Nieuwe Tiny House Terreur: Micro-appartement
Studentenleven de rest van uw leven
Denkt u het ergste gehad te hebben met de Tiny House Terreur, komt er zo'n ontwikkelaar langs om het concept te Amsterdamsifiëren. Die stapelt simpelweg een aantal van die kleine kotten op elkaar zodat een "micro-appartementencomplex" ontstaat met woonhokken van 46 vierkante meter (kleiner mocht niet, red.) waar mensen hun woonkamer delen en in een muurkast slapen. Sorry, we bedoelen natuurlijk een bedstee. Een hok van vrijwel niets, maar wel in Amsterdam en daarom betaalt u gewoon de hoofdprijs. Zonder gêne vragen ze 1.400 euro per maand voor deze riante bezemkast. Plus 90 euro servicekosten. Dat is ruim 32 euro per vierkante meter en ligt daarmee aanzienlijk hoger dan de gemiddelde Amsterdamse huurprijs. Goedkoop is dat microwonen dus niet, maar met de recente prijsstijgingen is het mogelijk de enige overgebleven optie om in de hoofdstad te verblijven. Iedereen in studentenwoningen voor volwassenen. Douches delen is geld besparen. Het is nu wachten op nano-woningen: bioindustrie voor arbeidersvlees. Staand slapen, een plee delen met driehonderd buren en opbergruimte voor één ingeklapte laptop, maar wel lekker dicht bij het centrum. U bezit geen ruimte en bent gelukkig. De Amsterdamse woningmarkt: leuker kunnen we het niet maken, wel kleiner.
Ouderwets gezellig zo'n bedstee
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Laat Amsterdam maar platbranden
Feenstra komt niet meer, nou, heel mooi
VIDEO. Applaus voor DENK-raadslid na klacht over uitspreken naam Esmah Lahlah door VVD en JA21
Dan zijn de verhoudingen maar even duidelijk
Kom we gaan lekker naar de SOCIALE SAUNA
Sfeerbeeld: over 5 jaar een sociale sauna in ieder buurthuis
KASSA! 'Brug over het Amsterdamse IJ nu al HONDERDEN MILJOENEN duurder'
Maar hee, dan heb je ook niks
