Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Brein zegt: fuck de Oeso!

Ook deze negert heeft vast geen heffing afgedragenEen fikse tegenvaller vandaag voor de stichting Brein. Terwijl de propagandamachine net zo lekker liep. Even wat oncontroleerbare cijfertje de ether in slingeren en je krijgt de handen voor internetrazzia’s voorlopig weer op elkaar. Want volgens Brein zijn jullie verantwoordelijk voor de 350 miljoen die de amusementsindustrie jaarlijks misloopt. Uit een zojuist gepubliceerd rapport van de gerenommeerde Oeso blijkt echter dat er helemaal geen verband valt aan te tonen tussen het illegaal downloaden van muziek en de slechte prestaties van de muziekindustrie. Volgens de Oeso kan de neergang van de muziekindustrie ook zijn te wijten aan andere oorzaken, zoals een gebrek aan nieuwe titels en concurrentie van andere vormen van entertainment, zoals games. En dat komt Brein even wat minder uit. Rapportje door de papierversnipperaar dus en gewoon door balken. "Wij vinden dat er wel schade is, daar hoef je niet als econoom voor te hebben doorgeleerd", aldus God een Brein-zegsman in NRC Handelsblad. Ofwel het liegen gaat gewoon door. Dus bezint eer ge begint, downloaden van muziek brengt volgens Brein niet alleen de platenboeren aan de bedelstaf, maar helpt ook nog eens Osama Bin Laden in het zadel. Dat wil jij toch niet op je geweten hebben!

Reaguursels

Inloggen

Maak eerst muziek maar eens BETAALBAAR.
En dan bedoel ik Geen Briteny Spears meug voor 20,00... maar een goed cd'tje voor een euro of 10!
Kijk eens bij een willekeurige muziekwinkel, het gros heeft 3/4 v/h assortiment in muziek dvd's en games, voor goeie muziek moet ik naar amsterdam!

Animon | 14-06-05 | 19:30

Ik gebruik heel veel CDtjes, uitsluitend voor eigen gebruik, data kopieen etc. En wat moet ik betalen? Een riante heffing op blanco CDtjes, wat een kul.
Al die sukkels, zoals ik, die heffing betalen voor blanco CDtjes, betalen eigenlijk voor niets, weg geld. Laten we deze bedragen als compensatie zien voor illegale downloaders. Per saldo komt er dus net zoveel binnen. Deze berekening is ook net zo oncontroleerbaar, maar volgens mijn zakjapanner 350 miljoen euro, wat een toeval!

Peter R de Dooi | 14-06-05 | 17:42

En weer nekschoten uitdelen ;)
Of laten we zelf een terroristische aanslag sponsoren met enkele illegale kopieen van Sin City ofzo...

zeveroare | 14-06-05 | 12:38

waarom zouden wij ObL niet in het zadel willen helpen, is er nog es iets op TV ;)

jasperwillem | 14-06-05 | 12:26

mooi passend repplaatje broolio!!!!!
en zeker heb je gelijk.
ik woon in eindhoven maar heb ook een hekel aan philips.ga emigreren naar zweden denk ik,,,;lekker een moestuin aanleggen, kieppen en verkens houden en bezig zijn met 't échte leven!!!!!

mispoes | 14-06-05 | 12:02

Als dit maar legaal is:

<a href="http://www.flitzz.com/flitzzontwikkel/website/haagsemark/haagsemark/Platenbazen.mp3/" target="_blank">platenbazen.mp3</a>

Broolio | 14-06-05 | 11:17


Laat Brein toch aub een hartklap krijgen. Wie betaald die lui eigenlijk?

Multikuli | 14-06-05 | 11:07

met de groeten van kwant

kwant | 14-06-05 | 10:47

broolio hast recht

kwant | 14-06-05 | 10:46

Even denken, ik moet tientallen euries neerleggen voor een cd/dvd die na een jaar stug behandelen overlijdt. Soms vind ik nog wel eens een oud bandje. bandje rechttrekken, om een nieuw spoeltje wikkelen, en spelen maar. Dat waren nog eens geluidsdragers. Ik wist dat ik genaaid werd toen philips claimde dat krassen geen probleem meer waren op een cd HWHAHAAHAHAHAHAHA.

Ik heb geen levende cd meer van 10 jaar geleden. Iemand interesse in een LP of casstte? die doen het nog prima, hoewel vele keren ouder!

Cd-brand-maatschappijen zuigen ons leeg. Waarom 30 euries betalen voor iets wat maar even werkt? Ik kopieer AL mijn cd's, ook spellen, omdat ik de orginelen als Gouden Platen niet wil aanraken. Slijten=overlijden=waardeloos worden.

In feite moet je geen cd's gebruiken.

het zijn de slechtste datadragers EVER

Broolio | 14-06-05 | 10:27

fuck de copyright mafia
fuck brein

Copyright hoort te eindigen wanneer de originele auteur definitief stopt met roken. Niet 50 jaar of 90 jaar later.

sjonnie | 14-06-05 | 10:04

Ik heb trouwens een brief terug van Brein. Jullie ook?

Armageddon | 14-06-05 | 08:46

De platen maatschappijen zouden eens een kwaliteitsnorm moeten afspreken voor ze weer een blik zwarte rappers open trekken, en onze huiskamers met de smerigste en beledigden en opruiende teksten vervuilen!
Waar zijn de kwaliteits artiesten?Waarom zijn muziek uit de sixties zo populair?
Nee de heren platenbazen kijken naar snelscorende hitlijsten en niet meer naar kwaliteit en verkoop op lange termijn!
TROUWENS WAT VALT ER TE DOWNLOADEN,ALLEEN MAAR EEN HOOP SJIT!

nummertje | 14-06-05 | 08:44

Ach, de berekening is natuurlijk gewoon uit de lucht gegrepen. Maar in één ding hebben ze natuurlijk wel gelijk. Mensen die muziek en films downloaden, zodat ze die niet hoeven te kopen zijn nou eenmaal aan het stelen. Dat Brein zich in allerlei domme kronkels wurmt komt gewoon doordat deze vorm van criminaliteit bijzonder lastig is om effectief aan te pakken.

Flapdrol | 14-06-05 | 08:24

Ik heb ook nooit berekeningen van de schade gezien die me enigzins redelijk leken. Meestal is het gewoon X kopieën maal de prijs die je voor een echte zou betalen. Als je iets kunt weten, ook als je niet als econoom bent afgestudeerd dan is het wel dat dat een berekening van likmevestje is. Zelfs de prijs(in)elasticiteit is er niet in meegenomen! (En nee ik studeer geen economie ook ;) )

ThE_ED | 14-06-05 | 08:04

die stichting brein zijn een stelletje loezers die wel door de konsument door (ons dus) betaald worden dus opdoeken dat zooitje laten die gasten normaal werk gaan zoeken waar ze die vette zonnebril niet bij nodig hebben en waar ze wat met hun handen presteren .

loewende koe | 14-06-05 | 07:17

@aardappel: wie downloadt, is schuld aan de holocaust

burnie | 14-06-05 | 07:02

Ja, het licht gaat uit. Oftewel er komt oorlog door downloaden.

aardappel | 14-06-05 | 06:13

Yeah, motherfuckers, burn in hell !
www.hell.com/

preacher | 14-06-05 | 02:48

Ik denk dat de mensen van Brein hun beloning nog wel zullen krijgen.

Ahum | 14-06-05 | 01:20

@c_to_the_cizzle
Kom op joh,bijna?
Help de digitale revolutie toch een beetje.

StyleTTo | 14-06-05 | 00:31

Ik zou al bijna gaan down- en uploaden uit protest tegen Brein.

c_to_the_cizzle | 14-06-05 | 00:19

Heeft Brein ook de maffiapraktijken van stichting thuiskopie meegerekend? Waarbij je ongeveer een euro per CD en 100 euro per harde schijf kwijt bent om je eigen rotzooi te mogen backuppen?! Dat geld gaat n.b. ook nog eens naar gare gasten als Guus Meeuwis en naar die hollandse pot die zo graag wil doorbreken in de VS maar wat (natuurlijk) niet lukt.
.
Ze weten van gekkigheid gvd niet meer waar ze het vandaan moeten graaien! Brein = Diefstal

blawablawa | 14-06-05 | 00:05

"nieuw talent" , mmmmmm, dat heb ik toch de laatste 4 a 5 jaar niet meer gehoord in de platenzaak, het is een grote EENheidsworst wat de muziekindustrie uitbrengt, vol met sampletjes en covertjes van "vroegah"

fuckface | 13-06-05 | 23:56

Brein zuigt? Tim "Calimero" Kuijk heeft blijkbaar weer teveel gezopen en gaat weer rare dingen roepen. Moet ie niet doen :)

_Batman_ | 13-06-05 | 23:56

Ik schat dat 80% vd prijs die je betaalt voor legale cd's enzo naar de overpromotie gaat van talentloze artiesten zoals de Britney's en Justin's die toch al bekend zijn ipv het geld te besteden aan het stimuleren van nieuw talent. Door het onterechte monopolie dat bumrastemra heeft wordt er jaarlijk voor 1.65 miljard (80% v totale omzet in Nl)teveel afgerekend. Trekken we daar 350 miljoen van af krijgt den burger nog steeds 1.3 miljard terug van de platenindustrie. Heeft iemand het adres van Tim Kuik, dan stuur ik een deurwaarder.

Gavrilo | 13-06-05 | 23:50

Krijgt een hoog Stivoro gehalte dat Brein gedoe. Wordt het niet eens tijd om die Breinbaas wat te Pinokkiotiseren.

Dilbart | 13-06-05 | 23:20

@Karel kwakbol
Mijne heren, ik zie dat er dringend behoefte is aan nieuwe medewerkers gezien het feit dat er inmiddels meer stichtingen zijn dan beschikbare medewerkers. Bij deze wens ik voor de ondergenoemde 4 bestuurs funkties in aanmerking te komen ;-))

gelidzuiger | 13-06-05 | 23:18

Ik wil Battlefield twee gaan kopen.
Maar ik koop alleen spellen zonder lame CD check.
Zolang ik mijn spellen niet zonder crack en CD vanaf harddisk kan spelen betaal ik er niet voor ook.
Die harddisk is juist zo handig omdat je dan geen stapels CD's hoeft mee te nemen naar waarever je je laptop mee naar toe neemt.
Doe er gewoon een serial op dan zijn misbruikers ook al te traceren en wettelijk aan te pakken.
CeeDee check is toch wel zo 1990

Brederodekater | 13-06-05 | 23:16

@gelidzuiger
Of zelf een stichting oprichten b.v.:
"Stichting Stop de Kleiduiven Moord".
Ik zoek nog een vice-voorzitter.

Karel kwakbol | 13-06-05 | 23:04

Buma, Stemra, Sena en dan stopt het?
CEDAR BV (Centrum voor Dienstverlening Auteurs- en aanverwante Rechten) verleent diensten aan ACHT (8) auteursrechtorganisaties! Deze organisaties zijn werkzaam op het gebied van het auteursrecht ten behoeve van schrijvers (LIRA), journalisten (Nieuwswaarde), scenarioschrijvers (Contractenbureau), er zijn organisaties betreffende het kopiëren van geschriften en beeld- en geluidsdragers (Reprorecht, PRO, en Musicopy), betreffende het uitlenen van boeken, cd's, video's en cd-rom's (Leenrecht) en betreffende het privékopieren op beeld- en geluidsdragers (De Thuiskopie). Bij CEDAR werken 60 personen die ieder werkzaam zijn voor één of meer stichtingen.
tssja, ik ben zelf ook niet vies van dubbelfuncties, toch maar es solliciteren :-)

gelidzuiger | 13-06-05 | 22:54

Bij www.cedar.nl/ geven ze ook aan hoeveel thuiskopie heffing je betaald per leeg data schijfje.

?audio analoge blanco band:? 0,23 per uur
?video analoge blanco band:? 0,33 per uur
?digitale blanco minidisk:? 0,32 per uur
?blanco HI MD :? 1,10 per drager per 1Gb
?digitale blanco audio cd-r/rw: ? 0,42 per uur
?digitale blanco data cd-r/rw:? 0,14 per schijfje
?blanco dvd-r/rw:? 1,00 per 4,7 gigabyte; ? 0,60 per 4,7 Gb 1
?blanco dvd+r/rw:? 0,50 per 4,7 gigabyte; ? 0,40 per 4,7 Gb 1

Waarom zijn deze inkomsten nergens vermeld en van de 350 miljoen afgetrokken?

Bouwer | 13-06-05 | 22:38

Ik ben ervan overtuigd dat weldra als alle artiesten het loodje hebben gelegd, het bestuur van deze NONSENS stichtingen allemaal nog tot in lengte van jaren zullen schaterlachen: proest,... ugge,eh landgenoten, u weet het toch he? downloaden is ten strengste verb... of was het toch hik... uploaden? Haahahoe... verrek, laat ook maar... Muziek graag!"

gelidzuiger | 13-06-05 | 22:37

@Kenny010: Nee !! Het gaat er formeel juist om dat uploaden niet mag.

BitchSuperSoaker | 13-06-05 | 22:36

[offtopic]
Nu op CNN.... de uitspraak in de Porneaux-zaak "Wacko-Jacko"!
[/offtopic]

Wittesaus | 13-06-05 | 22:35

@BitchSuperSoaker Het gaat erom WAT je upload.

Kenny013 | 13-06-05 | 22:35

Zodra je explorer aanpleurt ben je technisch gesproken al aan het uploaden; je comp stuurt een ipverzoek naar een dns-server. Het gaat daarbij om een zeer kleine datahoeveelheid, maar formeel kan het hele internet dus niet meer bestaan als uploaden daadwerkelijk verboden wordt. Waarom zou 100 bit wel mogen en 10Mbit niet?

BitchSuperSoaker | 13-06-05 | 22:33

Jim , Jamai, Dewi, Hint, waar zijn jullie gebleven??????? Red de platenindustrie !!!

Aan hen zal het toch niet gelegen hebben?

bondje33 | 13-06-05 | 22:31

dat dus maar daar wil ik van af zijn

MijnZus | 13-06-05 | 22:21

@Wolf17,
Nee.
Il Pappa zuigt BigTime samen met die hele Corpus Dei kliek van 'm.

vander F | 13-06-05 | 22:21

Brein (Kuik) is zo ongelooflijk dom! Als het downloaden wereldwijd verboden wordt stort de cd/dvd markt echt helemaal in. Het is echt een illusie dat downloaden de markt verstoort, nee deze stimuleert eigenlijk juist. En voor de echte die-hard downloader maakt het toch geen hol uit want die weet echt wel annoniem of oncontroleerbaar te downloaden tralalalala......

DeKeet | 13-06-05 | 22:20

"Wij vinden dat er wel schade is, daar hoef je niet als econoom voor te hebben doorgeleerd"

Ja, als je zo je onderzoeken fundeert dan kunnen we net zo goed heel Brein wel oppakken wegens terroristische activiteiten. Want om te zien dat dit niet kan hoef je niet als jurist te hebben doorgeleerd.

ThE_ED | 13-06-05 | 22:20

@Wolf17
dat het ook eens tijd wordt dat al die opgedrongen takkeherrie die je te pas en te onpas krijgt opgedrongen in winkels en dergelijke die zogenaamd ons aankoopgedrag positief zou beïnvloeden eens ophoudt dus dat ze daar eens mee ophouden en meer van die dingen enzo

MijnZus | 13-06-05 | 22:19

CEDAR? Nog zo'n tering-organisatie brrrrrrrrrrrrrrrrrr

Wolf17 | 13-06-05 | 22:17

Software ... Kopen???? Da's iets nieuws. En ik download geen cd's, alleen complete discografies. Kan nog muziek luisteren tot ik 250 ben.

Kenny013 | 13-06-05 | 22:17

@drLector, waar haal jij dat uit? Volgens het jaarverslag (waarin de gelden ontvangen voor auteursrechten netjes gescheiden zijn van overige inkomsten en uitgaven) wordt zo ongeveer alles herverdeeld. Zo op het eerste gezicht lijkt dit juist een organisatie die zo'n beetje als enige ook daadwerkelijk het overgrote deel van het ontvangen geld uitgeeft aan het doel waar het voor bestemd is.

Muxje | 13-06-05 | 22:16

super torrent downloads via de torabora site

dr.Lector | 13-06-05 | 22:15

@.vander F:
Wil je de paus er wel buiten laten?

Wolf17 | 13-06-05 | 22:15

Hier kun je zien wie er allemaal een graantje mee pikken van de cd heffing
www.cedar.nl/thuiskopie/organisatie.ht...

Volgens mij blijft er voor de artiesten maar weinig over.

Karel kwakbol | 13-06-05 | 22:14

Kuijckkkkkk heeft waarschijnlijk een typhushekel aan muziek of absoluut geen smaak.
De top 40 terreur gaat maar door en door, laat ze daar eens wat aan doen.
En ook wat aan die Pauselijke Brein-indoctrinatie-uploads.

vander F | 13-06-05 | 22:13

www.sena.nl
.
sorry, ben een beetje boos ;-)

Wolf17 | 13-06-05 | 22:13

... en dan heb je ook nog SENA (www.sena.nl/), die wil ook nog geld van je zien als je een radiootje in de winkel of op kantoor hebt, ja ook nog in de werkplaats, waar niemand anders komt dan jij alleen --> oplichters en uitzuigerts zijn het. Daar wij betalen houden zij zich in stand!

Wolf17 | 13-06-05 | 22:12

Dan steun ik Bin Laden maar. Hij licht me tenminste niet op met extreme prijzen voor cd's en spellen.

Framoes | 13-06-05 | 22:10

Zo, alle rechten van artiesten zijn weer keurig afgedragen: 50 euricentjes per blancotje aan de kornuiten van BUMA en SEMA en hoppa daar gaan we weer voor de zoveelste keer! (downloaden en CD'S branden is in ons kikkerlandje volledig legaal) Meneer Kuik denk met zn BREIN aan niets anders dan het bestaansrecht van zn eigen clubje: Hij lost af en toe weer eens met luide knal een schot hagel... volkomen in de lucht!

gelidzuiger | 13-06-05 | 22:09

"De Stichtng Brein goochelt met oncontroleerbare cijfertjes"....
Even kijken op de www.bumastemra.nl
In het jaarverslag 2004 blijft na aftrek van salarissen/overige personeelskosten/huisvestingskostenetc..,lijkt er nog maar verdacht weinig over te blijven voor de daadwerkelijke uitbetaling van auteursrechten en projectsubsidiering van de Nederlandse muziek.
Maar goed... die cijfertjes zijn wel goed gecontroleerd.
Dus dokken maar, stelletje GS piraten

dr.Lector | 13-06-05 | 22:08

hoe staat het eigenlijk met die "administratieve overlast" waar Stichting Brein door getroffen zou worden ?

B0b | 13-06-05 | 22:05

... daar hoef je niet als econoom voor te hebben doorgeleerd", aldus een uilsKUIKen.

Karel kwakbol | 13-06-05 | 22:04

::::::::::::OFFTOPIC::::::::::::
@.wimpie: Ik ind dit erg jammer. Neter was geweest om alle mensen wel op te roepen te gaan stemmen maar tegen het voorstel. Er is immers nix tegen een stemadvies? Boycot van verkiezingen brengen vaak nix op. Negatief resultaat.
Het blijft dan ook een walgelijk voostel, straks wil mijn moeder ook nog een babietje en noemt ze het Kloontje. Onder het motto van een kopietje van mijn zoon.

Het offtopic-onderwerp is toch minder offtopic dan ik dacht, hum ff over denken?

Wolf17 | 13-06-05 | 22:01

was Bin Laden niet Down Loaden in het engels?

MijnZus | 13-06-05 | 21:59

Als Bin Laden illegale muziek op internet plempt mag ik hem wel :)

Ward | 13-06-05 | 21:58

@Lucasdelinkselul
tip voor vrekken: vraag in elke gelegenheid waar u bent waar de wc is en plunder de voorraad papier aldaar

MijnZus | 13-06-05 | 21:54

Zou van Jeaule nog een pick-up hebben?

Lucasdelinkselul | 13-06-05 | 21:52

Brein/BAF, Buma/Stemra en al dat soort organisaties zijn allemeel EMI-hoeren. De hedendaagse G*st*po van een aantal platenpooiers.
Oprotten jullie staan de jonge artiest radicaal in de weg. Het enige wat jullie tolereren is het volpompen van onze oren met k*tcommerciele muziek van zogenaamde hoerenartiesten die niet kunnen zingen maar wel ons de hele dag om onze kop zwerven. Voorbeeld is toch wel het feit dat de Nop 40 volstaat met bagger van EMI, Universal en die (tering)Sony.
.
Het kan nog erger wanneer er kinderhartjes aan te pas komen, zoals met Kdrie. Kost je een sloot vol centjes en laat de kinderen maar jenegelen.
.
Bah ik laat me niet meer in met die criminelen. Vroeger was een LP &#402;25,00 nu kost een cdeetje minstens &#8364;16,99!
.
Maar misschien heb ik wel een trauma van die platenhoeren van FRS. Als scholier mocht je never nooit luisteren naar een LP. Koop maar op de gok, het is hier geen speelplaats. Koop je een LP, blijkt het zootje te zijn, maar ruilen ho maar: het is niet verzegeld. Nee natuurlijk niet - - - kloodtzakken!
.
Nu luister ik thuis en als straf ga ik het lekker branden op een cdeetje. In MP3: past er lekker veel op een schijfje zodat ik uren de beste muziek lekker bij me heb.
.
Tot zover het boze hart van Wolfgang XVII

Wolf17 | 13-06-05 | 21:52

Ik betaal anders wel atijd rechten als ik pleepapier van mijn zus leen.

Lucasdelinkselul | 13-06-05 | 21:51

Blijf vooral lekker je mp3tjes downl , zonder resultaten gaan ze daar bij Brein vanzelf wel hersendood.

ach ja.. | 13-06-05 | 21:51

Probeer al tijden CD's te downloaden maar me CD Rom laadje blijft maar leeg, snap al die drukte niet hoor.
Zo, ben ff weg, ff limewire checken.

Masterdammer | 13-06-05 | 21:51

Hersendood...

Lepo | 13-06-05 | 21:50

ja het is een verwarrende boel hier in de straat maar dat terzijde overigens

MijnZus | 13-06-05 | 21:50

@Lucasdelinkselul
Als ik de geweldige real-life-size-6-million-dollar-man-action-figure-met-(O)-mond van m'n buurman leen hoef ik toch ook geen rechten betalen aan steve austin?

MijnZus | 13-06-05 | 21:49

@ Bierbroeder,
Daar stond in: Stichting Breinverwerkt alleen persoongegevens van personen die (vermoedelijk) auteurs en/of nabuurrechtelijk inbreuk plegen.

En als je niets gedaan hebt dan sta je ook niet in hun bestand.

En als je toch al je info wilt hebben dan moet je alsnog een brief sturen met copie van paspoort enz.

Dus het spelletje begint opnieuw...

da wizard | 13-06-05 | 21:46

www.newestmp3s.com/

Ik wist niet eens dat dit soort sites nog bestonden, heb een tijdje geleden het nieuwe album van Coldplay gedownd, welke ik al een tijdje naar op zoek was.

En nog op een acceptabele kwaliteit ook...

Faach Viechuur | 13-06-05 | 21:44

dat die andere zijn bestandje niet wist daar kan je toch niks aan doen? moet ik daar brood met spinnen voor eten?

MijnZus | 13-06-05 | 21:44

Hé Fleischbaum,
Even tussendoor. Waarom schrijft geenstijl niks over de collega machtgrijpers in Italie. De Rooms Katholieke kerk heeft de kattelijken opgeroepen het referendum in Italie te boycotten. Gevolg: referendum mislukt.
De gelovigen vinden Het Beloofde Land belangrijker dat de democratie!
Ik zou zeggen: Godverdomme en alle Geloof in de Kerk en UIT DE POLITIEK!

wimpie | 13-06-05 | 21:43

MeZus: moet je wel netjes de rechten betalen.

Lucasdelinkselul | 13-06-05 | 21:43

je mag toch wel mp3-tjes van mekaar lenen en zoals dat zovaak gebeurt niet meer terugbrengen?

MijnZus | 13-06-05 | 21:41

Ik ga nog ff wat downloaden heur... Maar niet uploaden natuurlijk. Hee stichting BREIN, hoor je dat? Ik load allen down! NIET UOP!
Ik load dan wel weer voor 80 gig per dag down, dat wel. Nie erg he?
Load toch niet up.

Lucasdelinkselul | 13-06-05 | 21:40

Wauw, eerst schuldig zijn aan de holocaust, nu weer schuldig aan terrorisme.

Lucasdelinkselul | 13-06-05 | 21:36

Hoe is het eigelijk afgelopen met die brieven?

Bierbroeder | 13-06-05 | 21:34

Ik ga nog's lekker een cd'tje downloaden.

Conan de Barbier | 13-06-05 | 21:34

Ik heb op zich niet zoveel last van brein... behalve als ik een DVD wil gaan kijken. Heb je net 20 euro betaald voor een DVD, krijg je dat domme BAF/BREIN scherm erdoorheen. En je kunt het niet "doorspoelen". Ik weet het onderhand wel.

Pietah21 | 13-06-05 | 21:31

overigens sorry voor mijn belabberd nederlands... ik zie het nu pas ook :)

Kris | 13-06-05 | 21:29

Brein maar dan zonder verstand.
Kunnen we niet eens een topic maken over wat de beste download sites zijn?

Sla om | 13-06-05 | 21:28

Brein moet zijn hersens eens gaan gebruiken. Dankzij het uitwisselen van muziekbestanden krijgen onbekende bands ook de mogelijkheid om bekendheid te worden. Sinds het uitwisselen is volgens mij de top40 nog nooit zo veelzijdig geweest!

Kris | 13-06-05 | 21:28

Zolang de platenmaatschappijen in vooral Europa blijven vasthouden aan hun pré-historische businessmodel en weigeren mee te werken aan 'moderne oplossingen' blijf ik lekker downloaden. En dat ga ik alleen maar meer doen naarmate de Stasi/KGB praktijken van BREIN voort blijven duren.

BREIN is marktleider in semi-illegale ongefundeerde angstzaaiende uitspraken en opsporingsmethodes !

En zoals ik pas gelezen heb maakt de entertainment industrie nog steeds dikke winsten ! Dus niet zeiken ... of hou anders ook es op met het tot op het bot uitmelken en verpesten van onze jeugd !!

Stelletje (uils)Kuijk(ens).

BoX | 13-06-05 | 21:26

we have a new pinokio..

G-unite | 13-06-05 | 21:24

Weining?

Weinig dus...

Vivere! | 13-06-05 | 21:24

Het IQ van Brein lijkt er niet op te stijgen.

.pim | 13-06-05 | 21:24

Het wordt een beetje een gewoonte daar bij Brein.... veel geschreeuw, weining wol....

Vivere! | 13-06-05 | 21:23

Brein kan ongezien een ziekte krijgen, en het liefst een virus...

da wizard | 13-06-05 | 21:20

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken