Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Terugkijken. Imam Yassin ElForkani: "Er is een groot tekort aan moskeeën in Nederland"

Ons mam zei vroeger altijd: "Vertrouw nooit iemand op zijn blauwe ogen en zeker Yassin ElForkani niet." Nu heeft Yassin ElForkani geeneens blauwe ogen dus dat is dubbel reden om hem te wantrouwen. 

Enfin, oud-overheidsmoslim annex Koeweitse moslimtrekpop ElFromagi mocht aanschuiven bij Pauw om de dubieuze geldstromen vanuit de Golfregio naar onder meer zijn Amsterdamse Blauwe Moskee te duiden - meneer glibberde lekker langs de vragen door sluw te ontwijken en tot honderd keer toe te herformuleren met het bloedirritante zinnetje 'waar het even om gaat'. De handel en wandel van ElFromagi (dossier hier) werd vijf jaar geleden al uit de doeken gedaan door La Nanninga, maar superbedankt Nieuwsuur, nu is-ie ook op nazionale televisie uit de kast gekomen en van een gebouw afgesmeten. "Sommige mensen vinden de hele islam slecht", pruilt imam 'weet je wat het is Jeroen' ElForkani nog, terwijl wokevogel Pauw hem onder tafel probeert te lullen. Zoals het een Pauw betaamt komt-ie nooit helemaal van de grond. Op het einde volgt de uitsmijter: "Tot nu toe hebben we een groot tekort aan moskeeën in Nederland." Nou nee.

En het 'mooie' van dit alles? Op de televisie zit een prediker van een salafistische moskee de salafistische islam salonfähig te maken. Ernaast zit topdebater Jesse Klaver, die de kans heeft om de progressieve politiek een enorme duw in de rug te geven door die allahgeïndoctrineerde compleet onder tafel te poetsen met zijn regressieve normen en waarden. Zo had Klaver kunnen zeggen: "Nou ElForkani met je salafisme, wij van de progressieve politiek zijn voor gelijke behandeling van man en vrouw, wij zijn voor homorechten, wij zijn voor een vrije, seculiere samenleving en transparante democratieën, en dat zijn nou net dingen waar dat salafisme van jou niet voor staat, dus weet je wat ElForkani? Je krijgt maar lekker de tering." Maar nee, Klaver prijst ElForkani dat de Blauwe Moskee in ieder geval geen geld heeft aangenomen van islamitisch boevennest Saudi-Arabië en legt tevens een milieuvriendelijk bommetje onder de bilaterale handelsbetrekkingen met dat land door te zeggen dat Nederland 'boter op het hoofd heeft'. Nee Klaver. Degene met boter op z'n hoofd. Dat ben jij.

Social
Social
Social

Reaguursels

Inloggen

Hij bedoelt: een groot overschot aan mossels?

Hemmenaar7 | 26-04-18 | 08:41 | 1

Daarom zijn ze ook zo weinig waard? Aanbod > vraag

Hemmenaar7 | 26-04-18 | 08:42

de man praat in leuke zinnetjes maar wil niet ingaan op hoe hij die zelfregulering wil organiseren, hoe je de grenzen gaat trekken.
Dat zou namelijk een soort verlichting, zelfrelectie opleveren. Dan moet je namelijk redenen van buiten het geloof gaan gebruiken om het geloof te reguleren. Daar wil hij niet uitkomen. Scheiding van moraal en geloof.

kloopindeslootjijook | 26-04-18 | 07:47

Een ding wat er altijd uit springt bij gelovigen is. "Ik geloof in de ware god en daarom ben ik beter dan jouw". Godver kunnen we gewoon niet beginnen met het slopen van kerken onder het mom van het is nooit aangetoond dat het bestaat dus bestaat het ook niet. Hup gelijk de sloopkogel erin en daarna hebben we ook het excuus om de haat hutten plat te branden. Bewijs en compassie moet de boventoon voeren niet liegen en haten.

Overtwar | 25-04-18 | 20:08

Er is niet iets als gematigde islam, (zelfde geldt voor andere religies) ze leggen je allemaal verboden en regels op die haaks staan op onze cultuur normen en waarden.

Pietertje1908 | 25-04-18 | 18:15

Het tekort aan moskeeen kunnen wij oplossen door het aantal islamieten te verminderen.

Skyeisthelimit | 25-04-18 | 18:11

Ik heb gisteren ook Pauw gezien en vond hem eigenlijk wel redelijk over komen. Hij benadrukte dat dit soort geldstromen niet nieuw zijn en ook niet illegaal, en dat het er om gaat of er wel of geen inmenging is qua prediker en inhoud van de preek en dat daar de discussie over moet gaan. <<< tot zover niets mis mee. Maar wat me dan weer tegen viel was dat Pauw hem niet aansprak op zijn banden met salafistische geldschieters uit Koeweit en op het hier halen van extremistische imam's naar zijn eigen moskee. Extremistische imams die dezelfde dingen zeggen als de imam in het filmpje wat ze lieten zien... uitspraken die hij zelfs ter plekke veroordeelde! Tenzij er sprake is van takiyya was dit eigenlijk een alleraardigst en gematigd optreden.

"Er is een groot tekort aan moskeeën in Nederland" was idd wel een lachwekkende uitspraak maar is iets wat iedere welwillende en gematigde moslim ook gewoon kan zeggen en kan vinden. Het is niet per definitie een salafistische of anderszins extremistische uitspraak.

bifferman | 25-04-18 | 17:21

Lekker links blijven stemmen en actieboot toe blijven kijken dat ons landje langzaam maar zeker door het putje weggespoeld wordt.

Kill_Religions | 25-04-18 | 16:23 | 2

*actieloos*

Kill_Religions | 25-04-18 | 16:23

Als je er iets tegen doet ben je NaziFascistHitlerPutinTrumpWildersBaudet, en dat schrikt de meeste schapen nog te veel af.

Pietertje1908 | 25-04-18 | 18:17

Vooralsnog is er 0.0 actie om dit te stoppen, dus Nederlanders vinden het wel prima zo.

Henri1873 | 25-04-18 | 15:31

Er is geen tekort aan moskeen, er is een overschot aan zandnegerts

Ph0bium | 25-04-18 | 15:26

De politiek wist/ weet van niets,.. ja ja. Dit was al lang bekend . Ook scholen krijgen geld, is zeker ook niet bekend bij de politiek. Milde Islam, is spaghetti voor de oren. Milde Islam bestaat niet .

Tontala | 25-04-18 | 14:59

Jesse Klaver. Devertegenwoordiger van het weg-met-ons beleid. Houdt zelfs zijn mond wanneer het kwaad naast hem zit. Tot zover je idealen.. klaver is en public afgegaan hopelijk ook voor zijn eigen achterban.

letopuwzaak | 25-04-18 | 14:37

"Er is een groot tekort aan moskeeën in Nederland". Sorry hoor, maar nu doe ik het even in mijn broek.

PearlJamie | 25-04-18 | 14:17

Dit krijg je ervan als je als ‘tolerante’ samenleving open staat voor iederéén: ook voor culturen die niet tolerant zijn.
Dat werkt gewoon njet jongens. Doe er wat aan of ga eraan ten onder. Zo simpel is het.

Datmagniethe | 25-04-18 | 14:17 | 1

Een 'tolerante' samenleving die intolerantie tolereert

PearlJamie | 25-04-18 | 14:56

Gewoon even out of the box denken graag. Je kan zeggen dat er een tekort aan moskeeën is. Je kan ook zeggen dat er een overschot aan moskeebezoekers is. Vanuit de natuur is de stelregel dat er bij natuurbeheer in geval van een overschot preventief geruimd wordt. Denk daar nou eens over na voordat je weer bouwvergunningen gaat aanvragen. Dat spaart geld, tijd en we worden er allemaal beter van.

The2Amendment | 25-04-18 | 14:16 | 1

Eens!

letopuwzaak | 25-04-18 | 14:33

Tekort aan moskeeën is natuurlijk evident als je kijkt naar de diverse 'rassen' en varianten van de moslims en hun 'geloof' die niet met elkaar door een moskeedeur kunnen.

Rest In Privacy | 25-04-18 | 13:52

Islam = mafia! In de koran staat dat zij beschermgeld moeten eissen van alle andersdenkenden. Bekeren, betalen of je word gedood. Het is toch werkelijk waar absurd dat deze mafiacult bescherming geniet van de EU. Elke moskee in Europa sluiten! Criminele moslims terug naar eigen land! Islam is geen religie, islam is een sluwe veroveringsideologie. In heel Europa religieuze status afnemen! Het is een veroveringsideologie vermomd als religie.

Ik zeg het nog 1 keer; als de islam hier groot wordt dan zullen zij heel onverdraagzaam worden tov ons. Nee zij zullen niet stoppen, nee zij zullen nooit stoppen. Een moslim denkt niet na, een moslim mag niet nadenken. dat is nu eenmaal hoe die hele cultuur is opgebouwd. Als wij ze de kans geven dan gaan ze hier in Europa van binnenuit alles slopen. Zo zit die hele verrotte cultuur van hen nu eenmaal in elkaar.

Islam verbannen uit Europa! Weg weg weg islam! Weg!

MvandePijnakker | 25-04-18 | 13:50 | 2

Het gaat inderdaad niet stoppen. Dit is zo verdomd waar dat het gewoon zeer doet.

Kaasvangegeten | 25-04-18 | 14:04

En waarom vinden Rutte en co het wél oke? Wat zit daarachter?

PearlJamie | 25-04-18 | 15:01

Er is een groot tekort aan realiteitszin en gezonde zelfverdedigingsreflexen in Nederland.

Rommelende Onderbuik | 25-04-18 | 13:10

Bij die lui draait alles om 1 ding: de moskee. Je ziet het in die achterlijke landen van ze. Geen fatsoenlijke huizen, wel protserige moskeeën met dubbele minaretten. Het eerste wat die dictator aan de Bosporus deed was de alevitische dorpen volplempen met moskeeën, ook al was daartoe geen enkele behoefte. En zelfs de armste landen die hun handen moeten ophouden stampen de ene moskee na de andere uit de grond. Geld zat van de oliestaten en anders besparen ze het wel op onderwijs of gezondheidszorg of andere zaken die de mens vooruit helpen. Niet voor niks dat die lui daar staan te dringen om richting de ongelovigen te verhuizen. Om dan vervolgens hier weer hetzelfde te willen.

Angelica | 25-04-18 | 13:09

Links is links en blijft links. NL is om die reden als een zinkend schip waarvan we de incompetente kapitein niet overboord kunnen gooien. Kunnen we dit zinkende schip überhaupt verlaten, of zijn we ècht gedoemd om gezamenlijk ten onder te gaan?

JackStick | 25-04-18 | 13:07

Er is een overschot aan moskeeën in Nederland

BosrandDirk | 25-04-18 | 13:07

Islam is kudt

CynicalBastard | 25-04-18 | 13:03
-weggejorist-
Fratello | 25-04-18 | 12:59 | 1

Klaver is een engnek. Grote bek bij metoo. En nu geen kritiek uiten tegen salafisme.

franck7020 | 25-04-18 | 12:58 | 1

Juist!

K. Westergaard | 25-04-18 | 13:41
-weggejorist-
Hensmunter69 | 25-04-18 | 12:58

Kan Klaver al zelfstandig een plasje doe?
Ik geloof er geen ruk van
En die haat moskeen, slopen!

joppo0 | 25-04-18 | 12:48

Proberen zo'n arrogante, vanaf z'n geboorte geindoctrineerde betweter met het alleenrecht op het gelijk, op andere gedachten te brengen? Ga er maar aanstaan!

Slough | 25-04-18 | 12:27

Die moslim werd niet ontmaskerd (want moslims ontmaskeren zichzelf altijd binnen 1 minuut) maar Jesse Klaver werd ontmaskerd. Dit slap nietszeggend mannetje symboliseert hoe naïef links Nederland dit land finaal naar de afgrond leidt.

K. Westergaard | 25-04-18 | 12:24 | 1

Tel daar de bijdrage van de christenen bij op want ook die willen niet inzien dat Islam geen religie is maar een politieke veroveringsideologie.

Kaasvangegeten | 25-04-18 | 13:00

Er zijn ook te weinig maagden in Nederland. Wat gaat de Imam daar aan doen?

Rest In Privacy | 25-04-18 | 12:21

Iemand een link naar het filmpje van ds Gremdaat die in saudie-arabie preekt dat er daar te weinig kerken zijn ?

nemeton | 25-04-18 | 12:16

Ach buitenlandse zaken bestaat waarschijnlijk ook uit salafisten als ze dit zo lang als vertrouwelijke informatie hebben behandeld. En Trump die zijn dansje doet met de wahabisten is ook een salafist. En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Ik denk dat je dit best kan reguleren maar dan niet financieel maar materieel: een meldplicht als hier een buitenlandse prediker zijn verhaal komt doen. Maar garantie is dat ook niet want iedere week komt een dictaat uit Turkije wat in de moskeeën verkondigd moet worden en dat staat los van financiering. Dus het probleem is veel breder dan dat lijstje met bedragen. Laten we eerst het bijzonder onderwijs eens afschaffen.

Simon_GS | 25-04-18 | 12:15

Ja Jesse. Vertel dit soort types dat wij seculier zijn

Omebert | 25-04-18 | 12:14

Hoe oud hij ook moge worden: Jesse Klaver zal voor altijd een snotneus blijven.

Eendt | 25-04-18 | 12:13

Imam Yassin Elforkani, gematigde moslim. In goed Nederlands noemden wij dat "gluipert" in den tijd dat het spreken van de waarheid nog gewoon kon.

Jan Passant mk2 | 25-04-18 | 12:08 | 1

Ik noem hem liever een ambtenaar van het kalifaat.

BozePaarseMan | 25-04-18 | 12:09

Zo'n 'imam' zit daar gewoon voor Turkije of de Saoedi's politiek te bedrijven. Alles om de Islam in NL groot te krijgen met een hoger liggend doel.

BozePaarseMan | 25-04-18 | 12:08

Klaver: "Ik heb dit nog niet gezien, de woordvoerder wel". Waarom zit die woordvoerder daar dan niet?
En je kunt niet van twee walletjes eten: Uitbesteden aan een woordvoerder, en dan je handen in onschuld wassen als er niks mee gebeurt. Die woordvoerder is gewoon ook jouw partij.

frank87 | 25-04-18 | 12:07 | 1

Helemaal correct maar GroenLinks en een groot deel van de 2e kamer vond bij het misbruikschandaal in de RK dat ze zich daar niet mee mochten bemoeien omdat we scheiding van kerk en staat hebben. Hoe verzinnen ze het dit argument in te brengen bij misbruik van kinderen!

Simon_GS | 25-04-18 | 12:24

Niets te zien hier, dit komt door Geert Wilders!
https://m.youtube.com/watch?v=--yG2oC8dng

tata1981 | 25-04-18 | 11:55 | 1
-weggejorist-
tata1981 | 25-04-18 | 12:09

Vorig jaar kwam politiechef Pieter-Jaap Aaldersberg met het politie-hoofddoeken voorstel. Een el Forkani voorstel dus. Een politiechef die de wet aan de kant schuift én de NL vrouwenrechten en -geschiedenis volkomen negeert om de islam te pleasen. Kan die man alsnog de laan uit?

eastender | 25-04-18 | 11:55 | 1

Ook die hoofddoeken gaan er komen bij de politie ,gewoon een kwestie van tijd , ons land is reddeloos verloren en de islamisering gaat in rap tempo door , wen maar aan het idee.

blauwe zander | 25-04-18 | 12:06

NL is(offer)lam van de linkse politiek.

zimmerschwanz | 25-04-18 | 11:52

Ons mam had gelijk.

eastender | 25-04-18 | 11:46

Stel je een groot scherm voor waarachter een islamitische mensenmassa staat te juichen. Voor dat scherm staat 1 man met een microfoon in de hand om te vertellen dat wat net gebeurt is waardoor de massa achter het scherm aan het juichen is, uit het directe zicht, niet zijn islam is.

Zoltan | 25-04-18 | 11:44 | 1

Dat is precies hoe het gaat en daar is blijkbaar geen kruid tegen gewassen, toch niet in de politiek en amusementswereld in koudkikkerland.

eastender | 25-04-18 | 11:57

Yassir vindt het een zaak van moskeebesturen, eerlijk is eerlijk, Jeroen Pauw prikte er feilloos doorheen.

lingo star | 25-04-18 | 11:35

geldstromen controleren,ze kunnen zo koffers vol geld in ontvangst nemen via de ambassade,geen haan die er naar kraaid.
De moslim knakkers hebben al een eigen economie,allerlei bedrijven,die graag voor het goede doel werken.
Verdoofd slachten vindt nog steeds geen toepassing,mede dank zij de kerkgangers,
Ze noemen het religieus slachten.
Vrouwen onderdrukking,alibaba in een zwembroek billenknijper,zijn voetveeg traditioneel gekleed.
Nog meer moskeen nog meer ellende met idioten die hier de ruif komen leegvreten

soledad | 25-04-18 | 11:35

Mooi plaatje hierboven. Yasser en Yassin, "Wij zijn 4 handen op 1 buik" Hoebahoebahop.

zimmerschwanz | 25-04-18 | 11:33

Deze lui weten echt van geen ophouden, hè? Weldenkende mensen zouden zich in het licht van al die aanslagen een beetje gedeisd houden - want dat waren tenslotte leden van hun club - maar nee hoor.

MickeyGouda | 25-04-18 | 11:31 | 1

Er zit geen rem op daarom moet er in de wet iets aangepast worden. Oostenrijk heeft inmiddels al een Islamwet om geldstromen vanuit IS staten te stoppen.

BozePaarseMan | 25-04-18 | 12:05

Er is dus een tekort aan hersenspoelfabrieken. Fijn dat de goegemeente daar nu van op de hoogte is. Nul actie verder.
En de deradicaliseringsfabrieken liggen ergens in de hoek omdat de programma's niet werken.
De staat zal gratis oordopjes verstrekken als de gebedsoproepen uw neusgaten uitkomen. Reken maar dat die islamieten U helemaal dol kunnen maken.

bodemloos | 25-04-18 | 11:28

Gebroederlijk zaten ze naast elkaar Klaver en Forkani. Islam en links., Islinks. En die ene marokkaan maar kijken naar die andere marokkaan en denken, goed gedaan jochie, wij samen zullen die domme hollanders wel klein krijgen.

lulleficatie | 25-04-18 | 11:25

In 4 jaar tijd is het aantal salafistische moskeeën verdubbeld van 13 naar 27, het aantal salafistische predikers verdubbeld van 50 naar 110. En inktzwarte theocratische dictaturen als Saoedi- Arabië, die zelf geen islamitische vluchtelingen toelaten, stellen wel graag vele miljoenen beschikbaar om de islamisering in West Europa te bevorderen met oa de bouw van dit soort moskeeën.

De regering noemt deze ontwikkelingen "zorgelijk", geloof ik. Als er over 5 jaar wellicht 100 salafistische moskeeën zijn, zal een volgende regering dat hoogstwaarschijnlijk ook weer "zorgelijk" vinden.

"Imam Yassin ElForkani: "Er is een groot tekort aan moskeeën in Nederland".

Er staat ons dus nog het eea te wachten, en het gaat allemaal gebeuren, hoor. Want te weinig mensen redeneren: Nee, er is niet een groot tekort aan moskeeën in Nederland, er is een gigantisch "te veel" aan moslims in Nederland. Daar zou eindelijk eens iets aan gedaan moeten worden, door de grenzen te sluiten voor verdere instroom en vestiging, en door wetten die het makkelijk maken zich misdragende moslims hun Nederlanderschap af te nemen en terug te sturen naar hun eigen landen.

Dr_Johnson | 25-04-18 | 11:23

Als ik bovenstaand artikel en alle reacties lees, ben ik blij dat ik al jaren niet meer naar Pauw of Jinek kijk, ook niet meer naar het eenzijdige journaal en nieuwsuur etc.
Ik adviseer U ook om dit te doen.
Het is heerlijk om je niet meer kwaad te maken om die linkse vooringenomen huichelarij en propaganda, de promotie van egotrippers als Klaver en die hele erge Pechtold.
En ook niet meer die leugens van Rutte aan te horen.
Kijk sport, een goede film of documentaire, of buitenlandse Tv.
Maar de te vele hersenspoelingen van de linkse omroepen gaan gelukkig aan mij voorbij.
Moet U ook eens doen!

outdoor | 25-04-18 | 11:22 | 1

Totdat er in een straal van 300 meter van je koophuis een Mosq opduikt. Het is vooral pijnlijk om te zien dat de NL politici geen idee hebben over de takiyya, en men links en rechts in de maling genomen wordt.

Chemokar | 25-04-18 | 11:31

Jezus Jesse kon natuurlijk niet teveel zeggen , want moet het weekdieren spul in Amsterdam te vriend houden. Als Pauw werkelijk een discussie had gewild cq mogen voeren van z'n linkse baasjes dan had hij Baudet of bv Tom Staal moeten uitnodigen.

daytripper | 25-04-18 | 11:19

Een kind kan beredeneren dat als je meer en meer moskeeën, salafistisch of niet, bouwt in een land de kans toeneemt dat er minimaal rotte appels tussen zitten . Bovendien vergroot je de invloed , politiek of religieus en uiteindelijk, salafistisch of niet , is het de bedoeling , en dan zeg ik het netjes, de kufars ( ongelovigen) te bekeren , is het niet goedschiks dan kwaadschiks. Dit is al eeuwenlang het doel van de islam en wordt all over the world gepraktiseerd. Vroeger ging het door oorlog voeren. Nu is een veel slimmere manier ontdekt : met ( westerse) oliedollars gaan we moskeeën bouwen en natuurlijk "vluchtelingen" exporteren .. Een aangepaste versie van het Paard van Troje. Het avondland schijnt te willen tekenen voor z'n eigen ondergang.

daytripper | 25-04-18 | 11:14 | 1

Klopt. Erdogan heeft ooit op de Turkse televisie gezegd dat emigratie het aangewezen middels is voor uitbreiding van de islam, en dat geboortebeperking derhalve geen optie is voor de turk. Helaas zie je dat dan weer niet terug op de MSM.

Jahowiseffe | 25-04-18 | 11:23

Inmenging, waarover dhr Forkani een debat wil?

Dhr. Forkani vertelt dat de Qatari geldschieters bij voorkeur moskeeën gebouwd willen zien. Éh, voila, daar is de inmenging al vastgesteld, want een kans op broedplaats van salafisme. Dat neerzetten van een gebouw is al meer dan genoeg.

Trouwens wat begon dhr. Pauw het hele debatje nogal hakkelend. Leek erop dat hij er eventjes niet goed raad mee wist. Deugduiveltje op zijn schouder sputterde wat tegen?

Nog even Hans de Boer. Somstijds onbeschoft arrogant. Bem helemaal geen liefhebber van de politiek van dhr. Klaver, maar dat wegzetten alsof de man een show opvoerd was onbeschoft en arrogant.

Nog even Macron. Heeft Napoleoncomplex. Franse grandeur in het buitenland.
Weer aan de arbeid, Evocatus

Evocatus | 25-04-18 | 11:11 | 2

Denk dat oom Jeroen ook verrast was door de gebektheid van deze sluwe vos . Of beter : een wolf in schaapskleren.

daytripper | 25-04-18 | 11:16

De interviewkunsten van pauw zijn zwaar overdreven. In Hilversum is men er blijkbaar zeer over te spreken als er open deuren worden ingetrapt en met de wolven wordt mee gehuild. Zodra pauw uit zijn deug-comfort-zone is, blijkt het een zeer matige tot slechte interviewer te zijn. Geef hem een deug-onderwerp en hij kan lekker babbelen.

Ruikbaard | 25-04-18 | 11:19
-weggejorist-
Jay-Jay-Jay | 25-04-18 | 11:09

Toch weer verbazingwekkend hoe Klaver er weer bij zit als een lulletje rozenwater zonder ruggengraat en mening. Vooral geen kritische uitspraken doen. Zijn boodschap zal inderdaad ook wel zijn dat we gerust kunnen gaan slapen, de regering waakt over u. Dat hebben we eerder gehoord. Jesse Klaver gaat maar fijn in zijn eikeltjes-pyjama met een speen in de mond naar de eenhoorn en regenboog mobile boven zijn bedje kijken.

Ruikbaard | 25-04-18 | 11:07 | 1

Ik snap niet wat daar verbazingwekkend aan is , hij is van GL en (zeer waarschijnlijk) moslim, 1+1=

Mallepietje1001 | 26-04-18 | 15:59

Het gelijk van Wilders zal ons pijnlijk duidelijk worden in de toekomst. Zeker voor onze kinderen maar wellicht ook al voor onszelf.

Therapietje | 25-04-18 | 11:06 | 2

Ayaan, Theo, Pim (r.i.p.), Geert.... Hoeveel meer roepende hebben we nodig?

ParaPiet | 25-04-18 | 11:14

Ja. Ik heb nog wel eens een meningsverschil over de islam met mensen die een stuk jonger zijn dan ik, en ik sluit de discussie dan ook vaak af met: gezien je leeftijd zal je langer en heviger last hebben van je misvattingen dan ik.

Jahowiseffe | 25-04-18 | 11:27

Het blijft bizar dat dingen die oplettende burgers al lang wisten pas waar/feit zijn wanneer de mainstream media ze brengen. In dat mechanisme zit al een arrogantie waar je een beetje onpasselijk van wordt.

De Vrijlansier | 25-04-18 | 11:00

“Tolerance en Apathy are the last virtues of a dying society”.
Takiyya: is het toestaan tot liegen en/of veinzen naar ongelovigen. Zie meneertje bij Pauw.

De Evangelist | 25-04-18 | 10:59 | 1

Dank voor de ware wijze woorden, maar het zijn paarlen voor de zwijnen.

daytripper | 25-04-18 | 11:05

Oostenrijk heeft sinds 3 jaar een islam wet aangesteld, wat alle financiering uit het buitenland stopt. Omdat men daar namelijk net als hier doorheeft dat het natuurlijk de politieke islam is die zo haar invloed vergroot. Zowel van Turkije, als vanuit het MO. Deze man heeft slechts 1 doel, zoveel mogelijk moskeeën neerzetten, en roept ook nog eens vrolijk dat elke dollar uit Koeweit geheel zonder wat voor tegenprestatie dan ook gegeven wordt. Er bestaat geen arabier op deze aardkloot wat ook maar 1 dollar zomaar weggeeft, zonder een tegenprestatie.

Chemokar | 25-04-18 | 10:59 | 5

Dat is het ook. Alleen begint het patroon inmiddels zo herkenbaar te worden. Niemand snapt het als niet moslim zijnde, het moet eerst eens bewezen worden, ''elke moslim is wel een beetje een salafist'' etc etc. Ze maken zeer handig gebruik van de NL wet, en die is hier domweg niet tegen bestand. Zeker niet met christelijke partijen in de regering, tenzij je een aparte wet gaat maken.

Chemokar | 25-04-18 | 11:07

Oostenrijk heeft inderdaad een islam wet, maar indien het geld eerst in NL komt is het door de open grenzen zo in Oostenrijk..

Titje | 25-04-18 | 11:14

Klopt, dat is ook t zwakke punt. Probleem is dat het al veel te laat is, en de wond enorm stinkt. Als iemand dat dus wil gaan aanpakken, worden de maatregelen naarmate de tijd verstrijkt steeds rigoureuzer. En dan staan de Gl deugkoppies allemaal weer te blaten dat een schending van mensenrechten is oid. Want dat gaat de volgende insteek uit Turkije ( denk ) worden. Dat Rotterdamse hoofddoek geval was daar een voorloper van.

Chemokar | 25-04-18 | 11:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik begrijp het niet meer. Zo´n Jesse Klaver en al die andere Islamknuffelaars.
Ben ik (zijn wij hier op GS) dan gek ? Echt ik begrijp het niet meer. Wat steekt er nou toch achter? Het is dat ik atheïst ben, anders zou ik zeggen : de duivel?

Jahowiseffe | 25-04-18 | 10:59 | 1

Jesse Klaver nl.wikipedia.org/wiki/Jesse_Klaver
Volledige naam Jesse Feras Klaver (geruchten Yassir / Yasser in plaats van Jesse)
Zijn vader is Marokkaans en zijn moeder was Nederlandse van Indische afkomst.
Vader is moslim, dus Jesse ook meteen. Zo werkt dat in de islam.

Verder nog vragen?

Is dit nog nieuws? | 25-04-18 | 11:47

Imam Yassin ElForkani: "Er is een groot tekort aan moskeeën in Nederland"
www.trouw.nl/home/gezicht-van-gematig...
"Yassin Elforkani, die geldt als het gezicht van de gematigde islam in Nederland,"

Kijk. Gematigde islam. Daar is die term weer.

... kon Yassin Elforkani voor eerst in zes weken weer preken, in de Omar Al Farouqmoskee in Utrecht....
www.ad.nl/utrecht/zorgen-om-groeiende...
"In de als gematigd bekend staande Omar al-Farouq moskee in de Utrechtse wijk Overvecht krijgen omstreden salafistische predikers steeds meer de ruimte. Verschillende politieke partijen in Utrecht maken zich daar zorgen over."

Goh.
Nou Yassin El Forkani, vraagje: Is er een tekort aan sjiitische moskeeën (hierzo) ?
Hmmm...?

Is dit nog nieuws? | 25-04-18 | 10:59 | 1

Gematigde islam bestaat niet

Lilia2 | 25-04-18 | 13:41

Ze hebben een zeer sluwe gladde babbel gestuurd en weekdier Pauw was weer lief ...

daytripper | 25-04-18 | 10:57

Ooit in de Stopera een bijeenkomst over radicalisering meegemaakt met el Forkani en consorten als leiding. Niets aan de hand. Discriminatie, juist meer begeleiding van uit de moskee, bladiebladiebla. Toen, 4jaar geleden was hij al duidelijk af.

ristretto | 25-04-18 | 10:49

Zeer benieuwd wat er zou gebeuren als een protestantse of RK kerk in Koeweit gebouwd gaat worden met NL centjes ... vrees dat ie er niet komt .
Maar in weekdierenland is alles mogelijk .. of zoals Colijn in 1936 zei : " gaat u nu allen rustig slapen" ( ivm de Duitste dreiging toentertijd)

daytripper | 25-04-18 | 10:48

En in 2018 nog mensen serieus nemen die geloven in een godje en leven volgens een boekje. Dat is sowieso al knettergek.
--
Idem trouwens aan figuren als Segers. Ook knettergek. of het nu christenen zijn of Moslims. Ze zijn eigenlijk allemaal ontoerekeningsvatbaar... geloven in en godje.. hahaha. Het is geen 1633 meer, mannen! Grow a pair.

Mark_D_NL | 25-04-18 | 10:47 | 1

Geloof = Een doorgeëvolueerde hersenafwijking......

Muchnadt | 25-04-18 | 12:01

De nationale televisie geeft de handenhakkers een warme plaats, neem maar aan dat deze misplaatste randstedelijke volkenkunde de provinciegrenzen niet zal binnendringen, de emmer is daar al lang helemaal vol.

hagelkruis | 25-04-18 | 10:44

De zorg is kapot bezuinigd, het leger is kapot bezuinigd, de (Rijks-)politie is kapot bezuinigd, etc. Maar er is wel geld voor; uitgeprocedeerde asielzoekers, uitgerangeerde IS-gezinnetjes ophalen, dividend cadeautjes aan het buitenland, projectjes voor agressieve "nieuwe Nederlanders", etc
Is de linkse en fake-rechtse politiek nou gek of is het.......de linkse en fake-rechtse politiek?

benjeallanggek | 25-04-18 | 10:44 | 1

Ze zijn niet gek. Ze hebben een agenda. Je ziet het bij moslims, genders, klimaatzwendel en dan vergeet ik er nog wat. Kan een heel verhaal typen maar het komt neer op het volgende:
Verdeel en heers.

Hem | 25-04-18 | 10:54

En nog steeds is men in West-Europa er niet van doordrongen dat er al jarenlang een islamitische samenzwering bestaat, die uiteindelijk onze zorgvuldig opgebouwde democratieën, gelijkheid van man en vrouw, vrijheid van meningsuiting en eerlijke rechtspraak zullen opslokken. De politici die meewerken aan dit proces kunnen wat mij betreft beschouwd worden als de bruinhemden van deze eeuw. Als de ongebreidelde import van moslims niet aan banden wordt gelegd, delven wij het onderspit.

donkeyman | 25-04-18 | 10:44

Wat ik mij afvraag waarom het Duitsland en Frankrijk wel lukt om salafistische instituties aan te pakken en te sluiten. Als het daar kan moet het hier toch ook mogelijk zijn? Asap wettelijk kader hierop aanpassen, EU zal het alleen maar toejuichen als wetgeving op dit gebied meer wordt geharmoniseerd.

Luchtbakfietser | 25-04-18 | 10:42

Hij kwam op zich wel sympathiek over. Distantieert zich van buitenlandse financiering, van onderdrukking van vrouwen etc. Dat er behoefte is aan meer moskeeën geloof ik best. Het is de enige religie die in ons land en wereldwijd nog groeit. Niet elke moslim heeft verkeerde bedoelingen, maar de jeugdige fanatiekelingen nemen in aantal wel toe. En dit is in de praktijk moeilijk aan te pakken. Maar of Hero Brinkman nou juist de aangewezen persoon is hier tegen te ageren?

Mannes | 25-04-18 | 10:42 | 7

Berbaar | 25-04-18 | 11:00
En jij bent net iets te selectief in wat je wel of niet voor waarheid aanneemt.

amateurrr | 25-04-18 | 11:11

Alle wereldreligies groeien in absolute aantallen, aangezien de wereldbevolking al een eeuw explosief groeit. Dus niet de "enige religie die nog groeit", hoewel linksmensjes de islam graag een speciale plek geven.

Zware Guy | 25-04-18 | 11:19

Berbaar | 25-04-18 | 11:00
Haha, beticht anderen van "schuim in de ogen", maar heeft zelf heel Zandbakistan in de ogen (zie ook vluchtelingallergie | 25-04-18 | 10:55) ........

Muchnadt | 25-04-18 | 11:57
▼ 4 antwoorden verborgen

De gristelijk-Turkse uitbater van ons restaurant zegt het elke keer weer. “Je kan geen enkele moslim vertrouwen, Nooit Never Niemals. Ik doe er nog de gereformeerden bij als toetje.

Hebbiehemookweer | 25-04-18 | 10:42

Als dieven in de nacht zijn zij gekomen, gebruikmakend van de onverschilligheid van het volk en deugend Nederland. “Tolerance en Apathy are the last virtues of a dying society”. RIP West Europa, met als koploper The Netherlands en Sweden.

De Evangelist | 25-04-18 | 10:42

In 1789 had de Franse bevolking minder aanmoediging nodig om de elite onder de guillotine te leggen. Namelijk geen brood. Zelfs de Fransen hechten momenteel meer waarde aan hun vakanties dan aan hun vrijheid.

Willemdrie33 | 25-04-18 | 10:40 | 1

U bent zeer met het item bezig Willy333

Rest In Privacy | 25-04-18 | 10:55

Geldstromen niet inzichtelijk? Dan alle moskeeën dicht! Klaar ermee.

kommabijmebinnen | 25-04-18 | 10:40 | 3

Het gaat niet om de geldstromen, die zijn inzichtelijk zoals blijkt.
Het gaat om de vermeende invloed die (mogelijk) met die geldstromen gepaard gaat.
Was min of meer ook wat dhr. ElForkani trachtte te zeggen.

Berbaar | 25-04-18 | 10:53

Berbaar | 25-04-18 | 10:53
Voor niets gaat de zon op.

Elke geldstroom brengt een belang met zich mee, inzichtelijkheid is een eerste stap om in ieder geval te zien waar inmenging van buitenlandse belangen plaatsvindt (en in mijn ogen moet dit gelden voor IEDER politiek en/of religieus instituut). Vervolgens zal er onafhankelijk naar de invloed gekeken moeten gaan worden. We gaan ontvangers van dit geld natuurlijk niet op hun blauwe/bruine/groene/rode oogjes geloven, zoals in dit geval mijnheer ElForkani. Er is even net iets te veel aan gelegen om hier niet eerlijk over te zijn.

Het gaat dus wel degelijk om geldstromen. Graag roeren waar het stinkt.

amateurrr | 25-04-18 | 11:30

Berbaar | 25-04-18 | 10:53
Berbaartje, lul toch niet zo ontzettend dom !
De geldstromen zijn "per ongeluk" inzichtelijk. in 2015 heeft het onafhankelijke WODC (haha) z.g.n. onderzoek hier naar gedaan en dat leverde z.g.n niets op.
Als die geheime rapporten niet waren uitgegraven, dan hadden ze nog steeds N I E T openbaar geweest.

Als je Googled (ja, dat kan ik...) op "moskee geldstromen" dan zie je de politieke stront van je monitor afdruipen.....
Zie bijv. het laffe commentaar van Dijkstra (VV) op vragen van van Klaveren (PVV) :
https://www.parlementairemonitor.nl/9353000/1/j9vvij5epmj1ey0/vjczup1a4ozc
en zo gaat het maar door..............

Muchnadt | 25-04-18 | 11:49

Ik heb van mijn moeder geleerd nooit een vent in een jurk te vertrouwen. Levenswijsheid 2.0!

_Fly66_ | 25-04-18 | 10:37

De islam komt echt nooit positief in het nieuws. Niet in NL maar nergens in Europa.
Ik ben dan ook verbijsterd hoe zichzelf zo intelligent noemend Links tegen iedere logica en realiteit in zich blijft inzetten om meer islam in Europa.
-
Snappen ze niet dat dit hun claim op een hogere intelligentie volledig onderuit haalt?
En waarom willen deze mensen hun eigen kinderen de kans op een vreedzame toekomst afpakken?
Zoals ieder Islamitisch land duidelijk laat zien duldt de Islam geen andere religies naast zich.
Dus ook geen Linkse Tolerante Multiculti Gedoog en Wegkijken religie.

moitambien | 25-04-18 | 10:35

Er is geen tekort aan moskeeen. Er is een overschot aan Moslims.

KamikazeKut | 25-04-18 | 10:35

Ongewenst vreemdeling verklaren en direct Nederland uitzetten. Nederland salafisme vrij!

Indoneesje | 25-04-18 | 10:32 | 3

Islam vrij is de totale oplossing van het probleem, weg met die achterlijke ideologie!

Fatwabuster | 25-04-18 | 10:38

@Fatwabuster | 25-04-18 | 10:38
Onrealistische onzin.
Waarom zouden sommigen van mijn werknemers, vrienden, de groentejuwelier, werkster, buren hun geloof niet mogen belijden in ons land met vrijheid van godsdienst.

Berbaar | 25-04-18 | 10:55

@Berbaar..... het onrealistisch zijn maar met het binnen laten van de islam (verpakt in een godsdienst maar in feite een totalitaire ideologie) is de bijl aan de wortel van de 'Westerse vrijheden' gezet, een doorwoekerende kanker die alles wat is opgebouwd in het Westen naar de kloten helpt.

Leg dat maar aan je vrienden, werknemers etc uit..... en vraag ze gelijk wat de prijs is om uit de islam te stappen.

Succes!!

Fatwabuster | 25-04-18 | 11:26

Fascinerend om te horen hoe al deze allochtoonse lui uit het subsidie-/integratiecircuit het typische PvdA-jargon beheersen:
Daar moeten we met elkaar over in dialoog gaan, daar moeten we in debat over gaan met zijn allen, we moeten wel in gesprek blijven over dit onderwerp. En ga zo maar door.
Alsof je Kuzu, Azarkan, Simons of het NIDA hoort praten.
En Klaver zat erbij en zei niets...

leo de pejo | 25-04-18 | 10:32 | 1

@Leodepejo
Niet vervelend bedoeld, maar wat kun je hier tegen inbrengen? Het klinkt allemaal heel redelijk en of je het nou fijn vindt of niet, deze moslimvoorhoede beheerst dit kunstje feilloos.

Amsterdamsko | 25-04-18 | 10:39

'Topdebater' en meetupmillennial Jesse Klaver weet niet beter dan dat een moskee ook een plek is voor meetups, maar dan voor moslims. En meetups zijn goed. Net als bloemetjes en vlindertjes en lammetjes in de wei.

atheïstisch stemvee | 25-04-18 | 10:29 | 3

Klaver is gewoon een regelrechte belediging voor de useful idiots die nog min of meer geloofwaardig zijn voor de buitenwereld.

Notenkraker | 25-04-18 | 10:36

God is dood. Leve het marxisme!
-GroenLinks

atheïstisch stemvee | 25-04-18 | 10:59

atheïstisch stemvee | 25-04-18 | 10:59 |
Nou, dat is juist de verkeerde stap. Het Marxisme heeft met God te veel weg willen gooien. We dienen te ontrafelen wat binnen religieus denken en voelen los van die dode God kan voortbestaan, en dat is heel wat. Moet allemaal omgekat worden naar een Godloze wereld. Spiritualiteitgeneuzel en bomen knuffelen is daarbij Spielerei, het gaat om het bredere kader van een menselijke moraal, een kader dat ook in onze christelijke wereld aan een God geplakt was en nu langzaam losweekt.

Schoorsteenveger | 25-04-18 | 11:43

Klaver en Elforkani naast elkaar in een praatprogramma, als broeders. Dit is het drama van de multiculturele samenleving, zoals vormgegeven door de linkse ideologie, in een notendop. En een Pauw die dan als gespreksleider nog voor de vorm probeert om de kritische noot te kraken.
Wat je hier ziet gebeuren is dat iets wat helemaal niet deugt en nu ook op de Staatstelevisie behandeld wordt langzaamaan geïmmuniseerd wordt. Je ziet hoe het ene paaltje na het andere geslagen wordt, totdat het gaat lijken dat het kwaad gedefinieerd en geïsoleerd is, en daarmee ook onschadelijk gemaakt, en die verdomde Islam opnieuw als onaantastbaar en zegevierend naar voren wordt geschoven.
Het is treurig, en eigenlijk moet je walgen van de ultieme lafheid van links en de vrijblijvendheid van een Staatsomroep die pretendeert kritisch te zijn.

Schoorsteenveger | 25-04-18 | 10:28

Moslims zijn per definitie verwarde mensen.
https://m.youtube.com/watch?v=u-xYG6DTedo

tata1981 | 25-04-18 | 10:28

Je kunt het ook anders stellen er zijn teveel moslims

Umberto die trotzoni | 25-04-18 | 10:26

Toen imam Yassin ElForkani gevraagd werd over de vele haatimams in NL bagatelliseerde hij het door te zeggen dat ze allemaal haatimams genoemd worden. En hijzelf is daar ook geregeld voor uitgemaakt.
En er zijn in Nederland zelfs politieke partijen die de islam helemaal willen verbieden.
Mooi ontweken en helaas Pauw liet het daar bij.

leo de pejo | 25-04-18 | 10:25 | 1

Niet alleen politieke partijen, ook personen en wel zo. Spoedig mogelijk!

Mallepietje1001 | 26-04-18 | 15:41

'Sommige mensen vinden de hele islam slecht'.
Nou, jazeker.
Al was het maar om wat dit gegeven ons de laatste jaren heeft gekost aan zendtijd, inkt, papier, tijdverlies, nutteloze dialectiek en kansloze discussies.
Owja, ik vergeet ook nog dood, menselijk leed, miserie en vernieling.
Zulk gezwets moet je bv. in Japan of Hongarije nooit aanhoren.

Notenkraker | 25-04-18 | 10:23 | 7

Berbaar | 25-04-18 | 10:49 |
In de natuur heet dat een parasitoide. Ten koste van de gastheer en gaat er zelf uiteindelijk aan ten onder.

TheseDays00 | 25-04-18 | 11:07

Berbaar | 25-04-18 | 10:49
Yep, zie hier weer een nutteloze plemp van kwezeltje Berbaar.........

Muchnadt | 25-04-18 | 11:26

Mark_D_NL | 25-04-18 | 11:04
Mee eens.......

Muchnadt | 25-04-18 | 11:29
▼ 4 antwoorden verborgen

Een actief remigratiebeleid aub. Een zak geld en een trap na.

Manneke Pislam | 25-04-18 | 10:22

Tekort aan moskeeën? Moslimoverschot!

Godsammekraken | 25-04-18 | 10:20

Waren het eerst het aantal stageplaatsen,
nu is het de aantal moskeeën,
zij gooien met bommen maar,
het is onze schuld.
La la laalaa la laa la.....

Kanarie_Geil | 25-04-18 | 10:19

Ben klaar met die zeikende islamieten. Al jaren nul begrip meer voor die gestoorden. Dus ongezien de tiefus voor de hele bende want dat flutgeloof brengt niets als problemen met zich mee en draagt werkelijk nul komma nul bij aan de maatschappij. Een zwaar negatief saldo. Bakken met subsidies, vrijheden en voordelen waar autochtonen alleen maar van kunnen dromen. Het is nooit voldoende. Het is tijd om die godsdienstwaanzinnigen aan te gaan pakken op alles wat juridisch maar mogelijk is. Pest ze maar weg. Als alles hier zo kudt is, wat doen ze hier dan nog. Opgesodemieterd met een schop onder je kont zou mn oma zeggen.

Dutchbeaurouge | 25-04-18 | 10:17

Als neutrale kijker zeg ik, prima gedaan door Elforkani. De man is geen moment in de problemen gebracht en is zeer handig in het verleggen van het accent in de discussie.
De Islamcritici zullen dat niet willen horen maar het valt op dat er een paar handige praters en strategen in de moslimvoorhoede zitten. Daar gaan we nog heel wat mee te stellen krijgen...

Amsterdamsko | 25-04-18 | 10:17 | 5

Klopt. Pauw deed zijn best om Elforkani het vuur aan de schenen te leggen. Stelde de juiste vragen, maar liet de gewiekste imam keer op keer wegkomen met obligate praatjes zonder dat hij de vraag beantwoordde. Op het eind kroop Elforkani weer in de klassieke slachtofferrol.

Luchtbakfietser | 25-04-18 | 10:35

inderdaad, en kuzu gaat nu het land in om nog een paar van zulke welbespraakte moslims op te sporen om zijn partij en die hele kutislamnog verder geintegreerd te krijgen in nederland.

spuit-12 | 25-04-18 | 10:39

zimmerschwanz | 25-04-18 | 10:22
"...net zoals we 40 jaar geleden ministers met Excellentie aanspraken, en ondertussen weten we ook wel beter..."
Die houdt ik erin........

Muchnadt | 25-04-18 | 11:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik wil geen links volk tijdens het kranslegging zien. Zoals gewoonlijk heulen ze met vijandige ideologieën en veroorzaken ze herhalingen van de geschiedenis, waarna ze weer aan geschiedsvervalsing doen door alle gevolgen over de schutting van rechts te gooien.

letters_of_cijfers | 25-04-18 | 10:15 | 1

En daarna herdenkingen organiseren want dat deugt zo lekker.

zwarte_weduwe | 25-04-18 | 10:35

Heb toch het idee dat het NL volk over een paar jaar een verdomd hoge prijs zal moeten betalen.

rein9576 | 25-04-18 | 10:14 | 3

Inderdaad. Het word met zekerheid nog veel ellende. Misschien wel zoveel dat er daadwerkelijk lokale oorlogen ontstaan. Zie wel een reëel scenario dat de moslim gekkies Overvecht oid gaan bezetten. Dat soort situaties zijn dichtbij. Ze hebben de wapens en mankracht dus zie gen enkel reden meer waarom de Islam (IS) niet een eerste echte aanval gaat uitvoeren.

Mark_D_NL | 25-04-18 | 10:21

Dat betalen we nu al. Letterlijk. We moeten al die klanten onderhouden en omdat het er zo veel zijn is er een hoge belastingdruk. Ook is er grote woningnood met als gevolg hoge huren en idiote huisprijzen. Wijken die nog wel betaalbare huur hebben zijn onleefbaar door volkomen onaangepast volk wat erin zit. Maar het ergste is dat we ook figuurlijk een verdomd hoge prijs gaan betalen. We verliezen onze vrijheid. Sterker ook die zijn we al voor een deel kwijt, je hoeft alleen maar naar het Merkel-lego overal te kijken en je weet dat het een kwestie van tijd is.

osolemio | 25-04-18 | 10:27

Mijn tante , die in Overvecht woonde, zei dit al twintig jaar geleden, wij moesten toen lachen, maar ze heeft gelijk gekregen.

gato | 25-04-18 | 11:35

Maar een positieve noot: Pauw durfde het aan om onder de vlag van de Vara te stellen dat westerse waarden superieur zijn. Wie had dat 2 jaar geleden durven dromen?

E-Burke | 25-04-18 | 10:13 | 1

Viel mij ook op. Hoopgevend, Ben benieuwd hoe de cultuurrelativistische usual suspects hierop zullen reageren.

Luchtbakfietser | 25-04-18 | 10:20

Islam is olie.
Vandaar dat de islam alle ruimte krijgt.

Kanarie_Geil | 25-04-18 | 10:12 | 1

Praat u eens met een Indonesiër, en spontaan vervangt u het woordt 'krijgt' met 'neemt'. Uw stelling zal altijd kloppen.

Notenkraker | 25-04-18 | 10:29

Het erge is dat hier weer naïeve organisaties gewoon in meegaan. er zal straks weer gelobbyd gaan worden voor meer moskeeën omdat dat volgens hen de problemen met de islam in Europa zal oplossen.

Bytemaster | 25-04-18 | 10:12

Waar het even om gaat is dat heel het Westen behoefte heeft aan een demosqué.

zwarte_weduwe | 25-04-18 | 10:10 | 1

LOL

Braboblanke | 25-04-18 | 10:17

Lachen, die Hero is weer helemaal wakker. Misschien is hij niet helemaal zuiver op de graad die Hero, maar wachtmeester Parelberg is een onnoemlijk groter gevaar voor de handhaving cq aantasting van de westerse waarden en normen. De politie compleet onwaardig en een ondermijner van binnenuit.

zimmerschwanz | 25-04-18 | 10:09 | 2

Ik ben 'm ooit in een privésetting tegengekomen en heb pakweg drie kwartier over van alles met 'm staan ouwehoeren. Absoluut een botte hork, maar wel eentje met het hart op de juiste plek, i.m.h.o.

Kees Maf | 25-04-18 | 10:39

(voor de duidelijkheid: ik heb het over Hero Brinkman, niet over de wachtmeester)

Kees Maf | 25-04-18 | 10:45

De invloed van de islam reikt tot en met de 2e kamer(denk, voorzitter) en ons koningshuis(olie).
Hoe kan men hier verbaasd over zijn.

Kanarie_Geil | 25-04-18 | 10:09

Stop nou met die Islam aub.

van Oeffelen | 25-04-18 | 10:08

Inderdaad. Er zijn gewoon meer moskeeën nodig. De vvd, d66, pvda, cda stemmers worden nu nog onvoldoende geconfronteerd met de wrange vruchten van hun stemgedrag. Islam moet dichterbij deze medeburgers gebracht worden.
.
Het is kennelijk nu veel te makkelijk voor hen om weg te kijken, om de ellende bij anderen te laten liggen.
.
Opdat ezels ooit leren. Bij voorkeur als het niet te laat is.

Parel van het Zuiden | 25-04-18 | 10:08 | 1

Meer moskeeen in het Gooi & Wassenaar - oh, wacht....

Muchnadt | 25-04-18 | 11:08

de 5e colonne

Synthese | 25-04-18 | 10:07

Elk bolwerk, elke pied de terre van de islam in het westen is er een teveel.
alsof Duitsland in 1938 al 'vrede brengende" NAZI bunkers door heel Nederland begon te bouwen in de tuin van die lieve buurman om hem tegen onheil te beschermen, of "culturele verrijking", en waar na politieke meerderheden
(ze werkten en werken er hard aan!!!), geconsolideerde Duitse macht, de ware toedracht van deze Duitse actie aan de Nederlandse buurman wel ERG pijnlijk tot uiting kwam... te LAAT!

Katoentje | 25-04-18 | 10:06 | 1

Ach, nu komen er weer baantjes vrij om ons te beschermen tegen de extremisten die we zelf laten onstaan. Ideaal voor de vrindjes, goed beleid dus als het lot van de rest van de maatschappij je niets uitmaakt. Vreemder is dat veel van de Nederlanders die er het meeste last van zullen hebben juist zelf een migratie-achtergrond hebben. Waarom ze daar niet over nadenken is mij volledig onduidelijk. Dat het GL stemmers in Wassenaar niets uitmaakt, dat kan ik nog enigsinds begrijpen, maar je zou bijv. van al die hier werkzame Turken toch verwachten dat ze tegen de komst van allerlei asielzoekers zouden zijn. Puur op basis van hun eigen belang.

O2Neutraal | 25-04-18 | 10:19

Geen wijn en bier op tafel?

express | 25-04-18 | 10:06

Mensen als Van der Spek, Bakker en Beckers zouden zich omdraaien in hun graf als ze hun politieke nazaat konden zien in zijn onbegrensde serviliteit jegens religieuze, conservatieve zeloten.
Zij wisten in de jaren '70 wel raad met de synodepresident van de gereformeerden.

De echte Stolwijker | 25-04-18 | 10:02

Yassin El Fornikate

Wekkertje | 25-04-18 | 10:02

Islam isme allemaal een te wat zieke ideologie.

Zo, done with the woordgrapjes, ga nou eens aan het werk, Hufterst!

Hufterst | 25-04-18 | 10:01

Vanmorgen getankt. Hoeveel zal er via een u-bocht in de islam gepompt worden? We doen het gewoon zelf uiteindelijk.

TheseDays00 | 25-04-18 | 10:01 | 3

Je kan beginnen met niet te kopen bij alle islamitisch aandoende winkeltjes (bakker, slager etc) en supermarkten. Dan loop je in elk geval niet het risico dat jouw zuurverdiende centen naar een haatpaleis of Erdogan-fanboy gaan.

Braboblanke | 25-04-18 | 10:09

De meeste kantoren staan ver van de woningen van de werknemers. Dat mag inderdaad wel eens aangepakt worden. Die auto hebben we dan ook minder nodig.

O2Neutraal | 25-04-18 | 10:10

2 Braboblanke | 25-04-18 | 10:09 |
Daar hoef ik niet mee te stoppen, nooit gedaan. Ik hoef geen martelvlees (al is het soms niet eens te ontlopen).

TheseDays00 | 25-04-18 | 10:11

Mijn ogen zijn al vele jaren open. We worden door iedereen en zijn moeder belazerd en bedonderd.

frisenfruitig | 25-04-18 | 10:00 | 1

En ook werkelijk door a l l e s en i e d e r e e n......

Muchnadt | 25-04-18 | 11:05

Islamisme is een politieke en geen religieuze stroming, zie wiki. Valt derhalve (dus) ook niet onder vrijheid van religie.

Einde van de Domheid | 25-04-18 | 09:59

Vreemd van die Elforkani. Meen een aantal jaar geleden een interview met hem te hebben gelezen waarin hij zich ineens realiseerde 'verdorie, het ligt WEL aan de islam' of iets van die strekking. Maar goed, de islam heeft goedgekeurde tactieken om in dit soort situaties te doen alsof, zal wel weer een gevalletje taqqiya zijn.

Braboblanke | 25-04-18 | 09:58 | 2

Ja precies, die. Dan is het toch raar dat hij nu weer de andere kant op redeneert, in de zin van er moeten meer moskeeën komen? Dacht dat hij eindelijk een beetje woke was geworden, maar dat valt dus tegen.

Braboblanke | 25-04-18 | 10:21

laat dit Land maar lekkers naar de kalote gaan .
Die Haagse Hippies o.l.v. Rutte(VVD) en PvdA/GL halen er elk jaar 400.000 binnen .

liegende lippen | 25-04-18 | 09:57

Is er nou een gebrek aan de moskee of démasqué?

Hufterst | 25-04-18 | 09:56

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken