Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

"Integratie Marokkanen is een doorslaand succes"

Wakker. Koffie. Voor Rob Jetten een lekker slap bakje met twee superlatieven graag

De integratie van Marokkanen in Nederland is een DOORSLAAND SUCCES. Fair game voor alle Marokkanen die niet in Telegramgroepjes reppen over het zetten van kloesoes, het leggen van eitjes en het bezorgen van een kilootje sneeuw. Maar een DOORSLAAND SUCCES. Dat Jetten en die andere knakker wat andere partijtjes willen beroven (pun) van mocro-electoraat. Een DOORSLAAND SUCCES. Het avontuur van Christijan Albers in de Formule 1, dat was pas een doorslaand succes. "Deze week is het 50 jaar geleden dat Nederland en Marokko voor een bijzondere samenwerking tekenden: geregelde migratie van Marokkanen om in Nederland te komen werken. Die integratie is een doorslaand succes, want de nieuwste generatie Marokkanen doet het bijzonder goed." En dan als voorbeelden een rapper, een politicus en een voetballer - die speelt voor het nationale team van Marokko. Echt wel DOORSLAAND SUCCES.

Doorslaand succes

Geen doorslaand succes

Reaguursels

Inloggen

Vroeger had ik respect voor sommige D66-ers, zoals bijvoorbeeld Jan Terlouw of Van Mierlo. Het is misgegaan met Pechtold, die alleen bezig was met het zwart maken van politieke tegenstanders, en nooit wist te luisteren, laat staan te begrijpen.

Wat Jetten precies kan weet ik nog niet, maar het vermogen om na te denken is hem kennelijk niet gegund.

Pianoman | 16-05-19 | 01:08

En het berichtje hierna is
"Aantal autobranden stijgt, "jeugdgroepen en pyromanen" voornaamste daders"
En daarna
"Behandeling Hakim K. doorslaand succes
Verkrachter NDSM-werf al vanaf 9de levensjaar kutmarokkaan"

Geweldig succes!

Patatter | 15-05-19 | 21:36

Die clash zal er ongetwijfeld komen, daar maak ik me geen zorgen over. Waar ik wel benieuwd naar ben, is naar welke tak van "sport" deze werkloze criminele Marokkanen hun activiteiten zullen gaan verleggen. Ze moeten toch ergens hun "Northface" jassen en dure sneakers van betalen? Of halen ze die gewoon ergens uit een etalage? Zonder te betalen, natuurlijk. Of ze doen een "bommetje" bij een geldautomaat, zodat wij ouwetjes 40 km. moeten reizen om geld te pinnen.

oliebolletje123 | 15-05-19 | 21:06

Natuurlijk is de integratie een groot succes. In die zin dat het Nederlandse aandeel van de bevolking van de grote steden steeds kleiner wordt en er steeds minder noodzaak is om zich nog ergens op aan te passen. De Nederlanders die achterblijven mogen integreren in een samenleving die zij oorspronkelijk zo nooit hadden bedoeld. Jetten, dat gaat voor jou als homo nog leuk worden als de houding van de nieuwe Nederlanders jegens homosexualiteit zich niet meer beperken tot de AZC's, maar verankert in de heersende cultuur van de toekomst. Hopelijk zoek je dan geen toevlucht in de laatste witte bolwerken, maar zoek je dan je heil in de zo gewenst multicultisamenleving.

jochum1980 | 15-05-19 | 21:04

Omdat die Redouan T. "niets met Peter R. de Vries" van plan is ?
Halleluja zei geprezen - Wat een succes !

Wakker worden Ro-bot, FVD haalt je niet voor niets compleet in..

Nederlandop1 | 15-05-19 | 20:59 | 1

@Nederlandop1: als ik Peter R. was, zou ik toch blijven uitkijken.

oliebolletje123 | 15-05-19 | 21:08

Hallo Jetten, dat die drie het nu goed doen is geen reden om alle Marokkanen over één kam te scheren.

the haque warrior | 15-05-19 | 20:24 | 1

3 succes verhalen op de 300000 mislukkelingen. Als dit de definitie is van succes prima.

Jacktheflipper | 15-05-19 | 20:31

Nu trekt Rob Jetten al het vijandelijk vuur; dat is niet erg, want Roborob is natuurlijk een irritant mannetje. Maar er is ook een co-auteur van deze kletskoek en dat is Jan Paternotte, de D66 woordvoerder voor integratie. Het is dus een welbewuste partij-actie en geen losse flodder van Roborob.
Geen idee wat ze hiermee denken te bereiken. Al worden al die drugsrunners morgen lid van de Pinkstergemeente, het imago van de Marokkanen is voor zeker nog een jaar of twintig verpest. De mocro's zelf zie ik niet op D66 stemmen; als ze überhaupt al stemmen zal dat op DENK zijn (omdat ze zich niet realiseren dat dat een Turkenpartij is).

JvanDeventer | 15-05-19 | 19:59

En waar kunnen we deze geïntegreerde Marokkanen bewonderen? Ik ben ze nog niet tegen gekomen.

EUrofoob | 15-05-19 | 19:52

Dat is wel zielig. Probeer als ervaren ondernemer nog maar eens een klus te krijgen nadat Zuid-Amerikaanse drugsbaronnen reviews schrijven dat je zelfs voor hen te onbetrouwbaar bent.

W_F | 15-05-19 | 19:26

Yep, daarom komen zo'n 60% van de jongeren in aanraking met de politie. Maar voor Jetten & z'n clan is het een 'succes'. De overige Nederlanders - zonder de politici van de vorige eeuw - geloven er geen fu*k van.

Thoth | 15-05-19 | 19:02 | 1

Niet alleen 60% in aanraking met de politie, 63% van de gedetineerden is allochtoon.

usb stok | 16-05-19 | 09:16

Fijn dat Marokkanen steeds vaker een goed schooladvies krijgen. Dat zal absoluut helemaal objectief gaan want leerkrachten van de lagere school zijn niet links of rechts etc...

Zijl5824 | 15-05-19 | 19:02 | 1

Vergis je niet, dat advies heeft wel een grote impact omdat Marokkanen bekend staan om het netjes volgen van adviezen.

W_F | 15-05-19 | 19:35

Dat er na 50 jaar Marokkaanse import nog steeds gesproken moet worden over al of niet geslaagde integratie zegt genoeg.
50 jaar!
Er zijn genoeg immigranten die meteen aan het werk gaan en na anderhalf tot twee jaar foutloos en accentloos Nederlands spreken, gewoon naast hun vrouw lopen in plaats van ervoor, niet aan jurken of kopvodden doen, niet uitsluitend met hun eigen inteeltvolk omgaan, geen achterlijke godsdienst aanhangen en niet crimineel zijn. Dat regelt zichzelf, omdat er bij die mensen een wil is om er in het nieuwe land het beste van te maken en een minimale intelligentie.

JvanDeventer | 15-05-19 | 18:58

Moet dat niet een doodslaand succes zijn?

Gulliver | 15-05-19 | 18:46 | 1

Rassiest!

McSplutter | 15-05-19 | 20:07

Nederlandsche bestuurdersch. Een doorslaand succes

ArieR68 | 15-05-19 | 18:36 | 1

Vergeet justitie niet ook zo’n parel

Jacktheflipper | 15-05-19 | 20:59

Ja de bedoeling van het contract "Resolutie van Straatsburg" was dan ook dat WIJ kunnen leren van hun cultuur en er ons voordeel uit kunnen halen.
eunmask.wordpress.com/2012/02/27/de-e...

Rene046 | 15-05-19 | 18:31

Met de verkiezingen van volgende week in het verschiet zijn de gevestigde partijen zijn wel ontzettend radeloos. Eerst een Lodewijk Asscher, politiek leider van een ooit serieuze partij genaamd PvdA, met een petitie waarin hij meelift op het succes van Ajax en Ziyech door per petitie ervoor te pleiten dat laatstgenoemde blijft voetballen in NL en nu deze goedkope truc van Jetten waarin Ziyech weer opduikt.
Die lui zijn ten einde raad. Geschift!

Amsterdamsko | 15-05-19 | 18:26
-weggejorist-
Harrie7949 | 15-05-19 | 18:22

Rob Jetten slaat door. Baseert zich op data en statistieken waarvan de bronnen nergens te vinden zijn. Ook niet als je er om vraagt. De man is zo fake als zijn valse glimlach.

Koonkluk Huis | 15-05-19 | 18:18 | 1

U bedoelt dat u de feiten niet op een rijtje heeft. #fake

Red shirt | 15-05-19 | 19:00

Marrokanen zijn zeker een stuk succesvoller dan het overgrote deel van de NL bevolking. Als ik dat afmeet aan de prijsklasse van de auto's waar ze in rijden. De nieuwste Mercedessen en Golfjes genoeg in Rotterdam met Mocros achter het stuur

Rotterdammert1965 | 15-05-19 | 18:06 | 2

Dit zijn of huur auto's, door meerdere personen gehuurd .. of auto's betaald met of door drugs geld ..

Nederlandop1 | 15-05-19 | 21:03

Allemaal private lease...

Stephen K. | 15-05-19 | 21:55

En we zingen en we dansen en we zijn zo blij...... en nu allemaal.
Het is om je te bescheuren.

PopeyeKamper | 15-05-19 | 18:02

Ja, het is inderdaad een door-slaand succes......

Wienerschnitzel mit | 15-05-19 | 17:42 | 1

Doorslaan doen ze zeker, letterlijk

Rotterdammert1965 | 15-05-19 | 18:07

Jetten is by far de engste man in de TK. Qua uiterlijk en inhoud.
Hoe krijg je het voor elkaar om de invasie van Barbaren in Nederland een doorslaand succes te noemen? Of Jetten staat achter zijn woorden (en dan is hij blind of niet goed wijs) of hij slijmt om wat armzalige stemmetjes extra te scoren.
Nuff said.

xavier | 15-05-19 | 17:01

Integratie van islamieten zal nooit lukken. Onderwerping wel. Maar dan andersom.

D-Fens_1963 | 15-05-19 | 16:54 | 5

@Red shirt | 15-05-19 | 19:06: wellicht mankeert er iets aan uw waarnemingsvermogen en moet u behalve observeren eens communiceren.

D-Fens_1963 | 15-05-19 | 21:10

@Red shirt | 15-05-19 | 19:06:

U kijkt misschien wel, maar ziet derhalve toch niets, blijkt.

DankeSchon | 15-05-19 | 21:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Diversiteit is een feest. Frans Brusselmans

lingo star | 15-05-19 | 16:47

Door slaand 'succes'.

Shareholder II | 15-05-19 | 16:17

Criminelw statistieken en verhoudingen naar afkomst zijn ook meegenomen in deze conclusie? Wrom niet?

Maar uiteraard zijn er ook wel degelijk goede voorbeelden te noemen en waarneembaar, ontkennen we toch ook niet?

Jan, Leiden | 15-05-19 | 16:17

Laat Jetten eens een weekje meelopen op een A'damse basisschool.
Dan gaan die ogen misschien eens open.

Carmelita | 15-05-19 | 16:15 | 6

@Red shirt | 15-05-19 | 17:53: Ach gosj, meneer heeft ook gestudeerd, vast aan de UvA.

Blijf lekker dromen in je lalala diversiwonderland. Of nog beter je witte buurt en eens praten met die paar Nederlanders die nog in doorslaandsucceszwartewijk wonen. Dat zijn de mensen die opdraaien voor de samenleving zoals CP3O die graag ziet. RoboJette uit Beek-Ubbergen waar de enige Marokkaan de shoarmakoerier is.

Valt me nog mee dat die idioot vorige week de Marokkanen niet uitgebreid bedankt heeft voor het bevrijden van ons land.

5611 | 15-05-19 | 18:43

@Red shirt | 15-05-19 | 17:53: Heb je daar cijfers van? Bij mijn weten doen Marokkaanse vrouwen het net iets minder slecht, dat is niet hetzelfde als "fantastisch".

petersteenkamp | 15-05-19 | 18:57

@Red shirt | 15-05-19 | 17:53:
a) Wat doen ze daar zo fantastisch?
b) Ik geloof dat in die collegezaal de Marokkaanse meisjes wel apart van de (niet zo Marokkaanse?) jongens behoren te zitten.

JvanDeventer | 15-05-19 | 19:46
▼ 3 antwoorden verborgen

GIFLAM, klaar mee. Helemaal.

Verderkijkert | 15-05-19 | 16:13

Fake news

sjef-van-iekel | 15-05-19 | 15:42 | 1

Jup.

Shareholder II | 15-05-19 | 16:42

De feiten die hier bij vele genoemd worden zijn waar, Is dit dan nepnieuws van jetje, waar is Ollengren ?. Hoe komt het dat veel Nederlanders daar heel andere ervaringen bij hebben. Laatste vraag . Waarom accepteren we een politicus die deze vertekende beelden als waar neer wil zetten. In het land der blinden is eenoog koning.

foxhunter | 15-05-19 | 15:41 | 2

Het grootste deel van de bevolking ziet en ervaarbaar deze problemen en een links deel kijkt weg. Helaas heeft dat linkse deel het nog voor het zeggen in Europa.

BozePaarseMan | 15-05-19 | 16:32

Nee hoor, 1984 in optima forma:
Als je maar wilt zien, dat 2 + 2 = 5 is, dan is het ook 5.
"If everybody believes it, that makes it true".
Past helemaal bij d666.

Roadblock | 15-05-19 | 16:33

Tjongejonge wat schaamteloos doorzichtig selectief shoppen in data zeg. Tijd voor de feiten, yeah right. En dan komen met schoolprestaties van Marokkaanse meisjes en afnemende percentages bijstandstrekkers in 1 van de generaties. Maar dat is dan nog steeds 1 op de 15! O man wat een armoe. Dat krijg je met zo'n consulting partij. Je start met een conclusie en zoekt daar de ondersteunende argumenten bij..... OG-tjes noemden we dat.

Overall is het juist zwaar mislukt. Ze drukken onevenredig zwaar op de sociale voorzieningen, ze zijn onevenredig zwaar vertegenwoordigd in misdaadstatistieken en last but not least, ze helpen (samen met geloofsgenoten elders uit MENA) de sociale cohesie goed naar barrebiesjes met hun zelfverkozen segregatie. Dat balanceer je niet met 1 fokkking gouden kalf.

Gen. Maximus | 15-05-19 | 15:20 | 1

Helemaal juist.
Dit zijn van die onderzoekjes, die vlak voor verkiezingen op het stemvee worden losgelaten. Het valt helemaal niet mee, als je er tussen moet wonen.

bqbq | 15-05-19 | 16:05

Niks zo opportunistisch als de claim van het succes van een groep ophangen aan de prestaties van een sporter. Deze vlieger zou niet opgaan als Ajax geen kampioen was geworden en eerder dan vorige week woensdag gesneuveld was in de Champions League.
Als de verwijzing naar Ziyech valide is, dan is het evengoed valide om te beweren dat de integratie van Marokkanen mislukt is omdat noch PSV noch Feijenoord kampioen is geworden omdat daar Marokkanen voetballen.
Als succes verklaard mag worden door de deelname van Marokkanen, dan geldt dit ook voor falen maar dat is vast niet de bedoeling, toch?

Amsterdamsko | 15-05-19 | 15:19 | 1

U verwacht dat D66-ers logica kunnen volgen?

Roadblock | 15-05-19 | 16:35

Ja, natuurlijk zijn er langzaam meer Marokkanen die in deze samenleving meedoen. Over 50 jaar zal dat waarschijnlijk nog meer zijn. Dit weegt allemaal niet op tegen de negatieve (uiterst hinderlijke) aspecten die er zijn. Relatieve zware oververtegenwoordiging in de criminaliteit, uitkeringen en irritant gedrag naar anderen. De heer Jetten zou zich eens kunnen af vragen waarom deze negatieve aspecten totaal niet aanwezig waren/zijn bij bijv. Nederlanders die zich en masse na de 2e W.O. vestigden in den vreemde (Australië, Cananada etc)

Stratum | 15-05-19 | 15:15 | 4

@koter | 15-05-19 | 15:49:
Ik zou u bijna van boosaardigheid verdenken.
Laten we het maar houden op verregaande onnozelheid.
De kinderen van marokkanen hebben de slechte eigenschappen van Nederlanders overgenomen, en daarom zitten ze veel hoger in de misdaad statistieken. Right.
Ligt dat dan aan ergens beter in zijn, of aan aanleg?

Roadblock | 15-05-19 | 16:39

@koter | 15-05-19 | 15:49: Waarom is de arbeidsparticipatie van Turken in Duitsland veel hoger dan in Nederland en het aandeel in de criminaliteit veel lager ?

Stratum | 15-05-19 | 17:22

@koter | 15-05-19 | 15:49: Valide punten. Die Nederlanders spraken (meestal) de taal (Engels) en waren (meestal) redelijk opgeleid. Je kunt het inderdaad niet vergelijken.

ChupaChupa | 15-05-19 | 18:28
▼ 1 antwoord verborgen

Ik denk wel dat momenteel de Marrokanen beter integreren dan de Turken.

Bakje Friet | 15-05-19 | 15:15 | 2

Same difference

Gen. Maximus | 15-05-19 | 15:21

U vermijdt het woord wat niet genoemd mag worden en wat met een I begint.

Roadblock | 15-05-19 | 16:41

Integratie gaat niet helemaal goed denk ik..

Vandaag in Amsterdam:

"De man die wordt verdacht van een poging verkrachting en diefstal met geweld op de NDSM-werf vorige maand, onderging op dat moment een tbs-behandeling vanwege een eerdere verkrachting in Amsterdam-Noord.

Het gaat om de 27-jarige Amsterdammer Hakim K.

Al jong in aanraking met politie
De verdachte kent een langdurige hulpverleningsgeschiedenis en is behandeld bij verschillende instellingen. Hij kwam op 9-jarige leeftijd voor het eerst in aanraking met de politie. Op zijn twaalfde pleegde hij voor het eerst een diefstal met geweld. De nu 27-jarige man is sinds 2010 zes keer veroordeeld voor het plegen van openlijk geweld en een poging tot plofkraak. "

Badr Haary | 15-05-19 | 15:11 | 1

Daarbij opgeteld de misdrijven die niet werden vervolgd door het O.M, gelet op de opsporingspercentages Vrijwel zeker een veelvoud van de genoemde cijfers.

Stratum | 15-05-19 | 15:20

De Marokkaanse gemeenschap heeft zelfs wekelijks een uur zendtijd dat vrijwel geheel aan hen gewijd is: “Opsporing Verzocht”...

Brou Is Back | 15-05-19 | 14:56 | 1

Ja, en vergeet al de camerabeelden van particulieren waar de politie niks mee doet. Kunnen wel een marathon in de bios houden?

Badr Haary | 15-05-19 | 15:14

Rob Jetten is net een PEZ-dispenser, trek het hoofd naar achteren en er komt een snoepje uit. Dagenlang komen er 'open deur' uitspraken uit, allemaal holle phrases die ons het idee moeten geven van een PEZ, ik bedoel Rob, die boven de partijen uit dingen vindt 'die wij allemaal vinden'. Eigenlijk weer een Rutte. Die is ook premier geworden door het telefoonboek voor te lezen. Maar Rutte is de Nederlandse Rambo, die af en toe kirrend uit de bocht vliegt en dingen roept als 'doe normaal', 'ga weg', 'ik zou ze het liefst in elkaar slaan' en 'ja zuster nee zuster'. Heel Nederland is dan zo onder de indruk van onze macho-man Rutte dat men meteen slaafs het hokje van de VVD invult. Het wachten is dus op een of ander incident waar Pez, ik bedoel Rob dan ook iets flinks kan gaan zeggen. Ik heb wel wat suggesties:
bij een autobrand: 'joh, ik tief persoonlijk een blik benzine in je grafmuil'
bij hinderen van hulpdiensten: 'zal ik je es persoonlijk in mekaar kome ramme?'
bij het belagen van de homosexuele medemens: 'als ik je tegenkom, ik ram een Amsterdammertje in je coentunnel'
bij het belagen van de Joodse medemens: 'was hij Joods? Ik dacht dat hij uit Lapland kwam'
bij het verstoren van de openbare orde in het openbaar vervoer: 'effe dimme nou, die trein kan ook heel snel richting het oosten, snappie?'
bij de ontelbare conflicten met Erdogan: 'lust u nog een extra schepje koffie bij uw suiker?'

Datsun_Cherry | 15-05-19 | 14:50 | 1

Ik begrijp het niet helemaal. Kan het zijn dat wellicht je backspace het niet doet? Je schrijft: “ Pez, ikbedoel Rob.” Dan geef ik je de suggestie om Pez weg te halen en gewoon Rob neer te zetten. Is veel minder omslachtig.

azijnseikerT | 15-05-19 | 15:12

Kijk, daarom is D66 al jaren mijn partij niet meer. Als dit soort ballen dit brallen. Hoezo succes? We dreigen een volledig parallele samenleving te krijgen die ons van zwaarbevochten vrijheden willen afhelpen.

KielzogGrrrr | 15-05-19 | 14:46 | 3

Kleine correctie: die parallelle samenleving is er al; in elke grote stad zijn wijken te vinden waar de plaatselijke politie wijselijk uit de buurt blijft tenzij er echt doden vallen, waar je met de Nederlandse taal niet meer terecht kunt bij winkels, waar meisjes nauwelijks tot niet zonder hoofddoek over straat gaan, waar schoonmaakdiensten het niet langer lijken bol te kunnen werken, waar de huizen een zekere armoede uitstralen maar de bolides ervoor vrijwel allemaal niet ouder dan 2 jaar zijn en in een prijsklasse boven de €50.000 vallen, waar jongens in de zomer overdag nog steeds in gewatteerde jassen rondhangen en niet zichtbaar werken maar wél dure kleding schijnen te kunnen betalen, waar die enkele Nederlanders die er nog wonen, huren en dermate psychische problemen hebben dat de woningbouwvereniging het ook niet meer weet...
De lokale bewoners kunnen u zo naar deze wijken verwijzen. De lokale gemeenteraden kijken liever weg en willen hun potentiële electoraat niet tegen het hoofd stoten. De politiek in Den Haag woont ver van deze wijken en hoort nauwelijks van de ellende óf roept met overslaande stem islamofoob of racisme.
Wat wordt er aan gedaan? Niets anders dan op die wijken een kek labeltje plakken (diamant-wijk, groei-wijk, vogelaarwijk) om vervolgens nisiders een bak geld te geven om 'een rapport te schrijven' waarin uiteraard geen oplossingen staan, anders dan juist de klokkenluiders aan de hoogste boom te hangen.

EEnzame SchizofrEEN | 15-05-19 | 14:58

Overdrijf niet zo.

Red shirt | 15-05-19 | 15:59

@Red shirt | 15-05-19 | 15:59: Was het maar zo. Duidelijk dat jij niet bij mij in de buurt woont.

EEnzame SchizofrEEN | 15-05-19 | 21:32

Kijk iedere week naar Opsporing Verzocht op ned1. Ja een doorslaand succes in de misdaadlijstjes!!

Silvio488 | 15-05-19 | 14:46

Ze slaan inderdaad meestal door.

Zzzzooooffff | 15-05-19 | 14:45

Met nadruk op "slaand'.

Nuchternederland | 15-05-19 | 14:39

Zelfs criminelen (lees Mexicaanse Kartels) willen niet meer samenwerken met andere criminelen (lees Mocro Maffia). Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon wat afspraken na te komen. Mexicaan zegt, morgen ben je daar met het geld en ik breng de handelswaar. Mcoro op tijd, Mexicaan op tijd. Je geeft het geld en de Mexiaan de handelswaar, drinkt wat koffie vraagt hoe het gaat met de familie en je spreekt vaag af voor volgende week. That´s it, zelfs dat weten ze te verklooien.

EmilioEsteves | 15-05-19 | 14:38

Ze doen het zo fantastisch dat het oneerlijk is om hen mee te laten betalen aan de sociale voorzieningen van de 'witte Nederlander'. Zoiets zouden Marokkanen zelf moeten kunnen inrichten en bekostigen. Daarnaast zou er tevens een verdeelsleutel moeten zijn wanneer het gaat om de kosten van veiligheid. Marokkanen komen nooit in aanraking met politie en justitie en toch moeten ze meebetalen aan dat hele circus.

klowiepowie | 15-05-19 | 14:35 | 1

dat zou een goed item zijn voor verkiezingen; elke bevolkingsgroep zorgt voor eigen sociale voorzieningen. Dan eens kijken hoe snel een opgebouwd potje van de mehrekanen leeg geroofd is. Overigens ben ik dan van mening dat De normaal werkende Nederlanders groep redelijk vol zal blijven. helaas dat daar ook enge types tussen lopen

dorstig! | 15-05-19 | 15:14

Als de politiek plotseling zegt dat het goed gaat dan mag je erop rekenen dat er binnenkort meer gelukspareltjes worden binnengehaald.

Nivelleermarionet | 15-05-19 | 14:34

14 mei 1969 Wervingsverdrag NL-Marokko.
1969-1972 4000 Marokkaanse gastarbeiders gaan via wervingsverdrag werken voor o.a. DAF, staatsmijnen, Compaxo
1960-1970 20.000 Marokkanen al in Nederland buiten het wervingsverdrag voornamelijk van economisch achtergesteld Rifgebied met hoge werkeloosheid en social onlusten die met harde hand door de koning worden onderdrukt
1973-1977 Kabinet Den Uyl PvdA+KVP+ARP+PPR+D66
1975-1985 gezinshereniging mogelijk en moskee gaat een belangrijkere rol spelen
1977-1981 Kabinet Van Agt CDA+VVD
1980-1989 grote werkeloosheid door verhuizing fabrieken naar lage lonen landen, aantal van 72.000 naar 168.000
1982-1986 Kabinet Lubbers CDA+VVD
2019 400.000 vernederlandse Marokkanen in Nederland
Situatie nu gevormd door gezinshereniging+werkeloosheid door lagelonenlanden+moskee centraal+sociale zekerheid nog altijd beter dan Rifgebied en door de politieke partijen PvdA en D66, CDA en VVD

En RoboJetten van D66 zag dat het goed was

HetOorAakel | 15-05-19 | 14:33 | 2

Mooie opsomming zo, het 'grotere plaatje'. (Y)
Maarrrr, ik mis eerlijk gezegd wel dat wonderlijke verschijnsel van tegenwoordig waarin we met 'veilige-landers' uit die omgeving zitten die hier kansloos zijn wb. verblijfsvergunning maar veel amok maken (in Ter Apel rijdt er door dit soort droeftoeters bijv. een speciale bus met beveiliging omdat het uitschot zich niet kan gedragen) en in Hoogeveen zijn ze ook zeer blij met hun opvang van deze types.
Types die hier niet horen, niet welkom zijn en alsnog de crimineel uit gaan lopen hangen waar onze overheid gewoon geen antwoord op heeft. Dat uitzetbeleid is nl. nogal een dingetje (dat Marokko ze niet terugwil ook, maar da's een logische).

Gazzerop | 15-05-19 | 15:14

'2019 400.000 vernederlandse Marokkanen in Nederland'

Potentiële kiezers denkt dat enge joch.

maakjepunt | 15-05-19 | 18:58

Hoe groot is de stap van doorslaand succes naar doorgeslagen succes?

mozaard | 15-05-19 | 14:31 | 1

Als iets is doorgeslagen dan is dat doorgaans juist geen succes (meer).

kweethetooknietbeter | 15-05-19 | 14:33

'Ja maar, dat lag allemaal niet aan mij'. - Samsom.

EEnzame SchizofrEEN | 15-05-19 | 15:01

1x hand in hand met je vriend over een buurtplein in een Marokkanenbuurt lopen, Jetten.
1x maar.

Bert Konterman | 15-05-19 | 14:29 | 2

Dat durft hij niet, dat weet ik zeker!

Rdock | 15-05-19 | 14:31

En dat snap ik dus niet.
Dat een persoon als Jetten, die donders goed weet hoe deze bevolkingsgroep over zijn bevolkingsgroep denkt, zich bij de moslims aanschurkt, en de waarheid geweld aandoet.
Dan is mijn conclusie: Alles, maar dan ook alles voor de stemmen.

Roadblock | 15-05-19 | 16:46

Resolutie 1743.. dus natuurlijk gaat alles met moslims helemaal gaaf en goed. De bezetting vordert gestaag, precies zoals afgesproken in de resolutie en het marrakech pact.

Ton8695 | 15-05-19 | 14:27

Het zou een doorslaand succes zijn als partijen als D66, CU, PVDA en GL eens toe zouden geven dat de integratie van Indonesiers, Molukkers, Surinamers, Antillianen, Polen, Kaapverdianen en de meeste Turken redelijk tot goed geslaagd is maar dat van de Marokkanen totaal niet. Dat zit hem niet in de hoeveelheid energie, geld en goede wil van de politiek en de burgerij maar in het aard van het beestje. Een Marokkaan wil gewoon niet integreren omdat hij zich boven de rest van de maatschappij stelt. De zogenaamde 'infidels' zijn inferieur aan de moslim volgens de Marokkaanse cultuur en dat staat ook in een boek opgetekend. Marokkanen hebben een nationale sport en dat is het bloed onder je nagels halen, vooral in de politiek en bij het gezag. Daarnaast schuwen ze intimidatie, geweld, berovingen, drugs dealen en exploitatie van minderjarige vrouwen niet. Ze hebben praktisch een monopolie op dit soort delicten. Nee, niet iedere Marokkaan is zo, waarschijnlijk de meesten zelfs niet. Maar de statistieken liegen niet: het zijn er veel te veel die totaal niet integreren en crimineel zijn. Rob Jetten leest de statistieken kennelijk niet en roept maar wat uit angst enerzijds en het tegenoverstelde van PVV of Fvd te zijn anderzijds want anders heeft D66 geen bestaansrecht meer.

ILF2 | 15-05-19 | 14:27 | 3

Turken zijn net als Marokkanen alleen kunnen ze beter acteren alsof ze niet kwaadwillend zijn.

Ton8695 | 15-05-19 | 14:29

@Ton8695 | 15-05-19 | 14:29: Daarom schreef ik al: de meeste Turken. Zogenaamde Erdogan strijders vallen in dezelfde categorie als de zich misdragende Marokkanen uiteraard.

ILF2 | 15-05-19 | 14:31

Integratie Antillianen geslaagd?
Oh? Weet u wie echt hier de misdaadstatistieken aanvoeren?

Roadblock | 15-05-19 | 16:47

Geweldig! Zelfs in het criminele circuit worden Marokkanen als slechte partners gezien! Hahahaha! Ze worden gediscrimineerd tot in de drugshandel! hahahaha!

Marcel66664746 | 15-05-19 | 14:23 | 4

@Muxje | 15-05-19 | 14:34:
Er bestaat geen eer onder criminelen, dieven en verkrachters. Onze regenten halen al deze misdadigers binnen zodat wij (het volk) niet gaan zien wat voor giga criminelen ons land besturen.

Ton8695 | 15-05-19 | 14:40

@Ton8695 | 15-05-19 | 14:40:
Onze regenten gebruiken alles en iedereen om uit te buiten en om de uurlonen omlaag te krijgen en te houden. Alles om de democratie te wurgen.

Ton8695 | 15-05-19 | 14:42

@Muxje | 15-05-19 | 14:34: Met dien verstande dat Marokko niet in het Midden-Oosten ligt, maar onderdeel is van de Noord-Afrikaanse Maghreb.
.
En, zo zeggen de Fransen: “Le Maghreb, c’est du merde.”

Brou Is Back | 15-05-19 | 15:03
▼ 1 antwoord verborgen

Zag laatst Chantal bij de burgemeester van Arnhem. Niet mijn politieke vriend die man, maar wel diep respect voor wat hij heeft bereikt en waar hij vandaan kwam. Was ook bijzonder dankbaar voor de kansen die hij hier gekregen en benut heeft en nooit gehad zou hebben in Marokko. Natuurlijk hij is intelligent en hoog opgeleid, maar dat is geen excuus voor de minder slimme Marokkanen om dan maar crimineel te worden. Ken genoeg laagopgeleide autochtonen die een keurig leven leiden van een minimum inkomen.

Sunir | 15-05-19 | 14:19

O, de ironie. Natuurlijk zijn er zat voorbeeldige Marokkanen te vinden; we zijn tenslotte geen racisten. Maar mocht Rob Jetten ooit met z'n vriend hand in hand over straat lopen door Amsterdam, dan is de kans dat hij juist door Marokkanen een klap op z'n tinnen hoofd krijgt onevenredig groot. Door dit treurige feit schijnbaar schouderophalend opzij te leggen om al wegkijkend een paar magere succesverhaaltjes te promoten gaat ten koste van z'n laatste greintje geloofwaardigheid.

LaPetite | 15-05-19 | 14:11 | 14

Red shirt weet het allemaal heus maar hoopt dat het tij nog keert. Peterselie in de oren en schreeuwen.

CalamityJane | 15-05-19 | 17:27

@Red shirt | 15-05-19 | 15:11: Van de linkse F-side Shirt. De rollen zijn omgedraaid. Beetje bij blijven. Jonge man en zo onwetend.

CalamityJane | 15-05-19 | 17:28

@Red shirt | 15-05-19 | 15:07: ''Wanneer iemand de wet overtreedt dan is het aan het om en de rechter om daar tegen op te treden. Het is onzinnig om daar een bevolkingsgroep op af te rekenen.'': Met andere woorden Red Shirt: wel het 'succes' van 3 Marokkanen goed laten afstralen op die hele bevolkingsgroep, maar bij een oververtegenwoordiging in welhaast alle criminele statistieken allemaal ons mondje houden?

LaPetite | 15-05-19 | 17:45
▼ 11 antwoorden verborgen

.. maar goed. Nederland is inmiddels wel gewend aan de dagelijkse bijdrage die iedereen verwacht bij "marokkanen".
Moeilijker wennen vind ik schadelijke politici op voor de samenleving gevaarlijke plaatsen. Zoals het dolle kuiken van '66, de kloon van Justin Trudeau, de penthouse-bewoner, prinses Ollongren, Hans Brusselmans en nog vele anderen.

Jan Passant mk2 | 15-05-19 | 14:08

Ik wil headdesken maar al mijn bureau’s van de afgelopen 20 jaar zijn al kapot geheaddeskt. Dat is pas een doorslaand succes.

Stormageddon | 15-05-19 | 14:07

Behalve wat excessen als oververtegenwoordiging in de misdaad en de intolerantie tegenover lghbti, gaat het hartstikke goed!
Ondanks alle vooroordelen!
Ja, Jetje, het wordt steeds leuker in Nederland.
Zou het zo kunnen zijn dat die vooroordelen ergens vandaan komen?

Analia von Solmsch | 15-05-19 | 14:07

Maarre, die eitjes aan deurgrepen zijn dus afkomstig van Albanezen, of Albaniërs, hoe noem je die gasten. Gaat goed dus.

hotnot | 15-05-19 | 14:06 | 2

Ook moslims, dus wat maakt het uit?

Roadblock | 15-05-19 | 16:50

@Roadblock | 15-05-19 | 16:50:
Die Albanezen zijn net zo streng moslim als ik katholiek ben.
Dus dat valt wel mee en is in ieder geval een vooruitgang.
Maar ze zijn wel keihard en huilen niet zo snel als mocro's.

Mr. Happy | 15-05-19 | 19:15

"Wat is ons land zonder Ali B, Hakim Ziyech en Khadija Arib?
Hoog tijd voor de feiten: de integratie van Marokkanen in Nederland is een succes. Ondanks alle issues, vooroordelen en discriminatie"
.
Oke, dus als een ander over Islamitisch terrorisme begint, oftewel het negatieve aspect van de Islam belicht, dan is Rob Jetten de eerste die zal zeggen dat het maar een klein deel van de moslimgemeenschap betreft, en het overgrote deel geen terrorist is. Maar, als hij daarentegen zelf over succesvolle moslims begint, oftewel een positief perspectief erop nahoudt, is het ineens blijkbaar totaal niet relevant dat het maar een zeer klein deel van de moslimgemeenschap is. Koekoek!

JackStick | 15-05-19 | 14:06

Ze doen het inderdaad uitstekend op de onderdelen verkrachting, berovingen, mishandelingen en terrorisme.

Musashi | 15-05-19 | 14:04

Doodslaand succes zullen ze bedoelen...

Calastir | 15-05-19 | 14:02

Hassan II heeft destijds de Rif onderklasse naar Nederland laten gaan. Lieden waar Marokko ook niets mee kon en hij was blij van ze af te zijn. Wij hebben hier de lowest of the lowest gekregen die het in hun land van oorsprong ook nooit zouden maken. Heb veel in die streken gereisd en het enige waar ze van leven zijn de wiedplantages en het geld uit Holland; verder is er niets.

Jan Bennink9906 | 15-05-19 | 14:01

Probeert de marokkanen te paaien om nog even op D66 te stemmen. We hebben al met de PvdA gezien hoe dat afliep ..

Beefbus | 15-05-19 | 14:00

Heeft de belangenorganisatie voor Nederlandse drugsdealers al gereageerd?:
They took our jobs!

Olleke | 15-05-19 | 13:59

Verder is het allemaal heel goed uitgerobotiseerd.
D66 staat op enorm verlies, en dus proberen ze nog wat kizeres te behouden/weg te snoepen bij de PvdA door wat van ditsoort aloude loze mantra's te verkondigen. Er is altijd wel een babyboomer die denkt "Laat ik voor de verandering eens Robot stemmen". Veel zal het niet uitmaken, maar alle beetjes helpen.

kotelet | 15-05-19 | 13:58

Ze houden in ieder geval instaties, politie en het recht systeem aardig aan de praat. Daarbij vergeten ze niet de bezettings-graad van het gevangenis wezen op te krikken. Kortom er is veel werk! Aan de slag voor de (criminele) Marokkaan, een groot succes! Bedankt!

ikdenkwat | 15-05-19 | 13:58

Marokkanen. Ja, die slaan wel door. Om het minste of geringste. En dat niet alleen. Ze kopschoppen er ook bij. Of lees ik het misschien verkeerd?

Zwezerik | 15-05-19 | 13:57

M'n schoonmoeder die achteruit rijdt is ook een succes. Het is maar net hoe snel je tevreden bent of hoe bekend je bent met de betekenis van het woord succes.
In dit geval is het niet, of zoals Van Dale zegt:
1 goede afloop, uitkomst of uitslag. 2 iets dat goed afloopt.
Je moet wel ernstig last hebben van het Groen Links syndroom om de integratie van Marokkanen een succes te noemen.

donkieshot | 15-05-19 | 13:55

"Het roepen van Allahu Akbar op de Dodenherdenking in Amsterdam Nieuw-West was eigenlijk geen verstoring, vindt Ayat Zaki van Denk."

Aldus de televaag.
Koren op de molen van Rob jetten dus, prachtig voorbeeld van geslaagde integratie, toch D66?

Yumi | 15-05-19 | 13:54 | 2

in Vught was er toch een alluh Akbar koor vanuit de aangrenzende ebi/terroristen inrichting tijdens de dodenherdenking bij kamp Vught.. in Adam west blijkbaar ook..

fikkieblijf! | 15-05-19 | 14:00

Dat zij meer bidden en naar de moskee gaan komt voor mij niet onlogisch over want dit is de enige manier om het gejaagde westerse manier van leven onder het juk van het neoliberalisme even achter te laten om een brand-uit te voorkomen waar de halve samenleving mee kampt.

ProAsfalt | 15-05-19 | 13:54 | 1

Denk dat het percentage burn-out bij marekane vooral van toepassing is op de hoeveelheid auto's die in de fik worden gezet.

Beefbus | 15-05-19 | 14:02

D66, Rob Jetten heeft gewoon gelijk. Aan de hand van 3 mensen kan hij stellen dat een hele bevolkingsgroep het goed doet.
Aan de hand van 3 mensen kan je ook zien dat een bevolkingsgroep het niet goed doet. Zo maar drie voorbeelden: Francisco van J., Ronald B., Thijs H.
Nederland wordt dus gewoon verrijkt met de Marokkanen.
De door Geert Wilders gestelde vraag 'meer of minder Marokkanen' is dan ook terecht door het D66 tribunaal afgestraft.

El Rico Grande | 15-05-19 | 13:53

Wat is er aan de hand met Jetten? Zou het dan toch een robot zij die geprogrammeerd is om eens in de week iets absurds te roepen? Of is D66 politieke zelfmoord aan het plegen met de verkiezingen in het vooruitzicht?

RamondeM | 15-05-19 | 13:53 | 1

Zijn algoritme verbiedt het om ook maar iets te hebben met de realiteit. Digitaal ‘66.

Carryon | 15-05-19 | 14:05

De nieuwe fascisten, waarvan het dolle kuiken van '66 er met enige waarschijnlijkheid ook een is, doen de meest bizarre uitspraken. Alles wat in Amerika gebeurt, dat gebeurt hier een paar maanden later ook - de stunten die genoemde beweging (democrats) daar uithaalt om de macht terug te grijpen zijn het bizarre voorbij en overschreden het criminele.
www.youtube.com/watch?v=MEoIuifVm40

In welk laboratorium overigens is het kuiken van '66 uit de reageerbuis gekropen?

Jan Passant mk2 | 15-05-19 | 13:50

Men/je weet helemaal niets van Marokkanen en of Turken. Het is niet te meten wanneer ze beschermd worden tegen voor hen onwelgevallige zaken. Bevochten vrijheden worden opgegeven om deze nieuwkomers maar niet voor de voeten te lopen. Stel we gaan gewoon grapjes maken over de profeet zoals ook over b.v. Jezus gebeurt. Of we maken leuke cartoons. Of we staan gescheiden zwemmen tussen mannen en vrouwen niet toe etc.etc.
Kijk dan krijg je een goed meetpunt van hoe doorslaand succes het allemaal is.

Mariolo | 15-05-19 | 13:49 | 2

de islam is een mooi voorbeeld hoe het mis kan gaan met de mens als 'heilige boeken' letterlijk geinterpreteerd worden. Islam is het verst verwijderd van de werkelijkheid

pigadaki | 15-05-19 | 13:54

@pigadaki | 15-05-19 | 13:54: wat zou er gebeuren en wat zou het ons vertellen over het doorslaand succes van integratie, wanneer zo'n "heilig boek" samen met de bijbel in de fik gestoken worden op b.v. de dam in A'dam?

Mariolo | 15-05-19 | 14:08

De strekking is eerder dat Marokkanen doorslaan. Ze zijn nogal doortrapt. Op meerdere manieren vatbaar.

Olleke | 15-05-19 | 13:49 | 1

Het is inderdaad een vaardigheid om door te gaan met liegen terwijl het bewijs tegen de leugen metershoog voor je ligt. De gemiddelde Nederlander staat daarvan versteld - en krijgt in de adempauze een reeks beschuldigingen terug waardoor de adem nog verder stokt.
Het is een techniek die in het westen vergeten is door iedereen van 5 jaar of ouder. Maar het werkt.
Het dolle kuiken van '66 refereert daar niet aan, maar maakte vast aantekeningen.

Jan Passant mk2 | 15-05-19 | 13:57

Het was een succes geweest als de gastarbeider van destijds weer terug was gegaan en hier geen gezin had gesticht. Helaas zitten we nu met een bende criminele Marokkanen die enkel teruggaan naar hun vaderland als ze gezocht worden door de politie voor extreme misdaden.

Nederland80 | 15-05-19 | 13:47

"Wat is ons land zonder Ali B, Hakim Ziyech en Khadija Arib?"

Nou, nou?

kotelet | 15-05-19 | 13:47 | 4

Nederland?

Schoorsteenveger | 15-05-19 | 13:58

Ali B dankt zijn bekendheid omdat hij door Borsato aan de paardenstaart het podium opgetrokken werd met z'n War Child project. Zelf is Borsato bekend geworden door Hennie Huisman die hem Billy Vera liet imiteren. Hennie Huisman is weer bekend geworden door zijn paard Snuitje, en als drummer van Lucifer waar hij terecht uitgeflikkerd werd omdat hij niet muzikaal was.

En dat, dames en heren, betekent Ali B voor Nederland. Waar zouden we zijn zonder hem? Misschien een stukje hoger op een ladder naar keuze. Maar Rotob Jetten vindt van niet.

Jos Tiebent | 15-05-19 | 14:20

Arib is liev,vraag dat maar aan Bosma. En Ali B voegt net zo veel toe als Dries Roelvink of Frans Bauer.
Het is mijn muziek niet en Ziyech speelt voor de verkerde club(beide teams) Maar de drie voorbeelden die je opnoemt voegen wel wat toe. Men werkt, draagt waarschijnlijk gewoon belasting af en geeft(buiten wat oorkanker door kutmuziek) geen overlast.
Ga nu de goede voorbeelden niet afzeiken want wat voegt Baudet toe aan de maatschapij? Of die dikke rechtse presentator? De bijdrage aan de maatscappij hoeft niet meer te zijn dan je broek op te houden,andere mensen niet tot last te zijn en te zorgen dat een overheid je ook niet te lastig maakt.
Als de meeste Marokkanen dat zouden doen maakt het mijn geen reet meer uit.

miko | 15-05-19 | 14:47
▼ 1 antwoord verborgen

Religies zijn eeuwen oud en vaak gebasseerd op hoe men toen dacht en dacht dat het goed was. En dan vraag ik me in een filosofische bui me wel eens af; stel dat de religies nu pas zouden ontstaan, wat zou er dan in de Heilige Boeken komen te staan? Even de klimaatreligie buiten beschouwing gelaten.

kweethetooknietbeter | 15-05-19 | 13:44 | 12

@ProAsfalt | 15-05-19 | 14:05: De vraag is niet of je naar de H of de H gaat, de vraag is of je Nu Hier bent... of nu Grimm, Mo, Johannes, Bu of Mozes daar een leuk verhaal over hebben verteld is niet relevant, wel leuk om te lezen maar je hebt daar Nu niets aan....

hetgingperongeluk | 15-05-19 | 14:10

@Parel van het Zuiden | 15-05-19 | 14:06: Zoals Bach, Camus, Russel, Nietzche, Einstein en Kant bijvoorbeeld?

hetgingperongeluk | 15-05-19 | 14:14

@hetgingperongeluk | 15-05-19 | 13:55: niet waar! religies zijn ontstaan omdat de kennis van de voorouders op een x moment werd opgeschreven en op een weer later moment ineens tot dogma werd verheven. Daarom slaat de mens ( euhhh vooral de moeslim) eeen ander mens nu met de Boeken en de Profeten om de oren. Hoe dan ook; Jezus heeft nooit bestaan maar er zijn er wel 1000den geweest en die waren niet zelden dames. Dat wordt ff nadenken voor al wokiwokies

pigadaki | 15-05-19 | 14:26
▼ 9 antwoorden verborgen

Het immigratieverdrag met Marokko betekende vooral dat de koning van Marokko van die vervelende Berders af kon komen door ze naar Nederland te sturen. En niet de werkgever, maar Marokko mocht de migranten uitzoeken. Dat hield niet meer in dan dat er even in de mond werd gekeken of ze al hun tanden nog hadden.
Eenmaal in Nederland wilden de Marokkanen helemaal niet integreren. Ze wezen zelfs aangeboden sociale huurwoningen af als er te weinig Marokkanen in de buurt woonden. En om langdurige integratie te voorkomen geven ambtenaren van de burgerlijke stand bij de geboorte automatisch de gegevens door aan het consulaat zodat ze automatisch 2 paspoorten hebben. Zelfs na 3 generaties.

Osdorpertje | 15-05-19 | 13:44 | 1

Da's niet helemaal waar. In een VPRO programma ging het daarover en werd een filmpje getoond waarin een Nederlandse mijnheer aan de 'sollicitanten' een paar vragen stelde en bepaalde of die peroon mocht komen of niet. Wat je heel duidelijk merkte was, dat zodra er eentje was die relatief wat slimmer uit z'n ogen keek, en een NEE werd. Werkelijk de meest achterlijken mochten naar Nederland komen.
Interview van Jaap van Meekren met S.E. Jongejan over de werving van gastarbeiders in Marokko:
www.vpro.nl/speel~WO_VPRO_035704~avro...

McMarx | 15-05-19 | 14:01

De Marokkaanse collega's met wie ik wel eens een biertje drink zijn het daar niet mee eens, maar dat zijn dan ook afvallige nestbevuilers.

JTKDM | 15-05-19 | 13:43

Eigenlijk is de redenatie vergelijkbaar met;

roken is niet slecht voor je want ik kan je zó drie voorbeelden noemen van mensen die hun hele leven 3 pakjes per dag hebben gerookt en op hun 93ste nog steeds alive and kicking zijn.

Dutchbeaurouge | 15-05-19 | 13:41 | 4
-weggejorist-
istus | 15-05-19 | 14:01

@McMarx | 15-05-19 | 13:54: Oef, dat is zo lang geleden.... ik denk van Tesla.... maar dat weet ik niet zeker....

hetgingperongeluk | 15-05-19 | 14:03
▼ 1 antwoord verborgen

Ook zijn allochtonen een stuk mondiger geworden, waardoor ze steeds beter voor zichzelf kunnen opkomen in onze kneiterharde, guurrechtse maatschappij: www.telegraaf.nl/nieuws/3590680/rotte...

FrankVeer | 15-05-19 | 13:40

Het zijn wel echte recordhouders op het onderdeel pinautomaten opblazen en op nog vele andere disciplines dat met geweld te maken heeft.

blauwe zander | 15-05-19 | 13:40

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.”
― Mark Twain

Yie_Ar_Kung_Fu | 15-05-19 | 13:40

Zeker een doorslaand succes..... Gisteren niet eentje in Opsporing Verzocht....... oh wacht....

Fatwabuster | 15-05-19 | 13:39 | 1

Fatwabuster | 15-05-19 | 13:39 | reageer
Inderdaad, er was gisteren geen opsporing verzocht wegens songfestival. Alleen maar het nieuws dat Redouan Taghi weer een misdaadverslaggever op zijn dodenlijst heeft gezet. Geen nood, volgende uitzending wordt het dubbel en dwars ingehaald.

kotelet | 15-05-19 | 13:51

Hij probeert te zeggen dat immigratie best okee is. Aangezien er nogal wat gaan bijkomen hoeven we ons dus geen zorgen te maken. Fijn idee, bedankt Rob!

vinzepinz | 15-05-19 | 13:39

Die Rob Jetten is de personificatie van selectieve verontwaardiging. Wat een farce, dit soort cherry picking, om zo de nadruk te leggen op 0,001% van moslims, en ze daarmee allemaal over één kant, de kant van 'succesvol', scheert. Dat deze man, met deze vorm van populisme, lijsttrekker heeft kunnen worden van een grote politieke partij in Nederland, ik heb er werkelijk geen woorden voor.

JackStick | 15-05-19 | 13:38 | 1

D66 is geen grote politieke partij. 30000 leden ongeveer. Margeschreeuwers. Jammer dat politieke partijen klakkeloos de Trias Politicia mogen verkrachten waardoor deze margepartij voor publieke omroep, rechterlijke macht en baantjescarrousel onevenredig veel geluid kan maken.

Parel van het Zuiden | 15-05-19 | 13:41

Zolang het nog steeds nodig is om geslaagde Marokkanen de hemel in te prijzen om te compenseren voor het tuig, is er wat emancipatie betreft voor deze bevolkingsgroep nog een lange weg te gaan. Dat is jammer.

osolemio | 15-05-19 | 13:37
-weggejorist-
Beefbus | 15-05-19 | 13:37 | 2

Dat arme mannetje is geestelijk gewoon niet helemaal goed... Als je zulke poep uitslaat dan is er iets mis tussen de oren. Iets met hersenspoeling, dwangmatige ontkenning van de realiteit. Wat Jetten nodig heeft is een vakkundige psychiater die hem er wellicht met een combinatie van gesprekken en een uitgebalanceerde cocktail van medicijnen weer enigszins bovenop kan helpen. Jetten is geen politicus, Jetten is een patiënt.

Motleycrew | 15-05-19 | 13:37 | 4

Ik ga een petitie starten om dwangmatig deugen op te laten nemen als een psychische stoornis in DSM6.

The2Amendment | 15-05-19 | 13:44
▼ 1 antwoord verborgen

Soms vraag ik me af van welke planeet Rob Jetten komt. Wat een knettergekke achterlijke idioot. Weet je wat een DOORSLAAND SUCCES mag worden voor Nederlanders???
- betaalbare zorg;
- betaalbare energierekening;
- minder loonheffing (dus procenten eraf en geen procentpunten);
- betaalbare huren;
- goedkope huurwoningen voor onze kinderen/nieuwe generatie;
- betaalbaar onderwijs voor onze kinderen;
- minder (gemeente) belasting;
- fatsoenlijke ouderenzorg;
- een goed pensioen;
- ga zo maar door, ga zo maar door!

Dr_antonickx | 15-05-19 | 13:36

Dat moeten we vieren ! 50 jaar !

Baron Clappique | 15-05-19 | 13:35 | 1

Kan prima. Ze misbruiken Abraham tenslotte al dik 1400 jaar.

McMarx | 15-05-19 | 13:51

Als die mensen zo succesvol geïntegreerd zijn...
.
Waarom vinden zij zichzelf nog steeds Marokkaan?
.
Ik denk dat we als maatschappij maar eens goed moeten focussen op de categorie “heugopgeleid”. Kennis van definities voor eenvoudige woorden als integreren, integratie loopt hopeloos achter. Ik ken Marokkanen die het Nederlands beter beheersen.
.
Dom66. Lachwekkend maar daarmee niet minder gevaarlijk...

Parel van het Zuiden | 15-05-19 | 13:35 | 1

Als het allemaal zo geweldig waarom moet er dan continu de nadruk op worden gelegd?

lacucaracha | 15-05-19 | 13:43

There are no Americans in Irak
(Commical Ali , Minister van Desinformatie onder wijlen Sadam Hoesein terwijl de A1 Abrahams tanks vrolijk door het zand rolden op weg naar Bagdad.

Lt-Kol Kilgore | 15-05-19 | 13:34

Zo schaart hij D66 nu dus expliciet onder de struisvogelpartijen. Lachwekkend om te zien hoe zijn typeslaafjes zijn tweet bij de reacties proberen goed te lullen. Deze man en zijn partij zijn totaal doorgeslagen. Denk/Groenlinks/d66: Nederland moet kaputtt!

VP732 | 15-05-19 | 13:33

Nep nieuws

Jacktheflipper | 15-05-19 | 13:33

merrekanen op tv ook zo'n succesverhaal ( opsporing verzocht wel te verstaan)

dorstig! | 15-05-19 | 13:32

Rob Jetten is een gevaar voor de maatschappij !

leo59 | 15-05-19 | 13:29

Weet je waarom het geen succes is Rob? Omdat je ze nog steeds Marokkanen noemt. Omdat je ze aanmoedigt vooral Marokkaan te zijn ipv mee te doen.

Repetitive Beats | 15-05-19 | 13:29 | 5

@koter | 15-05-19 | 13:34:
Grootouders man. Die gasten kennen Marokko alleen van vakanties. Het ging fout toen links ze ging aanmoedigen vooral hun eigen cultuur te omarmen. Nee. Ze hadden van dag 1 gewoon mee moeten doen. Je woont hier je bent een Nederlander. Oranje shirt aan debiel doen en bier drinken. Nederlands voetbal kijken, niks geen schotelantenne bullshit. Dan hadden we nu die problemen niet gehad met een parallelle samenleving.

Repetitive Beats | 15-05-19 | 13:49

@Repetitive Beats | 15-05-19 | 13:49:

Je eigen cultuur omarmen is bewezen een goede zaak. Zo bouw je een sterke identiteit en sta je zelfverzekerder in het leven. Vandaar dat je ziet dat adoptiekinderen vaak totaal ontsporen en psychische klachten krijgen. Heel abrupt een totaal andere cultuur omarmen werkt in de praktijk niet. Het versterkt alleen maar het gevoel van ontworteling, vervreemding en frustratie.

koter | 15-05-19 | 14:12

@koter | 15-05-19 | 14:12: nou die sterke identiteit en zelfverzekerdheid is gelukt. Alleen kunnen ze daar niks van kopen.

Repetitive Beats | 15-05-19 | 14:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Linkse logica, zolang je het maar zo vaak mogelijk zegt dan is het waar!
Bij alle feiten, argumentatie en ervaringen gewoon de vingers in de oren en la la la la zingen!

allesofniks | 15-05-19 | 13:27

Hahaha, wat een volslagen idioot is die Rob Jetten. Is voor het klimaat maar vliegt zicht het lazerus, maar ja, dat koopt ie af en dan mag het. Vind Marokkanen ineens heel tof terwijl diezelfde Marokkanen hem toch echt van het flatgebouw af willen tyfen, wil zelfs meer meer meer Oostblokkers hierheen halen om het arbeidsplaatsen tekort op te lossen (goed idee hoor met 500.000 werklozen) en zo kan ik nog wel even doorgaan. Had het nooit kunnen denken, maar krijg heimwee naar Alexander Penthouse. Daar kon men tenminste een debat mee voeren. Dit is met een total geflipte als Rob EasyJetten niet mogelijk. Tegen zoveel domheid is geen kruid gewassen.

Waakvlam | 15-05-19 | 13:26

Marekanen en zwembaden, ook zo'n succesverhaal ..

ChatBot | 15-05-19 | 13:26

Zozo. Op basis van slechts 3 voorbeelden een hele bevolkingsgroep beoordelen? Dat kan alleen maar die stijve hark van D66 zijn.

Rob Jetten, net goed genoeg om een jasje met dasje aan op te hangen, immer kreukvrij, immer smetteloos en keurig in de vouw.

Dutchbeaurouge | 15-05-19 | 13:26 | 4

3 goede Marokkanen, 1 uitzending Opsporing verzocht en de stand is 3 - 20 voor de slechte

allesofniks | 15-05-19 | 13:31
▼ 1 antwoord verborgen

Het is ook allemaal maar een kwestie van hoe laag je de lat wil legggen in het definieren van succes. En veel lager dan verwarde jongeman Jetten de lat legt, gaat niet. Dus zijn 3 Marokkanen met baan het bewijs van extreem succes.

Gemeten aan mijn eigen maatstaven is de multiculturele samenleving een faal van Bijbelse proporties. Sterker, er bestaat in mijn beleving niet 1 succesvolle multiculturele samenleving. Maar goed, mijn lat (een totale monocultuur, niet te verwarren met mono-etnisch) is ook niet realistisch.

De Libertariër | 15-05-19 | 13:25 | 2

Het huidige Nederlandse (EU) beleid neigt naar het verhaal van de toren van Babel. Komt nooit af en wordt geen succes.

dorstig! | 15-05-19 | 13:34

"Sterker, er bestaat in mijn beleving niet 1 succesvolle multiculturele samenleving. "

In dat geval kan je moeilijk Marokkanen de schuld geven. Dan zou ik de overheid de schuld geven van de situatie die zij uiteindelijk hebben gecreëerd. Gezien het feit Nederland sinds 1848 een parlementaire democratie is kan je de schuld doortrekken naar de hele autochtone bevolking.

koter | 15-05-19 | 13:40

Ongelooflijk hoe een D66 trol in dit twitter draadje al wat scheef is recht probeert te raten. Met grafiekjes gemaakt door ambtenaren...….trieste partij.
Robje moet maar eens hand in hand lopen in de Schilderswijk. echt triest 3 goede duizenden slechte in gesloten opvang. Sukkel

Texuandrier | 15-05-19 | 13:25 | 1

Bas de Dom666-trol houdt het lang vol. Meestal zie je na zo'n domme tweet het webcareteam na een tweet of 10 afhaken omdat het water ze over de schoenen loopt.

5611 | 15-05-19 | 16:36

De meest arische en roomblanke partij van de hoger opgeleide Nederlander neemt het op voor de Mocro.
En laat nu juist in regio's waar de D66 stemmer woont nauwelijks een Mocro of Turk wonen.
Nou ja, Robbie Jetten is na de verkiezingen toch van het strijdtoneel verdwenen. Mislukt experimentje of Judaskus van Pechtold.
Sigrid Kaag en Jan Paternotte zijn zich al aan het warmlopen.

leo de pejo | 15-05-19 | 13:25

Ik ben een rapper, mijn opa een politicus en mijn vader een voetballer, yes! Een plaatje en een krul van de juf in mijn Marvel schrift. Nu gewoon de straat op, kijken of je met Hansaplast je bril kan repareren.... moeite doen voor anderen zodat je geld krijgt, savonds koken, samen eten, je kinderen helpen, je vrouw liefhebben.... maar dat is natuurlijk weer niet LBHTGXYZ, qprs.... dus ouderwets...

hetgingperongeluk | 15-05-19 | 13:24

Hoe rijmt dit met zijn fluks ingetrokken quote over antihomo geweld door ''''jongeren''''?

Harry Turtle | 15-05-19 | 13:23
-weggejorist-
LoesjeP | 15-05-19 | 13:23

"Integratie Marokkanen is een doorslaand succes"

Zeker, er zijn Marokkanen, misschien zelfs wel veel Marokkanen, "who put in an honest day's for an honest day's pay", Marokkanen die hun scholen/opleidingen afmaken, en zich niet inlaten met criminaliteit en/of geradicaliseerde godsdienstwaanzin.

Dat mag en moet inderdaad van tijd tot tijd ook wel eens gezegd worden. Maar als je met droge ogen beweert dat DE integratie van DE Marokkanen een "doorslaand succes" is, dan heb je óf geen enkele verbinding met de maatschappelijke werkelijkheid, óf je liegt glashard. Ik denk dat het bij Jetten en Paternotte een combinatie van de twee is met een grote nadruk op het laatste: leugenachtigheid.

Inmiddels zijn er ook al reacties op het VK stuk gekomen. Ene Bouchra Dibi (46), woordvoerder van het Samenwerkingsverband van Marokkaanse Nederlanders (SMN), zegt oa dit:

"De grote groep die het goed doet in de Nederlandse samenleving wordt weinig belicht, maar het handjevol probleemgevallen wordt uitvergroot in de media."

Dat lezen we al meer dan 30 jaar wanneer er over het "Marokkanenprobleem" wordt gesproken: nee hoor, het is maar een heel klein groepje raddraaiers die het voor de overgrote meerderheid verpest. Maar dat is natuurlijk niet zo. De groep die zich niet aanpast, crimineel wordt of godsdienstwaanzinnig, de groep naffers die spuugt, pist en schijt op Nederlanders, is niet heel klein, die groep is "substantieel". Verreweg de meeste Syriëgangers zijn Marokkanen. En ook daar hoor ik de Marokkaanse gemeenschap niet over; ja, alleen de vaders Hussein en partij DENK, die er voor pleiten al die lui weer hierheen te halen, die hoor je "loud and clear". Maar ik zou zo graag eens een Marokkaan (of Turk) horen die het ook een heel slecht en gevaarlijk idee vindt om die Syriëgangers weer toe te laten tot de Nederlandse samenleving.

Dus nogmaals, het is mooi dat het met veel Marokkanen goed gaat in Nederland, maar er is m.i. echt geen enkele reden dat de vlag uit kan. Nog lang niet.

Dr_Johnson | 15-05-19 | 13:23 | 5

Als het een kleine groep raddraaiers betreft, is het toch niet zo heel erg moeilijk die kleine groep uit de samenleving te halen? Is niet gebeurd, gaat ook niet gebeuren. het zijn gelijk de rattenplaag in Parijs, krijg je ook niet klein

dorstig! | 15-05-19 | 13:39

honest day's work, natuurlijk, hè.

Dr_Johnson | 15-05-19 | 13:43

En zo is het maar net.
De enige allochtoon die ik ken die zich luid-en-duidelijk uitspreekt TEGEN de terugkeer van die polderjihadi's (en tegen hoofddoeken overigens) is een Iraanse. Dochter van èchte vluchtelingen, voor het regime van Khomeiny.
Ze weet waar ze het over heeft...

EefjeWentelteefje | 15-05-19 | 19:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik begin steeds meer te vermoeden dat Jetten beter op zijn plek is in een TBS-kliniek dan de Tweede Kamer.

Phat_Phuc | 15-05-19 | 13:23

Wat een stomme leugenachtige flapkut is die Jetten toch ook hè, met zijn perenmuil. Zolang ik geen Marokkaanse schone op de terrassen zie zitten, omdat het niet mag van paps en broerslief, is die integratie teringhard mislukt. Hiddema zijn standpunt, hoe butthurt mensen er toen ook over waren, snijdt gewoon hout; er is hier een volk heen gehaald welke angstvallig hun dochters opgesloten houdt terwijl de zoons vrij worden gelaten om alles te vergallen. Daarnaast Islam natuurlijk, de politieke ideologie van een woestijn “profeet” die alles zo bedoeld heeft met quasi ethno-religieuze regeltjes.

HaatAth3ist | 15-05-19 | 13:21

Wat n malloterie, beetje lalala zingen met je struisvogelnek in de Scheveningse penthouseduinen.

Als je echt links bent dan zeg je " ik ga er persoonlijkvoor zorgen dat marokkanen een gelijke kans krijgen ( op zowel een baan als op straf), om het patroon van achterbuurttuig met criminele carrières eens voor eens en voor altijd te stoppen.

Shoarmamasutra | 15-05-19 | 13:21

Dan word je Marokkaans/Nederlandse voetballer op de kleiveldjes gevormd tot een geweldige speler. Daar hebben heel veel Nederlanders tijd en geld in geïnvesteerd. Maar je kiest door de sociale groepsdruk er toch voor om voor het Marokkaanse nationale team te spelen. Die al die jaren niet naar je omkeken tot je succesvol werd. Das best jammer.

Hiesjes | 15-05-19 | 13:21 | 1

Wat dat voetballen betreft moeten ze lekker zelf weten. Kan me dar dan ook wel iets bij voorstellen. Als ze goed voetballen zijn het Nederlanders ineens?

miko | 15-05-19 | 14:07

Ook zo'n doorslaand succes van Marokkanen; Opsporing Verzocht...!

Expertus_Dico | 15-05-19 | 13:20 | 3

In Opgelicht zijn het dan weer bijna exclusief Nederlanders.

koter | 15-05-19 | 13:23

@Dutchbeaurouge | 15-05-19 | 13:28:

Denk meer leeftijd. Bij OV zie je vooral jongeren bij Opgelicht zijn het mensen van middelbare leeftijd. Heb in ieder geval het idee dat beide niet bijzonder snugger zijn.

koter | 15-05-19 | 13:51

die man heeft geen bord voor z'n kop, maar een hele bordenfabriek! het is 5 over 12 meneer, dit probleem blijft!

ikworstelengadouchen | 15-05-19 | 13:20

Doet me denken aan die journaal opname destijds met de oorlog in Irak waar die Iraakse generaal in beeld zegt dat er niets aan de hand is terwijl er op de achtergrond Amerikaanse tanks de stad binnenrijden . Heel de wereld ziet het gebeuren en toch blijven ontkennen dat er een probleem is .

Koning BongoBongo | 15-05-19 | 13:20 | 4

Comical Ali!

053 | 15-05-19 | 13:22

Alleen rijden die tanks nooit op de achtergrond. ;-)

miko | 15-05-19 | 14:04
▼ 1 antwoord verborgen

Als dit de definitie van succes voor politiekcorrecten is verklaart dat heel veel.
Logisch dat ze dan tevreden zijn met dingen als EU, regelmatige aanslagen, co2 broddelwerk en dus immigratie. De lat laag houden.
.
En tsja dat er hier en daar wat wijken geterroriseerd worden, links en rechts wat doden vallen en onze veiligheid en welvaart naar de gallemiezen geholpen worden zijn dan maar kleine onvolkomenheden...

Parel van het Zuiden | 15-05-19 | 13:20

Doorschoppen doen ze ook, die mocro’s, op diverse filmpjes op YT. Vooral in groepjes op een slachtoffer die al op de grond ligt.

Rest In Privacy | 15-05-19 | 13:19

Ach, als jetje nog door iemand serieus werd genomen (voor of achterzijde) is dat nu ook voorbij. Tot ziens, denk aan ons als je met het hoofd vooruit door de geslaagde geïntegreerde medelanders van een flat af word gedouwd.

The2Amendment | 15-05-19 | 13:17

Humor die Bas:
"et aandeel leerlingen met een Marokkaanse achtergrond dat ten minste havo/vwo-advies kreeg is met 10% gestegen in 5 jaar tijd"
Met havo/vwo kom je tegenwoordig nauwelijks nog in aanmerking voor een baan achter de kassa in de edah

josand | 15-05-19 | 13:15 | 7

@Hiesjes | 15-05-19 | 13:22:

Dat deden ze niet voor de allochtonen maar zodat - Nederlandse - meiden zich konden gaan 'emanciperen': de standaarden werden naar beneden bijgesteld en er kwamen ladingen aan soft/pretstudies...(en bij de havo kon je slagen zonde wiskunde in je pakket)... de bedoeling hierachter was vrouwen een HBO of WO papiertje te laten halen en te integreren in de beter betaalde banen op de arbeidsmarkt.

koter | 15-05-19 | 13:29

@koter | 15-05-19 | 13:29:
Tegenwoordig is het criteria verwaterd tot het hebben van het juiste kleurtje, ik zie dit nu meer en meer gebeuren bij de top500 bedrijven in ons land. Je hoeft niets meer te kunnen als je intenties maar goed zijn, het gaat nog jaren duren voordat ze uit deze droom ontwaken en nog veel langer voordat ze hiervan hersteld zullen zijn

josand | 15-05-19 | 13:39

@The2Amendment | 15-05-19 | 13:18:
ga je lekker? van 2% naar 12% een verhoging van 10% noemen?
Het betekent 10 van de honderd Marokkanen er 11 zijn geworden.

miko | 15-05-19 | 13:59
▼ 4 antwoorden verborgen

Als je t goed wil doen moet je de kadavers niet opruimen

pomodorus | 15-05-19 | 13:15

De Albanezen gaan 't regelen. Brussel laat de natuur de vrije loop. Er is wat voor te zeggen.

pomodorus | 15-05-19 | 13:14

Dat is dus 3 van de 500.000 dubbelpaspoortigen. Ik had toch graag een grotere voorbeeldselectie gezien van keurig in Nederland levende mensen.
Die zijn er uiteraard wel, maar minder prominent aanwezig.

Dezenaamhier | 15-05-19 | 13:14

Na 42 jaar ging in 2017 de stekker uit het beroemde Amsterdamse schoolevenement. Organisatoren, scheidsrechters en vrijwilligers namen namelijk afscheid van het oudste straatvoetbaltoernooi van Nederland. Omarmd van prins Bernard tot de huidige koning en niet te vergeten Johan Cruijff. Oa Patrick Kluivert, Richard Witschge en Bryan Roy zijn daar ontdekt. Wat als anti-jeugdvandalismeproject begon is uiteindelijk ten onder gegaan aan dat zelfde vandalisme. De pleinen werden door voornamelijk Marokkaanse jongeren geterroriseerd. Jaar in. Jaar uit. Na het zoveelste incident werd besloten er definitief mee te stoppen.

Quattro Stagioni | 15-05-19 | 13:14 | 2

En dan klagen dat je achter gesteld wordt, ja door die ouders van ze die vaak zelf al slecht kunnen lezen en schrijven.

Hiesjes | 15-05-19 | 13:24

Ik voorspel je dat het hele Nederlandse voetbal eraan gaat. Als een club al niet overgenomen wordt door Turken en Marokkanen dan kom je ze in de competitie wel tegen.

Bij de eerste soort clubs wíl je je kind niet hebben, zowel qua gedrag en mentaliteit, als het feit dat blanke ouders altijd mogen rijden. Kom je ze met je team tegen in de competitie dan komt je kind gewond terug van de wedstrijd omdat iedere sportiviteit ontbreekt, geweld er al vroeg in zit en hun scheidsen uberpartijdig zijn. Na twee keer is het misschien beter dat Jantje maar op tennis gaat

5611 | 15-05-19 | 16:47

De opvolging van Hans van Mierlo door Rob Jetten is een ...

Nummer 14 speciaal | 15-05-19 | 13:13 | 3

het ligt op het puntje van m'n tong....

Koning BongoBongo | 15-05-19 | 13:22

Gotspe.
Wat heb ik gewonnen?

McMarx | 15-05-19 | 13:37

Lachertje?

knutsel_ | 15-05-19 | 14:21
-weggejorist-
tussen_de_koeien | 15-05-19 | 13:12

Rob is de kluts goed kwijt.

Hunkje | 15-05-19 | 13:12

En de groeten uit Overloon,.. het portaal-dorpje.

horsteknots | 15-05-19 | 13:12

Compleet, maar dan ook compleet van het padje af. Dan moet hij toch wel in zo'n verschrikkelijk dure wijk wonen waar zich helemaal niets afspeelt, dat kan niet anders.

Behangdelul | 15-05-19 | 13:12 | 2

Hij heeft een drukke baan: rijdt enkel op en neer tussen z'n mooie buurt en het Binnenhof (wat je geen Den haag kunst noemen).

McMarx | 15-05-19 | 13:37

De integratie van Marokkanen die in die wijken wonen is een doorslaand succes. Die willen ook voor geen goud meer tussen "de buitenlanders" wonen.

JTKDM | 15-05-19 | 13:42

Waarom willen ze toch zo graag dat ik dit geloof ?
Kijk naar Opsporing Verzocht, lees een krant, kijk op straat in onze grote steden en je kunt gewoon waarnemen dat dit gelul is.
Marokkaanse jongeren hebben een vier keer hoger criminaliteitsgemiddelde, kijk maar in de gevangenispopulatie, en toch willen ze ons wijsmaken dat het allemaal toppie is...
Waarom ?

Wijze uit het Oosten | 15-05-19 | 13:12 | 1

Ja raar he, beeldvorming beïnvloeden.

lacucaracha | 15-05-19 | 13:14

Hij zegt het echt... Is dit een verwarde man?

Thegogglesdonothing | 15-05-19 | 13:11

Met de nadruk op doorslaand.

Ramses Sappie | 15-05-19 | 13:11

Ik zeg altijd: waren die Chinezen, Belgen en Duitsers maar meer als marokkanen. O nee dat doe ik niet.

Repetitive Beats | 15-05-19 | 13:11

Jodenhaat, homohaat, vrouwen alleen het aan-Recht, plofkraken, drugshandel, loverboys, overvallen, mishandeling en roof van mensen zoals de familie Blog die Auschwitz hadden overleefd maar verklaarden door Marokkanen erger te zijn mishandeld dan door de SS. Oververtegenwoordiging in de criminaliteit: 12x zoveel Marokkanen in de gevangenis bij 3% van de inwoners. Dat betekent enkele honderden (33x12) keren crimineler dan ECHTE Nederlanders (NLers met maar een paspoort dus)
Erg succesvol ja, in de misdaad. Europees: de grote aanslagen werden vooral door Marokkanen gepleegd. Honderden doden in totaal.

Ik lach Jetten uit en dat is terecht
Marokkanen integreren erg slecht
Kogelregens en handgranaten
Intimideren en homo’s haten
Vrouwen hebben alleen ‘t aan-Recht

‘n Moslim vindt de islam ‘n religie van vrede
Want ‘In sha Allah’ zeggen ze tijdens de bede
‘t Gezonde verstand gaat dan overboord
En dan mag er zelfs worden gemoord
‘In naam van God’ en ’t is een hele wrede!

Allahu Akhbar! Roepen ze voor de moord
Je denkt dan: “Oei, die is zeker gestoord!”
Wordt ‘t ’n bom of hakken ze me in moten..
Overreden door ‘n bus of worden ‘t schoten?
Dat de islam bij Europa past is ongehoord!

Want dit geloof kent zo zijn eigen gebruiken..
Probeer dus tijdig het onraad te ruiken
Anders kost ‘t je misschien je leven
En daarbij is ‘t deze gekken om ’t even
Of ze je meteen slachten of eerst nog misbruiken

De vrouwen lopen rond in een zwarte tent
Ze hebben geen keus, ’t moet van hun vent
Ook worden ze genitaal verminkt
En als ze vanwege iets zijn verlinkt
Met zwavelzuur overgoten, dat is de trend

Angélica de Sancé | 15-05-19 | 13:10 | 7

Als deze regels op Rap zet, dan heb je geheid een hit.

McMarx | 15-05-19 | 13:34
▼ 4 antwoorden verborgen

Doorslaand succes / Heb geen eens om de CBS cijfers er bij te pakken. Tegen zoveel domheid kan een weldenkend mens niet op. Buiten dat, discussiëren met een voorgeprogrammeerde robot is volstrekt zinloos. Bliep bliep

Jan Leul | 15-05-19 | 13:10 | 1

Framing telt tegenwoordig al als bijna wetenschap.

TheseDays00 | 15-05-19 | 13:25

Rob je bent een eersteklas randdebiel.

lacucaracha | 15-05-19 | 13:09 | 1

Of hij het zelf ook allemaal gelooft, vind ik lastig inschatten.
De schrijfstijl en onderbouwing zijn in ieder geval van niveautje basisschoolopstel.

2tribes | 15-05-19 | 19:06

Jetten zoekt naar stemmers bij den Marokkanen, hij moet toch wat.

Markdeur | 15-05-19 | 13:09 | 4

@miko | 15-05-19 | 13:50: Toch wel knap om in 4 woorden 4 spelfouten te maken. En dan tel ik de ontbrekende leestekens niet eens mee.

JvanDeventer | 15-05-19 | 19:36
▼ 1 antwoord verborgen

Steeds meer autobrandjes in Nederland, het is zeker geslaagd.

Rest In Privacy | 15-05-19 | 13:09 | 1

En de rest van NL de premies maar ophoesten.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3588832/aantal-autobranden-sterk-gestegen

watergeus | 15-05-19 | 14:02

Nou dat is niet altijd zo geweest. Toen mevrouw Arib `speaker of the house' werd is het opeens een stuk beter gegaan.

rmstock | 15-05-19 | 13:08

Hahaha ja. Ook die nieuwste generatie leert zichzelf nog een accent/spraakgebrek aan. En al die hoofddoeken die over straat schuifelen heerlijk. Stel je voor dat daarvoor inplaats aantrekkelijke vrouwen zouden lopen pfff

Repetitive Beats | 15-05-19 | 13:07

Tja... doorslaand. Dat wel.

superjan | 15-05-19 | 13:07

Ziyech had ook voor Nederland kunnen kiezen, maar hij koos toch echt voor het loser team

josand | 15-05-19 | 13:07 | 1

Ontwikkelingshulp, prima.

E-Burke | 15-05-19 | 13:14

Alle Marokkanen die ik ken hebben een goede baan. Ik ken er wel een paar.
Ook leuk om te weten is dat een van hem homo is en zijn verjaardag viert met de gordijnen dicht want met al die mannen in de woonkamer hoef je dus niet op goedkeuring rekenen van zijn woonomgeving. Je kan raden wie dat zijn. De ander is een vrouw. Getrouwd met een niet gelovige Hollander. En daarom verstoten door haar familie. Dus ja, ik kan net als Rob Jetten zeggen dat ze succesvol zijn maar dan zou ik een achterbakse hypocriete gluiperd zijn.

Deflatiemonster | 15-05-19 | 13:07 | 1

Marokkaanse hetero's vieren hun verjaardag ook met alleen mannen.
De vrouwen staan in de keuken.
Dus weinig verschil.

watergeus | 15-05-19 | 14:03

Volgens geruchten was Robje grootafnemer bij de drugsboot in Moerdijk.
Dat verklaart wel het e.e.a.

Croxifoxio | 15-05-19 | 13:06 | 1

Ik denk dat Robbie zo hard op de leuning van zijn vriendje heeft gezogen, dat zijn hersenen even zonder zuurstof hebben gezeten.

funkyd | 15-05-19 | 20:59

Ze zijn wel ergens goed in, bidden!

pibasso | 15-05-19 | 13:06 | 1

Dat kan ik natuurlijk niet goed beoordelen maar, het zou me niks verbazen als ze dat ook nog verkloten.

McMarx | 15-05-19 | 13:31

zo ken ik er nog een 40-45 was een lang Duits top vakantieseizoen.
Godwin de godwin de godwin godwindeju wat slecht Robot Jetten
*zum kotzen*

captain-caveman | 15-05-19 | 13:05

Geen berg aan de horizon.
Alleen ivoren torens.

hallevvezool | 15-05-19 | 13:04 | 1

Met minaretten...

revoluta | 15-05-19 | 13:45

Rob, ga in de Schilderswijk wonen jongen.

kwark001 | 15-05-19 | 13:03 | 1

Probeer tram 11 van voor tot achter, kijk naar Moerwijk, broodje schaap op HS, vuilniszakken opruimen in de Hoefkade, zwarte VW Golf tegen houden die met 100 km/h naar het strand.... van die dingen....

hetgingperongeluk | 15-05-19 | 13:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken