Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Voor uw laptop: prachtige HD-wallpapers van ongerepte natuur Oostvaardersplassen

Wat nou Frankrijk, Duitsland en Georgië. 

We hebben de allerprachtigste natuur in Nederland Ons Eigen Land. Zoals de Oostvaardersplassen. Derhalve, een setje wallpapers. Opklikken voor dood groot en heel veel (!) MB's. Dit is een ode aan Ons Land. Nederland. Zo ies natoerrrr.

Reaguursels

Inloggen

de mensen die "dit is natuur" zeggen; dat snap ik niet.
Geloven ze het zelf? zien die nooit natuur? hebben die plantjes op het balkon die ze ook laten verdrogen omdat er in de natuur geen gieters voorkomen. Laten ze de kaas op hun brood ook beschimmelen omdat dat zo'n mooie natuur is?
zijn ze gebrainwashed door de parasitaire pedosekte ter vernietiging van de mensheid? Hoe kun je zo denken?????

zazkia | 21-04-18 | 11:50

Gewoon door middel van jacht de populatie onder controle houden en opeten die dieren. Dit is gewoon bezopen

SicSeb | 20-04-18 | 22:59

Missschien is het experiment inmiddels omgedoopt naar een Project tbv de herintroducering van de Vale Gier in de lage landen?

GormSuil | 20-04-18 | 12:15

Het natuurgebied Oostvaardersplassen is een groot weiland. Beestjes in de wei moet je verzorgen en niet laten creperen. Als de eerste de beste boer zoiets flikt zijn de rapen gaar.

Go_Vegan2.0 | 20-04-18 | 08:45

Natuur is datgene waar je met je handen vanaf blijft. Iets wat je aanlegt is geen natuur maar een park. En dan is het schandlig dat we parken aanleggen om daarin dieren dood te laten gaan van de honger.

Schiet er dan af of geef ze de pil in het bijvoer.

Patatter | 20-04-18 | 01:25

Het symbool van onze politiek.

RockyIII | 20-04-18 | 00:38

Staatsbosbeheer? "Trekken aan een dood paard", kent u die uitdrukking???

de honden blaffen... | 20-04-18 | 00:20

Nu bijvoeren is volgend jaar een groter probleem hebben. Dit is hoe het werkt mensen.

A la snackbar | 20-04-18 | 00:18
-weggejorist-
edson_croc | 19-04-18 | 23:46

Vanuit de trein kan je mooi zien wat een grap dit 'natuurgebied' is. Een miniscuul reepje land ingeklemd tussen Almere, Lelystad, een provinciale weg en het spoor. Met een hek eromheen en volgedouwd met geïmporteerde grote dieren zonder natuurlijke vijanden. Staatsbosbeheer doet graag alsof het een soort Nederlandse Serengeti is, maar het is meer een uit de kluiten gewassen kinderboerderij. Eentje die op een vrij twijfelachtige manier gerund wordt.

Broodroof | 19-04-18 | 22:33 | 1

Een twijfelachtige manier?
Als je zo een kinderboerderij runt word je opgesloten.

de honden blaffen... | 19-04-18 | 23:56
-weggejorist-
herrietuttel | 19-04-18 | 22:19

zodra bepaalde mensen zich ermee gaan bemoeien en het dan natuur noemen gaat het mis .en dat zijn meestal figuren die nog nooit een wild dier van dichtbij gezien hebben .. maargoed .. aan de andere kant. ook dooie beesten is natuur en de natuur is hard .

bowlfabriek | 19-04-18 | 21:56

Wat errug!!! Al die mooie vachten verspild!

De waard zijn gast | 19-04-18 | 21:40

De oude Nederlandse communisten hebben hun ideologie verlaten toen duidelijk werd dat het systeem echt niet werkte en het enkel afgeven op de slechte kanten van andere systemen te zielig werd. Ze heten nu GroenLinks. De zielige niet werkende politieke systemen zijn in een nieuws jasje gestoken.
-
Zouden ze snappen dat als je onbeperkt doorfokt in een kleine ruimte er op den duur geen of te weinig voorzieningen meer zijn, ieder1 het slecht heeft?
Vervang de kleine ruimte eens door Nederland of de grenzen van Noord-West Europa en maak daar sociale voorzieningen van.
Nee, net als bij het de overstap van Nederlandse communisten naar GroenLinks moet het echt heel erg duidelijk fout gaan.
-
Doe gewoon aan geboortebeperking en omdat die beesten niet kunnen trekken naar andere voedselgebieden voeder ze bij.
Twee regels scheelt een hoop idioterie bij de Provincie besturen, die weer allerlei rapporten willen omdat ze niet zelfstandig kunnen denken en geen besluiten durven te nemen (hoe voor de hand liggend ook).
Dit is geen Serengeti!

bananabanana | 19-04-18 | 21:38

Pas maar op, straks komt Hans Klok zich weer met deze hysterie bemoeien. Voorstanders van opfokstallen melden zich met strobalen bij het hek wegens moedergevoelens wegens stervende Bambi's. Natuurlijk de dubbelhartigheid ten top. Per jaar sterven tientallen soorten uit, miljoenen dieren komen om in stalbranden (zie voornoemde opfokstallen) en vervolgens staan er weer enkele tientallen te schuimbekken bij een hek wegens een afgeschoten hert. Hou toch op. Plant eens wat echte planten in je tuin, doneer aan het WNF en loop niet zo te gillen.

Donkersloot | 19-04-18 | 20:50

50% van de dieren bewust doodgehongerd of doodgeschoten door de sadisten van Staatsbosbeheer. Die noemen zulke cijfers natuur. Omdat het moet. Totaal fucked up zijn ze in hun hoofd.

Rheia | 19-04-18 | 20:28 | 6

"Natuur"?? Die beesten zijn daar door ons neergezet, hebben vervolgens niet genoeg ruimte voor verplaatsing van (nieuwe) populatie. Massaal laten verhongeren heeft NIETS met natuur te maken. Die beesten hoorden daar niet in de 1ste plaats. Oostvaardersplassen is een totale fail dus snel opruimen die zogenaamde zelfgemaakte "natuur". Laat die beesten lekker in landen leven waar, als een populatie te groot wordt, een nieuwe populatie kan ontstaan in nabijgelegen gebied. Wij moeten niet de illusie hebben natuur te kunnen maken met vele verschillende diersoorten op een zeer beperkt stukje land. Dr. Zielenknijper en langzullenweleven, ik eet ook graag vlees en ben zeker geen greenpeace cuck, maar dit is niet nodig en jullie snappen er geen f#ck van.

keurslager | 19-04-18 | 21:13

@langzullenweleven | 19-04-18 | 20:55
Verder gaat het goed met u? Hoe weet u of ik vlees eet? Wat weet u van cijfers? Niets dus, zo blijkt.

Rheia | 19-04-18 | 21:50

@Dr. Zielenknijpert | 19-04-18 | 20:42
Je snapt er zelf niets van. In de ECHTE natuur liggen sterftecijers rond de 30% in de Oostvaardersplassen 50%. Hoezo natuur? En afschieten van weerloze wezens vindt u vast ook natuur. U bent vast een medewerker van Staatsbosbeheer. Dommer vind je ze niet.

Rheia | 19-04-18 | 21:54
▼ 3 antwoorden verborgen

Gestorven door een plotsklapse overvloed aan wellicht verkeerd hooi/stro van dierenliefhebbers. Top actie!

BozePaarseMan | 19-04-18 | 20:14 | 1

Onzin. Dat bijvoeren had al veel eerder moeten gebeuren.

Lupuslupus | 19-04-18 | 21:06

Tja, de aaseters mogen ook wel eens een feestje hebben.

Mike Gaatjeniksaan | 19-04-18 | 20:08

De bodyfarm nu ook in nederland.. deze mislukte toestand direct stoppen, en volpleuren met gajus a la jungle calais.. dan wil ik nog wel sponsor worden

broervandenhollander | 19-04-18 | 19:54 | 1

Goed plan. Die mensen moet je immers ook in hun eigen natuurlijke biocycli houden omdat ze anders verwesteren en dat is cultural appropriation en mag dus niet volgens Gloria Wekker. Sja dat ze dan van de honger dood gaan dat zouden ze in hun eigen natuurlijke habitat ook hebben gehad. Zoiets dus.

1nfidel | 19-04-18 | 20:18

Toevallig afgelopen weekend een aantal programma's gekeken over de 'great migration' van de wilde dieren van de Serengeti. Af en toe pijnlijk, want wij mensdieren -indien geestelijk gezond- willen geen dode dieren zien. Maar dieren sterven, zo is de natuur. Eten en gegeten worden. Soms letterlijk, meestal niet.

Luivend | 19-04-18 | 19:42 | 4

Bijstellen: De steppe is ook boomloos vanwege het droge klimaat, niet alleen vanwege de grote grazers.

omanders | 19-04-18 | 20:24

Ja want om Serengeti staan ook hekken en betonblokken en verhongert de helft van de dieren of wordt op een zeer onprofessionele manier doodgeschoten. Slaapt u maar lekker door.

Rheia | 19-04-18 | 20:30

"dieren trekken weg". waarheen dan? als er overal sneeuw ligt.. naar plekken waar helemaal geen dieren zijn dus dat er nog volop voedsel is? dan lopen ze van nederland naar spanje of zo, zoals trekvogels? kost dat geen energie misschien?

hagbard_celine | 19-04-18 | 21:36
▼ 1 antwoord verborgen

Anders vliegen we bij de volgende hongersnood een zooi Afrikaanse jagers naar Lelystad Airport en laten we ze daar jagen. Vlees is voor hun. Hoe win-win-win-win wil je t hebben?

Re:Kniftig | 19-04-18 | 19:32

Proberen ze daar gieren te lokken ofzo?

Re:Kniftig | 19-04-18 | 19:30 | 1

De gieren zitten in het kantoor van Staatsbosbeheer.

Rheia | 19-04-18 | 20:30

Ik ben een aantal jaren geleden, begin september, met de trein langs dit gebied gereisd. Ik vond het een desolate kale grauwe vlakte. Ik vind het ook geen natuur, in de echte natuur trekken dieren naar die gronden waar wel te vreten is en dat is daar wat lastig… Hier was, zover ik toen kon zien, geen sprietje gras of blaadje te zien! Begin september!
Sorry, maar wij zijn hier, dieren de hongerdood laten sterven, voorbij. Geef ze fatsoenlijk te vreten en schiet het overschot af en probeer daarna eens alles van het dier te gebruiken. Prima verdienmodel en daar is ook niets mis mee! Wat er nu gebeurt, is gewoon triest.

Claudia M. | 19-04-18 | 19:22 | 3

Ik reed afgelopen maart er langs... Man man man. 10 minuten lang in volle vaart langs een platgetrapte vlakte met dode bomen en dolende dieren.

Re:Kniftig | 19-04-18 | 19:34

Ik vloog afgelopen week langs.. man man man. 1 minuut lang in dalende vaart over een kale vlakte met enige bebossing en wat stipjes op de grond.

AEX | 19-04-18 | 19:43

Nog even en het wordt een woestijn. Dan voelen de moslims zich helemaal thuis.

boerzoektscheet | 20-04-18 | 10:57

Ze doen er ook alles aan om het hier op Afrika te laten lijken ...

Wekkertje | 19-04-18 | 19:14

Alles willen regelen ook voor de zwakkeren, de maakbare maatschappij. De beheerders in kampen willen opsluiten. Dieren hoger aanslaan als mensen. Ik vraag me af wanneer roze in rood verandert hier.
Ik zou snel leden werven op GS als ik de SP zou zijn.

miko | 19-04-18 | 19:07 | 2

Miko, het probleem is dat het een volstrekt onnatuurlijke situatie is. En dat kan je zien aan het landschap. Dit gebied is moerasgebied dat eruit ziet als een kaalgegraasd weiland. Er heeft van nature nooit zoiets in Nederland bestaan.

omanders | 19-04-18 | 20:36

"Mensen" hebben een zorgplicht voor dieren ze opsluiten. !

Lupuslupus | 19-04-18 | 21:09

Als ze in Amsterdam stoppen met bijstandsvoeren liggen de straten ook binnen no time vol met rottende kadavers.

Gulliver | 19-04-18 | 18:36 | 1

en zo is het maar net, maar dat zijn dan de lieden die kapotgemaakt zijn door de anarchisten die daar de macht pakken. Illegale krakers en zo en natuurlijk de fietsers

langzullenweleven | 19-04-18 | 20:57

Maar een straat vol kapot geredem (kinder) lichamen in nice of een concertzaal vol afgeschoten bezoekers vergeten we snel. Het leven gaat door. Zo ies koeltoer.

zimmeradel | 19-04-18 | 18:33

Bijvoeren, afschieten en opdienen. Wat is daar nou zo moeilijk aan? Wat nu gebeurt is staatsbarbarij. Heeft he-le-maal niets met natuur te maken!
Alternatief: beter hek er omheen en roofdieren er bij. Maar ook dan ontstaat er geen evenwicht op zo'n kleine schaal. (Ik ben heel erg boos hierom en neem het mee het stemhokje in bij de volgende verkiezingen, net als ik gedaan heb bij de laatste verkiezingen).

MKBer | 19-04-18 | 18:32 | 1

Precies!

Linkse allergie | 19-04-18 | 18:53

Stoppen met die onzin.

K. Westergaard | 19-04-18 | 18:19 | 1

Juist! Dat bijvoederen is vals sentiment. Kap ermee.

langzullenweleven | 19-04-18 | 20:58

Als je het volstrekte mislukken van Frans Vera's experiment wil zien moet je niet naar die kadavers kijken, maar naar het volstrekt kaalgevreten landschap. Het is floristisch vergelijkbaar met een maisveld.

Frans Vera stelde zich een evenwicht voor waar door het loslaten van alle ingrepen een parkachtig landschap ontstaan zou. Er is een volkomen kaalgevreten vlakte ontstaan. In de New Forest is er wel een prachtig voorbeeld van zo'n parkachtig landschap, maar die paarden zijn HALFwild. Daar zit het 'm in: Ze worden beheerd. Op de steppe is een open landschap met enorme floristische waardes, maar de graasdruk is daar ongelooflijk veel lager.

Dit is niet een probleem van dode dieren. Dit is het probleem van een verwoest landschap.

omanders | 19-04-18 | 18:19 | 5

Dr. Blechtrummel | 19-04-18 | 18:37

Nee, beter. Kleine kuddes, overschot herten afschieten en het vee in de winter onderbrengen in stallen. Letterlijk zoals ze het in het New Forest doen.

omanders | 19-04-18 | 18:42

Frans Vera maakt zich heel erg druk over de overbemesting. En dat terwijl hij zelf het grootste stuk stront is.

Linkse allergie | 19-04-18 | 18:54

@Linkse allergie
Waar het hart vol van is, stroomt de mond van over.

Rheia | 19-04-18 | 20:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Waar komt toch het idee vandaan dat echte natuur wel mooi zou kunnen zijn? Leer beter kijken. Het is gewoon de hel.

Charlie36 | 19-04-18 | 18:06 | 7

Hyena's zijn ook gewoon zwaar kudt, dat kunnen we hier in nederland ook vaak genoeg zien.

Slipsnifter | 19-04-18 | 19:32

Vind de natuur zelf wel mooi en begeef me er ook vaak in. Maar het is inderdaad ook gruwelijk. Mooi voorbeeld is bijv de eekhoorn beest ziet er leuk en lief uit. En mensen praten er vaak over dat het een mooi dier is. Totdat je tegen hun zegt dat het beest ook graag op jonge vogeltjes ligt te knabbelen en dat is niet pijnloos. Soms lijkt het wel of de wereld voor die mensen in elkaar dondert. Ze kunnen niet altijd begrijpen dat een op het oog lijkend lief beestje andere dieren kapot vreet. Maar zo is de eekhoorn gewoon omdat het kan en omdat het de natuur is.

Overtwar | 19-04-18 | 20:36

Gulliver | 19-04-18 | 18:18
Als je ooit de pech hebt om gastheer te worden van een populatie vleesetende bacterie, dan ben je waarschijnlijk ook snel genezen van het idee dat de natuur mooi zou zijn.

Charlie36 | 20-04-18 | 06:40
▼ 4 antwoorden verborgen

Gerechtshof Arnhem-Leeuwarden keurde het beleid in 2017 nog goed: uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocum... Duizenden dieren laten verhongeren, het hof vind het geen enkel probleem.

Vula | 19-04-18 | 18:04

Geplande dierenmishandeling als weledelgesteld idee wegzetten is hoe ver links wil gaan, dan houd ik mijn hart vast over hun ideeën over ongebreidelde immigratie van kanslozen.

28 | 19-04-18 | 17:58

Hmmm, dus daar is m.n (ex)schoonmoeder. Had dat harige mens al lang niet meer gezien.

Hadena | 19-04-18 | 17:47

In Nederland is geen ongerepte natuur meer.

D-Fens_1963 | 19-04-18 | 17:35 | 1

Op een postzegel kun je geen kaaartenhuis bouwen.

Gulliver | 19-04-18 | 17:39

Sinds wijven zoveel te zeggen hebben is alles zielig.
Dus hebben we nu nep natuur en een land vol nep vluchtelingen.

Dutch_Holland | 19-04-18 | 17:30

Ziet er niet fraai uit, maar zo is de natuur.

Billy24 | 19-04-18 | 17:29 | 1

Was het maar natuur, dit is gewoon menselijk handelen.

halfvolle glas | 19-04-18 | 17:40

In de waterleiding duinen vindt je ook resten van dieren. Herten meer specifiek. Omdat er gewoon te veel zijn op een klein gebied. In NL moet je nu eenmaal aan actief beheer (afschieten) doen om populaties gezond te houden qua omvang. Maar dan gaat half NL ook janken en huilen. Het is hier niet goed of het deugd niet. Dode dieren horen ook gewoon bij het leven.

BlowingBubbles | 19-04-18 | 17:13 | 1

Het zelfde probleem speelt met de mensdieren in de grote steden. Ook daar is afschieten niet toegestaan maar wordt er wel bijgevoederd.

Gulliver | 19-04-18 | 17:24

In Nederland denkt men dat een grasveld met dode beesten natuur is.

Gulliver | 19-04-18 | 17:13

Zonde van het vlees.

Hobbykip | 19-04-18 | 17:02

Ieder jaar een deel afschieten en het vlees verdelen onder de armen.

Mark_D_NL | 19-04-18 | 16:53 | 1

Heb ik toch liever leather and cookies

b4 | 19-04-18 | 17:03

Zo is natuurrr

amateurrr | 19-04-18 | 16:45

Broeikasgassen iemand?

Jos Tiebent | 19-04-18 | 16:44

Een walgelijk experiment met levende dieren ter ere en glorie van Olff en Vera. Hun ego is te groot om toe te geven dat hun stukje natuur mislukt is. Sterf Vera en Olff. Sterf!

Linkse allergie | 19-04-18 | 16:36 | 1

Dit, terwijl een hooggeleerde betrokkene intussen publiekelijk heeft toegegeven dat het experiment mislukt is. De naam weet ik niet meer, maar ik had gespitste oren toen ik dit op de radio hoorde.

marjen | 19-04-18 | 16:41

Kan je daar ook begraven worden?
Zonde om zo'n uniek stukje NL niet doelmatig te gebruiken.

Pierus | 19-04-18 | 16:25 | 1

Alleen voor eeuwig liggende Moslims... NLers moeten na de €€ rekening binnen 5 jaar worden geschut.

Jimmy Mc Clure | 19-04-18 | 16:43

Zet er een roedel wolven bij en het evenwicht is hersteld.

Verbandmeester | 19-04-18 | 16:25 | 4

Ik dacht meer aan een groepje aasgieren (echte, hè, niet van de Belastingdienst). Bij ongewijzigd beleid hebben die genoeg te vreten en in de vlucht zijn het prachtige vogels.

MAD1950 | 19-04-18 | 16:52

@chemokar
Doorgang lag naar het westen toe. Vliegveld heeft er niets mee te maken.

Von Knarrenstein | 19-04-18 | 16:52

Dat worden de dikste wolfen ooit met dat hek erom heen en de overvloed aan vee. Die wolven hebben zo weinig honger dat ze misschien geaaid kunnen worden.als ze continu liggen uit te buiken.

HoezoStom? | 19-04-18 | 17:14
▼ 1 antwoord verborgen

"Natuur" in Nederland.
"Natuur", die kunstmatig op peil moet worden geholpen door pompen die het 'natte' deel (de plassen) nat moeten houden.
"Natuur", in het geval van de Oostvaardersplassen ooit mede ontstaan door de pressie van linksige actiegroepjes. Want iedereen weet dat alles dat te maken heeft met 'natuur' en 'muljeu' een links stokpaardje is.

Enfin, de actiegroepjes en hun mee-drammende biologen hebben hun zin gekregen. Een enorm (naar Nederlandse maatstaven dan) 'natuur'gebied, waar, op zeer natuurlijke wijze, dus als vanzelf, ineens allerlei soorten paarden, koeien - sorry - runderen en herten van adel rondliepen.

De 'natuur'liefhebbers hebben hun zin gekregen en ze hebben hun 'natuur' gekregen. En vervolgens blijkt dat de 'natuur'liefhebbers niet tegen 'natuur' kunnen. Want er gaan dieren dood in hun 'natuur'gebied. Omdat ze niet genoeg te vreten hebben; de 'natuur' levert te weinig vreten.
Dus komen er weer nieuwe linksige actiegroepjes, met roedels hysterische wijven voorop, die houten kruizen plaatsen en die balen hooi over het hek flikkeren, terwijl ze weten dat het toch echt "verboden te voederen" in dat kunstmatig op natuurlijke wijze ontstane 'natuur'gebied.

Wil je 'natuur'?
Dan kun je in Nederland, als je maar genoeg dramt, 'natuur' krijgen.
En nu je 'natuur' hebt, is het wéér niet goed. Omdat er 'natuurlijke' doden gestorven worden.
Wen er maar aan.

Peter Emile | 19-04-18 | 16:23 | 1

Niets anders aan toe te voegen dan dat Pim Fortuyn al had gesteld dat Nederland, meer bijzonder de Randstad, in feite gewoon een grote stad is met wat parken. Niet meer. Op onze kleine postzegel kun je met de almaar stijgende populatie mensen niet aan echte natuur doen. Benieuwd of die jankerds ook zo tegen bevolkingsdichtheid verhogende immigratie zijn. Vrees dat er veel 'welkom in mijn land' zangeresjes en GL/'66/SP/PvdA stemmerts tussen zitten.

BlowingBubbles | 19-04-18 | 17:18

De Serengeti van de lage landen.
Maar kalk bemest de grond, goed voor de bomen
Alleen jammer dat die dan weer kaal gevreten worden door het aanwezige wild.

Dzjengis-Somebody | 19-04-18 | 16:22 | 1

U beschrijft een natuurlijke cyclus.... Er is alleen te weinig kaal te vreten doordat er niet actief afgeschoten wordt om de populatie op gezond peil te houden.

BlowingBubbles | 19-04-18 | 17:20

De Natuurmafia is gigantisch in NL, neem Natuurmonumenten, slechts 30 % van het budget wordt opgebracht door de leden de rest subsidie en postcodeloterij, kopen sinds jaar en dag al alles op wat ze tegenkomen, hek er omheen en oppleuren wandelaar.
O u bent tegen Natuurmonumenten zegt men dan, dus u bent tegen de Natuur dat kan natuurlijk niet, het ultieme chantage middel.

Uw Verzekeringsadvis | 19-04-18 | 16:13 | 1

Ik ben rechts, en zeer pro natuur! Ja, dat kan wel degelijk! Bij de Oostvaardersplassen zijn dingen inderdaad niet goed gegaan. Maar om van natuurmaffia te spreken in een land waar nog maar 9% echte natuur over is, dan ben je niet helemaal lekker in je bovenkamer.

Von Knarrenstein | 19-04-18 | 16:58

De Natuurmafia is gigantisch in NL, neem Natuurmonumenten, slechts 30 % van het budget wordt opgebracht door de leden de rest subsidie en postcodeloterij, kopen sinds jaar en dag al alles op wat ze tegenkomen, hek er omheen en oppleuren wandelaar.
O u bent tegen Natuurmonumenten zegt men dan, dus u bent tegen de Natuur dat kan natuurlijk niet, het ultieme chantage middel.

Uw Verzekeringsadvis | 19-04-18 | 16:12

Nu het qua Nederlands elftal niet echt lekker gaat, is het lastig om met zijn alleen vanaf de zijlijn bondscoach spelen. Dan maar met zijn allen een mening hebben over natuurbeheer. Lekker met 17 miljoen boswachters een mening geven over 1 natuurgebied. Hier mijn 2 centen:

Kunnen we niet, bij wijze van experiment, gewoon eens de dijken van de Flevopolder doorsteken? En de afsluitdijk ook? Dan kan de natuur tenminste echt zijn gang gaan. Kunnen de vissers uit Volendam en Urk weer gewoon lekker zoutwatervissen vangen en zijn wij van die hele discussie af.

vrijstijler | 19-04-18 | 16:12 | 1

svp niet de dijken doorsteken! Anders kunnen inbrekers zomaar met een bootje naar mijn balkonnetje op de 3e verdieping!

drs Chris | 19-04-18 | 16:30

Er zijn geen 3000 woorden voor nodig om de Oostvaardersplassen een dystotoop te vinden.
Nieuw woord! Dystotoop.

Iedereen kent het woord biotoop?
Mooi.
Iedereen kent nu het woord dystopie?

Dan snapt u ook dystotoop.
[In deze casus poëtisch gezien een niet terug pratend 'dagboek' van vrij gelaten bewoners - want dood door onnatuurlijke selectie][de kaken stijf van elkaar over het land]...

Kudtkip | 19-04-18 | 16:11 | 1

Ik vind het kudt, kip.

halfvolle glas | 19-04-18 | 17:42

LOL... Links NL wilde meer "echte natuur"
Maar wat ze bedoelden was meer Linkse "Echte Natuur" waar alle beestjes heel lief politiek correct naast elkaar leven in een maakbare fijne multiculti.
Waar niemand dood gaat en de konijntjes milieuneutraal op het gras huppelen, tegen elkaar roepend hoe intelligent ze zichzelf vinden.
... en toen kwam de harde realiteit...

moitambien | 19-04-18 | 16:08

Ineens heb ik ook een goed idee. We gaan die "vluchtelingen" in tentjes in de duinen opvangen. Een beetje woestijn gevoel en zo is het toilet probleem ook weer opgelost. Hek er omheen en verboden te voeren. Laat de natuur lekker zijn gang gaan.

echtpaul | 19-04-18 | 16:08 | 1

Wel een paar camera's voor de livestream alstublieft.
Meer entertainment dan de Nederlandse televee.

Shezmu | 19-04-18 | 16:15

Een oefenterrein voor specialisten in opruimen. Lees uw Nederlandse geschiedenis.
En vooral het gedeelte Indonesië, Kosovo, en Libië. Aan de Ukraine MH 17 onderste steen word aan gewerkt. Klein land, groot in daden.

biltong | 19-04-18 | 16:02

Het idee van mooie natuurgebieden in Nederland is leuk hoor, maar dat kan gewoon niet in zo'n klein dichtbevolkt landje. In veel andere landen is daar wel de ruimte voor.

Willen we in NL naar een situatie waarin dat wel kan, dan moeten je even wat leute omleggen.

barryvantiggele | 19-04-18 | 15:59 | 3

Ja en wat exotische leute niet bijvoeren.

echtpaul | 19-04-18 | 16:04

Dat kan zeker wel.
Maar wat bedoeld wordt met "mooie natuurgebieden" zijn keurig gepleegde parken waar de "natuur" moet doen zoals linkse milieu subsidiesponzen denken dat het moet. De verwende welvaartsstaat Linksmensch staat zover van de natuur dat ze geen idee meer hebben hoe hard die natuur eigenlijk is.

moitambien | 19-04-18 | 16:13

Hoe groot een natuurgebied ook is, het heeft altijd een maximum-capaciteit, en wanneer die bereikt is, zullen er jaarlijks (gemiddeld) net zo veel dieren dood moeten gaan als dat er geboren worden. Biologisch abc-tje, maar leg dat die actievoerders maar eens uit.

bintang | 19-04-18 | 16:13

Links Nederland wilde meer “echte” natuur, dus hebben ze dat gekregen. Nu gaan er massaal dieren dood in de winter, door natuurlijke weersomstandigheden en wie wil het nu weer anders? Juist!

Dutch_Holland | 19-04-18 | 15:58 | 1

logisch toch? Heb je links NL er ooit op kunnen betrappen dat ze nadenken voor ze ergens voor of tegen zijn?

langzullenweleven | 19-04-18 | 20:59

Natuur heeft schijt aan goede bedoelingen, seizoen 21, aflevering 18.

niemand specifiek | 19-04-18 | 15:58

Voor Dit soort beelden ben ik ooit naar de USA gevlogen, daar vinden ze het heel normaal... ies natoer!

Rest In Privacy | 19-04-18 | 15:58

Minder, minder, minder.......

serieusgenomen | 19-04-18 | 15:55

Dit is hoe Groen Links de toekomst van Nederland voorschotelt, kale vlaktes, misschien hier en daar wat pijnbomen, treurwilgen en kreupelhout met allemaal zielige dode diertjes. Dat krijg je er nu van als je het klimaat met fijn stof verziekt.
Niet te vergeten de tuintegels, terrasverwarming, zware diesels, niet biologisch melk vee/biefstuk en een zwarte piet.

Memek | 19-04-18 | 15:54

De Serengeti van Almere...
Ik vind het verontrustender dat onderhand 17 % van NL alcoholvrij bier drinkt !

Jimmy Mc Clure | 19-04-18 | 15:53 | 2

Daar lees je dus nooit wat over in de media.
Zeer verontrustend idd.

Slootsman | 19-04-18 | 16:07

Ik schrok er inderdaad ook van. De feminisering en vertrutting slaat steeds harder toe. Maar ook het groeiende aandeel mohammedanen zal van invloed zijn.

BlowingBubbles | 19-04-18 | 17:24

De Oostvaardersplassen is van een ecologisch experiment een ecologische ramp geworden. Maar nee, niet toegeven, gewoon volhouden
Die zogenaamde zelfregulering werkt natuurlijk voor geen meter in een postzegelland als Nederland, laat staan als je er dan ook nog hekken omheen zet.
Met dank aan de PvdD, Han Olff en Frans Vera.
Maar die zijn verdacht stil op het ogenblik.
Neem een voorbeeld aan de Veluwe, daar wordt beheerd en heb je geen horror zoals hier.
Maar ja, daar wordt gejaagd en dan krijgen sommigen een rood waas voor hun ogen.
Tot het eten wordt opgediend, want ze laten natuurlijk geen vlees staan.

Eppo | 19-04-18 | 15:53 | 3

Men wilde in Nederland een soort surrogaat Serengeti nabootsen, een Kruger Park in het klein. Iemand is met dat idee uit zijn/haar bed gekomen en zie daar het resultaat. Gewoon belachelijk.

Memek | 19-04-18 | 15:57

Beetje Moslims erbij in nL is hetzelfde principe toch, een experimentje? Ze hebben geen flauw idee of het gaat werken en of we er op vooruit gaan...

mrXL | 19-04-18 | 15:59

In de Oostvaardersplassen wordt ook beheerd hoor. Bijna 3000 dieren zijn er afgelopen winter afgeschoten. Het verschil met de Veluwe is alleen dat de kadavers niet worden afgevoerd en dat je ze in die open vlakte zo goed ziet liggen. Op de Veluwe wordt ook massaal gestorven, het valt alleen wat minder op.

bintang | 19-04-18 | 18:13

Zo is natuur!

Bozepanda | 19-04-18 | 15:52 | 1

Eens, maar dit is een geforceerde/gekunstelde natuur. Een onnodig experiment.

Memek | 19-04-18 | 16:06

Iets om trots op te zijn, onze eigen Killing Fields!

priwax | 19-04-18 | 15:50

Hey, maar het gras groeit mooi wel weer als die grasmoordenaars dood zijn.

tipo | 19-04-18 | 15:49 | 3

Dat is echt geen gras!

Isflicka | 19-04-18 | 15:52

De overgebleven grasmoordenaars vermenigvuldigen zich vanwege het sappige pras, gekweekt op de karkassen van hun soortgenoten, en zo begint het als het voorafgaande.

Glasgow Argus | 19-04-18 | 16:02

Een betere grasmat dan in de ArenA.

Gulliver | 19-04-18 | 17:55

Volgens mij is dit allemaal het resultaat van het bijvoeren in het verleden waardoor het natuurlijk evenwicht is verstoord.

Isflicka | 19-04-18 | 15:49

Een paar duizend M2 woestijn/toendra met duizenden grote grazers zonder natuurlijke vijanden en een hoog hek er omheen........ dat noemen we dan natuur.

Oepsie1234 | 19-04-18 | 15:47 | 1

"zonder natuurlijke vijanden"
Zet mij daar neer met een humvee met machinegeweer en plots heeft het wandelend barbecuevlees er een natuurlijke vijand bij.

Barre_de_k | 19-04-18 | 15:50

Gelukkig heeft het OM een boel hoge boetes voor belediging en smaad uitgedeeld aan mensen die het niet eens zijn met de manier waarop de overheid hiermee omgaat. Zo doen ze dat bijvoorbeeld in Turkije ook. We leren het wel.

Leptob | 19-04-18 | 15:46

kom de aaseters hebben er nog iets aan, ...

die kunnen ze dan volgend jaar gaan voederen omdat er te weinig aas is overgebleven voor de ontplofte populatie aaseters.

Ja dat krijg je als je met kunstmatige biotopen begint te prutsen.

Lt-Kol Kilgore | 19-04-18 | 15:45 | 1

Hahaha, inderdaad, de Maakbare Samenleving, maar ja, bijna alle Nederlanders (van groen tot conservatief),gebrainwasht door decennia van onderwijs- en mediapropaganda, vinden die Maakbare Samenleving prachtig!

Overal rubberen tegels!

Klassenfeind | 19-04-18 | 15:52

Die dieren gaan dood. Nou en? Dat doen dieren nu eenmaal, vooral dieren die te zwak zijn om voor zichzelf te zorgen.

stuyterkuycken | 19-04-18 | 15:45 | 9

stuuterkuycken,
U maakt een denkfout. Ce natuur is wreed, dat weten we.
Maar is dat een reden voor mensen om OOK wreed te zijn, dat is de vraag.
Hier hebben we te maken met mensen die het afschieten van te veel wild, wreed vinden, maar die het toekijken hoe dieren, door hun toedoen, verhongeren niet wreed vinden. Ik vind een welgemikt schot minder wreed dan het opzettelijk laten verhongeren van uw gekooide huisdier.

marjen | 19-04-18 | 16:37

zwellevertje
Niet beledigd hoor, maar wel verbaasd dat lieden met zo weinig historisch besef zonder enige schroom of terughoudendheid (ze zouden beter even tot 10 kunnen tellen) dat soort onzin online plempen.

stuyterkuycken | 19-04-18 | 16:41

marjen
Deze dieren (het zijn overigens geen huisdieren) laat men niet onnodig creperen, zij worden tijdig door professionele jagers afgeschoten.

stuyterkuycken | 19-04-18 | 16:43
▼ 6 antwoorden verborgen

Voedzaam stukje natuur voor de dierenwereld,zie je zo
Alleen maar toendra en dode boomstronken.
Lelijker kunnen we het niet maken.

pga | 19-04-18 | 15:43 | 2

Sluit dat gebied voor 10 tot 20 jaar af, en je zal verbaast zijn wat er mits een natuurlijk overwicht allemaal te vinden zal zijn. maw, hou de linkse gekken die constant in feelgood modus moeten rondhossen er ver vandaan.

Lt-Kol Kilgore | 19-04-18 | 15:47

Als het zo lang afsluit wordt het met zo'n stuikemboel als je op moeilijk berijkbare stukjes langs de snelweg ziet. Misschien met bomen er tussen.
Dat weten die OVP-makers al lang.

frank87 | 19-04-18 | 15:51

Het probleem is net als met alles in Nederland... het is niet echt natuur. Net als dat een belastingvoordeel nooit echt een voordeel is, privatisering nooit echt is, aanpassingen na een referendum nooit echt zijn is dit geen echte vrij natuur, maar een soort park.

Anders is bijvoeren natuurlijk onzin. Of denk je dat ze in de Alpen in een koude winter als deze de beestjes ook te eten geven?

Lood om oud ijzer | 19-04-18 | 15:43 | 1

Klopt helemaal. Het is het net niet.

EmilioEsteves | 19-04-18 | 15:47

Tja, als al die "dierenvrienden" het afschieten van het enorme populatie overschot VOOR de winter nou eens zou toestaan, dan zouden er IN de winter een stuk minder dieren sterven.

Gregovic | 19-04-18 | 15:42 | 1

Exact, maar dat vergt logisch denken. Logisch denken is veel te moelijk voor een hoop beleidbepalers.

halfvolle glas | 19-04-18 | 17:44

Een boer die dieren slecht verzorgt wordt onteigend, met pek en veren overgoten en met de platte kar door het dorp getrokken.

SStaatsbossbeheer kan duizenden dieren op een boerderij van 20 vierkante kilometer extensief martelen.

Deze organisatie is een soort staat binnen de staat, kijk alleen al naar die volkomen belachelijke wildviaducten die stukjes “natuur” met elkaar moeten verbinden.

Miljarden gaan hierin om, maar waar zit de controle en handhaving?

Glasgow Argus | 19-04-18 | 15:40

Mosterd heeft een dingetje met bestialiteit en kadavers deze middag

#nogbijkomenvan barbietopicdoet

cucaracha | 19-04-18 | 15:37

Ik vind het zielig, ik zet grote vraagtekens bij dat project, maar vind ook dat we ontieglijk doorslaan over deze kwestie. Kom op zeg, het is Auschwitz niet.

Lewis | 19-04-18 | 15:37 | 4

@ hetgingperongeluk | 19-04-18 | 15:39
Je kunt toch lezen?

Lewis | 19-04-18 | 15:46

In Auschwitz gingen ze ten minste nog snel dood. Deze dieren zijn dood gegaan door verhongering.

halfvolle glas | 19-04-18 | 17:45

@ halfvolle glas | 19-04-18 | 17:45
Met de nadruk op 'dieren', ja.

Lewis | 20-04-18 | 10:28
▼ 1 antwoord verborgen

Bizar dat we er niet gewoon een giga kerstdiner van hebben gemaakt.

De mensheid is af.

schoon-schip-maken | 19-04-18 | 15:36

Zonde van die mooie hertenbiefstukjes...

Wijze uit het Oosten | 19-04-18 | 15:35 | 1

Hert is niet zo lekker hoor. Zeker niet in de winter.

miko | 19-04-18 | 19:04

De Oostvaarder Knekelvelden.

Conan de Rabarber | 19-04-18 | 15:34

allemaal aangevallen door honden, omdat wolven zoiets niet doen.
Oh nee wacht daar hebben ze beiden niet.
een kale grasvlakte, daar zet je geen herten uit plant dan eerst een hoop dennen.
en als het dan toch zo moet(?) laat die dieren dan niet lijden en schiet het teveel af en verkoop het vlees.
dit is natuurbehoud "gone wild" dit gebeurt er als je niet oplet op school.

isotope 465 | 19-04-18 | 15:32

Het probleem is dat die dieren geen natuurlijke vijanden hebben in dat gebied en dan krijg je overbevolking.

Schiet je ze af om overbevolking te voorkomen, dan is het zielig.
Laat je het de natuur zelf oplossen, dan gaan ze dood van de honger en ben je een dierenbeul.

Gewoon in november een groot deel afschieten. Dan heb je geen overbevolking in het gebied en hebben wij met de kerst een lekker stukje scharrelwild op ons bord. WIN-WIN!

dezakloper | 19-04-18 | 15:31 | 4

@marjen
Tijdens de hongerwinter 44-45 bestonden die links breinen nog niet. Volgens de verhalen van mijn grootvader, toen een twintiger, kwamen de mense uit de groojte stjad in colonnes op handen en voeten naar de omliggende dorpsboeren gekropen voor een uitgelopen aardappel, een stuk slachtafval van een gekeeld illegaal varken op de ladder of een ei.

B.Spiritus | 19-04-18 | 16:05

B spiritus,
Linkse breinen bestonden toen ook al. Zo had je een Duitse groep die zich socialistisch noemde, maar dan op nationale leest geschoeid. Die groep geloofde ook in zuivere rassen en sociaal darwinisme, waarbij het vermoorden van mensen de natuurlijke evolutie een handje moest helpen. Want dat alles was dan "beter voor de soort".

marjen | 19-04-18 | 16:49

Je hebt er geen fluit verstand van. Apexpredatoren bepalen niet de stand van hun prooi. Eerder andersom. Schop een roedel wolven in dit gebied en bij een strenge winter gaan dan ook de wolven dood.

miko | 19-04-18 | 19:03
▼ 1 antwoord verborgen

Ook lekker wandelen daar met die zoete geur van de dood in je neusvleugels.

Yperiet | 19-04-18 | 15:28

Men zet dieren UIT in een omheinde omgeving om vervolgens als ze doodhongeren te roepen dat het natuur is.

botbot | 19-04-18 | 15:28 | 1

En wijze mannen zeggen dat deze dieren van niemand zijn.
Maar als je deze stakkers bijvoerd krijg je een prent.
Mag ik nu nog wel volgels bijvoeren in mijn tuin??????

nr123456789 | 19-04-18 | 20:14

Halal afgeslacht.

Ruimedenker | 19-04-18 | 15:27

Dit lijkt meer op een toendra, geen levende struik of boom te bekennen.

Reebensteeltje | 19-04-18 | 15:26 | 1

Ook fijn als het straks 30o is, hebben die stumperds niet eens een plek om in de schaduw te staan.

Lupuslupus | 19-04-18 | 15:31

Die deer, die!

Toontje50 | 19-04-18 | 15:25 | 1

deert niet.

echtpaul | 19-04-18 | 16:14

De golfbaan hier naast het dorp lijkt nog meer op “natuur” dan dit met karkassen omheinde grasveld in de polder.

B.Spiritus | 19-04-18 | 15:25 | 1

Oef, @mezelf: dit omheinde met karkassen bezaaide grasveld.

B.Spiritus | 19-04-18 | 15:27

Zoveel verspilde biefstukken. Ik moet daar wel een traantje bij wegpinken.

Irnerius | 19-04-18 | 15:25

Kan je voldend jaar weer bijvoeren, dan zijn er nog meer dieren die niks te vreten hebben. Natuurlijke selectie heet dit.

Trofl | 19-04-18 | 15:24

Ligt een paar meter verderop misschien een slee en een grijsaard in rode kleren?

Patje2011 | 19-04-18 | 15:24

Ze mogen al degenen die dit veroorzaakt hebben en nog steeds toestaan, aan de hoogste bomen opknopen. Een dierenconcentratiekamp, iets anders is het niet. Of pleur die lui in een cel op 1 bekertje water en 1 (kale) boterham per dag.

Lupuslupus | 19-04-18 | 15:22 | 3

En dan met 5 man in een cel waar er plaats is voor maar één!

eerstneukendanpraten | 19-04-18 | 15:23

Want dieren zijn precies als mensen
Met dezelfde mensen wensen
En dezelfde mensen streken
Dat komt allemaal in de krant van Fabeltjesland
Van Fabeltjesland van Fabeltjesland.

Zoiets | 19-04-18 | 15:28

Wat ben je toch een gevoelig lievertje. Wacht maar tot de islamitische hordes jou confronteren met een echt kamp.

Toontje50 | 19-04-18 | 15:30

Ik begrijp dit topic niet. Waarom zou ik een ik een dood dier willen wallpaperen?

Pedronegro | 19-04-18 | 15:22

Ik zou ook keihard sterven als ik in Almere moest wonen.

Bert Konterman | 19-04-18 | 15:21 | 1

Mosterd heeft zijn dag niet, denk ik.
Hoop ik maar.

nemoj me jebat | 19-04-18 | 15:28

Nu nog vale gieren uitzetten om de kadavers op te ruimen.

Johan_Voorhaar | 19-04-18 | 15:21

Snelweg van maken aub

Omebert | 19-04-18 | 15:20

Een kenner in een eerder artikel op GS, met een echt mooie draad, zei het al: Het was geen vrije natuur meer toen men grote grazers kunstmatig ging uitzetten in een gebied dat vanzelf natuur was beworden.
Vanaf toen werd het een boerderij waar men niets meer aan wilde doen. Met als resultaat de totale verloedering, de hongerdood door mensen willens en wetens aangestuurd, en het totale kaal vreten van het gebied.Waarna bacterien hun paradijs mochten vinden.
Ik moet denken aan het socialistisch experiment in Venezuela.
Ook daar de totale verloedering vanwege de diverse linkse waandenkbeelden.

marjen | 19-04-18 | 15:20 | 5

Maakt allemaal niet zoveel uit. Strenge winters zorgen in de vrije natuur ook voor een slachting.
uiteraard voeren we de mezen en de merels bij met pindas en vetbollen maar als we dat niet doen kun je na een flinke winter de vogel lijken ook oprapen.
De blauwe reiger is een mooi vorbeeld. Bij zachte winters mooi voorjaar vermeerderen ze zich als ratten. Een strenge winter en ze worden gehalveerd. Nooit iemand over gehoord.

miko | 19-04-18 | 16:08

Miko,
Dus u zegt dat dieren ook sterven in de natuur? Interessant gegeven.
Mag ik u zeggen dat genoemde vogels niet door mensen worden opgesloten? Want DAT is het grote verschil. Uw opgesloten kanarie bewust laten verhongeren, of de kanaries de vrije lucht gunnen met alle openstaande opties voor het zoeken naar voedsel. Dat u dat verschil niet ziet, dat verbaast mij.

marjen | 19-04-18 | 16:29

marjen | 19-04-18 | 16:29
Onze parken,kunstmatige sloten,ringgrachten etc. en de enorme hoeveeleid aan nestgelegenheid en ontbreken van vijanden zorgen soms voor explosieve reigerstanden. Die gaan er dan aan bij elke felle winter. Gebieden zijn altijd begrenst.
Als de Bevers in de Biesbosch als gekken tekeer gaan zwerven ze ook uit, worden ze doodgereden of komt er hongersnood.
Niks vreemds aan. Alleen omdat het met hertjes en paardjes gaat ligt iedereen te janken. stelletje hippies.

miko | 19-04-18 | 19:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Pure discriminatie. Duidelijk niet halal gestorven.

Antigoog | 19-04-18 | 15:18

Afgesloten kampementen vol met doodgehongerde lijken die geen kant op konden .
Nederland heeft geen natuur zeggen ze dan !

Castor12 | 19-04-18 | 15:18

Zou eigenlijk wel zo'n schedel aan de muur willen hangen.
Kan dat ergens gekocht worden of mag dat óók al niet in dit land?

Shezmu | 19-04-18 | 15:18 | 1

Kan gewoon, voor zover ik weet. Zoek eens op marktplaats anders

robotpie | 19-04-18 | 15:38

Kanaleneiland en Overvecht te Utrecht zien er ook zo uit. Vooral onder bepaalde flats en bij de Cruyff courts.

Deflatiemonster | 19-04-18 | 15:18

Zocht net nog een leuk achtergrondje, bedankt!

Vout | 19-04-18 | 15:17

Ha, @nademaaltijd!!! Doe eens iets met duiding, of zit de *plop al in je bloed*... Extra dubbel veel gratis plempen, zonder iets toe te voegen, doen al meer dan genoeg verwarde geesten.

hetgingperongeluk | 19-04-18 | 15:17

Ies natoer.

Stijlicoon | 19-04-18 | 15:16 | 1

Iek gooi die blikje in duh water

E-Burke | 19-04-18 | 15:29

We slachten er een miljoen per dag in Nederland. Paar dooie herten kunnen daar prima bij

Rest In Privacy | 19-04-18 | 15:15

Boehoe dooie beestjes, moet dit eventueel als schokkend worden ervaren?

TyrionLannister | 19-04-18 | 15:15 | 2

Pcies, al dat linkse gedweep over zielige beestjes bijvoeren terwijl er miljoenen stuks vee voor consumptie over de kling gejaagd worden en anders fikt er wel ergens weer een of andere boeren schuur af met kippen, varkens of ander lekkers voor op de BBQ.

Plorkface | 19-04-18 | 15:27

Opzich ben ik ook niet zo van de dieren, maar als je dieren neemt moet je er wel voor zorgen (overheid)..

mr.money | 19-04-18 | 15:40

Had het een paar jaar terug al op de TV gezien. Beesten die niet meer op hun benen konden staan en verzopen in een poeltje van 15 cm diepte. En dit noemen de ecologen "natuur", de randmongolen. Ze moesten zelf eens in een omheinde omgeving worden gezet en dan 14 dagen niets te eten. Echt knettergek dat dit zolang is gedoogd. Als een boer een stuk grasland van 1 hectare van metershoog gaas voorziet en daar 10 koeien op laat lopen en er niet meer naar omkijkt wordt aan de hoogste boom gehangen door de inspecteurs van Landbouw.

eerstneukendanpraten | 19-04-18 | 15:14 | 2

Schoolvoorbeeld niks van begrepen : gefelicitaart je wint de Blaat bokaal voor beste niet onderbouwde reactie.

Ramses Sappie | 19-04-18 | 20:59

@ Ramses Sappie

Ik heb het in ieder geval beter begrepen dan jij. En doe de groeten aan DrumPiet, Dotan!

eerstneukendanpraten | 19-04-18 | 21:25

Dit kan niet op de Oostvaardersplassen zijn. Daar is het gras namelijk niet zo groen en er is geen levende boom meer te vinden. Het is een grote dorre vlakte, vol met Flevolandse dierenmishandeling.

Thierry-Rosette | 19-04-18 | 15:14

Ohw is het daarom dat wij het volste recht hebben om om dieren te laten creperen.

botbot | 19-04-18 | 15:22

Nee protesteren is begrijpelijk maar niet met al die hysterie er om heen.

lingo star | 19-04-18 | 15:57

Mooie foto's.

Pje911 | 19-04-18 | 15:12

Ongetwijfeld gaan reaguurders hier weer van alles uit hun onderbuik persen over GroenLinks, maar die partij was tegen bijvoeren en janken want zo is de natuur. Overigens zorgde het bijvoeren zowel voor spijsverteringsproblemen van wild en nog meer hongerige beesten volgende winter.

Diotima | 19-04-18 | 15:11 | 2

Precies wat u zegt: GroenLinks was tegen bijvoeren. Een gedeelte van hun achterban heeft Pol Pot nogal hoog zitten en die verhongerde zijn volk ook uit dus ik snap dat wel!

eerstneukendanpraten | 19-04-18 | 15:16

Groen Links is alleen maar voor de natuur zolang het geen dobberneg0rs betreft.

PresidenteDeConjovia | 19-04-18 | 15:41

Ja, prima verhaal! Dooie dieren, daar vreten de torretjes van, daar leeft de natuur van op! Als de kringloop anders geregeld moet worden, dan moeten er 2 keer zoveel dieren afgeschoten worden als er nu verhongeren. Dat ziet er misschien leuker uit, vooral voor jagers, maar het komt op hetzelfde neer.

wardtmar | 19-04-18 | 15:11 | 1

Binnenkort wordt de kringloop sowieso volledig anders, wanneer onze grazige weiden massaal worden bedekt met zonnepanelen. Geen licht meer op de bodem, groen en bodemleven sterven uit, grazers kunnen niet meer grazen. Windmolens zorgen dan nog voor massale vogelsterfte en klaar is het met de natuur in NL. Valt er ook niets meer te protesteren, tegen dieren- en plantenleed tenminste.

jacobh-59 | 19-04-18 | 16:28

Ze hebben het wel de hele tijd over die grote grazers, maar ik ben er toch vrij zeker van dat deze niet meer graast.

TheEgg | 19-04-18 | 15:11

En de reden van deze foto's is?

schijtzat | 19-04-18 | 15:10 | 1

Moeilijk hè !

Wekkertje | 19-04-18 | 19:12

Waarom eten we die beesten niet op voor ze van ellende dood gaan. Daas toch veel leuker?

Hadena | 19-04-18 | 15:10 | 2

Dit is echt zonde van mijn hamburger.

piet selderie1116675 | 19-04-18 | 16:39

Ik ben gek op mals vlees maar dit is niet mals, dit is kurkdroog en niet te hachelen.

loze stijl | 19-04-18 | 18:05

Mooi gebied voor een projectontwikkelaar. Skeletbouw is toegestaan zie ik.

Premier Trutte | 19-04-18 | 15:09 | 2

Voor de rest wil je er niet dood gevonden worden natuur lijk.

Premier Trutte | 19-04-18 | 15:11

Het is dat het niet meer kan, maar anders een dik plusje gegeven!

Zueco | 19-04-18 | 15:36

Kennelijk heeft Mosterd wel wat foto's gevonden, maar was het zonnetje te lekker om ook een artikeltje te tikken... Goed gewerkt, pik.

Dr_Prepper | 19-04-18 | 15:09 | 3

Moet hier nog een artikel bij dan? De gruwelijke beelden spreken voor zich.

Lupuslupus | 19-04-18 | 15:19

@Lupuslupus
Ik zie een aantal gestorven dieren. Een ritje over de A2 en ik zie er flink wat meer die zijn doodgereden.

Dr_Prepper | 19-04-18 | 15:53

Mensen denken bij puur natuur altijd aan lieve lammetjes die door de wei dartelen terwijl een struise boerin met rode appelwangetjes lachend toekijkt. Puur natuur is groen, fris, leven!
In het echt hoort de dood minstens zoveel bij de natuur, maar breng dat niet in beeld, want zielig.

piet selderie1116675 | 19-04-18 | 16:38

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken