Politie pakt 20 Abdelkaders op: "Geslaagde inzet"
POLITIE & BONDGENOTEN
Zo begint de Amsterdamse politie het sfeerverslag over de illegale raves van Marokkanen, gisterenavond: "De politie heeft op donderdagavond 1 december samen met zoals buurtvaders, bondgenoten, straatcoaches en jongerenwerkers toegezien op een feestelijke viering van de overwinning van het Marokkaanse voetbalteam." Helaas konden politie en 'bondgenoten' niet voorkomen dat de 'feestelijke viering' al gauw veranderde in een niet zo feestelijke viering: " Van het feestvieren was geen sprake meer." Immers, als de nationale voetbalploeg van Marokko wint / gelijkspeelt / verliest (doorhalen wat niet van toepassing is) giert het op de pleinen van de grote steden steevast uit de klauwen. Negen Abdelkaders opgepakt in Amsterdam, onder meer voor het gooien van vuurwerk naar de politie, een agent raakte gewond. Zes Abdelkaders opgepakt in Den Haag, voor openlijke geweldpleging en het bezit van zwaar vuurwerk, en vijf Abdelkaders opgepakt in Rotterdam, voor vuurwerk en openlijke geweldpleging. Allemaal RACISME! De politie spreekt evenwel van 'een geslaagde inzet' en Dilan Dinges-Dinges van de vvd heeft een grote bek achter het hek: BESCHAMEND! SCHANDE! GEEN WOORDEN VOOR! MENSEN VAN BED LICHTEN! Haha ja hoor vvd-mevrouwtje, echt wel. FOEI!
TOEVAL?
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Schilderswijk weer dolblij na zege Marokko, waarschijnlijk ONZE volgende tegenstander
Schilderswijk is toch wel de gezelligste wijk van Marokko
Beelden. Relletjes na verloren wedstrijd New York Knicks
Het was Knicks, het is Knicks en het wordt Knicks
Een keertje GEEN rellen in Loosdrecht
Deed de ME dit keer normaal of werd er gewoon niet genoeg gezopen
WAT WAT WAT. Marokko alsnog winnaar Afrika Cup
Reglementaire 3-0 overwinning
Alle verloven ingetrokken: voetbal kijken met Marokkanen
'Maak er maar een lekker positief stukje van'
Meer meer Kamervragen Geert Wilders over rellen Den Haag en Amsterdam na Afrika Cup
Zijn er binnenkort verkiezingen ofzo?
