Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Geert Wilders wint ook Tweede Termijn #APB

PVV-leider haalt hartverscheurend uit naar Vak Labbekak

Social

PVV-voorman Geert Wilders heeft ook de dagzege van de 2de termijn van de Algemene Politieke Beschouwingen op zijn naam geschreven. De leider van de grootste oppositiepartij liet zich niet intimideren door kamervoorzitter Arib (die als een schooljuf de stoute jongetjes toesprak aan het begin van de vergadering) en haalde andermaal verwoestend uit naar de prutsers in Vak K, die meer oog hebben om analfabete Eritreese omaatjes met 1 been met hun vooruitgereisde iPhone-koters te herenigen dan met de Nederlandse bejaarden die in hun pyjama's op straat liggen, omdat het geld voor de verzorgingshuizen voor de dividend-vrindjes van de VVD is gereserveerd. Waanzinnig gaaf, zo'n land...

Tsjonge jonge

Reaguursels

Inloggen

Alsof het een wedstrijdje is ga gewoon met elkaar in gesprek.

rob van helden796947 | 23-09-18 | 10:51

Ik heb drie maanden geleden mijn overleden moeder weggebracht. Heeft de laatste 1 1/2 jaar van haar leven in een verzorgingshuis doorgebracht. Toen het ruim 1 1/2 jaar geleden echt niet meer kon en zij tot twee keer toe uit haar trapliftje was geflikkerd omdat zij niet bij het voetsteuntje kon was er eindelijk, eindelijk een plekje voor haar in een verzorgingshuis. Zij kon echt NIKS meer, zelfs niet meer iets uit de koelkast pakken omdat je dan een hand van de rollator los moest laten en anders zou zij uit de rollator rollen. Verhalen van haar gehoord dat zij ruim een half uur compleet naakt in de badkamer zat omdat de persoon die was aangevangen om haar te wassen werd weggeroepen voor een spoed geval. De persoon die werd weggeroepen kan er niks aan doen maar het is de schaarste en het gebrek aan personeel wat zo schrijnend is. Ik ben blij voor haar dat zij drie maanden geleden is overleden. Zij had er trouwens zelf (super hulpbehoevend als zij was) geen zin meer in.

kippevlees | 22-09-18 | 19:54

Wilders heeft hier zo'n gelijk! Heb deze week mijn moeder weg moeten brengen.
Eén jaar in een verzorgingshuis gezeten, eenzaam en verlaten (ondanks mijn wekelijkse bezoekjes), maar toen zij in dat huis kwam was ze al zover weg. Thuis gestreden om te overleven maar was hopeloos, gelukkig kwam er een plekje vrij waar ze redelijk goed werd verzorgd maar een kwartier op de plee zitten onder de diarree zegt wel genoeg over het gebrek aan personeel, alle zusters waren zo lief maar liepen de benen uit hun reet, geen tijd voor een praatje want de buurvrouw wachtte om van de grond geplukt te worden.
Méér méér méér geld naar deze zorg!!! Please !! Iedereen wil oud worden maar niemand wil het zijn.

pino2 | 22-09-18 | 13:44

Veel sterkte met het verlies van uw moeder.

Lupuslupus | 22-09-18 | 17:25

Goed dat Wilders hier voor de zoveelste keer op wijst. Het zal niet helpen, alles gaat om reductie van kosten ... we geven het liever aan de aandeelhouders van multinationals, omdat anders het vestigingsklimaat bladiblah ...

Watching the Wheels | 22-09-18 | 13:02

Het stukje van GeenStijl is helder en zo denken de meesten van ons er ook over. Maar ze weten dit ook in vak K, ze hebben doelbewust die tehuizen gesloten. En dan kun je concluderen dat het ze geen zak kan schelen. Dus die zogenaamde barmhartigheid t.o.v. 'vluchtelingen' is natuurlijk ook bullshit. Als het een je niet raakt, gaat het andere je ook niet raken. En dan moet je je afvragen, waarom? Waarom zij wel en wij niet? Welk voordeel halen deze leden van de Tweede Kamer eruit door miljoenen analfabeten te importeren? Het is niet uit barmhartigheid. Dus wat zou het dan zijn.. hmmmm.... moeilijk moeilijk...

Datsun_Cherry | 22-09-18 | 11:17

Het gaat om deze bevolkingspiramide www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/bevolk... , de economie moet groeien en dat kan bijvoorbeeld door meer jonge mensen toe te laten (omdat we zelf te weinig kinderen krijgen om de economie te laten groeien). Daarnaast spelen overal waar oorlog is belangen rond olie en gas, dus de aandeelhouders van Shell voelen ook enige verantwoordelijkheid richting die vluchtelingen.

Watching the Wheels | 22-09-18 | 13:11

Let vooral op de lage aantallen geboorten de laatste jaren. Dat moeten ze aanvullen anders stopt op enig moment de economische groei.

Watching the Wheels | 22-09-18 | 13:12

Dat groeien van de economie gaat echt niet eindeloos door.

Lupuslupus | 22-09-18 | 17:30

Het probleem van Wilders is dat hij dit soort zaken afwisselt met idiote dingen.

Merlanni | 22-09-18 | 10:48

En dat doe jij ook, en ik ook, en iedereen, dat heet mens zijn.

Datsun_Cherry | 22-09-18 | 11:18

@Merlanni | 22-09-18 | 10:48
Mee eens, als Wilders alleen nog maar dit soort belangrijke dingen aan de kaak zou stellen, dan zou de PVV veel groter zijn.

Watching the Wheels | 22-09-18 | 13:06

Het is alsof Rutte (III) ons extra wil pesten....?
Ze hebben besloten om 2000 Syrische ''vluchtelingen'' die nu in Turkije verblijven binnenkort naar NL te halen.... terwijl het nota bene inmiddels veilig en rustig is in Syrië.
Voor de prijs waar we hier 2000 mensen helpen kunnen we daar 20.000 mensen helpen.

Hier behoeven deze mensen een ingerichte woning (terwijl er grote woningnood is) met extra aandacht, zorg, begeleiding en een langdurige bijstandsuitkering.
Deze mensen halen straks familie en kennissen naar Nederland, wij zouden precies hetzelfde doen.

Doet Rutte III dit om ons te pesten... of hebben ze niet méér verstand?
Als ik in de Kamer zou zitten, dan kreeg Rutte en de NPO dit niet 10 keer maar 100 keer te horen.
Het punt is wel dat je dan in NL niet meer veilig bent en met beveiliging over straat moet.... wat is er sinds Pim Fortuyn beter geworden?
Niets - alleen maar erger met nog meer uitgaven en meer spanningen.
Balkenende en Rutte hebben de boel een stuk erger gemaakt dan het in 2002 al was.
Wilders idem dito - hij heeft de zaak totaal verkeerd aangepakt... hij komt met verwijten richting allochtonen en migranten - terwijl de fout 100% bij Den Haag ligt.
De migranten doen... wat wij ook zouden doen en dat is naar NL komen.
Waarom niet naar Polen en Hongarije, ook niet meer naar Zweden en Denemarken?
Juist ja - dat komt door Den Haag en onze volksvertegenwoordigers, die weigeren hun ogen open te doen.

sociaal_econoom | 22-09-18 | 10:05

Oh geef Wilders maar de schuld.
Hij heeft ze niet hierheen gehaald. Als hij aan de macht was zaten de grenzen dicht. Hij verwijt ze zodra ze hier zijn zich niet aan te passen en dat is heel wat anders.
En ze maken misbruik van onze rechten. Van ons asielbeleid.
Zou ik het ook doen. Ja. Maar als ik wordt verwten hier te zijn terwijl

klinkklaar | 22-09-18 | 11:05

Wat en hoe had Wilders e.e.a. moeten oplossen volgens u. Wat en hoe?

CalamityJane | 22-09-18 | 20:09

Uiteindelijk heeft Wilders in die 12 jaar niets bereikt.
Integendeel - er zijn nog nooit zoveel moslimmigranten in NL komen wonen als in de afgelopen 12 jaar.
Balkenende en Rutte hebben schijt aan Wilders, hoe harder Wilders roept - hoe meer moslimmigranten ze naar hier halen.
Ondanks (misschien wel door) de aanwezigheid van Geert worden migranten uit moslimlanden onder de noemer van ''vluchteling'' in de watten gelegd... waarbij ze gratis opvang en verblijf krijgen in een AZC, daarna gratis een ingerichte woning met extra zorg, aandacht en een langdurige bijstandsuitkering.
Plus het recht om naaste familieleden naar NL te halen, die dan ook al deze gratis voorzieningen krijgen.

Terwijl Polen, Hongarije en Oost-Europa (moslim)migranten geen opvang en huisvesting verlenen; Zweden en Denemarken inmiddels strenger zijn geworden waarbij ze een limiet en een stop hebben ingesteld.... gaat Rutte ondanks de aanwezigheid van Wilders gewoon door.
Ze hebben lak aan Wilders en zijn kiezers... samen met de NPO doen ze net alsof er niets aan de hand is en of het ons allemaal niets kost.
De werkelijkheid is totaal anders.

sociaal_econoom | 22-09-18 | 09:14

Oh, en als demagoog ben je ook een dikke faal dus neem nog maar een schultenbrau, doe je nog eens wat nuttigs.

WayneGretzky*99* | 22-09-18 | 10:11

Domkop kijk maar eens naar Duitsland wat daar nu gebeurd als Wilders er niet was kregen we er nog veel meer maar het duurd nog even voor de rest van Nederland bij bewustzijn gaat komen

likdoorn | 22-09-18 | 11:31

Wilders is een kanalisator. Het is nooit de bedoeling geweest dat hij werkelijke invloed gaat uitoefenen. Dat houdt hij zelf tegen door op het verkeerde moment iets totaal ongepast te zeggen/ doen. Dat is geen gebrek aan ervaring of kunde, dat is doelbewust.

Onno Barendsen9337 | 22-09-18 | 13:10
▼ 3 antwoorden verborgen

Wilders is in ieder geval een van de weinigen, die duidelijke taal spreekt, i.p.v. de zalvende woordenstroom van velen. De kamervoorzitter mag dan pleiten om aardig te zijn, maar zelf is ze nu nu en dan onverstaanbaar door haar accent. Geef mij maar meer sprekers als Wilders. Aan een leuk debat heb ik niks; het gaat om te snappen waar men naar toe wil.

hansem | 22-09-18 | 08:26

Afschaffing dividendbelasting kan wel en als ouderpaar samen naar verzorgingshuis kan dat niet? Wat vinden Unilever en Shell daarvan? Of aandeelhouders? Of wijzen die dan weer gemakshalve naar de politiek voor antwoord of gaan ze niet in op "individuele kwesties"?

Jan, Leiden | 22-09-18 | 02:34

Dit land is doodziek. Geleid door incompetente van zichzelf vindende geweldig bestuurders met narcistische trekken. Zij kijken met een dedain neer op het volk. Zij wentelen zich in weelde en rijkdom. Het jaar 1359 AD, Adel vernederd de burgerbevolking. Houdt slaven aan en diegenen die vrij zijn, hangen aan een leiband van de welgestelden. Wat is er veranderd dus toen en nu. Nagenoeg niets.

De Evangelist | 22-09-18 | 01:34

Een ton per jaar, rijkdom?

Erikjan79 | 22-09-18 | 07:59

Zeker weer alle nevenfuncties, declaraties en de rest weer gemist erikje? En ja, een dikke ton per jaar ex de rest is gewoon rijkdom achterlijke.

WayneGretzky*99* | 22-09-18 | 10:08

Ik mis een debat over de Japanse oplossing voor moslimproblematiek.

Reaganmania | 21-09-18 | 23:28

LOL, yep die is er niet. Gek he dat alleen nedrerland zo’n enorme aantrekkingskracht heef en bijvoorbeeld Japan of Hongarije niet. Komt omdat Nederland met z’n kont open ligt om snoeihard wereldwijd verkracht te worden .

Datgingniegoed | 22-09-18 | 00:19

Japan neemt geen vluchtelingen op.. .. ja 19 ofzo in heel 2017...Reden is dat ze behoorlijk in hun broek doen vanwege een mogelijke Noord Koreaanse influx als ze dat wel gaan doen. Arbeidsmigranten uit Zuid Korea en China komen er wel in, zij het veel te weini beginnen ze nu door te krijgen. Japan is een van de eerste landen waar het tekort aan laaggeschoold personeel echt serieuze problemen aan het opleveren is. Vergrijzing + een te lage aanwas eigen bevolking. Combineer dat met dat China en Zuid Korea steeds zelf ook meer aan high tech ontwikkeling gaan doen waardoor de rol van Japan als kennisland afneemt tov de omgeving. En tenslotte neemt China de rol van Japan over als land dat buiten eigen grenzen produceert.. die kunnen dat nog goedkoper. Het enige wat Japan zeker wel heeft is een enorme berg spaargeld...

Epistulae_Morales | 22-09-18 | 03:06

Ze durven daar gewoon expliciet te benoemen dat ze de islam een gevaar voor de nationale veiligheid vinden, net als dat de Chinezen ook optreden in hun westelijke regio's en de Birmezen geen andere mogelijkheid zijn de aggresieve Rohinya te bestrijden.

Reaganmania | 22-09-18 | 08:53

Ik snap niet waarom alles opblaast vanwege een anekdote.

paarsislelijk | 21-09-18 | 23:01

Weet je wel wat een anekdote is?

Deviant | 22-09-18 | 00:10

@Deviant,
Nee, verklaar je nader

Datgingniegoed | 22-09-18 | 00:23

Matige onderbouwing van een hypothese.

paarsislelijk | 22-09-18 | 15:40
▼ 1 antwoord verborgen

Volks vertegenwoordiger? Minister president? Marionette van het “groter” goed.

Datgingniegoed | 21-09-18 | 22:58

Min. President dhr. Rutte voert simpelweg de EU agenda uit, deze agenda bevat collectieve afspraken en de te lopen koers. De coalitie heeft vooraf getekend diezelfde koers te lopen en elkaar niet te laten vallen. Ter wisselgeld worden er wat goody-bags over en weer weggegeven.

Mensen, partijen en Oppositie welke deze koers NIET wensen te lopen, zijn zogenaamde vijanden van dit collectief (populisten, communisten e.d.) en worden listig gepareerd, geïsoleerd, voor gek verklaard en desnoods verketterd via de MSM. Het is een doorzichtig machtsspel voor wie het ziet.

Nb. dhr. Rutte is dus niet de werkelijke eind-baas.

Veluwse-Eikel | 21-09-18 | 22:53

als eekhoorn ben je een van de overgebleven goeie eikels uit de veluwen, pas jij maar op voor de winter

Datgingniegoed | 21-09-18 | 23:59

Verklaar je nader...

Veluwse-Eikel | 22-09-18 | 02:48

Allemaal onderdeel van het Kalergi plan.

Tupsah | 22-09-18 | 10:41

ik werk zelf al lang in de zorg, zie het al jaren achteruitgaan, managers en"plannetjesmakers"verkloten de sector, ook moeten de artsen weer de dienst gaan uitmaken ipv. de verzekeringsmaatschappijen, zorg weer in overheidshanden, zorgwerkers allemaal ambtenaar maken, en de marktwerking uit de zorg!!

de broeder | 21-09-18 | 22:45

Denk je dat het in het onderwijs, justitie, politie, gemeenten, de cultuursector, waterschappen etc etc etc wel goed gaat?
Zelfde symptomen, zelfde problemen en de oorzaak is best logisch... we leven op te grote voet.

Epistulae_Morales | 22-09-18 | 02:47

Die twitterlijn van Elise. Uitspraken van Pechtold tussen aanhalingstekens en daarna "-Pechtold" er achter, alsof het hier een groot denker betreft. Terwijl de meest smeuïge uispraken er weer niet op staan.
"Op je knieën hoer!" -Pechtold.
"Hoezo condoom!" -Pechtold.
"Die blauwe pillen!!!" -Pechtold
"Buig voor je meester!" -Pechtold

spanarchist | 21-09-18 | 22:35

Rutte,de sloper van ons vaderland.

Bataaf | 21-09-18 | 22:30

Mark Rutte loopt over straat in Amsterdam wanneer hij een straatrover tegenkomt. De man bedreigt hem met een mes en zegt: "Geef mij al je geld". Mark zegt: "Meneer, weet U wel wie ik ben? Ik ben Mark Rutte de Minister-President." De man denkt na en zegt dan: "In dat geval Meneer Rutte, geef mij mijn geld terug!"

Short | 21-09-18 | 22:24

De regeringspartijen (Rutte III) kunnen gewoon doorgaan met hun huidig onbetaalbaar migratiesysteem.
Dit komt omdat bij de NPO niet het echte en eerlijke verhaal wordt verteld... er wordt gesproken over vluchtelingen en oorlogsslachtoffers.
Bij de NPO wordt nooit gesproken over het kostenplaatje en dat het huidig overheidsbeleid steeds meer ergernis en maatschappelijke spanningen oproept.

Mensen zien heel goed dat migranten onder de noemer van vluchteling door de Nederlandse overheid en gemeenten in de watten worden gelegd en als kasplantjes worden behandeld - terwijl ouderen en hulpbehoevenden een stuk minder zorg en minder aandacht krijgen.
Ieder nadenkend kind ziet dat het over een paar jaar (bij een recessie) uit de hand loopt... de toestroom van migranten uit Afrika en moslimlanden blijft hoog en het kostenplaatje wordt onbetaalbaar.

Waarom geen opvang en zorg in eigen regio - dit is een stuk goedkoper, daar kunnen wij veel meer mensen helpen en het is ook beter voor hun toekomst?
Wat heb je eraan deze mensen hier... langdurig of levenslang een bijstandsuitkering te geven, waarbij ze familie en kennissen naar NL halen - dit is niet goed voor hun gevoel van eigenwaarde en onbetaalbaar.

Over een paar jaar krijg je de situatie dat steeds meer Nederlanders met hun gezin dit land gaan ontvluchten... dan is het over en sluiten.

Kan me niet voorstellen, dat Rutte dit niet ziet aankomen?
Als Rutte III haar asielbeleid niet wijzigt dan is het over drie jaar einde verhaal.

sociaal_econoom | 21-09-18 | 22:19

Volgens mij is het geen beleid maar pure labbekakkerigheid. Ze hebben geen idee hoe ze immigratie aan banden moeten leggen. Het onderwerp wordt vermeden als de pest, je zou Wilders eens in de kaart spelen. Verdragen uit Europa zijn door rechters zo ruim uitgelegd, dat alles en iedereen zielig is en mag blijven. En als er eens iemand niet mag blijven, hebben ze geen idee hoe ze die dan naar zijn eigen land moeten krijgen. Dus gaat ie net zolang in een kraakpand zitten tot ie alsnog een verblijfsvergunning krijgt. Labbekakkeren zijn het, amateurs. Ze hebben geen idee, niets, nul, nada. Dus doen ze maar niks en zitten we over 10 jaar met 20 miljoen “”Nederlanders””. Met dank aan het vliegen-afvang kabinet Rutte 3 ondersteunt door het Doema-ja-knik parlement. Want als je vervelende vragen stelt aan onze minister, stellen wij vervelende vragen aan jullie minister. Hallooooo is er daar dan helemaal niemand die het landsbelang boven het partijbelang stelt??

medusa324 | 21-09-18 | 22:35

Klopt helaas en daar is niets sociaal aan. Onze eigen ouderen laat men kreperen.

benjeallanggek | 21-09-18 | 22:37

medusa324 | 21-09-18 | 22:35

"Ze hebben geen idee hoe ze immigratie aan banden moeten leggen."
Pertinente onzin. Iedereen die wel eens met een half oog naar het illegale immigratie-dossier heeft gekeken weet oplossingen te bedenken. Het ontbreekt ze óf aan politieke wil óf ze lichten ons op.

iB€€R | 22-09-18 | 01:31

Wat er in Nederland qua zorg voor ouderen speelt, is werkelijk schandalig. En het wordt nog erger, want vergrijzing plus tekort aan verzorgenden.
Dat met name de VVD dan jarenlang bezuinigt op de zorg en in 5 jaar 400.000 niet westerse immigranten binnenlaat, is dan ook ziek te noemen.

benjeallanggek | 21-09-18 | 22:12

Volgens Het Parool was Asscher de beste debater.

Kuifje-in-Afrika | 21-09-18 | 21:58

Ja, en wat heeft hij daar dan inhoudelijk precies mee bereikt? Of gaat het daar niet om in onze elkaar-vliegen-afvangen-schijndemocratie?

duh! | 21-09-18 | 22:07

eigenlijk is baudet best wel leuk. Godskolere wat een lul he.

beau van rtl | 21-09-18 | 21:57

Gaap.... We zijn niet in de jaren 60, Duh.

Kuifje-in-Afrika | 21-09-18 | 22:35

@duh! | 21-09-18 | 22:08

Als democratische vernieuwing z'n speerpunt is dan had hij zich wel heel slecht voorbereidt op kritische opmerkingen

paarsislelijk | 21-09-18 | 23:06

Hey Bea en Kuifje,
Lekker in je eigen stront blijfen roeren en Zeker geen scheetjes laten hoor, viespeuk. Krop t maar allemaal lekker op.

Datgingniegoed | 21-09-18 | 23:07
▼ 9 antwoorden verborgen

Het komt er eigenlijk op neer dat Rutte een vetvlek is die volgend jaar het medisch geheim van het patiëntendossier zodat zorgverzekeraars daar in kunnen kijken. Onder het mom van: Dit omdat zorgverzekeraars dan graag naar Nederland komen voor meer banen en omdat de premie dan een tientje per maand omlaag gaat.

Ware reden is dat een baantje in Brussel dan is mislukt en een zorgverzekeraar betaalt ook goed. En daar gaat het deze lachende leugenaar om, zijn mogelijk volgende baan.

Voor sommigen dan..

RenHoek | 21-09-18 | 21:55

@RenHoek | 21-09-18 | 21:55
"Het komt er eigenlijk op neer dat Rutte een vetvlek is die volgend jaar het medisch geheim van het patiëntendossier zodat zorgverzekeraars daar in kunnen kijken."
Slaat helemaal nergens op dit, plemp dan niet mafketel.

Berbaar | 21-09-18 | 22:09

Als je er weer eens niks van snapt, zou ik niet reaguren.

RenHoek | 21-09-18 | 22:11

Ghe. Vak Labbekak. Schitterend.

LibertasSimplex | 21-09-18 | 21:54

Ik snap het ook niet helemaal meer.
Op het moment dat een migrant hier, al dan niet op een eerlijke manier, een "status" krijgt, worden kosten noch moeite gespaard om deze gelukszoeker met zijn familie te herenigen. Ze worden allemaal hier naar toe gehaald, want zielig, krijgen een uitkering en gaan nooit ook maar iets bijdragen aan onze welvaart, ze komen de pot verteren en de linksche gutmensch zag dat et goed was.
Maar mensen die hier geboren zijn, de oorlog hebben meegemaakt en met hard werken het land weer hebben opgebouwd en altijd hebben bijgedragen aan ons zorgstelsel, worden als ze oud zijn en niet meer kunnen bijdragen aan onze welvaart als oud vuil behandeld en in de laatste dagen van hun leven gewoon uit elkaar getrokken en iedereen vind het nog normaal ook.

tsjajaja | 21-09-18 | 21:48

Dat kunnen we toch ook gewoon oplossen met een belastingverhoging? Als we werkelijk allemaal zo begaan zijn met het lot van die generatie dan trekken we toch gewoon de beurs?

Epistulae_Morales | 22-09-18 | 02:53

@ Epistus Morales

Fout ! Dat maken we gewoon de normale en logische keuze.
Nooit wat bijgedragen aan onze maatschappij ? jammer, maar dan heb je ook nergens recht op.
Wel bijgedragen aan onze maatschappij ? Dan heb je recht op alles wat we te bieden hebben.
Dat is acceptabel voor iedereen en zelfs de gelukszoekers snappen het, maar hun redenatie is vrij simpel (en logisch): wanneer je het geld gratis weggeeft moet je niet vreemd staan te kijken dat men het op komt halen.'.
Daar moeten we gewoon mee ophouden.

mambo43 | 22-09-18 | 07:43

Geen hoogdravend debat. Toch nog 37 moties, het mag wat kosten. Sterk optreden van Asscher, die zich steeds meer als oppositieleider manifesteert. Klaver deed het ook niet slecht, maar Marijnissen lijkt nog niet klaar voor het grote werk. Wilders weer ijzersterk. Hij doet zijn Kamerwerk consequent. Arrogant gedrag van Baudet. Meneer strijkt wel circa 115.000 Euro per jaar aan belastinggeld op, maar vind het niet nodig mee te debatteren. Blijf dan buiten het parlement en bouw je partij zonder deze royale inkomstenbron op. Eens kijken of hij dan nog zo enthousiast is. Zeker, met een regeerakkoord is misschien geen sprake meer van een controlerende functie zonder last, maar nogmaals Wilders neemt zijn verantwoording wel.

Mannes | 21-09-18 | 21:42

Behoorlijke analyse.
Asscher en zeker ook Klaver waren behoorlijk sterk.
Verbinding zoeken om toch nog wat van hum punten te scoren maar ook scherp kritisch.
Gekke Greet was zeker beter dan die rants van eergisteren, prima.
Peggie past op de winkel, net als Buma.
Baudet was lachwekkend maar die bal krijgt hij wel terug gekaatst als het er toe doet.

Berbaar | 21-09-18 | 22:03

@duh! | 21-09-18 | 21:59
Welke 4/5 van de kamer dan? Is er al gestemd?
Welke 80% van de bevolking, is er gestemd dan?
Beweringen zonder enig bewijs duh, gel*l van een dronken aardbei.

Berbaar | 21-09-18 | 22:06

Ok jongeman. In de Kaner steunt eigenlijk alleen de VVD dit punt (D-woord heb ik het over natuurlijk). Dus dat zijn ruim 30 zetels. De rest van de coalitie is gechanteerd. Peilingen en wat je als burger die zn oor breed te luister legt in de samenleving opvangt laten zien dat een overgrote meerderheid tegen het afschaffen is (en dan wil ik er vanaf zijn of dit 75, 80 of 85% is). Dit punt alleen al laat zien dat onze democratie volstrekt niet werkt! Vergeet niet dat we het hier niet over een schijntje hebben, maar over 2,5 MILJARD gemeenschapsgeld!

duh! | 21-09-18 | 22:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Aan de ene kant gooien ze 3 miljard dividend het raam uit om aan de andere kant 500 miljoen willen bezuinigen op de ouderen. Manman wat een beleid!

F1802 | 21-09-18 | 21:41

Kijk eens hoeveel er naar de zorg gaat. Dat zijn pas echt grote bedragen.

Kuifje-in-Afrika | 21-09-18 | 22:02

Het verhaal van Eritrea is bij de COA en Den Haag bekend... de kans van slagen is nagenoeg 100%.
Jonge jongens uit Eritrea worden door smokkelorganisaties naar NL gebracht en netjes bij een AZC afgezet.
In Eritrea moet iedereen in militaire dienst (algehele dienstplicht) - deze jongens zijn dienstweigeraars en gaan op die leeftijd naar Nederland.
Ze zeggen dat ze niet terug kunnen, dit verhaal is correct want op dienstweigeren staat gevangenisstraf - ze krijgen allemaal asiel... met recht op woonruimte, zorg plus een bijstandsuitkering.
Vervolgens mogen ze hun vader, moeder, broers, zussen en soms ook opa en oma naar NL halen.
De mensen in Eritrea weten dat dit in NL mogelijk is... dus men gaat naar Nederland - laten we eerlijk zijn, wij zouden precies hetzelfde doen in de wetenschap dat je hier gratis een ingerichte woning krijgt, met extra zorg, extra aandacht plus een langdurige bijstandsuitkering.
Wie wil dat niet in deze wereld... echter de aantallen worden alsmaar groter en kostenplaatje wordt onbetaalbaar.

De vraag is - hoe lang wil Den Haag doorgaan met dit verhaal?
Deze vragen moet je in de Kamer aan de heer Rutte stellen - dit zijn concrete vragen waarop hij een concreet antwoord moet geven.
Pim Fortuyn zou dit doen.... Wilders en Baudet roepen iets, maar komen niet met concrete vragen en uiteindelijk verandert er niets.

sociaal_econoom | 21-09-18 | 21:40

Pim Fortuyn zou dit inderdaad doen, hij heeft dat dan ook met kogelkoppen moeten bekopen. Rutte… nee joh die wuift dat gewoon weg, of mompelt iets van doe normaal. 85% van kiezend NL heeft dit mogelijk gemaakt!

H.Teeuwen | 21-09-18 | 21:59

Het is niet alleen de fout van Rutte... 90% van de Kamerleden willen de feiten en het onbetaalbaar kostenplaatje niet toegeven.

sociaal_econoom | 21-09-18 | 22:14

Daarom is Pim overhoop geschoten. Begon teveel in de weg te lopen.

Shareholder II | 22-09-18 | 01:51

Als het over Baudet gaat zie je die bekrompen Nederlandse spruitjesmentaliteit bij sommigen toch mooi weer terug. Hé, een kop boven het maaiveld, die moeten we bekritiseren want we zijn zo ontzettend tevreden met de huidige, volledig inwisselbare partijen. En daarna maar weer klagen dat er nooit iets verandert.

spanarchist | 21-09-18 | 21:25

2 zetels in de TK. Ik moet het nog zien. Tijdens debatten blaast iedereen hem omver.

Kuifje-in-Afrika | 21-09-18 | 22:08

Dat lijkt maar zo voor de bevooroordeelde luisteraar vanuit hetbpartijkartel. Maar de tijd dat snedigheid en debatjes winnen op punten belangrijk was is binnenkort voorbij. Wen er maar vast aan.

duh! | 21-09-18 | 22:22

Kuifje-in-Afrika | 21-09-18 | 22:08 |
Ach, de VVD zit vol met oplichters en leugenaars en toch is het nog steeds de grootste partij in de peiling. Raar volk die kiezers.

Wasbakplasser | 21-09-18 | 22:30
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik heb heel veel spijt dat ik ooit voor Rutte I heb gestemd.

Wasbakplasser | 21-09-18 | 21:20

Ik niet.

Kuifje-in-Afrika | 21-09-18 | 21:56

Voor straf mag je tot je 70ste doorwerken.

Gulliver | 21-09-18 | 21:57

Jaar in jaar uit wordt Geert uitgeroepen tot beste debater.
Uiteindelijk schieten we dr geen klote mee op.

Ruimedenker | 21-09-18 | 21:20

F1802. Heel goed gezien, maar dat gaat nooit gebeuren want bea wil perse dat de vvd de grootste blijft of als het allemaal te veel begint op te vallen kan het cda ook. Net zo verrot die gristelijke gulpengluurders. Mooi he zo'n democratie.

beau van rtl | 21-09-18 | 21:49

Beau, hou eens een beetje je gemak. Wij van de VVD hebben niks met Bea.

Kuifje-in-Afrika | 21-09-18 | 22:09

Geert is het probleem... niemand wil Geert gelijk geven - dus blijft de regering en de Tweede Kamer doorgaan met hun maf en onbetaalbaar migratiesysteem.
Waarbij mensen uit Afrika en moslimlanden onder de noemer van ''vluchteling'' hier in de watten worden gelegd... met gratis een ingerichte woning, extra zorg en een levenslange bijstandsuitkering.

sociaal_econoom | 21-09-18 | 22:27
▼ 1 antwoord verborgen

Het beleid is mij al tijden overduidelijk. Na uw pensioen bent u voor de overheid niets meer waard want u gaat alleen maar geld kosten. Aangezien er een grote hoeveelheid ouderen zijn ,ivm de baby boom na WOII, is er een grote behoefde in de ouderen zorg.
Hier hoef je niet voor gestudeerd te hebben om dit probleem aan te zien komen.
Kabinet RIP-off III heeft hier dan ook op een uiterst wrange en inhumane manier op ingespeeld. U was een verdien model tot aan uw pensioen maar daarna gaat u geld kosten en daar aan heeft kabinet RIP-off III een bloed hekel!
He bah!... nu wordt u nog ziekelijk ook , Nou dan zorgen wij voor de minimale zorg zodat uw ‘voltooide leven ‘wat sneller gaat. Aha! u bent al 75 jaar gelukkig getrouwd ? nou dan zorgen wij voor een overheids geregelde verplichte scheiding als extra duwtje in de rug... het graf in.
Meneer Bent u al bijna dood?.. geeft u ff een seintje als magere hein naast u staat want dan trekken we nog ff een paar bruikbare onderdelen uit u lichaam.... en oja bedankt he.

Welkom-Welkom nieuwe medelanders ( lees fresh meat)

Datgingniegoed | 21-09-18 | 21:17

Kabinet RIP-off III zal zich dan ook moeten verantwoorden op Neurenberg 2.0!

H.Teeuwen | 21-09-18 | 21:41

Verschrikkelijk dat er zo op de bejaardenzorg wordt bezuinigd. Ik stel voor dat we niet meer mee doen aan oorlogje voeren tegen het midden oosten. Dat scheelt geld ten koste van bejaarden en dat scheelt vluchtelingen die hier terecht hun verhaal en geld komen terughalen.

Balgesjaakt | 21-09-18 | 21:16

Mijn vader (87) zorgt 24/7 voor mijn zo goed als volledig invalide moeder (86), met ondersteuning van ondergetekende. Vroeger zouden mensen in een dergelijke situatie samen ergens zijn opgevangen, maar zulke faciliteiten bestaan niet meer. Daarom modderen we al 13 jaar op deze wijze met z'n allen aan. Het alternatief - na 64 jaar samen uit elkaar - is geen alternatief. Soms denk ik dat ik mijn ouders beter in een bootje kan zetten om ze als vluchtelingen terug te roeien naar de kust. Misschien komt er dan wel passende opvang.

MickeyGouda | 21-09-18 | 21:11

@ beter-laat-dan-nooit | 21-09-18 | 21:22
Dan moet je nog maar hopen dat de D66-rechter je geen taakstraf geeft.

BLR | 21-09-18 | 21:42

@MickeyGouda,
Ja het is een bloody shame hoe hier met die ouwe taaien wordt omgegaan. Dit zijn de mensen waar wij grotendeels onze welvaart aan te danken hebben.
Mischien moeten we het hele probleem op een Aziatische manier oplossen?
Gemengde woon communes bouwen waar jong en oud bij elkaar leven.
Gezinnen met kinderen , veel al twee verdieners, brengen hun kinderen naar de buren. De buren zijn een ‘welwillend’ quick echtpaar die tegen betaling van de overheid als zorg dienen voor kinder en hulp behoefende oudere opvang. Dit ook met hulp van de inwonende studenten die een betaalbare woning kunnen krijgen door in de vrijetijd mee te helpen in deze “micro cultuur”. Hierdoor leren we elkaars normen en waarden en respect.
Mickey, Ik ben bang dat we het heft in onze eigen handen moeten nemen want deze regering is er allang niet meer voor jou en mij.

Datgingniegoed | 21-09-18 | 21:49

Datgingniegoed | 21-09-18 | 21:49

Het mengen van de leeftijdscategorieën is één van mijn stokpaardjes. Laat ouwe vrouwtjes bijvoorbeeld lekker knutselen met kleuters en laat ze lekker voorlezen. De kinderen, op hun beurt, vinden het dan misschien later vanzelfsprekend om iets voor ouderen te doen, in plaats van er met een grote boog omheen te lopen. Van de overheid hoeven we inderdaad niet veel te verwachten, vrees ik. De bal ligt bij onszelf.

MickeyGouda | 21-09-18 | 22:14
▼ 4 antwoorden verborgen

Migranten afkomstig uit moslimlanden worden onder de noemer van ''vluchteling en oorlogsslachtoffer'' hier in de watten gelegd en als kasplantjes behandeld.
Voor hen is onbeperkt geld beschikbaar, ze krijgen hier bij voorrang een ingerichte woning met extra zorg, extra aandacht en een langdurige bijstandsuitkering.
Ze mogen op onze kosten hun naaste familieleden naar NL halen, die dan ook al deze gratis voorzieningen krijgen.

Let wel - dit is geen verwijt naar deze mensen, wij zouden ook naar NL komen in de wetenschap dat de Nederlandse overheid en gemeenten klaar staat met al deze voorzieningen.
Opvang en hulp in de eigen regio is beter en een stuk goedkoper - voor de prijs waarvoor wij hier 100 mensen helpen kunnen we daar 1000 mensen helpen.

Den Haag denkt dat ze sociaal is - maar het huidig migratiesysteem wordt onbetaalbaar en wekt steeds meer irritatie en ergernis bij het Nederlandse volk.
Men ziet goed dat migranten hier in de watten worden gelegd - terwijl ouderen en hulpbehoevenden een stuk minder aandacht en minder zorg krijgen.
Hoe is Nederland over 5 jaar....?

sociaal_econoom | 21-09-18 | 21:07

Migranten uit Moslimlanden hebben we veelal zelf veroorzaakt, dus dat we geld kwijt zijn om ze hier met ons gedachtengoed te kunnen hersenspoelen is logisch. Je moet een probleem bij de wortels aanpakken, wat betekent dat je geen oorlog moet voeren in de thuislanden van die vluchtmoslims. Reken maar dat die mensen ook liever thuis waren gebleven.

Balgesjaakt | 21-09-18 | 21:18

Bal,
De illegalen komen tegenwoordig vooral uit Afrikaanse landen. Wij voeren daar geen oorlog. De echte oorlog van 'het westen' was in Irak. Maar we hadden nauwelijks Irakese vluchtelingen. Die kwamen toen de islam zijn slachtpartijen begon.

marjen | 21-09-18 | 21:32

@Ardbeg | 21-09-18 | 21:12
Je kletst zelf uit je nek.
Als je geen 'echte' vluchteling bent kun je hier ook asiel aanvragen, dat wordt dan inderdaad meestal afgewezen. Maar geen nood: uitgezet word je niet en een Groen-Links meisje dat met je wil hokken is zo gevonden. Resultaat: uiteindelijk, toch een verblijfsvergunning. Zeker als je een baby bij haar weet te maken.
Mocht je uit een oorlogsland komen dan zit je direct gebeiteld.
Al die gasten passeren een -tig aantal veilige landen alwaar ze óók asiel aan hadden kunnen vragen Maar dat doen ze niet. Hun leitmotiv is namelijk ook geen zoeken naar veiligheid maar is puur financieel.
Steek je kop eens uit het zand.

druipsmurf | 21-09-18 | 21:45
▼ 1 antwoord verborgen

Terwijl de halve wereld kennelijk recht heeft op gezinshereniging. Worden onze ouderen uit elkaar gerukt omdat onze maatschappij kennelijk niet bij machte is dit te organiseren!

LostSandWich | 21-09-18 | 21:07

Hey Thierry stemmers. Zijn jullie niet piswoest op jullie volksvertegenwoordiger? Wij hebben jullie politieke opvattingen de hele week niet gehoord. De boze rechtse anti-EU en anti-immigratie burger lijkt opnieuw niet gehoord in Den Haag. En deze keer is het niet de schuld van ‘de elite’ maar van jullie mannetje in Den Haag. Zo druk als jullie aan het debatteren zijn op Twitter zo stil zijn jullie in het parlement. Zijn jullie niet teleurgesteld in Thierry? Zouden jullie niet liever een echte volksvertegenwoordiger willen die wel namens jullie het woord voelt ipv taxpoet zit te tellen?

Ardbeg | 21-09-18 | 21:05

Heb je wel eens een boekje van hem gelezen @sukkel. En iid. alleen al deze week heeft FvD er al ruim 900 leden bij gekregen. Dus mijnheer B. is best wel lekker bezig met zijn kiezers en volgt de poppenkast op de achtergrond.

beter-laat-dan-nooit | 21-09-18 | 21:29

Ben jij zo dom om te denken dat 1 volksvertegenwoordiger namens mij het woord kan voeren ? Dat zou wat zijn; 17 miljoen mensen die je allemaal in 150 verschillende hokjes kwijt kunt.
Of nee, stemmen zonder last zegt jou natuurlijk niets.

Promedio | 21-09-18 | 22:29

Het is ver benenden mijn waardigheid een inhoudelijk antwoord op Ardberg te formuleren. En @mooivanrtl 21:22: dat heefft hij keurig toegelicht.

BlowingBubbles | 21-09-18 | 23:19
▼ 5 antwoorden verborgen

Een obligaat jankverhaal over een individueel geval - hoe erg ook - is een ongelofelijk zwaktebod van een oppositielid. De SP was/is daar ook al zo goed in. Nee, Wilders is af.

Muxje | 21-09-18 | 21:05

Het verhaal over de taxichauffeur van Rutte niet meegekregen? Of dat verhaal vn Kuzu over die mevrouw die haar pensioen minder zag worden?
Ze doen het allemaal, alleen bij Wilders is het geen verzonnen verhaal.

spanarchist | 21-09-18 | 21:08

Mijn oma woont nog in een bejaardentehuis. Nieuwe bejaarden mogen daar niet meer wonen, wel asielzoekers en tienermoeders. Bedankt Rutte!

Wasbakplasser | 21-09-18 | 21:29

Muxje | 21-09-18 | 21:05
En jij weet niet eens wat obligaat betekent of gebruikt het maar om mooi te klinken.

Eric Newby | 21-09-18 | 22:36

Net te laat om Baudet te hebben kunnen zien.
Alhoewel hij gelijk heeft dat dit een theater is waarbij de uitslag al vast staat, maakt hij toch een vergissing om niet mee te debatteren. Zijn tegenstanders zullen dit zeer zeker tegen hem gebruiken om hem op dezelfde manier te framen zoals ze met Verdonk deden, en de publieke omroep zal hun daar zeker bij helpen. Al was het alleen maar omdat alle grote partijen, D66 voorop, hebben gepleit voor meer geld voor de PO.

spanarchist | 21-09-18 | 21:02

Je hebt het over zijn tegenstanders maar degenen die boos moeten zijn dat zijn natuurlijk zijn stemmers die voor niks op hem gestemd hebben.

Ardbeg | 21-09-18 | 21:09

Zag net in dat theater dat stand-up comedian Dijkhof ook weer een optreden weggaf.

Titje | 21-09-18 | 21:11

Zie hier het bewijs. Al had hij continue aan de interruptie-microfoon gehangen, het had geen ene moer uitgemaakt. Alleen nu geeft hij de brave coalitie-fanboys wel een mogelijkheid om hem te bekritiseren.

spanarchist | 21-09-18 | 21:14

Dit gaat over de werkelijkheid. Maar die vindt Rutte niet interessant.
Idee: volgende keer het verhaal van een oude demente taxichauffeur uit de stad van Ahmed A. opvoeren.

Poesmobiel | 21-09-18 | 21:02

Ik heb maar een heel erg eenvoudige vraag:
Hoe moeilijk is het G*dverdomme @#^%$##@ om een tehuis te creëren waar man en vrouw SAMEN hun laatste dagen kunnen slijten. Desnoods een afgesloten afdeling voor de dementerende en een good old fashion bejaardentehuis onder 1 dak. Hoe moeilijk kan het zijn!!???? Boos ben ik. Boos. Onnodig leed veroorzaakt door een harteloze kl**tzak minister president. Een minister president onwaardig. Als oorwurm zou hij beter tot zijn recht komen. Harteloos onmens.

Rheia | 21-09-18 | 21:00

@Rheia | 21-09-18 | 21:05
Dividendbelasting niet kunnen sgrijvuh maar er wel een mening over hebben.
Humor om te lachen.

Berbaar | 21-09-18 | 21:25

@Balgesjaakt
Ah u bedoelt de Toyota’s voor IS? Verder wordt er niets uitgegeven aan defensie hoor. Pechtold vindt het nou eenmaal lachen als militairen ‘pang pang’ moeten roepen.

medusa324 | 21-09-18 | 22:22

onmens? de uitvoerder van brussel ! wat hij doet dient een groter belang ,en dat is goedkope arbeid inporteren ,en de multinationals pamperen ,aan de bevolking heeft hij lak ! die ziet hij Alleen maar als aantal ! wat kosten ze en wat brengen zij op !!

geeratz8217 | 22-09-18 | 00:22
▼ 5 antwoorden verborgen

Hé maar goed he, begrotingsoverschot, geld klotst tegen de plinten op, de dividendtax afschaffen, paricipatie samenleving, de Keuning spreekt daarbij van samen delen! Het plebs krijgt er 1% koopkracht bij, Willem, Max en Bea iets meer... En iedereen volgens Rutte, iedereen wil zo lang tot de dood intreedt thuiswonen... komt dat mooi uit! Puzzel past.

fikkieblijf! | 21-09-18 | 20:59

Patsers en volksverlakkers! heerlijk; zelf gebruik ik hier op GS de term patjepeers en naar bovengedreven onderwereld voor de VVD, maar dit is net zo treffend. inderdaad wat een krachtig, prachtig en treffend betoog.

Rest In Privacy | 21-09-18 | 20:58

Wat zijn de fans van charlatan tjerry en de hiddemeister toch stil.

beau van rtl | 21-09-18 | 20:54

Ik heb ditmaal niet gestemd. Ik zweef ergens tussen D’66 en VVD. Heb op beide ook ooit gestemd. Noem het groen-rechts met een vleugje realiteitszin. Maar ik gun beiden mijn stem niet omdat ze beide te onvoorspelbaar zijn. In tegenstelling tot de Baudet fans moeten ze mijn stem verdienen en mijn stem ook op een goede manier vertegenwoordigen. Ik zou mijn stem toevertrouwen aan de SGP en SP maar dat zijn mijn partijen nu eenmaal niet.

Ardbeg | 21-09-18 | 21:33

Thierry heeft gewoon niet zoveel op met oude politiek. Geef m eens ongelijk.

BlowingBubbles | 21-09-18 | 22:05

Tussen D66 en VVD.
Ok, je wordt dus graag voorgelogen.

spanarchist | 21-09-18 | 22:20
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik vraag me overigens altijd af wie die “ons” zijn als hij het over Nederland is van ons heeft.
Chronisch ontevreden calimero’s met een sterke overheidsafhankelijkheid?

DrumPiet | 21-09-18 | 20:53

Die "ons" zijn de stemmers ter waarde van 12-16 zetels in de peilingen gok ik dan zo, en "het volk" van de PVV, of "de mensen in de kantine" van Klaver, of "de Marokkaanse groenteboer op de hoek" van Asscher. Tja.

GroetenVanUrk | 21-09-18 | 21:06

GroetenVanUrk | 21-09-18 | 21:06
Dat is dus 138-134 zetels niet. Erg mager om over “ons” te spreken.

DrumPiet | 21-09-18 | 21:12

Ja, als volksvertegenwoordiger vertegenwoordig je 'jouw volk' of de stemmen. Iedere keer die nuance aanbrengen is net zo semantisch als bij een reactie 'ik vind' moeten zeggen omdat je het anders als feit presenteert..

GroetenVanUrk | 21-09-18 | 21:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Ondertussen wordt zakkenvuller Baudet met de grond gelijk gemaakt door de complete kamer. Hulde. Ga werken voor je geld en laat de stem van je kiezers horen. Daarom stemmen ze op je. Flapdrol.

Ardbeg | 21-09-18 | 20:52

Jouw nick was mijn favorite tippel, maar ik koop tegenwoordig maar wat anders.

uisge baugh | 21-09-18 | 21:06

Prima Urk dat hij liever met zelfpromotie en lezingen bezig is maar wat doet hij dan van mijn belastingcenten en wat doet hij met jouw ‘stem’? Bij een baas was hij al lang ontslagen. Op kosten van de zaak zijn eigen BV’tje aan het oprichten.

Ardbeg | 21-09-18 | 21:20

Inderdaad. Lieg mee. Bedonder de boel ook. Gooi principes overboord. Daarom stemmen ze op je. En het werkt, kijk maar naar Ardbeg. Nog steeds geen benul waarom andere partijen (lol) zo fijn zijn maar zo lekker angstig bezig om anderen af te kraken.

Één vraag; met al die intelligentie in vak K rijst mij de vraag waarom er toch wel een paar kleine probleempjes zijn in dit land?

Promedio | 21-09-18 | 22:38
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik wacht rustig af wat alle fans nu nog van tjerrie de stotteraar vinden.

beau van rtl | 21-09-18 | 20:49

spanarchist | 21-09-18 | 20:58
Klaver en Baudet, één pot nat. Twee toneelspelers. Met het verschil dat Klaver dag in dag uit het geluid van zijn kiezers laat horen en Baudet onder werktijd van onze belastingcenten zijn clubje aan het vermarkten is. Maar die domme naïeve hoogopgeleiden trappen nog in dat circus ook.

Ardbeg | 21-09-18 | 21:01

@Ardbeg: Niet echt te vergelijken, die twee. Klaver speelt het Haagse spel véél beter. Maar dat pleit niet voor hem.

Muxje | 21-09-18 | 21:08

Niks mis toch met het optreden van Baudet. Het was niet grof in ieder geval.

BlowingBubbles | 21-09-18 | 21:09
▼ 4 antwoorden verborgen

Heeft Peter r al geregeerd over dit onmenselijk drama!!!

franck7020 | 21-09-18 | 20:42

Baudet is sterk, wat is Pechtold toch een kleuter.

smdyasc | 21-09-18 | 20:41

@Lupuslupus | 21-09-18 | 20:52
Die boodschap kan niet vaak genoeg herhaald worden.

smdyasc | 21-09-18 | 20:54

@Eric Newby: Heb net dat fragmentje nog eens teruggekeken, puur voor vermaak: hoe je de smoel van Pechtold ziet wegtrekken op het moment dat Wilders het jaar 2010 noemt. Episch

Muxje | 21-09-18 | 21:10

Muxje | 21-09-18 | 21:10
Jep, precies dat!
En dan met droge ogen beweren dat hij het altijd politiek zuiver heeft gehouden, waar haalt ie de lef vandaan???
Voor of tegen Wilders: Pechtold verdiende deze oorwassing helemaal. Heerlijk!

Eric Newby | 21-09-18 | 22:41
▼ 4 antwoorden verborgen

Wilders heeft zijn momenten weer gepakt tijdens deze algemene politieke beschouwingen, Baudet was in geen velden of wegen te bekennen.

roverheid | 21-09-18 | 20:41

Die zien we pas wanneer meneer 76 zetels heeft. Want tot die tijd is het toch ‘een groot toneelspel met een dichtgetimmerd regeerakkoord’. Zakkenvuller is het, een stem op Thierry is een weggegooide stem.

Ardbeg | 21-09-18 | 20:59

Helemaal eens Wilders is tot nu toe echt een van weingen waar je wel op kan bouwen .en geen linkse bruggen bouwen:)

Haat-links | 21-09-18 | 21:03

En dan, als je je hele leven hebt gewerkt en gespaard, mag je zelf al je zorg betalen. Heb je je huis afbetaald: mooi, geld gaat naar de zorg. Dus ook hier betaal je weer belasting na belasting.

Koos8173 | 21-09-18 | 20:35

@osolomio :
Jammer de bammer, het verzorgingstehuis / de WMO bij de gemeente zullen alle rekeninggegevens van de laatste twee jaar willen inzien om dat scenario te voorkomen.

Wijze uit het Oosten | 21-09-18 | 20:48

Precies waar mij ouders bang voor zijn; leven lang gespaard, zuinig geleefd want boekhouder, nu te oud om nog te genieten van een cruise of vakantie en als de dood dat al hun centen door de fiscus worden afgepakt. Kreeg laatst al een pagina uit de televaag over erfrecht, ze snapten er niets meer van wat ze nog konden doen en of ik kon kijken hoe die paar duizend euro onzichtbaar naar de kleinkinderen kon worden gesluisd. Diep en diep triest, moeder gaf al aan dat als het niet langer ging, ze nog 1 keer naar Alaska zou reizen om daar richting het noorden te lopen en verdwijnen.

EEnzame SchizofrEEN | 21-09-18 | 21:00

EEnzame SchizofrEEN | 21-09-18 | 21:00
Ik sympathiseer oprecht met je ouders. En het is dieptriest dat een leven van hard werken en op je zaak passen zo verkwanseld mag worden door het land dat je zelf hebt opgebouwd.
Sterkte, jullie!

Eric Newby | 21-09-18 | 22:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Baudet geeft een verklaring waarom hij geen interrupties heeft gedaan vandaag, ik kan mij helemaal vinden in zijn verklaring.

Titje | 21-09-18 | 20:35

Net zoals FvD nooit naar een AO gaat. Hoe zit het eigenlijk met dat gesprek dat Baudet zou gaan houden met verschillende imams?
Hij wilde tot de kern van de zaak komen...

Desmoulins | 21-09-18 | 20:46

Helemaal mee eens. Ik ga lid worden. Baudet verwoordt precies wat ik voel. Geen zin meer in dit inhoudsloze gelul. Het heeft geen zin. Ik vind Baudet authentiek en hij heeft gelijk.

osolemio | 21-09-18 | 20:47

@osolemio: gezien het aantal leden moet je dan wel aan een andere nick gaan denken. Op voorhand welkom bij de club gewenst!

BlowingBubbles | 21-09-18 | 22:08

Net zoals een paar dagen geleden, dank voor dit fragment. Niet vanwege het nieuwsonderwerp, dat is inderdaad vurschrikkuluk, masr vanwege wederom het puike relaas van Wilders, dat ik anders zonder GS gemist zou hebben.

Zie ze daar zitten, met hun apepakkies en quasi geïnteresseerde, begrijpende i
ogen. 100k/jaar, leuke baantjes in het vooruitzicht. Althans, het merendeel dat geen eendagsvlieg in de politiek blijkt.

Je ziet ze haast denken "hard mijn best doen met de elleboogjes, want wat we anderen aan doen dat wil ik zelf niet",

Betaalt door de goedwillende en plichtsgetrouwe burger. Huichelaars.

WasHetMaarMakkelijk | 21-09-18 | 20:33

Weliswaar een ander land (Oost-Europa), maar ik heb een tweede jpb genomen om mijn schoonmoeder een verzorgingshuis te bezorgen nadat het als mantelzorger niet meer ging. (Ze is inmiddels overleden, G.H.H.Z.)
Waar ik maar mee wil zeggen, of je verzorgt als individu of je doet het als Staat (lees: bevolking/belasting).
Dat is een keuze.

Maartenalsoptwitter | 21-09-18 | 20:32

Dat is in NL GEEN keuze. Je betaalt namelijk wel en de overheid levert niet.

WasHetMaarMakkelijk | 21-09-18 | 20:34

Wie de hele wereld wil opvangen vanwege ambities bij de EU moet bezuinigen op Nederlandse bejaarden.

Jan Passant mk2 | 21-09-18 | 20:29

Tjah, het gewoon een rekensommetje.

Eric Newby | 21-09-18 | 20:57

Hee! Maar wel dividend belasting afgeschaft. Fuck die oudjes. Lang leve de aandeelhouders! Woehoe.

Bezorgde vader | 21-09-18 | 20:27

Schandalig. Rutte moet zij ogen uit zijn grijnskop schamen. En de hele PvdA ook, die hem heeft geholpen met zijn sloopwerk.

Fijnstoffer | 21-09-18 | 20:25

Ik hoop mee te maken dat de PvdA wordt geruceerd tot NUL.
Wat een verachtelijke bende is dat, wat een aanfluiting voor letterlijk alles waar ze ooit voor hebben gestaan.
En dat helemaal vanuit hun eigen gelederen, stel vieze ouwe corrupte mannetjes.

Eric Newby | 21-09-18 | 21:00

*gereduceerd* reken ik ook goed.

Eric Newby | 21-09-18 | 21:01

Meneer Wilders doet volgens mij wat hij altijd al deed: oppositietje spelen. Ruimschoots over alle fatsoensgrenzen gaan, maar juridisch nét niet. Problemen benoemen om stemmen te winnen maar elke keer de verantwoordelijkheid ontlopen door dezelfde breekpunten te gebruiken aan de onderhandelingstafel. Ik vind het een clown die onze problemen niet gaat oplossen.

Petskast | 21-09-18 | 20:20

@Omanders.
Dat van de AOW was tijdens de verkiezingen. Wilders liet dat verkiezingspunt terecht vallen omdat de bonden(!) en werkgevers VNO/NCW al hadden besloten dat de AOW-leeftijd omhoog zou gaan. Maar dàt hoorde je natuurlijk niet in het 'nieuws' hoewel het op het internet helemaal niet moeilijk zoeken was.

Lupuslupus | 21-09-18 | 20:31

Petskast | 21-09-18 | 20:20
Wat origineel zeg, Wilders een clown noemen.
En wat redelijk ook van je om iemand die bij letterlijk alles wordt tegengewerkt te verwijten dat hij de problemen niet kan oplossen.
Gister ook weer in het AD: alle belangrijke punten die hij maakte werden botweg weggelaten. De pissige reactie van Peggie werd keurig vermeld, maar Wilders' volkomen terechte en feitelijk juiste antwoord daarop werd niet eens VERMELD.
Kennelijk hebben we hier geen journalisten meer, laat staan een krant die zich als een heer gedraagt. Zoals dat vroegah heel normaal was.

Eric Newby | 21-09-18 | 21:09

@Pestklas,
Huilie huilie, Donder toch op man met je gekwets cultuur. Dit is een grote poppenkast wat julie gutemenschen spelen. Come to the point! Je komt blijkbaar uit de grachten gordel.
Ik hou van mensen die het hard op de tong hebben want dan weet ik waar ik aan toe ben.
FATZOEN! Ga je mond wassen met een mega voordeel pack zeep.

Datgingniegoed | 21-09-18 | 22:15
▼ 5 antwoorden verborgen

Net de toespraak van Geertje aangehoord op de jijbuis. Hij eindigde met dat Nederland het zou winnen van Rutteland. Ik heb helaas slecht nieuws voor Geertje en diens aanhang in de panelen.

Rutteland gaat niet winnen van Nederland - Rutteland heeft al 30+ jaar geleden gewonnen toen Nederland aan de laagste bieder verkocht. Nog lang voordat Rutte de politiek in ging. Resistence is futile. You will be assimilated. By islam. Een schrale troost voor degenen die nog in durpkes wonen en nog geen islam kennen.

Binnen 10 jaar wordt ook u verrijkt door de islam. U bent namelijk verkocht, alleen degenen in de stad merkten dat als eerste.

Graaf_van_Hogendorp | 21-09-18 | 20:18

Dat is nog steeds geen reden om je daar als Nederlander bij neer te leggen. Geen enkele reden om maar alvast met de witte vlag te gaan zwaaien.

Lupuslupus | 21-09-18 | 20:33

Ik heb al langer het idee dat we in Europa te weinig beukenbos meer
over hebben, en vennetjes omgeven met berkenbomen zijn er ook steeds
minder.

getzappad | 21-09-18 | 20:56

@Graaf-v/d grachten gordel,
Dan ben jij die echte koppige Nederlander nog noooit tegen gekomen denk ik.
Wooden shoes- Wouldn’t listen.

Datgingniegoed | 21-09-18 | 22:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Als ik Wilders moet geloven is hij heel begaan met de ouderen in Nederland.... Waarom stemde de PVV dan tegen meer geld naar de zorg?

JI-HAAT | 21-09-18 | 20:17

Ja, want dat de SP alleen maar meer geld naar zorggraaiers en -managers wil, dat is algemeen bekend...

JTKDM | 21-09-18 | 20:57

De SP en de PVV zouden zowat op dezelfde lijn liggen op bepaalde vlakken, de PVV zou zelfs nog linkser zijn, en toch stemt de PVV tegen voorstellen van de SP. Maar dat mag als ik het goed begrijp niet gezegd worden.

JI-HAAT | 21-09-18 | 21:08

Vanwege Israël en immigratie is de SP voor de PVV de baarlijke duivel, hoeveel praktische overeenkomsten er ook zijn.

JTKDM | 21-09-18 | 21:40
▼ 5 antwoorden verborgen

Rutte wil migratiestudie, maar dan zonder de islam (die mag dus niet worden benoemd).
-
Rutte wil een ook een studie naar de files, maar dan zonder het over auto's te hebben.
Fantastisch, echt iets voor de onafhankelijke UvA.

bananabanana | 21-09-18 | 20:16

Die studie naar de islam moet het wetenschappelijk bureau van de PVV maar uitvoeren.

JTKDM | 21-09-18 | 20:58

"Liever 10 bejaarden onder de grond, dan 1 asieleiser die iets tekort komt" is het credo. Alles voor de wegens vergrijzing massaal geimporteerde fte's.

Sliptong | 21-09-18 | 20:12

Het zijn dan ook negatieve fte's die netjes aan de toet van de overheid blijven hangen. Zo houdt de overheid zichzelf in stand.

Sliptong | 21-09-18 | 20:20

*tiet bedoelen doet*

Sliptong | 21-09-18 | 20:21

FTE? Staat toch voor fulltime employee? Waar jij het over hebt zijn freeloading tribal enthousiasts.

Bezorgde vader | 21-09-18 | 20:30
▼ 1 antwoord verborgen

Te treurig voor woorden inderdaad.
Zie het ook bij mijn schoonmoeder, hoog bejaard, thuis of een gesloten afdeling en er zit niets tussen, dus mantelzorgen en de thuishulp en zien hoe en wanneer het schip strand.
Niet alleen de VVD maar ook PVDA hebben dit mogelijk gemaakt, ga jullie schamen.

bwanabanjo | 21-09-18 | 20:09

Ondertussen verkracht een asielzoeker een vrouw, krijgt 20 maanden bed, bad en brood én mag zijn verblijfsvergunning houden. Ja, glimlachende totale Lul du jour inclusief aanhang, in zo'n land wonen we! Generaal pardon voor kinderen wiens ouders al 12 jaar de boel belazeren met behulp van de asielmaffia. Die mensen kunnen dat hier flink en omdat die demente oma's en opa's hun rug gebroken hebben om dit land weer op te bouwen na de oorlog. Ja, glimlachende totale Lul du jour inclusief aanhang, in zo'n land wonen we! We are here! En we blijven here! Fuck regels, fuck zuur verdient geld. Ja, glimlachende totale Lul du jour inclusief aanhang, in zo'n land wonen we!

Sliptong | 21-09-18 | 20:07

Hey Berbaar,

Ik wil je graag ff bedanken, je houdt de reaguurders hier goed bezig. Heel goed, want jou geluid is nodig om het geluid hier te voeden en te versterken. Top. Ik kijk uit naar je (b)anale reacties.

Ton8695 | 21-09-18 | 20:07

Berbaar | 21-09-18 | 20:39

Dit bedoel ik dus.. hahaha.. briljant man.. waar haal je ze vandaan.. geniaal. U kan peop verkopen als chocolademouse... hulde.

Ton8695 | 21-09-18 | 20:52

Ton8695 | 21-09-18 | 20:52
Laat maar ff weten wanneer je klaar bent met zijn balletjes likken.

Eric Newby | 21-09-18 | 21:13

Jij kan niet zo goed tussen de regels lezen.

Ton8695 | 21-09-18 | 23:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat Geert zegt, hakt hout. Leg eens uit Mark, waar het naar toe moet met dit land in jouw eigen woorden. Dat kun je niet, want je bent een man zonder visie. Zolang de cijfertjes zeggen dat het beter gaat, zie jij de schade niet die wordt aangericht in onze samenleving. De vvd is een partij door en voor het grootkapitaal. Het wordt hoog tijd om OP TE ROTTEN !

suscrofa | 21-09-18 | 20:05

Het is bij de wilde beesten af.

Maar goed dat die klootzak het bedrijfsleven 2,4 miljard heeft gegeven. Dat was kennelijk harder nodig dan fatsoenlijke ouderenzorg.

Rutte, je bent een nare patjakker die over lijken gaat. C'est ca.

RenHoek | 21-09-18 | 20:02

Uiteindelijk krijgt het bedrijfsleven die 2,4 mia niet; het zijn de aandeelhouders die worden begunstigd. Aangezien het vooral de grotere multinationals zijn die de meeste en bestendigste aandelen uitgeven, voegt het slechts tijdelijk iets toe aan de liquiditeit van die bedrijven en op de lange termijn verhoogt het het kapitaal van de private aandeelhouder.

Economisch volstrekt zinloze maatregel dus!!

Billy Ocean | 21-09-18 | 20:07

En ondertussen naait hij de expats een lastenstijging aan de broek toy wel 40%. Dan heb je echt geen idee meer wat je aan het doen bent in het kader van een 'gunstig vestigingsklimaat'. Die mensen gaan terug naar huis met de mededeling dat de NL overheid totaal onbetrouwbaar is. Iets wat wij ze zo wel konden vertellen (red: referenda, kinderopvang, btw etc. Etc.).

Sliptong | 21-09-18 | 20:18

@Billy Ocean

Klopt niet. Nederland heeft afspraken gemaakt met het buitenland dat buitenlandse beleggers mogen compenseren met hun eigen IB. Degene die het meeste profiteren zijn de buitenlandse belastingdiensten van landen die dividendbelasting kennen, die zien de compensatie wegvallen en dus hun inkomsten stijgen. Ergo, de VS en Zwitserland krijgen dus extra geld van hun beleggers.

Een uitzondering hierop vorm het VK, daar wordt geen dividendbelasting geheven.

Waar het bedrijfsleven van profiteert is het vestigingsklimaat. Dat wordt met het afschaffen van de maatregel (minder administratieve rompslomp en makkelijker vermogensaanwas want Nederlandse aandelen worden interessanter voor de Britse belegger).

Ergo, beter voor het bedrijfsleven, slechter voor de Nederlander want het verlies aan inkomsten de staat zullen volgend jaar worden gecompenseerd door hogere belastingen. Al dan niet op last van Brussel.

RenHoek | 21-09-18 | 22:09

Maatwerk klinkt natuurlijk leuk, maar als een gemeente liever het geld aan andere dingen uitgeeft zoals een mooi plein voor toeristen, een theater of een noodlijdende voetbalclub dan gaat het niet naar de zorg van onze ouderen.

Mark Bouwman | 21-09-18 | 20:01

Er bestaan totaal geen regels waar gemeenten zich aan moeten houden. Het Rijk heeft de zorg voor ouderen over de schutting van de gemeenten gegooid zonder regels daarbij te stellen. En dan krijg je dit dus, iedereen doet maar wat.

Lupuslupus | 21-09-18 | 20:37

Bij gemeenteraadsverkiezingen stellen de inwoners kennelijk andere prioriteiten.

JTKDM | 21-09-18 | 21:00

Was het maar zo simpel JTKDM, de horeca en de winkeliers hebben in mijn stad meer te vertellen dan de kiezers.

Mark Bouwman | 21-09-18 | 22:56

Rutte, wat ben je aan het doen??????

vanrechteren | 21-09-18 | 20:01

Berbaar | 21-09-18 | 19:45 , Berbaar | 21-09-18 | 19:43 Cynisme is u tweede natuur? Of is het eten slecht gevallen?

DerkArie-ut-de-Achte | 21-09-18 | 19:58

Hij/Zij/Het heeft meerdere accounts en reaguurt met fluimen in zijn mondhoeken, mooi toch zo een Joop in Ons midden.

Theo-Pim-Riv | 21-09-18 | 20:00

@Theo-Pim-Riv | 21-09-18 | 20:00
leugenaar, gemeld!

Berbaar | 21-09-18 | 20:36

Theo-Pim-Riv | 21-09-18 | 20:00
Ah, meerdere account met meerdere trolletjes erachter. Vandaar dat de Mocro de ene keer klinkt als een rifaap met hersenschade en de andere keer de lagere school lijkt te hebben voltooid - ondanks zijn hersenschade.

Eric Newby | 21-09-18 | 20:44

Ach, die oudjes kunnen ook hun huis met grove winst verkopen en hun tijd verder uitzitten in een all inclusive oord in Zuid Oost Turkije. Lira staat laag en lekker warm zwembad erbij. Dat biedt toch veel meer levenskwaliteit? Komt hier weer een woning vrij voor een NL gezinnetje , win-win en iedereen weer blij.

Baron Clappique | 21-09-18 | 19:57

(1) Dat geld wordt je afgenomen als je in een verzorgingstehuis gaat
en
(2) heus niet iedereen heeft een eigen huis.

telelezer | 21-09-18 | 20:04

Weer zo'n enorme leugen dat alle ouderen een afbetaald eigen huis hebben. En als ze wat geld hebben moeten ze het verpleeghuis daarvan betalen. Maar ja, weet hij veel.

Lupuslupus | 21-09-18 | 20:05

telelezer | 21-09-18 | 20:04
Dan hebben ze ook niet zo hard gewerkt in hun leven dus kunnen ze ongezien de typhus krijgen,luie varkens.

miko | 22-09-18 | 01:01
▼ 1 antwoord verborgen

Hij had ook wel even mogen vermelden dat in de verzorgingshuizen waar hij over sprak tegenwoordig asielzoekers verblijven.
www.google.com/search?client=safari&a...

de honden blaffen... | 21-09-18 | 19:56

Echte liefde. Mooi.

BlowingBubbles | 21-09-18 | 19:54

Dat tegenwoordig scheiden aan de orde van de dag is komt door de ikke ikke maatschappij. Daar hadden de ouderen in hun tijd beslist geen last van. Mijn zwager is vorig jaar (thuis) overleden, hij was 50 jaar getrouwd met mijn zus. Zomaar een voorbeeldje. En zo zijn er nog vele, vele duizenden maar die hoor je niet.

Lupuslupus | 21-09-18 | 20:41

BlowingBubbles | 21-09-18 | 20:30
Tuurlijk, en dat beeld is mooi. Zulke oudjes zijn vaak helemaal met elkaar vergroeid, een leven zonder elkaar kunnen ze zich niet voorstellen en kunnen ze ook niet aan. Ontroert mij ook, hoor.
Maar de maatschappelijke realiteit is hard. De centjes tellen mee.

Eric Newby | 21-09-18 | 21:21

@Lupus, mooi verhaal van je zwager. Maar in algemene zin heb ik toch ook wel veel verhalen over huwelijken die niet beeindigd konden worden door volledige financiele afhankelijkheid van de vrouw. Maar goed, echte liefde blijft mooi.

BlowingBubbles | 21-09-18 | 21:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Zou twitteraar Aarsen, die nieuwe VVD-er, gisteren nog een bericht over die ramp in Oss hebben getweet?

demaup | 21-09-18 | 19:53

@DrumPiet | 21-09-18 | 20:24
Gelukkig doen verzuurde xenofobe bejaarden er niet toe.
Meer dan vermaak voor de panelen is het niet.

Berbaar | 21-09-18 | 20:35

DrumPiet | 21-09-18 | 20:24 Ook in Nederland kan een wolvin grijs worden.
Als je de levenservaring zou hebben van wolfje, zou je wel anders huilen.

getzappad | 21-09-18 | 20:43

Ach, kijk eens wat schattig. Berbaar en DP dikke maatjes tegen Lupus. Je verwacht t niet. 'verzuurde xenofobe bejaarden', nou, laat Arib t maar niet lezen.

BlowingBubbles | 21-09-18 | 21:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoor hier de Eindbaas Wilders, een waarheid als een koe vertolken.
Hoor en zie de arrogante ontwijkings antwoorden van Mark Ettur.
Lees hier hoe de Wildershatorz met volgens mij fluimen in hun linksch kwijlende mondhoeken hun best doen in Wildersbashen.
Het Fvd zal nog meer zijn best moeten doen, stemmen van Wilders te pikken, maar mijn stem gaat nog heel lang naar de PVV.
De PVV kan echt zorgen, dat Nederland weer van Ons wordt, want de PVV is de enige partij die van Ons houdt.
Punt.

Theo-Pim-Riv | 21-09-18 | 19:53

@Theo-Pim-Riv
Mooi verwoord, helemaal mee eens!

Lupuslupus | 21-09-18 | 20:01

Hear hear. Koppel daaraan nog de opoffering in de prive sfeer die Wilders en een aantal partijleden doen om de mening van hun kiezers te vertolken. Inderdaad: ben je voor Nederland stem dan PVV.

HaatbaardKnipper | 21-09-18 | 20:03

@Theo-Pim-Riv | 21-09-18 | 19:53
Gekke Greet is steeds meer een non-factor in het politieke landschap.
Zie de immer dalende peilingen, mensen trappen steeds minder in zijn holle populistische retoriek.
Niemand zal ooit met hem gaan samenwerken en de kiezer ziet dat inmiddels ook.
Zo lang hij er nog zit zal het nooit wat worden met de PVV.

Berbaar | 21-09-18 | 20:32
▼ 1 antwoord verborgen

Schiijjjt heeft rutte daar aan. Besteedt liever het geld aan asieleisers en de EU

B0bBer | 21-09-18 | 19:50

Zijn pillenmaatje zou zeggen: "ik heb jarenlang met de heer Degens de Wilders gekruist."

Theo-Pim-Riv | 21-09-18 | 19:58

Het rekensommetje is vrij simpel: hoe meer analfabete, onintegreerbare en onproductieve lieden je uit Afrika en MO importeert, des te sneller zal je zorgvuldig, gedurende vele decennia opgebouwde sociale stelsel imploderen.

echt_links | 21-09-18 | 19:48

Van zo'n politiebericht gaat je bloed toch koken ?
Wel gratis oeitkierieng, inventaris en Miele, maar geen fatsoenlijke ouderenopvang en verzorging meer.
92 en dementerend, godbetert..

Wijze uit het Oosten | 21-09-18 | 19:46

@Berbaar Zodra jij je lulkoek er weer uit braakt weet je tenminste zeker dat de reaguurder verstandige dingen zegt.

miss error | 21-09-18 | 20:38

@Berbaar, het komt uit een verschillende potjes, haha, wat een ambtenarenpraat, een opmerking die gespeend is van enige realiteitszin.

therealbraindump | 21-09-18 | 20:39

@therealbraindump | 21-09-18 | 20:39
LOL het grappige is dat ik in iedere casus dit jaar exact kon voorspellen hoe de zaken zouden lopen.
Van Jolo, via Penthouse en referendum tot nu de dividendbelasting.
Realist hier ipv wensdenker zoals een groot deel van de panelen.

Berbaar | 21-09-18 | 21:02
▼ 9 antwoorden verborgen

Jammer dat de ruttepliek ontbreekt, maar goed punt van die Wilders.

ben kokhals | 21-09-18 | 19:46

The_Master_Bear | 21-09-18 | 19:51 | favorietblock
Geweldig ja. Typisch. Als je met de neus in de stront wordt geduwd, blijven ontkennen dat je poep ruikt.

Rommelende Onderbuik | 21-09-18 | 19:54

Hahahahahahahhahahahaha mevrouw de Voorzitter, wat zijn dat voor malle verhalen toch die onze Geert daar vertelde.

Maar goed, het heeft onze volledige aandacht hoor, het kan zijn dat we even een cash flow probleempje hadden want we moesten wat wagens voor een terreurgroep in Syrie aanschaffen. U weet wel, van die lui die ons nare kuffars vinden en ons willen vermoorden als ze de kans krijgen.

RenHoek | 21-09-18 | 20:04

Ja maar mijn baantje bij shell / Unilever / EU dan? Zoiets?

HaatbaardKnipper | 21-09-18 | 20:05
▼ 1 antwoord verborgen

Als PVV FvD en SP nou eens hun geschillen kunnen bijleggen en een front vormen tegen het partijkartel. Als alternatieve coalitie.
De verdeeldheid is de sleutel van de VVD. Een vijfde van de stemmen. Plus de rest van de opportunisten.

oplichter | 21-09-18 | 19:45

PvdD vindt vast ook wel aansluiting. Kan Dion Graus nog wat aanflirten met Thieme ;)

Billy Ocean | 21-09-18 | 19:48

Strak plan.

Lupuslupus | 21-09-18 | 19:58

In elk geval heeft de oude Stalin Jan een aantal zinvolle teksten naar vorden gebracht over immigratie, integratie en de EU.

HaatbaardKnipper | 21-09-18 | 20:21
▼ 1 antwoord verborgen

Is Baudet nog op vakantie?

Jeroen65 | 21-09-18 | 19:45

Is herstellende van een derdegraads scrotum zonverbranding. Leg er wat lavendel op Tjerrie, wellicht helpt het. Zeer mager optreden. Helaas.

HaatbaardKnipper | 21-09-18 | 20:08

Het bijzondere is dat hoezeer dit kabinet de ouderen ook mishandelt, de kinderen en kleinkinderen nog steeds op de schoften blijven stemmen die dit hun ouders en grootouders aandoen, je zou denken dat een kind, of kleinkind iets van loyaliteit heeft.

smdyasc | 21-09-18 | 19:45

Kinderen zijn alleen maar blij. Eigen bijdrage (tenzij zielige buitenlander) eet de hele nalatenschap op van de Liefhebbende erfgenamen.

HaatbaardKnipper | 21-09-18 | 20:11

Als je wil dat de staat alles regelt moet je PVV SP en Groenlinks stemmen, samen met de andere potverteerders.

miko | 21-09-18 | 20:24

Lupuslupus | 21-09-18 | 19:58
Ja wat wil je dan? Samen samen samen delen?
Stop daar eens mee met je socialistische geblaat.

miko | 21-09-18 | 20:25
▼ 1 antwoord verborgen

Eigenlijk gun je Rutte ook een ellendige oude dag, maar dat soort lui die het voor de rest verzieken zorgen er altijd voor dat zij zelf er wel goed bij zitten.
Je kan alleen maar hopen op karma, dat hij vroeg dement wordt of op jonge leeftijd reeds prostaat problemen krijgt maar het noodlot schijnt slechteriken altijd over te slaan.

Osdorpertje | 21-09-18 | 19:45

Of je kunt het ouderlijk huis aanpassen, makkelijker maken. Zelf taken op je nemen, maar hier wil iedereen dat 'de staat' het regelt.
Maar zichzelf wel rechts noemen. Bij dit soort onderwerpen lijkt het hier meer op de SP website dan Geenstijl.

miko | 21-09-18 | 20:22

@miko | 21-09-18 | 20:22
Dat roep ik hier al tijden miko.
Iedereen loopt maar te jankeballen dat de overheid niet goed voor hun oudjes zorgt maar eigen verantwoordelijkheid nemen ho maar.
Mijn oude moedertje is helaas inmiddels wat minder gezond maar met inspanning van de kinderen, thuiszorg, ingehuurde particuliere zorg kan ze nog fijn in haar eigen huisje blijven.
Kost moeite en geld maar dat is verantwoordelijkheid nemen voor je ouderen.
Jankeballen op een blog is dat zeker niet, weggooiers!

Berbaar | 21-09-18 | 20:55

Je wil idd niet weten hoe die gasten hun pensioen maximaliseren. Vestzak broekzak. Maar één ding koopt die ellendeling er nooit voor. En dat is een rustig gelukkig voldaan plezierig waardig liefdevol leven :-)

Shareholder II | 22-09-18 | 00:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik blijf het treurig vinden om te zien dat iedereen elkaar altijd lekker onderuit kan schoffelen, daarvan lijkt te genieten en daarmee het volk met zich mee krijgt.

Natuurlijk vinden wij het mooi dat Wilders iemand onderuit haalt wat weer koren op de molen van links is om er vooral weer over te kunnen zeggen hoe verschrikkelijk fout het allemaal is.

We hebben een premier die alles van tafel veegt, nergens voor open staat, zijn agenda omtrent het afschaffen van dividendbelasting blijft prediken, geen haar beter is dan wie dan ook in de politiek.

En vooral mensen die dan gaan roepen "dan vertrek je toch? Ga je ergens anders wonen".
Het is treurig gesteld met de politiek ten heden dage. In Nederland, Duitsland, Engeland, Frankrijk, België ... you get it... gaat het ook iet beter.

In Zweden zijn ze op de zelfde manier aan het bekvechten, overal is verdeeldheid... Vinden we het raar dat de kwaadwillende meer macht krijgen? Meer angst kunnen zaaien?

Niet roepen dat het in de jaren 80 ook zo was, weet ik niet was ik niet bij, hebben we niet zoveel meer aan.

Natuurlijk hebben we het mooi in Nederland, natuurlijk hebben we het fijn in Europa (ha, daarom komen er ook zoveel mensen naar toe) en valt het allemaal wel mee als je het vergelijkt met de jaren 20/30/40/70/80 en we zijn rijker dan ooit te voren.

ach... laat ook maar, misschien moet ik mij niet druk maken en nog een biertje open trekken, en genieten van een heerlijk kasteelbiertje, in mijn luxe stoel voor mijn veel te grote televisie. En misschien valt alles wel mee... maar treurig word ik wel van de politiek...

sapphire | 21-09-18 | 19:44

Ehhhhh... de jaren 80 waren beter dan nu. De maatschappij was opener naar andersdenkenden of mensen met een tintje, en netto was er meer te besteden.

J-van-de-Bontekoe | 21-09-18 | 21:45

@J-van-de-Bontekoe | 21-09-18 | 21:45

Dat is ook prima, maar ook daar hebben we nu niets aan. Helaas.

sapphire | 22-09-18 | 02:03

Mijn ouders wonen wel gescheiden en ik kan je vertellen dat dat een ellende van een hele andere orde is. Dan maar aanrommelen thuis, maar wel samen, godverdomme!

Vagevuurder | 21-09-18 | 19:44

Ja gescheiden moeten wonen is vreselijk verdrietig. Heb ik vele jaren geleden - toen ik nog t.v. keek - al programma's over gezien maar het is nog veel erger geworden. Het is een grote schande om zó met ouderen om te gaan. En maar blaten dat we 'zo'n geweldig land zijn'. Voor dat gedwongen gescheiden moeten leven hadden al jaren geleden goede oplossingen gevonden moeten worden. In plaats daarvan is alles wat de oudjes hadden aan bejaardentehuizen afgebroken door die fijne meneer Rutte en zijn graaierskliek.

Lupuslupus | 21-09-18 | 19:54

En ieder jaar gaat er 7 miljard naar sociale uitkeringen voor niet westerse allochtonen. Dan zijn al die miljarden voor integratieprojectjes, woninginrichting, onderwijs en extra zorgkosten en veiligheidskosten nog niet eens meegerekend. Wat moet je er nog van zeggen? Het is allemaal al gezegd. Wij zijn helemaal gek geworden.

osolemio | 21-09-18 | 19:44

Amen!

ik_word_gek_in_NL | 21-09-18 | 20:01

Dividendbelasting afschaffen om een klein aantal speknekken nóg rijker te maken, maar wel de bezuinigingen op gezondheidszorg voor een groot deel in stand houden, de BTW met 50% opschroeven, de extreem verhitte woningmarkt lekker laten doorsudderen, bejaarden laten wegschimmelen in hun doorgescheten luiers en als kers op de taart ook nog eens provincies een extra energieheffing laten doorvoeren. Gaaf land!

Billy Ocean | 21-09-18 | 19:44

En nou hoor je geen grote boem bij shell-stations en unilevervestigingen. Zou die Duyvendak toch nog iets geleerd hebben?

Petrus Poortwachter | 21-09-18 | 19:54

Net werd Wilders op een overigens tenenkrommend policor jeugdjournaal weer weggezet als grote boeman.

BozePaarseMan | 21-09-18 | 19:44

Joseph Goebbels (hij van de nazipropaganda) had er idd een puntje aan kunnen zuigen.

pennestront | 21-09-18 | 20:03

Goebbels was gewoon nat geworden van de NPO

J-van-de-Bontekoe | 21-09-18 | 21:41

Goebbels had niet zoveel budget als de NPO. Andere tijden..

Shareholder II | 22-09-18 | 00:56

Geert heeft op zich wel een punt maar met de beste zorg ter wereld moeten we ook eens stoppen met wensen.
Wees blij dat die vrouw niet in Duitsland woonde, daar zijn bejaardenhuizen zeldzaam en waren zij nooit zo oud geworden.

Bakkeleures | 21-09-18 | 19:43

@Lupuslupus | 21-09-18 | 19:47
De zorg is voor allen gelijk behalve voor hen die particuliere zorg inhuren.
Verder is het hebben ipv heeft.
En dat van die trekken thuis krijgen is slechts wensdenken, dat maakt U iig niet meer mee.

Berbaar | 21-09-18 | 19:58

Bakkeleures | 21-09-18 | 19:43
De beste zorg ter wereld??? Waar de HEL haal je die onzin vandaan en wanneer ben jij voor het laatst in een ziekenhuis geweest???
De zorg wordt hier net zo hard ontmanteld als het onderwijs, vrind. Het stelt niets meer voor.

Eric Newby | 21-09-18 | 20:03

Eric Newby | 21-09-18 | 20:03
Kijk eens over de grens en zeg me waar het beter is. Nergens zie je zoveel ouderen die het ongelooflijk goed hebben dan in Nederland. Die paar pyama dagen in overvolle bejaardenhuizen zijn misschien niet leuk maar niet mensonterend.
Verder kiezen veel Nederlanders er voor hun ouders in een rusthuis te plaatsen want ja, een oude vader in huis nemen voor de laatste twee jaar,dat gaan we niet doen, waar betaal jeanders belasting voor?

miko | 21-09-18 | 20:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Het is natuurlijk een erg populistisch praatje.
Maar daarmee niet minder schrijnend.
Wat zei de Premier? Dat hij niet duizenden incidenten kan reageren?

Rommelende Onderbuik | 21-09-18 | 19:43

Maar Ubumbu Mbwebwe, die vorige week aan is komen dobberen, heeft al wel een kamer voor zichzelf. En volgende maand komt zijn vrouw (tevens nicht) met 17 kinderen ook over uit een oorlogsgebied waar al 200 jaar geen oorlog meer is.

The_Master_Bear | 21-09-18 | 19:43

Heeft u ook al een tweede woning voor zijn andere vrouw?
En misschien kunnen wat van zijn 17 kinderen ondergebracht worden bij zijn welkom-welkom-zangeres-taal-coach-vriendin?

Rommelende Onderbuik | 21-09-18 | 19:45

Het is godverdomme godgeklaagd dat de oudjes jaren belasting kunnen betalen en tijdens hun laatste dagen gescheiden worden omdat een stel focking zandnegers een uitkering moet krijgen? CU doet net zo goed mee. Godverdomme.

Frau Merkel | 21-09-18 | 19:41

Ben momenteel in midden Duitsland. Waar Willem van Oranje geld heeft verzameld om o.a. te vechten tegen toen al de Turken. Het is NU niet mogelijk een foto te nemen zonder Arabier of Turk erop. Gelukkig luidt nu de kerkklok.

Musset | 21-09-18 | 20:08

GVD.

aderkalkballenbroek | 21-09-18 | 19:41

Amen

Moeimaker | 21-09-18 | 19:42

Second that.

Wijze uit het Oosten | 21-09-18 | 19:47

Beste reactie

J-van-de-Bontekoe | 21-09-18 | 21:39

Het verschil in hulpverlening tussen autochtoon en allochtoon is ook erg groot. Dat merk ik hier in m'n hutje op de hei zelfs nog. Waar een nieuw nederlands gezin poetshulp ontvangt moet een oudere daarvoor in de buidel tasten. Waar voor de een gezinsheriniging een feit is is het voor de ander zoals hier beschreven niet meer van toepassing. En het mooiste van alles is dat velen 'scheiden', dan krijgen ze nl. beiden een uitkering en houden ze meer over. En het zou allemaal niks geven als je niet voor 'domme nederlander' werd uitgemaakt omdat je dat niet doet. Ik wil niet weten hoe het in de steden gaat als het hier al zover komt.

sufkut | 21-09-18 | 19:40

@sufkut | 21-09-18 | 19:59
Dat is inderdaad niet rechtvaardig maar je zal nu eenmaal altijd houden dat er groepen zijn die misbruik cq oneigenlijk gebruik maken van bestaande regelingen.
Daar kan het kabinet ook niet veel aan doen, is detail niveau.

Berbaar | 21-09-18 | 20:11

Ik betwijfel of het 'detail niveau' is. Maar als 'de zorg' het misbruik niet erkent en aan de andere kant waar overduidelijk wel zorgbehoefte is er de dupe van is word ik er boos van.

sufkut | 21-09-18 | 20:48

@Berbaar: is detailniveau? Dus? Wie moet volgens u dit oplossen?
Het kabinet lijkt mij het aangewezen clubje. Die bepaalt het beleid en de prioriteit.

Maytheforcebewithyou | 22-09-18 | 01:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Ben met mijn stem op de PVV (al vele jaren) nog steeds zéér tevreden.

Lupuslupus | 21-09-18 | 19:39

@Berbaar
Daar merken we hier niks van..

Rene046 | 21-09-18 | 20:15

@Rene046 | 21-09-18 | 20:15
Opletten lutser!
U hoort mij hier eigenlijk nooit klagen over ons prachtige Holland.
Misschien eens over onzinnige regeltjes, de KvK of wielren-tokkies maar dat is het eigenlijk wel.
Ik heb het eigenlijk hier prima naar mijn zin, mooi toch.

Berbaar | 21-09-18 | 20:48

Reaganmania | 21-09-18 | 19:59
Wiskunde en economie, maar wat u schrijft zouden ook mijn woorden kunnen zijn.

toetssteen | 21-09-18 | 21:04
▼ 5 antwoorden verborgen

Het uitvergroten van uitzonderingen en vervolgens doen alsof dat de standaard is, daar houdt Wilders het al heel lang op vol.
Zegt meer over zijn fanboys dan over zijn debatkwaliteiten.

DrumPiet | 21-09-18 | 19:38

Drumpiet staat volledig buiten de maatschappelijke realiteit, zoveel is wel duidelijk.

Eric Newby | 21-09-18 | 20:07

Eerlijk gezegd is dit een lang bestaande en veel voorkomende situatie, die opeenvolgende regeringen nauwelijks hebben weten oplossen. En dat is een schande.

Guido | 21-09-18 | 20:52

Uiteraard is op straat liggen een uitzondering, maar dat mensen niet samen in een verzorgingshuis kunnen is standaard beleid en een probleem voor heel veel mensen. De wet zegt dat verzorgingstehuizen die plaatsen aan moeten bieden indien ze zulke plaatsen beschikbaar hebben. Maar omdat men voor paren per persoon veel minder geld krijgt dan voor een persoon hebben vrijwel alle verzorgingshuizen die kamers voor twee personen afgeschaft. Die mensen kunnen dus nergens terecht en dan kan men enkel kiezen om thuis samen voort te modderen tot de verzorgende eraan kapot gaat, of de een thuis zitten vereenzamen en de ander in het verzorgingstehuis.

Uiteraard kost verzorging extreem veel geld en moet er ergens een grens getrokken worden om het betaalbaar te houden, maar als we miljarden aan asieleisers, wapens en dividendbelasting kunnen weggooien, laat staan tientallen miljoenen aan islamitische jihadisten kunnen geven, dan zouden we toch de middelen er wel voor over moeten hebben om dit iets fatsoenlijker op te lossen.

Wilders en zijn fanboys hebben op dit gebied gewoon gelijk, net zoals mevrouw Agema het gelijk in veel andere zorgzaken ook al jaren aan haar kant heeft. Dat Drumpiet dit niet aanstaat is mogelijk, maar zegt enkel iets over zijn eigen intelligentie en fatsoen.

Lagging | 21-09-18 | 21:08
▼ 3 antwoorden verborgen

Populistje doet zoals populistje is.
Had iedereen die er toe doet door en men ging over tot de orde van de dag.

Berbaar | 21-09-18 | 19:38

Het Kabinet heeft niets door. Ze doen in ieder geval niets!

Frau Merkel | 21-09-18 | 19:42

Frau Merkel | 21-09-18 | 19:42
Laat die lul met vingers toch. Uiterst beperkt repertoire en dito intelligentie, en blijkbaar geeft hij zo weinig om de bejaardenzorg dat een goedkoop ad hominempje volstaat om het probleem van tafel te vegen. Next!

Eric Newby | 21-09-18 | 19:54

Alleen het gebruik van de term populist al om een politicus met een u ongevallige mening weg te zetten laat zien dat u geen democraat bent.
Maar ja, zo zijn er zovelen.

J-van-de-Bontekoe | 21-09-18 | 21:36

Nooit op hem gestemd. Was FVD. Maar heb nu twijvels. Nederland is Nederland. Jan maat was een ziener na hem velen die vergruist zijn. Shame on joy Nederland

Moeimaker | 21-09-18 | 19:38

Fortuyn. Van Gogh

Moeimaker | 21-09-18 | 19:41

Dank smdyasc

Moeimaker | 21-09-18 | 19:44

Wat een prachtig cultureel proza.

En geef d'n Terry kansen. Hij schijt peuken van die 2deK. Net als u en ik. Maar hij strijdt er, voor ons en vaderland. Hij kan alleen maar beter worden. En staat nu al op 15 zetels. En dan zijn nummer twee. Dit is een eindbazenpartij.

Shareholder II | 22-09-18 | 00:31
▼ 3 antwoorden verborgen

En Pechtold heeft net weer gepleit voor meer geld naar de staatsomroep om objectieve en kritische journalistiek te voorkomen.

smdyasc | 21-09-18 | 19:37

Dat wordt afgewezen. Want dat doel is reeds bereikt.

Shareholder II | 22-09-18 | 00:25

Geert is back! Genieten de laatste paar dagen!

Reaganmania | 21-09-18 | 19:37

Ik geniet al 14 jaar van hem, maar had niet gedacht dat hij na al die jaren nog niks voor elkaar heeft gekregen v.w.b. de multikul en Pim kreeg te weinig tijd, alhoewel ik mij later afvroeg of hij bij leven wel iets had kunnen veranderen in NL, de gevestigde kliek (partijkartel) is nog steeds in de meerderheid... maar begint wel steeds meer te verbrokkelen en dat doet mij goed.

Keyboardspeler | 21-09-18 | 20:04

@Keyboardspeler
Pim, enorm goede debater maar matig inschattingsvermogen hoe te groeien met zijn partij. VVD vriendjes aan de ene kant, Jan Nagel aan de andere plus als uitlaatklep Businness Class van de grootste opportunistische nitwit van Nederland. Ene Harry.
Hij had her onderspit gedolven, ondanks zijn populariteit.

JanvandeBiertent | 21-09-18 | 20:22

Wat je ook van Geert Wilders vind, hij heeft het begrip oppositie naar een nieuw level gebracht. Geweldige retoriek.

keestelpro | 21-09-18 | 19:34

Ik heb boer Koekoek nog meegemaakt, die kon er ook wat van.

Gravin v Kippenbouth | 21-09-18 | 19:41

Dat is een beetje het probleem. Hoe hoger de kwaliteit, des te harder het cordon.

Rommelende Onderbuik | 21-09-18 | 19:46

Gravin v Kippenbouth | 21-09-18 | 19:41 | favorietblock
“Druk debat in de Tweede Kamer. Koekoek, die nog niets naar voren heeft gebracht in de beraadslagingen, loopt naar de interruptiemicrofoon en zegt: ‘M’neer de voorzitter, ’k zou een erectie will’n pleg’n!’ Hard gelach, maar Koekoek blijft onverstoorbaar staan. De voorzitter maant de leden tot stilte en spreekt dan: ‘Meneer Koekoek, u bedoelt zeker een interruptie?’ ‘Nee, m’neer de veurzitter, ’k bedoel ’n erectie. Al dat slappe gelul moet ’s uutwez’n!”

Rommelende Onderbuik | 21-09-18 | 19:53
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken