Amsterdammers vieren nieuwe kandidaatstelling Femke Halsema met drie saluutexplosies
'Nieuwe vieringen worden niet uitgesloten'
Inwoners van Amsterdam hebben op ludieke wijze gereageerd op het voornemen van Femke Halsema om zich nog een keer kandidaat te stellen voor het burgemeesterschap van Amsterdam. Gisterenavond waren er verspreid over de stad drie saluutexplosies te horen; een op het Zeeburgereiland, een in Amsterdam-Noord en een op IJburg. De bedenkers van de ludieke actie hebben het wapen van Amsterdam gebruikt als inspiratie, zo legt ene Mohammed (achternaam bekend bij de politie) uit. Iedere explosie staat symbool voor een van de Andreaskruisen in het wapen. Getuigen zeggen dat ze na de explosies personen in bivakmutsen zagen wegrennen. "Het gaat namelijk niet om ons. Femke Halsema is een zegen voor iedereen in onze lieve stad", aldus een van de daders.
Okee inmiddels vier maar dan klopt het topic niet meer
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Laat Amsterdam maar platbranden
Feenstra komt niet meer, nou, heel mooi
VIDEO. Applaus voor DENK-raadslid na klacht over uitspreken naam Esmah Lahlah door VVD en JA21
Dan zijn de verhoudingen maar even duidelijk
Kom we gaan lekker naar de SOCIALE SAUNA
Sfeerbeeld: over 5 jaar een sociale sauna in ieder buurthuis
KASSA! 'Brug over het Amsterdamse IJ nu al HONDERDEN MILJOENEN duurder'
Maar hee, dan heb je ook niks
