 | 12:31

Brein is de locatie waar bij de mensen achter deze organisatie overduidelijk kortsluiting is opgetreden.

Barry Balzak | 08-05-07 | 12:29

Kan er niet eens een grote meneer uit de muziekbranche komen melden dat de door BREIN geinde boetes niet bij de rechthebbende terecht komt?
Het liefst met het bewijs erbij........

Normaalstijlloos | 08-05-07 | 12:27

Kijk hier eens www.anti-piracy.nl/piraterij/faq.asp
Het mag volgens brein:
Downloaden van muziek en films mag, mits dat uitsluitend voor eigen gebruik, op beperkte schaal en zonder direct of indirect commercieel oogmerk gebeurt. Dit geldt niet voor interactieve software, waaronder ook computerspellen. Die mogen helemaal niet zonder toestemming gedownload worden.
@ fweddy hier spiderman 3
yabse.com/index.php?q=spiderman

camman | 08-05-07 | 12:27


Wat proberen sommigen mensen toch op een simplistische manier goed te doen.

Heel zielig

--->>>>Nutc@se | 08-05-07 | 12:26

Tim, ga eensch deaud met die kleaute organisatie van je!!!

RodeDakDuvel | 08-05-07 | 12:26

Downloaden is niet illegaal, dus gewoon nieuwsgroepen gebruiken ipv torrents.

De Regenjas | 08-05-07 | 12:25

Kan iemand eens ff wat Finnen optrommelen en die een fatwa uit laten spreken over dit heerschap? Of misschien dat er een zich geroepen voelt hier eens een broodmes in te proppen?

BLOWww_NL | 08-05-07 | 12:25

mensen hebben in Nederland nu net zo veel rechten als in noord korea

bravvour | 08-05-07 | 12:20

Maar ja, up/down-loaden mag ook niet zomaar he !
Ies illegaal !
.
By the way, heeft iemand een linkje naar de laatste Spiderman ?

fweddy | 08-05-07 | 12:19

Brein is zo ontzettend de maffia dat ze wrs zelf denken de wet te zijn.
Als je nu een liedje maakt dan moet je Barry White, the Stones en Sting ff dokken omdat je hun sample-tjes gebruikt. Je kan ook niet anders er zijn maar 8 hele en 4 halve noten, de combinaties zijn niet eindeloos. Maar omdat Paul McKaartniet slechts 256 miljoen per jaar verdient moeten zijn inkomsten wel beschermd worden.....

holistic river | 08-05-07 | 12:19

Loeders!

Attila23 | 08-05-07 | 12:19

Urgente waarschuwing voor de Heren van GS:

Riet betwien du laines:

Als een doodgewone stichting als Brein dit al mag doen van meneer de Rechtert, dan schept dat een precedent.
Ik voorzie de RVJ binnen no time een bevel tot gijzeling uitgeven jegens u !

Doe 'es heel snelle sorry zeggen tegen Trubert........
( en Mark Weg natuurlijk )

Tyler-Durden | 08-05-07 | 12:18

kosten van de deurwaarder niet inbegrepen zeker

Agamemnon_NL | 08-05-07 | 12:14

Kan dat gecombineerd worden met de reeds uitstaande dagvaardig die ik binnenkort tegemoet mag zien?

Duikduivel | 08-05-07 | 12:14

Ach ja. Dit is de socialistische heilstaat waar we allemaal voor gestemd hebben. Toch?

Hakbarrr | 08-05-07 | 12:14

600 per dag? Daar zit business in!
tim zal trots zijn op zichzelf, zelfs al is hij na koos de meest gehaatte man van het land

Mister Crabs | 08-05-07 | 12:14

PRECIES. Weg met Brein!

DenkZelfstandig | 08-05-07 | 12:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken