Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gaza vuurt in een uur "150 raketten" af op Israel, Iron Dome draait overuren

Net als je dacht alles gezien te hebben vallen moslims joden aan!

Social

Bovenstaand een sfeerbeeld uit Amstelveen aan Zee, onderstaand een kaartje van plaatsen die het doelwit waren van zo'n 150 mortier- en rakketaanvallen in een uur vanuit Gaza. Het is nog niet duidelijk hoeveel aanvallen daadwerkelijk een doelwit raakten en hoeveel er uit de lucht getrokken werden door de IJzeren Koepel. Over de achtergrond en het motief van de daders is vooralsnog niets bekend. Mogelijk waren ze hoogopgeleid. De IAF heeft inmiddels twee launch sites in Gaza-Noord uitgeschakeld met proportiegeleide bommen. Er zullen er meer volgen.

Social
Social
Social
Social
Social
Social
Social
Social
Social
Social
Social
Social
Social

Iron Dome voor de short range

David's Sling voor de longe range

Reaguursels

Inloggen

Ach, ze slaan elkaar daar al 70 jaar de harses in, en dat blijft nog wel even zo. Weer een reden om honderden miljoenen van onze belastingcenten die kan op te sturen. Zogenaamd als humanitaire hulp. Het beste is om alles in die zandbak gewoon te negeren. Ze zoeken het maar uit.

LimbabweWillem | 05-05-19 | 00:57 | 2

Zou u de agressor willen benoemen?

CalamityJane | 05-05-19 | 07:48

@CalamityJane | 05-05-19 | 07:48: Alsof dat na decennia nog relevant is....

Wat nu relevant is: Met wie kan je door één deur? Israël.

Trans_Fimmermans | 05-05-19 | 09:10

Medegefinancieerd door GroenLinks, de Nederlandse tak van de Hamas ...

Kim-Jung-Un | 05-05-19 | 00:05

Ok dat word weer 2 weekjes raketten in elkaar schroeven op de keukentafel in een kiboets net buiten Tel Aviv deze zomer.

captain-caveman | 05-05-19 | 00:02

Joh wie is er dan vandaag begonnen ?

rattenvanger XL | 04-05-19 | 23:06

Joh. Wie vraagt erom?

CalamityJane | 05-05-19 | 07:50

Joh.

mqdv | 05-05-19 | 09:24

Ramadan in de maand, all-inclusive kolerezooi voor iedereen. Ik zie een godsdienstverbod eraan komen. Lekker Chinees / Russisch kutsausje er over... e Viola Geregisseerd overkoepelend orgaantje erbij.

rattenvanger XL | 04-05-19 | 21:15

En linksch zag dat het goed was..........

Kop Kaaz | 04-05-19 | 21:09

De Joden worden herdacht op de Dam. In het verlate NOS journaal '... de Joden verlate Amsterdam'.

Boy Cot | 04-05-19 | 21:01

Steeds maar weer!!1! Ik denk dat Israel
Boots on the ground moet doen. Gaza innemen. Iedereen die er woont kan netjes als normale
Burgers aan de slag en een toekomst opbouwen. Wil je dat niet? Dan mag je naar Syrië of Irak.

nerugaer | 04-05-19 | 19:34

Alles binnen een straal van 1 kilometer van een lancering carpetbomben zou wellicht een optie kunnen zijn.
We staan straks wel weer 2 minuten met een uitgestreken face terwijl we donders goed doorhebben dat de joden in Europa allang niet meer veilig zijn dankzij onze politiek correcte import van deze achterlijke cultuur.

Eppo | 04-05-19 | 19:24

Nog 2 dagen en de Ramadan begint, dan vallen Moslims alles weer aan, en niet enkel Joden. Wedden dat komend weekend (10-12 Mei) er her en der weer verkeerd geparkeerde vrachtwagens te zien zijn, of andere ellende?

De Ana(a)list | 04-05-19 | 19:22

Ga eens terug aanvallen israël. Vergeld eens hoe je behoord te vergelden als je land word aangevallen. Tijd om binnen te vallen. En iedereen dat gebied uit te zetten naar Turkije. Die komt graag voor Palestijnen op.

Brainder | 04-05-19 | 18:52 | 1

Erdogan heeft de reactie van Israel op de inmiddels 250 raketten al buitenpropotioneel genoemd. Iedereen heeft zijn eigen waarheid.

Swoop | 05-05-19 | 07:50

Gaat onze gaza spion Kaag nu snel weer nieuwe belastingcentjes over maken naar die etters?

drs. P | 04-05-19 | 18:44
-weggejorist-
Oepsie1234 | 04-05-19 | 18:25

Volgens Ozcan Akyol mag je de jodenhaat niet alleen aan de moslims toewijzen.. Nou Ozcan, laat maar even horen wie er dan buiten die moslims nog meer 150 raketten op joden afvuren.

Swoop | 04-05-19 | 17:54 | 5

@Ad Hominem Tu Quoque | 04-05-19 | 18:08:
Dat is echt de omgekeerde wereld en heel hypocriet.
Als je de islam lang genoeg laat woekeren zal extreem rechts wel groeien, ja... dan krijgen ze alsnog gelijk.

letopuwzaak | 04-05-19 | 18:13

De Jodenhaat door moslims mag vooral niet gezien worden als Jodenhaat door moslims. Het is namelijk nooit de schuld van moslims vreemd genoeg. Bovendien, als je de genocide door Turkse moslims op Armeense christenen gewoon ontkent, hoef je ook niet jarenlang te doen alsof je er spijt van hebt.

K. Westergaard | 04-05-19 | 18:25

@Ad Hominem Tu Quoque | 04-05-19 | 18:08: Ja, Amsterdam heeft een ' extreem rechts' probleem, de hoofdstad van het nazisme. Wist je dat niet?

DebraCadabra | 04-05-19 | 19:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Misschien eens een goed bommentapijt op dat Gaza, dan heb je echte ploflims, en het gemiddelde iq in deze wereld zal d’r eerder van stijgen dan dalen.....
Als Israël echt zou willen vagen ze dat hele gebied binnen een dag weg, zou terecht zijn.
Die kloten Arabieren willen toch alleen maar oorlog, wat mij betreft konden ze het krijgen

slipsniffer | 04-05-19 | 16:58

Gezien de spreiding van moslims wereldwijd en het gebrek aan weerstand hiertegen geef ik Israel nog max 20 jaar...

Ali Bi | 04-05-19 | 16:28 | 7

@Nichtsneues | 04-05-19 | 17:34: Er bestaat geen 'zichzelf overgeven'. Moslims zijn uit op totale genocide. Dus zodra Israël op geeft sterven zal de islamitische wereld ze uitroeien tot de laatste jood. Israël maakt zich op dat front ook geen illusies.

Joostmochtnietsweten | 04-05-19 | 18:32

U mag de Bijbel afdoen als een sprookjesboek, geschreven voor mensen die te zwak zijn om op eigen inzicht te vertrouwen. Toch wil ik u wijzen op deze profetische tekst die schrijft over het hart van Israel: Jeruzalem en uw schatting onjuist doet blijken:

Te dien dage zal ik Jeruzalem maken tot een steen, die alle natiën moeten heffen; allen die hem heffen, zullen zich deerlijk verwonden." Zach 12:3

Chai | 04-05-19 | 22:03
▼ 4 antwoorden verborgen

Palestijnse logica: Als je vrede wilt, moet je aanvallen.

MistaRazista | 04-05-19 | 16:25

Familie zit reeds in schuilkelder en gaat daar voorlopig blijven zitten.
Dat doen ze niet snel.

letopuwzaak | 04-05-19 | 16:24

Het is daar NU nog steeds bezig... Voor diegene die het willen volgen is er een app. RED Alert.... Hier krijg je alle aanvallen steeds in beeld.

Mr_Pikibelly | 04-05-19 | 16:18

Tsja. Je moet als Hamas toch om de zoveel tijd je gezag even laten gelden. Anders neemt je bevolking een loopje met je. En dan kan je het schudden met je lucratieve smokkel, corruptie en uitbuiting.

Beste_Landgenoten | 04-05-19 | 16:03 | 1

Het geld was weer op een er is een nieuwe, nog grotere breedbeeld.
Je schiet wat raketten op Israel af en die gooi je huis in puin en vervolgens
komt de VN en die geeft je een bak geld en een nieuwe breedbeeld.
En vervolgens begint het hele circus opnieuw.

Wekkertje | 04-05-19 | 19:46

Na zo'n aanval is het geld in Gaza natuurlijk weer op. Gelukkig dat Kaag straks weer wat versneld geld over gaat maken.

klowiepowie | 04-05-19 | 15:40 | 1

Voor Israel moeilijk vol te houden - de PIJ stuurt heel goedkoop gasflessen richting Israel, die op haar beurt probeert die gasflessen in de lucht te raken met hele dure anti raket raketten. Om vervolgens een dure strafexpeditie op touw te zetten. Palestijnen hebben de geldelijke steun van hun moslimbroeders en Europese handlangers, de bevolkingsaantallen om deze ' oorlog' voort te zetten. Conflict in deze vorm is voor Israel niet winbaar imho.

DebraCadabra | 04-05-19 | 19:33

Ik ben er net geweest, prima vakantie en betaalbaar. Hup Israël !

etwaboy | 04-05-19 | 15:39 | 1

zeker weten dat ik op vakantie ga naar Israel , fuck Hamas

Baron de laclou | 04-05-19 | 16:23

De wereld zal weten dat de Ramadan begint. Heeft Dries al gereageerd ?

Trumme | 04-05-19 | 15:28 | 2

Nee, die ligt nog in zijn kist.... Pas na zonsondergang...

Angélica de Sancé | 04-05-19 | 15:39

Ja we kunnen ook hier in NL weer een hoop 'kwajongensstreken' tegemoet zien. Afgebrande auto's, stenen naar bussen, suikerspiegel aanslagen...

Joostmochtnietsweten | 04-05-19 | 18:34

Het wordt tijd dat Bibi het zat gaat zijn en Gaza van de kaart veegt

SicSeb | 04-05-19 | 15:01
-weggejorist-
Mart6037 | 04-05-19 | 14:36

Doet mij denken aan het spelletje Missile Command dat ik vroeger op de Atari speelde.

VriendvanPoetin | 04-05-19 | 14:25

Volgens het NOS Journaal is het niet geheel duidelijk wie hier verantwoordelijk voor is.

VriendvanPoetin | 04-05-19 | 14:20 | 2

NOS zegt dat het een reactie op een reactie op een reactie... heel verwarrend voor ze kennelijk.
Terwijl als je dat rijtje volgt je heel goed ziet waar het allemaal weer begonnen is..
En ja.. dat is wél belangrijk.

letopuwzaak | 04-05-19 | 17:14

Lijkt m.i. sterk op een complot waarbij de zionisten Israel uitdagen. Of andersom.

Swoop | 04-05-19 | 17:58

Islam is toch de religie van de vrede? Nu weet ik het ook niet meer.

Badr Haary | 04-05-19 | 14:20 | 2

Islam kent alleen huis van oorlog dn huis van vrede, waarbij vrede bedoeld wordt waarbij iedereen zich aan allaaf onderworpen heeft. Andere invulling dan die wij bij vrede hebben.

WdVteL | 04-05-19 | 21:42

Ook in het christendom geldt dat als vrede, onderwerping aan god brengt vrede. Pas als alle volken de leer kennen en de kans hebben gehad zich te bekeren kan de eindtijd beginnen, vandaar de zendingsdrang. Al is het wel zo dat het dan verder hun probleem niet meer is, als de eindtijd maar komt.

mqdv | 05-05-19 | 09:16

'De oorlog tussen de palestijnen en de israëliers is pas over als de palestijnen meer van hun kinderen gaan houden, dan dat ze ons haten' *Golda Meir*

Pierre Lebon | 04-05-19 | 14:19 | 1

Precies. Dat is zo'n beetje het tragische van de islam. Hoe ruimdenkend de ouders ook zijn. Ze schoppen hun dochters (in het gunstige geval) hun dochters direct het huis uit wanneer ze omgang met een niet islamiet hebben. Allemaal tikkende tijdbommen. Of kleine onbetrouwbare ondeugdelijke raketjes.

metdedag | 04-05-19 | 15:50

Voor elke afgevuurde raket naar Israël 1 volledige palliewijk platbuldozeren en een bouwverbod van 5 jaar instellen op die plaats. Dan draaien die sukkels hun eigen duimschroeven aan, wellicht dat ze dan een keer gaan snappen dat je als dwerg niet tegen de schenen van een reus moet schoppen.

Crusher | 04-05-19 | 14:17 | 18

@Wol | 04-05-19 | 18:24: Prima Wol, ik lees dat je er over nagedacht hebt hoe het niet moet. Misschien ook nog een suggestie wat Israël dan wel zou moeten doen? Dan kunnen we ook daarvan de voors en tegens eens doornemen.

Guiseppe | 04-05-19 | 19:38

@Joris Beltsin | 04-05-19 | 19:20:
Dat bulldozeren van huizen is dan weer niet echt een precisie-aanval of wel? Of het aantal doden dat valt bij de (overigens belachelijke) Palestijnse marsen naar de grenshekken. Dat kan vast ook ietsje minder bloederig. En ik denk dat die superioriteit nog wel eens vies kan tegenvallen als Israël zich het recht toe blijft delen om aanvallen op het grondgebied van buurlanden uit te voeren wanneer ze dat "nodig" acht. Je hoeft niet briljant te zijn om gevechtsvliegtuigen, drones of tanks te kunnen besturen of een AK-47 te hanteren.

Wol | 04-05-19 | 21:50

@Guiseppe | 04-05-19 | 19:38:
Sowieso stoppen met het verder oppeuzelen van Palestijns gebied buiten de grenzen van 1967 met die maffe kolonisten van ze, als ze een tweestatenoplossing willen en niet een eenheidsstaat met Palestijnse meerderheid. Anders gaat dat peuzelen ze nog een behoorlijk indigestie opleveren en een langetermijnprobleem wat betreft democratie in een land waar de meerderheid het land eigenlijk wil opheffen of overnemen.

Geen bombardementen meer lopen uitvoeren of gestoorde Islamistische rebellen meer in de kaart spelen in Syrië of andere landen om hen heen. Dat is geen "defensie" en je kunt beter met het bestaande kwaad om je heen omgaan dan het onzekere en misschien nog grotere kwaad wat uit het verwijderen daarvan volgt.

En verder helaas gewoon geduldig met precisie vergelding blijven uitvoeren op de daadwerkelijke daders, zo min mogelijk onschuldige burgers of omstanders doden noch hun huizen onnodig platgooien, want dat is geen goede PR... Als het morele argument dat zelfs gewone Palestijnen ergens toch ook wel een heel klein beetje mensen zijn je niet overtuigt.

Verder is het een onoplosbaar conflict (althans niet zonder jezelf te verlagen tot een ethische status nog lager dan je vijand), zolang grote groepen aan beide zijden vinden dat de ander in "hun" gebied niet mag bestaan.

Wol | 04-05-19 | 21:56
▼ 15 antwoorden verborgen

Wat een bazen ding is die Iron Dome! Gaat het daar nou nooit ophouden? Straks is het weer huilen als Israel laat zien wie de baas is.

OT: Laatst in Tel Aviv geweest. Lekker leven daar. Goede banen in de IT, mooie stranden, prachtige vrouwen etc.

Blanke_Vlaai | 04-05-19 | 14:07 | 1

De vuurpijltjes zijn weer in de aanbieding bij de HEMA.

Swoop | 04-05-19 | 18:01

Ik wilde hier vrijwel exact hetzelfde schrijven als Bart. Maar Joris is nogal triggerhappy de laatste tijd dus ik citeer/link het maar... www.twitter.com/BartNijman/status/112...

Stormageddon | 04-05-19 | 14:06 | 1

Maakt niks uit, ik gaf een link naar een ander GeenStijl artikel en werd ook gejorist,

Sqbar | 04-05-19 | 14:56

De Joden en Palestijnen zijn inmiddels ironisch genoeg door eigen koppigheid, haat en toedoen tot elkaar veroordeeld. Met dat afknabbelen van stukjes Palestijns gebied uit 1967 maakt Israël een levensvatbare Palestijnse staat ook vrijwel onmogelijk, terwijl de Palestijnen zich als een lichtelijk debiele ezel duizendmaal aan dezelfde steen stoten. Ze blijven een strategie herhalen die ze gezien resultaten uit het verleden alleen maar meer verlies oplevert. Terwijl de Joden zich schijnbaar niet realiseren dat ze straks in een volledig opgeknabbeld Palestina terecht komen, met Palestijnse meerderheid i.p.v. een Israël met Joodse meerderheid. Denk maar niet dat de Arabische wereld de Palestijnen eventjes vrijwillig massaal gaat opnemen zonder slag of stoot.

En een eenheidsstaat met die twee volkeren wordt vrees ik ook geen feest. Vooral als extremisten blijven volhouden dat ze met het plegen van aanslagen of lukraak afknallen van "de ander" uiteindelijk hun doel bereiken van een "zuiver" land met alleen eigen volk, van dezelfde soort mentaliteit uiteraard. Of je kunt gewoon tot in de lengte van dagen zo doorgaan, tot wellicht één van beide partijen al dan niet met hulp van buitenstaanders de andere van de kaart veegt. Wil je daar graag op wedden, als Jood of Palestijn zijnde? Vijftig procent kans dat jij of de ander geëlimineerd of gedeporteerd wordt, of leren samen in één land te leven, of wellicht twee staten als dat nog lukt. Lijkt mij wel duidelijk wat ik zou kiezen, maar ja.

Wol | 04-05-19 | 14:02 | 6

De Palestijnen mochten willen dat er een 50/50 kans bestaat dat de één of de ander geëlimineerd wordt. De Israëli's hebben de militaire middelen om morgen voor eens en altijd deze strijd in voordeel op te lossen. Het zijn de geopolitieke en misschien wel nobelere motieven die ze daarvan weerhouden.

Joris Beltsin | 04-05-19 | 16:13

@Wol | 04-05-19 | 14:11:
Een raket maken klinkt interessant maar we hebben het hier echt niet over rocket scientists. De eerste beste fietsenmaker met een lasapparaat knutselt een pijp gevuld met spijkers in elkaar, gooit er wat brandstof bij en gaan met die banaan.

Joris Beltsin | 04-05-19 | 16:21

Grappig dat je schrijft over een debiele ezel. Als je genesis 16:12 erbij pakt kun je al lezen dat er van Ismaël, de voorvader van de mohammedanen al voor zijn geboorte gezegd word dat hij een wilde ezel van een mens zal zijn. Zijn hand zal tegen allen zijn en de hand van allen tegen hem. En hij zal wonen tegenover al zijn broeders. Zijn nazaten/volgelingen zijn net zulke wilde ezels.

WdVteL | 04-05-19 | 22:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Zijn er eigenlijk nog steeds ploflims in Israël die bussen met burgers opblazen? Is dat uit de media gerjorist of iets van vroeger?

upbeat | 04-05-19 | 13:59 | 1

Het veiligheidshek heeft het gewenste resultaat.
Met auto’s op bushokjes inrijden is het nieuwe opblazen.

Ruimedenker | 04-05-19 | 14:03

als de Palestijnen morgen hun wapens neerleggen is het vrede, als Israël morgen zijn wapens neerlegt bestaat overmorgen Israël niet meer

Kappie62 | 04-05-19 | 13:57 | 2

Als Palestina morgen vrede met Israël wel, is er morgen vrede. Als Israël morgen oorlog met Palestina wil, is er geen Palestina meer. Dat zegt genoeg denk ik

desmodus | 04-05-19 | 16:04

Als Palestina morgen vrede met Israël wel, is er morgen vrede. Als Israël morgen oorlog met Palestina wil, is er geen Palestina meer. Dat zegt genoeg denk ik

desmodus | 04-05-19 | 16:05

Israël heeft engelengeduld.

Beter voor eens en altijd die moslimfokkerij platgooien.

Heb je even flink gezeik van de tandeloze internationale gemeenschap, maar dan ben je er wel van af.

Padjepejer | 04-05-19 | 13:55

Voor de duidelijkheid: het betreft hier niet kant-en-klaar in het buitenland gekochte raketten met een explosief in de kop. Het gaat om omgebouwde gasflessen. Nu, daar zou Israel eens een alternatief voor moeten bedenken: geen lange smalle cilinders voor propaangas meer, maar bijv. dikke butaangas containers, die niet kunnen worden afgevuurd.

Eeuwig..Op..Vakantie | 04-05-19 | 13:55 | 2

Die zelf in elkaar geknutselde raketten hebben al lang plaats gemaakt voor raketten van Iraanse makelij en die zijn weer afgeleid van Russische raketten. Je zag wat van die sigaren in een bovenstaand filmpje voorbij komen.
Iran steunt Hamas al jaren met geld, wapens en munitie.

Jackson | 04-05-19 | 14:14

@Jackson | 04-05-19 | 14:14: en links maar roepen dat Trump de banden met Iran verpest. schoften zijn het ,ook in Iran

Baron de laclou | 04-05-19 | 16:22

En vandaag zag hij, samen met de leden en het bestuur, dat het goed was :

https://www.joods.nl/wp-content/uploads/2019/03/Bram-van-Ojik-Israel-768x684.jpg

Elder of Z. | 04-05-19 | 13:53 | 4

De dorpsgek

Pierre Lebon | 04-05-19 | 14:46

Met dat hoofd van een in het laatste stadium van alcoholisme verkerende clochard. Vreselijk.

Dutchbeaurouge | 04-05-19 | 15:44

Domme man. Meer niet. Doet een kunstje dat hij zich ooit in het verleden eigen heeft gemaakt. Zo gaan honden kwijlen als ze een bel horen

metdedag | 04-05-19 | 16:02
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vind Palestijnen stom. En Israël mag van mij genadeloos terugslaan op elke aanval. Valt dit onder vrije meningsuiting of ben ik nu een fascist?

Nivelleermarionet | 04-05-19 | 13:51

Hamas zal binnenkort wel weer een bak geld van de Verenigde Naties krijgen want slachtoffer en dan kunnen ze aan de volgende serie van 150 werken.

Wekkertje | 04-05-19 | 13:42

Het einde van Gaza, dat ze alles plat gooien maar.

Methylfenidaat | 04-05-19 | 13:41

Am Yisrael Chai. Hou die fascistische islamitische doctrine in godsnaam buiten de deur. Oog om oog, tand om tand is het enige wat dat nepvolk begrijpt.

Nelis SplitBloes | 04-05-19 | 13:40

In 2002, the Palestinian Legislative Council passed the Palestinian Basic Law, which states:
"Islam is the official religion in Palestine.
The principles of Islamic Sharia shall be the main source of legislation.
Arabic shall be the official language."

This is the logic of Mahmoud Abbas and the Palestinians:
Israel defining itself as a Jewish state is an act of "racism" and "apartheid," while, as a matter of course, the future Palestinian state will be an Islamic state governed by Sharia law, and that is not presumably an act of "racism" or "apartheid."

Elder of Z. | 04-05-19 | 13:31

Mooie docu pas op de NPO , lekker allemaal uitkering uit Europa, hele dag voetbal kijken , alles slopen en hun wijf slaan .
Mooi volk !

Castor12 | 04-05-19 | 13:30

Wat een domme zombies blijven het toch, ook die Palestijnen.
Als ze echt vrede willen en een beter leven, dan kan dat gewoon.
Maar ze blijven liever hun kinderen tegen de muur kapot gooien.
Bah en snik.

hotmint | 04-05-19 | 13:27

De 'zielige slachtoffers' schieten weer eens met raketten.
Wat een arme drommels zijn het me toch he.
Met hulpgeld gaan wij kopen..... Wapens!
Achterlijke cultuur,die religie van de vrede. Misschien hoop ik wel dat Israël keihard terugslaat.

Muissolini | 04-05-19 | 13:25

Go IDF Go ! En komende dagen direct keihard terugslaan

Baron de laclou | 04-05-19 | 13:20

De Gazanen hebben de afgelopen decennia miljarden ontvangen van het westen, inclusief Nederland. Nederland heeft ooit zelfs een begin gemaakt met de aanleg van een haven daar. Als de Gazanen, samen met de boevenbende van Hamas, die ze ooit als leiders hebben gekozen, die miljarden hadden besteed aan de opbouw van hun land in plaats van aan raketten, Kalasjnikovs en de bouw van tunnels, dan had Gaza er inmiddels kunnen bijliggen als een welvarend mediterraan toeristenparadijs.

En eigenlijk... eigenlijk zou dat de beste optie zijn voor die deprimerende kuststrook die wordt geleid door een bende met Kalasjnikovs zwaaiende boeven: de bevolking verplaatsen naar Arabisch gebied (Egypte bijvoorbeeld), de grauwe betonnen puinzooi die ze daar hebben achtergelaten met de grond gelijk maken en er een aantal fraaie resorts aanleggen met jachthavens, casino´s, uitgebreide parken en citrus-kwekerijen.

Zet een paar joden neer in een woestijngebied en ze maken er binnen één generatie een groene oase van.
Zet een paar Arabieren neer in een woestijngebied en het is, zelfs na 1000 jaar, nog steeds een woestijn. Met wat mistroostige betonnen nederzettingen.

Peter Emile | 04-05-19 | 13:20 | 4

Zet een paar Arabieren neer in een oase en ze maken er binnen de kortst mogelijke tijd een woestijn van.

Wekkertje | 04-05-19 | 13:45

Im Syrië is ook nog ruimte zat voor dat Gaza tuig. Israël heeft destijds een grote fout gemaakt door zich van goede wil te tonen en de Gazastrook aan de Palestijnen te gunnen.

Jackson | 04-05-19 | 14:23

Gewoon naar Jordanië, er was al een Arabische staat op het grondgebied van het voormalige Britse mandaatgebied

Gen. Maximus | 04-05-19 | 15:19
▼ 1 antwoord verborgen

Wie zo als ik sinds 1967 de ontwikkelingen in dat conflict volgt kan niet anders dan met zijn hoofd schudden over de Palestijnenhaat op deze site.
En als je dan ook nog iets weet over waar de Balfourdeclaration van 1917 over ging en dat tot het begin van de vorige eeuw Arabische meerderheid en de (sefardische) Jooodse minderheid daar vreedzaam samenleefden, al helemaal.

WirMachenMusik | 04-05-19 | 13:18 | 8

wirmachenmusik,

Feit is dat hamas Israël beschiet.
Feit is dat Israël een democratie is, Gaza een dictatuur.
Feit is dat hamas streeft naar een wereldwijde holocaust.
Dus geen "lokale" holocaust, zoals de gematigde (nationaal-) socialisten van de EU.

Feit is dat de sharia van hamas niet alleen joden treft, maar iedereen die daar woont.
Feit is dat Arabieren in Gaza in Israël meer rechten hebben dan in welk Arabisch land dan ook. Om over minderheden in Arabische landen nog maar te zwijgen.

Jij zegt dat we al die feiten moeten vergeten, en ons moeten focussen op een niet ter zake doende declaratie van ruim een eeuw geleden. Maar stel dat hamas wint en de joden wereldwijd worden uitgeroeid; zal dat de 90% islamitisch geweld in de rest van de wereld oplossen?
Natuurlijk niet.
Net als de joden moeten ook de christenen, hindoes, boeddhisten, polytheïsten, anarchisten en al die anderen allemaal dood. Verdiep je in de islam, voor je jezelf zo voor schut zet.
En PS, over feiten gesproken; joden in Israël leden al eeuwen onder islamitische pogroms. Google er maar eens op. Over "vreedzaam samenleven" gesproken.

Dandruff | 04-05-19 | 13:39

Welke palestijnen? Palestijnen bestonden niet, bestaan niet en zullen niet gaan bestaan.

Hoofdbreker | 04-05-19 | 14:32

Dan ben je selectief aan het lezen. Zo kan ik het ook.

Mr_Pikibelly | 04-05-19 | 16:10
▼ 5 antwoorden verborgen

Landje pik wordt niet geaccepteerd dit zal nooit ophouden israel is illegaal bezig daar haal je kop uit je kont ze zitten gewoon fout tijd om op te rotten daar tuig met back up van nog meer tuig uit amerika foei foei dat jullie dit allemaal maar goedkeuren omdat hunnie geen moslims zijn en de palestijnen wel hypocriet kut volk dat zijn jullie

gofyoself | 04-05-19 | 13:12 | 25

@Jan Lange3373 | 04-05-19 | 13:57:

Geen aandacht aan besteden. Volgens mij is dit een trol van Maroc.nl of zoiets. En je mag m.i. best hier komen discussiëren en een anti-Israël standpunt innemen, maar gofyoself scheldt mij iets te veel - "hypocriet kut volk dat zijn jullie" "stelletje lafbekken" "Domme kut" - om er mee in discussie te gaan.

Niet terugschelden, Jan Lange3373, dat verlaagt je alleen maar tot zijn niveau. Negeren is het beste in dit soort gevallen.

Dr_Johnson | 04-05-19 | 14:12

@Dr_Johnson | 04-05-19 | 14:12: Ook idioten hebben begeleiding en advies nodig, anders wordt 't nooit wat met ze! En de waarheid zal ik nooit verzwijgen, zeker niet als het om Israel gaat...

Angélica de Sancé | 04-05-19 | 14:33

Grappig 60 woorden in een zin. Misschien is het wel handig als je eerst je lagere school afmaakt voordat je hier komt reaguren.

Swoop | 04-05-19 | 18:13
▼ 22 antwoorden verborgen

Is het niet zo dat israel gewoon helemaal geen reet te zoeken heeft in het midden oosten, en het een beetje hetzelfde zou zijn als de duitsers nederland weer binnenvallen omdat nederland ooit in een ver verleden tot het germaanse rijk behoorde? Of dat de islam nu even het westen komt opeisen en of we
allemaal even willen verhuizen zodat zij hier de boel kunnen volbouwen,
of zie ik dit alles nou verkeerd?

Ronnie D. | 04-05-19 | 13:10 | 11

@Ronnie D. | 04-05-19 | 13:45:

"En je zegt zelf dat israel eerst van turkije was"

Maar Turkije was ook niet van de Turken, hoor. Het was van de Byzantijnen, zeg maar het overgebleven Oost-Romeinse Rijk. Nadat islamitische plunderaars het Constantinopel al eeuwen lang lastig hadden gemaakt, viel die oude stad in 1453 uiteindelijk tegen Mehmet II of III met zijn Turkse hordes.

Dus ja, als Europeanen geen landjepik mochten komen spelen, dan ook die moslimveroveraars niet. Moeten die Turken onderhand ook niet weer eens opkrassen naar het oosten waar ze vandaan kwamen?

Dr_Johnson | 04-05-19 | 14:01

Het conflict in het Midden-Oosten staat bekend om zijn vele mythen. Daarom is goede voorlichting van belang. Een van de mythen is dat velen menen dat “Palestijnen” een eigen staat hadden die door de Joden is ingepikt. Religie speelt de belangrijkste rol in het conflict tussen Joden en “Palestijnen”. De hele regio – door de Britten het “mandaatgebied Palestina” genoemd – bestond eeuwenlang uit niets anders dan woestijn en uitgestrekte moerasgebieden,die niemand wilde hebben, dat betekent echter niet dat er niet altijd een sterke Joodse aanwezigheid was in dit gebied. Jeruzalem, het hart en de ziel van het Joodse volk, speelt al sinds de stichting door Koning David in 1004 v. Chr. een centrale rol in de Joodse cultuur, geschiedenis en religie. Jeruzalem was nooit de hoofdstad van een andere staat dan Israël en al helemaal niet van een staat “Palestina”, die nooit heeft bestaan. Een “Palestijns volk” heeft nooit bestaan…

RickRD | 04-05-19 | 14:01

De Joden zijn zowel etnisch als religieus verbonden aan Israël. Zelfs de koran zegt dat Israël toebehoort aan de Joden. quran. com /5/32 "Because of that, We decreed upon the Children of Israel (de Joden) that whoever kills a soul unless for a soul or for corruption [done] in the land" (welk land in de koran wordt daarmee bedoeld? A. Israël B. Amerika of C. Nederland).
"

klowiepowie | 04-05-19 | 16:23
▼ 8 antwoorden verborgen

Nu maar hopen dat niemand in Israel zijn mes laat vallen bij het uien snijden want anders staat de MSM hier vol van die vuige, Joodse aanslag op de " Palestijnen " .
Met Palestijnen bedoel ik hier natuurlijk nazaten van veelal afgekeurde en uitgeworpen Jordaniërs door de Ottomanen .

Castor12 | 04-05-19 | 13:10

Zo te lezen een gevoelig onderwerp.Joris hier en Joris daar.

komtdatschot | 04-05-19 | 13:09

Gisteren nog een demo gezien op het Spui Amsterdam van heel fatsoenlijk blanke bejaarde snoetjes die 'anti-zionistisch' waren.

Zoltan | 04-05-19 | 13:02 | 1

Die gaan voor de Irma Grese en Ilse Koch award, twee bekende anti zionisten van vroegah !

Castor12 | 04-05-19 | 13:13

Iron Dome is redelijk effectief tegen primitieve raketten. 90% lijkt me wat al te optimistisch, maar elke dode of gewonde die het weet te voorkomen is er een. Tegen een mortiergranaat zie ik het geen soelaas bieden.

David's Sling is wishful thinking. De wiskunde die een hit-to-kill verdediging tegen een supersonische, laats staan hypersonische, aanval weet te voorspellen, moet nog uitgevonden worden. Zelfs een simpele koerswijziging van een meter, zorgt ervoor dat de raket zelf de hele tegenaanval opnieuw zou moeten berekenen. Stervensduur, makkelijk te misleiden (decoys) en meer prestigegericht dan militair effectief. Zoals op dit moment eigenlijk het hele BMD verhaal. Zie ook het veelzeggende falen van Patriot PAC 3 in Saoedi Arabië. Dat land oriënteert zich niet voor niets op het veel goedkopere, en op papier krachtigere, S-400 systeem van de Russen.

Vergeet Turkije. Dan heeft de westerse defensie-industrie pas echt een probleem.

Hetkanverkeren | 04-05-19 | 13:01 | 3

Mortieren zijn juist gemakkelijker voor Iron Dome, zijn langzamer dan raketten en volgen een simpele ballistische baan. De baan van de DHZ raketten van de Palestijnen is vaak nogal onvoorspelbaar door het hobby-bob gehalte van deze projectielen.

supah | 04-05-19 | 13:28

@supah | 04-05-19 | 13:28: Mortiergranaten zijn klein, doen hun werk op vrij korte afstand en "dom". Dat maakt ze volgens mij behoorlijk onkwetsbaar. Maar dit vermoeden ruil ik onmiddellijk in, als mijn ongelijk kan worden aangetoond. Plus een mortierbuis is makkelijk verplaatsbaar en kan, afhankelijk van de kwaliteit (hoi KL) tientallen granaten in relatief korte tijd afvuren.

Wat betreft BMD: onze landgenoot Luitzen Brouwer heeft bewezen dat je met lijnen (raketten) geen bol kunt bedekken. Je houdt altijd een stukje lijn over. Dit is de driedimensionale variant op de "irrationaliteit" van pi. De link leggen tussen vectorwiskunde en een bol gaat mijn vaardigheden ver te boven, maar ik heb een "sterk" vermoeden dat die benadering niet werkt. Anders geformuleerd: al heb je nog zo veel sensoren/radars, het kinetische vertrekpunt (raketlanceerinstallatie, vliegtuig, destroyer of satelliet), het is en blijft een punt in een driedimensionale ruimte van al gauw tienduizenden kubieke kilometers.

Local Area Defense is al lastig genoeg, zie wat er zou gebeuren als een Palestijn bijvoorbeeld een Meteor of een NSM zou weten af te vuren. Laat staan twee tegelijk.

Hetkanverkeren | 04-05-19 | 14:12

@Hetkanverkeren | 04-05-19 | 14:12: Lieve Joris, kun je bovenstaande reaguursel alsjeblieft weg halen? Ik wil bij nader inzien liever niet de verkeerde mensen op ideeën brengen. My Bad.

Hetkanverkeren | 04-05-19 | 14:26

Slightly off topic: www.unz.com/freed/pence-a-christian-po... Deze baarlijk voortreffelijke rant van Fred Reed legt de merkwaardige kalverliefde van Amerikaanse Evangelicals voor Israel uit, die hand in hand gaat met een even knettervreemd antisemitisme van de ergste soort. Pompeo (MinBuZa) en Pence (VicePOTUS): "They are amoral Christians. They are cruel Christians. They are evil Christians." Reed is goed geïnformeerd in de geestelijke mindset van Christelijke Amerikanen en legt de vinger bij enorme invloed die zij hebben op de wereldpolitiek

Eeuwig..Op..Vakantie | 04-05-19 | 13:01 | 1

Wanneer je volledig voorbij gaat aan de Reformatie en ook het aantal Joden negeert wat deel uitmaakt van de Amerikaanse regering. Wanneer je de Taliban onschuldige moslims vindt. Er vanuit gaat dat alle straaljagerpiloten christenen zijn die moslims bombarderen. Beetje Sylvana Simons achtige stijl weer even de middeleeuwen erbij haalt. Het Nieuwe Testament totaal negeert, dan zou Reed best wel eens een punt kunnen hebben.

klowiepowie | 04-05-19 | 19:25

De tyfus aan dat Gazavolk.

Lieveschat | 04-05-19 | 12:56

Hoe is dit *niet* een complete Act of War? Hoe is dit *niet* een reden om all-out terug te schieten? Hoe is dit in hemelsnaam *niet* een reden om dat palestijns addergebroed van de kaart te vegen??

marcoplarco | 04-05-19 | 12:54 | 2

Gooi eens 90 raketten op Amsterdam...

steekmug | 04-05-19 | 13:05

hopenlijk gaat het niet lang Meer duren dat Israel eens voorgoed afwerkt met die achterlijke terroristen. Is er ergens een rekeningnr waar Ik tgv idf kan storten?

Lieveschat | 04-05-19 | 12:52 | 1

Is alles CO2 vrij? Boem boem Boem ratatatata, anders moet Amsterdam in 2020 auto vrij. Zonder dat is anders de aarde verloren en verzuipen wij allemaal.

ikdenkwat | 04-05-19 | 12:28

Nog helemaal niks over deze aanval op de msm. Kennelijk weten ze nog niet hoe dit zo te framen dat Israël is begonnen.

Schuldenbrau | 04-05-19 | 12:27 | 2

Op Clintons Nep-news Network ook helemaal niks...

Schuldenbrau | 04-05-19 | 12:29

Ze wachten tot Israël terug slaat, dat komt dan uitgebreid in het nieuws.

Franker | 04-05-19 | 12:42

Tijd dat Israël de Gazastrook terugpakt en alle Palestijnen de zee in schopt. There, I said it.

Pierke Pierlala | 04-05-19 | 12:27 | 1

Eens

Lieveschat | 04-05-19 | 12:55

Als ze dezelfde energie zouden gebruiken om een prettiger leefklimaat voor zichzelf te creeren ipv terreur zaaien...... Oh ja terreur ies koeltoer en religie.

bqbq | 04-05-19 | 12:24

Ah. Weer een nieuwe ronde in de eeuwigdurende tit for tat daar. Wanneer zien de Palestijnen eens in dat je geen voorwaarden kunt dicteren als onderliggende partij?

Gen. Maximus | 04-05-19 | 12:23

www.timesofisrael.com/idf-closes-off-... De afgeschoten projectielen uit Gaza maken meer de indruk omgebouwde propaangascilinders te zijn, dan 'raketten'. Er zit in ieder geval geen 'warhead' op deze gasflessen. Het artikel uit de Times of Israel laat ook een foto zien van een gehandicapte met een slinger. Wat hiertegen te doen? Gewoon alle gasflessen in de ban doen. Nu is het de vraag of Gaza kookt op leidinggas of op gasflessengas. In het laatste geval dan moet er toch een vervangende container bedacht kunnen worden, waarmee het niet meer mogelijk is om een kookgasfles nog 'een tweede leven' (als 'raket') te bezorgen. Overigens is het de laatste dagen bijzonder heet in Israel, de voorbode van de gloeiende zomer. Bij de Palestijnen schiet het dan in de bol. Hitte maakt mensen gek.

Eeuwig..Op..Vakantie | 04-05-19 | 12:17 | 1

De rammen dan komt er ook weer aan hè...

Angélica de Sancé | 04-05-19 | 12:23

Goed dat de NOS hierover bericht

Eddy67 | 04-05-19 | 12:08 | 2

De NOS Deugt. Daarom wijzen zij het brute Israëlische geweld van vanmorgen af. Maar liefst 150 palestjnse wetenschappelijke burgerluchtvoertuigen werden zonder enige waarschuwing aangevallen en neergeschoten door Israëlische militairen.
De vredesbeweging Hamas heeft een dag van Nationale woede afgekondigd.

Jan Passant mk2 | 04-05-19 | 12:25

toch wel een brevet van onvermogen voor gggamas.... je weet toch dat je ongenadig op je kloten gaat krijgen...?

grapjasz | 04-05-19 | 12:08
-weggejorist en opgerot-
Mister-Right | 04-05-19 | 12:07 | 2

Als ik familie had die in '40-'45 omgekomen was zou ik vandaag misschien iets herdenken.
Maar voor het overige: als je nu deze Gaza-waanzin weer ziet krijgt het herdenken op 4 mei wel iets schijnheiligs. Het is volkomen irrelevant geworden. Het antisemitisme in Amsterdam blijft gewoon doorgaan en die raketten uit Gaza zijn gewoon een maandelijkse traditie.

JvanDeventer | 04-05-19 | 12:06 | 1

als je Joodse familiebanden in A'dam hebt (gehad...)... en je fietst dagelijks door de stad... dan herdenk je altijd wel een beetje.

grapjasz | 04-05-19 | 12:14

www.rd.nl/vandaag/politiek/van-agt-vi...
Hamas als terroristische organisatie bestempelen vindt hij „een dwaling. Het is een verzetsbeweging en mag die geen geweld gebruiken tegen de bezetter? Natuurlijk mag dat wel!”

Raketaanvallen op Israël zijn op zichzelf dan ook geen probleem. Het enige dat Hamas zou kunnen worden verweten, is dat de raketten niet goed staan afgesteld richting Israëlische militaire doelen, betoogde Van Agt. Nu zijn soms ook burgers slachtoffer van die beschietingen. „Dat is misdadig.” Daar stelde hij echter direct weer verzachtende omstandigheden tegenover: „Hamas heeft de technologie niet om raketten nauwkeurig af te vuren.”

Is dit nog nieuws? | 04-05-19 | 11:52 | 11

Bij dit soort Jezuieten is de Jodenhaat er met de paplepel ingegooid. Ben zelf katholiek opgevoed maar nooit een druppel haat meegekregen.

Mammeloe | 04-05-19 | 12:30

@Hoofdbreker | 04-05-19 | 12:14: Een intelligent mens informeert zich, laat zich niet leiden door emoties en is in staat om oorzaak en gevolg te zien.

wijsvinger | 04-05-19 | 12:36

Van agt is van de pedofielenpartij die priesters beschermen voor vervolging. Hij moet zijn bakkus zouden en grasmaaien vanmiddag

Lieveschat | 04-05-19 | 12:59
▼ 8 antwoorden verborgen

Eindelijk een berichtje hierover op de MSM. Nupuntennel had even tijd nodig om het verhaal in het frame te passen. Triest

Sidney_May | 04-05-19 | 11:52

Krekels in nationale mediaas. Wel natuurlijk momenteel de mond vol hebben over jodenhaat hier en in Frankrijk (zonder duidelijke oorzaak voor de toename).

liggend_streepje | 04-05-19 | 11:51
-weggejorist-
Mammeloe | 04-05-19 | 11:49 | 1

Hoop dat ze al die punten waar die raketten vandaan kwamen van Hamas met de grond gelijk verschroeien tot as. Ze willen tenslotte zelf graag het martelaarschap. En hoofdkwartieren van Hamas ook gelijk maar plat.

Jan, Leiden | 04-05-19 | 11:48 | 1

Raketinstalatie op een kleuterschool en de NOS staat klaar.

rattenvanger XL | 04-05-19 | 12:00

Bekijk bijgaand filmpje eens, om te weten met welke haat de Israelisch te maken hebben.
En beweer dan nog eens met droge ogen dat de palestijnen vrede willen.
www.youtube.com/watch?v=dtErUuBvcRc

Roadblock | 04-05-19 | 11:47 | 1

Uiteraard willen zij geen vrede. Dat zien ze als een verlies, een vernedering.

wijsvinger | 04-05-19 | 12:10

Je verveelt je nooit met zulke buren. Lage suikerspiegel, maar hoog opgeleid.

JvanDeventer | 04-05-19 | 11:46

Is de VN al in zitting om Israël te veroordelen dat ze modelvliegtuigen van die arme Palestijnen kapot schieten met Iron Dome?

Sliptong | 04-05-19 | 11:45

Ik laat t bij een 'Go, go IDF!'.

BlowingBubbles | 04-05-19 | 11:44 | 1

*Iron Dome popcorn machine aanzetten doet*

Sliptong | 04-05-19 | 11:53

Dat ze die hele Gazastrook maar snel tapijt bombarderen.

frickY | 04-05-19 | 11:44

Kwart voor twaalf en nog geen woord hierover op de website van de NOS. Joden die op 4 mei gebombardeerd worden, ik zou daar als journalist wel iets over kunnen schrijven.

Rest In Privacy | 04-05-19 | 11:43 | 1

Och ik heb ettelijke staaltjes van de leugenachtige pro-palestijnse berichtgeving van de NOS over het conflict in Gaza gemeld bij Karskens, dus ik weet er alles van.

Roadblock | 04-05-19 | 11:50

Ik vermoed dat de Neanderthalers meer beschaving in zich hadden dan dat inteelt Pallievolk. Het blijkt wel uit het feit dat zij zich gejorist hebben uit de werkelijkheid. Of zagen zij die destijds al niet zo zitten? het wordt nooit wat met die inteeltculturen.

pigadaki | 04-05-19 | 11:43

Tja, zo ziet een grens tussen islam en beschaving eruit.
Het kan erger. Minder rijke en ontwikkelde landen zoals Nigeria en India hebben geen muur en Mossad die hen effectief beschermt tegen de door allah gewenste dagelijkse reeksen moordpartijen.

Ik ben benieuwd of het 20, 30 of 40 jaar zal duren voor ook West Europa een aaneenschakeling van Gaza-strookjes en ommuurde restjes beschaving is. Als het aan de EU en de linkse partijen ligt moeten we de komende jaren echt doorpakken met het importeren van duizenden Trojaanse paarden per dag.

Eerlijk gezegd hoop ik dat Europeanen op tijd wakker worden.
Negeer het nepnieuws van de MSM, en kijk naar de controleerbare feiten. Er is geen islamitisch land ter wereld waar niet-moslims veilig zijn. En in niet-islamitische landen met moslimminderheden zijn het doorgaans de moslimminderheden die de meeste problemen veroorzaken; meer dan alle andere bevolkingsgroepen samen. Zowel als het om criminaliteit en (seksueel) geweld als om extremisme en terrorisme gaat.
Dat is het grote plaatje, ongeacht de vele gematigde moslims die geweld afwijzen. Maar hoe groter de "ummah" in een land, hoe lastiger het voor individuele moslims wordt om gematigd te blijven.

Want theologisch gezien is er geen gematigde islam mogelijk. Alle islamitische bronnen van koran en hadiths tot shariah en bestaande fatwa's zijn superduidelijk. De islam verdeelt de wereld in;
- "dar al islam" of "land van onderdrukking"; waar moslims wettelijk het recht hebben niet-moslims te verkrachten en vermoorden;
- "dar al harb" of "land van oorlog"; waar moslims de plicht hebben niet-moslims te terroriseren tot het land islamitisch is.

Probeer daar maar eens vredig mee samen te leven. Het is de afgelopen 1400 jaar nog nergens er wereld gelukt. Als ik me vergis dan hoor ik graag de uitzondering op die regel.

Dandruff | 04-05-19 | 11:41 | 4

@Ichneumonidae | 04-05-19 | 13:19:
Ik zie een communist niet zo snel zich verrijken aan het zorgstelsel.
Jij en je subsidieslurper zijn socialisten zoals marcel van dam, hetzelfde niveau, dezelfde praatjes, hetzelfde gedemoniseer zoals tegen Pim Fortuyn nu tegen Baudet. #feiten
Hebben jullie al muziek uitgekozen om keihard te draaien vanavond om 8 uur?

Ongeblustekalk | 04-05-19 | 13:34
▼ 1 antwoord verborgen

Als het nu maar niet escaleert en het songfestival wordt gecanceld. 'Onze' Duncan staat genomineerd voor de winst en dat wordt wel eens tijd na zoveel jaar.

Jan Leul | 04-05-19 | 11:40

doe's lief, tis prachtig weer maar kunnen ff niet naar 't strand, that's it, idf doet wat ze moeten doen en wij doen 'n bakkie in de bunker, dat geneuzel over appartheid is onzin, aan deze kant van het hek is iedereen gelijk

evilbird | 04-05-19 | 11:38 | 1

en bemoei je met je eigen zaken, als je buurman z'n zooi over de schutting smijt mieter je het ook gewoon terug met eea aan krachttaal, zodra die lui 's 'n keer klaar zijn met zichzelf en een echt land vormen praten we/ze verder

evilbird | 04-05-19 | 11:44

Is dat allemaal wel Co2 neutraal ?
Anders moet groen slinks er eens wat van zeggen.

Het leven is zwaar | 04-05-19 | 11:37

Eén telefoontje en je hebt een aantal
bulldozers op de tempelberg...

wiener mit pommes | 04-05-19 | 11:34 | 1

IDF Air Force is Al airborne hoor. VN resolutie in 3, 2 , 1....

Sliptong | 04-05-19 | 11:55

oké idf, maandag vol gas bombarderen, want ramadan!

rifraf | 04-05-19 | 11:34

Wat vind Peter R de Vries er van ?

Jan Leul | 04-05-19 | 11:32 | 1

Die zal het wel weer een zionistisch complot vinden, bedoeld om die arme Palestijnen in een kwaad daglicht te stellen.

Cor Netto | 04-05-19 | 11:37

Amstelveen aan zee ligt in Japan of Zuid Korea danwel China. Je bent in de war met buitenveldert aan zee.

brughslurph | 04-05-19 | 11:32 | 1

Nee, Slotermeer aan zee.

Lychnari | 04-05-19 | 11:41

Verplaats dat land maar naar zuid amerika, de vijanden krijgen uiteindelijk een atoombom en dan is het einde israël.
Gewoon een kwestie van tijd tot dat land niet meer bestaat.

Ongeblustekalk | 04-05-19 | 11:30 | 15

@Sliptong | 04-05-19 | 11:56: Als dat zo is, waarom lanceert het IDF dan een propaganda moment? En waarom zette ze snipers in tegen de boys?

Arachne | 04-05-19 | 12:05

@Arachne | 04-05-19 | 12:05: om ze kapot te schieten natuurlijk. Waar het om gaat is dat die neo-nazi's geen atoombom zullen krijgen.

Sliptong | 04-05-19 | 12:23
▼ 12 antwoorden verborgen

Als Israël nu gewoon een weekje of 4 geen stroom en water meer levert aan dat gebied....

Oepsie1234 | 04-05-19 | 11:29 | 4

@Arachne | 04-05-19 | 11:55:
Gaat Gaza toch gewoon bij Egypte aankloppen, daar is ook een grens....

Is dit nog nieuws? | 04-05-19 | 12:05

@Arachne | 04-05-19 | 11:55,

Onzin.
Ik zag ooit eens een foto van een Israëlische arbeider die aan een hijskraan hing om de stroomvoorziening naar Gaza te herstellen. Een andere hijskraan hees een gigantische metalen plaat, om die arbeider te beschermen tegen sluipschutters in Gaza.

Het opwekken van elektriciteit en het oppompen van water in Gaza en Westbank is in de eerste plaats de verantwoordelijkheid van de Arabische regeringen daar. Die doen dat niet, en ze saboteren bovendien elke poging van Israël om dat wel te doen. Dat is islam. Zoals Golda Meir zo ongeveer zei; "er kan pas vrede zijn als de Arabieren meer van hun eigen kinderen houden, dan ze de joden haten". Op dit moment gebruiken ze hun eigen kinderen nog steeds als levende schilden, van waar achter ze Israël beschieten.

De dictaturen van fatah als hamas krijgen elk tientallen miljarden gratiesj geld van de VN, de EU en tientallen landen en organisaties. Daarnaast is er een speciale VN-vluchtelingenorganisatie voor "palestijnen" (unrwa), die bijna net zoveel geld krijgt als de VN-vluchtelingenorganisatie voor *alle* andere vluchtelingen ter wereld (unhrc).
Het is bizar dat die twee stinkend rijke stukjes grond naast Israël niet voor elkaar kunnen krijgen wat veel derde wereldlanden wel voor elkaar krijgen.

Dandruff | 04-05-19 | 12:31

@Dandruff | 04-05-19 | 12:31:
Das war einmal, dat de UNRWA zoveel geld kreeg.
(Lang leve Trump)
Maar de EU springt graag bij.

Roadblock | 04-05-19 | 15:51
▼ 1 antwoord verborgen

Zo'n klein stukje grond....
Saneer dat nou eens, dan schoont het nieuws tenminste wat op.

mark1487 | 04-05-19 | 11:26

Dat wordt nog een hele klus voor links Nederland om de joden hiervan de schuld te geven......

R van Perzie | 04-05-19 | 11:26 | 5

@R van Perzie | 04-05-19 | 11:31:
"heeft iemand ergens op de wereld" .... bedoelde ik

R van Perzie | 04-05-19 | 11:37

@R van Perzie | 04-05-19 | 11:31: Bennne gister 4 Palestijnen richting 72 maagden gestuurd na het beschieten van Israëlische soldaten. Hamas schiet daarom raketten af en vervolgens worden ze gebombardeerd en kunnen dan huilie huilie doen

Jan Leul | 04-05-19 | 11:43

@R van Perzie | 04-05-19 | 11:37: Moslima over bananenschil gestruikeld, denk ik.

Mammeloe | 04-05-19 | 11:43
▼ 2 antwoorden verborgen

.... en GroenLinks supportende organisaties zagen dat het goed was ...... (raketten op Israelische burgers)

Ervaringsdeskundige | 04-05-19 | 11:24

Gauw nog even een offensiefje voordat de ramadan begint. Dat de IDF ze de monden definitief snoeren doet.

darmflora | 04-05-19 | 11:24

Het IDF is het enige leger ter wereld dat vooraf de locaties waarschuwr die ze -als vergelding- gaan bombarderen. Dat doen die satanische terroristen van Hamas niet. Als Hamas de wapens neerlegt is er morgen vrede, als Israel stopt zijn ze morgen allemaal uitgemoord. Trump, Egypte en SA staan klaar met miljarden als hun plan lukt. Abas c.s. worden dan gewoon gewipt.

Mammeloe | 04-05-19 | 11:23 | 2

Waarom waarschuwt het IDF? Als een leger een militair doel aanvalt, hoef je je vijand toch niet te informeren?

Arachne | 04-05-19 | 12:04

@Arachne | 04-05-19 | 12:04: Om het aantal burgerslachtoffers laag te houden. Israeliers hechten wel waarde aan een mensenleven. Hamas wil juist zoveel mogelijk doden, goed voor hun propaganda.

Mammeloe | 04-05-19 | 12:32

Mooie stresstest voor het iron dome.

flashforward | 04-05-19 | 11:23

content.time.com/time/magazine/article...
One mystery of Yasser Arafat's life seemed unsolved at the time of his death: How much money did he have, and where is it? In the mid-1990s, Arafat controlled a financial empire worth at least $3 billion. By the time of his death, he was down to his last $1 billion, according to Israeli intelligence estimates...

Is dit nog nieuws? | 04-05-19 | 11:22 | 1

Mja, hij had toen een minister van logistiek, in dat jaar dat er 300 miljoen dollar verdween.
Hoe heette die ook alweer.
Oh ja, Anis al-Qaq, de echtgenoot van onze minister Kaag, die nu in Zwitserland woont.
Lekker dicht bij zijn bank.

Roadblock | 04-05-19 | 15:47

maar zeker ook weer garen spinnen voor Netanyahu en zijn kliek ..

justinianus | 04-05-19 | 11:19 | 6

@Is dit nog nieuws? | 04-05-19 | 11:37:
Meer dreiging van buitenaf = slachtoffer. Dit leidt tot meer budget voor het leger, meer wetgeving voor inperking van rechten, steun voor het verder inperken van vrijheid en rechten van niet-burgers, de geest rijp maken voor verregaande maatregelen die anders NOOIT geaccepteerd zouden worden. Verdeel en heers.

Arachne | 04-05-19 | 11:43

@Arachne | 04-05-19 | 11:43:
Die dreiging van buitenaf blijft gewoon. Daar is niks aan te veranderen. Dus wie er dan ook in de regering daar zit zal volgens die stelling garen spinnen bij.

Is dit nog nieuws? | 04-05-19 | 11:47

@Arachne | 04-05-19 | 11:43:
Goh, dat die palestijnen niet doorhebben, dat ze Netanyahu een handje helpen.

Roadblock | 04-05-19 | 11:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Familie daar geeft aan dat de timing te maken heeft met combi songfestival, memorial day (7 mei?) en onafhankelijkheidsdag.

letopuwzaak | 04-05-19 | 11:19 | 3

Moslims zijn extreem anti-songfestival want dat is een feest voor vrouwen en homo's. En die laatste groep moet je gewoon van een flat flikkeren en die vrouwen ook want allemaal kechs want zonder kopvod...

eerstneukendanpraten | 04-05-19 | 11:25

De overheid moet de wens van bezoekers en journalisten om het z.g. Palestina te bezoeken sterk ontraden. De Israëlische strijdkrachten moeten voor hun vergeldingsacties niet bang hoeven zijn om ook hotels te kunnen vernietigen, waarvan bekend is dat terroristen daar vlak naast hun raketten richting Israël afvuren.

Boy Cot | 04-05-19 | 11:15

Links vindt moslims zieliger dan joden, dus niet nieuwswaardig voor de MSM.
Je kan je eigen zieligheids-score checken met de intersectionality'o'meter : intersectionalityscore.com

unshift | 04-05-19 | 11:13

I.d.d. bijvoorbeeld de video waar Palestijnen worden gevraagd wat ze van ongelovigen denken:
www.youtube.com/watch?v=AzR_J6Hrrr4
De ondervragingen geeft duidelijk aan dat sommige bevolkingsgroepen absoluut niet met andere bevolkingsgroepen willen mengen/samenleven/integreren. Ze leven het liefst met soortgenoten (zelfde ras, geloof, cultuur). Enkel een groot deel van west-Europeanen leven nog in de illusie dat multicultuur een verrijking is. De realiteit is dat multicultuur een kruitvat is die op een gegeven moment zal ontploffen.

unshift | 04-05-19 | 11:27

Ok IDF, nu ff doorpakken!!

Gomezlopez | 04-05-19 | 11:11

Kwam er vanavond maar 1 held achter het spreekgestoelte van de herdenking op de Dam,die zou vragen wie van die herdenkende menigte weet dat dit op dit moment gebeurd is.en de vraag stelt waarom de media dat stil houdt op een dag als vandaag?
Joden onder vuur vandaag... wederom! Het houdt niet op,niet vanzelf.
Misschien word het tijd om geld in te zamelen voor onze eigen klaagmuur,of liever gezegd,aanklaag muur.

Welles! Nietes! | 04-05-19 | 11:11 | 1

Dat tribunaal komt er absoluut, de ellende heeft zich in essentie ook al naar Europa verplaatst, het oorlogsboek wordt hier binnenkort gewoon weer geschreven.

grindbak | 04-05-19 | 11:15

Die koerende vredesduif in het zesde filmpje heeft ook geen echt effect meer.
.

Kijkeensaan | 04-05-19 | 11:08

Zie je wel, moslims willen echt wel vrede hoor. Oh wacht... "Palestinian Islamic Jihad in a message published message today saying they will not abide by any ceasefire with 'the enemy.' Israeli citizens will live under the threat of attack and will not have security. "

Rheia | 04-05-19 | 11:07

Heeft Kaag ze recentelijk weer 'subsidie' gegeven soms?

Rheia | 04-05-19 | 11:05 | 1

Inderdaad. Een flink deel van die 'subsidie' zal wel weer in dat Palestijnse nepvuurwerk gestoken zijn. Gelukkig schiet IDF al die bullshit uit de lucht!

R van Perzie | 04-05-19 | 11:29

hamas hamas , veel fijnstof en cordiet in de lucht dat er was

HetOorAakel | 04-05-19 | 11:03

Israel, America. America, Israel. Twee handen op een buik. Het verlengstuk van elkaar. Wel apart he dat apartheid is afgeschaft maar dat het in Israel relevanter dan ooit is. Afijn je hier over opwinden heeft geen zin want voor je het weet wordt je in de anti semiet hoek neergezet.

Kipsnipdewip | 04-05-19 | 11:03 | 18

@Arachne | 04-05-19 | 12:23:
“In Israël kunnen een jood en een moslim niet met elkaar trouwen.
Stel u even voor dat Nederland of, godbetert het, Duitsland een dergelijk beleid zou voeren.”

De meeste moslim landen voeren een dergelijk beleid. Daar mogen moslima’s niet met niet moslims trouwen. Daar zijn vrouwen en ongelovigen tweederangs burger. Daar is sprake van een apartheid in de macht n.

BigKnor | 04-05-19 | 12:47
▼ 15 antwoorden verborgen

"Net als je dacht alles gezien te hebben vallen moslims joden aan!" Huh! dat verwacht niet. Meestal is het andersom. Oh wacht...

Rheia | 04-05-19 | 11:02

“A plague on both your houses!”
anno 2019

wezen | 04-05-19 | 11:02

Ik ben onder de indruk. Het lukt de Trans-Jordaniers anno 2019 eindelijk om vliegende objecten te produceren die nog landen ook met een nauwkeurigheid van een kilometer of 50 van het doelwit. Bijna 100 jaar na de Westerse wereld zijn ze het niveau van de voetzoeker dan eindelijk ontstegen. Een klein applausje is het ergens wel waard.

De Libertariër | 04-05-19 | 11:01 | 3

Ze krijgen ook hulp uit Iran hè...

Angélica de Sancé | 04-05-19 | 11:03

Hulp uit het westen en zelfs van Rabin en Peres.

letopuwzaak | 04-05-19 | 11:26

De israelische mussen tjilpen gewoon door, zijn wel wat gewend natuurlijk.

uglyleftbasher | 04-05-19 | 11:00

Het geduld van Israel is bewonderingswaardig maar het is de hoogste tijd om voorgoed een einde te maken aan deze raketten terreur. Het politiek-aktieve-palestijnse-sjaaltjes-volk kan dan weer de straat op om Israel te veroordelen. Inmiddels woekert het Islamofascisme wereldwijd voort. Met sommige ideologien is geen vrede mogelijk,. Het smeulende conflict met deze I-deologie moet dus uiteindelijk gewoon uitgevochten worden. Met politieke middelen zolang dat nog kan.

SjoerdBoth | 04-05-19 | 11:00 | 2

Israël was enige jaren geleden heel goed op weg met de actie Cast lead maar werd op het cruciale moment teruggefloten door de VS - onder leiding van Obama - . Aan welke kant staat de VS onder president Trump? We zullen het zien.

Goofje | 04-05-19 | 11:05

@Goofje | 04-05-19 | 11:05: Neuh.... dat is wel duidelijk. Golan, Jeruzalem, waarschijnlijk geen tweestatenoplossing in Trumps MO vrrdesplan, extensieve trainingen samen met beide legers. Waar Trump staat is wel helder.

DeJemelscheet | 04-05-19 | 12:38

Inderdaad verdacht stil bij de NOSlim omroep

Het leven is zwaar | 04-05-19 | 10:59

Af en toe snap ik Joris niet...
Dan maar als limerick:

Pulchri studio: Shimcha Ka-dosh
Noli turbare circulos me-os!
Vergast, verbrand en nog immer gehaat
’n Wond die de wereld eeuwig schaadt
Ne Hercules quidem adversus du-os

ISRAEL IS REAL ‘n oase omringd met zand
Nihil sine causa: Joden zaaien met de hand
Nihil habenti nihil de-est:
De qu’ran is het attest
Absit invidia: Hamas sterft zonder land!

Angélica de Sancé | 04-05-19 | 10:59 | 3

Ik heb het ook gemerkt Angela.
Als je ook maar even linkt naar de herdenking vanavond, dan wordt je gejorist.

Roadblock | 04-05-19 | 11:31

Ik hoop dat jouw betreffende tegel en het draadje daaronder alleen maar zijn weggejorist omdat deze off topic gingen en niet vanwege de materie zelf: culturele toe-eigening van een markeerpunt in de Nederlandse geschiedenis, ten koste van de intrinsieke waarde daarvan voor de Nederlandse bevolking. Dat blijft immers een valide discussiepunt.

MickeyGouda | 04-05-19 | 11:43

@Roadblock | 04-05-19 | 11:31:

***** had last van een erg slecht humeur
En Angélica’s bijdrages vond hij gezeur
Ze schreef: *****, ga tuinieren
Dan kun je de buren plezieren
Laat ze genieten van je jonge seigneur

Angélica de Sancé | 04-05-19 | 11:45

In antwoord op Kamervragen over de aanschaf van een privéjet van 50 miljoen dollar voor de Palestijnse president antwoordde minister van Ontwikkelingshulp Kaag (D66) dat hier geen Nederlands belastinggeld voor gebruikt is.

Dit ondanks dat de timing van deze aankoop van die kostbare Boeing 737 zeer wrang is. Ongeveer tegelijkertijd vroegen de Palestijnen namelijk om miljoenen euro’s extra aan het buitenland omdat anders “Palestijnse kinderen honger zouden gaan lijden”.
Minister Kaag – getrouwd met een hoge PLO’er en werkzaam geweest bij een hulporganisatie voor Palestijnen – maakte daarop versneld 13 miljoen euro over.

Elder of Z. | 04-05-19 | 10:56 | 1
-weggejorist-
Mammeloe | 04-05-19 | 11:16
-weggejorist-
Rheia | 04-05-19 | 10:52 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Vanzelfsprekend wordt dit voor de jongens en meisjes van de media pas nieuws als Israël terugschiet.......

Elder of Z. | 04-05-19 | 10:52 | 2

Zo gaat het meestal wel. En dan doet de kop geloven dat Israël zonder reden als eerste schoot.

Rheia | 04-05-19 | 10:58

Precies, dan lezen we allemaal dat Israël de agressor is.

spamzuiger | 04-05-19 | 11:02

En als Israël terugschiet, dan trekken de palestijnen weer een dozijn kinderlijkjes uit de vriezer die dan - tezamen met wat verkreukte kinderfietjes - rond zo’n inslagkrater worden gestrooid. Vervolgens hard gillen en krijsen, de NOS richt er dankbaar een camera op, en het item voor vanavond staat alweer klaar. “Israël heeft palestijnse kindertjes vermoord”. Het wordt er met de dag gezelliger op.

Ceristimo | 04-05-19 | 10:51 | 1

je vergeet het beertje

larie | 04-05-19 | 10:56

Sigrid Kaag maakt onmiddellijk meer geld vrij......

Elder of Z. | 04-05-19 | 10:50

van Agt is er tegen, hoor!

Thoth | 04-05-19 | 10:50 | 1

Tegen die Iron Dome bedoelt u....!!??

Elder of Z. | 04-05-19 | 10:53

Zowel de Palestijnen als de Israëli's zitten gevangen in hun eigen gelijk. Over 5, 10 en 15 jaar kan je dit stukje weer copy/paste'en.

Schadenfreude | 04-05-19 | 10:48 | 4

@letopuwzaak | 04-05-19 | 11:29:
Niet alleen de Palestijnen willen de joden weg alle, omringende landen willen de joden het liefst vernietigen.

Jee-dee | 04-05-19 | 12:23

Kuchner is druk bezig met de Deal van de Eeuw; Palestina wordt erkend en de Gazastrook krijgt een forse uitbreiding met land van Egypte en een haven. De PLO wordt nergens in betrokken. Trump geeft vele miljarden voor wederopbouw en toerisme aan Saoudie Arabie, Egypte en Jordanie en voor Palestijns vliegveld op Cyprus. Abas de grootste verliezer, die gaat in Maleisie wonen ofzo. De rest van de Arabische wereld moet dit slikken, Israel rekent af met agressor Iran.

Mammeloe | 04-05-19 | 12:38

@Mammeloe | 04-05-19 | 12:38:
Ik ken dit verhaal. De NPO vallen liever head-first van een gebouw af, dan toe te geven dat de internationale strategie van Trump de juiste is.

Roadblock | 04-05-19 | 15:44
▼ 1 antwoord verborgen

Gewoon ouderwets carpet bomben.

Achiel | 04-05-19 | 10:48

Israel is verre van perfect en ik haat er veel dingen, maar ik zal het altijd verdedigen. Het blijft de enige democratie, waar vrouwen gelijk zijn en homos vrij kunnen zijn.

Schepvogel | 04-05-19 | 10:47 | 3

De enige?

gaffelbaard | 04-05-19 | 10:49

herstel, in het midden oosten / azie.

Schepvogel | 04-05-19 | 10:50

Dus in die andere landen in het M.O. hebben ze dus geen Sigrid Kaag? hmmmm... tempting.

skoftig | 04-05-19 | 11:51

Het Groenlinks campagneteam gooit alles in de strijd voor de aankomende verkiezingen.

Hunkje | 04-05-19 | 10:47 | 1

Groenlinks = anti-semitisme en christenhaat

Noten:
-dit jaar demonstreerden christenen tegen de BDS motie, zie https://christenenvoorisrael.nl/2019/03/groenlinks-heeft-foute-vrienden/ inclusief islampropagandefilmpje van Halsema,
-En dit https://www.geenstijl.nl/4933102/groenlinks_haat_kerst_hartje_suikerfeest/ en dit https://groenlinks.nl/nieuws/waarom-kerst-een-rotfeest heeft mij ervan overtuigd hoe diep de christenhaat bij Groenlinks zit.

#stemzeweg

gaffelbaard | 04-05-19 | 11:21

"De IAF heeft inmiddels twee launch sites in Gaza-Noord uitgeschakeld met proportiegeleide bommen. Er zullen er meer volgen."

Voorspelling:
'de' media en mainstream msn gaan hier pas grootscheeps aandacht aan besteden, op het moment dat één van die proprtiegeleide (precisiegeleide?) bommen op een kindertehuis of kinderdagverblijf terecht komt.
Op zoek naar één van de lanceerbasissen, die Hamas 'per ongeluk' naast zo'n tehuis of verblijf gesitueerd heeft....

michelpen | 04-05-19 | 10:47

gaat weet lekker daar dus.

Omebert | 04-05-19 | 10:46

Tijd voor resolutie nummer tienmiljard van de Verenigde Nazi's, weer een aanslag op de wereldvrede door Israël!

Zonder enige waarschuwing schoten de zionisten op 150 Vreedzame palestijnse raketten, op vredesmissie in het vrije luchtruim. Het aantal onschuldige slachtoffers is nog niet bekend, wel is er grote drukte in de palestijnse media en ziekenhuizen. Kinderscholen en kleuterplaatsen worden uit voorzorg met zandzakken beschermd. De angst voor meer geweld is te ruiken.
Hebben de kloon van Justin Trudeau of het dolle kuiken van '66 al Kamervragen gedaan, is de Israëlische ambassadeur op het matje geroepen!

Het zijn maar wat vragen die gesteld moeten worden omdat niemand die lijkt te doen.

Jan Passant mk2 | 04-05-19 | 10:46

Bijzonder toch dat een pacifistisch land als Nederland met enthousiasme andermans terrorisme tegen joden financiert. En dan iedereen vroom de doden herdenken, de oorlog, de holocaust. Politici duikelen over elkaar heen om zich in hun PR momentje te kunnen wurmen, wij herdénken, beste mensen. Wij zijn dus Goed. Wij geven geld aan terroristen die er raketten mee kopen, waarmee ze dan Israëlische burgers kunnen bestoken, want Israëlieten zijn natuurlijk extreem rechts dus die mag je dan naar hartelust by proxy kapot laten schieten, en als we klaar zijn met geld geven dan herdenken we de massamoord op joden dóór extreem rechts.

Tuurlijk. Ah maar dat waren dan andere joden natuurlijk. Want toen hadden ze nog geen eigen land en dus waren ze zielig. Toen kregen ze zelf een stukje zandbak wat ze proberen te beschermen en nu zijn ze extreem rechts. Tuurlijk. Komt natuurlijk door die extreem rechtse landsgrenzen. Stel je eens voor dat de Duitsers, de Belgen en de Engelsen, Nederlanders zouden háten. Puur op ideologisch-religieuze gronden, geen rationele reden te bekennen. Probeer dan maar eens vrede te bereiken. Dan doe je er als Nederland alles aan om zelf alvast geen ellende over je af te roepen maar gvd, die buren blijven maar stoken. Dan weer een serie raketten op Enschede. Dan weer een paar bermbommen bij Breda. Dan weer een zelfmoordterrorist op de ferry. Uiteindelijk schiet je terug uit verdediging en dan -alsof de duvel ermee speelt- valt onze Nederlandse raket ALTIJD op een ziekenhuis of een school. Verdomme. Ondanks dat wij met radargeleide smart bombs schieten, en zij met zelfgebouwde kunstmestrotjes. Typisch. Staan de Duitse, de Belgische en de Engelse legers aan onze grenzen om het land binnen te vallen met als oogpunt iedereen met de Nederlandse nationaliteit een kopje kleiner te maken, vecht je terug, win je, is het gvd wéér niet goed.

Volgens 'de internationale gemeenschap' zou het beter zijn als de Israëliërs zich overgeven, hun buik aan het monster tonen, zich vrijwillig laten verscheuren, hun land en cultuur laten slopen want dan...

Dan kunnen de politici tenminste herdénken. En herdenken, beste mensen, dat is altijd Goed en Beter. Want zoals we allemaal weten: herdenken is beter dan voorkomen.

Toch?

Dutchbeaurouge | 04-05-19 | 10:42 | 8

@Arachne | 04-05-19 | 11:39: way een nonsens zeg. Israël toont keer op keer absolute zelfbeheersing. Ze zouden de Filistijnen zeker kunnen vernietigen maar doen het, uit menslievendheid niet. Als de Filistijnen zouden kunnen dan roeiden ze Israël uit.

Retepsteeltje | 04-05-19 | 11:52

@Arachne | 04-05-19 | 11:39:
"Misschien moet oorlog terug naar man tegen man gevechten. Je tegenstander in de ogen kijken. "
Dan kan Israël wel inpakken qua bevolkingsaantal.

Is dit nog nieuws? | 04-05-19 | 12:02

@Arachne | 04-05-19 | 11:39: met aandacht je tegel gelezen. Alle gebruikelijke gemeenplaatsen zijn afgevinkt, waarvoor petje af.
Je uitsmijter, daar ben ik het helemaal mee eens:
"want het westen en Israël zijn moreel superieur".

Het is een waarheid als een koe, maar dat diskwalificeert hem evengoed niet.

Jan Passant mk2 | 04-05-19 | 12:59
▼ 5 antwoorden verborgen

Hup Israel, rook ze uit...

ZwarteRiek | 04-05-19 | 10:40

Ik wist het wel als ik die Israëliërs was; dan kregen ze 1 projectiel terug. Eentje maar.

VanBukkem | 04-05-19 | 10:40 | 4

Oog om oog...
150 heen, 150 terug.

kibbesoeb | 04-05-19 | 11:40
▼ 1 antwoord verborgen

Voor verhoging budget naar Gaza moet je bij minister Kaag zijn
want de vorige 3 miljoen zijn nu op dus huphup nieuw geld graag

Alt | 04-05-19 | 10:40

Go IDF, maak er nu eindelijk eens een eind aan en ga zonder terughoudendheid eens helemaal los op dat pokkevolk.

Randall3.0 | 04-05-19 | 10:38

Waarom hoor je hier niets over op het NOS?? Blijkbaar vinden ze het alleen "nieuws" wanneer Israel wat terug doet. Dan weten ze ook tot in detail te vertellen wat voor een schade Israel heeft aangericht.

Pel de pinda | 04-05-19 | 10:35 | 5

Dat komt omdat in ons k.. land de Palestijnen een vinger in de poeperd gehouden word.
Over dat k.. volk mag niets negatiefs vermeld worden, want o,o,o, dan ben je fout hoor!
Het is goed dat er site's als GS. en E.J.Bron zijn die die wel durven.
Chapeau.

jufrouw theelepeltje | 04-05-19 | 10:45

Dat is het linkse gedachtengoed wat uitgebraakt wordt door de NPO.

BozePaarseMan | 04-05-19 | 10:47

@jufrouw theelepeltje | 04-05-19 | 10:45: Zeker, en vergeet opiniez en saltmines niet.

Mammeloe | 04-05-19 | 12:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik dacht echt even dat dat kaartje Amsterdam en den Haag voorstelde

Hadena | 04-05-19 | 10:34

Apothekers, niet trefzekers.

bisbisbis | 04-05-19 | 10:34

Maak maar een grote parkeerplaats van dat Palestina. Wie niet horen wil moet maar voelen

Behangdelul | 04-05-19 | 10:34

Heeft GroenLinks de kartelpartijen al gevraagd om het ontwikkelingsbudget voor Gaza fors te verhogen? Want de begroting van Hamas schijnt versneld tekorten te vertonen in verband met overuren van de vliegende brigades die deugwerk verrichten tegen de Joden.

Graaier | 04-05-19 | 10:31

Zou dit iets met het songfestival te maken kunnen hebben?
Wanner ze dit tijdens het songfestival doen, kunnen de NOS/VARA/Jole het niet meer goedpraten.

Haberdoebas | 04-05-19 | 10:30 | 3

Ja, ze proberen te escaleren. Een paar dagen geleden weer begonnen met brandbommen via ballons, Israël antwoordt met aanvallen, zij vinden het nu nodig om raketten af te schieten, Israël slaat harder terug. De ratten zeggen vervolgens : we gaan op Tel Aviv schieten als jullie niet stoppen.
Hashtag #gazaunderattack terwijl ze zelf begonnen zijn.
Israël zal zich wel weer inhouden met het oog op dit festival.

Zwizalletju | 04-05-19 | 11:13

Je bedoelt dat het hele songfestival wel eens niet door zou kunnen gaan?
*Palestijnse vlag bij GL-winkel kopen gaat*

skoftig | 04-05-19 | 11:54

Voor wie het niet weet, sinds vanochtend 10 uur NL tind (9uur israel tijd) zijn de rehearsals begonnen in tel aviv van het songfestival. Alle landen treden een uur op. Het hele idee is om dit evenement in te zetten als driedubbele woordwaarde. Wat gaat israel doen? Terugslaan? terwijl landen als zweden en ijsland die boycott tot nu toe negeren optreden? Het zou het ultieme kansje zijn om live dat festival te raken met heel de wereld en alle pers aanwezig. Ze weten heel goed wat ze doen.

Bullfish | 04-05-19 | 10:30 | 1

De reactie van Israël zal als “buitenproportioneel” worden uitgelegd.
Hup IDF!

Ruimedenker | 04-05-19 | 10:29 | 1

En dan staat het natuurlijk wél in de Volkskrant. Die zijn er dan als de kippen bij, de ratten.

Bab01 | 04-05-19 | 11:01

Ik mis wat spanning in het leven. Ik sta hier nu weer buiten te roken onder een blauwe zonovergoten lucht. Zo saai. Stuur hier eens een paar raketten heen. Laat mij beven. Laat mij willen leven. Ik vind er eigenlijk geen flikker aan hier zo. Het enige dat telt is een draaiende economie waarbij zoveel mogelijk belastingcenten worden opgebracht om gaybrapaden aan te leggen en flapoorcorrecties uit te voeren.

Leptob | 04-05-19 | 10:29 | 1

Alles went - raketten ook.

HogeNood | 04-05-19 | 10:35
-weggejorist-
sociaal_econoom | 04-05-19 | 10:28 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

En ze leefden nog lang en gelukkig

ouwe treurniet | 04-05-19 | 10:25

Oh... is het Groen Links dag in Gaza?

Misschien een idee om bij ome Donald eens wat van die B52 dingen te lenen om een nieuw tapijtje in Gaza te leggen?

DatInternetDingetje | 04-05-19 | 10:24 | 5

@Titaantje | 04-05-19 | 10:31: Nee joh, die dingen vliegen nog steeds, zijn de hoofdmacht van de US bommenwerpervloot, en zullen dat waarschijnlijk nog zijn als jij met pensioen bent, ongeacht je leeftijd. Ze zullen zeker de B-1 en B-2 overleven.

DeJemelscheet | 04-05-19 | 10:38

@Titaantje | 04-05-19 | 10:31:

B52H, ongeveer 100 stuks in actieve dienst. Tegenwoordig met name een lanceerplatform (cruise missiles) maar kan nog steeds een tapijtje leggen waar nodig. Men verwacht nog decennia actieve dienst en er is nog niet echt een alternatief in ontwikkeling.
Grappig genoeg is dat wel het geval voor de modernere B1 Lancer en B2 Spirit.

Parel van het Zuiden | 04-05-19 | 11:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Laat u zich niet opschrikken door bovenstaande foto's en beelden.
Ook in Syrië zagen we dat veel foto's... oude foto's waren van vorige gebeurtenissen op andere locaties.

sociaal_econoom | 04-05-19 | 10:22

Hoogste tijd voor een grote opruiming in de Gaza strook. Ongedierte moet je niet voeden maar uitroeien.

Gulliver | 04-05-19 | 10:21 | 1

Dat klinkt nogal nazistisch op 4 mei.

HogeNood | 04-05-19 | 10:30

Het gebed zonder einde. Nu Europa het zelf aan den lijve ondervindt moet zo langzamerhand toch wel iedereen beseffen dat je met aanhangers van een extreme doctrine niet vreedzaam kunt samenleven.

MickeyGouda | 04-05-19 | 10:18 | 3

Wie niet WIL zien, zal niet zien.
.
Hadden veel Joden in de aanloop naar en tijdens ww2 zelf ook last van. Stonden nogal beteuterd te kijken eenmaal aangekomen bij het kamp.
.
Als je iets wil voorkomen moet je wegkijkers op een zijspoor zetten. Een wegkijker zal pas als het te laat is, iets doen.
.
Ik kan u vertellen “not going out like that”. Hoe dat in te vullen hangt af van hoeveel laffe NL en laffe Europese harten de komende jaren anders kleuren.

Parel van het Zuiden | 04-05-19 | 11:07

@Parel van het Zuiden | 04-05-19 | 11:07:

Een ieder van ons in zijn of haar brede kring is misschien een goed begin. Populair wordt je er niet van op verjaardagen, maar het is voor de goede zaak. Met "Not going out like that" als mantra.

MickeyGouda | 04-05-19 | 11:24

De bufferzone nog maar eens verder uitbreiden daar. Hier is maar één oplossing voor. Hup Israël... Maak er een zandbak van!

Mr_Pikibelly | 04-05-19 | 10:18
-weggejorist-
Angélica de Sancé | 04-05-19 | 10:18 | 18
▼ 18 antwoorden verborgen

Dit is geen nieuws. Als Israel terugvuurt en er ‘onschuldige’ Palestijnse slachtoffers vallen, dan is het nieuws.

medusa324 | 04-05-19 | 10:17

De techniek hierachter is overigens allemaal westers net als bijna alle andere techniek op de wereld.
keestelpro | 04-05-19 | 10:04

Ga je nou alweer ons de schuld geven van al dat geweld ?

Gokmaar | 04-05-19 | 10:15

Ik geloof niet, en ook ook niet dat daar ooit een oplossing komt.

ikdenkwat | 04-05-19 | 10:13 | 2

Niet zolang de Islamisten daar zijn.

Kaas de Vies | 04-05-19 | 10:17

@Kaas de Vies | 04-05-19 | 10:17:
Geldt hier ook.
www.bbc.com/news/uk-48146305
Maar wat daar mogelijk is...
Griekenland had na de jaren 20 ook veel minder na de getekende vrede met Turkije

Hemmenaar7 | 04-05-19 | 12:50

En uit "onderzoek" blijkt dat jongeren op 4 mei graag ook aandacht voor hedendaagse conflicten - zoals deze Palestijnse "strijd" - willen.

Een onderzoek onder 7 "focusgroepen" (van 8 tot 10 personen) heb ik begrepen, waarvan één focusgroep, die in Amsterdam, bovenstaande opvatting heeft geuit. Zie eerdere berichtgeving hierover op GS.

Dr_Johnson | 04-05-19 | 10:13 | 5

Dit zogenaamde onderzoek is helemaal niet onderzoeks waardig en had al helemaal niet het journaal mogen halen.

letopuwzaak | 04-05-19 | 10:56

Zou dat gebeuren, dan negeer ik die 4 mei en hang ik op een willekeurig andere dag de vlag halfstok en herdenk ik op een ander moment, persoonlijk, de gevallen bevrijders en slachtoffers van de holocaust. Sowieso gaat 4 mei in mijn optiek slechts daar over. Andere slachtoffers herdenk je maar op een andere dag. Die verdunning vind ik al ridicuul genoeg en doet afbraak aan de ernst van 4 mei.

DeJemelscheet | 04-05-19 | 11:04

@DeJemelscheet | 04-05-19 | 11:04:
Het is helemaal niet ridicuul als je durft te kijken naar de zwarte kant van deze strategie. Wat de joden is overkomen in '40-'45 is historisch gezien een dieptepunt van de mensheid, er was zelfs een vergadering om de kostprijs zo laag mogelijk te houden per gedode jood. (Wanseeconferentie). Fabrieksmatig afmaken van mensen. Als we deze herdenking nu overladen met andere herdenkingen, die allen worden/werden gepleegd met random killing en verkrachtingen en uitroeiingen etc. etc.. Dan raakt de herdenking van het systematisch, maar ook industrieel, uitroeien van een ras op de achtergrond. En viola, de volgende holocaust kan zich aanvangen. De moslims in de rol als SS en kamp fuhrers. En de socialisten in hun oude vertrouwde rol als NSDAP.

SmaritesII | 04-05-19 | 16:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Wordt straks weer door de npo en RTL Unilever geframet als dat de Israëli het hebben uitgelokt. Let maar op.

Schuldenbrau | 04-05-19 | 10:13 | 2

Net als de anti vaxxers en peter r de vries: niet waar omdat zij het zeggen.

Balgesjaakt | 04-05-19 | 10:17

Met vlak daarvoor nog de herdenking van 6 miljoen dode joden, dood omdat ze jood waren, met mooie woorden zoals "dit nooit weer". Nee, waar denk je dat Israël nu mee bezig is? Dat "nooit weer" een een beetje handen en voeten geven. Maar het mag niet van Links... Vies is het. Heel vies.

DeJemelscheet | 04-05-19 | 11:12

Strategie van moslims: terreur uitvoeren, wachten op een reactie en dan het medeleven van wereldvreemde idioten krijgen. Waar is Dries van Agt tegenwoordig?

K. Westergaard | 04-05-19 | 10:13 | 2

Gretta was vanochtend nog in beeld bij Mummies Unwrapped op Discovery.

Schuldenbrau | 04-05-19 | 10:16

Van agt is al jaren hersendood. Een Achterbaks fossiel....

FrankOngerust | 04-05-19 | 10:26

Volgens de NOS is er geen duidelijke oorzaak voor de toename van het geweld in Gaza.

Rest In Privacy | 04-05-19 | 10:11 | 2

Sommige mensen denken dat het te maken heeft met de uitzending van Pauw gisteravond samen met Sharon D....?

sociaal_econoom | 04-05-19 | 10:18

Er is geen toename van geweld, dat is extreem-rechtse demagogie. Er is enkel sprake van wat stevige Israëlkritiek

Titaantje | 04-05-19 | 10:20

zo'n Palestijnse raket kost $100 dollar. Die iron dome raketten zo'n $35000 per stuk. best zinvolle actie op die manier.

mono-culti | 04-05-19 | 10:10 | 5

@Osdorpertje | 04-05-19 | 10:29:
En vergeet niet dat groenlinks openlijk heeft opgeroepen
om producten uit Israël te boycotten, dus buiten derving ook politiek negatieve
beeldvorming van een creepy Nederlandse facistenpartij.

Halul gebakken | 04-05-19 | 11:08

Hamas is heel rijk. Heel erg rijk.
De bevolking krijgt niks, worden opgeroepen als menselijk schild te dienen zodat op het nieuws veel doden komen. (En ze zijn ook bewapend door Rabin en Peres).
Familie in Israël zegt net overigens dat door meerdere delen van Israël raketten vallen. Denken inderdaad dat de timing met het songfestival te maken heeft.
De sirenes gaan daar op dit moment constant af.

letopuwzaak | 04-05-19 | 11:17

Ja, als het onze regering was geweest, hadden ze dat veel te duur gevonden, en allang de palestijnen hun zin gegeven.
Gelukkig is onze regering niet die van Israel.

Roadblock | 04-05-19 | 11:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Solliciteren weer naar een ongenadig pak slaag. Kan de linkse media weer huilie huilie doen met Pallywood producties.

Bubske | 04-05-19 | 10:09

4 mei is bij ons een dag van stilte vanwege dodenherdenking.
Blijkbaar denken ze in de Gazastrook er anders over.

sociaal_econoom | 04-05-19 | 10:08 | 1

Die doen dode raketten herdenking

jip_86 | 04-05-19 | 10:13

Ik hoop dat Ismael deze keer zich niet beperkt tot wat symbolische acties (zoals aangekondigde bombardementen), maar een keertje echt revanche neemt. Wat mij betreft maken ze definief een einde aan dit structurele probleem. Sinds de tweede intifada heb ik het helemaal gehad met die zogenaamde palestijnen.

Mayka.Lovelace | 04-05-19 | 10:06 | 1

Koby Zicher niet vergeten voor de laatste info in het Nederlands : twitter.com/_unclex

Zwizalletju | 04-05-19 | 10:06

Dus vanavond na de Israelische repressailles begint de NOS berichtgeving.
.
Die Israeli’s ook hè, beginnen zomaar ineens te bombarderen, eh genocide te plegen... Trump heeft er natuurlijk een grote hand in met de erkenning van de annexatie Golan en Jerusalem als Israelische hoofdstad.
.
Dan is het even wachten op een minister van Kabinet Landverraad die weer een buidel van miljoenen naar Hamas werpt om de verloren raketten te vervangen.
.
En Baudet hè, Baudet...

Parel van het Zuiden | 04-05-19 | 10:06 | 1

Schandalig dat terug schieten.
Die Palestijnen zijn weer eens opgehitst door de imam.
Maandag is het Ramadan dat is de rede voor get oplaaiend geweld.
Pure propaganda als Israël terug schiet tijdens de ramadan hoor je ze weer huilen onze traditie wordt verstort.

Jacktheflipper | 04-05-19 | 10:18

Geld is op, dus tijd voor een emo-offensiefje.
Achterlijke Arabieren. Op een goede dag is dat truukje uitgewerkt.

Ruimedenker | 04-05-19 | 10:05

Feestdagen bij GroenLinks. Eerst van alles en nog wat in Amsterdam verbieden want Ordnung müss sein en vandaag deze traktatie vanuit Palestina voor de Joden. Morgen nog wat kransenvoetballen door hun favoriete bevolkingsgroep en het weekend is weer compleet.

spanarchist | 04-05-19 | 10:05

De beschaving van een volk kun je aflezen aan hoe ze met hun raketten om gaan.
Waar het Westen ze vooral gebruikt voor wetenschappelijke doeleinden en ruimtereizen gebruiken andere culturen ze voor geweld en vernietiging.
De techniek hierachter is overigens allemaal westers net als bijna alle andere techniek op de wereld.

keestelpro | 04-05-19 | 10:04 | 11

@Parel van het Zuiden | 04-05-19 | 10:46: Gevalletje "semantiek" idd.
"... type of self-propelling projectile, 1610s, from Italian rocchetto "a rocket," literally "a bobbin," diminutive of rocca "a distaff," so called because of cylindrical shape. The Italian word probably is from a Germanic source (compare Old High German rocko "distaff," Old Norse rokkr), from Proto-Germanic *rukkon-, from PIE root *rug- "fabric, spun yarn."
Originally "fireworks rocket," meaning "device propelled by a rocket engine" first recorded 1919 ..."

Aristotalloss | 04-05-19 | 11:47

@Parel van het Zuiden | 04-05-19 | 10:46: Dit is toch wel incorrect, er zijn erg veel moderne raketten die niet hun hele 'manouevre' aangedreven zijn. Ook de Duitse raketten waar jij naar verwijst vallen het grootste deel van hun vlucht (V2 had de motor 65 seconden aan staan). Misschien eens bijlezen?

Blasfemie | 04-05-19 | 17:23
▼ 8 antwoorden verborgen

Ok, Nederland geeft geld aan de Palestijnen voor 'wederopbouw' zodat de Palestijnen geld vrij kunnen maken voor de inkoop van raketten? En in Den Haag maar roepen dat die twee los van elkaar staan. Yeh, sure.

Winter_is_coming | 04-05-19 | 10:03

Nu houdt Linksch zijn smoel, maar straks en kun je op wachten komt er vergelding.
Let op hoe dan Sigrid Kaag & ander linksche deugmensen reageren, waarbij die miep met die kudtlach weer schuimvlokken in haar npobekmondhoeken heeft.
Sigrid Kaag zal op voorhand even Dertien Miljoen Euries 13.000.000, naar de palestijnse schoonfamilie overmaken, zodat er nieuwe palestijns vuurwerk aangeschaft kan worden.
Hier noteert zij even in haar huishoudboekje hoeveel miljoen en waarheen;
www.turksnieuws.nl/wp-content/uploads...

Rivpim | 04-05-19 | 10:03 | 1

Dat wijf mag van mij morgen deaud vallen... Met veel pijn...

FrankOngerust | 04-05-19 | 10:30

Misschien een idee voor dat feestcomitétje 4 en 5 mei.
Herdenk de eeuwigdurende angst van de burgers in Israël die door jullie islamvrienden steeds wordt aangewakkerd.

BBmetR | 04-05-19 | 10:03

waarom wordt er steeds gesproken over joden ipv israeli's ?

meso1 | 04-05-19 | 10:03 | 1

De raketten hebben een detector die joodse van arabische israelis kan onderscheiden. High tech beschaving daar in Gaza.

Winter_is_coming | 04-05-19 | 10:05

Lastig. Wat zal ik zeggen. Moeslems vinden joden niet lief, want die bezetten hun land, zeggen ze. Maar die moeslems kwamen pas die kant op nadat de joden er een succesvol land van maakten, zeggen de joden. En ze beroepen zich op een fantasieboekje. Maar dat doen de moeslems ook. Plus de moeslems vinden niet alleen joden stom, maar eigenlijk alles wat niet-moeslem is. Maar joden vinden niet-joden weer dom, alleen zeggen ze dat niet heel erg hardop. Beide groepen dus niet per se lui die heel lief zijn voor anderen. Ik zou dus zeggen: zoek het lekker zelf uit daar, zolang je maar niet hier de boel komt verzieken. Ow wacht....

Ramsesz | 04-05-19 | 10:02 | 19

@azijnseikerT | 04-05-19 | 10:06: Een oorlog die begonnen is door Israël.
En dat de Golan olie heeft, heeft er natuurlijk niets mee te maken.

Arachne | 04-05-19 | 12:12

@Is dit nog nieuws? | 04-05-19 | 11:19:
Exact. Over 50 jaar hebben wij hier ook dit soort enclaves in Nederland. Dan zijn de moslims al hier weer 100 jaar. Dat weegt op tegen onze 3000 jaar geschiedenis in deze contreien, zo beredeneren de moslims. Want zoals hun grote sprookjesboek schrijft, waar ze zich vestigen behoort tot de islam. Een soort tikkie, jij bent hem, maar dan over grondgebied. Het geeft ook gelijk aan wat een infantiele zieke randdebiel mohammed was. Een ieder die begint over landjepik na 1948 door joden zou diezelfde redenatie eens moeten leggen over de historie vanaf 600 tot 1200 N.C. Mohammed begon in Mekka, maar moest ook zonodig heiligdommen hebben in Jaruzalem, de stad oorspronkelijk van het joodse geloof, een stad die een tweede geloof uitpoepte door Jezus. En een derde dreinerig geloof wat zich invocht in Jaruzalem, met vele slachtoffers. Hetzelfde proces is hedentendage in Nederland gaande, in de hele wereld. Hetzelfde scenario met hetzelfde doel, alleen de middelen om dat te bereiken verschillen. Idioten, zoals bv een meso, zien tussen alle middelen, die worden/werden gebruikt nog steeds niet dat het uiteindelijke doel altijd hetzelfde zal zijn. Overheersing van de islam.

SmaritesII | 04-05-19 | 16:24

@SmaritesII | 04-05-19 | 16:24: en jij maar denken dat de joden je vriendjes zijn. Koekoek Joden met hun Moshiach doen niet veel onder voor haatbaarden.

meso1 | 04-05-19 | 17:45
▼ 16 antwoorden verborgen

Nou dat wordt weer zwaar vuurwerk vanavond voor de Pali's in Gaza. Ik hoop dat ze nu eens een keer doorpakken de Israeli's en de leiding de grond in bombarderen. En stoppen met roofknocks en waarschuwingen. Doet de andere kant ook niet.

Zwizalletju | 04-05-19 | 10:01 | 1

Lekker Co2 neutraal ook

Botte Hork | 04-05-19 | 10:01

'tIs maar goed dat ik niet de baas ben in Israël...
Dan woonden al die Gazanen al lang allemaal in de Sinaï-woestijn!

Aristotalloss | 04-05-19 | 10:01

"Over de achtergrond en het motief van de daders is vooralsnog niets bekend"

On Friday, Israel killed 4 Palestinians after Gaza snipers shot and wounded 2 soldiers
www.haaretz.com/israel-news/.premium-...

Jan Leul | 04-05-19 | 10:01

Wat een ontzettend zelfdestructief volk die palestijnen. Dit wordt pas echt vuurwerk als Israël straks terugslaat...

Schuldenbrau | 04-05-19 | 09:59 | 2

En dat dan weer door GL malloten e.d. wordt misbruikt om met Palestijnse en Hamas vlaggen te wapperen op de Dam. En wordt tevens misbruikt door bepaalde volkeren in ons koude kikkerlandje om hun aangeboren jodenhaat te ventileren dmv ramen in te gooien bij joodse restaurants e.d. Kristallnacht 2.0 zeg maar.

Jan Leul | 04-05-19 | 10:07

Israel reageert doorgaans erg beheerst, passen gewoon de meest relevante speltheorie toe.

Ichneumonidae | 04-05-19 | 11:55

En supporters van dit schorem staan dus iedere week op De Dam te zwaaien met hun vlaggen. Stik in je nationale herdenking.

Rest In Privacy | 04-05-19 | 09:58

NPO! Waar is de berichtgeving?

Is dit nog nieuws? | 04-05-19 | 09:58 | 4

De NPO is niet alleen erug links maar ook een dikke nekke organisatie. dat wil zeggen dat op 4 en 5 mei er ook niet echt door de meeste "gewerkt wordt" eh aanwezig hoeven te zijn.

Rest In Privacy | 04-05-19 | 10:21

@donkieshot | 04-05-19 | 10:13: je bedoelt dat kindje dat ze in de vriezer van een mortuarium bewaren en elke keer even oppoetsen en voor de camera brengen?

James Lastig | 04-05-19 | 16:42
▼ 1 antwoord verborgen

Hoorde de man op het filmpje zoiets zeggen als: 'Dank mevrouwtje AL Qacq'.

Poesmobiel | 04-05-19 | 09:58

Snap niet dat die joden een paar honderd jaar naar een tropisch eiland gaan. Laat die moslims daar in de woestijn. Als er niemand te vermoorden is vervelen ze zich dood of gaan ze elkaar te lijf omdat ze van verschillende stammen zijn, stromingen, blote enkel hebben gezien enz. Daarna met je hele volk weer terug en weer wat fatsoenlijks opbouwen.

Repetitive Beats | 04-05-19 | 09:57 | 3

Iets met religie en heilige plaatsen.

BrutusBosch | 04-05-19 | 10:00

Die plannen zijn er daadwerkelijk geweest, een eiland bij Nieuw Zeeland ofzo.

Mammeloe | 04-05-19 | 11:13

Herzl, vader van de staat Israël, had een aantal andere plaatsen op zijn lijstje staan. De joodse organisaties maakten daar korte metten mee en eisten Palestina.
Waarom? Om de geschiedenis te koppelen aan het bezit van het land. Dit zou niet gewerkt hebben met om het even welke andere plek.

Arachne | 04-05-19 | 12:18

Dat wordt vanavond zomaar om 8 acht uur in bepaalde Nederlandse wijken toeterende auto's en koekjes en snoep uitdelende ingepakte wijven om de 'overwinning' op Israël te vieren.

Jan Leul | 04-05-19 | 09:57

Ah dit is zeker te weten verboden in Amsterdam.

Repetitive Beats | 04-05-19 | 09:54 | 2

binnenkort raketten met een heel lang verlengsnoer.

mono-culti | 04-05-19 | 10:07

Nee, dit niet. Dit valt in de catagorie van het betere deugwerk, want Hamas en de kleuzen van islam jihad zijn zielig en onderdrukken Palestijnen helemaaaaal niet. Ze zijn ook nu niet uit op de vernietiging van Israël. Vraag maar aan mevrouw van groen links, die is er mee getrouwd en weet het zeker.

donkieshot | 04-05-19 | 10:20

Zet nooit op een kaartje waar die dingen neerkomen. Dat is strategische informatie die helpt bij het mikken.

Schiet niet terug op de lanceerlocaties, dat helpt Fatah en Hamas alleen maar bij het ronselen van kindsoldaten. Liquideer de regering van Gaza en die van de Westbank.

Schiet niet op ene gehersenspoelde soldaat, maar schiet op de generaals die bewust aansturen op escalatie om hun eigen nut te bewijzen en daarmee aan de macht te blijven en hun status en weelde te behouden.

Denk buiten de box. Doorbreek de cirkel.

Feynman | 04-05-19 | 09:54 | 5

"Schiet niet op ene gehersenspoelde soldaat, maar schiet op de generaals die bewust aansturen op escalatie om hun eigen nut te bewijzen"
Op uw wenken: twitter.com/IsraelGazaICN/status/1124...

Titaantje | 04-05-19 | 10:02

@Titaantje | 04-05-19 | 10:02: "unsuccessful attempt" dat werkt alleen statusverhogend. Kijk ik ben belangrijk, ik word beschoten. Gewoon dit: www.youtube.com/watch?v=5zWU-tLCWIw in plaats van het gebruik om op de afvuurlocatie van Gaza-raketten te schieten, dat laatste is zo voorspelbaar dat het nooit de schuldige partij raakt, die vuurt niet vanuit zijn eigen huis of fabriek. Ze gaan bijvoorbeeld direct naast het hotel van internationale journalisten staan met hun raketten, in de hoop dat Israël daarin trapt. www.youtube.com/watch?v=uE3feo_b8Cg

Feynman | 04-05-19 | 10:45

Liquideer de regering van Gaza en die van de Westbank.

Regime change. Net zo lang tot er een regime is, dat doet wat wij (VS - Israël) opleggen.

Arachne | 04-05-19 | 12:10
▼ 2 antwoorden verborgen

En dan schieten ze terug, en omdat de 'andere (onschuldige!) kant' niet zo'n schild heeft, zijn ze zielig, toch? Ik begin het een beetje door te krijgen.

Nu nog leren dat als je zelf nou eens NIET schiet, ze dan ook niet terug schieten...

Veel gevraagd. Ik weet het.

Scheepsrecht | 04-05-19 | 09:54

Die Palestijnen, gebruiken die Co2-neutrale raketten? Want vindt GroenLinks burgemeester Femke Halsema hier van? Of wordt de Palestijnse terreur weer gedoogd?

Kaas de Vies | 04-05-19 | 09:53 | 1

Ze gebruiken Kaagbommetjes van uw belastinggeld

Pienow | 04-05-19 | 11:01

Israel slaat zometeen hard terug. Vanaf dat moment pakken we het op in de main stream media.

Willem_Oltmans | 04-05-19 | 09:52 | 4

Vooralsnog nergens in de msm een berichtje hierover gelezen

Ibu | 04-05-19 | 10:39

@Ibu | 04-05-19 | 10:39:
Palestijnse tranen zijn meer waard in nederland en Europa
dan Israëlisch bloed, groenlinks wil dat zo dat zijn de nieuwe facisten
en boycotten openlijk Israëlische producten.

Halul gebakken | 04-05-19 | 10:56

Raketten gefinancierd door de EU en Kaag, dat moet niet te veel in het nieuws komen.

Mammeloe | 04-05-19 | 11:10
▼ 1 antwoord verborgen

Gewoon terug vuren

MoltisantiBeer | 04-05-19 | 09:51

Moest gelijk denken aan star trek.
Een force field. ..

guinnessdude | 04-05-19 | 09:51

Dodenherdenking op Palestijnse wijze

Titaantje | 04-05-19 | 09:50 | 2

Vanavond om acht uur zijn ze 2 minuten stil.

keestelpro | 04-05-19 | 09:58

Durka Durka Mohammed Jihad

Tobi | 04-05-19 | 10:29

#doeslief

Zalluf | 04-05-19 | 09:50

Ja maar de Joden zijn stom. Maar dat mag ik niet zeggen, Islamisten weer wel.

Kaas de Vies | 04-05-19 | 09:49

Best een goed functionerend krachtveld boven de hemel van Israël.

keestelpro | 04-05-19 | 09:49

Dalijk weer huilende mevrouwen na een airstrike.

Bozepanda | 04-05-19 | 09:49 | 1

Krijgen wel eerst een waarschuwing. Dus extra domme vrouwen.

Kaas de Vies | 04-05-19 | 09:51

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken