Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Klaas Dijkhoff doet damage control. Ja dus?

ja dus

En wat dan? Dood. Ja dus?

Het is Klaasjual Friday. Ja dus? Klaasje koopt zijn kleren bij de Episode. Ja dus? Klaas sprak veel uitgebreider met dat ventje. Ja dus? Tim Hofman doet nogal activistisch. Ja dus? Klaas sprak veel uitgebreider met Tim. Ja dus? Het is de schuld van de Rabobank. Ja dus? Het was geen tof gesprek. Ja dus? Een politicus probeert de meubelen te redden na een treinramp van een gesprek met een gast van negen jaar oud. Ja dus? Wat een kutkeeper. Wat hebben wij toch een kutkeeper zeg. Ja dus? En je verschuilt je achter de rechter. Ja dus? Over de veiligheid in fucking Irak. Ja dus? Natuurlijk is het de verantwoordelijkheid van de ouders. Maar ja, dus? Het is een goed verhaal van Klaas Dijkhoff. Ja dus? Het is verstandig om naar elkaar te blijven luisteren en de nuances in beeld te brengen. Ja dus? De horrordiscussie rond Zwarte Piet moet morsdood. Ja dus? Assen > Zandvoort. Ja dus? En straks trappen we gewoon allemaal weer in deze hyperopportunistische goedpraatpraatjes van deze aalgladde vvd'er, waar kinderen van negen die naar Irak getrapt worden geen mensen zijn maar dossiers. Ja dus?

Social

Reaguursels

Inloggen

"Wat denk je dat er gebeurt als je naar Irak gaat?"
"Dood."
"Kindje toch, wie heeft je zo bang gemaakt voor je thuisland? Je ouders zijn ook Irakezen, wat vindt je van hen? Zij zorgen toch goed voor je?
Kijk, als je teruggaat naar Irak gaan er een heleboel dingen veranderen. Je ouders kwamen naar Nederland omdat er heel veel slechte en gemene mensen rondliepen. Je ouders mochten een tijdje in Nederland blijven zolang die gemene mensen er waten. Die zijn nu weg, daarom moeten je ouders terug. Jij wil hier toch ook niey zonder je ouders achterblijven? Dat is namelijk helemaal nergens voor nodig. "
Zoiets zouden politici moeten instuderen

Barre_de_k | 04-11-18 | 09:24
-weggejorist-
Waldpyk77 | 03-11-18 | 12:35 | 1

Het was overigens niet de vraag van Dijkhoff, maar van Tim Hofman zelf. Het leek daardoor een beetje op een ingestudeerd een-tweetje om een politicus klem te zetten. Tim Hofman tegen het knaapje: "Wat denk jij dat er gebeurt als je naar Irak gaat?" Het jochie: "dood". Tim had waarschijnlijk een iets langere tekst in gedachten, maar dat kon hij allemaal niet onthouden. Desondanks niet minder heftig. Dijkhoff wist hierop even niets meer uit te brengen. Na een seconde of twee richt hij zich dan maar tot Tim en zegt (tegen Tim): "Ja...". Tim zegt daarop ook "Ja". En DAAROP zegt Dijkhoff: "Ja dus...". Just for the record.

Ramsesz | 03-11-18 | 11:33

Iemand in de redactie is vader geworden! Gefeliciteerd! Gaat alles opeens om kinderen draaien. Had ik ook last van. Gaat weer over hoor. Tot dan gewoon even wegblijven van topics met kinderen.

Kwijldraad | 03-11-18 | 09:36 | 1

nuchter en accuraat
helemaal eens ..

justinianus | 03-11-18 | 09:56

Hoezo is Irak gevaarlijk?
In Nederland zijn veel meer keukentrapjes.

Rest In Privacy | 03-11-18 | 06:54
-weggejorist-
Rest In Privacy | 03-11-18 | 01:29

Zoals men in Irak niet echt blij was met Saddam waren wij dat ook niet altijd met Jan-Peter. Je moet er toch niet aan denken wat er was gebeurd als men hier Balkenende weg zou bombarderen en de hele flikkerse keet hier zou wegvagen. Dan zouden onze kindjes misschien ook een verblijfsstatus willen in den vreemde, liefst bij een land dat politiek akkoord was met het aanrichten van die chaos. Wat moet zo'n kind daar nog, dus...

kalescheet | 02-11-18 | 23:23

Klaas, verdomme, ik ben D66er maar ik zou er bijna VVD van gaan stemmen, die genuanceerde mening van jou.

Myrkie | 02-11-18 | 23:10

Zet Tim Hofman gelijk uit naar Irak. slappe lul

speedy83 | 02-11-18 | 20:45

Even een stukje film uit de goede oude tijd. Het probleem is al jaren bekend en er gebeurd helemaal NIETS. Het probleem meneer, dat blijft:
youtu.be/JgSGph-k-Wc?t=367

Frau Merkel | 02-11-18 | 20:40

Jezus Annegien ,
Vanavond weer eens speciaal voor jou aangeschoven , maar ze laten je texten voorlezen alsof je een bootvluchteling uit
roepmaarwat bent.
Bij RTV Utrecht was je nog lekker oprecht naiv , maar nu ; lees je je testen wel vooraf ?

Ìk guloof in jou !

Ikbenhet6 | 02-11-18 | 20:32

beeld dat zo'n tim Hofman heeft van Irak is potsierlijk Hoorde 'm gister zeggen dat als kind wordt teruggestuurd ' hij in de loopgraven komt etc ..
met deze ' kennis van zaken' en dit concept voor ogen wordt in deze kwestie stelling genomen, ' afschuw' geuit, acties georganiseerd .Wat een welhaast pervers luxe als dit soort problemen of kwesties de dagkoersen bepalen
Waarin een klein land groot kan zijn ..

justinianus | 02-11-18 | 20:21

overgrote deel van de reaguurders kan zich, uiteraard, niet vinden in kortzichtige naïeve visie van GS redactie. 100.000 handtekeningen ophalen ten faveure van verder ondergraven van een geloofwaardig asielbeleid lijkt bijzonder, is het niet .. Twijfel er niet dat in zelfde tijddspanne tenminste, ik denk eerder een veelvoud, aan handtekeningen tegen uitbreiding van kinderpardon ( en hysterische gekte die hierbij voortdurend gegenereerd wordt) kan worden ingezameld ..

justinianus | 02-11-18 | 19:57

Aha, Klaas van de VVD is dus een fascist en racist. Weten we dat ook weer...

B0bBer | 02-11-18 | 19:50

"Ja dus" was een kloterige reactie. Al dan niet zo bedoeld als het klonk. Maar het waarschijnlijk door Tim H. ingefluisterde "dood" voelde ook vals. Feit blijft dat we best kinderen - en hun familie - steeds weer pardon kunnen geven, wetende dat dat nooit ophoudt en ouders zal aanzetten hun kinderen met dat doel in te zetten. Tegen kinderleed valt niet op te rationaliseren. Zelfs niet door GS. Maar dan ook accepteren dat Nederland echt dood en begraven is en niet meer kermen over islamisering en omvolking.

Ramsesz | 02-11-18 | 19:50

Sry maar die vent wil ik niet z`nachts in een donker steegje tegen komen.

redanx | 02-11-18 | 19:47

Die ga ik onthouden voor op werk, 'ja dus?'. Daar krijg ik vast al die hoog van de toren blazende studentjes mee over de rooie.

Papa Jones | 02-11-18 | 19:37

Naar aanleiding van het gesprekje met die 9-jarige is de discussie over het kinderpardon wat Dijkhoff het liefst wil.... En niet dat hij als volwassene gewoon kinderen met rust moet laten, ook als een lul als Hofman het nodig zo'n kind te gebruiken. Klaas had hier boven moeten staan, maar dacht met zijn arrogante VVD ego dit wel ff te kunnen klaren. En dat maakt hem niet anders dan die eikel van een Hofman. Dit is tussen volwassenen. Klaar.
De discussie over het pardon is dus niet relevant om Dijkhoff een complete klootzak te vinden, want dat is ie. En al die lui die vinden dat hij het goed deed; schaam jullie.

Lafayette | 02-11-18 | 19:32

Oplossig is simpel. 1e aanvraag indienen in het land van herkomst ( of, indien echt in doodsnood, in 1 van de buurlanden ), in ieder geval buiten de EU. Daar beoordelen we of je in aanmerking komt voor asiel en dan kijken we wel verder. Hangende die beslissing blijf je gewoon daar en tegelijkertijd stellen we illegaliteit binnen Nederland ( en liefst de hele EU ) strafbaar en pakken we illegalen dus op en zetten ze vast. Net zolang totdat ze aangeven waar ze vandaan komen en gaan ze onder begeleiding het vliegtuig in richting continent van herkomst. Daarna is het verder aan hun, ze konden zichzelf hier ook naartoe postduiven, dan vindt je ook de weg terig wel weer. Als het namelijk zo doorgaat als nu is er straks geen Nederland meer over maar zitten wel hier ook met arabische/afrikaanse/ISlamitische toestanden en daar zit geen hond hier op te wachten, ook diegenen niet die hier legaal naartoe zijn gekomen.

Graaisnaaiert | 02-11-18 | 19:00 | 2

Veel te logisch, dat gaat niet lukken...

Bill le Koek | 02-11-18 | 20:26

Naast islamitische toestanden zitten we ook met een enorm kostenplaatje.
Migranten uit Afrika en moslimlanden die naar hier komen krijgen gratis opvang en verblijf in een AZC - dit is een dure geschiedenis waar nooit een einde aan komt.
Als statushouder krijgt men gratis een ingerichte woning, extra zorg, extra aandacht met cursus Nederlands en een langdurige bijstandsuitkering.
Dit verhaal wordt onbetaalbaar... met een grote woningnood.
Waar brengt Rutte ons naar toe? Onze autochtone en allochtone kinderen krijgen het heel erg moeilijk in een volgepropt Nederland.

sociaal_econoom | 03-11-18 | 03:09

Stelletje harteloze eikels hier

mrv | 02-11-18 | 18:54 | 1

slappe lul

speedy83 | 02-11-18 | 20:47

‘Van het jeugdjournaal tot Geen Stijl, vrienden van links en rechts iedereen haakt aan en dat zegt wat’.
Quote Tim Hofman op Twitter.

Trumme | 02-11-18 | 18:52

tja moeten we een land worden waar iedere migrant of vluchteling die staan te wachten op hun papieren,
Hier snel even een paar kinderen gaan maken om zo nooit meer uitgewezen te kunnen worden...
Of maak een wet, die zegt kinderen die hier geboren worden krijgen niet vanzelf een Nederlandse nationaliteit, zolang ouders zelf niet hun eigen nationaliteit hebben ontvangen, dus kom je uit China en je hebt nog geen Nederlands paspoort, en krijgt een kind dan is dat kind nog steeds Chinees..

Rene046 | 02-11-18 | 18:50 | 1

Waren het maar Chinezen. Die lurken tenminste niet aan de bijstandstiet en brengen ook geen idiote ideologie met zich mee. Nee, wij krijgen weer de afhankelijke, onzelfstandige matig geschoolde zielepoten en handophouders die vaak ook nog eens gezegend zijn met indoctrinatie vanuit die Bloedideologie van ze. Echt kudt...

Graaisnaaiert | 02-11-18 | 19:03

GVD, begint GS nieuwe stijl als een soort verlengstuk van JOOP? Hou een sop te zeiken over dat kinderpardon. Enige dat het kinderpardon bereikt is dat we daarna weer een kinderpardon krijgen. En alles is de schuld van de VVD? Welnee, in de afgelopen 40 jaar elkaar opvolgende regeringen.

rexmundi666 | 02-11-18 | 18:16 | 2

Er is een paar jaar geleden al een kinderpardon geweest. En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Asieleisers misbruiken het systeem massaal via hun kinderen en dat moet nu echt eens afgelopen zijn.

KlunsJohannus | 02-11-18 | 18:19

Nooit worden de ouders verantwoordelijk gesteld voor het gezeul met de kinderen. Altijd moet de overheid maar weer een uitzondering maken op het het democratisch tot stand gekomen beleid. Al met al zullen die uitzonderingen bij elkaar intussen wel tienduizenden gevallen zijn. Het zijn het gewoon de ouders die hun kinderen dit aandoen, zoals dat ook het geval is bij IS-kinderen.

jochum1980 | 02-11-18 | 19:07

Zo'n jongetje dat van toeten noch blazen weet maar meteen 'dood' antwoordt op de vraag van Dijkhoff over het gevolg van zijn terugreis naar Irak. Die is toch heel listig door volwassenen, waaroner Hofman, geinstrueerd? Bah bah bah... dat mensen als Hofman kinderen zo misbruiken om hun punt te maken. Ongelooflijk!

Amsterdamsko | 02-11-18 | 17:53 | 3

Ik volg je comments altijd met interesse en ook dit keer heb je mijnsinziens gelijk, maar van kinderen en dieren blijf je af. Dat volwassenen over elkaar heen buitelen wb dit onderwerp is al erg genoeg. Ideologie of religie ten spijt, in dit geval heeft de neurochirurg het laatste woord en hij zegt dat het slecht is voor het kinderbrein.

LinkeLotje | 02-11-18 | 18:30

Interessante invalshoek waar ik als volgt op reageer.
Mijns inziens is de rolverdeling die we met elkaar hebben afgesproken zo: iedereen mag iets vinden en politici overeenkomstig zijn/haar deskundigheid adviseren maar uiteindelijk beslist de politiek.
Fijn dat de neurochirurg iets vindt en daar moeten we zeker kennis van nemen maar uiteindelijk beslist de politiek of het advies van de neurochirurg opgevolgd wordt.
Als we besluiten en beslissingen aan 'specialisten' overlaten, krijgen we niet per definitie een beter land. Integendeel!
Voorbeelden: stel dat genetici het voor het zeggen krijgen. De resultaten zijn dan volstrekt ongewis. Misschien nemen we dan afscheid van gehandicapten want genetisch dubieus.
Stel dat economen met voor het zeggen krijgen. Misschien geldt dan bij uitstek het recht van de economisch sterksten.
Stel dat milieufanaten het voor het zeggen krijgen.... enfin, u raadt het al.
De les: ons systeem is zo gek nog niet. Juist het feit dat de 150 Kamerleden met tig verschillende achtergronden en opleidingsniveaus, belangen afwegen, behoedt ons voor al te gekke ontwikkelingen.
Uw chirurg mag dus van harte adviseren, graag zelfs, maar uiteindelijk beslist de politiek en niet anders!

Amsterdamsko | 02-11-18 | 19:16

is geen neurochirurg maar een (neuro)psycholoog en bovendien een die uit zijn nek zwetst. Er is geen arts (kinder-, psychiater etc) die, los van evt stellingname tav kinderpardon, deze kletspraat zal onderschrijven ..

justinianus | 02-11-18 | 20:10

Ik zal het duidelijk maken. Stel, de ouders van die gewortelde asielkinderen besluiten terug te gaan. Moeten die kinderen dan uit de ouderlijke macht worden gezet omdat de ouders een geworteld kind ontwortelen? DAT is de vraag die gesteld moet worden.

Want als het antwoord nee is geeft dat aan dat als je ouders terugstuurt, je ook de kinderen hoort terug te sturen.

omanders | 02-11-18 | 17:48

Ouders zijn en blijven verantwoordelijk voor hun kind(eren).
Ouders nemen bewust risico teruggestuurd te worden na asielaanvraag. Ook na jaren procederen en afwijzing wordt die
verantwoordelijkheid niet opgeheven. Zielig zijn is geen reden
tot herroeping van een weloverwogen beslissing. Dit alles hadden die ouders van te voren kunnen beseffen.

xavier | 02-11-18 | 17:41

Je kunt kinderen alles wijsmaken. Je gaat niet dood als je naar Irak gaat. Vermoedelijk gaan hij gewoon met zijn ouders naar Irak op vakantie. Om familie te zien. Zoals trouwens zoveel vluchtelingen. Velen investeren daar gewoon in onroerend goed, dat doe je dus niet als je daar gelijk dood wordt geschoten. Trouwens in elke willekeurige West-Europese hoofdstad loop je dat risico in meerdere of mindere mate.

jochum1980 | 02-11-18 | 17:40

Alles voor de heilige Tim, heel vreemd.

Uw Verzekeringsadvis | 02-11-18 | 17:09

Het zou me niets verbazen, als bij binnenkomst aan de vluchtelingen wordt aangeraden zo snel mogelijk aan kinderen te beginnen, de procedure zó lang mogelijk te rekken om te mogen blijven.

Muuke | 02-11-18 | 16:59

Dijkhoff heeft 100% gelijk maar desondanks is mijn advies: legaliseer die 400 kids en bied al die deugers als Tim Hofman geen podium om over de ruggen van deze kids de barmhartige samaritaan uit te hangen.
Klaas, deze strijd ga je niet winnen. Je kunt het niet winnen van de gouden combinatie: kinderen en emoterreur.

Amsterdamsko | 02-11-18 | 16:53 | 8

@Amsterdamsko, dan komen die beroepsdeugers weer met een andere zielige groep. Hun kacheltje moet wel blijven roken immers. 'We' moeten ons gewoon niet laten chanteren door dat relatief kleine groepje linkse volidioten.

BlowingBubbles | 02-11-18 | 18:50

Zoals dat zielige kijkje van dat verdronken mannetje in de branding. Te pas en onpas werd het ons voorgeschoteld. Tot bleek dat z'n pa een mensensmokkelaar was, toen heb ik in ieder geval de foto niet meer gezien. Terwijl deze "opoffering" het manneke nóg zieliger maakte. Kinderwens (linkse) media zou verboden moeten worden.

Muuke | 02-11-18 | 20:05

Kinderen en (linkse) media. Excuus.

Muuke | 02-11-18 | 20:06
▼ 5 antwoorden verborgen

Heb je een keer een VVD'er die de rug recht wil houden tegenover ouders die hier al of niet letterlijk zich hier het land binnen willen wippen, is het weer niet goed zeg. Wat wil je nou?

Mart6037 | 02-11-18 | 16:48 | 1

100% mee eens. Eerlijk verhaal van Dijkhof.

Trumme | 02-11-18 | 17:50

Die Hofman gebruikt kinderen als een Hitler die kinderen aait. Emoporno pur sang.

Berkemef | 02-11-18 | 16:48 | 2

Deugporno. Ter meerdere eer een glorie van Hofman.

medusa324 | 02-11-18 | 18:38

Inderdaad, net zo eng.

AdPatat1960 | 02-11-18 | 19:48

Niet te vreten, de rol die GS hierin speelt.
Natuurlijk is het sneu voor deze kinderen, maar ca. 2 miljard kinderen op deze aardkloot zouden zo met ze willen ruilen.
Langdurig uitgeprocedeerden zijn geen vluchtelingen en ze verpesten het voor mensen in echte nood.

Bolhoed | 02-11-18 | 16:42

Maak je geen zorgen VVD, de vrije markt lost alles op. Scheelt een hoop gewetensbevraging.

kloopindeslootjijook | 02-11-18 | 16:39

Ik denk dat de definitie "veilig" alleen op gaat als hij zijn eigen kinderen er dagelijks naar school zou durven sturen.
En verder, die kinderen zijn hier gewoon welkom.

LinkeLotje | 02-11-18 | 16:30 | 3

Neem er 2 in huis zou ik zeggen. En het ergste is dat de kinderen misbruikt worden voor ongegeneerde propaganda maar dat er gewoon families bij horen die iedere terugkeer boycotten.

Trumme | 02-11-18 | 17:52

@Trumme
Dat ben ik ook verder met je eens. Maar ook daar kunnen die kinderen niets aan doen.

LinkeLotje | 02-11-18 | 18:26

@LinkSeLotje
En die 750 miljoen andere zielige kindjes in Afrika ook? Bij u thuis mag ik toch aannemen.

medusa324 | 02-11-18 | 18:42

Jochie dient bij Pa en Ma aan te kloppen. Kinderen maken in onzekere tijden is a. dom dom dom en b. aso tegenover het kind.

Rest In Privacy | 02-11-18 | 16:29

Zag vandaag dat asielprocedures jarenlang kunnen duren terwijl binnen 2 WEKEN duidelijkheid moet zijn op blijven of geen status en dan moeten vertrekken. En waarom? Te weinig IND medewerkers teveel dossiers. Vlieg dan tijdelijk een flink leger aan IND medewerkers in! Vervolgens:

1. Onveilige landen: status asielzoeker tot weer veilig in eigen land hier houden, dan weer gewoon terug. Voorkomt enorme teleurstelling (pas de wet maar op aan)

2. Veilige landen: binnen 2 weken uitsluitsel terug, 1 snelrechtsgang zonder vervolg binnen 3 weken en terug naar land oorspring binnen totaal 6 weken (pas de wet aan, extra rechters en aparte rechtbanken)

3. Geen paspoort en keihard liegen over herkomst betrapt: directe uitzetting naar veilig land van herkomst. Bij geen terugname door land: levenslange gevangenisstraf ouders, kinderen uit ouderlijk gezag onderbrengen bij Nederlanders (pas de wet er maar op aan).

Het duurt namelijk te lang en vluchtelingenwerk dreigt anders tot een asielindustie te verworden?

Jan, Leiden | 02-11-18 | 16:26 | 5

sociaal_econoom | 02-11-18 | 16:43 |

Ja, maar bijna weekend, heb je wel eens gedachten die ver van de realiteit af ligt.

Maar zelfs tegenover deze mensen is het eerlijker en hunaner. Anders groeit valse hoop en zijn de kinderen weer zogenaamd te oud.

Jan, Leiden | 02-11-18 | 17:43

Numero 3: Geen paspoort en dan directe uitzetting land van herkomst? Daar trippelt u even makkelijk over de grootste achilleshiel van dit probleem heen zeg. Er is geen land ter wereld dat zomaar vluchtelingen terugneemt zonder paspoort. Nog een lekker makkelijk oplossinkje voor de bühne?

medusa324 | 02-11-18 | 18:48

medusa324 | 02-11-18 | 18:48 |

U heeft de rest van punt 3 niet gelezen?

Jan, Leiden | 03-11-18 | 11:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Beste Klaas Dijkhoff,
Wat opvalt in dit land, is dat de wetten en regels altijd worden toe gepast bij de gemakkelijke 'slachtoffers'.
Als je deze kleine hit niet snapt even een paar voorbeelden.

Een paar Friezen op een dijk, allemaal oppakken en vervolgen vs. Een massa Turken op een burg ( humm we zullen er een of twee aanspreken)

Een bekeuring voor snelheids-overtreding, Lekker automatiseren, vs. Geen afstand houden dat wordt lastiger.

Een paar kinderen die netjes naar school gaan. het land uit zetten. vs. 'We are Here' maatschappij slopers ( humm toch nog eens een bakje thee mee doen).

NatNiks | 02-11-18 | 16:15 | 1

Die ‘paar Kinderen’ waar U het over heeft zijn onderdeel van hele families. Maar omdat dit beter uitkomt in de publieke opinie ziet U alleen die kinderen.

Trumme | 02-11-18 | 17:56

Leuk zo'n algemeen pardon, maar je zit gelijk weer met de bagger van Kaan78.......

BlowingBubbles | 02-11-18 | 16:12
-weggejorist-
litebyte | 02-11-18 | 15:58 | 1

Toch ongemakkelijk voor een politicus om geconfronteerd te worden met diegenen die met de gevolgen van hun beslissingen hebben te leven.

devil13 | 02-11-18 | 15:57 | 2

Ik heb hem al op een lijst gezet met: 'niet aannemen' Maar waarschijnlijk is Klaas D. zo'n trut die politiek ziet als zijn roeping (lees inkomen.)

litebyte | 02-11-18 | 16:03

Zoiets zei Peter R gisteren ook al in Boulevard. Dijkhof had beter tegen Tim kunnen zeggen; misbruik dat kind niet om te deugen.

Trumme | 02-11-18 | 17:58

Kinderen aan de ouderlijke macht onttrekken, ouders het land uitsturen.
Wellicht dat dat helpt.
Dat willen die ouders echt niet, dus die zullen daar niet mee akkoord gaan.

Ik vind het heel sneu voor zo'n menneke dat 'ie naar een land moet dat 'ie niet kent maar hij is nog jong en beseft het zich waarschijnlijk niet goed genoeg. Hij papegaait nu enkel na wat de zieligheidsindustrie via z'n moeder in z'n oor fluistert.
Die ouders maken gewoon misbruik van het feit dat ze een of meerdere kinderen hebben. Dat zou niet alleen geen reden moeten zijn tot het verkrijgen van een verblijfsvergunning, dat moeten ze gewoon strafbaar stellen.

Draak uit Brabant | 02-11-18 | 15:55 | 1

Ongeacht mijn of uw mening verder; maar met negen jaar besef je je dat juist énorm bewust.

letopuwzaak | 02-11-18 | 16:17

Zo'n kind mag nooit het slachtoffer worden van een falend beleid. Ouders zullen altijd alles goed en elke maas proberen te vinden om het voor hun koters (en zichzelf) goed te breien. Hoe lang het ook moet duren voordat ze dit gat dichten is ongelooflijk.

Bobdesloper | 02-11-18 | 15:49 | 1

Daar was voormalig staatssecretaris Leers in 2001 al mee bezig om de gaten te dichten maar de asieladvocaatjes en college voor de rechten vd mens en nog tig andere stichtinkjes saboteren al die procedures.

Trumme | 02-11-18 | 18:02

Zag gisteren nog een Turkse meneer op tv, die na 42 jaar in NL te wonen, nog amper de taal sprak, en zich toch vooral Turks voelde.
Maar een Nemr zetten we zo het land uit! Goed bezig jongens!

fRiEtJeSaTe | 02-11-18 | 15:42 | 1

Uitzetten. Regels zijn regels en dat die Turk zich meer Turk voelt dan Nederlander, daar mag je onze regering en uitvoerenden op aanspreken.

Mr_Pikibelly | 02-11-18 | 15:44

Dit is wel agitprop van het allersmerigste niveau! Een kind voor de camera slepen met een zielig verhaal. Net zoals ik dat hele gedoe rondom die twee Armeense kinderen ronduit smerig vond, een moeder die met liegen en bedriegen er niet voor terugdeinst om haar kinderen te misbruiken voor eigen doeleinden. Mijn vooroordeel over NPO bagger is weer bevestigd, ik weet nu weer waarom ik er nooit naar kijk. En spoel die Tim Hofman aub door het toilet!

kunstliefhebber | 02-11-18 | 15:37 | 4

@JohnWalker | 02-11-18 | 15:45
Maar Tim kan zo wel over de rug van dit kind zijn boterham verdienen. Met deugen geld verdienen, wie wil dat niet.

Rico Tampeloerus | 02-11-18 | 15:51

Vonden het hier ook een misselijkmakend actie van Tim Hopman en verder wat NatNiks zegt, 16.15.

Muuke | 02-11-18 | 16:36

@Rico Tampeloerus | 02-11-18 | 15:51
Juistem !

Uw Verzekeringsadvis | 02-11-18 | 17:14
▼ 1 antwoord verborgen

Een ieder die wenst te assimileren, aangezien integreren niet werkt om een cultuur overeind te houden dat terzijde, een positieve netto-bijdragen levert (zowel financieel als sociaal) en de taal leert kan een verzoek indienen om in de Nederlandse maatschappij opgenomen te worden. Het aanhangen van een haat-ideologie als de islam resulteert in een directe afwijzing en onmiddellijke retourverplichting richting zandbak.
Er zijn meer dan genoeg pardonnen, kinderpardonnen en welkom-krijs-clubjes geweest en het is niet meer te betalen.
Het asielsysteem moet dringend op de schop en de asielindustrie gesnoeid. Legio organisaties voldoen aan de criteria voor een criminele organisatie. Gewoon handhaven. Hoe moeilijk kan het zijn.
Tim, bedankt voor het aankaarten van het punt. Je mag ze allemaal in huis nemen en anders gaan ze allemaal gewoon terug.

Frau Merkel | 02-11-18 | 15:37

Heeft die Tim er weleens bij nagedacht, als BN'er dit bijdehande jochie ZELF in huis te nemen ? Negen jaar en dan zo bijdehand...………….. past wel bij die Tim. Ik geef Klaas Dijkhof groot gelijk. Elk jaar komt er weer een GP waar kinderen bij betrokken zijn...……….. Weet U nog dat geval met Mauro met Bleker ???????

gebochelde | 02-11-18 | 15:36 | 1

Wat denk jezelf.

Muuke | 02-11-18 | 16:38

Geneuzel met die VVD altijd. VVDers zijn visieloze, ruggegraatloze knechtjes van de multinationials en met die slappe VVD attitude sta je zelfs je mannetje niet tegen links activistische Soy Boys.

GeorgeSjores | 02-11-18 | 15:34

Foutje in het systeem in uw voordeel. Ik snap het probleem niet. Die 400 kinderen en hun ouders komt 99% van NL waarschijnlijk nooit tegen in z’n leven.
Hoe moeilijk is het om hier een streep te trekken, en de wet gewoon aan te passen zodat zo lang procederen niet meer mogelijk is.

fRiEtJeSaTe | 02-11-18 | 15:33 | 2

Die streep is al meerdere malen getrokken. De belastingdienst weet u anders wel te vinden om voor die 400 kinderen, plus ouders en daarna de rest van de familie met geiten en kamelen te betalen.

Frau Merkel | 02-11-18 | 15:38

De asielindustrie heeft de volgende groep uitgeprocedeerde en ongedocumenteerde al klaar staan. En die wet aanpassen gaat alleen in Europees verband. Vandaar de Brexit dat was de belangrijkste reden voor de Engelsen.

Trumme | 02-11-18 | 18:06

Die kinderen horen gewoon met hun ouders te vertrekken, zoals elke rechter heeft geoordeeld. Net als dat andere gelukszoekers dienen te vertrekken.

Hark_van_Rommel | 02-11-18 | 15:30

Tim loopt te blèren over onschuldige kinderen. En dan de kinderen op de voorste rij van de discussie zetten. De lul. Klaas, lul, ik krijg nog altijd 1000eur van jullie.

upbeat | 02-11-18 | 15:30
-weggejorist-
DikkeLul30Bier | 02-11-18 | 15:11 | 1

Vanmorgen in de krant weer een noodkreet van vluchtelingenwerk:
"Volgens de organisatie moeten vluchtelingen in ons land steeds langer wachten tot hun asielprocedure inhoudelijk begint en raken asielzoekerscentra daardoor vol."

Nee pik, die centra raken vol omdat er meer vluchtelingen zich in NL aanmelden. En dat worden er alleen maar meer als je dit proces efficienter gaat maken. Een kind van 9 kan zien dat die kraan dicht moet.

ChatBot | 02-11-18 | 15:04 | 3

Dat doe ik thuis ook bij een lekkage. Heb ik vroeger al geleerd op school.

JohnWalker | 02-11-18 | 15:18

En op de eerste plaats van mijn ouders.

JohnWalker | 02-11-18 | 15:21

Zolang vluchtelingenwerk iedere asielzoeker bij binnenkomst twee juristen meegeeft zal de wachtkamer steeds voller worden. 5 regionale bestuurvoorzittters, stuk voor stuk op de lijst voor € 100.000 per jaar. het opperhoofd van de regionale besturen komt met € 139.000 naar huis (alles bruto) Dit wordt voornamelijk in stand gehouden door 12 miljoen subisdie uit Den Haag en bijna 50 miljoen uit de pot van gemeenten.

Er is dus een ander belang dan de zielige asielzoekers.

gummetjes | 02-11-18 | 15:44

Die Klaas kijkt uit z'n ogen op een zelfde wijze als die dertigers die voor mij staan bij de kassa van de appie aan de Westermarkt hier in dat geweldige Amsterdam - vlakbij het Anne Frank Huis - met hun duffe blik te apegapen naar hoe de bedragen op het scherm voorbijkomen in plaats van meteen in te paken terwijl de band rolt. Het lijken godverdomme wel Joden die met 'n gele ster opgeplakt zich naar de trein richting oosten laten leiden door een of andere VVD-majoor.

Rest In Privacy | 02-11-18 | 14:55 | 1

Wat een belachelijk slechte vergelijking.
Getver!

Gewone_mevrouw | 02-11-18 | 16:02

Klaas Dijkhoff heeft een goede inborst daar twijfel ik niet aan.

JohnWalker | 02-11-18 | 14:48 | 4

Hitler was ook lief voor zijn honden, schijnt het.

ChatBot | 02-11-18 | 15:05

@ChatBot | 02-11-18 | 15:05
En ook beter met kinderen dan Klaas. Het schijnt.

Lafayette | 02-11-18 | 15:08

@ChatBot Uw reactie verdient een nadere uitleg?

JohnWalker | 02-11-18 | 15:41
▼ 1 antwoord verborgen

Is deze hele discussie niet af te leiden uit het niet werkende diversiteitsbeleid bij de overheid? De mensen bij de overheid weten van de hoed noch de rand.

Vooral bij de Gemeente Amsterdam is het ronduit slecht. Kwam ik met partner om in ondertrouw te gaan bleken we niet de juiste documenten te hebben. Van te voren uiteraard eerst netjes de gemeente gebeld om te vragen welke documenten we moeten meenemen. Medewerkster had geen idee wat ze aan de telefoon verkondigde. Afin, daar aangekomen gaat die Suri-Hindoeman een heel verhaal ophangen. Blablablabla. Ik denk: hou gewoon je mond dicht en vertel ons gewoon wat we moeten hebben, wij moeten nl zo weer naar het werk!!! Kortom het is een en al ellende daar. Stadsdeel Centrum!

Badr Haary | 02-11-18 | 14:47 | 1

Nee, wees die man dankbaar. Hij wilde je alleen beschermen tegen het huwelijk.

Bon-sens | 02-11-18 | 15:01

Nederland verleende toch 'politieke steun' aan de Irak oorlog? Daar en in de nasleep ervan zijn toen miljoenen doden gevallen. Het land is volledig naar de klote en levensgevaarlijk. En dat gaat overal net zo waar het solidaire Westen 'democratie brengt'. Dit jongetje had gewoon moeten zeggen dat 'jullie politieke steun verleenden aan het naar de klote helpen van mijn land en nu op de blaren mogen zitten', dus...

kalescheet | 02-11-18 | 14:37 | 1

Wie zaait zal oogsten?

JohnWalker | 02-11-18 | 15:32

Voor elk toe te laten kind 10 kansenparels uit opsporing verzocht herhuisvesten. En Tim mag ze alle tien aanwijzen, iedere week weer.

De Briemusketier | 02-11-18 | 14:34 | 1

Handig.

Muuke | 02-11-18 | 16:48

Walgelijk is hoe Tim/Links kinderen gebruikt om te scoren in de media. We leven niet in een perfecte wereld, en het is altijd heel makkelijk om bepaalde gevallen er uit te halen en vervolgens te gaan schreeuwen hoe slecht en harteloos de mensen die hierover gaan zijn. Ik kan niet wachten tot dat links een keer aan de macht komt, dan zal het hier vast een socialistisch paradijs worden waar iedereen rijk en gelijk is.

goede_extremist | 02-11-18 | 14:31

Mooie deal: voor elke 100 uitgeprocedeerde alhier illegaal verblijvenden de ("we are heres" zeg maar) die succesvol uitgezet worden, verlenen we één azc-kindje pardon. Dat geldt overigens niet voor de ouders - die zijn in de eerste plaats verantwoordelijk voor de ellende.

Rommelende Onderbuik | 02-11-18 | 14:27

Politici zijn bang een Vogelaartje te doen. Daarom zeggen zij maar wat. Voor een groter publiek een amokmaker niet meer op z'n nummer durven zetten is usance geworden. En veronschuldigingen maken als knieval voor een amokmaker is nog bezwaarlijker. Dijkhof had die Tim verbaal z'n hok in moeten timmeren.

A.S. Perien | 02-11-18 | 14:25 | 1

@A.S. Perien | 02-11-18 | 14:25
Juistem.

Lafayette | 02-11-18 | 15:04

Goed verhaal, Klaas.

LangeJannetje | 02-11-18 | 14:22 | 3

Een goed verhaal vertellen is niet moeilijk. Dat kan iedereen. Maar ja, een verhaal is maar een verhaal. Dus eens kijken of klaasje meer is dan een talking head, betwijfel het.

de_lamme_de_blinde | 02-11-18 | 14:28

@LangeJannetje | 02-11-18 | 14:22
Klaas, het type dat het buurjongetje gaat uitleggen hoe stom de ouders van het kind wel niet zijn geweest. Maar vervolgens doet alsof de buren niet in de straat wonen.

Lafayette | 02-11-18 | 15:01

@Lafayette | 02-11-18 | 15:01 |
Maar het klopt toch ook dat deze buren niet in de straat van Klaas wonen?
Deze buren hebben niet het juiste profiel voor de straat van Klaas.

Bon-sens | 02-11-18 | 15:09

Ik word zo langzamerhand een beetje misselijk van die mathijs van nieuwkerk ook om dit soort mensen maar een podium te bieden , die is ook naast zijn schoenen gaan lopen die Mathijs!!

Rest In Privacy | 02-11-18 | 14:17 | 2

Wat opvalt in deze is dat twee linkse heren zich als emowijven te buiten gaan aan een stortvloed van deugemoties, en de ratio volledig het raam uit is gegaan.
Dijckhof wordt hier emotioneel gechanteerd door de npo, en dient zich rationeel ipte stellen. Tim en Matthijs moeten een klap in het hysterische deuggezicht hebben. Ik zit niet te wachten op emotionele wijvenpolletiek, dan kunnen we net zo goed meteen de zeedijken doorsteken.

De Briemusketier | 02-11-18 | 14:50

delingles / Nu pas?

Muuke | 02-11-18 | 20:15

Ja dus.. ben ik het wel eens met wat Klaas te melden heeft. Ja dus.. we kunnen niet alle kindertjes ( en ouders) in de hele wereld hier in dit k*t landje gaan onderhouden.. en ja dus ook niet als ouders graties op koste van deze samenleving jarenlang kunnen blijven doordrammen en procederen om dan als de kids oud genoeg zijn om met een BNNer ( for god sake wat schuift dat nu Tim) een minister te shofferen met een in Irak ga ik dood.. ja dus..
Maar goed, ik las ook ergens dat de AZC's overvol zitten met migranten die als vluchteling de asielprocedures in gaan....
aan de voorkant krijg je ze er niet uit naar hun veilig thuisland want we kunnen nog 8-9-10 x opnieuw de rechter opzoeken en aan de achterdeur (zeg maar poort) staat de deur constant 24 uren per dag wagenwijd open..

fikkieblijf! | 02-11-18 | 14:17 | 1

Of omgekeerd, de voordeur staat wagenwijd open en de achterdeur zit op slot.

JohnWalker | 02-11-18 | 16:33

Ja, dus?

Stormageddon | 02-11-18 | 14:16

Links gebruikt kinderen maar wat graag om zijn eigen agenda er doorheen te drukken, dat zag je gisteravond ook weer bij de DWDD, waar Tim Hoffman zijn 1zijdige gekleurde verhaal mocht komen verkondigen.

Wolkbreuk | 02-11-18 | 14:15

Oh ja, nog vergeten. Petje af voor Dijkhof.
En neuh, ben geen VVD fan.

Marie Curieux | 02-11-18 | 14:13

Liever Klaas Dijkhoff dan Mark Rutte. Misschien komt het door zijn baard, maar hij is niet zo onderste-steen-teflonachtig onwaarachtig als die allesbelover.

Eeuwig..Op..Vakantie | 02-11-18 | 14:09 | 5

Dijkhof is er om het "rechtse" deel van de VVD te bedienen. Doorzichtig.
De baard en de pose zijn er om de melkmuil en het onvermogen te verhullen.

A.S. Perien | 02-11-18 | 14:29

PopeyeKamper | 02-11-18 | 14:25
Het feit dat Klaas een damage control filmpje de wereld in zendt, getuigt van enige menselijkheid, in ieder geval daarvan dat Klaas Dijkhoff er zich van bewust is hoe snel je jezelf hijst in het teflonharnas van een verruttede politicus, die overal op reageert met 'empathie' tussen aanhalingstekens. Waarom willen politici de wereld winnen (zich een machtspositie verwerven) en schade lijden aan hun ziel? Zielloos is Mark Rutte, was Alexander Pechtold en Rob Jetten heeft deze helden van de leugenachtigheid als de heiligen die hij aanbidt.

Eeuwig..Op..Vakantie | 02-11-18 | 14:34

Eeuwig.. Op.. Vakantie | 02-11-18 | 14:34 |
Dijkhof zat jarenlang aan het begin van de pijplijn. Hij is net zo'n schijnheil als de rest van de VVD, DUS die slaan we ook over.
Take care.

PopeyeKamper | 02-11-18 | 14:48
▼ 2 antwoorden verborgen

"Ja dus? En straks trappen we gewoon allemaal weer in deze hyperopportunistische goedpraatpraatjes van deze aalgladde vvd'er, waar kinderen van negen die naar Irak getrapt worden geen mensen zijn maar dossiers."
Nope, Dijkhof heeft gelijk. De enige aalgladde in deze kwestie is Tim Hoffman en dat 'aalgladde' dekt de lading niet.
Het is het laagste van het laagste om die kinderen mee te nemen naar de Tweede Kamer omdat jijzelf zo graag wil deugen en dat aan heel Nederland wil laten zien. Want daar gaat het al die linkse deugers om. Ook die lui die opeens met hem weglopen. Dat zij daar kinderen voor misbruiken doet hen niets. Het doel heiligt de middelen nietwaar?

Zie nog de beelden voor me tijdens het debat over Mauro. Groenlinks had Mauro uitgenodigd om bij dat debat aanwezig te zijn.
Spektrui, destijds fractievoorzitter van de PvdA zei toen tegen Leers: 'U zet een mes op de keel van Mauro en snijdt die half door."
Tofi Dibi deed ook nog een duit in het zakje: 'Kijk, daar zit Mauro. Durft u hem recht in de ogen te kijken en dan te zeggen dat hij weg moet?"

Godallemachtig, wat een tuig.

Tim Hofman doet hier hetzelfde. Klaas Dijkhof onverwacht confronteren met twee van de 800 door hem uitgezochte modelkinderen om zijn punt te maken.

Echt, smeriger bestaat niet.
Ben er misselijk van.

Marie Curieux | 02-11-18 | 14:08 | 6

Dat dus...

de_lamme_de_blinde | 02-11-18 | 14:30

@Marie Curieux | 02-11-18 | 14:08 |
*zak met "plusjes" open trekt en in het rond strooien doet*

Sjefke7807 | 02-11-18 | 16:37

Spijker, kop, raak.

Muuke | 02-11-18 | 16:54
▼ 3 antwoorden verborgen

Gelukzoekers bij binnenkomst direct aan het werk schoppen , hmmm welk werk er is geen werk de meeste vaste banen zijn vast genageld tot 67 plus en daar zijn de werkgevers ontzettend blij mee met zo'n bejaarde club , mijn baan mogen ze weggeven aan zo'n gelukzoekert lekker 5 uur s'morgens opstaan en dat 5 dagen in de week .

Jetstream | 02-11-18 | 14:08 | 1

Om te beginnen laat de gelukszoekers hun AZC zelf schoonmaken. Dan scheid je het kaf van het koren.

JohnWalker | 02-11-18 | 17:04

Snap het probleem van Geenstijl hierin even niet. Dijkhof gaf gisteren al keurig uitleg aan het einde van de video, niet in de frame zoals jullie hem gisteren lieten zien en hij komt notabene vandaag weer met een keurige uitleg, wat willen jullie nu nog meer?

Misschien worden die gezinnen wel uitgewezen omdat Papa een oorlogscrimineel bleek te zijn of een strafblad had van hier tot Tokio. Wil GS ze dan toch maar binnen houden?

Behangdelul | 02-11-18 | 14:07 | 1

Dan zeg je dat toch die papa en niet tegen een kind van 9... daarnaast heeft Dijkhoff boter op zijn hoofd dat dit soort gevallen maar blijven komen.

Lafayette | 02-11-18 | 15:32

Klaas moet eerlijk zijn, zegt hij. Een grotere gotspe gaan we voor dit weekend waarschijnlijk niet meer meemaken.

vanPruikem | 02-11-18 | 14:04

Ranzig kereltje die Tim, misbruikt een kind om Dijkhoff te chanteren.

pianist | 02-11-18 | 14:03 | 3

Dat dus...

Behangdelul | 02-11-18 | 14:05

Ja pianist het beste commentaar van deze topic , ranzig dat is het goede woord die Tim is ranzig het is om te kotsen , scoren voor zijn eigen programma hij is alleen maar met zijn baantje bezig!!

Rest In Privacy | 02-11-18 | 14:21

Dijkhoff had dit ook uit de weg kunnen gaan, maar hij dacht het wel even te klaren. De motieven van Dijkhoff zijn net zo politiek als die van Hofman. Maakt u zich daarover geen enkele illusie.

Lafayette | 02-11-18 | 15:06

Ja dus. Trump flikkert ze in de bajes. Omdat het kan. En soms weleens moet. Allemaal ophef. Doorlopen maar weer.

Kaltsnautzige | 02-11-18 | 14:02

De grote fout ligt bij de IND. De eerste beschikking op een asielaanvraag is veelal tenenkrommend slecht. Staat vol fouten. Namen foutief gespeld, allerhande data verkeerd. Ambtenaren niet op de hoogte van plaatselijke situatie. Uiteraard gaat men in bezwaar. Enz. Uiteindelijk de rechter en inmiddels een aantal nieuwgeborenen. Indien eerste beschikking correct zou zijn dwz zonder duidelijk aanwijsbare fouten zou dat zeer schelen in de tijd van de procedure en zou het binnen 2 jaar beslist kunnen zijn. Daarna handhaven.

dagpauwoog | 02-11-18 | 14:00

Even wat wijze woorden van de Goddelijke Kale om de discussie van een andere kant te belichten, want o o o, ook hier buitelt iedereen maar over elkaar om zo kneiterhard mogelijk te deugen...
Uit een interview met Robert Jensen;

"... Als je geen stelling betrekt, wordt alles zo snel flauw."

"Maar als persoon ben je gewoon, weet je, een groot hart, gevoelig, ultra sensitief, mag ik dat zeggen?"

", Jaa, tegelijkertijd zeg ik dus, want ik zit hier dus als politicus..."

"He, gatverdamme, nu klink je als Wim Kok..."

"Kijk, als politicus moet je een bepaalde hardheid aan de dag leggen die je al normaal mens niet aan de dag legt.
Bijvoorbeeld, een ambtenaar die achter een loket een vluchteling ontvangt, dat is een andere positie dan een politicus die ver weg van dat loket bepaalt of je er wel of niet in mag. Dat is ook een ander soort gevoel, om dat maar eens aan te geven. En als jij als politicus, wat ik dus zeg, van eh, we moeten er dus even mee ophouwen, dan betekent dat dus dat je een hardheid aan de dag moet leggen, die je als mens tot mens misschien moeilijk kunt opbrengen.Ik ook."

"Waarvan je weet politiek gezien zeg je misschien, jongens de kraan moet even dicht..."

"Dan moet je daarvoor staan..."

Terwijl als mens heb je zoiets van... ik snap wel wat de nadelen zijn, dat vind je ook vervelend"

"Ja, ik vind dus dat het niet goed gaat in Nederland, dat we de problemen niet meer aankunnen, dat we er even mee op moeten houden. Nou, dat zeg ik als politicus, dat is een hard standpunt, dat realiseer ik mij buitengewoon goed, maar stel nou; ik zit daar, en daar staat die familie. Ja, dat is een ander verhaal."

Een zeldzaam realisme. Van Gaal snapte dat ook, toen hij zei;

"Ja, toen als bondscoach had ik andere belangen en een andere rol dan als club trainer. Dat is toch wel te begrijpen?"

Sans Comique | 02-11-18 | 13:57

Die nochalante geveinsde Brabantse nuchterheid van Klaas werkt dus niet bij een 9-jarig kind. PR-technisch ook een drama. Los of die knul nu weg moet of niet, Klaas kan zijn toneelstuk niet aan een kind verkopen. Er zijn veel manieren om een kind iets heel duidelijk te maken. Maar de beslissingen van ouders kan je niet over een kind uitstorten. Dat is in en in triest en rot, en Klaas wist het op het moment dat het gebeurde. Zowel Dijkhoff als Hofman sollen met dit kind voor politiek gewin. Ik vind beide heren walchelijk en heb alleen maar met zo'n joch te doen, ondanks dat ik ook vind dat hij naar Irak terug moet.

Dijkhoff had zich nooit tegen dit kind moeten richten, maar tegen de ouders.

Lafayette | 02-11-18 | 13:55 | 2

Juist. Negenjarige kinderen hebben namelijk ouders.

omanders | 02-11-18 | 13:59

Spijker op z'n kop !
Take care.

PopeyeKamper | 02-11-18 | 14:37

Beetje knip en plakwerk van Tim en alle gutmenschen vinden Dijkhoff een schoft.
Ik vind Tim een schoft.

Yperiet | 02-11-18 | 13:54 | 3

Tim is een schoft omdat Dijkhoff hem die kans geboden heeft.
Als Dijkhoff zijn werk had gedaan op asielzaken had Tim de kans niet gehad om hem zo voor lul te zetten.

Johanvb | 02-11-18 | 13:59

@Johanvb
Dijkhoff moet beslissingen nemen en beleid maken die goed VOOR HET LAND zijn. Als een policus ieder keutel weer moet intrekken omdat een BNer met mic iemand heeft gevonden die tussen wal en schip dreigt te geraken, kan een politicus zijn werk niet meer doen en verworden we tot een emocratie.

Was het dr. House die zei; "Als iedereen Boeddhist zou zijn zouden we allemaal gelukkig en tevreden in ons eigen vuil omkomen."

Sans Comique | 02-11-18 | 14:23

Emocratie, ce ca! +1!

De Briemusketier | 02-11-18 | 14:54

Die Tim kwam ook een keer hier in Nijmegen irritant doen. We hebben hem met pek en veren de stad uit geflikkerd. Daar was niet veel moeite voor nodig, een man van 70 jaar kon het klusje klaren.

HD50 | 02-11-18 | 13:53

Allemaal 5 euro om tim hofman in zijn linkse zak te schoppen , geven we de opbrengst aan Kika..

Ghibli | 02-11-18 | 13:48

Ik ben waarschijnlijk een slecht persoon als ik het vermakelijk vind hoe men racisme en slechte omgangsvormen probeert recht te praten. Het is niet aan mij om grote groepen mensen te wijzen op totaal onaangepast en stupide omgangsvormen waarbij ze elkaar in de greep houden om niet buiten de pas te lopen. Echt een giller!!!!

Kaan78 | 02-11-18 | 13:47 | 2

Kaan inderdaad je bent een slecht persoon!! Zoals de meeste extreem linksen!! Jullie zijn geboren met een tunnelvisie!!

Rest In Privacy | 02-11-18 | 14:15

Zwarte Piet goed praten ondanks dat bijna elk zichzelf respecterend orgaan t.b.v. mensenrechten daartegen nationaal en internationaal heeft uitgesproken is een breed zichtsveld :))) Ik ben echt erg :)

Kaan78 | 02-11-18 | 14:31

Hofman voert een zielig jongetje op in een zondags pakje en probeert aldus emoties los te maken. Ja, dus?
Ben geen fan van Dijkhoff, maar ik snap werkelijk de ophef niet. Die zou moeten gaan over hoe wij kunnen voorkomen dat ouders uitzetting jaren kunnen rekken door de ene procedure na de andere op te starten.
Als er morgen wetswijzigingen zouden zijn doorgevoerd die met onmiddellijke ingang dat rekken en trekken onmogelijk maken, dat denk ik dat een meerderheid van de brave burgers er niet al te veel moeite mee zou hebben als -nu voor de allerlaatste keer- een generaal pardon zou gelden.
Maar als die wetswijzigingen er niet komen, nee, dan zal die steun er niet zijn, hoe die Hofman ook ons medelijden probeert op te wekken.

Schoorsteenveger | 02-11-18 | 13:47 | 6

Zeker het zoveelste pardon terwijl de wil om de wetten te veranderen totaal ontbreekt. Wáár is het wetsvoorstel om de procedures in te perken?

Lupuslupus | 02-11-18 | 13:57

En laat nou net Klaas Dijkhoff de staatssecretaris vans asielzaken geweest zijn.
Hij zat in een ideale positie om er voor te zorgen dat uitgeprocedeerde asielzoekers retour gingen voordat ze hier de mogelijkheid krijgen om hun kind op tournee te sturen langs talkshows in den lande om zo de publieke opinie te bespelen.
Maar wat deed dhr. Dijkhoff? Een beetje carrière plannen, zich voorbereiden op de Slimste mens, terrasje pakken op het plein, de getapte gast uithangen alles behalve zijn beleidsmakers aan het werk zetten om de paar jaarlijkse discussie over het kinderpardon echt aan te pakken.
En nu staat hij te janken voor de camera van een spindokter dat hij het niet eerlijk vind dat ze een kind op hem afsturen. Dat is ook een rattestreek van die Tim maar wel een rattestreek die Dijkhoff zelf mogelijk gemaakt heeft.

Johanvb | 02-11-18 | 13:58

@Schoorsteenveger | 02-11-18 | 13:47
Wellicht dat het wat naief is om te verwachten van deze bedrijfstak dat ze hun eigen verdienmodel om zeep helpen.

Beefbus | 02-11-18 | 14:06
▼ 3 antwoorden verborgen

De media regeert. Misschien ook het gevolg van een of twee generaties van Nederlanders die zijn opgevoed met het idee dat er geen grenzen zijn en dat alles onderhandelbaar moet zijn. Waar ooit 'nee=nee' was en er geen discussie mogelijk was, zijn we nu beland in een land waar 'ja=nee' en 'nee=ja' en alles door elkaar heen maar kan. Kijk naar de gemiddelde kleuter. Gevolg is ook in de volwassenenwereld dat asielprocedures jaren duren en een hoop Nederlanders geen harde grens durven te trekken. Maar dat is maar mijn theorie.

Wybe Wabes Abbema | 02-11-18 | 13:47 | 1

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. En het Westen lijkt een grote gapende rottende wonde te worden waar het pus uitspuit. En die linkse randfiguren lijken er enorm van te genieten.

Kim-Jung-Un | 02-11-18 | 13:50

Wat is dat toch met die Timmen? Zijn dat per definitie vervelende zeurkousen? Tim Kuik. Tim Hofman.

Maar goed, lekker goedkoop weer. Handtekening = gratis. Vriend Tim (die andere is vijand Tim) moet maar eens geld gaan ophalen, en wel van particulieren. Voor elk miljoen euro dat hij gestort in het Fonds Arme Kiendertjes Europa (F.A.K.E.) weet te krijgen, die dan als sponsor optreed, mag er EEN blijven. Dan zijn de kosten tenminste gedekt.

EnNouJijWeer | 02-11-18 | 13:46

VVD is al sinds mensenheugenis op papier voor een streng asielbeleid.
Echter, hun daden zijn blijkbaar voor een globalistisch beleid want ze hebben dit beleid nooit een strobreed in de weg gezeten. Dus Dijkhoff mag ook hier weer lekker janken voor de bühne; ik trap er niet in.

beschuitfluiter | 02-11-18 | 13:46 | 1

Eens,

Lupuslupus | 02-11-18 | 13:51

Volgend jaar komen er weer weer minimaal 80.000 Afrikanen deze kant op. RIP Nederlandje.

de_lamme_de_blinde | 02-11-18 | 13:45 | 2
-weggejorist-
Analysis | 02-11-18 | 14:03

Al gedaan, zet toch geen zoden aan de dijk maar goed. Kan ik niet zeggen dat ik het niet heb geprobeerd iig.

Graaisnaaiert | 02-11-18 | 14:28

Typisch mainstreammedia; Knippen en plakken. Denk aan het NOS en het interview dat Poetin zogenaamd niet wilde geven aan de BBC.

dranrebel | 02-11-18 | 13:45

Het is dat ik PVV stem, maar Klaas is een goede 2e voor mij.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 02-11-18 | 13:43 | 4

Klaas = Baas

Behangdelul | 02-11-18 | 14:12

Klaas = Daas. Toch jammer dat er nog steeds mensen die in een baardje, vest met een buikje en een even vlotte als nietszeggende babbel trappen. En dan maar janken dat de VVD nog steeds zo hoog in de peilingen staat. Rara, hoe zou dat nou toch komen?

Graaisnaaiert | 02-11-18 | 14:28

Dat is het issue met PVV stemmers. Zo makkelijk te paaien.
Klaas is het archetype VVD. Het klinkt fantastisch maar het wordt gewoon kudt.

Lafayette | 03-11-18 | 02:01
▼ 1 antwoord verborgen

Nou we hebben weer een onderwerp waar de heeeeeele mediawereld lekker een volle week op los kan gaan.
Het gebakkelei rond Jenny Douwes bij Twan en de Stint zijn achter de rug dus nu dit weer even.

leo de pejo | 02-11-18 | 13:43

Hoofdverantwoordelijke is de Staat die eindeloos doorprocederen faciliteert en in het algemeen te slap is om te handhaven en eindeloos blijft door babbelen. Behalve natuurlijk als de FIOD bij de oppassende burger aanbelt. Want het kan ook anders: Als in Singapore mijn bril scheef op mijn neus staat wordt ik op het vliegtuig gezet, bij wijze van spreken. Wanneer worden NLers nou eindelijk eens volwassen.

isitsoornot | 02-11-18 | 13:42 | 3

Ja. Maar toch, ze worden niet gedwongen om door te procederen, hoor!

Carmelita | 02-11-18 | 13:53

@Carmelita: Precies. Als de gewone procedure 9 jaar zou duren, dan kan je de staat wat verwijten. Maar als je asielverzoek wordt afgewezen en je blijft eindeloos in beroep gaan en de boel tegenwerken, dan heb je het echt aan je zelf te danken. Je mag zeker in beroep gaan... maar als het daardoor allemaal langer duurt, dan kan je daar geen rechten aan ontlenen.

Muxje | 02-11-18 | 13:59

Carmelita | 02-11-18 | 13:53 |
Mja, maar in hoeverre hebben onze asieladvocaten hier niet een vinger in de pap? Hoeveel van die jongens verdienen er niet een goed belegde boterham aan dit eindeloze traineren? Wanneer dat verdienmodel eens afgebroken zou worden, zouden afwijzingsprocedures geen 9 jaar duren.

Roadblock | 02-11-18 | 14:03

Goed filmpje klasse Klaas , laat je niet terroriseren door die Linkse vervelende doordrammende meute in dit land , die Tim Hofman is een vervelend gastje die alleen maar om zijn kijkcijfers denkt . dat jongetjes interesseert hem een stuk minder dan hij doet voorkomen , goed dat iemand hem eens een keer een goede rechtse directe heeft gegeven toen hij bleef doordrammen , dat had jij ook moeten doen Klaas midden in het parlementsgebouw dat het pas echt gaaf geweest!

Rest In Privacy | 02-11-18 | 13:41

Je kunt wat mij betreft gewoon checken hoe goed ze geïntegreerd zijn. De kinderen in dat filmpje spreken veel beter Nederlands dan de meeste allochtonen die ik tegenkom, dat maakt ze wat mij betreft kanshebber om te blijven. Maar zo niet, tja... Ik vind trouwens niet dat de ouders mogen blijven. Het is heel rigoureus hoor, maar ik denk dat je dan een pleeggezin moet gaan zoeken voor ze. Dan kunnen de kinderen hier blijven bij een Nederlands gezin, waardoor ze goed integreren. Ze mogen uiteraard gewoon contact houden met de ouders. En je hebt niet de aanzuigende werking van een gestoord beleid waarbij de ouders hun kinderen kunnen gebruiken als middel om hier te blijven.

Upendo | 02-11-18 | 13:40 | 1

Deugdmode aan: "Dus u wilt een moeder en kind van elkaar scheiden? Onmens"

Roadblock | 02-11-18 | 13:48

Het is weer heel makkelijk deugpunten binnenharken met een vluchtelingenkindje. Schuif maar voor de camera en laat hem die gemene boze man aanspreken.

Repetitive Beats | 02-11-18 | 13:38

Lekker tactisch gestopt met ondertitelen ook.

jip_86 | 02-11-18 | 13:36

Kortom, Klaas is gewoon een slappe miet.

Ommezwaai | 02-11-18 | 13:36 | 1

Klaas heeft al de vinger van Bea in zijn hol... En dat vind Klaasje lekker....

de_lamme_de_blinde | 02-11-18 | 13:43

Ga het gewoon eens goed regelen zodat zo'n procedure in minder dan 9 maanden duidelijkheid geeft.
Misschien iets voor politici? Of staat dat niet in hun functieomschrijving?

ArieR68 | 02-11-18 | 13:35 | 1

functieomschrijving?

BosrandDirk | 02-11-18 | 13:43

Behalve al die zielige jongetjes en meisjes hebben we ook te maken met calculerende familieleden die vaak niet schromen om hun kroost als kwartiermakers richting West-Europa te sturen. Als het kroost mag blijven, zit de ganse familie op rozen. Nederland wordt over de hele wereld gezien als een land waar je, eenmaal in bezit van de heilige verblijfsvergunning, in een klap schatrijk bent. Fotootjes via facebook en whatsapp laten zien in welke weelde men verkeert in de gratis sociale huurwoning. Gratis led tv, wasmachine, gezondheidszorg, de hele mikmak waar de oorspronkelijke Nederlander hard voor moet werken. Op dit moment is er volkomen begrijpelijk een inhaalslag gaande van familieleden van hier gevestigde asielzoekers, die een gelijksoortige behandeling zouden willen krijgen. Helaas zijn vrijwel al deze lieden van islamitische signatuur, een garantie voor ellende, achteruitgang, onderdrukking en oorlog. De voor geweld gevluchte moslim wil helaas niet beseffen dat zijn eigen cultuur de oorzaak is van zijn achtergebleven situatie.

donkeyman | 02-11-18 | 13:35 | 5

En de bouwmaffia likt hun handen af bij zoveel mogelijkheden.

bodemloos | 02-11-18 | 13:56

@donkeyman | 02-11-18 | 13:35 | Hear hear!

@bodemloos | 02-11-18 | 13:56 Vergeet de advocatenmaffia niet!

Behangdelul | 02-11-18 | 14:14

Terwijl Nederlanders bij het Leger des Heils moeten overnachten omdat ze geen huis kunnen krijgen.

Lupuslupus | 02-11-18 | 14:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Prima video, prima verhaal van Dijkhof.

pvpb | 02-11-18 | 13:35

Gewoon geen pardon. Niks. Nul. Nada. 100% Uitzetbeleid, dat is dan duidelijk en daarmee zeer humaan want het schept geen verwachtingen.
En er zijn genoeg westerse kinderen die ook met hun ouders mee de wereld over gesleept worden maar dat is dan geen probleem. Kijk maar eens naar Ik Vertrek.

2voor12 | 02-11-18 | 13:34

Die kleuters van die IS-hoeren in Syrie kennen Nederland ook niet. Dus lekker daar blijven. Als je kunt neuken en baren, de rest ook daar klaren.

Mammeloe | 02-11-18 | 13:33

Ach, de VN vindt dat in Nederland 25 miljoen mensen kunnen wonen en op deze manier gaan ze er komen. Dat stukje bos of zwemwater bij u in de buurt stelt toch al niet zo veel voor. Hutje mutje, beetje inschikken. En nog een beetje inschikken.

bodemloos | 02-11-18 | 13:33 | 1

Exact. Hier is een voormalig speelveldje en moestuin omvolkt voor 320 appartementen voor jonge statushouders uit Syrie. Op zo'n beetje de duurste grond van Nederland. Volstrekt idioot. Ze hadden recht op een huis binnen 1 jaar.

Mammeloe | 02-11-18 | 13:40

Niet dan?

Rest In Privacy | 02-11-18 | 13:32

Klaas met z'n Labrador ogen en z'n openstaande denim hemd. Trek wat fatsoenlijks aan, en ga auto's verkopen, maar belazer ons niet in Den Haag.

hotnot | 02-11-18 | 13:32 | 1

Toch wel BMW's?

Madamjanet | 02-11-18 | 14:03

Ja dus gewoon de mogelijkheid om eindeloos in beroep te gaan afschaffen en daarna een keer je eigen regels handhaven en uitvoeren.
Met pappen en nathouden krijg je dus dit soort shit wat dan met behulp van emotie over de hoofden van deze kinderen wordt uitgevochten.
Uiteindelijk kindermisbruik wat mij betreft.

Eppo | 02-11-18 | 13:32

Wat! Een! Zwaktebod! Wat een slappe reactie van Dijkhoff, waarmee hij dus impliciet aangeeft dat elke BNnerT ( ? ) met een camera en een zielig kind weer een nieuwe poging tot emotional blackmail kan ondernemen.
Gast moet gewoon zeggen; de procedure is afgerond, land X is veilig genoeg bevonden om terug te keren, het zijn de ouders die het vertikken te vertrekken en eindeloos lopen te traineren en dat gaat ten koste van mensen die echt in doodsnood zit. Als rechtvaardig man met het hart op de juiste plek kan ik me daar enorm over opwinden en ik zal er hoogspersoonlijk zelf voor zorgen dat deze mensen morgen om 08:30 inchecken op Schilhol met als eindbestemming een enkeltje Bagdad. Was getekend, Daas Kijffhok.

Graaisnaaiert | 02-11-18 | 13:30

Goed verhaal van Dijkhof, kan mij er volkomen in vinden.

hetgeleteken | 02-11-18 | 13:28

As we speak... miljoenen zijn op dit moment in Afrika en Arabische landen bezig hun koffers in te pakken op weg naar het Beloofde Neder(land).

meneer Q | 02-11-18 | 13:27 | 1

Alles gratis voor de rest van hun leven. Vertel dat je heaumeaux bent of uit Syrië komt. Succes verzekerd!

Ommezwaai | 02-11-18 | 13:31

Wat is dat voor een blauwe jutezak? Ik ken concentratiekampoveralls die modieuzer zijn, dat dan weer wel.

Kapitein Stijlvol | 02-11-18 | 13:26

Ik vond het ook zwak dat 'ie "Ja, dus?" zei. En dan kan het gesprek erg lang zijn geweest, hij zegt het toch gewoon? Ik zie het in dat filmpje. "Ik zei het tegen Tim, niet tegen hem." Ja, maar hij staat er een meter van af. Ik vind het heel goed dat politici eens zien wat er nu eigenlijk gebeurt op het moment dat je zo'n beslissing maakt. Alle 400 resterenderende, en alles erna individueel bekijken, net zolang totdat je een normaal beleid hebt waarin iedereen weet waar 'ie aan toe is.

Balzakius | 02-11-18 | 13:25

Faux ophef. Dit is niet het probleem. Die jongen moet gewoon blijven omdat ie het grootste deel van z'n leven hier opgegroeid is.

Het echte probleem is dat asiel procedures te lang duren. Het zou maximaal een maand moeten duren. En afwachten buiten de grens. Dit is niet iets om 10 jaar over te doen.

poiuytrewq | 02-11-18 | 13:23 | 5

Kuifje-in-Afrika | 02-11-18 | 13:26

Met raamambtenaren die niet gemeten worden, en waarvan de budgettering ieder jaar niet gecontroleerd wordt, gaat dat inderdaad niet samen.

Balzakius | 02-11-18 | 13:27

Werd gisteren weer pijnlijk duidelijk.. Complete hordes staan te trappelen in NigerT om hier naartoe te mogen komen. Vrouwen uit Somalië die bedreigd worden door de hoofdbaardmans van de familie enzovoort. Deze mensen zijn wellicht op de vlucht, maar dat is in de relationele sfeer. Figuren waar we hier geen bal aan hebben ook nog...

Ommezwaai | 02-11-18 | 13:28

Is ook al sinds Verdonk en eerder geregeld naar ik meen. "Zoveel jaar buiten de radar? Okay, blijf dan maar"

JeBroederInPolemiek | 02-11-18 | 13:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Kinderen worden volwassenen.

de_lamme_de_blinde | 02-11-18 | 13:22

Hoe ook ook zit, zo'n kind stuur je gewoon niet terug. Stuur dan maar wat illegalen terug om het klootjesvlok tevreden te stellen.

BozePaarseMan | 02-11-18 | 13:22 | 8

Lupuslupus | 02-11-18 | 13:34
Nabalaterij van de bovenste plank. Al zou het een keer zijn gebeurd, wil dat niet zeggen dat dat in elk geval ook zou zijn.
Kijk eens verder dan je neus lang is, er gaat een wereld voor je open.

Superior Bastard | 02-11-18 | 13:48

Het gaat hier dan ook om het kind, niet om de ouders. Lees je eens in.
Superior Bastard | 02-11-18 | 13:26 |
U loopt zeker met oogkleppen op.
In de hele serie "zielige kindertjes" kwam elke keer uiteindelijk een ouder opdagen die hier ook mocht blijven.

Roadblock | 02-11-18 | 13:53

@ Lupuslupus. U generaliseert. Het kind blijft in alle gevallen de dupe en dus zal iemand verantwoordelijkheid moeten nemen. Wellicht zijn er minder rigide oplossingen te bedenken.

BozePaarseMan | 02-11-18 | 14:31
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik vind dat Dijkhoff meer met zijn gevoel in contact moet komen. Kan dan wel de slimste mens zijn, empathisch is het een flapdrol.
Ik heb ondertekend trouwens.

JeBroederInPolemiek | 02-11-18 | 13:21 | 3

En ik kan dan weer prima begrijpen waarom mensen dit ondertekenen, maar ook waarom mensen dit niet willen ondertekenen.

Rest In Privacy | 02-11-18 | 13:24

Empathisch gezien moet je iedereen hier laten blijven, want zielig. Misschien is empathie niet de juiste basis voor dit soort beslissingen.

DI6 | 02-11-18 | 13:38

DI6 | 02-11-18 | 13:38
U verwart empathie en sympathie.

JeBroederInPolemiek | 02-11-18 | 15:09

Het grootste schandaal is nog wel dat er mensen het vakwerk van de metselaar verachten en bakstenen op behangpapier drukken, en andere mensen dat behang ook zo leuk vinden om te kopen.

Diotima | 02-11-18 | 13:21 | 1

Het grootste voordeel is dat je er iemand achter kunt plakken.

bodemloos | 02-11-18 | 13:41

Klaas heeft iets van Hans Spekman geleend?

Gaz21 | 02-11-18 | 13:21

Nodeloos tendentieuze en linkse titel: hij doet niet aan 'damage control', hij probeert de hypocrisie van deugjongetje Tim te aan de kaak te stellen.

Het Vragevuur | 02-11-18 | 13:20

doen we ook nog iets voor belasting betalende ryanair piloten ?

newray | 02-11-18 | 13:20

Waarom zouden we eigenlijk stoppen bij een kinderpardon? Volwassenen zijn per slot van rekening ook gewoon grote kinderen. Geen gezeik, iedereen rijk. Bovendien duurt die zondvloed onze tijd nog wel, da's meer iets voor het nageslacht. En waarom zou je je druk maken om het lot van je eigen kinderen, als je je ook druk kunt maken om die van een ander?

obominotie | 02-11-18 | 13:20 | 1

Ze gedragen zich in ieder geval als grote kinderen. Krijsen als ze hun zin niet krijgen, meppen ipv discussieren als er een meningsverschil is, zoveel mogelijk glimmende speeltjes verzamelen en slopen wat er maar te slopen is. Ziedaar de gemiddelde ISlamiet.

Graaisnaaiert | 02-11-18 | 13:39

Ik zie echt geen verschil meer tussen VVD en GL.

The_Master_Bear | 02-11-18 | 13:18

Gewoon een eerlijk verhaal van Klaas. Niets mis mee.
Wel om met een pyama aan voor de camera te verschijnen.

SamV | 02-11-18 | 13:18 | 1

Nou er staan gelukkig geen eikeltjes op...

Argwanus | 02-11-18 | 13:21

De enige VVD-er waar je wat aan hebt.
Klaas, richt een verbond op met PVV, FvD en mogelijk nog en kleine partij en zet samen dit land weer recht!
Samen slijpen jullie elkaars scherpe kantjes en leer je van elkaar.

Ray Skak | 02-11-18 | 13:18

Ik vind dit toontje van dit artikel niet zo bij geen stijl passen, denk steeds dat ik bij joop. zit.
Vind die Tim sowieso een blaaskaak. Was de tattoo op zijn arm bij dwdd niet te aanstootgevend voor het jongetje?

nietonredelijkeman | 02-11-18 | 13:18 | 1

GeenStijjjjJJoop :-)

meneer Q | 02-11-18 | 13:33

Hulde @ Klaas Dijkhof.
Al had ik persoonlijk "ja, en?" gebruikt.

Superior Bastard | 02-11-18 | 13:18

Tim Hofman is boos. Nou en? Ik ben zo vaak boos en niemand die dat een fuck interesseert.

Graaf van Egmont | 02-11-18 | 13:17 | 5

Ja dito, maar wij pretenderen geen volk te vertegenwoordigen.

JeBroederInPolemiek | 02-11-18 | 13:25

Is dat een zoon van Dustin?

Superior Bastard | 02-11-18 | 13:25

Neefje van Tristan.

Rest In Privacy | 02-11-18 | 13:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Goedkoop links effectbejag van zo’n Tim Hofman. Onsmakelijk dat hij daar een kind voor misbruikt. Lekker voorbeeld krijgt zo’n jonge jongen. Al drammerige onverantwoordelijke ouders en dan wordt hij weer opgepikt door zo’n gesjeesde snowflake die ziekelijk aan het überdeugen is.
Verder complimenten aan Klaas Dijkhoff, die doet het goed bij de VVD.

kempenaer | 02-11-18 | 13:17 | 4

Onzin. Het wordt eens tijd dat links met een rolmodelletje komt als Hofman. Zonder links geen rechts, vergeet dat niet.

Balzakius | 02-11-18 | 13:45

Inderdaad! Het kind zal niet uit eigen beweging naar de TK zijn gegaan om met Dijkhof etc. te praten.

Carmelita | 02-11-18 | 13:48

Een beetje links is niet erg. In de marge 5 zeteltjes ofzo, opdat mensen niet vergeten wat voor een zieke ideeën die sjw’ers hebben.

kempenaer | 03-11-18 | 04:02
▼ 1 antwoord verborgen

In Irak schijnt er een tekort aan vloggertjes te zijn.

Cor Netto | 02-11-18 | 13:17

Laten we ons blijven focusen op degenen die het probleem veroorzaken: de ouders die hun kinderen misbruiken om zelf een asielvergunning te kunnen krijgen, en die smerige advocatuur-industrie die alles zo lang mogelijk traineert.

Het Vragevuur | 02-11-18 | 13:15 | 10

Graaf van Egmont | 02-11-18 | 13:21
Wanneer komt er eens een permaban te staan op de Joop-verwijzing? Ga in discussie of houd je muil, maar kom aub niet met dat platgetreden pad.

Superior Bastard | 02-11-18 | 13:24

Superior Bastard | 02-11-18 | 13:24
Waarom vraag je dat aan mij? Ben ik de baas hier soms? Wordt anders premium lid, voordat je begint te smijten met woorden als grote muil. Daar ben ik niet van gediend. Dat je het maar weet.

Graaf van Egmont | 02-11-18 | 13:29

Graaf van Egmont | 02-11-18 | 13:29
Wat dat kutkroontje er mee te maken heeft is mij een raadsel.

Superior Bastard | 02-11-18 | 13:46
▼ 7 antwoorden verborgen

Valt me mee, hij komt erop terug en legt ff onze regels uit.

Mee huilen met linkse fascisten is makkelijker en ligt meer voor de hand.
In de politiek

rigelstraat | 02-11-18 | 13:15

Wat is dit? De vijand van mijn vijand is mijn vriend? Of heb ik weer te weinig gedronken?

Eierbal-is-fijn | 02-11-18 | 13:15 | 2

Viel me ook op. "... waar kinderen van negen die naar Irak getrapt worden geen mensen zijn maar dossiers..." Dixit Mosterd.
Je zou bijna denken dat GS door Joop is overgenomen.

De echte Stolwijker | 02-11-18 | 13:19

De Kabouter heeft de wiskey in de aanbieding.

Eierbal-is-fijn | 02-11-18 | 13:26

Je moet geen kinderen inzetten als kindsoldaten. Arbeidsinspectie moet eens een hartig woordje gaan spreken met die Tim. Je zet de kinderen gewoon in voor meer views en dat is geld verdienen.

terrorwally | 02-11-18 | 13:14 | 1

Linkse dramdeugers hebben geen scrupules, dat hebben we ook gezien bij het zwarte piet verhaal. Dan vinden ze het ook geen probleem om een kinderfeest te verzieken met hun misplaatste demo’s bij het feest.
De politiek zou dat niet toe moeten staan.

kempenaer | 02-11-18 | 13:20

KInderpardon porno........ gek wordt je er van.

Het jongetje kent het land niet waar die naar toe wordt uitgewezen, wat is dat voor een argument?
Alle kinderen die deze kant op worden vervoerd, kennen Nederland ook niet..... maar dan is het blijkbaar geen geldig argument!

Optyfen met dat hele asielgedoe..... ga je eigen land opbouwen en val mij er verder niet meer mee lastig!

Fatwabuster | 02-11-18 | 13:13 | 1

En dat is!

Toontje-S | 02-11-18 | 13:34

Zakt een beetje in mijn achting Dijkhoff.
Was de enige die de rug enigszins recht hield.
Nee dus. Was tijdelijk. Ook hij zwicht voor het deugfascisme.
Kinderen verwekken en jaren doorprocederen met linkse advocaten is geen carte blanche om hier te mogen potverteren.

Rommelende Onderbuik | 02-11-18 | 13:13 | 1

Daas Kijffhof is prima in staat om een beeld van zichzelf weer te geven wat andere mensen als "redelijk" en "aimabel" zien maar geloof me, het is net zo'n neconservatieve omvolkingslul als Rutte c.s. Alles voor het kapitaal, winner takes all, empathie onbekend. Stelletje psychopaten daar bij de VVD.

Graaisnaaiert | 02-11-18 | 13:37

Dus zodra je hier komt, poep je er een kind uit en blijft procederen tot je een ons weegt. En hoppa, blijven! Dat zou eigenlijk de standaard procedure moeten zijn voor iedereen die hier lekker wil blijven.

azijnseikerT | 02-11-18 | 13:13 | 2

Zo'n kind heet een anchor child, een ankerkind...

Wijze uit het Oosten | 02-11-18 | 13:31

Het kind wordt slechts een ankerkind in het Nederlandse systeem, wanneer de procedure maar lang genoeg gerekt wordt.

In de VS geldt dat iedereen die geboren is op het grondgebied automatisch staatsburger is. Dan heb je pas echt een ankerkind, want een staatsburger kan niet worden uitgezet.

Het Nederlandse systeem zet een bonus op zo lang mogelijk traineren van het proces waarbij je gewoon met koters op je arm binnenwandelt. Het Amerikaanse leidt tot een sprint naar de grens met 10 cm ontsluiting.

Glasgow Argus | 02-11-18 | 13:43

Overigens moet Peter R. de Vries met pek en veren besmeurd door de straten. Maar dat terzijde.

Montgomery Burns | 02-11-18 | 13:12

Walgelijke docu weer van die linkse rakker. Terugkeer naar Irak wordt door het menneke meteen geassocieerd met doodgeschoten worden. Wie heeft hem dat idee in zijn kleine hoofdje gepland?
Klaas had het manneke de vraag moeten stellen "wat wil je liever, met je ouders terug naar Irak, of zonder je ouders hier in Nederland blijven?"
Het geeft maar eens aan, dat politici een soort politieke robots zijn en geen benul hebben van hoe de rest van Nederland leeft.

Graaf van Egmont | 02-11-18 | 13:11 | 3

Klaas, als gepromoveerd jurist, is waarschijnlijk op de hoogte van het VN kinderrechtenverdrag en het recht op gezinsleven, dat daarin is vastgelegd.

En via het gepardonneerde kind dat via een door de Nederlandse belastingbetaler gefinancierde advocaat zijn recht afdwingt krijgen de vader, de moeder, de broers en zussen, de opa en oma en een stuk of wat aanverwanten plopmagisch ook een verblijfstitel in Nederland. Met een recht op levenslange bijstandsuitkering.

Glasgow Argus | 02-11-18 | 13:17

Daarom dus nooit een kinderpardon Argus. Het asylsysteem zit vol met dit soort perverse prikkels. Zogenaamde asylzoekers weten dit en handelen er naar met alle konsekwenties die daarna weer mogelijk zijn.

Graaf van Egmont | 02-11-18 | 13:26

Kinderpardon is effectief een familiepardon. En die families zijn groot. Heel groot. Moeten we niet willen met z'n allen.

Graaisnaaiert | 02-11-18 | 13:43

Sinds Dijkhoff met zijn BMW over mensen heen rijdt blief ik hem niet.

Mammeloe | 02-11-18 | 13:11 | 5

@E-Burke | 02-11-18 | 13:17: Het blijft een brabolul.

Mammeloe | 02-11-18 | 13:28

Dat komt dichter bij de waarheid. Hij heeft er ook één, naar het schijnt.

E-Burke | 02-11-18 | 13:37

Maar Klaas zat wel de chauffeur aan te moedigen. "Links! Meer! Gas erop! Jij daar draaien aan die arm van die pauper!" Dat heeft een team ervaren liplezers van strandbad Tiki duidelijk kunnen vaststellen. Zucht.

Pedronegro | 02-11-18 | 13:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Ja dus, geen Kinderpardon. Ik ben vroeger ook verschillende keren verhuisd, en ook naar gebieden waar ze mijn moedertaal niet spraken.

Rest In Privacy | 02-11-18 | 13:11 | 4

Ik ging bijvoorbeeld van Friesland naar Drente. Dat was niet gemakkelijk.

Rest In Privacy | 02-11-18 | 13:28

Kuif, wat is er met u aan de hand? U begint steeds zinniger dingen te roepen?

Graaisnaaiert | 02-11-18 | 13:42

Wat denk je van bijvoorbeeld Syrische kinderen die naar Nederland komen? Kennen het land, de taal en de cultuur ook niet. Vinden de overheid en de ouders dat erg????

Leffe Blonde | 02-11-18 | 17:58
▼ 1 antwoord verborgen

Klaas Dijkhoff doet dit gewoon netjes. Neemt zijn verantwoordelijkheid en durft het in your face te zeggen. Dat kunnen we van Asscher niet zeggen. Politici vinden het nooit zo fijn om geconfronteerd te worden met de slachtoffers van hun wanbeleid maar Dijkhoff gaat de confrontatie tenminste wel aan. Verder praat hij wel poep door te stellen dat ouders niet meewerken of de asielprocedure tegenwerken en dat het dus de schuld van de ouders is dat die kinderen hier zo lang blijven. Ja goh, hun inzet is om hier te blijven, daar gaat die rechtszaak over en in een rechtszaak kun je ver gaan. Dat is je recht, dat doen wij ook wanneer we het ergens niet mee eens zijn. Gebruik maken van de rechten en middelen die je hebt is heel wat anders dan het niet respecteren van een uitspraak van de rechter. Want aan de andere kant gaat ook de IND geregeld in hoger beroep wanneer de rechter bepaalt dat een gezin wél mag blijven. Ook bij die twee Armeense kids en ook bij die jongen die in de documentaire zit. Noemt Dijkhoff dat dan ook 'het proces frustreren' of 'de uitspraak van de rechter niet respecteren' of noemen we dat gewoon wat het is... in beroep gaan? Zodra iemand geen mogelijkheid meer heeft om verder te procederen en hun land van herkomst en Nederland bereiken een akkoord over de terugkeer dan zit een gezin binnen no-time op het vliegtuig. Anyway, laat die paar kinderen niet het slachtoffer worden van de trage procedures en complexe regelgeving in Nederland. Daar heeft Tim Hofman helemaal gelijk in. Belang van het kind dient altijd voorop te staan. En investeer vervolgens meer geld in de rechtspraak en maak de wet een stuk duidelijker dan hoeft het allemaal niet zo lang te duren. Want dat hele meewerkcriterium slaat natuurlijk helemaal nergens op en is er door de VVD ingefietst om de PvdA toch een kinderpardon te geven zonder dat er daadwerkelijk kinderen mogen blijven.

Ardbeg | 02-11-18 | 13:11 | 10

Dan wordt het een premie op onvermogen. Onvermogen van de Nederlandse Staat om de procedures op orde te hebben en om ze deugdelijk te handhaven.
Daarmee geef je immigranten geen rechten maar zadel je je eigen inwoners op met de gevolgen, dat is iets heel anders.
Daarbij aangetekend dat kinderen in mijn ogen gewone mensen zijn, gelijk hun ouders, die in staat zijn zich vlot aan te passen aan veranderde omstandigheden, lijkt mij dus geen reden om ze extra recht op verblijfpunten toe te kennen, au contraire.
Grappig is wel dat ik vanochtend hoorde dat ze de krappe arbeidsmarkt de schuld geven van het klaarblijkelijk medewerkers tekort bij de IND.
Heeft natuurlijk niets te maken met frustratie etc omdat je daar per definitie voorgelogen wordt en of gwschoffeerd door de bv politiek die je werk en conclusie, naar eer en geweten gedaan, zonder meer terzijde schuiven ten faveure van de publieke opinie. Ze zouden allemaal het werk moeten neerleggen, aan het niet toepassen en handhaven van de regeltjes gaat dit land ten onder, talloze situaties om deze mening te onderbouwen helaas.

bwanabanjo | 02-11-18 | 13:40

aardbei; Belang van het kind dient altijd voorop te staan.

is dat zo.. dan ook die jihadvrouwen met hun kinderen gaan halen?
In India sterven kinderen van de honger in Jemen is een humanitaire crisis met massale kindersterfte.
en zo kan ik nog even doorgaan..

fikkieblijf! | 02-11-18 | 14:25

"Dat is je recht, dat doen wij ook wanneer we het ergens niet mee eens zijn. Gebruik maken van de rechten en middelen die je hebt is heel wat anders dan het niet respecteren van een uitspraak van de rechter."

Dit is nou net precies waar het mis zit... dat recht om rechterlijke uitspreken of juridische hulp,zou alleen voorbehouden moeten zijn aan Nederlanders met een Nederlands verblijfsdocument. Die Tim is niet goed bij z'n hoofd om een kind van die leeftijd hier zo openlijk in te betrekken en hem zo te misbruiken. Laat de overheid daar maar eens op in grijpen.. misbruik van kinderen voor het gewin van volwassenen om deze te gebruiken als waren het zielige puppies op de markt van Antwerpen.

Welles! Nietes! | 02-11-18 | 15:42
▼ 7 antwoorden verborgen

Van mij mag iedere ondertekenaar van het kinderpardon een paar pardonkinderen in huis nemen en daar financieel garant voor staan. Geen probleem.

calamiteiltje | 02-11-18 | 13:10 | 2

Gewoon verplicht laten adopteren, de GS redactie incluis.

Zware Guy | 02-11-18 | 13:11

Of 'Ja' voor het kinderpardon maar met als voorwaarde dat alle advocaten van de mensensmokkelende asielmaffia alleen nog betaald krijgen volgens het 'no cure - no pay'-principe. Zodat ze geen volstrekt kansloze zaken meer aannemen.

Aristotalloss | 02-11-18 | 13:16

Van een zielig kind kun je nooit winnen. Wel een perifede streek van team Gutmensch. Hebben de BN'ers de kamers al uitgeruimd?

Zatkniss | 02-11-18 | 13:10 | 1

Dit dus. En die Tim dondert het geen ene zak maar zijn carriere is weer gemaakt met een mooi stukje emotelevee. En Daas Kijffhok leent zich daar ook nog eens voor, de slappe zak dat het is.

Graaisnaaiert | 02-11-18 | 13:32

Zandvoort: uithoek. Assen: top!

Verderkijkert | 02-11-18 | 13:06 | 1

Zandvoort: Mocro’s. Assen: Ambonezen.

Leffe Blonde | 02-11-18 | 17:54

Ja dus? Storm in een glas water.

E-Burke | 02-11-18 | 13:05

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl