Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Andere Tijden. NPO-rapper YesR over vrouwen

Yes-R (30) is rapper, acteur en presentator.  Voor de VPRO presenteert hij een nieuw seizoen van 'Gek op jou!', waarin  hij kinderen helpt met hun verliefdheid. (VPRO)

Songtekst bij de video "Sletje"

ik heb alles wat ik wil in mijn leven.. en een sletje
ik zag je staan je stond te wachten langs de weg..
stopte me auto.. maar je wist ik had geen pech
ik zei stap in maar ik wil niet dat je iets zegt aan slappe lulle heb je nix je bent een slet
we ginge weg maar rede nergens naartoe na 1 minuut al met je handen in mn broek
ik zei wacht even ik parkeer um om de hoek.. je bent een slet dus ik kan alles met je doen
 

sletje.. sletje ..
jij bent egt m`n sletje
sletje ..sletje
oh je bent mn..
sletje ..sletje
bitch je bent m`n
sletje ..sletje
 

ik stond te chillen in een dikke discotheek.. en zag die hongerige blik waarmee je keek..
van de dansvloer in de taxi na mn huis..
voor de dvd en lekker bengen voor de buis..
we waren klaar geen gemaar geen gezeur..
ik wilde slapen dus ik schop der uit de deur
maar zij wou meer en bleef maar zitten aan mn pik..
ze was mn sletje dus ik deelde met mn cliq
 

sletje.. sletje ..
jij bent egt m`n sletje
sletje ..sletje
oh je bent mn..
sletje ..sletje
bitch je bent m`n
sletje ..sletje
 

dus zeg me waar zijn al mn sletjes..want je weet ik ben de baas b..
en ik represent de yes R
 

kom op yes r vertel et ze maar
 

Oke laat mij nouw even me ding doen dan he
Een sletje dus ik neem dr
Een vette, ja dan steel ik
Ik zeg ik ben een flasher
En zij zegt weer ik weet het
Ik mix dr en ze vreet het
Ik deel het met me crew
En al is het maar een beetje
Delen in het leven is een zetel uit de hemel
Teefen zullen smeken voor een flasher in hun leven
Nou kom maar op en neem het
Vooral niet zo verlegen
Mami van lichte zeden
Ik mag je dus ik heb je
Me sletje me sletje
 

sletje.. sletje ..
jij bent egt m`n sletje
sletje ..sletje
oh je bent mn..
sletje ..sletje
bitch je bent m`n
sletje ..sletje...sletje.. sletje... sletje...

Joe hypocriete 2-matenmetende moraalfappende festival-bobo's die nu massaal optredens van #Boef cancellen. Zullen we nu even normaal doen? Straks gaat die strontvervelende kunstenaar weer uit arren moede agentjes klieren in zijn tuigvlogs ipv muziekvideos potsen. En dan zijn we nog verder van huis.

Oh wacht. Er gebeurt wat...

Social

Reaguursels

Inloggen

Ruftende Anale Pompers , een oase van creativiteit omlijst door woordelijke poëzie en levenswaardering , uitgesproken door eentonige van empathie doordrenkt talentvolle artiesten. Daar verwacht je natuurlijk enig intelligentie van

SoundMake | 07-01-18 | 10:06 | 1

Applaus! Voor de jeugd van tegenwoordig. Ik zeg links rechts, links rechts schudden met die kut!

Femina-odium | 07-01-18 | 11:00

Tja die rappers boef en yesr zijn hun inburgering vergeten, want we hebben hier zo'n mooi medicijn tegen zulke kreten: "wat je zegt ben je zelf!" Werkt altijd! Ook jegens hun moeders.

SaintNick | 07-01-18 | 04:13

Die kop van het stukje in de Telegraaf is behoorlijk suggestief: er staat Moslima's staan op tegen Boef.

Terwijl deze vrolijke krullenbol
1 Geen echte moslima is (geen doek)
2 Er wordt gesproken in de meervoudsvorm terwijl het haar idee is, het is maar een aanname dat er ook maar 1 hoofddoekje naar luistert.

Strontvervelend die manier van publieke perceptie vervormen het is een 10 koppige slang op deze manier..

Zo'n losse krullenbol kan onmogelijk spreken voor wat we in 2017 voorgeschoteld hebben gekregen als zijnde doorsnee moslima.

In het stukje geeft ze dat zelf al aan: ze wordt iedere dag voor hoer uitgemaakt sinds ze klein is..

Zij is het voorbeeld van die ene moslim die nu net niet een beetje salafist is: beetje jammer dat hier niks over gezegd wordt na de kerstuitspraak van Abouthaleb die hem overigens ook een permaban mag opleveren: zelfde tactiek maar gespiegeld!

Lionfromzion | 07-01-18 | 03:17

Hij heeft het niet over vrouwen die zich volgens een of ander geloof misdragen, maar over een vrouwtje (neem aan dat ze jong is) dat binnen een minuut aan z'n pik zit. Dat is een sletje en weet ze toch zelf ook wel.

Boef heeft het over vrouwen die zich niet haram gedragen, bijvoorbeeld door naar muziek te luisteren. Door zich niet, volgens zijn maatstaven, haram te gedragen zijn ze, in zijn beleving, hoeren.

Topic noch het doorgeefluikje naar die fopkrant heeft dus iets met Yes-R en Baas-B te maken (nada, noppes). Ik hoop dat de dames doorzetten, misschien dat Ali-B z'n 'kech' kan lossen. Kan "Filou" z'n diaree in Frankrijk misschien voortzetten.

001_Mills | 06-01-18 | 20:12

vrouwen pikken het niet meer als je ze zomaar hoer noemt: je moet eerst een drankje voor ze kopen en daarna pas uitnodigen om bij je thuis in hun kont geneukt te worden..

ik_heet_niet_klaas7 | 06-01-18 | 20:11

Iemand die vindt dat als vrouwen nee zeggen eigenlijk ja bedoelen en het eigenlijk lekker vinden om verkracht te worden is hier bij de reaguurders super populair. Ook een persoon die zegt dat je vrouwen bij de kruis moet grijpen en dat je ze gewoon moet pakken of ze willen of niet doet het hier goed.Dit zijn zeer gerespecteerde ‘blanke’ mensen met de hoogste positie in de maatschappij. Maar alleen zijzelf mogen daar natuurlijk op aangesproken worden ondanks dat er miljoenen ‘blanke’ mensen op ze gestemd hebben. Maar als een dronken ‘gangsta’ rapper die zichzelf boef noemt en een strafblad heeft vrouwen bedledigd zijn we opeens allemaal boos en worden alle moslims ter verantwoording geroepen. Hoezo hypocriet en dubbele maat?
Mocro2897 | 06-01-18 | 17:49 | reageer
Nee, wij meten niet met dubbele maat, ook al is dat de Pavlov reactie van jou.
Trumps beleid wordt verdedigd, niet zijn uitspraak grab them by the pussy. Overigens vind ik zelf Trump een ramp, dat mag je best weten.
Dat vrouwen soms overmand willen worden door een sterke man, is een geheime wens van veel vrouwen en Baudet doelde daarop, dat is iets wat je van feministen niet mag zeggen, maar voor een aantal vrouwen gaat het gewoon op. Dat geeft mannen natuurlijk niet de toestemming om zomaar te grabben wat ze willen. Dat concerten van Boef gecancelled worden vinden denk ik veel reaguurders ook onnodig, maar dat er onder jouw landgenoten nogal wat rondlopen die middeleeuwse opvattingen hebben over vrouwen mag best gezegd worden, niet van feministen natuurlijk, en ja toevallig ken ik ook Marokkaanse vrouwen die dat zeker zullen beamen.

lingo star | 06-01-18 | 18:57

Jaren lang was het normaal dat rappers hun vrouw bitch noemde, want rappers=multicultureel=fantastisch. Ik vind het winst dat zelfs Marokkaans-Nederlandse vrouwen zich daar tegen uitspreken daar waar witte feministen harstochtelijk Boef verdedigen en Camiel willen kruisigen. Maar dit is Nederland. En Nederland slaat altijd door. Concerten van Boef cancellen is schijnheilig en GS prikt daar middels dit artikeltje genadeloos doorheen. En nee, mijnheer Dijkstra van de VARA, ik vind Reve een kunstenaar en Boef geen kunstenaar maar gewoon een boefje.

lingo star | 06-01-18 | 18:49

dat baas b een volbloed zien we maar even over het hoofd. alles om een Marokkaan te kunnen framen? selectieve verontwaardiging zoals ze die op joop.nl bedrijven. gs en joop.nl beginne steeds meer op elkaar te lijken.

wth was dat | 06-01-18 | 18:48

Ik dacht echt dat het een pic van Ali B was. Is het een dame.

Nonik Neem | 06-01-18 | 18:21

Iemand die vindt dat als vrouwen nee zeggen eigenlijk ja bedoelen en het eigenlijk lekker vinden om verkracht te worden is hier bij de reaguurders super populair. Ook een persoon die zegt dat je vrouwen bij de kruis moet grijpen en dat je ze gewoon moet pakken of ze willen of niet doet het hier goed.Dit zijn zeer gerespecteerde ‘blanke’ mensen met de hoogste positie in de maatschappij. Maar alleen zijzelf mogen daar natuurlijk op aangesproken worden ondanks dat er miljoenen ‘blanke’ mensen op ze gestemd hebben. Maar als een dronken ‘gangsta’ rapper die zichzelf boef noemt en een strafblad heeft vrouwen bedledigd zijn we opeens allemaal boos en worden alle moslims ter verantwoording geroepen. Hoezo hypocriet en dubbele maat?

Mocro2897 | 06-01-18 | 17:49 | 3

Ach gozie een gekwetste mocro in de bekende slachtoffer rol. Waar wil je graag dat we het buurthuis neerzetten om het goed te maken

Beeld fapper | 06-01-18 | 18:06

Ik ben niet boos, ik ben verdrietig :P.
Het heeft trouwens niets met 'gangsta' rap te maken.
Vraag me trouwens af, als die band van Boef niet lek was, was hij dan met zijn bezopen en beblowde harses wel achter het stuur gestapt?
Of had hij helemaal geen pech? (dubbeltje valt nu pas bij me).
.
Hij had naarhet nummer van YesR geluisterd en DEED alsof hij een lekke band had. Maar omdat ze niet net zo als in het liedje in 1 minuut naar zijn broekgarnaal zaten te graaien, noemde hij ze hoeren.
Alles valt als een puzzel in elkaar.

Tarmac | 06-01-18 | 18:52

Hey stukje groen links minutie, effe over je de verontwaardige moslims toon eens wat respect voor Nederland en dankbaarheid dat je de kans heb gekregen om het rifgebergte te ontvluchten.
Als je je asociaal gedraagt krijg je hoon, gedraag je normaal pleurt anders op en neem appie laadklep mee.

zwaanshals | 07-01-18 | 07:32

Verschil tussen Yes-R is dat het een keuze is om wel of niet te luisteren naar zijn muziek, het is een uiting van popcultuur. Boef daarentegen maakte dames persoonlijk uit voor kech, slet, terwijl deze hem behulpzaam waren nadat zij waren uitgeweest. Waarbij hij ook nog vond dat goede vrouwen thuis zouden zitten, meen ik me te herinneren. Dat is dan wel even wat anders.

Jan, Leiden | 06-01-18 | 16:53 | 3

Een moslim is een man of vrouw die het islamitische geloof aanhangt. Welk geloof hangt een moslima aan?

white_male | 06-01-18 | 17:23

Sorry, het was als een algemene reactie bedoeld.

white_male | 06-01-18 | 17:25

Ben het met u eens.

Roadblock | 06-01-18 | 17:34

Opvallend:
De Marokkaanse medemensch vertoont gedrag dat geheel logisch en consequent is. Alles voor de eigen familie, religie en groep.

Als ik dat doe ben ik de Sjaak.

ristretto | 06-01-18 | 16:47 | 1

Eigen religie eerst! -> Steun van NPO, MSM.
Eigen land eerst! -> Aanklacht, vervolging. (Uitzondering: turkije, marokko..)

EEnzame SchizofrEEN | 06-01-18 | 17:13

Rappen in kromzinnen en de monotome begeleiding is de meest symplitische vorm van muziek.
Het is dan ook geen wonder dat deze muziekvorm hoofdzakelijk wordt uitgevoerd door allochtonen.

henk vintage | 06-01-18 | 16:03

Boef verkondigt slechts algemene inzichten uit de Koran. Multiculti verantwoord dus :-)

RichardBandler | 06-01-18 | 15:20 | 1

Unicultureel, monocultureel verantwoord bedoel je. Het is slechts één import-cultuur die het hele multiculturele debat in zijn greep houdt. Xenofobie valt nagenoeg samen met Islamofobie. Er is vooralsnog geen sptrake van Buddhismofobie (hoewel die Nobelprijs-winnares er alles an diet om daar verandering in te brengen, maar dat terzijde), Judeofobie (nee, want dat heet Jodenhaat), Hinduismofobie, Sikhofobie, of noem maar op.

Schoorsteenveger | 06-01-18 | 15:54

Laat ik voorop stellen dat ik die hele 'rapper' Boef een achterlijke lul vind, dus dat staat even buiten kijf.
Met 'rapper' bewust tussen aanhalingstekens.
Maar er is nogal een verschil tussen een waardeloze zak stront die zijn helpers 'heel stoer' uitmaakt voor hoeren en een songtekst van YesR van vroeger.
.
Toen Tarmac nog Tarmacje was, draaide hij altijd van die (nu) ouderwetse oldscool rap en die teksten waren een stuk expliciter.
Neem alleen maar eens Just Ice, die kon zo beeldend vertellen, dat het net leek alsof je erbij was.
Dat was net een soort van zwarte Roald Dahl zeg maar ;).
www.youtube.com/watch?v=3nli6t9ro3M
En om daar naar te luisteren, voelden wij ons ook net zo stoer!
Hiermee vergeleken zijn de teksten van die Nederrappertjes net kinderliedjes.
(Oh, hun doelgroep bestaat ook kinderen, dat scheelt dan weer wel).
.
Maar dit nummer is dus al 32 jaar oud. TWEEËNDERTIG JAAR!
Toen was YesR dus -2 en stoere Boef -7 jaar.
Niets nieuws onder de zon dus.

Tarmac | 06-01-18 | 15:16 | 2

Het omgekeerde komt ook voor. Een Mick Jagger, een man die in het dagelijkse leven alles heeft waar zijn aanbidders van dromen, die dan gaat zingen "You can't always get what you want."

Schoorsteenveger | 06-01-18 | 15:47

@Schoorsteenveger;
Ik bedoel meer dat het hele erge oude meuk is.
In de tijd dat Just Ice dit soort riedeltjes eruit gooide, was Ronald Reagan nog president van Amerika, werd Mike Tyson met zijn 20 jaar de jongste wereldkampioen boksen bij de zwaargewichten en explodeerde de spaceshuttle Challenger 73 seconden na de lancering (Wiki :P).
Best heel erg lang geleden dus.
En nu wordt er gedaan alsof het een nieuw fenomeen is, volgens sommige reaguurders zelfs iets wat specifiek toebehoort aan import uit bepaalde landen. Totale onzin.
.
Verschil is alleen dat die achterlijke nitwit van een Boef, het niet 'rapt' maar ook zijn domheid uit in zijn vlogs.
Als je dit soort figuren een IQ test laat doen, ben ik bang dat ze allemaal het stempeltje 'zwakbegaafd' krijgen.
Op zich ook niet zo erg, maar ze doen alsof ze God en de wereld voorstellen.
En daar stoor ik me dan weer wel aan.
Al ligt dat ook aan de hele verziekte muziekindustrie in Nederland, die ze niet alleen een podium geven, maar zelfs prijzen aan ze uitdeelt.
De enige prijs die Boef zou mogen ontvangen is 'beste Jostimuzikant van de maand'.

Tarmac | 06-01-18 | 17:01

De vraag is niet hoe die Holmaniaanse kunstenaars hun verheven kunstwerken vormgeven, de vraag is of zij afstand van die scheppingen kunnen nemen als zij zich als mens in een mensenwereld bewegen.
De helft van de Top 2000 zou niet meet te draaien zijn als de fatsoensrakkers het gedrag van de kunstenaars als criterium zouden nemen. Omgekeerd, voorbeelden genoeg van kunstenaars en kunstenmakers die zich in het dagelijkse leven misdragen omdat ze denken dat ze God zijn.

Schoorsteenveger | 06-01-18 | 14:29

Kinderen helpen bij verliefdheid, wat een armoede tv weer. Vervolgens bedenken dit door een Marokkaan te laten presenteren. Dat is zoiets als het plaatsen van een pedo in een kleuterklas. Dat wordt over twintig jaar weer een nieuwe #metoo ronde. Dat zogenaamde "Nederlandse" repperts niet verder komen dan infantiele tekstjes, waarin volledig tot uiting komt dat ze bijzonder grote problemen hebben met hun eigen seksualiteit, moeten ze helemaal zelf weten. Iets anders om over te klagen hebben ze nu eenmaal niet in Nederland afgezien van alle kansen die ze zelf lopen te verkloten. Al dat in roedel verband geslisssss naar vrouwen en roepen dat het hoeren zijn is gewoon een gebrek aan intelligentie, respect en de sociale vaardigheid zich anders uit te kunnen drukken. Ze beseffen wel degelijk dat de "echte" Nederlanders ze vierkant uitlachen en ze nooit het respect zullen krijgen waar ze zo naar hunkeren. Respect verdien je namelijk en dat gebeurd niet door met een bontkraagje in roedelverband op scooters te rijden naar een bejaardenwoning en daar een bejaarde vrouw te mishandelen en te beroven. Dat dan het enige wat dan nog rest het zingen van kansloze tekstjes is, is best sneu. Naar aandacht hunkerende onzekere meisjes in een bepaalde leeftijd zullen er inderdaad gevoelig voor zijn. Dat Moslima’s het niet langer pikken om voor het minste of geringste voor ’hoer’ te worden uitgemaakt is een leuk initiatief. 500 jaar te laat, maar beter laat dan nooit. Zal het helpen ? Welnee. Het blijft bij een kleine groep. De rest is doodsbenauwd binnen het gezin door vader, broer en neef helemaal stuk te worden geslagen. Is niets doen (zoals de politiek doet) een optie ? Ook niet. Uit de rel rond die lutser Boef blijkt wel dat de "echte" Nederlanders wel klaar zijn met het gedrag van bontkraagjes. Dat types als Boef zo over vrouwen denken en daar die mening over hebben moeten ze zelf weten. Een mening is een mening, maar de Nederlanders zijn het onderhand zat hun zus, dochter of moeder op straat voor "hoer" te laten uitmaken. Ik heb ook een mening over bepaalde Noord-Afrikaanse jongetjes, maar als ik daar iets van zeg sta ik binnen drie tellen bij een D666 rechter me te verantwoorden. Dat is het verschil.

Ruikbaard | 06-01-18 | 14:29

Afgezien van de taal-verkrachting als gevolg van domheid & achterlijkheid, getuigt het soort raps als bovenstaande van een even primitief als ziek & viezig soort machismo, dat de afgelopen 40 jaar hier is geïmporteerd vanuit de Cariben, Afrika en het Midden-Oosten.
En het ergste is dat het in dit land ritselt van de domme blonde bakvissen die zich dit stompzinnige, dominante en verachtelijke apengedrag kirrend laten welgevallen.
Totdat ze, ongewild zwanger geschopt en wel, in een Blijf Van Mijn Lijf-Huis belanden.

Peter Emile | 06-01-18 | 14:26 | 1

En uiteindelijk wordt er een bruid uit de moslimstam gekozen. In de hippe restaurantjes in 020 zitten de Marokkaanse presentatoren met hun geluierde vriendin aan tafel....

ristretto | 06-01-18 | 16:56

Ik bied vrouwen altijd mijn zit plek aan als het druk is in de trein/bus/tram/vliegtuig/huurauto/taxi/fiets/step enz enz.
Of mag dat soms niet ?
Maar dan later wel neukon he.

Gokmaar | 06-01-18 | 14:12

Waarom gaat dit topic voornamelijk over YesR terwijl het hoofdzakelijk een Baas B nummer is? Is daar een reden voor? (Niet cynisch bedoeld. Ik vraag het me echt af.)

Swedish Chef | 06-01-18 | 14:11

Dit is natuurlijk niet hetzelfde. Hij kan hier gewoon over 1 bepaalde meid zingen en niet vrouwen in het algemeen.

Dreddie27 | 06-01-18 | 14:00

Prima tekst van bisbisbis : " Wij worden gedwongen tot omgang met mensen waar wij niet voor hebben gekozen - en waarvan wij nooit zullen gaan houden. " . Recht to the point en geen discussie/misverstand mogelijk !!!

verichrome | 06-01-18 | 13:45 | 1

En wat 'onze' cultuur is? Hoe we dat moeten zien en ervaren krijgen we gedoseerd toegediend als wij "Nationale feestdagen" vieren zoals Koningsdag.

In het verleden werden er Oud Hollandse spelletjes gedaan.
Maar 'de' Nederlander, zo hoorden wij, 'bestaat niet'.

Dus zal er ook dit jaar waarschijnlijk een rapper optreden, als uiting van 'onze' cultuur?

Wering | 06-01-18 | 15:44

INteressant om vanaf een afstand te bekijken: de achterlijkste en middeleeuwse verhouding man/vrouw is hiernaartoe geïmporteerd vanuit het Rif en Atlasgebergte. Daar zal het altijd zo blijven want niemand houdt ze een spiegel voor en de sociale druk is enorm. Hier worden ze wel aangesproken op hun gedrag. Dat geldt voor die rappende giganeus vorig jaar en nu die minkukel Boef. En in de groep zelf worden de vrouwen ook mondig, ze weten dat ze hier gesteund worden door de allochtonen in hun strijd tegen totale achterlijkheid, vernedering en onderdrukking. En iedereen weet welke kant het uitgaat: langzaam zal dat hanerige klootjesvolk normaliseren. Zo niet? Dan terug graag naar je roots waar je een "echte man" kan zijn.

langzullenweleven | 06-01-18 | 13:41 | 2

allochtonen = autochtonen. Sorry

langzullenweleven | 06-01-18 | 13:42

langzaam zal dat hanerige klootjesvolk normaliseren
langzullenweleven | 06-01-18 | 13:41
/cynisme on
Ja joh, dat gaat vanzelluf. Het is helemaal niet zo dat het juist de andere kant op gaat, waarbij het hanerige klootjesvolk juist in relatieve omvang toeneemt en hun 'normen en waarden' aan anderen oplegt.
/cynisme off

radiatorknopje | 06-01-18 | 16:08

Wij moeten hier onze mond over houden en al die privileges die ze denken als man op vrouw te mogen hebben veroordelen zodat de dames zelf in opstand kunnen komen, want als je verandering wil moet deze van binnenuit komen dat effect is veel sneller en de dames moeten onze morele ondersteuning hebben politiek correct alleen naar dames dan. we moeten van die moslimmannen net zulke watjes maken als de "witte "dames al van ons blanke mannen hebben gemaakt.

Umberto die trotzoni | 06-01-18 | 13:34

Yes-R had geen pech onderweg en zij stapt in zijn auto en zat binnen een minuut met haar hand in zijn broek. Dat is natuurlijk heel wat anders.

Simon_GS | 06-01-18 | 13:30 | 1

Preutsje zingen zou dan ook wat misplaatst zijn.

Shoarmamasutra | 06-01-18 | 17:15

Is dat niet dat afgezaagde neefje van ALi B?
Beiden kunnen niets maar zijn door idealisten omhoog gesubsidieerd.

Mastermattie | 06-01-18 | 13:23

Ik snap de ophef niet zo. Rapper Boef (wat een infantiele naam trouwens) en rapper Yes-R zeggen wat 98.9 procent van de Noord Afrikanen denken.
Dat een hoop mensen de hele dag bezig zijn met net te doen of Noord Afrikanen niet zo denken, ligt misschien ten grondslag aan de disproportionele verontwaardiging.

Rest In Privacy | 06-01-18 | 13:21 | 3

waar zijn de feministische sletjes voor deze ECHTE problemen?

ger1306 | 06-01-18 | 13:40

Baas B en Lange F deden ook gewoon mee. Heck LF zat achter dat hele project.

menage | 06-01-18 | 15:06

ger130
dat komt in het vorige topic aan de orde

Rest In Privacy | 06-01-18 | 15:17

schrijver weet duidelijk niet wat het is om echt last te hebben van een Slet.

skoftig | 06-01-18 | 13:16

Een tekst van 10 jaar oud. Een tijd waarin we nog een stuk minder moral fag waren. Wel een beetje NSB om de focus nu op die Jessie te leggen.

GroenGrasBijBuren | 06-01-18 | 13:13 | 1

https://www.youtube.com/watch?v=Cu0d8KoWNyk

Hallalieheliaal | 06-01-18 | 13:28

Top nummer. Vroeger plat gedraaid.

renalpha | 06-01-18 | 13:07

Het moét en zal ons tot iedere prijs door de strot gewurgd worden:
-
Wij worden gedwongen tot omgang met mensen waar wij niet voor hebben gekozen - en waarvan wij nooit zullen gaan houden.

bisbisbis | 06-01-18 | 12:59 | 1

Zij houden niet van ons. Dat is de kern van het probleem

Rest In Privacy | 06-01-18 | 13:22

Waarom een foto van Ali B bij dit verhaaltje?

ojmg | 06-01-18 | 12:58

Het hele punt over a-socialiteit en onbeschoftheid naar vrouwen door dit soort straat-tuig interesseert mij helemaal niets. Wat mij tot heftige emoties lijd is dat dit soort mongolen collectief door ons wordt gesponserd met leuke baantjes bij de publieke omroepen. Wat mij betreft de publieke omroepen verbieden, das een betere oplossing

just another liberal | 06-01-18 | 12:55

Sommige "culturen" mogen nou eenmaal meer dan andere "culturen"
https://youtu.be/ecJUqhm2g08?t=107

telelezer | 06-01-18 | 12:46

Tja fout is t.

Maar misschien moet je dit meer zien als een droom . Dat er vrouwen zouden zijn die zo zijn , dat er zoiets is als ongecompliceerde sex zonder vrouwengeneuzel.
En dan wordt je wakker en dan is t weer 2018 in je tochtige galereiflat waar alle vrouwen in lapp3n lopen

Shoarmamasutra | 06-01-18 | 12:29

Waarom zouden we dit willen verbieden, terwijl heel het MSM en NPO dit soort uitschot op het schild hijst wegens, kijk hoe trendy wij ook zijn. Ook wel grappig dat ze mee willen liften met dit soort zwakbegaafden. Maar hoe dan ook, ik sta voor het absolute VVMU.

lanexx | 06-01-18 | 12:26 | 1

Ik weet nog goed dat die zwakbegaafde nietszeggende Ali B bij Barend en van Dorp mocht komen. Het schreeuwde; "Kijk eens wij hebben ook een Marokkaan!"

Rest In Privacy | 06-01-18 | 13:24

Straattaal of niet is irrelevant: het zijn super-vrouwonvriendelijke teksten. Maar moet het daarom verboden zijn? Is er niet iets als dichterlijke vrijheid? Daar zouden dergelijke teksten in moeten kunnen passen. En dan is het aan jij en ik of je daar naar wilt luisteren.

Maar dat doortrekkende: mag je dan ook een discriminerende tekst schrijven over bijvoorbeeld moslims? Waar ligt de grens?

Rest In Privacy | 06-01-18 | 12:14 | 2

Ik vind het dan ook onzinnig om teksten en muziek te gaan verbieden, ik mag het wel heel erg dom vinden en dat ook van mijn omgeving verwachten.

Panos88 | 06-01-18 | 12:21

Mee eens, het is onzin om muziek -hoe aanstootgevend het ook is- te verbieden. Zegt het meer over de schrijver van de muziek of over de luisteraar?

Van Urk | 06-01-18 | 13:01

Bij den photographie ven de mohammedaanse:
"Hieruit blijkt -gezien de haardracht- dat ali b. ook een vrouw is, de nicht !"

Mazoeza | 06-01-18 | 12:05

dit is wat ze kennelijk willen: een land van kleurrijke zwakbegaafde ikke-ikke consumenten

Rest In Privacy | 06-01-18 | 12:04

Leuk voor moslima's dat ze opstaan tegen rapper Boef, maar ik kan weinig empathie hebben voor hun 'strijd'. Als ze uit eigen beweging de islam inruilen voor ons superieure waardenpatroon van vrijheid en gelijkheid (hoewel ook nog niet feilloos), dan pas zou ik het een interessant verhaal vinden. Tot die tijd vind ik het diep triest dat een achtergebleven cultuur zo breed wordt uitgemeten in de media en dat termen zoals 'eer' en zwaarwegende 'belediging' blijkbaar interessante topics zijn in onze hedendaagse maatschappij. Alsof het interessante exoten zijn wier cultuur beschermd moet worden, in plaats van volwassen mensen die gewoon eten, schijten en keuzes maken.

Bulloch | 06-01-18 | 11:59 | 1

Onderdeel van de islamisering is er voor zorgen dat de islam continu in de media is, zowel positief als negatief. Islamisering gedijt bij aandacht. Ga eens naar Portugal, daar hoor je er nauwelijks iets over. Een verademing.

martymcfly | 06-01-18 | 12:26

Precies Kwark, wordt er porcodio nog gewerkt daar op de GS burelen?
Leuke topics over de familie van Nouri die helemaal nooit niks wist van zijn hartfalen en nu een letsel advocaat hebben ingehuurd.
Of een mooi Topic over het nieuwe boek van Emmer over de slavernij waarmee al die drammerij met de grond gelijk wordt gemaakt.

ristretto | 06-01-18 | 11:56

Het echte nieuws in dit topic: Baas B is nog onder de levenden.
Wist ik niet! Dacht dat hij al dood was.

Stijlicoon | 06-01-18 | 11:54 | 1

Hij verbergt zich voor de ex van Lange Zwans

Shoarmamasutra | 06-01-18 | 17:17

Na ruim twee uur tijd misschien eens een topic?

kwark001 | 06-01-18 | 11:42 | 2

Het is wachten op de volgende blunder van de VVD, NPO of Boef.

TyrionLannister | 06-01-18 | 11:56

Helaas een non-topic geworden, zoals elke stuk van die schrijver. Tijd voor nonline bezigheden dan maar.

Luivend | 06-01-18 | 12:01

Het christendom leert dat je iemand met pech helpt; helemaal wanneer hij enkele reis op weg naar marokko is.....

Mazoeza | 06-01-18 | 11:40

D-Fens_1963 | 06-01-18 | 11:34
Oh het is geen meisje!

LibertasSimplex | 06-01-18 | 11:39

Ali B. Overweegt inmiddels, vanwege de ontvangen knieschoten op ooghoogte richting zijn rapkechjes, om zijn spraakgebrek, dat inmiddels groot en oud genoeg is om zelf op een podium te staan te gaan exploiteren.

De Briemusketier | 06-01-18 | 11:35

Nederland was in de tijd van yes .r nog niet zo moraalridderig. Tegenwoordig valt de media overal over, dus is dit alleen maar positief. Een groot deel van de allochtoonse jeugd moet duidelijk nog opgevoed worden.
Ben blij dat is mijn tv meestal uit heb staan zodat ik dit soort drama niet zo mee krijg.

Luckystriker | 06-01-18 | 11:35

Dit zal hier al vaker geplempt zijn hier ondertussen, maar dat is dus het hele punt niet. Als je denkt dat het hier om songteksten gaat, dan ontgaat het je helemaal.

Het gaat erom dat een man van een jaar of 23/24 geholpen wordt door drie jongen meiden uit een benarde situatie. Toevallig vallen deze meiden precies in zijn doelgroep. Als dank noemt hij ze hoer in een snapfilmpje. Vervolgens ophef, vervolgens filmpje van man 23/24 dat het gewoon hoeren zijn, punt. Vervolgens huilliehuillie.

Lekker boeiend wat er in de teksten van raps staat of welk ander liedje dan ook. Het gaat om wat deze man heeft gezegd en op welke wijze hij deze meiden onjuist heeft bejegend en daarmee zijn hele doelgroep. Don't play with your money. Hopen dat hij daar heel hard achterkomt.

TyrionLannister | 06-01-18 | 11:32 | 3

Ik mag met mijn Jazz-bandje ook graag de liederen uit het Derde Rijk spelen, maar daar bedoelen we verder niks mee. De woorden zijn slechts een omhulsel van de prachtige muzikale composities.

Panos88 | 06-01-18 | 12:17

https://www.youtube.com/watch?v=Cu0d8KoWNyk

Hallalieheliaal | 06-01-18 | 13:26

@panos: de nazi’s waren nogal anti-jazz, heb je de composities zelf gemaakt?

GroenGrasBijBuren | 06-01-18 | 13:39

Baas B werkt tegenwoordig bij de sociale werkvoorziening.
Wordt boef binnenkort zn collega.

Kruisruiker | 06-01-18 | 11:32

Watching the Wheels | 06-01-18 | 11:27 |
Lol, wat goed van Alie B.

LibertasSimplex | 06-01-18 | 11:30 | 2

Alie B? Is dat de zus van?

D-Fens_1963 | 06-01-18 | 11:34

Alie b is veel te soft volgens het weg met ons deugvolk. Brengt de boze witte man niet aan het kookpunt, en dat is het enige dat telt.

gelukzoeker | 06-01-18 | 11:40

Hoe heten die drie debielen ook al weer die groepssex met een minderjarig meisje hadden en de beelden daarvan op internet zetten? Die stonden deze zomer al weer op subsidiefeest Kwaku.

Onbegonnen discussie dit, vooral omdat het dat domme hiphop volk toch niks kan schelen. Ze zoeken het maar uit.

Panos88 | 06-01-18 | 11:30 | 1

SFB?

h3* | 06-01-18 | 12:39

Ieder geluid van de intellectuele zand rappers gaat in tegen alles wat ik verdragen kan en wil.

gelukzoeker | 06-01-18 | 11:44

Als je maar lang genoeg met je mocronese koloniale inteeltass in een autochtoon wespenest staat te prikken krijg je vanzelf een zwerm achter je aan die je lek prikt.
Deze achterlijke dadelkauwer gaat ook de bietebrug op, en dat ie het maar meteen achter zijn woestijnlongen krijgt met zijn noordafrikaanse kudtbagger. Daar is het gat van de deur zielige zakkewasser, en laat ie je niet raken op je weg naar buiten.

De Briemusketier | 06-01-18 | 11:26

RAP : Ranzige Asociale Pleuriszooi

Memek | 06-01-18 | 11:24 | 1

Nog veel te mooi omschreven naar mijn mening, ik had iets pittigers in petto,maar dan word ik weer gejorrist.

gelukzoeker | 06-01-18 | 11:49

Al deze gasten moeten onmiddelijk worden kaltgestellt, incl dat langharige schaap ali b. Ik kan ook al die grietjes niet begrijpen. Ik bedoel, hoe haal je het in het hoofd om midden in de nacht een mocro met pech langs de weg te gaan helpen!? Een normaal denkend mens doet zieiets niet. Het probleem ligt bij de opvoeding en niets anders, maar de ouders houden zich stil, want de koran zegt dat het goed is. Kutvolk, niet meer en niet minder. O ja, aan de meelezende mensen van noord afrikaanse afkomst.....vind je het niet leuk wat ik zeg, dan doe er wat aan. Het is tenslotte jullie volk.

PijlVader | 06-01-18 | 11:24

ReligionSucks | 06-01-18 | 11:18 |
Zodra je een kadaverlucht ruikt dan weet je dat het zo ver was.....

bosmaloot | 06-01-18 | 11:23

Er is een verband tussen voor hoer uitgemaakt worden en niet islamitisch kleden en daar naar gedragen, daar hoor je Samira el Kandoussi niet over. En je hoort haar ook niet als er Nederlandse vrouwen voor hoer uitgemaakt worden.

JI-HAAT | 06-01-18 | 11:23

Zou de Algerijn Boef dan nu voor een ommekeer in het gedrag van het grootste deel van de Mikrokanen gaan zorgen? De moeders gaan vanaf nu opvoeden en de kinderen worden daardoor mensen die zich kunnen gedragen. Ze krijgen nu een moraal, gaan beschikken over empathische vermogens en gaan zich verantwoordelijk voor hun eigen leven en hun omgeving voelen.
Ik ben Boef nu al oneindig dankbaar.

Poesmobiel | 06-01-18 | 11:22 | 1

Poesmobiel .Wat wil je? Nu heb je nog een minime kans dat ze weggaan ,dan niet meer.

gelukzoeker | 06-01-18 | 11:54

Je bent toch behoorlijk geretardeerd bent als je denkt dat deze patiënt kinderen kan "helpen met hun verliefdheid".
Ten eerste: waarom moeten kinderen geholpen worden met hun verliefdheid? Ten tweede: is die Michael Panhuis niet zeker zo geschikt om kinderen te helpen met hun verliefdheid? Hij heeft Anne immers ook zo lekker geholpen?
Ik zou mijn kinderen niet toestaan binnen een straal van een kilometer van deze idioot te komen.

JvanDeventer | 06-01-18 | 11:21 | 1

Zou de VPRO al een geheim keldertje onder het pand hebben om te helpen met die verliefdheden?

Jan Passant mk2 | 06-01-18 | 11:27

Wat Adjiedj Bakas zegt, 2018 het jaar van verzet.

larie | 06-01-18 | 11:20

Moslima's staan op???? Haha 😆 FAKE NEWS! luisteren moeten ze naar hun vader, broer, broertje, buurman enz.

bosmaloot | 06-01-18 | 11:20

Hahaha! Schitterend die kapsels.

Basil Fawlty | 06-01-18 | 11:29

Als je dat echt wou weten: The Blue Diamonds zijn allebei dood.

MAD1950 | 06-01-18 | 13:16

MAD1950 | 06-01-18 | 13:16
Klopt. Laatste is vorig jaar overleden oid?

Basil Fawlty | 06-01-18 | 13:32

Ga al die andere songteksten van de top 100 maar op de snijtafel leggen:
Niets dan vrouwendiscriminatie!
Uiteindelijk zal het hele #metoo fenomeen leiden tot één grote kotsbui op de ISLAM. Daarom ben ik er zo blij mee.

keestelpro | 06-01-18 | 11:18 | 2

yep, met dat #metoo zijn er al prettig veel linkse presentatoren en islamitische cultuurhelden in hun besmeurde witte onderbroek gezet.

Jan Passant mk2 | 06-01-18 | 11:22

keestelpro. Helaas gaat nooit wat worden met het erkennen van de islam problemen,de haat tegen hun eigenvolk zal alleen nog erger worden ,bereid je daar maar op voor.

gelukzoeker | 06-01-18 | 12:03

Heeft Sunny Bergman zichzelf al klaargevingerd op deze prachtige teksten?

ReligionSucks | 06-01-18 | 11:18 | 3

:) dit liedje gaat over de muze Sunny Bergman

Rest In Privacy | 06-01-18 | 12:06

Wat dacht je wat ,ze kijkt er van genot scheel van.

gelukzoeker | 06-01-18 | 12:07

Sunny Bergman. Het type vrouw die niks liever wil dan zich laten nemen door een neger met een hele grote tampeloeres. Ik woon al lang genoeg in Amsterdam en ik herken dit soort vrouwen van 2 kilometer afstand. Instabiele mutsjes. "When you go black... etc" Niks mis mee als zij dat wil. Is haar keuze maar zij gaat zich dan ook nog eens identificeren met negers terwijl ze zo blank als de neten is. Niet dat het die negers interesseert. Zij zien haar als een one night stand en hebben verder geen boodschap aan cultural approriation, identity bullshit. En terecht.

Basil Fawlty | 06-01-18 | 12:31

In de VS was als ik mij niet vergis Grand Master Flash and the Furious Five de eerste rapper die mainstream een hele grote hit had met The message. Achter die rap zat een hele serieuze boodschap over New York in die tijd. Later kreeg je oa Public Enemy die ook politieke boodschappen uitdroegen over black power en dergelijke. Je hoefde het er niet mee eens te zijn maar men dacht wel na. Maw rap was een uitlaatklep over de sociale situaties toen. In Parijs had je in de jaren '90 al een grote rap scene die voortkwam uit de banlieus en vooral over de problemen ging in die buitenwijken. YesR en Boef zijn verre exponenten maar komen niet verder dan oppervlakkig vrouwen te beledigen echter het verkoopt blijkbaar en wordt ook grif door meisjes gekocht.
My 2 cents.

Basil Fawlty | 06-01-18 | 11:18 | 15

Basil Fawlty
Dat waren nog eens tijden. Hele muziekindustrieën kapot gegaan aan dat analoge downloaden. ;)

atheïstisch stemvee | 06-01-18 | 12:08

knutsel_ | 06-01-18 | 11:39
"Poetry in motion" In de 19e eeuw had men Byron, Yates en Keats. Grand Master Flash was een exponent van zijn tijd en zeker geen domme man. Nu is het moeilijk om bijvoorbeeld de rijke Lord Byron te vergelijken met iemand uit de South Bronx maar beiden schreven vanuit hun hart. Ik vind het in ieder geval mooi.

Basil Fawlty | 06-01-18 | 12:10

atheïstisch stemvee | 06-01-18 | 12:08
Ghehehe. Een jaar of 10 geleden heb ik alle tapes weggegooid omdat ik geen taperecorder meer had. 3 vuilniszakken vol met TDK, Sony, Philips etc. tapes. Deed me toch een beetje pijn maar hey "sign o' the times" zoals Prince ooit zong (ook op tape.) ;-)

Basil Fawlty | 06-01-18 | 12:14
▼ 12 antwoorden verborgen

Maar goed we hebben het aan de Hilverdomse media, ook AVROTROS, dat dit soort figuren een podium krijgt.

Maar min-of-meer-ok, hij is dertig dus misschien ontwikkelt hij zich nog als mens. Uiteindelijk kan hij misschien optreden in een begrafenisreclame; u weet wel van die andere lijkenpikker en lijkenpikster.
Treurig. Evocatus

Evocatus | 06-01-18 | 11:18

Ze stapt in zn auto en zat gelijk met haar handen in zn broek...
Waarom kom ik dat soort sletjes nooit tegen?

Kruisruiker | 06-01-18 | 11:16 | 2

Laat eens wat bankbiljetten uit je rits steken dan.

gelukzoeker | 06-01-18 | 12:09

Ies Rassiesme. Van die meisjes dan.

Shoarmamasutra | 06-01-18 | 17:20

Rappen is natuurlijk een over het paard getilde muziekvorm. Dat sfeertje van toffe misdadigers dat eromheen hangt (terwijl het allemaal eigenlijk lieve jongens zijn) misleidt alleen naieve pubers. Die rappertjes doen enorm hun best over te komen als zware jongens met hun teksten en looks maar Boef valt zwaar door de man met zijn lekke band. Maar goed, het is een verdienmodelletje.

Beste_Landgenoten | 06-01-18 | 11:15

.. maar goed. Gutmenschen winnen status door op het gesubsidieerde feest gezien te worden met een echte marokkaanse rapper, cool getto-gebaren uitwisselend. Voor wat NPO zendtijd een culturele kiloknaller in je pocket.

Jan Passant mk2 | 06-01-18 | 11:14 | 1

Zo is het Jan, we hebben zelf misdaad showbiz gemaakt.

D-Fens_1963 | 06-01-18 | 11:17

Wat is hier nog zo belangrijk aan, beetje meehuilen met de MSM en Sylvana ? De fout was dit soort in het voetlicht te plaatsen, zoals Ebru al zei, en wat er gebeurd is, is een logisch gevolg daarvan. Kunnen we nu overgaan tot de orde van de dag ?

boccelullus | 06-01-18 | 11:13

De enige vrouw in NL die niet hoer is, is Beatrix.
Dan zal zij wel de Madame zijn.

ET007 | 06-01-18 | 11:09 | 3

Dus jouw moeder is ook hoer?

omanders | 06-01-18 | 11:14

in principe zijn we allemaal wel een beetje hoer omanders

ET007 | 06-01-18 | 11:22

Een hoer hoeft ook niet perse ranzig en goedkoop te zijn omanders.
Een hoer is een soort van verdienmodel, bewust of niet.
Gaat eigenlijk meer om de waarde die tegenover de prestatie staat wat resulteert in een soort van aanzien. Dus wat hier geldt op dit moment is het aanzien.
Nu besef ik dat ik verder moet met mijn keuken.

ET007 | 06-01-18 | 11:31

Na de overgang is de danseres uit Dirty Dancing ook een hoer.

ET007 | 06-01-18 | 11:05

Zo'n uitgeschreven tekst toont de ultieme stompzinnigheid nog eens extra aan.
De ondergrens is herimee wel bereikt.
Dat gerap is niet anders dan een stupide tekst voorlezen, met straataccent, op een gejatte computerbeat, en dan met het ritmegevoel van een kreupele kameel. Een gemiddeld sinterklaasrijm swingt hierbij vergeleken de pan uit.

Schmalz | 06-01-18 | 11:01 | 3

Daarbij zou voor rap in het openbaar een Hinderwetvergunning verplicht moeten zijn.

kwark001 | 06-01-18 | 11:10

Met excuses aan de kamelen dan toch wel! Deze schepen der woestijn kunnen toch ook niets aan deze culturele woestenij doen, nietwaar?
Tschüß, Evocatus

Evocatus | 06-01-18 | 11:20

Ondergrens bestaat niet bij deze bagger.

gelukzoeker | 06-01-18 | 12:13

Vroegah had je de Sugar Hill Gang en Joe Bataan..... dat waren pas rapperts.

De Rennende Rukker | 06-01-18 | 11:00 | 1

"Een vis doet de hele straat stinken!' Met deze Marokkaanse uitdrukking groeide ik op en dat hield in dat alle meisjes in de familie als een grote klomp klei tot een groot zondig vrouwenlichaam werden gekneed. Elke misstap die je maakte, had gevolgen voor de andere vrouwen in de familie."

Een droefmakende constatering van Samira El Kandoussi. Hebt u nog meer munitie nodig om te constateren dat de VPRO een bok van OLIFANT-formaat schiet met deze muzikant?

Nauwelijks.

VPRO Jeugd zit trouwens op Twitter. Daar kan men zijn beklag doen, zo u zich geroepen voelt.
In-en-intreurig. Evocatus

Evocatus | 06-01-18 | 11:00

Godtering! Wat n onderzoeksjournalist die Pritt! Ten tijde van de 'hit' Sletje' was Yesr 12 jaar oud.

Weerduivel | 06-01-18 | 10:59 | 1

Dat maak het nog erger als je dit al schrijft en denk op je 12 de

lillyflower | 06-01-18 | 11:22

Gewoon bij iedereen die regelmatig scheldt of kwetst een apparaatje inbrengen dat een elektrische schok afgeeft bij ieder scheldwoord of kwetsende opmerking. Helemaal zelf bedacht dit.

atheïstisch stemvee | 06-01-18 | 10:57 | 3

Wil je me dood hebben ?

boccelullus | 06-01-18 | 11:06

Jij denkt dus dat de islam redelijk is,nou dan heb ik een verrassing voor je, we staan pas aan het begin punt van de bagger islam . Raad je sterk aan je droombeelden bij te stellen..

gelukzoeker | 06-01-18 | 12:26

Nou, VPRO, dumpen dat broekpoepertje!

meneer Q | 06-01-18 | 10:49

niet alleen moslima's oproepen dame! Juist Autochtone niet Moslim vrouwen hebben standaard veel last van het gesis en gekkhoerrrr geluid van de Moslim jongemannen..

tijd dat het strafbaar wordt gemaakt door de politiek dit gekech en gehoer naar vrouwen. VVMU en gemetoo's ten spijt, zolang dit soort gastjes dagelijks over de radio, via de media en op podia dit soort voor hen 'normale' visie en ideeen over vrouwen mogen uitdragen ziet deze groep dit als een bevestiging van hun 'normale' visie..

fikkieblijf! | 06-01-18 | 10:49

"Als kind luisterde ik wel zo’n zeven tot twaalf uur per dag naar hem (Eminem)."

Kijk daar is het al fout gegaan in dat gezin. Ouders die toestaan dat hun kind Z E V E N uur aan een luidspreker gekluisterd zit doen iets fundamenteel fout. Dat het ook nog eens Amerikaanse rap is, maakt het nog erger, maar goed had ook Beethoven kunnen zijn.

Terzijde: Ik had geluk; ontdekte ergens de veertiger jaren de opwindgrammofoon van mijn ouders en een stapel platen met de volledige Peer Gynt suite er op. Raak je ook aardig bedorven. (Waren de enige platen in huis, geen idee hoe ze er aan kwamen. Ze beluisterden ze zelf niet, Pa en Ma, want die moesten zich de na-oorlogse tyfusblubber werken om enig brood, hoezo beleg, op de plank te krijgen)

"Series kijk ik soms wel. Pablo Escobar, el patrón del mal en El Chapo, over Zuid-Amerikaanse drugshandelaren, die vind ik tof."

Ja hoor, maar goed er zijn talloze kijkers die zweren bij dit soort shit, soms cinematografisch brilliant gemaakt, dat is zo; het geeft een leuk inkijkje in de ziel dezer "kinderhelper."
Ouders past op uw kroost. Evocatus

Evocatus | 06-01-18 | 10:48 | 3

Zonder in details te willen/kunnen treden over waar het eventueel wel/niet met u fout gegaan is heeft u met; ouders pas op uw kroost, wel de crux aangegeven.
Kinderen zullen altijd hun best doen om onder het ouderlijke gezag vandaan te komen en dat is ze de afgelopen decenia alleen maar makkelijker gemaakt.
Rechtevenredig met het toegenomen gezinsinkomen is het ouderlijke toezicht afgenomen.

D-Fens_1963 | 06-01-18 | 11:30

Rechtevenredig met het toegenomen gezinsinkomen is het ouderlijke toezicht afgenomen.
D-Fens_1963 | 06-01-18 | 11:30
Rechtevenredig met het toegenomen internetgebruik is het ouderlijk toezicht en algehele onderwijskwaliteit afgenomen.

Luivend | 06-01-18 | 11:37

Mmm..., ja ik zie het.

D-Fens_1963 | 06-01-18 | 12:35

Wel trouwens een mooi moment om even al die linkse punkbandjes onder de loep te nemen. Iets waar NL Media Poetin op heeft aangesproken, maar nu zelf mee komt. Sorry, ik blijf lachen. Als kers op taart nu nog even een bericht over Camiel als sing/song writer. Misschien een leuk nummer over liefde of de crips in Scheveningen van collega's, de corruptie, belastingontduiking, fraude, vriendjespolitiek.

ET007 | 06-01-18 | 10:44

Met dank aan de pvda cda vvd d66 voor het importeren van hersenloze losers die dit land verder en verder af laten zinken.

zwaanshals | 06-01-18 | 10:43

Wat Ebru gisteren zei: hou gewoon op met tuig ophemelen. Iemand regelt voor dit tuig dat ze hun geblaat op mooie filmpjes kunnen zetten, en kunnen verwaarden. Hou daar mee op platenbazen van NL.
Als je Famkelouise in het jeugdjournaal kunt pushen, lukt dat ook met André Rieu.

frank87 | 06-01-18 | 10:42

De verklaring voor dit gedrag?
Die jongetjes bewegen zich in de eerste jaren van hun leven tussen alleen hun moeder en andere vrouwen. Ze leven in een vrouwenwereld totdat ze als klein jongetje één blik durven te werpen op een vrouwelijke ronding, dan worden ze uit de vrouwengroep verwijderd, ze moeten opeens 'man' zijn maar ze weten niks van de wereld waarin de mannen leven. Door deze aanpak loopt het jongetje al in zijn vroege jeugd een trauma op, het verwijderen uit de vrouwengroep zonder dat hij weet waarom (weggerukt uit vertrouwde omgeving wat angst veroorzaakt) en dat leidt tot een soort haat tegen vrouwen, zo van 'dat hebben jullie mij aangedaan'. Vrouwen zijn zo machtig in de ogen van het kleine jongetje want zij kunnen hem zomaar droppen in een onbekende wereld van mannen en dat maakt hem nog meer bang en bevestigt zijn haat tegen vrouwen, een soort angsthaat.

Omdat ze verder opgroeien in de mannengroep (waarin het vroege 'uit-de-vrouwengroep-gegooid-trauma van het jongetje bevestigd wordt omdat die mannen allemaal dezelfde traumatische gebeurtenis hebben doorgemaakt) en daardoor afgesneden wordt van omgang met meisjes, wordt het vrouwelijk geslacht in het hoofd van het opgroeiend jongetje tot iets dat bedreigend is, dat machtig is, je zou het onder PTST kunnen scharen.

Zoekend naar een identiteit en zoekend naar hoe kan ik nu laten zien dat ik niet bang ben voor vrouwen vindt hij de oplossing door vrouwen te vernederen en tot (in hun ogen) het laagste soort in te delen, hoeren, nog erger, kankerhoeren. Hoe meer je de vrouwen vernedert, hoe stoerder ik ben, wordt gedacht. Zelfs onzekere jongens die niet op deze wijze opgroeien, voelen dat aan en kopiëren dit soort gedrag.

Uiteindelijk maken alle moeders van hun eigen zonen vrouwhatende wezens waardoor ze later de vrouwen behandelen als minderwaardig. De oplossing hiervoor ligt bij de vrouwen, zij dienen hun kleine jongetjes gelijkwaardig en samen te laten opgroeien met de dochters en andere meisjes. Hierdoor leren de jongetjes dat ze niet bang hoeven te zijn voor het vrouwelijk geslacht en hoeven zij later geen zelfbeschermingsgedrag te ontwikkelen zoals we zien bij Boef en YesR. Ze zijn niet macho, ze zijn gewoon bang.

Louise-in-de-pels | 06-01-18 | 10:40 | 6

En onopgevoed met betrekking tot sex. Bij een seksuele voorlichting de baarmoeder aanwijzen met de vraag wat is het en een antwoord krijgen (giebelend en met rood hoofd) "vagina". Ze weten niets van sex, het spel der liefde en voortplanting. Alles binnen hun opvoeding gaat om gezins- en groepsrolpatronen, niet om fysieke uniciteit of psychische individualiteit. En dat levert per definitie botsingen op met de individualistische cultuur (ook de seksuele) van de moderne samenleving.

Luivend | 06-01-18 | 11:03

Ik denk dat er nog wel meer meespeelt. Zo zijn er door culturele oorzaken meerdere momenten die een vorm van PTSS kunnen veroorzaken. De slaan-cultuur is een eerste punt. Het level in een min of meer gesloten subcultuur, waarbij de omgeving de subcultuur uitkotst, en een uitzichtloos bestaan in de marge, draagt niet bij aan een positief zelfbeeld. Dat vertaalt zich later in gedrag naar de omgeving met vrouwen als de hormonaal aangewezen slachtoffers. De doctrine vanuit de haathutten komt daar nog eens bovenop. De gemiddelde rifrat heeft het een IQ dat kan wedijveren met een amoebe en daarmee is een goede basis voor dergelijk gedrag wel gelegd.
Het probleem zal blijven totdat de groep opgelost is in de maatschappij. Met het oplossen zullen de ervaringen van de individuen nog in vele generaties doorspelen en heel wat mensen beschadigen. Brussel heeft het zo gewild en de Gutmensch als zijn gewillige loopjongen. Inshallah.

Frau Merkel | 06-01-18 | 11:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Al draagt een aap een ring...

WernerT | 06-01-18 | 10:35 | 17

.... ik toch weer terug naar school moet. Weet er geen meer.
Zoals met veel hier. Mosterd na de Maaltijd.

ET007 | 06-01-18 | 12:15

hij knapt niet de keuken op.

Lewis Lewinsky | 06-01-18 | 12:30

Maar ik wel lewis. Niet dat ik ver gekomen ben.

ET007 | 06-01-18 | 15:18
▼ 14 antwoorden verborgen

Of je nu rapper Boef, YesR of Ali B c.s. bent, het blijft van een tenenkrommend gehalte. Exponent van milieu, opvoeding en educatie. Daar is de nivellering van onze "linkse broeders" mede debet aan. Zolang er geld aan ze verdiend wordt blijven ze in the picture, daarna horen wij er gelukkig nooit meer van. Next!

Een vrije paling | 06-01-18 | 10:34 | 2

Nee nee nee nee, niet ook Ali B!
Heb ik hem nu ook in mijn hoofd.
Wat een figuur. En hoe kan zo iemand BN-er en succesvol worden?
Meeste van ons hebben moeite moeten doen om iets op te kunnen bouwen.
Zal het toch het kapsel zijn?

ET007 | 06-01-18 | 10:53

Ali B vind ik een uitzondering. Hij is een slimme gast en heeft best aardige humor ook nog. De meeste andere gastjes vind ik vooral wannabe's en losers.

Beste_Landgenoten | 06-01-18 | 11:18

Scheldkannonade

U bent abject
een naar subject
u bent een heerschap voor wie dom de lading dekt

U bent niet aardig
raar en merkwaardig
en als u scheldt gebeurt dat eigenlijk niet zo vaardig

U bent geen vent
niet eloquent
u schiet wat door met platitudes in uw rant

uw plat gepraat
is vol met haat
u bent de boef, waar zijn de clown en acrobaat?

Hufterst | 06-01-18 | 10:32

Hoe lang maken de Moslims al de Nederlandse vrouwen voor hoer uit?
Waar waren toen de Moslima's. Waar was toen de Media?
Waarom heeft Dibi niet geprobeerd homoseksualiteit in de Islam ter sprake te brengen. Dibi had op dat moment de perfecte positie om iets te betekenen voor de maatschappij,
Is typisch iets van de Moslims: eerst slopen ze hun gastheer en dan elkaar.
Mij boeit het allemaal niet meer. Ik ben een blanke gezonde heteroseksuele man. Ik heb geprobeerd de Nederlandse Identiteit te behouden door te stemmen, erover te praten, tegeltjes te plaatsen op GS. Ik was er ook bij toen in Heerlen de stemmen van Oekr referendum afgegeven werden. Ik heb de blaren onder mijn voeten gelopen in Heerlen. Sommige dagen wel 18 km per dag. Ik ben een xenofoob, een racist, een postbode vanuit de slavernij.
Ik heb met vele anderen geprobeerd problematiek kenbaar en kneedbaar te maken.
Dat de mensen die zich nu hoer voelen maar lekker leren beseffen waar ze mee bezig zijn. Ze zijn namelijk zelf mede oorzaak van het huidige probleem.
Nu staan ze aan de kant en moeten meebetalen aan hun visie.
Heerlijk toch. Poetic Justice.
Voelen is blijkbaar toch altijd nog de beste leermeester.
Iemand die slim is pakt de boeken als hij iets wilt leren, domme mensen leren door te ervaren.
Ik kijk voorlopig nog alleen maar en lach me werkelijk kapot.

ET007 | 06-01-18 | 10:30 | 6

Uw op twee na laatste zin. Taalverrijkend.

Hufterst | 06-01-18 | 10:42

@ET007
kerel, petje af voor je, en mijn dank heb je. en zo nog voor vele anderen. vergeet dat niet.

Rene046 | 06-01-18 | 12:10

@Rene046
Dat Referendum was heerlijk. Je ziet wel dat wanneer vele mensen zich een beetje inspannen wel degelijk iets tastbaars bereikt wordt.
Ook al kon men de uitslag en de beslissing voorspellen, we hebben gewonnen.
Mensen gingen stemmen en werden teleurgesteld omdat ze geen tastbaar bewijs hadden tegen een overheid die democratie als een vijand ziet.
Nu konden mensen zien hoe partijen zich opstelden, beloften deden en beloften niet nakwamen.
Bij de primeurs die we nu dagelijks voorbij zien komen in de media, is het hele gebeuren rondom het Referendum een stukje DNA geworden.
De politiek is zenuwachtig geworden. Als dat geen rake tik onder de kloten was, weet ik het niet meer.
Dat hebben we toch mooi geflikt. En het is pas een begin.
Het is ondertussen wel duidelijk geworden wie de nazi's zijn, zeker als we naar Oekraine kijken. Ook voor de Overheid geldt: vertel me wie je vrienden zijn en ik vertel jouw wie jij bent.

ET007 | 06-01-18 | 15:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Uit dit stukje concludeer ik dat Pritt graag in het kontje van boef wil. Vieze plakstick.

Barbarous_Relic | 06-01-18 | 10:29

Dodelijk vermoeiend dit gedoe. Lage voorhoofden. Next.

van Oeffelen | 06-01-18 | 10:29 | 1

Ik moet zeggen, wie die knakker ziet moet onmiddellijk toegeven dat frenologie zo'n gekke wetenschap nog niet was. Z'n iq staat gebeiteld in de vorm van het hoofd. Die gaat z'n doctoraal niet halen.

Hufterst | 06-01-18 | 10:40

Het zit in het geloof van die lui,zij beschouwen vrouwen als lijfeigenen.

Honderden miljoenen zijn tot hun kruin ingepakt en zeulen enkele passen achter hem aan.

De achterlijke religie die deze mensen aanhangen is de grote boosdoener, die religie wil jullie vrouwen knechten (zie Iran) en kneden tot gebruiksvoorwerp.

Grotendeels is het jullie eigen schuld, jullie voeden jullie zonen op als pareltjes die onoverwinbaar zijn en de spil van jullie familieclan moet vormen.

De enige ontsnapping is "stap er uit" als je geluk heb dan wordt je verstoten, bij geen geluk wordt je vermoord door je broer cq een lid uit de clan die zo nodig de eer van de clan moet redden.

von Amsberg | 06-01-18 | 10:25 | 2

Zo is het.

Lewis Lewinsky | 06-01-18 | 10:29

Zo werkt het niet. Wel kritiekjes. Maar de hoofddoek blijft op. Want al die ellende, die komt natuurlijk niet van de echte islam, maar van foute interpretaties. Islam is als AIDS: uiteindelijk ga je altijd dood aan de griep of zo, die je dan ook de schuld kunt geven ipv het hiv virus zelf.

Hufterst | 06-01-18 | 10:44

Tja, je zal maar een beetje bekendheid hebben als rapper in je eigen wereld en dan niet mogen rappen over je belevenissen die je toch echt zo ervaart. Dat is pas erg! En het woord sletje dan maar vervangen door sexueel geïnteresseerde niet gender neutrale lhtb persoon rijmt ook niet zo lekker en daar breek je al gauw je tong over.

Mark van Leeuwen | 06-01-18 | 10:24

Deugmensen
Noemen de kerk patriarchaal, omarmen islam.
Vinden hiphop geweldig en authentiek, vinden kech aanstootgevend.
Nee dan de liefde en hartjes van Ol' Dirty Bastard:

"I dedicate this to all the pretty girls
All the pretty girls, in the world
And the ugly girls too
Cause to me your pretty anyways baby"

atheïstisch stemvee | 06-01-18 | 10:24 | 2

Lijkt wel op dat lied van Julio Iglesias.....

Lupuslupus | 06-01-18 | 10:32

Poëzie die Asha's maakt als was in je hand ;)

atheïstisch stemvee | 06-01-18 | 10:35

Arabische rappers zijn ziek in hun hoofd. Dat blijkt. Sletjes. Kleine sletten dus. Sletjes van een jaar of 8.
Moge de VPRO en de rest van dat linkse addergebroed hun ledental zien slinken tot nul.

Normpje | 06-01-18 | 10:23 | 1

kijk als muzikanten hun roem en muziek gaan gebruiken om propaganda te maken,
dan moet men de knoop door hakken.
Men wil toch niet hebben dat een idioot als deze kinderen en sommige volwassenen
zo ver op het verkeerde pad zetten dat ze bepaalde dingen maar normaal gaan vinden,
of over gaan nemen.
.
Het probleem is dat zoals deze gast vrouwen weg zet,
Dit gebeurt werkelijk dagelijks in de islam het wordt zo in hun moskeeën en scholen ook verteld.
Alleen gebeurt dit achter gesloten deuren, wanneer boycotten we eens zulke gasten

Als je maar vaak en lang genoeg zegt dat vrouwen die gaan stappen, of iets moderns willen doen.
een kech zijn... krijgen we dat op een gegeven moment veel jongeren en
volwassenen (hoofdzakelijk mannen) dit te onpas gaan gebruiken.
Voor Nederlandse dames heeft dit in hun eigen thuis sfeer amper consequenties, ze zullen hoogstens behoorlijk beledigt zijn.
Maar in de moslim gemeenschap kunnen hieruit akelige dingen gebeuren met de dames. (eer is belangrijker voor hun)
Het is dus in feite een bedreiging van uit de persoon zelf tegen alle dames,
om zo hun vrijheid om te gaan stappen in te krimpen, en ze weg te zetten als hoeren.

pak bepaalde muzikanten in de USA, die zingen over hoe geweldig het is om agenten overhoop te schieten...
en uiteindelijk gebeurt het dan ook steeds meer en meer, net alsof dit normaal is.

nou nu is het moment om een keuze te maken of men zulke propaganda muziek hier wel of niet tolereert, en wat blijkt men neemt een verstandige keuze..
En als Moslim dames als het voortouw nemen, moeten we er ook 100% achter staan ze horen hier in ons Nederland hetzelfde te mogen den en laten als iedere vrouw.
Respect dames

Rene046 | 06-01-18 | 12:04

*slingert de koffiemachine aan en tovert lekkere koffie voor tutti*
Ik heb zo’n zwaar vermoeden dat Boef het wel kan schudden om IOC lid te worden.

ristretto | 06-01-18 | 10:23 | 2

Grazie. LOL.

Lewis Lewinsky | 06-01-18 | 10:24

En hoe sterker je vermoeden, hoe groter de kans dat het júist gaat gebeuren, vrees ik.

EEnzame SchizofrEEN | 06-01-18 | 11:01

Het lied "Sletje" komt toch uit de tijd van de breezersletjes? Toen al die SM (FB, Twitter, Insta) nog niet bestond en je nog kon scoren door uit te gaan, vele drankjes weg te geven en daarmee een chick kon regelen?

Luivend | 06-01-18 | 10:22 | 1

De tijd dat je gepijpt werd voor een belkaart.
Je raad het al zat ik met al die belkaarten.
Maar ja, wist ik veel.

Johan_Voorhaar | 06-01-18 | 10:36

Ik ben geen twintig meer en begin steeds meer naar de leeftijd te groeien dat je gewoon dood wil. Man man man, waar gaat het naar toe in dit land? Dit komt nooit meer goed.

Bigi Bana Boy | 06-01-18 | 10:22 | 3

Maak je niet druk man. Als je echt al zo oud bent kun je je ongetwijfeld het tv-verbod van Elvis nog herinneren. Omdat ie te suggestief met z'n heupen draaide. En de hysterische wijven bij The Beatles en de Stones.
Is van alle tijden.

Petrus Poortwachter | 06-01-18 | 10:27

LOL! Jij boft, Bigi. Zeggen dat je dood wil en meteen in gesprek met Petrus Poortwachter! Gelukkige Driekoningen, trouwens.

Lewis Lewinsky | 06-01-18 | 10:39

Is van alle tijden.

Petrus Poortwachter | 06-01-18 | 10:27

De hysterie wel, de teksten niet.

ccr316 | 06-01-18 | 11:25

Links is zo fawking hypocriet

tata1981 | 06-01-18 | 10:18

Weer een ophef om niks is toch al jaren bekend dat bijna alle moslim mannen vrouwen zonder hoofddoek hoeren noemen en vinden. Nu hypocriet ineens geschokt zijn.

vinzDH | 06-01-18 | 10:17 | 3

U vind dat normaal en nuttig neem ik aan?

gelukzoeker | 06-01-18 | 10:21

Erg he? In Amerika worden tonnen uitgeloofd om vrouwen te bewegen valse aangifte te doen tegen Trump voor minder. Lieden uit diezelfde dadergroep vinden het dan weer "hypocriet" wanneer zo'n overgewaardeerde repper boven een houtvuurtje wordt geroosterd vanwege vrouwonvriendelijk gedrag.

Jan Passant mk2 | 06-01-18 | 10:25

U vind dat normaal en nuttig neem ik aan?

gelukzoeker | 06-01-18 | 10:21
nee hoor ik vind moslims helemaal niet normaal en nuttig.
Deugmensen zijn pro moslim en je weet waar die voor staan als het om vrouwen gaat zonder hoofddoek. Nu zo geschokt reageren!! is duidelijk dat je het niet snapt waar mijn tegel overgaat.

vinzDH | 06-01-18 | 11:01

Linkse intellectuelen lusten er pap van, stoute repper jongens met hun spannonde getto-muziekjes. Lekker inclusief doen met de berbaren.

Jan Passant mk2 | 06-01-18 | 10:16 | 1

Wist niet dat er linkse intellectuelen bestonden ,eigenlijk wel wat dom van mij zelf,vind wel dat zij met dat intellect ietwat verstandiger om kunnen gaan dan.

gelukzoeker | 06-01-18 | 10:24

Aï. Ik voel alweer een kneejerk-spreekverbod van het woord sletje aankomen. Jammer... in de juiste situatie en context heeft mijn vriendin hier geen problemen mee. Maar ik deel haar dan ook niet met mijn 'cliq'.

PureYak | 06-01-18 | 10:16 | 3

Zou De Koreaanse SLET er ook onder vallen :)

Rest In Privacy | 06-01-18 | 10:20

@ceca. Hopelijk niet. Ik verberg alvast mijn old skool hip-hop lp's voor de zekerheid op. Voor als de gutmensch-gestapo mijn huis binnen valt. Als ze die LP van 2 Live Crew uit 1990 vinden, dan hang ik.

PureYak | 06-01-18 | 10:26

@Ce ca! | 06-01-18 | 10:20
Nee. Want die draagt een hoofddoek over haar oogkleppen.

Lewis Lewinsky | 06-01-18 | 11:15

Heeft GeenStijl tegenwoordig niks beters te doen dan iedereen alleen maar af te zeiken?

3747 | 06-01-18 | 10:15 | 9

Wat het in elk geval toevoegt, is een beter inzicht in de teksten van deze 'kleinkunst artiest'. Het is voor de wat oudere luisteraar nauwelijks nog te onderscheiden van simpelweg schreeuwen, of mongools keelzingen.
Contfronteer een willekeurige voorbijganger met kinderen in een Nederlandse winkelstraat met deze tekst en vraag ze wat ze van deze teksten vinden. Vraag ze dan of ze beseffen dat hun kinderen naar deze 'stichtelijke woorden' luisteren. Observeer dan hun gedrag. Daar zou dit stukje op GS over kunnen gaan? Heeft niet veel met afzeiken te maken. Eerder met bewust maken.

EEnzame SchizofrEEN | 06-01-18 | 11:07

Het enige jammerlijke is dat het lied Sletje uit een nogal andere tijdsgeest komt, dat trekt de vergelijking met het 'Marokkaanse vrouwen-artikel' een beetje mank. Media had in die tijd nog een andere rol in ieders leven, het ging over de sociale (m/v-, uitgaans- en straat)cultuur, niet over polarisatie en internet-aandacht. Het is juist om die reden wel interessant hoe iedereen het artikel interpreteert.

Luivend | 06-01-18 | 11:27

@ristretto, Ironisch om aan te geven dat ik beter op moet letten en daarbij een links-rechts argument te gebruiken dat totaal niet aansluit bij de discussie. Mijn punt is enkel dat ik vind dat GeenStijl afgelopen tijd relatief inhoudloze topics maakt: een oud nummer tevoorschijn toveren waarin iemand dames 'sletjes' noemt.

Verder sluit ik mij wel aan bij eenzame schizofreen en luivend zeggen; een topic over ouders die geen idee hebben waar hun kinderen naar luisteren (dit zou vooral bij geimmigreerde ouders relevant kunnen zijn) zou een inhoudrijk topic kunnen zijn. Het benoemen van een liedje van Yes-R dat zo'n 10 jaar oud is, vind ik nogal zinloos.

3747 | 06-01-18 | 11:56
▼ 6 antwoorden verborgen

Dit soort gastjes zijn vooral populair bij kinderen. Dat is toch wel het opmerkelijke aan het verhaal.

BozePaarseMan | 06-01-18 | 10:13 | 2

Niet zo gek, het word als normaal gepresenteerd door de omroepen die hen hier al geruime tijd een podium voor geven in zogenaamde jeugdprogramma's...
Op school, KDV etc word hier niet over gesproken en thuis lopen de kinderen met oordopjes in, letterlijk en figuurlijk, iets met paplepel...

iew | 06-01-18 | 10:17

Ik denk dat het op heel basaal niveau begint. Vraag aan een kleuter wat ie later wil worden. Vaak is het antwoord politie-agent. Wat doen agenten? Boeven vangen. Naar de youtube dan maar. Intikken: boef. Tadaa.
Hee, die boef lijkt best wel op Mo die naast me zit in de klas. Wat doet Mo? Op straat rondhangen. Hosselen. Ja maar da magnie! Weet je wat Mo? Ga maar eens creatief met taal en muziek jezelf uiten. Wat ik al vaker zeg, de tijd die je in de studio of desnoods op een vriendje zijn pc doorbrengt met autotune bleren in de microfoon hang je dus niet op straat rond. Resultaat: rapmuziek van een niveau waar de honden geen brood van lusten. Iew wat braaf, hoe zit het met de streetcreds? Nou dan laten we de teksten toch aansluiten met wat je op straat doet? En voila: een Boef is geboren.

knutsel_ | 06-01-18 | 10:41

+ gezicht

Kamervraag | 06-01-18 | 10:12

Bij hysterica Jinek zitten allemaal gutmenschen die het geweldig vinden wat "Boef" allemaal uitkraamt. Iets als "cultuur" en dan is het goed.
Trouwens, die Nick en Simon in de aflevering van gisteren over Johan Derksen. Ze wisten niet meer hoe ze een geoefend moesten trekken. Want Trump Trump Trump, Baudet, Wilders en Derksen is per definitie fout. En dan mag je altijd eng kijken. Weet je nog Pim ? Zo ging het toen ook.

Kamervraag | 06-01-18 | 10:11 | 1

Inderdaad ,dat programma zakt steeds ver het slinkse moeras in.

gelukzoeker | 06-01-18 | 10:30

het minder waardig bekijken van vooral vrouwen zit zo diep in die cultuur van wat volgens vele een verrijking is voor het westen, maar dat zijn vaak de mensen die dit volk het minst tegenkomen. Maar ook het minderwaardig bekijken en handelen van alle westerse gebruiken en personen is een probleem en gaat alleen maar groter worden. met integreren zou het volgen velen verdwijnen maar dat zal nooit gebeuren. het is een diep gewortelde denkwijze, ze missen minimaal 600 jaar ontwikkeling die wij in het westen hebben doorgemaakt.

mindblender | 06-01-18 | 10:06 | 3

@mindblender | 06-01-18 | 10:06
"met integreren zou het volgen velen verdwijnen maar"

De jonge geschiedenis hieromtrent laat alleen maar escalatie zien.

iew | 06-01-18 | 10:13

Niet met je eens ,moet minstens een 2000 jaar zijn.

gelukzoeker | 06-01-18 | 10:31

offline, Ik las net in een Spaanse krant dat er 43.519 pedofielen met een certificaat rondlopen, Deze mensen krijgen geen baan bij kinderen, Als burger kan je via internet of Ministerie vragen bij een sollicitant of deze een certificaat heeft, Goede zaak, lijkt me.

gato | 06-01-18 | 10:05 | 4

Nu nog ontdekken of het net zo beroerd werkt als het Nederlandse. En dit systeem lijkt omgekeerd te werken.

ristretto | 06-01-18 | 10:15

Vermoedelijk de eerste en laatste keer, maar ik moest zowaar om Berbaar lachen.

spanarchist | 06-01-18 | 10:34

Berbaar weet jij toevallig waar slet uithangt?

gelukzoeker | 06-01-18 | 10:34
▼ 1 antwoord verborgen

De straatremixes waren best lekker. Boef is geen tijger.

Moeki de Meeuw | 06-01-18 | 10:04

Gastjes die zeggen dat ze rapper zijn bedoelen eigenlijk "ik ben misogyne ongeletterde randdebiele crimineel".

Cheeky Bastard | 06-01-18 | 10:03 | 1

Geaccepteerd junkie zijn, rappen.

Luivend | 06-01-18 | 10:07

De vrouwen die met dergelijke mensen in zee gaan zijn ook vaak (naïeve domme) sletjes.
Als je toch de levensstijl van zo'n mocro rapper kent, weet je toch wat je te wachten staat.
Ze willen fame, ze willen erbij horen, nou dan kunnen ze het toch krijgen.
Heb je iets tegen de muziek, dan luister je niet.
Ik moet zelf totaal niks van Boef of de meeste andere Nederlandstalige rappers hebben, maar wat hij doet is zijn keuze net zoals het de keuze is voor degene die met hem in zee gaan.
Als hij de wet overtreedt pak je hem op. Maar dat staat nu even los van zijn uitspraken.
Al die ophef nu slaat nergens op.
Ben allang blij dat hij legale inkomsten heeft en belasting betaalt.

ET007 | 06-01-18 | 10:01 | 1

Weet je zeker dat hij ooit iets ergens betaald inplaats van steelt?

gelukzoeker | 06-01-18 | 10:37

Taalgebruik is een goede indicator van de toekomst, zowel individueel als in groepen. Het geeft aan hoe de wind waait, dat zie je in de politiek, in de samenleving, in groepen, in personen. Als je iets zegt geeft het een inkijkje in hoe je er over denkt, dan hoef je het nog niet te doen. Zo kun je in de politiek de geesten rijp maken. Of je kunt kiemen leggen tot opstand en revolte. Geef je alleen maar een idee, een wereldbeeld, maar dan doe je nog niets. Het volgende stadium is de onderdrukking (D66), de revolte (Terry, Referenda, wegstemmen van bestaande structuren), of de groepsverkrachting (Bijlmer, Keulen, Grooming gangs). Het volgende stadium is dan acceptatie (vul maar in) of all out conflict.... Ik mag nog steeds geen vieze dingen zeggen van m'n moeder. Mooi he taal?

Alexis de T. | 06-01-18 | 09:59 | 2

Ja en nee. Dit soort taal speelt een rol van het beeld dat kinderen van vrouwen opbouwen, maar “kech” (waarom kent de spellingchecker dit) is echt geen gateway-woord naar grooming gangs. Het draagt hoogstens een beetje bij, en is wellicht eerder een gevolg dan een oorzaak. Typische reflex is om tegen dit soort woorden op te treden en rappers hierop aan te spreken, maar dat gaat echt niet helpen. De negatieve terugkoppeling moet van school, straat en ouders komen. Tja...

Een groot verschil trouwens tussen Boef en YesR voor dat het woord “hypocriet” weer valt (te laat, maar goed): YesR zingt over sletjes. Boef noemt vrouwen in de dagelijkse omgang “hoer”. Maar sommige mensen hebben moeite met dat onderscheid. Wellicht dezelfde lui die Baudet het vrouwonvriendelijk gedrag van een personage in zijn roman aanrekenen.

Muxje | 06-01-18 | 10:10

@Muxje | 06-01-18 | 10:10 , je hebt gelijk, grooming is een beetje kort door de bocht.

Over die negatieve terugkoppeling: het zou al heel wat schelen als scholen en ouders eens een tekst analyse zouden doen met de kids (niet alleen basisschool kindjes trouwens, dat zijn ook meiden van 16-24 jaar en de incidentele "gelukkige huisvrouw"). "Die liedjes waar jullie zo op staan te springen hebben deze tekst, wat zou je ervan vinden alsdat over jou of je zusje zo wordt gezegd?" Maar goed: Yes-R en Boef mogen dat gewoon komen zingen bij de diverse NPO-springjeugd-spelshows, omdat ze zo lekker populair zijn. Scoren dus. En de Jinek's, DWDD's en Pauw's van deze wereld halen een token-Mocro in huis, want die Ali-B is ook zo leuk.

En nu loopt iedereen #metoo te roepen.

Alexis de T. | 06-01-18 | 10:32

Zo ... en dat presenteert een programma voor kinderen en verliefdheid ... en van de centen van de belastingbetaler ? Het zit niet in hun cultuur om respectvol met vrouwen om te gaan, anders was er in Rotterdam ook geen app nodig om slissers te rapporteren . Er zal wel een damage control bericht van de rappert komen met dat hij het niet zo bedoeld ... wie zat er achter het management van Yes-R?

FapMaster | 06-01-18 | 09:59
-weggejorist-
LonelyWanker | 06-01-18 | 09:58 | 1

"Moppie moppie moppie, ik vind jou helemaal toppie, ik krijg je niet meer uit mijn koppie". Die?

Luivend | 06-01-18 | 09:58 | 1

Die is inderdaad schitterend, buurvrouw.

Lewis Lewinsky | 06-01-18 | 10:05

Ik dacht dat het een grapje wad hoe de tekst is geschreven maar het is serieus! De gemiddelde basisscholier zal dit nog met minder fouten reproduceren. En dit soort leeghoofden maar op een schild hijsen om ‘de jeugd’ als doelgroep te bedienen. Om te kotsen

Rest In Privacy | 06-01-18 | 09:57

Dat waren nog eens tijden met de D men. Lange Frans en de D men kregen ook een beetje problemen met dit nummer: www.youtube.com/watch?v=v48p0j2-wtM . Volgens mij maakten ze het een beetje goed met het nummer Moppie. Dus Boef moet maar op consult gaan bij Lange Frans. Of Ali B schrijft een nummer voor Boef over een speciale vrouw van "oh wat ben je toch een speciaal, ik wil met je trouwen, je bent de enige voor me, ik verdien je eigenlijk niet etc., en dan in een rap. Uiteindelijk waait de rel wel over en zal er wel weer massahysterie komen over iets anders.

McStuiver | 06-01-18 | 09:57 | 3

Jammer voor Boef kunnen we hem met zijn "kerfstok" blijven slaan, hij mag deze dan wel tot muziekfluit hebben omgebouwd, helaas zitten er teveel kerven in...

iew | 06-01-18 | 10:09

Moppie, was leuk, danste ik altijd met mijn kleindochter op omdat we haar altijd moppie noemen.

gato | 06-01-18 | 10:19

En over de teksten van Lange Frans, ga maar eens twee liedjes luisteren over de Tweede Kamer, grandioos. En nu bij revclame op t.v. hoor ik ook een mooie tekst over Nederland van Lange Frans.

gato | 06-01-18 | 10:22

Veel van de Nederlandse rappers zijn onopgevoede en vuilbekkende schoolverlaters. Het trucje om toch iets van geld binnen te harken? Iets illegaals doen met drugs of meisjes of je wordt tuigvlogger of rapper -die door linkserig wegkijkend Nederland geheel ten onrechte wordt aangezien als voorvechter van emancipatie van minderheden en zelfkant. Terwijl het in de meeste gevallen simpelweg brutale, asociale en smerige psychopaatjes betreft.

Rommelende Onderbuik | 06-01-18 | 09:57 | 2

Klopt helemaal, ik kan er over meepraten helaas!

vluchtelingallergie | 06-01-18 | 10:12

Er zijn zelfs onderwijsprogramma's die vmbo jeugd stimuleren om te gaan rappen. Rappers denken dat ze emanciperend bezig zijn. Maar het is al volledig geïnstitutionaliseerd.

Europees_Aanbesteed | 06-01-18 | 10:13

Goh, het rapwereldje blijkt een irritant macho-cultuurtje te zijn waarin vrouwen vooral als neukvlees worden gezien. Dat wisten we nog niet.

Snoop Dogg die een awardshow bezoekt, jaren geleden: nl.pinterest.com/pin/4079980474690080...

Tupac was een veroordeeld verkrachter. Maar goed, het is geen white-men dingetje dus de selectief verontwaardigde intersectionele feministen maakten zich er nooit druk om.

raskol | 06-01-18 | 09:55

Uit het straattaal woordenboek:
aarsbanaan = sukkel
ataa = sukkels
aarshoofdbatser = mongool, eikel
https://straatwoordenboek.nl

Rheia | 06-01-18 | 09:55

Eindelijk eens moslima's die in opstand komen. Zo hoort het ook. Mijn vriendin is blond, continu dat gezeik aan haar hoofd.... hoertje... sletje.... Er wonen 180 culturen in Amsterdam. Er is maar 1 cultuur die zulke dingen roept... jawel... Marokkanen. Rif apen.... nooit respect voor een ander.

exwout | 06-01-18 | 09:54 | 2

Wat ik uit het artikel van de Telegraaf kon herleiden is dat het om 2 moslima's gaat. Wel erg mager voor de schreeuwende kop in de Telegraaf.

Jeroen65 | 06-01-18 | 10:16

Rapper Boef is geen Marokkaan en roept wel hoer. Wat heb jij tegen het woord moslim?

Lewis Lewinsky | 06-01-18 | 10:17

38 x 'sletje'? Dat zijn veel sletjes.

Ichneumonidae | 06-01-18 | 09:54 | 1

38 x 2 mocro rappers = 76.
72 = 76-4.
Eigenlijk zijn het maar 4 sletjes uiteindelijk, da's 2 de "man", valt wel mee toch?
Het boek mot wel kloppuh!

Nalek | 06-01-18 | 10:09

Als je op straat leeft zal je wel eens een bitch of hoer tegenkomen. Kan je dan over rappen.
Als je uit een vrouwonderdrukkende islamitische cultuur komt is het een structureel probleem.
Al de deugmensen die nu naar de rap wijzen (of de bijbehorende al dan niet criminele straatcultuur) zijn nog steeds zo hypocriet als de neten. Lekker makkelijk, zo'n zondebok in de vorm van een muziekstroming.

knutsel_ | 06-01-18 | 09:52 | 2

Metal is passé als zondebok. Maar daar begon het.

Luivend | 06-01-18 | 10:05

Het was Elvis de pelvis al die het moest ontgelden.
Muziek en verontwaardiging is al oud, heel oud.

Johan_Voorhaar | 06-01-18 | 10:10

Jullie worden niet oud, jullie zijn oud.

Moeki de Meeuw | 06-01-18 | 10:06

@ Moeki de Meeuw | 06-01-18 | 10:06
Hahaha dank je wel. Ik hoop het ook ;)
Maar dit was nog leuke muzak,zonder bitches en ho,s.
Rap als poëzie!

Rest In Privacy | 06-01-18 | 10:13

@ Moeki de Meeuw | 06-01-18 | 10:06

Dank voor het compliment ;) weet jij toevallig waar de teletijdmachine van Suske en Wiske staat ?

iew | 06-01-18 | 10:23
▼ 1 antwoord verborgen

Als hun protest tegen de macho mannencultuur binnen de islam nu eens begint met het afdoen en verbranden van de hoofddoek , net als tientallen jaren geleden gebeurde met de BH. Dan...misschien dan ga ik op een dag nog eens een lichtpuntje zien in de multicultuur...misschien zeg ik he , misschien.

RexGloriae | 06-01-18 | 09:48 | 1

Het moet van die meiden zelf komen, die rotknulletjes zitten erbij als prinsjes en hebben totaal geen behoefte aan verandering en als wij autochonen ons ermee gaan bemoeien werkt dat alleen maar averechts en hebben ze ons weer als gemeenschappelijke vijand om zich tegen af te zette. Zw zullen het dus van de Kalifatima's Elatikken moeten hebben...
*hele diepe zucht*

Graaisnaaiert | 06-01-18 | 15:47

Wat een onzin.

De uitspraken van boefje waren niet in de muziek. Niet in een nummer. Niet als rap.

De uitspraken waren recht uit zijn hart en excact zoals hij denkt, wat hij vindt en hoe zijn publiek/achterban denkt.

Daarnaast is boefje een recidivist en crimineel. Zijn strafblad spreekt voor zich.

Taxi!! | 06-01-18 | 09:47 | 8

@ Lewis Lewinsky | 06-01-18 | 10:10

Zijn strafblad....mmmmmm....dat is een goede vraag.....die kan ik niet letterlijk laten zien.

Ik baseer me op wat MEERDERE media erover geschreven hebben en wat sofiane boussaadia er zelf over verteld heeft. Ook heeft sofiane boussaadia nooit de media aangeklaagd voor smaad of laster. De beweringen over zijn strafblad kunnen dus voor waarheid aangenomen worden.

Taxi!! | 06-01-18 | 10:28

@Taxi!! | 06-01-18 | 10:28
Ieders strafblad zou online te bekijken moeten zijn. Vind ik, waarde openbaar vervoersauto met dubbele uitroeptekens.

Lewis Lewinsky | 06-01-18 | 10:35

Lewis, een prima idee, maar dan ook echt voor iedereen, dus ook politici. En je voelt hem al, dan gaat hem dat dus niet worden. Wat niet weet, wat niet deert...

EEnzame SchizofrEEN | 06-01-18 | 11:17
▼ 5 antwoorden verborgen

Fijn mensen, 500 jaar achterlopende debiliteit importeren en vervolgens via allerlei media constant mee geconfronteerd worden! Het was niet mijn probleem, is niet mijn probleem en zal ook nooit mijn probleem worden!

NV_2017 | 06-01-18 | 09:46 | 1

Totdat jij (of je vrouw, of dochter) over enige tijd hulp nodig hebt en door een geïndoctrineerd jongmens geholpen moet worden. Als je 7 uur per dag op je koptelefoon hoort dat vrouwen eigenlijk sletjes zijn, komt dat na een paar jaar niet meer zo 1, 2, 3 uit je hoofd.

EEnzame SchizofrEEN | 06-01-18 | 11:20

God man. Als ik die songtekst zou copy-pasten had ik een permaban aan mijn broek.

Jos Tiebent | 06-01-18 | 09:46

Ik wil graag een heel vet smerig woord voor dit soort figuren. Bontkraagjes dekt de lading niet.Criminele kakkerlakken? Smerig straattuig? Maar dan een straattaal woord dat nog veel smeriger is, net zo smerig als deze figuren. Iemand? Soort kech maar dan voor mannen.

Rheia | 06-01-18 | 09:45 | 3

Taqqiya-tjes ? klinkt niet echt smerig maar is het wel...

iew | 06-01-18 | 09:56

@Rheia: "Vullis" volstaat prima hoor.

Graaisnaaiert | 06-01-18 | 15:39

Veel smeriger dan rapper kan ik niet bedenken.

Elessir | 06-01-18 | 17:38

Ze zoeken het allemaal maar uit in hun parallelle "community".

obi1 | 06-01-18 | 09:45 | 2

Eigenlijk wel eens. We hebben in de grootstad wel wat last van de overloop (berovingen etc.), maar meestal hebben ze zelf gewoon een absoluut kutleven onder elkaar. Niet veel anders dan in het Rif, eigenlijk, alleen dan wel met water en elactra.

BenPakdee | 06-01-18 | 10:10

BenPakdee, stel je voor dat de overheid netjes zou uitvoeren waarvoor ze oorspronkelijk is opgezet en (ook) hen gewoon oppakt en vastzet voor alle misdaad die ze plegen. Zouden ze helemaal een kutleven hebben.

EEnzame SchizofrEEN | 06-01-18 | 11:22

Blijf het toch echt knap vinden hoe een sprookje met één miljoen luisteraars toch heel de dag het nieuws naar zich toe weet te trekken.

Meh | 06-01-18 | 09:45

Wat Pritt zegt in het schuingedrukte. Hear hear.

knutsel_ | 06-01-18 | 09:44 | 1
-weggejorist-
Expert_kenner | 06-01-18 | 09:52

Mooi dat er eindelijk iemand uit de eigen gemeenschap opstaat tegen dit laag IQ gespuis. Alleen dan slaat de linkse kerk direct weer zo door en begint te bleeren over over "Marokkaanse powervrouwen", "laat haar de diversiteitsnota schrijven", etc.

zimmerschwanz | 06-01-18 | 09:43

Rare zin die eerste regel uit het couplet, nogal onlogisch:
'ik heb alles wat ik wil in mijn leven.. en een sletje'

leo de pejo | 06-01-18 | 09:43

Laten we wel de artistieke vrijheid van de *kuch* artiedt laten waar het hoort.
Dit is een songtekst, net zoals Baudet in zijn romannetje vrouwonvriendelijk is, en dat mag. Zoek even beter en er zal vast wel ergens een tweet, vlog of interview te vinden zijn.

HA BIER!1! | 06-01-18 | 09:43

De ironie, heel veel moslima’s zijn met een boef (definitie: man met strafblad) getrouwd.

Kapitein Stijlvol | 06-01-18 | 09:43 | 1

Bij gebrek aan keuze, ja. Als je gedwongen wordt binnen je bloedgroep te trouwen op straffe van uitsluiting of erger...

BenPakdee | 06-01-18 | 10:08

'Bring on the nubiles' van The Stranglers (1978) bv is heel wat heftiger. www.youtube.com/watch?v=YVlkKGArloM

I kiss your zones erogenous
There's plenty to explore
I've got to lick your little puss
And nail it to the floor
Bring on the nubiles
Bring on the nubiles
I go crazy for you
Crazy for you
Crazy for you
Crazy for you
Lemme lemme fuck ya fuck ya
Lemme lemme fuck ya fuck ya
Lemme lemme lick your lucky smiles

Mr_Natural | 06-01-18 | 09:43 | 3

Dat nummer rockt tenminste nog als een motherfucker. Rap-drek bevat geen enkele melodie en moet het zogenaamd hebben van de 'teksten', die ook alleen maar een ernstige geestelijke armoede verraden.

gestoptmetroken | 06-01-18 | 09:59

Geen enkele keer hoer. Totaal off topic eigenlijk.

Lewis Lewinsky | 06-01-18 | 10:07

Wat dacht u van de debuut single van The Cure 'Killing an Arab'?

H. Caulfield | 06-01-18 | 11:43

Het wordt nog erger. Schijnt dat Boef ook een kattenmoordenaar is en een drugscrimineel die mensen dwingt om zijn wietplantages in hun huis te zetten. https://www.puna.nl/boef-reageert-op-beschuldigingen-van-bedreiging-en-kattenontvoering/

Rheia | 06-01-18 | 09:42 | 1

Joh ! kom je daar nu pas achter ? de MSM heeft er bol mee gestaan, o wacht...

iew | 06-01-18 | 09:54

Hij mag wel uitkijken met zijn sletje, met de zelfde gang is het zijn zuster.

botbot | 06-01-18 | 09:42 | 2

Zijn zuster zit juist bij mij in de auto. Prachtig gezicht zo'n op en neer bewegend hoofddoekje... En reuze handig na afloop!

BenPakdee | 06-01-18 | 10:06

BenPakdee, weet je dat zeker? Zou ook zo maar zijn broertje kunnen zijn?

EEnzame SchizofrEEN | 06-01-18 | 11:24

We gaan toch niet mensen op hun songteksten beoordelen? GS kulturkammer?

deministerpresident | 06-01-18 | 09:41 | 5

Nonsens, premiertje. Artistiekerige uitingen mogen gewoon veroordeeld worden. Maar waarom die godwin, mevrouw von Riefenslet?

Lewis Lewinsky | 06-01-18 | 10:04

@deministerpresident | 06-01-18 | 09:41 In geval van onfatsoen doen we dat wel. Maar goed, een hele generatie laagbegaafden luistert er blijkbaar graag naar.

Goldfinger | 06-01-18 | 11:32

Sinds wanneer mag een kunstuiting niet bekritiseerd worden?

EODs | 06-01-18 | 13:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Het ies die nuwe Niederlans, je weet tog?

Guusje Nadorst | 06-01-18 | 09:40

Stop making stupid people famous!
Het was niks, het 's niks en het wordt niks. Deze lui hebben geen talent, alleen hun berber afkomst.

Bakkeleures | 06-01-18 | 09:39
-weggejorist-
Expert_kenner | 06-01-18 | 09:39 | 1

In Nederland wordt al jaaaaren met 2 maten gemeten. Alles en iedereen wat niet autochtoon is dient met fluwelen handschoenen aangeraakt te worden.

Oeloeboeloe | 06-01-18 | 09:38

En voordat we beginnen te vragen waarom S. Bergman nog niet gereageerd heeft, zondag zit ze bij het hoofddoekjesprogramma De Nieuwe Maan.
www.mediacourant.nl/2018/01/sunny-berg...
Via een u-bocht zal de schuld wel weer liggen bij 'witte westerse man' en onze huidige 'patriarchale samenleving' waar grote groepen mensen met een migratieachtergrond buitengesloten worden. Etc. etc. etc.

leo de pejo | 06-01-18 | 09:37

Pragtich tog het nieuwe Nederlands...... wel eens van het groene boekje gehoord ?

Karel Kruizenruiker | 06-01-18 | 09:37 | 3

Het groene boekje. DE leidraad voor taalnazi,s.
Elk jaar opnieuw een aangepaste versie.
Lekker duidelijk!

Rest In Privacy | 06-01-18 | 10:19

Het Groene Boek van Khaddafi?

E-Burke | 06-01-18 | 10:53

Ce ca! | 06-01-18 | 10:19
Ha!. Klopt. Ik heb zo'n hekel aan die taalunie met z'n groene boekje en dan vooral dat ze constant grammaticaregels veranderen. Ik heb echt het gevoel dat ze die steeds veranderen om zichzelf te verantwoorden zodat ze maar worden betaald door de overheden van Nederland en Belgie. Het is echt weer zo'n polderclubje. Bijvoorbeeld het Engels is grammaticaal al heel lang hetzelfde, ja er worden woorden toegevoegd aan Oxford English dictionairy maar men laat de grammatica hetzelfde dat itt tot Nederland en Belgie die de boel maar blijven veranderen omdat ze anders niks te doen hebben.

Basil Fawlty | 06-01-18 | 11:03

There's no such thing as bad publicity

priks | 06-01-18 | 09:37

Is er geen verschil tussen:
- deze jongens rappen over een meisje dat binnen een minuut met de handen in hun broek zit
- Boef noemt vrouwen die hem helpen een kech puur en alleen om hoe ze gekleed zijn en laat uitgaan.

Het Vragevuur | 06-01-18 | 09:37

tja, Amerikaanse rappers gebruiken Bitch en Ho ook te pas en te onpas. Maar het verschil is dat ze in de normale omgang niet alles en iedereen z'n moeder ervoor uitmaken. Ik vind die Nederlandse artiesten allemaal niet om aan te horen, maar om hier nou moeilijk over te doen. Ali-B zal ook wel ergens zo'n tekst hebben.

Louigi | 06-01-18 | 09:36 | 2

Amerikaanse rappers zijn ook geen Marokkanen, als die tegen hun vrouw/vriendin
dit soort onzin praten volgen er gewoon klappen van de dames/familie/pikstraf.
Bij Marokkanen ligt die verstandhouding heel anders, iets met jarenlang inteelt en achterlijke ideologie.

Plorkface | 06-01-18 | 11:10

Nederlandse? Artiesten?

Elessir | 06-01-18 | 16:21

Boys, het is heel simpel. Boef is gewoon een ongelooflijk smerig misselijkmakend mannetje. Yesr komt gewoon iets iets sympathieker over. En volgens mij is hij dat ook.

nuchterland | 06-01-18 | 09:34 | 1

Yes R is inderdaad al eerder door de NPO opgepikt en jeugd-vriendelijk gemaakt.
<br>
Voor de rest zijn zijn teksten geen haar beter.
<br>
Leuke nick trouwens, waar heb je die gevonden?

Nuchternederland | 06-01-18 | 10:41

"Moslima’s pikken het niet langer om voor het minste of geringste voor ’hoer’ te worden uitgemaakt. "
Nu wachten en kijken hoe heel deugend Nederland ze laat barsten.

noerg | 06-01-18 | 09:34 | 3

Moslima's, maar blanke meiden moeten het gewoon slikken natuurlijk, de kechs...
Beetje tussen de regels doorlezen denk ik, je denkt toch niet dat de moslima's een hand uitsteken ?

iew | 06-01-18 | 09:52

Waar het uiteindelijk natuurlijk om gaat is opvoeding en vrouwbeeld binnen de Islam. Hoog tijd dat tegen het licht wordt gehouden, en dat kan het best van binnenuit. Dus ik wens de onderdrukte (lees islam) vrouwen van Nederland veel succes.

BenPakdee | 06-01-18 | 10:05

'Moslima's' liften lekker mee op de hype. Hebben 40 jaar hun mond gehouden. Haha. Zó doorzichtig.

Lupuslupus | 06-01-18 | 10:19

Er gebeurt wat?

Er gebeurt helemaal niks!!!

Net als bij de #MeToo discussie, toen de heat een beetje te dichtbij kwam, zal ook deze 'hype' door de MSM zo snel mogelijk gesmoord worden. Het was even leuk, maar 'legaal' allochtone jongens bashen, dat moeten we toch niet willen met zijn allen in een fatsoenlijk land.

alexbl | 06-01-18 | 09:34 | 1

Nos is al aan het recht lallende wat krom is met boef

Rest In Privacy | 06-01-18 | 10:53

Sletje? Te makkelijk deze...

Implants | 06-01-18 | 09:33

Alleen in het Nederlands zitten al honderdduizend spelfouten. Teefen? Me? Egt? Eerst even terug naar de kleuterschool. Daarna mag hij meepraten met de grote mensen.

Sakamoto Ryoma | 06-01-18 | 09:33 | 2

Doe eens niet zo dom zijn. Straattaal heeft een functie, en is niet minder dan Jordanees of authentiek Rotterdams. Geeft juist een unieke inkijk in de leef- en belevingswereld van deze ontspoorde jongeren.

BenPakdee | 06-01-18 | 10:03

@ BenPakdee
Ben dat met je eens. Maar weet je zeker dat dit straattaal is? Ik zie wel wat jargon als cliq en crew, maar echt afwijkend is het niet. Als ik de spellingcontrole erover haal, dan is het bijna Nederlands. Een taal moet toch op zijn minst unieke gramaticale elementen hebben, zoals je ook in het Ebonics hebt. Het verschil tussen 'We done walking', ze lopen een keer en zijn er mee klaar, and 'We have walking', ze lopen geregeld en zijn er mee klaar, bijvoorbeeld. Dat mist in deze tekst vind ik.

decadent degeneraat | 06-01-18 | 11:06

Tis vermoeiend volk.

Petrus Poortwachter | 06-01-18 | 09:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken