Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'Marokkanen hebben buik vol van migratiedebat'

Ja daar is ie weer hoor

Ocherm. Marokkanen zijn het integratiedebat beu, volgens linkspopulistische prutsprofessor Leo Lucassen, de televisiewetenschapper van DWDD.

Misschien als die Marokkanen zich wat aan daadwerkelijke integratie gelegen hadden laten liggen te leggen, dan hadden ze nu hun buik niet vol hoeven hebben. Misschien als Marokkanen hun koran in de woestijn hadden gelaten, of toch tenminste achter de eigen voordeur, evenals hun minderjarige zoons na zonsondergang, dat ze hun buik niet zo vol hadden gehad nu. Misschien als Marokkanen hun dochters wat meer vrijheid hadden gegeven om zich te ontwikkelen búiten de patriarchale piketpaaltjes van een archaïsche woestijncultuur, dat we het dan nu meer over hun maatschappelijke verdiensten hadden gehad, en minder over hun hoofddoeken. Misschien als die Marokkanen zich verzet hadden tegen de opkomende drugsmaffia in hun midden, dat ze dan hun buik niet zo vol gehad hadden en misschien als die Marokkanen hun moskeeën niet door salafistische besturen en buitenlandse geldstromen laten overnemen, en misschien als die Marokkanen eens zouden stoppen met respect eisen & racisme gillen, maar zich eens wat meer gingen optrekken aan des Neerlands normen voor een sociale, progressieve samenleving, dat we dan geen van allen de buik zo vol zouden hebben van het migratiedebat. Want zolang die integratie in negatieve zin achterblijft op de Nederlandse normen, die wij hier als Nederlandse Nederlanders zelf mogen bepalen met iedereen van goede wil, zal die buikpijn van het migratiedebat ons allemaal nog wel een tijdje blijven plagen. Minder, minder, minder buikpijn!

Social

Reaguursels

Inloggen

Je kunt geen krant openslaan of de Peter R. de Vries van de “Sociale Geschiedenis” ventileert daarin weer eens zijn onwetenschappelijk gebrabbel.
Je kunt niet aan serieus en diepgravend wetenschappelijk onderzoek doen en tegelijkertijd overal in de media zo vaak aanwezig zijn zoals hij dat is. Doet iemand ooit wel eens onderzoek naar ZIJN “wetenschappelijk” onderzoek?
Toen Diederik Stapel door de mand viel was heel wetenschappelijk Nederland diep geschokt. Die zelfingenomen lui zaten gewoon te slapen. Net zoals nu. Hoe lang zal het nog duren voordat deze man eindelijk ontmaskerd wordt voor wat hij in werkelijkheid is? En hoeveel honderdduizenden euro’s subsidiegeld zal er dan in de tussentijd door deze charlatan doorheen gejaagd zijn? Gelukkig dat de PvdA gemarginaliseerd is, anders had hij als minister elke dag met z’n kop op tv geweest.

Kompromat | 29-04-18 | 12:52

Eerste oogkleppen probleem. Lucassen heeft het over de Marokkaanse Nederlanders. Het zijn vooral eerst Marokkanen. De volgorde: slachtoffer, moslim, Marokkaan, Nederlander.

Tweede oogkleppenprobleem; Lucassen heeft het over Marokkaanse Nederlanders alsof het een exclusief Nederlands probleem is. Alsof het zo goed gaat met de Marokkanen in Italië, België, Duitsland, Frankrijk en Zweden om maar wat voorbeelden te noemen.

Derde oogkleppenprobleem; Lucassen benoemt het als een probleem en adresseert ons. Het is dus Nederland dat de eigenaar van dit probleem wordt gemaakt. Lijkt mij van niet, mest je eigen klerezooi eens uit.

Vierde oogkleppenprobleem; Lucassen heeft het over een overspannen migratiedebat.
Raar hè? Voor geen enkele andere bevolkingsgroep is Nederland zo ver gegaan als deze groep. Islamisering is in het publieke domein nadrukkelijk aanwezig. Geen religie heeft dit geflikt. Ondanks al deze medewerking en voorkeursbehandeling schiet het niet op met de integratie. Dank je de Koekkoek. Het doel is geen integratie maar een parallelle samenleving die door groei onze wereld overneemt.

Vijfde oogkleppenprobleem. Lucassen is geen wetenschapper. Hij is een usefull idiot, een hoofdfiguur in de roman van Houllebecq die de Joodse medemensen voor de trein gooit of zo u wil, in de trein. Hij is een activist, die de salafisten vergoelijkt en als serieuze kandidaten in het maatschappelijk debat positioneert.

Laatste oogkleppenprobleem; Lucassen kan met deze stroom wenselijkheid en maakbaarheid net zo ver komen als een ander het toestaat. Wie gaat de discussie met hem aan en verwijdert spreekwoordelijk zijn oogkleppen?

ristretto | 29-04-18 | 10:43 | 1

** Applaus ! ** Perfect verwoord., Ristretto. Dit soort pseudo-wetenschappers vormt momenteel een ware plaag - en niet enkel in Nl & B...... : https://www.facebook.com/FilmYourMarxistProfessors/

Mau777 | 29-04-18 | 14:25

Ik snap wel wat voor types dat zijn. Ken een aantal ondernemers met een Marokkaanse achtergrond, en die zijn net zo geïntegreerd als de gemiddelde Molukker. Als ik door sommige arme delen van oost en noord Nederland kom dan zie ik een hoop onkundig blank paupervolk dat het gebrek aan intelligentie compenseert met hardcore in de Opel Astra een snuif speed en een gezonde haat jegens ALLES wat anders is (inclusief blanke westerse carrière tijgers). Ergo, tokkies/mocro's/onderwereld figuren en matige drugsrunners blijven hangen waar ze zitten omdat het makkelijk is. Het is de kunst om je er uit te wurmen en daar te komen zonder dat je een eikel hoeft te zijn om niet uitgekotst te worden door je matties. Heeft geen reet met achtergrond te maken maar meer met doorzettingsvermogen. Dus ja, ik geloof wel dat ondernemende Marokkanen schijt ziek zijn van die scooter scheurende, wiet rokende fristi drinkende homeboys omdat dat bad for business is.

petros666 | 29-04-18 | 09:59
-weggejorist-
beatnix | 29-04-18 | 02:14
-weggejorist-
F. von Zeikhoven | 29-04-18 | 02:05

Iets als "integratie" gaat er vanuit dat de te integreren partij (de Marokkanen, maar ook anderen) over een bepaalde zelfreflectie en intelligentie beschikken om iets dergelijks te kunnen beseffen en na te streven. Het is de fout die Nederlanders keer op keer hebben gemaakt: ze beschouwen de te integreren partij als een verzameling mensen die dezelfde doelstellingen met dezelfde inzichten als hunzelf nastreeft. Dat is niet het geval. We hebben hier te maken met een woestijnvolk met een woestijnmentaliteit die er op uit is om met het hun ter beschikking staande referentiekader de Nederlander zo veel mogelijk geld uit de zak te kloppen en terug in het Moederland te laten vloeien. Nederland is slechts een PIN-automaat. Na je dood laat je je daarom ook begraven in heilige Marokkaanse grond en niet in het onzedelijke Nederland. En ze komen er zonder problemen mee weg.

Ik besluit met een stukje 'Ondergang van Nederland' van Mohammed Rasoel:

"
Hoog op de vleugelen van hun goede wil en voortgedreven door een gedesoriënteerd instinct voor verantwoording, zien de Nederlanders de wereld onder een scheve hoek: ze maken de fout handelingen van mensen uit andere landen te beoordelen door zich rechtstreeks in hen te verplaatsen.
"

NV_2017 | 28-04-18 | 19:16

En maar miepen, maar achter de eigen voordeur kent een aantal van hen, de goeden daargelaten, hun eigen zonen, soms dochters, niet. Laten ze daar iets aan doen en de eigen opvoeding niet afschuiven op onderwijs, politie en overheid.

Jan, Leiden | 28-04-18 | 18:57

Als ik Marokkaan zou zijn zou ik het niet leuk vinden als t altijd over “ons” zou gaan. Ik zou mij kapot schamen voor “ons”.
En ik zou openlijk afstand nemen van de rotte appels binnen onze gemeenschap.
Waar, beste ondernemers, waar blijft jullie afkeer tegen landgenoten die zich zoveel vaker dan anderen misdragen.

Ruimedenker | 28-04-18 | 18:42 | 1

Als ze openlijk afstand nemen, zien ze dat als verraad. En je weet hoe dat afloopt in die koeltoer. Hier komt nooit een einde aan.

Kansloze Reaguurder | 28-04-18 | 19:07

Leo sprak succesvolle eigenaren van sishalounges, kapperszaken en apotheken.

BozePaarseMan | 28-04-18 | 18:25 | 1

Hij sprak met badr hari en Leo sprak m niet tegen, want dan hari meppen.

Ruimedenker | 28-04-18 | 18:34

Lees ik het nu goed?
Lucassen heeft in Rabat tijdens een receptie ter gelegenheid van onze koningsdag succesvolle Marokkanen gesproken die ook een Nederlands paspoort hebben?
Waarom hebben ze dan een Nederlands paspoort nodig als ze toch in Marokko zijn?

BBmetR | 28-04-18 | 17:52

heel veel Nederlanders hebben de buik meer dan vol van Marokkanen, en nu we toch bezig zijn...ook van Leo Lucassen...

onesolution | 28-04-18 | 17:44

Nederlands had destijds de keus om Spanjaarden en Italianen hierheen te halen, maar koos toch voor de Mekkerkanen uit het Rifgebergte. Hoe naïef waren we toen..

Henri1873 | 28-04-18 | 17:30 | 4

Inderdaad door het politieke tuig , om de lonen van de ongeschoolde Nederlandse arbeiders te verlagen en hen de macht om te staken af te nemen , de tijd dat je een moslima met hoofddoek op de tv een trap zag vegen en werd gezegd wees aardig voor een buitenlander die het werk doet dat wij niet willen doen , trouwens nog nooit een moslima dat werk zien doen , meneer Sire .

blauwe zander | 28-04-18 | 18:22

Ze zijn gehaald als gastarbeider: iemand die werkt dus. En iemand die ook weer naar huis gaat.

HaatbaardKnipper | 28-04-18 | 18:34

Niet naief maar zuinig. Was vast goedkoper dan Europeanen.

Titje | 29-04-18 | 01:59
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb niks tegen Marokkanen. In Marokko.

knutsel_ | 28-04-18 | 17:21

Mooi dat een sterke blanke man op moet komen voor de zwakke Marrokkaanse medemens in Nederland. Blijkbaar acht deze sterke blanke man de groep die hij zegt te vertegenwoordigen deze groep niet in staat om voor zichzelf op te komen. Deze man is een racist omdat hij zich niet in woorden, maar in zijn daden zichzelf boven de ‘zwakke minderheden’ plaatst.

Goed-hardt | 28-04-18 | 17:13 | 1

En de volgende keer eerst ff nalezen voordat je op ‘reaguur! klikt...

Goed-hardt | 28-04-18 | 17:14

Het is allemaal de schuld van uw autochtone medemens, uw eigen familie, vrienden en collega's, gesteld dat u niet VVD of geaffilieerden heeft gestemd. (VVD 21,29%)
Opkomst 81,57%. Dus de niet-stemmers valt het ook niet aan te rekenen.
It's us who is the problem. Let's get our shit together.

oplichter | 28-04-18 | 17:09 | 1

Pijnlijk, maar waar. Ge krijgt wat ge kiest.

H.Teeuwen | 28-04-18 | 18:23

Hoe kijken de chinezen eigenlijk tegen het migratiedebat aan? ... oh wacht..

pleuriskuiken | 28-04-18 | 16:45

Wat heeft de komst van de islam in de westerse wereld ons eigenlijk voor
fraais opgeleverd?
Het kan aan mij liggen maar ik zie niets positiefs, niks nackus nada niënte.

getzappad | 28-04-18 | 16:43 | 2

Heel veel wetenschappers, doktoren en apothekers. Een echte aanwinst voor onze maatschappij. Allemaal vinden ze binnen de kortste keren werk en niemand is werkloos. Ze willen zelfs geen uitkering, zo mooi is dat.

Patatter | 28-04-18 | 17:14

Knoflooksaus?

HaatbaardKnipper | 28-04-18 | 18:36

Leo Lucassen is geen wetenschapper.
(net als die nep-wetenschappers Diederik Stapel en Roos Vonk met hun 'onderzoekjes' met hun bewering 'alle vleeseters zijn hufters')
Leo Lucassen is een pamflettist met 'n politieke agenda.
Leo Lucassen verdraait alles; kijkt weg, en verzint nep-redenen, waardoor 2e/3e/4e generatie Marokkanen wel antisemitisch moeten worden; maar dat 1e generatie import-mensen uit antisemitische landen juist helemaal niét (!) antisemitisch zijn.
Leo Lucassen is antisemitische Jodenhater.

Der Paulie | 28-04-18 | 16:43 | 1

Leo Lucassen verdraait alles; kijkt weg, en verzint nep-redenen, waardoor 2e/3e/4e generatie Marokkanen wel antisemitisch 'moeten' worden (omdat de gemene Nederlanders 'hen' zo slecht behandelen); maar dat 1e generatie import-mensen uit antisemitische landen juist helemaal niét (!) antisemitisch zijn.

Der Paulie | 28-04-18 | 19:10

Liever jij dan mijn kleindochter.
beau van rtl | 28-04-18 | 14:42

Haaaa haaa grappig dit maar ff serieu,,dit ras veroorzaakt meer overlast dan alle andere ,,rassen,, in dit overbevolkte landje tezamen.
Dat ligt dan aan ons???
Over het paard getilde pseudowetenschappers die het volk willen heropvoeden!!
Verbeter de wereld en begin bij jezelf lucassen.
Alluh akbar.

maasdonk | 28-04-18 | 16:29
-weggejorist-
ZiekeGarnaal | 28-04-18 | 16:15

En? Hadden de ondernemende Marokkaanse Nederlanders hun vrouwen en dochters al laten besnijden op advies van hun vrijzinnige imam?

menschdurfteleven | 28-04-18 | 16:13

Het blijft raar dat indien ik ongevraagd op de bruiloft van een totale vreemde verschijn, me daar bezat, me overschreeuw, me niet gedraag en het eten vreet ik er zo goed als zeker door de politie uitgezet zal worden. Heel vreemd. Heel erg intolerant..

Croisantneuf | 28-04-18 | 16:00

Leo Lucassen de Nederlandse farizeeër....

Rdock | 28-04-18 | 15:54

Veel ondernemende Marokkaanse Nederlanders zou de beste man hebben ontmoet. Nu heb ik zelf dagelijks met heel wat ondernemers te maken, maar bij degenen van Morakkaanse afkomst kom ik niet verder dan de shoarmaboer, de belwinkelhouder, de nightshopwinkelier, de 3e hands autohandelaar en -verhuurder en hier en daar nog een goed willende halalslager. Oh ja, en nog een verdwaalde excuusMarokkaan bij The Voice. De overigen qua aantallen in veelvoud zijn van het type dat niet bij de KVK ingeschreven staat; de ZZP drugsrunner, de ondernemende Marokkaanse Nederlanders , de horecabokser, de geldautomatendemonteur, de Marktplaatsfraudeur, de infiltrant, broodheer voor beveiligingsbranche en niet te vergeten de beroepsuitkeringentrekker.

B.Spiritus | 28-04-18 | 15:48 | 1

Je vergeet de Marokkaanse taxichauffeurs. In Amsterdam is de gehele taxi-branche overgenomen door Marokkanen & anderssoortige moslims. Er zijn er ongeveer 500.000 van, alleen al in Amsterdam. Hun taxi's zijn steevast uitgerust met van die goedkoop riekende auto-parfumflesjes, tegen de ranzige lucht van hun sigaretten, en met van die Arabische jammer-muziek. De chauffeurs zijn steevast voorzien van baarden, opgeschoren rot-koppen en Adidas-trainingspak.

Peter Emile | 28-04-18 | 17:09

Citaatje:
"Veel ondernemende Marokkaanse Nederlanders gesproken die hun buik vol hebben van het volledig ontspoorde 'migratiedebat' in Nederland".

Niet het migratiedebat in Nederland is ontspoord; dat debat is slechts een logisch & terecht gevolg van de totaal ontspoorde migratie.
En meer nog: van het volledig ontspoorde gedrag van verreweg de meeste aanhangers van de mede-geïmporteerde fascistoïde macho-religie die 'islam' heet, dat weer een gevolg is van de morele rotting die de islam verspreidt, waar die naargeestige ideologie ook maar opduikt.

Hoe je het ook wendt of keert: er is iets fundamenteel mis met de cultuur, de mentaliteit & de moraal van moslims in het algemeen en die uit het Marokkaanse Rif-gebergte in het bijzonder.

Peter Emile | 28-04-18 | 15:42 | 1

Peter Emile | 28-04-18 | 15:42 |
Let wel, de LinkseKerk politici en hun kiezers scheppen de randvoorwaarden waardoor deze walgelijke MoslimCultuur hier voet aan wal zet en hun geweld en intimidatie kunnen uitvoeren. En zodoende onze superieure Westerse Cultuur vernietigen.

Ella | 29-04-18 | 08:44

En ik heb mijn buik vol van de het integratiedebat, de islam, het agressieve mocrocultuurtje, slachtofferrolmigranten, hoofddoeken, na 40 jaar in NL nog steeds geen Nederlandse zin fatsoenlijk uit je mond krijgen enz enz enz. Ik ben er helemaal klaar mee. Dit is

Keerf II | 28-04-18 | 15:35 | 1

U bespaard mij een herhaling.

getzappad | 28-04-18 | 16:38

Leo hoort natuurlijk alleen wat hij wilde horen. Het handjevol succesvolle Marokkanen had het natuurlijk over het 'volledig ontspoorde migranten debat'. Zeschamen zich ook dood

BASinnic | 28-04-18 | 15:31

Het wordt steeds ingewikkelder,
marrekane zijn een ras (vlgs nl ovj) maar,
wat zijn berbers dan, ook een ras, een sub-ras, rastaparian...

Kanarie_Geil | 28-04-18 | 15:29 | 5

Het is een kunstmatig ras. De reden om deze mensen tot een ras te bestempelen is om Geert te kunnen veroordelen.

BozePaarseMan | 28-04-18 | 18:20

Ik ken alleen Voorbipsberbers

xavier | 28-04-18 | 21:04

Je bedoelt, denk ik, RasParasieten:

Ella | 29-04-18 | 21:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik begrijp dat je als succesvolle Marokkaans Nederlandse ondernemer de buik vol kan hebben om elke keer aangesproken te worden op gedrag dat je zelf niet ten toon spreidt. Anderzijds werkt het zo dat je geidentificeerd wordt als Marokkaanse Nederlander net zo als ik er op aangesproken word kaaskop te zijn, erger nog een witte neokoloniale cisgender male, word ik ook wel eens moe van. Oplossing zou zijn: iets minder door de identiteitsbril bekijken, tegenwoordig is identiteitspolitiek helemaal doorgedraaid of het nu links of rechts is.

lingo star | 28-04-18 | 15:20

Ik gun mocro's een veilige thuishaven. Ga wonen waar je huis woont - in Marokko! Nog wat tips voor de helden die vertrekken:
- meisje na-sissen = gebitje eruit geschopt door vader/moeder/buurman
- politieman grote bek geven = knuppeltje in de nek en daarna in de anuz
- plofkraken = enkele reis 87 maagden als ze je pakken
- niet werken = geen geld, huis, verzekeringen
- zeiken over je rechten/cultuur = ophanging op het dorpsplein door je buren

Ik zou liever zien dat we in dit land zelf een grote schoonmaak houden, maar als ze zelf weg gaan is dat ook goed.

funkyd | 28-04-18 | 15:16 | 1

Het is prettig dat alle Moslims mega dom zijn, en dan geef jij ze deze informatie? Zo gaan ze nooit weg natuurlijk!! Slimmer is om de dommen elders gouden bergen te beloven zodat ze oprotten, een soort realistische variant verzinnen van die 72 maagden, Mohammed houdt die laagste menselijke intelligentie klasse al duizenden jaren voor de gek, lacht ze waarschijnlijk uit vanuit z'n graf, terwijl we van de Koran juist kunnen leren hoe makkelijk het domme Moslim volk te manipuleren is naar gewenst gedrag.

CarloCarpacio | 28-04-18 | 16:25

En ik ben het zat om aldoor geconfronteerd te worden met allochtonen die parasiteren op de samenleving waar ik hard voor werk, die hun walgelijke, vrouwonvriendelijke godsdienst ostentatief uitdragen en die het dagelijks leven onveilig maken voor 'ons'.

Montesquieue | 28-04-18 | 15:13

De islam is de basis/oorzaak van alle ellende. 2 totaal verschillende culturen/moraal/waarden/opvoeding etc etc dus niet raar dat het niet werkt. Goed om te lezen dat de mohamedanen nu ook begrijpen dat islam en het Westen niet samengaat.

Eddy67 | 28-04-18 | 15:11

Zolang ze nog bovenmatig in te dure misdaadcijfers verkeren, zolang ze nog buitenproportioneel drijven op mijn zuurverdiende inspanningsvergoeding dat met echt werken in de echte economie in het echte profit-MKB dat niets "ontwijken" kan, loop te verzamelen elke maand weer, en mijn belastingslavernij alleen nog maar toeneemt door bepaalde groepen (statistisch), gaan we dit debat nooit sluiten.
Nooit geen gedonder met Aziaten, oostblokkers, Amerikanen, Portugezen, Canadezen......... houden allemaal hun eigen broeken op, doen zelden aanslagen op justitiële budgetten of enig andere publieke middelen, en dragen zelfs soms bij..... slepen (helaas) het meeste geld naar hun homeland bijvoorbeeld Roemenie en Bulgarije, en gaan daar west-Europese produkten (helaas ook aziatische produkten) consumeren... de bal is dan rond.
maar dat gaan de islamisten gemiddeld NIET doen.... ze blijven de Nederlandse Nederlanders discrimineren, raceren, en grof onvrijwillig leeg exploiteren

Katoentje | 28-04-18 | 15:09

Gewoon niet meer binnen halen in dit Land.
Er zijn er teveel een en al Murken meuk ellende en dito problematiek.

liegende lippen | 28-04-18 | 15:08

Als marokkanen genoeg hebben van het migratie debat (dat hebben wij Nederlanders al 25 jaar), wordt het hoog tijd om het Emigratie debat aan te zwengelen. Is iedereen tevreden!

BenPakdee | 28-04-18 | 15:08

Niet alleen de marokkanen zijn het zat.
In Denemarken heeft de regering een nieuw plan gelanceerd om antisociaal gedrag bij migranten tegen te gaan. Het wordt niet meer getolereerd dat niet-westerse migranten geen bijdrage aan de samenleving leveren.
Een van de maatregelen is dat wetsovertreders uit/in bepaalde wijken DUBBEL worden gestraft!
http://vance.nl/denen-willen-af-probleemwijken-is-omstreden-radicale-plan/

Rommelende Onderbuik | 28-04-18 | 15:08 | 1

Bedankt voor de link. Interessant.

daytripper | 28-04-18 | 18:36

Migrantendebat is ander debat, dat manwijf Lucassen snapt niet eens waar hij het over heeft. Totale idioot

Bokito ergo sum | 28-04-18 | 14:55

Het "migratiedebat". Dat wordt helemaal NIET gevoerd. Had "integratiedebat" moet zijn. Any, maak nie uit, mocrootjes. Nederlander schaft zich af, in het kielzog van de UK, Duitsland, Frankrijk en Zweden, onder het bezielende toezicht van de EU te Brussel. Amsterdam wordt Marokkaans grondgebied. Rotterdam Turks. Op naar de status van minderheid in eigen land in een paar plekken in Groningen, Zeeland en Drenthe.

Fijnstoffer | 28-04-18 | 14:52 | 1

Fijnstoffer, de tranen schieten me in de ogen. Maar je hebt wél gelijk.

Ella | 29-04-18 | 21:44

Voor een debat zijn minimaal twee partijen nodig. Ga met een marokkaan in "debat" en na 30 seconden zijn de racisme- discriminatie en huilkaart getrokken. Van een "debat" met wederzijdse argumenten is met marokkanen nooit sprake.

Ruikbaard | 28-04-18 | 14:49

Open vraagje. Vaak zijn we het eens hoe fout Finnen zijn. Maar WAT bindt ONS kaaskoppen nog? Oliebollen en Sinterklaas?

Niets dat sterker is dan de Hemelse belofte van de Islam. Zie ook Theo van Gogh (watch?v=MxqAEMdVQeQ).

De zwakste schakel breekt normaliter en alles lijkt erop dat wij, Nederlanders en onze cultuur, de zwakste schakel zijn. Of moeten we zelf ook weer een enorme Reli-actie starten? En doorfokken? En kruisvaren?

Oprecht benieuwd naar die ene reactie...

Overnijd | 28-04-18 | 14:46

Hoe lang kan een ontspoorde wetenschapper nog gehandhaafd worden, ik heb mijn buik vol van deze gevaarlijke gek.
Rare fop-wetenschapper!

KeesRoeiboot | 28-04-18 | 14:36 | 2

Wordt weer eens bewezen dat kennis niets met verstand te maken heeft.

beau van rtl | 28-04-18 | 14:43

Ben wel benieuwd welke andere "expert" het op kracht van argumenten/feiten eensch is met deze fop-clown. En dan bedoel ik niet De NPO-slaven oom Jeroen en oom Matthijs. Die moeten gewoon hun mega salaris waarmaken en het deugvolk de juiste boodschap verkondigen.

daytripper | 28-04-18 | 18:40

Om überhaupt een debat te kunnen voeren je sowieso de taal beheersen

Ik lees net goede tegel over "de moedertaal en identiteit" ( item over saaie NL-studenten & Engelstalig onderwijs)
Iedereen en zijn moeder weet dat hier in NL een aanzienlijk deel van de bevolking de NL-taal niet of nauwelijks beheerst ( ik bedoel dan de spreektaal, niet de grammaticale muggenzifterij ) om de eenvoudige reden dat er thuis geen Nederlands gesproken wordt.
3e en 4e generaties Nederlanders-met-niet-westerse-achtergrond (waarvan de ouders en grootouders dus ook in NL geboren zijn) spreken de taal van 'hun' eigen land niet...
Dat doen ze zichzelf aan, en met die taal houden ze zich vast aan een identiteit die niet inpasbaar is in NL.
'De buik vol hebben van..' lees ik dan ook als "langzamerhand in de gaten krijgen dat dit 'migratiedebat' pas zal worden afgesloten nadat man en paard benoemd zijn, en de geïmporteerde problemen zijn gedecimeerd"

Tot die tijd kunt u uitgaan van het volgende:
Een Marokkaan rijdt tegen een boom...
.. het is de schuld van de boom


Joost2B | 28-04-18 | 14:35

Als de elite het over "debat" heeft, dan bedoelen ze daarmee NIET deelnemend plebs.

HogeNood | 28-04-18 | 14:34 | 1

Elite debatteert niet.

beau van rtl | 28-04-18 | 14:44

Als je de buik vol hebt van marokkanen, ben je dan wel of niet een kannibaal?

Mubbenschonster | 28-04-18 | 14:33

Tweetje is overigens niet erg wetenschappelijk onderbouwd, bedoelt hij nu het migratie- of het integratiedebat?
-
Meneer Lucassen is de laatste die cijfers en feiten wil zien, dus blijft het bij ideologisch lucht spartelen.
-
Misschien heeft hij wel de ondernemende mensensmokkelaars gesproken en willen ze deze spreekpop benutten voor meer omzet?
Of doelt hij op het integratiedebat, waar hij nog meer miljarden in wil stoppen. Want dat laatste is ook zijn boterham.
Helaas praat deze professor van z'n eigen gelijk niet met andersdenkenden en krijgt hij via zijn Volkskrant weinig mee van echte feiten en cijfers.
Normale ondernemers zullen toch wel inzien dat de slechte naam van Marokkanen niet komt door al die goede voorbeelden of komt het weer door anderen?

bananabanana | 28-04-18 | 14:33 | 1

Daar zegt u wat.. de Volkskrant
recentelijk zie ik op de TV reclame van de Volkskrant met in de hoofdrol een award-winnende fotografe van Turkse afkomst
Zij heeft een hele foto-reportage gemaakt van Syrische kinderen ( oorlogsvluchtelingen) die in Turkije als slaven werken ..

"Dit is het gevolg van het besluit van Nederland om te kiezen voor opvang in de regio.."

Het probleem is dus niet dat de Syrische bevolking dusdanig barbaars is dat het in een all-out burgeroorlog terecht is gekomen waar iedere 'groepering' de kans grijpt elkaar uit te moorden...

Het probleem is OOK NIET dat Turkije het eigenlijk wel prima vindt dat kinderen die gevlucht zijn als slaaf worden behandeld, terwijl daar dik voor betaald is door o.a. NL.

Nee, deze Turkse met Nederlands paspoort legt de oorzaak van deze walgelijke praktijken bij Nederland

En de Volkskrant maakt het mogelijk

Joost2B | 28-04-18 | 17:35

Oorzaak inteelt.

paartjehop | 28-04-18 | 14:31 | 1

Wat heet inteelt. Wie zijn er in Marokko nog maagd? Alle meisjes jonger dan 7 jaar en alle geiten die harder kunnen lopen dan de baas.

beau van rtl | 28-04-18 | 14:36

Ik heb mijn buik vol van Marokkanen

Loebas | 28-04-18 | 14:30 | 1

Liever jij dan mijn kleindochter.

beau van rtl | 28-04-18 | 14:42

Dat ze daar de buik van vol hebben snap ik. Alleen komt dat niet door het debat of hoe het gevoerd wordt, maar omdat Marokkanen - net als Turken - niet in staat zijn tot zelfreflectie er niet tegen kunnen dat ze een spiegel voorgehouden krijgen.

Hommel | 28-04-18 | 14:30 | 1

Het zijn gewoon andere dieren. Een hond reflecteert anders dan een wolf.

HogeNood | 28-04-18 | 14:32

Ik ben het wel eens dat 'het migratiedebat' nu toch wel een keer klaar is. Het is inmiddels tijd voor actie.

Arijane | 28-04-18 | 14:30

Het debat gaat volgens iemand de verkeerde kant op en het dan ontspoort noemen.
Het bericht begint in te dalen dus. Goed nieuws.

Tapioca pudding | 28-04-18 | 14:27

Wat is er toch met de naam Lucas(sen). Vroegâh had je hier een reaguurder Lucas de Linkse Lul.

BP Richfield | 28-04-18 | 14:26

Het is me altijd nog een raadsel hoe die dwaze volksverhuizing mogelijk is geworden. Met welke rechten en plichten is er geoordeeld? En waarom zou je alleen toe mogen laten en niet uit mogen zetten? Het klopt gewoon niet.

squadra | 28-04-18 | 14:25 | 3

Geen mens is illegaal, iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.

gestoptmetroken | 28-04-18 | 14:27

Van wie is dat citaat ook al weer.

beau van rtl | 28-04-18 | 14:47

Van die gast die vorig jaar van de wereld is gegaan.

BenPakdee | 28-04-18 | 15:11

Marokkaanse ondernemer is een net woord voor drugsdealer

Repetitive Beats | 28-04-18 | 14:19 | 1

Of pooier

Loebas | 28-04-18 | 14:29

Misschien omdat ze in Rabat rondhangen belangrijker vinden dan ons land. Ze kunnen ook gewoon een Oranje shirtje aandoen en meedoen. Maar ze willen ook echt helemaal niks

Repetitive Beats | 28-04-18 | 14:18

Marokkanen wonen in Marokko en zijn met hele andere dingen bezig.
www.agroberichtenbuitenland.nl/actuee...
Verder zijn lui die hier "Nederlander" geworden zijn nu noch Marokkaan noch Nederlander,maar slechts verdwaalde zielen die hun kinderen in het bos achter hebben gelaten.

kzegje | 28-04-18 | 14:15

grappig, over Chinezen, Indo's, Hindoestanen, Zuidamerikanen, polen, italianen, spanjaarden, etc. hoefde helemaal geen 'migratiedebat' gevoerd te worden.
Maar dat dal wel weer aan die racistische Nederlanders liggen.

Bert Konterman | 28-04-18 | 14:14 | 2

Komt omdat analfabetisme in dat soort landen veel eerder bestreden werd,Marokko is een land waar pas in de jaren tachtig heel minimaal daarmee begonnen werd.

kzegje | 28-04-18 | 14:20

@kzegje Nou, gelukkig heeft het niks met een zekere onhebbelijke grafreligie te maken.

Bert Konterman | 28-04-18 | 20:29

What's new in Baltimore ?
Godverdomme.

Hensmunter69 | 28-04-18 | 14:13

Hoe gaan we dit oplossen met een overheid die geleid wordt door een totaal verrot elitair clubje monarchisten die in staat en in de gelegenheid zijn om ongestraft moorden te plegen. Dit gaat nog heel lang duren.

beau van rtl | 28-04-18 | 14:13

Maar beste Leo, het zijn de Marokkanen zelf die er voor zorgen dat ze met hun nek worden aangekeken. Grote aantallen Marokkanen (gelukkig niet allemaal) houden zich bezig met criminaliteit (cijfers WODC), leven van onze sociale zekerheid en zijn nou niet bepaald gezellig in de omgang. Leo, spreek eerst deze mensen eens aan !

Stratum | 28-04-18 | 14:10

Heeft Leipe Leo het hier over marrekanene, of berbers?
Of is dat te genuanceerd voor hem..?

Kanarie_Geil | 28-04-18 | 14:09 | 1

De gemiddelde Marokkaan in Marokko is, inclusief Mohammed VI, blij dat het zootje rifapen is vertrokken en wij zitten met dat minderwaardige zootje vieze honden.

beau van rtl | 28-04-18 | 14:25

Ik merk op dat de buik van de meeste Marokkaanse mevrouwen die hier in de stad achter de kinderwagens aansjokken zelden leeg is.

BosrandDirk | 28-04-18 | 14:09

De verontrusting komt niet zomaar uit de lucht vallen omdat 'we' xenofoob zouden zijn. De onrust wordt door Marokkanen en islamitische illegalen veroorzaakt.
Zoals Dandruff hieronder ook schrijft: over goed willende immigranten die zich willen aanpassen, is er geen debat nodig. Aziaten veroorzaken geen debat b.v.

marjen | 28-04-18 | 14:09

De gemiddelde Hollander heeft anders zijn buik ook wel vol van het migratiedebat.

trottle | 28-04-18 | 14:08

Ik denk dat zo ongeveer 70% van de Nederlanders vinden wat de meeste reaguurders hier schrijven. Hoe komt het dan toch dat de PVV zo klein blijft. Zou er op hoog niveau dan toch gemanipuleerd worden met onze stemmen. Ik vond bij de laatste verkiezingen ook al zo vreemd dat de VVD ineens toch weer de grootste was. Wie kun je nog vertrouwen.

beau van rtl | 28-04-18 | 14:06 | 7

@streknek | 28-04-18 | 14:26 |
U heeft gemist dat één van de bewakers in zijn beveiligingteam nogal gevoelige informatie doorspeelde aan bepaalde kringen waardoor hij ter plekke zijn campagne moest afbreken en voor het oog van de camera peentjes zwetend van de warmte in een dik kogelvrijvest zijn TV debat moest doen? U denkt dat dit er niets mee te maken heeft? Denkt u dan nog maar eens.

Sjefke7807 | 28-04-18 | 14:43

streknek | 28-04-18 | 14:26,

Bij de laatste verkiezingen ging het niet alleen over Wilders katten. Het ging veel meer over een van zijn lijfwachten, die geheime informatie aan criminelen verkocht. Voor de al 13 jaar ondergedoken Wilders niet echt een leuke gedachte, gok ik. En ondertussen gingen overheid (!) en Main Stream Media door met de stelselmatige lastercampagnes, schijnprocessen etc, terwijl de politici al hadden bekonkeld dat Wilders sowieso uitgesloten zou zijn. Tenzij hij 51% van de stemmen zou halen.

Ik vind het raar dat mensen die Wilders afzeiken dit allemaal niet weten.

Dandruff | 28-04-18 | 14:49

Wilders had gewoon op tv de debatten kunnen doen.Dat hij dat niet gedaan heeft zie ik als een grote fout,waardoor hij de overwinning verspeelt heeft.

streknek | 28-04-18 | 16:10
▼ 4 antwoorden verborgen

"Marokkanen hun koran in de woestijn hadden gelaten, of toch tenminste achter de eigen voordeur, evenals hun minderjarige zoons na zonsondergang, dat ze hun buik niet zo vol hadden gehad nu."

Misschien wel op z'n Darwins:
Je discrimineert lang genoeg anders denkenden, dan hou je op den duur steeds meer nietandersdenkenden over.

HogeNood | 28-04-18 | 14:03

Nederland is bedacht en gemaakt door Nederlanders. Niet per definitie door BLANKE Nederlanders ,maar wel door mensen die Nederlander zijn in hun voelen en denken .Mensen van "buitenaf" kunnen/mogen meedoen (graag zelfs) als ze dat willen ,maar zij kunnen en mogen Nederland niet veranderen, dat is voorbehouden aan de echte Nederlander. Degene die Nederland wil veranderen maar zich geen Nederlander voelt ,raad ik aan naar zijn EIGEN land terug te gaan en daar de ideale heilstaat geheel naar eigen inzicht op terichten.

streknek | 28-04-18 | 14:00 | 1

@streknek | 28-04-18 | 14:00 |
Uhm, sorry hoor. Maar de Nederlanders die dit land gemaakt hebben waren wel degelijk blank. De grote import kwam pas vanaf de jaren 60 op gang toen de fundamenten allang geslagen waren. Alles dat daarvoor met veel bloed, zweet en tranen is opgebouwd is toch echt door blanke Nederlanders gedaan. Dat andere groepen daarna al dan niet hun steentje hebben bijgedragen, vast wel. Maar in grondbeginsel is dit land, en haar inheemse bewoners blank. Of u dat nu leuk vindt of niet.

Sjefke7807 | 28-04-18 | 14:17

Niet discrimineren! Alle marokkanen dezelfde behandeling geven als de turkse minister van familiezaken vorig jaar.

Petrus Poortwachter | 28-04-18 | 14:00

Neem ze gewoon lekker terug, daar in Rabat.

Cor Netto | 28-04-18 | 13:55 | 1

Vindt VNO-NCW niet goed - die willen de oorspronkelijke bewoners samendrijven, en de vrijgekomen grond verpatsen.

HogeNood | 28-04-18 | 14:06

En dat terwijl de NPO nog wel speciaal voor hen het goedpraatprogramma "De Nieuwe Maan" in het leven heeft geroepen.

JamesMurphy | 28-04-18 | 13:54

In Rabat hebben sommige mensen hun buik vol van een ontspoord migratiedebat in Nederland en zeggen dat tegen Leo Lucassen. Jeetje.

Poesmobiel | 28-04-18 | 13:53

Zeg, Leo, ik ben al die rovende, overvallen plegende en autochtone vrouwen uitscheldende, Marokkanen ook kotsbeu. En ik denk nog wel wat mensen.

knerf | 28-04-18 | 13:53

Kolonisators hebben per definitie de buik vol van kritiek op hun aanwezigheid van de oorspronkelijke bevolking.

Rest In Privacy | 28-04-18 | 13:52

Wie wil er nog meer marokkanen,wikipedia marrokanen zijn mensen met de marrokaanse nationaliteit.
In de 20 eeuw heeft de bevolking zich verachtvoudigt
Dubbele nationaliteit voor en nadelen,staat op internet.
De NLburger heeft het nadeel.
Kijk naar de aow,
AIO aanvulling,voor het tekort aan opbouw aow jaren.
participatie wet,met het aantal binnenkomers,moet dat een vermogen zijn
stop met de bouw van moskeen,dubbel paspoort,dat is geen discriminatie,maar bittere noodzaak,verhoging aow,dat is het nieuwe beleid van regeerders,die de ouderen gevonden hebben als slachtoffer die zich niet kunnen weren.

.

soledad | 28-04-18 | 13:49 | 1

Allah is ons enig doel,
de Koran is onze enige grondwet,
de Profeet onze enige leider,
de strijd IS onze enige weg,
de dood voor Allah onze hoogste aspiratie.
Ons Enige doel zou moeten zijn het verbieden van die Haatreligie en hun Haatboek en wie het daar niet mee eens is Ons Land Uit. OLU

Hallalieheliaal | 28-04-18 | 13:53

In Praag maken ze geen onderscheid tussen kaaskoppen en kopschoppers.

Zeddegeizot | 28-04-18 | 13:48

Oorzaak en gevolg herkennen is kennelijk te hoog gegrepen voor Zonnebloem.
Hij ziet dat de kraan lekt, en geeft de onderliggende plas water de schuld.

Het is natuurlijk precies andersom; fiks de kraan, en er lekt geen water meer.
Dan verdwijnt die plas water daaronder vanzelf.
Fiks de "leipe mocro-flavour" van (seksueel) geweld, vergismoorden, overvallen, gewelddadig extremisme, Jodenhaat, potenrammen en janken dat daar allemaal "islamofobe" kritiek op is; en het immigratiedebat verdwijnt net zo snel als die plas water.

Oorzaak en gevolg dus.
Want waarom gaat het immigratiedebat niet over Chinezen?
Precies.

Dandruff | 28-04-18 | 13:47 | 6

einStina | 28-04-18 | 13:54,

Och, "clash" is een groot woord. Volwassen mensen zijn het regelmatig oneens, en soms wordt dat wat feller. Met je partner, familie en beste vrienden is dat niet anders.

spekpater | 28-04-18 | 14:02,

Ik hou hem wel tegoed.

Dandruff | 28-04-18 | 14:38

@Dandruff: Dat is waar. Mooi dat je het zo ziet.

einStina | 28-04-18 | 15:13

Noem eens één moslim-land waar het wel goed gaat?
Zelfs onderling snijden ze elkaar de keel door, en dat terwijl ze allemaal hetzelfde sprookjesboek naleven! Daar mag geen letter in veranderd worden!

Joost2B | 28-04-18 | 18:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Als ze kotsbeu hebben van het migratiedebat, is het wellicht zinvol om het emigratiedebat te starten...

Mr. C. Delicti | 28-04-18 | 13:46 | 2

Top.

Dandruff | 28-04-18 | 13:49

Een hoop goede en eerlijke, nette mensen zijn al vertrokken, omdat het gewoon onleefbaar werd, maar daar wordt het voor Nederland niet beter op.

beau van rtl | 28-04-18 | 14:01

Gewoon negeren. Je kinderen er niet mee laten spelen , niet met de marokkaanse buren praten of gedag zeggen. Je kinderen er geen verkering mee laten hebben ,. Geen burgemeester of wethouder laten worden. Niets van marktplaats verkopen aan Marokkanen of Turken, ook niets van hen kopen. (heling)Niet naar het leuke Marrokkaanse of Turkse Bakkertje, slagertje of groenteboertje kopen. Geen broodjes shoarma kopen etc . etc. Gewoon negeren dus, gaan ze vanzelf een keertje weg. En dit verhaal heeft niets met discriminatie te maken, maar het kan gewoon niet. Deze mensen zullen zich nooit aan ons aanpassen, dus onmogelijk om mee samen te leven. Wordt echt niets. Er zullen best ook lieve mensen bij zitten, maar die zijn toch het beste thuis in hun eigen land en cultuur.

beau van rtl | 28-04-18 | 13:46 | 4

Vroeger werd er al gediscrimineerd door islamfiguren.
Kwam ik in zo'n toko, in 020 oost, met turks/marrekaanse troep,
dan kreeg ik altijd al een special(hogere) price,
want autochtone Nederlander.

Kanarie_Geil | 28-04-18 | 13:58

Ah! Nog een BN-er! Wanneer gaan we samen het kanaal overzwemmen?

BartChabotopspeed | 28-04-18 | 14:05

Mafkees
De strategie is om in meerderheid aan de macht te komen
Zie b.v. die twee idioten van Denk in de kamer zitten?

Joost2B | 28-04-18 | 18:09
▼ 1 antwoord verborgen

debat....".. Een gewoonlijk aan bepaalde regels onderworpen openbare discussie tussen twee of meer deelnemers over een bepaald, meestal van te voren vastgesteld onderwerp. ..."

Dus, Leo, over welk debat praten we eigenlijk?
Is er ooit een openbare discussie geweest tussen twee of meer deelnemers...?

"wie betaalt, bepaalt"
Welnu Leo, dat wij betalen is wel duidelijk.
Maar geef eens aan hoe/wanneer/wie nu eigenlijk heeft "bepaald"?

Wering | 28-04-18 | 13:46

Leipe Leo verkondigd:
"Veel ondernemende Marokkaanse Nederlanders.... etc"
Het staat er zo als het hoort vlgs Leipe Leo:
marroko eerst, dan Nederland.

Kanarie_Geil | 28-04-18 | 13:46

Weet je wie ook heel slecht tegen kritiek konden? Hint; rood/zwart waren de prime kleuren..

tata1981 | 28-04-18 | 13:45 | 1

Ik denk Nelson Mandela, maar dat is zeker weer fout.

beau van rtl | 28-04-18 | 14:58

Of...
Is het gewoon dat bepaalde mensen niet tegen kritiek kunnen? Kritiek van ongelovige Nederlaners bijvoorbeeld? Gewoon een vraagje.....

Is dit nog nieuws? | 28-04-18 | 13:42

Iedereen is intussen strontziek van migratie gezeur, ziek van zwartepieten gezeur, ziek van genderneutraliteit gezeur en elke andere vorm van gezeur en bemoeienis. Wat betreft het migratie gezeur; iedereen in dit land dient zich te gedragen. iedereen die dat niet kan krijgt een pets op z'n vingers (of zou dat moeten krijgen, in wat voor vorm dan ook). Op die manier gaat men zich wat meer gedragen en komt er uiteindelijk vanzelf minder gezeur en meer tolerantie.

John Dough | 28-04-18 | 13:42

Marokko aardig goed kennende, en zeker ook Rabat, en hebbende ook wel eens een ontvangst in een vaderlandsche ambassade in Noord-Afrika mee gemaakt - en ook wel: twee- vraag ik mij in gemoede af HOE veel 'ondernemende' Marokkaans-Nederlanders Leo Lucassen op de ambassade bij de oranjebitter en de haringhapjes heeft gesproken.
-
Bovenal vraag ik mij af, welke tak van sport deze Marokkanen bedrijven. Namen en rugnummers, graag. Ik durf hier de stelling aan, dat er op koningsdag maar héél weinig Nederlands- Marokkanen die zich gewoonlijk in Nederland ophouden te vinden zullen zijn aan de Rue de Tunis (- tenzij het is om zeventig paspoorten te stelen...)
-

bisbisbis | 28-04-18 | 13:41 | 1

Leo's twietje heeft inderdaad iets weg van de Schwalbe van Halbe.

jacobh-59 | 28-04-18 | 13:57

Gister nog gehoord van een marokkaanse gast die nieuw is op 't werk, eentje die wél goed werkt, geboren Amsterdammer:
"Ja, ik kan dan wel leuk meedoen met jullie, hartstikke gezellig maar jullie zien toch alleen maar die marokkaanse rotkop, wat ik zeg boeit niet. "
Gozer was er he-le-maal klaar mee, dat negatieve imago van z'n afkomst. Hij was er zelf ook wel achter dat dat niet aan ons ligt maar aan z'n "vrinden"
Die hele gemeenschap mag zich eens gaan afvragen of ze niet heel dringend de hand in eigen boezem moeten steken, ze verkloten het voor zichzelf zolang ze alleen maar vingertjewijzen naar anderen. De rottigheid zullen ze zelf moeten wegsnijden, kan niemand anders doen dan de berbers zelf.

elfenstein | 28-04-18 | 13:40 | 4

Hé, een uitzondering. Zelfreflectie. Koesteren!

bisbisbis | 28-04-18 | 13:42

@KaiserSoza | 28-04-18 | 13:42
-
Als slechts een paar van die Turken al die moeite, tijd, geld en energie die ze steken in Turkse clubjes die alleen maar Turkse politieke, Turkse culturele of Turkse sociale dingen doen (in het Turks, uiteraard) zouden steken in een club: ' beter functioneren in de Nederlandse sameneving en wij kunnen zélf nadenken' , dan zou er al een heleboel gewonnen zijn.

bisbisbis | 28-04-18 | 13:48

bisbisbis | 28-04-18 | 13:48
Dat blijft een in-trieste vertoning, al die zgn turks-nederlandse culturele clubjes waar we d'r hier in Damsko echt honderden van hebben. Allemaal zeggen zee voor verbintenis en culturele integratie te zijn maar allemaal zijn het gewoon verkapte turkse koffiehuizen, hangt erdo aan de muur en heb ik er nog nooit een kaaskop binnengezien.

elfenstein | 28-04-18 | 13:54
▼ 1 antwoord verborgen

Precies, @Van Rossem. En ik zou daar nog aan toe willen voegen:

Weet u waar ik het snotje vol van heb? Van een bevolkingsgroep die hier, op een kleine groep na, he-le-maal niets aan dit land heeft toegevoegd behalve achterlijkheid, geweld in roedelverband, criminaliteit en religieuze intolerantie. Die kleine groep die het wel goed doet is een doekje voor het bloeden, en steekt schril af tegen de grote hoop die er op alle mogelijke manieren met de pet naar gooit. Die slechts de diepste minachting voor dit land en haar inheemse bewoners kan opbrengen. Die abject geweld naar homo's, vrouwen en andere minderheden de normaalste zaak van de wereld vindt én er nog mee weg komt ook omdat we hier een stel ruggengraatloze weekdieren in de 2eKamer hebben die het allemaal met de meurende mantel der liefde bedekken. Die er voor zorgt dat we op scholen niet langer één van de meest donkere periodes van onze geschiedenis kunnen onderwijzen omdat het iets met Joden van doen heeft. Ergers nog; we zelfs actieve geschiedsvervalsing plegen (Marokkanen hebben ons bevrijd weet u nog? *kots*) om het de vooral 'heren' maar naar de zin te maken. Die in álle negatieve lijstjes de hoofdmoot is. Die zich ook in het buitenland niet normaal kan gedragen (zie bv Praag) en ons land op deze manier een nog grotere trap na geeft, want ze worden wel bestempeld als 'Nederlanders'. Dáár heb ik de buik vol van, en velen met mij. Pas als ze al deze dingen eens serieus zouden gaan aanpakken en hun best gaan doen om er hier iets van te maken. Misschien, héél misschien dat de inheemse Nederlander, die al zo vaak in de bek gepist is door deze groep, weer eens wil overwegen om het te proberen. Je kunt de 'natives' namelijk maar zolang te kakken zetten voordat dat daar tegenreactie op komt. En dat is iets dat de Marokkanen alléén zichzelf kunnen aanrekenen!

Wat mij betreft stoppen we dit volkomen mislukte experiment vandaag nog en geven we ze allemaal de dikke doei richting Marokko. Want daar voelen ze zich toch meer mee verbonden. Dit land is er slechts voor de maandelijkse oitkierung en aanverwante emolumenten. Voor de rest zijn we vieze Kafir waar je alles mee mag doen en van eisen. Ik ben, en was er járen geleden al klaar mee!

Sjefke7807 | 28-04-18 | 13:37 | 2

+ 1
Autochtone Nederlanders en marokkanen is alsof je suiker en zout in 1 bus gooit. Het resultaat daarvan is nergens meer voor te gebruiken. Het is gewoon godsonmogelijk twee zo verschillende culturen verplicht samen te laten leven.

Ruikbaard | 28-04-18 | 13:42

Met alle respect, maar dit is zo dom. Van oudsher zijn suiker en zout de conserveermiddelen bij uitstek. Het is het seizoen niet, maar daar is een uiterst smakelijke mauw aan te passen. Jam, drogen, tafelzuur, kaken. Niets geeft zoveel smaak als tijd, vers is ernstig overgewaardeerd. Zelfs een ei is pas na minstens een dag verteerbaar. Soja overigens pas na bekwaam fermenteren (want zeer giftig). Net als aubergines, de betreffende emoji ervan mij uiteraard ontgaat.

Hetkanverkeren | 28-04-18 | 13:59

Zolang Nederlanders niet in staat zijn om zichzelf te organiseren en als groep op te treden, maken ze geen enkele kans tegen de Marokaanse overlast.

ChatBot | 28-04-18 | 13:37

Leipe Leo is niet helemaal kierewiet . Hij weet bliksems goed wat de " convenient truth" is voor pakweg 40% van de Nederlanders ("66, GL ,PvdA etc) . Ze worden door Leo op hun wenken bediend .
Eigenlijk is Leipe Leo gewoon een marktkoopman. Komt dat zien ... en Oom Matthijs, Oom Jeroen , Buitenhof en nog wat deugdingetjes staan in de rij .

daytripper | 28-04-18 | 13:33

De man is ten einde raad. Zijn ideaalbeeld zal en moet kloppend gemaakt worden. Dus dan maar de schuld aan een ander geven. Ik vind trouwens de opmerking "ondernemende Marokkanen" wel erg geestig. Dat houd in dat ze ieder weekend met een gestolen Audi RS3 de Duitse grens over scheuren om ergens een pin automaat op te blazen. Marokkanen is gewoon naar volk. Doe je niks aan. Kijk naar die kloodtzakken in Praag. Het is telkens dezelfde bevolkingsgroep die agressie en overig onaangepast maatschappelijk gedrag vertoont. Waarom? Interesseert me alláng geen ene zak meer. Ze krijgen alle kansen en mogelijkheden maar maken andere keuzes. Staat je vrij wat mij betreft maar ga dan niet lopen zeiken achteraf dat je zielig bent en dat het allemaal door een ander komt. Lafbekken.

Dutchbeaurouge | 28-04-18 | 13:32 | 1

Waarom? Inteelt en diengevolg een te laag i.q. om mee te kunnen doen en gefrustreerd rond lopen

henk vintage | 29-04-18 | 18:19

Leo gelooft nog altijd in de self fullfilling prophesy. Dan loop je nu toch inmiddels zo,n 25 jaar achter als je dat nog gelooft.

Peniskokertje | 28-04-18 | 13:32 | 1

Het integratiedebat gaat ook al lang niet over integratie. Het is nu meer een ongemakkelijke co-existentie op zijn best.

Zeddegeizot | 28-04-18 | 13:51

Islam gedreven gekkies serieus nemen altijd -1.

Mark_D_NL | 28-04-18 | 13:32 | 1

Ja, en dat opdringen aan anderen altijd -10.

einStina | 28-04-18 | 13:56

Het zal voor hardwerkende Marokkaanse Nederlanders frustrerend zijn dat het imago van deze groep niet zo best is. Maar wordt dit niet primair veroorzaakt door een aantal voornamelijk jongere landgenoten die zich niets aantrekken van onze normen en waarden? En moet er dan bijvoorbeeld door hun ouders niet ingegrepen worden?

Mannes | 28-04-18 | 13:28

Wat grappig dat je blijkbaar de titel 'professor' mag voeren, zonder aan wetenschap te doen.

VreemdEend | 28-04-18 | 13:28

Die fop figuur zou zich es moeten afvragen waarom talloze bevolkingsgroepen hier geruisloos integreren , maar het met de Mocros al 30 jaar ellende is .
Maar da's een gezond verstand vraag en dat moeten we niet willen , want dan verstoren we Leipe Leo's verdienmodel.

daytripper | 28-04-18 | 13:27

Is het probleem eigenlijk wel nepnieuws? Of heeft het meer te maken dat de uit ideologie onwerkelijke uitgekraamde onzin in de reacties op de tweet gelijk de bodem er onder uit slaan?
Daar hebben Juncker, TimmerFransie, Femke, Verhofstadt, Merkel, Macron, Pechthold, Ollogren (in het kwadraat) eigenlijk de hele linkse kliek nogal veel last van.
Is onder het mom van aanpakken nepnieuws het doel om dit te matigen? Kranten en zeker linkse meubelfolders doen al niet meer aan reacties op hun gemanipuleerde voorstelling van zaken. Iedere logica verdwijnt na twee reacties!
Hoe zou het zijn als onze Nederlandse vrienden de ober hadden gereanimeerd in plaats van een werkende man met z'n alle aftuigen? Zou er dan staan 7 Marokkanen hebben Praagse ober gereanimeerd? En nu bewust enkel Nederlanders?
Dit soort media die niet de feiten maar de wensen weergeeft, dat hadden we een hele poos geleden ook!

bananabanana | 28-04-18 | 13:26 | 1

"Zou er dan staan 7 Marokkanen hebben Praagse ober gereanimeerd? En nu bewust enkel Nederlanders? "

Absoluut. Dat zou er staan. En ze zouden terug in Nederland allemaal een lintje krijgen ook. Deugbladen zouden overlopen van de superlatieven, wekenlang.

Dutchbeaurouge | 28-04-18 | 13:35

De Islam is de marionet van de NWO. Met als enige doel: het verdelen en destabiliseren van de westerse wereld. Je kan links lullen, je kan rechts lullen maar dit is al jaren aan de hand. Langzaamaan verdwijnt de Europese cultuur voor een gemixte, inferieure stinkende hutspot.

Nipplechip | 28-04-18 | 13:25 | 1

+1 niet geworteld gepeupel is eenvoudiger te kneden.

Rest In Privacy | 28-04-18 | 13:36

Die mensen zijn in eerste instantie hier naartoe gehaald om wc's schoon te maken en op slachthuizen te werken.
Ze vonden (heel ondernemend) andere, makkelijker manieren om aan (veel) meer geld te komen.
Aangezien dat allemaal maar goed gevonden werd hebben ze zo hun eigen 'wetten' geconstrueerd.
De bal ligt bij ons!

Petrus Poortwachter | 28-04-18 | 13:24 | 3

De bal ligt bij ons maar we doen er niks mee. Slecht voor je imago in de buurt en je carrière. Af en toe gefrustreerd op GeenStijl reageren, een beetje ventileren bij je vrienden, maar echt actie ondernemen, nee. Onze voorouders draaien zich om in hun graf. De straten die zij met veel pijn en moeite hebben aangelegd worden nu weggesleten door verweggistanische apothekers

Nipplechip | 28-04-18 | 13:30

Nipplechip | 28-04-18 | 13:30 | .. Klopt! Wat is je voorstel ?

daytripper | 28-04-18 | 13:35

@Petrus Poortwachter | 28-04-18 | 13:24 |
Dat fabeltje is al tijden ontkracht mijn waarde Poortwachter. De grote stroom vanuit Marokko kwam pas in de jaren 70 goed op gang. Jaren nadat de laatste 'gastarbeider' hierheen gehaald was.

Sjefke7807 | 28-04-18 | 14:08

Ik heb ooit een goede marokkaan (zonder hoofdletter) ontmoet. Die was van 09:00 tot 17:00 aanwezig op mijn werk. Hij zat samen met mijn collega's, die naast aanwezig zijn ook nog werkten. Hij niet. Zal alleen maar passief te wachten tot het vijf uur was. Maar hij was wel sportief. Hij ging 100x per dag met de lift naar beneden om in de parkeergarage te roken. Maar hij werd nergens op aangesproken. Want iedereen was zo blij dat hij geen overlast veroorzaakte. Rasgenoten van hem hebben echter in Brussel mijn auto opengebroken. Dat weet ik zo zeker omdat er daar ter plaatse geen personen van andere rassen aanwezig waren. Daar was ik niet zo blij mee. Minder, minder, minder Brusselse autokrakers.

Nivelleermarionet | 28-04-18 | 13:24 | 3

'Daar was ik niet zo blij mee.'

Top!

Ichneumonidae | 28-04-18 | 13:26

Ik blijf een beetje ambivalent over de toepassing van het begrip 'ras' in deze. Maar goed, het is inderdaad ontegenzeglijk geheel conform het Nederlands recht dat Marokkanen een apart ras vormen, aldus het OM bij monde van OvJ Wouter Bos.

Mazzelstof | 28-04-18 | 13:45

Zo'n 'goede' kende ik ook. Altijd een grote mond hoe goed ze ingeburgerd was en maar klagen dat nederlandse mannen haar niet wilden. Vaak ziek, om de haverklap met vakantie, altijd taken afschuiven, klagen dat het werk zo zwaar was, dat haar afkomst zo zwaar was, geen fatsoenlijk nederlands kunnen typen, te laat aankomen en eerder weggaan, te lang etenspauze houden, altijd met iedereen praten en lachen ipv werken, jaloers op waardering van de directie voor anderen, maar wel het 'seniorsalaris' willen opstrijken. Toen ik op een dag zei, na een halfjaar ofzo, dat ik haar taken niet meer wilde overnemen, ontplofte ze. Met stemverheffing, waar iedereen bij was, de beschuldigende slachtofferrol spelen. En niemand durfde er wat van te zeggen want 'diversiteitsquota'. Ik ben daar heel rap weggegaan... Weet niet wat het is, maar zelfs als ik me inhoud krijg ik steevast ruzies met die wezens. Minder, minder, minder rare wezens!

einStina | 28-04-18 | 14:03

Jamaar Leo, je mag niet alle Marokannen over 1 kam scheren! Is populistisch en racistisch!

ScumbaggusMaximus | 28-04-18 | 13:23

Ik snap nu ook waarom die (nep) Pruts''Professor'' zo stom uit z'n nek kletst....
Hij heeft zijn leerschool vast gehad bij Ibn Ghaldoun. U weet wel, die ''kleurrijke'' school van massale fraude en achterlijk onderwijs te Rotterdam.

HardwerkendeBlanke | 28-04-18 | 13:21

Veel Nederlanders hebben de buik vol van meneer Lucassen...

Rico Tampeloerus | 28-04-18 | 13:20 | 4

Hem uitzetten naar Limburg dan maar, hoort toch niet bij Nederland.

FreeVogelaar | 28-04-18 | 13:28

Een foute gek.

tata1981 | 28-04-18 | 13:29

Lul lucassen is een simpele trol. Geniet van de aandacht e.d. Trieste man van middelbare leeftijd. Geef hem een motor cadeau.

Mark_D_NL | 28-04-18 | 13:34
▼ 1 antwoord verborgen

Ik zou mijn stinkende best doen als ik bij een bepaalde groep zou horen die zich veelal misdraagt en er een totaal andere cultuur op nahoudt. Ik zou dan juist willen laten zien dat het ook anders kan. Dat is geen buigen, dat is gewoon een stapje harder zetten om je goede wil te tonen. Helaas maar waar. Ik zou zeggen probeer het eens, het werkt namelijk.
Als al die moslims van die leuke, onderhoudende, grappige mensen zouden zijn, die zo lekker meedraaien in onze maatschappij, dan zou er niks aan de hand zijn.

letopuwzaak | 28-04-18 | 13:20
-weggejorist-
PijlVader | 28-04-18 | 13:20
-weggejorist-
Papierversnipperaar | 28-04-18 | 13:19

Leo Lucassen is een migratie-industriële-baron die u de les leest. Hoeveel aanzien hij daarmee ook verdient bij zijn fellow travellers, meneerj overtuigt niet.

Jan Passant mk2 | 28-04-18 | 13:18

Er waart een tweedeling door de Nederlanden.
Je bent tegenwoordig of hoogopgeleid of je bent anders.
Lulloo Lucassen is het eerste, zou je zeggen....

Kanarie_Geil | 28-04-18 | 13:18

Van Rossem, wat een heerlijk stukje, echt genieten!
En dan dit ook: ''De linkspopulistische PrutsProfessor Leo Lucassen, de televisieWetenschapper van DWDD.''

Ella | 28-04-18 | 13:17

Ik zeg gewoon: 'Wollah, je moeder!' Dat is mijn uitspraak en zo is het!

Blote Bertus 2000 | 28-04-18 | 13:17

Via illustere weggetjes is deze man betiteld als wetenschapper, verder totaal verstrooid.
-
Wat gevaarlijk aan dergelijke zelfnoemde sociale wetenschappers is, is dat ze handelen vanuit hun gevoel en ideologie. Handelend vanuit deze naïeve ideologie zijn ze volkomen losgeslagen van de realiteit, feiten en cijfers. De in dit geval linkse vrienden van de show vinden het prachtig en denken dat hun idealen ook wetenschappelijk worden onderbouwd en ze nog gelijk hebben ook, terwijl dit niet zo is.
-
Feiten mogen niet benoemd worden, want hun wetenschappelijk onderbouwde gelijk is toch de werkelijkheid.
Cijfers (pracht voorbeeld Zweden) daar mogen de getalletjes niet statistisch worden bijgehouden (rest van Noord-West Europa evenmin), want dan dondert de wetenschappelijke roze droom in elkaar. En hebben tot overmaat van ramp al die xenofoben, racisten en vooral nazi's gelijk (oftewel de zieners van de andere politieke stroming).
De realiteit wil men niet onder ogen komen en angstvallig verdraait men feiten of laat ze liever selectief weg als dit het onwelgevallige gelijk van de ander toch wel aan begint te tonen (met kop bovenaan de Volkskrant met in hun kielzog de NPO).
-
Nieuwe wetenwaardigheidjes van vandaag,
Arnon Grunberg stopt bij de Volkskrant na 2500 keer op de voorpagina te hebben mogen roepen wat een nazi's alle mensen zijn die niet hetzelfde verdraaide naïeve wereldbeeld als hemzelf hebben.
Een of andere GroenLinks idioot schetst een veel te positief beeld van Nieuwsuur en NRC, want deze hebben vandaag belangrijke zaken blootgelegd namelijk hoe via illustere salafistische clubjes uit het Midden Oosten de Haagse Moskee is vergiftigd en gefinanciëerd!!! Dit door inzage in documenten van de AIVD.
Wie in Nederland is nog wakker? Nieuwsuur en het NRC hebben jarenlang krampachtig de andere kant op gekeken! En de AIVD heeft het blootgelegd niet de NRC en al helemaal Nepnieuwsuur niet en nu moeten ze er wel over rapporteren na jarenlang andere media (o.a. GeenStijl) te hebben beticht van ophitsen, nepnieuws en xenofobie! Krijgen ze van GroenLinks een pluim in de reet.
Hoe naïef kun je zijn, denk daar de komende dagen maar eens over na!
En zeker als je op 4 mei meent je bek niet te kunnen houden of als scheidsrechter wil faciliteren bij het bloemkrans voetbal toernooi op de dam!

bananabanana | 28-04-18 | 13:16 | 1

Grunberg verhuist naar de achterpagina. Trouwens, die Lucassen lijkt op Grunberg!
Hij poogt op dezelfde manier als Grunberg gevoelens op zijn gezicht tot uitdrukking te brengen die hij niet bezit.

gestoptmetroken | 28-04-18 | 13:26

De dienstmaagd van de godsdienst van/voor mannen komt weer met een pijnlijke conclusie. Maar ja, wetenschap/feiten/de waarheid boven alles. Typisch Leo.

RickTheDick | 28-04-18 | 13:16

Tip voor de pliesie. Wil je de Mocro maffia opsporen? Gemakkelijk. Want dan ga je voor hun kapper staan. Dag in dag uit hangen ze daar want zijkant geschoren en oppe kop plakhaartjes. Een andere tip. Gucci, D&G, LV of iedere andere zaak met wanstaltige mode op de PC Hooftstraat hier in Amsterdam want daar zijn ze dol op.

Basil Fawlty | 28-04-18 | 13:15 | 5

Basil
Tip voor de politie? Wil je illegalen op pakken? Er is een straat met huurwoningen in 020....

Is dit nog nieuws? | 28-04-18 | 13:59

@Ichneumonidae
Binnenkort helm en niet meer op het fietspad voor jou dus, tenzij groen en max 35km. Toch? Aan de andere kant geldt al jaren in italie die helmplicht op de scooter en die hebben het ook overleefd. Overigens mijn hele oude scooter heeft het niet overleefd.. Begaf het compleet en totaal laatst. 25 euro inruil. Hahahaha. Ding was 15 jaar oud. The old grey lady died. Snif.... :-))))

Basil Fawlty | 28-04-18 | 14:19

@Is dit nog nieuws?
Klopt!

Basil Fawlty | 28-04-18 | 14:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Okee ,okee maar het zijn wel onze marokanen. Onder een steen kruipt.

newray | 28-04-18 | 13:15 | 1

Wat woon jij in een gaaf land!

ScumbaggusMaximus | 28-04-18 | 13:21

Sterk!

Pierre Lebon | 28-04-18 | 13:15

"... maar zich eens wat meer gingen optrekken aan des Neerlands normen voor een sociale, progressieve samenleving...".

Ik hoop juist dat ze zich niet gaan optrekken aan een progressieve samenleving. Enfin, ieder z'n meug, misschien is het een Freudiaanse verpsreking.

Ichneumonidae | 28-04-18 | 13:14

Je kan zeggen wat je wil .. types als leipe Leo, die vroeger zoveel gepest werd op school, heeft nu toch z'n verdienmodel gevonden .. vorige week een deug-opstel in het Rotterdamse voetbalblaadje waar lezerreacties sinds 2 jaar Verboten zijn en nu
als beloning bij Oom Matthijs.

daytripper | 28-04-18 | 13:11 | 2

Juist mooi verdienmodel. Flans maar weer een berichtje het internet op en kassa.

Trumme | 28-04-18 | 13:13

78 jaar geleden hadden wij ook al last van heulers met de vijand.

FreeVogelaar | 28-04-18 | 13:14

Bizar dit. De reden dat er überhaupt een migratiedebat is komt omdat Marokkanen weigeren te integreren en zich afzonderen van de rest van de maatschappij. Ze hebben 0,0 respect voor vrouwen en minderheden in Nederland, behandelen Nederland als een grote geldpot waar ze niet hoeven te werken en zich lekker kunnen misdragen. Netto onder de streep kosten Marokkanen de samenleving heel erg veel geld en sociale onrust. Met andere woorden, de verantwoordelijkheid voor de reputatie van Marokkanen in Nederland ligt volledig bij de Marokkaanse-Nederlander. Get your house in order, en probeer niet het probleem naar Nederlanders te verschuiven.

Old_Spice | 28-04-18 | 13:09

Wij hebben onze buik vol van marrokanen. Ik zie mogelijkheden hier.

Shalalieshalala | 28-04-18 | 13:08

Tja Marokkanen,

Omebert | 28-04-18 | 13:08

Die buikpijn gaat ook vanzelf weg, als ze de Hollandse kost leren eten.

FreeVogelaar | 28-04-18 | 13:08 | 1

Boerenkool met spekjes?

Is dit nog nieuws? | 28-04-18 | 14:00

"Gewoon geen gratis geld meer geven, handhaven en keihard aanpakken bij overtredingen van de wet, (...)"
@ Toe Maar dan | 28-04-18 | 12:56
mag niet want "iesse raasjiest"

telelezer | 28-04-18 | 13:07 | 2

Eens. Dat pappen en nathouden en theedrinken werkt al 25 jaar voor geen meter.

DhrFukalla | 28-04-18 | 13:11

Racisme is het exceptionalistische idee dat rassen gerangschikt kunnen worden als superieur en inferieur ten opzichte van elkaar. Daaruit voortvloeiend kunnen voor het ene ras andere maatstaven worden aangelegd dan voor het andere. Tja... dan maar racistisch he...

Toe Maar dan | 28-04-18 | 13:17

Grappig.
Er zijn ook veel Olanders die de buik vol hebben van typisch Marokkaanse manieren van ondernemen.

Fanshitter | 28-04-18 | 13:07

Marokkanen? Die wonen in Marokko.

tata1981 | 28-04-18 | 13:07 | 1

En ook in Nederland. Ze hebben zelfs een Marokkaans paspoort om het te bewijzen.

Vula | 28-04-18 | 13:28

In een aap, mies, notendop: goed stuk Van Rossem. Ik zeg NRC: nog meer stukjes op de man schrijven over Van Rossum. Wordt ie lekker scherp van.

Overnijd | 28-04-18 | 13:06

Ja, kanen en de buik vol hebben.
Dat kan met een uitkering heh.

Premier Trutte | 28-04-18 | 13:05 | 1

Ze dachten ook dat het mi graties was.

Premier Trutte | 28-04-18 | 13:06

Eerst eens beginnen met heet leesplankje, Aap, Noot, Mies, Me.r, Mind.r, dan leren ze om te beginnen de Nederlandse taal en heel misschien zullen ze het miergratiedebat dan ook gaan begrijpen.

Genoegelijk | 28-04-18 | 13:04

Het is geen debat,
het is tegen dovenmansoren...

Kanarie_Geil | 28-04-18 | 13:04 | 1

Wat dat betreft hebben ze net als het kabinet dovenmans oren.

FreeVogelaar | 28-04-18 | 13:10

Er zijn ook goeie Marokkaanse Nederlanders. Je mag ze gewoon niet allemaal over 1 kam scheren.
Dat doe je met geiten ook niet.

Ichneumonidae | 28-04-18 | 13:01

Hahaha, heerlijk. Ze hebben geen spiegels in Marokko.

DhrFukalla | 28-04-18 | 13:01

Het kan best zijn dat Marokkanen het debat beu zijn. Ik denk eerder dat dat een mening is van die fop droplul van een Lucassen. Autochtone Nederlanders zijn het debat echter nog lang niet beu wat de mening van een Marokkaan ook is. Die mening interesseert namelijk niemand iets. Marokkanen zijn de enigen die we (nauwelijks nog) gedogen in ons land die op dinsdagavond een eigen tv programma hebben. Zullen we daar eens over in debat gaan waarom die groep wel oververtegenwoordigd is in criminaliteit ? O nee, dat komt door de Nederlanders die deze kansloze flapdrollen geen kansen bieden. Tja, als je te stom bent een geschenk te aanvaarden, moet je niet zeuren dat je nooit eens iets krijgt.

Ruikbaard | 28-04-18 | 13:01 | 1

Snapt u het nog niet,
het feit dat marrekane oververtegenwoordigd zijn in criminele statistieken is U schuld!!!

Kanarie_Geil | 28-04-18 | 13:06

Komt die lucassen eigenlijk ook op de Poolse ambassade, of de Britse?

Europees_Aanbesteed | 28-04-18 | 13:01 | 1

Gelijk een tijdje naar Hongarije sturen, dat zou hem zeer goed doen.

FreeVogelaar | 28-04-18 | 13:05

.. marokkanen zijn alleen maar streepjes-Nederlander voor de loketten van zorg en uitkering. En wanneer zij in een buitenlandse gevangenis zitten.
Dat weet iedereen, de marokkaanse kolonisten nog het beste.

Daarom wil iedereen dan ook minder minder minder marokkanen. Behalve voor de camera, want dat is strafbaar.

Jan Passant mk2 | 28-04-18 | 13:00 | 3

Ik moet bekennen, dat ik een keihard werkende mocro ken. Eentje, oké. Maar toch..

Carmelita | 28-04-18 | 13:03

Carmelita: dat is die hele beroemde, want daar hoor ik ook al regelmatig over praten.

Jan Passant mk2 | 28-04-18 | 13:07

Hij rende net langs mijn huis, samen met een politieman.

gestoptmetroken | 28-04-18 | 13:13

Meneer Lucassen mag zich afvragen waarom dat debat volledig ontspoord is, nog vóórdat het zich kon ontpoppen als een debat. Want laten we er geen hoofddoekjes om winden, er is geen sprake van een migratiedebat, er is enkel gedebatteerd over waar een migratiedebat over zou moeten gaan. Die Marokkaanse ondernemers zelf hebben niet of nauwelijks deelname gehad aan welk debat dan ook, die hebben gewoon kansen waargenomen, hebben de ruimte gepakt die hen werd toegestaan door degenen die pretendeerden in plaats van hen of uit naam van hen het debat te voeren. Niemand die het debat aandurft, want dat wordt een debat over normen, waarden en waarheden, over relatieve seculiere wetten en regels versus de Wil van de Verhevene. Daar wil niemand aan, ook Lucassen niet. Gescheiden gebedsruimtes, met daartussen een dikke muur.

Schoorsteenveger | 28-04-18 | 12:58 | 1

@Schoorsteenveger |28-04-18 | 12:58 |
Sterker nog mijn waarde Veger; Iedereen die überhaupt een echt migratiedebat wilde aangaan is of vermoord (Pim, Theo), óf zit de rest van zijn leven onder een gepantserde steen (Wilders, en als Baudet niet oppast kan hij straks zo aanschuiven onder Wilders' steen). Er is nooit sprake geweest van enig debat. Zij, die boven het gepeupel staan zullen wel even bepalen dat ze hele hordes woestijnvolk in de gewone wijken parkeren and to hell with the consequences! Slíkken zult u het als k*tburger! Betalen ook nog. En wee uw gebeente als u al die 'verrijking' uiteindelijk toch helemaal niet zo'n verrijking vindt en daar iets van zegt...

Sjefke7807 | 28-04-18 | 13:55

Ik ben het punt al lang gepasseerd dat het me interesseerd wat Marrokanen en zelf van vinden.

Wie betaald die bepaald en niet een club Marrokanen die in iedere negatieve statistiek lijstaanvoerder is.

Ervaringsdeskundige | 28-04-18 | 12:58 | 9

Flink in reaguursels, maandag weer het schoothondje?
Hoe kom ik anders van die Zwitsal af?

Overnijd | 28-04-18 | 14:24

@Overnijd | 28-04-18 | 14:24 |
Hoe u van die Zwitsal afkomt? Wat dacht u van proberen een inhoudelijk debat te voeren zonder de bekende dooddoeners? Met uw "PVV-fora". Er zijn hier mensen van zeer uiteenlopend allooi, van heel laag tot erg hoog opgeleid en met even zoveel verschillende politieke keuzes. Verder weet u werkelijk niet de 1e k0ndThaar van mij. "Schoothondje" is een term die, mocht u mij in het echte leven kunnen zien, nogal misplaatst is. Het zijn termen die u, te samen met uw kreupele en van vage hiphop Engelse verbasteringen voorziene Nederlands, nogal door de mand doen vallen.

Sjefke7807 | 28-04-18 | 14:37

Ergens in het diepst van je flinke fantasieen ben je bezig met 'debatten'. Het zijn praatjes die niet getuigen van zelfinzicht.

Overnijd | 28-04-18 | 16:00
▼ 6 antwoorden verborgen

Nederlandse Marokkanen bij de Koningsdagreceptie van de residentie in Rabat. Waar onderneemt men dan? In Marokko? Met behoud van de NLse uitkering? En maar klagen?

Fervent | 28-04-18 | 12:58

Het is puur de Islam. Moslims zullen nooit als beschaafde mensen functioneren. Het zijn wel mensen, maar ook weer niet!

Jay-Jay-Jay | 28-04-18 | 12:58

Hebben die gasten ook de buik van hun uitkering en drugswinsten?!

joppo0 | 28-04-18 | 12:56

Marokkanen zijn het integratiedebat beu... whaha... Gewoon geen gratis geld meer geven, handhaven en keihard aanpakken bij overtredingen van de wet, dan zijn alle generatie zo vertrokken. Er is namelijk geen andere reden voor ze om in Nederland te zijn. Er is hier geen rechtgesneden Hollander die die gasten nog kan luchten of zien. Dus ga lekker terug naar die zandbak waar je uitkomt, iedereen blij;)

Toe Maar dan | 28-04-18 | 12:56 | 1

Bedankt, scheelt mij wat typwerk.

J-van-de-Bontekoe | 28-04-18 | 16:26

Ze hebben nog geen begin van een idee hoe vol ik mijn buik heb van al die naffers. Van brutale kleine klote-naffertjes die 's avonds laat nog op straat lopen te zwerven en "kattenkwaad" uithalen. Van hun wat oudere broertjes die "kk-hoer" roepen tegen elk Nederlands meisje of vrouw, of als die meisjes niet meteen hun neus voor dat tuig ophalen, ze zo snel mogelijk prostitueren. Van hun grote broers die handelen in drugs, plofkraken plegen met gestolen Audi's, en elkaar met automatische wapens in de "Mocro wars" kapot schieten, althans dat vind ik niet eens zo erg, maar wel dat onschuldige bystanders ook de kogels om de oren vliegen, en ze al een stuk of 8 "vergismoorden" hebben gepleegd.

Van radicaliserende godsdienstwaanzinnigen, waarvan de meest fanatieke en gevaarlijke zijn afgereisd naar het kalifaat om hoofden af te snijden, of dat althans te faciliteren door het "huishouden" van die koppensnellers te bestieren. Van die IS ratten die nu allemaal weer, zonder uitzondering, terug naar Nederland willen, niet naar een of andere islamitische heilstaat, of naar Marokko, nee allemaal naar Nederland, en dat gaat gebeuren ook, want de linksistische lobby daarvoor wordt steeds sterker.

Daar heb ik nou mijn buik van vol. Er zouden eindelijk eens speciale naffer-wetten moeten worden aangenomen: bij (crimineel) wangedrag het Nederlanderschap verliezen en voorgoed terug naar Marokko. Als je dat doet, hou je vanzelf de Marokkanen van goede wil over, en verdwijnt het "integratiedebat" als sneeuw voor de zon.

Dr_Johnson | 28-04-18 | 12:55 | 2

Probleem is ook nog eens dat ze f*cking arrogant zijn. Ze lachen om de '66 rechters met hun taakstrafjes en voor die klootjokers is een bezoekje aan de gevangenis ook nog eens cool. Maw als je niet in de bak hebt gezeten ben je een loser.

Basil Fawlty | 28-04-18 | 13:01

Heel goed gezegd Dr_Johnson, Nederland is veel te toegeeflijk en royaal geweest en heeft er alleen maar ellende voor terug gekregen.

Maris v.d Hof5393 | 28-04-18 | 13:07
-weggejorist-
HardwerkendeBlanke | 28-04-18 | 12:55

Alles stelen wat los en vast zit is ook een vorm van ondernemen, maar das vast niet de groep die hij heeft gesproken. Verder zie ik bijna nooit Marrokaanse ondernemers, meestal turken,Egyptenaren ea.

marrretje | 28-04-18 | 12:54

Memento Nouri (afhankelijk van uw spraakgebrek, min of meer klankrijm*). En dan de buikpuin van de welwillenden die dat bestaan door de klootviolen zien veroorzaakt. Zowel de foute Marokkanen zelf als hun, al dan niet academisch geschoolde, enablers. Met al mijn respect voor de rechterlijke macht, maar dat heeft dus geen ene malle rotfuck met ras te maken. De dedinitie van fatsoen mag u zelf opzoeken. En een cultuur waarin je zoiets op het internet moet opzoeken, dient zich pas echt te schamen.

* Mij stond Mouri voor de geest, excuses. Once was Warrior.

Hetkanverkeren | 28-04-18 | 12:52 | 1

Excuses, wat dedinitie precies zou moeten betekenen ontgaat me volledig. Misschien is het tijd dat GS eens een manier verzint, al dan niet tegen betaling, om spellingtechnisch het kaf van het koren te scheiden.

Hetkanverkeren | 28-04-18 | 13:05

Die Lucassen is toch ook een ongelooflijk domme l*l. Laat zich inviteren door de overheid en blaat maar wat. Sokpop. Stel voor dat hij eens in Amsterdam West of Oost gaat wonen. Sterker nog. Halverwege de PC Hooftstraat heb je een pleintje voor een school. En iedere avond hangen daar de Marokkaanse "ondernemers" met hun Gucci homobuideltjes wachtend op hun scooters voor de volgende cokerun. En natuurlijk sissen naar iedere vrouw die voorbij loopt, Man man man.

Basil Fawlty | 28-04-18 | 12:52

'Ondernemende marokaanse nederlanders'. Drie woorden die tezamen volledig de plank misslaan.
- Ondernemende Nederlanders: zijn er.
- marokaanse nederlanders: dubbel, ben je nu het één of het ander? Schizofrenie in de dop.
- ondernemende marokanen: Die zijn er ook zat. In het criminele circuit. Drugs, wapens, witwassen... U vraagt, نحن نتحول.

Maar dat je die drie woorden samen uit je pen laat vloeien... Dan ben je wel zo naïef. Of heeft Leo net die drie oprechte figuren gesproken?

EEnzame SchizofrEEN | 28-04-18 | 12:51 | 1

Scherp!
Wie -alleen- Nederlands is en ook hard werkt, zal zich niet storen aan dat 'debat'.
Wie -alleen- Marokkaans is en blijkbaar in Marokko op een receptie is omdat hij in dat land hard werkt, heeft niets met een 'debat' in Nederland te maken.

Wering | 28-04-18 | 13:53

Op welke kosten is meneertje Lucassen, naar Rabbat gereisd. Heeft hij het zelf betaald. Dacht het niet. Wij, als belastingbetaler betalen deze nuttenloze, semi-intellectueel, die alleen zichzelf heel erg intelligent en genuanceerd vindt. Over de ruggen van de hard werkende Nederlander. Als meneertje Lucassen, dan echt zo stoer is dan gaat hij een tijdje in Amsterdam-West wonen. In een portiekwoninkje. Niet een dag, een weekje, nee een paar jaar. Eens kijken hoe meneertje Lucassen dan nog naar het integratiedebat kijkt. Neem dan gelijk je vriendje Mathijs, bij je in de woning. Misselijkmakende omhoog gevallen, zogenaamde elitaire kwezels.

De Evangelist | 28-04-18 | 12:49 | 4

Dit dus .......
+++

Pjotterdjotter | 28-04-18 | 13:05

@therealbraindump | 28-04-18 | 13:01
Zijn peers, komen van dezelfde studie, vreten van dezelfde (subsidie) ruif.
Intelligente(re) mensen hebben echte studies gedaan en schudden meewarig hun hoofd EN verwonderen zich over het 'verdien'model

MarcS | 28-04-18 | 13:35
▼ 1 antwoord verborgen

Mark Rutte heeft net zo zijn buik vol van het "volledig ontspoorde" dividendbelastingdebat.

Leoverig | 28-04-18 | 12:49

Zowat heel NL had vorige week de buik vol van de 'Nederlanders' die in Tjechié op die ober inbeukten.
Er zijn nu dus een paar Marokkanen die begrijpen hoe dat voelt.

Alleen, zij hebben het voordeel dat zij elkaar daar onderling, als rasechte landgenoten, op kunnen aanspreken.
Dat voordeel missen wij.

Wering | 28-04-18 | 12:49 | 1

Zowat heel Nederland denkt dat die lui in Praag Nederlanders waren. Dat stond immers in bijna alle nieuwsberichten. Dus tja....
Verder zaten daar nog een paar Perzen tussen.

Is dit nog nieuws? | 28-04-18 | 14:02

Het is geen debat. Ze moeten gewoon integreren.

VitamineKroket | 28-04-18 | 12:49 | 4

VitamineKroket. Waar men niet aan wil is dat het ONMOGELIJK is voor Marokkanen om te integreren. Het zijn moslims, dus er valt voor hun niets te integreren. Daar kunnen we nog 100 jaar over door blijven zeiken, maar het kan dus niet. Gewoon eruit trappen.

beau van rtl | 28-04-18 | 12:57

Ze houden nog honderd jaar een dubbel paspoort. Of er moet een keer een echte democratie komen in Rabbat. Dat gaat niet gebeuren en daar hoor je Lucassen dan weer niet over.

Trumme | 28-04-18 | 13:17

het debat is inderdaad een gepasseerd station. Het wordt alleen gebruikt als vertragingstactiek door onverbeterlijke parasieten die misbruik maken van de naïeve hoop van enkelen, dat er nog iets te redden valt.

Rest In Privacy | 28-04-18 | 13:59
▼ 1 antwoord verborgen

Bedrijven halen weer mensen uit het buitenland 'omdat ze anders arbeidsplaatsen niet gevuld krijgen'. Wanneer gaan we in Nederland nu eens beseffen dat niet de migranten een probleem zijn, maar de bedrijven die enkel aan hun eigen winsten denken en niet aan de gevolgen van hun acties? In onze hoofdstad worden bejaardenhuizen omgetoverd in expat-hotels. Mensen met geld kopen panden enkel om ze voor nog veel meer geld door te verhuren. Waarom? Omdat ze nog meer willen hebben dan dat ze al hebben. Privatise the profits, socialise the problems. DAT is Nederland anno 2018.

Wie geef je nou precies de schuld dan? Bedrijven die werknemers blijkbaar enkel uit het buitenland kunnen krijgen? Wat zou hier de reden voor zijn? Er zijn immers genoeg werkloze migranten in Nederland....

Destructx | 28-04-18 | 12:52

Ach joh, ze zijn allemaal boef man.

Dezenaamhier | 28-04-18 | 14:12

Toch...

swassannuf | 28-04-18 | 12:48

Is meteen ook een goede verklaring waarom er verhoudingsgewijs zoveel schizofrenie onder Marokkaanse Nederlanders voorkomt; je als een dolle vechthond misdragen en tegelijkertijd er zelf van overtuigd zijn dat JOU voortdurend onrecht wordt aangedaan. Da's uiteindelijk niet goed voor de geestelijke gezondheid. Eenmaal klinisch opgenomen is er uiteraard geen sprake van schizofrenie, maar van boze geesten en straf van een sprookjesfiguur, alla.

dysdiadochokinese | 28-04-18 | 12:48

Zo'n ramkraak is inderdaad een hele onderneming.

Kapitein Stijlvol | 28-04-18 | 12:47

Dit is groot nieuws! Aangezien Leo Lucassen *altijd* liegt moeten we nu wel concluderen dat Marokkanen eindelijk eens zin in het intergratiedebat gaan krijgen.

omanders | 28-04-18 | 12:46

Enfin, het moraal van di verhaal is weer eens dat onze Marokkaanse medelanders het weer eens niet gedaan hebben. Dan zou ik voorstellen om het nieuws en Opsporing Verzocht eens te bekijken....

Ommezwaai | 28-04-18 | 12:45

Lucassen heeft volkomen gelijk. Daarom is het misschien beter dat hij ook maar naar het midden oosten of het rifgebergte verhuisd... Dan komt alles goed

Drunken_Pumpkins | 28-04-18 | 12:45 | 5

musso, u kunt lezen?

drastic | 28-04-18 | 12:54

Musso snapt het niet helemaal denk ik

letopuwzaak | 28-04-18 | 13:14

Musso snapt sarcasme niet helemaal geloof ik....

Drunken_Pumpkins | 28-04-18 | 15:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Nederland heeft de buik vol van marokkanen... dus als ze nu lekker naar huis gaan (marokko!) is het een win-win voor iedereen!

zeverzak | 28-04-18 | 12:44 | 1

Marokko is een troep, het heeft die harde werkers daar nodig.

BosrandDirk | 28-04-18 | 14:00

Ík heb mijn buik vol van Marokkanen.

En verder wat Greet Willy zegt (...)

HypoPseudo | 28-04-18 | 12:40

zielug.. geld erbij.. of je als cluppie eens gaan afvragen waarom je overal in europa in de afvoerput verblijft.

hoffrevisited | 28-04-18 | 12:39

Misschien kan deze professor eens vragen wat de Marokkanen die in Marokko wonen vinden van de Marrokanen die in Nederland wonen? Het zijn niet "their best" om het zo te zeggen.

Vula | 28-04-18 | 12:39

Een debat is altijd goed. Het gaat pas mis als er geen sprake meer is van een migratiedebat maar van migratiegevechten. De grens ligt bij geweld.

keestelpro | 28-04-18 | 12:38 | 3

In dat geval is deze grens al ruimschoots overschreden.

Ommezwaai | 28-04-18 | 12:41

Van enig debat is in feite nauwelijks sprake
die nietwillleningreerders vinden sLinks aan hun kant, gesteund door hun struisvogelachterban
En een ieder die de gavesuperdeluxegelukte integratie in twijfel durft te trekken
is simpelweg een racist, fascist en op z'n minst, een populist
En daar hoef je niet naar te luisteren

Tobi | 28-04-18 | 13:42

Na 40 jaar debat is er nog geen greintje verbetering opgetreden bij de doelgroep

Rest In Privacy | 28-04-18 | 13:55

Mijn buik zit er ook aardig vol mee. Wanneer gaat het eens over oplossingen en de concretisering en benoeming van het probleem?

Destructx | 28-04-18 | 12:37 | 4

Alles wat er te debatteren viel is inderdaad reeds geschied, analyseren en compileren van uitwegen en effectieve oplossingen is de stap waar we al 10 jaar aan toe zijn.

Destructx | 28-04-18 | 12:48

Ik vind dat dit stuk aardig beschrijft welke problemen er zijn. Eerlijk gezegd nog nooit zo'n goede beschrijving gezien. Mis alleen nog het intimidatie gedrag welke ze groepsgewijs vertonen en het korte lontje wat ze hebben op het moment dat er een meningsverschil is. Verder is het aardig raak. De meeste problemen los je niet op met regelgeving. Wel met handhaven van bestaande regelgeving. Dat moet stap 1 zijn. Daarnaast het benoemen van hun ongewenste gedrag want dat mag nooit, maar daardoor blijft het maar dooretteren. Let wel niet iedere Marrokaan is een slechte appel maar als je een appelsoort hebt waar er wel heel veel slechte tussenzitten dan ga je kijken naar een ander ras. Nu zijn Marrokanen geen Appels maar als je er 1 moet aannemen (en het aannemen van mensen is risico nemen) dan denk je toch nog een keer extra na. Dat is geen racisme maar discriminatie om risico's te verminderen. Dat doe je namelijk de hele dag als mens discrimineren om risico's te verminderen en kansen te vergroten. Kortom, Handhaven en niet benauwd zijn om echte problemen echt te bespreken en vooral niet toe te dekken.

reddeloos verloren | 28-04-18 | 12:49

De benoeming van het probleem is simpel.
Marokkanen zijn een op alle fronten vervelend onverbeterbaar ... volk.

Rest In Privacy | 28-04-18 | 13:54
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken