Ministers van Brexit doen exit wegens Brexit
Gaat fout.
LIVESTREAM
Wij hadden het u al voorspeld en het was nou niet bepaald een riskante voorspelling: iedereen is boos op Theresa May vanwege de Brexit-deal. Na het opstappen van de minister voor Noord-Ierland verlaat ook Brexit-minister Dominic Raab het kabinet. En zo gaat het interne gelazer waardoor de Britten er überhaupt al niet in slaagden een stevig onderhandelingsfront te vormen en nu met hun rug tegen de muur staan vrolijk door. May moet vanmiddag haar deal gaan verdedigen in het parlement. Wij kunnen niet zo goed rekenen maar hoe ze zonder steun van Labour, de DUP en een hoop boze Tory's die ook gaan tegenstemmen ooit nog een meerderheid bij elkaar kan krijgen is ons een raadsel. Breaking bericht dat er opnieuw een Conservatieve premier sneuvelt op de Brexit in 3,2,1...
UPDATE: The Sun meldt dat Jacon Rees-Mogg May gaat proberen af te zetten als leider van de Tories.
Ja dus
Social
Hihi
Social
Social
LOL
Social
Reaguursels
InloggenEen paar jaren geleden wilde een overbekend persoon ook een Nexit hebben. Dan wordt het net zoals een Brexit. Nu is het verstomd?
Welnee, even afwachten hoe ver de technocraten gaan in hun wraak in een zaak als deze, behoorlijk ver dus, NL moet gaan bloeden omdat ze het VK een hak willen zetten.
als ze doorpakken , bezetten ze ierland.
niks vreemd aan . rusland pakte de krim toch ook.
De Brexit zou n Enxit moeten wezen. Groot Brittannië blijft bijnEUalleen Engeland treedt uit United kingdom.
Schotten ook blij.
de schotten zijn al bezet.
Ms May is toast. En de VK? God mag weten hoe het daar verder gaat. Donkere wolken verzamelen zich boven Albion.
Ze onderhandelen met het meest geslepen blok beroepskonkelaars maar hebben zelfs in de regeringspartij geen sjoege wat ze zelf voor koers of uitkomst willen. Godgeklaagd.
Shoarmamasutra | 15-11-18 | 21:07
Die EU onderhandelaars zullen vast meevallen, hun technocratische leiders, mwa...
Overdreven weer die Beurskoers dalingen .
Handel is er al eeuwig geweest tussen GB en Europa en dat zal er altijd zijn en blijven .
Plus ook nog eens een winstpunt voor GB de douaneunie met de E.U. wel de lusten en niet de lasten zoals in Nederstan met al die Murken en Dobbernegers die ons kosten i.p.v. iets uberhaupt opleveren .
Eenvoudige oplossing voor een succesvolle Brexit: Hereniging van Noord-Ierland met de republiek, de Unionisten "deporteren" naar Schotland waar ze thuishoren en het ongedeelde Ierland is een feit en heel natuurlijk. Onze provincie Noord-Holland b.v. is ook niet bezet door een vreemde mogendheid.
Nou...
allecijfers.nl/ranglijst/hoogste-perc...
In dat gedeelde Ierland hebben de Nederlanders nog een hand in gehad. Maar de Brexit wordt steeds kanslozer.
Ik ben al druk aan het sparen voor mettertijd een giro 555 voor Engeland. Ik gun ze alle steun bij hun vertrek.
Ik zou dat geld inzetten om de extra kopjes koffie te betalen die nu door Nederland mogen worden opgehoest nu de bijdrage van het VK niet door gaat voor de technocraten in Brussel. U zult het over een paar jaar harder nodig hebben. Ik zou bijna adviseren het op een rekening te zetten, maar met de verregaande geldontwaarding is dat ook al een nutteloos advies.
Er lijkt geen escape mogelijk. Niemand verlaat deze hel :-)
Oh ja dat mag altijd. Alleen niet op voorwaarden van de verlaters, uiteraard. Geen lid meer van de voetbalclub, dan ook niet meer op de velden willen spelen. En achterstallige contributie gewoon betalen. Tsja. Moet je maar even nadenken van tevoren.
Deze hel... Ik hoop dat je smiley een beetje sarcasme aangeeft maar als ik sommige reacties hier lees... Vertrek dan naar betere oorden, zoals Rusland...
@dyslexie of ga elders reacties lezen zoals bij de juichjoop :-)
Ik bedoelde natuurlijk te vieren dat democratie een worst is. Mea culpa.
Ik mis een Margaret Thatcher op nr. 10. Dit had van dat hele EU zooitje al veel eerder gehakt gemaakt.
Leuk feitje: Thatcher heeft de UK de EU in gehaald. Met een referendum. Grappig he?
uit de oude doosch...
www.youtube.com/watch?v=rjxz2WGl6KA
dyslexieman | 15-11-18 | 15:42
Klopt, maar die was verliefd op Ruud Lubbers.
Langshetrandje | 15-11-18 | 15:44 Wie niet?
Dyslexie
Wim Kock?
Langshetrandje | 15-11-18 | 16:00 Oh en die mevrouw van de VN. Die was ook weinig gecharmeerd van Ruud...
Inderdaad, #metoo -1.0
Gaat snel allemaal
twitter.com/BBCNormanS/status/1063072...
Hoe dan ook... het lijkt een overwinning voor de EU! Lijkt wel een voorop gezet plan dit zooitje. Junker, Verhofstad, Macron, Jetten, Schultz, Klaver etc. etc. etc. zullen feestvieren.
Lijkt! want de weerstand tegen het EU parlement is groot en zal groter worden...
www.youtube.com/watch?v=SJzRa7HWVqs
Sorry, maar Jetten viert geen feest. Dat zit nog niet geprogrammeerd in zn OS...
Klopt. En geheel terecht.
U weet dat Nederland in het VK een van de grootste handelspartners heeft? Dat staat dadelijk op de tocht en het verlies aan netto afdracht aan onze ongekozen technocraten in Brussel mogen we eveneens bijpassen. Allemaal slecht nieuws voor Nederlanders.
Okay ik zou nu ook denken, prima harde BREXIT and GO. Geef EU de schuld etc. Dan gaat het weer goed. Uiteindelijk is de brexit het beste en dan volgen wij hier in NL dus ook. Doei EU verraders.
Nexit is nog dommer dan Brexit. Vergelijkbaar met je been afhakken (Nexit) omdat je je teen gestoten hebt (de EU). Wij zitten de rit netjes uit tot het eind.
Sjors W. | 15-11-18 | 15:31
Als NL uit stapt, dan moet DE dat opvangen en meer gaan afdragen want FR heeft geen geld. Dan kan het wel eens snel gedaan zijn. Het is een kaartenhuis in de openlucht.
@ O2Neutraal | 15-11-18 | 18:31
Dat is geen unfair punt, maar de Nederlander is helemaal niet bereid de pijn die daar de eerste jaren bij komt kijken te nemen. In een ander Brexit topic gister zei ik dat wij de rit uitzitten tot de EU onder het eigen gewicht bezwijkt, in uit de ashoop verder gaan in een Noord-Europese alliantie.
Maar als Nederland heeft het helemaal geen zin om er zelf en alleen uit te gaan. Het zeer van de EU weegt echt niet op tegen de pijn van de Nexit.
Sjors W. | 15-11-18 | 18:56
Mijn beste, wij zitten als kikkers in de spreekwoordelijke pan op de stoof van de technocratie. Eerst is het lekker warm, een goed gevoel van samen staan we niet alleen, daarna word het een helse hitte als de temperatuur verder begint te stijgen.
Het was bovendien een adviserend referendum, dus May had gewoon moeten zeggen, ' sorry stom plan, dit gaan we dus niet doen. Stem me maar weg bij de volgende verkiezingen'. Had een stuk minder brokken opgeleverd.
JIJ BENT EEN VIJAND VAN HET VOLK! CRUSH THE SABOTEURS! En ik weet niet of ze het in goede gezondheid had overleefd.
Goed verhaal, maar May is pas aangetreden na het referendum. Ze voelde zich geroepen om Cameron op te volgen letterlijk om Brexit uit te voeren. Dus niet haar plek om 'dit gaan we niet doen' te zeggen.
Sowieso is er een (parlementaire) meerderheid voor Brexit, alleen de manier waarop kunnen ze het niet over eens worden, vermoedelijk omdat het praktisch nagenoeg onmogelijk is en geen twee Brexiteers echt met elkaar op dezelfde lijn zitten. Het zou grappig zijn als het een televisiepersiflage was.
Sjors W. | 15-11-18 | 14:59 Dat is het dus ook, voor je zoiets gaat doen lijkt het me dat je bepaald hebt wat je wil en hoe je dat gaat bereiken. Maar in dit geval had Gove nog niet eens een impact rapport gemaakt voor de belangrijkste industrieën van het land. Can't win with these people...
@ dyslexieman | 15-11-18 | 15:05
Het is diplomatiek gezien zo'n ontzettende flater. Wat ze willen is een have-cake-and-eat-it deal, niemand is bereid geassocieerd te zijn met iets dat echt ontzettend veel pijn gaat doen, maar vanwege hun buitenkamerse retoriek zijn ze ook te ver om te keren. Er had vanaf het begin een mechanisme moeten zijn dat een referendum over de deal garandeerde, of in ieder geval dat een parlementaire wegstemming geen deal betekende, ipv er uit met no deal.
De ware Brexiteer is allergisch voor zaken als inspraak, verantwoordelijkheid en nadenken, maar gaan zoals het tot op heden gaat gaat een enorm drama worden.
Ze zullen nooit een betere deal krijgen dan de deal die ze nu als lid van de EU hebben. Dus het blijft een oerstomme zet, Brexit.
Totaal mee eens. En het domme ervan is dat May - en elke andere Britse politicus - de suggestie heeft gewekt dat er een soort "deal" te regelen zou zijn. Niet, uiteraard een dat bakzeil wordt nu gehaald. Nieuwe regering en dan een harde Brexit, kijken waar t op uitdraait.
Wat ben je toch knap Thijs, dat je dat allemaal zo goed weet. Weet je zeker dat je geen wereld leider wilt worden? Ik heb meer de indruk dat je een domme trol ben, die roeptoetert in opdracht van brussel of overheid om maar te ontmoedigen.
Hoppakee. De Engelse variant van de motie van wantrouwen gaat er in.
Doei May.
En dan? PM Rees Mogg?
Wellicht. Of de hele bende klapt in elkaar.
@ dyslexieman | 15-11-18 | 14:28
Alsof die zich er ooit aan zal wagen. Afbraakrisico veel te groot, vanuit de bankjes is het makkelijk roepen.
TeeJee | 15-11-18 | 15:02 En bij de nieuwe verkiezingen PM Corbyn! Jeej! Dan klapt het alsnog in elkaar. Het domste is nog wel dat ze artikel 50 in gang hebben gezet zonder dat ze iig in eigen partij de neuzen dezelfde kant op hadden.
Wanner zou het eens indalen bij de Britten dat een Brexit "deal" er gewoon niet inzit. Het hele uitgangspunt is al fout, een deal suggereert een soort gelijkwaardige iedereen-doet-water-bij-de-wijn situatie. Maar die is er niet: De Britten willen eruit en dat gaat op EU voorwaarden. De breker lost het zelf maar op, zo gaat dat. Geheel terecht trouwens.
Dat begrip vormt maar traag bij de Britten. Uiteindelijk wordt de harde Brexit onvermijdelijk, want geen compromis voldoet natuurlijk aan de veel te hode verwachtingen van de Brexit, zoals die zijn opgeklopt door de Berixiteers.
Een harde Brexit gaat ze kapitalen kosten en het is maar de vraag of daar veel soevereiniteit voor terug komt.
Het hele artikel 50 gaat er van uit dat men gezamenlijk tot een oplossing komt, zonder dat er een daadwerkelijke verplichting bestaat om tot afspraken te komen. Er staat een termijn in, waarna alle verdragen en regels simpelweg vervallen.
Het is de EU die aanstuurt op een keiharde Brexit. Ik zie echter niet in waarom dat terecht zou moeten zijn. Vechtscheidingen zijn gewoon dom.
TeeJee | 15-11-18 | 14:24 De EU moet weten wat er te onderhandelen is. Wat is het uitgangspunt van GB. Ik snap wel dat een vechtscheiding slecht is, en zeker omdat het je buurman blijft. Maar als je ex niet weet of hij het servies, de TV of de bank mee wil, dan is het toch onmogelijk het goed te doen? Voor jou en de ex?
ik begrijp het wel want als er 1 kikker uit de kruiwagen springt zullen er snel meer volgden...
@dyslexieman | 15-11-18 | 14:31
Het vervelende aan deze scheiding is dat het servies, de TV en de bank innig verstrengeld zijn met allerlei andere zaken in het huis, waarbij er door de jaren heen allerlei constructies om de meubelen heen zijn gebouwd. Zo zitten overal bouten, beton en lasnaden om en op de spulletjes.
Artikel 50 is ooit bedacht, maar men heeft er daarna nooit meer praktisch of serieus over na gedacht dat het gebruikt zou worden. En zo werd het afgrijselijk lastig.
TeeJee | 15-11-18 | 14:56 Dat dus. Daarom wil ik graag weten aan een ieder die roept NEXIT NU, hoe we dat gaan doen. En wat het gaat kosten. En wat het op gaat leveren. Want soevereiniteit klinkt supermooi, maar hielp ons in 1940 ook weinig. Sterker nog, de mensen die nu roepen dat de EU ons de soevereiniteit afpakt, staan te juichen als Trump roept dat we meer moeten betalen aan defensie ivm NAVO. Ja, of we zijn soeverein, en de EU en Trump kunnen de boom is, of we zijn niet soeverein en moeten ons schikken naar wat we zelf afspreken.
@dyslexieman | 15-11-18 | 15:16
De mogelijkheid om zelf dingen af te spreken is juist onderdeel van soevereiniteit. Dat je je daarna aan je beloftes moet houden doet daar niet aan af.
Wat je stelt is nu net het probleem, en ook netjes gevangen in enkele quotes van Juncker. Er is bijna geen weg meer terug; dat is ooit wel een optie geweest, en er is een artikel/procedure voor. De EU is echter zo voortgewoekerd, al dan niet bewust, dat je eigenlijk volledig klem zit in de klauwen va neen bureaucratische moloch die zichzelf constant vergroot en overal in wurmt.
Hoe je dat doet? Rigoureus en pijnlijk.
De kosten en wat het oplevert kun je niet voorspellen. Zou leuk zijn, maar kan niet.
TeeJee het is geen scheiding. Dat is een handig frame van de Britten maar zo is het niet. De suggestie is twee scheiden dus beiden doen wat bij de wijn. Maar dat is het niet. Ze verlaten op eigen initiatief een club van 28 landen. Niks van beide kanten water bij de wijn. Je zegt op een dan is het dag tegen alle voordelen. En alle nadelen maar goed, daar was het om te doen toch?
Heel goed dat de EU de poot stijf houdt, ook als signaal naar andere verlaters. Dit is exact waar de Brexit stemmers om vroegen en nu gaan ze het krijgen ook.
Het is wel een scheiding in de zin van het hebben van gedeelde belangen. Namelijk het handelsbelang van Nederland met het VK. Het is een van onze grootste partners. Onevenredig veel schade dus als er geen deal gemaakt word terwijl we wel deals maken met andere landen waar we onevenredig minder van profiteren. Onze belangen worden dus niet meegenomen. Leuk dat de Britten straf krijgen, maar waarom moet Nederland, de grootste netto afdrager daar dan ook voor boeten? Ik kan er niet om lachen.
@Beste_Landgenoten | 15-11-18 | 16:00
Je moet dringend dat Artikel50 er nog maar eens op nalezen.
Denken dat de EU hier alle eisen kan/mag stellen is klinkklare onzin. Met je frame.
4 ministers zijn inmiddels afgetreden ( 2 Caninet-2 junior Ministers) wat dat ook moge betekenen. May gaat het niet redden: beter short te gaan op het £... verdienen wij Europeanen nog iets aan andermans ellende....
short gaan is nu al niet meer te betalen. iedereen gokt dezelfde kant op
@ zeiksmurf | 15-11-18 | 14:07
Zou dan best grappig zijn als het hele zwikkie er mee op zijn plaat gaat.
TeeJee | 15-11-18 | 14:10 En wie profiteert daar van? Soros! Net zoals op 16 September 1992...
Ik snap er geen ene ruk van. Wat is nu de status van dit al? Als een scheiding zo lang zou duren, dan zou je toch ook zeggen "pak m'n geld en m'n spulletjes, maar lazerstraal aub nu op".
landen, staten worden alleen gevormd door oorlog. het is never anders geweest. de deugdroom eu spat soon uit elkaar
Of we gaan gewoon een oorlog beginnen. Tegen een zwakke tegenstander met veel geld. Die midden in Europa ligt (dus met het avond eten weer thuis)....
Wat ben ik toch blij dat ik in Nederland woon. Sterkte daar jonge generatie Britten.
Liever een nexit vandaag dan morgen
Engeland komt uiteindelijk gewoon weer bij de EU terecht. De wond van het beest door de Brexit zal genezen:
En ik zag uit de zee een beest opkomen, hebbende zeven hoofden en tien hoornen; en op zijn hoornen waren tien koninklijke hoeden, en op zijn hoofden was een naam van godslastering.
En het beest dat ik zag, was een pardel gelijk, en zijn voeten als eens beers voeten, en zijn mond als de mond eens leeuws; en de draak gaf hem zijn kracht, en zijn troon, en grote macht.
En ik zag een van zijn hoofden als tot den dood gewond, en zijn dodelijke wonde werd genezen; en de gehele aarde verwonderde zich achter het beest.
Wel een duur grapje dan die tijdelijke Brexit. Maar ze zullen snel zien dat het ooit zo machtige Engeland al lang niet meer zo machtig is. Het is toch een beetje de Ajax van Europa. Veel teveel grootheidswaanzin. In de praktijk zullen ze nog steeds intensief samen moeten werken met de EU alleen hebben ze nu geen enkele stem meer.
"The English are standing with their backs to the future"
Ik weet niet wie die uitspraak verzonnen heeft, maar het is wel een goeie !
Kots- en kotsmisselijk word ik van al die eu adepten hier.
Stelletje democratie en land haters!
En zich maar beter blijven voordoen dan de rest, en lekker deugen.
In de oorlog zouden jullie rustig je mond dicht hebben gehouden, omdat de duitsers jullie ieder dag vers brood en kaas kwamen voorzien.
Zodat jullie niet in de rij voor de gaarkeuken zouden hoeven te staan.
Held! Op sokken! Praat voor jezelf. Maak eens een lijstje van de EU adepten hier. Ik ben benieuwd.
@Baski. Helemaal mee eens. Ze zouden ook niet kilometers hoeven lopen om hun gouden trouwringen te ruilen voor een beschimmeld pondje tarwe. ..
Langshetrandje.. ehh wat dacht je van de auteur @Ronaldo ? als je England uitlacht/bespottelijk maakt in deze case ben je of het nu wilt of niet tegen Engeland EN DUS VOOR EU! Ben je tegen de EU, althans in de huidige foute/gevaarlijke vorm, ben je op dit moment zeker niet tegen England.
Mooi om te zien dat Rechts ook de weg naar het naoorlogs verzet heeft gevonden. Doe normaal man, je kan toch zelf ook zien dat de Britten er een potje van gemaakt hebben? Een tijdsgebonden clausule in werking zetten en geen overeenstemming in eigen kring hebben over wat je wil bereiken.... Dat is toch gewoon niet zo slim? Om in oorlogstermen te blijven: dat is Afghanistan binnen vallen en er tot sint juttemis blijven, want geen exit strategie.
ja-nee-misschien | 15-11-18 | 13:1
De bende die de Engelsen ervan maken is echt genant en lachwekkend.
Zelden gezien. May is akkoord en stelt dat haar kabinet akkoord is. Haar minister voor Brexitzaken neemt vervolgens ontslag. Blaaskakerige en pedanterietjes van Boris Johnson volgen en Corbyn wil zich aansluiten bij de USSR (de ouwe bedoel ik dan). Er valt veel te lachen.
Langshetrandje | 15-11-18 | 13:03
Op sokken nog wel? En waarom dan wel?
Omdat ik mij al jaren inzet voor een Nexit/Brexit? Al tientallen mensen heb overtuigd van het belang hiervan?
Omdat ik nu al een paar jaar in Engeland woon en pas naar Nederland terugkeer, wanneer er een andere regering cq. Nexit plaatsneemt/vindt?
Omdat ik je in harde woorden laat zien, wat ik van de eu-adepten vind?
Omdat je niks anders in te brengen hebt?
Die lijst ga ik niet opstellen, dan kom ik niet meer aan werken toe.
Baski U bent nu al bang voor een oorlog die nog niet gestart is.
Langshetrandje | 15-11-18 | 13:48
Ikke bang? Haha grapjas.
Wel houd ik er rekening mee, want die strijd die komt er.
Ik weet alleen nog niet in welke vorm, het zal meer een soort burgeroorlog worden.
De eu heeft geen toekomst. Het is een ondemocratisch, fascistisch moloch, met aan het hoofd een paar varkens genaamd Napoleon en Snowball.
Baski,
Weer al die zware woorden. Dit leidt af van uw boodschap. Maar verlicht me svp. Welke burgers gaan tegen wie vechten? En wat is er tot stand gekomen als de strijd gestreden is? 28 plus klassieke natiestaten?
Langshetrandje | 15-11-18 | 14:17 Niet als het aan mij ligt. De opstandige zuidelijke provincies moeten weer onder Hollandsche controle komen! En Koningsberg zal weer Pruisisch worden!
Dat zijn vragen waarvan ik het antwoord schuldig moet blijven.
De eu is een megaclusterfuck.
Die, tenzij ieder land er stapje voor stapje uitgaat (wat ik niet zie gebeuren), alleen maar in geweld kan eindigen.
En als je moeite hebt met mijn grote woorden, dan stel ik voor, dat je het woordenboek er even bijpakt.
Baski
Ik weet genoeg. Dank je.
Langshetrandje | 15-11-18 | 14:40
Tuurlijk, lekker hautain deugen!
"En als je moeite hebt met mijn grote woorden, dan stel ik voor, dat je het woordenboek er even bijpakt".
Grote waffel, simpele teksten. Toedels!
Langshetrandje | 15-11-18 | 15:05
Het zijn grote woorden, want het gaat over grote dingen.
Ik zie er jou overigens helemaal niets zinnigs tegenin brengen.
Toedels? Really?
Je hoeft het niet eens te zijn met de EU zoals hij nu is om iets van may te vinden.
Die gaat zonder doelen en rugdekking onderhandelen en een half jaar nadat ze de N Ierse backstop terugnam onder partijdruk komt ze nu met een plan waarin die niet eens 2 jaar duurt, maar ook nog eens alleen wederzeids goedvindend opgezegd kan worden
Je hoeft geen heel groot politiek talent te zijn om te zien hoe grandioos mis dat gaat lopen.
En de rest van de politiek daar staat er bij en kijkt er na en is meer vliegen aan het afvangen dan het landsbelang aan het dienen.
Tja het was voor iedereen duidelijk dat dit het verdrag zou worden.
Lekker alle minpunten van een Brexit, zonder enige van de pluspunten door zo'n verdrag. En dan na een paar jaar roepen "Kijk het was veel beter toen we nog in de EU zaten" zodat ze het VK weer terug in de EU kunnen rommelen.
De enige "deal" die men met de EU hoort de sluiten gaat over toegang tot de markt. Een deal over enig ander iets is al gelijk slechter dan geen deal.
Je suggereert dat t een plan was van May. Maar het is nog veel erger, er is geen plan. Omdat men zichzelf een rad voor ogen heeft gedraaid. Die Britse arrogantie moeten ze nu betalen. Hoe hadden ze kunnen denken dat ze konden cherry picken uit de EU verdragen? Good riddance.
Beste_Landgenoten | 15-11-18 | 16:40
Het is een schandaal dat er niets is geregeld terwijl zo ongeveer ieder derde wereld land gewoon een verdrag kan sluiten. Uiteindelijk gaan hier veel Nederlanders voor betalen en dan heb ik het niet alleen over de kopjes koffie maar gewoon over het verlies van inkomsten door het onthouden van een deal met een van onze grootste handelspartners.
Vandaag stemming in Lagerhuis:
"Mr Raab told The Sun: "I don’t want to submit to the blackmail of my country."
Ladbroke geeft Raab en Johnson beide 50% kans dat zij tot nieuwe Tory PM van de Britten verkozen zullen worden nu Theresa May tegen een motie van wantrouwen aankijkt gesteund door 86 conservatieve MP's. Dus niks soft-Brexit maar dit wordt een hard-Brexit.
Laten we hopen dat u gelijk krijgt. Het wordt tijd dat die volgevreten en volgezopen hyena's in Brussel eens goed op hun muil gaan.
Lupuslupus | 15-11-18 | 13:07 En Boris of Raab gaat daar voor zorgen?
@Lupus: puur vanwege het formaat van de economieën en importvoedsel/medicijnen denk ik zelf dat UK aan t kortste eind trekt en dat Brussel zegt "Zie je wel...". Daarom is een akkoord in ons belang, ik gun Juncker c.s. die vergenoegzaamheid niet
Lupuslupus: volgens BBC World News zijn we welgeteld 8 Tory MP's die vóór dit plan zullen stemmen... volgens de BBC de belangrijkste stemming sinds het einde van WO2.
Gaat zij het redden? Labour is tegen,Noord-Ierland is tegen en 86 Tory MP's zijn tegen.
Voor 29 maart nieuwe verkiezingen ? I doubt it,dus geen deal en een hard-Brexit: gaat ook banen kosten in NL
Eendragt
Wellicht is het een troost voor de vele hardcore Brexitfans alhier dat de kans dat ook Rutte III valt bij een harde Brexit enorm groot is. Rutte laat telkens doorschijnen dat Nederland er op is voorbereid, de waarheid is dat er op dit moment nog hard gewerkt wordt aan het samenstellen van een crisisteam op hoog ambtelijk niveau dat een harde brexit moet gaan begeleiden vanuit NLse belangen. Beetje laat nietwaar?
@zeiksmurf. Dat de EU wint betekent niet dat het in ons voordeel is
Het is alsof Donald Duck Bolderbast uitlacht na zijn tuin in de fik gestoken te hebben nadat de ander zijn huis had weggebuldozert.
Ik Heb het al vaker hier verkondigd: die Brexit komt er niet. Dit akkoord is de opmaat naar een grote terugkrabbel aktie....
Kan ook niet anders. De regels van hun referendum (i.e. meerderheid van 50&1% beslist) waren ook te idioot voor woorden want men krijgt in ieder geval de helft van de stemmers tegen. Hoe je ook draait of keert.
ik denk wel dat die er komt. een harde. "hard" als in geen overeenkomst, niet de gevolgen. Of het goed of slecht uitpakt voor beide partijen weet ik niet, maar de tijd tussen de breuk en het geregeld-zijn van alle losse items wordt geen leuke. Onzekerheid is altijd funest geweest voor beurskoersen en economie. Puur vanwege de grootte en geografie (eiland), denk ik dat economisch de Britten aan het kortste eind trekken, en Schotland meesleuren. Waar ze wel mee winnen is de controle over eigen grenzen. We Gaan Het Zien.
Jammer, Artikel 50 is reeds ingegaan. Geen weg terug.
Ik zeg ook, drink die gifbeker maar helemaal leeg Brexiteers.
Het lijkt wel alsof Groot Brittanië alles behandelt zoals de Skripal zaak. Daar gaat het ook van leugen op leugen naar de volgende ongelooflijke farce. Zo ook hier. Allemaal in prefect gefabriceerde nette pakken en mantelpakken, maar bestuurlijke kwaliteit ho maar. Nu wordt de hele losmaking van de EU in zulke bewust misleidende taal verpakt, dat het voor de Brexit voorstanders moet lijken alsof ze soevereiniteit hebben terug gekregen, maar wie goed toeziet bemerkt dat de EU aan alle touwtjes blijft trekken. Humbug is datgene waar Britten goed in zijn.
Naast splendid isolation ook splendid formulation.
Jammer dat ze ook in hun eigen bezweringen zijn gaan geloven.
Ze vinden t leuker de politiek als een voetbalanalyseprogramma te zien dan t landsbelabg te dienen. Ze fakkelen elkaar een voor een af om op de anders pluche plek te komen en dat t labd een zooi wordt omdat niemand weet wat de toekomstige relatie wordt boeit ze niet zo.
De EU wil een militaire supermacht worden die niet onder het bevel staat van iemand die democratisch gekozen is. De laatste keer dat we dat hadden in Europa noemden we dat de "Tweede Wereldoorlog".
Kijk, u vertelt iets nieuws, daar hebben we wat aan!
Nee hoor, Hitler is gewoon gekozen. Hij had 45% stemmen en had gedoogsteun van een rechtse reactionaire partij. De wet dat hij tot nader order dictator werd ( machtigingswet) is ook door het parlement goedgekeurd.
Wat hebben die eurofiele leeghoofden weer een lol. Ze lopen liever achter de alcohol walm van Juncker aan, dan de integriteit van hun eigen land verdedigen.
Martietje Braake voorop.
Vara: "We are a proud nation, and it is a sad day when we are reduced to obeying rules made by other countries who have shown that they do not have our best interests at heart"
Zeggend vanuit het land met de meeste overzeese gebieden ter wereld....
Wat een pretenties zeg. "Good riddance" zeggen ze dan in Frankrijk.
ja-nee-misschien | 15-11-18 | 11:30
Conservatieven. Een volk zo wereldvreemd dat ze het verleden met vertrouwen tegemoet zien. Als conservatieven het altijd voor het zeggen hadden gehad was er nooit iets van ons gekomen. Dan liepen we nog steeds in berenvelletjes. Conservatisme is voor hele bange mensen die niet met verandering kunnen omgaan. Mensen die liever angstig kniezen dan een stap naar voren zetten. Rare jongens die conservatieven.
Conservatieven zijn niet per definitie tegen verandering en zeker niet tegen vooruitgang. Ze begrijpen echter wel dat niet elke verandering een verbetering is, en dat verandering op zich geen doel is.
Mooi dat OF OF denken ipv EN EN denken..... verandering/vooruitgang EN conservatisme gaan heel goed samen maar dat is voor OF OF denkers zoals jij totaal onbegrijpelijk
Voorbeeldje om toch te proberen? nou vooruit.... Piet (om in de tijdsgeest te blijven) is voor Abortus EN tegen Abortus en hij is voor de EU EN tegen de EU
ps. bedankt D K Slet dat je de moeite neemt om een aparte tegel te bakken... zal ik nooit vergeten
Je blind staren op zichtbare verworvenheden om daarmee de achterliggende structuren te verliezen. Dat doen conservatieven graag.
Een progressief is niet iemand die vooruitgang wil, maar die de werkelijkheid niet wil erkennen. Het is een geestesziekte. Een conservatief is niet zozeer iemand die geen verandering wil, want de meeste vooruitgang is afkomstig van conservatieven, maar iemand die zich verdedigd tegen de geesteszieken op links.
dyslex dat conservatieven achterliggende structuren uit het oog verliezen? hoe durf je dat te zeggen? Abject en infaam!! Conservatieven houden juist achterliggende structuren wel in het oog! Vooruitgang door achterliggende structuren / verleden etc. juist in het oog te houden. Ik begrijp niet hoe je erbij komt.
Muxje en Angel sluit ik me 100% bij aan, heerlijk helder en relativerend geformuleerd.
Voordat het hopelijk ooit zo ver gaat komen, en nu we het zijdelings toch over een Nexit hebben: kan iemand mij alstublieft de ratio (dat betekent min of meer gezond verstand) achter een dergelijke stap uitleggen? Bij voorbaat hartelijk dank uiteraard.
De EU is kudt en vertoont terminale verschijnselen.
Herwinnen van totale nationale sovereiniteit. Als je vindt dat je het best wordt vertegenwoordigd als individu binnen een nationale staat dan bv een Europese politieke federatie, dan moet je dus voor een ezit stemmen. Britten deden dat. Ik steun ze daarin. Ik steun EU als economische community, maar ik steun niet de politieke entiteit dat het is geworden.
feiten_en _cijfers | 15-11-18 | 12:18 |
-Alleen al die door en door corrupte, geldverslindende Moloch in Brussel is al een reden om er uit te stappen.
Terugbrengen tot een economische unie zonder verdere bevoegdheden.
En zeker geen EU-leger en EU-politiemacht.
@feiten_en_cijfers
Laat ik voorop stellen dat ik me niet meer kan vinden in de moloch de EU is geworden. Maar hoe denk je dat een economische gemeenschap kan bestaan zonder dat het een politieke entiteit is? Een gemeenschap moet worden beheerst door wetgeving en wetgeving moet worden vormgegeven en gecontroleerd. Dat kan, maar dan krijg je een economische gemeenschap die wordt beheerst door dictaten en waar geen rechtspraak bestaat.
feiten_en _cijfers | 15-11-18 | 12:18 | Lezende uw nick, dan dit citaat: totale nationale soevereiniteit (inclusief correctie van uw spelfout). Oftewel precies datgene dat Europa tot zo'n 70 jaar geleden keer op keer in de meest gruwelijke oorlogen deed belanden. De claim dat de NAVO de vrede bewaart is aantoonbare kolder, kijkt u niet verder dan het voormalige Joegoslavië, het is de Europese samenwerking.
De huidige EU is een door banken bedacht verdienmodel. Dat dienen democratische krachten, mochten die nog bestaan, van binnenuit te veranderen. Daar zijn we zelf bij, maar kom als goedbedoelende burgers maar eens aan die macht. Ook al zijn we op papier met zo'n 500.000.000.
Vooralsnog waren het in het verleden de meest gruwelijke dictators en hun geldschieters die er met de buit vandoor gingen. Het kan enkele tientallen miljoenen gesneuvelden kosten, maar hé: het gaat om de knikkers. Snap dat dan sukkeltjes met al jullie zinloze spelletjes.
het wordt gewoon een teringzooi volgend jaar. Face it. Zelfstandigheid heeft een keerzijde. Het is een keuze.
Uit Calais weerklinkt jùjúmuziek en wordt er om de vuurtonnen gedanst op de vrolijke polyritmische noten.
Kan iemand mij in 1 zin uitleggen wat de brexit-deal nou eigenlijk is? Ik heb wat gemist.
Deal is een beetje zoals die met Noorwegen maar dan zonder Schengen.
1 woord: zootje
Zooitje is inderdaad een betere betiteling.
Amay!
Ze treden uit, maar er verandert voorlopig niks tot er een afspraak is.
Is voor May de ideale manier om er uit te stappen. Ze kan zeggen dat ze er hard voor gewerkt heeft, alle mogelijke verbonden gezocht heeft, maar dat het niet gaat lukken.
Ze stapt op, vervolgens valt de regering uit elkaar, nieuwe verkiezingen -> de volgende doet een nieuw referendum. Vervolgens sluit Brussel het verloren kind toch weer aan den borst, maar wel met een keiharde juridisch sluitende handtekening dat ze voorlopig niet meer weg kunnen.
Zoiets? Hmm, ja. Zoiets.
Vergeet de kortingen die het VK kreeg niet, die gaan ook van tafel. Een circus zonder einde.
Ze mogen blijven als ze het volledige pakket omarmen. Dus inclusief dat muntje.
Denk dat Trump en Putin daar ook wel iets over te zeggen hebben ..
Dat zou ik doen inderdaad. Nooit begrepen waarom ze haar vingers zou branden aan het fiasco genaamd Brexit. Laat Boris het maar doen.
Chat
Trump en Putin mogen over alles iets zeggen, maar hebben hierin echt weinig te vertellen.
Yep, je hebt gelijk! Daarnaast wordt deze casus door de EU dan gebruikt tegen eenieder binnen het clubje die denkt te kunnen uitstappen.. "Vertrouw op ons en niet op de populisten!" Mijn hemel, wat komen wij en onze kinderen in een hel terecht...
De deelname van de UK aan de EU is één grote historische vergissing. De Britten hebben zich nooit verwant gevoeld aan Europa (the Continent). Charles de Gaulle wist dit uitstekend en heeft de UK enige tijd buiten de EEG kunnen houden. Maar het Empire, gebaseerd op roofhandel met kolonien, brokkelde af, en dan moet je toch wat.
Britten praten nog altijd over de Teutonic rulers.
Wij zijn de Britten liever kwijt dan rijk. Maar het gaat ons ook geld kosten.
Lulkoek - 1ste en 2de industrieele revolutie ontstonden in Engeland - computer komt uit Engeland - internet is een Engelse uitvinding. Duw ze tegen de muur of in een hoek en de oplossingen komen eraan.
De Koreaanse Slet | 15-11-18 | 12:08 |
"'Wij' zijn de Britten liever kwijt dan rijk."
Toch typerend dat je denkt dat jouw standpunt dat van heel Nederland is.
Internet heeft haar wortels in Darpa-net, van de Amerikanen.
Nederland heeft ze er juist heel actief in getrokken. Omdat ze in Den Haag 50 jaar geleden ook al heel goed snapten dat de Britten een bondgenoot zijn om van de EU een open makrt te maken terwijl dw Fransen en Duitsers anders geneigd zijn tot grootheidswaanzin en de EU vooral mooi vinden om dw positie als wereldrijk te blijven fingeren.
Doodzonde dat het nu zo slecht loopt met die BREXIT, ook een waardeloze klus voor May en een verdomd moeilijke. Die walgelijke niet gekozen EU rukkers a la Tusk, Juncker en Timmerfrans, hebben een zware dobber aan die Engelsen. Ik heb toch wel respect voor die Engelsen. Het is achterbaks volk maar ik heb ze liever dan die niet gekozen Brusselse EU club. We leren hier dus van en dan gaat die Nexit makkelijker.
Wellicht toont May haar ware gezicht. Zij is nooit voorstander geweest van Brexit. Ze voert, zo zegt ze bij herhaling, slechts de wil van het volk uit (lang leve het referendum!). Wellicht is ze daar toch niet zo goed in als ze heeft doen schijnen.
Stiekem lachend borreltjes drinken met Juncker terwijl het apparatjik der EU met een voor Tory noch Labour noch anderszins acceptabel conceptakkoord op tafel komt met een hele hoop druk op de ketel.
Tusk, Juncker en Timmerfrans hebben weinig met deze onderhandelingen te maken: Barnier onderhandelt namens de regeringen van de overblijvende lidstaten, dus ook namens de eurosceptische als die van Polen, Hongarije en Italië.
De tekstjes van zo'n verdrag komen echt wel van het ambtenarenapparaat.
@Langshetrandje, geen letter waar de nationale regeringen van de soevereine lidstaten niet stuk voor stuk achter staan.
En dat is ware duivelskunstenarij kan ik je verzekeren JTKDM.
Vergeet nooit dat May tegen de Brexit was.
Precies roadblock en veel conservatieven met haar:
84 Tory MPs planning to vote against May's deal, says leading ERG Brexiter
Mark Francois, a Tory Brexiter and a member of the European Research Group, says there are 84 Tories who will vote against the deal, and the numbers are rising. The agreement was “dead on arrival”, he says. He urges May to accept the political reality.
The prime minister says when a deal gets brought back it will be for MPs to consider it, and their duty to deliver on the vote of the British people.
Bron: The Guardian.
Wanneer gaan de Britten ons weer bevrijden van onze overheerser? Ik voel een koude winter aankomen.
WO I: bevrijdt door de Amerikanen. De Britten waren bezig met zichzelf aan te bieden aan de Duitse kannonen.
WO II: wederom Amerikanen en niet te vergeten de overvloed aan Russen die de Nazi's noodzaakten westfronttroepen in de oost in te zetten.
Wie gaat ons straks bevrijden? Ik gok op een coalitie Trump/Poetin
En wie formuleert u in deze casus als de bezetter?
De Illuminatie in combinatie met de Lizard people
Bevrijden? Het was Churchill zelf die pleitte voor "a United States of Europe, or whatever name it may take", als evenknie van het Gemenebest, "a European group which could give a sense of enlarged patriotism and common citizenship to the distracted peoples of this mighty continent".
@JTKDM | 15-11-18 | 12:07
Ja, leuk idee. Uitvoering is echter ook belangrijk.
Denk niet dat Churchill heel erg onder de indruk zou zijn van de bureaucratische moloch die het geworden is.
TeeJee behalve dat dogmatisch gedrocht in Brussel sorry Strasbourg - sorry Brussel - en wat politici die ook staan te dringen voor een overbetaald baantje is toch niemand met een gezond verstand onder de indruk van de EU. Brussel is vergeten dat ze in dienst zijn van de 27 resterende landen en niet andersom. Hun ondergang zal hun dogma zijn, daarom nokken de Britten af.
Zoals ik direct na het referendum al stelde. Die Brexit, die komt er helemaal niet.
Hooguit in woord, maar naar de letter inhoudsloos. En een nodeal exit komt er zeker niet. Ik voorspelde bovendien dat de UK binnen 10 jaar aan de EURO zit. We hebben nog 8 jaar te gaan.
Met de kennis van nu is de presentatie van Merkel over eu leger en eu asielbureau ook weer zo briljant getimed. In de euforie van het moment even heeeeel stevig doorpakken. Dat leger komt er, dat bureau komt er en verdere uitbreiding komt er ook gewoon. Het monster komt op stoom.
Wacht rustig af... Die Brexit wordt het succesverhaal van de eeuw. Niets gaat vanzelf, alles heeft zijn tijd nodig, en rust is in deze situaties belangrijk. Go Boris!
Mark_D_NL | 15-11-18 | 11:54 Welke Brexit? Want dat is me nog niet duidelijk. Het is wel duidelijk dat de Britse economie moet veranderen. Mogelijk klaar voor vrijhandel zonder verzorgingsstaat zoals wij die nu kennen. Dan bestaat er een grote kans op Corbyn als leider. En daar komt het VK niet overheen....
Over 10 jaar bestaat de EU niet meer.
Lupus, dan is de naam veranderd in de Verenigde Staten van Europa.
Lupuslupus | 15-11-18 | 12:40 Tegelijk met zelfrijdende auto's en een echt intelligente AI!
Strandje... United States of Europe= ‘USE’.. Not only sounds USEless, it is USEless..!
Hercule, in de VSvE spreekt men Duits of Frans. English is useless.
Als ik May een beetje begrijp kan Ijsland zich bij een Brexit beter gaan voorbereiden op een nieuwe visserijoorlog. Coastal nation indeed!
Jammer dat de Britten zich hebben laten opnaaien door wat mensen die denken dat Flog it/Salvage hunters/Antique-roadtrip nog iets met het geglobaliseerde Engeland van doen hebben.De oude industrie hebben ze niet eens fatsoenlijk opgeruimd en de buitenlandse hightech(Japan etc.) plannen hun vertrek bij deze brexit.
Ze zitten door Brussel in de val en het gaat sowieso pijn doen, ik gun ze het beste maar met schreeuwers als Boris etc. gaat het snel richting chaos.Daar krijgen wij ook last van want die 650 vrachtwagens die dagelijks vanuit Nederland oversteken blijven straks lang in de garages.
Die Engelse visrechten is een staaltje populisme. Eerst kopen de Hollanders en Denen alle rechten van de Engelsen op (omdat ze veel efficienter vissen kunnen ze dat betalen). En dan roepen dat de vis door buitenlanders wordt weggevanfen en je zelf niks hebt. Nee sukkels, jullie hebben een grite zak geld. Als je weer wilt vissen koop die rechten dan terug. Zo niet, dan niet zeiken.
Niet dat het verder nog relevant is of zo, maar dit hebben we dus allemaal te danken aan de grootste loser van het VK, nl. Boris Johnson. Toen Cameron aftrad was Johnson zijn gedoodverfde opvolger. Maar Johnson scheet in zijn broek van angst en dook onder ! Niemand wist waar hij was, tot hij een paar dagen later bekendmaakte dat hij Cameron toch maar niet wilde opvolgen. Dat had kennelijk mede te maken met een interne machtsstrijd waarbij Michael Gove betrokken was, die uiteindelijk ook de aftocht blies. En DAAROM zitten we opgescheept met Theresa May, het equivalent van Merkel, maar dan op z'n Engels. Deze schooljuf, met karakteristieke snik in haar voortdurend overslaande stem, heeft er helemaal niets van terechtgebracht, simpelweg omdat dat arme mens helemaal niet geschikt is voor deze zware en verantwoordelijk functie. Lang verhaal kort: Boris Johnson heeft het VK een zeer slechte dienst bewezen. Deze nonvaleur mag NOOIT meer een machtspositie bekleden, hij is een symbool van incompetentie.
Alsof Boris wel geschikt was. Dat is toch ook een omgevallen boekenkast met de concentratie van een goudvis. Reken maar op dat hij een machtspositie gaat bekleden, al is het alleen vanaf de zijlijn met z'n boeh! geroep. Wat hij dan wel wil, joost mag het weten.
Je hebt in de historie van die posities waar je alleen maar kunt verliezen. Onderhandelen over de Brexit voorwaarden is er overduidelijk zo een. Boris was niet laf maar wijs. Verder is Boris wel een rat; een slimme rat.
Helemaal mee eens. May had nóóit de onderhandelingen mogen voeren omdat zij persoonlijk fel tegen een Brexit was. Zoiets als de kat op de muizen laten passen.
Johnson is juist geniaal. Hij laat het vuile werk door May opknappen omdat hij al weet dat het een no deal Brexit wordt. Kan hij straks de boel overnemen zonder dat hem iets wordt aangerekend.
Ik denk dat het meer te maken had met zijn vrouw die hem eruit trapte na een zoveelste affaire.
Je zou bijna denken dat het exit-referendum een politiek instrument was waarvan niemand had verwacht/gehoopt dat het ook gebruikt zou worden. Zie ook die clown van UKIP. Waar is hij eigenlijk gebleven?
@Gualtiero | 15-11-18 | 11:54
Die zit nog in het EU parlement
Boris mag hopelijk straks zelf laten zien wat hij waard is, nu hij zijn eigen doos van Pandora heeft geopend. Kijken hoe zijn stoere taal bestand is tegen realisme.
Dit is dus het probleem van Brexit of Nexit of wat dan ook. De stemmers hebben ergens tegen gestemd, maar nergens voor. Want de linkse Corbyn stemmers hebben een heel ander idee over Brexit (Nationaliseren die handel, en gezellig op de Venezolaanse weg) dan bijvoorbeeld Hanan die een soort Singapore vrijhandelsparadijs zonder sociaal vangnet wil. Succes dr mee!
Net als alle socialisten en communisten verzieken ze elk land waar ze te lang regeren. Ze hebben namelijk het geld al 3 keer uitgegeven voordat het 1 keer is verdiend. Thatcher zei al: At one point you will run out of someone else's money.
Slough | 15-11-18 | 12:25 Helemaal mee eens hoor, maar Brexit en de fallout daarvan zou wel eens dit soort figuren aan de macht kunnen brengen...
dyslexieman | 15-11-18 | 12:35 |
Laat dat zou kunnen maar weg.
Langshetrandje | 15-11-18 | 12:38 Premier Corbyn gaat meer schade toebrengen aan GB dan de EU ooit zou kunnen...
Yup dyslexieman. Zouden Farage en Johnson over een paar jaar hun memoires durven schrijven? Tuurlijk wel.
Langshetrandje | 15-11-18 | 13:45 Idd, geen twijfel over mogelijk. En omdat we allemaal lekker kunnen lachen om de smeuïge anecdotes van deze twee schavuiten, worden er geen vragen gesteld bij dingen als waarom Boris eerst voor de common market was, en toen na het referendum tegen. Was het omdat hij niet wist wat het inhield, of was het een leugen? Maar waarschijnlijk gaat het over die grappige ontmoeting die hij met Trump had...
Britten dachten dat ze heel veel gratis geld zouden krijgen, gesloten grenzen en een booming economie. Wat een ultieme domoren.
Ik neem aan dat ze hierdoor bij de Europese Economische Ruimte blijven, zonder lid van de EU te zijn? De Britten waren in het verleden al lid van de EVA (waarvoor lidmaatschap tot de EER, zonder lid te zijn van de EU, nodig zal zijn). Dat betekent toegang tot de Europese interne markt, maar zal dus ook de EU-wetgeving met betrekking tot de interne markt moeten accepteren. Mensen begrijpen blijkbaar niet dat het óf deze optie is, óf helemaal niet meer meedoen met Europa. Kan ook, maar dat betekent wel jaren gedoe met het sluiten van handelsakkoorden terwijl ondertussen alle Britse bedrijven hun heil zoeken in Frankfurt.
Prima als ze dat willen, maar accepteer dan ook de consequenties.
Niet meer meedoen met Europa.. Dus het VK mag dan een eigen continent beginnen? Niet meedoen met Europa, hilarisch. Je hele comment is kudt omdat je je feiten niet op orde hebt. Het is de eu club niet Europa, snap je dat?
@Mark_D_NL
Niet meer meedoen met de Europese interne markt. De Europese interne markt =/= EU. De Europese interne markt is niet hetzelfde als de EU maar wordt wel gevormd door EU-wetgeving.
Een harde Brexit, dus uit de interne markt, betekent - en verbeter mij gerust als ik het fout zeg - geloof ik dat GB individueel met elke Europees land een apart handelsakkoord of een nieuw soort romp-akkoord met meerdere landen zal moeten sluiten. Dat gaat jaren in beslag nemen.
Gualtiero
Laat maar, Mark heeft even een moeilijk momentje.
De standpunten van de EU-lidstaten namens wie Barnier onderhandelt, van Nederland en Frankrijk tot eurosceptisch geregeerde lidstaten als Hongarije en Italië, zijn glashelder, die van de Britten allesbehalve.
De kiezers konden kiezen tussen Remain en Leave, maar in de praktijk zijn er veel meer opties, en voor geen van alle is een meerderheid.
Inderdaad! Hoe kan de EU concessies doen als het standpunt van GB niet duidelijk is? Als elk voorzichtig voorstel van May weggeblazen werd door windbag Boris? Ik benijd May niet, sterker nog, ik vind dr steeds dapperder!
Laat ze lekker in de stront zakken met hun exit. Arrogante droplullen,
U is jaloers met uw Brussellieden...
Die deal komt nooit door het parlement.
Mooi. De EU heeft de poot stijf gehouden. En dan kijken hoe de Britten over vijf jaar terugkijken op dit debakel.
Ja, we zijn er ook ontzettend op vooruit gaan de afgelopen tien jaar.
EU poot stijf, lol. de eu club is een papieren koalabeertje. Geen macht, een ineenstortende economie en militair machteloos. Over 5 jaar.... VK welvarend en klaar voor de toekomst, eu is dan ruziënd ten onder aan het gaan.
EU (en ook onze huidige regering) heeft last van nog veel ergere betonrot: in de funderingen! Het volk vertrouwd de regering niet meer. EU niet, Mark Rutte niet. Macron niet. Merkel niet. Het gevolg is dat de middenpartijen leegbloeden en 'de zaak niet meer bij elkaar wordt gehouden'. Links populisme en rechts populisme. Laat nu rechts populisme net wat beter scoren. Zie hier de toekomst. Actie is nog altijd -Reactie.
Mark, In zoverre geen macht, wel wanneer er in een lidstaat bijv. een Ruttepias rondloopt die alle Brusselbevelen braaf en kritiekloos opvolgt.
Volgens mij een goed moment om ook maar uit dit zinkende schip te stappen. NEDERUIT 2019!
Luckystriker | 15-11-18 | 11:41 Leg me eens uit wat je dan wel wil. En hoe je dat gaat krijgen van de EU. Want ik wil wel uit de EU maar ik wil dan ook een haalbaar plan zien wat niet ontiegelijk veel geld gaat kosten.
Je bedoelt hoe andere landen buiten de EU het doen? Grens en handel kan in samenwerking met omringende landen, bv afspraken binnen west Europa. Onze belangrijkste handelspartners zijn onze buren of de buren van onze buren. Daar maak je handelsdeals mee. Als we gastarbeiders nodig hebben kunnen we ook (gezamelijk) deals sluiten met oost Europa landen om dat makkelijk te maken (immigratiedeals) etc.
Volgens mij was dat ook het idee toen de EU werd opgezet, en in die vorm heb ik er ook geen problemen mee. De EU is nu een 'droom' of 'idee' geworden waar volgens mij de helft van de EU bevolking niet achterstaat. Ik zie dit
EU project van superstaat met vervagende landelijke soevereiniteit in elkaar storten binnen de komende twintig jaar (misschien al een stuk sneller bij een volgende economische crisis). Het blijven roepen dat het noodzakelijk is omdat 'Rusland' of 'eng populisme/nationalisme' werkt ook niet voor ze.
Luckystriker | 15-11-18 | 13:53 Die landen buiten de EU, welke bedoel je? Want die vormen ook allemaal groepjes met steeds verdergaande politieke integratie. En het gaat mij persoonlijk niet om Rusland. Maar om Facebook, Amazon en Alibaba. Die kan je als land met een kleiner BBP niet de terecht wijzen. Ik zie echt wel nadelen aan een EU, maar ik zie voorlopig nog geen beter alternatief.
Het zal de EU lukken. Zij duldt geen democratie en zelfstandigheid van landen.
Oh dat duldt zij zeker wel.Alleen op voorwaarde dat je dan de voordeeltjes van de EU ook vaarwel zegt. Zo simpel is het.
Getraineer en dwarsliggen van de EU tijdens onderhandelingen:
en ze hebben het voor elkaar gekregen:
bende gedonder in VK,
nieuw referendum,
VK blijft in de EU.
Ik denk eerder dat Boris Johnson straks de boel overneemt. Die weet veel beter hoe het gekonkel van de EU "werkt".
VK gaat uit de eu club, mocht er nog een ref komen dan zullen de remoaners worden gedward. Dan zal 70% voor de Brexit zijn. De ogen gaan open, het eu clubje heeft haar echte ware aard laten zien. Ziek tot het bot. #Nexit
eu clubje is terminaal ziek. Succes Nederlandje met de armoede, eu gedreven geweld en onderdrukking. U heeft er zelf voor gekozen en blijft het maar gedogen. Knettergek.
Twee jaar geleden schreef ik het al : die brexit gaat er niet komen. Misschien op papier voor het domme volk, maar Kwa regeltjes echt niet. Ik werd toen door sommige reaguurders weggelachen. Die brexit zou immers komen volgens het referendum. Zie hier het resultaat ; een brexit enkel op papier, van bovenaf gesaboteerd door corrupte politici voor een mooi toekomstig baantje.
De britten verknoeien het echt helemaal zelf. Daar doet de EU niets aan, behalve de poot stijfhouden dat de Brexit geen oneerlijk concurrentievoordeel mag opleveren. En dat is 100% terecht. Wil je uit de club, dan ook niet meer van de kantine gebruikmaken.
Wel wanneer de kantine wil dat GB de belegde broodjes blijft leveren.
Wat het ook word. Als ze op dat podium maar niet vergeten de touwtjes op te hangen om die trekpop weer te laten dansen.
In het VK missen ze Thatcher op zulke momenten. Die had had Juncker huilend in de 'naughty corner' gezet. En Timmermans bij het grof vuil. (Of chemisch afval, daar ben ik nog niet uit...)
En dan wat. Een harde Brexit? Iedere Brit weet dat zoiets op een fiasco gaat uitdraaien. Waarom denk je dat die Britten zo lang hebben zitten draaikonten over die Brexit?
Absoluut waar... ze had een profetische blik en was als ik me niet vergis ook anti NWO maar ze had inderdaad Juncker en Timmermans etc.. afgemaakt (figuurlijk)
Over Thatcher:
''Ik verwerp de notie dat we werkelijk moeten ophouden onszelf te regeren”.
Zij merkte op dat het verkeerd is één natie te scheppen uit zoveel landen met allemaal verschillende talen.
,,De Europese superstaat is een imperium en elk imperium gaat ten onder”.
@BL
Ja tuurlijk, daarom hebben ze bijvoorbeeld in Singapore bijna niet te eten. Een land waar je handel mee drijft, wil je niet kwijt. Zeker niet als je er per saldo meer naar exporteert dan uit importeert. Dat snapt Trump en dat snapte Thatcher. Nu die drankclub uit Brussel nog...
De EU gedraagt zich als een valse hexs in een vechtscheiding. Intimidatie om zo de andere kinderen in het gareel te houden. Wat een wanvertoning.
Zo denk ik er ook over.
IS dit echt GS??????? Ongelooflijk pauperstuk zeg..... EU moet dood niet England....
En joepie weer een conservatieve premier die sneuvelt? Het zijn de progressieven (ook rechts progressieven) die alles kapot maken ook in Nederland en niet de conservatieven. Maar dit zal pas echt doordringen als het al veel te laat is.
Ga zo door en werk zonder dat je het blijkbaar weet maar lekker mee met D66/VVD/GL/PVDA/DENK
Oh ye of little faith!
May heeft de kudste baan van het hele decennium, die ze niet eens zo wilde... zeiken op afstand is makkelijk. Die Brexit komt er wel! En de wederopbouw ook.
Klopt helemaal en GS heeft met dit artikel laten zien dat het slechts anti EU zegt te zijn maar blijkbaar stiekum Pro EU is
Volgens mij is dat anti dit of dat een klikspelletje. Het wisselt zo vaak, dat kan geen oprechte overtuiging zijn.
daar zit zeker wat in einstina
May heeft de > 14 miljoen voor Brexit stemmers verneukt. Volgens dit contract houdt de EU het uiteindelijke beschikkingsrecht over de buitengrenzen en handelsverdragen,moet UK £ 40 miljard betalen aan de EU en blijven de EU vissers in de Engelse kustwateren vissen,dit terwijl het huidige VK op dat moment geen lid meer is en mede-zeggenschap heeft over de te nemen besluiten binnen de EU.
Ik ben niet voor een Brexit maar wat May hiervan gebakken heeft staat gelijk aan landverraad.
Boekestein heeft wel een punt: www.nporadio1.nl/opinie-commentaar/13...
Nee, Boekestein is een warhoofd. Wat op tafel ligt is een hele slechte deal. De Noord-Ierse kwestie is een zaak van nationale eenheid; vergelijk het met een Nexit waarbij Rotterdam en Schiphol deel blijven van de EU en de rest er buiten ligt, waarbij alle regels van de EU van toepassing zijn en blijven en wij alleen maar moeten slikken wat de EU ons oplegt. Om daar de "troubles" in te betrekken is retorische onzin, de "troubles" zijn een gevolg van 750 jaar historie waarin de Nederlandse Koning William een enorme rol gespeeld heeft. En die blaam zie ik Boekie hier ook niet uitspreken.
Glasgow Argus | 15-11-18 | 11:43: Walgelijk, die EU ziet er geen punt in om een hartverscheurende burgeroorlog te misbruiken voor haar eigen gewin.
Glasgow Argus: die nationale eenheid van de Britse eilanden kun je verder wel op je buikschrijven. Nu de Noord-Ieren een speciale deal/grensverkeer krijgen met de EU willen de Schotten dat natuurlijk ook. En de protestantse Oranje-Nassau Prins die Koning Willem/William werd en zijn katholieke schoonvader aan de Boyne versloeg,wat heeft dit historisch gegeven in Godsnaam nog met Brexit te maken? Beter is Noord-Ierland terug te geven aan de Ieren.
May heeft héél slecht werk afgeleverd en de wil van 14 miljoen kiezers verkwanseld. Denk niet dat dit wangedrocht(beide) een stemming in het Lagerhuis overleeft.
Glasgow
May bereikt exact wat ze wil bereiken.
Slechtste deal ooit voor de Britten.
Goeie deal voor de EU.
May verraadt haar land al net zoals Rutte ons land.
offtopic:
2 explosieven gevonden op grote markt in Almere. Almere gaat kapot!11!!
Net of er op een doordeweekse dag 's ochtends / 's middags überhaupt autochtonen in het centrum van Almere rondlopen.
Al-Mere zegt U ? Explosieven gevonden ? Verwacht je (daar) toch niet hè....?
Heren, Heren....
wat is dat nou weer voor een populistisch geneuzel. Nergens maar dan ook nergens staat dat het hier weer woestijn ridders in het spel zijn......
Laat Jesse het even uitrekenen anders? Nee dit is het slimste wat de UK kan doen. Weg onder het Juk van de EU en dat moet nou eenmaal stap voor stap. En over 5 jaar is het UK een zelfstandig rijk zonder bemoeien is van die drankorgels & frikandelleneters uit Brussel.
Yoeri Albrecht kwam vanochtend op tv met de volgende redenering; met de UK erbij ligt Nederland in het centrum van de EU, na een Brexit komt Nederland helemaal in de periferie te liggen en dat is slecht voor de handel via Rotterdam en Schiphol. Vreemde kronkel. Alsof Nederland dan opeens ergens achter Groenland ligt ofzo. En Ierland naast Mars.
Inderdaad, alsof we onze havens ook richting Oostenrijk gaan verplaatsen ofzo.
Yoeri, zei je?
Heb hem gegoogled. Hoe kun je voorzitter van de balie en mede-eigenaar NRC en van TPO tegelijk zijn? Alles 1 poppetje. Verder is de media enorm onafhankelijk.
einStina | 15-11-18 | 11:42: Geen idee. Meestal kan ik hem wel pruimen, hij is erg voor de complete vvmu.
Yoeri Albrecht weet er niets van. Uitbater van een links koffiehuisje aan het kleine Gartmanplantsoen in Amsterdam. Gaan we daar ook al dingen aan vragen?
Wie?
Met de huidige UK regering zou de vorige oorlog snel afgelopen zijn geweest. Ook in het voordeel van het toenmalige verenigen tot 1 groot Rijk.
In mijn ogen bewust op aangestuurd in de hoop dat project fear als nog het gewenste resultaat oplevert door op het allerlaatste moment met een zgnd onderhandelingsresultaat te komen waar eigenlijk niemand voor kan zijn maar toch niet tegen durft te zijn vanwege de angst wat gebeurt er dan na maart 2019 en wie is daar dan voor verantwoordelijk.
Ze hadden natuurlijk de afgelopen 2 jaar hard maar fair met de EU moeten onderhandelen en gelijktijdig in alle openheid met de rest van de wereld de gesprekken moeten aangaan (drijven ze nu overigens ook de meeste handel mee), dan waren ze daar nu veel verder of zelfs klaar mee maar hadden gelijktijdig ook druk op de EU gezet zodat die geen kans hadden gezien om een dictaat / afstraffing op te leggen.
Engeland, angst is een slechte raadgever, zonder EU heeft u kans gezien een Empire te stichten, zet de schouders eronder en maak van de harde Brexit een succes.
Zonder de EU hadden de Britten ook kans gezien om hun Empire te laten verkruimelen.
Laat Farage het maar overnemen, die wist het allemaal zo goed.
Oh, wacht..
Die weet het allemaal nog steeds heel goed hoor.
Moet Farage een machtsgreep doen? Hoe stel je je dat voor.
Dat zou best een oplossing kunnen worden, als er niet een groot dampend globalistisch moeras vol krokodillen en slangen op tegen was. Gesteund door de islamitische invasiemacht die Tony Blair binnenhaalde voordat er weer iemand het Kanaal kon gaan bewaken.
UKIP zit slechts met 1 zeteltje in het huis...... komt door het politieke bestel daar. dus die kan niet zoveel uit halen
Precies. Eerder deze week heeft u kunnen lezen dat mr. Brexit himself inmiddels in het vizier van Robert Mueller terecht is gekomen. Dat een aantal sleutelfiguren in de huidige patriottische lente mede betaald worden door Russische oligarchen behoeft geen twijfel. Ik vraag me alleen af wat ze daarmee willen bereiken. Demografisch gezien is Rusland terminaal ziek: me dunkt dat ze hun zuurverdiende roebels wel beter zouden kunnen besteden.
Farage is een geweldenaar maar heeft geen enkele ambitie om PM te worden.
Hetkanverkeren | 15-11-18 | 11:25 |
Het is nogal simpel. Na mislukken (?) van BREXIT zal naar verwachting de conservatieven niet helemaal lekker scoren bij de verkiezingen. Russen zitten likkenbaardend op de komst van Corbyn op Downing Street 10 te wachten.
De Britten kunnen het zo mooi zeggen! "My enduring respect for her." betekent daar gewoon 'te dom om te poepen'. Net als "Interesting idea Sir!" betekent "over my dead body". Of " We will look into it" is iets van "op de stapel 'nooit meer openslaan".
De Britten kunnen iemand compleet afzeiken met woorden waarvan het lijkt of ze je aatdig vinden. Zo ook hier. Prachtig.
How lovely! (bagger), splendid (kut), I love to come to diner once (sterf).
Haha. Heerlijk toch.
Ze laten iemand onderhandelen die helemaal geen Brexit wil.
What could possibly go wrong?
May is de Chamberlain van de 21e eeuw. Geef de nieuwe fascisten in Brussel een vinger (niet de juiste..) en ze vreten je hele arm eraf. No deal. Eruit. En opnieuw beginnen. Voordat niet alleen je arm maar je kop er ook af ligt.
De EU houdt zich groot, maar zit geweldig met de BREXIT in de maag. Italie zal volgen en meer. Einde EU.
Hongarije, Polen...
landen als Italië gaan er niet uit en dat weten ze. ze wachten gewoon op de volgende lading euros
Maar eerst mogen wij nog even flink betalen voor Italië. En daarna Spanje, ook zo'n financiële kanjer.
Voor de duidelijkheid: Italie gaat niet zelf uit de EU. Eerder worden ze er uit gegooid, of Duitsland gooit de handdoek.
Ik ben het met jullie eens. Een Nexit zou het allerbeste zijn, maar ja, politiek he.
Het EU verdrag voorziet niet in de mogelijkheid om een van de lidstaten uit de club te zetten.
Italie weet dat als geen ander. Italie heeft met name Duitsland bij de kloten; Italie staat "rood" in TARGET2 bij de ECB en Duitsland is de grootste schuldeiser van die ECB.
Het spelletje van Italie is een beetje de oude grap van: wanneer jij 1000 euro schuld hebt bij de bank heb jij een probleem, maar wanneer jij 100 miljoen schuld hebt bij de bank, dan heeft de bank een probleem.
de kans dat Duitsland de handdoek gooit kan je nooit verwaarlozen, maar dat veronderstelt een harde breek van de oude politiek, een keihard rechtsaf richting AfD of een nog veel harder linksaf naar Die Linke. Mogelijk, maar niet erg waarschijnlijk.
@beau van rtl | 15-11-18 | 11:23
de UK is groter, zit niet in de euro, en niet op het vasteland. Hun onderhandelingspositie is veel, veel beter dan die van Nederland. Als Nederland uit de EU stapt kijgen wel geen deal zoals Noorwegen of Zwitserland, zelfs niet zo 'goed' als wat de UK mogelijk krijgt. We zullen gestraft worden, als afschrikking voor andere landen die het mogelijk in hun hoofd halen.
De beste optie voor Nederland zou zijn wel in de EU blijven, maar niet meer zo gewillig meewerken. Gewoon lekker doen wat we zelf willen. Wat wouden ze doen? Ons er uit gooien? Kan niet. Boete? Good luck with that, we houden het wel in op onze bijdrage. Kijk met hoeveel landen die netto ontvangers zijn wegkomen. Nederland kan zich dus veel en veel meer permitteren dan nu.
Heel goed om zijn brief met overwegingen publiek te maken. Hiermee krijgen anderen zicht op de verborgen valkuilen van deze deal, zoals het in feite ongedaan maken van BRexit door forever gegijzeld te kunnen worden door Brussel.
Zoals reeds jaren terug voorspeld zal er een deal komen met de VS. Daaaag EU.
Wel mooi. Volgens de Brexit campagne zou de EU hen alles geven wat ze wilde, want de VK was zo belangrijk. Wat een vernedering.
Het ene sluit het andere niet uit: www.spiegel.de/wirtschaft/soziales/bun... De EU heeft alle troef in handen. Maar kan zijn hand ook niet overspelen. Die Engelsen zijn me toch een partij slecht bezig. Komt door de polarisatie. Remainers willen niet de uitslag van het referendum respecteren. Tsja, dan krijg je dit.
Welke opties heb je als Land dat alleen via de EU de burgeroorlog in de bezette gebieden kon beeindigen als je deze EU verlaat?
Het VK heeft zichzelf via N-Ierland aan de EU gebonden. Alles kan je oplossen - maar dit vraagstuk niet. 2% van de inwoners van het VK dwingen May tot deze slechte deal.
Het is een tussenoplossing; uiteindelijk kan de EU geen zachte grens tussen Ierland en N-Ierland accepteren. De vraag is dan vervolegsn niet of het Ierse conflict weer oplaait maar wanneer. Willen wij als EU dat op ons geweten hebben, want reken maar dat May en haar opvolgers dat keihard voor onze voeten gaan werpen.
Serieus, geen fan van de EU hier maar Brexit zuigt en waarschijnlijk net zo hard voor ons Nederland als voor henzelf.
Bewust slecht onderhandelen en dan met zo’n flutdeal komen. Er wordt alsnog aangestuurd om een domme hybride-oplossing gericht op re-integratie en anders op “second vote” onzin. May is vanaf het begin al een slechte keuze geweest, ze sluit naadloos aan bij de andere kindloze volksverlakkers en heeft niks gedaan om de breuk zo snel en pijnloos mogelijk te maken.
Ze heeft gewoon op de breuk tussen de EU-lidstaten gegokt. Niet dus.
Barnier is haar gewoon de baas. Goed dat hij en niet Timmerfrans het mocht doen.
"heeft niks gedaan om de breuk zo snel en pijnloos mogelijk te maken." Volgens mij was het toch Juncker die meteen begon te schuimbekken en de hakken in het zand zette.
Tijd voor een man met ballen, letter en figuurlijk, als PM. Het liefst ene met blond haar. Of een moeilijk brilletje en achternaam.
Moeite met het uitspreken van de naam "Johnson"? Dan moet je Engels zelfs slechter zijn dan dat van Mark Rutte.
En precies daarom is die meneer met die Russische voornaam eerder opgestapt. Hij dacht: laat ze er maar een megapuinzooi van maken en dan stap ik wel weer in het licht. Ik vermoed een geniale zet.
Ik dacht als 2e aan Jacob Rees-Mogg maar verwacht dat hij zich liever achter Johnson schaart dan zelf opgaat voor het leiderschap.
Puur politiek die brusselse uitvreters zullen het Engeland zo moeilijk mogelijk maken, alleen om te voorkomen dat andere landen met hetzelfde idee gaan spelen.
En dat is precies waar Treesje May keihard faalt: ze had al die andere landen wereldwijd, die ook ooit door de EU onder druk zijn gezet moeten mobiliseren en zo met z'n allen gezamenlijk betere deals kunnen afdwingen. Nu heeft ze het VK volkomen apart gezet en geeft ze de EU alle kans om hun 'verdeel en heers'-jokers uit te kunnen spelen.
Zwak!
Tja, wel de wetten vd EU maar niet het stemrecht. Alleen een braaf sufkuttenlandje als NL zou zoiets blind accepteren. Zoals ze ook hebben geaccepteerd dat onze keiharde gulden tot mickey mouse lira verviel.
Noorwegen doet dat ook, wel de EU wetten maar geen stemrecht. Noorwegen, je weet wel, dat land dat altijd zo vlot wordt genoemd om aan te tonen dat je als land heel succesvol kunt zijn zonder lid te zijn van de EU. Maar de Noren moeten om lid te blijven van de EER alle EU wetten en regelgeving invoeren zonder dat ze erover kunnen meebeslissen.
Noorwegen stikt van het oliegeld en goedkope waterkracht stroom.
Die zijn niet voor niets geen lid geworden. Als het de Noren te gek wordt dan zeggen ze tabee tegen de fascisten te Brussel, want lid zijn ze toch al niet. Slim van die Noren!
@JanVergoor | 15-11-18 | 11:24 Maar ze hoeven in ieder geval niet garant te staan voor knoflooklanden en knoflookbanken met onhoudbare schulden.
Dat Brexit gedoe verloopt op rolletjes. Iemand Diederik of Greet al gevraagd hoe ze dat gaan doen met een Nexit?
Loopt zeker op rolletjes: gewoon de enige echte Brexit oftewel de harde Brexit. En daar stevenen we uiteraard op af. Dat zie je toch zelluf ook wel, dks.
Komt allemaal goed Slet. Het begin is er.
@DKS
De EU valt vroeg of laat, mevrouw. Daarna kunnen mensen met verstand een beter Europa, waarin landen samenwerken (alleen) waar echt nodig, gaan opbouwen. Maar eerst zal het Vierde Rijk vehikel genaamd EU, moeten worden afgebroken.
Ja sletje, dat vind jij wel prima hè, dat een lid dat het licht heeft gezien en de sekte probeert te verlaten zo gefrustreerd wordt door de eurofascisten te Brussel...
Fascistisch zoals Brussel met GB om gaat. Beschamend dat wij als Nederland lid zijn van deze griezelige commune.
het zou mooi zijn als ze in brussel zouden sneuvelen als binnen een paar jaar blijkt dat de uk het beter is gaan doen
Ik garandeer je dat de UK over een paar jaar veel betere groeicijfers gaat laten zien. Echt veel beter. Na een crash is het immers lekker groeien.
Beter geen deal dan een slechte deal. En May' s probeersel van gisteren is voor het VK een extreem slechte deal.
"Breaking bericht dat er opnieuw een Conservatieve premier sneuvelt op de Brexit in 3,2,1..." May werd een jaar geleden al doodverklaard na een rampzalig verlopen congres. En hé, wie is er nu nog steeds premier van de UK?
Tien kleine negertjes..
Craig Hamilton-Parker, de helderziende die als één van de weinige helderzienden de Brexit correct voorspeld heeft, alsmede de verkiezing van Donald Trump. Hier zijn zeer interessante voorspellingen voor 2019. Er komt pas op het laatste moment, kort voor de deadline, een beperkte deal die acceptabel is voor de Britten. May blijft tot de Brexit nog even zitten. Na de Brexit zal de aanvankelijke chaos bij bijvoorbeeld de havens snel opgelost worden en het zal Groot-Brittannië voor de wind gaan. De Engelse Pond zal na de Brexit zelfs weer sterker worden. youtu.be/sg36DJHNfaE
Ik benijd May niet.
Maar kom op UK, houdt de poot stijf en over 10-15 jaar lachen jullie allemaal je ballen uit de broek wanneer je ziet dat de sukkels van Noord Europa de portefeuille weer grootschalig gaan trekken voor de Zuid Europeanen.
Hoe kan ik een Brits paspoort krijgen?
Nu komt er een nieuwe serie:"No Prime-Minister".
Ik heb ook mijn ontslag ingediend.
Ik zoek nog een goede kolonel. Heeft u een vliegkampschip?
Goede deal voor de Britten, ze moeten niet zeuren.
Slechtste deal ooit. Vazalstaat 2.0. Gaan de trotse Britten nooit doen.
De echte Kuifje zou zich diep schamen voor het sujet dat zijn naam heeft gestolen, heb je daar eigenlijk toestemming voor van de rechthebbenden op die naam?
Nou dag hoor! Misschien kan NL op termijn eens tips vragen voor een eventuele Nexit aan de beste man
Dit moet voor iedere EU-onderdaan een grote waarschuwing zijn. Als zelfs een machtig land als GB nauwelijks op een rechtvaardige en fatsoenlijke wijze de EU kan verlaten, wat zou er dan met de kleinere landen gebeuren die uit zouden willen willen stappen?
Die zal de EU proberen te vernietigen. De EU probeert met GB een voorbeeld te stellen, kijk maar en let goed op EU- burgertjes, dit gebeurt er met je land als je uit de EU wilt stappen. We will try to crush you. Totaal ziek.
De EU is geen positief en constructief samenwerkingsverband van soevereine staten meer, zoals de EG was, maar een maligne commune, een enge sekte, waar je niet of nauwelijks meer uit kunt ontsnaplen. Een nachtmerrie voor ieder vrijheidsgezind en deugdzaam mens met voldoende gezond verstand.
@kempenaar : spijker, kop en raak, beste analyse hier !
Kempenaar, u is favoriet geworden
;-)
@Kempenaar
Rechtvaardigheidshalve moet toch gezegd worden dat het niet aan de EU ligt. GB zegde het lidmaatschap op maar wil toch toegang houden tot de interne markt (wat ook inhoudt dat tussen Noord- en Zuid-Ierland geen merkbare grens ligt, op handelsgebied dan). EU zegt nee, waarna May probeert in elk geval de grens tussen Noord- en Zuid-Ierland weg te poetsen, met als gevolg dat de Unionisten in Noord-Ierland op de achterste benen staan want dan krijgen ze een echte grens met Engeland. EU wil wel, maar dan blijft Noord-Ierland economisch onder de EU vallen, en daar zijn de Brexiteers in Engeland dan weer op tegen omdat je op die manier nog steeds niet van de EU af bent. De Engelsen maken het zich zelf moeilijk.
Wacht nog maar even tot het Grote EU-leger er is.
Bedenk maar eens wat er dan gaat gebeuren met een lastig lidstaatje.
REAGEER OOK