achtergrond

Geenstijl

U móét kiezen. Halina Reijn of deze filmcritica van de New York Times (haar vader werkt er)

Halina Reijn leeft dus blijkbaar nog en debuteert in het Engels als regisseur met het onderstaande Bodies Bodies Bodies van studio A24.

En dat vinden we dus zelfs als zonder de trailer nog maar bekeken te hebben al een topfilm. Waarom? Enkel uit ideologische, performatieve overwegingen, zodat we maar vooral tegen de onderstaande NYT-filmcritica Lena Wilson kunnen zijn. Want zij vond het een slechte film, maar zij is een slecht mens, dus vinden wij het een goede film. Kunst dient immers niet op merites beoordeeld te worden, maar op hoe en waar het van pas komt op het schaakbord van persoonlijke en tribale vetes. Goddank zit Lena's Twitter even achter een slotje, zodat ze buiten haar volgens om even niemand lastig kan vallen.

Oh en natuurlijk belandt de hele saga ook nog eens in raciaal vaarwater, want er is een brown body betrokken bij het euvel. Maar dat na de breek.

Stel je bent echt zo (ps kunstkritiek bestaat niet)

Stel je bent echt zo (ps kunstkritiek bestaat niet)

Versus de vorstin van het Nederlandse filmlandschap

Eeeenn het is een rassenkwestie

she's a white woman who wrote a review for the new York Times. vs Amandla DMing her a joke. does Lena Wilson know what "social power" even means?

Pop Crave
Pop Crave
@PopCrave

Lena Wilson explains why she reposted Amandla Stenberg’s DM about her #BodiesBodiesBodies review, which Wilson dubbed a “95-minute advertisement for cleavage”: “I don’t want this person who has more social power than me to think that it’s fucking okay to do something like this.”

6.3K
Reply

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.