Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

AUFMACHEN! Politie komt langs met Oud&Nieuw

Bij 10 personen of meer wordt op de deur geklopt, deur geklopt

Ondertussen, op de oliebollenparty bij Grapperhaus

Nou mensen. Dat wordt nog wat. U hebt nog een paar dagen tijd om EEN LIST te verzinnen. De politie is van plan om uw oudjaar te verstieren. U mag al geen drank en cobra's 2 t/m 12 en nu is bezoek ook al VERBOTEN. Maar gelukkig is de Nederlander creatief. Gordijnen DICHT is verdacht, en helemaal in het donker gaan zitten, als tante Carla en oom Herman teuter en teuter worden is ook niks. Een deepfake plakposter voor op het raam van de woonkamer maken, van 2 mensen die naar Youp zitten te kijken? Roodwitte linten om uw huis met een bordje  PAS OP. ASBEST in de tuin? Ambulance met bijzondere signalen op de oprit, en dan iemand in full biohazard gear bij de deur? Jumbo, Plus Dirk of Albert Heijn-logo op de gevel van uw huis? U bedenkt wel wat. AUB geen "moskee" op uw huis zetten, want dan weet je zeker dat er agenten komen.

Reaguursels

Inloggen

Ik vermoed dat er voor de 31ste een straatverbod komt ivm snelle virus dat de Engelsen ons hebben gestuurd als brexit cadeautje.

Kattie | 22-12-20 | 23:24

Dan geef ik gewoon een feestje op zolder. Ik ga morgen even naar de bouwmarkt voor een paar scharnieren en naar de Ikea voor een Billy Boekenkast... oh nee... wacht...

Mark zit te Dutten | 22-12-20 | 22:48

De politie staat er bekend om om zich niet aan de regels te houden. Dus ja, ze mogen niet naar binnen als je dat niet wil.

Ze hebben geen huiszoekingsbevel, want die kan alleen de officier van justitie uitschrijven, en die heeft echt geen tijd voor deze onzin.

Maareh, ik denk dat ze schijt hebben, en gewoon de deur instampen als je tegenwerkt.

Want immers "**BAM BAM** SS AUFMACHEN!!!!" is geen verzoek, maar een bevel.

Dantevortex | 22-12-20 | 22:05

De noodwet heeft alleen betrekking op samenscholingen in niet-woningen. Ook al nodigt u die agenten uit op uw familiefeestje, dan nog mogen zij niet optreden. Van iedere burger wordt trouwens verwacht dat hij de wet kent.

sjaakdeslinksesul | 22-12-20 | 21:57 | 1

Daarom spreekt het ministerie ook over 'houden aan regels' en de politie over 'aanpak van overlast'. En dus niet over handhaving van wetgeving omdat deze er dus niet is.

sjaakdeslinksesul | 22-12-20 | 22:08

"De politie is van plan om uw oudjaar te verstieren." Wat een zeikzin zeg. Prittstift had ook kunnen schrijven: "politie gaat eindelijk handhaven".
Ik kan echt genieten van veel stukjes, maar ik vind die voortdurende zielige jankreacties als je iets niet mag van zo'n kleuterniveau. We leven in een overbevolkt land, en daarin worden sommige regels nu eenmaal aangescherpt. Het is wel handig dat de ééncelligen in onze samenleving enigszins gewaarschuwd worden voor controles; anders krijg je: "maar ik wist daar niets van". Hulp politie, hup. Handhaven, en ordeverstoorders in de boeien. Regels zijn er niet om je er niet aan te houden.

peuleschil | 22-12-20 | 21:36 | 3

Honden die blaffen mag ook niet volgens de wet in Rotterdam, gewo

Dutch-Super-Evil | 22-12-20 | 22:52

@peuleschil: Jij bent waarschijnlijk iemand die iedere morgen een mok azijn naar binnen giet en je buren verraadt als zij het wel leuk en gezellig hebben en jij in je eentje een of andere chickflick op Netflix zit te kijken. Ga alsjeblieft weer terug onder je steen zwitsalletje

TriangelJosti | 23-12-20 | 09:15

Er kan niet op de deur geklopt worden: Sinterklaas is terug naar Spanje of naar Myra (Turkije) waar hij vandaan komt. Gelukkig op tijd voordat hier en bij Boris Johnson de pestpleuris uitbrak. De hulpsint is ook deaud zodat hij op Oudjaar niet als hulpje van overijverige BOA's ingezet kan worden. Al zat Hubert, 's lands nationale papzak, nog wat te Brulsen over "alle verloven ingetrokken". Dus kunnen we ervan op aan dat de jaarwisseling minder rustig gaat verlopen dan de bedoeling is.

Brulboei_61SB | 22-12-20 | 20:36

Humor, een kennis van me heeft een NSB-er als buurman en die heeft twee vrienden van hem opgebeld of ze met een volle tas kleding en een paar jassen-petjes naar hem konden komen. Die vrienden hebben bij de voordeur aangebeld, omgekleed, door de achterdeur naar buiten en weer om beurten aanbellen, en jawel hoor, na 45 minuten kwam de politie met de melding dat ze getipt waren dat er zeker 15 mensen aanwezig waren in het huis, of ze even mochten kijken. Toen ze zagen dat er maar drie mensen in huis waren en dat ze het speciaal voor de buurman gedaan hadden was het goed. Er is wel bij gezegd dat het meer voor kan komen omdat ze vonden dat de buurman zich te veel bemoeide met hun prive. De politie komt nu niet meer want die geloven de buurman niet meer.

brie-de-penis | 22-12-20 | 17:30 | 2

Mooie actie!

Boer Harm uut Twente | 22-12-20 | 17:55

Ik hoop zo erg dat dit verhaal echt is. Schitterend!

hustler01 | 22-12-20 | 18:11

We zetten de autos bij de buren.Hebben we toch nog een spannende avond.

tegenalles | 22-12-20 | 16:36

Hoe kan deze foto van Oudejaarsavond 2020 bij de familie Netto zijn uitgelekt?

Cor Netto | 22-12-20 | 16:21

Denk dat die zes politieauto’s die ze bij mij in de gemeente hebben wel urgentere zaken hebben te betrachten die avond

VanGeffen | 22-12-20 | 16:20 | 3

verdomme, 6 wagens voor een gemeente? Hier in de regio zijn er twee wagens voor pak hem beet 20 dorpen op uitgaansavonden, laat dat verdubbeld worden (waar ze de wagens vandaan gaan halen is mij een raadsel) maar dan zijn het nog steeds maar 4 wagens voor 20 dorpen. dat wordt veel km maken en niet de tijd hebben ergens op te controleren want ze moeten overal zichtbaar zijn geweest.

brie-de-penis | 22-12-20 | 17:36

Mijn gemeente bestaat ook uit elf dorpen/steden

VanGeffen | 22-12-20 | 19:15

Onze veldwachter heeft slechts gevraagd de glazen goed te spoelen en een raampje open te zetten. Tijdens zijn middagdutje mogen we carbid schieten want door zijn eigen gesnurk hoort hij het toch niet gaf hij te kennen. Bedankt veldwachter. Graag gedaan knapen.

Rolling_Ronny | 22-12-20 | 19:25

De Gestapo komt maar. Het zal mij mijn reedt roesten. De Spoedwet van de hedendaagse Arthur Seyss-Inquart zegt specifiek in Artikel 58g dat woningen uitgezonderd zijn, v.w.b. Groepsvorming.

Een kwoot:
"Een dergelijke groep mag zich niet ophouden op een daartoe bij regeling aangewezen ‘plaats’, niet zijnde een woning."

Hele artikel hier te vinden (PDF alert):
www.rechtspraak.nl/SiteCollectionDocu...

Mocht de Gestapo aan de deur rammelen: vraag dan waarom er, huns inziens, sprake is van overlast. En vooral: Laat ze NIET binnen. Ze mogen uw huis niet betreden zonder ófwel een huiszoekingsbevel (en die hebben ze niet), danwel wanneer er gegronde reden is om aan te nemen dat er buitenwettelijke activiteiten plaatsvinden.
Aangezien woningen uitgesloten zijn waar het groepsvorming betreft, is er geen enkele legitieme reden voor de Gestapo om uw kasteel binnen te dringen.

Indien er melding is gemaakt van overlast, vraag dan wie die melding heeft gedaan, wanneer die melding is gedaan en van welke vorm van overlast aangifte is gedaan. Het eenvoudige feit dat u met een man of twaalf viert dat 2020 is afgelopen, is geen valide reden. Die is er pas wanneer u luidruchtig bent na 22:00 uur, of wanneer uw gasten zich misdragen (lawaai, pissen tegen de gevel van de buren, dat soort zaken.

Om het helemaal leuk te maken: wanneer de Gestapo aanbelt en u de deur open doet: vraag onmiddellijk aan de HauptgeneralOberSturmbahnTruppenFührer van dienst om ten minste 1,5m afstand te houden. Doet hij/zij dat niet, sluit dan direct de deur.

McPhart | 22-12-20 | 16:05 | 3

U ligt gekneveld op de grond met knie in nek voordat u al uw vragen gesteld heeft.

inCol | 22-12-20 | 16:17

Emmer str nt van boven droppen en live uitzenden hebben wij ook een leuke avond.

tegenalles | 22-12-20 | 16:41

danwel wanneer er gegronde reden is om aan te nemen dat er buitenwettelijke activiteiten plaatsvinden.
Waarop voorlopige hechtenis is toegelaten.

Was u nog vergeten.

Gokmaar | 22-12-20 | 17:02

Ach ze geven al aan, 'alleen als ze tijd hebben'. En aangezien de politie op een rustige dag al geen tijd heeft om een aangifte op te nemen, zal hier ook maar weinig van terecht komen.

Andiamo | 22-12-20 | 16:00

Waarschijnlijk is diegene die je gaat verraden, de zelfde als die anoniem een briefje in je bus doet namens bewoners of je die lelijke tokkie kerstverlichting uit je tuin wil halen.

RickRD | 22-12-20 | 15:34

20 jaar geleden was het makkelijk, je zette gewoon een fles jenever in de oprit, daar geraakten ze nooit voorbij.

Lt-Kol Kilgore | 22-12-20 | 15:20

Hmm die meid links is een Paris Hilton lookalike? Dus ik vroeg me af waar dit plaatje vandaan kwam. Ik copy-paste dit plaatje naar een file, ging naar image.google.com en uploade de file als searchparameter. Zoekresultaat: onbekend plaatje.

Wat wel gebeurde is dat google het plaatje interpreteerde als "bachelorette party" (vrijgezellinenfeest). Blijkbaar is de kunstmatige intelligentie van google al genoeg ontwikkeld om dit soort plaatjes zelfstandig te kunnen interpreteren. Griezelig!

petersteenkamp | 22-12-20 | 15:04

Mensen moeten zich niet met mij bemoeien. Dan laat ik ook iedereen met rust.

Gandalph | 22-12-20 | 14:52

De agenten die bewust deze stasi praktijken uitvoeren verliezen mijn laatste 1% respect voor de politie.

Reebensteeltje | 22-12-20 | 14:48 | 1

Wat heeft de politie jou misdaan dat je daar geen respect voor hebt?

peuleschil | 22-12-20 | 21:32

Zonder schriftelijke warrant komt geen agent bij mij binnen.

Koonkluk Huis | 22-12-20 | 14:36 | 3

U wilt bijdehand zijn meneertje, komt u maar even mee!

Santtulainen | 22-12-20 | 14:45

@Santtulainen | 22-12-20 | 14:45:
Meewerken, handen achter je rug!
Ik zeg meewerken!!!
*popo gebruikt de pepperspray en taser*

Reebensteeltje | 22-12-20 | 14:51

Oh, geen probleem, dan past men het PV even aan waarin staat dat U aanleiding gaf tot optreden. Je weet wel, U nam een zeer dreigende houding aan tegen de agenten en beledigde hen. Het is bij de rechter jouw woord tegen het woord van twee beëdigde ambtenaren. Mag jij raden wie er wint.

me163komet | 22-12-20 | 15:33

Gelukkig kunnen ze hier niet achter de deur komen: zo gaat het er aan toe in Belgie waar ze een gezin compleet aan gort trappen inclusief botbreuken aan toe:

www.brusselstimes.com/belgium/146483/...

Kevf | 22-12-20 | 14:21

Vanavond "Das leben der anderen " maar weer eens kijken.

[[[Mad.doC]]] | 22-12-20 | 14:10 | 2

Mooie film. Das leben der anderen. Helaas wel volkomen achterhaald. Die microfoontjes hoeven ze tegenwoordignoet meer te plaatsen. Heb het idee dat we al veel verder zijn als dat toen in de ddr.

Samtari | 22-12-20 | 14:56

Hebben we daar opeens wel mankracht genoeg voor?

einz | 22-12-20 | 13:57 | 1

Maximaal 2 wouten per woning hè.
Wel netjes de regels volgen.
Tsjonge, tsjonge: why?
Just; Stay safe, keep your distance, obey the rules of the lockdown and use your mind; let's beat Covid-19 (or whatever name you put on it) together!!

MK27 | 22-12-20 | 13:59

Bordje "moskee dus schoenen UIT!!" in de tuin zetten en dan de gang volstrooien met legoblokjes.

petersteenkamp | 22-12-20 | 13:45 | 1

Hang een schotel aan de muur en zo'n Turks oog op de deur, Turks naamplaatje ernaast en ze slaan je geheid over.

5611 | 22-12-20 | 13:50

De regering zit gelukkig NOG niet achter uw voordeur en kan alleen ingrijpen bij: "Als een samenkomst leidt tot overlast, of een gevaar vormt voor de publieke gezondheid, kan er gehandhaafd worden." ... Maar dictatuur is niet strenge regels en handhaven, maar juist onduidelijke en vage regels die naar willekeur toegepast kunnen worden.

Tieneus | 22-12-20 | 13:42 | 1

Zoals onze grondwet waar vage regels die naar willekeur toegepast kunnen worden met de disclaimer"behoudens bij de wet gestelde beperkingen en uitzonderingen".

Reebensteeltje | 22-12-20 | 15:10

Is dat een oude foto van Toppop's disco in zaal Geerts in Stampersgat?

Toos Bevergeil | 22-12-20 | 13:42 | 3

Nee,dat is in de disco van Staphorst.

Jee-Dee | 22-12-20 | 13:49

Aan de dronken meiden te zien moet dit wel ergens in een Engelse provinciestad zijn.

5611 | 22-12-20 | 13:51

@5611 | 22-12-20 | 13:51: De melkwitte billen staan in schril contrast met de vier roetzwarte ponems op de achtergrond.

Sneerpoets | 22-12-20 | 22:03

Laat me niet lachen. Normaal zie je nauwelijks politie laat staan met Oud & Nieuw.

Der Schnitzeljäger | 22-12-20 | 13:40 | 1

Die gaan het inderdaad veel te druk krijgen met de te verwachten ellende op straat, u aangeboden door deze hopeloos incompetente regering.

5611 | 22-12-20 | 13:52

Mja, ik heb toch liever een ietwat ingetogener, sterkere, intelligentere maar vooral elegantere dame met een beetje stijl, zelfs al die stijl best wel ghetto, pauperig of alternatief is. In ieder geval niet zo'n dame die denkt dat haar welgevormde achterwerk zo bijzonder is dat iedereen de remsporen in haar witte slipje moet zien. Wat ben ik ook een homo hè?

VBO_B_Niveau | 22-12-20 | 13:33

Morgen ´mag´ mijn moeder naar de 14e uitvaart sinds maart. (Nee, ik mag wachten in de auto, mijn moeder rijdt niet meer.)
Kerst moet nog beginnen.
Hopelijk houdt het vaccin langer dan 3 maanden ziekte en besmetting tegen. Bij een vaccinatiebereidheid van geen 70%)

BraadWorstLul | 22-12-20 | 13:33

De politie wil zich onderscheiden van BOA's. Ze willen uniformen van Hugo Boss, net als destijds de SS in nazi Duitsland, anders gaan ze staken.

Baron Clappique | 22-12-20 | 13:32

D66 maakt de daklozen ellende sexy met een trui en GS maakt de corona ellende sexy door stringkontjes.

Hopla.

De cirkel is rond.

Dr.Mabuse | 22-12-20 | 13:29

In hoeverre is het maximaal aantal bezoekers een wettelijke limiet of een dringend advies?

JanVergoor | 22-12-20 | 13:21 | 4

@Ad Hominem Tu Quoque | 22-12-20 | 13:24: De noodwet is van kracht, dus ze mogen nu alles toch?

Baron Clappique | 22-12-20 | 13:33

@Ad Hominem Tu Quoque | 22-12-20 | 13:24: Bij een melding van geweld, drugs, explosieven of volksgezondheid hebben ze die niet nodig.
Je weet heus dat samenscholing tijdens corona valt onder volksgezondheid.

BraadWorstLul | 22-12-20 | 13:37

@Baron Clappique | 22-12-20 | 13:33: Nee, de noodwet is daar heel duidelijk over.

SanderEvers | 23-12-20 | 11:17
▼ 1 antwoord verborgen

DING DONG
Ja?
We hebben het vermoeden dat u hier feest aan het vieren bent met teveel mensen, mogen we even binnen komen?
Euhm.. Nee. Dat mogen jullie niet. Prettige dagen nog.

zhirek | 22-12-20 | 13:17 | 1

Of: nee, want met jullie erbij zijn er dan teveel mensen binnen en dat is strafbaar.

Der Schnitzeljäger | 22-12-20 | 13:42
-weggejorist-
Modi | 22-12-20 | 13:16 | 1

De politie zal wel tips krijgen van de gehoorzame deugmens, dat ze waarschijnlijk achter de kast verstopt zitten.

Atheist-Priest | 22-12-20 | 13:12 | 1

Nu nog kopgeld invoeren en we zijn weer terug bij af.

Baron Clappique | 22-12-20 | 13:35

Goed, de grondwet is buiten werking gesteld, dat weten we al en van de raad van state moeten we het niet hebben. Desondanks zijn er nogal wat mensenrechten charta´s en volgens die mag de politie niet naar binnen, zelf Ruttes GEheime STAats POlitie en Ollongrens VOlks POlitie niet.

bergsbeklimmer | 22-12-20 | 13:10

Inwoners van Amsterdam hebben weer geluk, Halsema doet toch niet aan handhaven.

usb stok | 22-12-20 | 13:07

Daar gaan ze in de bekende steden echt geen tijd voor hebben. Handen vol om de vuurwerk aanvallen tegen te gaan.

Nederland80 | 22-12-20 | 13:06 | 1

Op het platteland ook niet; daar zijn de meeste polit(ie)bureaus wegbezuinigd.

Toos Bevergeil | 22-12-20 | 13:40

Gewoon wat daloc deuren plaatsen.. en na 10 minuten rammen, en aufmachen zijn ze uitgeput.

broervandenhollander | 22-12-20 | 13:01

Is dit wel grondwettelijk?

van heinde en verre | 22-12-20 | 13:00 | 2

Aanbellen mag. Verder mogen ze NIETS achter de voordeur. Alleen bij een noodbevel of gerechtelijk bevel (huiszoeking). Ook binnen de wet publieke gezondheid artikel 58g is er geen ruimte bij groepsvorming omdat woningen zijn uitgesloten. Dank. Fijne kerst en jaarwisseling. Doei.

nerugaer | 22-12-20 | 13:15

Nee maar corona he. Met dat toverwoord is de Grondwet buiten werking gesteld.
Maar ondertussen vingertjes wijzen naar Poetin.

2voor12 | 22-12-20 | 13:15

In China is meer vrijheid

Eddy67 | 22-12-20 | 13:00 | 2

Ja, daar mag iedereen Cobra's laten exploderen.

Baron Clappique | 22-12-20 | 13:36

Je ziek vreten aan vleermuis met rijst mag ook in China.

Grijskijkert | 22-12-20 | 14:10

"Mijn familie hier in en al onze vrienden hebben Corona, zijn allen positief getest, vandaar dat we er een feestje van hebben gemaakt. Maar kom gerust binnen politie-meneer, een gelukkig nieuwjaar"

Omnisofos | 22-12-20 | 12:59 | 3

Een andere reaguurder zegt hetzelfde, zie het nu pas, pardon. Ben zwaar afgeleid door die 2 kontjes op die foto hierboven (OMG....)

Omnisofos | 22-12-20 | 13:00

Dat zullen ze ook wel weer door die geschoolde boa's laten doen.

getty678 | 22-12-20 | 12:56

Wat een sletten.
Heerlijk!

ptrck | 22-12-20 | 12:56 | 3

Vooral dat blondje wat de kat uit de boom lijkt te kijken, dat zijn vaak de grootste vuillakken van allemaal, als ze de kans krijgen... heerlijk!

Ad Hominem Tu Quoque | 22-12-20 | 13:28

@Ad Hominem Tu Quoque | 22-12-20 | 13:28: Die is super. Geweldig.

zwaaropdehand | 22-12-20 | 14:02

@Ad Hominem Tu Quoque | 22-12-20 | 13:28: Is dat niet Paris Hilton ?

likmegaties | 22-12-20 | 14:06

Ahhh, oude tijden herleven weer voor de politie!

Gomezlopez | 22-12-20 | 12:54

Supergoed nieuws dus. De criminaliteit en andere zware zaken zijn opgelost, zodat de pliesie nu tijd heeft voor minder belangrijke zaken.

Norman N. Warden | 22-12-20 | 12:52

Ik was dus van plan om met vier mensen kerst te vieren, maar zoals ik het nu begrijp kan ik dus gewoon met negen mensen kerst vieren? De gordijnen dicht uiteraard.

*binnensmonds iets over burgerlijke ongehoorzaamheid mompelen doet*

VBO_B_Niveau | 22-12-20 | 12:52 | 1

Uw niveau klopt wel zo'n beetje.

zwaaropdehand | 22-12-20 | 14:01

In mijn woonplaats staat een bajes leeg. We zijn, adres bajes, over x tijd zijn we er weer. Meeste agenten kennen dat adres toch niet wegens te jong.

DerkArie-ut-de-Achte | 22-12-20 | 12:51

Ik heb camera's en doe niet open. En dan?

professorinopleiding | 22-12-20 | 12:48 | 3

Dan reversed Bill Gates je camera's en kijkt hij zo je huis in.

John McClane | 22-12-20 | 12:52

Dan hebben ze een bevel, toestemming OvJ nodig om uw deur in te beuken (kosten worden niet vergoed) maar lijkt me sterk dat ze dat bevel krijgen. En bij de Nee sticker sites kun je een sticker bestellen met NEE Geen politie aan de deur.

Cepalislam500mg | 22-12-20 | 12:56

Ze moeten eerst door die sloot met hongerige krokodillen en daarna door 1 meter meidoorn.

Lt-Kol Kilgore | 22-12-20 | 12:48 | 2

Ik heb een tuinhek met een 1-cijferige code. Voor ze die kraken.

Lorejas | 22-12-20 | 13:43

Nog even de laatste hand leggen aan het stellen van de boekenkastscharnieren.
Kan iemand later nog even kloppen of de kust weer veilig is (twee maal kloppen, pauze, 3 maal kloppen).

Graaf_Slis | 22-12-20 | 12:47 | 1

In de gestapo opleiding wordt dit tegenwoordig mee gegeven. U moet creatiever zijn.

Lt-Kol Kilgore | 22-12-20 | 12:54

Politie komt langs..? Haha

aardv@rk | 22-12-20 | 12:44 | 2

@ja,diedus! | 22-12-20 | 12:44: nu weten we meteen waar die mondmaskers voor dienen, handig voor de gestapo om niet op straat herkend te worden!

kunstliefhebber | 22-12-20 | 13:01

"U mag best even binnenkomen hoor, maar wij zijn allemaal positief getest. WIlt u ook wat drinken?" Probleem opgelost.

René5934 | 22-12-20 | 12:44

Briefje op de deur met; “we zijn bij de buren”...

Leduc | 22-12-20 | 12:42 | 1

Hangt dat briefje ook bij de buren?

Alco-de-Holist | 22-12-20 | 12:46

Een farce van de bovenste plank.
Hoe vaak heeft de politie al aangebeld bij 'bruiloften' of 'besloten feesten'? En zou de politie ook het lef kunnen tonen om dan ook de achtergronden van deze feesten er bij te schrijven?
Ik vermoed dat er in de randstad vooral veel 'feesten' worden georganiseerd waar de politie helemaal niet heen durft te gaan, niet omdat ze bang zijn, maar omdat er dan direct de racisme/discriminatie/blijf van me af, BROER!-kaart wordt gespeeld.

EEnzame SchizofrEEN | 22-12-20 | 12:42 | 1

Dat zal zeker het geval zijn.

Lupuslupus | 22-12-20 | 13:17

Die foto waar is dat feestje ?

dedwarsligger | 22-12-20 | 12:42 | 1

mouse over. Bij Ferd.

Joffri | 22-12-20 | 12:43

Ik woon op een woonwagenkamp. Komen ze daar ook?

getty678 | 22-12-20 | 12:39 | 1

Nee!

aardv@rk | 22-12-20 | 12:42

Heeft iemand al bedacht om uit te zoeken waar politici O&N vieren? Neem aan dat zij wel gewoon op feestjes staan met meer dan 10 man zonder avondklok of alcoholverbod en met kilo's snuiverij.

Graaf_van_Hogendorp | 22-12-20 | 12:39 | 1

Wat dacht u van de islamitische feestbeesten?

EEnzame SchizofrEEN | 22-12-20 | 12:44

Gordijnen dicht, broek uit... oh wacht, is het niet zo'n feestje?

edelfigurant | 22-12-20 | 12:38 | 2

En in geval van wel; hoezo dan gordijnen dìcht ?

HypoPseudo | 22-12-20 | 12:41

Zo'n feestje heb ik nog nooit meegemaakt, maar het lijkt me heerlijk.

zwaaropdehand | 22-12-20 | 13:59

Ik zet wel een azaan aan fijne jaarwisseling

oldskoolhollander | 22-12-20 | 12:38

Oude tijden herleven, ook bij de Nederlandse politie.

ja,diedus! | 22-12-20 | 12:34 | 5

@Wijze uit het Oosten | 22-12-20 | 12:43:

U komt dan ook uit het oosten.

HoogToontje | 22-12-20 | 13:03

@Glasgow Argus | 22-12-20 | 12:42: Dat was vroeger zo dus het kan wel wat opgehoogd worden.

Lupuslupus | 22-12-20 | 13:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoe komen mensen überhaupt aan 10 personen die je voor de gezelligheid zou willen uitnodigen.? Het is volgens mij een beetje overdreven waarschuwing. Is fiesbook niet.

Sarcastica | 22-12-20 | 12:33 | 2

Dan kent u de turkse en marokaanse families niet.
Of daar invallen gaan plaats vinden? Ik betwijfel het ten zeerste.

EEnzame SchizofrEEN | 22-12-20 | 12:46

@EEnzame SchizofrEEN | 22-12-20 | 12:46: Kunnen jullie rekenen? reken er dan maar niet op...

BadPatNL | 22-12-20 | 13:01

Mensen, mensen! Het is maar een uitvoering van een kabinetsmaatregel.... wat ik me wel afvraag is, of de maatregelen die uitgevaardigd zijn door het kabinet, automatisch ook demissionair worden als vanavond het kabinet valt.

tabakagrarier | 22-12-20 | 12:31 | 1

Topic vind ik toch heel terecht. Namelijk de Brabantse korpschef vindt het - met alle zware criminelen, ook in Brabant - blijkbaar nodig om hiermee in de krant te komen.

Cepalislam500mg | 22-12-20 | 13:02

Oh man, ik heb er weer zo'n zin. Om een uurtje of 6 eten, want je moet toch wat. Om 8 uur heb je na 3 oliebollen ook wel genoeg. En dan is het nog 4 lange, lange uren wachten. En dan is het twaalf uur. Het ongemakkelijke moment van elkaar een gelukkig nieuwjaar wensen, wat ongemakkelijker wordt naarmate je verder in de groep komt. En dan die laatste.. ohja nou ja, jij ook een gelukkig nieuwjaar he. Stilte. Wanneer kunnen we weg? Je kan niet gelijk om 00:05 vertrekken, de smoes "ik moet morgen werken" kan ook niet. Dus maar weer zitten en net doen alsof je het leuk vindt.

John McClane | 22-12-20 | 12:31 | 7

Grities tip: zuip wat meer!

professorinopleiding | 22-12-20 | 12:50

Tja, daar heeft u een punt.

De_fluitlokker | 22-12-20 | 13:39

En ook nog zonder de gebruikelijke zoenen dit jaar

Kattie | 22-12-20 | 23:21
▼ 4 antwoorden verborgen

Voor wie dit allemaal "passende maatregelen" vindt heb ik nog wel een aardige kijk-tip voor tijdens de kerstverkansie www.netflix.com/nl/title/81073507

Joffri | 22-12-20 | 12:31

Als je met z'n tienen bent mag er toch tien gram op de spiegel op tafel liggen, toch? Thuis?

Leptob | 22-12-20 | 12:31 | 1

Dat is dan voor achten op.

Lorejas | 22-12-20 | 12:48

Die Duitsers hadden ook wel goede dingen,

Gedurende de oorlogsjaren werd vanaf 1 februari 1942 – als extra strafmaatregel – de spertijd in Amsterdam aangepast: nu moesten de inwoners van Amsterdam vanaf 20 uur tot aan de volgende ochtend binnen blijven.
bron: nl.wikipedia.org/wiki/Spertijd

D.Onderop | 22-12-20 | 12:30 | 2

Zal ook wel de schuld van de burger geweest zijn.

haddem | 22-12-20 | 12:36

En de treinen reden stipt op tijd......

lilluke halve hoan | 22-12-20 | 15:41

en die arme gordon zit opgesloten in zijn huisje in afrika moest ff bijkomen van een zwaar jaar . blijf weg hier aandachtszoeker

Hapselaar | 22-12-20 | 12:29

Een beetje zoals de helikopter voor de ruit in 1984. Dat idee.

JamesYounger | 22-12-20 | 12:29

Tering. Dat feestje op die foto ziet er uit als pure hel.

Sportschoenen | 22-12-20 | 12:29 | 4

Hij is verbeterd.

Joffri | 22-12-20 | 12:42

Als ik het zo bekijk loop je als meneer het grote risico na anderhalf uur door de ambulance te worden afgevoerd met uitdrogingsverschijnselen.

EEnzame SchizofrEEN | 22-12-20 | 12:50
▼ 1 antwoord verborgen

Cobra 13 tm 20 mag wel dan?

ParaPiet | 22-12-20 | 12:29 | 1

En ook de Cobra 1 ?

Baron Clappique | 22-12-20 | 13:27

Wat zal de politie bedrogen uitkomen wanneer ze bij het binnenvallen alleen maar poppen uit de lonely guy shop zullen aantreffen.

BrutusBosch | 22-12-20 | 12:29

Zou maar gewoon je gourmetschotel kopen over meerdere winkels , je weet nooit!

Henri | 22-12-20 | 12:29

Dit gaat de politie natuurlijk tussendoor doen, tijdens het controleren en beboeten van groepen gemaskerde jongeren met zwaar illegaal vuurwerk op straat. Moehaa!!

Piet Karbiet | 22-12-20 | 12:28

kleine nuancering voor de "regel maar een huiszoekingsbevel" roepers. Men kan reeds binnen met een bevel tot binnentreding. Zo'n bevel krijgen ze al bij 1 (anonieme) melding van uw buurtjes. Betekent dat ze niet in uw lades en kastjes mogen kijken maar alleen hun zintuigen (ruiken, kijken etc) mogen gebruiken.
Wordt meestal gebruikt bij woningen waar ze vermoeden dat kwekerijen zitten.
En als ze echt binnen willen zijn ze niet te beroerd om zelf zo'n melding te creëren.. ("we kwamen langs en roken wietlucht")

W.A. van Buuren | 22-12-20 | 12:27 | 6

@Koekkeloere | 22-12-20 | 12:38:
Dank voor de toelichting, het eerste was mij bekend maar is natuurlijk zo geregeld. Dat van na middernacht tot 6u wist ik eerlijk gezegd niet.

W.A. van Buuren | 22-12-20 | 12:45

@Croisantneuf | 22-12-20 | 12:42: Nee, een huiszoeking is heel iets anders als binnentreden tegen de wil van de bewoner. En ook daar heb je een last van de OvJ voor nodig.

professorinopleiding | 22-12-20 | 12:51

"we kwamen langs en roken wietlucht" - ik hoop van harte dat dit onder ambtseed/belofte wordt ondertekend door de dienstdoende agent. Het schriftelijk verslag ontvang ik van harte na binnetreding, ik dacht binnen 3 of 4 dagen.

Croisantneuf | 22-12-20 | 12:43: Klopt, maar de grond waarop het bevel afgegeven wordt, zie ik van harte tegemoet. Noodbevel dient ook nog eens eerst afgegeven te worden. Daarnaast zal de teamchef het bijzonder druk krijgen. Sowieso elk jaarwisseling, die heeft wel wat anders aan zijn hoofd. Ook bij de AZ, de (H)OVJ gaat echt niet tientallen schrijftelijke bevelen afgeven.

Koekkeloere | 22-12-20 | 12:51
▼ 3 antwoorden verborgen

Gordijntjes dicht. Laat ze maar een bevel tot toetreding regelen. Per woning.

Koekkeloere | 22-12-20 | 12:27 | 1

Ja precies. Feiten, omstandigheden, redenen van wetenschap ......... ze zijn er dan niet.

professorinopleiding | 22-12-20 | 12:52

Wij zijn met de hele buurt uitgenodigd door onze Syrische buren. Komen ze toch niet.

D.Onderop | 22-12-20 | 12:27

Ik heb een demonstratie afgekondigd

Vunzigheid | 22-12-20 | 12:26

Bangmakerij kunnen ze nooit handhaven. Bij iedereen aankloppen een de jeugd buiten in toom houden. Gaat een onrustig nachtje worden

polletjepiekhaar | 22-12-20 | 12:26 | 1

Bangmakerij is inderdaad moeilijk te handhaven.

zwaaropdehand | 22-12-20 | 13:55

Ik mag na 22:00 van mijn moeder de deur niet openen voor vreemden.

Graaisnaaiert | 22-12-20 | 12:26

Gewoon een lijkkist regelen, dan mogen er 100 man komen.

VanderGeelen-Coppens | 22-12-20 | 12:25 | 1

Baard laten staan en de vrouw slaan, mag je er ook 100 binnen laten.

Graaisnaaiert | 22-12-20 | 12:27

Opgeruid staat netjes.

Tapioca pudding | 22-12-20 | 12:25 | 1

Goeie! (Of was het per ongeluk?)

zwaaropdehand | 22-12-20 | 13:54

De pliesie ging toch staken? Pleur maar op dan, wij ook.

Rest In Privacy | 22-12-20 | 12:25

*boekenkast bestellen gaat*

amateurrr | 22-12-20 | 12:24

Je moet gewoon een boekenkast voor je deur zetten, dan kan die politie je niet vinden tot je buren je verraden. Is een Amsterdamse traditie.

Osdorpertje | 22-12-20 | 12:24

Ik heb wel een aardig idee voor het uniform voor deze BOA's. De politie heeft hier natuurlijk helemaal geen capaciteit voor.

Joffri | 22-12-20 | 12:23 | 5

Voor een opdracht als deze moet het uniform natuurlijk wel de taak en omstandigheden uitstralen. In dit geval dus autoriteit en corona.
Dat lijkt mij nog het best vervat in dit geheel. imgur.com/a/5CNbRvR

Hier krijg je de burger wel mee in het gareel. En zo niet, dan oppakken en afvoeren maar. Of sowieso afvoeren, autoriteit is er om uitgeoefend te worden.

Abject | 22-12-20 | 12:47

Als "we" een EU leger krijgen bij Rutte 4 dan kunnen die dit soort klusjes voortaan opknappen. Hee. Nog niet gevaccineerd? Huppekee in één moeite door.

Cepalislam500mg | 22-12-20 | 13:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Tokkies opgelet!

Papa Jones | 22-12-20 | 12:21

Ik woon in the middle of nowhere.Heb geen NSB buren dus ik ,en mijn family,gaan er gewoon een ouderwets feest van maken.Net als de bruiloft van smiegel Grapperhaus.

xiuxiu | 22-12-20 | 12:21 | 7

Velsen Noord ? Daar zit niemand binnen tijdens de ouwejaarsviering

D.Onderop | 22-12-20 | 12:31

Ja hoezo? Dit is toch Nederland, het meest getapte land in de wereld? (Muv noord Korea)

Rechtsdraaiend | 22-12-20 | 12:41

Stoer, hoor. U durft.

zwaaropdehand | 22-12-20 | 13:53
▼ 4 antwoorden verborgen

Handhaving van mensenrechten door NL: alleen voor buitenlanders in het buitenland dan wel invasiërs in het binnenland.

OverdaanDerOnderheid | 22-12-20 | 12:20

Wij doen gewoon de open haard aan en zeggen dat we een crematie dienst houden.

pa_niek | 22-12-20 | 12:19

Plakposter met 2 mensen op het raam? Leuker is het om juist het omgekeerde te doen a la Home Alone: gordijnen dicht, paar lampen erop, en daar dan een zooitje kartonnen silhouetten op modeltreintjes laten rondrijden.

Muxje | 22-12-20 | 12:19

Ik doe sowieso 's avonds niet meer open... voor je het weet lig je ergens met duct tape op je smoel... omdat de politiek onze veiligheid niet meer kan waarborgen vanwege al dat vreemde gespuis in dit land. Dat de politie hier dan wel tijd voor zou hebben is al bevreemdend. Ook de BOA's zijn steeds meer de wurgslang om de nek van de bevolking.

roevka | 22-12-20 | 12:19 | 3

Zal allemaal wel meevallen, maar ik ben bang dat u de essentie wel goed weergeeft.
Politie is al lang niet meer bezig in het belang van 'de burger', enkel nog een veredelde incasso-instantie met een klein aantal rechercheurs. Er is al jaren beknibbeld, criminaliteit viert hoogtij in ons land en zo lang er geen doden vallen, vindt de politiek het al lang best.

EEnzame SchizofrEEN | 22-12-20 | 12:26

@EEnzame SchizofrEEN | 22-12-20 | 12:26:
Een beetje zoals de zorg: u mag niet ziek worden want we hebben geen capaciteit.
Politie: meld geen misdaad want we hebben geen capaciteit

Joffri | 22-12-20 | 12:35

@EEnzame SchizofrEEN | 22-12-20 | 12:26: herstel: zolang de doden uit het nieuws gehouden kunnen worden.

Cepalislam500mg | 22-12-20 | 13:12

Des te meer politieoptreden om de burger onder de knoet te houden, des te sneller er een clash komt. Die is sowieso nodig om al die argelozen de realiteit te laten inzien. 2021 wordt het jaar van de verrassingen voor velen.

Rest In Privacy | 22-12-20 | 12:18

We hebben een kerk afgehuurd.

bleekkijker | 22-12-20 | 12:18 | 2

Die staan toch leeg. Misschien ku. Je daar vervroegd Suikerfeest vieren?

Rechtsdraaiend | 22-12-20 | 12:22

Behalve on Opheusden, daar zit de kerk gewoon vol.

ParaPiet | 22-12-20 | 12:30

Het jaar is bijna voorbij de balans kan worden opgenomen. Oversterfte blijkt volstrekt binnen de historische bandbreedte te liggen. Er waart geen ontwrichtend virus rond, wel ontwrichtend beleid; Levens verwoest. Economie verwoest. Schulden tot in de ruimte. Immateriele schade enorm. Non-govermentele, mondiale entiteiten zonder democratische verantwoording bepalen ons binnenlandse beleid. Rijken nóg rijker, tweedeling enorm waarbij de stem van de armsten verder vervagen en daarmee hun rechten. Bevolking tegen elkaar opgezet. Grondrechten onvoorwaardelijk afgenomen.
En nu gaat de politie u thuis controleren. Ik stel voor dat we eens wakker worden met z'n allen. Genoeg is genoeg.

Wibravanhaga | 22-12-20 | 12:17 | 7

Ik kon het niet beter verwoorden. En de schapen, ze schaapten verder.

de_profeet | 22-12-20 | 12:47

De oversterfte is 12.500, struisvogeltje.

zwaaropdehand | 22-12-20 | 13:50
▼ 4 antwoorden verborgen

En terecht. Gewoon aan de regels houden i.p.v. zeuren en zeiken.

Lievewitteman | 22-12-20 | 12:17 | 10
-weggejorist-
zwaaropdehand | 22-12-20 | 13:47

@zwaaropdehand | 22-12-20 | 13:47: Hey zwitsal, gedraag jij je even met je tokkietaal.
Piet is hier een gerespecteerde tegelbakker. Een status die u waarschijnlijk niet gaat halen.

Maytheforcebewithyou | 22-12-20 | 17:24
▼ 7 antwoorden verborgen

Het is wachten op een opportuun moment waarop Rutte de avondklok uit kan laten roepen (iets of iemand moet daar de schuld voor krijgen). En dan zijn we compleet. Wellicht de alcoholverkoop direct na kerst stilleggen, zie ik die dwingelanden ook nog wel voor aan.
Oud&Nieuw.... Ik denk dat ik maar vroeg onder de wol kruip. Met een beetje geluk wordt ik pas ergens in april wakker. April 2022 als het effe kan.

Abject | 22-12-20 | 12:16 | 3

De engelse mutatie van het virus gebruiken ze om avondklok in te stellen met oud & nieuw. "Zolang we niet zeker weten, bladiebla..." Niet omdat het helpt maar omdat politie te weinig capaciteit heeft en bang is voor excessen.

keikoud | 22-12-20 | 12:19

@keikoud | 22-12-20 | 12:19: Zeer waarschijnlijk ja. Ik voorzie een run op de supermarkten als die mutatie hier een ding wordt.

Abject | 22-12-20 | 12:29

@Abject | 22-12-20 | 12:29: Beweren dat het een ding is geworden zal al voldoende zijn voor een uitgaansverbod. Er gaat geen zee te hoog om de bevolking verder te knechten, alle vrijheden af te pakken. Wie had ooit gedacht dat je niet meer dan een x aantal bezoekers in je huis mag hebben? Zelfs de moffen gingen niet zover.

Lupuslupus | 22-12-20 | 13:36

Update: Personen die in de spertijd de straat betreden, en op bevel niet onmiddellijk blijven staan, worden beschoten.

Zack Hooi | 22-12-20 | 12:16 | 2

De politie gaat pang-pang roepen.

VanderGeelen-Coppens | 22-12-20 | 12:26

Gewoon een honderdtal burgers tegen de muur als voorbeeld

beavis | 22-12-20 | 12:30

Huh? Die agenten gingen toch actie's ondernemen vanwege de mislukte CAO? En verder geven ze eerst prioriteit aan de bescherming van hulpverleners. Dan blijft er geen agent beschikbaar voor deze illegale huiszoekingen. Wij hebben gister lekker Surinaamse kip gegeten met z'n twaalven. Toedels.

Piet Karbiet | 22-12-20 | 12:15 | 1

Stoere Piet.

zwaaropdehand | 22-12-20 | 13:45

Ik hang een kruis op mijn deur en zeg dat ik een kerk ben. Probleem opgelost.

Enter Yeti | 22-12-20 | 12:15

Bordje "Onbewoonbaar verklaarde woning" maakt.

pa_niek | 22-12-20 | 12:15 | 5

Scherp.

Lorejas | 22-12-20 | 12:23

Onverklaarbaar bewoond kan ook

VolleBak | 22-12-20 | 12:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Compleet terecht. Vind je jezelf belangrijker dan een ander, stik je haast in je eigen egoïsme, ben je te dom om je eigen reet af te vegen? Niet piepen dan, dit zijn de consequenties. Aanpakken en strenger straffen die hap.

En bespaar me die NSB vergelijkingen. NSBers heulden met de vijand en gaven onschuldige NL burgers aan. Dieptrieste vergelijking.

Mocht je zo weinig hersens hebben dat je als Pavlov-reactie met die dooddoener 'NSB-praktijken!' komt, bedenk dan dat je in de oorlog ook geen verwijten kreeg als je de vijand aangaf...

Realism Is All | 22-12-20 | 12:14 | 7

@amateurrr | 22-12-20 | 12:28: Dat ben ik met je eens.
Op alle fronten lijken we handhaving wel een vies woord te vinden.
Vooral als het onze eigen overtredingen zijn.

"Ja maar ik zette m'n telefoon juist op Bluetooth om handsfree te bellen"
"Och, ik weet dat het éénrichtingsverkeer is, maar ja, ik moet toch écht dáár zijn"
"Joh, laat die jochies lekker een beetje vuurwerk afsteken in Velsen-Noord".

Pontius Vulgaris | 22-12-20 | 12:31

@Pontius Vulgaris | 22-12-20 | 12:31: "Ja, maar ik ben minister van justitie en het was een besloten feest"
Zo komen er steeds meer van die dingen naar boven.
Beleid is een ding, logische en overzichtelijke regelgeving is erg prettig, dat de regelgevers zich realiseren dat ze in een voorbeeldfunctie nogal in beeld staan is ook erg prettig, in plaats van dat ze zich er onderuit proberen te draaien na het overtreden van hun eigen regels en ze daarna aanpassen om zelf hun eigen voorwaarden voor een strafblad te voorkomen.
Ja, weer die kale bril Grapperhaus. Dit inconsequente beleid kost een hoop voor iedereen en het zal de overheid hoop ik nog heel lang achtervolgen.

Dezenaamhier | 22-12-20 | 13:07

@Dezenaamhier | 22-12-20 | 13:07: ook met u ben ik het roerend eens.
En dan die 'symbolische boete'. Ik snap niet dat daar niet veel meer Kamerleden op zijn gesprongen.

Waarom hebben niet alle gasten een boete gekregen? Zijn eigenlijk al die 'aantekeningen op strafblad' wel geschrapt?

Pontius Vulgaris | 22-12-20 | 13:15
▼ 4 antwoorden verborgen

Bevel is bevel!

Jiet Panssen | 22-12-20 | 12:14 | 1

Jawohl!

Wijze uit het Oosten | 22-12-20 | 12:39

Wat een onzin om het in de zomer te vieren. 31 dec. is 31 dec. Het is nou niet alsof de wereld vergaat als je een keer niet oud en nieuw hebt kunnen vieren zoals dat altijd het geval was. Als dat de enige zorg is in deze krankzinnige tijd heb je toch niet zo goed begrepen waar het in het leven om draait. Pak de mensen al hun vrijheden af - want er komt nog meer - en ze mopperen alleen een beetje maar een feestje afpakken, tja dàt is pas vreselijk want 'prioriteit'. Hoe sneu ben je dàn. (Is trouwens niet persoonlijk bedoelt maar dat snapt u wel).

Lupuslupus | 22-12-20 | 13:47

Zorg eerst maar eens dat de criminaliteit aangepakt wordt, dat staatsgevaarlijke reliefanaten eruit gezet worden, dat criminele asielzoekers vastgezet en uitgezet worden, dat de veiligheid op straat weer terugkomt, dat ouderen niet meer beroofd worden door allochtoon ruig, dat cijfers niet meer onder de tafel geschoven worden omdat dat zo negatief uitstraalt op de multiculturele samenleving.. Dan pas kunnen we het misschien begrijpen dat dit soort acties richting de gewone burger nodig zijn.

BozePaarseMan | 22-12-20 | 12:12

Kloppen mag. Bellen mag. Maar heb geen tijd voor een lang gesprek en binnen laat ik ze ook niet.

Of hebben ze een Gestapo-befehl bij waarmee ze overal binnen mogen?

frickY | 22-12-20 | 12:11 | 2

Er is overigens ook nog verschil tussen binnentreden, wat mogelijk onder de spoedwet mogelijk is, en doorzoeken. Als je oma gewoon in de trapkast stopt mogen ze die deur niet openen.

frickY | 22-12-20 | 12:14

Ahw schatje, de politie mag al sinds 2010 zonder huiszoekingsbevel gewoon je huis binnen en doorzoeken.

Care | 22-12-20 | 13:48

Zonder een machtiging kunnen ze opzoutenZ Neemt niet weg dat een weldenkend wens de festiviteiten aan zich voorbij laat gaan en de feestdagen doorbrengt met een goed boek. Ik hoop overigens niet dat Oom Agent sekspoppen ook meetelt, want mijn harem is sinds maart 2020 beheurlijk uitgebreid.

de IJsman | 22-12-20 | 12:11 | 1

Lieverd, die machtiging ligt gewoon overal al lang en breed klaar. Sterker nog, hij is helemaal niet meer nodig.

Care | 22-12-20 | 13:48

Betekent dit dat 10 mensen over de vloer met kerst wel is toegestaan? Is de eerdere 'norm' van wat is het? max 6 personen nu verlaten? Wat is de status van deze maatregelen?

TheoRichel | 22-12-20 | 12:10 | 1

Het aantal personen dat je op bezoek krijgt is, nog steeds, slechts een dringend advies. Dat advies is 2, en voor kerst 3.
Alleen als je overlast veroorzaakt is er grond om daar tegen op te treden.

frickY | 22-12-20 | 12:17

Wat ???? hoor ik daar 25 euro per aangegeven persoon. Dat wordt dan druk op ouwejaarsavond met 'controleurs'

D.Onderop | 22-12-20 | 12:10 | 4

@Lorejas | 22-12-20 | 12:13: Ben via de wijk app gezinnen aan het motiveren om het gezamenlijk te vieren. Heb dan ook al meteen de adressen. Win - win.

D.Onderop | 22-12-20 | 12:15

Ik geef hele postcodes door. Wel zo efficient.

Lorejas | 22-12-20 | 12:17
▼ 1 antwoord verborgen

Zijn er al kliklijnen of meldpunten, wordt ongetwijfeld gretig gebruik van gemaakt.
Zit in uns bloed.

WillemHollander | 22-12-20 | 12:10 | 2

Voor zevenenhalve euro per aanmelding is menigeen te porren

Prinsemarij | 22-12-20 | 12:15

Ik heb al stickers voor op de ramen laten printen. Even groot as de ruit.

Woonkamer. Kerstboom. Schaal oliebollen en een bejaard echtpaar.

Rest In Privacy | 22-12-20 | 12:10

Gewoon gordijnen dicht, echt hoe moeilijk is het....

keikoud | 22-12-20 | 12:09 | 3

precies wat ik dacht.

pibasso | 22-12-20 | 12:18

Doe ook de gordijnen dicht al zitten wij gewoon met z'n tweeën. Hoop dat ze komen.

Rest In Privacy | 22-12-20 | 12:34

@Wachtmaar! | 22-12-20 | 12:34: Wij ook en we zien hier in de buurt nooit de pliesie dus dat zal wel loslopen. Hier valt gewoon niets te controleren.

Lupuslupus | 22-12-20 | 13:53

De Rutte Doctrine heeft het inmiddels voor elkaar gekregen dat iedereen die kritisch is op de aanpak om Corona tegen te gaan gelijk staat aan virusontkenners of gasten die zeggen dat het maar een griepje is. De regels staan inmiddels los van het doel en zullen dan ook los van het doel, te pas en te.onpas gebruikt worden. Je zou kunnen stellen dat straks de regels het doel zelf zijn.

Lafayette | 22-12-20 | 12:09 | 5

Overdrijven is ook een vak. Het was u misschien nog niet opgevallen, maar we bevinden ons in een noodsituatie. Nood breekt wet, zo is het nu eenmaal.

zwaaropdehand | 22-12-20 | 13:44

@zwaaropdehand | 22-12-20 | 13:44: Overdrijven is ook een vak. Het was u misschien niet opgevallen, maar de noodsituatie vindt vooral zijn oorsprong in het feit dat er niet genoeg ziekenhuis(IC)capaciteit is.

BTW: wie heeft de zorg in 10 jaar wegbezuinigd....?

Maytheforcebewithyou | 22-12-20 | 17:17

@zwaaropdehand | 22-12-20 | 13:44:
Nood breekt in dit geval geen wet, maar wordt gebruikt om wetten te maken. Vrijwel elke dictatuur rationaliseert haar oorsprong/bestaan aan een nood die het afschaffen van vrijheden en privacy afdwingt

Lafayette | 22-12-20 | 18:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Letterlijk NSB praktijken. Gadverdamme. Waar is de grondwet?

LewsTherinTelamon | 22-12-20 | 12:08 | 4

Grondwet? Das war einmal. We hebben nu een noodwet. Is beter voor ons.

keestelpro | 22-12-20 | 12:20

@Lews Het plan is om de grondwet af te schaffen in de toekomst. De spoedwet die er doorgedrukt is zonder raadpleging vh parlement is een proef en die is gelukt, dus ze kunnen door.

Rest In Privacy | 22-12-20 | 12:38

@Wachtmaar! | 22-12-20 | 12:38: Die afschaffing is er al half voor een hele tijd, er mag namelijk niet aan de grondwet getoetst worden voor wetgeving door de normale rechters.
Wat fijn toch voor de overheid als ze zich niet eens aan de algemeen geldende basisregels hoeven te houden.

Dezenaamhier | 22-12-20 | 12:57
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
boerzoektscheet | 22-12-20 | 12:08 | 2
-weggejorist-
101-B-3 | 22-12-20 | 12:07 | 3

Haha, wie gaat dat doen dan? Denk dat er wel andere aandachtspuntjes zijn met met O&N, vrees dat NL een grote warzone wordt.

alisdeWnogzoS | 22-12-20 | 12:07 | 1

Nou dat hoop ik niet, was juist zo blij dat de warzone op 31 dec is afgeschaft. Hier in de buurt werkt het al wel, sinds vorige maand slechts 2x een vuurwerkknal gehoord. Vergeleken bij wat we elk jaar te verduren hadden is 2x echt niets.

Lupuslupus | 22-12-20 | 13:56

Ramsschedel aan de muur. Kruis ondersteboven.
Sorry, we zitten midden in een religieuze dienst, dus u mag niet eens binnen komen. Ja, satanskerk ja.
Nou, doei.

TheEgg | 22-12-20 | 12:06

Wij vieren dit jaar met de hele familie ouwejaar in het achterhuis. Knappe agent of V-man / vrouw die ons vind.

D.Onderop | 22-12-20 | 12:06 | 3

Voor 7,50 doen ze goed hun best hoor, succes!

Jiet Panssen | 22-12-20 | 12:12

3,50 euro nu he.

Lorejas | 22-12-20 | 12:14

Dat worden een hoop boeken in je lege boekenkast stapelen!

Henri | 22-12-20 | 12:25

Citaatje uit dat nieuwnieuws artikel: "Wel gebeurt dat alleen als er tijd over is, want het handhaven van de openbare orde blijft de prioriteit."

Niks aan de hand dus, mensen. De "jongeren" zullen alle tijd opeisen van de snorren.

modernrubber | 22-12-20 | 12:04

Voor wie op twaalf hoog woont zijn er nog drones.

Broadsquire | 22-12-20 | 12:04

Wat een bullshit, zoveel personeel hebben ze niet eens. Hier in het haagse rijden 's nachts 2 politie auto's rond, in het weekend hooguit 4. Alle buro's behalve t hoofdburo zijn dicht na 18u en als er dan iets aan de hand is moet zelfs de hoofagent achter zn buro vandaan om eea te escaleren.

4HoogAantWater | 22-12-20 | 12:03 | 3

Hoof+d.

Normpje | 22-12-20 | 12:07

En elke avond al dik een week Oud en Nieuw in het Haagse... hoort u dat ook?

Dr.Mabuse | 22-12-20 | 12:17

@Dr.Mabuse | 22-12-20 | 12:17: Je bedoelt het vuurwerk wat afentoe wordt afgestoken en daarna die fuckin helicopter die de daders zoekt (en niet kan vinden omdat er geen wagens beschikbaar zijn)? Dat stelt toch niks voor? Zeker niet in vergelijk met de ramadan rellen van vorig jaar. Ik heb meer last van de nachtelijke straat races die zo rond 2.00 uur beginnen en de hele stad doorgaan...

4HoogAantWater | 22-12-20 | 12:33

Gewoon niet binnenlaten. " Ook de Tijdelijke wet COVID-19 biedt geen mogelijkheid om een woning zonder toestemming van de bewoner te betreden ter handhaving van de Corona-maatregelen."

www.nederlandrechtsstaat.nl/module/nl...

Pikkebaas | 22-12-20 | 12:03 | 4

@Patty D. | 22-12-20 | 12:07: Die liggen al voorgedrukt in elk dienstvoertuig, met de handtekening van de OvJ.
Hoeven ze alleen nog maar datum/tijd/PD in te vullen en dan binnen stappen.
Ik hoop niet dat dat zo gaat trouwens...

loze stijl | 22-12-20 | 12:25

@loze stijl | 22-12-20 | 12:25: Dat gaat bij een rechter geen stand houden. Een OvJ geeft deze bevoegdheden niet zomaar uit handen.

Frau Merkel | 22-12-20 | 12:38

U weet toch zeker wel dat de periode van huiszoekingsbevelen al ruimschoots achter u ligt, toch? Dat hebben ze zo'n tien jaar geleden al dusdanig versoepeld dat je mag zeggen dat ze helemaal geen bevel nodig hebben, als de politie wil dan mogen ze gewoon naar binnen, in het ergste geval is het 'ja we dachten iets te horen' of 'we roken iets'.

Care | 22-12-20 | 13:52
▼ 1 antwoord verborgen

Voor 1 dag een azc.

Bartje01 | 22-12-20 | 12:02 | 3

*nodigt alvast de Syrische buren uit*

knutsel_ | 22-12-20 | 12:04

Met hoevelen vieren zij feest samen, in een azc??

Pieterman | 22-12-20 | 12:20

Eerst gaan ze miepen dat er geen capaciteit is om het alcoholverbod en samenscholingsverbod te handhaven, inmiddels zijn we een vuurwerkverbod, mondkapjesplicht verder, (waar ook op gehandhaafd moet worden) maar hebben ze wel 'capaciteit over' om woonkamers te controleren?

ReyNemaattori | 22-12-20 | 12:02 | 3

Bepaalde woonkamers in bepaalde wijken en kleinere steden en dorpen. Vogelaarwijkjes worden geweaun overgeslagen heur. Daar zal trouwens het meeste tuig op straat te vinden zijn... maar dan hebben ze even geen capaciteit om te handhaven.

Graaf_van_Hogendorp | 22-12-20 | 12:03
-weggejorist-
101-B-3 | 22-12-20 | 12:10

Gewoon glashard beweren dat u onderduikers in huis hebt.

Prinsemarij | 22-12-20 | 12:02 | 1

Vluchtelingen! Vluchtelingen!

keestelpro | 22-12-20 | 12:19

Ik vermoed dat de popo voornamelijk langs spruitjeslucht medelanders gaat en anderskokende medelanders even over slaat. Om te "de-escaleren".

Graaf_van_Hogendorp | 22-12-20 | 12:01

Sluit rutte op dan is binnen de kortste keren alles weer normaal.

rotator | 22-12-20 | 12:01

Een voorkamer en het achterhuis. Dat heeft in het verleden ook goed gewerkt.

sander3488 | 22-12-20 | 12:01

Als je in Limburg woont doe je gewoon de rolluiken dicht.

knutsel_ | 22-12-20 | 12:00

Als je “ moskee” op je huis zet doet oom agent toch braaf z’n schoenen uit om gedwee te iftarren? Dan knijpen ze wel een oogje toe, hoor.

Ceristimo | 22-12-20 | 12:00 | 1

Ik wou net zeggen die gaan voor je deur staan voor het geval er hollandse tokkies langs lopen.

Schwanzeleber | 22-12-20 | 12:18

Die domme Nederlanders met altijd hun gordijnen open.
Uit protest gewoon je ramen dichttimmeren.

keestelpro | 22-12-20 | 12:00 | 1

Nou ze trappen de deur gewoon in.
Zet maar op je deur: binnen zonder kloppen.

ZZP-er | 22-12-20 | 12:01

Of jezelf gewoon aanpassen en niet meer dan 2 gasten ontvangen. Beetje hetzelfde gezeik als dat van mensen die "altijd lastig worden gevallen" door de politie. Als je je gewoon gedraagt heb je daar geen last van.

De vries, Henk. | 22-12-20 | 12:00 | 6

@Dr.Mabuse | 22-12-20 | 12:09: Oh boehoehoe, vooral de uitzonderingen als norm gaan zien. 98% heeft nergens last van. Door dit soort gedrag zitten we dus met een lockdown opgescheept.

LewsTherinTelamon | 22-12-20 | 12:20

@LewsTherinTelamon | 22-12-20 | 12:20: Nou ik kan mij best voorstellen dat je dan even schrikt hoor. En het is zeker geen griepJE. Begrijp niet waarom men dat steeds blijft beweren en zelfs met een flinke griep valt beslist niet te spotten.

Lupuslupus | 22-12-20 | 12:58
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik moet even denken aan een of andere commercial ooit waarin een woonkamerraam was voorzien van lamellen met een een woonkamergrote afbeelding of zoiets. Geen idee meer van welk bedrijf dat was.

Leptob | 22-12-20 | 12:00 | 2

Iets met verzekeringen. (inbraak)

4thoseabout2rockwe.. | 22-12-20 | 12:04

Blaffende honden bijten niet. Hier loopt het ook wel los, want natuurlijk zullen veel mensen gewoon lekker met een gezelschap aan de kerstdis zitten of oud- en nieuw vieren. En er zal gerust ook wel vuurwerk afgestoken worden. Men heeft de capaciteit niet om de gestapo uit te hangen en ze mogen ook niet zomaar naar binnen in je huis. Dus niks van aantrekken en gewoon lekker doen waar je zin in hebt!

kunstliefhebber | 22-12-20 | 11:59 | 1

Dat laatste alleen niet overdrijven. Alles met mate zeg maar.

Lupuslupus | 22-12-20 | 12:59

Inkijk blokkeren met 3 lagen kerstverlichting, bomen, kerstmannen, sneeuwsterren, spuitsneeuw etc.

Endoxa | 22-12-20 | 11:59 | 2

Hoe dan? Action is dicht.

Lorejas | 22-12-20 | 12:02

@Lorejas | 22-12-20 | 12:02: De spullen van vorig jaar? Ik vind het ook altijd leuk om wat kleine kerstdingetjes te kopen bij Action omdat ze elke keer wel weer nieuwe dingetjes hebben maar dit jaar dus niet. Heb een grote plastic bak vol kerstballen, lampjes, vogeltjes, slingers enz. Gisteren alleen wat kerstgroen gekocht (2,99) voor het graf van mijn man waar ik elk jaar een zelfgemaakt kerststukje voor fabriceer. Zo moet het maar goed zijn. Ben trouwens helemaal niet zo in 'kerststemming' door al het krona gedoe. Heb nog niet eens de lampjes buiten opgehangen in mijn blauwspar (5meter) die jaren geleden een kerstboompje met kluit was.

Lupuslupus | 22-12-20 | 13:05

Kunnen ze eerst naar de mensen gaan die al een boete hebben? Te beginnen met GRAPPER... en dan elk uur controleren.

freshideas | 22-12-20 | 11:59

Ik ga net als in Home Alone allemaal bewegende paspoppen in de huiskamer zetten. En een cd'tje opzetten met visitegeluiden. Gaan mijn vrouw en ik naar de blokhut verderop op ons erf. Houtkachel aan, hond mee, een goed boek en dikke dekens. Kom maar op met 2021.

Rest In Privacy | 22-12-20 | 11:58 | 4

@Wybe Wabes Abbema | 22-12-20 | 12:21: Ach, ik vind Home Alone gewoon een prachtige film. Joe Pesci op z'n best.

Rest In Privacy | 22-12-20 | 12:44

@Quib | 22-12-20 | 12:44: Ik heb een heerlijk ouderwetse film gedownload: Kerstmis bij de Waltons. Toen het leven nog normaal was. Voetjes op de bank, glaasje wijn en wat knabbels erbij, heerlijk. Kijk er nu al naar uit.

Lupuslupus | 22-12-20 | 13:12
▼ 1 antwoord verborgen

Er is een kamertje in den Haag waar ze regelmatig met 150 man bij elkaar zitten.
Politie, ga daar eens op af!

Dezenaamhier | 22-12-20 | 11:58 | 1

Dat komt juist zeer zelden voor.

zwaaropdehand | 22-12-20 | 13:33

Het zal wel. Laat die artsen zich eerst maar eens druk maken over het beleid op grond waarvan (wereldwijd, net zoals corona) onze gevangenissen vol zitten, het rechtssysteem zwaar wordt overbelast, en de zogenaamde """bovenwereld""" systematisch steeds verder wordt gecorrumpeerd. Zorg maar eens dat er op dat gebied eindelijk eens wordt geluisterd naar de wetenschappelijke experts. Dan mogen ze *daarna* pleiten voor meer beperkingen op alcohol. U weet best dat er een enorme inconsistentie bestaat tussen het beleid op het gebied van alcohol en andere """drugs""". Als u meent dat alcohol net zo restrictief moet worden behandeld als """drugs""" die (veel) minder (gezondheids- en andere) problemen veroorzaken dan kunt u net zo goed meteen de sharia invoeren.

OverdaanDerOnderheid | 22-12-20 | 12:32

@Wijze uit het Oosten | 22-12-20 | 12:36: Maar ik dacht niet dat invoering van de sharia ook Feynman's bedoeling is. Deze uitspraak van Feynman verbaast me dan ook een beetje, want hij had zo uit de mond van een religieuze engnek als minister Blokhuis had kunnen komen.

OverdaanDerOnderheid | 22-12-20 | 13:29
▼ 1 antwoord verborgen

Die laatste zin is weer zo lekker cynisch.

knutsel_ | 22-12-20 | 11:58

Ik ben niet thuis hehe.

Lorejas | 22-12-20 | 11:57

Gezellig! Het zijn mijn beste vrienden heb ik altijd begrepen. Ik zet alvast de donuts voor ze klaar. Kunnen we een beetje schiet oefeningen doen vanaf het balkon. Het

BobDobalina | 22-12-20 | 11:57 | 1

Dan zet de verbanddoos maar klaar. Kans is grot dat er een in zijn eigen voeten schiet. Tjah, de schiettraining was dit jaar op de papa dag. En vorig jaar was de dienstauto ongesteld. Dus het alweer even geleden.

TheEgg | 22-12-20 | 12:08

Achteraf ben ik blij dat ik geen 16e kindje heb genomen.
Dat zou maar verdacht over komen in deze tijden.

keestelpro | 22-12-20 | 11:56 | 4

keestelpro | 22-12-20 | 11:56:
Kinderen neem je niet, die maak je.
Misschien heb je er in je leven wel meer dan 16 gemaakt maar ben je daar niet van op de hoogte?

loze stijl | 22-12-20 | 12:15

Inderdaad. De politie zou u zomaar eens kunnen verdenken van vuurwerk in uw slaapkamer en op die grond een huiszoeking doen.

OverdaanDerOnderheid | 22-12-20 | 12:22

Jammer, u bent nou just het soort mens dat zich voort moet planten Keestelpro.
Mogen er dan wel 15 kinderen langskomen met de feestdagen? Je zou toch moeten kiezen,.zou een lelijke kerst worden.

zwenkwieltje | 22-12-20 | 13:46
▼ 1 antwoord verborgen

Knock knock, who's there...

van Oeffelen | 22-12-20 | 11:56 | 3

Daar wordt aan de deur geklopt
Hard geklopt zacht geklopt
Daar wordt aan de deur geklopt
Wie zou dat zijn
Wees maar gerust mijn kind
't Is maar een schrikbewind

keestelpro | 22-12-20 | 12:01

Mr. Hatch!

Denkhetnjet | 22-12-20 | 12:13

Als er 2x wordt gebeld, is het de postbode.

Kapitein Sjaak Mus | 22-12-20 | 12:16

Gewoon niet open doen gna gna gna

1977 | 22-12-20 | 11:56

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl