Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'Waarom moslims de nieuwe joden zijn'

Social

Waarom Michael Panhuis de nieuwe Jack Nicholson is. Waarom Francisco van Jole de nieuwe Kevin Spacey is. Waarom de Vegan Streaker de nieuwe Hannibal Lecter is. Waarom Hanina Ajarai de nieuwe Anne Frank is. Waarom Dave Roelvink de nieuwe Ron Jeremy is. Waarom Pieter Omtzigt de nieuwe Mr Smith is. Waarom Joshua Livestro de nieuwe Robert McNamara is. Waarom Wilmer Heck de nieuwe Bob Woodward is. Waarom Eus de nieuwe Philip Roth is. Waarom Ismail Ilgun de nieuwe Hunter S. Thompson is. Waarom Robert Mugabe de nieuwe Frans Timmermans is. Waarom Der Stürmer de nieuwe Trouw is. Waarom ach wtf laat ook maar HALLO WAPPIEWAPPIELINKS. HOU NOU EENS OP MET DIE ZIEKELIJKE ZACHTWETENSCHAPPELIJKE & OUDMEDIALE DRANG TOT TUIGVERHEERLIJKING. 

Reaguursels

Inloggen

En James Dean was óók een homo

BosrandDirk | 16-11-17 | 11:27

“Dat was in oorsprong bepaald geen politieke film”, zegt Kaulingfreks, “met die doelloze rebel, maar dat wérd ie wel.”

Ach heden mevrouw de wetenschapper heeft naar iets leuks en aansprekends gezocht om haar boodschap kracht bij te zetten. Mag hoor, maar dan moet het wel kloppen, maar dat doet het gezever over James Dean dus niet. Hij is geen rebel of "badboy" en er is niets politieks aan die film. Het is een psychologisch drama. Drama is daarbij letterlijk te nemen, want er vallen doden

Mevrouwheeft de film niet gezien of wel gezien, maar er geen schroef van begrepen.

In "Rebel without a Cause" heeft Jim, de "rebel" wel degelijk een "cause". Het hoofdthema van de film is vooral de "afwezige vader" en het verlangen van een zoon naar een vader die hem leert een man te zijn, in mindere mate de gevolgen van een dergelijk gezinsdrama.

Jim wil een vader hebben die hem de weg wijst en dat doet die paps niet, want de arme man kan niet op tegen zijn bazige vrouw. Jim slaakt dan ook op enig moment een soort noodkreet: "What do you do when you have to be a man?"

De andere hoofdfiguren, "Plato" en Judy hebben eveneens vergelijkbare problemen. Plato's vader besteed de opvoeding a.h.w. uit en is dus echt een "afwezige vader". Judy en haar moeder worden door de vaderfiguur gezien als tweederangs, ondergeschikt aan hem.

"Causes" genoeg zo te zien en horen. Daarin vindt het drietal elkaar, tegen het einde van de film "spelen" ze ook nog even samen het spelletje van het "ideale gezinnetje"

Dus paps is een mietje, paps is er niet en paps is vrouwonvriendelijk, dat geeft bij de hoofdrolspelers verdriet en psychische kopzorg en hoe ze daarmee omgaan. Dáárover gaat de film.

Verder nog iets over het volgende gewauwel.

Neem deze zin: " hij schopte tegen de bekrompenheid van de jaren vijftig."

Kennelijk heeft Kaulingfreks geen idee van Ameriaka, wat het toen was en nog steeds is, nl. geen land maar een continent met zéér divers geörienteerde bevolkingen.

Laten we eens naar de beatnik beweging kijken uit de jaren vijftig. De belangrijkste figuur daarin is toch wel Jack Kerouac. Zijn eerste boek "The Town and the City" schreef hij in de periode 1946 - 1949 en het boek werd uitgebracht in 1950.

Verder het fameuze "On the Road" geschreven in de periode 1947 - 1951 en gepubliceerd 1957. Dan nog bijv. "The Subterreneans" en "Dharma Bums" in 1958.

Kerouac en ander beatniks zoals Allen Ginsberg en William S. Burroughs (van "Naked Lunch" uiteindelijk toch, na veel verzet en verbod, gepubliceerd door de "underground" uitgeverij City Lights books) kon je van veel betichten, maar niet van bekrompen kleinburgerlijkheid. In tegendeel hun invloed op de daarna komende zestiger jaren was fundamenteel.

Kaulingfreks misbruikt incorrecte argumenten om haar verhaal kracht bij te zetten. Wat de rapper en consorten doen en uithalen is van een geheel andere aard en orde, daarover hebben commentatoren zich al hier voldoende uitgelaten. Mijn stukje is zo al lang genoeg, voor de gemiddele luie stukkies-lezer.
Salut les gars! Evocatus
PS
Hoop dat de GS-software nu wel naar behoren werkt.

Evocatus | 16-11-17 | 11:06 | 2

Dank! Ik lees graag uw lange stukjes, zeer de moeite waard.

EefjeWentelteefje | 16-11-17 | 13:36

Nee hoor mijn waarde Evocatus. Net als @Eefje lees ook ik uw tegels altijd met graagte. De lengte is van ondergeschikt belang. En even over uw ergernis een paar tegels terug. Eérst voorbakken in de bijkeuken (Wordpad o.i.d.), dan copy/pasten naar de GS tegel. Mocht de server het dan uitgummen/inslikken hoeft u niet opnieuw te beginnen met tegelen.

Sjefke7807 | 16-11-17 | 13:47

Waarom de PVV de nieuwe PVDA is en FVD het nieuwe D66

MichelDenHaag | 16-11-17 | 08:23

Geen goed artikel op GS. Het geeft de boodschap van het artikel in Trouw gewoon niet weer. Het artikel probeert het tuig niet te verheerlijken, maar geeft weer dat er onvrede is. Sterker nog: men ervaart onrecht.
Het probleem is volgens mij dat daar nog een groep tegenover staat van vooral autochtonen die ook een gevoel van onrecht ervaren, maar dan juist omdat zij vinden dat er niet hard genoeg word opgetreden tegen allochtonen die rotzooi trappen.
Er is polarisatie van twee kanten, die door zowel links als rechts wordt gevoed. Het gevoel van onrecht kan alleen worden bestreden door weer met elkaar de discussie aan te gaan en samen te werken aan oplossingen. Rebels gedrag leidt niet tot een oplossing van dit probleem, het maakt het probleem hooguit meer zichtbaar.

GerbenW | 16-11-17 | 07:47 | 2

Dat doet het artikel Door nog meer te polariseren. Eerst zeggen ze dat tuig gedrag eigelijk heel burgerlijk is en dat de Marokkanen allemaal typische Nederlanders zijn, om vervolgens te zeggen dat de typische Nederlander met zijn cultuur en historische wortels niet bestaat. Ophemelen van de minderheid en kleineren van de meerderheid. Lniks doet de laatste tijd niet anders.

Sceptische_autist | 16-11-17 | 09:10

Een avondklok van 22:00 voor bepaalde leeftijdsgroepen al veel helpen. Gewoon heel practische maatregel!
Salut, Evocatus

Evocatus | 16-11-17 | 11:08

Waarom Boef gewoon een achterlijke asociale agressieve racismekaart trekkende B-rapper is, die loopt te kankeren op de politie omdat hij voor de zoveelste keer zijn boetes niet betaald, Oeps, ik bedoel Boef is exact zoals James Dean. Een strijder voor vrijheid.

salsaparilla | 16-11-17 | 07:04

Waarom varkensvlees het nieuwe halal is.

Is dit nog nieuws? | 16-11-17 | 04:32

Atheïsme is het nieuwe geloven.

Is dit nog nieuws? | 16-11-17 | 04:26 | 1

Kletskoek.
Tsk, Evocatus

Evocatus | 16-11-17 | 11:09

Godverdomme ... Heel stuk geschreven om de vloer aan te vegen met dat mens en krijg ik wéér d'r is iets fout gegaan en wordt meteen ook uitgelogd. Kank weer overnieuw beginnen. AAArrgghh!

Evocatus | 16-11-17 | 04:07

Waarom Heinrich Himmler de nieuwe Nelson Mandela is.

Billy Ocean | 16-11-17 | 03:59 | 1

En Hitler de nieuwe moeder Theresa.

Is dit nog nieuws? | 16-11-17 | 04:26

Als een olifant op je teen gaat staan, doet het niet minder pijn als hij op James Dean lijkt, opgeleukt is met apologeten guirlandes of tijdgeestduidingen van domme mutsen met Stockholm-syndrome.
De olifant moet van je teen af. Einde verhaal.

MistaRazista | 16-11-17 | 02:47

Volgens mij zijn Afrikanen de nieuwe Afrikanen, dobbernegers de nieuwe Afro-Americans: slaven

Hemmenaar7 | 16-11-17 | 02:23

Waarom Hans Marijnissen de nieuwe Joseph Goebbels is?!

klinkklaar | 16-11-17 | 01:59

Waarom Femke Kaulingfeeks de nieuwe Leni Riefenstahl is!!

klinkklaar | 16-11-17 | 01:55

Blanke zijn de nieuwe Joden.

Pak ze waar je ze pakken kunt. Zie de ontwikkelingen in de USA: FBI rapporteerde deze week dat de grootste stijging in raciale moorden tegen blanke mensen is (3.600 raciale moorden tegen blanke mensen, grootste stijging).

Jan3863 | 16-11-17 | 00:41 | 1

Blanken

Is dit nog nieuws? | 16-11-17 | 07:15

Booslims zijn de nieuwe Nazi's, de wegkijkers doen een Chamberlaintje.
Je moet wel weinig van de geschiedenis en sociologie weten en begrijpen om een idioot als die braakgeluid makende klaagsmurf naast James Dean te plaatsen. Die vergelijking gaat aan alle kanten mak.

donkieshot | 16-11-17 | 00:27

Waarom het islamo-fascisme de nieuwe nazi-ideologie is. Mode-icoon Karl Lagerfeld verwoordde dat onlangs buitengemeen goed.

Nelis SplitBloes | 15-11-17 | 23:51

Er lijkt hier sprake van een klassiek misverstand: men verwart de fictie van een film waarin een populaire acteur een bepaalde rol speelt met de harde werkelijkheid van tuig dat de samenleving terroriseert. Zo vind ik Jack Nicholson's rol in The Shining iconisch, en dat vinden er wel meer. Maar dat wil niet zeggen dat we graag doorgedraaide TBS-ers losgelaten zien worden op onze samenleving. Ook al zijn doorgedraaide TBS-ers zonder meer ‘rebels without a cause’ die maar wat doen, ogenschijnlijk doelloos. Hun betekenis is mij echter niet geheel duidelijk, net als bij genoemde vloggers.

Dr. Vigilante | 15-11-17 | 22:48

Boef, is dat een draaideur-crimineel?

Jan Dribbel | 15-11-17 | 22:47

"maar ze hebben wel betekenis"
Voor wie? De betekenislozen of de onbetekenden?

dedeurs | 15-11-17 | 22:38 | 1

... Wie?
'hen die onbetekenend zijn' dan maar...
Kuttaal, dat Nederlands.

dedeurs | 15-11-17 | 22:43

Die dode bomen gutmensch MSM is *zo ver* van het padje af,
dat ik bij mezelf merk dat ik er niet eens meer boos van wordt.
,
Het voelt alleen nog maar bevreemdend.
De laatste draaiorgel met centenbak in de de stad, of zoiets.

hotmint | 15-11-17 | 21:26

#whitegenocide

bodypoppin | 15-11-17 | 21:23

Goed artikel- Er is nog hoop.

Roadblock | 15-11-17 | 21:23

Voor deze jongeman wel. Maar voor Brussel... Weinig hoop. Smerig, overlopen door immigranten, hopeloze bureaucratie...

Dr_Prepper | 15-11-17 | 21:30

Jammer dat die kakkerlakken nooit de krant lezen, dus blijft dit artikel een scheet in de ruimte

Fontanarossa | 16-11-17 | 05:54

Heb nooit gehoord over Joden die constant lopen te rellen en oververtegenwoordigt zijn in de drugswereld.
Slechte vergelijking dus.
Daarbij willen we wel die criminelen het land uit.Maar bang om vergast te worden in concentratie kampen hoeven ze niet te zijn.
Weer rellen in Brussel aan de gang.
Nu wel arrestaties.
Ben ze zo spuugzat aan het worden.
Net als de linkse kliek die maar door blijft zaniken over hoe erg rechts is.Maar geen woord van afkeuring over de rellen.

Lilia2 | 15-11-17 | 21:15

Hahahahaha Trouw, ooit een verzetskrant zelfe... daar komt dat natuurlijk door.

litebyte | 15-11-17 | 20:56

In het artikel beklagen moslimjongeren over gebrek aan respect. Ze snappen het nog steeds niet: Je kunt wel blijven roepen om respect maar je krijgt het alleen als je het verdient. En niet met berovingen, diefstal, bedreigen, klagen, jennen enz.. Het zal wel voor de meeste van die jongeren schrikken zijn dat je ervoor moet werken!

kortebroek | 15-11-17 | 20:56 | 2

Het is ook lastig. Thuis een vader en moeder die zowel mentaal als qua opleiding niet verder komen dan groep 8 van de basisschool, Nauwelijks Nederlands spreken noch lezen. Hun kinderen constant voorhouden dat alles beter is in Marokko of Turkije (lees respect.) Op straat leren ze dat je echt die iphone X en die Canada Goosejas niet gaat krijgen met het werken in een supermarkt als vakkenvuller maar alleen door de zaak op allerlei manieren bij elkaar te jatten.

Wat overblijft is vaak een sneuig met zn tweeen lekker dicht tegen elkaar aan op een scooter door de kanswijk te scheuren, en of met broer- of neeflief en 3 anderen in een derdehands Peugeotje lekker die blonde chickkies passeren en vanuit het open autoraam sissen en spugen.

James Dean... inderdaad veel verder dan het infantiele American Dream niveau komen veel Turkse en Marokkaanse jongeren niet.

litebyte | 15-11-17 | 21:08

Respect kan men nietopleggen, dat moet men verdienen
Salut, Evocatus

Evocatus | 16-11-17 | 11:12
-weggejorist-
Drs. Paco P. | 15-11-17 | 20:48

Boef is de nieuwe hoop stront.

Drs. Paco P. | 15-11-17 | 20:48

En Trouw is de nieuwe Pravda.

Sorry hoor, maar naar mijn weten waren/zijn de joden beschaafd, succesvol en geïntegreerd. Ze voerden dus juist NIET de ranglijstjes aan van oetkeringstrekken, criminaliteit en aanverwante vormen van onaangepastheid en pure hufterigheid. De eerste jood die het nodig vond om een complete binnenstad te verbouwen na een overwinninkje van de Israelische voetbalploeg, bussen met stenen te bekogelen en/of auto's in de fik te steken moet ik ook nog tegenkomen.

Die vergelijking is gewoon een keiharde belediging.

EefjeWentelteefje | 15-11-17 | 20:40 | 2

Israël is goed in basketbal (en falafel mag je ook al balsport rekenen misschien.. ). En Judo, windsurfen - voetbal is lastig (ook omdat ze geloof ik met de Europese regio meespelen).

nickolaas | 15-11-17 | 21:32

Waar flut nu een veelgebruikt voorvoegsel ter afkeuring is, wordt kanker als hetzelfde steeds minder door mij gelezen.
Vandaar schreef ik het dubbelzinnige :

"Flut is de nieuwe kanker."

En werd weggejorist. Want kanker mag je niet zeggen. Want er zijn mensen die daar dierbaren aan hebben verloren, zoals ik. En die kunnen dan gekwetst raken door het woord.

LibertasSimplex | 15-11-17 | 20:29

Helaas, kop "moslims zijn de nieuwe joden" klopt. Noord-Europa heeft de afgelopen 80 jaar joden door moslims vervangen.

Portemonnee van de A | 15-11-17 | 20:20

Ik zie meer overeenkomsten tussen moslims en nazi's. Het is niet voor niks dat Hitler sympathie voor moslims had. Sterker nog, het hele idee van de holocaust kwam van Amin aj-Hoesseini, een moslim. Verdiep je er maar eens in, het was allemaal niet zo zwart wit zoals de moderne linkse geschiedenisboekjes je willen laten geloven.

Deviant | 15-11-17 | 20:16 | 3

Hm, of de groot Moefti van Jeruzalem- Amin Al-Hoesseini Hitler het idee voor de Holocaust aan de hand gedaan heeft betwijfel ik. Hoewel Netanyahu dat wel eens geroepen heeft.
historiek.net/premier-israel-moslim-b...
Maar dat hij op de hoogte was van wat Hitler met de Joden wilde doen, ook die in de Islamitische gebieden is aantoonbaar.
Gespreksverslag Moefti en Hitler punt 3.
"Das deutsche Ziel würde dann lediglich die Vernichtung des im arabischen Raum unter der Protektion der britischen Macht lebenden Judentums sein."
www.ns-archiv.de/verfolgung/antisemiti...

Roadblock | 15-11-17 | 20:33

Twee wolfdysforische geiten die elkaar likkebaardend/snordend de hand shudden.
De vriend van mijn vriend is mijn vriend.

hallevvezool | 15-11-17 | 21:13

Hitler was ook bevriend met de grootmoefti van de Palestijnen. Ook staat er in de koran minstens zoveel en waarschijnlijk zelfs meer haat tegen Joden dan in Mein Kamof.

JonasSobieskis | 15-11-17 | 23:46

Nieuwe joden? Laten we eerst de oude joden ff bijkomen van linksduitse genocide van 80 jaar terug of nog gekker haal massaal hun aartsvijand binnen. Want : m.youtube.com/watch?v=35eEljsSQfc

rattenvanger XL | 15-11-17 | 20:05

Ik blijf het een belediging van James Dean vinden.

TheseDays00 | 15-11-17 | 19:46

"Ben jij een Ashkenazim Jood " slet"? Aan je verhaaltjes te zien doe je het wel zo voorkomen. Mizrahi? Wat is dat dan weer?"

Weer zo'n pareltje.

NEE.

Mizrahi - Arabische joden
Serfarden - (ik dus) Iberische joden
etc.

*ZUCHT*

Hoeveel domheid kan je vinden op een avond? We gaan door.

De Koreaanse Slet | 15-11-17 | 19:45 | 4
-weggejorist-
Rest In Privacy | 15-11-17 | 20:16

Nodig je familie uit, dan heb je de grootste hoeveelheid gevonden.

WayneGretzky*99* | 15-11-17 | 21:09

... Koreaanse Jood?

Is dit nog nieuws? | 16-11-17 | 04:29
▼ 1 antwoord verborgen

Moslims de nieuwe joden en hoe denken moslims over joden? vandaar dat ze elkaar afmaken.

ikdenkwat | 15-11-17 | 19:29 | 2
-weggejorist-
pulp_fiction | 15-11-17 | 19:42
-weggejorist-
pulp_fiction | 15-11-17 | 20:58

Meer, meer, meer bier over Boef!!

MvandePijnakker | 15-11-17 | 19:24

"Nieuwe brede burgerbeweging" = het treiteren van het gezag, het aanrichten van vernielingen, rellen, geweld en almaar overal tegenaan schoppen en klagen dat men het zo zwaar heeft? Nou goed om te weten, zo ken ik er ook nog wel een paar.

En dit wordt dan vergeleken met James Dean...... triest. James Dean maakte het verschil maar gedroeg zich tenminste nog beschaafd in plaats van gelijk maar alles (letterlijk) naar de vernieling te helpen zoals deze Boef en de zijnen doen. Wat een geweldige "rebellie" tegen "onrecht" hoor: een echte "burgerbeweging", bravo.

Picoballo | 15-11-17 | 19:20

Ik heb een bloedhekel van die Boef, maar hij is wel muzikaal onderlegd en ik luister er graag naar. Beetje wat sommige mensen met ABBA hebben; een guilty pleasure.

Heb ik overigens met meer van gasten. Heel erg grappig als twee huisvaders in een 13-in--een-dozijn Passat-leasebak (met batterij voor de bijtelling!) door een suffig Gelderlands dorpje rijden terwijl een of ander hitsig zangeresje "Pappie, doe ik het goed?!" door de krakende speakes kreunt.

Als hij zich aan de regels houdt en braaf belasting betaalt, gun ik hem alle succes, hoor. Hij zal vast wel een keer achter de tralies belanden. Elke Boef loopt vroeg of laat tegen de lamp.

de IJsman | 15-11-17 | 19:20
-weggejorist-
rattenvanger XL | 15-11-17 | 19:16

Déjà vu, willen de echte joden nu opstaan en europa uitvluchten? Stel jezelf de vraag: Mag er een journalist meekijken? Of schieten we die meteen dood, zoals in Syrië bij I.S. Die maken liever zelf genocidefilmpjes. Zo niet deze Servische opvang voor gevangenen of vluchtelingen. www.bing.com/images/search?q=serbian+...
Zo heb je nog rohinja-joden in Myanmar, goed volkje immigranten uit het buurland bengallahkut. 30 politiebureaus en een legerbasis aanvallen heet ook wel eens oorlog. Maar het zijn volgens de media joden.

rattenvanger XL | 15-11-17 | 19:16

Hoe kan het zijn dat dit stuk uitschot van een Boef scoort in NL? Kan iemand me uitleggen waarom de Nederlandse jeugd deze guy okay begint te vinden?

Anyways, ik verdenk Boef van het genereren van fake track-plays op oa Spotify want zijn muziek is zwaar KUT! Aantal track-plays in de eerste week na release van zijn album waren niet reëel. Ik wed gegenereerd door een bot!

Ik zeg; bier over deze man bij elk optreden!

MvandePijnakker | 15-11-17 | 19:16 | 1

Ik geloof dat ie onder jonge mensen rond mij best wel veel geluisterd wordt.. www.youtube.com/watch?v=AshBgnrSvyc Ik vind de teksten vaak ook wel lollig (net als Lil Kleine - maar net iets te ondeugend voor mijn kleine nichtjes, die spreken inmiddels ook wel een aardig woordjes Nederlands :) - necrosis was trouwens mordicus tegen smileys btw - Misschien als ze iets ouder zijn.. ik probeer altijd wel wat actuele muziek voor ze te regelen uit deze contreien).

nickolaas | 15-11-17 | 19:26

Trouw. Misschien wel de slechtste krant van Nederland.

Spaanse Peetvader | 15-11-17 | 19:12 | 1

Vergeet het NRC niet!

Slough | 16-11-17 | 14:05

Dean was naar verluid een batty boy. Dat is dan meteen de enige overeenkomst tussen Dean en die haakneus haatvlogger.

Hoe de OnTrouw deze waanzin heeft kunnen publiceren is mij overigens een raadsel. Dean kon tenminste iets (behalve doodgaan) en die haakneus haatvlogger kan helemaal niks.

Graaf_van_Hogendorp | 15-11-17 | 19:07

"Karl Lager de nieuwe (Hugo) Boss is" / frame mode off

ad melkert | 15-11-17 | 19:06 | 1

Karl Lagerfeld

ad melkert | 15-11-17 | 19:07

Mensen die beweren dat geschiedenis ze als "tof" zal betitelen.... kleine nazis

roflastc | 15-11-17 | 19:05
-weggejorist-
DickdeCock | 15-11-17 | 18:57

Omgekochte krant, ik wil niets van dit nazituig en hun helpers meer aannemen. Steek mij of mn auto maar in de fik.

rattenvanger XL | 15-11-17 | 18:55 | 1

In Culemborg neerzetten.

Is dit nog nieuws? | 16-11-17 | 04:30

Dit is ook zo'n pareltje.

Heeft het moslim-SS onderdeel helpen oprichten met als tegenprestatie dat de nazi's zouden helpen met de Endlosung van de joden in het midden oosten.
Hij heeft er nog persoonlijk voor gezorgd dat 4000 joodse kinderen met hun begeleiders niet naar Palestina gingen maar naar Polen.
Roadblock | 15-11-17 | 18:35

Wat een onzin. en.wikipedia.org/wiki/13th_Waffen_Mou...)

"In April 1943, the Mufti of Jerusalem, Mohammad Amin al-Husayni, was invited by Berger to assist in organising and recruiting Muslims into the Waffen-SS and other units. He was escorted by von Krempler, who spoke Turkish.[20] The Mufti successfully convinced the Muslims to ignore the declarations of the Sarajevo, Mostar and Banja Luka Ulama (Islamic clerics), who in 1941 forbade them from collaborating with the Ustaše.[21]

The Germans emphasised that al-Husayni had flown from Berlin to Sarajevo in order to bless and inspect the division. During his visit to Bosnia al-Husayni also convinced some important Muslim leaders that the formation of the division was in the interests of Islam.[22]

The Mufti insisted, "The most important task of this division must be to protect the homeland and families [of the Bosnian volunteers]; the division must not be permitted to leave Bosnia", but the Germans paid no attention."

*gaap*

Heb je nog meer onzin?

De Koreaanse Slet | 15-11-17 | 18:52 | 6

Er bestaat geen twijfel over Al-Hoesseini en zijn politieke doelstellingen. Jouw claim is echter foutief. Hij heeft niets opgericht. En hij heeft zeker geen kinderen naar Polen gestuurd. Hij was in strijd met de Britten en deels met wat we nu zionisten noemen.

Hij heeft geen Waffen SS opgericht. Geen kinderen naar concentratiekampen gestuurd. Daar had hij de macht ook niet voor. Dit zijn de feiten.

Leer lezen.

De Koreaanse Slet | 15-11-17 | 20:25

Oh ik kan wel lezen. Maar kan jij het ook?
nl.wikipedia.org/wiki/Amin_al-Hoessei...
"Ook intervenieerde hij op 6 mei 1942 bij de Bulgaarse minister van Buitenlandse Zaken toen hij vernam dat 4000 Joodse kinderen en hun begeleiders naar Palestina zouden mogen vertrekken. Hij pleitte ervoor ze naar een land te sturen waar ze onder strikte controle staan, bijvoorbeeld Polen. De kinderen werden daarna inderdaad gedeporteerd[22]"

Roadblock | 15-11-17 | 20:39

Hij had die macht niet zei jij........
Child Murderer
In late 1942, Heinrich Himmler gave his permission for 10,000 Jewish children to be transferred from Poland to Theresienstadt with the eventual aim of allowing them to go to Palestine in exchange for German civilian prisoners, through the International Red Cross. The plan was abandoned, however, because of the protests of the Grand Mufti.
The following year, al-Husseini blocked the emigration of 4,000 Jewish children and 500 accompanying adults to Palestine that was proposed by the governments of Bulgaria, Romania, and Hungary. The children were sent instead to the gas chambers.
www.catholic.com/magazine/print-editi...

Roadblock | 15-11-17 | 20:53
▼ 3 antwoorden verborgen

Hahahha wat een giller, van joden hebben wellcht de meesten onder ons absoluut geen last, zijn vaak hoog opgeleid. Dit in tegenstelling tot de gemiddelde "moslim" waar eenieder dagelijks last van heeft, een groep in NL die synoniem is voor totale verpaupering. Doe mij 250.000 joden in NL voor al die "moslims"...

Wienerschnitzel mit | 15-11-17 | 18:48

Geef die dwaas dan direct maar even een snelle auto, eens kijken of hij de James Dean factor heeft.

PresidenteDeConjovia | 15-11-17 | 18:47

“Voelen zich niet vertegenwoordigd” daar is het stemrecht toch voor uitgevonden? Stem lekker met alle “niet vertegenwoordigden” op iemand die aan de eisen voldoet. Helaas voor teamgekwetst doet de rest dat ook en komen er dan weer voornamelijk blanken op het bordes, heel vreemd in een van oorsprong blank land..

mr.money | 15-11-17 | 18:45

dat er mensen door dit krantje rond te brengen werden dood geschoten in 40-45 en nu deze staatsmongolen omschrijven als rebel .
ik zou mijn abonnement snel opzeggen als ik dat advies mag geven .

liegende lippen | 15-11-17 | 18:38

Tgroenekroontje | 15-11-17 | 18:25

Nee.

De Koreaanse Slet | 15-11-17 | 18:34

Femke Kaulingfreaks in het links-spirituele duurzaamheidsblaadje Trouw:

"Rapper Boef heeft een kleur. En de brede burgerbeweging die ik zie ontstaan ook."
Kaulingfreak ziet het plunderen, het vernielen, het plofkraken, het in elkaar rammen van homo's, het in de hens steken van willekeurige auto's (waar mensen hard voor gewerkt & gespaard hebben), het in elkaar rossen van geïsoleerd geraakte politie-agenten, het elkaar omleggen met Kalasjnikovs, het uitschelden van (ongesluierde) vrouwen voor 'hoerrr', het prostitueren van minderjarige meisjes, het beroven van weerloze bejaarden & invaliden en het terroriseren van buurten als onderdelen van een "brede burgerbeweging".

Nou. Ik kan niet wachten tot die "brede burgerbeweging" binnenkort ook door mijn straat marcheert; eindelijk de langverwachte bevrijding van het ondraaglijke juk der westerse beschaving! Nieuwe winden uit het oosten! Die de zo innig verlangde ommekeer brengen! Weg met de vloek der beschaving! Naar de hel met de vrijheid! Dood aan alle homo's! Dood aan alle joden!

Allochtone jongeren raken slaags met de politie "omdat zij een groot onrecht ervaren".
Tsss. Het is toch ook wat, dat ondraaglijke onrecht van gratis geld-uitkeringen, integratie-subsidies, goed onderwijs voor iedereen (die wil), kinderbijslag, zorgtoeslag, huurtoeslag, soosjaal werkers, straatcoaches, super-toffe D66-rechters die je steeds weer nieuwe kansen geven, GroenLinks-vrouwtjes die je allemaal lief vinden, moskeeën op elke fucking straathoek, islamitische slagerijen overal, halal-vreten in alle supermarkten. Het moet maar eens afgelopen zijn met al dat onrecht. En daarom: de straat op, sla elke 'witte' in elkaar die in jouw gekleurde buurt niks te zoeken heeft, verniel en plunder winkels, steek auto's in brand, sla politiemensen in elkaar, ram hulpverleners voor hun kop!

Femke Kaulingfreaks:
“Het gaat hier steeds om jongeren die zich op geen enkele wijze gerepresenteerd voelen."
We hebben in dit land een Marokkaanse voorzitter van het Heiligste instituut der democratie: het parlement. De economisch belangrijkste en op één na grootste stad in Nederland met de grootste haven van Europa, heeft een Marokkaanse burgemeester. Bij talloze Nederlandse gemeentes ritselt het van Turkse, Marokkaanse en anderszins buitentoonse gemeenteraadsleden, wethouders en stadsdeelvoorzitters. Maar nee, de jongeren 'voelen zich niet gerepresenteerd'.

Laat ik dit eens zeggen: dat hóeft ook helemaal niet. Allochtoonse jongeren zijn mans genoeg zichzélf te representeren. Hetgeen ze al onophoudelijk doen, dag in, dag uit krijgt de samenleving voor de kiezen hoe zeer ze zichzelf representeren: als de grootste 'pain in the ass' van elke beschaafde en goedwillende westerse samenleving.

En daarom, waarde GS-lezertjes: stel u open voor Femke Kaulingfrek's nieuwe, verfrissende "brede burgerbeweging". En schaf daarbij voor de zekerheid een wapen aan. Of vlucht, nu het nog kan.

Peter Emile | 15-11-17 | 18:32 | 2
-weggejorist-
Wienerschnitzel mit | 15-11-17 | 18:50

Weer uitstekende bijdrage. Hartelijk dan daarvoor.
Tschüß, Evocatus

Evocatus | 16-11-17 | 11:18

“Al die incidenten, relletjes en protesten maken onderdeel uit van wat ik zie als nieuwe brede burgerbeweging."
Ik heb 6 jaar onderzoek gedaan naar jongeren in Nederland, tijdens de middelbare school. Zo viel me op dat de niet- ''witten'',
zoals de schrijvster het graag noem,
op het vwo gewoon meededen met de klas. Zijn nu afgestudeerd, en dragen bij aan de maatschappij. Daarvan wil je er alleen maar meer in Nederland. Hetzelfde geldt voor een deel van de havo en de mavo. Er was echter ook een deel dat alleen maar met andere niet witten omging. Dit deel was elke middag/avond/nacht op straat te vinden, de buurt onveilig aan het maken.
Ze in een slachtofferrol schuiven omdat er een wit kabinet is, of omdat de politie een jonkie in een dure bmw van de weg haalt heeft alleen maar het effect dat ze zich ook als slachtoffer gaan zien.
Uit mijn eigen waarneming kan ik concluderen dat als je je als allochtoon open opstelt, en mee wil doen in de maatschapij dat dat je dezelfde kans krijgt als de rest. Doe je dat niet, dan moet je niet raar opkijken als de 'maatschapij je aankijkt ''alsof ze hier vreemd zijn,''
Daarbij, kampers hebben(nog steeds?) hetzelfde meegemaakt. Die werden ook vaker door de politie van straat geplukt, en wordenook niet vertegenwoordigd door het kabinet. Maar daar is iedereen stellig over dat her criminele bendes zijn. Ik zie de verschillen tussen beide groepen niet zo.
Een brede burgerbeweging kan ik het niet noemen, eerder kwetsbare jeugd/risicogroep voor extremisme.

Luckystriker | 15-11-17 | 18:31

Sjefke7807 | 15-11-17 | 17:31

Dit is ook een pareltje van onwetendheid.

"Kijkt u nu eens goed naar Islamitische landen. Hoeveel Joden wonen daar nu frank en vrij?"

Iran is een islamitisch land: en.wikipedia.org/wiki/Persian_Jews#Cu...

Ter vergelijking: en.wikipedia.org/wiki/Reconquista#Con...

"During the Islamic administration, Christians and Jews were allowed to retain their religions by paying a tax (jizya). Penalty for not paying it was imprisonment. The new Christian hierarchy demanded heavy taxes from non-Christians and gave them rights, such as in the Treaty of Granada (1491) only for Moors in recently Islamic Granada. On July 30, 1492, all the Jewish community — some 200,000 people — were forcibly expelled.[34] The very next year the Alhambra decree under Archbishop Hernando de Talavera (1492) dismissed the Treaty of Granada and now the Muslim population of Granada was forced to convert or be expelled."

Yep... Precies.

De Koreaanse Slet | 15-11-17 | 18:30 | 6

Of nee, je bedoelt natuurlijk dat je voorouders gevlucht zijn voor de Spanjaarden - my bad.. (ik dacht dat ze nog leefden.. ). Portugese Synagoge in Amsterdam zal daar inderdaad ook op terug te voeren zijn.

nickolaas | 15-11-17 | 18:44

Dus u vergelijkt nu een situatie uit het verleden (Reconquista) met een situatie uit het heden (er wonen Joden in Iran) om uw punt te maken? Voor zover ik weet kunnen Joden tegenwoordig gewoon probleemloos wonen in nagenoeg elk Europees land en genieten zij volledig gelijke rechten aan ieder ander.

Dit in tegenstelling tot islamitische landen waar Joden (maar ook Christenen) onderworpen zijn aan discriminerende regels waaronder het uitgesloten zijn van het bereiken van hoge ambtelijke functies, zoals president en het verbod op het verrichten van missionariswerk (verspreiden van het geloof teneinde nieuwe bekeerlingen te winnen, wat binnen het Jodendom in bepaalde stromingen ook voorkomt). Bovendien heersen er nog steeds veel vooroordelen, samenzweringstheorieën en achterdocht jegens Joden in dergelijke landen wat er toe leidt dat indien Israël/Palestina negatief in het nieuws komt de Joodse bevolkingen hier narigheid van ondervinden. Er is ook een reden dat de Joodse bevolkingen welke woonachtig zijn in islamitische landen zo klein zijn: dat komt echt niet omdat zij nu allemaal (geheel) vrijwillig naar Israël zijn vertrokken. Of de joden in islamitische landen nu echt zo frank en vrij zijn valt daarom inderdaad wel te betwijfelen.

Picoballo | 15-11-17 | 19:13

*kuch*
Iran's Jewish community is officially recognized as a religious minority group by the government, and, like the Zoroastrians and Christians, they are allocated one seat in the Iranian Parliament. Siamak Moreh Sedgh is the current Jewish member of the parliament, replacing Maurice Motamed in the 2008 election. In 2000, former Jewish MP Manuchehr Eliasi estimated that at that time there were still 60,000–85,000 Jews in Iran; most other sources put the figure at 25,000.[63] The United States State Department estimated the number of Jews in Iran at 20,000–25,000 as of 2009.[64]

Iranian Jews have their own newspaper (called "Ofogh-e-Bina") with Jewish scholars performing Judaic research at Tehran's "Central Library of Jewish Association".[65] The "Dr. Sapir Jewish Hospital" is Iran's largest charity hospital of any religious minority community in the country;[65] however, most of its patients and staff are Muslim.[66]

Toch ietsje anders dan 200,000 mensen het land uitschoppen. En laten we niet beginnen over de 6,000,000 mensen die industrieel zijn afgeslacht. In Europa. Ik zeg niet dat het een pretje is voor joden daar. Maar ze worden erkend en krijgen bijzondere rechten. Dat was hier toch een beetje anders.

De Koreaanse Slet | 15-11-17 | 19:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Kaptain onderbroek jep

rein9576 | 15-11-17 | 18:24

Rellen rellen rellen, 40 jaar last van die klootzakken, generatie op generatie, komen uit een land waar nog geen stromend water uit de kraan bestaat in grote delen, hebben geen centen voor plee papier om hun halal reet af te vegen, en hier niets!!!!!!!! dan last met die lui, zo ongeveer een halve EEUW nu!!!!

Wienerschnitzel mit | 15-11-17 | 18:53

Ik denk eerder aan Liberace bij het zien van Rapper Boef. Bontkragen, het liefst roze, vrouwenparfum en dure kleding.

CleaudeSacke | 15-11-17 | 18:15

nickolaas | 15-11-17 | 18:01

Vrijwel alle joden in Israël zijn Mizrahi. Waarom? Alle Sefarden, Asjkenazi zijn uitgemoord. Je moet wel echt een plaat voor je kop hebben als je niet weet wat 'christenen' de Joden hebben aangedaan dit terwijl Sefarden gered werden door Turkse moslims, Mizrahi daar tot 1948 leefden, en Asjkenazi door o.a. Hitler maar zeer veel anderen voor hem zijn uitgemoord.

Ook nog zoiets. Liever Turks dan Paaps? Iemand?

De Koreaanse Slet | 15-11-17 | 18:12 | 13

@Eendragtmaaktmagt | 15-11-17 | 20:22
Ik geloof dat bij binnen veel joodse gezinnen ook weinig over gepraat is of heel moeizaam, daar is ook veel overgeschreven en ook wel consistent met - voorstelbaal - trauma/stressverwonding. En ik heb ook wel een gezin meegemaakt dat volgens mij het hardst getroffen was door het bombardement op het Bezuidenhout in Den Haag, maar het zal ook de holocaust zijn geweest - beide ouders waren de enige overlevenden van de oorlog. Heel bezorgd altijd om de eigen kinderen (in zo'n mate dat het ook fysiek niet gezond kan zijn), zal je net zien dat sommige van die kinderen misschien als reactie daarop een beetje wildebrassen zijn.. maar ik vond dat meemaken als ik met een van die dochters optrok best wel heftig - ik vind dat eigenlijk dus een indrukwekkender ervaring dan Yad Vashem (aangetekend dat volgens mij mijn oma een beroerte had, die haar dus uiteindelijk fataal geworden is - terwijl ik daar was.. ik heb het niet exact teruggerekend, maar op het eerste gezicht kwam ik daar op uit.. in combinatie met dus het laatste gesprek wat ik met haar had - ook heftig als ik er dus bij stilsta.. ).

nickolaas | 15-11-17 | 20:45

Ook veel van wat in Yad Vashem verteld wordt ken je uit oa het geschiedenisonderwijs hier.. er zaten eigenlijk maar een paar nieuwe dingen in de tentoonstelling daar. Maar het einde is wel indrukwekkend (volgens mij staan daar alle namen of althans symbolisch voor alle namen verwerkt). Als je naar buiten loopt kijk je op een vallei (zit misschien een zionistische gedachte achter, maar gelukkig is het geen 'bezet gebied'.. ( ;) ).

nickolaas | 15-11-17 | 20:49

De ashkenazim Joden zijn 50% van de Joodse bevolking van Israel. Zij zijn in hoge mate vertegenwoordigd in alle hogere instituties.

Arachne | 16-11-17 | 01:06
▼ 10 antwoorden verborgen

Eh, laten we analoog aan J.Dean, die na zijn dood pas een held werd, verder praten als onze 'nieuwe helden' ook het hoekje om zijn.

Zoltan | 15-11-17 | 18:12

Ja, laten we idd en vooral die rapper z'n ego vergroten tot ongekende proporties, dat hij zichzelf onaantastbaar acht met alle gevolgen van dien. Maar Femke K, bij dit soort types is de -op zich goed bedoelde beeldspraak- een onverstandig manifest tot persoonsverheerlijking.

spinselsinjehoofd | 15-11-17 | 18:07

Zelfs in het Wiki stukje waar je naar verwijst staat in 'Beginnings of the armed conflict' dat mohammed eerst de joodse stam Banu Qaynuqa verdreef uit Medina tijden voordat de belegering van Medina plaatsvond. Een van de stammen die hem als toenmalige vluchteling uit Mecca hadden opgenomen. Een beetje ondankbaar, vindt je niet?
Verder werden alle mannelijke leden van de van verraad beschuldigde joodse stam Banu Qurayza onthoofd, waarbij mohammed zich ook niet onbetuigd liet.
De vrouwen en kinderen werden naar goed moslimgebruik slaaf gemaakt.
Moslims zijn altijd goed geweest in het vinden van excuses voor hun gruwelijke slachtpartijen. Oh, ja dan zeg jij altijd: Zo waren die tijden.
Als ik jou was, zou ik mij er maar wat dieper in verdiepen dan alleen een Wiki.
Ik kan je de boeken van Hans Jansen aanbevelen:
De historische Mohammed: de Mekkaanse verhalen.
De historische Mohammed: de verhalen uit Medina.
Maar die zal je wel anti-islam vinden of zoiets.

Roadblock | 15-11-17 | 19:43

Jongeren met een migratieachtergrond voelen zich volgens haar zó Nederlands, dat ze niet eens nadenken over de vraag of ze wel geïntegreerd zijn. “Ze zijn hier geboren, dit is hún land, hún burgerschap, ze eigenen zich de nationale identiteit toe. Maar de buitenwereld, de autochtone Nederlanders, kijken naar hen alsof ze hier vreemd zijn. Dat is niet alleen verwarrend, het frustreert ook.”

Ze voelen zich zooooo Nederlands, dat ze bij een wedstrijd Nederland-Turkije/Marokko allemaal voor Turkije/Marokko zijn. Ze voelen zich zo Nederlands, dat je op elke school, elke universiteit en vaak op de werkvloer het groepje getinten onder elkaar hebt. Ze plaatsen zichzelf buiten de samenleving door hun eigen vooroordelen, door hun eigen (misschien onbewuste) discriminatie. Als je je nooit begeeft onder Nederlanders, zal je ook nooit een Nederlander zijn of worden.

barryvantiggele | 15-11-17 | 18:05 | 2

En ze zwaaien ook nooit met Marokkaanse of Turkse vlaggen. En ze zijn ook zo reislustig, elk jaar naar Marokko of Turkije.

martymcfly | 15-11-17 | 18:08

Het is gewoon: K.L.O.T.EV.O.L.K.

Wienerschnitzel mit | 15-11-17 | 18:56

Bij deze nomineer ik TUIGVERHEERLIJKING voor het woord va het jaar. Moet absoluut in de Dikke van Dale terecht komen.

Rheia | 15-11-17 | 18:01

ghegheghe lol

Cobalt bomb | 15-11-17 | 18:08

Dag lang hard werken op de zaak om de broek te kunnen ophouden, en de blastingen te kunnen opbrengen om de woning aan te kunnen houden. Als doelgroeper die buiten iedere doelgroep valt. Althans iedere profijtgenietende doelgroep. Eigen schuld ziejewel, had ik maar niet als witmans van de tafel moeten vallen.
Thuisgekomen de Geenstijls geopend en dan, alweer, deze drol aantreffen 'Waarom moslims de nieuwe joden zijn'. Weeer zo'n dooddoende wegwerpert. Hele artikel moeten lezen ook nog,.. en dan nog eens, men kan zieniksme gemist hebben en dan ongefundeerd reaguren.

Verkauflingheks erbij voor het als deskundige wollig vaagpraten over oude onderzoekjes in verre landen, alles in het werk om de moslimolifant van !slamitische overtuiging maar geen olifant te hoeven noemen.
Hans Marijnissen pendulerend kudtorgaan dat je 'r bent, je bijdrage zal nooit vergeten worden.
Als er iemand de nieuwe joden zijn dan zijn het de antieke Germanen wiens naam is besmeurd door daden later in de geschiedenis gepleegd door getergde en verketterde nazaten met dezelfde naam als de ouden die door de romeinen zijn beschreven en in hoc signo zijn overwonnen.

hallevvezool | 15-11-17 | 17:49

Altijd dat voorbeeld over aangehouden worden zonder reden, laat dan ook een hoogblonde jongen met dezelfde kleding, zelfde leeftijd en zelfde rijstijl rijden en dan kijken of die ook vaak aangehouden wordt, DAN kun je pas vergelijken. Typhoon noemde dat voorbeeld ook, maar zei zelf nota bene "Maar ja, het was ook wel een opvallende auto"

Die 2 gevallen zou een journalist eigenlijk eens een week lang moeten testen, als die dan net zo vaak aangehouden worden, kunnen we met dat voorbeeld voortaan ophouden.

een_mike | 15-11-17 | 17:45

Hehehe, dragen turken hun boodschappen hierin, of wordt deze zak als laatste omhulsel gebruikt na het overlij... Oh, wat zeg ik nou?

Roadblock | 15-11-17 | 17:49

Ik ben de nieuwe Jezus, ende zal vanavond in de haven van Scheveningen mijn kunsten vertonen, door over water naar den overzijde te loopen. Komt allen!

Kanarie_Geil | 15-11-17 | 17:41 | 2

Hoe laat begint jouw act ?

Ron van Zon3948 | 15-11-17 | 17:47

Klokslag 24.00 uur

Kanarie_Geil | 15-11-17 | 18:03

Sjefke7807 | 15-11-17 | 17:31

Wat een dom gelul. Echt. De enige reden die je kan aandragen voor enig anti-joods uit het leven van Mohammed zijn de joden (die niet in Medina leefden) en hem hebben verraden. En ja. Volgens de overlevering was hij daar heel boos over. Maar alle joodse profeten, alle joden sowieso staan heel hoog aangeschreven in islam. Zelfs en vooral Isa. Of Jezus.

Moslims redde de joden uit Spanje. De rest kwam hier (HOI!) Moslims hebben (m.u.v. kapitalistische Nederlanders) joden altijd gekoesterd. In alle Sultanaten zaten ze in raden, in posities van macht en wetenschap. Dus je weet er helemaal niets van.

En NOG veel erger. Je doet alsof de moslims slecht waren voor joden. *KUCH* NEE. Daarvoor moet je naar de joden-killers gaan. Dat zijn geen moslims.

De Koreaanse Slet | 15-11-17 | 17:40 | 8

@De Koreaanse Slet
Heel kort. Joodse vervolging begon pas in Spanje nadat het mohammedaanse probleem was opgelost. De meerderheid van de joodse ballingen ging vooral naar Portugal, ongeveer 120000. Totdat ze daar ook vervolgd werden. Daarna gingen ze naar Noord Europa. Een kleine minderheid ging naar Italië, Noord-Afrika en Turkije. Maar overal waar ze terechtkwamen zijn waren ze vooral handig... handelsnetwerken... Altijd eigenbelang. Oh kut ik niet eten,dag.

RickTheDick | 15-11-17 | 18:35

@nickolaas | 15-11-17 | 18:01
Jahoor. De groot-moefti van Jerusalem, ook zo'n islamitische "joden-redder".
Heeft het moslim-SS onderdeel helpen oprichten met als tegenprestatie dat de nazi's zouden helpen met de Endlosung van de joden in het midden oosten.
Hij heeft er nog persoonlijk voor gezorgd dat 4000 joodse kinderen met hun begeleiders niet naar Palestina gingen maar naar Polen.

Roadblock | 15-11-17 | 18:35

He wat een heerlijke onzin weer! Hier dan de wetenschappelijke feitjes:

- Mein kampf = 7% jodenhaat
- Islamitische triologie = 9% jodenhaat

Maar goed, het is inmiddels wel duidelijk dat islamieten iedereen leren haten, niet enkel de joden. Het staat zo immers vervat in de boekjes. Ja en die zijn heilig. Mag geen woord aan worden veranderd, want is het woord van de enige echte god. Pfff

Geachte mohammedanen, neem afstand van al je haatverzen en dodingsbevelen in je heilige geschriften. Doe je dat niet dan zal er geen plaats zijn voor de islam in Europa. Ja! Dan volgt een burgeroorlog en word je in je kraag gevat en Europa uitgemieterd. Dus reformeren of oprotten!

MvandePijnakker | 15-11-17 | 18:48
▼ 5 antwoorden verborgen

Tuigverheerlijking. Dat dus.
Het wordt zo ondertussen lachwekkend, zoals Goedvolk begrip en sympathie voor het afvoerputje van de samenleving te kweken. Schorem is schorem,of ze nou Joop of Mohammed heten, alleen is Joop eigen schorem en was Mohammed te vermijden geweest. Punt.

Graaisnaaiert | 15-11-17 | 17:39

Ik voorspel dat Femke Kaulingheks binnen 10 jaar in een boerka loopt, en met een smurfenpak gaat zwemmen, ha ha ha ha ha ha........

Kanarie_Geil | 15-11-17 | 17:35
-weggejorist-
LibertasSimplex | 15-11-17 | 17:32

Overigens ben ik de nieuwe Hemingway

Magdatkandat | 15-11-17 | 17:31

Ondertussen zijn op dit moment de "nieuwe "joden" weer aan het rellen in Brussel

veelbeter | 15-11-17 | 17:31

Moslims zijn de nieuwe nazi's.

IslamPislam | 15-11-17 | 17:29

Maar wie zijn dan de nieuwe jihadisten?

siotioprovre1983 | 15-11-17 | 17:26 | 1

Ik gok naarmate het politieke spectrum weer meer terug naar het midden beweegt, je vaak ziet dat op de voormalig gepolariseerde flanken enkele radicalen overblijven met weinig mensen daaromheen die ze remmen (en als je pech hebt wat machtige types die ze aanmoedigen.. maar de laatste weken zie je dus volgens mij belangrijker mensen met dat soort macht toch mee opschuiven naar het centrum, dus dat zou je voorzichtig positief kunnen noemen). Ik heb het dan over de financiers van Trump en hoe zij toch afstand lijken te nemen van mensen als Bannon, die openlijk nogal bedenkelijke rechts-extremistische groepen hebben gepaaid.
Comment als deze zullen veel reaguurders me niet in dank afnemen, maar het is denk ik toch wat in grote lijnen waarneembaar is internationaal (en een potentieel risico is dus denk ik ook dat als die trend doorzet er een radicale potentieel gewelddadige versie van die stromingen overblijft). Misschien zie je dat al met militairen die in Duitsland en het VK zijn gearresteerd op verdenking van het beramen van aanslagen die vervolgens aan asielzoekers zouden moeten worden toegeschreven (en ook in Nederland wordt meen ik iemand vervolgd voor opruiing in 'jihadistische context').

nickolaas | 15-11-17 | 17:51

Moslims kunnen zich niet aanpassen ook al zouden zij het willen hun geloof verbied het.
Moslims kunnen zich wel beter aanpassen maar dat vertikken zij.
Moslims moeten voor de keuze gesteld worden, je past je aan of hoepelt op.
Tevens moet de links kerk gedwongen worden om verkeerd gedrag niet te belonen.

botbot | 15-11-17 | 17:25 | 7

Het eerste wat ze zeggen mag niet van mo.
Als excuus komen ze niet verder dan het criminele circuit omdat ze onze wetgeving maar niets vinden en de sharia boven alles stellen.
Ze eisen dit en ze eisen dat en links geeft ze gewoon hun zin.

botbot | 15-11-17 | 17:48

"Als excuus komen ze niet verder dan het criminele circuit omdat ze onze wetgeving maar niets vinden en de sharia boven alles stellen. "

Ah welnee. Het is gewoon tuig. Er zit helemaal niets 'moslim' aan.

De Koreaanse Slet | 15-11-17 | 17:56

RickTheDick | 15-11-17 | 17:46

Die 'Berberina's' doen het over het algemeen zeer goed. Ironisch trouwens.

De Koreaanse Slet | 15-11-17 | 17:57
▼ 4 antwoorden verborgen

Een witte onderbroek is nog steeds een witte onderbroek.

LibertasSimplex | 15-11-17 | 17:24

Sjefke7807 | 15-11-17 | 17:19

1 woord? Lastig. 4 woorden.

Compleet gebrek aan feitenkennis.

Je weet gewoon niets. Je bent een dwaas die copy/paste nepnieuws en onzin verkoopt. Iedereen met hersenen weet dat wat je blaat voor 90% pure stierestront is. Daar moet je eens iets aan doen.

De Koreaanse Slet | 15-11-17 | 17:24 | 2

Zie mijn reacties op uw gezwatel elders. En verder laat ik het erbij want u kunt niets anders als niet onderbouwd schelden en zuigen. U laat uzelf nogal zien zo.

Sjefke7807 | 15-11-17 | 17:36

T'is s'avonds kouwer dan buiten en het is boven breeder dan binnen.

fred upstairs | 15-11-17 | 17:38

Aanhakend op de titel van dit artikel, in de Elsevier zijn een reeks artikelen gepubliceerd die een goede discussie tonen tussen Geerten Waling en Leo Lucassen. Aan welke zijde je ook staat in deze discussie, het is een erg fatsoenlijke manier van discussiëren, waar veel mensen van zouden kunnen leren.

Chalupa Batman | 15-11-17 | 17:23

Timmerfrans is de nieuwe Mussert.

blauwe zander | 15-11-17 | 17:22

.. overigens zijn moslims nergens nieuw in of - mee. Niet omdat zij dat niet zouden willen, gewoon omdat het niet mag. "Nieuw" en "anders" heeft de Boze Profeet verboden in de geestelijke gevangenis van de islam.
De imam op de wachttoren kijkt streng toe.

Jan Passant mk2 | 15-11-17 | 17:21

Nou Boef, snel een Porsche 550 Spyder kopen maar. Doei.

Captain Pervert | 15-11-17 | 17:19

Ik ben bang dat de "nieuwe joden" ervoor zorgen dat mijn kinderen straks moeten emigreren.

Schepvogel | 15-11-17 | 17:18

Vollek van ome Vlad zijn tog de nieuwe joden? Lees niet anders dan dat die letterlijk achter alles en z,n ouwe moer zitten.

william7055 | 15-11-17 | 17:17

De PVV is de nieuwe CPN

JTKDM | 15-11-17 | 17:16

Waarom TROUW de nieuw(st)e enorme kutkrant is...

Boef, Haakneus en Lil klein pikkie komen alledrie wel een keer in het echte waarheidsgetrouwe LOL-nieuws, dat je denkt: ik wist het... byebye zwaai zwaai!

Jan Gordelroos | 15-11-17 | 17:16 | 1

Och het is de nieuwe onderlaag. Vroeger was het Ciske de Rat (althans daar maakte ze een filmpje over) en later de Kampers, toen Molukkers, en nu zijn het Negers en Berbers. Tja... Dit hebben we onszelf aangedaan.

De Koreaanse Slet | 15-11-17 | 17:27

De drang van linkse weg-kijkers om de zaken minder ernstig voor te stellen als ze zijn, komt voort uit academische arrogantie.
Ze gaan liever dood, dan toegeven dat ze al die jaren FOUT zaten met hun multicul ideaal. En dat die "domme Tokkies" uit de volksbuurten waar het islamitische gepeupel in eerste instantie in gedumpt werd, vrij snel begrepen wat voor een vlees ze in de kuip hadden.
Het "je beter dan de rest" voelen, is waar het bij deugmensen in eerste instantie om gaat. Daarom zal iets onbenulligs als feiten ze niet van mening doen veranderen.

Rest In Privacy | 15-11-17 | 17:16 | 2

Bingo.

Knoeperd | 15-11-17 | 17:17

Game, set and match! Diagnose compleet, nu naar een oplossing die zowel grondwettelijk mogelijk is als ook niet in strijd met de mensenrechten, maar dat we de massale influx van ISlamieten binnen de EU moeten stoppen is evident.

Graaisnaaiert | 15-11-17 | 19:56

Nog een vergelijking:
islam en jodendom mag je beiden niet belachelijk maken.

Tgroenekroontje | 15-11-17 | 17:14 | 1

Kromme vergelijking. Maak Mohammed de profeet maar eens belachelijk, doodsbedreigingen zie ik niet zo snel bij het belachelijk maken van iets uit het Joodse geloof.

Is dit nog nieuws? | 16-11-17 | 04:25

Sjefke7807 | 15-11-17 | 16:59

Oh Sjefke... Het waren de Romeinen die Christus hebben vermoord. Oh en Sjefke, Jezus was een jood. Ik weet het. Het is allemaal niet makkelijk.

De Koreaanse Slet | 15-11-17 | 17:13 | 3

Daar denkt de Talmoed toch echt anders over, maar leuk geprobeerd.

Knoeperd | 15-11-17 | 17:18

Talmoed? Vertel...

De Koreaanse Slet | 15-11-17 | 17:20

precies. Dat onzin verhaal over Pilatus is de meest doorzichtige Romeinse propaganda in de geschiedenis. Net of de Romeinen in bezet gebied aan democratische rechtspraak zouden doen. Je moet wel heel simpel zijn om dat te geloven

Rest In Privacy | 15-11-17 | 17:22

Ho wacht even. Nu ga je te ver. Mugabe is echt wel beter dan Timmerfrans.

Elmer Fudd | 15-11-17 | 17:10
-weggejorist-
Eddy67 | 15-11-17 | 17:10 | 2

Ik schrijf maar wat en ben de nieuwe Hemingway.

Rest In Privacy | 15-11-17 | 17:09

James Dean zou persoonlijk uit zijn graf komen om zo eens wat van die dode bomen tegen de oren te slaan als hij het zou horen. Werkelijk, waar zítten die mensen toch met hun verstand??? Hier een videootje van Ome Stefan om eens wat mensen de oogjes te openen;

- www.youtube.com/watch?v=xYTsRpstpBY

Luistert u maar eens goed wat nepnieuws nu écht is. Oost-Europa zal straks nog het enige overblijfsel zijn van wat eens een vrij Europees continent was. Als je hoort hoe erg landen als de UK, Frankrijk, Nederland, Duitsland veranderd zijn, en niet ten goede. Wat hebben we ons toch in de luren laten leggen door "progressief" Links. Bah!

Sjefke7807 | 15-11-17 | 17:07 | 2

Mwa... Als iemand die de 'slechte' jongens heeft leren kennen denk ik van niet.

De Koreaanse Slet | 15-11-17 | 17:11

Vijftig Tinten Grijs is ook populair.

Knoeperd | 15-11-17 | 17:13

Hoe is het toch mogelijk dat er creaturen zijn die nog steeds denken dat islam
een positieve invloed kan hebben op een samenleving die vrijheid en
vooruitgang nastreeft. In ruim 1400 jaar is er nog geen enkele bevolkingsgroep
onder invloed van islam erop vooruitgegaan. Voor een land is de islam net
zo nuttig als een betonnen zwemband voor een drenkeling.

getzappad | 15-11-17 | 17:06

Geenstijl is de nieuwe Loesje!

Einde van de Domheid | 15-11-17 | 17:06

Romantisering van boeventuig is van alle tijden. En dat de oppassende burger daar schande van spreekt ook.

JTKDM | 15-11-17 | 17:05 | 1

Recentelijk ging Holleeder toch op toer? Ik snap de verwarring niet. Ik vond dat toen en nu smerig en ranzig. Maar de onderlaag is een groot gedeelte van wie we zijn. Of ze nu geel, zwart, blank of getint zijn. En ja dat spreekt aan.

De Koreaanse Slet | 15-11-17 | 17:08

Komt niet door islamitisch superioriteitsgevoel, komt door iets anders, een brede onderstroom van... fuck it, weer de zoveelste muts die wegdrujft bij Joram Van der Sloot types maar wel mekkert over glazen plafondjes.

Knoeperd | 15-11-17 | 17:11

Wat een waardeloos artikel in de trouw. Zo’n vlogger heeft schijt aan de wereld en zoekt geen verbinding met andere mensen.

franck7020 | 15-11-17 | 17:02 | 1

Waardeloos ook omdat journo’s door dat tuig weggepest (en erger) worden, iets wat andere thuisland-taal sprekende tuigtypes natuurlijk niet overkomt.
Bovendien is de laatste vraag gecomprimeerde domheid, als de aanbidders van de slavendrijver over twintig jaar de baas zijn, is rapmuziek verboden.

Knoeperd | 15-11-17 | 17:17

Boef switcht naar Ali B. als management en hoppa hij is direct salonfähig in de grachtengordel en het geld stroomt binnen. Slimme zet.

de Voorzittert | 15-11-17 | 16:57

Femke zal wel getrouwd zijn met een islamiet en haar clitoris is verwijderd.
Anders verzin je dit soort onzin niet.

Kruisruiker | 15-11-17 | 16:56

Als ie nu ook zo vroeg dood gaat als Dean vind ik t een prima vergelijking

Weerduivel | 15-11-17 | 16:56 | 1

Die ene van Modern Talking vind ik een betere vergelijking als Boef het loodje heeft gelegd.

TheseDays00 | 15-11-17 | 19:44

de "nieuwe" James Dean.
Yeah right, de oude klaagde nergens over, de nieuwe wel, dus ze zijn precies gelijk.
het ergste is dat de "blank" was/is maar daar komen ze binnenkort achter, en daaaan ...... racisme!

isotope 465 | 15-11-17 | 16:56

De meeste mensen die niet links gehandicapt zijn,
moeten ook niets met moslims hebben.
De meeste mensen die in de oorlog links gehandicapt waren,
moesten niets met joden hebben.
De meeste mensen die nu links gehandicapt zijn,
dwepen met de moslims alsof ze iets met de joden goed te maken hebben.

Plorkface | 15-11-17 | 16:55 | 1

Wat een waanzinnig reaguursel.

DrumPiet | 15-11-17 | 17:08

Ik zag laatst boef in een luchtballon met Kranenborg.
Ik snap niet dat Boef met zo'n lullo in een ballon wil zitten!

Einde van de Domheid | 15-11-17 | 16:55 | 3

Lol!

Ik zag pas Kranenborg en dacht:’Hey! Een luchtballon!’

Ok... *zichzelf een gele kaart geeft*

overVecht | 15-11-17 | 17:00

OV, op dreef?

Einde van de Domheid | 15-11-17 | 17:05

Hahahahahaha jij ouwe Seth!

overVecht | 15-11-17 | 17:17

Ik hoop maar dat Trouw me de nieuwe Jeffrey Dahmer noemt, of zouden ze sarcasme daar heel misschien niet begrijpen?

Kapitein Stijlvol | 15-11-17 | 16:54 | 1

Ik weet niet hoeveel mensen jij hebt vermoord en hoe vaak je seks hebt gehad met de organen van je slachtoffers.

De Koreaanse Slet | 15-11-17 | 16:57

Als je in een bepaald land geboren bent, maar niet opgevoed bent met de waarden van dat land, en amper met de taal. Wat betekent dat dan?

Als straks alle inwoners van Nederland vervangen zijn door moslims, is Nederland gewoon een islamitisch land, zoals alle andere islamitische landen.

Peter_K | 15-11-17 | 16:54

Dean kon iets, die andere twee kunnen niks. Ismeel en boef, hup, terug onder jullie stenen.

TheseDays00 | 15-11-17 | 16:53

"Iets" is altijd "als iets anders" aka spontenous similtude: www.youtube.com/watch?v=rLLcBMJiSv4

En hoe linkser de roze bril gedragen wordt, hoe minder groot de overeenkomsten zijn volgens de rest.

h3* | 15-11-17 | 16:53

Ohh de nieuwe Joden,
gaan ze nu dan ook Nobel prijzen binnenslepen.

Obsi | 15-11-17 | 16:51 | 1

HaaHaHaHaa, dat is proberen water en olie te mengen zonder emulgator.
Als er niets in zit (nieuwsgierigheid) kan er ook niets uitkomen (uitvinding/
oplossing). Dat volk is nog te achterlijk om het succes van de Israëlische
landbouw te kopiëren.

getzappad | 15-11-17 | 17:29
-weggejorist-
topsporter | 15-11-17 | 16:51

Ik ga het aantal drollen, die genoemd worden, niet tellen.

topsporter | 15-11-17 | 16:51

Tot en met mijn 27e hoopte ik altijd de nieuwe Kurt Cobain te zijn... en toen werd ik toch 28. Maar KUDT muziek dat ik de wereld in heb geslingerd. Je wil het niet weten.

overVecht | 15-11-17 | 16:50

Ik ben reaguurder omdat ik niks anders kan... Niet dat reaguren mij goed afgaat... maar je moet wat...

overVecht | 15-11-17 | 16:48 | 5

overVecht | 15-11-17 | 16:53

Uiteindelijk hebben we enkel elkaar.

De Koreaanse Slet | 15-11-17 | 16:56

Ik stuur je allemaal hartjes!

overVecht | 15-11-17 | 16:59

<3 voor oud Utrechter.

De Koreaanse Slet | 15-11-17 | 17:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Als er iemand de iemand van deze tijd is, dan is het wel de "witte" Europeaan als native american.

Geïrriteerde Ed | 15-11-17 | 16:48

Femke Kaulingfreks maakt de verkeerde vergelijking. Rebel without a Cause gaat over een individu dat een beetje de weg kwijtraakt, niet over iemand die een brede politieke beweging in gang zet. Ze wil het één rechtstreeks in verband brengen met het ander, ze wil 'betekenis' geven aan doelloosheid, politiek gewicht, zin. En dat is geforceerd teleologisch denken. En ja, de meeste doellozen zijn niet van die lekkere sekssymbolen als James Dean, en ze worden er niks aantrekkelijker door als je hen met dit icoon vergelijkt.
Rapper Boef zou willen om de nieuwe James Dean te zijn. Dat is-ie niet en dat wordt-ie niet. James Dean was James Dean, en ook zonde Rebel without a Cause of zonder East of Eden een unieke filmster. Je kunt zoals Femke alles aan mekaar proberen te praten en daar een sausje betekenis over gieten, maar dat verandert de wereld niet. Die blijft even lelijk, en James blijft even mooi.

Schoorsteenveger | 15-11-17 | 16:47 | 1

Ja, dan snap je het niet. Geeft niet hoor. Maar de nieuwe onderlaag in de samenleving is precies dat.

De Koreaanse Slet | 15-11-17 | 16:49

30 konijnen geslacht voor die kutbontkraag.
Ik ben trouwens geen veganist en niet bevriend met mevrouw Thieme.

Kruisruiker | 15-11-17 | 16:47 | 1

Kan ik me qua nickname iets bij voorstellen.

Jos Tiebent | 15-11-17 | 16:53

Het is maar goed dat mensen die dit lezen relaxt zijn en niet van die linkse volidioten met een breivinkje naar de andere wereld helpen. Ze vragen er wel om lijkt het wel. Hoelang nog tot aan de eerste burgeroorlog vraag ik me af als ik dit soort idiote dingen lees.

memyzelfandai | 15-11-17 | 16:46

Mijn schoonmoeder leest Trouw en kijkt louter nieuwsuur. Dan weet je het wel. Misschien wel de naïefste van het land (maar gelukkig kan ze goed koken).

Rest In Privacy | 15-11-17 | 16:45

Moslims zijn eerder de nieuwe nazi's dan de nieuwe joden.

Vogelbeest | 15-11-17 | 16:45 | 16

Wij wachten vol verwachting op een weerwoord van de kromme snikkel.

Jos Tiebent | 15-11-17 | 17:43

@DKS: bekijk even de geschiedenis van Joden in Marokko na, daar waren pogroms ook geen uitzondering. Overigens ben ik van mening dat dat Dresdenargumenteren ( wedstrijdje verplassen over wie de meeste pogroms op zijn naam heeft, Christenen of Moslims ) maar eens moet kappen. Hitler was toen, ISlam is nu. Hedendaagse Joden in Europa hebben meer te vrezen van ISlamieten dan van Christenen omdat antisemitisme gemeengoed is onder ISlamieten, goddank met wat uitzonderingen. En natuurlijk zijn er nog steeds antisemitische gevoelens in Europa, zal ook nooit verdwijnen. Probleem is alleen dat we een nieuwe lading antisemieten binnenhalen die te vermijden was geweest, en dat neem ik de politiek zeer kwalijk.

Graaisnaaiert | 15-11-17 | 19:02

@Sjefke7807
Ik trap er elke keer ook weer in- DKS doet zijn riedel : Christenen zijn slecht en moslims zijn goed. En zelf als de geschiedenis aantoont dat hij ongelijk heeft. (Zie zijn beweringen voorafgaande aan de verkiezing van Trump en de Brexit) zal hij dat NOOIT maar dan ook NOOIT toegeven.
Doorspekt met geroep dat iedereen dom en onnozel is behalve hij.
Mijn vrouw zegt al jaren dat hij een door Geenstijl betaalde trol is om de boel op te jutten en commentaren te genereren.
Maar ik denk nog steeds, dat het een naar Hongarije(lekker veilig) uitgeweken joodse man is, die net zoals de pro-hamas joden de verkeerde loyaliteit heeft.

Roadblock | 15-11-17 | 21:11
▼ 13 antwoorden verborgen

Boef moet dus voorzichtig zijn in zijn patserbak. Een ongeluk zit in een klein hoekje, met name voor Dean achtige types. Maar on topic: wat een jankverhaal weer.

HaatbaardKnipper | 15-11-17 | 16:44

Sukkels moet je niet op een voetstuk plaatsen.

Stijlicoon | 15-11-17 | 16:44

Is gewoon ordinair schorem waar de jeugd, die niet over al teveel intellect beschikt, wil rebelleren en zich mee vereenzelvigt. Dat vereenzelvigen gaat over zodra de leeftijd van 18 jaar is bereikt of hij/zij haar eigen rekeningen moet gaan betalen. Dan vallen de schellen van de ogen en zien ze de domme agressie van deze muppets.

Slough | 15-11-17 | 16:43

Het is wel een lekker wijf, voorspelling: die zit vanavond bij Pauw haar verhaaltje op te dreunen, waarbij Pauw dromerig voor zich uit kijkt en geen enkele zinnige vraag stelt. Dan weer wat Dumpert filmpjes en dat was het dan weer op de Nederlandse televisie.

Ijsbrandtsz | 15-11-17 | 16:42

Ja en Willem Holleeder is de nieuwe Nelson Mandela.

Makro777 | 15-11-17 | 16:42 | 3

Man man man... Er is al jaren een 'onderklasse' bezig om te gelden. Het begon met helden zoals Johnny Rotten en Ozzy Osbourne. Toen kregen we Metallica, Judas Priest, Slayer etc. En Rammstein. En Ice-T, Public Enemy, Dr Dre, Eminem. Bodycount. etc.

De Koreaanse Slet | 15-11-17 | 16:46

Beiden criminelen die het geweld niet schuw(d)en in hun tijd. Mandela was bovendien nog dikke, dikke maatjes met Gadaffi. Dat doet Holleeder em niet na.

HaatbaardKnipper | 15-11-17 | 16:47

K.S.
U bent bijzonder goed op de hoogte van de 'onderklasse.'
Johnny Rotten?
Ik mis wat in uw kundige timeline? Een jaar of tien tussen the sex pistols en Metallica.
Daarbuiten is Rammstein dan weer 'zeker' 15 jaar moderner dan Ice T, of Public E.
Evengoed.. Je moet best je best doen om de namen te luisteren die u noemt in uw zeer onkundig betoog.
Inmiddels een Ralphje dragen onderwijl de moeders nog immer op 40 m2 woont? Volledig gesubsidieerd door de samenleving.
Uw kamertje nog steeds zoals het toen was.... Vlag van Bob Marley aan het plafond, wat platen van Pink Floyd onder het bed. Wat tapes van Metallica, opgenomen door vrienden, omdat u zelf te karig was om zelf eens wat muziek te kopen?
'onderklasse' haha.. Komt in vele vormen. Ik zou u niet eens aan mijn haak hangen om een vis te vangen.

geen koning | 15-11-17 | 19:32

James Dean speelde een badboy, maar er is geen mugshot of strafblad van te vinden. Rapper Boef heeft sinds zijn pubertijd regelmatig vastgezeten. ISMAIL ILGUN begon zijn carreire met een vlog hoe die een boete van 44 euro betaalde en kreeg ook nog een werkstraf voor opruiing. www.funx.nl/news/funx/29069-hoodvlog-...

Kortom twee veroordeelde criminelen die decennia na de dood van James Dean zijn goede naam stelen om uit te venten. Ranzig.

Feynman | 15-11-17 | 16:41 | 5

De Koreaanse Slet | 15-11-17 | 16:43
Overlijden aan een auto-ongeluk in 1955 is niet iets waarvoor je echt je best moest doen. In 1970 werd daar pas de gordel verplicht. "The collision with Cal Poly student Donald Turnupseed was Turnupseed's fault" "California Highway Patrol officer" "Nelson estimated that the actual speed was around 55 mph (89 km/h), based on the wreckage and position of Dean's body." web.archive.org/web/20131025214212/ht...

Dit simpele voorrangsfoutje kostte in die tijd met die rijdende doodskisten gewoon iemands leven. Daarvoor hoefde je niet als een idioot te rijden, of een bad boy te zijn. Als je dan de wijze hoe iemand is overleden erbij sleept, kan het handig zijn dat eerst ff kapot te checken.

Feynman | 15-11-17 | 17:15

@ Feynman.
'zijn goede naam stelen'
Zwam niet.
Dean had in zijn tijd helemaal geen goede naam. Heden alleen nog bekend bij retro minkukels met een baard en knot, tijd om klotefilms van 100 jaar geleden te kijken, met een cactus -al dan niet in stolp- naast de Samsung.
Ja, meer talent dan Boef wellicht?
Evengoed gewoon een gast met talentje.
(in een tijd dat zelfs mensen als Neeskens GROTE voetballers konden worden)

geen koning | 15-11-17 | 19:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Trouw is altijd een blad van gebakken religieuze lucht geweest. Nu diversiteit de nieuwe religie is, past het blad zich moeiteloos aan met die immer volgehouden schijn van diepzinnigheid.

Non_Smoking_Gun | 15-11-17 | 16:40

Boef is geen artiest maar een crimineel, vandaar die naam.

Flappie2006 | 15-11-17 | 16:39 | 2

Mijn oma vond die James Dean ook maar een boef. Verder ben ik het wel eens. Maar ja de tijden veranderen.

De Koreaanse Slet | 15-11-17 | 16:42

DKS: ben benieuwd wat jouw oma vindt / zou vinden wat er van jou is geworden. Lid van de vijfde colonne als plausibele optie?

HaatbaardKnipper | 15-11-17 | 17:01

Haha, hahahahaha
HAHAHAHAHAHA

Dit moet een grap zijn. Toch? Toch....?

Heau even | 15-11-17 | 16:39

Ach, het helpt de angst weg te nemen. Een vergelijk met vroeger. Vroeger heeft geleid tot waar we nu zijn. Dus als het toen is goed gekomen, komt het nu ook goed. Dat is de achterliggende gedachte lijkt me.

ratelaar | 15-11-17 | 16:37 | 1

Dat idee had ik ook maar er staan wat stukjes in waaruit ik opmaak dat mevrouw (ook) gewoon heel bijzonder gevonden wil worden vanwege haar bijzondere kijk op de dingen, dat overigens weer voorkomt uit een heel bijzonder karakter.

Dat ik en misschien jij ook dit niet in kunnen zien is omdat wij het niet kunnen begrijpen.

nikolaos | 15-11-17 | 16:46

Omdat je oud wordt. De wereld veranderde toen. En het draait door.

De Koreaanse Slet | 15-11-17 | 16:37

Rare vergelijking, James Dean is deaud, rapper boef is alleen deaud in z'n schedel.

Mr_Natural | 15-11-17 | 16:37

Dat ze net als Dean maar vroeg mogen hemelen dan. Dan ben ik het met hem eens.

Normpje | 15-11-17 | 16:37

"Femke Kaulingfreks voorspelt een brede gekleurde burgerbeweging."
Welke burgerrechten hebben ze nu dan (nog) niet?

noordwal | 15-11-17 | 16:36 | 1

Ja. Er trekt inderdaad een brede stroom aan gekleurde burgers door het oneindig laagland...

BenPakdee | 16-11-17 | 02:05
-weggejorist-
telelezer | 15-11-17 | 16:36 | 2

Kennelijk is de combinatie allochtoon + crimineel een succesformule om door linkse idioten op een voetstuk te worden geplaatst. Ik voorzie een gouden toekomst voor Rapper Inbreker, Rapper Drugshandelaar en Rapper Loverboy.

appelfappen | 15-11-17 | 16:36

.. linkse mensen leven in het verre verleden. Het verre verleden gaat niet verder dan 1934 en omstreken, wat iets met die oude socialist te maken heeft waar zij hun argumenten, strategieën en aanklachten aan ontlenen.

Westerse moslims zijn papegaaien die hun subsidiegevers maar wat napraten met links populisme. Alleen wanneer ze dat uitkomt.

Jan Passant mk2 | 15-11-17 | 16:36 | 6

Jaja, de bekende linkse mantra die zegt dat progressie goed is en behoud slecht & dom. Ga toch terug naar Joop met uw gezever.

NasiGordon | 15-11-17 | 16:47

Ik heb DKS al sinds tijden niet op iets zinnigs of origineels kunnen betrappen
en ook vandaag stelt hij wat dat betreft weer niet teleur
Maar morgen is er weer een dag
ongetwijfeld wedereom opgevuld met hetzelfde geblaat en gemekker uit DSK's kinderbox

Tobi | 15-11-17 | 17:43

Progressief is zo'n holle, nietszeggende term. All in the eye of the beholder. Ik vind import van mensen met een iq dat gemiddeld 20% lager dan het onze geen progressie, integendeel zelfs, want intellectuele verarming. Als je het bekijt vanuit het oogpunt van die import, ja, dan is het progressie, want ze krijgen de kans op intellectueel te kunnen aanhaken, al naar gelang hun opnamecapaciteit, cultuur en/of ideologie dat toelaat. Nogmaals, progressief/conservatief kan ik niks mee, net zo nietszeggend als rechts/links.

Graaisnaaiert | 15-11-17 | 18:45
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik haal stukken vuil onder mijn schoen vandaan die kanpper en rebelser zijn dan Boef.

Rollins | 15-11-17 | 16:35

Boef is namelijk net zo wereldberoemd als James Dean.

MaartRutte | 15-11-17 | 16:35 | 1

Boef en Haakneus gaan net als z'n spiegelbeeld een boom koppen
als dát met Trouw's tekstvomitus bedoeld wordt, ga ik er wel in mee

Tobi | 15-11-17 | 17:38

Ik heb het gelezen, een ongelovelijke hoop bij elkaar geveegde psychologie van de koude grond met een flinke schep regressief-linkse saus overgoten.
Hier trapt toch echt niemand meer in, los van de usual harcore wensdenkers?

Harry Turtle | 15-11-17 | 16:34

Nee Femke, die rellen en ander gezeik is gewoon een uiting van de gewelds- en dramcultuur die de import uit hun thuislanden hier meegenomen hebben. En de daders merken dat ze hier hun gang mee kunnen gaan want de nederlandse cultuur heeft geweld al lang afgezworen en weet hier niet mee om te gaan. Althans niet de politiek en politietop die met wegkijken hopen dat het vanzelf over gaat.
Het is geïnstitutionaliseerd gebruik van geweld met als grote drijfveer een oorlogsreligie die al eeuwen op die manier gebieden heeft veroverd.
En dat heeft helemaal niets met rebellie te maken uit de tijd van James Dean.

2voor12 | 15-11-17 | 16:34

James Dean was een acteur, niet een echte rebel. Hoop dat dit helpt.

RickTheDick | 15-11-17 | 16:33 | 2

En nog een slechte ook.

robotpie | 15-11-17 | 17:09

Inderdaad, een verwend mannetje met een alcoholprobleem.

BenPakdee | 16-11-17 | 02:02

"Etnisch profileren door de politie is natuurlijk niet een ‘zwart’ probleem, maar gaat veel eerder over een respectvolle en rechtvaardige benadering door ordehandhavers"

Het staat er echt in, die breinloze draait gewoon de zaak om, ipv dat het afschuim respect gaat tonen voor orderbewaarders moet het andersom gebeuren, kan iemand die breinloze even dat podium afpakken waarop hij publiceert.

Flipus | 15-11-17 | 16:33

'wappiewappielinks' - geweldig!

radiatorknopje | 15-11-17 | 16:32

Wat een belediging voor de Joden

tata1981 | 15-11-17 | 16:32 | 1

Belediging ja, maar als jood ga ik er niet over zeuren, ze hebben verstand van oliebol, of minder

Rest In Privacy | 15-11-17 | 16:47

Waarom wij de nieuwe Dire Straits zijn.

Jos Tiebent | 15-11-17 | 16:30

Trouw, misschien wel de slechtste krant van Nederland.

Provocative | 15-11-17 | 16:30

Waarom Mark Rutte de nieuwe Robin Hood is.... stelen van de armen en schenken aan de rijken.

Prof. Pim Pam Pet | 15-11-17 | 16:29

Wat een grap man. James Deen was toch wat begaafder.

Bozepanda | 15-11-17 | 16:29 | 3

Ook James Deen zal vaak aan zijn onderste delen krabben, net als die cultuurverrijkers uit zandbakkië.

Guido | 15-11-17 | 16:32

Guido | 15-11-17 | 16:32 Bedankt, bier druipt uit neus.

getzappad | 15-11-17 | 16:37

Guido | 15-11-17 | 16:32 Was dat niet Wacko Jacko? ;)

Baski | 15-11-17 | 16:56

Omdat 'allah' het nieuwe 'god' is.

Mr_Natural | 15-11-17 | 16:29

Maar wie zijn dan de nieuwe jihadisten?

geenspam | 15-11-17 | 16:28 | 1

Correctie: diè, die nieuwe jihadisten.

spinselsinjehoofd | 15-11-17 | 17:29

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl