Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'Trump tweet onwaarheid over Duitsland'

Koddig tekstje in de Omvolkskrant hedenmorgen. Met sarcastische meligheid debunkt de ochtendbode een paar tweets van Trump. Or do they?

Of 'crime way up' is bij de Oosterburen, durven we niet te zeggen want dan moeten we eerst de Duitse CBS bellen (criminaliteit onder asielzoekers uit veilige landen stijgt wel sterk, alleen omdat de rest zoveel daalt, daalt het totaal aantal misdaden). Maar we weten van Trump sowieso al dat ie doorgaans niet over feitelijke feiten twittert, maar veel meer over de emotionele perceptie van alternatieve feiten. En als je door díe bril naar zijn tweets kijkt, dan hoef je geen malle grapjes over Napoleon of de Romeinen te maken om behoorlijk droog en ja, misschien ook wel vrij feitelijk, te constateren dat Merkels migratiebeleid de bondskanselier absoluut in politieke problemen heeft gebracht. Een 'big mistake' die niet alleen haar eigen positie bedreigt, maar de eenheid van de gehele EU onder druk zet. Tevens is de tweede tweet van Trump geen 'onwaarheid over Duitsland', maar een wens voor zijn eigen vaderland: om niet als Europa te worden op het gebied van migratie. Een wens waarvan ongetwijfeld een groeiend aantal Europeanen met hem hoopt dat die bewaarheid zal worden. Volkskrant kan stoïcijns blijven doen of er niks aan de hand is in het Avondland, wie de twittertaal van Trump spreekt, leest geen "onwaarheden over Duitsland". Die bespeurt een bezorgdheid die steeds breder gedeeld wordt.

Gekke Guy leest ook de Volkskrant

Social

Reaguursels

Inloggen

Guy quote: ‘The more Trump tweets stupid stories about our continent, the more the people of Europe will unite’. 3x fout,

‘stupide stories’ moet zijn ‘real’
‘our continent’ moet zijn ‘our giveaway continent’,
‘will unite’ moet zijn ‘will disunite’

Deze man leeft met waanideeën en denkt werkelijk dat hij een heel continent bestuurd vergelijkbaar met America. Enkel de roeptoeters van de MSN en een marginaal clubje halsstarrige linksisten kussen z’n voeten. Oh ja, en half emigrerend Afrika plus Chinese rubberboten fabrikanten natuurlijk.

Veluwse-Eikel | 19-06-18 | 22:40

Over cijfers en statistieken valt altijd te twisten. En het woord wetenschap wordt ook gebruikt door mensen die absoluut niets te maken hebben met waardenvrije wetenschap. Dat wetenschap objectief is in theorie, maakt wetenschappers zelf niet minder menselijk of gevoelig voor omkoping, wensdenken, ideologische voorkeuren of botweg fraude.

Maar als ik dan eventjes logisch nadenk, het CBS en andere Nederlandse WC-eend staatsinstituten erkennen dat bepaalde groepen allochtonen oververtegenwoordigd zijn in gevangenissen en misdaadstatistieken. We hebben ook geen reden daaraan te twijfelen want de policor-belangen van de staat liggen duidelijk bij het onder het tapijt vegen en bagatelliseren van die cijfers. Ze zullen dus eerder aan de "conversatieve" of gemasseerde kant zitten dan omgekeerd.

Dus hoe verklaart men dan, aannemend dat die cijfers voor die groepen exact hetzelfde zullen zijn en Duitse Ordnung niet als een soort radioactieve straling uit de bodem komt en die mensen muteert tot standaard-Duitsers, dat de misdaadcijfers dalen bij een toename van het gehalte van zulke import?

Het klopt gewoon niet. Alsof je beweert: "Het aantal vrouwen in ons land is gehalveerd en het aandeel mannen verdubbeld, maar desondanks is het aantal verkrachtingen gedaald."
Geen mens met gezond verstand gelooft dat. Nog afgezien van de mogelijkheid dat het grotere aandeel van allochtonen of import domweg niet wordt geregistreerd, hoeveel lager zou het aantal misdrijven wel niet zijn als we níet de poorten voornamelijk openzetten voor mannen van tussen de 20 en 30, laat staan van een bepaalde achtergrond?

Ongeacht wat je gelooft, het blijft nog altijd een beter idee om die mensen in de regio op te vangen. Dat is goedkoper, minder cultuurclash en als die mensen zogenaamd bijna even weinig crimineel zijn als Duitsers, geen onoverkomelijk probleem voor de buurlanden. Als het er "teveel" worden en ze dreigen een meerderheid te worden in het buurland, stuur je een deel door naar het aanpalende land. Geen reden om ze helemaal naar de EU of VS te transporteren. De kans op terugkeer is dan ook groter. Als we al mensen hier moeten opvangen (en waarom moet dat per se?) kunnen we ook een representatieve steekproef ophalen van alle vluchtelingen ter wereld, in verhouding tot ons aandeel van de mensheid. Hooguit iets meer dan 50.000 mensen, eenmalig: mannen, vrouwen, gezinnen, kinderen en bejaarden. Niet alleen levenslang werkloze, onopgeleide testosteronbommetjes of Islamistjes van 25.

En wie hier wil komen werken of eigen geld meeneemt, is welkom op een visum, als gewone toerist of werkmigrant, niet als "vluchteling". En alleen zolang het goed gedrag strekt en de eigen rekeningen betaald worden. Lijkt me niet meer dan redelijk.

Wol | 19-06-18 | 20:38

Wat een droeftoeter is die Verhofstadttt toch, ik zie 'em al voor me - speeksel wat je om de oren vliegt als hij "pieppel of Europ" met overtuigingskracht probeert te roepen. Vingertje in de lucht. *meewarig hoofd schudt* Gast, er is geen "people of Europe" en helemaal geen federale staat Europa, hopelijk nooit, hoe graag baasjes als jij het ook willen en roepen. Maar goed, iedereen kan natuurlijk wel raden naar waar Guy en zijn medestanders achter de schermen continue aan werken ,... en dit past mooi in het plaatje, stukje "kijk ons eens verenigd zijn" terwijl iedereen denkt in de trant van "daar heb je weer zo'n kudtactivist en moralist die meent voor een (hele) grote groep te moeten spreken omdat ie er een (heel klein) onderdeel van is". Nutte- en naamloze kudt eurocraat en intrigant vs. POTUS: ik weet wel wiens positie meer respect afdwingt.

liggend_streepje | 19-06-18 | 19:52

Criminaliteit is laag omdat de uitkeringen hoog zijn. Virtueel zou het zo maar kunnen dat in Europa de immigranten crimineler zijn dan in de VS. Significante invloeden worden helaas niet uit de berekening gehaald.

heldheino | 19-06-18 | 19:32

Het leukste is, dat al de zeer luidruchtige chronische ontkenners momenteel ruimschoots geboekstaafd worden en dat we binnen 10 jaar NOG es de huidige verklaringen zullen kunnen overlopen.....! :))
DAT word een HEEL interessante episode binnen de internationale & nationale rechtspraak..... (!)

D'r zullen d'r dan ongetwijfeld OOK veel zijn met als uitleg "wir haben es nicht gewusst", maar het zal hun OOK niet baten..... (...)

Wij KENNEN de leugenachtige demagogen & intentionele politieke manipulators reeds met naam en toenaam - de toekomst is er zuiver 1 van oorzaak & gevolg (....) en wie NU de kluit belazert zal daar zodra de consequenties (....) van die leugens duidelijk worden, meer dan waarschijnlijk ZWAAR op afgerekend worden.

Wat Verhofstadt betreft : .je reinste super-villain uit een goedkope japanese anime serie..... die gast zal ongetwijfeld zijn pensioen zal moeten vieren in een speciale padded cel op de Noordpool bewaakt door pinguins....!

Mau777 | 19-06-18 | 18:43

De CIA stuurt aan op burgeroorlog in Europa dus mag ook de inzet van marionet Trump niet ontbreken.

Sliptong | 19-06-18 | 18:33

Mij dunkt dat de EUrocratie ZELF al een bijzonder efficiente job aan het doen is om die burgeroorlog zo snel mogelijk te laten uitbarsten en daar hebben ze de CIA helemaal niet voor nodig.....

Het is NIET de CIA die recentelijk (paar weken geleden) in Marrakesch WEER een NIEUW "immigratiepact" (....) heeft afgesloten met de leiders van de Afrikaanse landen, waarin door de EUrocraten plechtig werd beloofd systematische massaimmigratie van vooral (...) "jonge Afrikanen & vrouwen" uitgebreid te faciliteren (....) met LEGALE kanalen (....) EN intussen "de xenophobie & het racisme onder de Europese bevolking te bestrijden".....

Net alsof DIE nieuw geplande massa-import & poging to massa-manipulatie zomaar gaat lukken, terwijl het gros van de Europese bevolking het NU al beu is......

WIE "stuurt hier dan aan op een burgeroorlog" ?!!

Mau777 | 19-06-18 | 18:57

Trump marionet van de CIA?? Volg je het nieuws nog wel? Het is eerder andersom.

UncleAlbert | 19-06-18 | 19:57

Mr. Trump waar denk je dat al die immigranten vandaan komen? Misschien uit landen die 'some forced American freedom' nodig hadden? Oversteek naar US is een stuk moeilijker dan naar Europa...

Herman86 | 19-06-18 | 17:47

Herman86 | 19-06-18 | 17:47,

Ja, want 5 jaar geleden waren er geen oorlogen in Afrika, Azië en het Midden Oosten?
Praat niet dommer dan d66.

De EU heeft de grenzen opengezet, èn de hele wereld opgeroepen de oversteek te wagen. Daarmee is de EU dus niet alleen verantwoordelijk voor de sterke stijging van terrorisme en (seksueel) geweld in West Europa. Maar ook voor de extreem sterke stijging van het aantal verdrinkingen in de Middelandse Zee de laatste 4 jaar.
En dat niet alleen. De meerderheid van alle asieleisers komt uit veilige landen; maar vaak trekken ze door meerdere onveilige landen. Alvorens ze in het door burgeroorlog geteisterde Libië komen vanwaar ze de oversteek wagen.
"Vluchtelingen"?

Dandruff | 19-06-18 | 19:29

Als GeenStijl wordt verboden dan daalt de Sargentinifactor tot nul omdat het dan niet langer nodig is om de “waarheid” tactisch bij te sturen. Gut-Links heeft dan vrij spel in de media en de importcriminaliteit zal tot nul dalen. Verbazingwekkend dat GS nog steeds wordt getolereerd. Alhoewel de Belgen natuurlijk op het punt staan om alle waarheidshaters van congé terug te roepen zodat zij niet langer last hebben van dienen rechtse Ollanders uit Mokum. Weg met de in Brussel zetelende Europese fake regering.

Nivelleermarionet | 19-06-18 | 17:08

Als je ziet hoe de Duitse overheid en politie de massale verkrachtingen tijdens de jaarwisseling door allochtonen in de doofpot probeerde te stoppen. Hoef je de cijfers over de misdaad in Duitsland niet meer serieus te nemen we kunnen om in Trump termen te blijven de Duitse misdaadcijfers fake cijfers noemen.

Ronald89 | 19-06-18 | 16:52

Mee eens, dit kennen we uit NL ook. Hier wordt ook niet altijd aangifte gedaan, omdat de politie er niets mee (mag) doen en dus zinloos is. Bovendien zet de politie zelf veel misdaad/criminaliteit sgevallen in deceoofpot. Reden ? Vraag het aan de politie zelf, maar ik vermoed dat het opdracht van hogerhand is om verder oproer te vermijden. Resultaat? Criminaliteitscijfers dalen on NL ook!!!!!!!!! Wie gelooft dit schitterend stuk fake news nou nog?

Lychnari | 19-06-18 | 19:31

Vreemd die dalende cijfers. Volgens de zelfbenoemde echte media, neemt in Duitsland het aantal gevallen van discriminatie, racisme en antisemitisme toe. Er worden steeds meer mensen aangeklaagd en veroordeeld voor een internet comment.

Arachne | 19-06-18 | 16:35

Trump heeft weer 100 % het gelijk aan zijn zijde!

joppo0 | 19-06-18 | 15:27

Ik ben niet zijn grootste fan, dat mag gezegd worden.
Maar ome Donald heeft toch een punt. Je kunt natuurlijk googelen op en goochelen met cijfers, maar ik begrijp heel goed wat hij bedoeld te zeggen.
Ook in Nederland zorgen bepaalde groepen voor hoge misdaadcijfers. Kijk eens naar 'Opsporing verzocht'. Kun je niet omheen. Dat hij dat probeert dit te voorkomen in zijn land vind ik begrijpelijk, gek genoeg.

Misschien is de toon fout, en de manier waarop fout (kinderen scheiden van ouders) maar de intentie lijkt mij wel goed en die mis ik soms in Europa. Daar mag alles vrijwel straffeloos. Want als je iets doet ben je direct een racist.

-

Bernhard de II | 19-06-18 | 15:21

Nog eentje:
www.focus.de/politik/deutschland/poli...

"Die Wissenschaft geht aufgrund von Erkenntnissen aus der Dunkelfeldforschung und Hochrechnungen von jährlich mindestens 20 bis 25 Millionen Straftaten in Deutschland aus. Statistik geht von rund 5,76 Millionen registrierten Straftaten aus."

20-25 miljoen misdaden waarvan slechts 5.76 miljoen geregistreerd staat.
Zelfde shit als in NL dus ..

ChatBot | 19-06-18 | 14:58

De werkelijke misdaadcijfers in Duitsland, en overal in west_Europa, wat betreft de migranten zijn veel hoger dan de officiële cijfers; jarenlang is van overheidswege bedongen dat misdaden begaan door migranten in de doofpot moesten, want het migratieverhaal moest kost wat kost een succes worden. De burger moest misleid worden door in de media niet meer te reppen over de achtergrond van een dader. Er wordt ook in NL gemeten met 2 maten wat betreft overtredingen. Een voorbeeld: de Friese betogers die een blokkade opwierpen tegen de anti-zwartePieten bus in november 2017 moeten voor de rechter komen. Aanklacht is o.a. het verhinderen van een betoging. Die betoging was overigens ingetrokken door de burgemeester. Toen Pegida een bbq wilde houden in de buurt van een moskee (met toestemming van burgemeester Aboutaleb), en er talloze allochtonen bijeen kwamen om dit te verhinderen werd naar mijn weten, niemand uit deze horde gearresteerd of anderszins door de politie gesommeerd op te hoepelen. Als er door de politie en rechterlijke macht net zo hard opgetreden werd tegen migranten en allochtonen dan zagen de misdaadcijfers er HEEL anders uit - dus veel hoger onder migranten e.d.

Toos Bevergeil | 19-06-18 | 14:52

Oh enne deze nog: André Schulz (Vorsitzende des Bundes Deutscher Kriminalbeamter (BDK)) moest eind verleden maand nog wieberen vanwege het in twijfel trekken van de door Seehofer gunstig voorgekookte criminaliteitscijfertjes :
bereicherungswahrheit.com/chef-deutsc...
In werkelijkheid zegt deze man, liggen de criminaliteits cijfers een factor 4 hoger.

ChatBot | 19-06-18 | 14:44

Duitse kranten staan bol van door asielzoekenden begane criminaliteit. Leest "die Welt" maar eens een keer. De voorzitter van de Duitse politievakbond reageerde in een artikel met de stelling dat de shit de politie over de schoenen begint te lopen. De NOS bestaat het dan, om op teletekst te vertellen, dat er volgens de Duitse regering geen verband bestaat tussen asielzoekers en een stijging van de criminaliteit. Nepnieuws.!

oliebolletje123 | 19-06-18 | 14:43

De schone schijn scheurt aan stukken: Merkel + CDU zakt onder de 30% in de peilingen, terwijl de CSU juist stijgt. Het lijkt alsof een dam aan het doorbreken is. Duitsers kenmerken zich meer dan andere Europeanen door hun groeps / kuddedier-mentaliteit. www.welt.de/politik/deutschland/live1...
Nog even en Schluss mit Frau Merkel.

Eeuwig..Op..Vakantie | 19-06-18 | 14:36

Donald Trump noemde al vroeg in zijn campagne van 2016 het onverantwpoordelijke gedrag van Merkel en de foute "Wilkommenskultur". Toen vlak nadat Trump tot 45e president van de USA was gekozen Merkel op bezoek kwam heeft hij haar daar achter gesloten deuren zeker nog eens op aangesproken. Toen ze samen zittend in fauteuils de gezamenlijke de pers te woord stonden wilde Trump haar geen hand geven. Dat kwam de Trump-bashers goed uit. Echter Trump gaf Merkel geen hand omdat verslaggevers van de New York Times, de Washington Post, CNN en MSNBC vooraan zaten en naar Trump fluisterden "geef een hand". Dat weigerde Trump. Niet vanwege Merkel maar vanwege de gekleurde berichtgeving van deze journalisten en hun media. Hun foute berichtgeving was van meet af aan duidelijk wanneer Donald Trump bijvoorbeeld vroeg de camera ook eens om te draaien en zo de grote mensenmassa te laten zien die op zijn rally aanwezig was. Maar dat deden ze niet want dan moesten ze dat ook bij Hillary doen en die had op elke rally aanmerkelijk minder bezoek. Ook de foto van de mensenmassa tijdens de inauguratie was fake news. Het was namelijk de vraag: "Op welk tijdstip is de foto genomen?"
Het aantal aanrandingen en moorden in Duitsland door vluchtelingen begaan stijgt met de dag. Merkel mag van geluk spreken dat ze nog 2 weken de kans krijgt om bi-lateraal te overleggen met Italië en Griekenland. Alhoewel het duidelijk mag zijn dat vooral Italië met zijn nieuwe regering niet gemakkelijk zal zwichten. Ik tekende al jaren geleden de petitie "Merkel muss weg" maar de Brussel heeft ervoor gezorgd dat ze opnieuw - weliswaar op het nippertje - tot Bundeskanzlerin werd gekozen.

pushpins | 19-06-18 | 14:36

Guy Verhofstadt smeerlap, jou hebben we niks gevraagd, ongekozen sukkel.

F1802 | 19-06-18 | 14:33

@Beste_Landgenoten | 19-06-18 | 14:16
Bedankt voor deze cijfers. Hier is nog een onderzoek:
www.zhaw.ch/storage/shared/sozialearb...
Conclusies vertaald door Google:
"The age and gender structure of the refugees has a special feature. The in each one Society of very violence-oriented male 14- to under-30s reach with them
a share of 26.9% compared to only 9.3% in the resident population of Lower Saxony Year 2014. Among refugees, this specific group will be police by the year 2016 responsible for almost two-thirds of the cases of violent crime committed by refugees made. On the other hand, there are asylum seekers in the last two years a pronounced women's deficit. The female 14 -year-old reach here only a quota of 22.3% compared to 50.9% in the resident population of Lower Saxony in 2014. As a result, groups of young men can develop among the refugees, which unfold a violence-oriented momentum and significantly to the disproportionate increase contribute to the violence."

ChatBot | 19-06-18 | 14:27

Teveel jongen mannen op een kluitje zorgt altijd voor gezeik. Overal en altijd.

Beste_Landgenoten | 19-06-18 | 14:36

Beste_Landgenoten | 19-06-18 | 14:36,

Het gaat hier niet zozeer om *jongemannen*.
Maar vooral om *vijandige jongemannen*.
Bovendien afkomstig uit zeer gewelddadige clanculturen.
Ja; natuurlijk had je hier vroeger ook wel eens vechtpartijtjes en gewapende overvallen. Maar bijvoorbeeld het woord "groepsverkrachting" ken ik pas sinds begin jaren '90. Toen werd er over bericht dat dat hier gelukkig niet voorkwam, maar in migrantenwijken in België nam het toe, en in migrantenwijken in Frankrijk was het al redelijk geaccepteerd. Net zo normaal als eerwraak, het doden van joden of het levend verbranden van je ex. Vandaar "ni putes, ni soumises". en.wikipedia.org/wiki/Ni_Putes_Ni_Sou...
En natuurlijk bestond verkrachting ook al voor de immigratie. Maar het is was wel iets dat daders stiekem deden en geheim hielden; want niet geaccepteerd door de samenleving. Dat blijkt bij grote groepen nieuwkomers heel anders te liggen, zie de ellende in Engeland.
Praat alsjeblieft niet dommer dan d66.

Dandruff | 19-06-18 | 20:17

Uit:
www.spiegel.de/panorama/justiz/deutsch...

"Insgesamt 300.680 Zuwanderer befanden sich darunter. Ihre Zahl ging um 40,7 Prozent zurück. Als Zuwanderer gelten in der PKS Asylbewerber, Kontingentflüchtlinge, Geduldete, Menschen mit sogenanntem unerlaubtem Aufenthalt sowie Schutz- und Asylberechtigte."

Dus het aandeel van de misdrijven van migranten nam met 40% af... Het is dus een fors afnemend probleem sowieso. Ook het aantal geweldsmisdrijven nam af.

Beste_Landgenoten | 19-06-18 | 14:22

Beste_Landgenoten | 19-06-18 | 14:22

Hoe kan het aantal geweldsmisdrijven afnemen, als het aantal steekpartijen in 4 jaar tijd met 600% toeneemt? de.gatestoneinstitute.org/10503/messe...
Als ook seksueel geweld sterk toeneemt? nieuws.tpo.nl/2016/07/04/geheim-rappo...
Los van de daderprofielen die de ene na de andere agent zich in geheime emails laat ontvallen. De enige verklaring voor die extreme toename van geweldsmisdrijven is de extreme toename van het aantal immigranten in Duitsland. Dus dat het aantal misdrijven door immigranten afneemt klopt dan natuurlijk ook niet.

Hooguit kun je concluderen dat het plebs in de maling wordt genomen door;
- stelselmatig met criminaliteitscijfers te sjoemelen, zoals ook Nederland doet. www.limburger.nl/cnt/dmf20180305_0005...
- criminaliteit door immigranten doelbewust te negeren, zowel door overheid als media. nl.wikipedia.org/wiki/Aanrandingen_op...

Daarbij komt nog dat er in statistieken vaak gerotzooid wordt om de problemen met criminaliteit te verhullen. Bijvoorbeeld door bepaalde groepen immigranten als "autochtoon" te rekenen. Maar ook door definities van criminaliteit aan te passen. Zo was er een paar jaar geleden een flutonderzoek waaruit "bleek" dat autochtonen gewelddadiger delicten zouden plegen dan Marokkanen. Dat effect kwam deels tot stand door alle niet-criminelen niet mee te rekenen (waardoor het enorme verschil in criminaliteit tussen autochtonen en Marokkanen verborgen bleef). Maar belangrijker; men rekende vandalisme als een "geweldsdelict", maar gewelddadige straatroof als "vermogensdelict". Tja.
Maar jouw claim dat de

Dandruff | 19-06-18 | 20:01

Trump heeft gelijk . Mensen die ik spreek
Zeggen het zelfde in Duitsland

automaat | 19-06-18 | 14:18

Misschien spreek je de verkeerde Duitsers aan de stammtisch van cafe "Die Blonde Heimat"?

Beste_Landgenoten | 19-06-18 | 14:23

Misschien luister jij naar de verkeerde bronnen aan de stammtisch van café "bei Mutti"?

nikolaos | 19-06-18 | 14:49

Of nog gekker "am genossen tisch im politburo der grünen".

C.Martel | 19-06-18 | 15:52

Wat kan je opmaken iut het artikel in trouw over de toename van criminaliteit?

www.trouw.nl/home/meer-misdaad-onder-...

Stijging crimi totaal = 10.4%.
92% daarvan door migranten, dat is dus:

1. 0.82% door anderen (Duitsers?)
2. 9.58% door migranten

Van die laatste 9.58% is 17% door Noord-Afrikanen, dat is 1.63%.
Van die laatste 9.58% is 83% door "vluchtelingen", dat is 7.95%.

0.9% van de migranten (noord-Afrikanen) zorgen voor 1.63%, dus relatief 1.63 / 0.9 = 1.80
99.1% van de migranten ("vluchtelingen") zorgen voor 7.95%, dus relatief 7.95 / 99.1 = 0.08

Noord-Afrikanen zijn dus 1.80 / 0.08 = 22.5 x zo crimineel als "vluchtelingen".

Hoeveel de vlcuhtelingen crimineler zijn dan autochtone Duitsers weet je niet, want je weet niet wat het aandeel is van de autochtonen in de statistieken, alleen dat die voor 0.82% stijging zorgen.

Desondanks, veroorzaken "vluchtelingen" toch voor 7.95% stijging in misdaad, terwijl de autochtonen voor slechts 0.82% stijging zorgen. Dus ook die laatste groep veroorzaakt een stijging in de statistieken. Punt is ook dat ondanks dat Noord-Afrikanen 22.5 x crimineler zijn, ze toch maar 17% van de verdachten uitmaken, de rest dus vooral uit de categorie "andere asielzoekers".

Ik moet mijn oordeel dus bijstellen: Ook de vluchtelingen uit oorlogsgebeiden zorgen voor een stijging van de criminaliteit (in NederSaksen).

Beste_Landgenoten | 19-06-18 | 14:16

Kudo's dat je je oordeel bijstelt. Zijn er niet veel gegeven om dat toe te geven.

TeeJee | 19-06-18 | 18:47

Op de radio wordt fors uitgepakt met het fragment van een immigrantenkind dat huilend om zijn moeder roept, om de onmenselijkheid van Trump te benadrukken.
Gek dat ik nog nooit een fragment heb gehoord van een schreeuwend meisje wier klit wordt gekortwiekt, om de onmenselijkheid van veel moslims te benadrukken.

gestoptmetroken | 19-06-18 | 14:16
-weggejorist-
Gewinflipt | 19-06-18 | 14:10

Als iedereen nu eens terug naar de basis gaat en bedenkt waarom er bepaalde middelen worden ingezet om bepaalde problemen aan te pakken, dan is dat gewoon 1+1=2.
Migranten crisis, wat kun je er aan doen? Juist... het de migranten zo vervelend mogelijk maken, zodat ze in hun thuis land gaan denken, "heeft het nog wel zin om te gaan". Verder... importheffing op chinese shit... heel vervelend voor de US burgers, maar goed voor de economie. Dit betekent, chinese shit wordt duurder, dus kunnen we beter kijken voor een alternatief binnen onze eigen grenzen. Dit zal de economie ten goede komen. Het feit dat er zo tegen Trump wordt gebasht is alleen maar dat de rest van de wereld de ballen niet heeft om even terug naar de basis te gaan.... want deugen en show-off van kijk mij eens goed bezig zijn op internationaal niveau! Dat Trump zo nu en dan net wat te grof in de mond is, kan me niet deren. Ik heb liever iemand die doet wat ie heeft gezegd, dan z'n kont draait en exact het tegenovergestelde doet van wat hij ooit heeft gezegd (hallo Mark Rutte) En een ieder die lekker afgeeft op Trump en zegt dat het een domme narcistische man is, tja... hij heeft toch iets meer opgebouwd dan alle reaguurders bij elkaar, dus dom is ie zeker niet. Verder, om bepaalde beslissingen te nemen, kun je niet met iedereen te vriend blijven, knoop dat in je oren.

mood | 19-06-18 | 14:05

Nieuw Nederlands woord: Buiten Guy zone = buiten rondvliegend speeksel zone. Wat is het toch een "self righteous" onsmakelijk figuur.

Slough | 19-06-18 | 14:05

Hoe meer Verhofstad cs. onder druk komt te staan hoe sterker hij gelooft in zijn wensbeeld. Kokend van ingehouden woede legt hij iedere Europeaan zijn wensbeeld op. Binnenkort zal hij met zijn schoen op tafel gaan slaan. En dan zal hij applaus krijgen van die hele zwik heulers in het EU parlement. Ze zullen allemaal hun schoen uittrekken om hun desk te slaan. De mee-vibrerende microfoons zullen schallen. Het zal uit de hand gaan lopen met hun dronken koppen. Zaalwachters zijn niet mans genoeg om de orde te herstellen. Her en der vallen reeds doden. Het is een groot Europees feest. Horden trekken op naar Brussel.
Wie had dat nou verwacht!

bodemloos | 19-06-18 | 14:00

Als de stank van zijn voeten even erg is als de meur die uit zijn bek komt, vlucht de rest van het EP gillend weg

gestoptmetroken | 19-06-18 | 15:44

Als ik moet kiezen tussen Guy en ... kies ik voor ... . Blind. Zonder ook maar een seconde na te hoeven denken.
Trump heeft hier gewoon gelijk. En de propagandapraatjes van Guybbels Verhofstad komen mij ondertussen de strot uit.

Graaisnaaiert | 19-06-18 | 13:58

www.spiegel.de/panorama/justiz/deutsch...
Criminaliteit statistieken van Duitsland in 2017. Grote afname van diefstal / woninginbraken, grote toename van drugs gerelateerde criminaliteit. Moorden en geweld tegen politie nam toe. Er bestaat een groot verschil tussen legaal en illegaal in DE verblijvende migranten. Die laatste groep is een wespennest van messenstekers en erger.

Eeuwig..Op..Vakantie | 19-06-18 | 13:57

Ok, ik lees het artikel over Trump en denk, ai ai ai Geenstijl, jullie vliegen weer uit de bocht. Trump heeft hier wel dedelijk een punt. Ook gisteren was het raak met @Ronaldo over de migranten en het scheiden van kinderen. Dit beleid is niet ingevoerd door Trump, maar door Obama.

Vervolgens lees ik er direct onder:
Topics lezen op GeenStijl. Weet je wat nog fijner is? Topics lezen als Premium Lid. Je krijgt allemaal toffe extra's en helpt ons open, onafhankelijk & onverveerd doorrr te bloggen. Zo blijven we jouw knalroze kruitvat vol verzuchtingen, zendingsdrang, wanstaltige woordgrappen en foute fotosjops.

en dan denk ik... flikker op geenstijl! Zolang jullie keer op keer uit de bocht vliegen met Trump, zal ik geen betaalaccount aan gaan! Toedeloe!

mood | 19-06-18 | 13:56

U snapt dat GeenStijl onafhankelijk is en dus kan schrijven wat ze willen? Dus ook over Trump? Over Thierry? Over Greet. Over Rutte en noem maar op. Daar betaalt u voor. Niet voor Trump/FvD/Greetkwijlerij.

Graaisnaaiert | 19-06-18 | 14:00

Graaisnaaiert | 19-06-18 | 14:00
Het zou mooi zijn als ze echt onafhankelijk zouden zijn. Met de genoemde artikelen blijkt toch echt het tegenovergestelde. Als Geenstijl z'n huiswerk had gedaan, dan hadden ze toch met andere berichtgeving gekomen. Blijkbaar zijn ze dus niet onafhankelijk en lullen op bepaalde punten gewoon de MSM na. Verder geeft u met uw bericht ook uw onafhankelijke visie weer, wat dus helemaal geen onafhankelijke visie is. Way to go Grasnaaiert!

mood | 19-06-18 | 14:09

""Uiteindelijk ging alsnog het deksel van de beerput en kwam de ongemakkelijke en onwelriekende waarheid naar buiten gestroomd. Nu kunnen Duitse vrouwen niet langer normaal over straat,""
@ Sjefke7807 | 19-06-18 | 13:05
Het Kafka-achtige beangstigende is dat sommigen, waaronder mijn naieve buurvrouw, overtuigd beweren dat juist dat gebeuren misinformatie was en dat het nooit is gebeurd en dat het "Een verzinsel is van "Ultra Rechtse Racisten"
Alweer een bewijs hoe beangstigend goed de misinformatie machine werkt

telelezer | 19-06-18 | 13:43

Geenstijl zet wel makkelijk Trumps opmerking weg als "dat ie doorgaans niet over feitelijke feiten twittert, maar veel meer over de emotionele perceptie van alternatieve feiten."

Uit meerdere onderzoeken blijkt een stijging van de criminaliteit van 9% door de asielinstroom. Zie mijn twee eerder geposte links.

Gewinflipt | 19-06-18 | 13:40

Mis @miko een beetje, of is die geheel afgebrand op twitter?

Mark_D_NL | 19-06-18 | 13:39

Dan is het leuk om ook even te kijken naar wat er staat:

"Niet alle herkomstlanden bleken even sterk vertegenwoordigd in de ­criminaliteitscijfers. Mensen uit landen die door oorlog en strijd worden verscheurd, zoals Syrië, Irak en Afghanistan, kwamen weinig voor, terwijl Marokkanen, Algerijnen en Tunesiërs de statistieken overheersten. Zo vormden Noord-Afrikanen in 2016 slechts 0,9 procent van de vluchtelingen in Nedersaksen, maar wel 17,1 procent van de verdachten.

Die scheve verhouding heeft diverse oorzaken, verklaart hoofdonderzoeker Christian Pfeiffer, die de studie verrichtte in opdracht van de deelstaat. Hij wijst onder meer op de ‘machocultuur’ in Noord-Afrikaanse landen, waar het normaal zou zijn om een belediging te beantwoorden met geweld. Minstens zo belangrijk is dat Noord-Afrikanen vrijwel geen kans maken op asiel. Die uitzichtloosheid zou wangedrag in de hand werken."

Ofwel: Asielzoekers uit orlogsgebieden (de echte vluchtelingen dus) vormen geen probleem. Het zijn de Noord-Afrikaanse gelukszoekers die in crimineel gedrag vervallen.

Beste_Landgenoten | 19-06-18 | 13:53

Officiele cijfers bakken is even makkelijk als een tegeltje op GeenStijl. In NL was de misdaad toch ook gedaald... Wij weten eigenlijk wel beter.

FirmaLenB | 19-06-18 | 13:29

De EU zit in haar doodsstrijd. Als een paling in het zout friemelen ze nog heen en weer. De tsunami met economische vluchtelingen en de economische malaise in Zuid Europa gaat het Moloch uiteindelijk de kop kosten. Het is ook een nutteloze dure volgevreten bestuurslaag die zichzelf aan de macht willen lullen. Daarom willen ze zsm een Europees leger. Want zonder geweldsmonopolie kun je niet aan de werkelijke macht komen. Het gaat ze niet lukken.... het mislukken zal NL tientallen miljarden gaan kosten, maar dat moet dan maar.

Oepsie1234 | 19-06-18 | 13:28

Stel dat de EU uit elkaar klapt (liever vandaag dan morgen overigens); aan wie zou NL dan die tientallen miljarden moeten betalen? Alle eerder gemaakte afspraken tellen dan niet langer meer, want er is geen EU, en ook geen orgaan dat ons zwaar zal straffen vanwege niet betalen. Toch?

Toos Bevergeil | 19-06-18 | 14:04

Terug naar EEG met alleen handelsovereenkomsten en open grenzen maar met een hermetisch afgesloten buitengrens. En Verhofstadt naar de kapper en tandarts voordat ie zich weer vertoont en een baan aan de buitengrens als afstotelijk gevaar.

Slough | 19-06-18 | 14:49

En laten we vooral niet vergeten dat de VVD en Mark Rutte hier verantwoordelijk voor zijn. De VVD die alleen denkt aan korte termijn zakkenvullen ook al gaat er een heel land of continent aan ten onder. De VVD die ooit sprak/loog over streng asielbeleid en linkse hobby's. De VVD die de islam ons land binnenhaalt en ondertussen autochtonen uitknijpt met hogere belastingen, lagere uitkeringen en stijgende ziektekosten. De VVD die keer op keer de belastingen verhoogd maar waar je als burger steeds minder voor terug krijgt. De VVD is de kanker van de samenleving.

oplichter | 19-06-18 | 13:28

Volgens dit onderzoek is de criminaliteit in Duitsland tussen 2014 en 2016 gestegen met 9% dankzij asielzoekers.

www.telegraaf.nl/nieuws/1504276/duits...

Het zinnetje van de VK over daling van de criminaliteit zal puur formeel wel correct zijn. Als ze zeggen dat de criminaliteit dit jaar gedaald is, dan praten ze over 2018, en misschien dat er sprake is van een daling t.o.v. vorige jaren waarin het enorm steeg door de asielinstroom, maar in totaal is het t.o.v. bijvoorbeeld 5 jaar terug dan nog wel flink gestegen dankzij asielzoekers.

Gewinflipt | 19-06-18 | 13:27

Ik hoop zo dat Mutti Merkel valt over haar asielbeleid. En dat die tandenloze frietkotfreak Guy en polyglot Timmerfrans dan volledig in hun hemd staan. Met Rutte, ich bin ein Europeaan, rekenen we later wel af.

LJBrinkhorst | 19-06-18 | 13:21

Hoewel ik u sentiment deel, moet u eerst de vraag stellen: wie krijgen we er voor terug?
De gedachte dat het niet erger kan, is vaak gelogenstraft.

Arachne | 19-06-18 | 16:29

Hadden wij maar een leider als Trump..
Ik KOTS op alles dat EU-regent en pro-EU is.

Quinzinho | 19-06-18 | 13:20

Geheel met je eens!

Mr_Pikibelly | 19-06-18 | 13:23

+1 nee, +100!

Mark_D_NL | 19-06-18 | 13:35

@Mark_D_NL | 19-06-18 | 13:35 |
In ut kwadraat...

Paaldanseres | 19-06-18 | 17:01

En weer heeft The Donald groot gelijk.... een kwestie van gezond verstand. Dit is andere taal dan die, van niets presterende, ongelofelijk domme politieke Nederlandse huppelkutjes en zwerme zwammende BN'ers. Een verademing. Dingen die je op je boerenklompen kunt aanvoelen, maar die door ziek links worden weggepushed uit hun bewustzijn. Die man is een echte verademing als je het vergelijkt met het zooitje ongeregeld in deze contreien. De enige die het snappen, zitten in het oostblok. De waarheid voor links doet pijn. Eventjes door het zure appeltje heenbijten, dan is het ook snel over.... President Trump,... dank voor de rechtvaardige hardheid van uw beleid en het uitspreken van deze waarheden, #MAGA

Paaldanseres | 19-06-18 | 13:19

Dit valt in dezelfde categorie als "Last night in Sweden". Degenen die hier tegenin gaan krijgen het moeilijk op de lange termijn.

Peter_K | 19-06-18 | 13:12

Trump is een kleuter, die alles wat hij opbouwt direct weer sloopt. Maar hij zit er niet ver naast als het om de vernietigende gevolgen van het Europese migratiebeleid gaat. We worden langzaam omgevolkt en de in de tussentijd plukken we ook nog andere wrange vruchten (meer uitkeringen, meer criminaliteit, meer religie etc. etc.)

LJBrinkhorst | 19-06-18 | 13:11

Ben al zo vaak belazerd door de Eurofielen/linkse kerk in dit land en vanuit Brussel met hun fakenieuws. Fijn dat ze nu eens teruggepakt worden door iemand die ze tot in hun botten haten. Het zal Trump "worst"zijn. Geeft me een goed gevoel...

Goedzo | 19-06-18 | 13:09

Trump for president!
Oh wacht......,

telelezer | 19-06-18 | 13:11

@telelezer | 19-06-18 | 13:11

Spel het maar even uit voor al die fatsoensstemmers, hoor!?
.
Oh wacht, wij Europeanen mogen helemaal niet kiezen.
.
En maar neerkijken op de Amerikanen.. achtelijke adjes.

Parel van het Zuiden | 19-06-18 | 13:16

Trump heeft groot gelijk, de Duitsers staan net als de Nederlandse bevolking lijnrecht tegenover elkaar inzake de massa immigratie. Van een eensgezind volk naar een zwaar verdeeld volk, bedankt daarvoor linkse ratten!

dutch bikkel | 19-06-18 | 13:05

""Van een eensgezind volk naar een zwaar verdeeld volk, bedankt daarvoor linkse ratten!""
@ dutch bikkel | 19-06-18 | 13:05
Dat is wat het Brusselse Politburo wil: verdeel en heers. Immers, Juncker zei het zelf: nationalisme (=nationale saamhorigheid) is het (tegen)gif tegen de EU bureaucratie.
www.geenstijl.nl/5139342/video-juncke...

telelezer | 19-06-18 | 13:16

+1 telelezer

hevriptem | 19-06-18 | 13:31

Trump twittert helemaal geen onwaarheden. Ga er maar veilig vanuit dat die "dalende cijfers" in Duitsland ongeveer net zo hard dalen als hier. Niet. Want net als hier mag. het. niet. benoemd. worden. En in Duitsland is de censuur nog net even een graadje erger voor zover mogelijk. Herinnert u zich Keulen met Oudejaarsnacht nog? Met alle macht werd geprobeerd het uit de media te houden. Uiteindelijk ging alsnog het deksel van de beerput en kwam de ongemakkelijke en onwelriekende waarheid naar buiten gestroomd. Nu kunnen Duitse vrouwen niet langer normaal over straat, dit is echt niet iets dat standaard bij Duitsland, of gelijk welk ander Europees land hoorde. Dit soort ongein kwam pas boven drijven toen hier bepaalde groepen en masse werden toegelaten. Het één is een dírect gevolg van het ander.

Ik heb het al eerder gezegd en zeg het nu opnieuw: Ik vind Trump een afgrijselijke botte hork, maar de manier waarop hij met de grove bezem door een totaal vermolmd en corrupt bestel gaat is een ware verademing! De man heeft gewoon 200% gelijk als hij zegt dat we de zaken hier op zijn zachtst gezegd niet slim hebben aangepakt. Kijk naar o.a. Zweden, de UK, en Duitsland als "lichtende" voorbeelden. Trump heeft volkomen gelijk als hij de massale intocht vanuit Mexico etc. een halt toeroept. En dan nog even over die "zielige kindjes".

Punt 1: Het zijn hun eigen ouders die hen als handelswaar gebruiken en inzetten. Veel verwerpelijker wordt het niet.

Punt 2: Als men al bereid is dit te doen met de eigen kroost, wat denkt u dan dat ze zouden doen met uw en mijn kinderen (indien ik die zou hebben)???

Punt 3: Deze wetgeving werd onder de Bush administratie ingezet en onder 8 jaar Obama ging dit gewoon door. Daar werden de beelden echter verzwegen want anders zou de Heiland wel eens met donderend geraas van zijn sokkel kunnen lazeren. Nu wordt het aangegrepen om nog maar eens los te gaan op Trump, want Trump. Hypocrisie much?

Sjefke7807 | 19-06-18 | 13:05

Precies dat! Scheelt mij weer een berg typewerk.

dutch bikkel | 19-06-18 | 13:06

Indeed. Mr Yes i Can't , werd ontzien.

goedrechts | 19-06-18 | 13:18

Kijk... tenminste eentje die het snapt. +100
Euhm... samen met mij en nog wat anderen.

Paaldanseres | 19-06-18 | 16:59

Nooit meer VVD en ik zou willen dat we hier een Trump hadden.

goedrechts | 19-06-18 | 13:00

""Nooit meer VVD""
Probeer dat maar aan het verstand te brengen van het naieve door de misinformatie-machine van links onderwijs en MSM misleide kiesvolkje

telelezer | 19-06-18 | 13:10

Kijk een s voor de gein op de tijdlijn van Guy's Facebook pagina; geen kritische reacties te vinden!

Ali Bundii | 19-06-18 | 12:57

Er zijn ook geen mensen die die engbek volgen op Facebook.

Oepsie1234 | 19-06-18 | 13:15

Ik kan zowaar deze keer *geen nepnieuws* ontdekken
in de tweets van de verder labiele leider van de VS.

hotmint | 19-06-18 | 12:49

Hihihi jij deuger, dat labiele moest r ff bij huh?
Typte jij dat nu ook met een triomfantelijke grijns op jouw snuitje?

MarcS | 19-06-18 | 13:00

@MarcS | 19-06-18 | 13:00

Sowieso natuurlijk... wie ben je werkelijk om te oordelen over “labiele leiders” als je zelf onderdaan bent van Jean Claude “ad fundum” Juncker....

Parel van het Zuiden | 19-06-18 | 13:08

Die Guy heeft wel een grote bek tegen iemand die WEL democratisch is verkozen. En maar Twitteren "namens de EU en het Europese volk". Niemand heeft ooit op die zak hooi gestemd.
Guy, je bent een lul met vingers.

ZegMaar | 19-06-18 | 12:43

hear hear.

Rico den Hollander | 19-06-18 | 12:53

Zijn er al weer filmpjes uit Zweden met vermeende kwajongensstreken om Trump belachelijk te maken?
Of ligt juist dat nu een beetje gevoelig aldaar sinds gisteren?
Of filmpjes uit Duitsland waarbij mensen laten zien dat ze toch vooral zo blij zijn met de CDU?

Nuchternederland | 19-06-18 | 12:40

Gooi ik er een update tegen aan voor het vierde reich te Brussel.
Let wel,dit is enkel nog maar wat niet verzwegen is door de gutmenschen media.

Moslim “vluchtelingen” hebben sinds 2014 meer dan 2000 mensen in Europa vermoord en verwond
fenixx.org/2018/06/17/moslim-vluchtel...

komtdatschot | 19-06-18 | 12:38

De As van het Kwaad, zijn is niet alleen de landen waar het enige recht, het Islamitische recht is, maar ook de Linkse Deugers die de Europese contingent naar de rand van de afgrond brengen. Donald J. Trump, is een visionair. Hij voorziet de val van het Avondland. De val wordt nu nog een beetje geremd doordat het redelijk economisch gaat. De crash van de financiële markten zal de aanzet zijn tot oncontroleerbare gebeurtenissen waarbij burgeroorlogen zullen ontstaan, aangewakkerd en geïnitieerd door de moslims. Tenzij, wij een halt toeroepen aan de massa-immigratie en schoon schip maken. Hulp aan arme landen, prima maar alleen in het land zelf en zeer scherp er op toezien dat het ook daar komt waar het moet komen. Dit is de enige weg. Alle andere wegen leiden wel naar Rome, maar dan gelijk aan het Romeinse Rijk, zullen daar alleen rookpluimen boven het Vaticaan, te zien zijn.

De Evangelist | 19-06-18 | 12:33

Volgens mij is het te laat voor de EU deugelite. Hoe harder Verhofstadt zijn propaganda langs die brokkelige grafstenen in zijn hoofd schreeuwt, hoe minder effect het heeft. We zien hier een systeem in verval en daar helpt geen lieve moeder meer aan. Trump legt dat bloot en zegt wat heel, heel veel mensen denken en zien en weten. Hoe harder daar tegenin gedeugd wordt, hoe effectiever de redpill, omdat hoe harder de EU standpunten en het diversiteits- en inclusiviteitsgebral klinkt, hoe belachelijker en onthechter het blijkt.

FustViking | 19-06-18 | 12:33

@FustViking | 19-06-18 | 12:33 |
"Hoe harder Verhofstadt zijn propaganda langs die brokkelige grafstenen in zijn hoofd schreeuwt...()" Ik lolde om deze zeer toepasselijke omschrijving.

Sjefke7807 | 19-06-18 | 12:47

De criminaliteit onder de invasionisten is niet het belangrijkste probleem.
Onze politiestaat is goed in ontwikkeling en over een aantal jaren kun je geen papiertje meer op de grond gooien of je krijgt sociale strafpunten (In China lukt dit al best goed)
Het probleem is dat je groepen krijgt. Iedere groep vecht om geld en macht.
Dat is de natuur en kun je niet veranderen.
De betrekkelijke eenheid die we eerst hadden, wordt nu vervangen door permanente chaos.
De oorspronkelijke bewoners voelen zich verraden door hun leiders en voelen zich niet meer thuis in hun land.
Dat is het probleem.

arbeid_loutert | 19-06-18 | 12:31

Als je omstreeks het jaar 1218 iemand zou vertellen dat de aarde rond is en om de zon draait. Zou je ogenveer dezelfde reactie uitlokken als bij de linksmens anno 2018.
Hoon, spot en agressie.

Ayatholla_Buttbanger | 19-06-18 | 12:22

Ach en wee.... Wordt een beetje moe van die Gekke Guy en alle EU-deugerts. Hun Europa is niet mijn beloofde land. Maar waar het mijne wel is, dat weet ik ook niet.

BlowingBubbles | 19-06-18 | 12:22

Ik neem aan jouw Europa, wat waarschijnlijk iets heel anders is dan hun Europa

Nuchternederland | 19-06-18 | 12:41

Maar mijn Europa wordt steeds kleiner en dat van hen almaar groter.... Mijn Europa bevindt zich eigenlijk alleen nog maar in mijn herinnering.

BlowingBubbles | 19-06-18 | 12:45

Als Trump zijnde zou ik erop staan om fietsenrekje gay voor de grap, eens met wat anderen eu laven uit te nodigen voor een bezoekje in the White House. Gewoon... om die stinkende rotte parasiet de mogelijkheid te geven, het allemaal eens duidelijk te komen uit leggen. Eens zien of hij voor the Donald dan ook nog zo'n grote bek heeft. En op de terugweg mag dat tandeloze stuk vreten graag over de Oekraïne vliegen en een buk raketje koppen.

Paaldanseres | 19-06-18 | 12:21

The Guardian: "teenage girls were systematically assaulted and robbed by gangs of young foreign men because too many powerful people found their suffering was inconvenient. The result of this cover-up will be far more damaging than the truth could have been."

www.theguardian.com/commentisfree/201...

me,myself and IK | 19-06-18 | 12:20

Wat mij persoonlijk opvalt hier in Duitsland, is dat wij Nederlanders niet het enige volk zijn die zo langzamerhand echt een schurfthekel hebben aan onze Noord-Afrikaanse gasten.

Vluchtelingen ok, gelukszoekers nee

cybernijntje | 19-06-18 | 12:18

@cybernijntje | 19-06-18 | 12:18 |
Het merendeel van die binnenspoeliërs ís dus geen vluchteling...

Sjefke7807 | 19-06-18 | 12:49

Dat minzame, arrogante toontje van de Volkskrant en Verhofstadt... het toontje van de Berbaars van deze wereld. Volledig afgesloten van de realiteit, nul levenservaring of mensenkennis, bedienen ze zich graag van verkleinwoordjes om de wereld en de meningen buiten hun idealistische bubbel af te schrijven. Lalala vingers in de oren, verder komen ze niet. Hoeven ze ook niet van zichzelf, want ze bezitten de Enige Juiste Mening.
In alles doen ze me denken aan de nomenklatoera uit de Sovjet-Unie. Die vetgemest, zelfzuchtig en cynisch op het pluche zaten terwijl de dissidenten in inrichtingen en strafkampen werden kaltgestellt. En geen wonder: veel van onze Weldenkende Hufters, zoals Rosenmöller, steunden destijds deze nomenklatoera vol overgave.

kapoerewiet | 19-06-18 | 12:13

Trump heeft meer kijk op wat er in Europa speelt dat die achtelijke Gay Verhofstadt!
De EU parasieten zien totaal niet wat er onder de bevolking speelt en denk echt dat zij enig respect verdienen door maar meer en meer gelukszoekers binnen te laten.
Lui als Verhofstadt zijn de kankercellen van de samenleving en moeten liefst zo snel mogelijk bestraald worden. Nuke them!

vanFleppensteijn | 19-06-18 | 12:13

Trump +1000. Donald Trump is net Geert Wilders, maar dan zonder cordon sanitaire. En ook zonder Gordon Sanitaire, en dat helpt ook veel.

Nivelleermarionet | 19-06-18 | 12:10

Maar het blijft tricky om activisten van Reuters als bron te gebruiken.

obominotie | 19-06-18 | 12:20

Het wordt tijd dat Trump Guy op de lijst van ongewenste personen zet en hij de VS niet meer in mag. Wat is die Guy toch een volgevreten, hypocriet.

Tronald_dump | 19-06-18 | 12:07

De criminaliteit is lager? O ja ten opzichte van voor de immmigratiegolf of tijdens.
Dit in het FD vandaag:

Merkel koopt twee weken tijd voor Europese migratieafspraken

De Duitse bondskanselier Angela Merkel (CDU) heeft een regeringscrisis over de aanscherping van de immigratiepolitiek voor in ieder geval twee weken afgewend. De christendemocraten van de CDU en de Beierse zusterpartij CSU ruziën over de vraag of Duitsland immigranten aan de grens kan terugsturen als blijkt dat ze in een andere EU-land zijn geregistreerd. De CSU vindt van wel, maar Merkel stuurt aan op Europese afspraken hierover.

De coalitie van CDU/CSU en SPD én het politieke leven van de kanselier leek afgelopen weekend aan een zijden draadje te hangen nadat de CSU haar steun leek te willen intrekken. Maar ondanks eerdere dreigementen hebben de CSU en partijleider Horst Seehofer maandag ingebonden.

Merkel heeft tijd gekocht om een Europese oplossing voor het immigratieprobleem bilateraal uit te onderhandelen met de omringende landen. De CSU, die 6% van de stemmen kreeg in de laatste Bondsdagverkiezingen, geeft haar tot 1 juli de tijd om afspraken te maken die in lijn liggen met het plan van Seehofer. Hij is sinds drie maanden minister van binnenlandse zaken en heeft immigratie in zijn portefeuille.

Als Merkel daar niet uitkomt, is de crisis weer terug in Berlijn. De wereld kijkt mee naar de ontwikkelingen die van grote impact kunnen zijn op de koers van Europa. Via Twitter mengde de Amerikaanse president Donald Trump zich in de Duitse politiek en de Europese vluchtelingencrisis. Hij gooide olie op het vuur door te stellen dat de misdaad in Duitsland is toegenomen door immigratie en ‘de grote fouten in Europa’. De jongste officiële cijfers laten echter een sterke daling van de misdaad zien. Sinds 1992 scoorde Duitsland niet zo goed.

Trump twitterde ook dat de Duitse bevolking zich zou afkeren van haar politieke leiders. Dat lijkt een verwijzing naar de gedaalde populariteit van Merkel, die steun krijgt van 52% van de Duitsers tegen 69% twee jaar geleden. Toch is zij nog altijd de populairste politicus van Duitsland, ook al zeggen de meeste Duitsers een strenger asielbeleid te willen.

Voor veel conservatieven is het opblazen van het vierde kabinet-Merkel een brug te ver, zeker na een lange en moeizame formatie. Hoewel de populariteit van AfD-leider Alexander Gauland stabiel staat in de peilingen met steun van 12% van de Duitse bevolking, zal het deze anti-migratiepartij zijn die naar alle waarschijnlijkheid garen zal spinnen bij nieuwe verkiezingen.

De CSU op haar beurt acht het niet opportuun omwille van deelstaatverkiezingen komende herfst in Beieren nu af te rekenen met Merkel. Partijleider Seehofer had aangekondigd dat hij zijn partij toestemming zou vragen om de immigratiehervormingen direct door te voeren. Daar zag hij maandag van af. Hij kan dat alsnog doen over twee weken. Maar Merkel onderstreepte het laatste woord te hebben, suggererend dat ze haar minister en grote politieke rivaal dan zal ontslaan. Dat kan dan ook het einde betekenen van de coalitie van CDU/CSU en SPD én het dertien jaar durend kanselierschap van Merkel. De vraag is of het Duitse politieke establishment dat wil.

Coalitiegenoot SPD keerde zich ondertussen de afgelopen dagen met afschuw af van de machtsstrijd tussen de christendemocraten. De sociaaldemocraten steunen Merkel maar stelden maandag dat ze zich zullen verzetten tegen de Duitse en Europese plannen om immigratie te beperken. Seehofer zou deze week een 63-puntenplan voor immigratiehervormingen voorstellen. Hij zei maandag tevreden dat de CDU achter ‘62,5 punten’ staat.

Memek | 19-06-18 | 12:07

Allemaal schijnheiligheid... Seehofer en Merkel spelen gewoon een uitgekiend, vies links spelletje. Beetje tegendraads allemaal... ze moeten iets... ze krijsen maar wat... ze proberen rechts in de kaart te spelen en hun kiezers wederom blind te maken met een dode mus. Gaat dit keer niet lukken. Waarom??

Bang dat ze op hun linkse bek gaan bij de deelstaat verkiezingen in November. Daar staat het AFD er goed voor. Dat kunnen ze der ook niet nog eens bij hebben. Angst regeert op dit moment in Duitsland en in vele andere EU landen om hen heen. Het moet, koste wat kost het faillissement van de EU tegen gaan en te redden... de EU staat op instorten. Kijk eens wat verder dan je neus en zie eens realistisch om je heen... het rijk staat op omvallen, instorten en imploderen... en de idiote, gekke en halsbrekende toeren die de linkse vazallen nu moeten uithalen, spreken boekdelen. "Armageddon is coming, and it ain't pleasant". Trust me.

Paaldanseres | 19-06-18 | 12:41

Merkel die steun krijgt van 52% van de Duitsers ? Wie heeft dit berekend , de partij zelf ? Merkel denkt dat ze alles kan kopen bij d'r vriendjes maar willen dit ook de miljoenen burgers die er mee moeten leven

Verweg | 19-06-18 | 12:43

@Verweg | 19-06-18 | 12:43
Extrapolatie van cijfers, dan wél ....... dus thuisblijvers hebben ook gestemd zeg maar.
Als we hetzelfde willen voor een referendum, schreeuwt men moord en brand, dat tellen opeens alleen stemmers.
Het rare is, dat ze, die WegkijkerTs hier incluis, dat allemaal goed vinden.

MarcS | 19-06-18 | 12:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Volgens mij is het op dit moment erg leuk om voor Witte Huis te werken. Samen tweets bedenken en eruit gooien. Politiekcorrecten over de zeik. Lekker veel aandacht voor het onderliggende topic. De wereld draait gewoon door.
Rinse & repeat...
.
Een soort NoStyle.com

Parel van het Zuiden | 19-06-18 | 12:05

Die Guy woont in de grootste safespacebubbel ever volgens mij.

Omebert | 19-06-18 | 12:03

Ja, in een monumentaal pand in het centrum van Gent waarvoor hij 330.000 euro restauratiesubsidie heeft gekregen van de Belgische overheid.

kapoerewiet | 19-06-18 | 12:15

Guy wordt nog wel gevolgd en gesteund door aardig wat deugvolk met kekke Eu-vlaggetjes op hun Twitter-profiel. Wake up, people...

Goldfinger | 19-06-18 | 12:01

Dat zijn de aasgieren die via hem meeprofiteren van de Europese verwoesting.

obominotie | 19-06-18 | 12:26

Dat zijn de mensen waar je tegenover komt te staan wanneer de grote clash komt... . En dan moet je kiezen... haal ik de trekker over of laat ik mezelf vertrappen door de eu fascisten....

Mark_D_NL | 19-06-18 | 13:38

Mad Guy from Brussels: "The more Trump tweets stupid stories about our continent, the more the people of Europe will unite" . Oh jongens, zelfs de jongens van DENK en NIDA hebben meer reflectie en kennis van hun achterban.

zimmerschwanz | 19-06-18 | 12:00

Nou Guy Grafzerk, ik vind één moskee om de hoek van mijn koopwoning al teveel met alle zooi die erbij is komen kijken en nog komen gaat.
Stop ze maar in je voortuin die nieuwe verbindende mensen.

Dirk III | 19-06-18 | 12:05

Best wel knap van dat Belgische fietsenrek om alles precies andersom te begrijpen.

Uw Verzekeringsadvis | 19-06-18 | 11:59

Ja, Guy weet het imago van de domme Belg steeds weer te bevestigen. Jammer voor al die Belgen die het wel snappen.

Goldfinger | 19-06-18 | 12:02

Vraag even wat de indianen van dat verhaal vinden over violently agressive enz

Natte Washand | 19-06-18 | 11:57

Dat is zoooo lang geleden, bah.

Rdock | 19-06-18 | 11:59

Het indianenverhaal is een onderbouwing voor stevig optreden tegen immigratie en buitenlandse inmenging.

Parel van het Zuiden | 19-06-18 | 12:01

Wat klopt er niet aan de tweet? Hij vergat echter wel de stinkislam te benoemen.maar het is hem vergeven.

siempie2696 | 19-06-18 | 11:56

Trump is een voorhamer op het politiekcorrecte vernis. Flinke barsten bij iedere klap.
.
Want of het nou waar is of niet. Politiekcorrecten springen er als hondsdolle ratten op en brengen daarmee zelf nieuwsfeiten en discussies naar de oppervlakte die ze al jaren proberen monddood te maken.
.
Geef ze maar genoeg touwlengte, ze hangen zich zelf wel op.

Parel van het Zuiden | 19-06-18 | 11:55

Laten we snel gaan vieren.

Rdock | 19-06-18 | 11:57

De perfecte staat voor iedereen in de wereld dat willen de leiders van de EU. De mensenrechten staan hoog in het vaandel. Toch is de werkelijkheid veel weerbarstiger, hordes gelukszoekers komen deze kant op en willen profiteren van wat hier is opgebouwd. Het is naar de wereld kijken in een roze bril zoals de EU zich gedraagt. De lidstaten kunnen het eigenlijk niet meer aan. Te veel vreemdelingen die te veel problemen mee nemen, daar zijn onze maatschappijen niet tegen bestand en de autochtone bevolking, welke het dagelijks voelt, gaat zich steeds heftiger verzetten. De EU is aan het eind van haar latijn, je ziet het aan alles. Helaas zijn er nog idealisten zoals Guy Verhofstadt, Alexander Pechtold en nog een aantal van die mensen welke in een droomwereld lijken te leven en ver af staan van de realiteit. Idealen zijn prachtig maar ga ze stapje voor stapje verwezenlijken want zoals je ziet, anders mislukt het faliekant.

Toetsiemonster | 19-06-18 | 11:55

Helemaal mee eens!

Rdock | 19-06-18 | 11:57

Het zijn geen idealisten maar kwaadaardige volksverraders.
Uitvoerders van het Coudenhove-Kalergi plan tot destructie van de Europese landen en volken.
Ze werken mee aan 'white genocide', volgens de definitie van de VN.
Het zijn uitvoerders van de VN plannen tot omvolking.
De beschrijving 'kwaadaardige volksverraders' is de meest beschaafde term om dergelijke sujetten te beschrijven.

arbeid_loutert | 19-06-18 | 12:21

Trump bestuurd het land met zakelijke hand. Je kunt het met hem eens zijn of niet. Maar de linkse swung is gelukkig verdwenen. Ik hoop dat er in Nederland en in de gehele EU meer van dit soort mensen komen. Dan kan de EU nog wat gaan voorstellen en in ieder geval voor zijn eigen autochtone burgers opkomen!

Rdock | 19-06-18 | 11:54

Verhofstadt staat net als een hele hoop VVD'ers, Rutte voorop en een hele hoop D66 politiekers, Merkel, macron en de rest van groen links op de loonlijst van Soros. Europa moet kapot. De westerse beschaving met eraan geloven. Hoe kan het anders dat de poliek en het OM altijd voor de islamisten opkomt en niks doet aan de nasale immigratie naar west Europa. Alle politici in west Europa zijn corrupt.

Zezijngekinbrussel | 19-06-18 | 11:53

Ze kruipen in ieder geval bij elkaar in de kont.

Rdock | 19-06-18 | 11:58

allemaal hysterie zegt sargentini

Bert Konterman | 19-06-18 | 11:53

Als Guy Verhofstad begint te raaskallen dan weet je dat er een zere plek is aangeroerd.

drs. P | 19-06-18 | 11:52

Wanneer ging dat rutte en zijn arabische rechterhand kaag naar Trump. Even Trump laten weten dat het rutte op zijn weg naar buiten is en dat kaag een pallie handlanger is.. dan weet Trump genoeg. * Twitter aanslingeren doet *

Mark_D_NL | 19-06-18 | 11:50

Ik wil Guy overigens wel even bedanken voor zijn tomeloze inspanningen om een nexit er wenselijk uit te laten zien.
.
Beste mensen, kijk nou eens naar wie de Unie vertegenwoordigen? Daar ga je toch niet achteraan lopen.
.
Aan de leiders herken je de achterban. We hebben heel wat schlemieletjes op dit continent rondlopen...

Parel van het Zuiden | 19-06-18 | 11:50

"Beste mensen, kijk nou eens naar wie de Unie vertegenwoordigen? Daar ga je toch niet achteraan lopen. "
--
Tsja, moet je eens kijken hoeveel mensen op vvd/d66 dus op alde stemmen. En vaak weten die mensen dat niet eens. En dat noemt zich dan een geïnformeerde stemmert. Prachtig.

Mark_D_NL | 19-06-18 | 11:52

Mark. Na het grote succes van de Brexit over een jaar of 2, is iedereen zo om en is een Nexit onvermijdelijk. Wel jammer dat het zo lang heeft moeten duren.

beau van rtl | 19-06-18 | 12:39

Trump doet prima populistisch tweeten. Doet hij met opzet.
Hij weet dat de media niet in bloemetjestaal namens hem tot demense zullen spreken, zoals zij dat gedaan zouden hebben voor prinses Hillary. Of zoals zij dat deden namens "ons" aller Heiland, koning 0bama den Eerste. a.k.a. Barry Soetoro.

"Onze" Deugende politici van EU en omgeving roepen dat het allemaal niet waar is. Maar dat is het dus wel.

Jan Passant mk2 | 19-06-18 | 11:50

In Trump's tweets staat niets over 'moeten'. Wel een oproep, een suggestie. Guy weet weer precies wat wij allemaal moeten. Moeten.

Alquest | 19-06-18 | 11:49

@Guy Verhofstadt
Not in my name.... asshole!

benjeallanggek | 19-06-18 | 11:49

Denken die mafketels van de EU nu werkelijk dat Trump zich iets van hun aantrekt met dat geneuzel.

RedwhiteNick | 19-06-18 | 11:48

Zelfs als het hele EU parlement ooit zou komen opdagen en Trump zou ze die memorabele dag toevallig toespreken, dan zouden zij allemaal kijken als konijnen in de koplampen.
Wel met wat minder benul van realiteit dan de konijnen, maar dat spreekt vanzelf.

Jan Passant mk2 | 19-06-18 | 11:58

Merkel is politiek uitgerangeerd. Ende Geschichte.
En Verhofstadt is irrelevant.

Pierre Lebon | 19-06-18 | 11:46

Irrelevant met een grote, gore muil. De Amerikanen dag in dag uit schofferen. Lekker handig. Guy moet weer eens naar Colleville sur Mer gaan en zijn prioriteiten heroverwegen.

Langshetrandje | 19-06-18 | 11:51

Deze maatschappij beloont uitsluitend losers: zielige verkrachters, allochtonen, illegalen, etc. Daar boven op het groot kapitaal middels dividend vrijstelling. Het wordt tijd voor een fermere keuze voor zieken, ouderen en de "gewone" normale ,man/vrouw.

Manfrom_Nam | 19-06-18 | 11:46

In het België van Verhofstadt mogen minderjarigen in de gevangenis zitten, wat tegen kinderrechten ingaat en waarvoor België op de vingers is getikt door de Raad van Europa. Dus Guy is niet degene die hier op een moreel paard moet gaan zitten. www.hln.be/nieuws/binnenland/raad-van...

tipo | 19-06-18 | 11:45

Guy ‘Goebbels’ Verhofstadt krijst en schreeuwt zo passievol voor de EU. Je zou het bijna gaan geloven, net als de Die Deutsche Wochenschau van destijds.

Irnerius | 19-06-18 | 11:45

Ik heb liever niet dat Guy spreekt voor de Europese bevolking. Sorry maar zo’n corrupte politiekcorrecte schreeuwlelijkert is op alle terreinen inferieur aan mij en kan dientengevolge het woord niet voor mij voeren.
.
Ook zijn functie heeft geen enkele relevantie voor mij. De grondwet regelt de zaken tussen mij, burger en overheden. Daar wordt met geen woord gerept over een Europese Unie en staat zelfs dat de Nederlandse onafhankelijkheid behouden moet blijven. Nogmaals, volstrekt irrelevant dus, zo’n niet Nederlander die onze soevereiniteit poogt te schenden.
.
Het zou goed zijn als er per nationaal beleid direct gestart wordt met het sluiten van grenzen en het uitsluiten van asielzoekers en immigranten in ons sociaal stelsel. Direct daarna mag men beginnen met het uitwijzen van niet- Nederlandse criminelen en onze levensstijl verwerpend buitenlands rappaille. Voor de duidelijkheid, dubbelpaspoorters vallen onder de categorie niet-Nederlanders.
.
Ik wil me overigens best verenigen met andere Europeanen om de Europese Unie zo snel mogelijk te ontmantelen en terug te keren naar de EEG.

Parel van het Zuiden | 19-06-18 | 11:44

Las ik te laat... precies dit dus!

Pierre Lebon | 19-06-18 | 11:48

Laat het duiden zonder verlies van de baby maar over aan Van Rossem.

Lewis | 19-06-18 | 11:41

Is belgenmop Verhoffstadt nog steeds niet ontslagen ?

Tee Of Cup | 19-06-18 | 11:40

Er komt niets goeds uit belgie. Ja, vieze vette friet en door pedo's gebrouwen kloosterbier. Belachelijk land.

beau van rtl | 19-06-18 | 12:21

@Tee Of Cup | 19-06-18 | 11:40 |
Was het maar een mop, dan konden we er tenminste nog om lachen. Wanneer dit vieze mannetje zijn open doet slingert mijn gevoel tussen walging, afgrijzen en een tomeloze woede op en neer.

Sjefke7807 | 19-06-18 | 12:26

Trumps woorden zijn dichterbij de waarheid dan een leugen. Dat Europese leiders dit anders zien, zegt meer over het continent Europa en haar machthebbers.

Schepvogel | 19-06-18 | 11:39

"Wie zonder zonden is werpe de eerste steen."

aamert | 19-06-18 | 11:39

*Werpt steen, want over zonden heb geen actieve herinnering*

kweethetooknietbeter | 19-06-18 | 11:53

Hoeveel misdaden worden gepleegt door allochtonen? Hoeveel mensen doen geen aangifte meer? Vragen.

Dutch_Holland | 19-06-18 | 11:36

de eu club sukkels gaan steeds harder schreeuwen, een heel goed teken. Hoe harder dit soort figuren schreeuwen deze te dichterbij is de collapse, im welke vorm dan ook. Dus blijven duwen, reaguren, zieken, zieken, schelden, hakken, blootleggen enzovoorts. Maak de eu club kapot voordat ze U kapot maken.

Mark_D_NL | 19-06-18 | 11:35

Druk zetten dus! Een beetje Judo principes kunnen geen kwaad in deze.

Curbed Cobald | 19-06-18 | 12:54

Trump lijkt gelijk te hebben qua criminaliteit onder asielzoekers. Aldus het BKA:
2015: 114,238 / 2016: 174,438 (+52.7%) / 2017: 167,268 (-4.1%)

Sqbar | 19-06-18 | 11:35

en verder #lastnightinsweden

MeiKevertje | 19-06-18 | 11:35

Nepnieuws is ook het reppen over dalende criminaliteitscijfers.

hoochee | 19-06-18 | 11:34

Crime bij de buren is way up, maarja aangifte doen is ook strafbaar/zinloos. Net als in NL.

Curbed Cobald | 19-06-18 | 11:32

Appels met rotte peren vergelijken, als je het mij vraagt. De Romeinse invloeden of de Amerikaanse invloeden gelijkstellen aan de invloed van het cultuurgoed en religieus goed dat moslims, voor het grootste deel economisch 'vluchteling', met zich meedragen....

Schoorsteenveger | 19-06-18 | 11:30

Het relativisme is sterk in deze

atheïstisch stemvee | 19-06-18 | 11:35

atheïstisch stemvee | 19-06-18 | 11:35 |
Nou ja, wat impliciet wordt gezegd is dat die Romeinen ons toch eigenlijk best wel beschaving hebben gebracht, en dat de Amerikaanse invloeden over het algemeen, voordat Trump president werd uiteraard, ook best wel positief zijn geweest. Ze hebben ons tenslotte bevrijd, niet? "Dus' is de komst van al dat vluchtelingenvolk óók positief, is de suggestie.
Er wordt wel even selectief gevist in de historische vijver. De Duitsers kwamen ook ongevraagd binnen, toch?, en we hebben nog steeds niet al onze fietsen terug. En eerder hebben we de Spanjaarden buitengeflikkerd, na tachtig jaar, meneer, tachtig jaar! Willem van Oranje leeft nog steeds voort in ons cultureel archief, een archief dat uiteraard helemaal niet deugt, maar dan deugen mutatis mutandis de Romeinen ook niet.
Ik voel me meer en meer Cananefaat. Zit in mijn bloed. Wil terug naar de roots en het land opeisen dat ons als Cananefaten door de Goden is geschonken. We hadden nooit met die Romeinen mee moeten doen en voor ze gaan vechten, vrouw en kind achterlatend. We hadden het goed, en dat had zo moeten blijven.

Schoorsteenveger | 19-06-18 | 12:42

Doe mij toch maar die Romeinse wortels, de Franse invloeden en de huidige Amerikaanse wegwerpcultuur. Islamitische cultuur zal vast geweldig zijn voor een heleboel islamitische mensen. Het is mij een gruwel. We hebben het (nog wel) goed en dat moet zo blijven.

atheïstisch stemvee | 19-06-18 | 19:36

Ik zie geen onwaarheid in wat Trump beweerd, we ondervinden in Europa de gevolgen van de massa immigratie. Wel worden we overspoeld met leugens vanuit de EU. En een steeds groter deel van de bevolking keert zich af van de huidige politiek van meer EU en meer immigratie (ook in Duitsland).

kunstliefhebber | 19-06-18 | 11:29

beweert. Voor de rest dikke +

Usumani | 19-06-18 | 11:46

@Usumani, dank voor de correctie (blijft lastig, die d’s en t’s)

kunstliefhebber | 19-06-18 | 12:21

Hier, te D, is hetzelfde aan de hand als in NL: officieel dalen de criminaliteitscijfers maar een kind kan zien dat het tegenovergestelde het geval is. Bovendien worden criminelen niet naar etniciteit ingedeeld, zodat, bijvoorbeeld antisemitisme, vrijwel altijd "extreem-rechts gemotiveerd" is.

Criminelen zijn ook veel gewelddadiger geworden.

Het aantal aanvragen voor wapenvergunningen is explosief gegroeid. Mensen voelen dondersgoed aan dat er erg veel mis is, hier.

robvanderLaak | 19-06-18 | 11:28

Hoe vaker Verhofstad iets tweet hoe meer ik deze flapdrol haat. Trump heeft gewoon gelijk. De misdaad cijfers in DE zijn allemaal up voor zover de autoriteiten überhaupt de moeite nemen om eerlijk te zijn over de feiten en of mensen nog wel de moeite nemen aangifte te doen want er gebeurt toch niets mee. Is in NL niet veel beter. En maar zeggen dat het veiliger wordt terwijl mensen op straat en in hun huis gewelddadig beroofd danwel omgelegd worden. Tuurlijk wordt het veiliger....
Trump is een onbehouwen hork maar hij heeft op veel manieren gelijk. Immigratie is niet een basisrecht van alle kanslozen. En wij hebben misschien migratie nodig (betwijfel ik ook) maar dan wel van mensen waar je wat aan hebt en die niet de 10 generaties netto ontvangers zijn maar die een constructieve bijdrage aan de samenleving bieden.
Dat is zeker niet het geval met al dat kansloze dobberneger volk dat deze kant op blijft komen.

WatZalIkErvanZeggen | 19-06-18 | 11:24

Ze kunnen in DE nog iets leren dus van ons kabinet Prutte III, gewoon minder misdaden opschrijven en je hebt betere cijfers! Hoera! Een extra ronde voor iedereen, jullie betalen!

O2Neutraal | 19-06-18 | 11:29

Meneer Guy moet toch weten dat wij helemaal klaar zijn met die halve gare EU-top. Wat zullen we blij zijn als deze Verhofkanus eens zijn biezen pakt!

mevr.Kribo | 19-06-18 | 11:23

Trump vat het kort en bondig samen. Steeds meer Europeanen vallen de schellen voor de ogen maar de meesten hebben niet het voorstellingsvermogen om zich in te beelden hoe fout het straks kan gaan als er niet ingegrepen wordt.

Wekkertje | 19-06-18 | 11:21

Trump weet wat onder de mensen leeft. Guy niet. Of iig niet meer sinds hij voor de EU roeptoetert.

Peniskokertje | 19-06-18 | 11:32

@Wekkertje | 19-06-18 | 11:21 |
Ik vertel met regelmaat hoe het de voorouders van mijn Lakota familie is vergaan toen zij al die bootvluchtelingen uit Europa toentertijd met open armen ontvingen. Evenals alle andere inheemse volkeren in de Amerika's trouwens. Je zíet het raderwerk in die hoofden gewoon tot stilstand komen! Men wil en kan domweg niet geloven dat dit ook óns lot kan, en zál zijn als we nu het roer niet heel drastisch om gaan gooien. Alle voortekenen zijn er.

Sjefke7807 | 19-06-18 | 12:35

The more Verhofstadt tweets stupid stories about our continent, the more the people of Europe will unite. Presenting himself as a family man, but ripping the borders apart. We must show that another approach is possible & agree on a common European asylum & migration policy.

Ben-Bataaf | 19-06-18 | 11:20

Verhofstadt is voor "ons" en Europa veel gevaarlijker dan Trump ooit zal zijn.
Verder kunnen mensen die met Duitsers zaken hebben gedaan/doen exact aanvoelen wat Trump met zijn woorden bedoelt, hij weet als geen ander dat de emigranten-Duitsers over heel Amerika de "Kindergarten" hebben geïntroduceerd: netjes en redelijk sociaal met elkaar omgaan, dat staat in Duitsland nu gigantisch onder druk en dat de bom het eerst in Beieren ontploft is ook weer logisch. Dag EU en Verhofstadt... na 1 september.

hagelkruis | 19-06-18 | 11:19

Ik ben het altijd oneens met Guy Verhofstadt. Ook deze keer weer.

Koning Willy | 19-06-18 | 11:19

Jajaja Verhofstad dit en dat, lelijke tanden en alles. Maar hij heeft wel gelijk: trump staat weer eens keihard te liegen, de criminaliteit is in Duitsland nog nooit zo laag geweest en met die enorme ellende valt het nogal mee. Trump laat de Fox-news onderbuik-emoties weer eens de baas spelen en heeft ook nog een appeltje te schillen met Merkel wegens de Mercedessen en BMW's die zijn Chryslers en Dodges van de weg drukken.

En waar Trump heel goed in is: Als hij kritiek krijgt, meteen naar een ander wijzen. Hillary, Obama en nu dus is Merkel even de sjaak.

Beste_Landgenoten | 19-06-18 | 11:19

@Beste_Landgenoten | 19-06-18 | 11:36
"relatief weinig"

Ik wil dan graag weten waar dat relatieve in zit. Relatief ten opzichte van de autochtone bevolking? Of ten opzichte van het illegale tuig?

TeeJee | 19-06-18 | 11:48

BL, je wordt een beetje moe van alle verhalen, zeg je zelf. Denk jij niet ook dat die meisjes er moe van zijn om verkracht te worden??

Gajus | 19-06-18 | 12:22

O , lol zeg... Tienduizenden geïsoleerde incidenten? Wtf?

"They are trapped near Bagdad. They are trapped near Basra. They are trapped everywhere!"

Gajus | 19-06-18 | 12:25
▼ 11 antwoorden verborgen

Ik begrijp het niet hoor. Die Trump is nu al meer dan een jaar bezig en hij heeft nu nog niet alle wereldproblemen opgelost.

beau van rtl | 19-06-18 | 11:19

Zou even aan de broertjes Bakito en Barbaar vragen hoe dat zit. Zij hebben het antwoord.

Sinister-President | 19-06-18 | 11:46

Hoewel de totale criminaliteit in Duitsland daalt zijn de criminaliteitscijfers onder de import inderdaad flink stijgende.

Net zoals in Nederland eigenlijk. Flinke oververtegenwoordiging van heel specifieke groepen.

TeeJee | 19-06-18 | 11:19

@Beste_Landgenoten | 19-06-18 | 11:37
Feit? Welk feit?

Het enige wat we daar over (mogen) lezen is dat vluchtelingen uit Syrie, Irak etc zich relatief weinig schuldig/verdacht maken. Maar wat is relatief dan?

Als hun bevolkingsgroep relatief gezien 50% minder crimineel is dan de autochtone bevolking dan ben ik akkoord met die conclusie.
Echter, als ze 50% minder crimineel zijn dan het illegale import-tuig, maar dan nog steeds 20% crimineler dan de autochtone bevolking, dan is dat "feit" natuurlijk onzin.

Ik grijp gewoon even wat cijfers uit het luchtledige hoor, maar de term "relatief" is nogal gevaarlijk in deze en heeft niks met een "feit" te maken.

Dus BL; kun je het op cijfers duidelijk maken?

TeeJee | 19-06-18 | 11:52

@TeeJee | 19-06-18 | 11:52 |
Nee, dat kan hij niet. Want het is volstrekte stierenpe0p dat hij hier praat. Als B_L zijn oren eens te luisteren zou leggen op de diverse internationale Sociale Mediaas en nieuwskanalen, dan zouden zijn hersenen ter plekke een BsoD (Blue screen of Death voor de Windhoosgebruikers onder ons) krijgen. Want de sprookjes waarin B_L in gelooft gaan daar met echte harde feiten (én video's!) onder luid gerinkel aan scherven.

Sjefke7807 | 19-06-18 | 12:41

Beste_Landgenoten | 19-06-18 | 11:37
Het waren al nooit de "vluchtelingen", het was altijd al tuig.
Mooi leeg rabarber argument wat je probeert te pushen. Kudo's for trying!!

Curbed Cobald | 19-06-18 | 12:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Verhofstadt. De Robespierre van onze tijd waarvan we maar moeten hopen dat hij nooit daadwerkelijke macht krijgt binnen de EU.

atheïstisch stemvee | 19-06-18 | 11:18

Wow! Dan krijgen we "La Terreur". Aan de andere kant het werd uiteindelijk ook de ondergang van Robespierre en maakte ook hij kennis met de guillotine. ;-))

Basil Fawlty | 19-06-18 | 12:43

Wanneer je heel veel criminaliteit niet registeert, Hallo Merkel, dan zullen de cijfers in ieder geval niet stijgen. Maar op meerdere sites ben ik toch echt schokkende cijfers tegen gekomen, mbt immigratie en stijging criminaliteit.
En Verhofstadt, ga eens lekker met pensioen ofzo.

Croxifoxio | 19-06-18 | 11:18

Wat wil je daarmee zeggen? Wanneer je wordt overvallen, beroofd of verkracht door een illegaal, dat het minder vervelend is? Of dat het niet telt en maar moeten doen dat het niet gebeurd is?

Croxifoxio | 19-06-18 | 11:42

@Beste_Landgenoten | 19-06-18 | 11:34
"relatief weinig", staat er wanneer het gaat over de daadwerkelijke vluchtelingen.

Ik wil dan graag weten waar dat relatieve in zit. Relatief ten opzichte van de autochtone bevolking? Of ten opzichte van het illegale tuig?

TeeJee | 19-06-18 | 11:56

@Beste_Landgenoten | 19-06-18 | 11:34

Toen wij onderscheid wilden maken tussen vluchtelingen en asieldrammers, noemde jij ons nazi.
Nu wij overstag zijn en ze allemaal onder de noemer vluchteling scharen, ga jij opeens discrimineren? Mijn god, jij bent dus de nieuwe nazi?

MarcS | 19-06-18 | 12:48
▼ 5 antwoorden verborgen

Of Trump het nu over Zweden, Parijs of Duitsland heeft. Het is gewoon waar en die dorpsgek Gay Verhofstadt wil het maar niet zien. Nog even die zielige illegale kindertjes erbij halen in dezelfde tweet en de emo tweet is weer klaar.

Liever een real politicus als Trump dan zo'n gevaarlijke utopist als Verhofstadt.

sprietatoom | 19-06-18 | 11:17

Verhofstadt neemt vanwege de EU een linkse stelling in en discussieert ook al op een linkse manier; niet ingaan op het onderwerp (criminaliteit, immigratie) maar iemand in een hoek zetten als extreem rechts of in dit geval 'stom'. Kortom een incompetente linkse mafketel.

BozePaarseMan | 19-06-18 | 11:22

sprietatoom. Helemaal goed. Zwitsal kan weg. Welkom

beau van rtl | 19-06-18 | 11:24

Hier is de wens de moeder van de gedachte dat Trump gelogen heeft. In de hoop dat het leesvee niet gaat lezen wat Trump nu echt geschreven heeft wordt het weer in een bepaalde richting geduwd. Het heeft me voor een tijdje nog opgewonden, nu vindt ik het alleen nog maar zielig.

jan huppeldepup | 19-06-18 | 11:16

De volkskrant vergeet te melden dat het bij de criminaliteitscijfers in duitsland gaat om “geregistreerde criminaliteit”.

Een veelgemaakte vergissing. Overheden registreren domweg minder, dan is criminaliteit ook alleen maar een gevoel.

Afgelopen weekend in Duitsland naar een concert geweest. Nog nooit zoveel politie op de been. Kreeg twee dagen ervoor nog een email over “Anschlaege” enzo. Maar, niks aan de hand, gewoon doorlopen.

Trump had een punt over Zweden, een land op de rand van een collectieve suicide. En zo heeft hij ook een punt over Duitsland. Duitsland heeft een sterk legalistische inslag. Merkel heeft met haar unilaterale opschorting van de verdragen van Dublin en Schengen een gevaarlijk orecedent geschapen en Duitsland is nu bezig uit de collectieve hypnose te ontwaken.

www.spiked-online.com/newsite/article/...

Het is tijd om de democratische rechtsorde te herstellen. De EU heeft misbruik gemaakt van de zelf gecreerde chaos. Het enig juiste antwoord op deze crises is minder EU. En zeker minder, minder, minder Verhofstadt.

Glasgow Argus | 19-06-18 | 11:16

Trump heeft meer dan gelijk.
Merkel is de vijand van de staat.

UncleAlbert | 19-06-18 | 11:16

Dit

Repetitive Beats | 19-06-18 | 11:25
-weggejorist-
Mark_D_NL | 19-06-18 | 11:53

Meerdere staten zou ik zeggen.

Curbed Cobald | 19-06-18 | 12:44
▼ 1 antwoord verborgen

Geen woord van gelogen door Trump. Ik begin Trump steeds meer topvent te vinden. Beste leider van de Westerse wereld van dit moment.

MeiKevertje | 19-06-18 | 11:16

@MarcS | 19-06-18 | 11:27 |
... en toen bleef het ijzig stil...

Paaldanseres | 19-06-18 | 12:01

Beste_Landgenoten | 19-06-18 | 11:21
Ha, dom ben ik zeker. Als ik slimmer was perste ik wel lui uit die wat betekenen bij grote multinationals. Wat heb je toch een klein denkraam.

Curbed Cobald | 19-06-18 | 12:43

@Paaldanseres | 19-06-18 | 12:01
Uiteraard ..... Of hij komt terug met, pffffff de vraag toont de domheid aan. Of iets in die geest. Feiten zijn niet voor types zoals landgenoten, berbaar, DKS etc.
Die reageren altijd uit de onderbuik.
Bakito die schreef, zonder ff onderzoek af te wachten dat Limburg een aanslag was. Die hoor je ook ff niet meer denk ik.

MarcS | 19-06-18 | 12:45
▼ 4 antwoorden verborgen

Je hoeft geen overheid cijfers af te wachten om te weten dat Duitsland Zweden achterna gaat, allemaal op de conto van dictator Merkel, just common sense.
Maar het journaille, kijk alleen al naar Nieuwsuur, de grote vijand van Trump, wil heel graag neerpennen en orakelen wat ze gegeven wordt, leugens!

lanexx | 19-06-18 | 11:16

Maar die piepel you nighten helemaal niet achter de EU en al helemaal niet achter Guy. Die piepel you nighten met name in rechts nationalistische anti EU partijen and that's not so good voor Guy of de EU.

Al-Dente | 19-06-18 | 11:16

Ik kan er geen spaghetti van maken, Al-Dente. Je mag wat mij betreft twee minuutjes langer koken.

Gajus | 19-06-18 | 12:10

Doodsbang zijn ze voor Trump. Ze zien gewoon dat er niet met hem te spotten valt, Alles wat de president zegt, voert hij ook gewoon uit. Geen verborgen agenda.
Wat een verademing met de eerste zwarte president die acht jaar voor hem in het Witte Huis resideerde. Die heeft toch echt helemaal NIETS voor elkaar gekregen. Maar wel de Nobelprijs voor de Vrede. En wat wordt die vent toch nog steeds opgehemeld in de linkse media.
Ik hoop echt dat Trump doorzet in al zijn plannen. Hij heeft in ieder geval het amerikaanse volk grotendeels achter zich. Dat ziet dat hun president tot grote daden in staat is.

aamert | 19-06-18 | 11:15

Barry Soetoro heeft een Keniaanse vader (so they say, at least) en een blanke moeder. Hij is dus tenminste half blank.

Glasgow Argus | 19-06-18 | 11:18

@Glasgow Argus | 19-06-18 | 11:18
Al was hij 5% Keniaan, dan nog zou hij geclaimd worden door "zwart".

TeeJee | 19-06-18 | 11:28

Toch is het raar om kinderen te scheiden van hun moeders/ouders.
Kinderen zijn ongewild de dupe...

Kris | 19-06-18 | 11:15

Illegale immigranten worden vastgehouden volgens de Amerikaanse wet, maar kinderen mogen niet (heel lang) gevangen genomen worden volgens de Amerikaanse wet. Wat voorkomen moet worden, is dat een kind een vrijbrief wordt om de grens illegaal over te steken en dat een recept voor illegale migratie wordt. Los het maar op. In Nederland worden kinderen bij hun ouders geplaatst in uitzetcentra, wat een soort gevangenis-omgevingen zijn. In de USA mag je kinderen niet in een gevangenisomgeving plaatsen, maar hun ouder wel. Dat is onhandig.

tipo | 19-06-18 | 11:28

Zou het ff aankaarten bij die aso ouders van dat kind dan.

WayneGretzky*99* | 19-06-18 | 11:38

Rustâg! ik vind het het alleen raar dat ze gescheiden worden van elkaar... meer niet ;-)

Kris | 19-06-18 | 11:44
▼ 5 antwoorden verborgen

Sterk staaltje populisme van Guy. Toonbeeld van "wij vs zij denken", fascistoïde gedrag.

Langshetrandje | 19-06-18 | 11:14

Guy Verhadolfstadt?

Usumani | 19-06-18 | 12:02

Hadden wij in Nederland maar (als wat het maar een kloon) als Trump !
Nu zitten we opgescheept met een van de grootste leugenaars en politieke oplichter(Rutte), die meer belang heeft bij Shell en Unilever en het (autochtone) volk compleet veracht. Past mooi in dat corrupte EU wereldje met zijn vriend gekke Guy..... Trump is mijn held !

HardwerkendeBlanke | 19-06-18 | 11:13

"Ripping families apart".
Wat wil hij dan? Die kinderen ook in de cel gooien?

Gewinflipt | 19-06-18 | 11:13

Hij wil dat de ouders inzien dat het kansloos is om naar de VS te komen. Door deze maatregel hoopt ie dat ouders bedenken beter niet doen. De ouders nemen de keuze om het toch te doen en stellen daarmee hun kinderen daaraan bloot. Hopen op de zieligheidstroef. Pas als de BN'ers zelf minder gaan eten en in een tent gaan wonen om de zeiligerts te steunen ga ik dat ook doen. De hele geschiedenis is er gevochten om de schaarse middelen en de mens kiest voorzich zelf en de eigen groep. Egoistisch zeker? Noem het maar overleven

Zatkniss | 19-06-18 | 11:19

@Zatkniss | 19-06-18 | 11:19
Dat was Bush die dat hoopte. Die heeft deze wet namelijk ingesteld.
Obama heeft dat vervolgens 8 jaar zo in stand gehouden zonder dat er een haan naar kraaide (Obama was immers Gods eigen afgezant op aarde). En nu is het allemaal de schuld van die schoft van een Trump.
Gewetenloos is die kerel....

Eagle0511 | 19-06-18 | 11:33

@Eagle0511 | 19-06-18 | 11:33
De betreffende wetgeving is ingevoerd onder Clinton, vriend.

Berbarossa | 19-06-18 | 13:00

Die rotte tanden van Verhofstad zijn exemplarisch voor z'n totaal verrotte brein.

Farage moet maar weer eens de vloer met hem aanvegen !

Mazoeza | 19-06-18 | 11:13

Heeft ie een brein dan? Alleen 1 cel om te kunnen schijten toch?

WayneGretzky*99* | 19-06-18 | 11:40

Verhofstadt blijft wanhopig twitteren dat " the people of Europe will unite" terwijl overal mensen opstaan om de EU te verlaten. Hij is volledig losgeslagen

2voor12 | 19-06-18 | 11:12

Zo is het. Europeanen staan nog verder uit elkaar dan de voortanden van Guy V.

Franque | 19-06-18 | 11:25

@Franque | 19-06-18 | 11:25
*probeert gezicht in de plooi te houden*

kweethetooknietbeter | 19-06-18 | 11:47

@Franque
Dank u.

Usumani | 19-06-18 | 12:04

Is verhofstadt al ontploft.... ?

Mark_D_NL | 19-06-18 | 11:12

Nee, Frans Timmermans is de eerste die een zelf-explosie gaat meemaken tijdens een corpuleus diner.

TheseDays00 | 19-06-18 | 11:31

@TheseDays00
Is lang geleden al voorzien, en zeer treffend in beeld gebracht, door Monty Python.

Sinister-President | 19-06-18 | 11:42

Sinister-President | 19-06-18 | 11:42
Ja, geweldig. Meaning of life.

TheseDays00 | 19-06-18 | 11:49

Kunnen de volkskrant en de nos opnieuw bij EUvsDisinfo worden aangemeld?

Ofzo2 | 19-06-18 | 11:12

Kunnen we in Europa niet een soort Guantánamo 2.0 inrichten (bijvoorbeeld op Gibraltar of op Spitsbergen), waar we staatsgevaarlijke volksmenners als Guy Fietsenrek een paar maanden kaltstellen? Of komt dit idee nog een paar jaar te vroeg en moet eerst de pleuris echt gaan uitbreken?

R van Perzie | 19-06-18 | 11:12

Gibraltar ligt veel te dicht bij Spanje, dan zwemt-ie terug.
Doe meer een of ander onbewoond eiland in de Stille Oceaan, dat langzaam door erosie verdwijnt.

Bijtendehond | 19-06-18 | 13:27

Trump vertelt in 1978 exact hetzelfde als vandaag de dag.
Dit is een man van zijn woord. Een man met visie.
www.youtube.com/watch?v=A8wJc7vHcTs

keestelpro | 19-06-18 | 11:11

Misdaad is wel toegenomen maar men wil het niet weten of vergeet het weer. Als je even googled heb je het zo gevonden hoor. Zoals:
“Het aantal geweldsdelicten in Duitsland is vorig jaar toegenomen. Zo nam het aantal verkrachtingen en aanrandingen toe met 12,8 procent (2015: 7022, 2016: 7919). Moorden en gevallen van dood door schuld met 14,3 procent (2015: 2116, 2016: 2418). Het aantal woninginbraken nam juist af met 9,5 procent tot (2015: 167.136, 2016: 151.265)”

Ofzo2 | 19-06-18 | 11:11

Logisch, er wordt voorzien in een verzorgd onderkomen dus daar hoef je niet voor in te breken. Die tv krijg je al. Alleen de vluchtelingenn nog even van wat vrouwtjes voorzien en ook die verkrachtingscijfers dalen weer. Dan elke vluchteling een gesubsidieerde kickboksles geven en de gewelddelicten nemen ook weer af. Voor alles is een oplossing!

Franque | 19-06-18 | 11:29

Heel Westeuropa is al volgepompt met de vijfde kolonne. Alleen Ijsland is nog te redden. Wat een vikingen op het WK, allemaal eindigend op son. De strijd gaat los als we op 40% omvolkiers zitten. Hopelijk houdt Oost Europa het been stijf en kan die tzt het tij keren. Snap oprecht niet het doel van de elite. Denken die nu echt dat zij gespaard gaan worden bij de Jihad? Of gaan ze zich tzt bekeren tot de Islam?

Zatkniss | 19-06-18 | 11:11

De namen van Nederlandse topvoetballers zouden in IJsland niet op -son, maar op -dottir eindigen.

Nivelleermarionet | 19-06-18 | 12:04

@Nivelleermarionet
Hahahaha. Scherp! Memphis Depaydottir. ;-)))

Basil Fawlty | 19-06-18 | 12:31

@Bennie Boos | 19-06-18 | 11:23 ik vind dat altijd maar een magere reden, de elite heeft een vluchtplan en draaiboek liggen, Dus de elite met deels van bezit/kapitaal hier en sociale banden etc, laat doelbewust de boel klappen om te gaan vluchten naar waar eigenlijk ? Tegen die tijd hoef de elite niet meer te vluchten, als we niets doen en ons overgeven, is het overal wel een sh*thole.

thephysicist | 19-06-18 | 12:43
▼ 1 antwoord verborgen

Gek genoeg vind ik dat nog mee vallen. Zijn er minder dan 1 per dag.

TeeJee | 19-06-18 | 11:25

Zijn er ook grafiekjes voor het aantal doden per dag door een keukentrap?

ZeMissiz | 19-06-18 | 12:18

Amerikanen.
>Niet Europees.
WTF..!!!

MogeWijEveOvergeve | 19-06-18 | 11:10

Ja, raar. Maar ja, al die zeehelden namen worden ook overal verwijderd, dan krijg je dit.

ZeMissiz | 19-06-18 | 12:17

Zo na die tweet van Guy ver-hoerenloper-hofstad is Trump echt backed the fuck up hoor. Koekoek

Tettentettentetten | 19-06-18 | 11:10

Geen vertrouwen meer in eu club, vertrouwen in trump is groot. Onder heel veel NL-ers en Europeanen. En dat is toch kut voor de eu mensjes. Ze weten het.
--
Zelfs met America first, dus eu fuck you, is er meer vertrouwen in de positive effecten van het Trump beleid dan het het eu club beleid. Nederland zal profiteren van het America first beleid, bloeden voor het eu beleid...
--
De eu club was niets , is niets en wordt nooit meer wat. Hup trump, dood aan de kut eu club.

Mark_D_NL | 19-06-18 | 11:10

Trump drukt zich soms wat lomp uit maar hij heeft gewoon weer gelijk (zoals bij altijd). En hetzelfde geldt voor de meeste andere West- en Noord-Europese landen.

R van Perzie | 19-06-18 | 11:09

Hoeveel stront moet je in je ogen hebben om te ontkennen dat de immigratie in Europa tot wrijving met de inheemsen leidt, en dat de misdaad - plus de brutaliteit ervan- ernstig toeneemt.

Je kunt haat niet met de mantel der liefde blijven bedekken, zoals in Zweden.

Immigratie is als het langzaam toevoegen van arsenicum aan het drinkwater: op een bepaald moment is het water niet alleen niet meer wat het geweest was, maar het is dodelijk.....

Mazoeza | 19-06-18 | 11:09

Even nuanceren: je bedoelt immigratie van moslims. Want net dan wordt de problematiek eenparig versneld groter.

Notenkraker | 19-06-18 | 11:12

Mazoeza | 19-06-18 | 11:09 | Immigratie van mensen vanuit de meeste Oost-Europese landen levert nauwelijks problemen op. Men leert Nederlands, past zich aan en gaat aan het werk. De moslims van de derde generatie zijn nog steeds totaal onaangepast, ze veroorzaken meer misdaad dan hun vaders en opa's bij elkaar en zijn religieuzer dan hun grootouders ooit geweest zijn. Je kan alle immigranten niet over één kam scheren.

Wladimir 1928 | 19-06-18 | 12:23

Tsja, rechts nepnieuws.

Is water nat?

Bakito | 19-06-18 | 11:08

@Bakito
Voor barbaren zoals jij, en je broertje Barbaar wel. Dat is ook niet zo verwonderlijk gezien jullie eendimensionale kijk op het leven.

Sinister-President | 19-06-18 | 11:31

Eerder linkse woordspelingen, algehele criminaliteit is omlaag, gewelddadige misdaad is scherp omhoog geschoten door uitsluitend migranten (duitsers zelf zijn niet gewelddadiger geworden) is waar Trump op doelt

niemand specifiek | 19-06-18 | 12:24

Ach Bakito, arme trol.

met klem | 19-06-18 | 14:41
▼ 3 antwoorden verborgen

-Verhofstadt (als studentenleider in 1973): 'universiteit moét gratis blijven!'
-Verhofstadt (als minister in 1985): 'inschrijvingsgeld voor uniefs gaan we omhoogkrikken van (omgerekend) €250 naar 350.'
Verhofstadt kan beter z'n afgrijslijke muil houden wat betreft waarheid. Wat betreft alles, eigenlijk.

Notenkraker | 19-06-18 | 11:08

“The more the people of Europe will unite” #braak

maSs | 19-06-18 | 11:08

Volkskrant... -zucht-

Kwast72 | 19-06-18 | 11:08

Guy is weer eens vergeten zijn pillen in nemen.

Luna71 | 19-06-18 | 11:08

Nee, ze hebben immers nooit geholpen.

Notenkraker | 19-06-18 | 11:13

Volkskrant is de nieuwe fake news verspreider... Guy doe er wat aan

Kwast72 | 19-06-18 | 11:09

Misdaadcijfers dalen misschien omdat niet meer aangifte doet zoals in Nederland. Aangifte doen wordt ontmoedigd, het heeft toch geen nut. Daarna kan je melden dat de misdaad daalt omdat de aangiften dalen.

EmilioEsteves | 19-06-18 | 11:13

Het is vooral een afleidingsmanoeuvre van Trump omdat hij onder vuur ligt wegens scheiden ouders en kinderen van mensen die illegaal het land inkomen.

Simon_GS | 19-06-18 | 11:07

En dat is weer een afleidingsmanoeuvre van het rapport over het handelen van de FBI.

Bubsy | 19-06-18 | 11:41

Trump verdedigt een mechanisme dat prima werkt, als je het maar lang genoeg volhoudt. Dat jankerds oproepen om ermee te stoppen, maakt het niet direct verkeerd beleid. Zoals Captain_Dipshit al aangeeft: er zijn regels en wetten toegepast die in veel landen worden toegepast, namelijk om illegale immigratie te beperken en mensensmokkelaars het werk onmogelijk te maken. Je kunt je kind mee de grens overnemen, maar dan wordt het van je gescheiden tot we zeker weten dat alles OK is. En als het niet OK is, worden jullie beide teruggestuurd. Als dat beleid eenmaal goed bekend wordt in de buurlanden van de VS, dan neemt de toestroom van kinderen vanzelf af. De internationale aandacht is daarom prima en Trump speelt met zijn echtgenote een prima spelletje good-cop-bad-cop door haar te laten oproepen te stoppen en zelf door te gaan. Het is prima beleid, inderdaad vervelend voor de kinderen maar die zijn niet slechter af dan voorheen.
Je kunt van Trump veel zeggen en vinden, maar hij doet datgene wat wij ook graag zouden zien van onze leider (haha): eigen land eerst. Solidariteit is namelijk 2-richtingsverkeer en door de EU zijn wij eenrichtingsverkeer qua geld en qua immigranten en daar mag best eens iets aan gebeuren. Not gonna happen, I know. Maar toch. Hoop doet leven.

Bakkeleures | 19-06-18 | 11:42

aptain_Dipshit | 19-06-18 | 11:19 je meldt wel heel veel feiten die gewoon niet kloppen. Ouders en kinderen kwamen onder Obama in detentiecentra en mochten vervolgens vaak in vrijheid afwachten wat er van hun zaak terecht zou komen. Trump heeft illegaliteit gecriminaliseerd met als gevolg dat ouders naar de gevangenis gaan en kinderen apart worden opgevangen. Dat is dus wel degelijk nieuw en ligt zelfs onder vuur in zijn eigen partij. Lees ook:
www.vox.com/2018/6/11/17443198/childr...

Simon_GS | 19-06-18 | 12:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Roept gekke Guy nu weer om meer EU?

Wanneer wordt deze pratende poepstengel eens het zwijgen opgelegd?

Fatwabuster | 19-06-18 | 11:07

Nooit, mag ik hopen, want ook een lul met vingers als hij heeft vrijheid van meningsuiting. Daarbij brengt hij met de bullshit die hij debiteert de EU steeds meer in diskrediet, en dat lijkt me winst.

Kees Maf | 19-06-18 | 11:21

Trump heeft gelijk

Mark_D_NL | 19-06-18 | 11:06

Trump heeft gelijk.

Eddy67 | 19-06-18 | 11:06

Het journaille als hondsloyale laafjes van de macht, al even blind voor de volksopstand die ze zelf creëren, ik verwacht een hoop verbaasde blikken als zij door een volkstribunaal veroordeeld gaan worden. De bubble eindelijk gebarsten.

Abject | 19-06-18 | 11:05

Het moment dat die Guy Verhoflul iets over mij gaat vinden is het moment dat ik ga emigreren. Laat die droplul lekker zijn muil houden. Trump heeft het stukken beter voor elkaar dan dat rampvehikel dat zich EU noemt.

RenHoek | 19-06-18 | 11:05

Dan bent u al een tijdje weg, dus?

MarcS | 19-06-18 | 11:22

Trump weet meer, wellicht t meest !

mainman | 19-06-18 | 11:05

The more the people of Europe will agree with Trump and turn their backs to the 'unelected' EU leaders......

Mazoeza | 19-06-18 | 11:05

Trump is mijn held. En hij heeft gewoon gelijk.

Bali Lovert | 19-06-18 | 11:04

Guy Verhofstadt is een heel enge boze man. Trump komt misschien soms wat nors over maar hij heeft het hart op de goede plek zitten.

keestelpro | 19-06-18 | 11:04

@cyrieltje - neee, de vieze man is veel knapper dan Guy. Ik vind 'm meer, ook qua haar, op die 'daar word ik voor behandeld' zoon die onder de plak zit bij z'n moeder.

kapoerewiet | 19-06-18 | 12:00

Ik denk niet dat Trump het hart op de juiste plek heeft zitten. Hij is een egomane boerelul.
Hij is echter wel onwijs open en "straightforward". En daarmee misschien ook wel een effectieve president. Je hoeft niet vriendelijk of aardig te zijn voor de belangrijkste baan van de wereld.
Verhofstadt vind ik vele malen enger. Heeft zieke gedachten, is niet open, niet eerlijk.

Gajus | 19-06-18 | 12:04

Ja, die. Ik wil helemaal geen taartjes eten met mijn moeder, ik wil rollebollen met een lekker wijf en het voor het zeggen hebben in Europa!

Ernst Oosters8389 | 19-06-18 | 12:06
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK