Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

SCP debunkt NOS-frame dat enige oorzaak islamisering 'vijandig maatschappelijk klimaat' is

Verplicht luisteren voor Leo Lucassen en de NOS-redactie.

Kijk. Het is met die islamisering van de islam natuurlijk niet zo dat alle mensen denken 'o Wilders is tegen moslims dus nu ben ik geen moslim meer'. Maar het is ook niet zo dat alle mensen denken 'o Wilders is tegen moslims dus nou ben ik nog meer moslim terwijl ik anders helemaal geen moslim meer wilde zijn'. Het is, zoals wel vaker met dit soort dingen, een beetje genuanceerd ammel. Maar leg dat maar eens uit aan vooringenomen NOS-presentator Winfried Baaijens die net als zijn webcollega's heel graag SCHULD VAN DE POLARISATIE wil roepen. Of leg het anders uit aan Leo Luc... Oh nee laat ook maar.

Social

SCP doet de groeten aan Dr. Kromzwaard!

lekker gewerkt pik

"zeer betwist"

Ervaringservaarder

Social

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
liegende lippen | 09-06-18 | 14:50

Leo Lucassen scheert graag alle moslims over één kam. En Leo Lucassen legt alle moslims wel even uit waarom ze doen wat ze doen. Leo Lucassen is een white privileged racist. Wees geen Leo Lucassen.

Sqbar | 09-06-18 | 11:00

Je moet wel behoorlijk wereldvreemd zijn om te denken dat het hier om Wilders gaat.
Wellicht dat een paar honderd miljoen mensen zich niet zo veel van Wilders aantrekken en meer naar anderen zaken luisteren?
Ga een paar jaar de wereld over, dan lul je wel anders.
Een weekje brainstormen met weekdieren in benidorm over dit onderwerp helpt niet.
In theorie is iedereen gelijk.. Theorie is iets wat in de praktijk niet werkt.

donkieshot | 09-06-18 | 08:43

Dat Moslims zich steeds strikter in de leer zijn gaan gedragen heeft niets met de Nederlandse samenleving te maken, want hetzelfde doen ze ook in hun landen van herkomst en elders op de wereld.
Dat wil zeggen dat de peerpressure in moslimgemeenschappen om "pc" te zijn intern is opgevoerd.
Begonnen is deze trant met de Iraanse revolutie 79 en de Ayatollah, die zwaar inzette op anti-westers , anti-imperialistisch, omdat de sjah door America gesteund was. In wezen heeft daarna elke revolutie/coup in de moslimwereld het Iraanse script gevolgd.
Bovendien zijn vele fundies met de eerste golf migranten voor de "dictators" na Europa gevlucht. Die hebben ook niet bepaald een zuiver pakket zaadgedachten meegebracht.
Het heeft ook niets met Wilders en de PVV te maken.
De fundies hadden hun ideeën al, nog voordat hij en de partij bestond.

MistaRazista | 09-06-18 | 03:33

Jup, en het NOS-journaal van zoëven doet er nog weer een schepje bovenop. Zielige moslimpies, die zo lijden onder het Wilderiaanse juk der polarisatie.

Als er iets populistisch is, dan wel het linkspopulisme van de poicorkerk.
Als er iets extreemrechts is, dan wel de 'vredesreligie'.

Camo | 08-06-18 | 20:47 | 1

Helemaal juist. Populisme is het verkondigen van een populaire mening puur om politiek gewin, en niet omdat je het zelf meent. 'duizend euro voor iedere. Nederlander' is populisme.
Als er iemand meent wat hij zegt (ongeacht of het juist is) dan is het wel Dhr Wilders. De term populisme dekt al lang niet meer de lading en is verworden tot een Geuzennaam.
Een beter woord voor wat men heden ten dage benoemt als populist is 'realist'.

Joostmochtnietsweten | 08-06-18 | 21:17

"Eet en drinkt u niet een beetje teveel"
"Bemoei je er niet mee"
"U moet het zelf weten. Ik zeg alleen maar dat u zo een flinke kans heeft op eerder overlijden en uw omgeving heeft nogal overlast als u weer loopt te lallen dat u een ander z'n strot gaat afsnijden of uzelf opblazen in de snackbar"
"Je bezorgt me stress... Door jou stop ik nu dit extra gebakje in mijn mond en spoel het na met wodka... Jouw schuld dus. Echt waar..."

Wol | 08-06-18 | 19:46

Schrijf alstjeblieft eens in normaal leesbaar Nederlands ipv halve een smstaal met hippe engelse internetwoorden... met deze manier van schrijven ondermijn je de complete inhoud die je wil overbrengen.

Ton8695 | 08-06-18 | 18:50

Lucassen suggereert met zijn tweet dat hij toename van islamitische godsdienstigheid een slechte ontwikkeling vindt. Man, wat wil je? Wat vind je nou echt? Ben je niet gewoon een leuteraar? Als je maar negatief kan zijn over Wilders, maakt niet uit hoe.

Sitting_targets | 08-06-18 | 18:44

Ik kan me ook zo opwinden over de HEMA. Steeds maar weer die regen, omdat zij zo nodig paraplu's willen verkopen.

Apotheker_uit_Aleppo | 08-06-18 | 18:25 | 1

Hehehe, maar wie wil de HEMA kopen? De Belgen niet...

Is dit nog nieuws? | 08-06-18 | 21:28

Het niet begrepen hebben. Zeker een vergisbegrijp. Verder kan ik maar één ding erover zeggen. Rot op met dat gelul. Het heeft geen nut om met rede en logica in gesprek te gaan met wappie idioten.

Standvastig | 08-06-18 | 18:24

Wow, en het NOS-journaal komt nog steeds met diezelfde onzin in 2 regels. NL-moslims worden steedsgeloviger. Dat komt volgens het SCP vooral door de negatieve houding t.o.v. Moslims - of iets van gelijke strekking -. Ollongren! Nepnieuws!

Graaisnaaiert | 08-06-18 | 18:11

"Met dank aan Geert Wilders"

Nee, écht? Dat is het enige wat Lucassen weet te bedenken? Nou staat hij beleid en "oplossingen" voor die totaal de mijne niet zijn - en echt hoor, ik heb zijn boek "Voorbij Fort Europa", 2016, samen met Henk van Houtum, destijds gelezen - maar het is op zich geen domme man. Waarom dan zo'n simpele, domme soundbite? Kan ik ook trouwens (en veel beter):

Met dank aan 9/11, Mohammed B, Samir A, de Hofstad-groep, Fawaz Jneid, de deradicaliserings-experts van Amsterdam, de Charlie Hebdo-terroristen, de Bataclan-terroristen, de Brusselse vliegveld-terroristen, de Brusselse Joods Museum-terrorist, de Manchester popconcert-terroristen, de islamitische moordenaar van een 85-jarige Parijse holocaust overlevende ("want alle joden hebben geld" oid), de zigzaggende truckchauffeurs in Nice en andere steden, verwarde messentrekkers (hier bij mij in Den Haag nog op 5 mei), een paar honderd volslagen door-geradicaliseerde halsafsnijders in het kalifaat die nu weer graag terug willen, Anders Breivik....(o nee, Breivik niet natuurlijk; dat is de enige autochtone volslagen volidiote terrorist die we als reactie op de voortgaande islamisering hebben gehad).

Maar ik bedoel maar. Voor "De afwerende houding vanuit de Nederlandse samenleving" hoef je echt Wilders niet te bedanken, hoor, Leo, die afwerende houding hebben de moslims toch echt grotendeels aan zichzelf te danken.

Dr_Johnson | 08-06-18 | 17:27 | 2

U heeft gelijk!

bustersmile | 08-06-18 | 19:03

Spijker-op-kop. of zoiets.

EefjeWentelteefje | 09-06-18 | 14:41

Hoeveel en hoevaak moet je het nog uitleggen. De islamisering wordt door alles en iedereen gestimuleerd en islamcritici worden gebrandmerkt als racistisch, nationalistisch, extreem rechts en islamofoob.
Islam stimuleren betekent meer islam....
Dan krijg je vanzelf de radicale islam binnen. kwestie van het getal.
Als je een motorclub kan verbieden kan je een wrede nietsontziende haat en gruwel ideologie dat honderden miljoenen slachtoffers maakt en de sociale cohesie aantast, en vrijheden haat toch op zijn minst wat proberen in te dammen waar verbieden de enige juiste optie is. Begin zoals Oostenrijk de samenleving verachtende predikers en moskeeën te weren.... in plaats van de islamcritici de mond te snoeren....

dijkbewaker | 08-06-18 | 17:10 | 2

Ja maar weet u wie ook uit Oostenrijk kwam? Ene A.H.
En dat nooit meer. Dus bukken en gedwee ondergaan. Want anders bent u net als ah. Enzo.

Is dit nog nieuws? | 08-06-18 | 17:12

Is dit nog nieuws? | 08-06-18 | 17:12
---
Albert Hein

dijkbewaker | 08-06-18 | 17:18

5 keer per dag bidden. Moet je daar niet werkloos voor zijn? De rest van de dag vullen met thee drinken in het gesubsidieerde theehuis. En als dank steek je een kaffer in z'n nek en zeg je dat je ff in de war was.

SerTheFun | 08-06-18 | 16:47

En hoe zit dat met moslims in Frankrijk, USA, België en Duitsland ? Ook allemaal radicaler geworden door Greet en Tjerrie ? Wat een kul. Je moet wel echt heel stom zijn om die flauwekul verhalen te willen geloven. Dat doet ze alleen bij de politiek correcte omgeving om het verhaal kloppend te maken.

Kamervraag | 08-06-18 | 16:27

Nuance is altijd goed, maar wordt vaak niet toegepast. "Vijf keer per dag bidden". Welke Nederlander doet dat nog? En toch vinden "we" de christelijke normen en waarden nog belangrijk. Hoe dan ook: voor een multi-culturele samenleving is de mens niet gemaakt.

Mannes | 08-06-18 | 16:19

Leo Lucassen, man man wat ben jij een ongelooflijke miet. Wat heeft Wilders hier nou mee te maken? Islamisering komt voor uit het feit dat deze gasten zich steeds sterker gaan voelen omdat er weinig weerwoord is vanuit de overheid en justitie, de imams steeds agressiever preken, met de huidige digitale snelweg overal ter wereld mee kunnen kijken enz. enz. Een goed voorbeeld van deze Luc lulhannes Lucassen dat de linksgekkies maar één richting uit denken. Totdat het straks te laat is en deze Luc lulhannes Lucassen met zijn voorkomen als eerste van een gebouw flikkeren.

F1802 | 08-06-18 | 16:18

Links werkt averechts...

Roege | 08-06-18 | 16:15

Als de Islamstront de ventilator raakt zitten Rutte, Merkel, Macroniveau, etc etc etc al in het eerste vliegtuig richting Canada.

Oepsie1234 | 08-06-18 | 16:14

Ware ik een moslim, dan zou ik me zwaar beledigd voelen door de tekst van professor Lucassen. Wat hij dus zegt, is dat Moslims zonder uitzondering geen eigen afweging maken maar louter reactief reageren.
Ze zijn niet in staat om vanuit eigen intrinsieke overwegingen te kiezen voor nog meer geloof maar doen dit alleen als reactie op Wilders.
Deze moslims geven dus niet zelf richting aan hun leven. Neen, die worden gedicteerd door anderen.
Wat een belediging. Mensen als Lucassen versterken het beeld van moslims als één grote, domme, reactieve, amorfe massa.
Met zulke 'vrienden'.....

Amsterdamsko | 08-06-18 | 16:13

Kwestie van elkaar ontmoeten en beter leren kennen. Dan komt alles goed. Burgemeesters drinken kopjes muntthee met probleemgezinnen en de politie schuift aan bij een maaltijd met vlees van gemartelde geiten. Maar het hoeft toch niet altijd van 1 kant te komen? Dus het wordt nou eens hoog tijd dat de imams met hun kuddes aanschuiven bij een barbecue met sappige karbonaadjes of een boerenkoolmaaltijd met heerlijke rookworst. Potje bier erbij en integreren maar!

paartjehop | 08-06-18 | 16:04 | 1

Jawel, wij zijn gastheer dus wij entertainen de gasten. Ook al verprutsen de gasten ons feestje, wij blijven vriendelijk lachen en geven ze alle ruimte om het hele feest om zeep te helpen.

BozePaarseMan | 08-06-18 | 16:12

Ik aanschouw elke dag de linkse moeders en vaders hier in het schone Houten met hun watjes van kroost fietsend naar school. Nou met Vlinder, Joep en Sterre gaan we geen enkele oorlog winnen tegen welk tuig dan ook. Kansloos zijn de arme schapen.

Misterspok | 08-06-18 | 15:55

Tweederde VOELT zich gediscrimineerd. Daar gaar het mis. Het NOS artikel is zo typisch omdat ze samen met andere linkse media en politiek deze lui constant in een slachtofferrol plaatsen. En ze worden onnodig in bescherming genomen.

Een groot deel heeft hierdoor een ontzettend dunne huid. De media en politiek stond een week op zijn kop toen wilders de minder uitspraak deed. Of toen de opmerking over iq werd gemaakt. Rationaliteit en nuance ontbreekt dan volledig in de berichtgeving. Want elk ander geluid is racistisch. Ik kan niet anders denken dat dat ook op hen zo overkomt dan.

Als er niet harder en eerlijker wordt opgetreden tegen wangedrag zal deze groep zich alleen maar verder van de maatschappij afzonderen. Prima dat ze geloof uitoevenen maar het moet niet er voor zorgen dat ze niet kunnen/willen integreren in onze samenleving.

Luckystriker | 08-06-18 | 15:50
-weggejorist-
Rappersjimmy | 08-06-18 | 15:48 | 2

Niet Wilders maar Osama als je goed naar de statistieken kijk:

www.rijnlandmodel.nl/achtergrond/socio...

Zou meteen ook verklaren waarom het ook op andere plekken in de wereld gebeurd.

Scorpeedy | 08-06-18 | 15:44

Als je bij negatief nieuws over de islam meteen denkt aan hoe het Wilders in de kaart zou spelen heb je echt een probleem in je hersenpan. Totaal geen zelfreflectie en het besef dat hun eigen standpunten verkeerd zouden kunnen zijn..

GroetenVanUrk | 08-06-18 | 15:39 | 1

Er is iedere dag wel kutnieuws islamgerelateerd, dan denken dit soort types dus iedere dag aan Ome Geert. Meer dan de gemiddelde pvv-er waarschijnlijk.

van Oeffelen | 08-06-18 | 15:41

Leo Lukassen zegt; "Met dank aan Geert Wilders"
Maar Leo, nu lijkt het net alsof je die islam negatief vindt?
Da's niet slim van een deuger zo als jij...

Rico Tampeloerus | 08-06-18 | 15:26 | 2

He ja, hij bevestigt maar legt de schuld/oorzaak elders.

boerk | 08-06-18 | 15:42

Idd het is toch juist positief dat de aanhangers van de religie van de vrede meer naar de gebedshuizen gaan. Des te fanatieker ze worden des te vreedzamer zou men zeggen. Hoe kan het in godsnaam slecht zijn om vaker de religie van de vrede te beoefenen. Vreemd... Of weten ze stiekem dan toch dat de religie van de vrede niet zo vreedzaam is als ze telkens verkondigen?

Swami4 | 08-06-18 | 16:18

En de Nederlanders waren nog niet zo lang geleden zo'n aardig en tolerant volkje. Wat is er in die tussentijd toch allemaal gebeurd?

Here's Freddy | 08-06-18 | 15:23 | 1

Een hoger percentage intolerante allochtonen is er gebeurd. Juist omdat wij vrijheden en tolerantie hoog in het vaandel hebben tolereren wij een totalitaire ideologie die andere onderdrukt niet in dit land.

Swami4 | 08-06-18 | 16:20

Allemaal lulkoek van die zichzelf”specialist” noemende kwakbollen.
20/25 jaar geleden hadden veel mensen al hun bedenkingen bij de islam.
Hans Janmaat zag het toen ook al.
Wilders komt nog maar net kijken, dus aan hem kan het nooit liggen.
Omdat hij het probleem sinds een jaar of 15 benoemt is hij de “Krimson” van de jaren 2000.
Trump, Poetin, Wilders en nu zelfs Baudet zijn de veroorzakers van alle shit in de wereld...... hahahah hoe kun je het verzinnen.
Leo L. is een ontzettende, populistische prutser.

Ruimedenker | 08-06-18 | 15:18

Wat een enore domme oetlul is die L.Lucassen, echt, niet te geloven

fred1434 | 08-06-18 | 15:15

Bent u een mens, dan past u zich volledig aan naar de waarden van de natuur en diens omstandigheden waar iedereen wel bij kan varen. Dat is "het" leven

Bent u een fanatieke moslim dan past u zich aan naar de waarden van de tijd van Mohammed en diens profeten. Dat is "het" geloof.

Dat tijden veranderen snapt de 1e groep maar al te goed. de 2e is vergeten met hun tijd mee te gaan en blijven in het limiterende zelfgeloof stramien hangen en fokken generatie op generatie door waardoor je een genenpoel krijgt die zo diepgeworteld principieel in hun religie blijft hangen met desastreuze gevolgen voor iedereen ten gevolg.

TP 1984 | 08-06-18 | 15:14

1989. Ver voor Fortuyn, Wilders, Van Gogh zich 'manifesteerden', eisten onze lieve gastarbeiders in Den Haag de kop van Salman Rushdie. 1989, mensen.

kapoerewiet | 08-06-18 | 15:12 | 2

Klopt. Dit sleurt allemaal al sinds de jaren 80. Tropicana zwembad in Rdam ging failliet omdat de klanten wegbleven vanwege aanrandende marokkanen. Alleen kwam dat pas (veel) later in de krant. Gek genoeg wordt iedere keer weer gedaan alsof het een nieuw probleem is. Alles om te verbergen dat we het hebben laten doorkankeren.

Jahowiseffe | 08-06-18 | 15:22

Idem golfslagbad Scheveningen en bijna alle buitenbaden in grotere gemeenten zijn allemaal kopje onder gegaan door onze vrolijke vrienden zonder opvoeding. Die baden zijn vrijwel allemaal met heel veel infuusgeld blijven draaien maar het heeft allemaal weinig gescheeld. De ellende speelt al van begin jaren tachtig, vanaf de tweede generatie tiefusleiers. Agressieve prinsjes uit de woestijn van koning Mohammed, de beste vriend van onze Bea. Proost. Borrel ze.

Langshetrandje | 08-06-18 | 15:42

De islam en de vrije / seculiere / a-religieuze maatschappij, dat gaat niet samen. Alle neuzen richting Mekka en alle neuzen die de grond aanraken, dat is de slavernij die de islam voor ogen staat. Het SCP onderzoek stelt, dat de confrontatie van moslims met de vrije ongodsdienstige samenleving hun terugwerpt op hun religieuze grondslag. Maar wat het SCP onderzoek niet laat zien is de overlast die vooral Marokkaanse jongeren veroorzaken ten opzichte van oudere Nederlanders, die ze beroven, molesteren enz. Dat is toch niet in overeenstemming met hun religie, die respect voor ouderen eist? Of, of gebruiken deze criminelen hun religie als voorwendsel, als vrijbrief om 'kaffers' te belagen? Daar dient duidelijkheid over te komen van moslimzijde en concrete handhaving van politiezijde. Religie die criminalisering goedpraat dient in de ban gedaan te worden.

Eeuwig..Op..Vakantie | 08-06-18 | 15:11

Gaat het eindelijk niet over de islam, worden ze nog genoemd in het stukkie. Ja, zo jaag je ze de religie in heh.

Premier Trutte | 08-06-18 | 15:04

Rotterdam ligt onder vuur, als Rotterdammer mag ik hier in opstand komen.
Ten eerste: Rotterdam de gekozen grootste partij sluiten ze uit voor de gemeenteraad|.
Ten Tweede: Pedia oké, maar Rotterdammers, turken ga niet lopen zeiken joh, Rotterdammers zijn anders en dat weet je pleur tog op joh.

Havenwerker | 08-06-18 | 15:03 | 8

Havenwerker | 08-06-18 | 15:23
Dat bedoel ik, pas 10 jaar niet meer

didivos | 08-06-18 | 15:29

'als Rotterdammer mag ik hier in opstand komen.'
Hier op GS wel. Totdat de tmg jouw gegevens met andere partijen gaat delen.
tweakers.net/nieuws/139481/drie-groot...

bij gelegenheid | 08-06-18 | 15:34

@ Havenwerker
Hetzelfde als in de landelijke politiek.
Het volk wil het zo. Dat het volk steeds minder volk is en steeds meer import, tja.

Is dit nog nieuws? | 08-06-18 | 17:10
▼ 5 antwoorden verborgen

We zijn in een vicieuze cirkel terechtgekomen. Het kan alleen maar escaleren.

Willibald von Klúúúk | 08-06-18 | 15:01

""Europa stevent af op een keiharde confrontatie tussen Moslims en niet-moslims.""
@ Indoneesje | 08-06-18 | 14:29
Beter nu dan later. Nu zijn we nog ""Met Meer"" maar hoe lang nog?

telelezer | 08-06-18 | 15:00 | 4

@telelezer
De Ruttiaanse versie van 'wij zijn met meer' omvat slechts het uitsluiten van kiezers die geen kartelpolitici partijpolitiek willen omarmen. Derhalve gaat de omvolkingsstrategie die dit schoftentuigh voorstaat richting de weldenkenden op ramkoers. Wij wten wat goed voor u is*

* een WiV zal gaan filteren op 'andere geluiden' Me dunkt.

bij gelegenheid | 08-06-18 | 15:17

Geduld, de moslim heeft heel veel geduld. Die meerderheid die komt wel, denkt men.

Jahowiseffe | 08-06-18 | 15:24

Ha, als hier de pleuris uitbreekt denk je dan niet dat ze allemaal uit Europa hierheen komen om hun broeders te steunen? Dan wordt NL een 2de Israel met een groot hek.

boerk | 08-06-18 | 15:45
▼ 1 antwoord verborgen

Na de uitgebreide verslaggeving van de zegeningen vanuit ons prachtig multicultureel europees project én de feestelijke ramadan in het bijzonder ben ik wel toe aan een flinke portie tits 'n ass. En dan bedoel ik niet van Golden Earring.

Tjerry heeft ongelijk. Er is helemaal geen sprake van homeopatische verdunning, olie drijft op water en het vergiftigd en verstikt.

Joffri | 08-06-18 | 14:59

Misschien iets om over na te denken diversiteitsutopisten? Ach laat maar

lingo star | 08-06-18 | 14:55

Heb wel het idee dat 2018 het jaar van de omslag is. Oostenrijk is los. Merkel snapt het ineens. Nu onze minpres nog en dan komt alles goed.

TilburgDeGekste | 08-06-18 | 14:52 | 3

Onze minpres die snapt het pas op het moment dat ze hem onder verdenking van homifilie bovenop 1 van de torens van het binnenhof posteren...

Lood om oud ijzer | 08-06-18 | 14:56

TilburgDeGekste | 08-06-18 | 14:52,

Merkel snapt het niet "ineens", ze snapte het in 2010 ook al ("multikul is mislukt"). Maar ze koos er in 2015 toch voor de hele wereld uit te nodigen.
En onze eigen VVD lijkt het soms ook te snappen, vooral rond verkiezingstijd. Maar vorige maand, in dezelfde week dat ze riepen om een zorgvuldiger immigratiebeleid, ondertekende ene Halbers in Marrakesh een verdrag dat de EU verplicht vele miljoenen analfabeten uit gewelddadige clanculturen te importeren.

Allemaal toneel.

Dandruff | 08-06-18 | 15:07

Merkel snapte het allang. En nu doet ze alsof ze naar het volk gaat luisteren. Maar dat gaat ze niet doen. Het devies is meer EU, strengere wetten, minder privacy, migratie legaliseren, wat meer propaganda en het volk de mond snoeren onder het mom van racisme, nepnieuws en aanzetten tot geweld en het beledigen van de profeet.

Premier Trutte | 08-06-18 | 15:07

En de Lucasjes, Jolo's en NOS'jes van deze wereld blijven wachten op een "verlichting", waarvan al vele eeuwen wordt aangetoond dat deze met een groeiende moslimpopulatie niet komen zal. Deze statistiekjes zullen dieper en dieper zakken richting de duisternis...

Lood om oud ijzer | 08-06-18 | 14:52

Het is heel simpel.

Onze politici buurten met islamitische politici. Die maken handje klap akkoorden die vervolgens worden doorgecommandeert naar de politieke agenda en de media En zo is er weer een paar jaar werkverschaffing en heeft de media de taak op zich om het volk te framen en de gemoederen bezig te houden.

Gezien we al zo lang zo vuistdiep in de olie & drugs zitten en dus ook met enorm rijke olieboeren van doen hebben zijn dit de jongens die voorang op alles krijgen. Ja ook op Brussel.

Zelfs hun religie is hier gepromoot terwijl door fanatici alles tegenstrijdig wordt bevonden. We worden verplicht dit maar te accepteren zodat de business van de meest welvarende 1% gewoon in stand kan blijven. Het gepeupel bestaat toch uit 90% en deze zijn vervangbaar ongeacht wat. Die 1% rijksten die zul je echt never nooit niet aan de frontlinie verschijnen.

De islamisering wordt ons gewoon opgedragen, of we nu willen of niet. Er zijn teveel centen mee gemoeid en er is gewoon niemand die er vooralsnog tegenop weet te bieden. Zelfs Thierry en Wilders kunnen ook helemaal in scene zijn gezet. Ik sta nergens meer van te kijken met al die persvoorlichters en adviseurs en al dat tenenkrommende gedownplay.

TP 1984 | 08-06-18 | 14:51 | 1

Iets te simpel, naar mijn mening. Meer een complottheorie. Niet alles is geld. Geld speelt altijd een rol, maar de problemen met immigratie kosten inmiddels meer dan het eventueel zou kunnen opbrengen. En wat olie betreft: een historisch grote afnemer van olie, de VS, zijn in 2019 netto exporteur van olie, dankzij fracking. De Saudi's nemen al sinds langere tijd maatregelen om het land overeind te houden als de olieopbrengsten straks inzakken. Naar mijn mening ligt het probleem meer in het politiek correcte gedrag van de politiek, en in nog veel grotere mate van de pers. Dat zal psychologisch verklaard moeten worden, en zal mogelijk iets met instandhouding van gevoel voor eigenwaarde te maken hebben. En verder lafheid, luiheid, en niet durven bekennen dan je het mis hebt (gehad) met je bestuurlijke opvattingen en maatregelen.

Jahowiseffe | 08-06-18 | 17:37

Die Lucassen... godverdomme die Lucassen. Je hebt intelligentie, en je hebt discipline om te leren. Als je beide hebt dan is dat OK. Heb je alleen intelligentie: ook OK. Maar als wel de discipline hebt om te leren, maar geen intelligentie, dan krijg je dus Leo Lucassen... godverdomme die Lucassen.

Jahowiseffe | 08-06-18 | 14:48 | 1

Goede rant. Echter, Lucassen is een ideoloog. Ideologie zet zowel intelligentie als discipline op zijspoor.

kapoerewiet | 08-06-18 | 15:23

Moslims die nog meer moslim worden laten juist goed hun koppigheid zien, en totale afkerigheid van enige vorm van feitelijk redeneren. Wanneer organiseert GS eigenlijk het eerste multiculturele Grote Evolutietheorie Debat? Dat wordt smullen mensen!

JackStick | 08-06-18 | 14:48 | 3

Je kunt alleen debatteren over meningen. Niet over feiten.

The_Master_Bear | 08-06-18 | 14:50

@ The_Master_Bear
Correct! En laat moslims nou net een mening hebben over feiten.

JackStick | 08-06-18 | 14:53

Feiten zijn er om je mening mee te onderbouwen.

piloot47 | 08-06-18 | 15:16

Tegelijkertijd is Wilders natuurlijk wel het cement van de Leocratie.

RickTheDick | 08-06-18 | 14:44

Het gaat er bij mij niet in dat die Lucassen professor is. Hoe kun je zo vooringenomen zijn en professor zijn tegelijk? Zijn signature move is het plakken van een nieuwsberichtje met daarnaast de tekst: "Oh dan zal Thierry/Geert/Wierd wel zus en zo denken". Dit is geen wetenschapper maar een activist die jaloers is op iedereen die meer verdient dan hij.

Makro777 | 08-06-18 | 14:34 | 1

Ik vind het een schandaal dat activisten les mogen geven en hun waanideeen in de zachtkoppen van generatie vaderloze liberale kindertjes mogen pompen, die de toekomstige antifa leden zullen zijn. Een beetje hetzelfde als goebbels na de oorlog les laten geven op de universiteit en hem rijkelijk de vrijheid bieden om nazisme te verspreiden.

Suncatcher | 08-06-18 | 14:47

Heeft het SCP ook gekeken naar de invloed van gezinshereniging en importbruiden uit Turkije/Marokko/Andere hellholes?
Toen collega Mohammed trouwde met een zijn (achter)nichtje inclusief hoofddoekje uit Marokko mochten we hem niet meer "Mo" noemen, werd de massale eetstoornis in acht genomen en moest wij opeens plotseling "respect" tonen.
Te veel import van volk uit die contreien is eenvoudigweg niet slim.

balustrade | 08-06-18 | 14:33

Zijn account moet haast wel gehackt zijn, kan me nl niet voorstellen dat een beetje normaal denkend mens bij zijn volle verstand zoiets de media in gooit ........ ;) ;)

Daddy1968 | 08-06-18 | 14:32

Dit hele land is gewoon een grap. In het mooie Nederland van 1983 begon men al de ware aard van Moslims te ontdekken. Toen had je bv. Hans Janmaat die actie wou ondernemen, maar meteen werd weggezet als racist en fascist.

Luister eens naar dit interview uit 1983 hoe ze hem continu belachelijk proberen te maken: www.vpro.nl/speel~POMS_VPRO_512908~ha...

Denderend | 08-06-18 | 14:29 | 3

Helaas zijn de "nieuwe" zgn. journalisten als Winfried Baaijens niets beter, erger me al vanaf zijn introductie, of hij nu praat met een bobo of huisvrouw; altijd een vals nichterig ondertoontje met "geplaatste"valse "euhs....". Als we het daar de komende 20 jaar mee moeten doen dan wens ik dit land alle sterkte.

hagelkruis | 08-06-18 | 14:37

Die NPO inleider zegt doodleuk dat Wilders over mee wegkomt.
Terwijl Janmaat wel wordt aangepakt. Raaaarrrrr. Die Wilders heeft geen leven. Beetje moeilijk benaderbaar toch? Wegens permanent gevaar. Zo'n grote trillende stem van de interviewers zegt alles.

Langshetrandje | 08-06-18 | 14:45

Kijk hoeveel de multiculturele samenleving ons heeft gebracht sinds 1983 en u ziet, 2050 is dichterbij dan u denkt en anders dan u kan bedenken. Gitzwarte toekomst.

Is dit nog nieuws? | 08-06-18 | 17:08

Genieten dit! Al die zure Linkse fopwetenschappers Wilders maar de schuld geven. Twitterraars zien het overigens goed, dankzij Moslims en Islam zitten we met Wilders en Pegida opgescheept. Europa stevent af op een keiharde confrontatie tussen Moslims en niet-moslims.

Indoneesje | 08-06-18 | 14:29

Als moslims extremer in hun religie duiken KOMT dit kennelijk door 'de polarisatie'. Als anti-islam extremer wordt dan IS dit opeens de polarisatie. Het is een wonderlijk verschil.
Wat men mij hier uit mag leggen: wat is de polarisatie in pak weg: Indonesie, waar de extreme islam de afgelopen 20 jaar een stevige greep op de maatschappij heeft weten te krijgen? Of in Maleisie? Turkije? Of zou het er misschien toch ook wat mee te maken hebben dat onze grote bondgenoot Saoedi Arabie cum suis miljarden investeren om moslims waar ook ter wereld verder te vergifitigen met Salafistisch kwaad?

Dr_Prepper | 08-06-18 | 14:28 | 4

@Suncatcher
Ik begrijp uw reactie niet helemaal. Terzijde: Saoedie Arabie is inderdaad zo dood als een dood paard. En dat zijn ze altijd geweest op een kort moment (in de geschiedenis) na dat olie goed verkocht werd. Nu zetten ze in op toerisme. De lol is wel dat het daar in het MO straks 60 graden is...

Dr_Prepper | 08-06-18 | 14:57

Het punt van mijn reactie is dat het zeer waarschijnljik is dat saudi-arabie zijn regime probeert over te zetten door imams in andere landen te radicaliseren. Zij zetten andere gelovigen in hun regio ook weer in voor verdere radicalisatie.

Het is een wijdverspreid sprookje dat islam geen politieke structuur kent, alleen maar om te verkopen dat islam de perfecte religie is vol met harmonie en vrede. In werkelijkheid is de islam pure communisme met een sausje religie eroverheen gegooid om het volk achterlijk te houden, waarbij de imams dienen als bestuurslaag om het achterlijke volk te managen en alles dat een gevaar vormt voor de regime wordt afgemaakt.

Suncatcher | 08-06-18 | 15:08

@sun
Goede observatie, communisme+Islam=elites bungelend aan hijskranen. De Mullahs hebben het pad voorbereid.

kindapaas | 08-06-18 | 18:05
▼ 1 antwoord verborgen

Altijd mooie programma's. Las nu ook pas dat hij vroeger heroïne gebruikte. Rip.

Repetitive Beats | 08-06-18 | 14:27
-weggejorist-
bert.s | 08-06-18 | 14:27

Mensen, laten we alstublieft niet Wilders in de kaart spelen. Dat kunnen de Tena's van de NOS- en volkskrantredactie niet meer aan vandaag.

atheïstisch stemvee | 08-06-18 | 14:27

Ook in moslim landen als Indonesië en Pakistan (en andere landen) worden moslims religieuzer en strenger in de leer.

Dus de verklaring van het het SCP-rapport snijdt geen hout.

Moslims hebben vaak minachting voor de westerse levenswijze en willen op de islamitische wijze leven.

Kortom, moslims sluiten zichzelf uit omdat ze niet bij de westerse samenleving ( westerse normen/waarden/levenswijzen) willen horen.

En over de negatieve beeldvorming gesproken; daar zijn moslims uiteraard zelf verantwoordelijk voor via hun gedrag.

Kaskensj | 08-06-18 | 14:24

Jason Walters, ondertussen, heeft als handgranaatwerper van de Hofstadgroep wel het een en ander bijgeleerd. “Woke” als geen ander, tegenwoordig.

Glasgow Argus | 08-06-18 | 14:22

Interessante visie van Lucassen, als ik voorspel dat het morgen regent, en dat klopt, dan is het mijn schuld dat het regent. Nog sorry voor het voorspellen dan trouwens, is ook mijn weekend.

een_mike | 08-06-18 | 14:17 | 1

Op zo'n moment vraag ik me af, wat weet Lullo Lucassen precies over welk persoon dat aan de touwtjes trekt. M.i. is dat de enige logische verklaring waarom deze natte wind nog steeds als deskundoloog wordt opgevoerd en zijn waandenkbeelden over 17 miljoen mensen mag uitstorten. Zwaar gesubsidieerd, ook nog eens.

Graaisnaaiert | 08-06-18 | 15:57

Hoe kan dat nou ?
Zowel het SCP als de NOS hebben hun hoofd zover in hun eigen reedt zitten, dat andere geluiden dan hun eigen deugende mening nooit tot hun oren door kunnen dringen.

Wijze uit het Oosten | 08-06-18 | 14:17

Sorry redactie, ik heb mijn reactie verkeerd geplaatst.

FreeVogelaar | 08-06-18 | 14:15

Leo Lucassen, staatsvijand nummer 1.

De Evangelist | 08-06-18 | 14:15 | 3

Dat is nog zacht uitgedrukt, de Politiek kan er ook wat van, vooral de Linkse Politiek.

FreeVogelaar | 08-06-18 | 14:17

Nou nou nou...... je acht deze aantoonbare gek gevaarlijker dan Timmerfrans, Peggold, Kuzu.... om maar een paar te noemen

Fatwabuster | 08-06-18 | 14:43

Meneer Lucassen heeft een belangrijk aandeel daarin dat ik de SP verruild heb voor de PVV. i
Is ie toch van nut geweest...

Degrelle | 08-06-18 | 16:06

Altijd oorzaak en gevolg omdraaien mensen!

CasaMan | 08-06-18 | 14:14

Ik blijf bij mijn standpunt.
Iedereen de loopgraven in jagen heeft nooit een positief resultaat opgebracht.

botbot | 08-06-18 | 14:14 | 2

Het land uitjagen, dat is wat nodig is.

The_Master_Bear | 08-06-18 | 14:54

Jaja. Nooit meer oorlog, past in elk topic.

sockpuppet | 08-06-18 | 16:47

Zwaar geschift. Geen aandacht aan schenken.

EefjeWentelteefje | 08-06-18 | 14:34

Sinds hij 24/7 een enorme butt-plug heeft laten plaatsen is hij zichzelf niet meer. Niet dat het veel verschil maakt met vroeger trouwens...

eerstneukendanpraten | 08-06-18 | 14:35

Tofik. Nogmaals. Zoek hulp. En begeef je alsjeblieft in kringen waar zowel je afkomst, je religie als ook je geaardheid er niet toe doet. Ergo, bij ons gewone Nederlanders dus, niet bij die afvalputjes waar jij je doorgaans in wenst te rollebollen.

Graaisnaaiert | 08-06-18 | 15:46
▼ 4 antwoorden verborgen

Gelukkig is Oostenrijk nu wakker aan het worden en wil moskeeën en imams gaan uitwijzen. Beter laat dan nooit denk ik dan maar, wanneer hier?

FreeVogelaar | 08-06-18 | 14:13 | 1

Klopt en Duitsland rukt harder naar rechts als Merkel kan bevatten en dat gaat haar ondergang worden.

Trumme | 08-06-18 | 14:40

SCP ontkracht NOS-bewering dat .... Kijk! Je kunt je gewoon helemaal in het Nederlands uitdrukken! Nederlands, de taal van Nederland. Iets voor de GS-redactie?

JvanDeventer | 08-06-18 | 14:13 | 3

Eensch. Stop met dat zogenaamde hippe popiejopie Engels

Degrelle | 08-06-18 | 16:01

Klopt. Ontkracht klinkt vele malen krachtiger en lekkerder dan debunkt.

Gajus | 08-06-18 | 16:40

Scp zegt zie je, je weet tog Wilders is tfoe! Kk tatas die eten, ramadan braddah!
Zo? Taalverloedering.

Is dit nog nieuws? | 08-06-18 | 17:06

Off topic, coke/kook koning Anthony Bourdain heeft zelfmoord gepleegd.

gristen | 08-06-18 | 14:06 | 11

Hij reed dwars door Argentinië om het beste steakhouse ter wereld te kunnen bezoeken. RIP...

eerstneukendanpraten | 08-06-18 | 14:33

Was hij eerder al gestopt met roken, nu tevens geen vervolg meer van ' and I'm hungry for more'
RIP Anthony.

bij gelegenheid | 08-06-18 | 14:52

Islamisering gaat vlotjes verder. Al onze regel-/wetgeving speelt die 'gelovigen' in de kaart. Geniet er nog maar even van...

Bouwfraudeur | 08-06-18 | 15:31
▼ 8 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken