Wereldstad Amsterdam ten dode opgeschreven
Van New York aan de Amstel naar Düsseldorf aan de Kostverlorenkade
Eindelijk een beetje goed coronanieuws. Amsterdam gaat helemaal naar de tering. Na de No Go Area's, de Instortende Kademuren, de Parkeertarieven des Doods en de Omgezaagde Bomen zijn nu ook de mensen foetsie. De New York Times aan Het IJ plaatst een skitterende zwembadfoto van halfnaakte dames in een roof top hotel pool. Maar het hotel staat leeg, en die dames zijn er dus niet. Iedereen blijft weg uit de peperdure woekerende virushaard, en/of vertrekt naar een huis met een tuin in Gelderland. Allemaal de schuld van de expats en internationals met hun stedelijke levenswijze (opzoeken wat dat precies is - red) die Amsterdam kneiterlinks laten liggen sinds de corona. Met als gevolg dat de bevolking van Amsterdam sinds maart is gekrompen met bijna vijfduizend mensen. Straks, in 2035, als er nog maar 400.000 uitgemergelde bleekneusjes in Amsterdam wonen, en je alleen nog in het Nederlands een kop (filter)koffie kunt bestellen bij Tante Sjaan, komen we wel weer eens kijken.
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Laat Amsterdam maar platbranden
Feenstra komt niet meer, nou, heel mooi
VIDEO. Applaus voor DENK-raadslid na klacht over uitspreken naam Esmah Lahlah door VVD en JA21
Dan zijn de verhoudingen maar even duidelijk
Kom we gaan lekker naar de SOCIALE SAUNA
Sfeerbeeld: over 5 jaar een sociale sauna in ieder buurthuis
KASSA! 'Brug over het Amsterdamse IJ nu al HONDERDEN MILJOENEN duurder'
Maar hee, dan heb je ook niks
