Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nederlanders: 'Vluchtelingen die door oorlog of vervolging hun land zijn ontvlucht zijn welkom'

Nou wat een nieuws hebt u het al gehoord?

Het blijkt dus dat de meeste mensen het prima vinden als Nederland mensen opvangt die vluchten voor oorlog of vervolging in hun eigen land. Wie had dat nou gedacht ten midden van al dat oprukkende fascisme (3 zetels voor FvD in 020, dan kun je de sleutels van de stad eigenlijk net zo goed aan Seyss-Inquart geven). Cijfers die totaal niets nieuws zeggen worden vandaag als nieuws gepresenteerd want als we iets graag horen is het dat Nederland vol zit met welkom-in-mijn-land-zingers. Wie even wat verder in de cijfers duikt ziet dat economische vluchtelingen van buiten de EU een stuk minder welkom zijn. Ook vallen de antwoorden op de vraag 'hebt u bezwaar tegen een azc bij u in de buurt?' aanmerkelijk negatiever uit. Echte vluchtelingen zijn dus welkom, neppe vluchtelingen niet en die echte liever ook niet om de hoek alstublieft dankuwel. Driewerf goh.

Reaguursels

Inloggen

Vluchtelingen opvangen? Natuurlijk, maar wel in de regio. Als ze hier worden opgenomen gaan ze nooit meer terug. Verrijking? Ze kosten de gemeenschap zo'n 6 á 7 miljard euro per jaar. Blijkbaar is ons onderwijs toch niet zo goed als wel eens wordt gesuggereerd

bruin1 | 27-03-18 | 23:27 | 1

TV spotje van de Volkskrant ook gezien?
Cigdem Yuksel fotograaf bij de volkskrant maakte een fotoreportage over Syrische kinderen in Turkse fabrieken en sweatshops,, en dan zegt ze zoiets als:
"Nederland kiest voor opvang in de regio, en dit is daarvan het gevolg"

Laat het volgende vooral even duidelijk zijn:
Het ligt NIET aan de Islam=vrede Syrische moslim bevolking die elkaar en hun moeder de hersenen inslaan
Het ligt niet aan de Allah is barmhartig Turkse moslims die deze vluchtelingen tot kindslaaf maakt (betaald door de EU)
Het ligt uiteraard aan Nederland..

Joost2B | 28-03-18 | 03:44

Het grote probleem van Nederland is gewoon een gebrek aan ruimte. We zijn al met veel teveel inwoners en tel daar ook nog eens de meest intensieve landbouw daar bij op. Gevolg een onleefbaar land!!!

loekiekoch | 27-03-18 | 17:46

Denk toch eens na. CBS = overheid = gestuurd door politici. Pas geleden nog bekend geworden.

Patatter | 27-03-18 | 17:28 | 1

Misschien is dit onderzoek ook niveau: (WODC)?

Ella | 27-03-18 | 20:15

Het is bewezen dat als vluchtelingen worden opgevangen in de eigen regio, de kans op terugkeer na oorlog vele malen groter is dan wanneer ze 10 landen verder trekken. Bovendien is het ook vele malen goedkoper, en beter voor iedereen. Zodra de vluchtelingen in West-Europa zijn, en hebben geproefd uit de snoep pot van het gratis geld en gratis voorzieningen, (van ons opgebracht belastinggeld) gaan ze nooit meer terug. Maar schijnbaar is er een of andere EU omvolkings richtlijn, die juist het tegenovergestelde beleid uitvoert, en royaal met paspoorten strooit zoals ze ook met belastinggeld omgaan. Dit beleid van massa-immigratie leidt onherroepelijk tot een catastrofe.

Batavi Magistralis | 27-03-18 | 16:25 | 1

Las recent dat van de ''vluchtelingen'' die in de regio zijn opgevangen er 80% weer naar hun huis terug gaan.
Van de ''vluchtelingen'' die naar het Westen zijn gegaan gaat maar 20% weer naar hun huis terug.

Ella | 27-03-18 | 20:21

Zelfs aardig wat reaguurders op de joop komen voor ons - 'klein groepje boze, blanke, laagopgeleide mannen '- op.
En Hansworst wordt netjes afgeserveerd met zijn terughalen van Syriëgangers en hun kinderen.

gestoptmetroken | 27-03-18 | 15:23 | 3

Het valt mij op dat ze in het algemeen meer op Dumpert zitten.

letters_of_cijfers | 27-03-18 | 16:09

Heel langzaam komen ook deze "Wij zijn toch zoveel intelligenter dan de rest" elite (zelfbenoemd) er achter wat voor onzin ze al die jaren verkocht hebben. Opvallend hoe lang het moet duren eer je de dagelijkse realiteit begrijpt als je toch zo weldenkend bent.

moitambien | 27-03-18 | 16:25

moitambien | 27-03-18 | 16:25
Meelopen zonder te denken heeft inderdaad niets met intelligentie te maken, het is intellectuele luiheid. Niet dat mensen dat niet mogen, maar het is wel laf en lui. Het is, dat moet gezegd, een van de dingen waar wij als mensen zeer goed in zijn, het zit als het ware in onze natuur om hetzelfde te willen als de grootste groep, daarom moet het CBS alleen correcte onderzoeken publiceren en niet zo lopen te pluizen op uitkomsten, onderzoek het dan gewoon niet.

O2Neutraal | 27-03-18 | 19:01

Dus ook akkoord met de aanstaande godsdienst oorlog. Exodus 3.

Dagdief | 27-03-18 | 15:11

Deze vraagstelling is natuurlijk schandalig misleidend, het "opvangen" is namelijk PERMANENTE migratie.

De volgende vraag is bijvoorbeeld interessanter:
"Ben U van mening dat, zodra --binnen een redelijke termijn-- de situatie in het herkomstland weer veilig is, de asielzoeker desnoods gedwongen weer naar het herkomstland moet weerkeren?"

EnNouJijWeer | 27-03-18 | 15:00

Zo. Straatje officieel schoongeveegd.
We staan weer goed op het plaatje voor de Stasi Maus en de EU-Junkers.
En straks de volgende lading welkomstelingen en voor de bevolking verplichte smileyfaces. Lekker hoor. Joepiesauce erbij?

MistaRazista | 27-03-18 | 14:58

Vraagstelling waarschijnlijk onvoldoende specifiek, Wat mij betreft:
1. vluchtelingen welkom op uitnodiging (criteria)
2. vluchtelingen niet welkom als ze de grens over komen wandelen
3. immigranten welkom op uitnodiging (criteria)
4. immigranten niet welkom als ze de grens over komen wandelen

jan99 | 27-03-18 | 14:36

In Zuid-Afrika wordt gemiddeld één maal per dag een blanke boerderij uitgemoord. Raad eens hoeveel blanke vluchtelingen de EU opneemt? Ik heb me laten vertellen dat het er welgeteld nul (0!) zijn. Terwijl mensen uit veilige landen de EU met miljoenen tegelijk binnenstromen. Maar die mensen hebben dan ook niet zo'n verderfelijke blanke huidskleur...

Angel_eyes | 27-03-18 | 14:31

3319 respondenten gebruikt voor dit onderzoekje. Derhalve kwalificeer ik het dus als onbetrouwbaar.

FirmaLenB | 27-03-18 | 14:16

Geloof geen reet van dat onderzoek. Mij is iig niks gevraagd.

Roldrop070 | 27-03-18 | 13:31

Zijn blank, dus geen zieltjes te winnen.

StarFox | 27-03-18 | 14:34

Blanke boeren zijn zelfstandig waardoor de kans klein is dat ze afhankelijk (en dus links-stemmend) kunnen worden gemaakt van de socialistische geld-herverdelingsmachine van ons overheid. Dus niet interessant voor de linkse-kerk.

letters_of_cijfers | 27-03-18 | 16:07

Toen 2 jaar geleden 1 mljn vluchtelingen in Dlnd kwamen, stelden enkelen zich garant. Onlangs viel daar een rekening op de deurmat. Oeps, dat was niet de bedoeling. Sociaal in woord, maar een ander moet betalen.

A.Men | 27-03-18 | 13:12 | 1

Link? Da's lachen! Bwahahaha! Zou leuk zijn als ze met naam en toenaam in het artikel stonden...

EnNouJijWeer | 27-03-18 | 15:08

Als de CBS mensen anoniem laat antwoorden, dan krijg je minder politiek correcte uitslagen op deze poll.
Zodra je naam bekend is word je voorzichtiger met je antwoorden en uitspraken.
Het zgn PVV of FvD effect

Olleke | 27-03-18 | 13:11 | 1

‘ Zodra je naam bekend is, wordt je voorzichtiger’ .
-
Is dat niet eerder het penthouse effect?

bisbisbis | 27-03-18 | 14:53

De tegenstrijdigheid van (Groen)links: maximale import (met bijbehorende CO2-footprint) en gelijktijdig strijden voor het verlagen van diezelfde C)2-footprint.
Links en logica..........

Maytheforcebewithyou | 27-03-18 | 13:08 | 2

Alleen al het bijbouwen van de benodigde huizen is een enorme CO2-aanslag. Als ik mij goed herinner dan is beton een enorme CO2 aandrijver en dan laten we het transport en overige activiteiten in de ketten maar even voor het gemak weg. En dan ook maar zweigen over al de energie we daarna met zijn allen nog gaan verbruiken.

O2Neutraal | 27-03-18 | 13:30

... en reken maar dat het aller-, allereerste dat de pas gearriveerde verrijkingen naar huis willen appen een pica is van henzelf met een zojuist bij een louche taxiturk aangeschafte ouwe Mercedes diesel....

bisbisbis | 27-03-18 | 14:56

Worden we door het CBR ook al belazerd

G KOLKS676469474546 | 27-03-18 | 12:46

Kijk even hoe goed het gaat in Duitsland - Denemarken en Zweden, dan zie je een ander beeld dan Links ons heel graag voorhoud.

FreeVogelaar | 27-03-18 | 12:33 | 2

Wat wordt hier weer gezeurd..... er is best wel veel leegstand, er is hier nooit crises, het verdiende geld gaat niet alleen maar naar boven, we mogen allemaal jong de vut,wao in en vroeg stoppen met werken en dan mensen weigeren die afkomen op onze soc voorzieningen en verder niets kunnen of willen bijdragen aan onze maatschappij? Hoop dat de EU deze haatzaaiende site snel wettelijk mag verbieden.

ger1306 | 27-03-18 | 12:48

@ger1306

We weten allang dat links alleen maar democratisch en voor de vrijheid van meningsuiting is zolang het in hun straatje past... niets nieuws onder de zon wat dat betreft.

Wolkbreuk | 27-03-18 | 12:55

Een "onderzoek" onder 3000 voornamelijk GroeneKhmer aanhangers in Amsterdam. Ja ,dan krijg je dit soort cijfers voorgeschoteld. Doe zo'n onderzoek in een wijk waar de kansenparels de dienst uit maken en je ziet een compleet ander beeld. En wat zijn 3000 wegkijkers terwijl er 17000 000+ mensen wonen in Nederland?

Broekpaling_bezitter | 27-03-18 | 12:31

De vraag of we iedereen een paspoort moeten geven zag ik niet.
De vraag of tijdelijke opvang beter is dan een paspoort geven zag ik niet.
De vraag of beter in de regio zou kunnen worden geholpen zag ik niet.
De vraag of een asielzoeker na het plegen van een crimineel feit dient te worden verwijderd zag ik niet.
Ik heb geen klomp anders was die wel naar het CBS gesmeten.

pejoar | 27-03-18 | 12:29 | 2

Er is voor deze uitkomst gestuurd, En dan het maar vreemd vinden dat men de regering en de media niet serieus neemt.

O2Neutraal | 27-03-18 | 13:33

De vraag of dit alles in ONS belang is zag ik ook niet. Het antwoord is nee.

Permakwets | 27-03-18 | 14:18

de meeste zijn echter deserteur, opstandeling of rebel.

ogeon | 27-03-18 | 12:11 | 1

Of zelf een terrorist - oorlogsmisdadiger die op de vlucht is.

FreeVogelaar | 27-03-18 | 12:35

Ik heb niet in de cijfertjes gedoken, maar ik neem aan dat ook de vraag is gesteld of mensen verwachten dat die kluchtelingen ook weer terug naar hun eigen land gaan zodra de oorlog voorbij is?

Ook wel typisch, het CBS stalkt mij al jaren met hun nutteloze onderzoeken waar ik weiger aan mee te doen, maar met dit onderzoek over hoe mensen denken over gelukszoekers en kluchtelingen slaan ze me dan wel weer over.... alsof ze al op voorhand weten dat ik niet gewenste antwoorden zal geven.

XaleX_2 | 27-03-18 | 12:10

De zogenaamde èchte vluchteling overtreedt de wet door zonder toestemming illegaal de oversteek te maken. Die vinden we dus blijkbaar zieliger dan degenen die nog steeds daar zijn. Sterker nog, niemand maakt zich druk om de achterblijvers.

JackStick | 27-03-18 | 12:06

De Nederlandse overheid heeft een dubbele agenda. Hoe moeilijk is het nou om geldzoekers niet op te nemen in een asielprocedure door gewoon nee te zeggen en ze naar een hotel te verwijzen? In plaats daarvan wordt de bevolking genegeerd en geschoffeerd. Gaat nog eens een journalist daar bij onze nr. 1 leugenaar een reden voor vragen?

eastender | 27-03-18 | 12:02

We weten dat de kartelpartijen zo corrupt zijn dat ze onderzoeksopdrachten aan het WODC verstrekken inclusief de uitkomst die uit het onderzoek moet komen.
Juncker/Timmerfrans stellen hoeveel gelukszoekers wij moeten opnemen en Rutte bestelt de bijbehorende uitslag bij het CBS.
Misschien is dit flauwekul, maar we weten dat de regering geen middel schuwt om aan de wensen van de EU dictatuur te voldoen.

arbeid_loutert | 27-03-18 | 12:00

www.cbs.nl/nl-nl/achtergrond/2018/13/...
..... bladiebla.."de volwassen bevolking vindt 77 procent dat Nederland vluchtelingen" ... bla bla gaap
En dan komt het:
"Minder draagvlak is er voor economische migranten,"
Nou eh.. CBS?
Hoeveel procent dan? 99 % ? Gloeiende gloeiende! Waarom dat niet vermelden?

Verder is dit echt het mooiste stukje uit die .pdf :
"Niet alleen persoonskenmerken, maar ook of mensen contact hebben (gehad) met (voormalige) vluchtelingen, speelt een rol. In lijn met eerder onderzoek blijkt dat contact met vluchtelingen doorgaans samengaat met een open, tolerante houding ten aanzien van deze groep, vooral als het positef contact betref. Mensen die minder goede ervaringen hebben met vluchtelingen staan juist wat negatever tegenover vluchtelingen"

Goh.

Is dit nog nieuws? | 27-03-18 | 11:53 | 1

Je verwacht het niet he.

De Briemusketier | 27-03-18 | 12:13

ik dacht dat anno 2018 en begin 21e eeuw een beetje Nederlander onderhand wel weet dat de halve wereld in oorlog verkeert en van al die plaatsen waar men oorlog tegen elkaar voert, zowel de agressor als de andere agressor zich een oorlogsslachtoffer voelt. En de ellende stopt niet als men hier eenmaal een veilige huis, miele, uitkering en kinderbijslag met gezinshereniging RECHTmatig heeft verkregen.. ze nemen de oorlog mee dit land in zodat niemand meer veilig zich waant.

Nepnieuws dus.

het zou een fijn idee zijn als er een onafhankelijk buro dit soort metingen en meningen eens dunnetjes overdeed. Komt er geheid een hele andere uitslag uit.

fikkieblijf! | 27-03-18 | 11:52

Een direct gevolg van "echte vluchtelingen zijn welkom" stelling is dat er in NL teveel asociale hufters zijn die direct allerlei "vluchtelingenhulp" organisaties oprichten om daarmee de miljoenen aan subsidiegeld binnen te harken. Die kijken absoluut niet of iemand überhaupt vluchteling is. Aan iedere poppetje verdienen ze geld dus ieder poppetje is "vluchteling". De schade aan NL interesseert deze hufters totaal niet, als zij er maar goed aan verdienen.

moitambien | 27-03-18 | 11:48

Echte vluchtelingen zijn het probleem ook niet, het probleem is dat men allerlei groepen asielzoekers op een hoop gooit en dat als je problemen hebt met Marokkaanse asielzoekers je opeens een harteloze schurk bent die Syrische kindertjes op een strand wil zien verdrinken.

GroetenVanUrk | 27-03-18 | 11:35

Als je respondenten de keuze geeft: hier opvangen of opvang in de regio, kiezen ze voor de regio. En of ze hier welkom zijn of niet, is so wie so nog weer iets anders dan ze met voorrang een sociale huurwoning geven.

Gewinflipt | 27-03-18 | 11:18

Is het dobberseizoen al gestart?

doskabouter | 27-03-18 | 11:17 | 1

Dit bericht is alvast om ons op te warmen daarvoor.

Verbandmeester | 27-03-18 | 11:28

Het grote probleem in Nederland is dat veel media, m.n. het invloedrijke NOS-journaal, de termen 'vluchteling' en 'migrant' lukraak door elkaar gebruiken, van enige zorgvuldige woordkeuze is geen sprake (wat je dus wel zou mogen verwachten van door de staat, ons dus, gefinancierd nieuws). Bij de NOS deinst men er zelfs niet voor terug de illegale immigranten in het illegale kamp in Calais die met geweld een doortocht naar het VK proberen af te dwingen, de status van 'vluchteling' te geven, en het kamp die van 'vluchtelingenkamp'.

Zenzeo | 27-03-18 | 11:13 | 1

Ja, precies. Zoiets wordt ook gedaan bij enquêtes over hoe gelukkig mensen zijn. De vragen gaan over tevredenheid en helemaal niet over geluk. Maar hee, verrassing, ineens hebben we dan een heel gelukkige bevolking.

Poesmobiel | 27-03-18 | 11:50

"Minderjähriger Flüchtling sticht auf junge Frau ein – Lebensgefahr
Im niedersächsischen Burgwedel kommt es zwischen syrischen Flüchtlingen und einer Frau zum Streit. Einer der Jugendlichen verletzt die Frau mit einem Messer schwer."
www.tagesspiegel.de/weltspiegel/burgw...

Boer Kini | 27-03-18 | 11:10 | 1

Eén van de vele zaken die zich dagelijks afspelen en voortkomen uit de 'verrijking' van onze samenleving. Echter vele van deze berichten halen het Achtuurjournaal niet.

fjordman | 27-03-18 | 11:24

Het is triestig als de meerderheid het niet ziet. Veelal islamitische mensen binnenlaten betekent dat uiteindelijk de democratische staatsvorm het niet gaat redden. Nu zie je al politieke islam vaste voet onder de grond krijgen. Ook Nederland schaft zich af. Wie kan beschaaft dit tij nog keren

Peniskokertje | 27-03-18 | 11:08

Wat ik zo storend vind aan de berichtgeving over dit onderwerp is de sturing en beeldvorming van sommige media. Het artikel in Trouw is bijvoorbeeld wel helder over de weerstand tegen economische en niet-westerse migranten. De koppen van NU en NOS zorgen er ook voor dat je in de veronderstelling bent dat alle migranten welkom zijn. Helaas horen of lezen heel veel mensen alleen die eerste ene regel en zoeken ze niet verder naar verdieping van het verhaal.
Ik ben ook een beetje bang dat dit nieuwsbericht nu gebracht wordt om ons vast voor te bereiden voor de volgende anderhalf miljoen inwandelaars.
Wat ik zo storend vind aan de berichtgeving over dit onderwerp is de sturing en beeldvorming van sommige media. Het artikel in Trouw is bijvoorbeeld wel helder over de weerstand tegen economische en niet-westerse migranten. De koppen van NU en NOS zorgen er ook voor dat je in de veronderstelling bent dat alle migranten welkom zijn. Helaas horen of lezen heel veel mensen alleen die eerste ene regel en zoeken ze niet verder naar verdieping van het verhaal.
Ik ben ook een beetje bang dat dit nieuwsbericht nu gebracht wordt om ons vast voor te bereiden voor de volgende anderhalf miljoen inwandelaars.

Verbandmeester | 27-03-18 | 11:07 | 1

"Het blijkt dus dat de meeste mensen het prima vinden als Nederland mensen opvangt die vluchten voor oorlog of vervolging in hun eigen land."

Ja, de meeste mensen hebben het graag prettig in hun hoofd en daarom houden ze er van die prachtige policor meningen op na. Nou, ik vind dat de grenzen hermetisch dichtgetimmerd moeten worden. Opvangen doe je maar in de regio. Nederland = Vol. Nederland was 30 jaar geleden al vol. Je kunt niet tot in het oneindige doorgaan met jaar na jaar na jaar vele duizenden armoezaaiers uit de derde wereld zich hier laten vestigen, want ook die "echte" vluchtelingen gaan nooit meer terug, ook niet als de oorlog in hun land allang voorbij is.

Dr_Johnson | 27-03-18 | 11:05 | 3

Ze moeten jou MP maken iov glijmiddel Rutte.

kempenaer | 27-03-18 | 11:09

@erbandmeester | 27-03-18 | 11:08

Ja, ik behoor tot die 8%. So?

Dr_Johnson | 27-03-18 | 11:28

Voorstanders ; allemaal verplichten een paar in huis te nemen.

Rang | 27-03-18 | 11:01

Indien de Nederlander niet gaat nadenken en in opstand komt... Dan worden ze de komende jaren overspoeld met gelukzoekers. En dat maakt de kwaliteit van leven voor velen niet beter...

Mark_D_NL | 27-03-18 | 10:55

De enige goede vraag in de enquete zou zijn geweest ''Wilt U 5% netto van Uw salaris inleveren voor de opvang van vluchtelingen?'' Geen bedragen maar % voor een eerlijke verdeling dus. Daaruit zou dan blijken dat het nogal meevalt met de bereidheid voor instroom.

wakker worden | 27-03-18 | 10:55

Laatst ook een malle professor aan de MIT gehoord. Heeft het over ons koloniaal verleden en dat we nog wat goed te maken hebben in dat opzicht. Dus alle grenzen open. Oh ja, en alle studies worden gratis op internet gezet, want dan zijn er gelijke kansen. Allemaal leuk en aardig. Iedereen is voor mij welkom, echter naïef om te denken dat dat allemaal past in onze verzorgingsstaat. Dat staat integratie in de weg. Er is geen incentive voor mensen die uit de klei komen en in een degelijke woning worden gestopt met gratis geld om te gaan leren. Kappen met die uitkeringen en andere subsidies. En dan mogen van mij die grenzen open.

Libertarianism | 27-03-18 | 10:55 | 1

We hebben inderdaad wat goed te maken. Alle Westerse Verworvenheden weghalen, gratis peniskokers uitdelen en wegwezen daar. En een cordon sanitaire: nobody in, nobody out. Zoek maar eens op "uncontacted tribes amazon" -- kunnen ze daar naar terug.

EnNouJijWeer | 27-03-18 | 15:10

Maar ik heb het opgegeven na de Gemeenteraadsverkiezingen van 2018. En nu ik dit weer lees al helemaal. Het grootste deel van de NL'se bevolking wil Nederland kennelijk afschaffen. Ik ben serieus blij dat ik er over 30 jaar waarschijnlijk niet meer ben en wens al die GroenLinkse hoogopgeleide millenium snowflakes een prachtige toekomst toe in hun GL/Denk multiculturele LGHTBTKLMNAPNAWANWB regenboog paradijs. Het wordt vast erg mooi. Maar ik wil dood.

Bigi Bana Boy | 27-03-18 | 10:53 | 4

Lupuslupus | 27-03-18 | 11:04
Het hele probleem is dat de veroorzakers vrijwel nooit de rekening gepresenteerd krijgen. Hoogopgeleid links Nederland woont niet in de buurten waar al die succesnummers uit de 3e wereld naar toe komen, zijn niet afhankelijk van kudtbaantjes, zien hun fakebaan niet naar India verdwijnen of door goedkope Polen overgenomen worden, zien hun buurt niet verpauperen, hoeven hun kinderen niet aan die oh zo leuke multiculti-scholen te sturen, hoeven niet naar de voedselbank en ga zomaar door. Nee, dat is het exclusieve domein van de voormalige Jan-met-de-pet. De gewone werkende lul de behanger. Die mag de gevolgen van hun gutmensch zijn dragen.

Bigi Bana Boy | 27-03-18 | 11:11

“Hoogopgeleid”, ook al zo’n farce. De meeste figuren die in NL in die groep worden meegenomen hebben poep in hun schedel zitten. Hoogopgeleid, hahaha! Een goeie hoor! “Hoogopgeleid” en oliedom.

kempenaer | 27-03-18 | 11:12

'hoogopgeleid': sociologie, sociale psychologie, vrouwenstudies, politocologie, enz. Studies voor economisch nuttelozen.

Boer Kini | 27-03-18 | 11:15
▼ 1 antwoord verborgen

Geen verdere islam. Wél beschaafde vluchtelingen.

wieowie123 | 27-03-18 | 10:50

Hoogopgeleiden beslissen graag over zaken waar laagopgeleiden mee opgezadeld worden.

Bigi Bana Boy | 27-03-18 | 10:49 | 1

Dat hoogopgeleid is enorm misleidend. Dat klinkt alsof we het over intelligente mensen hebben met enige inhoud in de bovenkamer, maar dat is een illusie, het zijn vooral havisten en pretpakket vwo’ers met een gammastudietje, eigenlijk meer een cursus. Dat zijn de hoogopgeleiden waar het cbs het over heeft, een sleche grap is het.

kempenaer | 27-03-18 | 11:15

Die 'echte' vluchtelingen blijken vrijwel uitsluitend mannen. Als het werkelijk levensgevaarlijk was in het thuisland zouden ze eerst de vrouwen sturen. De mannen zijn kwartiermakers die eerst een huis en uitkering regelen, waarna men rustig de rest van de stam laat overvliegen. Als alles in kannen en kruiken is gaat men op vakantie naar het 'oorlogsgebied'. De autochtone bevolking die het omvolkingsavontuur moet betalen, staat achteraan bij de aanvraag van een huurwoning.

Boer Kini | 27-03-18 | 10:44 | 2

Waarom groeit het FvD als kool?

Boer Kini | 27-03-18 | 10:46

Zo voelt het inderdaad wel een beetje, met wat beperkingen hier en daar. Ding is, dat Syrische mensen, die in Amsterdam-C een leuk woninkje gratis hebben toebedeeld gekregen, plus een fijne uitkering allen Toppie!! roepen. Oonertussen kunnen syrische kindertjes in libanon niet naar school omdat er geen geld is. 1 syrische/amsterdasmse opvreter staat gelijk aan 100 syrische kindertjes die voor een toekomst vechten, qua geld.
Ik zeg dus: Homo's, Christenen, die vervolgd worden door de islam: welkom. Chileense intellectuelen : welkom.
Islamieten, etitreers, somaliers: lekker in de regio, veel beter voor jou en voor mij.

BenPakdee | 27-03-18 | 11:12

Laat ze dan eens een eerlijke vraag stellen; Vindt u het een goed idee dat het Nederlandse sociale vangnet zal bezwijken door de komst van vluchtelingen die ófwel gewoon gelukzoeker zijn ófwel goedkoper zouden kunnen worden opgevangen in de regio. (Bijkomend neemt het gros van hen wél een radicale geloofsovertuiging mee, maar weinig tot geen scholing en vermogen.) Graag even een poll maken @redactie
www.ad.nl/binnenland/stop-massa-immig...

benjeallanggek | 27-03-18 | 10:44 | 1

Volkomen eens, zie mijn opmerking hierboven. Kijk ook even naar de PVdA in Denemarken, die nu de ogen zijn geopend!

BenPakdee | 27-03-18 | 11:14

Ik merk steeds meer gelatenheid door dit soort berichten. Ook het feit dat GL de grootste in de grote steden is. Het volk wil het zo, het volk kan het krijgen. Een blind paard ziet dat dit nog goed gaat; trek de veranderingen van de afgelopen 40 jaar door naar nog eens 40 jaar en zie wat er van NL en Europa geworden is. Maar nogmaals, gezien het stemgedrag en enquetes wil het volk dit, dan moet ik me er maar bij neerleggen. Hoop alleen dat mijn kleinkinderen het me vergeven.

BraboManneke | 27-03-18 | 10:43 | 3

nog goed gaat = niet goed gaat

BraboManneke | 27-03-18 | 10:43

U moet blijven vechten voor uzelf EN voor uw kleinkinderen. De grote steden zijn géén meetlat voor de rest van Nederland. En de enquetes zijn gemanipuleerde leugens. Wakker worden a.u.b.

Lupuslupus | 27-03-18 | 11:06

Ik heb de moed ook opgegeven. Hoogopgeleid links Nederland wil ons afschaffen.

Bigi Bana Boy | 27-03-18 | 11:12

Nederlanders zijn hopeloos naïef en zwaar gehersenspoeld door de linkse maffia die financieel wint bij veel immigratie van kanslozen.
Wat zijn eigenlijk “echte vluchtelingen”? De “echte vluchtelingen”, zoals de door moslims verkrachte, mishandelde, ontvoerde en tot seksslavin gemaakte yezidi meisjes halen Nederland helemaal niet. Sterker nog, die heeft het Westen laten verrekken.
Vluchtelingen moet je opvangen in de eigen regio en daar laten en absoluut niet laten immigreren. Verder moet het beleid er op gericht zijn om de huidige immigranten groep zoveel mogelijk te laten repatriëren om te beginnen met de moslims, want die vormen door hun veroveringsdoctrine een gevaar voor ons land en onze beschaving.

kempenaer | 27-03-18 | 10:39

Zeker EEN MILJARD mensen kunnen nu hier naar toe komen vanwege:
sekse discriminatie
politieke discriminatie en vervolging
religie-vervolging...
Dat zijn allemaal legitieme aanvragen waarop je hier een huis en uitkering kan krijgen.
En met die miljard ben ik nog aan de lage kant.

meneer Q | 27-03-18 | 10:35 | 1

Precies, alles wat niet uit het superieure Westen komt hoeft enkel te zeggen "I'm gay" en krijgt status 'echte vluchteling'.

Luivend | 27-03-18 | 10:39

We krijgen een brain wash met leugens voor een nieuwe invasie. Let maar op.

bigstone | 27-03-18 | 10:35

Snap het allemaal wel.Zomertijd is ingegaan.Vogeltjes beginnen weer te fluiten.Terrasjes gaan weer open,dus is het weer tijd voor een nieuwe armada aan dobbernegers om de provincies van het reich te brussel te verzieken met hun aanwezigheid.

komtdatschot | 27-03-18 | 10:32

Zolang wij niet in staat zijn om zelfs illegalen het land uit te krijgen komt er, wat mij betreft, niemand meer in.
Begin eerst maar eens met de basis goed te regelen.

Petrus Poortwachter | 27-03-18 | 10:28 | 1

Juist!

A.Men | 27-03-18 | 10:31

Iedere "weldenkende" kan zo'n grafiek produceren; zegt niets over het waarheidsgehalte.

meneer Q | 27-03-18 | 10:28

Wat bedoeld men met opvangen? Tijdelijk tot de situatie weer veilig is? Of maar gelijk een Nederlands paspoort erbij?

Dutch_Holland | 27-03-18 | 10:25 | 1

Ja, en wanneer er 2 miljoen echte vluchtelingen naar NL willen komen, is het dan ook nog steeds goed?

kortebroek | 27-03-18 | 10:40

Oók volgens de CBS-leugenaars wonen er 1 miljoen moslims in Nederland. Dat was in 1998 maar het jaartal vergeten ze erbij te vermelden. Lieve mensen, geloof toch nooit wat de overheid u vertelt. Zéker niet wanneer het een 'positief' bericht is want ze liegen dat ze barsten. Dat blijkt toch keer op keer, nu ook weer. NIEMAND die ik ken wil er nog 1 buitenlander bij, zogenaamd vluchteling of niet. Gewoon niemand er meer bij èn alle salafisten het land uit.

Lupuslupus | 27-03-18 | 10:24 | 1

Het CBS duwt net zoals het CPB linkse agitprop door de strotjes van gehersenspoelde naïeve idioten. En dat zijn er nogal wat in NL.

kempenaer | 27-03-18 | 10:42

Wat zijn 'echte vluchtelingen' dan precies en hoe controleren we of ze dat zijn? En ik mis ook hier weer de vraag of deze 'echte vluchtelingen' terug moeten naar hun land als de oorlog daar voorbij is, of dat we ze allemaal hier houden als een verkapte vorm van massa-immigratie. Vragen, vragen, vragen.

KlunsJohannus | 27-03-18 | 10:21 | 2

KlunsJohannes. Echte vluchtelingen halen het niet eens tot Nederland. Die gasten met hun leren jackies en hun dure telefoontjes zijn geen echte vluchtelingen, maat voortvluchtige criminelen. Veelal moslims.

beau van rtl | 27-03-18 | 10:27

U wilt een voorbeeld van wat 'men' hier een 'echte' vluchteling noemt: nou hier is er een.
Een Afghaanse Mudjaheddin - die daar zwaar de beest had uitgehangen - 'vlucht' naar Nederland met zijn 4 dochters (waar de echtgenote was, was niet bekend) toen de Taliban aan de macht kwam. Deze oorlogscrimineel ging nadàt hij zijn dochters hier had gestald, nog wèl even terug naar Afghanistan om zijn huis te verkopen. Daar hebt u uw 'vluchteling'.

Lupuslupus | 27-03-18 | 10:32

Een fijn stukje propaganda op het nieuws vanochtend. Overigens vraag ik mij ook af wie het CBS gevraagd heeft en of deze mensen goed geïnformeerd zijn. Bij de laatste golf migranten bleek ook maar 2% echte vluchteling te zijn. En die 2% had beter in de regio opgevangen kunnen worden.

fjordman | 27-03-18 | 10:19 | 3

Ik vind het ook een raar verhaal: 3/4 wil "vluchtelingen" opnemen, en de helft vindt het een bedreiging. Of collectieve waanzin of een heel slechte peiling

Winter_is_coming | 27-03-18 | 10:21

CBS krijgt zijn info opdracht regelrecht van het HQ lage vuursche. Dus absoluut onbetrouwbaar.

beau van rtl | 27-03-18 | 10:23

Dat klopt Beau.

Lupuslupus | 27-03-18 | 10:33

De autochtone Nederlanders worden nu al gediscrimineerd t.o.v. de allochtonen, lees “vluchtelingen” .
Wij kunnen ons gaan beroepen op de wet gelijke behandeling.

Hebbiehemookweer | 27-03-18 | 10:16 | 1

Wet gelijke behandeling? Dat kunt u rustig vergeten. Die wet is er juist gekomen ten nàdele van de autochtone bevolking zodat Christelijke scholen geen moslims meer zouden mogen weigeren, gewetensbezwaarde ambtenaar gedwongen werden om homo-huwelijken te sluiten en 'vluchtelingen' moéten worden geaccepteerd. Dat ze voorgetrokken worden is 'positieve' discriminatie en dat mag. De vrijheid van de autochtone Nederlander is allang door het putje. En iedereen maar juichen over die wet. Hoe stom kun je zijn. Maar ja, nadenken vergt enige energie en die besteedt men liever aan andere zaken.

Lupuslupus | 27-03-18 | 10:42

Het gaat niet goed met het CBS: Nederland is zeer gelukkig, maar wel vlak voor de verkiezingen gepresenteerd (beinvloeding kiesgedrag), nu weer is 80 % van de Nederlanders positief tegenover opvang van 'echte' vluchtelingen (Nederlanders voorbereiden op nieuwe golven 'vluchtelingen') - terwijl men in de steden over de betonblokken struikelt , kelen worden doorgesneden, busjes zich door het publiek ploegen, joden hun leven niet meer zeker zijn, in (Fr en D) jonge meiden aan verrijkende messen worden geregen. De CBS (overheidsinstelling) begint op een propaganda-instrument te lijken. Ik heb het rapport gedownload en nergens is te zien hoe die cijfers eigenlijk tot stand zijn gekomen: telefonisch onderzoek? Huis-aan-huis? (grondig, maar erg duur), internet? Welke wijken? Ook de Schilderswijk? Niet alleen de grachtengordels? Ook ouderen in zorginstellingen? Alle inkomensgroepen? Wat verstaat men precies onder 'hoogopgeleid'? Random sample of steeds een vast panel? Als het een internet onderzoek is worden daarmee mogelijk bepaalde groepen in de samenleving uitgesloten - zo zou het kunnen dat 'hoogopgeleiden' zich meer interesseren voor on-line onderzoeken. Wat zijn de marges?
Ik geloof van het hele verhaal geen snars. Het CBSmoet zich bezighouden met het vergaren van (sociaal-)economische data en niet met 'imponderables' als 'verrijking' en geluksgevoel. Dat moet je aan Happinez overlaten.

Boer Kini | 27-03-18 | 10:14 | 2

Waarschijnlijk onderzoek bij de vrijwilligers van AZC's. Laat ze hier maar eens in LB komen informeren, ben ik bijna zeker dat het zeer, zeer negatief voor hun uitvalt.

F1802 | 27-03-18 | 10:16

Die 'echte' vluchtelingen gaan als ze verblijfsstatus terug naar hun geboorteland voor vakantie of om hun dochters te laten besnijden. En ze zijn niet dankbaar maar beschouwen Europa als een natuurlijk geschenk van Allah aan de superieure islam, waarbij de 'rijke' ongelovigen de natuurlijke lakeien zijn van het schommelvolk.

Boer Kini | 27-03-18 | 10:20

Mensen snappen helemaal geen kut van de politieke islam en dan krijg je dit soort cijfers.

Bvdb | 27-03-18 | 10:14

Ik vraag me twee dingen af:
1. Waarom worden deze cijfers al feitelijk gepresenteerd. Komt wel weer toevallig goed uit.
2. In hoeverre is de mening van een bovenmodaal verdienende D66-grachtengordel sneeuwvlok net zo relevant als degene die straks de buurman wordt van de zoveelste vluchteling (i.e. zij die nu tot de onderkant van de samenleving horen en van dezelfde ruif moeten eten)?

Bvdb | 27-03-18 | 10:12

Het dobbernegerseizoen komt er weer aan. De geesten worden rijp gemaakt voor ruimhartige opvang, want 'de meerderheid' wil dat.

gestoptmetroken | 27-03-18 | 10:12 | 2

Klopt, er komen dit jaar weer 100k nieuwe Nederlanders. Overduidelijk, gezien de propaganda afgelopen week. Gisteren op de radio 'zorgpremie moet volgend jaar 6 euro pp omhoog' --> in maart. Indruk is dat op EU-niveau wordt gepland wanneer de beste tijd is om de uitnodiging te sturen, waarschijnlijk jun-jul-aug.

Luivend | 27-03-18 | 10:15

De vraagstelling is ook hartstikke sturend en veel te zwart-wit. Wie gaat er nou botweg 'nee' antwoorden op de vraag of 'echte vluchtelingen' hier moeten worden opgevangen. Zelfs ondergetekende zou daar neigen naar een 'ja', terwijl ik voor strenge grenscontroles, opvang in de regio en keihard uitzetbeleid ben.

KlunsJohannus | 27-03-18 | 10:24

Alleen echte vluchtelingen. Ok, dan kunnen er zeker 500.000 weg. Liefst volgende week al.

beau van rtl | 27-03-18 | 10:09 | 2

Echte vluchtelingen vormen zeker geen bedreiging. Die andere 500.000 wel.

beau van rtl | 27-03-18 | 10:12

Het zijn 'echte' vluchtelingen die momenteel een golf van ellende veroorzaken in Frankrijk en Duitsland.

Boer Kini | 27-03-18 | 10:15

Zo dicht mogelijk bij het thuisland opvangen en dat ondersteunen met geld en middelen. Niet hierheen halen zodat allerlei hypocriete clubjes hun zakken vullen over de rug van deze mensen.

doskabouter | 27-03-18 | 10:07

Een echte vluchteling komt nog geen dorp verder,dan is zijn geld op.

Rang | 27-03-18 | 10:07 | 1

Echte vluchtelingen bestaan niet.Die hebben de middelen niet eens.Het grootste gros is ordinair economisch vluchteling.En daar zijn er in Nederland veel te veel van.Ze gaan dan ook nooit maar ook nooit meer weg.Mda brussel en den haag.

flesje | 27-03-18 | 10:15

Natuurlijk weer suggestieve vraagstelling... die gelukszoekers krijgen een gratis ingerichte woning, mogen hun gezin hier gratis naar toe halen en komen vrijwel allemaal in de bijstand terecht, waar de werkende bevolking voor mag betalen.

Wolkbreuk | 27-03-18 | 10:07

Laat die boeren uit Zuid Afrika maar komen, maar voor de rest hoeft het echt niet hoor. Met name de landen met een beduidend veel hoger geboortecijfer dan Nederland zelf hoeft niet te komen.

latenwegaanstemmen | 27-03-18 | 10:06 | 2

Die boeren kunnen ook naar een land in de regio. Waarom hier?

HoerieHarry | 27-03-18 | 10:08

HoerieHarry | 27-03-18 | 10:08
Omdat je aan hen wél wat hebt. Integreren heel makkelijk. Spreken Afrikaans wat op Nederlands lijkt. Etc. Maar nee wij gaan voor kansloze vluchtelingen.

VeelTeSteil | 27-03-18 | 10:10

De linkse pers zet vaak met koeienletters de werkelijkheid op de voorpagina, zoals zij hem graag zouden zien.
Ze hopen dat mensen dan denken;"Nou, dan zal het wel zo zijn. Laat ik me er maar aan confirmeren."
Zo kwam de Volkskrant met de mededeling dat de Zwarte Piet discussie beslecht was in het voordeel van de vernieuwers.
Terwijl iedereen kon zien dat dat absoluut niet het geval was.

Maar ze proberen het gewoon schaamteloos keer op keer. Net of mensen tegenwoordig geen andere bronnen kunnen raadplegen

Rest In Privacy | 27-03-18 | 10:04 | 2

Newsflash: dat kunnen ze niet. Het staat op Facebook, dus is het waar!

klap-kut | 27-03-18 | 11:09

If ist's on the internet, it's true (Abraham Lincoln)

Rest In Privacy | 27-03-18 | 12:42

Regel jullie rotzooi daar waar je vandaan komt!

joppo0 | 27-03-18 | 10:04

Italie weet ondertussen hoe het niet moet!

HoerieHarry | 27-03-18 | 10:03

Deze enquete is vast niet anoniem afgenomen waardoor er een risico is op sociaal wenselijk antwoorden

1977 | 27-03-18 | 10:02 | 2

Lees : Nuchternederland | 27-03-18 | 09:41 |

Roze_bril_drager | 27-03-18 | 10:06

Of de vragen zijn niet neutraal geformuleerd, waardoor iedereen die NIET het juiste antwoord (hoezo neutraal) geeft, gelijk het gevoel heeft/krijgt dat hij een slecht mens is. Een belerende blik van de interviewer maakt het daarna af.

ScumbaggusMaximus | 27-03-18 | 10:06

Het is hier vol. Het is klaar. We kunnen niet hele steden per jaar opvangen. Ook niet als het echte vluchtelingen zijn. Ook stoppen met kinderbijslag graag. Het is wel genoeg zo.

osolemio | 27-03-18 | 10:00

Als de vraag was: "Wilt u in de Schilderswijk, Poelenburg wonen?" zou dan heel misschien de meerderheid "nee" hebben geantwoord?

Carmelita | 27-03-18 | 09:56

"Echte vluchtelingen zijn dus welkom, neppe vluchtelingen niet en die echte liever ook niet om de hoek alstublieft dankuwel. Driewerf goh."

Misschien omdat het AZC ook overloopt van de economisch vluchtelingen en criminaliteit door de IND in de doofpot gestopt wordt en afgekocht met belastinggeld, of nog erger, helemaal niet.

De middenstand de pineut, de omgeving de pineut, iedereen die kritiek heeft op dat beleid wordt uitgemaakt voor fascist, nazi, leugenaar, xenofoob, "islamofoob" etcetera.

Ook worden échte vluchtelingen niet voldoende beschermt. Zodra iemand intolerant is naar anderen in een AZC, zij het omdat ze homo, vrouw, kind, een andere religie aanhangen of een andere afkomst hebben, whatever, dan dien je bij een tweede incident linea recta teruggestuurd te worden.

Als beleid als dat nageleefd wordt moet je eens kijken hoe snel mensen zich gaan gedragen en met plezier integreren. Vrijheid en vrede hebben een prijs en die bepalen wij hier toch met zijn allen. Het is geen recht maar een plicht om je zo te gedragen in vrijheid.

Iemand die moedwillig conflict opzoekt en tegelijkertijd claimt een vluchteling te zijn liegt door zijn/haar tanden heen.

Noltie | 27-03-18 | 09:55 | 3

"dan dien je bij een tweede incident linea recta teruggestuurd te worden"

Volgens mij was de regel "1 strike and you are out" (kan het even niet terugvinden). Alleen handhaving want zielug.

ScumbaggusMaximus | 27-03-18 | 10:08

ScumbaggusMaximus

Dat is iig niet het huidige beleid, daarom kun je het waarschijnlijk niet vinden.
Overigens is 'beleid' wat je handhaaft, niet wat op papier staat.

Daarbij kan iedereen een fout maken. Daar staat tegenover dat zeer indringend duidelijk gemaakt moet worden dat je zelf je vrijheid en veiligheid verspeelt als je beide voor een ander beperkt met je gedrag.

Noltie | 27-03-18 | 10:53

Dan maar een xenofoob of islamofoob of whatever ik dan ook genoemd wordt. Als je me zo noemt, prima joh, jouw goed recht, maar dat betekent niet dat ik me aangesproken hoef te voelen. Al zijn er natuurlijk linksgekkies die anders doen geloven.

doomdesire1993 | 27-03-18 | 11:08

Sterk staaltje volksverlakkerij op TV vanuit het CBS: " van de Nederlanders is voorstanders van opvang van vluchtelingen uit oorlogsgebied. (Nog altijd/maar liefst) 25% is voorstander van opvang van economische vluchtelingen". Huichelaars. 75% is TEGEN opvang van economische vluchtelingen. Analoog: "de generaal en de soldaat hielden een hardloopwedstrijd. De Generaal behaalde ene eervolle tweede plaats; de soldaat werd een na laatste". In beide gevallen wordt de toehoorder belazerd.

langzullenweleven | 27-03-18 | 09:53 | 1

"De Nederlanders" worden bij het CBS gerepresenteerd door 0,0002% van de bevolking. Schoften zijn het.

Luivend | 27-03-18 | 10:01

Beste CBS, graag de cijfers uitsplitsen naar 'culturele achtergrond'. Praten we daarna weer verder, okay?

WernerT | 27-03-18 | 09:52 | 4

Werner. Reken maar nergens op. Het tuig blijft ons belazeren.

beau van rtl | 27-03-18 | 10:07

CBS kiest bij wie ze de thermometer inbrengt. Daar kun je geen algemeen beeld mee vormen. Dat is gewoon vissen naar een wenselijk resultaat.

VP732 | 27-03-18 | 10:07

Dan zegt het al helemaal niets. 30% van 0,0002% van de bevolking zegt even weinig als die 0,0002% überhaupt al deed.

Luivend | 27-03-18 | 10:12
▼ 1 antwoord verborgen

Daarnaast kan de 'overheid' ook de helft van de bevolking overgieten met een bijtend zuur, de andere helft met vloeibaar snoep, en dan vragen wat men ervan vindt. Krijgt men vast leuke 'statistische' resultaten.
Echter, waar is de burger met het vloeibare snoep die antwoordt: ik had liever dat je je klauwen thuis had gehouden, ik heb niet gekozen om overgoten te worden.
Het gaat om de oorzaak, niet het gevolg. En de overheid is de oorzaak van 'vluchtelingen', wij zijn het gevolg die de regering tot oorzaak probeert te maken met dit soort gore propaganda. Houd je geest zuiver en neem niets van dit soort troep voor 'waar' aan.

Luivend | 27-03-18 | 09:49

Natuurlijk moeten we vluchtelingen helpen maar dat kan ook in de regio. Veel goedkoper. Kunnen we er meer en beter helpen. Bovendien passen ze in de cultuur, spreken ze de taal en hoeven ze minder ver te lopen. Ook kunnen ze makkelijker terug als ze zouden willen.

Geen01 | 27-03-18 | 09:48 | 1

Natuurlijk moeten we (cultureel/maatschappelijk/moreel) --> contradictio in terminis. Van de natuur moeten wij enkel drinken, eten, plassen, schijten, neuken (overleven dus). De rest wordt ons aangepraat als ware het een religie.

Luivend | 27-03-18 | 09:51

Probleem is dat mensen die echt vluchten tevreden zijn met de eerste de beste schuilplek om het vege lijf te redden en niet uitgebreid op zoek gaan naar landen met de beste sociale zekerheid en in hongerstaking gaan als ze naar Bulgarije of zo worden herverdeeld.

lulleficatie | 27-03-18 | 09:48

Het CBS, ha ha ha, veroorzaker van (dit) nepnieuws....

Kanarie_Geil | 27-03-18 | 09:48

Ik vind ook dat echte vluchtelingen welkom zijn... maar 99% is een economische vluchteling en dus wat mij betreft niet welkom.
Alleen de echte vluchtelingen zijn welkom, zo denk ik er over.

ja-ja-nee-nee | 27-03-18 | 09:46

Nog los van de domme en niet-wetenschappelijke vraagstelling: welke achterlijke gladiool ziet in de komst van vluchtelingen nu een verrijking van Nederland? Wie of wat wordt verrijkt, en vooral: waarmee?

Niet met geld, want dat hebben ze niet. Integendeel, de opvang kost geld.
Niet met hun economische potentie, want ze zijn overwegend kansarm en laagopgeleid.
Niet met hun cultuur, want die staat in de meeste gevallen haaks op de Nederlandse. Religie idem.

De enige verrijking die ik me kan voorstellen is die voor hun geloofsbroeders. Voor moslims is het een verrijking als er meer moslims zich in ons land vestigen. Dan krijgen ze vanzelfsprekend meer macht en invloed.

Voor niet-moslims is de zogenaamde verrijking een verarming.

Road to serfdom | 27-03-18 | 09:46 | 1

oeps, voorzichtig hoor de waarheid mag je niet zeggen.

ariedeknaller | 27-03-18 | 09:56

Ja deze is lache. Ja haal al die stalkers hier maar heen maar niet bij mij in de buurt. Beetje net als windmolens. Altijd plus 1 maar niet bij mij in de buurt. Dat is Nederland voor je.

Omebert | 27-03-18 | 09:46

Mooi, mooi, mooi, mooi, mooi, mooi, mooi, mooi, mooi, mooi, mooi, mooi, mooi, mooi, mooi, mooi, mooi, mooi, mooi, mooi, man!
Super liev enzo! Wat een naastenliefde! Hoera!
Maar als ik op de satelietkaart kijk zie ik dat de meeste mensen al hiero wonen.
Wanneer houdt het op? Er komt een moment dat we een handpalm tegen iemands snuit moeten zetten en zeggen: sorry voor jou is geen plaats meer in onze herberg. Degene die deze oneervolle boodschap zal moeten verkondigen is uiteraard een vieze vuige racist/fascist.

keestelpro | 27-03-18 | 09:45

Nederlanders kunnen iets vinden van 'vluchtelingen', maar 'vluchtelingen' zullen iets anders vinden van Nederlands zodra ze de meerderheid vormen. Etnocentrisme wint altijd van humanisme of je het leuk vind of niet.

letters_of_cijfers | 27-03-18 | 09:44

Hoe meer vluchtelingen er zijn hoe positiever dit eruit gaat zien! Meer dus en we krijgen regenbogen, eenhoorns en d66 meerderheid in de 2e kamer. Oh nee, nida, denk en uit1 meerderheid die continu vechten.

TheseDays00 | 27-03-18 | 09:43

Ze krijgen (financiële) steun namens mij, maar ze mogen van mij niet overbevolking door onbeheerst voortfokken ontsnappen, maar moeten gaan naar landen waar ze even/meer onbeheerst voortfokken. Dit om de wereldoverbevolking de kop in te drukken.

HogeNood | 27-03-18 | 09:42

Gaan we weer.
Het CBS is een propaganda-instelling. Heeft niets met statistiek te maken, alles met politieke indoctrinatie van de bevolking.
Totdat het CBS hun rapporten presenteert, inclusief psychometrische betrouwbaarheid van elke enquête tot op itemniveau gespecificeerd, plus een sociaalwenselijkheidsfilter (wat niet mogelijk is bij dergelijke enquêtes), zal ik dit soort 'cijfers' en suggesties zien voor wat het is: PROPAGANDA.

Luivend | 27-03-18 | 09:42

Niet zo vreemd dat mensen graag anderen willen helpen.
Het aanvaarden en overzien van lange termijn consequenties is een bestuurstaak die aan de vraagstelling wellicht voorbijgaat.

Iets_met_bont | 27-03-18 | 09:42

CBS: "De respons bedroeg 55,8 procent. In totaal zijn gegevens beschikbaar van 3339 personen van 18 jaar en ouder."
Dit lijkt me niet maatgevend voor Nederland.
Hoe is dit gevraagd? Met slechts 55,8% respons lijkt het me niet anoniem.

Ik heb dik een jaar geleden een dame van het CBS langsgehad, die mij deze vragen stelde.
Dan moet je een wildvreemde ambtenaar gaan vertellen dat je geen mensen meer wilt opnemen enz. Ik kan me voorstellen dat velen een gematigde "weet niet" houding kiezen, of afhaken als blijkt dat er iemand langs gaat komen bij je.
Fake-onderzoek dus.

Nuchternederland | 27-03-18 | 09:41 | 3

Dat is nogal intimiderend om mensen langs te sturen. Ze kijken je dan zeker aan met een blik van: "Bent u werkelijk zo'n hardvochtige rascist ??"

In de prullenbak met zulke stasi onderzoeken.

Roze_bril_drager | 27-03-18 | 09:50

bij wie heeft het CBS deze vragen gesteld? Waar? Hoe representatief is het onderzoek?

langzullenweleven | 27-03-18 | 09:55

Serieus maar 3339 respondenten? En dat staat weer gekopt als 'Nederland vindt'?
Als het niet om te janken was zou ik erom kunnen lachen. 3339 op 17 miljoen. 3339 op 17 miljoen. 3339 op 17 miljoen. En er zijn echt mensen zo dom om te geloven dat dat iets zegt? Er zijn echt mensen die dan nog durven te beweren dat het geen propaganda is?
En inderdaad, niets bij het CBS is anoniem. Na twee keer geen reactie komen ze bij je langs en pleuren een briefje in je bus met een persoon die je kan bellen. Terwijl in alle correspondentie staat: "Meedoen is volledig anoniem". Bewaard voor in de boeken, en verder ver vandaan gebleven. Dat ging overigens om een 'bevolkingsonderzoek' met 11.000 mensen. Daarom deed ik niet mee, bespottelijke propaganda.

Luivend | 27-03-18 | 09:58

Suggestieve vraagstellingen.

geenspam | 27-03-18 | 09:39

Niet verbazend, gezien de verkiezingsresultaten. In Utrecht staat een AZC midden in elitewijk Oog in Al, waar het merendeel D66 of GL stemt.

JTKDM | 27-03-18 | 09:36

Vraagje runt Maurice de Hund het CBS?

william7055 | 27-03-18 | 09:34

Hier... een portie feelgood in uw linkse bakkes. Laat dat maar eens tot u linkse hersenpan doordringen. youtu.be/ZDceLiPLHWQ

Paaldanseres | 27-03-18 | 09:33

Propaganda van de bovenste plank. Ik geloof er geen zak meer van. Van de 10 mensen die ik spreek, is er misschien 1 die zo denkt. De rest dus niet. Verre van representatief onderzoek. Ik denk dat ze deze vraag alleen in A'dam hebben gesteld. Iets anders kan ik me niet voorstellen.

PijlVader | 27-03-18 | 09:33 | 2

Puur gegoochel met cijfers met een uitkomst die wenselijk is voor de staat zo 1984, ben benieuwd wat een poll met diezelfde vragen hier zou opleveren. Is er iemand hier die meegedaan heeft aan dit CBS onderzoek ?

Roze_bril_drager | 27-03-18 | 09:44

Ik ken bijna uitsluitend Deugmensen. Op een paar na. Die deugen niet, en ik ook niet.

Permakwets | 27-03-18 | 14:28

Dit onderzoek is zo sociaal wenselijk dat het haast wel een sociaal wenselijke uitslag moet hebben. Manman wat een farce.

BozePaarseMan | 27-03-18 | 09:32

Meer anti westerse kansarmen toelaten heeft voordelen. De sociale zekerheid ontploft dus iedereen moet weer gaan werken voor zijn geld. De veiligheid is niet meer vanzelfsprekend dus er komt een herwaardering van echte mannelijkheid, de bereidheid om te vechten. We worden een soort Israel, een heel stoer land.

schoneslapert | 27-03-18 | 09:32 | 2

Niet iedereen in de gevangenis van het leven kan Bubba zijn.

Hufterst | 27-03-18 | 09:42

Echte mannelijkheid komt pas terug wanneer het internet aan banden wordt gelegd. Porno en anoniem internet zijn de eerste oorzaken van de verwijving van de NLse man. Rukken op junks en janken om stukjes tekst.

Luivend | 27-03-18 | 10:05

Tegen mensen opvangen die in echte problemen verkeren , en ze weer terug sturen als het aldaar veilig is, heeft helemaal niemand wat.

Als je echter bergen deserteurs binnenhaalt onder het mom van "vluchteling" en daarbij ook nog hele legioenen islam gestoorden, dan krijg je de huidige situatie.

GerMonster | 27-03-18 | 09:31 | 2

Wie bepaalt wat een echte vluchteling is? Al die echte vluchtelingen in Nederland vonden respectievelijk Griekenland, Spanje, Balkan, Italië niet veilig genoeg blijkbaar?
Ik durf de stelling wel aan dat de motieven ook bij mensen uit een oorlogsgebied, 1 seconde na hun vertrek puur economisch werden.

Nuchternederland | 27-03-18 | 09:33

Nuchternederland | 27-03-18 | 09:33
Helemaal mee eens :)

GerMonster | 27-03-18 | 11:45

CBS: "Over het algemeen staan mannen, laagopgeleiden, mensen met een Nederlandse achtergrond en inwoners van minder verstedelijkte gemeenten minder positief tegenover vluchtelingen dan vrouwen, hoogopgeleiden, mensen met een niet-westerse migratieachtergrond en inwoners van meer verstedelijkte gemeenten."
samengevat, als het maar als zielig wordt gepresenteerd, dan zwichten Groenlinksvrouwtjes die een sociale studie hebben gedaan en nu ambtenaar zijn bij de gemeente , direct.
En de steden, waar het percentage allochtonen soms al > 50%, die zien hierin een versterking van hun vijfde kolonne, geen wonder dat die ook voor zijn.
Kortom, de nuchtere Nederlander zou tegen zijn, de andere varianten zijn voor.

Nuchternederland | 27-03-18 | 09:30

Nederland bestaat voor driekwart uit mensen die iets voor een ander overhebben. Dat overige kwart profiteert daarvan.

DrumPiet | 27-03-18 | 09:30

"Opvangen" is één ding. Opvangen is iets tijdelijks.
De sluizen openzetten en zoveel mogelijk uitvreters binnenlaten, voorzien van aurkiering, Miele, huis, inboedel, paspoort etc. is een ander ding.

priks | 27-03-18 | 09:29

Gisteren de vraag van de Kamer , hoeveel economische vluchtelingen al uitgezet zijn.
Antwoord van Rutte, had geen cijfers zo snel beschikbaar, zou het navragen en we moesten er rekening mee houden, dat het tegenviel, want het was niet zo makkelijk, omdat die landen ze niet terug willen.

gato | 27-03-18 | 09:28

Maar dat zou, godbetert, betekenen dat 70% van de Nederlanders het niet eens zijn met wat de goegemeente alhier predikt! Logischerwijs is 70% van de Nederlanders een landverrader in de ogen van het NieuwRechtse geluid! Natuurlijk gaan we het hier dan hebben over dat de peiling liegt (altijd handig) of dat deze cijfers op zich al 'misselijkmakend landverraad' zijn, maar toch.... Zelf vind ik het wel fijne cijfers; als je land kapot wordt gebombardeerd mag je vluchten naar een land waar het veiliger is vindt de MEERDERHEID van de Nederlanders!

Donkersloot | 27-03-18 | 09:28 | 4

Dus Griekenland, Turkije, Spanje, Balkan.
Maar wat doen ze hier dan?
En de "meerderheid"van de Nederlanders, wie bepaalt dat? Een dergelijk onderzoek? Hoeveel respondenten? Hoe geselecteerd?
maar blij dat jij er blij van wordt.

Nuchternederland | 27-03-18 | 09:36

Idem hier Donkersloot.
Fijne cijfers inderdaad en weinig verrassend.
We zullen hier altijd mensen die moeten vluchten voor oorlog of politieke vervolging blijven opvangen.
Daar verandert het vocale groepje "grenzuh dicht" brallers helemaal niets aan, mooi!!

Berbaar | 27-03-18 | 09:47

@Berbaar
U voldoet perfekt aan alle eisen voor "Braller"
1) Babbelarij 2) Blaaskaak 3) Blagueur 4) Blinkerd 5) Bluffer 6) Braller 7) Bramarbas 8) Branie 9) Charlatan 10) Dier 11) Dikdoener 12) Geurmaker 13) Grootspreker 14) Kakelaar 15) Kwast 16) Kwebbel 17) Laweit 18) Ophakker 19) Opschepper 20) Opscheppers 21) Opsnijder 22) Pocher 23) Pochhans 24) Poen 25) Praalhans 26) Praatjesmaker 27) Praatjesmakers...

Muchnadt | 27-03-18 | 12:08
▼ 1 antwoord verborgen

Het CBS. Vergelijkbaar met een eenarmige bandiet. Trek er een keertje aan en er komt een cijfertje uit. Dat cijfertje is dan de waarheid. #trapernietin.

Paaldanseres | 27-03-18 | 09:27

Politiek, media en burgers zien niet wat er structureel aan de hand is. Via de media wordt een zalvend beeld geschetst van vluchtelingen. Het aantal kritische programma's en artikelen over de keerzijde van asiel en migratie zijn op 1 hand te tellen. We zien alleen de 'dankbare' en voorbeelden van geslaagde migranten. Ik heb nog geen journalist of politicus gehoord over het feit dat Syriers een tijdelijke verblijfsvergunning voor 5 jaar. Oorlog voorbij = terug.

Iedereen lijkt te vergeten dat er altijd oorlog en ellende zal zijn in de wereld en het vluchtelingenverdrag al die mensen een plaats in Europa aanbiedt. Een jaar een miljoen vluchtelingen naar Europa is prima, maar doe dat eens 10, 50 of 100 jaar? Verder vergeten ze erbij te zeggen dat er nog net zoveel nareizigers voor gezinshereniging zijn en de vluchtelingen niet netjes worden verdeeld over een EU met 500 miljoen inwoners, maar in maar vijf landen terecht komen.
De EU en VN hadden al lang moeten nadenken over een structurele oplossing, want deze politieke slapheid houdt geen stand.

Een oplossing is veilige zones creëren binnen en buiten de EU waar mensen het aan niks aan ontbreekt. Na de oorlog gaan mensen altijd terug, op een klein aantal echt vervolgden na. Daarnaast fors investeren in wederopbouw van oorlogsgebieden, net zoals Duitsland na de oorlog er weer bovenop is geholpen.

BraboManneke | 27-03-18 | 09:27

Iemand moet Nederlanders gaan voorlichten dat in de allermeeste gevallen vluchtelingen *ook* economische migranten zijn. Koerden die in door de YPG bevrijd gebied woonden - of daar met gemak naartoe konden - maakten de oversteek. Zie Aylan.

Nederland ziet nog steeds niet wat er gebeurt. Blinde kippen. Daarom het volgende discussievoorbeeld: Indien er burgeroorlog uitbreekt in Pakistan, wat niet denkbeeldig is, zijn alle 160 miljoen Pakistani technisch gesproken oorlogsslachtoffer. Mogen die allemaal naar Nederland komen?

omanders | 27-03-18 | 09:27 | 2

En waarom zijn alle Venezolaanse vluchtelingen niet allang welkom?

VeelTeSteil | 27-03-18 | 09:43

Natuurlijk, ze mogen allen in mijn huisje; ik maak wel plaats. Mwahaha.

Permakwets | 27-03-18 | 14:34

3300 mensen aangeschreven, 55% reageert. Dus de opinie van 1800 mensen. Waarvan 600 geen problemen ervaren. Mooi representatief onderzoek heur!

Jos Tiebent | 27-03-18 | 09:26 | 1

Dat is niet het grootste probleem. Welke mensen vullen nu graag dit soort enquetes in ?

Cobalt bomb | 27-03-18 | 10:17

De vraag is niet alleen óf we vluchtelingen moeten opvangen, maar vooral ook hóe (tijdelijk of blijvend?) en hoeveel (bovengrens? onbeperkt?). Gezien het feit dat half Nederland al van de rel is als er dieren sterven bij de Oostvaardersplassen denk ik niet dat we de ruggengraat hebben om de demografische explosie in Afrika en het Midden-Oosten met geweld buiten de deur te houden, en zonder geweld zal het uiteindelijk niet lukken. Dus de antwoorden luiden respectievelijk: ja, wel opvangen; iedereen blijvend en niemand tijdelijk; en geen bovengrens op de aantallen. Nederland gaat sterk veranderen!

Menno Splijtzwam | 27-03-18 | 09:25

Vluchtelingen??????
Ha ha ha ha ha......

Kanarie_Geil | 27-03-18 | 09:25

Laat ze eens onderzoeken wat het Nederlandse volk ervan vindt als voor vervolging gevluchten homoseksuelen in een asielzoekerscentrum worden belaagd! Nu worden de belaagden apart genomen, terwijl je de belagers zou moeten aanpakken, wat mij betreft gelijk uitzetten. Punt is natuurlijk dat dat niet gebeurt.

JI-HAAT | 27-03-18 | 09:24

Vind u dat vluchtelingen recht hebben op GRATIS inkomen , wonen en zorg ?
Wilt u dit jaar meer betalen aan belastingen , wonen en zorg ?

nemeton | 27-03-18 | 09:23

Tsja inderdaad een weinig verrassend "onderzoek".
Daarom moet ik ook altijd lachen om simpletons die "grenzuh dicht" brullen, daar is helemaal geen draagvlak voor namelijk.

Berbaar | 27-03-18 | 09:22 | 3

Daar is blijkbaar wel draagvlak voor, behalve voor enkele tientallen mensen die thuis dood zouden gaan aan hoofdafhakkers of een bom op hun hoofd. Maar die komen sowieso door dichte grenzen heen wegens rechten en zo, dus: "Grenzuh Dicht" blijft het adagium.

tipo | 27-03-18 | 09:25

Er is draagvlak genoeg, vraag maar eens aan de autochtone bewoner van een geïslamiseerde wijk.
En zijn de Nederlandse woorden op? simpleton? deplorable bedoel je zeker.

Nuchternederland | 27-03-18 | 09:26

@Berbaar | 27-03-18 | 09:22
Gelukkig zijn er nog wijze mensen als u die nooit generaliseren. Die mensen beoordeeld op wat ze doen ipv de hele groep over een kam te scheren.
/sarcasme modes off

mvdwarsligger | 27-03-18 | 09:27

Die uitsplitsing naar opleidingsniveau ook echt.. lekkere insinuatie. De echte uitsplitsing is natuurlijk naar hoeveel last mensen ervan hebben; want waar komen al die kansloze islamieten terecht? Precies: tussen de lager opgeleiden - en die weten inmiddels wat het praktisch inhoud om met islamieten samen te moeten leven.

bleached | 27-03-18 | 09:21 | 3

Hier werkt dat inderdaad andersom, want hoger opgeleiden kennen de consequenties van open grenzen niet en lager opgeleiden wel. De slimmen zijn de dommen hier.

tipo | 27-03-18 | 09:27

Er zijn heel veel domme mensen die hopen dat ze intellectueel over komen als ze zeggen dat ze vluchtelingen ruimhartig willen opvangen.

gestoptmetroken | 27-03-18 | 09:28

Ter verdediging van de hoogopgeleiden: Die leven in een bubbel. Zijn opgegroeid met dat NRC en Volkskrant kwaliteitskranten zijn, en dat het NOS journaal betrouwbaar is.
Dat dit ondertussen propaganda blaadjes dan wel uitzendingen zijn geworden zien velen niet. Het helpt vaak om ze met feiten om de oren te slaan, bij voorkeur uit diezelfde door hun betrouwbaar geachte media. Dat zijn dan de berichten die op pagina 20 staan, of midden in de nacht zijn uitgezonden, je moet ze daar alleen op wijzen.
Dit werkt beter bij hoogopgeleide technici als alfa's. Die eersten denken in feiten (dit zijn de cijfers), die tweede groep blijft toch vooral in het wensdenken steken. (cijfertjes, da's wiskunde, dat snap ik niet)
(sprak hij als hoogopgeleide zendeling tussen andere hoogopgeleiden)

TheEgg | 27-03-18 | 09:43

Het CBS is in opdracht van slands leiding een compleet nieuw offensief begonnen om onwelgevallige en impopulair aankomend beleid in te masseren.

D-Fens_1963 | 27-03-18 | 09:21

Dit onderzoek was duidelijk niet op anonieme basis.

Acidbrain | 27-03-18 | 09:20

Oorlogsvluchtelingen moeten geholpen worden, maar dan wel in de regio zodat ze ook zullen terugkeren naar huis thuisland. Het is waanzin om vluchtelingen uit Afrika en Azie op te nemen in Europa, want die gaan dus nooit meer naar huis. Die Europese gulheid zorgt ervoor dat echte vluchtelingen opeens heel erg op economische migranten gaan lijken, omdat veiligheid niet meer hun hoogste prioriteit is, maar migratie naar het rijke westen.

mirvink3478 | 27-03-18 | 09:20

Ik wacht op de "in dat geval laten we gewoon iedereen binnen want ja we kunnen (willen) het toch niet controleren!"

Want stel je voor dat je niet gewoon zoiets hebt van 'als we de gewenste uitkomst niet kunnen garanderen beginnen we er gewoon niet aan'

niemand specifiek | 27-03-18 | 09:20

Kortom mensen in problemen helpen wij uitvreters haten wij wat daar mis mee? Niets dus!

ikdenkwat | 27-03-18 | 09:19

Echte vluchtelingen vang je natuurlijk op. Tijdelijk en alleen indien ideologie match met die racistische witte mensen. Geen gestrooi met paspoorten maar graag een bezoekerspasje. Voor andere ideologieën graag opvang in een buurland.

ZureJoop | 27-03-18 | 09:18 | 1

Een "bezoekerpasje" vindt ik een wereld_idee....

Muchnadt | 27-03-18 | 12:13

De goede zaak wordt in Nederland voornamelijk met de mond beleden. Actie... dat is meer iets voor de rechtse medemens. Die moet namelijk net zo goed worden als ik, de linkse mens uit de grachtengordel.

RenHoek | 27-03-18 | 09:18

Yep. En als maatregel wordt de transgender overgeplaatst in plaats van dat de daders subiet het land uit geflikkerd (!) worden. Want mensenrechten..

marcoplarco | 27-03-18 | 09:30

Het wordt weer zomer en de zieligheidsindustrie draait op volle toeren, volksverlakkerij via overheids-kanalen

hagelkruis | 27-03-18 | 09:17

Stel deze zelfde vragen op Geenstijl en de uitslag zal heel anders zijn. Dus zoek 2500 mensen die voor zijn en 500 die tegen zijn en verkoop dit als de mening van heel Nederland. Over nepnieuws gesproken.

mia | 27-03-18 | 09:17

Nou, laten we er een referendum over houden.

je suis bier | 27-03-18 | 09:16

Hm, ze hebben mij niets gevraagd. Ik vind dat Nederland vol is, deels overvol. 10 miljoen mensen is meer dan genoeg. O wacht...

gestoptmetroken | 27-03-18 | 09:15 | 1

Juul, jij bent al heel lang gestopt met roken...

Nuchternederland | 27-03-18 | 09:17

Vluchtelingen zijn welkom in Nederland.... maar het asielzoekers centrum moet wel aan de andere kant van Nederland zitten.
Oftewel: Nederland is een Nimby land. En dat wisten we al, gezien het aantal groenlinks stemmers. GL=ultieme nimby.
Het verklaart ook alles wel: Amsterdam=GL en waar komen de asielzoekers centra? Ver in de provincie. Stem daarom dus ook nooit op iets als GL in de provincie. Ze lullen leuk over lokale onderwerpen, maar als het er op aan komt ziet die wethouder met politieke ambities zijn kans schoon, en krijg jij een asielzoekerscentrum in je achtertuin, of een enorm windmolenpark. En hij vertrekt richting een andere stad.

TheEgg | 27-03-18 | 09:14

Behoudens dat het gros vindt dat oorlogsslachtoffers hier welkom zijn, zijn in de overige categorieën overal meer tegenstanders te vinden dan voorstanders. Weet niets, dienen beschouwd te worden als blanco stemmers ofwel, ze doen mee voor de opkomst maar niet voor de uitslag (Dixit referendum).

En dat in een klimaat waar steeds dezelfde agressievelingen met oneigenlijke etiketten loopt te smijten richting mensen die er deze opvattingen op nahouden en in ogenschouw bekend dat allochtonen, die niks ophebben met onze maatschappij, normen, waarden en cultuur, waarschijnlijk allemaal bij het voorkamp horen in deze.

Het is een prachtige grafiek die juist laat zien dat het de goede kant uit begint te gaan.

netniet | 27-03-18 | 09:13

Nou en!?
Als ik kijk naar de zetels van DENK en NIDA
zie ik dat het hier parasieten volk de inheemse bevolking ook liever niet wil, dus donder op met je "jij bent welkom in mijn land"
Want jij bent niet welkom.

Plorkface | 27-03-18 | 09:13

Mij hebben ze in ieder geval niet gevraagd om mijn mening.

klychko | 27-03-18 | 09:13

wanneer hebben we nu genoeg vluchtelingen binnen?
Of mag half Afrika, en Midden-Oosten allemaal naar Nederland, met behoud van eigen cultuur?
Ik als rascist zijnde zeg daarom: stoppen met opvangen van ALLE vluchtelingen, het past niet meer.
het past niet meer in de huizen (die er niet zijn), het past niet meer in de cultuur van Nederland (die we aan het kwijtraken zijn), het past niet meer in de financiën van de burger (die in tijde van crisis 10% kwijtraakt, maar daar 1,5% weer van terugkrijgt als het beter gaat), het is klaar.
Experiment mislukt.
Jammer voor vervolgden, maar NL is te klein om het leed van de wereld op haar schouders te nemen.
Vraagje aan die naïevelingen van dat onderzoek, "zou u ook 10 miljoen Duitsers die weg willen uit Duitsland ivm zelfde problemen als hier op willen nemen"?
Of alleen maar Zandbakkiërs en gepolijst ebbenhouten dobbernegers? Want die halfbloedkindjes daarvan zijn zoooo schattig....

Nuchternederland | 27-03-18 | 09:12

Goeie vragen! haha

HoerieHarry | 27-03-18 | 09:12

Vluchtelingen gaan terug als het veilig is. Trouwens dat gedoe in Telfort was natuurlijk een reclameactie van telecom Tel....

kwark001 | 27-03-18 | 09:12

Oh ja, de hoogopgeleiden en UvA, studentjes hebben daar een stuk meer moeite mee. De hypocrieten. Deze deugers hebben in het dagelijks leven niets met deze mensen te midden. Teruggetrokken in hun reservaten waar zij met een hek van drie meter voor hun woning, in de avond gezellig een glaasje nemen en het journaal aanhoren, hoe de Menschen in de volkswijken minder positief zijn over de influx van migranten, zitten zij elkaar verbaasd uit te kijken. Wat een onhebbelijke mensen zijn dat toch. Zo weinig begrip en tolerantie. Walgelijk deze deugende kaste.

De Evangelist | 27-03-18 | 09:11 | 1

Wordt het niet eens tijd om de begrippen ‘hoger opgeleid’ en ‘lager opgeleid’ te vervangen door ‘wegkijkers’ en ‘realisten’?

norocketscience | 27-03-18 | 10:12

Echte oorlogsvluchtelingen ,aan me hoela allemaal gecamoufleerde 5e colonne soldaten .

blauwe zander | 27-03-18 | 09:11 | 1

En mannen die stijf staan van de testosteron, die in Europa een oplossing zoeken voor het tekort aan vrouwen in de islamitische wereld. Want 'polygamie' en zo....

Aristotalloss | 27-03-18 | 09:27

Gevalletje “creatief met data en context”, zijn de volksverraders en hun vazallen erg bedreven in. Heb me er nog niet al te druk over gemaakt, wel één extra (standaard) wikkel aluminium folie om het hoofd gewikkeld; weten mede-reaguurders (of de redactie zelf) wat voor doel dit onderzoek dient? Accomoderen nieuwe gelukszoeker, misstanden van apothekers, EU opgelegde verdeling, meer geld naar bodemloze put Afrika?
.
Ergens is er al een bericht geweest, of komt deze nog, waarvoor dit propaganda bericht nodig was.

HaatAth3ist | 27-03-18 | 09:11 | 1

Exact. Dat zat ik me ook af te vragen. Meer concreet: hoeveel extra gaat het ons déze keer kosten om te voorkomen dat Erdogan de invasiekraan weer opendraait? Want ekte ekte floegtliengen die op eigen initiatief hierheen komen, dat gelooft geen zinnig mens meer.

Nivelleermarionet | 27-03-18 | 09:22

Met NPO als enig staatsmedium is dit geen verrassende uitkomst.

marcoplarco | 27-03-18 | 09:11 | 2

Ho ho, vergeet niet het Staatsblade, de Staatscourant en het Tractatenblad.

OverdaanDerOnderheid | 27-03-18 | 11:18

-e

OverdaanDerOnderheid | 27-03-18 | 11:19

Ze hadden beter kunnen vragen: Bent u het er mee eens dat we hier grote aantallen 'vluchtelingen' opnemen terwijl we voor het zelfde geld dààr meer dan tien keer zoveel mensen kunnen helpen?
Wat een bullshit onderzoek weer van het Communistische Bureau van Statistiek.
Bovendien: er zijn internationale afspraken dat we vluchtelingen in de regio opvangen. Waarom nou weer zo'n eenzijdig, gemanipuleerd onderzoek om het linkse geluid weer naar voren te halen?

Aristotalloss | 27-03-18 | 09:10 | 1

@Aristotalloss | 27-03-18 | 09:10 |
Gaan ze niet vragen. Dit onderzoek was sturend in de vraagstelling. Bij de door u voorgestelde vraag, komt er natuurlijk niet het gewenste antwoord uit.

mvdwarsligger | 27-03-18 | 09:14

Ik ben voor de opvang van echte Afrikaanse vluchtelingen.
Zuid Afrikaanse om precies te zijn.
Arme boeren.

keestelpro | 27-03-18 | 09:10 | 2

Sja zoals altijd laat de Nederlandse regering de Boeren keihard in de steek. Dat hebben we begin 20ste eeuw eerder gezien. Het is nu Australië of all countries waar de discussie bezig is of ze misschien opvang zouden moeten regelen voor hen. Wij gaan dat niet doen natuurlijk, wij kunnen natuurlijk helemaal niks met volkeren die wel makkelijk banen vinden en integreren. Hrmpffff

VeelTeSteil | 27-03-18 | 09:56

We kunnen ze ruilen met de afrikanen die we hier al hebben. En waarom niet? Blanke mensen moeten daar weg omdat het "zwart" land is, maar is dit geen blank land, dan?

Opslag Medium | 27-03-18 | 11:56

Cijfers van het CBS moet je sowieso met een enorme korrel zout nemen. Het stikt ook daar van de linkse gekkies.

Wobbelplatte | 27-03-18 | 09:09 | 1

Centraal Bureau voor Sturing

norocketscience | 27-03-18 | 10:10

Natuurlijk zijn mensen die vluchten voor oorlog ook welkom in Nederland. Een AZC in de achtertuin heb ik al en daar merk je niks van, ook omdat er slechts tientallen zitten ipv honderden. Er zit ook niemand te wachten op een sporthal vol kamperende Belgen. Economische vluchtelingen echter is een heel ander verhaal al komen die tegenwoordig nog maar amper ons land in.

Ardbeg | 27-03-18 | 09:09 | 3

Een heel azielzoekerscentrum voor een paar verdwaalde vluchtelingen? Zie je zelf niet hoe idioot dat klinkt? Wie betaalt dat?

Sarcastisch varken | 27-03-18 | 10:22

“Daar merk IK niks van”. Dus? Typische egoïstische reactie van een links dwaallicht.
Je mist blijkbaar het inzicht om patronen te doorzien. De import van niet integreerbare barbaren is schadelijk voor het welzijn en de welvaart in ons land en een bedreiging voor onze beschaving.

kempenaer | 27-03-18 | 10:51

kempenaer | 27-03-18 | 10:51
Merk ik ook niks van. Als ik zie hoe ze hier nu met Syriërs omgaan, wat ze allemaal moeten doen om hier in aanmerking te komen voor verblijf, hoe snel ze alles oppikken, dat is echt heel anders dan de massa import van laag-opgeleide Marokkanen waar we nu zo'n last van hebben. Geef oorlogsvluchtelingen niet de schuld van de mislukte (massa-)integratie in de vorige eeuw.

Ardbeg | 27-03-18 | 14:53

Ik heet ook echte vluchtelingen niet welkom, tenzij het echte vluchtelingen uit onze buurlanden zijn (behalve Duitsland natuurlijk).
Ik vind opvang hier namelijk te duur, onzinnig en a-sociaal ten opzichte van andere echte vluchtelingen.
Bovendien vind ik het geen taak van de overheid om vluchtelingen opvang te financieren met belastinggeld.

jemagookniksmeer | 27-03-18 | 09:09 | 4

Welke landen zitten al bomvol?
Volgens mij zit Nederland al bomvol.
Bovendien kun je voor de kosten van opvang van 1 vluchteling in Nederland, 50 vluchtelingen opvangen in een willekeurig Afrikaans land.

jemagookniksmeer | 27-03-18 | 09:13

@ jemagookniksmeer
Volledig met je eens, het is onverantwoord om “vluchtelingen” naar hier te halen, bovendien zijn het niet eens vluchtelingen.
Laat die rijke golfstaten maar betalen voor opvang in de regio in het MO. Want het is een moslimprobleem veroorzaakt door moslims.
Helaas zijn er in NL een hoop domme mensen die vakkundig hersenspoeld zijn door de marxisten met hun vernietigende opvattingen voor ons land. Soros lacht in zijn rattige klauwtjes. Veel domme linkse wijven en hun gecastreerde feminiene vriendjes die op van die demagogische debielen als Klaver stemmen.
Nutteloze ballast die je beter kunt afzinken. Figuurlijk dan hè.

kempenaer | 27-03-18 | 10:48

Nederland zit helemaal niet bomvol. Duitsland, Italië, Griekenland, Turkije en Libanon daarentegen...

Ardbeg | 27-03-18 | 14:51
▼ 1 antwoord verborgen

De MSM Cherry Picked er weer lekker op los.

Johan_Voorhaar | 27-03-18 | 09:09

Opvangen is iets anders dan een paspoort geven ook.

Blasfemie | 27-03-18 | 09:09

En aan iedereen die denkt dat vluchtelingen geen gevaar vormen voor ons land. Steek uw kop maar lekker in het zand, samen met Judith Sargentini.

eerstneukendanpraten | 27-03-18 | 09:09

Echte vluchtelingen wel ja

Bokito ergo sum | 27-03-18 | 09:08

Duh, Nederland zit niet vol met racisten en egoïsten. Maar helaas wel TE vol met linkse idioten die het verschil niet zien met ECHTE asielzoekers en gelukszoekers.

bwi | 27-03-18 | 09:07

Allemaal nepniels, hebben ze alleen de stemmers op GroenLinks en commenters van de Joop ondervraagd?

eerstneukendanpraten | 27-03-18 | 09:07

Ik heb het net al aangegeven. Wat een bullshit. De NOS, een grote propagandamachine voor de Overheid. Ook al is de leugen nog zo snel, de waarheid (het Volk), achterhaalt haar wel. Opdat wij nooit zullen vergeten.

De Evangelist | 27-03-18 | 09:06

De meeste mensen zijn echt ziende blind. Ongelooflijk!

halfvolle glas | 27-03-18 | 09:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken