Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Drooglegging!

guusje krijg eens een alcoholvergiftiging wil jeWe hadden het ook wel kunnen weten. Maak die linkse burgemeester van krakershoofdstad Nijmegen minister, en vroeg of laat gaat de repressie beginnen. Guusje ter Dorst heeft namelijk het beste met u voor. Mevrouw lust zelf wel een glaasje en werd vorig jaar nog gepakt vanwege rijden onder invloed. 'Haar' Nijmeegse politieagenten stopten de zaak vervolgens in de doofpot. Terug naar 2007: Guusje werd beloond voor haar wangedrag met een ministerspost op Binnenlandse zaken. En het Grote Irriteren is aangevangen: De minister wil alle supermarkten droogleggen. Geen bier, geen wijn, maar straks TWEE keer achter de kassa om fatsoenlijk in te kunnen slaan. Er komen alcoholrazzia's op straat, de pliesie gaat voetgangers blazen. Verder mogen jongeren onder de 18 straks geen bier meer drinken. Uiteraard heeft ze als minister van Binnenlandse zaken geen ene FUCK te maken met supermarkten of volksgezondheid. Ze moet de pliesie op de rails houden. Guusje is weer lekker doorgezakt dit weekeinde... Instant Update: En Nova wil graag dat de 'vetbelasting' toch doorgaat. Een extra belasting op chips omdat ouders hun kinderen niet meer kunnen opvoeden.

Reaguursels

Inloggen

Mompelt iets van goed voorbeeld doet goed volgen.
totaal ongeloof waarding. Waarom moet ik twee keer in de rij staan? Voed die breezahs beter op. 1 breezah is geen goed tarief voor een goede volblafferij.

firecow | 08-05-07 | 22:50

Ach mens ga toch koken...

Albertjan87 | 08-05-07 | 22:41

wopper 08-05-07 @ 19:14

Jij hebt ook ten dele gelijk. Aan de drank blijven is zinloos... er zijn goedkopere oplossingen denkbaar.

dr.spin007 | 08-05-07 | 19:26

@ dr.spin007 08-05-07 @ 18:25

Je hebt ten dele gelijk; er zijn maar weinig Norbert Eliassen bij wijze van spreken.

Maar het is onzin om te zeggen dat die knul maar beter aan de drank had kunnen blijven.

En belasting betalen we voor wel meer dan de indoctrinatie van onze toekomstige billenwassers en aanverwant slinks indymediatuig.

wopper | 08-05-07 | 19:14

koerbagh 08-05-07 @ 17:49
Ik niet hoor!

wopper 08-05-07 @ 17:46
Een zoon die sociologiedocent is, is niet goed terechtgekomen, simpel zat. Een zoon die sociologiedocent is, staat jonge zieltjes op te hitsen om vooral Indymedia te volgen en overal "vreedzame" acties te houden. Een zoon die sociologiedocent is, had maar beter aan de drank kunnen blijven. Dan had ik niet zoveel belasting hoeven afdragen.

dr.spin007 | 08-05-07 | 18:25

Vraag me af wanneer de kids in uniform naar school moeten komen van deze lieve schijnheilige dame . Zal wel mooi rood gordijnstof gewaad worden.

stonedt | 08-05-07 | 17:57

Niet lullen, 36% van jullie heeft CDA gestemp, 30% PvdA en 7% CU.
Eigen schuld dikke bult. Jullie wilden allemaal verregaande (Gristen-) overheidsbemoeienis, wormen en naarden enzo... Als jullie die kudtkoters van je niet kunnen opvoeden dan doet Guusje dat voor jullie, begrepen?
U heeft het zo gewild.

koerbagh | 08-05-07 | 17:49

inquisitra 08-05-07 @ 17:27

Zolang ze mijn blaas maar niet test.

dr.spin007 | 08-05-07 | 17:46

@ latinha 08-05-07 @ 16:51
*haastig verzoektschrift indient onder allo-naam.

@ Evocatus 08-05-07 @ 16:16
sorry, liet me even gaan; weggejorist worden omwege leerzame info komt hier wel eens veur.

@ dr.spin007 08-05-07 @ 14:44
fukjoe, racaille...;)

@ flappie10 08-05-07 @ 14:32
mij best, ik betaal geen cent meer aan een verloren generatie.

wopper | 08-05-07 | 17:46

Misschien moeten ze Guusje ter Horst standaard een blaastest afnemen als ze dreigt een idee te lanceren. Proost Guusje!!

inquisitra | 08-05-07 | 17:27

Ik eis van dit kleautekabinet soepsidie om te gaan emigreren!!

wopper 08-05-07 @ 14:21

WERELD PLAN!

latinha | 08-05-07 | 16:51

Herr. Rädelsführer 08-05-07 @ 13:43

Ach, sehr geehrter Herr Rädelsführer, wenn es ja wieder
hier in dem Lande wieder mal einen richtigen Führer
geben wirt dan stellt man mich sehr schnell auf
Der Liste der Todeskopfregimenten, fürchte ich.

@ wopper 08-05-07 @ 14:23
Nee, hoor, ik heb mijn eigen spelling en als het de redactie niet bevalt,
die spelling dan, dan wist de Joris-de-lognazi mijn bijdrage maar.
Ben een voorstander van het-witte-woordenplan.
Overigens, zie ik dat ik weggejorist ben
met aanbevelende mijn opmerkingen
over Berlin Alexanderplatz.
Joris is die titel alleen ook "verboten" of mag dat wel.

Oh, ja, homo? Hoezo?
Erg vrije associatie jouwerzijds, tikje overmaat aan creatief denken,
za'k maar zeggen; edoch geen harde gevoelens, hoor.
Avé, Evocatus

Evocatus | 08-05-07 | 16:16

neqschot voor die landverader. wat een teef.

monstrera!!! | 08-05-07 | 16:15

Die politicieken hebben natuurlijk zelf ook kinderen in die leeftijdsgroep (of bijna) en leggen de verantwoording ook liever bij de supermarkt neer dan zelf op te treden tegen die rebelse etters van kinderen.
En daarom kan ik straks niet eens meer normaal mijn biertje, net als alle andere boodschappen (coke, weed, gootsteenontstoppper etc.), bij de supermarkt halen. Lekker weer!

sarphati | 08-05-07 | 15:28

wopper 08-05-07 @ 13:30

Doe eens niet zo gevat zijn, pauperT

dr.spin007 | 08-05-07 | 14:44

@wopper 08-05-07 @ 14:21: Vergeleken met wat onze zelfbenoemde "leiders" nu over de balk smijten is dat een schijntje! Kijk ook eens naar het resultaat: tokkie-ouders die ineens hun best gaan doen om hun kinderen iets bij te brengen, uit angst ze te verliezen. DAT is pas winst!

flappie10 | 08-05-07 | 14:32

@ Evocatus 08-05-07 @ 13:34

Kut schrijft men hier zeau: KUDT.
Apreaupeau: bent u heaumeau?
*duikt weg voor de klappen*

wopper | 08-05-07 | 14:23

@ flappie10 08-05-07 @ 14:12

Wie zal dat betalen, zoete lieve flappie?!
Uit den ouderlijke macht zetten betekent 'weesch'huizen bouwen betekent nog meer belastingdruk op hardwerkende nette fatsoenlijke lieden zoals wopper en vele anderen.

Ik eis van dit kleautekabinet soepsidie om te gaan emigreren!!

wopper | 08-05-07 | 14:21

De slijter wil ook dat drank verkoop in de supermarkten moet stoppen, en ik vind dronken 16 jarige meiden altijd wel geinig. Dat dan weer wel.

Zo jammer! | 08-05-07 | 14:19

@ Achtertuyn 08-05-07 @ 14:06

Hou vol, die Fahnen hoog! nog 22 dagen...;)

wopper | 08-05-07 | 14:16

@General Lee 08-05-07 @ 11:00: Ik weet het wel: Ouders die hun kinderen niet kunnen opvoeden dienen verplicht een opvoedcursus te volgen, betaald door de Staat. Heb ik er graag voor over, want hiermee verbetert de samenleving drastisch! Bij niet verschijnen worden ze subiet uit de ouderlijke macht ontzet. Hoppa!
Gegarandeerd resultaat.

flappie10 | 08-05-07 | 14:12

OMG wat ben ik blij dat ik hier wegga.

Achtertuyn | 08-05-07 | 14:06

evocatus doe is doodgaan

Herr. Rädelsführer | 08-05-07 | 13:43

-weggejorist-

Evocatus | 08-05-07 | 13:34

@ Evocatus 08-05-07 @ 12:52

Hahaha, LOL, Evocatus, ik hou wel van dit seaurt lollige comments met diepgang, dit itt sommige verzuurde reaguurders op dit topic die een man blameren die trots is op zijn goed terecht gekomen ooit flink zuipende zoon.

Enfin, samahonka (preaust!) dan maar en laat u zich gerust nog vele malen gaan in reaguursels op dit vreemde blogje...;)

wopper | 08-05-07 | 13:30

Ergenekon 08-05-07 @ 08:56
En maar zeiken over Islamisering. Deze Christelijke regering wil de sharia invoeren?

Jammer, lutser. Dorst is niet van de CU of CDA...

kw_nl | 08-05-07 | 13:27

Draait alleen maar om geld. Naast die Vetrbelasting kunnen ze ook gezonde voeding goedkoper maken maar dat gebeurt niet.... ze moeten er wel wat aan overhouden in Den Haag...

Joeper de poeper | 08-05-07 | 13:12

"M - Eine Stadt sucht einen Mörder" (1931)
Filmisch meesterwerk! Es lebe Fritz Lang!
Im Presidium: "Razzien, razzien, immer mehr Razzien
Avé, Evocatus

Evocatus | 08-05-07 | 13:00

blaffer 08-05-07 @ 11:37

De logica is er wel,den ik, want het alcoholisme is een vele malen groter probleem dan wat snuivers en spuiters her en der.
Maar, ja, we doen al oerlang mee met de "war on drugs"
Avé, Evocatus

Evocatus | 08-05-07 | 12:55

wopper 08-05-07 @ 10:18

Sorry, liet me even gaan.
Samahonko is de Russische term voor zelfgestookte wodka.
Wordt als aanduiding gebruikt voor drank van inferieure kwaliteit.
We dachten eens de familie uit Oekraïne een plezier te doen met een fles goede genever.
Dure fles gekocht bij die zaak in de bocht van de Nieuwendijk (Dit even voor diegene die in Amsterdam bekend zijn.)
Famielje bleef beleefd, maar ze vonden het toch maar samahonka vergeleken met de echte pure wodka.
Moet zeggen dat ze gelijk hebben.
Hoewel.. een goed grappa... gaat er ook prettig in.
Distillate 1998, grappa del vecchio contadino di barolo, Verbania, Via Alessandro Manzoni, Italia. De eigenaar spreekt ook perfect Duits en herinnert zich klanten die twee jaar geleden bij hem zijn geweest. Stukkie met RyanAir naar Orio al Serio, met de bus naar Milano Centrale en verder met de trein naar Verbania, maar dan heb je ook wat. Moet wel zuinigjes met die flessen doen. Maar zelfbeheersing is een schone zaak.

Evocatus | 08-05-07 | 12:52

Guusje ter Dorst doe is niet zo hypocriet !!

donderwolk2 | 08-05-07 | 12:28

pffft nog even en je mag niet eens meer bellen op straat omdat je dan minder op het verkeer let.
waar gaat dat heen met dit land?

Fonta | 08-05-07 | 12:03

Wow dit land wordt steeds beter. [] Alles kan hier, blowen, xtc/cocaine wordt getest op feestjes, maar als je als trouwe burger een biertje wilt halen moet je helemaal naar de slijter, *oeps vergeten, gall zit bij appie in*

blaffer | 08-05-07 | 11:37

Bernhard Bang 08-05-07 @ 11:31

omdat "werk" een "ruim" te "interpreteren" "begrip" is.

Over mijn eventuele kinderen laat ik me niet uit, dat is privé. Overigens doet dat niet ter zake.

dr.spin007 | 08-05-07 | 11:36

Interpreteren is en blijft subjectief;)

@dr.Spin007. Ik dacht dat een keer gelezen te hebben;) en ik wil niet nóg een keer op een lijst komen..

Duikduivel | 08-05-07 | 11:35

dr.spin007 08-05-07 @ 11:27 (Ik maak mezelf niets wijs lutser)
Vanwaar dan die "'s om het woordje werk, om 10:39?
Je ziet, ik heb meer vragen dan antwoorden... maar ja, ik hoef dan ook geen strategieën voor andere mensen te verzinnen.
Heb jij ook kinderen?

Bernhard Bang | 08-05-07 | 11:31

Duikduivel 08-05-07 @ 11:30

Waar staat dat?

dr.spin007 | 08-05-07 | 11:31

@dr.spin007 08-05-07 @ 11:25

Dat mag toch niet;)

Duikduivel | 08-05-07 | 11:30

Bernhard Bang 08-05-07 @ 11:25

zie je reaguursel:

maar eh, is dat eigenlijk wel zo anders dan uur na uur aan GS gekluisterd zitten en dan jezelf wijsmaken dat je aan het "werk" bent?
dr.spin007 @ 10:39
Bernhard Bang 08-05-07 @ 11:03

Ik maak mezelf niets wijs lutser

dr.spin007 | 08-05-07 | 11:27

Duikduivel 08-05-07 @ 11:24

Hi5!

potje lutserbashen?

dr.spin007 | 08-05-07 | 11:25

@ duiduivel
@ dr spin
@ wie zich aangesproken voelt

Kan iemand mij even uitleggen welke oordelen ik over wie had?

Bernhard Bang | 08-05-07 | 11:25

*probeert zich het suffe leven van een docent sociologie voor te stellen*

Dan moet je inderdaad écht een alcoholprobleem hebben, wil je zo'n baan ambiëren.

dr.spin007 | 08-05-07 | 11:25

@dr.spin007 08-05-07 @ 11:21

Dit is precies de strekking van mijn raguursel.

Chapeau.

Duikduivel | 08-05-07 | 11:24

Bernhard Bang 08-05-07 @ 11:03

Ondertussen zit ik te brainstormen en morgenmiddag omstreeks 17:00 rolt er weer een briljante strategie uit die ik op donderdag 10 mei aflever bij mijn opdrachtgever. Op tijd om vervolgens op vrijdag 11 mei zwaar uit te slapen en de factuur te schrijven en mijn koffer te pakken om op zaterdag 12 mei om 04:50 vlucht ... richting ... te nemen.
Er zijn ook mensen die het wél goed voor elkaar hebben in deze maatschappij. Wat zit jij overigens ondertussen te doen? Je oordeelt nogal gemakkelijk vrolijke vriend, zonder werkelijk op de hoogte te zijn.

dr.spin007 | 08-05-07 | 11:21

"de pliesie gaat voetgangers blazen"

als het een lekkere agente is geen probleem...

klepzeiker | 08-05-07 | 11:21

@Bernhard Bang 08-05-07 @ 11:14

Ik oordeel niet over anderen. Ik reaguurde slechts op jouw statement over werk en f-5en wat in mijn optiek een raar vergelijk was/is.
Daarnaast vond ik je latere reactie nogal denigrerend, maar dat zal wel aan mijn te lage opleiding liggen.

Duikduivel | 08-05-07 | 11:19

@ Burgelijk Ongehoor

Mag ik je vooral even wijzen op: kolonel klootoog 08-05-07 @ 10:46. Je bent een stakker weet je dat. Grote bek, laf hart en stil bij het eerste de beste beetje weerwoord.

kolonel klootoog | 08-05-07 | 11:19

@ Atilla23 11:07
@ Bernhard Bang 11:09

Konijnen zijn tog eauk aan banden gelegd door myxomatose?...;)

wopper | 08-05-07 | 11:17

@ Duikduivel @ 11:08
Ik werk voor eigen rekening.
Was trouwens als de dood toen mijn zoon op z'n vijftiende met donkere kringen onder z'n ogen moeiteloos vijf/zes belgische bieren wist weg te klokken en daarna verhalen begon op te hangen over mooie whiskeys... daar had -ie toen al veel kijk op. Kennis van sterke drank is natuurlijk ook iets heel verfijnds, maar op een of andere manier had ik er weinig vertrouwen in dat het 'm zou helpen om een zelfstandig bestaan op te bouwen.
Ben 'm overigens niet gaan betuttelen, want mij veel moeite kostte, eerlijk is eerlijk. En nou doceert hij sociologie aan een of andere universiteit. Heb ik er goed aan gedaan? Zeg jij het maar.

Bernhard Bang | 08-05-07 | 11:14

@ wopper @ 10:56
Oh, de huwelijksvruchtbaarheid is weer aan het stijgen?

Bernhard Bang | 08-05-07 | 11:09

@ Attila23 08-05-07 @ 10:49: Terecht ! Met drank op zeiken die oudjes veel vaker in hun broek.
.
Dat scheelt de maatschappij miljarden aan luiers en niet te vergeten de mensen die die luiers moeten vervangen !

Burgerlijke ongehoor | 08-05-07 | 11:09

@Bernhard Bang 08-05-07 @ 11:06

Of "we" allemaal werkeloos zijn, kan ik niet beoordelen. Ik in ieder geval niet. Ik heb flexibele werktijden.
En daarbij komt dat ik zelfstandig ondernemer ben. En doet U wat voor de kost?

Duikduivel | 08-05-07 | 11:08

wopper 08-05-07 @ 10:56
*Mijmert iets over een geboorte-beperkingsregel*

Attila23 | 08-05-07 | 11:07

Het grote betuttelen is begonnen. Ik was er al bang voor toen de Christenunie aan tafel aanschoof voor het nieuwe kabinet. Ik hoop binnenkort te emigreren!

RightOfMind | 08-05-07 | 11:07

Duikduivel 08-05-07 @ 11:04
Oh, we zijn allemaal werkloos?

Bernhard Bang | 08-05-07 | 11:06

Bernhard Bang 08-05-07 @ 11:03

Dan zul je eerst werk moeten hebben!

Duikduivel | 08-05-07 | 11:04

's Ochtend je bammetjes dumpen langs de openbare weg, tussen de middag bij Appie een breezertje scoren, 's middags stoned in de klas... maar eh, is dat eigenlijk wel zo anders dan uur na uur aan GS gekluisterd zitten en dan jezelf wijsmaken dat je aan het "werk" bent?

dr.spin007 @ 10:39

Bernhard Bang | 08-05-07 | 11:03

@ TyfusLeijer 08-05-07 @ 10:57

Zou er een link bestaan tussen guusTjes plannen en de toenemende mosselman eisen?.. are you kiddin' or not?!

wopper | 08-05-07 | 11:01

@CoJoNes 08-05-07 @ 10:42: Ik ben het met je eens dat in veel gevallen de opvoeding tekort schiet. Het lijkt mij ook de normaalste zaak van de wereld dat ouders opdraaien voor de schade die hun kroost veroorzaakt. Maar ik ben bang dat je incapabele opvoeders niet in capabele opvoeders verandert door ze een boete te geven.
Hoe het dan wel moet, weet ik eerlijk gezegd ook nog niet.

General Lee | 08-05-07 | 11:00

@ dr.spin007 08-05-07 @ 10:56

De meest bezopen gore over 't paard getilde linkse lelijke dj lutser ooit.

wopper | 08-05-07 | 10:58

Drooglegging is een vorm van islamisering, en islamisering is waar die sjosjaal griest-lelijke dronken hoerrr goed in is.
.
Ies eauk al in bepaalde Franse steden ingevoerd nadat meerderheid van de bevolking is gaan bestaan uit baardapen en muzzelmannen met hun plofkippen, taxi's en ezels.

TyfusLeijer | 08-05-07 | 10:57

@ Attila23 08-05-07 @ 10:45

Nou nee, 't kan wat minder, zeker voor lieden die hun broedsel niet aankunnen.. van voelen in de knip en tuchtigen met de knoet (mag eauk niet meer) is nog nooit iemand slechter geworden; een oorlog meemaken wil eauk nog wel es helpen.

wopper | 08-05-07 | 10:56

Souty ik wilde zoiets als jij zeggen. En vergeet goedkoop fruit.

Shareholder | 08-05-07 | 10:54

Meer regels.
Meer betutteling.
Meer geneuzel van een dronken aardbei.

TyfusLeijer | 08-05-07 | 10:54

K'nel

Ik heb eens begrepen dat Heineken een verbastering is van het Franse Hennequin dat op zich weer een verbastering is van het 0031 Henneke (net zoals mannequin afstamt van manneke) wat uiteraard kippetje betekent dus eigenlijk is Heineken dus gewoon kippenzeik... dus.

dr.spin007 | 08-05-07 | 10:52

*denkt erover na om een touroperator voor drinkende pubers te beginnen.... "Kapotte Nieren Vakanties". Met trips naar ST. Petersburg en Praag.* Ik voorzie een goudmijn.

Herr. Rädelsführer | 08-05-07 | 10:51

Burgerlijke ongehoor 08-05-07 @ 10:46
..
Bejaarden mogen eauk al niet meer bezopen achter de geranieae zitten..

Attila23 | 08-05-07 | 10:49

*aluhoedje opzet*

of door de chemtrails?

De stelling van CoJ is helemaal terecht. Door dat suffe gepamper in de jaren 70 hebben we nu een generatie die niet te hanteren is. Die 15-jarige kutjong zijn de offspring van die verwende lutsers die in de jaren 70 de soosjo uithingen en nu tot de ontdekking komen dat ze niet eens in staat zijn om hun eigen nakomelingen normaal te laten functioneren in de door henzelf "gemaakte" samenleving.

dr.spin007 | 08-05-07 | 10:48

@ Burgerlijk Ongehoor

Wat van deze zin: 'Ter Horst is overigens niet de minister die over deze wetgeving gaat, dat is minister Klink van Volksgezondheid.' begrijp je niet. ( www.zibb.nl/retail/food/nieuwsbericht/... )

Je zal trouwens verdomde weinig last hebben van die wet. Jij drinkt héneuken, dat is geen bier. Verder kan ik iemand die het gebruik van leestekens niet door heeft en elke zin die hij schrijft afsluit met een uitroepteken niet serieus nemen. Ga eerst nog maar eens even oefenen op FOK! en dan proberen we het later nog wel een keertje. Mietje.

kolonel klootoog | 08-05-07 | 10:46

@ Attila23 08-05-07 @ 10:40: Dat ben ik met je eens, maar ik word nu zo langzaam aan te oud om stiekem te gaan drinken !
.
Sterker nog als mijn vrouw er over begint te zeiken sla ik haar al corrigerende het ziekenhuis in !
.
*iedereen belovende dat hij het met een telefoonboek doet om opervlakkige schade te voorkomen*

Burgerlijke ongehoor | 08-05-07 | 10:46

wopper 08-05-07 @ 10:42
Het krijgen/nemen van kinderen zou VERBOTEN moeten worden.

Attila23 | 08-05-07 | 10:45

@mijzelf.... te handhaven denk ik;)

Duikduivel | 08-05-07 | 10:44

Misschien doet deze kudtregering er eens goed aan om de regels eens te handhaven in plaats van iets nieuws (en niet hand te haven) te bedenken. En btw. schoenmaker blijf bij je leest. Wat heeft die drankneus ter Dorst hier helemaal mee van doen. Ik krijg steeds meer het idee dat de regeringsridders slimme ideetjes onder elkaar verdelen om maar te zorgen det de mediageilheid een beetje evenredig verdeeld word. Bah Bah... wat een klein naargeestig kudtlandje.

Duikduivel | 08-05-07 | 10:43

@ CoJoNes 08-05-07 @ 10:28

Mee eens, maar: degenen die 't kunnen betalen voelen minder in hun knip dan degenen die 'trekken' (uitkering of anderszins) --> hardewerkende burgers draaien daar dan weer voor op via de belasting.

Slightly off topic:

www.prisonplanet.com:80/articles/may20...

Kinderen zijn 'slecht voor de planeet', aldus een miljeugroepering.. wellicht een topic waard.

(nou ben ik geen fan van alex jones van prisonplanet, maar 't is een enerzijds hilarisch bericht, anderzijds een zwaar beladen onderwerp.. want zeg dat maar eens tegen lieden die er flink op los broeden en baren.

wopper | 08-05-07 | 10:42

@general Lee
Ik weet het goed gemaakt, we plakken op al dat slecht opgevoede tuig met drukke ouders gewoon het etiketje 'ADHD' en alles met een ernstige leerachterstand noemen we 'dyslectisch'. De belastingbetaler kan gewoon blijven opdraaien voor de persoonlijke drang tot ontplooiïnge van de ouders en de kinderen hebben een pathologie, dus daar zijn weer potjes voor?

Of toch maar niet? Hoe kan het toch dat de groep onhandelbare kinderen zo achterlijk groot is geworden, vraag je je dat wel eens af? Zit er iets door het drinkwater?

CoJoNes | 08-05-07 | 10:42

@General Lee 10:34: ouders worden dan in elk geval gemotiveerd om hulp bij de opvoeding te zoeken (via school, buurtwerk, informatie inwinnen, of gewoon een keer met de broekriem er overheen). Nu halen ze te vaak de schouders op en laten ze hun etters hun gang gaan.

Muxje | 08-05-07 | 10:41

@General Lee 08-05-07 @ 10:34
Okee ik heet dat geen cojones (heb ze wel!), maar toch een reactie: ik denk dat je bij ouders wel degelijk een gedragsverandering tweegbrengt als ze elke keer moeten dokken wanneer hun kind ontspoort. Treffen in de portemonnaie werkt!

Kees Maf | 08-05-07 | 10:40

Burgerlijke ongehoor 08-05-07 @ 10:37 (What's in a name)
.
Verbieden maakt het gebruik alleen maar spannender..

Attila23 | 08-05-07 | 10:40

Bernhard Bang 08-05-07 @ 10:30
Neem voor mij een kratje mee, wil je? Ik ben druk aan het "werk".

Ik blijf het een bezopen idee vinden, bedacht ik me net onder de douche.

CoJoNes 08-05-07 @ 10:28
de kosten 1 op 1 én een boete?

dr.spin007 | 08-05-07 | 10:39

Werkt niet zo goed in Australie, dat drinken > 18. Ozzie jeugd doet pas aan binge drinking, daar is de Nederlandse jeugd niets bij.

Een dronken figuur in amsterdam rond 2 uur 's middags: een brit, australier of scandinavier. Jeugd drankmatiging bijbrengen is nou precies iets wat Europeanen een stuk beter doen dan anglo's en scandi's.

holtor | 08-05-07 | 10:39

@ kolonel klootoog 08-05-07 @ 09:56: Wat een domme stakker ben je eigenlijk !
.
Binnenlandse zaken is dan wel niet het ministerie dat voor de openbare orde en veiligheid zorgt maar heeft als een van haar hoofdtaak het bevorderen van de openbare orde en veiligheid !
.
Wat dus NIET onder hun taken valt is Bijv. de minimale leeftijd (dat valt onder volkgezondheid) of de hoogte van de boete van bijv. openbare dronkenschap ( Dat valt onder het openbare ministerie).
.
Wat WEL tot hun taken behoort is de beschikbaarheid! Waar mag er drank verkocht worden, aan wie mag er verkocht worden, waneer mag het verkocht worden
.
Dus Sufkutje ! Door alcohol minder beschikbaar te maken door bijv. het aantal verkoop punten te verminderen bevorderen ze de openbare orde en veiligheid !

Burgerlijke ongehoor | 08-05-07 | 10:37

Ja, zeau kan ik er eauk wel een verzinnen; reauk is gebakken lucht waarveur menschen belasting zouden moeten kunnen betalen.

Attila23 | 08-05-07 | 10:35

@CoJoNes 08-05-07 @ 10:28: Dus als ouders geen greep op hun kinderen hebben, moet je ze straffen en dan kunnen ze ineens wel opvoeden? Leg eens uit.

General Lee | 08-05-07 | 10:34

De vetbelasting op zich is een goed idee, als dit ten minste in combinatie met belastingverlaging op fruit of groente zou gebeuren, maar we weten allemaal dat het in eerste instantie alleen maar gaat over meer inkomsten voor de staat en niet om de gezondheid van de burger.

souty | 08-05-07 | 10:31

Uitgestelde behoeftebevrediging en het opleggen van beperkingen aan de drang tot lustvoldoening (beschaving) heeft zich - begrijpelijkerwijze - nooit in een hoge populariteit onder het schuim der natie mogen verheugen. Maar meer dan 100 reacties in krap anderhalf uur tijd... moeten jullie geen boodschappen doen?

Bernhard Bang | 08-05-07 | 10:30

@wopper
Ze op laten draaien voor de kosten. Dat is het enige dat werkt. Geen boetes of andere flauwekul, maar de kosten 1 op 1 doorberekenen naar de ouders.

CoJoNes | 08-05-07 | 10:28

*bepaalde jongeren*

CoJoNes | 08-05-07 | 10:27

@ CoJoNes 08-05-07 @ 10:20

Hoe doe je dat, ouders aanpakken die niet of niet kunnen opvoeden?

wopper | 08-05-07 | 10:27

Rob Oudkerk is toch ook niet echt gezegend met een etheopisch uiterlijk? Wat loopt die man te zeiken, met z'n leerstoel 'dikke kinderen'?

*vetpan aanzet*

kolonel klootoog | 08-05-07 | 10:21

@General Lee
Je moet je afvragen hoe het kan dat die jongerenzo weinig normbesef hebben en wie daar verantwoordelijk voor zijn: De ouders en niemand anders.
Dan kun je met idiote gelegenheidswetgeving symptomen gaan bestrijden, maar dan verplaats je het probleem.
Stel de ouders keihard aansprakelijk voor dat racaille, misschien dat ze dan de noodzaak van opvoeden weer gaan inzien.
Het signaal dat uitgaat van de maatregelen die ter Dorst voorstelt is een bevestiging van een probleem. Het neemt zelfs nog meer verantwoordelijkheid bij de ouders weg en legt die bij de overheid.
Dat is mijn probleem.

CoJoNes | 08-05-07 | 10:20

Het lijkt de islam wel: de zojuist bekeerden zijn het strengst in de leer...

Woopidoo | 08-05-07 | 10:19

@CoJoNes 10:02: Gouden combinatie van linkse bemoeizucht en gristen-conservatief moralisme. We krijgen idnerdaad een combinatie van de slechtse kanten van elk van de coalitiepartners.

Muxje | 08-05-07 | 10:19

@ Evocatus 08-05-07 @ 10:11

Justement, Evocatus, pak ze in de knip, leg de knoet over de youth en hun ouwelui, enz. enz. én pak *kuch* de zeitgeist ook even aan, het westen zuipt, snuift, vreet en slikt zich zelve naar de ondergang; het beetje gebroed wat men nog maakt is slap, verweekt en verwend tot op 't bot.. dus waar hebben we 't over?!

Weg met Grijs I!

Samenhonken??

wopper | 08-05-07 | 10:18

Kunnen we niet gewoon jongeren en dikke mensen verbieden?

General Lee | 08-05-07 | 10:17

dan iedereen maar aan de drugs denk :?

'TrauMa | 08-05-07 | 10:16

Godver, omdat andere zo vet als bagger zijn is mijn zak chips strax niet te betalen. Ga goedverdoeme gewoon eens bewegen man en laat mij en me zak chips met rust!!!

mikee | 08-05-07 | 10:14

Schoorsteenveger 08-05-07 @ 10:02
Haha, 'leefstijlverandering' moet natuurlijk lifestyle make-over zijn.
En dat die dikke plofkop zich gaat bemoeien met andermans 'leefstijl' is helemaal een gotspe.

kuttekrap | 08-05-07 | 10:13

@CoJoNes 08-05-07 @ 10:08: Ik niet begrijp. Als je drankgerelateerde problemen met jongeren wilt aanpakken moet je hun ouders, die in veel gevallen geen greep op ze hebben, aanpakken. Ik kan me niet voorstellen dat je een blik sociaal werkers en opvoeddeskundigen wilt opentrekken.

General Lee | 08-05-07 | 10:13

Alleen voorbeeld-ige opvoeding werkt.
Zoals de ouders het leven voor-leven zo zullen de kinderen het na-leven.
Het is wel zo dat dit in deze tijd veel moeilijker gaat dan vroeger.
1. Sinds de 60-er jaren is de gemiddelde Nederlandse opvoeder de weg kwijt. (De school moet alle problemen al jaren oplossen en krijgt steeds meer op het bordje geschoven, nou dat werkt niet.)
De tijd van alles moet kunnen, weet u nog. Nee, sommigen hier waarschijnlijk niet.
Resulteert in een doorgeslagen idee dat de persoonlijke vrijheid het hoogste goed is. Hierbij wordt altijd vergeten dat die persoonlijke vrijheid daar ophoudt waar je de vrijheid van een ander aantast.
2. Bovendien heeft het roofdierkapitalisme gewonnen in deze wereld en resulteert in een voortdurend reclamebombardement waarbij vooral de jeugd een levenstijl wordt voorgeschoteld die onbereikbaar is.
Nauwelijks nadenkend trapt men daar met volle overgave in.
Het zoeken van spanning en bevrediging op de korte termijn is het hoogste goed.
Geestelijk en financieel wordt wij en spes patriae uitgekleed door de multinationale corporaties.
Als je maar de juiste telefoon hebt, dondert niet dat je kredietwaardigheid tot onder nul daalt en dat je schulden de iPod uitrijzen. NU moeten we het hebben en NU zullen we het hebben. Zo niet, dan slaan we erop.
Dat is het beeld wat aangereikt wordt en door het angstige kuddedier met overgave wordt opgezogen en opgezopen.
3. Machtswelust-hufters als Ter Horst met een duidelijk doel van meer macht over de mensen varen daar zeer wel bij en bereiken de hoogste posten in de samenleving.
Gaan ons daar vertellen hoe wij moeten leven zonder enige vorm van diepgravende analyse.
Dat kan ook niet want anders zouden deze machtsgraaiers met zichzelf geconfronteerd worden en zich snikkend tot de een of ander zieleknijper moeten wenden.
Dat zo'n Oudkerk, een mens zonder enig geinternaliseerd moreel besef weer aan de bak komt is tekenend.
Het interesseert ons niet, bij een Ajaxfeestje weer eens ruiten inslaan is veel interessanter en dit gore tyfusgedrag met een mobieltje vastleggen voor geenredactie is het hoogst goed, zodat je weer door de reclame bereikt kan worden voor nog meer geestdodend vermaak. Amuse yourself to death and wakker hiermee het gristenhond- en islamfundamentalisme maar aan.
Noodmaatregeltje: Jeugdgeweld?
Dus ouders aansprakelijk.
Draconisch straffen.
Helaas nu even nodig.
Maak er een leuke dag van zou ik zeggen.
Gezellig aan de samahonka.
Avé, Evocatus

Evocatus | 08-05-07 | 10:11

Paternaliseren is het sleutelwoord bij politici!

Attila23 | 08-05-07 | 10:11

@@

Zoiets. Waarom zelf iets doen als je met een beetje inzicht en sturing het ook door anderen kan laten doen.

Heeft er trouwens iemand vandaag in het gratis trein blaadje metro het *kuch* interview met die kuttekijkende, kutmarrokaantjes roepende, heroine hoer neukende huisarts gelezen. Die Oudkerk. GODVER! Wat is dat een kwal. Maar gelukkig wil hij de PVDA gaan redden dus zijn we met een beetje mazzel over twee jaar van hem én de PVDA af. Prima deal.

kolonel klootoog | 08-05-07 | 10:10

@General Lee
Niet als je symptomen wilt bestrijden, wel als je de oorzaak van het probleem wilt aanpakken.

CoJoNes | 08-05-07 | 10:08

Die drooglegging is niet ok alcohol verbieden voor mensen onder de 18 is wel ok.

Deadkennedy | 08-05-07 | 10:07

CoJoNes 08-05-07 @ 09:46
Helemaal met je eens, maar de samenleving moet zonodig individualiseren naar UsA-model. Solidariteit is al jaren een smerig woord.
Koopgekte, 3x per jaar op vakantie, om het jaar een andere auto, lenen, lenen en nog eens lenen, omdat het gras bij de buren schijnbaar groener is.

Wij, 0031-ers, zijn het spoor bijster geraakt wbt verantwoordelijkheid en dan heb ik het geen eens over veel allochtonen die helemaal niet weten hoe ze sturing aan hun kinderen moeten geven, zodra ze de voordeur uit zijn.

Hoe sic ook, maar met "ons" eigen gedrag hebben we er voor gezorgd dat de overheid voor "ons" gaat beslissen.

Sikkeneur | 08-05-07 | 10:07

KaiserSoza 08-05-07 @ 10:06
Dan zijn we d'r uit samen.

Schoorsteenveger | 08-05-07 | 10:07

@Schoorsteenveger 08-05-07 @ 09:51

Mevrouw Winehouse komt me zeker bekend voor, ja.

KaiserSoza | 08-05-07 | 10:06

@CoJoNes 08-05-07 @ 09:56: Dus we hebben niks aan de door jou voorgestelde "simpele" oplossing.

General Lee | 08-05-07 | 10:05

Domdomdom, als mensen stoppen met zuipen en blowen stemt er helemaal niemand meer op de PvdA.

sjaakdeslinksesul | 08-05-07 | 10:04

Belachelijk! Bovendien gaat dit de supermarkten (met bezorgdienst) winkelwagentjes kosten, dat wordt dus eerst naar de AH, dan met kar en al naar de slijtert voor bier en huiswaarts alwaar de kar door de alom aanwezige jonge gelukzoekers wordt gesloopt voor 50 cent. Guusje is gek!

Don Quichote | 08-05-07 | 10:04

Een geweldig woord, 'leefstijlverandering'. Toch riekt het al iets te veel naar 'God en gebod' vind ik. 'Leefstijl', of in goed Nederlands 'Life Style' heeft nog iets van dat-je-zelf-mag-bepalen-wat-je-doet, met alle gevolgen van dien. Zuipen, te hard rijden, te veel eten, te vaak naar de hoeren, te veel slikken, te veel scheve schaats, te veel roken, te duur leven en dan ten onder gaan. Bij 'leefstijlverandering' is het metéén al zoiets van 'die leefstijl van jou deugt niet en moet veranderen'. Zet ze eens naast mekaar, Guusje ter Horst en Rob Oudkerk, en vraag je dan af of je je 'leefstijl' op enigelei wijze door dit duo wilt laten beïnvloeden. Nou nee, op één puntje na, je stemgedrag.

Schoorsteenveger | 08-05-07 | 10:02

@Knel,

Capo di tutti capo?

Attila23 | 08-05-07 | 10:02

HEt is wel vermakelijk om te zien, dat de eens door de PvdA zo voorgestane vrije en geëmancipeerde samenleving waarin alles moest kunnen, nu door henzelf vakkundig de nek om wordt gedraaid. De sociaal democraten zijn de neo-cons van Nederland geworden. Oh ironie!

CoJoNes | 08-05-07 | 10:02

Linkse terreur .. bah.

PAALman84 | 08-05-07 | 10:01

noorderling 08-05-07 @ 09:50
.
Ook ik ben van mening dat veel eten en drinken vooral een geestesziekte van geestelijk ongebalanceerden is en waarvan alleen de lichamelijke reactie wordt bestreden. Weight watchers werken ook vooral in op het geestelijk welbevinden van hun leden en schijnen daardat zij in patienten (leden) groepen werken daarmee veel succes te hebben.

Hans Anders | 08-05-07 | 10:00

@@

Openen vind ik wat ver gaan. Het laten openen en op de achtergrond vette winsten opstrijken lijkt me een beter idee.

kolonel klootoog | 08-05-07 | 10:00

Those who seek power are not be trusted.

donek | 08-05-07 | 10:00

@Knel, zullen we een illegaal gokhuis met alcohol en andere drugs voor minderjarigen openen?

Attila23 | 08-05-07 | 09:59

En weer kan er een ondernemer van zijn kleine winstmarges de winkel gaan verbouwen. Als dat kan want een hoop winkels in de stad zijn te klein. Hoeveel stappen zouden we vandaan zijn van staatswinkels met het exclusieve recht van drankverkoop. Accijnzen en winstmarge voor de staat, dat is de natte droom van Guusje. Niet om de jongeren, die auto met chauffeur en de Moet moet ergens van betaalt worden.

spooky | 08-05-07 | 09:57

*grote hoeveelheden weihe inslaat*

Gelukkig heeft mevrouw Guusje hier helemaal niets over te zeggen. Het is ongeveer net zoiets als de minister van landbouw die oppert dat het een goed idee zou zijn om een vliegkampschip aan te schaffen.

Maar schrikken is het wel.

kolonel klootoog | 08-05-07 | 09:56

Amen, Guusje..! Ik ben al 3 keer per week lam sinds mijn 15e, onder jouw strenge beleid had dit voorkomen kunnen worden..

Mosko | 08-05-07 | 09:56

@General Lee 08-05-07 @ 09:53
Precies! De vinger op de zere plek.

CoJoNes | 08-05-07 | 09:56

Proost Guusje, weer een fijne slag in de lucht!
Oh, wat betreft de vettax, gewoon die dikke degenerees laten betalen voor hun ziektekosten - moeten rokers ook, maar geen generieke extra belastingen!!

a-omega | 08-05-07 | 09:55

Dit opent mogelijkheden voor mafia!
Decriminaliseer wiet (lees gedogen) en criminaliseer alcohol!

Attila23 | 08-05-07 | 09:53

@024_kicksass 08-05-07 @ 09:44
Mafketel, dus omdat jij niet opgevoed bent en/of je zelf niet onder controle hebt, moet de rest er ook maar onder lijden?

Hellsmurfje | 08-05-07 | 09:53

@CoJoNes 08-05-07 @ 09:46: Alsof die ouders hun koters allemaal onder controle hebben.

General Lee | 08-05-07 | 09:53

Alcoholverslaving, het verborgen drama van 0031.
Maar wat partij voor de apen al schreef, het zal wel uitdraaien op accijnsverhoging. We keren langzaam terug naar de waarden & normen van de 19e eeuw en een bovenklasse de dienst uitmaakt.

Sikkeneur | 08-05-07 | 09:52

Hoerrrrr

Burgerlijke ongehoor | 08-05-07 | 09:52

KaiserSoza 08-05-07 @ 09:03
Ja, en dat liedje gaat over iemand die niet wil 'quitten', terwijl iedereen om haar heen dat graag zou zien. Leek me wel toepasselijk.

Schoorsteenveger | 08-05-07 | 09:51

De Nova-tax:
Iedereen (aan)slaan die Nova kijkt.

TooneyLunes | 08-05-07 | 09:50

@Prof. Dr. F.A. Hayek 08-05-07 @ 09:37
Hoepel even op met dat holistisch gezever. U bent zelf zo van slag door de kapotte weegschaal dat u dit soort gestoorde kronkels in uw brein fantaseert?
Dikke mensen stoppen teveel in hun muil en zitten teveel op hun reet. Punt!

noorderling | 08-05-07 | 09:50

herstel: daar is de kaaskop goed IN..

wopper | 08-05-07 | 09:50

@fuckje
Fab Klink heeft het te druk met het vrolijke uur www.zibb.nl/retail/food/nieuwsbericht/...
-
Dat plan van ter Horst is werkelijk van den zotte. De reden dat we in NL nog niet aan 'comazuipen' etc. doen, is omdat we de jeugd gelijkmatig laten kennismaken met drank. Eerst eens een biertje, later iets sterkers.
Maar nee, laten we ze toch maar in één klap in het bad met vodka gooien en tegelijkertijd het roze papiertje overhandigen. Leef je uit!
Of beter nog, laten we het aanpakken zoals in Het Land Der Grote Mogelijkheden. Eerst rondkarren vanaf je 16e, en als je 21 bent mag je je tweede puberteit in met de fles aan je mond.

DiagnosisTyphus | 08-05-07 | 09:49

Ouders vandaag de dag zijn m.i. meer bezig met hun carrière en hypotheek verdienen dan zich druk maken over hun jeugd.
@ Sikkeneur 08-05-07 @ 09:42

En met leggen op de bank foor de treurbuis met een krat of wat en sjips en ander smerig suikerwatert, witbrood en weinig groenten vretend, patat met vette mayo enz. enz.

Kortom, guust of een ander, dit is dweilen met de kraan open - daar is de kaaskop goed - als niet ook andere zaken aanpakt zoals de monsterlijke 'voedsel' maffia enz.

wopper | 08-05-07 | 09:49

CoJoNes 08-05-07 @ 09:26
Ik stel voor dat we die 2% op natuurlijke wijze laten uitsterven. Jeweetwel: "Darwin".

Sikkeneur 08-05-07 @ 09:42
Breezahmeiden zijn een geschenk van God!

dr.spin007 | 08-05-07 | 09:49

@Sikkeneur
Dus is de oplossing simpel. Breng het probleem terug waar het hoort, bij de ouders. Vergeet die jeugd, spreek de ouders aan op hun verantwoordelijkheden, desnoods met een schandpaaltje oid., de ouders hebben namelijk veel sneller last van gezichtsverlies.

CoJoNes | 08-05-07 | 09:46

hulde voor guusje ter horst !! ik ga er helemaal aan onderdoor, de alcohol, verslavingskliniek in - verslavingskliniek uit-en dan weer in etc.

en ik ben niet de enige, het aantal mensen dat alcoholproblemen stijgt enorm snel, vooral onder jongeren

024_kicksass | 08-05-07 | 09:44

Je kan je afvragen of de overheid zich moet bemoeien met de verkoop van alcohol in supermarkten (die bij mij om de hoek heeft net een hoekje geopend voor de 15+ spiritualiën en zal dus wel heftig gaan balen). Er is ook nog zo iets als een vrije markt. Aan de andere kant lopen "we" hier ook te zeiken over Breezahmeiden en vlotte hangjongeren als ze een drankje teveel op hebben.
(gisteren bijv. weer bal met de huldiging van Ajax)

Ouders vandaag de dag zijn m.i. meer bezig met hun carrière en hypotheek verdienen dan zich druk maken over hun jeugd.

Sikkeneur | 08-05-07 | 09:42

Er is maar 1 remedie: bekeer u tot de islam!

wopper | 08-05-07 | 09:42

Een luchtballonnetjestax voor politici: weg is dat begrotingstekort..

BroncO | 08-05-07 | 09:42

@lookaluuk
Spamhoerrrr!!!!
ROC mediadesign? Mijn dochter van 1,5 hanteert een strakkere lijn.
Don't quit your vakkenvuljob, lutser.

CoJoNes | 08-05-07 | 09:41

@ KaiserSoza 08-05-07 @ 09:31
Ik kom niet zo vaak in de slijterij, maar door die rare Guus zal ik wel moeten. Ik verwacht dan ook binnen vier maanden van bier overgestapt te zijn op de sterke drank, over 6 maanden problemen te krijgen op mijn werk, vervolgens nog een half jaar te profiteren van een uitkering voordat ik mijn huis wordt uitgezet en in het vondelpark ga wonen. Het erge is dat ik er niets tegen kan doen, komt allemaal door Guus.

Teen | 08-05-07 | 09:40

@ lookaluuk 08-05-07 @ 09:38
Rot op, spamhoerrr!

BroncO | 08-05-07 | 09:40

Dat mens moet maar weer heel gauw naar haar keukentje toe.
Nederland wordt wakker!

kuttekrap | 08-05-07 | 09:40

Denk toch eens na allemaal. Het is één groot complot. Uiteindelijk komt er een compromis (de drank en horecalobby is heel machtig in dit land!). Er zal meer accijns worden geheven, zogenaamd omdat kids niet zoveel geld hebben. Kan Bos zijn begrotingstekort weer een beetje dekken. Let ook op de onzinnige vettax. *voelt nog eens aan zijn beginnende blubberbuikje*

partij voor de apen | 08-05-07 | 09:40

Dat ze zichzelf niet in de hand kan houden, oke. Maar dat ik daaronder moet lijden, wat een vleeschwijf.

stuyterkuycken | 08-05-07 | 09:38

www.luuxe.nl

VETBELASTING GEkkkkkk!

lookaluuk | 08-05-07 | 09:38

Dik worden heeft doorgaans niets te maken met veel en vet eten of gebrek aan beweging, het heeft alles te maken met genetische groepsprocessen. Intellectueel actieve maar lichamelijk inactieve kantoorzitters worden wellicht wat zwaarder maar krijgen zelden een zwaar overgewicht.

Dik worden betekend bijna altijd dat men moedeloos in een langdurige negatieve spiraal zit zodat het lichaam zelf alles in het werk gaat stellen om deze persoon te doden, immers dikkerds zijn gevaar voor de mobiliteit en dus voor het voortbestaan van de stam. In een hoog tempo ontwikkeld het lichaam allerlei zelfvernietigingprocessen die zich als ziektes uiten.

In de moderniteit accepteren wij dat niet, dus gaat deze persoon naar de dokter, terwijl de patient eigenlijk naar de psychiater zou moeten.

Natuurlijk worden niet alle moedelozen dik en ook zijn niet alle dikkerds moedeloos maar ons lichaam kent vele processen die uitsluitend gericht zijn op het voortbestaan en het in stand houden van de soort en de vaak onbewuste zelfvernietigingsdrang uit zich op vele manieren.

Prof. Dr. F.A. Hayek | 08-05-07 | 09:37

Hier vlak over de grens in Duitsland kun je in elke supermarkt gewoon wodka en rum kopen ( en in vergelijking met Nederland nog relatief goedkoop ook )

de lachende derde | 08-05-07 | 09:36

Geen paniek. Jongeren mogen van Guusje geen bier meer kopen. Ze mogen het nog wel drinken. Gewoon zorgen dat iemand anders het voor je haalt dus.

General Lee | 08-05-07 | 09:32

@Teen 08-05-07 @ 09:28

De schijf van vijf bestaat in huize Kaisert al langer uit Bier, Calvados, Congnac, Whiskey, en Wodka.

KaiserSoza | 08-05-07 | 09:31

belasting heffen op ademhalen !

QB (ja die.....) | 08-05-07 | 09:29

Prima, dan doe ik mijn boodschappen alleen nog maar bij de slijter. Fuck twee ons groente en twee stuks fruit. Ik neem wel een biertje!

Teen | 08-05-07 | 09:28

* grote vrachtautomobiel aanschaft en contacten over de grens aanschrijft*

Maar het is allemaal waarden & normen waar 0031 naar snakt. Bakellende & Horrelvoet voorop! En men begint met de jeugd, want die zijn nog vormbaar.

Sikkeneur | 08-05-07 | 09:28

@Sytze
98% van de Nederlanders kan uitstekend zelfstandig afgewogen beslissingen maken. 2% kan dat niet en daar moet de hele samenleving zich aan aanpassen. Niet eens de middelmaat is de norm, maar de ondermaat is de norm in 0031. Het liefst zou de overheid zoich nog bemoeien met de hoogte van het zakgeld van de kids.

CoJoNes | 08-05-07 | 09:26

Ik wil godverdomme niet meer betalen voor m'n ongezonde troep omdat slappe ouders hun eigen ongezonde troep niet kunnen opvoeden!

Ze hadden trouwens toch zo'n probleem met dat indrinken van den jeugd? Moet je vooral zorgen dat ze dat tot hun 18e moeten doen...

M299 | 08-05-07 | 09:25

Links... Ze weten me altijd weer te irriteren.

Reez | 08-05-07 | 09:24

StijlvolRechts 08-05-07 @ 08:58

Leeftijd naar 18 opkrikken is absoluut nutteloos. In het land van ome Bush ligt de leeftijd op 21, en ook daar hebben ze het probleem van de zuipende jeugd. Alles wat verboden is wordt juist leuk en spannend. Die koters in de teugels houden is een taak van de opvoeders niet van de overheid.

Barry Balzak | 08-05-07 | 09:23

Zien jullie nou wel dat het reuze meevalt met de bevoogding door de regering?

Patrick Bateman | 08-05-07 | 09:22

Ieder volk krijgt de leiders die het verdient!

Professor Plons | 08-05-07 | 09:19

Misschien zou Guusje (is dat een vent?) zich eens kunnen voorstellen dat er ook mensen zijn, zelfs van onder de 18, die wél hun eigen grenzen kennen.

dr.spin007 | 08-05-07 | 09:19

zolang ik als 21-jarige maar aan mijn single malt kan komen !

DenLangel*l | 08-05-07 | 09:19

Het is een VOLKSVERTEGENWOORDIGING. Kortom ze doen wat de WIL is van het VOLK......


Jaja...

Hakbarrr | 08-05-07 | 09:17

fuck die betutteling van drankorgel ter horst....
als mijn kinderen alcohol willen drinken bepaal ik zelf wel vanaf welke leeftijd dat mag.daar heb ik den haag niet voor nodig.....

DonnieD | 08-05-07 | 09:16

Ik zeg: Hele goeie zaak! Zo zien wij straks de ouderwetse slijter weer terug in het straatbeeld verschijnen alsmede slanke jonge dames. Guusje goed bezig!

pittautus | 08-05-07 | 09:16

-weggejorist en opgerot-

lookaluuk | 08-05-07 | 09:14

Jeej! Vetbelasting! Krijg ik dan ook belastinggeld terug over m'n abonnementsgeld bij de fitnessclub?

Mexxus | 08-05-07 | 09:14

Ook benieuwd wat er na de 100 dagen van Sodom overblijft van al die kudtideeën van dit vulgus?

Guusje - de naam alleen al doet me braken - die zich, op vakantie in Spanje, straalbezopen als een tempelier laat nemen door youth.. en dat is minister.. kots

Hef liever een verbod op asemen, fukkin' troel!

wopper | 08-05-07 | 09:14

CoJoNes 08-05-07 @ 09:04
Dacht dat alleen BTW op frisdrank zat.

theedrinker | 08-05-07 | 09:12

Jezus H Christ, wat een drang om de maatschappij te 'vormen'. Je zou bijna de VVD gaan missen. Ohnee dat doe ik al. Het Zweedse alcohol model dan maar? Daar zuipen ze op vrijdag en zaterdag gewoon harder dan hier hoor.

OurHero | 08-05-07 | 09:12

"de pliesie gaat voetgangers blazen."
Als het een jonge strakke agente van 20 betreft hoor je mij niet klagen.

kneuterzak | 08-05-07 | 09:11

Flikker eens lekker op, als ik savonds laat thuis ben en nog op tijd in de supermarkt mijn eten haal, wil ik nog wel even in staat om een fles wijn te scoren. Ies namelijk gezond bij het eten.
@fuckje 08-05-07 @ 08:58
Volgens mij wel? Ik vraag me sowieso af waarom de minister van "Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties" zich met deze materie bemoeit. Kan ze haar kinderen niet opvoeden of is dit boete doening voor haar zeer debieuze verleden. Overigens, op deze manier lossen ze het begrotingstekort niet op.

Hellsmurfje | 08-05-07 | 09:08

Echt een staaltje van modern socialisme, de maatschappij veranderen door een kwartje belasting op de friet te heffen. Ga toch iets belangrijks doen, trut.

lekker moeder | 08-05-07 | 09:07

@ CoJoNes 08-05-07 @ 09:04
Zit dat er wel op dan? Dat doen ze toch alleen bij schadelijke producten zoals brandstof en alcohol.

deurwaarder | 08-05-07 | 09:07

Hitler zou trots op haar zijn.

Dr. Faustus | 08-05-07 | 09:05

Pff. Liever dat jongeren van 16 in de kroeg de 3 biertjes drinken die ze daar kunnen betalen, dan dat ze iemand van 18 de slijter insturen en vervolgens een hele fles Goldstrike door hun strot mieteren. En wat die vetbelasting betreft: Van de 2 meest gebruikte zoetstoffen krijg je darmkanker en hersenbeschadigingen. Dan liever eten met toegevoegde suiker, zeker aangezien ik 71kg weeg bij een lengte van 1.86m.

Zwartbroek | 08-05-07 | 09:05

@theedrinker
Dus jij dacht dat er geen accijns op frisdrank zat?

CoJoNes | 08-05-07 | 09:04

is toch heel simpel, net als op schiphol een aparte balie voor drank ..... geen gezeur meer !

Mr Trev The Impaler | 08-05-07 | 09:04

@Schoorsteenveger 08-05-07 @ 09:01

Rehab is for quitters.

KaiserSoza | 08-05-07 | 09:03

StijlvolRechts 08-05-07 @ 08:58
Ooit wel eens een feestje van een Amerikaan die 21 wordt meegemaakt?
Ik wel. Leeftijd verhogen werkt niet; Of ze drinken stiekem, of ze zuipen zich bijna kapot op de dag dat ze wel mogen. Dat hoeken door de kamer is dan weer een beter idee, opvoeden is meer dan je koters 6uur/dag voor de teletubbies zetten en hopen dat alles goed gaat.

nemo_rules | 08-05-07 | 09:03

Ze beginnen met alcohol, vervolgens gaan ze ook frisdranken belasten vanwege toegevoegde suiker en voor je het weet staan ze te controleren of je niet stiekem suiker bij de thee doet.

theedrinker | 08-05-07 | 09:02

Nog drie jaar geduld en dan ben ik weg uit dit kleine kinder landje,hier worden de mensen met moet en eer gegijzeld door de angsthazen.

souty | 08-05-07 | 09:01

@ rubberduck 08-05-07 @ 08:58

Ja maar zei is dan ook geen slopende kudtpubert. Dus ik zie het probleem niet. Tja dat ze daarna in de auto stapt is natuurlijk erg stom ja.

StijlvolRechts | 08-05-07 | 09:01

dathoujetoch 08-05-07 @ 08:56
Misschien iets doen aan de opvoeding. Goed voorbeeld doet goed volgen en zo.

Het is overigens opvallend dat gemeld wordt dat het probleem van overmatig alcoholgebruik door de jeugd zich vooral op het platteland manifesteert, daar waar het hardst met de bijbel wordt gezwaaid en met hel en verdoemenis wordt gedreigd.

"They try to make me go to rehab but i say no no no..."

Schoorsteenveger | 08-05-07 | 09:01

@Stijlvol Rechts
Als je klaar bent met het hoeken van je kinderen, zou je ze misschien zelf kunnen opvoeden. Normale mensen (95% van Nedrland) heeft daar de overheid niet voor nodig.

@ Arma
Ik wacht in spanning op de post!

CoJoNes | 08-05-07 | 09:01

Wij stoken hier in Grunn al veel drank zelf, binnenkort kunnen we dus een drankwinkeltje voor minderjarigen beginnen. Gewoon gedoogbeleid, net als de koffie shops.
Beter idee: we beginnen een koffieshop met eigen gestookte drank;-)

fuckje | 08-05-07 | 09:00

... ik loop al tegen de 40 dus wat ken mij het schelen.. En mevrouw Comrade doet altijd de boodschappen, dus waar LULLEN we over. Gisteren nog wel naar die waanzinnige discussie over die vettax zitten kijken. Gooit die dude opeens de hele transgene vetten discussie dr doorheen! Moeha! Dat heeft niet zo veel met de calorische waarde te maken dude, maar met andere gezondsheidsaspecten. Klok-en-klepeldeskundologen.

Comrade | 08-05-07 | 09:00

Jaja die guusje, heb een jaar of 5 in Nijmegen gewoond toen guusje aan het bewind stond daar.
Tydens de carnaval was zij vaak straalbezopen, tydens de carnavaloptocht in nijmegen stond zij altyd op het bordes van het gemeentehuis te lurken aan de wijn en bier.
Daar moeten foto's van zijn, ik zeg, uploaden in de dumpert

rubberduck | 08-05-07 | 08:58

Gaat die Gristelyke Klink niet over deze materie?

fuckje | 08-05-07 | 08:58

De speak-easy gaat het helemaal worden in 2007.
Wacht... die zijn er al, de zuip keten.

G-unite | 08-05-07 | 08:58

Als je de cijfers mag geloven drinkt 80% van de 9 tot 15 jarige? Ik weet niet of dat iets is om trots op te zijn. Daarnaast geeft 40% van die groep toe wel eens stomdronken te zijn geweest. Het maakt mij niet uit hoor maar als mijn 12 jarige zoon stomdronken thuis zou komen of uberhaupt gezopen zou hebben. Hoek ik hem toch ff de kamer door. Ik vind 18 een mooie leeftijd die kudtpuberst kunnen gewoon nog niet tegen drank en dienen tegen zichzelf beschermd te worden dat scheelt een hoop ellende gok ik zo.

StijlvolRechts | 08-05-07 | 08:58

Hmm zou ik nu dan wel gewoon drank voor me broertje van 13 moeten halen?

Mr.Bookie | 08-05-07 | 08:58

Iedereen staat erbij en kijkt er naar. Deze extreme betutteling, dit absurd staaltje 'maakbare samenleving', gaat toch minstens 10 grenzen over? Is die hypotheek op die Vinexhut nou echt zo belangrijk, dat 0031 zich en masse z'n individuele vrijheden laat afpakken door een stel ideologische fundaentalisten?

CoJoNes | 08-05-07 | 08:57

mischien eerst dat kabinet eens droogleggen.

Conan de Rabarber | 08-05-07 | 08:57

En maar zeiken over Islamisering. Deze Christelijke regering wil de sharia invoeren?

Ergenekon | 08-05-07 | 08:56

Misschien eerst iets doen aan de reclame op tv en de bios.

dathoujetoch | 08-05-07 | 08:56

Geweldig, symptoombestrijding gaat het helemaal worden, deze kabinetsperiode, in plaats van daadwerkelijk probleemoplossend bezig te zijn.

KaiserSoza | 08-05-07 | 08:55

hypocriet wijf...... zelf zuipen en rijden maar wel mensen om die reden mogen ontslaan en "het volk" wat proberen te zeggen dat dingen die leuk zijn foei zijn....

DenLangel*l | 08-05-07 | 08:55

Wat CoJoNes zegt. Heb je al een dagvaarding trouwens CoJoNes?

Armageddon | 08-05-07 | 08:54

Vraag maar aan Al Capone hoe goed dit gaat werken.
Maar goed, Guusje is inmiddels lid van 'The Untouchables', niet?

Schoorsteenveger | 08-05-07 | 08:53

Dat wijf is gewoon gek. Hypocriet en gek.

CoJoNes | 08-05-07 | 08:52

Héél goed weer, dit kabinet maakt tenminste werk van minder regels.

orca | 08-05-07 | 08:52

waar moet het heen met dit land

paddo | 08-05-07 | 08:52

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken