Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Van Aartsen noemt pop bij moskee 'een aanslag'

Hij lijkt wel een beetje op een Turk

Schnee von gestern voor de oplettende internetter maar wij zagen 't pas laat en sliepen er slecht van: de onthoofde pop die vorige week bij een Diyanetmoskee lag voelt voor Jozias van Aartsen, interim-burgemeester van de Lieve Stad, "als een aanslag".

Was de antisemitische ruitenroeier van HaCarmel dan geen aanslagpleger? Dat was een veel 'actievere' intimidatie dan zo'n stomme pop. Toen geen sprake van een 'aanslag' uit de mond van de tussenimam van Amsterdam. Hier niet. Daar kregen ze geen cameratoezicht. En hier deed-ie alleen een oproep voor 'tolerantie'. Maar een pop zonder kop bij het hek van een moskee waar elke week een Diyanetpreek vol Erdogan-pijpende Westenhaat uit rolt, dát 'voelt als een aanslag', volgens de islamitische inter-rimmer Van Aartsen. En de hele raad trok er een grote broek over aan. (Let vooral op D'66-populist Reinier van Dantzig, die een bijna aandoenlijke tirade houdt tegen de poppendroppers. Dát zal ze leren & daar gaan we de oorlog mee winnen.)

Hoe iets voelt is dus belangrijker dan wat het is. Want het is geen aanslag. Een aanslag is wanneer iemand in een vrachtwagen stapt om die vervolgens als moordwapen in te zetten op een promenade in Spanje, een boulevard in Frankrijk of een kerstmarkt in Duitsland. Een aanslag is een bomkoffer in een luchthaventerminal. Een aanslag is magazijn na magazijn leegvuren in een zaal vol argeloze concertgangers. Een aanslag tekent je voor je het leven (als je het overleeft), tekent de nabestaanden voor altijd en slaat diepe wonden in de samenleving. Zelfs straatliquidaties, met zware wapens, van Marokkanen door Marokkanen zou je nog een aanslag kunnen noemen, vanwege de onschuldige slachtoffers die er gevallen zijn, de dreiging voor omwonenden en de schade aan hun eigendommen (kogelgaten in de slaapkamer en zo).

Poppen zonder koppen bij de moskee, die maken geen slachtoffers en die zijn we volgende week weer vergeten. Poppen zonder koppen bij de moskee, dat is dom en stom en sneu want het belemmert elke vorm van kritiek met woorden, omdat oprechte islamcritici ook niet anders kunnen dan dergelijke zinloze intimidatie veroordelen in woorden die ze op dat moment níet aan islamkritiek kunnen wijden. Islamkritiek, die door zo'n kutpop wéér moeilijker wordt omdat moslims óók slachtoffer zijn. Dus die getroffen moslims in kwestie hebben weer een gratis slachtofferkaart en daar hébben ze er verdomme al zoveel van. Maar een onthoofde pop bij een moskee is geen aanslag, het is een daad van zwakzinnige machteloosheid. Deze opzettelijke verwatering van de term 'aanslag' door Van Aartsen is een smerig retorisch truukje. Om in Diyanet-termen te blijven: trap er niet in.

Reaguursels

Inloggen

Heeft iemand al gezegd dat islam geen aanslagen pleegt en joden en christenen al jaren te veel; ja ja wel mrt f16's en tomahawks, drones, ontstaan van isis, je weet toch yanks joden plagen gonocide in broederland. Ik bedoel maar een grensoverschrijdend vijandbroedertje.

rattenvanger XL | 25-01-18 | 23:18

Maar als greenpeace wegen blokkeert, spandoeken ophangt of oliedrums plaatst dan mag het ineens wel.

elco485 | 25-01-18 | 23:02

Oh, het is even moeilijk..
Een aanslag op ons familie’s welbevinden is als mn nichtjes worden uitgemaakt voor hoer, plus erger.
Silly Simons, waar ben je? Sunny smurf, wat lul je?
Hun geestelijke stilte irriteerde..

donkieshot | 25-01-18 | 22:40

Met van Aarsen aan het roer gaat het omvormen naar Amsterdhamabad gewoon een stukje sneller.

faz | 25-01-18 | 19:28

Ik denk dat van Dinges , ik krijg de naam niet uit mijn strot, maar eens naar de psychiater moet want ik denk dat hij een hersen afwijking heeft.

A.C.H.M.E.D | 25-01-18 | 19:17

nee dit soort acties moet je niet doen, maarrrrrrr: ( om maarrrrr eens een stopwoordje uit de linkse dan wel islamitische hoek te gebruiken) . Maarrrrr:
Deze pop is niet door een ruit gegooid. ook is de kop niet van de poppenromp gescheiden toen de pop door een ingeslagen ruit een restaurant naar binnen ging om daar te ... eh..... protesteren tegen een of ander.

want alle agressie naar een islam object is terrorisme maar kerk of joods gebouw mag je gerust met angstwekkende agressie onder handen nemen.

Nuuk | 25-01-18 | 19:14

Behalve als de dader(s) zelf moslim blijken te zijn, dan hoor je de burgemeester natuurlijk niet meer, dan 'doet de politie nooit uitspraken over de achtergrond van daders'.

Zenzeo | 25-01-18 | 18:56

Van Aartsen zelf is een "Aanslag" ... op Amsterdam

knerf | 25-01-18 | 18:44

lang geleden was er een dame in een autootje die hem achterna zat over een grasveldje de stumper heeft toen iets van TBS gekregen en daarna is alles wat hij ziet een aanslag behalve zwarte vlaggen en agressie tegen joodse ondernemers.

likdoorn | 25-01-18 | 18:27

jongens voor van Aartsen is een lege kop thee al een aanslag. Die man moet je niet te serieus nemen, de schat is al half dement. Waart door het politiek landschap als een wat zielige, half demente oom op een verjaardag. Je kunt er geen hekel aan hebben maar geeft hem ook niet de sleutel van je auto. Zachtjes glimlachend met zijn hoofd in de jaren 70 scharrelt hij licht verward en men doogt hem als een relikwie. Verwacht niets van deze man, behalve dat hij in zijn verwardheid alles doet wat hem opgedragen word. Ik hoop gewoon dat hij een kliekje mensen om zich heen heeft die af en toe zijn spreekwoordelijke luier verschonen en hem op tijd voeden en laven (met thee) dan blijft die grappige maar deerniswekkende oom nog even op het aardse.

Dutchbeaurouge | 25-01-18 | 17:52

schneu

MRF2739 | 25-01-18 | 17:37

Die van Aartsen was toch de man die isis vlaggen in Den Haag geen probleem vond?

Rest In Privacy | 25-01-18 | 17:31
-weggejorist-
GerMonster | 25-01-18 | 17:18

Binnenkort valt de belastingaanslag weer op de mat. Als je die onzorgvuldig invult heb je de poppetjes aan het dansen.

jacobh-59 | 25-01-18 | 16:55

Feiten.
Een pop is een pop.
Een onthoofde pop is een onthoofde pop.
Kwalificatie.
Een onthoofde pop is geen oproep tot geweld.
Een onthoofde pop kan immers ook worden uitgelegd als kritiek op de moskee, die symbool staat voor islamitisch geweld, waarbij onthoofdingen juist worden goedgepraat, begrijpelijk genoemd.
Toetsing.
Zodra er meerdere, elkaar tegensprekende verklaringen bestaan over een onthoofde pop, kán er niet tot eenduidige bewezenverklaring gekomen worden bij een strafrechter in Nederland, die z'n werk goed doet.
Conclusie.
Zodra een burgemeester een waardeoordeel uit, anders dan waartoe een strafrechter in Nederland kan besluiten, doet die burgemeester dat buiten zijn rol van burgemeester, omdat een burgemeester in Nederland immers niet de taak heeft strafrechtelijke uitspraken te doen, waarvoor als enige de Nederlandse Strafrechter is aangesteld en bevoegd is.
Een burgemeester die tóch strafrechtelijke kwalificaties verbindt aan een onthoofde pop treedt buiten de kring van bevoegdheden van het burgemeester zijn, en is hij zonder formele rechtskracht 'gewoon in de hoedanigheid van 'n burger te kwalificeren', die net als tante Betje om de hoek ook ergens 'n mening over heeft.
Van Aartsen 'mag' dus zeggen wat hij wil, over elk onderwerp, maar niet vanuit zijn burgemeesterschap, maar gewoon vanuit 't burger zijn, als één van de vele miljoenen; en dus zonder enig extra 'gezag'.

Der Paulie | 25-01-18 | 16:53 | 1

Nog iets.
Appelen en peren vergelijking, maar toch.
Een baksteen door de ruit waarachter mensen aanwezig zijn, is aanmerkelijk veel agressiever en veel méér een aanslag te noemen, dan 'n protesterende pop bij 'n moskee.
Niemand komt op het idee, dat bij bijvoorbeeld vlagverbranding, en sprake is van 'n aanslag. (hoe gekwetst iemand ook kan zijn over wat er symbolisch gebeurt; anders zou elke vlagverbranding door palestijnen in 'n anti-israël demonstratie 'ook' een echte aanslag moeten zijn in de gedachtenlogica van Van Aartsen)
Maar de strafrechtelijke feiten zijn deze.
Feitelijke aanslagen op echte mensen is wél een aanslag.
Feitelijk symbolen verbranden of onthoofden is géén aanslag.
Was alles in het leven maar zo overzichtelijk als het Wetboek van Strafrecht. Nog vragen (?), meneer Van Aartsen?)

Der Paulie | 25-01-18 | 17:37

Door een dergelijk gebruik van het woord 'aanslag' verliest dit aan betekenis, zoals dat met het woord 'racisme' is gebeurd.
Verder heeft mijn toetsenbord regelmatig zo'n honderd aanslagen per minuut te verduren, maar daar hoor je niemand over.....

DeDenkerT | 25-01-18 | 16:36
-weggejorist-
Evocatus | 25-01-18 | 15:56

Overdrijven aan de ene kant en wegkijken bij de andere kant is ook een vak.

Rest In Privacy | 25-01-18 | 15:44

Ja tuurlijk, moszlims zijn zielig. Bij Joden mag je alles slopen......

Wienerschnitzel mit | 25-01-18 | 15:23

Idd, een misselijk statement is wat anders dan een aanslag.

Mark van Leeuwen | 25-01-18 | 15:14

Van Aartsen is al heel erg lang flink van het padje af, het noorden kwijt. Wat doet die man nog met een burgemeestersketen om?

Frans Bierings | 25-01-18 | 14:59

En vervolgens overal onthoofde poppen kunnen neergooien en claimen dat rechts de ene aanslag na de andere uitvoert?
Maak het hem nou. Burgemeesters spelen niet met poppen. Hoewel, ook dat weet je tegenwoordig niet meer.

MistaRazista | 25-01-18 | 14:41 | 1

Dit past prima bij het niveau van een extreme linkse werkeloze Amsterdamse kraker

Rest In Privacy | 25-01-18 | 15:22

Overduidelijke inside job van extreme links om een geslaagde aftrap te geven aan hun haathetze in Amsterdan tegen FvD in algemeen en Annabel in bijzonder. (comite 21 maart)

Niet de eerste keer zo'n 21 maart grap en ook MSM is gewillige participant in deze volksvernaggelarij

Rest In Privacy | 25-01-18 | 14:36

Ho ho! Geen aanslag, wel een incident!

Zo camoufleren ze het tenslotte altijd.

B*tchmeister | 25-01-18 | 14:30

Nogal wiedes. Materiële of lichamelijke schade? Nee? Koppensnellen is kenmerkend aan de IS. Dus stiekem misschien een beetje toepasselijk hier....

just another liberal | 25-01-18 | 14:20

Het is een walgelijke actie. Aanzetten tot geweld, wellicht een politiek of religieus motief, maar als je de definitie van aanslag bekijkt is er ook daadwerkelijk geweldpleging nodig, dus nee meneer burgemeester des hoofdstads, geen aanslag

barryvantiggele | 25-01-18 | 14:10

Van Aartsen is een aanslag op het gezond verstand en de goede smaak, maar dat mag in een democratie.

Hetze Haatstra | 25-01-18 | 14:08

Zeg GeenStijl, Van Aartsen zei: 'ZIJ voelen dit als een aanslag'.
Dat is totaal anders dan dat Van Aartsen het een aanslag noemt.
Ik ben een groot fan van GeenStijl maar stemmingmakerij: neen, bedankt!

Amsterdamsko | 25-01-18 | 14:08

Een leus schilderen op een kerk heet vandalisme en een leus schilderen op een moskee is een aanslag.

jochum1980 | 25-01-18 | 14:07 | 2

Een onthoofde pop bij een moskee neerleggen = een leus schilderen?

Dr_Johnson | 25-01-18 | 14:16

Klopt

Eddy67 | 25-01-18 | 15:43

Wie in Nederland neemt deze lutser nog serieus ?????Als deze geschifte een baan zou krijgen naar zijn kunde liep deze halve tamme abonnementen op de NRC te verkopen. Helaas is hij lid van de VVD waardoor hij een baan ver boven zijn geestelijk vermogen heeft gekregen (opnieuw) hij heeft in Den Haag bewezen dat hij liever met de vijand heult dan dat hij gewoon de maatregelen treft die nodig zijn.

Keske | 25-01-18 | 14:06 | 1

LOL

Wienerschnitzel mit | 25-01-18 | 15:24

Het voelt aan als een indoctrinerend bestuurder. Gezien zijn leeftijd neem ik bijna aan dat hijzelf niet geïndoctrineerd kan zijn. Het onderwijs was in die tijd nog niet helemaal verziekt.

SlimmeBelg | 25-01-18 | 14:05

Misschien geen aanslag, maar wel een schandalige actie. Zelfde categorie als de taart op Fortuyn of het bekladden van de deur van Baudet.
Dergelijk gedrag moet bestrafd worden met een lange gevangenisstraf plus TBS.

lsimon | 25-01-18 | 14:02

Het ophangen van een Wilders-pop in Den Haag in 2009 was geen aanslag maar een kunstproject. www.parool.nl/binnenland/arrestaties-...
Had van Aartsen, die daar toen burgermeester was, daar al op gereageerd?

down | 25-01-18 | 14:01 | 1

"Het was geen aanslag, want anderen plegen ook aanslagen". Wat is dat nou weer voor een kleuterklas-excuus?

GifKikkert | 25-01-18 | 13:52

Zo een pop vind ik anders wel een vorm van symbolisch en vooral geweldloos protest.

Benesha | 25-01-18 | 13:43

Geen blauwe envelop te zien op die foto.

Tjemig | 25-01-18 | 13:31

Mijnheer de nepburgermeester van Amsterdam zag natuurlijk weer de traumatiserende beelden van de geenstijl fotoshop voor zich toen hij de plaatjes van de onthoofde pop zag. Wat heeft die man geleden zeg! Verder is de ophef, verontwaardiging en het daarbijbehorende taalgebruik selectief. Bij goedmensen maakt het niet uit hoe erg een gebeurtenis is of wat de aanleiding en motieven zijn, alles word bepaald door wie de daders zijn. soms zijn er zelfs gebeurtenissen die zo erg zijn dat ze die nog wel aanslagen willen noemen maar wordt er zoveel begrip voor de daders getoond dat daaruit blijkt dat ze aanslagen ook niet erg vinden als ze maar door de juiste personen worden gedaan.

down | 25-01-18 | 13:29

Aanslag van eigen deeg.

niks mis mee | 25-01-18 | 13:27

Hahahahahahahaha AFA Hahahahahahaha de internationale sosialisten hahahahahahahah
FVD komt in de raad de opinie wordt weer gemanipuleerd hohohohohoho.

siempie2696 | 25-01-18 | 13:26

Van Aartsen? Dat is toch die VVD'er die zijn ziel aan de duivel heeft verkocht. Tsja, dan is de cirkel weer rond!

benjeallanggek | 25-01-18 | 13:11 | 1

Daarom zegt onze elite o.a: "fijne ramadan".
Dan weet je HEEL ZEKER dat je niet de behandeling krijgt die van Gogh moest ondergaan.

meneer Q | 25-01-18 | 13:16

Aanslagen zoals in Nice en Parijs worden gedaan door "verwarde mannen die geen respect krijgen" aldus dat stelletje mafketels.

meneer Q | 25-01-18 | 13:02

Inter-Rimmer. Ge-wel-dig!

Novorapidjunk | 25-01-18 | 13:01

Ach, deze reacties doet mij denken aan al die idioten die om een moskee gingen staan om een eventuele aanslag te voorkomen. OVerdreven en ver van de realiteit.

loser | 25-01-18 | 13:00

Tijd voor een heel tof stukje muziek, passend bij dit bericht. Ga lekker genieten van de kunsten van de R&R n*gger in plaats van steeds maar energie te verspillen aan zaken die niet belangrijk zijn
www.youtube.com/watch?v=IZBlqcbpmxY

Arnold Layne | 25-01-18 | 13:00

Wij hebben een heleboel wannabee moslims hier in Nederland

Umberto die trotzoni | 25-01-18 | 12:57

Moslims plegen geen aanslagen. Alleen verwarde mannen en radicale groeperingen plegen aanslagen. En Nederlanders die met een pop een statement maken.

De waard zijn gast | 25-01-18 | 17:14

Zolang je niet weet wie die pop daar gelegd heeft kan je niet speculeren over de vraag uit welke hoek die kwam. Laat staan om van een aanslag te spreken. Kan ook een provocatie geweest zijn van een moslim die ruzie heeft met iemand in die moskee.

Rest In Privacy | 25-01-18 | 12:55

Er zit een hefboomwerking in incidenten aangaande islamitisch geloof. Pop = aanslag, verbrand gras = aanslag, verzinsel afgerukte hoofddoek = aanslag.

Andersom: Aanrijden van Joodse voetgangers = verlaagde suikerspiegel, neersteken van willekeurige mensen onder geroep allahu akbar = verwardheid, vernielen van een Joods restaurant = verzetsdaad tegen Israël.

Althans in de beleving van onze linkscorrupte elite.

Statler en Waldorf | 25-01-18 | 12:53 | 2

Precies! Eigenlijk een soort principe van 'communicerende vaten'.

HypoPseudo | 25-01-18 | 12:55

Precies... en een ander riedeltje wat deze linksche mafketels gebruiken:
"deze mannen krijgen geen respect".

meneer Q | 25-01-18 | 13:05

PS

Van Aartsen heeft zélf een aanslag gepleegd op mijn geboortestad Den Haag. Namelijk door alle zogenaamde 'krachtwijken', met name de Schildersbuurt, niét aan te pakken maar gewoon diep door te laten segregeren en daarmee te verkwanselen. "Dood aan alle joden" scanderend islamitisch schorriemorrie liep nog niet zo lang geleden, onder het eufemisme van 'demonstratie', door de straten daar. Wat deed Van Aartsen? Precies: NIETS.

Een incompetente omhooggevallen 'bestuursklootzak' is het.

HypoPseudo | 25-01-18 | 12:52 | 2

PS mét IS-vlaggen.

HypoPseudo | 25-01-18 | 12:53

Daarom zegt onze elite o.a: "fijne ramadan".
Dan weet je HEEL ZEKER dat je niet de behandeling krijgt die van Gogh moest ondergaan.

meneer Q | 25-01-18 | 13:08

Evident is dat we unaniem zijn over de afkeurenswaardige smakeloosheid van deze zeer ondoordachte actie. Goed.

Maar het is géén 'aanslag' en Van Aartsen is dan ook een hypocriete huilebalk. Met in z'n kielzog de makke gemeenteraadsschaapjes die obligaat éen voor éen hun "verschrikkelijk-walgelijk"-retorische versje opzeggen vanaf de kansel.

Poeh hé...! Indrukwekkend hoor.

HypoPseudo | 25-01-18 | 12:46

Waarvan akte, en nu weer graag over tot de orde van de dag.

Johan_Voorhaar | 25-01-18 | 12:41

Die poppenlegger handelde niet chique. Hij had beter een ingezonden brief kunnen schrijven om zijn mening te delen. Ik kan me de ergernis van de poppenlegger trouwens wel voorstellen. Ik respecteer noodgedwongen de vrijheid van godsdienst, maar krijg een beetje jeuk van al die moskees die hier uit de klein oprijzen. Ik word erdoor geïntimideerd en er aan herinnerd dat de islam hier de macht wil overnemen.
Dat de islamisering geen verzinsel van Wilders is, wordt duidelijk uit de rentepolitiek van de ECB en Draghi. In de koran heeft Allah rente verboden en die is op zijn wenken bediend door Draghi. De rente is volledig afgeschaft. Tot genoegen van onze islamitische medelanders die zich door deze maatregel hier steeds meer thuis beginnen te voelen. Nog even en het lijkt hier wel het Midden-Oosten.

haidewietska | 25-01-18 | 12:37

Raar land: iemand die echt een aanslag pleegt op een joods restaurant is in de war. Iemand die een kapotte pop ophangt pleegt een aanslag ?

Ratio en proportie is in Nederland ver te zoeken bij politici...

Tee Of Cup | 25-01-18 | 12:37

Als dit al een aanslag is wat is dan over mensen heen walsen met een vrachtwagen in o.a. Nice ??

Wekkertje | 25-01-18 | 12:34

De uitspraak van Aartsen is een aanslag.
Op mijn lachspieren.

bft | 25-01-18 | 12:33

Zucht... Er zit een school tegenover zeiden ze op AT5 en de politie onderzoekt of een of andere twitteraar er iets mee te maken zou kunnen hebben terwijl de usual suspects voor de verandering maar weer eens racisme van de toren roepen. Hoe komen al die extreem domme mensen toch allemaal op dit soort belangrijke maatschappelijk posities? Of beter: hoe komen we ervan af?

Pierre Tombal | 25-01-18 | 12:32

Volgens mij komt deze 'aanslag' Denk uitermate goed uit zo voor de gemeenteraadsverkiezingen. Kunnen ze uitermate effectieve propaganda van maken. Worden er vaak gelijksoortige 'aanslagen' in Amsterdam gepleegd? Zo nee, waarom dan nu ineens terwijl de campagnes voor de verkiezingen net zijn begonnen?

osolemio | 25-01-18 | 12:31

Als AFA een onthoofde pop ergens neer zou leggen, zou het een "ludieke aktie" genoemd worden door dezelfde Aartsen.

Guido | 25-01-18 | 12:31

De Koninklijke familie parasiteert op grote schaal van de Nederlandse samenleving.
Als dat nog geen breaking news is...

jemagookniksmeer | 25-01-18 | 12:29

Het zijn uitsluitend oikofoben die in het openbaar bestuur worden geplaatst door hun vriendjes en vriendinnetjes. Dit land gaat daar op den duur helemaal aan ten onder. De vrijheid van meningsuiting is sinds Theo in 2004 ook al afgeschaft. Ik zou graag deze mening onder eigen naam willen publiceren, maar op straffe van openbare steniging of anderszins, zie ik hier maar van af. En wat die aanslag betreft? Het was slechts een verwarde pop...

donkeyman | 25-01-18 | 12:28

"Het is zeker een aanslag, ik kan hier niks anders van maken. De complete romp is op niet zachtzinnige wijze van het hoofd gescheiden, dit gaat niet vanzelf. Het vele bloed geeft ook aan dat"de dader of daders hier veel geweld hebben gebruikt."
Aldus Peter Reutel de Vries.

De waard zijn gast | 25-01-18 | 12:27 | 1

Peter Reuter.. lol

BozePaarseMan | 25-01-18 | 12:29

"Was de antisemitische ruitenroeier van HaCarmel dan geen aanslagpleger?"
.
Nee, want een getraumatiseerde Palestijn die gewoon getriggerd werd door een Joodse vlag. Moeten die rotjoden hun vlaggen ook maar niet in hun eigen winkels tentoonstellen. Stelletje provocateurs en Moslimhaters dat het zijn. En daarbij zijn Pallies sowieso gewoon altijd slachtoffer. Vraag maar aan het kabinet en de EU.

Graaisnaaiert | 25-01-18 | 12:26

Zelfs wanneer van Aartsen onthoofd wordt noem ik het nog geen aanslag.

Memek | 25-01-18 | 12:24

Eens zien. Van Aartsen. Dat was toch die burgemeester die vond dat er géén grenzen overschreden waren toen IS-aanhangers(!) met IS-vlaggen zwaaiden en openlijk om jihad vroegen tijdens een "wandeling" door Den Haag? Waar er openlijk om de dood en moord op o.a. Joden werd geroepen en de man vervolgens vond dat er nog stééds geen grenzen overschreden werden? Die van Aarsloch toch? Wat is die LutserT af zeg. Wat complete non-valeur is deze man. Hij moet zich kapot gaan zitten schamen in een heel klein hoekje en alle slachtoffers/nabestaanden van échte aanslagen zijn oprechte verontschuldigingen aanbieden voor het bagatelliseren van hun onnoemelijke leed.

Oh, en PrutserTs die een dergelijke pop actie ondernemen altijd min véél want het neemt de wind uit de zeilen van de wel serieuze criticasters. Om over de zieligheidsmunitie die wordt aangereikt nog maar te zwijgen...

Sjefke7807 | 25-01-18 | 12:24 | 2

Hij is zo arrogant, daar zijn geen superlatieven voor te vinden....
Dus u denkt dat zo een iemand zich in de hoek gaat zitten schamen??

watmagjenogwel | 25-01-18 | 12:37

@watmagjenogwel | 25-01-18 | 12:37 |
Nee hoor mijn waarde @watmagjenogwel, die illusie heb ik totaal niet. Het was meer een hartenwens waarvan ik weet dat die toch niet uitkomt. Maar u snapt zo ook wel wat ik bedoel toch?

Sjefke7807 | 25-01-18 | 13:39

Tip: bij de fabrikant informeren aan wie ze zo’n van aartsen pop hebben verkocht.
Kunnen er nooit veel zijn geweest.

BosrandDirk | 25-01-18 | 12:21

De openlijke bedreigingen ik op straat van moslims krijg zou ik graag ruilen voor een pop bij mijn huis, of eventueel zo'n "aanslag" op die moskee in Enschede. Wat verbrand gras is een stuk minder ingrijpend dan een persoonlijke bedreiging op straat.

Het is inmiddels wel duidelijk dat de minderheden per definitie als slachtoffer gezien worden. Zelfs als zij het zeer bont maken en het initiatief tot geweld nemen, dan nog worden zij (ook) als slachtoffers gezien.

Peter_K | 25-01-18 | 12:20

Een pop zonder kop is nou precies figuurlijk hoe het beschreven staat in het boek waaruit geleerd wordt.

ali komijnekaas | 25-01-18 | 12:20

Een aanslag op mijn netvlies is het, zo'n lelijke pop. En wat zouden ze door het stof moeten als die pop vanuit eigen hoek kwam om de slachtofferrol nog op te poetsen voor meer draagvlak voor moskeeën. Van Aartsen moet zich schamen om slachtoffers van echte terreuraanslagen op deze manier te schofferen.

BozePaarseMan | 25-01-18 | 12:17

Ongeacht of de pop-plaatsers misselijke eikels zijn, ze framen als aanslagplegers is een complete orwelliaanse omdraaiing van de werkelijkheid.
De boodschap die ze over trachten te brengen is gewoon waar (maar onwelgevallig): in naam van (salafistische) Islam worden mensen onthoofd. Ook vanuit Amsterdam en geïnspireerd door salafistische predikanten wordt daaraan meegewerkt.
Heel wat anders dus ook dan een Kenneth Vermeer hangman die suggereert dat die zou moeten hangen, zegt deze actie alleen: jullie salafisten hakken koppen af, roepen ertoe op en/of keuren het goed. Wat gewoon zo is. En niet: wij vinden dat jullie kop eraf moet.
Dat zijn de feiten. Ben ik nu een engnek?

Bert Konterman | 25-01-18 | 12:17 | 1

Bedankt voor uw bekentenis. Helemaal mee eens trouwens.

SlimmeBelg | 25-01-18 | 13:47

Ik heb me al minstens 14x slachtoffer van terrorisme gevoeld, telt dat ook mee Jozias?

Panos88 | 25-01-18 | 12:17

Om te weten of het een 'aanslag' is, moet je eerst iets over het motief weten, in dit geval, de dader kennen.
Voor hetzelfde geld is het een moskeeganger of D66-er geweest die zo 'discriminatie' onder de aandacht wil brengen met een 'aantoonbare feit'.
Stel dat dat nu zo blijkt te zijn, wat zou van Aartsen daarop zeggen.
Dan is dit zeker een 'kreet om aandacht'.

WhiteRose | 25-01-18 | 12:17

Een pop. Laat me niet lachen.

Een geit met een gebruikt condoom, dat zou veel treffender geweest zijn.

MadDieu | 25-01-18 | 12:15
-weggejorist-
van Oeffelen | 25-01-18 | 12:14

Off topic: Fox News
Why FBI's 'missing' five months of texts is worse than Watergate:
"Richard Nixon's secretary Rose Mary Woods erased 18 minutes of tape recording of the president and became infamous in1972.
The FBI failed to preserve five months of text messages and expects the American public to believe it was a random mistake."

Roadblock | 25-01-18 | 12:13

Jozias van Aartsen is een gluiperd. Het zijn mannen zoals hij ,die zo ver van de werkelijkheid en de gewone mensen afstaan. Een lakei van Beatrix. Hij heeft geen idee van wat een democratie zou moeten zijn. Gelukkig sterft zijn soort uit.
beau van rtl | 25-01-18 | 11:52 |
Nouwwwwwwwww..... in de tweede kamer zitten er nog minstens 76 in de wachtrij. (Denk bijvoorbeeld even aan het vakkundig elimineren van ons referendum)

Herr Zimmermann | 25-01-18 | 12:13

Als ik van Aartsen hoor praten voel ik mij steeds minder nederlander .
Man, man wat een kruiperig, slap figuur is dat.

Rest In Privacy | 25-01-18 | 12:10

Het is meer zoals een paardenhoofd in je bed vinden. Voor kinderen is dit overigens niet iets wat ze "volgende week weer vergeten" zijn. Dat kan je in het algemeen ook moeilijk bepalen voor een ander. Het is in ieder geval een vorm van intimidatie en bangmakerij die ik sterk afwijs.

Simon_GS | 25-01-18 | 12:10 | 2

Misschien heb je helemaal gelijk, kan ik je er zelfs een eind in volgen. Alleen.... alles in de goede volgorde. Wat schreef je als commentaar bij die vrachtwagenbehendigheidswedstrijden in Nice, Londen en de bomtestjes die overal al plaatsvonden? Schaam je je dan niet een beetje met dit commentaar?

whetherthouwouldbe | 25-01-18 | 12:19

Die kinderen zijn wel wat gewend. Die krijgen iedere week islamitisch onderwijs, waar lijfstraffen en sharia op het programma staan.

Rest In Privacy | 25-01-18 | 13:47

Maar duidelijk is wel één ding:
de ware zware aanslag ging
niet door die pop daar zo gestrand
maar door Van Aartsen, op 't verstand.

Hufterst | 25-01-18 | 12:09

Deze act van autochtoon cultureel ingebed gedrag noemt van Aartsen een aanslag. Of het false flag is of niet.
Ik zie het aan alles; iedere logica voor mij zo natuurlijk en normaal wordt afgebroken tot het het niveau bereikt van logica langs de lijnen der islamitische ideologie.

Zoltan | 25-01-18 | 12:09

Nee. Die pop is een visualisatie van een sharia wet. Het is dus niet eens een mening, maar een feitelijke representatie van praktijken die daadwerkelijk plaatsvinden binnen de islam.
Maar van Aartsen (en zijn elitaire kwallennetwerk) vindt de islam leuk. Daarom criminaliseert hij iedere vorm van islam kritische meningsuiting. Dat is de eerste stap om het gewoon bij wet te verbieden. Dan hebben ze echt een stok om mee te slaan en intimideren.
Van Aartsen is een gevaarlijke elitaire regenteske vijand van het volk.
Veel gevaarlijker dan een pop.

Rest In Privacy | 25-01-18 | 12:09

Erdogan en kliek zijn er niet vies van om stromannen in te zetten in elke oppositiegroepering. Deze te voorzien van extra middelen om te klimmen in de organisatie. Totdat ze de oppositiegroep kunnen aanzetten om gericht provocerende acties te ondernemen op het tijdstip dat Erdogan's kliek past.

De pop zou zo net zo goed een actie van Erdogan's eigen aanhangers kunnen zijn om extra bescherming te verkrijgen (en inzicht in het toezicht op de moskee).

BraadWorstLul | 25-01-18 | 12:06 | 2

Die kans is heel reëel!

vluchtelingallergie | 25-01-18 | 12:12

En daar hebben we dan figuren zoals van Aartsen voor.
Een voordeel voor hem, hij staat niet alleen.

watmagjenogwel | 25-01-18 | 12:30

Die poppenactie moet uiteraard ondubbelzinnig en in de krachtigste bewoordingen veroordeeld worden. Ik heb dat hier al eerder gedaan en ik zie dat Van Rossem het ook doet. Het zijn debiele acties van domme "witte" tokkies die slechts de superioriteit van de westerse beschaving tov de islamitische culturen ondergraven.

Ik hoop dat de schuldige(n) gepakt worden en proportioneel gestraft worden. Het is een intimiderende daad, bedoeld om angst aan te jagen, vergelijkbaar met iemand een "kogelbrief" sturen. In zo'n geval zeg je ook niet: ja maar, er is toch niet daadwerkelijk geschoten, dus er is helemaal niks aan de hand?

Maar Van Aartsen zou er wel beter aan doen zijn woorden zorgvuldiger te kiezen. Het plaatsen van een onthoofde pop bij een moskee is geen, ik herhaal, GEEN aanslag, zoals het sturen van een kogelbrief GEEN moord is. En dan kan hij wel farizeeër-achtig gaan schermen met: "voelt als", maar het woord "aanslag" is wel gevallen.

Ik denk dat eea voortkomt uit de wens tot "evenhandedness" die leeft bij de politiek-culturele elite. Ze proberen ons wijs te maken dat "wij" toch echt niet alleen te lijden hebben van aanslagen gepleegd door moslims, maar dat moslims "net zo goed" te lijden hebben van geweld - aanslagen - gepleegd door "witten". Nou wil ik best zo ver gaan om die pop als een "vorm van geweld" te beschouwen (ook onder bedreigingen en intimidatie kunnen mensen lijden), maar een aanslag is het in geen honderd jaar.

Dr_Johnson | 25-01-18 | 12:05 | 3

De pop zou zo net zo goed een actie van Erdogan's eigen aanhangers kunnen zijn om extra bescherming te verkrijgen (en inzicht in het toezicht op de moskee).

BraadWorstLul | 25-01-18 | 12:08

Ja, dat soort theorieën lees ik wel vaker, maar die zijn m.i. een combinatie van wilde speculatie en wishful thinking. Totdat eea bewezen wordt - het oppakken van moslims die varkenskoppen neerleggen bij moskeeën, of zo'n pop - blijven dat toch echt aluhoedjestheorieën. Die vier veroordeelde molotovwerpers naar een moskee waren toch echt loepzuivere, 18-karaats, oorspronkelijke, autochtone Nederlandse kaaskoppen.

Dr_Johnson | 25-01-18 | 12:34

Oops, molotovcocktail natuurlijk.

Dr_Johnson | 25-01-18 | 12:39

'If you can't beat them, join them"
Dat moet Van Aartsen denken, terwijl de dunne poep 'm in alle kleuren van de regenboog door de pantalon loopt. Want de muzelmannen, daar treed je niet zomaar tegen op, nee die praat je gewoon naar de ogen in de hoop dat ze je sparen. Net als de NSB'ers in de 2e Wereloorlog die gretig joden aangaven in ruil voor clementie of een fooi. Zo ook Van Aartsen bij de muzelmannen.
Net als in het vorige topic: doorpakken op misdrijven door dat sujet zit er niet in, maar zodra in andere richting iemand iets misselijks uithaalt (let op: géén gewonden zoals bij piemoltjes besnijden) dan is de wereld te klein en is er - for fuck sake - een aanslag gepleegd.
Een aanslag!
Fucknut.

Bakkeleures | 25-01-18 | 12:05

Je vraagt je serieus af of bepaalde moslims iets weten over van Aartsen dat er voor zorgt dat hij zo schaamteloos aan hen onderwerpt.

2voor12 | 25-01-18 | 12:03 | 1

Moet je Tofik Dibi maar vragen...

Kruisruiker | 25-01-18 | 12:04

Ooit van provocateurs gehoord, heer Van Aartsen? Zolang niet zeker is wie die pop daar neer heeft gelegd, zou ik zeer voorzichtig zijn met dit soort uitspraken. Net zoals er na een aanslag opeens verhalen zijn van afgetrokken hoofddoeken, brandstichtingen en scheldpartijden. Het is zo mooi om de slachtofferrol te hebben. Daar gaan sommige heel ver in

batvoca2 | 25-01-18 | 12:02

Als je tasje van de afhaalchinees scheurt op de stoep voor de moskee, en alles zit onder geroosterd varken, dan ben je de lul.
Word je ook opgepakt.

Kruisruiker | 25-01-18 | 12:02 | 1

Oh, dit is er een in de categorie "had ik die zelf maar bedacht". Treffend samengevat Kruisruiker.

Linkse allergie | 25-01-18 | 12:08

Amsterdam, het bolwerk van Islamistische verheerlijkende magistraten. Het erge is dat zij hun eigen kop in een strop stoppen, staande op een stoel en dan nog een tirade houden over hoe goed diegenen zijn die hun met de kop in de strop hebben gedaan. Zij bedoelen het allemaal niet zo. Tot dat de stoel wordt weggeschopt. Einde verhaal, het licht dooft, duisternis valt binnen.

De Evangelist | 25-01-18 | 12:01

Een pop inzetten om een groepering te kakken te zetten of kritiek te ventileren? Waar ken ik dat ook alweer van? Oh ja, carnaval!

Zoltan | 25-01-18 | 12:01

Waarom niet een 'incident'

KutFilosoof | 25-01-18 | 12:00 | 1

Dat is woord is voor als een moslim iets heel ergs doet.

Schoorsteenveger | 25-01-18 | 12:03

"Hoe iets voelt is dus belangrijker dan wat het is."
Juist. Dat is de nieuwe norm in een wereld waarin men als slachtoffer sterker staat dan als dader, een wereld waarin a priori de ander schuld draagt, en het andere het Kwaad vertegenwoordigt, een wereld waarin het eigen perspectief allesbepalend is als het gaat om oordelen en veroordelen. Als het als een belediging voelt, dan is het een belediging, als het als uiting van haat voelt, dan is het een uiting van haat, als het voelt dat Annabel een gore racist is, dan is Annabel een gore racist, als je je onderdrukt voelt, dan word je onderdrukt. Als het woord blank voelt als onterecht positief, dan is het woord blank onterecht positief.
En, wat ernstiger is, als je samen voelt dat iets het geval is, dan is het nóg meer het geval. En als het groepsgevoel maximaal is, dan is de Waarheid van die groep absoluut en dwingend. De politiek ruikt dat, de media ruiken dat, en de bestuurders en nieuwsgaarders doen er hun voordeel mee. Voel mee, lijd mee, heb medelijden, en je vaart als vanzelf mee op de golven der emotie. En de sterkste emotie, of liever gezegd, de sterkste bundeling van emoties, is de verontwaardiging, en het meest verpletterend is collectieve verontwaardiging. Die bundelt energie, welke op elk moment om kan slaan in gerichte haat en boosheid. En als dat gebeurt, dan ontstaat het gouden moment voor de politicus, de volksmenner, de priester, de profeet, om met grote woorden de massa te bespelen.
Ja, hoe iets voelt is veel belangrijker dan wat het is.

Schoorsteenveger | 25-01-18 | 12:00 | 4

Prachtig zoals u het plembt.
Denk niet dat u ooit een schoorsteen van boven hebt ingezien.... knap hoor.

watmagjenogwel | 25-01-18 | 12:24

Het is nog veel erger. Je hoeft het niet eens te voelen. Je hoeft alleen maar te zeggen dat je het voelt, alleen maar te zeggen dat het door je ziel snijdt, alleen maar te zeggen dat het pijn doet. Want je kunt het tegendeel toch nooit bewijzen en je hoeft ook niet aan te tonen dat het zo voelt (zo het al zou kunnen - wat technisch wel kan, met MRI scan van de hersenen). Je hoeft slechts de lipoendienst te bewijzen, ongeacht of je het voelt of niet.
En dan wordt er aan dat gevoel een waarde toegedicht die het niet heeft en niet moet hebben. Het gevoel (vaker wel dan niet geveinsd) wordt gelijk gesteld met lichamelijke integriteit. Het gesproken woord dat (vaker dan niet geveinsd) als beledigend wordt ervaren krijgt de eigenschap van een fysiek object en de beschadiging van het gevoel wordt gelijk gesteld met het toebrengen van een fysieke wond, maar dan een wond die niemand kan zien en waarvan je ook niet hoeft aan te tonen dat je die ook daadwerkelijk hebt.

Stormageddon | 25-01-18 | 14:46

Stormageddon | 25-01-18 | 14:46
Je hebt helemaal gelijk. Maar ik denk dat er maar weinigen, op de menners na dan, zijn die het alleen maar zeggen en daar niks bij voelen. En er is zoiets als attributie. Voor je het weet denk je dat je zeker weet waarom je boos bent en op wie of wat.

Schoorsteenveger | 25-01-18 | 18:05
▼ 1 antwoord verborgen

Jozias.... de vleesgeworden melkmuil.... een weekdier dat zijn oortjes graag laat hangen naar wat hem het beste uitkomt.

daytripper | 25-01-18 | 12:00

Ja, nu hebben we de poppen aan het dansen in deze poppenkast.
Maar wanneer we dit als aanslag meerekenen dan moeten de cijfers voor het MiddenOosten even bijgesteld worden. Wegens het oefenen van de kleine kinderen aldaar op speelgoed poppen en lammetjes met slagaderlijke onthoofdingen.

Premier Trutte | 25-01-18 | 12:00

Het hoofd verliezen staat symbool voor deze religie.

theo1610 | 25-01-18 | 12:00

Zie ik het nou goed en is dat een blanke pop?

Linkse allergie | 25-01-18 | 11:59 | 1

Nee een witte.

Premier Trutte | 25-01-18 | 12:00

Meneer Van Aartsen, alles goed met U? Indien u niet helemaal scherp op uw netvlies heeft wat een aanslag betekent, kan ik u het boek "What makes a terrorist" van Alan B. Krueger aanbevelen. Daar staat het allemaal uitgelegd, en ook nog eens wetenschappelijk verantwoord met allemaal bronvermeldingen erbij.

Belangrijk dat u het helder krijgt, want u gaat als burgemeester immers over de veiligheid binnen onze hoofdstad. Zolang u in verwarring bent, strekt het mijns inziens tot aanbeveling dat u de veiligheid overlaat aan iemand die wel wat een aanslag is. Daar mag toch geen verwarring over bestaan?

Foolonthehill | 25-01-18 | 11:57

Van Aartsen is een beetje een verwarde man geloof ik

spuit-12 | 25-01-18 | 11:57
-weggejorist-
Rest In Privacy | 25-01-18 | 11:57 | 3

Kan me nog iets herinneren over dreigbrieven aan mosketen die met allochtoonse taalfouten deden denken aan een valse vlag.
Welk bewijs is er dat het in deze anders is?

Wanneer het vrienden waren, dan was een onthoofd varken waarschijnlijker geweest.

koolteer | 25-01-18 | 11:56 | 2

Vrienden = bruinhemden.
Vreemd die autocorrect....

koolteer | 25-01-18 | 11:57

Jij hebt geen autocorrect maar politiekcorrect op je telefoon.

Bijtendehond | 25-01-18 | 13:36

Dus joden bowling met je auto vol gas over de stoep is een ongelukje door verwarring maar druk niet je duim tegen je neus terwijl je de andere vier vingers spreid binnen een straal van een kilometer naast een moskee want dan is dat tegenwoordig een aanslag .

Castor12 | 25-01-18 | 11:56 | 1

Joden bowling? Mag ik om deze uitdrukking lachen of is dat niet gepast?

Linkse allergie | 25-01-18 | 12:05

Vuilnisman mag deze ad interrimmer ook mee?

bwanabanjo | 25-01-18 | 11:55

Jozias van Aartsen is een gluiperd. Het zijn mannen zoals hij ,die zo ver van de werkelijkheid en de gewone mensen afstaan. Een lakei van Beatrix. Hij heeft geen idee van wat een democratie zou moeten zijn. Gelukkig sterft zijn soort uit.

beau van rtl | 25-01-18 | 11:52 | 1

Tja, zo'n 75 jaar geleden zou hij best wel een hele hoge positie hebben, kunnen, bekleden.

watmagjenogwel | 25-01-18 | 12:19

Ze geven zoveel geld uit aan nutteloze subsidies, dat er niets meer overblijft voor een fatsoenlijke geluidsinstallatie.

Eucalyppta | 25-01-18 | 11:51 | 1

Ja, dat viel mij ook op, misschien alleen een nieuwe microfoon zou al veel goed maken, zo te horen, of de signaal aanpassing is niet correct, maar wellicht ga ik nu iets te ver.

watmagjenogwel | 25-01-18 | 12:18

In Den Haag is al duidelijk geworden dat Van Aartsen een lul met vingers is; dat doet 'ie nu in Amsterdam even dunnetjes over.

Goldfinger | 25-01-18 | 11:51

Prima pop toch?
Met een leuk wit jurkje aan.

Kruisruiker | 25-01-18 | 11:51

Moslim rijdt opzettelijk in op joden: geen aanslag.
Moslim steekt metropassagier dood: geen aanslag.
Onthoofde pop neerleggen bij moskee: aanslag.
Arm, arm, arm Amsterdam.

Lewis Lewinsky | 25-01-18 | 11:50

Geenstijl begrijpt er weer eens helemaal niets van.
Een aanslag is als er zaken gebeuren die tegen de haren van de bestuurlijke elite instrijken.
En wanneer er een vrachtwagen op het publiek inrijdt, is er sprake van een incident met een verwarde amokmaker met een lage bloedsuikerspiegel.

jemagookniksmeer | 25-01-18 | 11:49

Het woord "aanslag" is misschien te sterk, maar dit soort anonieme protesten gaat een stap te ver. Overigens moet de overheid dan ook ingrijpen wanneer er in de betreffende moskee zaken gebeuren die in strijd met de wet. Respect moet van beide kanten komen.

Mannes | 25-01-18 | 11:49 | 1

Maar daar wringt hem dus nu de schoen. Dát gebeurt dus niet. In moskeeën is het van 'anything goes' terwijl bij het minste of geringste tegengas (hoe onsmakelijk en contraproductief ook) van de 'natives' er gelijk groots wordt uitgepakt. Wat uiteindelijk alleen nog maar voor meer onmin en scheve ogen gaat zorgen.

Sjefke7807 | 25-01-18 | 12:17

Maar het executeren van 118 concertbezoekers in de Bataclan vond hij ook vast een vervelend incident.

Rest In Privacy | 25-01-18 | 11:47 | 1

Zeker - en de daders van Bataclan krijgen niet de doodstraf, wat de dader(s) van deze vreselijke aanslag wel kunnen krijgen, wanneer zij tussen de salafisten opgesloten worden.

Jan Passant mk2 | 25-01-18 | 12:08

Wie zwijgt stemt toe.

We staan er allemaal bij en kijken er naar. Maar verder.... ho maar. Soms denk ik dat dit schijtvolk het ook gewoon verdiend om verplicht 5x per dag naar Mekka te bukken.

Re:Kniftig | 25-01-18 | 11:47 | 2

Yep, moslims hebben levenslang in de grootste geestelijke in- en uitloopgevangenis ooit. Ga ze dat niet zeggen, om te bewijzen hoe vrij & blij ze zijn met hun profeet is alles mogelijk wat Stephen King niet fantaseren kan.

Jan Passant mk2 | 25-01-18 | 12:15

En het Westen weigert dat dus in te zien en gooien het op een cultuurverschilletje...

Re:Kniftig | 25-01-18 | 12:36

Verwachte je consistentie en logica van links? Als links daartoe in staat was waren ze überhaupt niet links...

KutFilosoof | 25-01-18 | 12:02

Alweer 10 jaren geleden: in de Diamantbuurt van Antwerpen, achter het station, joodse buurt, een pro-Palestijns vuige demo met grote brandende poppen met het uiterlijk van orthodoxe joden. Maar die joden daar die wisten wel wie het waren en ik heb ze gesproken, en man of vrouw, die wisten hun zaakjes echt wel te regelen - buiten de wet om zullen we maar zeggen. Die laffe hyenas waren sindsdien opeens heel stil, in de Diamantbuurt. Toen ik ze vroeg naar joodse knokploegen ontkenden ze op typisch joodse wijze... maar ogen liegen niet.

chicago river | 25-01-18 | 12:03

@Van Rossem: ´Poppendroppen´, geniaal.
Dat woord gaat groot worden vriend. Ook iets met emmer, druppel.
Nu meer inhoudelijk: hoe ik die lui ook wantrouw in hun gebedshuizen, het is van een laag niveau als je besluit om een onthoofde pop daar voor de deur te leggen.

Moet op dit onderwerp altijd denken aan de grootste moskeet van NL, de Essalam Moskee in Feijnenoord. Ontworpen door ene Wilfried van Winden, architect. Dus je gaat een moskee bouwen, met allemaal schimmige tussenpozen over het geld, en dan heb je de grootste moskee van NL. Door Wilfried van WINDEN. Kon je weer eens geen islamitische architecht met de juiste kennis en kunde vinden, want ja, die waren even weg. Richting oost.

chicago river | 25-01-18 | 11:46

Elke keer als ik een blauwe envelop in de bus krijg voelt dat als een aanslag.

Schoorsteenveger | 25-01-18 | 11:45

Een blanke onthoofde pop. Arme pop maar ook rascistisch.

bigs | 25-01-18 | 11:45

Google maar eens op "beheaded". video. Deze extreem zware aanslag in Hagistan niet kunnen vinden.

meneer der meneren | 25-01-18 | 11:45

Als het praat als een dhimmi, handelt als een dhimmi en lijkt op een dhimmi... dan is het waarschijnlijk een dhimmi. Meneer van Aartsen, ik ben ook bang voor de Islam, maar in onze darkest hour hebben we geen Chamberlain nodig, maar een Churchill.

Zeddegeizot | 25-01-18 | 11:44 | 1

Mooi verwoord .... het is inderdaad een ' Chamberlain

'Zachte heelmeesters maken stinkende wonden'

Ervaringsdeskundige | 25-01-18 | 11:47

Als de dader nou naar voren was gekomen, en gezegd had, dat het een kunstuiting was?
Daar schijn je met het oprichten van een galg ook mee weg te komen.
www.at5.nl/artikelen/177197/krakers-re...

Roadblock | 25-01-18 | 11:43

Wat een racisme, mogen blanke... euh, witte Nederlanders ook niet eens straffeloos een suikerspiegelincidentje hebben?

Kapitein Stijlvol | 25-01-18 | 11:42

toch mooi dat dit de absolute prioriteit heeft, want die stad is zo af, zo fijn zo multicultureel positief en hoopvol is dat een fucking pop de absolute prioriteit kan hebben want verder is er toch niets aan de hand?. Ik keur de pop niet goed, ik denk dat het debet doet aan het debat. Moet de islamisering stoppen, ik ben die mening toegedaan dat dit geen slecht streven is. Deze pop zal daar niet bij helpen en is enkel olie op het vuur van de landverraders en islamisten. Domme smakeloze actie die contraproductief zal werken, een aanslag?... nee dat niet..

Ceevoo | 25-01-18 | 11:41 | 2

Zou u inmiddels wel een actie kunnen noemen die de islamisering kan stoppen?
Ben van mening dat er geen hoop meer is, zeker niet na het zien van het filmpje van Pauw met Martin Bosma www.youtube.com/watch?v=jzLDr9WdxGc
Kijk daar nog maar eens naar.

watmagjenogwel | 25-01-18 | 12:12

watmagjenogwel | 25-01-18 | 12:12

De enige actie die wat mij betreft werkt is blijven wijzen naar de dingen die fout gaan en geen kans geven aan het onder de mantel der (linkse/politiek correcte)liefde bedekken van feiten en uitspraken van gevaarlijke lieden.
De enige manier om hier iets tegen te doen is het onder de aandacht houden, om het kritiek hebben zichtbaar te houden en vooral niet tot domme acties als deze pop overgaan. Een pop als deze vervreemd enkel de neutrale menigte. De ware slag is voor het hart en de geest van de nu nog wegkijkers, en mensen die het goede willen zien. Een frustrerend proces maar noodzakelijk, hoe meer zichtbaar is hoe meer mensen uiteindelijk bereid zijn kritisch te zijn en zich uit te spreken, hoe meer mensen uiteindelijk zeggen hier ligt mijn grens..
Dat die grens voor de een verder ligt dan voor een ander is duidelijk, maar gezien notoire wegkijkers die recentelijk toch enigszins kritisch zijn geworden is hier te winnen. Is dit frustrerend als je ogen open zijn, ja dat is het want je vraagt je af of je zelf nu zo slim bent en anderen zo stom/naief (beiden natuurlijk)
Dus een actie die 't kan stoppen? nee die kan ik niet noemen, de absolute noodzaak dingen in het licht te houden en de discussie op gepaste toon blijven voeren, ja die zie ik zeer zeker wel.

Ceevoo | 25-01-18 | 12:37

Zeker een aanslag! Vooral in de ogen van de EU en andere SJW-Deugnieten. Ik zeg: doodstraf, door de dader op te sluiten bij de vriendenclub van Mohammed Bouyeri.
Net zoals Engeland deed na een vergelijkbaar zware terreuraanval op een onschuldige moskee: www.dailymail.co.uk/news/article-40753...

Jan Passant mk2 | 25-01-18 | 11:41 | 1

Correctie: deugwellen. Deugnieten zijn mensen/dieren die iets doen wat niet deugt.

Deugers deugen wel. Althans dat vinden ze zelf.

Bijtendehond | 25-01-18 | 13:30

Het betreft welzeker een aanslag,.. op die pop.

Obsi | 25-01-18 | 11:41
-weggejorist-
van Oeffelen | 25-01-18 | 11:39 | 1

Tsja, het gevoel van van Aarsen....
Voelde hij maar eens dat het tijd is om het veld te ruimen.
Met of zonder aanslag.
Trouwens..., kwam die auto nu van rechts of links?

D-Fens_1963 | 25-01-18 | 11:38

Hoe noemt die raad de bedreigingen aan het adres van Wilders, het mishandelen van de homo's en het naroepen van vrouwen?

kortebroek | 25-01-18 | 11:36 | 2

Gerechtigheid?

ScumbaggusMaximus | 25-01-18 | 11:44

De boodschap:
"De islam is onlosmakelijk verbonden met brute onthoofdingen.
De islamisering moet stoppen!
Ook geen Diyanet megamoskee in noord, dat verbonden is met dictator Erdogan!"
noemt een D66 raadslid een misselijkmakende boodschap. De pop is niet erg chique maar geeft wel prima aan waar de islam ideologie voor staat. Met de boodschap zelf is, in mijn ogen, weinig mis. Maar ja, dat zien de islamknuffelaars natuurlijk anders.

kortebroek | 25-01-18 | 12:14

Hij noemde het een inslag, geen aanslag. Als je dan een opruiend artikel wilt schrijven zorg dat je de feiten juist hebt.

kapodtmakert | 25-01-18 | 11:35

Stroppop fabriceren dat Vermeer voor moet stellen is 60 uur waard. Nou zijn moslims zieliger dan negerts volgens de Schaal van Deug dus zal dit wel 60 weken op een terrorismevleugel tussen de haatbaarden opleveren.

VeelTeSteil | 25-01-18 | 11:34

Ze hadden er beter een kip zonder hoofd neer kunnen plempen want imams (dominees trouwens ook) lullen vaak/meestal als kippen zonderkop.

wimpies | 25-01-18 | 11:33

Malle Bilderbergers

tata1981 | 25-01-18 | 11:33 | 1

Lees het boek maar eens.
Trouwens Davos is een mooie stad , was er een keer op wintersport. Chique mensen en kleding.

gato | 25-01-18 | 11:58

Het molesteren van een pop is toch net even iets anders dan het molesteren van een echt persoon.

Dat eerste is enkel een aanslag wanneer je een bom in een pop stopt en die ergens laat afgaan in een drukke menigte. Want dan is het pas een aanslag.

Ergens een onthoofde pop neer leggen valt slechts onder de noemer kattenkwaad want een pop is geen levend organisme.

Jozias, u maakt uzelf overbodig. Ga weg en blijf in je wijnkelder.

Rest In Privacy | 25-01-18 | 11:33

wederom de spijker op zijn kop door van rossem

macdushi | 25-01-18 | 11:32

Totaal waardeloze vent, loopt altijd zo krampachtig rechtop maar dat komt alleen vanwege een bezemsteel in zijn reet. Een ontzettend luie en laffe man.

Bokito ergo sum | 25-01-18 | 11:32

De islam is één grote poppenkast en moslims zijn p(m)uppets.

Mokum Kosher | 25-01-18 | 11:32

Terecht agressief boosstukje v. Rossum. Mafketel.

zwartzondersuiker | 25-01-18 | 11:32 | 1

V. Aartsen bedoel ik dus hé, voor alle duidelijkheid.

zwartzondersuiker | 25-01-18 | 11:33

Hierbij roep ik op tot aanslagen, meer aanslagen.
Vooral in de Hofstad.
Maar dan wel dit soort aanslagen.
Maak Van Aertsen burgermeester van de aanslaghoofdstad van Nederland en daarbij de hele wereld.
Laat Raqqa verbleken tot een paradijs, maak Zaventem een voetnootje in de geschiedenis.

Ghijlmanz | 25-01-18 | 11:32 | 3

Zet de koffie maar vast klaar, want ik denk dat je dadelijk bezoek gaat krijgen.

Rest In Privacy | 25-01-18 | 11:36

Bezoek van de gemeentereiniging voor het ophalen van 200 incomplete voddenpoppen? Of een BOA voor het plannen van het onjuist deponeren van afval?

Dezenaamhier | 25-01-18 | 12:22

Zaventem is al een voetnootje in de gesciedenis, om niet te zeggen uitgewist.
Hoor of lees je er vandaag de dag nog wel eens over?

Bijtendehond | 25-01-18 | 13:27

Salaam Shaloom, heeft tijdens hun demonstratie tegen de pop zelfs knuffels voor de moskee neergelegd. Goed idee. Dan kunnen de mokids op de koranhaatschool er op oefenen, de keeltjes doorsnijden dus, zoals gebruikelijk is bij onze vredelievende momo's. Dus hoe meer knuffels hoe beter. Dan leren ze het nog beter voor als ze straks de kelen van ongelovigen, homo's, joden en christenen ook in Nederland gaan doorsnijden. Dat er nog steeds idioten rondlopen die sympathie voor de islam en moslims hebben is voor mij een compleet raadsel. Dat moordenaarsgilde dat overal ter wereld haat en ellende veroorzaakt kan hier nog rekenen op solidariteit. In plaats van dat er keiharde acties tegen dat gajes zijn. Ongelooflijk. Wanneer wordt Nederland wakker?
Laten we een voorbeeld nemen aan China en Rusland. Die weten hoe je de islam moet aanpakken.

worstcase | 25-01-18 | 11:31 | 2

Tsja, mensenrechten. Daar geven ze in die landen niet zo om.

Rest In Privacy | 25-01-18 | 11:34

Er zijn meer landen waar men schijt heeft aan de gewone burger.

Rest In Privacy | 25-01-18 | 11:36
-weggejorist-
van Oeffelen | 25-01-18 | 11:30 | 1

Daar heb je toch voringevulde aangifteformulieren voor? Wat lult die van Aartsen dan?

observer59 | 25-01-18 | 11:29

Het is veel maar geen aanslag. Het is een rood lampje op een dashboard. Het is een groep vogels die, blijkbaar ergens van verschrikt, opeens opvliegen. Het is een kanarie in een kolenmijn die opeens ondersteboven hangt. Het is significant, het beduidt iets. Maar het is geen aanslag. Drukke dag, anders was het een mooi beeld voor een rijmpie. 'het symbool' of zo.

Hufterst | 25-01-18 | 11:28

Weten ze al wie die pop daar heeft neergelegd? Is het wellicht hetzelfde als met de brief die ergens werd bezorgd? Inside Job?

genoegisgenoeg | 25-01-18 | 11:28 | 2

LOL.

Rest In Privacy | 25-01-18 | 11:29

De enige inside Job is dat deze hele dynamiek kon ontstaan Inside Job Cohen.

Hufterst | 25-01-18 | 11:29

Dit zijn lui die allemaal op de oliedollar payroll van de Sjeiks staan.

observer59 | 25-01-18 | 11:27

Dit doet mij denken aan die maker van die Wilders-pop, die werd gewoon vrijgesproken.

JI-HAAT | 25-01-18 | 11:27 | 2

Dat was Kunst met een grote K.

Rest In Privacy | 25-01-18 | 11:29

Inderdaad, ik zou deze pop toch eens meenemen naar Tussen Kunst en
Kitsch. Wie weet.

Ernst Oosters8389 | 25-01-18 | 12:16

Hij vergelijkt een gebeurtenis zoals in Parijs waar 129 mensen standrechtelijk werden geexecuteerd en 350 onschuldigen gewond raakten met een pop waarvan het hoofd niet goed is vastgezet. Applaus!! Ik denk dat dit nog achterlijker is dan de vrouw van het vorige topic.

Pizdo_Materno | 25-01-18 | 11:26

Wel mooi resultaat voor een eenvoudige aangifte van de pop die je zelf hebt weggelegd..

schoon-schip-maken | 25-01-18 | 11:26

Heeft Aartsman al Merkelblokken laten plaatsen

Tobi | 25-01-18 | 11:25

Van Aartsen bestuurt deze lieve stad volledig in de geest van zijn veel bewierookte voorganger Alles mag en alles kan, maar van moslims blijf je af.

Rest In Privacy | 25-01-18 | 11:25

Komt-ie. Toch weer auto in na landing. Gekte hier.

van Oeffelen | 25-01-18 | 11:24 | 1

In Zwitserland is altijd wat te doen...

Rest In Privacy | 25-01-18 | 11:32

Van Aarsen is de buikspreekpop van allah.
Hij is solidair met alle andere poppen.
Begrijpelijk.

Lewis Lewinsky | 25-01-18 | 11:24

Van Aartsen praat weer als een pop zonder kop. Hoe noemt hij het slopen van een Israëlisch restaurant door een hakbar moslim dan??? Oja, vandalisme..........

chrisjuh | 25-01-18 | 11:23 | 1

Van Aartsen spreekt geen enkel woord zonder er over na gedacht te hebben. Onderschat deze zéér ervaren bestuurder niet.

Rest In Privacy | 25-01-18 | 11:26

Hij is er bijna. Half bewolkt, tegen het vriespunt, ietsje erboven.

van Oeffelen | 25-01-18 | 11:22

"Inter-rimmer" Ik stikte bijna in mijn boterham!

erasmus1000 | 25-01-18 | 11:22 | 1

Uw Dr. adviseert om de heimlichmanoeuvre te oefenen. Inter-rimmer kan al vast op de lijst voor woord van het jaar 2018

Dr. Ka wo lo | 25-01-18 | 11:41

Nou, dan staat al vast dat de popplaatser(s) een gevangenisstraf van vier jaar, waarvan 1 jaar voorwaardelijk tegemoet kunnen zien. Tenzij ze berouw tonen, dan wordt het 2 jaar voorwaardelijk.

Rest In Privacy | 25-01-18 | 11:21 | 2

4 jaar op de terrorisme afdeling van de bajes tussen de IS strijders wordt dat.

Oepsie1234 | 25-01-18 | 11:24

@Oepsie1234
Doet me denken aan die arme Brit die een broodje met ham voor een moskee had gelegd, daarvoor celstraf kreeg en in de gevangenis is vermoord door moslims.

zwarte_weduwe | 25-01-18 | 11:30

Van Aartsen neem ik al jaren niet serieus. Maar hij zit daar wel als burgemeester en heel veel mensen die niet verder nadenken zijn het met hem eens.
Zo rolt de wereld. Een heel goede analyse van Van Rossem.

aamert | 25-01-18 | 11:20

Laaielichter!

Dagdief | 25-01-18 | 11:20

Is het niet gewoon rondslingerend oefenmateriaal uit de moskee?

Tuborg øl | 25-01-18 | 11:20 | 4

Ghe

Tobi | 25-01-18 | 11:24

Hahaha daar ging de koffie bijna tegen het raam van de hotelkamer +++

Sarcastisch varken | 25-01-18 | 11:41

Keigoed!!

watmagjenogwel | 25-01-18 | 11:54
▼ 1 antwoord verborgen

De ervaringsdeskundige zegt:

' Common practise ' in de kringen van de religie van de vrede.

Ervaringsdeskundige | 25-01-18 | 11:19

Van Aartsen was fout, is fout en blijft fout. Een slappe buiger voor de islam en de jihadisten. In WO II zou hij, nou ja iedereen weet de vergelijking wel.

Franker | 25-01-18 | 11:18

Laten we de Joodse restaurants niet vergeten, meneer van Aartsen...

Rico Tampeloerus | 25-01-18 | 11:18 | 3

Ja hoe noemt van Aarsen het ingooien van ruiten bij een Joods restaurant eigenlijk?

Onderbuik | 25-01-18 | 11:46

@ Onderbuik: begin van renovatie/verbouwing, of de schuld van Trump/internet.

TheseDays00 | 25-01-18 | 12:19

Volgens @Het_OM is dat vandalisme. Dat is in elk geval de tenlastelegging.

Bijtendehond | 25-01-18 | 13:21

van Dale: Aanslag: poging tot moord of overrompeling: een aanslag plegen.
Welke mafketel gebruikt dat woord omdat er een pop bij het hek is gelegd? Moordaanslag??? Overrompeling?? Kom op zeg, alleen als er een bom in zit. Van Aartsen: je lult uit je nekharen.

langzullenweleven | 25-01-18 | 11:18

Laffe hond.

ZZP-er | 25-01-18 | 11:18

Gelukkig vandaag geen moslim dingetjes in het nieuws bij GS.
Oh wacht.........

demaup | 25-01-18 | 11:18 | 1

Iemand moet het doen hè?

Lupuslupus | 25-01-18 | 11:20

aanslag van IS de oranje overally waren ze vergeten

Ollie B. Bommel | 25-01-18 | 11:17

Een onthoofde pop = een aanslag? Hoe noemt Van Aartsen het afhakken van MENSELIJKE hoofden? Het verbranden van levende mensen in kooien en het verdrinken van levende mensen in kooien??
Wat kots ik op die vent zeg. Dacht nooit meer van die dweil te horen sinds hij uit Den Haag weg was maar het blijkt een virus dat steeds weer opduikt.

Lupuslupus | 25-01-18 | 11:17 | 3

Dat verbranden en verdrinken van mensen was me ontgaan. Sinds wanneer gebeurt dat in 020? En waarom treedt Van Aartsen daar niet tegenop?

Rest In Privacy | 25-01-18 | 11:32

Kuifje-in-Afrika | 25-01-18 | 11:32

Lupuslupus refereert gewoon aan de religie van de wreedheid hier en ik weet precies wat ze bedoelt.
En als je het niet weet: kijk eens op bestgore,com (en daar moet je een hele sterke maag voor hebben) wat die zogenaamde vredelievende mossels onder vredelievendheid verstaan als je afvallige of ongelovige bent.

Bijtendehond | 25-01-18 | 13:19

Maar het gaat hier toch over Amsterdam???

Rest In Privacy | 25-01-18 | 17:28
-weggejorist-
van Oeffelen | 25-01-18 | 11:17 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Hoe zou hij een echte aanslag dan omschrijven. Deze man is een aanfluiting.

Conan de Rabarber | 25-01-18 | 11:17 | 1

Incident van verwarde man. Kan gebeuren.

VeelTeSteil | 25-01-18 | 11:22

Burgemeester Van Aartsen voelt voor mij als een onbekwame man. Homo's worden in zijn stad in elkaar geslagen, maar de politie weigert dat homo-geweld te noemen (om de daders te beschermen?) en dit wordt door deze man opgeblazen tot iets was het niet is (om de "slachtoffers" tegemoet te komen?

kommabijmebinnen | 25-01-18 | 11:14 | 4

Het goede nieuws is dat Aarstman voor de zomer weg is
nu maar hopen dat het heel snel zomer wordt

Tobi | 25-01-18 | 11:24

Uit het handboek voor de Marokkaan: als je een homofiel in elkaar beukt dien je hem óók te beroven, zo stel je politite/justitie in staat het een "gewone" overval te noemen.

Peter_K | 25-01-18 | 12:51

Ik zag vanmorgen al één zwaluw, dus Van Aartsen mag al weg!

NeedIsaymore? | 25-01-18 | 13:03
▼ 1 antwoord verborgen

Nieuwspraak! Meer is beter. Een onthoofde pop bij een moskee is een aanslag, weggepeste homo`s in een vinexwijk de norm. Zo rolt het partijkartel. Buigen naar Mekka!

Feynman | 25-01-18 | 11:13 | 4

De ruiten in slaan, om een Israëlische vlag te stelen omdat je joden haat is vandalisme.

doskabouter | 25-01-18 | 13:01

Net gelezen dat de NOS dit beschrijft als een 'incident'.

marcoplarco | 25-01-18 | 13:17

Dit krijg je als men niet luistert naar kritiek op dit soort geloof, en men mensen de mond probeert te snoeren als ze het uiten, dat heb je dus als men ze dan racisten of islamofoben gaat noemen, dan gaat men symbolen gebruiken.
En juist dit geloof is daar enorm gevoelig voor zie charlie hebdo,

Rene046 | 25-01-18 | 18:12
▼ 1 antwoord verborgen

Ik zeg Tonkin

zimmerschwanz | 25-01-18 | 11:13 | 1

Ghe! scherp

Tobi | 25-01-18 | 11:21
-weggejorist-
newray | 25-01-18 | 11:13

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl