Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Anti-vaxfaal kost Buitenhof 15 minuten strafradio

Stout jongetje Buitenhof krijgt straf van juffrouw Plag, juffrouw Sterkenburg en meester Josten.

Een van de leukere dingen van de NPO is dat het op de NPO vaak over de NPO gaat. Dus als het intellectuele vlaggenschip van de door u betaalde kijkcijferjagertjes een nepnieuwsende anti-vaccineermevrouw aan het woord laat, dan kun je er donder op zeggen dat de eindredacteur van dienst moet nablijven in het Mediaforum-hok. Dat levert een kwartier lang halve excuses, hele irritaties alsook arrogante verzuchtingen uit de mond van NPO-mastodont Carel Kuyl op. Oftewel: heerlijk wrijven in een vlek die volgens wetenschappelijk onderzoek niet is ontstaan door vaccinaties, maar door de Hilversumse ziekte van dichtgetikte programma's die als ze de luiken openzetten precies de verkeerde vogeltjes naar binnen laten. En zoals je dan op de NPO hoort te zeggen aan het einde van een discussie die geen discussie was: "U bent het niet met elkaar eens, maar u heeft allebei uw standpunten uiteen kunnen zetten." Is wel zo.

Reaguursels

Inloggen

Klimaat ontkenners ik ontken helemaal geen klimaat het klimaat veranderd dat ziet iedereen ik geloof niet in de oorzaak en oplossing. Om verschillende redenen want het klimaat is niet te keren de bijdrage van de mens is substantieel maar de druppel op den gloeiende plaat als we vergeten dat geweld aan het milieu voornamelijk in India,China Rusland en zuid Amerika wordt aangedaan. Industrie aanpakken ok positieve projecten ok maar simpel weg budget reserveren op koste van de burger die op zich al braaf is zal de nekslag worden.

Veel Vaak | 06-11-18 | 08:01

We hebben vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst. De arts mag ook gewoon zijn zegje doen. Dat hoort nu eenmaal bij het spel.
De minister mag eerst even vertellen hoeveel hij bijschnabbelt en wat hem geschikt maakt voor zijn functie. Zijn dommige uitspraken stroken niet met zijn functie.

Frau Merkel | 06-11-18 | 01:08

Waarom word er toch steeds gesproken over kritische hoog-opgeleide mensen? Van de paar die ik als anti vacc ken hebben zij meer behaald dan de mavo..

Rietpieper | 05-11-18 | 22:38

Werkt averechts om dit soort tegengeluid belachelijk te maken en niet serieus te nemen. Zeker als de belachelijkmakers een reputatie van leugenachtige indoctrinatie hebben en steeds harder proberen te bepalen wat de waarheid is. Hoe harder zij zeggen dat het de waarheid is, des te meer reden om dat in twijfel te trekken.

Balgesjaakt | 05-11-18 | 21:02

Prima dat dat kruidenvrouwtje een keer het woord mag hebben. We leven tenslotte niet in een dictatuur. VVMU etc.

Van een journalist mag je verwachten dat er dan wel kritische vragen worden gesteld. Deze journalist leek te denken dat de dokter al voldoende kritiek had gegeven. Een beetje lui. Met een beetje prikken valt mijns inziens dat verhaal van dat kruidenvrouwtje om.

Maar wetenschappelijk onderzoek moet niet heilig verklaard worden, omdat wat als zodanig door gaat, het niet is. Soms zijn er oneigenlijke belangen. En in onderzoek worden ook fouten gemaakt. Wetenschappelijk onderzoek is vaak de beste mening die we hebben, maar je kunt er nog steeds niet blind op vertrouwen. Je moet altijd zelf ook blijven nadenken en kritisch blijven.

Rest In Privacy | 05-11-18 | 19:01

Het kan zijn dat ik iets gemist heb. De concluderende zin van de presentatrice was niet bepaald sterk. De anti-vaccinatie mevrouw verkondigde een mening die door meer tegenstanders van het vaccineren geuit wordt, maar werd vakkundig door de kinderarts en mevr. Ploumen afgekraakt. In feite werd deze dame, volhardend in haar eigen niet wetenschappelijk aangetoond gelijk, behoorlijk te kijk gezet. En daar is niets mis mee.

Mannes | 05-11-18 | 18:29

Feiten versus meningen, altijd lastig...

Goozzman | 05-11-18 | 17:58 | 2

Precies, alleen die Ploumen, wat heeft zij ermee te maken, steeds dat mens op t.v. En alledrie hadden geen griepprik genomen,

gato | 05-11-18 | 18:23

Gato, wat heeft een griepprik er nu mee te maken? Dit gaat om relevantere aandoeningen dan een toch niet grijpbare griep

Rietpieper | 05-11-18 | 22:42

Ik word een beetje moe van oeverloze discussies

zetje01 | 05-11-18 | 17:53
-weggejorist-
Rest In Privacy | 05-11-18 | 17:34 | 1

De anti-prikkers worden door die lapswans in de radiostudio vergeleken met klimaatontkenners. Niemand grijpt in zoals gebruikelijk.

MurkRatte | 05-11-18 | 16:55 | 2

Het woord klimaatontkenner... Zucht... Het klimaat ontkennen is net zoiets als zuurstof ontkennen. Met zulke woorden kun je beter je mond stijf dicht houden.

Waarschijnlijk bedoeld men hier het ontkennen van het geloof van een overwegend of substantiele menselijke invloed bij veranderingen in het klimaat op korte of middellange termijn.

O2Neutraal | 05-11-18 | 18:18

Gekkigheid is gekkigheid. Klimaatsceptici en vaccinatiesceptici, beiden niet in het geringst met heus scepticisme te maken, hebben exact gemeen wat maakt dat ze in vol conflict zijn met wetenschap, met de wereld zoals het is dus eigenlijk, een volslagen kansloze en volstrekt nutteloze bezigheid, tenzij waarheidsvinding zoals bij creationisten, bepaalde typen kwakzalverij met beroepen op bovennatuurlijke nonsens of in bepaalde kringen onder platte-Aarde gelovigen uiteindelijk niet het streven is, pure verspilling van tijd en energie.

Mazzelstof | 05-11-18 | 21:39

Amsterdamsko | 05-11-18 | 15:50
Compleet onjuist. Als mensen maar vaak genoeg dezelfde leugen horen, gaan ze het vanzelf geloven. Waar klimaatsceptici verder geen schade kunnen toebrengen, verzieken die zweefteven de vaccinatiegraad. Hier gaan we in 2024 of 2025 wrange vruchten van plukken bij de volgende mazelenepidemie (die heftiger wordt dan 2013).

Eindredacteur wil geen verantwoordelijkheid nemen voor deze miskleun (het pakt ELKE keer anders uit dan programmamakers voor ogen hadden met wetenschap vs zweefteverij, dit had hij kunnen en moeten weten) en heeft hier indirect dus meegeholpen aan het verder verpesten van de vaccinatiegraad, door leugen te faciliteren. Terecht dat eindredacteur bekritiseerd wordt.

je postbode | 05-11-18 | 16:54

Het mediaforum blijft natuurlijk wel politiek correct.

Rest In Privacy | 05-11-18 | 16:34

Keek gisteren even naar Buitenhof, zag die Diana Matroos als gespreksleidster, nou nou wat een verrijking , een RTL trut die een serieus gesprek moet leiden, de diversiteit is doorgeslagen. Als je maar een kleur hebt ( niet wit) krijg je zo'n baan. Hoe zoo je CV opsturen zonder leeftijd, zonder naam, de NPO vist je er toch wel uit.

Predeker | 05-11-18 | 16:30

We houden hier toch van het vrije woord... toch?... Ik wel iig. Volkomen eens met Carel Kuyl, om anti-vaxx mevrouw uit te nodigen voor het gesprek. Ook al kletst die anti-vaxxer volkomen uit d'r nek, het zure is, een groeiende groep steunt haar ideeen. En gaat zelfs zover, dat deze groep de eigen kinderen op het spel zet (en die van andere, maar dat is irrelevant voor deze groep). Maw een groter wordende groep, met maatschappelijke impact. Dus aan tafel ermee. En hopelijk gaat deze groep de prietpraat van die anti-vaxer inzien, en dat het anti-vaxen onzinnig is en nog gevaarlijk ook. Het probleem negeren, daar schieten we wat mee op. Waar heb ik dat eerder gehoord.......

100MiljoenMiljard | 05-11-18 | 16:28 | 1

Uiteraard mag die mevrouw inderdaad haar verhaal gewoon vertellen. Ik ben zelfs wel nieuwsgierig naar de argumenten (niet genoeg om te kijken, transcript is welkom), wellicht zit er zelfs wel een interessant punt bij. Beetje jammer is wel dat het ons meer dan 900 miljoen aan koffie en schoon drinkwater kost om dergelijke materie uit te zenden.

O2Neutraal | 05-11-18 | 17:53

Die krullebol op de foto heeft wel een geyl koppie , die zou ik wel een cremespoeling willen geven ...

Hurdy Gurdy Man | 05-11-18 | 16:06

Ze hebben er even een omweg voor moeten zoeken, maar het is de schuld van Trump.

GroetenVanUrk | 05-11-18 | 15:58

De opwinding over dit onderwerp ontgaat mij totaal. Ik ben het in dit geval voor de volle 1000% eens met Carel Kuyl. Aan het woord waren twee partijen die verschillende opvattingen hebben over vaccinaties. Mooi! Dat die partijen ongelijkwaardig zijn qua expertise (wetenschap versus leek) doet er niet toe.
Als kijker (niet gekeken) zou ik prima in staat zijn om mijn eigen conclusies te trekken. Het is echt onbegrijpelijk dat er hier gepleit wordt om de anti-vaccinatielobby geen podium te verschaffen. Wetende dat die groep groeiende is, moeten ze juist vaak aan het woord komen. Dan trekken wij wel onze conclusies. Die minister De Jonge moet zich doodschamen voor zijn pleidooi om de anti's geen Buitenhofpodium te verschaffen. Hallo, we doen hier toch niet aan overheidscensuur?
Ook onbegrijpelijk is de eis dat de Matroos als Buitenhofpresentator namens de kijkers de anti's van repliek moest dienen. Ik dacht niet dat wij zitten te wachten op NPO-presentatoren die voor ons gaan uitmaken wat wel en niet waar is. Daar zijn wij toch niet van of heb ik iets gemist?
En dan nog dit: degenen die ervoor pleiten om de anti's geen podium te bieden, bevinden zich in hetzelfde kamp als degenen die klimaatontkenners en andere vertolkers van onwelgevallige geluiden willen weren van veelbekeken media.
Aan wie nog niet doorheeft hoe gevaarlijk dit streven is, geef ik mee dat veel van hetgeen hier op GeenStijl wordt besproken door een flink deel van Nederland als onwelgevallig wordt beschouwd. Denk daar maar eens over na...

Amsterdamsko | 05-11-18 | 15:50 | 7

@NPOlitiekgekleurd
Wat mij betreft, krijgen deze opvattingen alle ruimte bij de NPO.
Velen hier pleiten er echter voor om onwelgevallige opvattingen te boycotten. Het zijn ingewikkelde tijden.

Amsterdamsko | 05-11-18 | 16:50

@100MiljoenMiljard
Maar '100MiljoenMiljard' dus wel? :-)

Amsterdamsko | 05-11-18 | 16:51

@Amsterdamsko
Ja, want daar is 100MiljoenMiljard voor uitgevonden

100MiljoenMiljard | 05-11-18 | 17:08
▼ 4 antwoorden verborgen

NPO koekebakker wil niet toegeven dat een tafel gesprek tussen dergelijk partijen gelijkvloers wordt zonder scheidsrechter die er tussen springt en dat hiermee anti-vaxx alleen maar meer serieus genomen wordt helaas. Het had weggezet moeten worden want als allerlei vragen door zo'n schertsfiguur niet beantwoord kunnen worden had de tafel leiding een conclusie moeten trekken ala: U knut de doktoren niet beantwoorden noch pareren, u bent af.

roflastc | 05-11-18 | 15:47 | 2

Bedoel je dat wetenschappers totaal niet gestuurd worden door politiek, baantjes, en fabrikanten van geneesmiddelen?

bodemloos | 05-11-18 | 15:58

bodemloos als je dergelijk paranoiide gedachtes eens opzij zet en bedenkt wat tot op heden gewoon heeft gewerkt dan maakt het niet meer uit wie wat maakt voor welk bedrag. De behoefte tot wantrouwen die je etaleert , demonstreert dat je niet wilt toegeven dat er geen discussie is.

roflastc | 05-11-18 | 16:32

Tja, de NPO krijgt hier het verwijt dat het een podium biedt aan idioten; is dat nieuws dan? Ik zie zelden een zinnig mens bij de NPO en ook die Ploumen is daar al eerder en vaker te zien geweest.

Brou Is Back | 05-11-18 | 15:29

Een schande dat iemand die homeopathie uitoefent uberhaupt de kans krijgt om aan een dergelijke discussie mee te doen. Als je in zulke lariekoek gelooft, hoor je vooraf geweigerd te worden voor deze discusssie.

lsimon | 05-11-18 | 15:21 | 7

Homeopathie is gewoon lariekoek. Er zit in de meeste homeopathische middelen nog geen molecuul werkzame stof. Het enige wat aan homeopathie werkt, is het placebo effect. Voor een groot aantal (niet alle!) allopatische (genees)middelen is de werking via gedegen wetenschappelijk onderzoek wel aangetoond. Ik moet de eerste fatsoenlijk uitgevoerde studie over de werkzaamheid van homeopathische middelen nog tegenkomen. Ze zijn er gewoon niet.

Gravin v Kippenbouth | 05-11-18 | 18:55

Heel goed geformuleerd door Gravin. Geen speld tussen te krijgen.

Rest In Privacy | 05-11-18 | 19:03

Een mopje: ken je die van die homeopaat die zelfmoord pleegde door een slaaptablet in een zwembad te gooien en er toen een slokje uit te drinken?

Fantabulosa | 06-11-18 | 14:42
▼ 4 antwoorden verborgen

Men ziet in toenemende mate dat het soevereine leven aangestuurd wordt door een algehele structuur waarbij de rijken rijker worden en de armen armer. Het is niet vreemd dat men met argusogen en toenemend wantrouwen naar algeheel gestuurde zaken kijkt.

bodemloos | 05-11-18 | 15:20 | 2

Uuuuhm en de NPO is daarvan de spreekbuis of zo?

Beste_Landgenoten | 05-11-18 | 15:22

Beste_Landgenoten | 05-11-18 | 15:22
NPO= Nederlandse Publieke Omroep, weet je nog?

bodemloos | 05-11-18 | 15:47

Hier nog even een leuk linkje voor eenieder hier die heilig gelooft in het gelijk (en dus het onbegrensde spreekrecht) van de wetenschap, oftewel de farmaceutische industrie: nl.wikipedia.org/wiki/Thalidomide

Brou Is Back | 05-11-18 | 15:18 | 2

Ah, je bedoelt dat product dat al bijna 60 jaar niet meer in de handel is? En in Amerika nooit door de FDA heen is gekomen? Net zoals het gebruik van Cocaine in KNO procedures of Heroine in hoestdranken? NIet iedereen is achtergebleven in die periodes als jij. De wetenschap leert van zijn fouten en er zijn zat "safety measures" ingebouwd tegenwoordig.

Geen_Wens | 05-11-18 | 15:39

@geen wens: het product is op artsenverklaring nog wel te bestellen, het wordt sporadisch voorgeschreven bij bepaalde vormen van kanker.Brou Is Back : je kunt de wetenschap van 60 jaar geleden niet als een blauwdruk op de huidige wetenschap leggen. De kennis van toen kun je niet vergelijken met de kennis van nu.

Gravin v Kippenbouth | 05-11-18 | 19:03

Hoeveel hebben de heren betaald gekregen om dit onzin verhaal op te hangen? De aanname in het begin al dat vaccinatie autisme veroorzaakt, dat dit het enige bezwaar is en dan de getallen er achteraan plakken, maakt het leuk voor youtube als je tijdens het kleien niets te doen hebt. Leg iemand woorden in de mond en weerleg dat. Zo oud als de weg naar Rome.

Frau Merkel | 05-11-18 | 20:39

Onzinnige in opkomst zijnde opvattingen moet je niet verbieden maar aan de kaak stellen. NPO heeft hier een kans laten liggen.

Rest In Privacy | 05-11-18 | 14:53

Door de NPO heb ik geleerd dat vluchtelingen alleen maar bestaan uit zielige moeders en kinderen.

Nacho_Vidal | 05-11-18 | 14:51 | 4

Helaas "leert" de NPO dit middels het jeugdjournaal ook aan onze kinderen.
Pure indoctrinatie!
De kinderen in Nederland moet verboden worden naar NPO te kijken.

Tilburgse bluf | 05-11-18 | 15:03

Dat klopt niet helemaal. Je vergeet namelijk de apothekers uit Aleppo, de professoren in de wijsbegeerte en de goed opgeleide, zeer gemotiveerde harde werkers die behalve onze billen wassen ook onze pensioenen gaan opbrengen.

Maris v.d Hof5393 | 05-11-18 | 15:04

Het begint al in Sesamstraat...

Ries13 | 05-11-18 | 15:09
▼ 1 antwoord verborgen

Gelukkig zat rasintrigant Ploumen er ook bij, volstrekt niet gehinderd door enige kennis van het onderwerp. De PvdA moet namelijk weer in beeld, weet u.

bisbisbis | 05-11-18 | 14:50 | 1

Pleeborstelkapsel Ploumen.... Altijd slecht voor de bloeddruk als die in beeld komt; tegen zoveel linkse domheid (sorry voor het pleonasme) helpt geen vaccin.

Brou Is Back | 05-11-18 | 15:22

Er is ook een vaccin tegen de NPO trouwens.

Lafayette | 05-11-18 | 14:50 | 1

GS abo?

Frau Merkel | 05-11-18 | 20:40

De olifant in de verplichte vaccinatiekamer in Nederland is de orthodoxe Gereformeerde Kerk. In hen is de baarlijke Satan pas echt manifest.

Rest In Privacy | 05-11-18 | 14:47

Ik ben benieuwd of Buitenhof binnenkort een serieuze discussie gaat beginnen of alle moslims Nederland uit moeten. Dat is op zich een belachelijk plan, maar we moeten ook weten waar het vandaan komt. En een grote groep mensen lijkt dat een goed plan. Dan kunnen beide partijen ook netjes hun standpunten uiteenzetten.

Rest In Privacy | 05-11-18 | 14:46

De discussie over migratie is ten minste volledig wetenschappelijk onderbouwd en komt bij de linkse medemens geen emotie aan te pas.

LinkeLotje | 05-11-18 | 14:45 | 2

Idem bij het onderwerp klimaat. En criminaliteit.

Mammeloe | 05-11-18 | 14:49

En inteelt.

LinkeLotje | 05-11-18 | 14:59

Ik heb het vanmorgen gehoord. Het was een bizar gesprek met het Buitenhof opperhoofd. Zoals Buitenhof gisteren ook bizar was. De hele NPO is eigenlijk bizar.

Stormageddon | 05-11-18 | 14:40

Minder NPO = Minder nepnieuws.
Maar dat wisten we al vóór deze uitzending.
Werk aan de winkel voor Ollongren van 66.

NPOlitiekgekleurd | 05-11-18 | 14:38 | 3

Hoeveel heeft die Paul Witteman dankzij de VARA al binnen gesleept?Miljoenen?Maar hij is wel socialist in hart en nieren?Wanneer heeft hij voor het laatst een goed gesprek gehad met een arbeider uit een Vogelaarwijk?Nog nooit?Hij praat alleen met PvdA' ers die op de universiteit hebben gezeten en dankzij die stomne arbeiders veel verdienen?Heeft Paul ook nog nevenfuncties?En hoeveel heeft Pauw al binnen gesleept?Heeft toch een tijdje geleden zijn villa in Loosdrecht voor 1,6 miljoen verkocht?En dan DWDD.Die gasten komen gewoon cashclicken daar.Pinautomaat voor de welgestelde socialist.NPO kost ons jaarlijks 1,5 miljard euro.

Jan59 | 05-11-18 | 14:53

Hoe minder Karin Orwellongren werkt, hoe beter het is voor de burger. Het kost ook minder kopjes koffie als ze alleen maar op haar telefoon bezig is de hele dag. Van mij mag ze. Ze mag het van mij zelfs gaan doen bij de VN, liefst met ingang van vandaag.

O2Neutraal | 05-11-18 | 17:56

@Jan59
"Hij praat alleen met PvdA' ers die op de universiteit hebben gezeten en dankzij die stomne arbeiders veel verdienen?"
Bestaan er tegenwoordig nog andere PvdA'ers dan?

MAD1950 | 05-11-18 | 23:29

Op 2:15 komt ene Mark Josten aan het woord. Wat een radicaal mannetje zeg!

keestelpro | 05-11-18 | 14:37

Heeft Ollongren (die nepnieuws wil aanpakken) eigenlijk al gereageerd?

JackStick | 05-11-18 | 14:36

Komt er ook nog een officieel excuses vanwege het nepnieuws dat een willekeurige vrouwelijke gouveneur en zo'n 1000 indianen de uitkomst van de komende amerikaanse verkiezingen gaan bepalen?

George Foreman | 05-11-18 | 14:33 | 1

Ik verheug me nu al op die midterm elections morgen. De NPO zond zo'n 10 minuten dramaspeech van Obama uit. Wist niet dat ook hij meedeed, maar goed. Wordt weer smullen met al die boze nieuwslezeressen.

Mammeloe | 05-11-18 | 14:37

Niet zeiken. Voor het eerst doen ze hun slogan: "het nieuws van Alle kanten" eer aan. VVMU, zelfs voor de meest pijnlijke en flagrante onzin.

ristretto | 05-11-18 | 14:30 | 1

Precies; eindelijk brengt het Nationaal Propaganda Orgaan eens een weerwoord aan de constante stroom overheids- en bedrijfspropaganda, is het weer niet goed.

Brou Is Back | 05-11-18 | 14:46

Allemaal leeghoofden daar. Niet naar kijken behalve als je je graag ergert.

Pislinq | 05-11-18 | 14:29

Plag/Veenhoven/Lodiers/Bosman etc.etc. Allemaal mislukte toneelspelers die NPO radio 1 al jaren een dramatisch niveau MOGEN bezorgen, het ergste is: ze beseffen het zelf niet eens(luister naar Plag die de vergelijking platte wereld/Kuipers erbij haalt.. lachen). Wie is hier eigenlijk verantwoordelijk... en moet zich diep schamen.
De laatste luisteraars zitten wel al jaren met zo'n vmbo-klasje opgescheept.

hagelkruis | 05-11-18 | 14:23 | 3

hagelkruis. Helemaal goed.+

beau van rtl | 05-11-18 | 14:30

Onder de 80 luistert er niemand meer naar de radio. Het is dat die oude buizenradio's niet kapot te krijgen zijn.

Rest In Privacy | 05-11-18 | 14:32

Het is een wonder dat Buitenhof geen heel uur heeft besteed aan het overlijden van Wim Kok.Zelfs Rutte noemde hem een groot staatsman.Iedereen in de Kamer weer vol lof.Je weet nooit wat het later kan opleveren.Misschien wel een plaatsje in de RvC bij de Shell,ING etc.Maar ze gingen niet met Wim Kok zijn lijkauto door de arbeidersbuurten.Bang dan er rotte tomaten en rotte eieren naar de lijkauto werden gegooid?Begraven in besloten kring.Die besloten kring bestond uit PvdA' ers die meer dan 1 ton per jaar verdienen.Wim betreurde de immigratie.Nou Wim ,we gaan er nog meer binnenhalen.Dus misschien krijgt de PvdA hierdoor toch weer meer zetels.Wat maakt het uit of we dan in een shithole leven de mensen in die Vogelaarwijken wonen al tientallen jaren in een shitwijk.Maar niet volgens de NPO,SCP en steekproeven van het CBS.Deze mensen schijnen steeds gelukkiger te worden.Zeker nu er ook nog Syriers,Somaliers,Afghanen etc. bijkomen.Beledig je profeet Mohamned dan is de kans groot dat ze je strot doorsnijden.Maar dat mag de pret niet drukken.Only happy faces by the NPO?Night after night.

Jan59 | 05-11-18 | 14:42

Veel erger was de Buitenhof-uitzending met dr Sid Lucassen en Paul Witteman in 2017. Witteman (1946, UvA, Vara, PvdA, NPO) beweerde doodleuk nog nooit van het cultuurmarxisme gehoord te hebben. En cultuurfilosoof Lucassen werd in no time gelinkt aan Breivik en Mussolini. Misselijkmakende tv.

Mammeloe | 05-11-18 | 14:23

Zou die presentatrice ook zo inlevend zijn geweest na een discussie tussen Baudet en een klimaatgekkie?

Rest In Privacy | 05-11-18 | 14:23 | 1

Hoewel lesbiënne gaat ze toch spontaan glibberen bij het aanhoren van de toverspreuken van Yasser (en rekenen kan ze toch niet).

Rest In Privacy | 05-11-18 | 14:47

Als het een mening is heeft Hugo de Jonge niks te willen. Is het wetenschappelijk bewezen, dan heeft hij een punt en moeten dit soort mensen geen podium geboden worden.

BozePaarseMan | 05-11-18 | 14:22 | 3

Zelfs als het nut van vaccinatie wetenschappelijk bewezen zou worden, dan NOG moet het tegengeluid een podium krijgen! Vrijheid van meningsuiting, weetjewel. Wiens mening de juiste is, maakt de kijker / luisteraar / burger wel uit, oftewel IK.

Brou Is Back | 05-11-18 | 14:49

Discussiëren over feiten dus. Nou, liever niet.

BozePaarseMan | 05-11-18 | 15:18

Brou Is Back | 05-11-18 | 14:49 "Zelfs als het nut in aangetoond..." kom op man, serieus? En het grappige is, dat jij dat inderdaad niet uitmaakt. Wetenschappelijk is dan aangetoond - en dat is bij de reguliere vaccinaties onomstotelijk zo - dat het werkt. Vaccinaties zijn zelfs onderworpen aan strengere eisen omtrent aantonen en checks, dat wat dan ook, zo ongeveer. Dat je er vervolgens wat van vindt, dat is prima, maar dan is dat een mening. Hoort niet in een wetenschappelijk nieuws-item thuis, want het is niet hetzelfde.

Duckman | 05-11-18 | 16:03

Is dat niet datzelfde rare wijf dat haar zoontje alleen maar rauwkost te vreten gaf? Dat arme jongetje kon amper zijn eigen armen optillen en was bijna doorschijnend, zo slecht zag hij eruit.
VVMU prima hoor, maar dit soort wappies zouden dan ook door diezelfde vvmu volledig op hun plaats moeten worden gevvmu'd.

Graaisnaaiert | 05-11-18 | 14:17 | 6

Wappies hebben er veel belang bij om op hetzelfde opduim te staan als mensen (lees in dit geval: wetenschappers) die weten waar ze over praten. Je vertroebeld een discussie, je zet hem zelfs terug in de tijd. Toen Dawkins eens werd gevraagd waarom hij niet wilde praten met een reli-gekkie zei hij: 'because it will look good on their CV, not on mine."

Duckman | 05-11-18 | 16:07

Opduim (wtf) is podium, nederige excuses

Duckman | 05-11-18 | 16:08

en.. vertroebelT. Ik ben af, over en uit

Duckman | 05-11-18 | 16:09
▼ 3 antwoorden verborgen

1,5 minuut volgehouden; best lang voor NPO content. Ik wacht wel op de samenvatting.
Hoe dan ook, beide partijen hebben gelijk en ongelijk.
Er worden mensen ziek van vaccinatie en heel soms overlijden ze er zelfs van; ontkennen is zinloos.
Maar per saldo redt vaccinatie ontelbaar veel meer levens.
Ervan uitgaande dat dat het doel is, is vaccinatie op zijn minst aan te bevelen.
Simpel.

jemagookniksmeer | 05-11-18 | 14:17 | 3

Lijkt op discussie of kernenergie gevaarlijk is. Stel je voor dat er iemand dood gaat aan straling (van de 17 miljoen), dan gaan we maar liever 100.000 windmolens bouwen (waar al diverse doden bij zijn gevallen).

Pislinq | 05-11-18 | 14:33

Als je wist hoe vaccins gemaakt worden, zou je daar niet zo stellig over zijn... Vaak worden die gekweekt in levende dieren en dan uit het bloed gefilterd. Alles goed en wel totdat over twintig of dertig jaar blijkt dat er een vervelend prion, bijvoorbeeld dat Bovine Spungiform Encephalitis veroorzaakt (gekke-koeienziekte) er niet goed uitgefilterd is en alle ingeënte kindertjes opeens raar gedrag gaan vertonen.

Brou Is Back | 05-11-18 | 14:58

Brou Is Back | 05-11-18 | 14:58
Het zit in de natuur om te divergeren daarom is het niet gek dat er een groep inentingsvrije mensen rondloopt. En jouw voorbeeld geeft aan dat je daarmee de overlevingskansen van de groep vergroot.
Misschien moeten de inentingsvrije een restrictie krijgen op verre buitenlandse reizen om risico's te beperken.

bodemloos | 05-11-18 | 15:37

Dus de NPO mag alleen wetenschappelijke standpunten naar voren brengen cq verdedigen?
Ik vind het op zich niet verkeerd om ook andere opvattingen, hoe onzinnig ook, te laten horen en bovendien werden ze niet eenzijdig belicht.
Dus eens met die meneer.

Carmelita | 05-11-18 | 14:17 | 3

Opvattingen kan je niet tegeover wetenschap zetten. Dan heb je straks een flatearther aan tafel. Of Lizardmen.

menage | 05-11-18 | 15:01

Precies; dat is de kern van de vrijheid van meningsuiting: ook volslagen idioten mogen hun mening uiten, want wie bepaalt wie idioot is en wie niet?
In totalitaire regimes is het gebruikelijk om iedereen die een afwijkende mening uit, als idioot weg te zetten.
Bij VvMU is het principe: iedereen mag aan het woord komen en de burger bepaalt vervolgens wat voor hem/haar de juiste mening is. Dat wordt nogal eens vergeten, tegenwoordig.

Brou Is Back | 05-11-18 | 15:02

menage | 05-11-18 | 15:01
Als de wetenschapper niet bestand is tegen alternatieven en de kijker het verschil niet kan zien tussen onderzoeken en overtuigingen dan moet de superieure westerse cultuur maar weer verdwijnen.

bodemloos | 05-11-18 | 15:28

De MSM klaagt zo graag over fake news op Twitter en Facebook, maar het moment dat ze de kans krijgen idioten onzin te laten spuwen, twijfelen ze geen moment. We hebben het hier niet over een discussie of avocado's voor menselijke consumptie geschikt zijn (overduidelijk niet, groene stopverf) maar over mensenlevens die in gevaar worden gebracht door kruidenvrouwtjes.

dyslexieman | 05-11-18 | 14:17 | 3

Avocado's zijn zéér gezond. Informeer u eens voordat u onzin plemp.

Lupuslupus | 05-11-18 | 14:34

Heb je je er weleens in verdiept hoeveel levens er door de "wetenschap" (lees: farmaceutische industrie) in gevaar worden gebracht doordat ze vaccins of medicijnen niet goed testen, gedreven door gewetenloos winstbejag? Google bijvoorbeeld eens op "softenon", daarna praten we verder.

Brou Is Back | 05-11-18 | 15:05

Rutte mag toch ook op TV komen en zijn verhaaltjes vertellen? Ik zie het onderscheid niet zo.

Frau Merkel | 05-11-18 | 20:42

Was dit mediamomentje niet een beetje huilstruiken over een anti-vax huilstruik in een huilstruikprogramma ?
Of zie ik het verkeerd ?

Wijze uit het Oosten | 05-11-18 | 14:17

Hoe was het ook alweer? Wanneer alles relatief is...iets met kannibalisme?

Glasgow Argus | 05-11-18 | 14:15 | 12

En moslim kannibalen eten niemand met een varkenskop...

Ries13 | 05-11-18 | 15:03

Glasgow Argus. Dat wist ik niet. Eigenlijk logisch toch.;)

beau van rtl | 05-11-18 | 15:14

Maar wat eet een zieke kanibaal?

Rest In Privacy | 05-11-18 | 15:22
▼ 9 antwoorden verborgen

Matroos wordt nooit een Admiraal.

Musset | 05-11-18 | 14:14 | 1

Maar vanuit diversiteitspespectief is het programma er wel heel erg op vooruit gegaan. Tenminste niet alleen maar de witteman bij buitenhof, maar een andere kleur.

En natuurlijk ook ruimte voor een nieuw geluid. Zoiets als: “Koek-koek”!

Glasgow Argus | 05-11-18 | 14:17

Gewoon niet naar de NPO kijken. Wel zo rustig voor het gemoed want het heeft geen enkele zin om je over van alles en nog wat druk te maken, je humeur te laten verpesten. En al helemaal niet wanneer je er toch geen enkele invloed op hebt. Ik kijk al 15 jaar geen NPO meer, heb niet eens meer een t.v. in huis maar moet nog steeds voor die bagger betalen.
Doe daar eens iets aan, GS. Verzin eens iets om die NPO weg, kapot te maken. Weg, helemaal weg met die zooi!

Lupuslupus | 05-11-18 | 14:14 | 15

Op RTL duwen ze me anders ook de Astrologie door de strot. Charlatans

menage | 05-11-18 | 15:02

'Weg, helemaal weg met die zooi'
Kijk, dat is nou een broodnodig ander geluid. Zelf zou ik alle kijkers van die zender naar Siberië sturen. Met de trein.

RickTheDick | 05-11-18 | 15:08

@ristretto | 05-11-18 | 15:01
De PO wordt uit belastinggeld betaald, het zou een puinhoop worden als iedereen maar kan kiezen welke belasting hij of zij wenst te betalen.
Er zijn zoveel uit belastinggeld gefinancierde voorzieningen in ons land waar ik geen gebruik van maak, toch betaal ik daar voor.
Dat heet solidariteit maar dat is iets waar zure egoïsten als lupus nog nooit van gehoord hebben. Ikke, ikke, ikke is het.
Je zou het bijna onchristelijk noemen.

Berbaar | 05-11-18 | 15:16
▼ 12 antwoorden verborgen

Wat kost de NPO ons jaarlijks?1,5 miljard euro?En daar krijgen we Buitenhof,Pauw,DWD etc.En die moeten ons lekker maken voor de EU,koningshuis,multicutureel,politiek correct,open grenzen( voor multinationals) etc.En dan mensen uitnodigen voor 2500 euro die helemaal hetzelfde zeggen als de presentator.Die vooral tegen populisme,pro islam,pro EU etc. zijn.En zoveel mogelijk met de leden van het koningshuis te koop lopen in de hoop op een lintje.Vlak voor de verkiezingen krijgen ze ook weer een salarisverhoging.De gevestigde orde is immers niet gierig.Het kost ons 1,5 miljard en hun niks.

Jan59 | 05-11-18 | 14:14

Als je niet toe durft te geven dat je heel hard hebt gefaald door een antivaxer aan het woord te laten die ook nog gelooft dat je autisme kan genezen met homeopathie geef je een platform als Geenstijl wel alle munitie om je weer te noemen. En als je daar dan ook een interviewster bij zet die op z'n minst vreselijk zwak te noemen was... dan ben je misschien niet het slimste koekje in de koektrommel. Laat ik het netjes houden.

BeunDeHaas | 05-11-18 | 14:13 | 2

Het aan het woord laten van een idioot is geen falen; laat de kijker maar uitmaken wie er de idioot is. Er zijn in de geschiedenis voldoende idioten aan te wijzen die achteraf gelijk bleken te hebben!

Brou Is Back | 05-11-18 | 15:08

Brou Is Back | 05-11-18 | 15:08 Ik erger me aan je, wat een onzin! Als jij een idioot in je tuin hebt die dagelijks onzin loopt te verkopen, ga je er dan steeds de discussie mee aan? Je bent wel wijzer dan dat - je verspilt je tijd er niet aan. We zijn inmiddels zover, dat dit soort discussies ook niet meer van deze tijd zijn. Wetenschap is het beste wat we hebben. Daar zet je geen ongefundeerd geroeptoeter tegenover. Is zonde!

Duckman | 05-11-18 | 16:15

NPO bezigt gewoon de linkse principes. 1. Ieders mening is gelijk (behalve rechtse meningen, want fascisme, rascisme, koloniaal en boos en wit enzo), en 2. Wetenschap is ook maar een mening.

Soefkoet | 05-11-18 | 14:12 | 2

Draai eens een andere plaat.

miko | 05-11-18 | 14:15

miko | 05-11-18 | 14:15 Ik observeer slechts. Negeer het lekker als je er niet tegen kunt.

Soefkoet | 05-11-18 | 14:34

Het gesprek hier is minstens net zo sneu. Meneer in het programma, wie het ook moge zijn, stelt dat men zich moet afvragen hoeveel podia je moet bieden aan mensen met extreem afwijkende meningen. Dit vind ik gevaarlijker dan een tegenhanger van vaccinaties. De NPO bepaalt wat goed voor u is, en is niet geïntereseerd in neo-Pythagoras figuren die ons nieuwe denkbeelden kunnen opleveren. Alleen dat is al een journalistiek niveau van lik mijn vestje.

Balzakius | 05-11-18 | 14:12 | 1

Precies; de meeste mensen hier zijn zo dom om te denken dat de wetenschap (beter: de farmaceutische industrie) altijd gelijk heeft, terwijl dat in de geschiedenis aantoonbaar niet zo is. Hier één van de vele voorbeelden: nl.wikipedia.org/wiki/Thalidomide

Brou Is Back | 05-11-18 | 15:11

"It's in your nature to destroy yourselves" - The Terminator.

De Koreaanse Slet | 05-11-18 | 14:12 | 12

Ik wil op safari, maar dat mag niet van de dokter, als je begrijpt wat ik bedoel.

Rest In Privacy | 05-11-18 | 15:09

Ik was er al bang voor. Nou, beterschap dan maar.

beau van rtl | 05-11-18 | 15:12

Ja, Mauretanische Vinke-tering, dus ik moet rustig an doen.

Rest In Privacy | 05-11-18 | 15:19
▼ 9 antwoorden verborgen

Dat kruidenvrouwtje was inderdaad tenenkrommend. Ik wens haar een fijne besmetting met Kongolese waterpokken toe. Maar ze heeft vast ook wel iets dat AIDS kan genezen...

eerstneukendanpraten | 05-11-18 | 14:12 | 2

Gestoofde bloemkool in het linkeroor en Haarlemmer olie in het andere oor en klaar is Kaas!

Klinisch dood | 05-11-18 | 14:16

Wat gij niet wilt dat u geschiedt.....

Lupuslupus | 05-11-18 | 14:31

Leuk, al die defecte filmpjes, maar het maakt het reaguren wel wat lastiger. Al eens van Youtube gehoord?

obominotie | 05-11-18 | 14:12

de man aan de telefoon maakt het inderdaad alleen nog maar een grotere vlek.

Fedde71 | 05-11-18 | 14:12

Onderwerpen immers te over. (had ik er nog aan willen toevoegen)

mozaard | 05-11-18 | 14:09 | 1

Maar dan hieronder.... (jeez' kut zeg. Ik ga geloof ik maar even pauze houden eerst.)

mozaard | 05-11-18 | 14:10

De media praat over de media. Allemaal zo nutteloos. please GS ga weer eens het nieuws maken ipv zeiken op wat die propaganda omroep doet. Dat is zooo makkelijk. Snap het wel , maar het is kut met peren. Er zijn echt dingen die heel wat meer impact zullen hebben op ons allen. Dat NPO ding is toch terminaal. Valt vanzelf om.
--
Hoeveel koste en onderzoeksjournalist per jaar? laten we die dan gaan crowdfunden voor GS?

de_lamme_de_blinde | 05-11-18 | 14:06 | 4

Ik stel DKS voor, hoewel die niet goedkoop is. Wel heel productief.

Rest In Privacy | 05-11-18 | 14:34

Wat moet je daar nu weer mee, een journalist die net een beetje stukjes kan schrijven, veel te ingewikkelde dingen laten onderzoeken, waar ze totaal de ballen verstand van hebben.

thephysicist | 05-11-18 | 14:57

Hoe moet een nieuwssite, nieuws maken? Dat doet NPO de hele dag.
Kortom, knullig en dommig standpunt.

MarcS | 05-11-18 | 15:00
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl