Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Lucas krijgt steeds meer aanhang

Eet meer Chinees!Toevallig iemand nog een kinderwens? Begin er niet aan. De kans is namelijk groot dat die kleine straks aan de hand van het rode boekje wordt opgeleid. Maoïst Jan doet het namelijk best lekker in de peilingen. De voorman mag dan zijn geveld door een hernia, zijn partij is sinds het NEEN als een raket omhoog geschoten. Sterker nog, de SP mag zich na de PvdA en het clubje van Balkenende nu met 21 zetels officieel derde partij van ons land noemen. Dat wordt dus verplicht Chinees eten. Ook overtuigd NEEN-stemmert Rouvoet wordt door de kiezers beloond Wanneer er nu verkiezingen zouden worden gehouden kunnen er 9 christenen plaatsnemen op het pluche. Ofwel bidden voor de bami wordt ook weer ingevoerd. Democraten *kuch* 66 houden straks nog slechts 3 zeteltjes warm en Geert mag met tien Limburgers plaatsnemen. En onze misdaadverslaggevert? Die blijft gewoon boeven vangen... UPDATE: Halt, dit is een blogcontrole, jawel ook GS moet met de billen bloot...

Reaguursels

Inloggen

@Barry (die andere)
Hier in 010 heeft de PvdA het veertig jaar volledig voor het zeggen gehad. Zin om een keertje een fotoreportage te maken van hoe de wijken er hiero momenteel bijhangen?

witvoet | 08-06-05 | 00:28

Dikke Deur: dat waren allemaal kabinetten met CDA (ARP/KVP) en/of VVD erin. Ja, ook wel eens de PvdA, maar ga nou niet doen alsof 'links' decennia lang dit land regeerde en de vrijwel altijd bestaande rechtse Kamermeerderheid een beetje achter een linkse minderheid aan sukkelde. (Overal links de schuld van geven is zóóó 2001.)

Barry (die andere) | 07-06-05 | 23:04

De SP? Linkse lul?

Okay, nu wordt het ECHT tijd om massaal te emigreren.... zolang het nog kan.....

shevek | 07-06-05 | 21:47

.barry{die andere} en wie was de zittende politiek????????

dikke deur | 07-06-05 | 20:52

@Rommie
"Daar gaat je historie" bij het TERUGKEREN naar een Republiek?
Verklaar u nader...
(Neuq die feodale incestkliek der Oranges!)

witvoet | 07-06-05 | 19:46

@Rommie
Echt waar, krakers bij de SP, en die rooie rakkers willen ook nog een republiek ?
Rommie volgens mij zitten er bloedserieuze politici bij de SP, misschien dat er een verdwaalde krakert tussen zit, die de AFA ook wat te ver vond gaan.
Een evt. republiek is toch ook niets mis mee, weg met de geldverslindende oranjes en meer bijbaantjes voor politici. Al die lintjes moeten toch door iemand doorgeknipt worden en de Oranjes blijven heus wel in de geschiedenisboekjes staan.
Ik heb nergens gezegd trouwens dat ik SP zou gaan stemmen evt., maar als er geen andere politieke partij komt met een geestelijk gezonder programma, dan is er wat mij betreft geen andere keuze.
De rest van de politici zijn op het moment dwalende en bij geen een is het licht aan in de bovenkamer. Af en toe zie ik wel iets flikkeren gelukkig.

preacher | 07-06-05 | 19:35

@ Dikke deur: je slaat de plank mis. De meeste gastarbeiders zijn gehaald op verzoek van de grootste bedrijven van het land en met steun van de HELE gevestigde politiek, van links tot rechts.

In 1983 of 84 heeft de SP een boekje uitgegeven "Gastarbeider en Kapitaal", waarin ze minder gastarbeiders en meer integratie bepleitten. De reactie? De VVD schreef toen in de krant dat de SP de Centrumpartij was links was geworden. De reactie van de PvdA'ers? "Nederlands leren? Wat is er mis met Turks? Racisten!"

Barry (die andere) | 07-06-05 | 19:12

@preacher, wat zijn jou reden om op extreem links te stemmen, want dat is de SP! Die club zit vol met krakers. Fijn als die aan de macht komt. Geert is tenminste tegen Turkije bij de EU dat kan je van de SP niet zeggen. Die willen dat we straks hier in een Republiek leven. Daar gaat je historie!

Rommie | 07-06-05 | 18:41

Die censuur in china klopt als een bus: extragratis .tk-domeinen worden stelselmatig geweerd..

Devos | 07-06-05 | 17:45

de socialisten hebben de gastarbeider geintroduceerd.http://www.casblokker.nl/het_dorp/

dikke deur | 07-06-05 | 17:22

Zouden Trix en de Teringbende het in die peperdure poppenkasten al een beetje warm aan het krijgen zijn?
Het PvdA-Rood zit dicht op Oranje maar dat van de SP wil daarnaast nog wel es vloeken...
Leve de Republiek!

witvoet | 07-06-05 | 17:09

sp opweg naar wereld heerschapij :P

Gaiden1982 | 07-06-05 | 16:42

Dat krijg je ervan als je asociaal bezig bent; de burger snakt dan naar socialisme.

preacher | 07-06-05 | 16:19

dit is het begin...

xatr0z_ | 07-06-05 | 16:14

@superjan
Wat zijn voor jou de belangrijkste redenen om voor Wilders te stemmen, als ik vragen mag ?

preacher | 07-06-05 | 15:54

Fijne peilingen weer.
Dalijk een club ouderwetse Soosjalisten aan de macht in een land met een hek eromheen...

witvoet | 07-06-05 | 15:29

@de jap> Superjan stemt Wilders.

superjan | 07-06-05 | 15:11

@de japanner
Sorry, was de bron even vergeten.
www.maurice.nl/
en klik op ' actuele peiling politieke voorkeur '.

preacher | 07-06-05 | 14:57

Die Agnes Kant zal na haar niet 100% geslaagde optreden in B&vD ook wel weer ondergekommandiert zijn geworden door Oberstormbahnfuhrer Adolf Marijnissen.

Pannie | 07-06-05 | 14:54

@ Justin

Munteanu is een middenvelder..

Brusselmans | 07-06-05 | 14:52

Wel eens de apparatsjik van de SP in actie gezien ? Dan vallen plotseling de schaapskleren af en wordt zichtbaar dat de SP zich beter de nationaal socialistische partij kan noemen.
Wel leuk voor Maxima aangezien Nederland dan zeer snel het Argentinie van Europa gaat worden.

capo | 07-06-05 | 14:51

ik vond Van Bommel helemaal niet zo goed. Hij liet die spits steeds los zaterdag....

Justin | 07-06-05 | 14:41

@de japanner
Een emotionele stem is ook een stem. Na de moord op Theo van Gogh stond Wilders (even maar dat wel ) op 30 !zetels.
Voornamelijk weggetrokken bij VVD, Groen links en CDA.

preacher | 07-06-05 | 14:41

Als een overwinning van Jantje zou betekenen dat elke vorm van religie illegaal werd zou ik voortaan altijd op hem stemmen.

bodyhair | 07-06-05 | 14:41

Als een overwinning van Jantje zou betekenen dat elke vorm van religie illegaal werd zou ik voortaan altijd op hem stemmen.

bodyhair | 07-06-05 | 14:39

Neederland was intelligent genoeg om nee te stemmen, de meesten zullen ook wel intelligent genoeg zijn om niet op Wilders te stemmen.

de Japanner | 07-06-05 | 14:30

superjan
Gewoon een kasteeltje in Tsjechie kopen, ben je voor 5 a 8 ruggetjes de man toch wel klaar lijkt me...

Pannie | 07-06-05 | 14:29

@superjan
ik heb vernomen dat ze de kasteeltjes in de BRD voor een euro van de hand doen. krijg je er bezigheidstherapie bij: je blijft klussen.

okra | 07-06-05 | 14:26

Nooit die peilingen geloven, als Wilders (bij leven) meer als 4 zetels krijgt eet ik m'n muismat op.

Pannie | 07-06-05 | 14:25

@pannie>ik ga eens zoeken wat mogelijk is met 20 man. geef me een paar minuutjes.

superjan | 07-06-05 | 14:24

@Van Rechts 07-06-05 @ 13:29

De fransen, duitsers en russen waren de drie landen met olieconcessies/contracten in Irak, het was gewoon een slimme zet van Saddam H om hen tegen de VS uit te spelen, maar het heeft hem niet mogen baten.
Bovendien leverde duitsland grondstoffen voor gifgassen en frankrijk de kerntechnologie. Toevallig waren deze drie landen tegen de oorlog in irak....

TheRealShowstopper | 07-06-05 | 14:24

Overigens lieve mensen Groep Wilders staat op 11 zetels en niet op 10.

superjan | 07-06-05 | 14:23

@lucifer> you got me.

superjan | 07-06-05 | 14:22

Als neederland... China wordt.... dan wordt Friesland... Tibet.... en Limburgen.... Mongolie... wahahaha

de Japanner | 07-06-05 | 14:22

superjan beetje onnodig veel 2 a 3 tonnetjes

Pannie | 07-06-05 | 14:22

@superjan jij sluwe ouwe makelaar ; )

Lucifer | 07-06-05 | 14:21

Lekker Belangrijk©
07-06-05 @ 13:49
Dat is niet perse omdat ze aan de geeuwhonger liggen, kan ook uit zucht naar avontuur/veel geld.

Pannie | 07-06-05 | 14:20

@alle emigranten in spe> ik heb het al eerder aangeboden. Iedereen 2 a 3 tonnetjes inleggen dan kopen we met 20 man een kasteel met 30 torentjes en een slotgracht ergens tussen de alpen en de riviera. Met parkeerplaats voor de cayennevloot.

superjan | 07-06-05 | 14:20

Lucifer Litouwen event. Estland Letland.

Pannie | 07-06-05 | 14:17

@lucifer Bayern

wilderst | 07-06-05 | 14:12

Oh ja niet geheel onbelangrijk: goede scholing voor de koters.

Lucifer | 07-06-05 | 14:11

@filo geen idee doe eens een suggestie, ik zoek: een niet te moeilijke taal (Finland valt dus af), politiek en economisch stabiel, niet te hoge belastingen, veilig en vaak lekker weer. Verder niet te lang reizen, niet te veel fransen in de buurt en ook geen russisch nouveaux riche graag. Tevens een lekker huis in de buurt (liefst met uitzicht op) van de kust of bergen, liberaal klimaat is ook belangrijk en tevens mag ik graag toegeven aan mijn te zware rechtervoet zonder al te veel concequenties. Nou welk land?

Lucifer | 07-06-05 | 14:10

Den Haag, 2007: "Wiegel redt VVD"

wilderst | 07-06-05 | 14:08

Ik ga voor China....

brutus68 | 07-06-05 | 14:06

@ Filo

Observatory, Cape Town..

Brusselmans | 07-06-05 | 14:05

Emigratie wordt steeds aanlokkelijker... Maar waarheen?

Filo | 07-06-05 | 14:00

. Van Rechts

Polen en co. investeren veel minder in de infrastructuur dan de BRD ooit in de voormalige DDR heeft gedaan... Plus een compleet land overnemen is geen sinicure,
en voor zover ik weet heeft Polen niet een compleet land over genomen..

brutus68 | 07-06-05 | 13:51

Polen en de Baltische staten etc hangen het meer angelsaksiche model aan. Zij laten zich minder gelegen liggen aan de sociale verplichtingen zoals "wij" die voelen.

style.councillor | 07-06-05 | 13:49

@Van Rechts 07-06-05 @ 13:40 Die Oost-Europese economiën doen het zo goed dat al die bussen uit Praag, Warchau em Boedapest komen met meisjes die iets minder goed kunnen turnen en zich dus hier voor 50 euri laten volblaffen.

Lekker Belangrijk© | 07-06-05 | 13:49

Polen en de Baltische staten etc hangen het meer angelsaksiche model aan. Zij laten zich minder gelegen liggen aan de sociale verplichtingen zoals "wij" die voelen.

style.councillor | 07-06-05 | 13:46

@Lekker Belangrijk© 07-06-05 @ 13:44

Wat mij betreft voor Maorijnissen eerder Avada Kedavra ! (of levert me dat een IP-ban op ?)

Van Rechts | 07-06-05 | 13:45

Het enige wat de SP nog moet doen is zich uitspreken tegen het lidmaatschap van Turkije, m.a.w. zich ontdoen van de gevestigde wereldvreemde geytenharen sokken (gedachten) kliek uit de jaren negentig. Dan voorspel ik ze een gouden toekomst. Wingardium Leviosa!!

Lekker Belangrijk© | 07-06-05 | 13:44

@brutus68 07-06-05 @ 13:38

Dat roept men, maar ik ben niet overtuigd. Waarom doen al die andere Oost-Europese economiën het dan zo'n stuk beter ?

Kijk naar Polen, de Baltische Staten, etc. Die hebben zichzelf bij de haren gepakt en zichzelf uit het moeras getrokken.

Bovendien waren het "damals" armere landen dan de DDR, dat binnen het Oostblok na de Sovjet-Unie op nummer twéé stond genoteerd.

Van Rechts | 07-06-05 | 13:40

. style.councillor

Dat het zo slecht gaat met de Duitsche economie heeft alles te maken dat ze zich enorm hebben verkeken op de kosten van de eenwording. De DDR, een socialistische heilstaat was compleet failliet bij overname..

brutus68 | 07-06-05 | 13:38

- hoeheterhoepeter 07-06-05 @ 13:21 -
"het gaat al een hele tijd niet goed met de Duitse economie"

Het gaat al een hele tijd niet goed met de meeste Eurpese economieën. Als je alleen al in het licht van de grote grijze golf kijkt naar de pensioenverplichtingen rijzen je de Europese haren te berge.

Engeland doet het nog redelijk, met een dekking van zo'n 80%. Nederland zit boven de 100%, maar landen als Italië en Frnkrijk bijvoorbeeld, met een enorm overheidsapparaat en een pensioenomslagstelse zien een tsunami aan ongedekte verplichtignen op zich afkomen.
Geen politicus vervolgens die deze kat de bel aanbindt, de boodschapper deze zou direct worden ge-excommuniceerd.

Vroegah habden we nog een WOI of II dan wel een Spaans griepje die mogelijk aanspraken afroomden; tegenwoordig worden we oud, grijs en maasal behoeftig. Daar is ons (ja want europees probleem) model c.q. de verzoginsstaat niet op toegerust.

style.councillor | 07-06-05 | 13:34

. starf*cker

Dan blijft de vraag, wat heeft het te bieden. Dat je wijst op de ontzuiling is juist, maar is het resultaat van die ontzuiling en het falen van de jongens en meisjes in Den Haag juist niet links en rechts populisme?

brutus68 | 07-06-05 | 13:34

@ Starf*cker

Ik verlies het aanzien van mensen die me lief zijn, maar ook ik was VOOR de inval in Irak.

Fischer kwam mij op nogal hypocriet over met zn kritiek op de VS daar Duitsland de nodige handeltjes had lopen via Bagdad.

Brusselmans | 07-06-05 | 13:33

Overigens is de SP al sinds jaren niet meer maoïstisch, maar waar hebben jullie het over?

Horror Scoop | 07-06-05 | 13:31

dat noem ik nog eens sofasocialisme: gewoon op je rug blijven liggen en binnenlopen. geweldig.

okra | 07-06-05 | 13:30

Thechronicles 07-06-05 @ 13:21
Als die overbite lekker langs je eikelrand schraapt terwijl je die vette slierten als teugels ritmisch aantrekt, Lekkerrr hoorrr, ik kan er wel wat mee!!!

Pannie | 07-06-05 | 13:30

@Starf*cker:

Ik weet niet wie "iedereen" was, maar ik in ieder geval niet.

De beter geïnformeerde weet inmiddels, dat iedereen die tégen de inval in Irak was, er zelf commerciële belangen dekte.

De Fransen hadden oliecontracten in Irak.
De Russen leverden er wapens en wapensystemen.
De Duitsers leverden er bunkers en chemicaliën.

Dus wat mij betreft is Fischer net zo fout als een NSB-er in de oorlog.

Van Rechts | 07-06-05 | 13:29

Ik ben wel voor die hogere schijf, kan ik nog meer aftrekken van de belastingen.

hoeheterhoepeter | 07-06-05 | 13:29

@Horror Lucas doet het goed

Starf*cker | 07-06-05 | 13:28

. Barry (die andere)

Dat Wiegel zichzelf niet serieus zou nemen is een misvatting. Het komt misschien zo over, maar dat heeft alles met z'n positie binnen de VVD te maken. Vergeet niet, hij is Johan C. van die partij.

brutus68 | 07-06-05 | 13:28

Maar wat gS in de peilingen?

Horror Scoop | 07-06-05 | 13:27

@Brutus Het gaat mij om niet dogmatisch, noem het populair links.

Starf*cker | 07-06-05 | 13:27

@Vanrechts Werd voormalig terrorist Fischer niet door iedereen geprezen toen hij bij het begin van de Golfoorlog tegen Bush in durfde te gaan? En wat die visa betreft. Ik durf de stelling aan dat er hier op dat gebied meer fout gaat. Wij kennen alleen de doofpot.

Starf*cker | 07-06-05 | 13:26

@ Brutus68: Wiegel neemt zichzelf niet eens serieus, dus waarom zou ik het doen? Hij is van de generatie vóór Kok, en die zat al met z'n muis naar het beeldscherm te zappen.
BTW: toen Wiegel in de regering zat, bestond de 72% schijf nog. De SP wil die ook, alleen stellen ze de grens daarvoor veel hoger dan Wiegel en Van8 destijds. Maar dat lijkt iedereen vergeten...

Barry (die andere) | 07-06-05 | 13:25

@Brusselmans 07-06-05 @ 13:24

Yep. En Starf*cker droomt rustig verder :-)

Van Rechts | 07-06-05 | 13:24

. starf*cker

Of de Telegraaf inhoudelijk veel te bieden heeft, of die nou links of rechts is, het is en blijft oppervlakkig populisme...

brutus68 | 07-06-05 | 13:24

@ Van Rechts

Hielp Fischer ook niet de halve penoze uit de Balkan aan een Duits paspoort?

Brusselmans | 07-06-05 | 13:24

[email protected]

Zolang je Den Uyl laat liggen, mag je graven wat je wilt.

Karel Kruizenruiker | 07-06-05 | 13:22

@Framoes Eens! Maar het tij keert. Kijk naar Ahmed Aboutaleb.

Starf*cker | 07-06-05 | 13:22

. Barry (die andere)

Wiegel zou het kunnen, die staat nog volop in de maatschappij. Van Agt kletst tegenwoordig maar wat. Wat heb je trouwens tegen Wiegel, hij is minder conservatief dan iedereen denkt. En je kan er mee voor de dag komen in het buitenland.

brutus68 | 07-06-05 | 13:22

@ Flaprdol: het ging ze iets te traag, juist omdat Lula nioet al te drastisch te werk gaat. Hij heeft het uitgelegd en inmiddel 85.000 boerenfamilies extra hun eigen land gegeven. Boven de 350.000 die vorig jaar al land kregen - knap dat ie dat doet zonder ruzie met de grootgrondbezitters, IMF en WTO etc.

Barry (die andere) | 07-06-05 | 13:22

@Flapdrol @Lucifer, het gaat al een hele tijd niet goed met de Duitse economie, maar dat heeft meer te maken met het opkopen van Oost-Duitsland dan met de regering.
In Nederland liep op dat moment de economie juist heel erg goed. Het is pas slechter gegaan met onze economie, toen Balkenellende en zijn vrienden riepen dat het juist slecht ging met de economie. Feit is dat we uit de pas liepen met de rest van Europa en dat onze sociale voorzieningen veel te goed waren vergeleken met de rest. Dit zou een aanzuigende werken kunnen gaan vormen voor de toekomstige lidstaten met als gevolg dat de nederlande arbeidsmarkt overspoeld wordt door goedkope arbeiders. Dit was niet de bedoeling. Dus eerst hard roepen dat het met de economie slecht gaat, waardoor bedrijven niet meer gaan inversteren en dan gaat het vanzelf niet goed. Eesrt gaan de kleinere toeleveringsbedrijven op de fles, hierdoor dus meer werkeloosheid, waardoor de regingen meer uitkeringen moet gaan verstrekken, dus meer geld hiervoor nodig heeft. Minder inversteringen in onderwijs en nieuwe technologieen. Bezuinigen, bezuinigen en nog meer bezuinigen. Niet dat dit helpt. Een economie is pas gezond als je uitgeeft wat je verdien en er nog een beetje geld bijleend. Dus als het slecht gaat met de economie van een land is het zaak om juist dan veel te gaan investeren in onderwijs en nieuwe arbeid. Alleen dit is een meer jaren plan en dat is niet interresant voor politici. Als we hier een linkse regering krijgen, die niet bang zijn voor een 5 jarenplan, gaat het wel lukken. Die russen waren zo gek nog niet. Alleen het vertrouwen krijgen van de volk, dat zal niet meevallen.

hoeheterhoepeter | 07-06-05 | 13:21

Wie na deze foto nog wil bewerend dat Agnes Kant lekker is mag bij de dokter te rade,
devel.sp.nl/docs/AK02.jpg

Thechronicles | 07-06-05 | 13:21

@Brutus Niet alleen. Meer met de ontzuiling.Kiezers gaan voor praktische oplossingen. Niet voor ideologie. Mediadeskundigen weten dat er in Nederland al lang ruimte is voor een linkse Telegraaf. Dat is in de politiek niet anders.

Starf*cker | 07-06-05 | 13:20

@ Starf*cker

In dat licht is Jort Kelders GroenRechts ook niet zo gek idee.

Opdat de SP haar Grote Sprong Voorwaarts moge maken en de eeuwige haat tegen alles en iedereen die geen beroep doet op de bijstand intrekt.

Nu behoren ze tot de gevestigde orde en zal het aantal zetels eindelijk recht doen aan de heersende onvrede.

Het wachten is op de volgende dictator die op de steun van zn trouwe kamaraden van de SP kan rekenen..

Brusselmans | 07-06-05 | 13:19

@Starf*cker 07-06-05 @ 13:14
"Beide heren worden internationaal zeer gerespecteerd. Fischer geniet extern veel respect en Schilly intern."

De ene was terrorist, de ander de advocaat van de terroristen.

Hoezo respect ? Heb zelf in die tijd in Duitsland gewoond en deze randmongeaulen kregen het voorelkaar dat de GSG aan de grens stond met de Heckler en Koch's in de aanslag om je auto te doorzoeken.

Nederland -en de DDR, naar later bleek- bleken een veilige haven voor deze moordenaars.

Zoals iedere terrorisme-expert je kan vertellen: linkse terreur is een luxeverschijnsel, rechtse terreur een armoedeprobleem.

As usual: links lullen, rechts vullen.

Waar heeft Maorijnissen die hernia trouwens van ??? Van het sjouwen van die zakken met geld ??? Woeahahahaha.

@Pritt Stift 07-06-05 @ 13:13:
Onder Maorijnissen zou de inkomstenbelasting naar 95% gaan en zou Nederland binnen een jaar helemaal niks meer exporteren omdat de loonkosten geëxplodeerd zouden zijn, dus T-shirts aan China verpatsen ? I think not.

Van Rechts | 07-06-05 | 13:19

@Barry: Brazilië, waren daar niet die arme boeren in opstand omdat de beloften van land niet nagekomen werden?

Flapdrol | 07-06-05 | 13:19

@ Brutus68: Wiegel? Zullen we dan Den Uyl, Van Agt en de Juliaan ook maar opgraven?

Barry (die andere) | 07-06-05 | 13:18

@Starfuckert
Linkse partijen zijn te aardig voor "kutmarokkaantjes". Daar kunnen ze stemmen op verliezen.

Framoes | 07-06-05 | 13:18

. Starf*cker

Heeft die ruimte op linx niet alles te maken met het economisch tij?

brutus68 | 07-06-05 | 13:17

@jankees
dat heet propaganda en hebben ze van de nazi's afgekeken.

watergeus | 07-06-05 | 13:17

@ Flapdrol: De SP net zo Maoïstisch/Communistisch als de VVD fascistisch.

Brazilië wordt momenteel geregeerd door de PT, tweelingpartij van de SP waarmee ze ook goed bevriend zijn. En het ging zelden zo goed met dat land als nu. Een in een coalitie worden ze toch gedwongen gematigder. Ik ben er niet bang voor.

Barry (die andere) | 07-06-05 | 13:17

. Barry (die andere)

Besturen op gemeenteniveau is wat anders dan een compleet land runnen. Ik zou zelf eigenlijk voor een nationaal kabinet zijn, bij voorkeur o.l.v. Wiegel, een politicus met uitstraling, overwicht en voor rede vatbaar. Dus gewoon een kabinet met een gezonde mix van linx, midden en rechts, een afspiegeling van de maatschappij..

brutus68 | 07-06-05 | 13:15

@Vanrechts e.a. Los van de kleur. Beide heren worden internationaal zeer gerespecteerd. Fischer geniet extern veel respect en Schilly intern. Die coalitie wankelt door metaalmoeheid en de terreur van de vakbonden die sanering in de weg staan. Dat heeft niets met Groen te maken.

@The Real Ik denk dat de strategen denken dat de ruimte op links ligt. Een populistische linkse partij zonder ideologische ballast. Een linkse Telegraaf.

Starf*cker | 07-06-05 | 13:14

@Barry: Gemeentepolitiek bedrijven is heel wat anders dan landelijke politiek. De gemeenten zijn nog altijd gebonden aan nationale wetten, die een bepaalde ruimte voor socialisme laten voor gemeentepolitiek. Maar totaal communisme binnen die gemeenten is natuurlijk uitgesloten, zolang er geen communistische regering is. Daardoor is het nog best OK in die gemeenten.

Flapdrol | 07-06-05 | 13:13

Onder Maoijnissen I gaan we zelfs T-shirts leveren aan China.

Pritt Stift | 07-06-05 | 13:13

PvdA + GL + SP = "Met spoed vertrekken uit Nederland".

Dilbart | 07-06-05 | 13:12

Laten we gewoon een 2 partijen stelsel invoeren zoals onze transatlantische kameraden. Links schuift naar rechts, rechts schuift naar links. linklinks schuift naar links en rechtsrechts schuift naar rechts.
Dan kunnen we 'inhoudelijk' op 'issues' 'partijpolitiek' voeren zonder rekening te houden met 'vleugels'aan linker en rechterzijde.

Ministerie van ontwikkelingspropaganda en cyclische generatieoverbruggingsvraagstukken

Bugger_Me | 07-06-05 | 13:11

@Barry>Wilders SP GSP?

Laat aub die gristenen erbuiten. Rouwvoet is een vergulde bling deksel op een stinkende zwartekousenput.

superjan | 07-06-05 | 13:10

@brutus68
Balkenende onderscheid zich ook, met communicatieve onkunde. In 2002 werd dat nog uitgelegd als een slimme strategische zet door niet me te ageren richting Pim F.
Inmiddels weten we beter, hij kon het ook gewoon niet en was flabbergasted by/door de flair van die kale nicht.

Wellicht dat het CDA een Vlaamse spindoctor kan inhuren.

style.councillor | 07-06-05 | 13:09

De SP regeert al vele jaren in Oss en Nijmegen en volgens mij is de hongersnood er nog niet uitgebroken. En voor 'soft' beleid hoef je onder Marijnissen niet te vrezen. Als hij heel Nederland zo hard laat werken als de mensen in z'n eigen club, zijn we binnen no tim het meest productieve land ter wereld. In plaats van Balkenende 3, Paars 4 Bos/Verhaegen zou een kabinet Bos/Marijnissen & Rouvoet of De Vries een verademing zijn!

Barry (die andere) | 07-06-05 | 13:08

Die club van Jan tse Tung wil helemaal niet regeren, lekker schreeuwen en wijzen is veel makkelijker.
Regeren lijkt teveel op werken.

Rasses | 07-06-05 | 13:08

Pritt>Hoe bedoel je, we hebben Fuckje toch.

superjan | 07-06-05 | 13:07

@TheRealShowstopper 07-06-05 @ 13:02

Kleine correctie Showstopper: Pronk wordt dan MINISTER van het MINISTERIE voor ontwikkelingssamenwerking en in plaats van 400 miljoen euri per jaar wordt er dan een vette miljard in de bodemloze put geplempt.

Ik zie Wouter Boskabouter al bij George Bush op bezoek: "Hey George, my name is Bush too", waarop George ongetwijfeld zal antwoorden: "Well, at least I'm Bush one !".

Alleszins beter dan Wim Kok die op bezoek ging bij Clinton: "Hello mister president, my name is Wim Cock, but you can call me Dick".

Woehahahahaha..... Dan kun je toch beter Harry Potter sturen, denk ik dan maar.

Ennuh..... als je die brug hebt gevonden, geef dan ff een seintje, wil je ?

Van Rechts | 07-06-05 | 13:07

@TRS> Het kabinet dat jij schetst... Ik kijk er naar uit. 3 maanden en dan reveaulutie.

superjan | 07-06-05 | 13:06

@Carpa:
SP heeft niet de snor gedrukt in de opkomst van Fortuyn. Ze waren gewoonweg niet uitgenodigd voor de debatten op TV, kan ik me herinneren. Hierover was Jan niet al te blij. Hij heeft tijdens het grote lijsttrekkersdebat zelfs reclametijd gekocht, zodat hij live op de debatten kon reageren.

Verder ben ik geen voorstander van het SP programma. Maar ik vind wel dat het een redelijk consistente eerlijke partij is.

Flapdrol | 07-06-05 | 13:06

We zoeken nog reaguurders (v) voor GeenStijl Anybody.

Pritt Stift | 07-06-05 | 13:05

@TRS> Ik ben benieuwd. Volgens mij is een steady Groep Wilders een prima opvulling op rechts.

superjan | 07-06-05 | 13:03

@Van Rechts 07-06-05 @ 13:00

LOL !!!

TheRealShowstopper | 07-06-05 | 13:03

PvdA en SP samen in de regering?

Picture this: Agnes Kant als minister van Gezondheidszorg, van Bommel als minister van OCW, Albayrak op integratie, Dijksma op Buitenlandse zaken, Duivesteijn op ruimtelijke ordening, Pronk als staatsecr. voor ontw.hulp, Kalsbeek op binnenlandse zaken en Jan op Financien. Bos als MP maakt dan ook niet meer uit.

*zoekt een hoge brug uit*

TheRealShowstopper | 07-06-05 | 13:02

.style.councillor

Dat denk ik dus ook, het is beetje "eenoog is koning in het land der blinden". Den Haag zit vol met kleurloze figuren die voor normale burgers nauwelijks te volgen zijn. Als je dan een grote bek hebt en iedereen overschreeuwt dan kom je een eind. En daar is de grote leider van de SP zeer bedreven in...

brutus68 | 07-06-05 | 13:02

@Starf*cker 07-06-05 @ 12:50
quote: "Nu blijken ministers als Fischer en Otto Schilly bekwame bewindslieden"

euhhhhh.... op welke planeet leef jij, Starf*cker ?

Bij mijn weten is het in Duitsland éne grote puinzooi en wordt de Rot-Grüne Koalition op dit moment opgerold.

Zoals Franz Joseph Strauss al zei: "Die Grünen sind wie die Tomaten: Rot werden sie alle !".

Van Rechts | 07-06-05 | 13:00

heeelemaal off topic: zaterdag Geert Wilders te gast bij Dit Was Het Nieuws

modderfokker | 07-06-05 | 13:00

@Yzord als GS idd aan ilse wordt verkocht, wordt het de Viva/margriet onder de weblogs.

Mazzel | 07-06-05 | 12:59

er is nog steeds ruimte op rechts voor een nieuwe partij; ik verwacht dat enkele heren wel om tafel gaan zitten en er binnen nu en een jaar nieuws komt.

TheRealShowstopper | 07-06-05 | 12:59

Jan M. dat is een brabo dus niet te vertrouwem, Agnes Cunt de naam zegt het al, en van Bommel is zo'n miezerig schlemielig klein mannetje en daar moet je voor oppassen.

Waar blijft Wiegel trouwens.

Mazzel | 07-06-05 | 12:58

Blogcontrole of niet, als GS aan Ilse wordt verkocht, dan kom ik er toch niet meer.

Yzord | 07-06-05 | 12:57

van Bommel deed het redelijk goed, maar het is ook misschien niet zo moeilijk als je tegenstander een nauwelijks te verdedigen standpunt moet verkopen en daarbij voortdurend in eigen doel schiet....

TheRealShowstopper | 07-06-05 | 12:57

Ach, laat ze maar eens een periode regeren. Dan zal de kiezer zien hoe duur de sociale verzekeringen gaan worden onder dat regime. Dan is het daarna voorgoed afgelopen met de SP.

Flapdrol | 07-06-05 | 12:56

SP is het substituut van LPF.

Inhoudelijk gaan de verkiezingen al jaren nergens meer over. Aldus de parij die - met een enigzins charismatische leider - de ruimte geeft aan protesten en gevoelens van ongenoegen, komt een eind.

Bij het verscheiden van de LPF wordt het gat naadloos opgevuld door SP, die heel wat minder principieel is dan ze wil doen vookomen. Het ex-LPF electoraat wordt heus met open armen ontvangen, reken maar van yes.

style.councillor | 07-06-05 | 12:56

Tsja, Herben, vind het net een soort hamster..., ik vind die bril, Eerdmans wel een grappig mannetje...

brutus68 | 07-06-05 | 12:56

@SF Oh en hoe gaat het met die regering daar? Ook niet best met peilingen en tussentijdse verkiezingen. Wereldeconomie gaat slecht en men zoekt een zondebok. In Duitsland toevallig de centrumlinkse coalitie en hier de centrumrechtse coalitie. Vraag is wat er voor terugkomt.

Lucifer | 07-06-05 | 12:55

@Starf*cker 07-06-05 @ 12:50

ik kan mij vaag herinneren dat Fischer nog niet zo lang geleden diep door het stof en kort langs de rand van het politieke ravijn is gegaan...

TheRealShowstopper | 07-06-05 | 12:54

Ik vond trouwens dat Mat Herben het ook helemaal niet slecht deed, of sta ik hier weer alleen in???

Pannie | 07-06-05 | 12:54

Wouter "kontje" Bos wil NOOIT met de SP. Dat is een misverstand. Bos wil immers de Bleer van Nederland worden, dus hij zal het zeker zoeken in het midden. Mijn gok PVDA Groen Links CDA.
Of anders PVDA VVD D66 (ja een nieuw peers)
Laat die linkse lutsers (sorry Lucas) maar eens even aan de macht komen, dan is het binnen twee jaar reveaulutie.

Trouwens waarom horen we zo weing van de GSP?

superjan | 07-06-05 | 12:53

Van Bommel deed het inderdaad goed in de debatten vorige week, bij afwezigheid van de grote leider. Maar ze zijn in een voordelige positie. Het is als oppositiepartij altijd makkelijk roepen en schoppen. En ze hebben uiteraard een makkelijk doelwit..., JP en z'n vrindjes.., en Agnes..., ik vind eigenlijk wel een lekker wijf...

brutus68 | 07-06-05 | 12:52

@SF
.
ik vond van bommel ook geen eens zo gek vorige week woensdag. maar dat kan aan de overwinningsroes gelegen hebben. ik vind geloof ik de man zelf charismatischer en beter geinformeerd over komen dan b.v. wouter bos.
.
en zelfs als dit een oprisping is, ik vind het goed dat balkenende c.s. keer op keer om de oren krijgen dat ze kut bezig zijn, of het nu met referenda of peilingen zijn.

kolonel klootoog | 07-06-05 | 12:51

De woede van de kiezers, SF, zit 'm in het feit dat er al sinds van Agt niet meer naar ons geluistert word.

Conan de Barbier | 07-06-05 | 12:51

@Lucifer Dat kan in Nederland niet. Die marges zijn te smal. Dat dachten de Duitsers ook toen de Groenen gingen meeregeren. Nu blijken ministers als Fischer en Otto Schilly bekwame bewindslieden en loopt Duitsland niet in Mao-pak achter de rooie vlag.

Starf*cker | 07-06-05 | 12:50

@ Starf*cker 07-06-05 @ 12:45

Harry de Winter heeft ook aangegeven veel minder links te zijn dan velen denken. Het rode boekje is niet in zijn boekenkast te vinden.

Waarom, in godsnaam waarom lijkt de laatste jaren de redelijkheid en het gezonde verstand van mensen als Marijnissen en Rouvoet te komen? Misschien ook omdat de kern van hun ideologie nooit aan bod komt? Het kan toch niet zo zijn dat de VVD, D66 en het CDA geen betere politici kunnen produceren dan de charismaloze zoutzakken zonder iedere vorm van overtuigingskracht die er nu zitten?!

TheRealShowstopper | 07-06-05 | 12:50

@Starf*cker
je zegt het zelf: Telegraaflezers

jip81 | 07-06-05 | 12:50

tis een storm in een glas eau de vie!
in 2007 zijn de meeste van ons alweer in slaap gesukkeld, door slaapverwekkende *gaap* en Charismaloze houten klaazen als JP & BB

bmwtje | 07-06-05 | 12:49

@TRS Hear hear maar hoe kan je als OM nog rustig gaan slapen.

Lucifer | 07-06-05 | 12:49

Je kan veel zeggen over die Russen en Chinezen, maar met het artwork zat het wel snor. Toffe plaatjes, maw.

Jan-Kees | 07-06-05 | 12:48

@SF Nee maar als ze door de mooie praatjes heenprikken en zou zien wat ze werkelijk willen dan wordt het volk echt een stuk minder vrolijk. Paard van Troje wolf in schaapskleren usw. etc. enz.

Lucifer | 07-06-05 | 12:48

Het enige voordeel is dat D66 nog maar 3 zetels over heeft... tegen de tijd dat er verkiezingen zijn moet het toch ook mogelijk zijn, om dat laatste zetje te geven, zodat die partij zichzelf opheft... nu de PVDA en de SP nog en we zijn weer allemaal gelukkig.

Karel Kruizenruiker | 07-06-05 | 12:46

@Lucifer 07-06-05 @ 12:43

Die figuren gaan wat mij betreft de rest van hun zinloze leventje achter de TBS tralies.

TheRealShowstopper | 07-06-05 | 12:46

Gefeliciteerd! De SP is underground goed bezig. Ik hoorde vorige week dat multimiljonairs als tv-producent Harry de Winter en mult-multi-multi miljonair Derk Sauer de geheime "supporters" zijn. Het is heel raar. Ideologisch heb ik niks met het Maoisme, maar ik betrap mezelf op een stille sympathie voor de SP. Allee, die Agnes Kant, brrr... Van Bommel deed het vorige week trouwens goed. Dit geluid hoor ik steeds meer om me heen. Onderschat ze niet. Dit is geen oprisping van de kiezer.

Starf*cker | 07-06-05 | 12:45

@ benniedicdus
.
ik dacht dat Koembaya ooit een klein hitje was in de semi facistische padvinders beweging.

kolonel klootoog | 07-06-05 | 12:45

De politieke laagconjunctuur is begonnen! De rechtse partijen hebben bezuinigd, het gepeupel is boos! Nu mag de SP 4 jaar lang het begrotingstekort vervijfentwintigvoudigen, en vervolgens kunnen we de rechtse kapitalisten weer inschakelen om het puin te ruimen.

jip81 | 07-06-05 | 12:45

Al die stijgers komen door het referendum en de Belgische affaire. Volgend jaar is iedereen dat toch weer vergeten en stemmen we traditioneel. Maar het blijft leuk om het cda zo te zien afgaan.
Btw Volgens de hond is het zo goed als afgelopen met het lpf

Gavrilo | 07-06-05 | 12:44

. El Gouda

De grote leider zit thuis in Oss, met een hernia..., overigens vind ik de SP een populistisch parijtje...

brutus68 | 07-06-05 | 12:44

Mag ik de leider van het Hollands Presidium vragen welke coalitie Hij gaat leiden?

PvdA + GL + SP is nog steeds 69 zetels...

Phoib | 07-06-05 | 12:43

Geert groeit gestaag maar steady. Dat gaat de goede kant op jongen!

Jan Marijnissen is nu degene met de eratic voters vloek. Wedden dat ie straks op verkiezingsavond weer staat te balen met 8 zetels boven zijn bloedworst.

superjan | 07-06-05 | 12:43

@Prof. Hoxha,
Snel dat boek uitbrengen met de titel "van Jeaule verboten". Misschien laat ze dat van gedachten veranderen.

Nitro Azurro | 07-06-05 | 12:42

ik voorspel als mode kleur van 2007, rood, bloedrood.

kolonel klootoog | 07-06-05 | 12:41

Verkiezingen zijn pas in 2007.

kalief | 07-06-05 | 12:40

Ik haat die linkse rakkers. Dadelijk moeten we allemaal coem-ba-ja-my-lord uit ons hoofd kennen en een gitaar kopen.

ben.nie.dik.dus XVI | 07-06-05 | 12:38

Volksworstendraaier Maorijnissen al een tijdje niet meer gezien. Herrie van bommel heeft z'n baas naar de Goelag verbannen?

El Gouda | 07-06-05 | 12:38

LOL, die blogcontrole. In China nu al de 'VanJole-Check' genoemd.

Prof. Hoxha | 07-06-05 | 12:37

@TRS kan me anders van de laatste 3 verkiezingen herrinneren dat de SP telkens fors groeide

Lucifer | 07-06-05 | 12:35

@Lucas

Geertje staat trouwens op 10! Dat lukt zelfs John de Mol niet.

TheRealShowstopper | 07-06-05 | 12:33

Gelukkig is er bij de volgende verkiezingen niets meer over van de huidige verschuivingen binnen het zetellandschap.

Of zoals De Gucht zou zeggen: bijna niets is veranderelijker dan het weer m.u.v. de polls in Nederland!!!!

.grover | 07-06-05 | 12:33

Maoisten, Limbo's en Grrrristenen, Met de bijbel in de ene hand, een Brand biertje in de andere zingen wij de Internazionale.
Onze grote kleinburgerlijke charismaloze leider JP heeft mooi het nakijken.

Lekker Belangrijk© | 07-06-05 | 12:33

Ok, begin maar af te tellen. Hoeveel weken zal het duren voordat de SP weer gewoon op 15 zetels staat, om vervolgens bij de verkiezingen tot 10 te worden gereduceerd?

TheRealShowstopper | 07-06-05 | 12:32

Slecht nieuws voor mij dus. Als ENORM frietliefhebber.

Lennard, echt waar. | 07-06-05 | 12:31

Populisten en demagogen doen het altijd goed!

Pannie | 07-06-05 | 12:31

Hehehe dan vluchten de marrokanen en antillianen hier weg als ratten op een zinkend schip. Als we nu alleen nog dat bidden kunnen torpederen is het allemaal nog niet zo slecht...

DeKeet | 07-06-05 | 12:30

Laughing(@)MAO!

Kakbouter | 07-06-05 | 12:29

Dat wordt verplicht 1-kind gezinnen, veel mega overstromingen, kansloze jeugd die plastic speelgoed in elkaar gaat knutselen, verplicht hond eten & libertijns kapitalisme onder de bezielende knoet van de SP. Kijk al uit naar de vlaggenparade in Roodeschool.

BummBumm | 07-06-05 | 12:29

Opzouten naar Oost-Groningen, Cuba of China met die Lucas.

Zippy | 07-06-05 | 12:28

Ben blij dat GS nu ook zijn nieuwe minister van Propaganda heeft gevonden in LdLL

Lazarous | 07-06-05 | 12:28

@Lll
ik ben ook content met het creperen van de VVD.. daar kan ik je wel mee feliciteren.

Thechronicles | 07-06-05 | 12:27

Kan iemand Wiegel even wekken?

Pritt Stift | 07-06-05 | 12:26

Ik zal me daar toch geen zijn op die communischten te stemmen, ik stem nog altijd Wilders in de hoop onze Limburgerse vrind op 11 zetels te krijgen.

Thechronicles | 07-06-05 | 12:25

VVD 18 ZETELS! VVD crepeert!
*champagne*

Lucasdelinkselul | 07-06-05 | 12:23

Ik heb zo'n vaag gevoel dat de SP z'n kiezers niet weghaalt van de partijen die een wat realistischere kijk op de wereld hebben (lees : alles rechts van de PvdA), dus zo'n ramp vind ik het niet. Links kanabaliseert links, succes...
.
Ik blijf toch op Geert stemmen.

Galileo | 07-06-05 | 12:23

Het is nu echt overduidelijk, we zijn de weg kwijt....

MAXIMO | 07-06-05 | 12:22

@hoeheterhoepeter
Precies, bidden is sowieso geen slechte zaak, beter een gevuld buikje dan een hongerbuikje!

langneus | 07-06-05 | 12:22

Liever het rode boekje dan de Koran!

Henrique | 07-06-05 | 12:21

Agnes, mag ik jou SUV lenen?

Lucasdelinkselul | 07-06-05 | 12:20

Ik ben vorig jaar nog in china geweest, en het eten is daar een stuk beter dan die van de hollandse chinees. Dit zal dus een verbetering zijn. En dan is het bidden voor eten ook geen straf.

hoeheterhoepeter | 07-06-05 | 12:20

Correctie: de SP is sinds LUCAS als een raket omhooggeschoten...

Lucasdelinkselul | 07-06-05 | 12:19

Toch sneu voor Petert, ik had hem graag niet zien lopen met al die beveiliging eromheen.

Nitro Azurro | 07-06-05 | 12:18

ehm... you know what I mean... <blush>

Henceforth | 07-06-05 | 12:17

Ach, trekt wel weer bij...
Even een simpel succesje gehaald, daar ligt straks niemand meer wakker van.

Ward | 07-06-05 | 12:17

De kans is namelijk groot dat die kleine straks aan HAND de van het rode boekje wordt opgeleid.

Henceforth | 07-06-05 | 12:16

Lucas, gefeliciteerd

hoeheterhoepeter | 07-06-05 | 12:15

VOORWAARTSCH KAMERAADEN!

Lucasdelinkselul | 07-06-05 | 12:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken