Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VVD naar 44. Biomassamoordenaars 2de partij NL

HOE DAN?

Klik & scroll. Schokkende grafiekjes bij De Staatomroep die jaarlijks 1 miljard taxpoet krijgt uit Den Haag. De VVD staat op 44 zetels. Dat zijn 17 zetels erbij in 3 maanden (!) Jesse Klaver (GL) is zowaar leider van de tweede partij van Nederland. En dat mag een prestatie genoemd worden. Duizenden bejaarden het hoekje om, duizenden bedrijven kassiewijle. Economie terminaal. Zorg aan de beademing. Iedereen in Diemen (spreek op z'n Engels uit) binnenkort overleden aan de hoestdood door de nieuwe "duurzame" energieopwekker. En dan met anderhalve vinger in de neus de Peilings domineren. U bent wel gek, en ook nog een vliegtuig & zo gaat die lockdown nog heel lang duren.

Brrrr.

Reaguursels

Inloggen

Dit is dezelfde minister-president die vooral kan reAgeren en niet kan regeren, want regeren is vooruitzien en Rutte wordt wel vaak overvallen door zaken (stikstof bijvoorbeeld). Het valt mij ook op dat zijn geheugen vrij slecht is, want bij moeilijke vragen kan hij het zich vaak niet meer herinneren. Op naar de absolute meerderheid, want hij doet het zo goed.

TRICKY | 27-05-20 | 12:18

Dus volgens deze Poll zouden VVD, FvD, PVV en CDA op 84 zetels komen. Ik zeg doen! Met deze economische crisis die volgens de NPO en de politiek de grootste is sinds WO2 kunnen we geen links of centrum links kabinet gebruiken. Kappen met die waanzinnige klimaat hysterie, de ontbossing en de bio massa industrie. Meer geld naar politie, terug naar het goede onderwijs systeem van voor Van Kemenade, meer geld naar de zorg zodat ouderen niet weg liggen te rotten, stoppen met de massa immigratie van gelukzoekers uit veilige landen en snel heen sturen van illegalen. Maar ook grote bedrijven meer belasting laten betalen en de midden klasse ontzien. En uiteraard het ontslag van de voltallige redactie bij de NOS.

ILF2 | 27-05-20 | 10:39

Als je kijkt naar de grotere linkse partijen dan komen die niet verder dan 38 zetels. Van de 150. Hoe kan het dat er op tal van terreinen, bijv immigratie, uitkeringen, toeslagen, uitdelen van woningen aan statushouders etc. nog steeds nog steeds overdreven veel linkse invloed is??

JP1973 | 27-05-20 | 10:38

Twee maanden geleden al besloten om nooit meer te gaan stemmen of FvD of PVV zal met een beter programma moeten komen. Met deze waanzin blijft er weinig over. Mijn kinderen adviseer ik inmiddels om hun toekomst buiten Nederland te zoeken.

jj3162 | 27-05-20 | 07:45 | 1

Goh wat een verstandig advies, daar zullen ze je wel dankbaar voor zijn, in het buitenland is alles veel beter. Not.

Wiezewalakristalix | 27-05-20 | 11:35

Vreemd, vorige week had D666 nog zo hoopvol 0 zetels in een poll. Maar hoe kan het dat Jesse ook nog eens 2e staat?! Ergens klopt iets niet.
Oh nu zie ik het, het is de STAATSOMROEP-POLL! Geregisseerd door de vrouw van Kasja Ollongren haar bedrijfje!

Johnnie Hansome | 27-05-20 | 06:09

Zo snel als de stemmen komen gaan ze ook weer. Het is altijd zo geweest, dit zal altijd zo blijven. Als er over een jaar anderhalf miljoen werkelozen zijn bijgekomen dan staan ze weer op 25.
Ik zou me eerder druk maken de communistische partij welke het groepsdenken als ideaal heeft. Aan de andere kant, zolang dit groen links aan het linkse fascisme blijft schurken blijft het verdeeld.

donkieshot | 27-05-20 | 02:08

FvD is goed in intellectueel lullen, maar ze vergeten even dat pakweg 80% van Nederland uit simpele zielen bestaat. Die kiezen eerder voor de PVV dan voor FvD.

Niks mis met een rechts en intellectueel geluid in de politiek, maar het overgrote deel van Nederland snapt dat niet. Kom met harde en duidelijke woorden wat betreft asielzoekers, immigratie, Moslims en Finnen en je gaat veel meer stemmen binnenhalen. De PVV is duidelijk daarin, dus mensen kiezen eerder voor de PVV.

Greetjee | 26-05-20 | 23:15 | 2

De verschuiving is nu niet van fvd naar pvv t laatste jaar maar van fvd naar vvd. Helaas

MoltisantiBeer | 27-05-20 | 06:11

@MoltisantiBeer | 27-05-20 | 06:11:
De grootste misvatting in de MSM en hier in de panelen is dat FvD en PVV exact dezelfde achterban heeft. Is niet zo. Overlapt deels en deels nemen ze soortgelijke standpunten in. Maar de PVV is toch echt een stuk (s)linkser op bepaalde vlakken dan je zou verwachten van een 'rechtse' partij, net als de LPF. Die bestonden uit teleurgestelde aboriginals, verdreven uit hun volkswijken door hun nieuwe medelanders, die voorheen tot de PvdA en in mindere mate CDA achterban hoorde. PVV heeft een deel van het LPF achterban overgenomen, het andere deel is weer gestopt met stemmen.

FvD bestaat vooral uit teleurgestelde, meer conservatieve, ingestelde VVDers en CDAers. Met wat teleurgestelde staatsvernieuwers erbij maar dat zijn er niet zoveel.

Maar een ander publiek dan het LPF publiek. En daarom ziet u weinig verschuiving richting PVV nu FvD theoretisch minder draait. Mensen gaan nu weer terug richting VVD en CDA (afhankelijk van waar hun huis woont en hun bijbelvastheid). We gaan zien of dat ook zo blijft.

Graaf_van_Hogendorp | 27-05-20 | 07:47

Rutte's moeder is ook nog overleden dus volgende keer de vvd op +50 ...

Fi-Bu-Bla | 26-05-20 | 22:36

Als dat zo doorgaat moeten we straks kameraad Rutte zeggen.

Simon_GS | 26-05-20 | 22:20

Elke andere staats ongeleide projectile poll had Markus Nero en Jesseius Agrippina ontevreden gestemd

rmstock | 26-05-20 | 22:08

Ik denk dat dit komt door de grote onzekerheid die we met die Coronatoestanden hebben, dan klampen mensen zich graag vast aan "de baas", ook al rommelt die maar wat aan. Nu even geen grote veranderingen, denkt men. Het is ook een beetje te vergelijken met het Stockholmsyndroom. In Duitsland zie je met Merkel hetzelfde. Niet dat die nou opeens kordaat optreedt, het is hetzelfde geaarzel en gezwabber als altijd, maar dat is een soort veiligheid waar de mensen zich in dit soort tijden graag aan vastklampen. Alsjeblieft nu geen experimenten!

De vraag is alleen of deze houding nog blijft bestaan als de economie nu in een werkelijke crisis komt, Rutte kan nu nog de schijn een beetje hoog houden, maar ik moet nog zien of dat ook nog lukt als er echt zwaar weer komt. Dus houd moed, peilingen nu zijn nog geen verkiezingen straks.

Argyronauta | 26-05-20 | 22:05

Dit gaat verkeren, veel ondernemers komen erachter dat ze maar beperkt gecompenseerd gaan worden, zorg professionals die dicht moesten, ouders die de kinderopvang moesten doorbetalen, horeca, verplegend personeel...
Iedereen wordt gecompenseerd, maar niet voor 100%. SVB heeft al aangegeven dat ze gaan compenseren op basis van gegevens over april en men kan niet in bezwaar.

boerk | 26-05-20 | 22:03

FVD stond toch op tien ? 12 zou ik voor tekenen. Waarom? Omdat er te veel gelukzoekers op die lijst gaan komen anders, dat wordt 1 chaos . 8-12 zetels zou mooi zijn.

Ziener-2 | 26-05-20 | 22:02

Rutte krijgt sympathiepunten omdat zijn moeder is overleden. In coronatijd dus geen normale begrafenis mogelijk, dat zijn extra sympathiepunten.

Ook het premier zijn in crisistijd levert punten op, veel punten. Het is bekend dat mensen dan meer achter hun leider gaan staan, hoe slecht die leider het misschien ook doet op andere vlakken.

Die zetels voor de VVD zijn verklaarbaar in de huidige situatie. Ze zakken na Corona ook vanzelf weer terug naar zo’n 30 zetels. Als de paniek en de crisissituatie voorbij zijn zal de VVD m.i. nog harde klappen gaan krijgen.

Braboblanke | 26-05-20 | 21:59 | 1

Nee dat denk ik niet. Hoor heel veel lof over hem. Vrees als de economie instort, dat het snel voorbij is met die 44 zetels. Wel zal de VVD de grootste worden.

Ziener-2 | 26-05-20 | 22:05

De ondergang van Nederland, het land der naïeve dwazen!.

swebe | 26-05-20 | 21:28

Met VVD, PVV en FVD kom je al een heel eind richting de 76 zetels. Ben je in één klap van het linkse geneuzel af.

TitanFoxX | 26-05-20 | 20:40 | 3

Tuurlijk niet. Je krijgt altijd wat je niet wilt.
VVD gaat over links. Die strategie werkt ook want uiteindelijk is elke coalitiepartner met de VVD de lul.

Lafayette | 26-05-20 | 20:51

@Lafayette | 26-05-20 | 20:51: stel je voor VVD met de communisten samen regeren. Zodra Rutte ze zat zijn duwt hij ze voor de trein en worden de commy's een splinterpartijtje zoals '66 nu. Daarna begint het spel opnieuw en blijkt Rutte de beste PvdAer ooit, vermomd als VVDer.

revolte | 26-05-20 | 22:59

Als deze peiling op waarheid berust, geeft het de domheid en het korte termijn geheugen van de doorsnee Nederlander weer, hier valt niet tegen te vechten, arm volk. Wij zijn het zoveelste volk die aan zijn eigen domheid ten onder gaat. Met dank aan onze zeeeer bekwame leiders.

Chinook Elsevier | 26-05-20 | 20:34

Mijn verwachting - misschien eerder een hoop - is dat de PVV nog wel gaat stijgen en dat het electoraal gezien is afgelopen met het FvD. Ik vergeef Wilders zijn ontzettende domheid omtrent het Coronagebeuren, maar ik zie het bij Baudet niet door de vingers.

GeenHeil | 26-05-20 | 20:05 | 1

Nu nog hopen op verandering van het systeem via de stembus is ijdele hoop. Gaat nooit never gebeuren.
Zelfs als de PVV 76 zetels krijgt verandert er niets in Nederland. Alle instanties, van rechtbanken tot raad van staten tot 1e kamer, gaan dan letterlijk dwarsliggen.

OudeNederlander | 26-05-20 | 20:19

Grachtengordeliers vinden die rust wel prettig, stemmen weer massaal op GroenLinks. Who cares dat de joodse Nederlanders weer de stad uitgejaagd worden onder het GroenLinks schrikbewind?

Rest In Privacy | 26-05-20 | 19:34 | 2

Wacht maar, "te vroeg gepiekt"dat hebben we eerder meegemaakt.

ebonk | 26-05-20 | 19:59

@ebonk | 26-05-20 | 19:59:

Dat klopt wel, maar nu bestaat het gevaar dat je een vroege piek van de tegenpartij gaat zien als een overwinning van je eigen partij. Als ik Wilders of Baudet was, dan zou ik me serieus af gaan vragen of ik mijn eigen achterban nog wel vertegenwoordigde.

GeenHeil | 26-05-20 | 20:03

Ik geloof niets van deze peilingen.

Datgingniegoed | 26-05-20 | 19:31 | 1

Geloof het toch maar wel. Er zijn een hoop afvallige PVV`ers en FvD`ers en er zijn veel D66`ers overgelopen naar GroenLinks.

GeenHeil | 26-05-20 | 20:00

ach dit zegt niks dat vvd opeens hoog staat wacht maar tot we de corona rekening moeten gaan betalen dan stemmen ze opeens weer iets anders.

out-of-de-box | 26-05-20 | 19:25

Kuifje en Berbaar in extase. Terwijl het neoliberalisme overal moet wijken, gaat de kiezer voor de VVD, heeft de kiezer wel altijd gelijk?

Rest In Privacy | 26-05-20 | 19:14 | 6

@lingo star | 26-05-20 | 20:30: Belastingen zijn lichtelijk gestegen, net als het budget voor de zorg en de sociale zekerheid. En sinds wanneer krijgen rijken geld van de overheid?

Rest In Privacy | 26-05-20 | 21:07

@Kuifje-naar-Brussel | 26-05-20 | 21:07: Als het aan Rutte had gelegen, was de dividendbelasting afgeschaft. De Wajong plannen zijn liberaal ingestoken. Wanneer Tamara van Ark vrij spel krijgt, wordt de sociale zekerheid weggesaneerd

Rest In Privacy | 26-05-20 | 21:49
▼ 3 antwoorden verborgen

Onbegrijpelijk.. Dat mensen zich zo makkelijk laten misleiden en bang maken dat ze direct weer kiezen voor hun geld.. ONVOORSTELBAAR!! Ik kan werkelijk geen andere reden bedenken dan dat..

Dan blijkt ook maar weer dat verkiezingen ook helemaal niet gaan om een visie of een coherent beleid of iets dergelijks..

Nogmaals maar weer eens een teken dat er helemaal niks gaat veranderen in dit land. Het systeem is er op allerlei manieren ingericht om de status quo te handhaven.

mlmn | 26-05-20 | 19:09 | 1

Een beetje zoals de eredivisie eigenlijk?

Balabanov | 26-05-20 | 20:15

Ach ja, hoop doet leven. Dus gewoon blijven leven en rechts stemmen. De pvda, heeft er ook 60 jaar over gedaan om het gehele ambtenarenapparaat te verkankeren. Dus geef nooit op.

Samarkand225 | 26-05-20 | 18:56 | 2

If you can't beat them join them en dan niet electoraal maar de VVD mentaliteit overnemen. Pak wat je pakken kan.

sprietatoom | 26-05-20 | 18:58

@sprietatoom | 26-05-20 | 18:58:

Exact dat. Zakken vullen en aan je eigen hachje denken. Zorg dat je hier weg kan als het nodig is.

GeenHeil | 26-05-20 | 19:26

Dit is wat nederland verdient. Jammer dat ik er woon.

Schuldenbrau | 26-05-20 | 18:47 | 1

Helemaal gelijk. Blij dat ik er weg ben. Ik zou er niet meer kunnen wonen

Aussie_dude | 26-05-20 | 21:30

Allemaal oudjes onnodig dood in verzorgingshuizen door onvoldoende voorzorgsmaatregelen, te laat ingegrepen en een enorme wereldrecessie voor de deur. Maar hij - Rutte - deed de briefings zo goed, kwam professioneel over. Wat zegt dit eigenlijk over het intellect van de doorsnee kiezer? En dan tot overmaat van ramp, weliswaar ver achter VVD - GL op plek 2. En weet u wat? De peiling zou nog wel eens kunnen kloppen ook. Maar ja, ook de media werkt prima als niet-kritische propagandamachine?

Benieuwd naar de stand van dit land in pakweg 2 jaar na de volgende verkiezingen en hoe de burger dan terugkijkt?

Jan, Leiden | 26-05-20 | 18:46

Zolang de beeldvorming goed is hoeft je beleid niet te deugen. Dat is een les die Mark Rutte lang geleden leerde. De puinhopen komen later en dan is hij al gevlogen. Dan neemt een andere kartelpartij het stokje over en zo blijft de macht in handen van het zelfde opinie-conglomeraat. Datzelfde conglomeraat dat de baantjes verdeeld, dat de media in de zak heeft, universiteiten, hele ambtelijke apparaten. Slechts een klein groepje is ontwaakt. Ooit beloofde het vrij internet de rest de ogen te openen. Maar ook daar regeert de censuur. Het is triest

Joostmochtnietsweten | 26-05-20 | 18:43
-weggejorist en opgerot-
geertjewildersje | 26-05-20 | 18:41 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik ben blij. Komt u maar...... Op naar de absolute meerderheid en klaar met dat tig partijen gekloot. Hooguit een partijtje erbij en klaar. Knopen doorhakken! Rutte is mijn minister president al jaren.

andrew1972 | 26-05-20 | 18:40 | 2

Tja, u zult vanzelf op de blaren zitten

Joostmochtnietsweten | 26-05-20 | 19:16

U bent vast ambtenaar en u werkt niet in de Horeca of een sportschool.

ebonk | 26-05-20 | 20:01

Die wekelijkse persconferenties, daar is heel goed over nagedacht. Heel kort en bondig even de boodschap communiceren alsof je alles perfect onder controle hebt terwijl je net als de meeste landen maar wat aanklooit en daarna kijkt hoe het uitwerkt.

Maar zo'n enorme winst. Kan er met mijn pet niet bij.

sprietatoom | 26-05-20 | 18:36

Wacht maar tot voelbaarder wordt dat de economie totaal aan gort ligt. Dan wordt de VVD gedecimeerd.

Wisteria | 26-05-20 | 18:24 | 2

Dat zal pas duidelijk worden na de verkiezingen, tot die tijd doen ze of er niets aan de hand is. Daarna... de grootste bezuinigingen die ons land ooit kende.

sprietatoom | 26-05-20 | 18:27

Ja, helaas maar al te waar.

Bolder | 26-05-20 | 18:33

Zomaar een gokje, na de verkiezingen wordt het CDA uit de coalitie getrapt, want die kunnen niet langer hun achterban opzadelen met de klimaatonzin, en mag Groenlinks meedoen.

naraga | 26-05-20 | 18:12 | 3

Dat zou slecht zijn.

van Oeffelen | 26-05-20 | 19:52

@van Oeffelen | 26-05-20 | 19:52:
Ach, in praktijk betekend het slechts dat het huidige kabinetsbeleid doorgezet wordt maar dat CDA daar niet langer verantwoordelijk voor is (en hun achterban dus tevreden).

naraga | 26-05-20 | 20:03

@naraga | 26-05-20 | 20:03:

Dat gaat echt niet gebeuren. Daar durf ik heel wat om te verwedden. De VVD zou niet in een coalitie gaan met D66 en GroenLinks.

Edit: wel met die twee partijen samen, maar dan alleen als het CDA ook meedoet. Anders zie ik het echt niet gebeuren.

GeenHeil | 26-05-20 | 20:11

Als de gevolgen van dit crisis'beleid' in de herfst zich in volle ernst en hevigheid openbaren dan zal blijken dat Nederlanders niet zo dom zijn als je ze op basis van deze stempeiling (een momentopname) zou inschatten.

suscrofa | 26-05-20 | 18:11

Geen paniek mensen. Links (GL, PvdA, D66 en SP) hebben totaal 47 zetels. Dat is slechts 3 meer dan de grootste, voorheen rechtse partij.

LangeJannetje | 26-05-20 | 18:10

WTF? Wat een Titanic passagiers. Zoek het maar uit. When the spaceship arrives I will go with the angels goodbye cruel world

ecologiste | 26-05-20 | 18:09

Wacht maar als de rekening betaald moet worden.

gerrie de perrie | 26-05-20 | 18:02

Vvd, cda, pvv, fvd, sgp etc. Partijen met in meerderheid rechtse kiezers komen samen op bijna 90 zetels. Ik ben benieuwd hoe de linkse elite volgend jaar toch weer de macht weet te grijpen. Ongeveer net zo als dat Desi Bouterse in Suriname altijd aan de macht blijft ongeacht verkiezingsuitslag dunkt me.

mans6640 | 26-05-20 | 18:01 | 3

Ja, alleen is de VVD niet (meer) rechts. Daarnaast gaan ze liever met D66 in zee dan de PVV of FvD

Neerlandschbloed | 26-05-20 | 19:14

Vergeet niet dat er nog altijd een electoraal minachtend cordon sanitaire is tegen de PVV en FvD... Dat is helaas de stand van onze democratie tegenwoordig, gewoon alle tegengeluiden doodzwijgen. Helaas gebeurd hetzelfde in de meeste Westerse democratieën.

oh no | 27-05-20 | 07:28
-weggejorist-
Brand_Rock | 26-05-20 | 17:58 | 2

Na de verkiezingen zal blijken dat 110% van Nederland voor VVD heeft gestemd.

Reebensteeltje | 26-05-20 | 17:55

Rutte heeft het gewoon heel goed gedaan. Fijn dat dit door het volk wordt erkend,

panthoseen | 26-05-20 | 17:54 | 5

Rutte doet het netjes, maar verwoord de onzin die de RIVM uitkraamt. De massa slikt het, want is onwetend. Gisteravond ook twee virologen gezien die ook bevestigen dat groepsimmuniteit onzin is.

mok | 26-05-20 | 18:40

@mok
Zozo, 2 virologen maar liefst, en die geloof jij dus wel blindelings, knettergek.

Von Knarrenstein | 26-05-20 | 19:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Viroloog Koopmans hoopt toch zo nadrukkelijk op een tweede golf.
Want anders gaan we over tot de orde van de dag en dat kan niet de bedoeling zijn.

Bolder | 26-05-20 | 17:54

Tsja, heeft FvD ook wel deels aan zichzelf te danken. Om nou in een hoek te gaan zitten met complotgekkies; Baudet die weer gekke uitspraken doet rondom 5g en vogels en de omstreden huisarts uit Limburg gaat interviewen die door de gezondheidsraad op de vingers is getikt wegens het inzetten van bewezen niet effectieve behandeling,
En zich dan afvragen waarom hij weer zetels verliest.

Tostiapparaat | 26-05-20 | 17:51 | 3

Ik vraag me af hoelang Hiddema nog bij deze club blijft. Het enigste wat hij bij deze lutsers bereikt is zijn goeie naam door de slijk halen...

panthoseen | 26-05-20 | 17:59

Die bewezen "niet werkende behandeling" daar kon je op wachten, het is niet de bedoeling dat er een werkend medicijn komt. Big Farma gaat voor een vaccin en daar schathemeltje rijk aan worden. Als in New York 103 patiënten behandeld worden met hydroxichlorocine en zink en het alle 103 nog doen net zoals bij die huisarts 10 van de 10 dan krijgt het middel toch het voordeel van de twijfel.

revolte | 26-05-20 | 23:18

Hopelijk is dit hetzelfde soort peiling als vlak voor Trump en Brexit.

etwaboy | 26-05-20 | 17:49

Onze oosterburen stemden ooit ook op een man die hen uit de crisis maar ook naar de afgrond leidde.

Bolder | 26-05-20 | 17:49

Misschien toch wel een goed idee om de verkiezingen uit te stellen totdat iedereen weer normaal bij zijn verstand is, en dat is niet het "nieuwe" normaal van Rutte.

scorpio777 | 26-05-20 | 17:47

Met GL kan VDD zijn linkse koers mooi aanhouden. Een vingerknip van Jesse en Mark volgt.

BozePaarseMan | 26-05-20 | 17:46

Ik geeft het één-tweetje tussen gebrekkig onderwijs en een corrupte rotte 'vrije' pers de schuld. Beide zijn volledig dichtgetimmerde Linkse bolwerken die samen de geest van de burgers kneden. Die laten dat wel toe, dat is hun eigen schuld.

Sans Comique | 26-05-20 | 17:41

Een klein voorbeeld uit het verleden Churchill die het in de oorlog zo goed deed is na de oorlog niet herkozen. Dus wat dat betreft hoop ik dat die bejaardenmoordenaar oprot.

voldemort | 26-05-20 | 17:37

Eerst 33, nu 44, dan zullen we wel eindigen op 55. Hoewel ik ook geen bezwaar heb tegen 66.

Rest In Privacy | 26-05-20 | 17:31 | 6

Denk eerder dat het 88 gaat worden.

Desphex | 26-05-20 | 17:46

Het was niet eerst 33 en toen 44, als je I&O Research vergelijkt met Eenvandaag/Ipsos zijn die altijd ongeveer hetzelfde, hooguit 2 zetels verschil per partij, en daar is het al tijden rond de 40-44 zetels voor de VVD. Daartussendoor komen altijd Kantar en De Hond met een maximaal verschil van 5 zetels, en die zitten altijd rond de 30 zetels voor de VVD. Dus, de volgende keer is het gewoon weer 32 zetels hoor. (Frontbencher)

grietmetgroenefiets | 26-05-20 | 18:12
▼ 3 antwoorden verborgen

Gelukkig kunnen we Desi dissen

Rest In Privacy | 26-05-20 | 17:22

Propaganda, ik zie ze er zo voor aan.

BozePaarseMan | 26-05-20 | 17:49

@BozePaarseMan | 26-05-20 | 17:49:

"Voor het onderzoek wordt gebruik gemaakt van het online onderzoekspanel i-Say van Ipsos, dat ongeveer 40.000 leden telt."

social.i-say.com/

"Kies de beloning die bij je past

Vul onderzoeken in en verdien punten die je kunt inruilen voor allerlei beloningen,
en neem deel aan onze wedstrijden voor extra kansen om te winnen!"

Je kan kiezen Global Living, Foot Locker en Spotify.

Yep. En dan hebben ze het over de samenstelling van de Nederlandse stemgerechtigde bevolking op de kenmerken leeftijd, geslacht, opleiding, regio, werkzaamheid en stemgedrag.

Thoth | 26-05-20 | 18:07

Iedereen is te koop, zo blijkt maar weer, volgens goed kapitalistisch gebruik.

Bolder | 26-05-20 | 18:40

Ik denk dat we met z'n allen maar VVD moeten gaan stemmen en het land maar naar de godverdomme moeten sturen . Kijken wat er dan over een paar jaar gebeurt .......

Koning BongoBongo | 26-05-20 | 17:17 | 6

Goed idee. Met een een partij stelsel hadden we die dividend verlaging zonder slag of stoot er door gehad. En belastingverhoging voor de werkenden. Zo werkt de VVD. Uit wiens hand men eet...

Pummetje | 26-05-20 | 17:26

Al die kabinetten paars waren toch ook een ramp voor dit land. Het volk leert er niks van.

voldemort | 26-05-20 | 17:38
▼ 3 antwoorden verborgen

Volgend kabinet wordt VVD, PvdA, CDA en nog een loser partij, maakt niet uit wie. Meer massa immigratie, meer EUSSR, meer klimaatbelasting, meer authoritarianism, meer geld naar knoflooklandjes en het MOEland. Lekker gewerkt medelanders... you've just played yourself.

Graaf_van_Hogendorp | 26-05-20 | 17:17 | 1

Dus er verandert helemaal niets. Net zoals de afgelopen 50 jaar.

Elessir | 26-05-20 | 18:24

Vvd pvv fvd 70 zetels nog even doorgaan zo ...

Fi-Bu-Bla | 26-05-20 | 17:17 | 1

Partijkartel staat op winst dus fat chance.

Graaf_van_Hogendorp | 26-05-20 | 17:17

Wordt nu wel hoog tijd voor de coalitiepartijtjes om kadootjes van de vvd te gaan eisen, anders gaan de uitslagen er straks echt zo uit zien, en dat zullen ze niet graag laten gebeuren.
Reken dus maar op het inwilligen van een paar stokpaardjes van D66, CDA en CU. Ik gok op invoering eurobonds (D66), gratis paspoorten voor vijfhonderdduizend moslimterroristen (CDA) en nog eens vijfhonderdduizend gratis paspoorten voor moslimterroristen (CU).

obominotie | 26-05-20 | 17:07 | 1

De VVD hoeft geen cadeautjes uit delen.
Ze kunnen kiezen.

Bolder | 26-05-20 | 18:39

Dit kan niet waar zijn OF driekwart van de bevolking is door straling van 5G helemaal zwakzinnig geworden .

Koning BongoBongo | 26-05-20 | 17:03 | 1

Vergrijzing. Grootste gedeelte van de bevolking heeft zich sinds 1987 niet meer behoorlijk geïnformeerd en begint de dag met een kopje Kanis & Van Gunnik en een belegen krantje. ‘s Avonds is het dan tijd voor die oude vertrouwde NOS en melbatoast met Paturain.

kapoerewiet | 26-05-20 | 17:20

Wanneer ga ze de Chinese vlag hijsen

oldskoolhollander | 26-05-20 | 17:03

Wat moet je nu nog stemmen???? VVD=economie voor de trein, "we doen dit, we doen dat". Groenlinks=Koekwous, CDA= Gristen, PVV=wil nooit echt regeren, PvdA=op klasse gesorteerd door de cito-toets, FVD=lavendel, D66=jij moet thuis blijven, terwijl wij lekker de wereld overvliegen, SP=Stalin, CU=Gristen, PvdD=Animalfarm, SGP=Gristen, DENK=NIET, AP=dorhout. Iemand, ik kom er niet uit.

Kane | 26-05-20 | 16:55 | 9

Misschien kies ik wel Animalfarm ;)

Kane | 26-05-20 | 17:30

De CU?
Christelijke Groen Links partij?

Bolder | 26-05-20 | 17:47
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik wacht wel op de volgende peiling van De Hond. Dan is de VVD weer gekrompen, en zijn de PVV en de PvdA weer gestegen.

grietmetgroenefiets | 26-05-20 | 16:50 | 1

Ik wacht wel op de enige echte peiling. Deze peiling moet de burger het idee geven dat veel mensen het beleid van Rutte met de decimering van de inwoners van de verpleegtehuizen en dergelijke steunt. Die één miljard brengt zijn geld dmv volksmennerij wel op. Dat dan weer wel.

Mart6037 | 26-05-20 | 17:04

Nog altijd schokkend dat een partij als Dictatuur66 die streeft naar afschaffing van de Nederlandse Democratie nog altijd 10 zetels bij elkaar weet te rapen........

VanOldenbarnevelt | 26-05-20 | 16:50 | 1

Hun fusiepartijtje heeft toch ook 44 zetels? Ze staan voor dezelfde doelen.

anti-fatwa | 26-05-20 | 16:54

Hallucinant, maar ik geloof er niets van.

Short | 26-05-20 | 16:49 | 1

Same here .

Koning BongoBongo | 26-05-20 | 16:58

Toch al 26 zetels voor PVV en FvD, Da's een cordon sanitair van 1/3 van de 2e Kamer....

Odin | 26-05-20 | 16:48 | 2

Hoe kom je daar nou bij? Er zijn 150 zetels. Het is niet eens 1/5.

GeenHeil | 26-05-20 | 17:06

@GeenHeil | 26-05-20 | 17:06: je hebt gelijk. Zat stiekem aan de meerderheid te denken.... Fantaseren mag af en toe toch wel?

Odin | 26-05-20 | 17:52

Het zegt alleen maar iets over de manier waarop de vvd het volk weet te bespelen, meer niet.

postmodernismisdead | 26-05-20 | 16:46

Trump zou ook geen schijn van kans maken in de peilingen, en zie.......

Mich2007 | 26-05-20 | 16:45

44% van de mensen heeft een IQ van onder de 98, dat verklaart het...

Kane | 26-05-20 | 16:43 | 5

@Kane | 26-05-20 | 16:49:

Nee, het bekt niet lekkerder, maar je bent gewoon niet zo slim. Hoe zat dat ook alweer, met dat IQ van onder de 98?

GeenHeil | 26-05-20 | 17:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Dan heb je de hele media achter je en dan nog maar 44 zetels.
Een aanfluiting. De VVD zou zich grote zorgen moeten maken

luto333 | 26-05-20 | 16:42

Bouterse had gewoon iedereen in Suriname 1000 euro heroïne moeten beloven.
Of zou hij gedacht hebben mijn volk is niet zo dom als die Hollanders die er met open ogen intrapte. en nu nog achter iedere belofte aan hijgen.

dik van alster2409 | 26-05-20 | 16:40

Ik kan er met m'n boerenverstand niet bij hoe het mogelijk is dat iemand in zo'n Corona-periode alleen maar uitspreekt wat o.a. het RIVM hem influistert ineens op zoveel stemmen mag rekenen. Het tekent de radeloosheid van het gros van de Nederlandse kiezers. Ze zien 'm ineens als de messias, de grote verlosser. En een paar maanden daarvoor wisten we niet hoe snel we van hem af moesten komen. Nu zien ze hem als een laatste strohalm. Maar die bal gehakt heeft wel voorkomen dat mensen in de zorg - en dan met name in verpleeghuizen - levensreddende beschermingsmiddelen kregen. En naar ik heb begrepen zijn juist daardoor heel veel ouderen onnodig gestorven. Ik adviseer al die blinden, die van plan zijn om op deze graaipartij te stemmen, eens naar een psychiater te gaan. Maar misschien zijn ze zelfs dáár te dom voor. Te dom om te poepen. Herejezus wat een volk.

Graeme Reaper3779 | 26-05-20 | 16:38 | 2

Mee eens.

ademende aarde | 26-05-20 | 17:42

Komt door de dagelijkse bewieroking door de pers. De NRC beeldt hem in hermelijnen mantel af en op de dagelijke persco op TV heffen ze nog net geen langzaldielevenindeGloria aan.

Sans Comique | 26-05-20 | 17:48

Leuke grafiek, GS geen vriendjes meer met maurice de hoax?

BubbelWater | 26-05-20 | 16:38

Ik weet niet of FVD het momentum kwijt is, de recessie moet nog komen, de mensen merken het nu nog niet, maar dat gaat de komende maanden wel komen. Werk zelf in de sportbranche en het gaat niet goed daar, understatement. Ook hebben veel ZZPérs het moeilijk, laat de VVD maar lekker vroeg pieken over een jaar wil ik het allemaal nog wel eens zien. !! Vele vinden Rutte NU geweldig maar ben benieuwd over een jaar.

Ziener-2 | 26-05-20 | 16:38 | 3

Ik zie ze ervoor in staat om de Corona-ellenda nog te rekken ook. Minstens tot maart volgend jaar.

Graeme Reaper3779 | 26-05-20 | 16:39

@Graeme Reaper3779 | 26-05-20 | 16:39: hoe willen ze dat gaan doen als er weken lang 0 doden vallen en geen opnamens zijn in het ziekenhuis?

IJsbakker | 26-05-20 | 17:03

@IJsbakker | 26-05-20 | 17:03: Door besmette conducteurs de treinen in te jagen amen met de forens die geen werkend mondkapje mag.Door zorgpersoneel met Coronazieken thuis zonder beschermmiddelen de verpleeghuizen in te sturen. Zo leg je een voorraadje besmettingshaarden aan die wanneer nodig aangesproken kunnen worden.

Sans Comique | 26-05-20 | 17:51

Ach, GroenLinks is toch te schijterig om te regeren.

de IJsman | 26-05-20 | 16:37 | 2

Wel onvoorstelbaar had gedacht dat de PVDA het goed zou doen, Maurice de Hond voorspelde toch een tweestrijd tussen VVD en PVDA ... Hoop dat FVD en PVV zich snel gaan herstellen. De VVD is gewoon een linkse partij aan het worden.

Ziener-2 | 26-05-20 | 16:41

@Ziener-2 | 26-05-20 | 16:41: vvd66 is gewoon links. Bij de laatste formatie gingen ze niet voor niks rond de tafen met gl/cpn

anti-fatwa | 26-05-20 | 17:24

Ik ga er maar van uit dat de polls baseren op een steekproef van "geselecteerde" deelnemers. Dat, óf Nederland heeft last van collectieve zelfmoordneigingen.

Gladiator Fap | 26-05-20 | 16:35 | 1

@Gladiator
No way dat ik me door dit soort polls zal laten beïnvloeden. Ik hoop dat er meer zoals u en ik denken.

toetssteen | 26-05-20 | 16:43

Hoe dan? Kijk eens over de grenzen van je eigen gelijk en besef dat je tot een niche behoort.

Knap hoor, van de VVD én GroenLinks. Komt de GroenRechts fantasie van Rutte dan toch tot leven? Tjerrie lijkt het momentum kwijt, maar zes keer zoveel zetels is ook een prestatie.
Het blijven natuurlijk maar peilingen.

beldewouten | 26-05-20 | 16:33 | 4

Als Thierry maar vaak genoeg Twittert, dan komt het allemaal goed.

Rest In Privacy | 26-05-20 | 17:02

Met de gehele MSM én de Publieke omroepen aan je zijde is dat helemaal niet knap.

Sans Comique | 26-05-20 | 18:06

@Sans Comique | 26-05-20 | 18:06: Ja, Tjerrie is wel erg vaak op tv. Dat klopt.

beldewouten | 26-05-20 | 18:48
▼ 1 antwoord verborgen

Deze poll van de 1200 NPO-medewerkers is gehackt door de Russen.

Kamervraag | 26-05-20 | 16:29

Jaja, peilingen... Dat zijn van die dingen die voorspelden dat een zekere Clinton nu Amerikaans president zou zijn, toch?

Rhenium | 26-05-20 | 16:26

Verrek, waar is Henk?
Hallo? Henk? Iemand Henk gezien?
PvdT?

kloopindeslootjijook | 26-05-20 | 16:25 | 1

"De verwachte economische crisis zal hard toeslaan door #Coronavirusnl @HenkKrol heeft een kamerbreed aangenomen motie ingediend om de ouderen en zwakkeren in onze samenleving te beschermen."

BubbelWater | 26-05-20 | 16:41

Mensen die nog steeds niet door hebben dat peilingen, m.n. die van EenVandaag, uitsluitend tot doel hebben om kiezers te manipuleren, zijn te dom om te kakken.

Marie Curieux | 26-05-20 | 16:25

Dit is dezelfde prop als destijds in de VS, toen "peilingen" uitwezen dat Clinton op 90% winst stond, en Trump op slechts 10%. Dat niveau "informatie" dus. Joseph Goebbels had het persoonlijk verzonnen kunnen hebben.

Motleycrew | 26-05-20 | 16:23

Stel je voor Jesse als minister president.. De waanzin zou oneindig zijn.

Barkruk2 | 26-05-20 | 16:21 | 1

Ik krabbel zojuist weer overeind. Paar minuten out geweest.
Wil je dat nooit meer zeggen zoiets?

kloopindeslootjijook | 26-05-20 | 16:28

nepnieuws

glaaf | 26-05-20 | 16:20

Denk toch nog op 2.
Hoe is het mogelijk.

kloopindeslootjijook | 26-05-20 | 16:18 | 1

Als je die troep uit de Koran gelooft kun je net zo goed Denk stemmen.

Pieter_Auper | 26-05-20 | 16:19

Ik geloof er helemaal niks van.

Muuke | 26-05-20 | 16:17

Briefje van Beps
Okay. Ik ben erachter hoe je lid moet worden van ipsos.

I-say.com

Maar je moet echt al je gegevens afgeven. Echt bizar

komtdatschot | 26-05-20 | 16:16 | 3

klopt. Ik vind het belangrijk om lid te zijn van dit soort diensten omdat ze in Den Haag de peilingen goed in de gaten houden. Echter, bij Ipsos wilden ze graag een completer profiel opbouwen dan de belastingdienst. Daar heb ik voor gepast. Telkens wordt je gelokt met 'kansen op gratis cadeau's'. Nou mooi niet.
Het profiel van Ipsos respondenten is dus gericht op mensen die graag alles van zich laten weten in de ijdele hoop op een gratis tandenborstel. Dan begrijp je ineens ook de uitslag van de verkiezingen.
Ipsos is de Hyves van de opinieonderzoekers.

ole guapa | 26-05-20 | 16:25

@ole guapa | 26-05-20 | 16:25: Zeg maar de gemiddelde VVD stemmer die weinig geeft om privacy?

New Quacka | 26-05-20 | 16:28

@New Quacka | 26-05-20 | 16:28: Ik hou dat Ipsos niet zo in de gaten. Als ze buitengewoon VVD-stemmers trekken, zouden ze altijd veel VVD moeten peilen.

ole guapa | 26-05-20 | 16:33

Vergeet niet dat 90 % van de dode bomen propaganda uit Brussel komt. En dan hebben wij de NOS nog.
Pas Na de verkiezingen zal blijken wat het volk gekozen heeft, en daar moeten wij dan mee leren leven

Het leven is zwaar | 26-05-20 | 16:15

Ach, Hillary stond 71 tegen 29 in de pre-election polls, we weten allemaal hoe dat is afgelopen. Hehe.

Computer_says_no | 26-05-20 | 16:07 | 8

@Kuifje-naar-Brussel | 26-05-20 | 16:08: Maakt niet uit. Onze vriend had meer kiesmannen. Dus winst, dus gewonnen. Dat is hun systeem. Dat is overigens een beter systeem dan hoe wij "ons" europarlement kiezen. En dan te bedenken dat de meerderheid van de EU commissie niet eens is gekozen.

AMX pri | 26-05-20 | 16:43
▼ 5 antwoorden verborgen

De indoctrinatie werkt op volle toeren. De ene lift mee op een vermeende succesvolle aanpak van een griepvirus en de andere liegt de jeugd wat voor over invloed op het klimaat. En het alleen zichzelf nog intelligent vindend Nederlandse volk trapt er steeds weer in. Een troost, ze zijn niet het enige volk dat zich laat besodemieteren. Vluchten kan bijna niet meer. Zowat de hele wereld is gek gemaakt. Het zal dus wel zo moeten zijn.

SlimmeBelg | 26-05-20 | 16:07

coalitie bondgenoot Van der Lee (GL) nu onwel in tweede kamer

Remmersmaak1 | 26-05-20 | 16:05 | 1

had een voorstel dat Rutte niet meer elk coronadebat aanwezig hoefde te zijn... was al een dicutabel voorstel van GL??? maar daar werd hij door de kamer ook op gewezen.

Remmersmaak1 | 26-05-20 | 16:07

CDA/CU/SGP, hun tijd zit er op, we zijn in 2005 "confessioneel" aan de EU verkocht door die slijmclubjes, in die tijd zorgde Balkie er ook nog eens voor dat de hele semi/publieke sector bezopen veel geld aan de (brede) top ging verdienen, die zgn. norm was 100% te hoog, het loon van de gewone man staat al 20 jaar stil.

grindbak | 26-05-20 | 16:05

Komt door de suggestieve vragen in de peilingen. M de Hond heeft dat ook "als er nu verkiezingen zouden zijn, wie zou dan uw stem krijgen?" Met bovenaan de bekende partijen zoals VVD, D66, PvdA enz. Onderaan PVV Fvd Denk en dat soort partijen.

Super Grover | 26-05-20 | 16:03

Corona tast de hersencellen aan

foka | 26-05-20 | 16:02

YES, YES WAT MOOI! Met GL bijna bovenaan,kan er met een beetje geluk een links blok gevomd worden. Helaas staan de globalisten van de VVD dik bovenaan. Maar dat is nog altijd beter dan de conspiracyclub van Baudet. Baudet zet zichzelf gelukkig flink voor aap. Onderhand is de PVV weer een groter gevaar. Maar ach, we hebben nog even te gaan tot de verkiezingen.

Drunken-Pumpkins | 26-05-20 | 16:02 | 9

@De Droit | 26-05-20 | 16:11: Hij komt van Joop.nl (kijk zelf maar). We kunnen enkel medelijden met hem hebben.

TheBurnerMan | 26-05-20 | 16:47

Oh groenlinks is geen globalistische eurofiele club? Weer wat geleerd.

anti-fatwa | 26-05-20 | 17:02

@Epistulae_Morales | 26-05-20 | 16:19: Bloksnorren waren Links. Dat je dat weet. Socialistisch. Nationaalsocialistisch is ook socialistisch. Dringt maar moeilijk tot die hersenpannen aan de linkerzijde door. Dus als je mensen op Rechts van Fascisme wilt beschuldigen moet je ze aanduiden als Rechtse Bloksnorren. Want Bloksnorren zijn per definitie Links. En dat onderbouwen want het is me nogal een beschuldiging. Of sta jij daar boven?

Sans Comique | 26-05-20 | 18:21
▼ 6 antwoorden verborgen

Wat mij toch nog steeds verbaast is dat de gemiddelde VVD stemmer trouw blijft aan de VVD ondanks dat ze alleen maar zijn genaaid de afgelopen ~15 jaar door Rutte qua lasten verzwaringen en een besteedbaar inkomen wat vrijwel stilstaat.

Diederik_Ezel | 26-05-20 | 16:01 | 4

@Epistulae_Morales | 26-05-20 | 16:22: kun je eens een voorbeeld geven van een betonnen standpunt? Ik ben geen fan van Baudet, maar wat mij betreft heeft FvD heeft een uitstekend partijprogramma als het gaat om meer directe democratie, lastenverlichtingen, stoppen massa immigratie van kanslozen etc

Diederik_Ezel | 26-05-20 | 16:32

Als Rutte geld uit z'n anus had kunnen toveren om de belastingen te verlagen had hij het vast wel gedaan. Vervelende is dat iedereen wil dat zijn clubje, kindjes, opa en oma, achterlijke neefje, etc. zorg en ondersteuning krijgt. Tegelijkertijd vergrijst de bevolking en is het aantal kinderen omgekeerd evenredig met het opleidingsniveau dus dan krijg je dat je als gezonde burger steeds meer moet ophoesten om je medemens overeind te houden.

kobuskuch | 26-05-20 | 18:18

@Diederik_Ezel | 26-05-20 | 16:32: Epistulae_Morales denkt nog steeds dat De Nazi's rechts waren. Verwacht geen zinnig antwoord van hem (of haar)

Sans Comique | 26-05-20 | 18:27
▼ 1 antwoord verborgen

Heel even off topic.

Vandaag verkiezingsuitslag Suriname. Er zijn totaal 51 zetels, 26 is meerderheid, 34 om president te kiezen. Partij van Bouterse verliest zwaar, van 26 naar 15 in de voorlopige uitslag. Oppositie Satokhi op 21, Brunswijk (van nature het alfamannetje maar dan zonder scholing) heeft er 8. Zat nu in coalitie met Bouterse, maar tijdens de jungle oorlog schoten ze op elkaar. Nogal wat burgers doodgeschoten toen in Moj Wana.

Deze verkiezingsuitslag bepaalt de verdere toekomst van Suriname. Wordt het nog wat of wordt het de finale ondergang met alleen nog crooked dingen. Gaat Desi Bouterse door zijn eigen volk nu wel of niet de petoet in. Een strijd van het goede volk tegen de foute president. Ondertussen kijkt de redactie van GeenStijl naar het mooie weer.

Wie op advies van Omroep Max vijf jaar geleden een huis kocht in Suriname zit nu zwaar in de problemen. Als het al verkocht kan worden krijg je daarna het probleem om je geld het land uit te krijgen. Daar mag je dan de rest van je pensioen mee bezig blijven. Omroep Max houdt zich tussen eindeloos stilletjes. Jan Pronk, de architect van dit onzinnige gebeuren, is de kluts kwijt. Die leeft nog wel maar hoor je niet meer.

Ik reaguur al 5 jaar | 26-05-20 | 16:00 | 4

Er schijnt olie gevonden te zijn in de Surinaamse wateren.
Als ze slim zijn maken ze daar een staatsbedrijf van en zorgen ze dat de bevolking maximaal kan profiteren en niet een paar handige corrupte mannetjes.
Als de corruptie wint, gaan de winsten naar olie-bedrijven en naar China of Brazilië en een leuk bedragje voor de corrupte ambtenaren voor de bewezen diensten.
Maar nu moet de nieuwe regering eerst een enorme berg rotzooi gaan opruimen die Bouterse achterlaat. En dus kan de bevolking er weer voor opdraaien. Want die betalen altijd de rekening.

kloopindeslootjijook | 26-05-20 | 16:12

Er zijn al deals gesloten met Chinese bedrijven.

donkieshot | 27-05-20 | 11:00
▼ 1 antwoord verborgen

Zelfs VVD’ers en groenlinksers vertrouwen deze peiling toch niet?

LuNaTeeQ | 26-05-20 | 16:00 | 1

Klopt, het is een forse onderschatting van ons zetelaantal.

Rest In Privacy | 26-05-20 | 17:05

Het enige dat nog ontbreekt aan deze fantastische peiling is Trump als nieuwe lijsttrekker van de VVD.

Varende_Reaguurder | 26-05-20 | 15:58 | 1

Daar is Trump iets te liberaal voor. Past niet bij de socialistische vvd66 die al onze zuurverdiende centjes de grens over flikkeren.
Daar spuugt Trump op.

anti-fatwa | 26-05-20 | 17:05

We missen wat cijfers, namelijk waar de zetels van GL vandaan komen..
Zijn die GL-stemmers, nieuwe stemmers? Mensen die net stemrecht hebben gekregen?
Of zijn het linkse stemmers die de PvdA te vaag vinden en de SP teveel voor de gewone man vinden opkomen.

kloopindeslootjijook | 26-05-20 | 15:58 | 2

Komen van de net aangespoelde in NL?

Rest In Privacy | 26-05-20 | 16:01

De orige keer had GL 10 zetels winst. Dat zijn 10 x 66.666 stemmen. Dat zij 666.666 middelbaar en hoger opgeleide jonge vrouwen. Zeg maar de milfen des lands. Die waren groter in aantal dan het aantal reaguurders op GeenStijl. Dus als het ons niet lukt lukt het niemand en moeten we er mee leren leven.

Ik reaguur al 5 jaar | 26-05-20 | 16:51

Dit stinkt

Teeweetwee | 26-05-20 | 15:57

Een van de meest onbetrouwbare peilers die er zijn, dat IPSOS. Is nog nooit iets van uitgekomen. Bij De Hond op 32, , -1 tov van 2e Kamer 2017 www.maurice.nl/peilingen/2020/05/17/d...

Zwizalletju | 26-05-20 | 15:57

Ik probeer het op een rijtje te zetten.
Dit is de waardering voor de manier waarop Rutte de coronacrisis managed. Dat heeft niets met de VVD te maken.
Rutte strooit met geld. Naar (potentiele) VVD stemmers. Dus men kiest even VVD.
Ik begrijp het helemaal (niet).

Leptob | 26-05-20 | 15:56 | 3

Strooit met geld dat straks toch door anderen opgehoest moet worden. Leuk al die miljarden hier en daar om bedrijven in de lucht te houden maar straks komt de corona-toeslag op de belasting die iedere nog-wel-werkende mag ophoesten. Maar dat zal na de verkiezingen zijn zodat de VVD alsnog veel stemmen krijgt.

2voor12 | 26-05-20 | 16:02

Rutte is de redelijkheid zelve.
Daar hebben mensen behoefte aan, in onzekere tijden.

Papa Jones | 26-05-20 | 16:03

@Papa Jones | 26-05-20 | 16:03: alle oplichters lijken redelijke mensen. Anders vallen ze helemaal snel door de mand.

anti-fatwa | 26-05-20 | 17:07

Mensen vergeten snel en zijn zo oppervlakkig.
2 "presideniele" toespraken van Rutte en alle gebroken beloftes, onwaarheden, inactiviteit, buigen naar Brussel, integriteits issues zijn vergeten.

Gerf | 26-05-20 | 15:56 | 1

Nee hoor, niks vergeten. Maar je kunt wel op elke slak zout leggen.

Papa Jones | 26-05-20 | 16:04
-weggejorist-
Zeikerd | 26-05-20 | 15:56 | 1

Al dat 'samen' tegen Covid heeft doorgezet als totale hersenverweking bij de mensies. Men denkt dat Groenlinks een soort samenvooronsallen is. Maar goed dat de NPO alleen maar d66 sprekers te gast heeft gehad anders had het nog veel erger kunnen zijn.

GormSuil | 26-05-20 | 15:55

Ik lees overal dat de D66 de eerste vrouwelijke premier gaat leveren.

tipo | 26-05-20 | 15:55 | 1

Leest u daarbij ook wanneer?

Dick Luyenlomp | 26-05-20 | 16:00

tjonge, jonge, mensen hebben echt een geheugen van een fruitvlieg. Dat Rutte de Nederlandse bevolking wilde gebruiken als proefkonijnen met zijn groepsimmuniteit dat is iedereen alweer vergeten.

yeps | 26-05-20 | 15:55

Ik geloof er helemaal niets van dat er zoveel mensen van PVV/FvD zijn overgestapt naar VVD. Maar ik heb een idee. Als wij, reaguurders (en dat zijn voornamelijk PVV/FvD, hetgeen al meerdere malen gebleken via de minipolls op deze site), ons nou eens allemaal op hetzelfde moment inschrijven op de peilingsite van de Hond, net vóórdat zijn volgende peiling op de agenda staat. Als dit soort peilingen zuiver op de graat zijn, dan zou dat de eerstvolgende keer wel degelijk het verschil moeten maken, en bijvoorbeeld nooit kunnen inhouden dat bij de volgende enquête VVD nóg verder omhoog is geschoten, en PVV/FvD nog verder is gekelderd. Dat kan gewoonweg niet, met 1000+ nieuwe respondenten die allemaal op die twee partijen hebben gestemd. Who's in?

JackStick | 26-05-20 | 15:54 | 2

Ik. Op mij kun je vertrouwen, want ik ben geen politicus. Wel kan ik binnenkort mijn hoogsteigen kot verhuren. Niet dat dat mij op slag een Wybren van Haga maakt, maar je moet ergens beginnen.

Toch?

Rest In Privacy | 26-05-20 | 16:17

Ik ben -al jaren- lid van peil.nl, Maurice de Hond. Tot 1 januari van dit jaar kon je elke zaterdag vrijwillig meedoen. Deed hij netjes. Sinds begin van het jaar ben ik schijnbaar niet meer gewenst, er staan nooit meer onderzoeken klaar waar ik aan mee kan doen. Twee keer e-mail gestuurd, twee keer niets op gehoord.
Maurice zijn vraagstellingen en peilingen zitten goed in elkaar. Hij denkt zelf na en zit meestal redelijk op de definitieve uitslagen. Maar waarom hij er vanaf begin van het jaar mee opgehouden is, is me onduidelijk.

ole guapa | 26-05-20 | 16:29

VVD - Volkspartij voor Vrijheid en Democratie. Wie gelooft dat nog?

Nehemia | 26-05-20 | 15:53 | 4

Noord korea is ook een democratische republiek.

anti-fatwa | 26-05-20 | 17:10
▼ 1 antwoord verborgen

Ronald Reagan werd genoemd 'The great communicator'. Mark Rutte gaat de geschiedenis in als 'The great manipulator'.

isitsoornot | 26-05-20 | 15:53 | 2

Of: 'The Great Terminator.'

Nehemia | 26-05-20 | 15:55

Wat is het eerste dat bij de gemiddelde ondervraagde nu, tijdens Corona, opkomt? Die kop van Rutte. It's exposure. That's all. We gaan met z'n allen naar de Filistijnen toe, de economie kraakt, en desondanks vindt de meerderheid dat Rutte "het zo goed doet". It's exposure. That's all.
Wat-ie goed doet uiteraard is maximaal gebruikmaken van die exposure door met verve de leider in oorlogstijd te spelen. Maar of zijn beslissingen de juiste zijn, er is nauwelijks referentie, en de vrijheidsgraden zijn klein.

Schoorsteenveger | 26-05-20 | 15:53

Ik vind de hypocrisie van toon van Geenstijl wel een beetje Hypocriet de afgelopen maanden waren ook jullie debet aan het afzeiken van de PVV en FvD meer smaak is er niet op rechts of je moet in de fabels van CDA trappen dat ons in 2005 juist aan de EU verkocht voor een dop en een ei.

Wordt tijd dat er bij jullie eens een lampie gaat branden, sorry jongens!

Mr.Perma.King | 26-05-20 | 15:50 | 4

GeenStijl zeikt iedereen af. Dat heet objectief zijn.

Papa Jones | 26-05-20 | 16:06

@Papa Jones | 26-05-20 | 16:06: Geenstijl zeikt pas elke partij af toen hun eigen project faalde. Fijne is dat je dit gewoon terug kunt lezen.

Zal wel weer weg gepoetst worden; met het referendum Oekraïne waar Jan Roos de voorman was Had je 3 clubjes Jan Roos / VNL, FvD en Geenpeil (geenstijl). Na dit succes dat ze samen gewoon door hadden moeten zetten ging iedereen zijn eigen weg, waarvan Bart Nijman zelf aangaf geen politieke ambities te hebben en geenstijl daar ook niet geschikt voor vond. Paar weken later was GeenPeil opgericht als politieke partij met een extreem scheef idee dat in grote lijnen gewoon met FvD samen kon gaan. Maar! er zaten een paar gigantische egotrippers tussen waardoor de haat en nijd zo groot werd dat Geenstijl zijn doel voorbij liep en het een persoonlijke ding werd. En zo is Geenstijl langzaam op hele slimme wijzen uit het rechtervak gestapt en geen kip die het door heeft.

Mr.Perma.King | 26-05-20 | 16:50

@Mr.Perma.King | 26-05-20 | 16:50: En dat moet ik Bart toch wel nageven strategisch gezien heeft hij het slim gespeeld maar uiteindelijk lopen ze allemaal met lege handen (op Thierry na dan maar die trappen we gewoon met een slechte linkse cabaretier nog even na).

Mr.Perma.King | 26-05-20 | 16:52
▼ 1 antwoord verborgen

Hahaha, PvdA nog groter de Baudet. Waar gat dat heen.

Haatgenerator | 26-05-20 | 15:49 | 3

De goede kant op toch?

oldandwise | 26-05-20 | 15:53

Naar de volgende crisis.

Rest In Privacy | 26-05-20 | 16:03

Simpel:
Je zegt dat je het goed doet en de media voert dat aan de kiezers.

Zelf nadenken doen mensen niet. Het gaat om gevoel.....

Is dit nog nieuws? | 26-05-20 | 15:47 | 1

Net ziets als in je broek pissen met een zwart pak aan, 't is een bende maar het geeft jezelf een lekker warm gevoel

Kachelboer | 26-05-20 | 15:51

VVD-CDA-FVD-PVV 84 zetels. Niet dat dit ooit gaat gebeuren natuurlijk. De radicaallinkse marxisten van het CDA en de VVD zouden liever met Stalin en Mao samenwerken dan dat ze zich een keer voor Nederland zouden moeten inzetten...

Maargoed... De dramatische tweede kwartaalcijfers moeten nog komen. Die zullen gevolgd worden door EU_steunplannen, belastingverhogingen, etc. Kijken waar we dan staan.

Antiquerulant | 26-05-20 | 15:47 | 3

Stalin en Mao zijn niet bepaald populair in liberale kringen.

Rest In Privacy | 26-05-20 | 15:51

@Kuifje-naar-Brussel | 26-05-20 | 15:51:
Hun beleid anders wel... De manier waarop Rutte van 'grootste crisis' ooit naar 'grootste crisis ooit' hobbelt (CO2, stikstof, Pfas, corona) lijkt behoorlijk veel op Mao's beleid van Grote Sprong Voorwaarts naar Culturele Revolutie.. Allemaal grootse plannen o.b.v. gekte, hysterie en ellende die door de eigen maatregelen zijn veroorzaakt...

(ik ga er overignes vanuit dat je de VVD tot 'liberale kringen' rekent. Dat is wellicht niet duidelijk voor de objectieve beschouwer)

Antiquerulant | 26-05-20 | 15:57

Meer geld naar de hard werkende Nederlanders!

King Wasimoo | 26-05-20 | 15:47 | 1

Prima verkiezingsbelofte, die gebroken kan worden zodra de stembussen gesloten zijn.
Zie VVD bij de laatste verkiezingen. En ze trappen er met twee poten in.

Dick Luyenlomp | 26-05-20 | 16:03

GL met minimale marge 2e partij van NL, straks gaat Yasser nog denken dat ie iets kan.

_pacman_ | 26-05-20 | 15:46

Hahaha, die Ipsos toch! Binnenkort komt er een peiling van de PVV, FvD. U zult deze niet geloven. FvD leidt, VVD is een 2e en de PVV een 3e positie. GL en D'66 verdwijnen.

Thoth | 26-05-20 | 15:46 | 3

Inderdaad , dat geloof ik niet.

Haatgenerator | 26-05-20 | 15:48

Tuurlijk joh.
T is geen verkiezingstijd. Weet u de vorige verkiezingen nog? PvdA!

Is dit nog nieuws? | 26-05-20 | 15:48

De Nederlander vindt het gewoon lekker om genaaid te worden, is oud nieuws.

trekarm | 26-05-20 | 15:46

Wat is er mis met de uitkomsten van de enquete? De drammers van D66 dalen in zetels en de rijkbedeelde pensioenklagers van 50plus ook. Niets mis mee met deze uitkomst. Voor de rechts georienteerde kiezer is het gunstig dat de VVD de grootste blijft. Als er zetel zouden verdwijnen naar de PVV en FvD is dat alleen maar een verzwakking van een "rechts" blok. Niemand wil toch met deze twee partijen regeren. Een regering zal derhalve altijd uit een brede middengroep moeten komen en dat is het gunstig dat de enige serieuze rechtse kandidaat (VVD) groot genoeg is. Misschien wil niet iedere PVV of FvD stemmer dit lezen, maar een stem op deze twee partijen is eigenlijk een weggegooide stem want regeren zullen deze twee partijen nooit. Dan is de "second best" keuze gewoon de VVD

Kritisch_avrolid | 26-05-20 | 15:46 | 10

@TeeJee | 26-05-20 | 16:02:
Zoals we de VVD kennen, inderdaad.
Vroeger was het mijn partij, maar sinds ze links, pro EU en pro immigratie zijn geworden ben ik afgehaakt.
Thorbecke draait zich om in zijn graf.

Dick Luyenlomp | 26-05-20 | 16:06

@Kritisch_avrolid | 26-05-20 | 16:03:
Weet u wat pas echt naïef is? Stemmen op partijen die consistent uw vertrouwen hebben beschaamd, en dat al kabinetten lang blijven doen.

Daarnaast moet ik wel lachen wat betreft uw opmerking over klapvee. Gelet op de kadaverdiscipline bij de partijen, alsmede hoe de verscheidene partijtoppen wel even bepalen wie de kandidaten zijn en wie het moet worden, is er effectief geen verschil tussen de democratie binnen de PVV en die binnen de andere partijen. Een partijcongres voor de bühne, toch wel gezellig .

Rest In Privacy | 26-05-20 | 16:10

Wartaal man. Van een duidelijke eurofiel. Vvd is niet de beste keuze en ook niet de tweede keuze. Vvd is kudt voor ons land en onze vrijheid.
Kappen met de EU. alleen daarom stem ik al pvv.
En sls de pvv de verkiezingen zouden winnen en ze zouden net zo hard liegen als Trutte,krijgen ze mjjn stem nooit en nooit meer.

Ik zal vvd66 stemmers nooit begrijpen. Belogen en bedrogen worden en er op blijven stemmen. Stelletje hersenlozen.

anti-fatwa | 26-05-20 | 17:18
▼ 7 antwoorden verborgen

De VVD kan weer een paar corruptieschandalen hebben. Dat gaan we merken.

Rest In Privacy | 26-05-20 | 15:45

Nog even en de VVD is 50+ geworden.

De bejaarden kunnen niet meer stemmen. Ik denk dat Rutte met zijn toespraak over crimineel gedrag dat binnen dit kabinet geaccepteerd is zolang er niet wordt gehandhaafd hem veel stemmen oplevert van crimineel Nederland.

El Rico Grande | 26-05-20 | 15:44

Hoe komen deze opiniepeilers (& Maurice de Hond) aan hun telefoonnummers / internet respondenten? Vroeger ging dat eenvoudig met het telefoonboek, tegenwoordig zijn vaste lijn telefoons voor senioren. Bij het zoeken via internet is de interactieve inbreng automatisch groter: wie wil zijn politieke mening kenbaar maken aan zo'n Ipsos of De Hond en wie niet? De opiniepeilers van tegenwoordig dienen eens openheid te verschaffen hoe zij aan hun representatieve duizend+ tal komen. Het gevinger lijkt me te nat.

Eeuwig..Op..Vakantie | 26-05-20 | 15:44 | 1

Je kunt jezelf inschrijven. Door de grote aantallen worden trollen er wel uitgefilterd. En anders wel doordat ze confronterende antwoorden geven (bijvoorbeeld GL als voorkeur, maar dan tegen nieuwe biocentrales of zo).

ole guapa | 26-05-20 | 16:32

Ik denk dat pvv een stuk groter is/wordt dan hier in de peilings

Ruimedenker | 26-05-20 | 15:43 | 1

Bubbel. Nee.

Is dit nog nieuws? | 26-05-20 | 15:49

De vvd is nu groter dan alle linkse partijen bij elkaar. Waarom zitten de talkshowtafels nog steeds vol met pvda'ers en d66ers?

bamitoren | 26-05-20 | 15:43 | 3

VVD-ers mogen van Rutte niet in beeld. Die zouden het sprookje wel eens kunnen verpesten. En dat komt de grote roerganger niet uit.

demaup | 26-05-20 | 15:51

Vanwege het contactenboekje van de betreffende redacties.

koeberg | 26-05-20 | 15:54

Wiebes had laatst een flinke one man show.

bqbq | 26-05-20 | 15:59

Sjonge, jonge. Ik kom weer even langs in NL en dan krijg je deze bak azijn voor je knar.

Jullie willen ook gewoon niet anders, he?

Rest In Privacy | 26-05-20 | 15:42

VVD-PVV-FvD is opeens mogelijk, als er nog 6 zetels achter de gordijntjesbonus vandaan komt. (nu op 70 zetels)

tipo | 26-05-20 | 15:41 | 5

@Ruimedenker | 26-05-20 | 15:45:
Yep, eerst uitsluiten.
En als dat niet kan, alle echte veranderingen eruit onderhandelen op 1 of 2 dingen na, dan die 1 of 2 dingen gebruiken om het kabinet op te laten klappen op een opportuun moment.

De enige mogelijkheid om er wat van te maken, is als grootste partij die kabinets onderhandelingen in te gaan.
En dat gaat niet lukken op dit moment, als deze peiling klopt.

Rest In Privacy | 26-05-20 | 15:49

VVD wint er niks mee om met PVV en FvD samen te werken. Sowieso kan ik me geen samenwerking tussen Baudet en Wilders voorstellen. Die twee kemphanen vechten elkaar binnen de kortste keren het kabinet uit.

koeberg | 26-05-20 | 15:56

@koeberg | 26-05-20 | 15:56: Wilders is binnenkort uitgenodigd bij FvD om samen met Thierry een Q&A live uitzending te doen. Dus van vechten is volgens mij geen sprake.

Cunts-en-kitsch | 26-05-20 | 16:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Van 0 en generalei waarde. Er is nu geen aandacht voor politiek en men ziet alleen Rutte. Tegen die tijd zijn er al lang een paar grote blunders mbt corona naar boven gekomen en zullen andere partijen dit uit melken. Het CDA zet Wobke in en D66 Kaag. Beide premier waardig en likebel Begin maart zien we een totaal ander kaart. Nog los van de vraag of Rutte wel door gaat

JanP999 | 26-05-20 | 15:41 | 2

Zei Wobke niet dat het NIET de Nederlandse burger is die deze crisis gaat betalen ?
Misschien de Italiaanse of de Spaanse ?
Zou wel eens leuk zijn voor de (broodnodige) afwisseling !

A333aan | 26-05-20 | 15:43

Likable? Ik krijg juist weer koude rillingen van die Kaag. Vind daar echt niets likkables aan. Vergeleken daarbij vind ik Halsema nog sympathiek overkomen.

trottle | 26-05-20 | 15:49

Zou het soms komen door de voortdurende bewieroking van de mainstream richting de lachende leugenaar?

Nehemia | 26-05-20 | 15:41 | 2

Zeker, én het gegeven dat veel kiezers nog niet doorhebben wié uiteindelijk de rekening gaat betalen.

demaup | 26-05-20 | 15:46

Met dank aan het buklaaf journaille. Shame on you.

MikeTheBull | 26-05-20 | 15:40

Tjerries eigen schuld

klimaatsloper | 26-05-20 | 15:39

Wacht maar tot de recessie toeslaat.

van heinde en verre | 26-05-20 | 15:38 | 2

Die "tilt" Rutte over de verkiezingen heen!

demaup | 26-05-20 | 15:48

Die blijft achterwege tot na de verkiezingen, tot die tijd valt het allemaal mee en kan de staatskas wel een stootje hebben

Kachelboer | 26-05-20 | 15:49

Waar?

Rest In Privacy | 26-05-20 | 15:38

O ja, die gaan naar Hongkong.

Rest In Privacy | 26-05-20 | 15:42

GS doe anders hier even een verkiezingspoll houden. Lijkt me interessant.

Nehemia | 26-05-20 | 15:37 | 7

@Nehemia | 26-05-20 | 15:47: Wellicht een poging om de normale kiezer te ontmoedigen om naar de stembus te gaan als het zover is want de VVD 'wint' toch.

Ja dat zou ook kunnen. Waar ik op doel is de maatregelen die genomen zijn door het Coronavirus, dat mensen zoiets hebben van 'we kunnen er toch niks aan veranderen' en dan VVD stemmen want ze zijn niet ziek geworden. Ofzo.

Cunts-en-kitsch | 26-05-20 | 15:52

@Cunts-en-kitsch | 26-05-20 | 15:52: Ik denk dat het grote probleem is dat de mensen zich van alles laten aanleunen en dat als waarheid accepteren. Zolang ze de hypotheek maar kunnen betalen en Linda de Mol of Legomasters op TV is vinden ze het gescheten. Wie de media beheerst, beheerst de wereld.

Nehemia | 26-05-20 | 16:01

@Nehemia | 26-05-20 | 16:01: Ergens heb je gelijk. Ik woon in een straat met vrijwel alleen maar gepensioneerden en merk weinig protest tegen het gevoerde beleid. Dat is de andere kant van het verhaal dan weer, want zij kijken uiteraard alleen naar de televisie en dan hoofdzakelijk NPO.

Cunts-en-kitsch | 26-05-20 | 16:15
▼ 4 antwoorden verborgen

Deze peiling kan niet kloppen, we horen al lang op 55 zetels te staan.

Rest In Privacy | 26-05-20 | 15:36 | 4

@van heinde en verre | 26-05-20 | 15:39: Henk Otten.

Cunts-en-kitsch | 26-05-20 | 15:41

Als het straks beroerd gaat dan is het 'we' weg.

donkieshot | 26-05-20 | 15:44

Heel inhoudelijk...... *zucht*

Fatwabuster | 26-05-20 | 15:46
▼ 1 antwoord verborgen

Als de backbenchers van de VVD hun mond houden dan stijgt de VVD (dankzij Rutte) in de peilingen. Dat noemden ze ook wel de 'premiersbonus' als ik het goed heb.

GroetenVanUrk | 26-05-20 | 15:35 | 1

Sinds Ybeltje en Wybren zijn overgestapt naar het FvD doen we het inderdaad veel beter in de peilingen.

Rest In Privacy | 26-05-20 | 15:37

Allemaal gestuurde informatie. Geloof het niet, net als gratis geld.

Fantomas | 26-05-20 | 15:35 | 1

Elke informatie is gestuurd.

Is dit nog nieuws? | 26-05-20 | 15:50

Ik heb veel grafieken gezien de laatste tijd, maar dit is toch wel de meest verontrustende.

Computer_says_no | 26-05-20 | 15:34 | 1

Inderdaad, het is alsof Bouterse herkozen wordt in Suriname...

Analia von Solmsch | 26-05-20 | 15:40

Cruciaal zal de parlementaire enquête zijn. Die paar duizend onnodige doden en de ontmanteling van de economie gaan enorm veel stemmen kosten neem ik aan. Krijgen ze de enquête over de verkiezingen getild? Ik ben bang van wel.

Stevo365 | 26-05-20 | 15:34 | 1

Geloof je het zelf?

Rest In Privacy | 26-05-20 | 15:38

Hersendode vvders hebben hun ziel aan de groenlinkse duivels verkocht, dat moge nu wel duidelijk zijn. Groenrechts, zo noemden ze zich toch? Geen wonder dat ze Haga eruit trapten. Die had veel te veel common sense, dat konden ze daar niet aan. Vandaar zijn vlucht naar het FvD. En D66? Die hebben zowel hun neustussenschot als hun principes weg gesnoven, en zijn nu voornamelijk doende om coûte que coûte hun posities proberen te behouden binnen de coterie van BZ. Zal het Nederlandse volk ooit wakker worden? Nee. Dat leeft alleen nog bij vals en van staatswege geprogrammeerd sentiment.

isitsoornot | 26-05-20 | 15:33

Met uitzondering van Eric Wiebes zijn, naast onze premier, vooral ministers van niet vvdhuize in het nieuws. Delegeren is voor mietjes: verdeel en heers voor echte veroveraars. Chapeau.

Rest In Privacy | 26-05-20 | 15:33

Dit heet stemgedrag beïnvloeden, oftewel: nepnieuws. Een neppeiling. De gemiddelde man op straat wordt nooit gevraagd naar wat hij stemt en meegenomen in dit soort enquêtes. Is er bijvoorbeeld één reaguurder die meegedaan heeft aan deze enquête?

JackStick | 26-05-20 | 15:33 | 2

Yep.... ik zei de gek.
Maar mijn stem gaat naar FVD Annabel of PVV. Martin Bosman.
Je kunt je trouwens eenvoudig aanmelden bij het 1vandaag panel.

Zoezoef | 26-05-20 | 15:40

Ik heb me aangemeld op de peilingsite van de Hond. Niet dat dat veel uitmaakt qua stemvariatie.

Cunts-en-kitsch | 26-05-20 | 15:45

Het wordt eens te meer pijnlijk duidelijk. Dit volk is dol op Brussel. Ze gaan de gifbeker volledig leegdrinken.

Nehemia | 26-05-20 | 15:33

Wat betekent nou de horizontale schaal in dat brr-overzicht?

Jos Tiebent | 26-05-20 | 15:33

Met deze prognose zal het huidige kabinet wel snel ter ziele gaan onder aanvoering en op initiatief van heer Rutte. Daarna zal hij koning zijn.

vokfeez | 26-05-20 | 15:32 | 1

Daar zegt u iets !

demaup | 26-05-20 | 15:57

Druk bezig met Agenda 2030 !

A333aan | 26-05-20 | 15:32 | 1

Dat wordt hoe dan ook globaal uitgerold.

Nehemia | 26-05-20 | 15:59

Als dit echt waar is, dan is dit land compleet verloren. Wat erg. Niet te geloven. Wat hebben al die VVD-kiezers dan in hun hoofd? Ik kan het niet begrijpen.

pjisonline | 26-05-20 | 15:31 | 6

Ach,ik heb ooit op lokaal niveau een bestuursfunctie in de JOVD gehad,dus dan is het eigenlijk een kleine stap.

oldandwise | 26-05-20 | 15:52
▼ 3 antwoorden verborgen

Mark Rutte heeft naast de bijzonder kwaliteit dat hij misstanden probleemloos weg lacht en zijn verdienste dat hij liegen politiek salonfähig heeft gemaakt, toch ook onwaarschijnlijk veel geluk: hoe veel domme, kritiekloze stemmers met een slecht geheugen kan men zich wensen?

De verwarde man | 26-05-20 | 15:31

Duhhhh,
Ypsos peilt 1000 mensen, grote nep !
Trouwens, ik ga niet meer stemmen.
Grote nep en manipulatie !

A333aan | 26-05-20 | 15:31

Dat groene teringtuig heeft de boomers nog even nodig om hun dromen te betalen.
Daarna kunnen zij zichzelf op de borst kloppen.
Uitgekookte, egoïstische narcisten.
Daarna zullen zij weer door hun kinderen uitgekotst worden.
Cirkeltje rond.
Wijsheid komt met de jaren.

Ruimedenker | 26-05-20 | 15:30

Kabinet Ruttelllllllll.....

GaRFjes | 26-05-20 | 15:30

Typisch gevalletje nepnieuws

Mich2007 | 26-05-20 | 15:28

1 zetel voor AP, een andere partij. Wie kan dat zijn? De Partij voor de Toekomst wellicht?

staat het bier koud? | 26-05-20 | 15:27 | 2

Bij1

Degrelle | 26-05-20 | 15:32

Ze moeten dan wel echt het klimaat verbeteren, het investeringsklimaat. Dividendbelasting afschaffen.

stipjes | 26-05-20 | 15:27 | 1

Unilever said no.

Analia von Solmsch | 26-05-20 | 15:42

De milieu-activisten zijn al decennia geleden geïnfiltreerd in het onderwijs. Vanuit de UvA's naar de Hbo's naar het VO en last but not least, het basisonderwijs. De indoctrinatie was daarbij compleet. Alleen de vrije geest in het onderwijs weet zich aan deze doctrine te onttrekken. Wars van positie, macht en financieel gewin. Echter het overgrote deel van deze linkse activisten is altijd maar op een ding gericht geweest en dat was in korte tijd veel geld verdienen en op posities komen waar bestuurlijke macht hiervoor zorgde. Het ons-kent-ons vanuit studententijd tot verdere carrière onder de dekmantel van groen, duurzaam, klimaat, immigratie, progressief is hierbij gewaarborgd. Deze politiek is zo doorzichtig dat het schrijnend is. Bol van hypocrisie en de zucht naar geld en macht. Wanneer straft het Volk deze pseudo elite af en jaagt hen met pek en veren weg. De tijd dringt, anders is het met dit land echt over en uit.

De Evangelist | 26-05-20 | 15:26

Dit soort peilingen klopt toch geen flikker van. Dit is pas nepnieuws feeks ollongren.

zalkmarzegge | 26-05-20 | 15:26

In Spanje is het 'zwarte pieten' inmiddels begonnen.......

Spaanse politiebaas ontslagen na corona-onderzoek
De baas van de Guardia Civil in Madrid is door de Spaanse minister van Binnenlandse Zaken aan de kant gezet vanwege een rapport over massale bijeenkomsten in de dagen voor de lockdown. Politiebaas Pérez de los Cobos maakte het verslag in opdracht van de Spaanse rechtbank, dat een aantal grote bijeenkomsten voor de corona-uitbraak onderzoekt.

De rechtbank wil weten waarom de regeringsdelegatie in Madrid deze massale bijeenkomsten begin maart niet verhinderde. Daaronder was onder meer een meeting van de rechts-radicale partij Vox, een voetbalwedstrijd met 60.000 toeschouwers van Atlético en een protest vanwege Internationale Vrouwendag. Na dat protest bleken de vrouw van premier Sánchez en andere deelneemsters besmet.

Kort na deze gebeurtenissen ging Spanje vanwege de heftige uitbraak van het coronavirus op slot. Volgens het ministerie ontbreekt het in het gewraakte rapport aan 'neutraliteit' en moet de politiebaas daarom weg. Overigens gaat het gerechtelijke onderzoek wel door. Daarin staat de vraag centraal wat de regeringsdelegatie begin dit jaar precies over de besmettingen door het coronavirus wist.

De rechtbank wil weten welke informatie op dat moment bekend was gemaakt door het Centro de Alertas Sanitarias (het Spaanse RIVM). Het politierapport zou direct verwijzen naar de hoogst verantwoordelijke, directeur Fernando Simón. Vooral dat werd Pérez de los Cobos fataal.

Pérez de los Cobos had een lange staat van dienst bij het ministerie van Binnenlandse Zaken. Hij coördineerde onder meer het omstreden politieoptreden tijdens het Catalaans referendum. Vanmiddag werd bekend dat ook de nummer twee van de Guardia Civil opstapt vanwege zijn meningsverschillen met Binnenlandse Zaken.

Kwestie van tijd dat het hier ook gaat beginnen en dan moet dit kabinet, Rutte voorop, zich verantwoorden voor onder andere, het vroegtijdig naar de eeuwige jachtvelden sturen van opgehokte vereenzaamde bejaarden in slecht geventileerde omgevingen.
Kijken of er dan nog zoveel lof is voor de aanpak van de crisis door dit kabinet!

Fatwabuster | 26-05-20 | 15:26 | 4

Tsja Spanje. Dat land is ontzettend verdeeld. En die hebben zo'n extremist als Pablo Iglesias in de regering zitten. Dat is vragen om problemen.

Rest In Privacy | 26-05-20 | 15:33

Nou Kuif, gelukkig zijn we in nl niet verdeeld...

Bill le Koek | 26-05-20 | 15:56

@Bill le Koek | 26-05-20 | 15:56: Valt reuze mee hier.

Rest In Privacy | 26-05-20 | 16:13
▼ 1 antwoord verborgen

Als de rekening betaald moet worden zal dit snel gaan omslaan.

frank123 | 26-05-20 | 15:26 | 2

Dan is Rutte alweer gekozen, het keihard snoeien begint pas na de verkiezingen.

sprietatoom | 26-05-20 | 15:27

Demense hebben het niet door; die zijn al blij met een aalmoes uit NOW-regeling, of dat de terrassen per 1 juno weer open gaan, of er mag één persson weer bij oma bezoek -O dank u o grote roerganger Rutte! Mag het zorgpersoneel in verpleegtehuizen nu wel beschermingsmiddelen dragen?
!Nein! want die zijn voor de ziekenhuizen... - Oja! Nee, die gaan vóór!

Analia von Solmsch | 26-05-20 | 15:48

Als ik in mijn omgeving, aan maar liefst 1.048 personen, vraag waar ze op gaan stemmen is de CDA het grootst. Wat moet je nu met zo'n peiling dan? Als je een positief onderzoek naar homeopathie laat zien met zo weinig deelnemers is het land te klein.

Rest In Privacy | 26-05-20 | 15:25

Hoe hoger je komt,hoe harder je valt.
Ik wantrouw alle informatie via de staatsomroep als de pest(Corona).
We zullen zien of zij dit gaan waarmaken.

De Profundus | 26-05-20 | 15:25

Zelfmord natie !

acciuga | 26-05-20 | 15:24

En Baudet decimeert zichzelf ook gestaag. Die gaat straks niet verder dan 9 zeteltjes komen met dit tempo.

Shortganger | 26-05-20 | 15:24

Die nagemaakte Klaver was de afgelopen tijd niet van het scherm weg te slaan. Zappen hielp niet, zat ie weer op een ander net.

bqbq | 26-05-20 | 15:24 | 1

Weet u wat wel helpt?

jemagookniksmeer | 26-05-20 | 15:36

Nog een paar maanden en dan zijn we net zo democratisch als de CCP. Is dat ook een symptoon van het China virus?!

Herr_Kalashnikov | 26-05-20 | 15:23 | 1

CCCP (SSSR) bedoelt u?

IkwilJinekwel | 26-05-20 | 16:02

Meer droge zomers door klimaatverandering, volgens de NOS. Klaver wrijft in z'n handjes van plezier. Dat is nieuws dat hij stiekem graag hoort. Zeteltjes bij door stemmen van millennials en andere makkelijk te beïnvloeden wappies.
Ik zou bijna hopen op een maand met een overvloed aan regen.
Al zou dat natuurlijk ook de schuld zijn van klimaatverandering.

RickyLaRue | 26-05-20 | 15:23 | 3

Het klimaat verandert al sinds het bestaat. Alleen mensen houden daar niet zo van.

Rest In Privacy | 26-05-20 | 15:27

Tussen 2007 en 2011 hebben we een paar extreem natte en koele zomers gehad. Klimatologen konden toen niet hard genoeg benadrukken dat dit het gevolg was van klimaatverandering en dat dit onze nieuwe toekomst was: extreem natte zomers.
Is iedereen ondertussen alweer vergeten natuurlijk, want het collectief geheugen reikt ongeveer tot 3 weken terug...

jemagookniksmeer | 26-05-20 | 15:33

Dit land verdiend de VVD.
Ik stem ""blanco"" gewoon omdat het kan en toch totaal geen nut heeft om in dit land te stemmen.
VVD wordt de grootste en het land gaat gewoon naar de klote en dat is blijkbaar wat de meerderheid wel oke vind
Nou prima toch?

deugnietmee | 26-05-20 | 15:22 | 2

Angst is een uitstekende manipulator, mensen lopen dan blind achter de leider aan. Enige voordeel wat ik hier inzie is dat ik hoop dat veel VVD’ers nu denken dat ze snel de winst moeten verzilveren, want als de crisis voorbij is dan zakt de souffle ook weer net zo snel in elkaar. Dan zijn we in ieder geval van dit slechtste kabinet sinds mensenheugenis af!

kunstliefhebber | 26-05-20 | 15:27

De spelling gaat in ieder geval naar de klote in NL.

Erikjan79 | 26-05-20 | 15:30

Laten we het gvd niet hopen zeg

compleet nutteloos | 26-05-20 | 15:21 | 1

Heb vorige keer op het GVD gestemd, maar die haalde de kiesdrempel niet.

skoftig | 26-05-20 | 15:27

Heb toch het idee dat een deel van de FvD en PVV kiezers eigenlijk stiekem wel blij zijn dat er een ervaren bestuurderspartij in de regering zit. Je kunt een stuk rechtser beleid voorstaan dan de VVD als het gaat om immigratie, cultuur, de eu etc., maar toch opgelucht zijn dat er een stel degelijke bestuurders aan de knoppen draait op het moment. Voor de rechterflank is het hopen dat die hele coronacrisis niet de campagne begin volgend jaar gaat domineren.

Tashtego | 26-05-20 | 15:21 | 3

'wel blij is' moet dat zijn.

Tashtego | 26-05-20 | 15:23

Dankjewel, VVD-shill.

stoeptegels | 26-05-20 | 15:25

Rechtser beleid? Begin is met beleid.

Degrelle | 26-05-20 | 15:26

Huidige coalitie met deze stand 74, nog ff wat gebakken lucht van Rutte en ze kunnen gewoon door.

sprietatoom | 26-05-20 | 15:20

Ieder land krijgt wat hij verdiend. Boris Johnson, Donald Trump, Jair Bolsonaro, Jesse Klaver.

MisterMr | 26-05-20 | 15:20 | 1

Bolsonaro lijkt me wel een straf.

Rest In Privacy | 26-05-20 | 15:23

Rutte heeft altijd zijn woordje klaar, zegt nooit een onvertogen woord en de corona neemt af. Voila.
Het is alles beeldvorming.

Carmelita | 26-05-20 | 15:20 | 4

Jij ziet op GS ... dronken.... high ... goengerijg.. met doorst ... eigenlijk altijd

acciuga | 26-05-20 | 15:29
▼ 1 antwoord verborgen

Het zal weer zo'n taktiek zijn van de peilers! De partij die ze willen tackelen geven ze de hoogste en beste cijfers in de peilingen! Heeft in het verleden ook al goed gewerkt....

Drunken_Pumpkins | 26-05-20 | 15:20

Fantastisch nieuws!
Kan maar één ding betekenen:
Volk wil niet naar buiten.
Volk wil niet met vakantie.
Volk wil niet naar restaurant.
Volk wil geen vrijheid.
Volk wil graag geknecht worden.

Bolder | 26-05-20 | 15:19 | 2

Precies. Want men is bang dat men besmet raakt met een ongevaarlijk virus.

azijnseikerT | 26-05-20 | 15:26

Is het volk eeuwen gelukkig mee geweest.

De Profundus | 26-05-20 | 15:27

Oh noes! Mensen hebben een andere mening dan wij. En die mogen dan nog stemmen ook. We gaan er allemaal aan!

42 | 26-05-20 | 15:19 | 1

Vergeet niet dat zij allemaal dom zijn, want hoe kun je nou zoiets doen!

Erikjan79 | 26-05-20 | 15:20

Ik ken maar 1 iemand die ooit op de VVD stemde , die is nu geëmigreerd, beste keuze die hij ooit gemaakt heeft.

sodapoppin | 26-05-20 | 15:18 | 1

Wat een hufter. Eerst op de VVD stemmen en dan snel weggaan.

Rest In Privacy | 26-05-20 | 15:21

Geloof er geen reet van. Bij de verkiezingen voor het EP was ook opeens de PvdA de grootste. Wat zijn dat voor dwaallichten die de ene keer op de PvdA stemmen en daarna weer VVD? Dat D66 al 22 keer bij Op1 heeft gezeten heeft ook niet veel geholpen.

Piet Karbiet | 26-05-20 | 15:18

Hahaha, volgende week het nieuws dat de verkiezingen van volgend jaar worden vervroegd.

Rest In Privacy | 26-05-20 | 15:18 | 2

Dat zou mooi zijn. Dan heeft Maurice de Hond tenminste weer wat te doen.

Sqbar | 26-05-20 | 15:29

Voordat ongehoord Nederland in de ether komt. Scheelt ook weer een paar stemmen.

SlimmeBelg | 26-05-20 | 15:54

Het verbaast mij niet.
Vergeet niet dat meer dan 50% van de Nederlanders de sleepwet ook wel prima vond.

KutFilosoof | 26-05-20 | 15:18

Ik denk steeds vaker dat stemmen geen enkel nut meer heeft.
En steeds vaker: "Pleur maar op met dit kutland, we verdienen niet beter."

Eduardo- | 26-05-20 | 15:17

Als de uitkomst van de peiling ruk is, is de peiling ruk, daar is geen twijfel over mogelijk.

Schadenfreude | 26-05-20 | 15:17 | 3

In ieder geval wil de kiezer geen geld naar italie laten stromen. Dat is dan weer positief.
En ach, het is een peiling. Verkiezingen zijn pas in maart en de kiezer is duidelijk zwevende.

Bataafje | 26-05-20 | 15:23

@Bataafje | 26-05-20 | 15:23:
Een stem op de VVD is een duidelijk zwaktebod. Dat geld gaat in grote hoeveelheden onze landsgrenzen over, duidelijk. Naar Afrika, Italië en Spanje.
.
Eerlijk is eerlijk, Rutte heeft er een neus voor om het publiek te bespelen om zo het volk aan zich te binden. Verder dan die neus komt deze kneus helaas niet.

Ommezwaai | 26-05-20 | 15:39

Maar nog een klein jaartje voor de verkiezingen, het wordt een race tegen de recessie/depressie voor de VVD.

Harry Turtle | 26-05-20 | 15:17 | 3

Over 6 tot 9 maanden zitten we vol in de campagnes. Dan gaan mensen merken wat er allemaal stuk bezuinigd is, en gaat worden in de nieuwe prinsjesdagbegroting. Het EU-eindspel rondom de Covid-knikkers is dan ook gespeeld. Wellicht (hoop het niet) een tweede lock-down. Een nieuwe ronde voor the Orange man. De nieuwe koude oorlog met Chinazi's.
En dan is Rutte het 'rally around the flag'-effect wel kwijt. Kijken hoe de wereld er dan uitziet.

ole guapa | 26-05-20 | 15:22

Maar daarna zware bezuinigingen en forse lastenverzwaringen. Uiteraard alleen voor het werkende klootjesvolk. De happy few lacht zich de ballen uit de broek.

Degrelle | 26-05-20 | 15:23

@Degrelle | 26-05-20 | 15:23: Die voorzet is al weggenomen door het rapport van de belastingdienst waarin keuzemogelijkheden voor de verkiezingsprogramma's stonden. Daarin staat dat er bij de onder- en middeninkomens niets meer te halen is.

ole guapa | 26-05-20 | 16:35

Hoe dan? Hoe dan? De economie de vernieling in - de mense hebben het nog niet door dit gaat nog heel zuur worden.

Laten we maar hopen dat de vvd te vroeg piekt...

Enrique C | 26-05-20 | 15:16

Foutje. Het blijkt hier om het aantal fraudezaken per partij te gaan

Markutte | 26-05-20 | 15:16

Zelfvernietiging door structureel wegkijken bij verkiezingen. Is daar een woord voor?

de Voorzittert | 26-05-20 | 15:16 | 1

Als er toevallig iets leuks is op een andere zender, kijk ik ook weg tijdens de verkiezingen.

Erikjan79 | 26-05-20 | 15:21

Zolang er gratis geld wordt uitgedeeld alsof het zandkorrels op het strand zijn gelooft men het wel. Waarom zou je nog iets willen veranderen. En geef toe, geloofwaardige alternatieven zijn er ook niet.

Hadena | 26-05-20 | 15:16

Echt, demensen zijn allemaal te dom om überhaupt te mogen poepen. Wordt echt tijd dat btc gaat knallen, zodat ik mijn eigen eiland ergens kan kopen, want dit slet nergens meer op.

Yzord | 26-05-20 | 15:16

Massale verstand-verweking wordt desondanks niet genoemd als Corona symptoom. Raaarrrr....

Pierre Lebon | 26-05-20 | 15:16 | 1

Collectieve dementie noem ik het... Blijkbaar nog vele malen groter en gevaarlijker.

Ommezwaai | 26-05-20 | 15:35

De economische pijn moet nog gevoeld gaan worden door het klootjesvolk. Geduld. De verkiezingen zijn volgend jaar pas. Of nog later, als het aan de freule Ollongren ligt. Of helemaal nooit, als je de freule diep in de holte waar normaliter een hart hoort te zitten kijkt.

Stormageddon | 26-05-20 | 15:15 | 1

Of de economische pijn wordt kunstmatig over de verkiezingen heen getild.

Arachne | 27-05-20 | 00:20

Pritt gelooft nog in M5M wonderen

Guust Kadaver | 26-05-20 | 15:13

In mijn vrienden en kennissenkring is er 1 iemand die dreigt om op het FvD te stemmen. Maar die heeft dan ook een stradblad.

Rest In Privacy | 26-05-20 | 15:13 | 16

No shit, Sherlock.
Je hebt toch geen zonnesteek opgelopen hè?

RickyLaRue | 26-05-20 | 16:18

Berbaar heeft een strafblad!?

naraga | 26-05-20 | 18:02
▼ 13 antwoorden verborgen

Een knetterlinkse partij verreweg de grootste, doodeng.

boebidoeibi_mehmeh | 26-05-20 | 15:13

Het gaat fantastisch in Nederland, niets meer aan doen.

sprietatoom | 26-05-20 | 15:13

'De zetelverdeling is gebaseerd op onderzoek van Ipsos onder een representatieve steekproef van 1.048 stemgerechtigde Nederlanders'.

Rest In Privacy | 26-05-20 | 15:12 | 6

Hebben ze ter controle ook van deze 1048 stemmers gevraagd wat ze bij de vorige verkiezingen stemden, om zo te controleren of ze wel een representatief deel van de stemgerechtigde bevolking geraadpleegd hebben? De uitkomst van zo'n controlevraag zou verplicht meegepubliceerd moeten worden, kunnen we zelf controleren hoe representatief de steekproef was.

Wetenschopper | 26-05-20 | 15:19

Dat is net zo'n onderzoek dat in 2016 voorspelde dat met meer dan 90% zekerheid Hillary Clinton de verkiezingen in de USA zou winnen.
De volgende ochtend werden ze wakker. Vele hete tranen zijn geplengd toen.

Eagle0511 | 26-05-20 | 15:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Het volk heeft graag ‘sterke’ leiders die de beslissingen voor ze nemen en die ze duidelijk vertelt wat ze wel en niet mogen . Hoewel dictatoriale leiders als Stalin en Hitler hun land en volk naar de verdoemenis hielpen bleven ze tot zelfs ver na de oorlog populair en geliefd.

zuurtjeregen | 26-05-20 | 15:12 | 2

Stalin heeft zijn volk uit de poorten van de hel gewezen. Daarmee indirect de rest van Europa ook. Met een beetje omdenken heeft A.H. uiteindelijk toch gezorgd voor een soort van superrijk voor den Duitsers.
Kwamen het best uit de oorlog en zijn inmiddels de onbetwiste baas over dit eens zo mooie continent.

geen koning | 26-05-20 | 15:40

@geen koning | 26-05-20 | 15:40: Stalin heeft miljoenen mensen de dood ingejaagd, via verschillende opties. Volken van hun grond verjaagd, hongersnoden in scene gezet, goelags, geheime politie en goelags geëxploiteerd. Stalin is door FDR (ook een communist, was partijlid) omgekocht, met middelen, voorraden, en de belofte dat hij een flink deel van het grondgebied dat hij "bevrijdde" (onder de voet liep) mocht houden.

De gangbare redenatie is: "zonder de Amerikanen spraken we nu Duits".
Feit is: "zonder het zware en verbeten gevecht van het Duitse leger spraken we nu Russisch".

De geallieerden zouden elkaar in Berlijn treffen. Als de Stalin de kans had gehad (de plannen lagen klaar), was het doorgestoten naar de kust. Dan was de Atlantikwall een onderdeel van de gebiedsverdediging van de USSR geworden. Als Stalin niet door de USA omgekocht was om aan geallieerde zijde mee te vechten, had hij het verloop van de oorlog afgewacht en daarna met frisse moed westwaarts gemarcheerd. Europa lag in puin, de bevolking was moe gebeukt en zijn troepen waren vers en geïndoctrineerd.

Achter de Sovjet troepen bevonden zich NKVD leden, die soldaten executeerden als ze zich terugtrokken; om het even om wat voor reden.
De sovjet soldaat had dus de keus tussen of vechten met de duitsers en misschien sneuvelen, of terugtrekken en afgemaakt worden. Nog al wat Russische krijgsgevangenen zijn in Duitse gevangenschap (ook na de oorlog) ontsnapt om niet terug gestuurd te worden. Werden ze gepakt, dan werden ze rücksichtslos retour gezonden naar de USSR en verdwenen ze naar Siberië. Ironisch genoeg hoopten veel Russen (Europese) dat ze door de Duitsers bevrijd zouden worden van de bolsjewieken.

Na de oorlog, kreeg de USSR tientallen Duitse fabrieken en bedrijfsgegevens (de USA is de grootste nemer, operatie paperclip). De fabrieken werden letterlijk afgebroken, naar het oosten verscheept en daar weer opgebouwd.

Arachne | 27-05-20 | 00:18

Je valt van de ene in de andere verbazing!
De VVD 44, GL op 15? Wat? En de PvdD op 5?
Als je dat alles verwerkt hebt, is de genadeslag wel de PvdA op 13. Ploink. Ik ben even op uit.
-

Bernhard de II | 26-05-20 | 15:11

De peilingen en het coronavirus doen 50Plus geen goed.

RiesjeNooitGenoeg | 26-05-20 | 15:11

Kwestie van tijd dat de pijn van de door het kabinet over ons afgeroepen economische crisis, door dringt bij het kiezersvolk....... dan gaan die 17 en nog veel meer er harder af dan ze er in 3 maanden bij zijn gekomen.

Het is nog lang geen maart 2021!

Fatwabuster | 26-05-20 | 15:11 | 1

Inderdaad, ná de verkiezingen gaan we dat keihard voelen, als de buit binnen is.

Rest In Privacy | 26-05-20 | 15:19

Haha, lekker FvD niet meenemen in die boevenste grafiek

Premier Trutte | 26-05-20 | 15:11 | 2

Boeven inderdaad, mooie verschrijving.

Rest In Privacy | 26-05-20 | 15:15

Bewonderenswaardig dat een partij zoals D66 zo enorm gekelderd is. Ondanks hun dagelijkse aanwezigheid in OP1 of Beau waar ze kritiekloos "geïnterviewd" worden.

leo de pejo | 26-05-20 | 15:10

Wat een merkwaardige en onevenwichtige verdeling. Is er ooit eerder zo'n groot verschil tussen de nummer 1 en de daaropvolgende partijen geweest?
Nu ja, het is maar een peiling maar ik ben toch wel enigszins verbaasd.

staat het bier koud? | 26-05-20 | 15:10

De zesde partij van Nederland zakt ook aardig weg. Misschien moeten ze de wolf gaan verbieden in Nederland, dat levert vast forse stemmenwinst op.

Rest In Privacy | 26-05-20 | 15:10

Misselijkmakend dit.

jip_86 | 26-05-20 | 15:10

Je doet bijna alles verkeerd, en vervolgens word je door de goegemeente een schild gehesen alszijnde de Grote Staatsman en word je beloond met 44 zetels in de peilingen. Het is toch g********me niet te geloven. Om 1 van Rutte voorgangers maar eens te citeren: Dit land is ziek.

VanBukkem | 26-05-20 | 15:09 | 3

Je doet dus blijkbaar heel veel goed. Barry VanBukkem is schijnbaar niet de maat der dingen.

Rest In Privacy | 26-05-20 | 15:11

Ook gij VanBukkem? Je moet toch weten dat er buiten de Geenstijl-bubbel ook andere bubbels zijn? Bubbels waarin mensen bijvoorbeeld vinden dat Rutte het hartstikke goed doet? Je schrijft dat het niet te geloven is, maar uiteindelijk is het wel te geloven.

Overigens maakt het mij niet uit wie er in Den Haag aan de macht is of komt. De woorden 'eerlijke' en 'politicus' in één zin kan niet. Wie er ook zit, hij of zij zit er voor zichzelf. En als je dat wilt veranderen moet je ervoor zorgen dat jij er komt te zitten.

Rest In Privacy | 26-05-20 | 15:16

Never let a crisis go to waste.

Arachne | 27-05-20 | 00:00

Het “gewone” volk heeft prima door dat je in tijden van crisis beter een Rutte al MP km hebben. Dan een kwibus als Baudet. Die leeft sowieso in zijn eigen wereld. Van Wilders hoef je ook niks te verwachten. Dus iedereen met een beetje verstand en die niet links wil stemmen komt op VVD uit.

kw_nl2 | 26-05-20 | 15:09 | 6

Prima analyse, helemaal mee eens.

Rest In Privacy | 26-05-20 | 15:11

Ik stemde ooit VVD, maar toen ze linksaf sloegen ben ik de andere kant uitgegaan.

Crusher | 26-05-20 | 15:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Peilingen , zegt helemaal niets natuurlijk.

sodapoppin | 26-05-20 | 15:09

Geinig. Word vaak gevraagd voor het Opiniepanel. Deze keer dan net niet.....

Jasper293 | 26-05-20 | 15:09 | 2

Deze is van Ipsos, niet van het Opiniepanel.

Rest In Privacy | 26-05-20 | 15:14

GL op plek 2, het geeft aan hoeveel hersenloze idioten er hier vrij rondlopen.

Crusher | 26-05-20 | 15:09 | 2

Met betrekking tot GroenLinx:
“The fact that an opinion has been widely held is no evidence whatever that it is not utterly absurd; indeed in view of the silliness of the majority of mankind, a widely spread belief is more likely to be foolish than sensible.”

― +Bertrand Russell, Marriage and Morals+----

theo-is-dood | 26-05-20 | 15:24

Want mensen die op Mark "duizend euro" Rutte stemmen zijn namelijk geen compleet gehersenspoelde idioten of zo.

Mayka.Lovelace | 26-05-20 | 17:29

One way ticket naar de multiculturele, genderneutrale, veganistische, Eurofiele,1.5 meter 5g camerasurveillence samenleving. Het nieuwe normaal, genieten!

paulis | 26-05-20 | 15:08 | 3

Ik hoop toch dat de verstandige mensen uit de rechterflank van de vvd een keer gaan opstaan en zich tegen teveel linkse onzin gaan verzetten

Fijn_dat_je_er_bent | 26-05-20 | 15:10

Baantjes

mr_awesome | 26-05-20 | 15:14

Het is dat het mijn land is... Anders zou ik zeggen: op naar de afgrond ermee, we verdienen niet beter.

PaRaR | 26-05-20 | 15:08

Als de VVD dit vasthoudt tot de verkiezingen (onwaarschijnlijk) en GL de PvdA en SP leeg trekt (zou kunnen), dan kunnen we een kabinet VVD-GL krijgen.
Wat je er inhoudelijk ook van vindt; dat levert toch wel interessante politiek op.

koeberg | 26-05-20 | 15:08

Mijn moeder en mijn zussen stemmen op de dierenpartij. Weten niks van politiek of het partijprogramma en het interesseert ze ook niets. Dieren zijn lief dat is belangrijk. Anders was het wel groen links want bossen zijn ook groen en dat is belangrijk voor de zuurstof en zo.

Miesjke | 26-05-20 | 15:08 | 3

Hear hear! En die Jesse is zo'n leuke jongen!

MrLahey | 26-05-20 | 15:10

Behalve rupsen, nertsen en vleermuizen want die zijn stout.

zuurtjeregen | 26-05-20 | 15:13

haha klinkt bekend.

SP en Groenlinks stemmen want "we moeten allemaal maar wat socialer met elkaar zijn, en Jesse is zo'n leuke jongen".

naraga | 26-05-20 | 17:58

De staatsmedia hoopt wellicht op een zichzelf vervullende voorspelling?

Rest In Privacy | 26-05-20 | 15:08

Door de staatsomroep propaganda en te betalen hypotheken stemt een meerderheid van degenen rond de reaguurders toch klassiek.
Dit is een opzet om te zeggen; uitstellen verkiezingen mag, want we gaan toch aan kop. Dus we doen het niet voor onszelf.
En dan nog hoe eerlijk zijn verkiezingen vandaag de dag nog?

H0lland | 26-05-20 | 15:08

Peiling voor een verkiezing die over een jaar plaatsvindt. Pure flauwekul natuurlijk, maar wordt intussen gepresenteerd als realiteit.

Punksmurf | 26-05-20 | 15:08 | 1

Want u verwacht geen monsterzege voor de huidige coalitie + GL?
Ik vrees dat u de Nederlandse kiezer veel te hoog inschat.

jemagookniksmeer | 26-05-20 | 15:40

Hoop bange mensen in Nederland, zoveel is duidelijk.

Harry Turtle | 26-05-20 | 15:07 | 2

Mark moet ook beloont worden voor het uitmoorden van de verpleeghuizen (mondkapjes), voor de vele tienduizenden doden die vallen niet door Corona maar vanwege Corona, en voor het volledig (nutteloos) om zeep brengen van de economie.
Grote beloningen voor zo'n leider... toppie

ja-ja-nee-nee | 26-05-20 | 17:38

@ja-ja-nee-nee | 26-05-20 | 17:38: Nee, Mark wordt beloond voor het nemen van een verregaande beslissing en het alles op het spel zetten, tijdens de dreiging van een dodelijk virus. En de bonus is, dat ze denken dat Mark echt om hen en hun ouders/grootouders geeft.

Mark is de vleesgeworden held uit de actiefilms, superheldenfilms, chickflicks en romcoms. En hij houdt *hartje* oprecht van hen.

Arachne | 26-05-20 | 23:56

alle lavendelrukkers en pvv-meeuwen boos natuurlijk. En het is ook nog lekker weer vandaag.

Wat een prachtige dag!

HeinzKetchup | 26-05-20 | 15:07 | 1

Niet boos. Wel teleurgesteld in de NOS-tubbies die ik dagelijkse voor de tv zie hangen. "De wereld? Dat zie ik op tv en op de camping in Zuid Frankrijk."

TheBurnerMan | 26-05-20 | 16:12

Wat NOS staatspropaganda wel niet kan doen.
Kan Moskou nog wat van leren

Roger-Rabbit | 26-05-20 | 15:07

Peilingen zijn palingen.

Binnenbaan | 26-05-20 | 15:07

D666 faalhazen die van hlgbhg-partij leiding naar mocro-communistische partij leiding overgaan?

BenDeLier | 26-05-20 | 15:07

Misschien dat de kiezer VVD en GGD door elkaar haalt.

Earl_of_Doncaster | 26-05-20 | 15:07 | 1

Nou, scheelt minstens 2 letters.

Rest In Privacy | 26-05-20 | 15:08

Arm, arm land.
Maar we doen het helemaal zelf, dus geen medelijden. Ja, met de weldenkenden. En met mijn kinderen.

Lewis | 26-05-20 | 15:07 | 3

Uw kinderen stemmen net als de mijne op de kartelpartijen. Verstand komt pas met de jaren, maar dan is het te laat en is dit land leegeroofd door zuid europa en brussel. Maakt niet uit, wat resteert is islam.

Degrelle | 26-05-20 | 15:15

@Degrelle | 26-05-20 | 15:15: Mijn kinderen stemmen nog helemaal niet. Met de jongste heb ik het nog niet over politiek, de oudste denkt al verrassend zelfstandig en realistisch. En al was dat niet zo, zorgen zou ik me toch wel maken.

Lewis | 26-05-20 | 16:33

Elk volk krijgt hetgeen ze willen.

ja-ja-nee-nee | 26-05-20 | 17:35

Geloof er 0,0 van, maar als het "volk" dit wil is de rit naar de afgrond een stuk korter. Zo'n Klaver zonder opleiding die bang is kaal te worden.... dat moeten dan staatsmannen zijn????

grindbak | 26-05-20 | 15:06

Ik vermoed dat de PVV veel hoger uitkomt.

Tiscali-2 | 26-05-20 | 15:06

GL en VVD gaan prima samen qua milieubeleid, belastingverhogingen en ik zag ook wachtgeldgraaien dus waarom niet?

Moonwarrior | 26-05-20 | 15:06

Wat moet de VVD dan wél doen om uit de gratie te raken bij televisiekijkend hersendood Nederland?
Want het wil gewoon niet lukken. Ze blijven de kiezer bestelen, beliegen, intimideren, monddood maken en in de hoek drukken, maar hoe harder ze hun best doen, des te harder roept de burger: MEER!1! MEER!1! MEER!1!

jemagookniksmeer | 26-05-20 | 15:06 | 1

Je kunt er beter maar om lachen...

Haha, al die mensen die denken op een rechtse partij te stemmen.

Mayka.Lovelace | 26-05-20 | 17:26

Doen we goed. Op naar de 50 zetels, dan kunnen we een minderheidskabinet gaan vormen. Rutte 4, en daarna Rutte 5.

Rest In Privacy | 26-05-20 | 15:06

haha... hoe verzinnen ze het..!!!!!

Mich2007 | 26-05-20 | 15:05

Homo modernus is blijkbaar niet meer in staat zelfstandig te leven en zich aan te passen aan veranderende omstandigheden. Men legt het lot liever in de handen van een ander...

De Droit | 26-05-20 | 15:05

Alles beter dan CLICHé66

BASinnic | 26-05-20 | 15:05 | 2

Die komen helaas ook wel weer terug... zodra die een andere lijsttrekker hebben ..

Degrelle | 26-05-20 | 15:12

Per saldo doet het er niet toe of je stemt op VVD, PvdA, CDA, GL, CU of D66. Allen zijn islamofiele globalisten.

Mayka.Lovelace | 26-05-20 | 17:23

Ik vind vooral die twee zetels voor DENK heel apart...

Die partij moet ondertussen toch gewoon imploderen ?

Wijze uit het Oosten | 26-05-20 | 15:04 | 1

Waarom? Wat doen ze, ontdaan van alle turkse en moslim verwijzingen, anders dan andere partijen?

Arachne | 26-05-20 | 23:49

GroenLinks als 2e partij van het land....

kapotte_stofzuiger | 26-05-20 | 15:04 | 2

PvdA weer kleiner.

Rest In Privacy | 26-05-20 | 15:06

Wel een hoog winner takes it all gehalte, want er is maar 1 grote partij en dat is VVD. Ofwel: volgens deze peilingen is GL de grootste van de kleintjes. Tot en met SP zit het wel erg dicht op elkaar allemaal.

StiekemeBunzing | 26-05-20 | 15:07

en waar gaan die virtuele zetels van 50plus dan naar toe ? VVD ??? GL ????

WeirJack | 26-05-20 | 15:04 | 1

Allemaal naar Rutte lijkt t

Fijn_dat_je_er_bent | 26-05-20 | 15:05

Accepteer het maar, het gewone volk is zo door de media gemanipuleerd dat ze niet beter weten en niet beter willen. Als konijnen stokstijf in de koplampen blijven staren tot het te laat is.

2voor12 | 26-05-20 | 15:03 | 2

Ik heb sinds een paar maanden een hond. Die ik regematig 's avonds uitlaat. (Nee, geen zorgen, ze wordt ELKE avond uitgelaten, maar ik ben niet altijd de klos.) En dan valt het me op hóéveel mensen elke avond gewoon nog trouw achter den kijkbuis zitten. Ik ben daar zelf al zéker tien jaar, maar ik denk langer geleden mee gestopt, maar het is echt de overgrote meerderheid. Nu woon ik in een braaf burgerwijkje, maar toch.

Kortom: ik vrees dat je helemaal gelijk hebt.

Lewis | 26-05-20 | 15:09

@Lewis | 26-05-20 | 15:09:
Ach de TV. Alleen nog maar spelletjes en wat praatprogramma's waar alleen nog maar goedgekeurde links-politici, waar ik de VVD ook onder reken, ongehinderd hun leugens mogen komen spuien. NPO, RTL, het is allemaal hetzelfde gedram.
Het is stuitend als je weet hoeveel mensen nog denken dat het NOS Journaal onafhankelijk nieuws brengt.

2voor12 | 26-05-20 | 15:14

Dit is echt gewoon belachelijk...

Leyrann | 26-05-20 | 15:03

Mij hebben ze niks gevraagd.
Maar toch geloof ik wel dat peilingen een goede afspiegeling zijn. De meeste mensen volgen de politiek amper en geven er geen fuck om. Dan horen ze af en toe iets en dan denken ze: "ja, prima, VVD doet het wel goed volgens mij."

Timide_Aso | 26-05-20 | 15:03 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Volgens mij zijn we allemaal terminaal...

Zeiss | 26-05-20 | 15:02

Ohh dus de verkiezingen gaan wel door?

Denkhetnjet | 26-05-20 | 15:02 | 1

Haha yep... 1e waar ik ook aan dacht. Ollongren zal wel ineens haar zure klep dicht houden.

Petertie | 26-05-20 | 23:52

Ja, hoor vaak hoe geweldig Rutte het zou doen...

Carmelita | 26-05-20 | 15:01

Ik hoor een gejuich uit _Brussel en vanaf het Bloemeneiland opstegen, mijn kat kreeg zowat een hartverzakking.

Graaisnaaiert | 26-05-20 | 15:01 | 8
▼ 5 antwoorden verborgen

Of mensen willen graag totaal geleefd worden.
Of peilingen zijn fake news.

MaxiCosi24 | 26-05-20 | 15:01 | 1

Alles van D66 stapt over naar Klaver.

maSs | 26-05-20 | 15:08

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland