Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

"Man" steekt iemand zomaar dood in metro 020

Social

Zo. Sterk stukje politiewerk alsook een karakteristieke sterk staaltje Amsterdamse politie-transparantie weer. De wetshandhaving wist namelijk vast te stellen en te melden dat de persoon die gister iemand in metro 53 ogenschijnlijk zonder reden deaud shankete *tromgeroffel*... een man is. Van 27. Uit Amsterdam. (Mag je mannen van 27 uit Amsterdam nog wel ongezien als 'man' aanduiden, eigenlijk?) "Het slachtoffer werd neergestoken in de metro tussen Duivendrecht en Venserpolder. Dat gebeurde vanuit het niets, melden getuigen gisteren aan AT5. Hulpdiensten hebben nog geprobeerd het slachtoffer te reanimeren maar zonder succes. Na de steekpartij kon de politie de verdachte aanhouden. 'Ik hoorde dat hij na de steekpartij een poosje op het perron bleef staan (...)'" Het wordt elk jaar weer duidelijker, maar het establishment wil DE WAARHEID niet aan de man gebracht zien. Nederland heeft een mannen-probleem. En daarom mogen we mannen geen man meer noemen. Nu is het natuurlijk wachten op het politiebericht dat helaas alle camera's in de metro alsook alle camera's op het meterostation op pre-set-modus stonden waardoor onderbuikend Nederland andermaal niet weet of dit hun onderbuikgevoelens nu bevestigt of weerlegt. Geheel toevallig is bij TPO al wel een getuige opgedoken: "De dader had geen baard en geen gewaad aan. Hij had een donkere huidskleur (geen Marokkaan, maar eerder Antilliaan of Afrikaans o.i.d.)”. En hij leek het slachtoffer niet te kennen.

Reaguursels

Inloggen

@dooschboener | 28-07-17 | 15:06
Aha, dan waren het hun voorgangers; die naar Gaasperplas en Gein. Die reden tot halte Weesperplein. De rest van het trjaect naar het CS was nog niet af. Wellicht hadden die nog net eens een nummer.

Piet Karbiet | 29-07-17 | 12:18

Lijkt een beetje als normaal nieuws te worden net als het weer... mis nu een beetje in Nederland het bomgordelboempje dagelijkse nieuws bij onweer.. maar zal op zijn tijd ook wel komen.

kereltie_ut_drenthe | 29-07-17 | 03:33

Nu wij het er tóch over hebben: hoe zou het toch gaan met die meneer die onwel werd op het Amsterdamse Stationspleinachter het stuur van z'n autootje? Begin zo langzamerhand wel benieuwd te worden naar de ware toedracht...(en naar rugnummers)

bisbisbis | 29-07-17 | 02:24

@Lewis Lewinsky Dit is de wiki over Gerechtelijk Onderzoek (waar ik dus al naar verwees in mijn aanvankelijke comment) - daar staat het dus ook in nl.wikipedia.org/wiki/Gerechtelijk_onderzoek (zelf even voor plakken - het wordt tegenwoordig moeilij k gemaakt kwalitatief goed onderbouwde reaguursels te maken kennelijk., ).

nickolaas | 28-07-17 | 17:06

En dat tijdens komkommertijd, zal een gendergevalletje zijn.

Swietie | 28-07-17 | 17:05

@Lewis Lewinsky
Maar het komt wel voor dat in grote zaken het OM namen vrijgeeft, hier staat het een en ander over in dit artikel: "Is het terecht om identiteit verdachten ernstige misdrijven voluit te openbaren?" www.trouw.nl/home/is-het-terecht-om-i...

nickolaas | 28-07-17 | 17:02

Na Amsterdam is nu in Hamburg een allahu-akbarrende steekmoslim actief.

Lewis Lewinsky | 28-07-17 | 16:54

Sorry, aangesnelde motoragent met zijn eigen dienstpistool dood te schieten op het station.

huistuin&keukenvrouw | 28-07-17 | 16:44

Als de politie niks zegt gaan mensen speculeren, niet zo gek toch?
@ mijneer Q, Zoals in het Groningse dorpje Baflo gebeurde. Afgewezen asielzoeker koelde zijn woede op zijn vriendin door haar dood te slaan met een brandblusser, om vervolgens aangestelde motoragent met zijn eigen wapen dood te schieten bij het station.

het station.

huistuin&keukenvrouw | 28-07-17 | 16:40

@mohammmedtriplem | 28-07-17 | 16:19
Succes met afwachten. Ik denk niet dat we er nog iets over horen, de Amsterdamse pliessie kennende.

Lewis Lewinsky | 28-07-17 | 16:34

meneer Q | 28-07-17 | 15:36
Eerst nog maar even afwachten wat de precieze aanleiding is geweest voor deze moordpartij!

mohammmedtriplem | 28-07-17 | 16:19

Dus iemand die dreigde uitgezet te worden en dan liever 20 jaar de bak ingaat voor een moord. Case closed.

lulleficatie | 28-07-17 | 16:10

Het zou je allahver gebeuren. Totaal zinloos uit het niets pijnlijk sterven op metrostation Vensterpolder. Depressiever wordt het niet.

de Voorzittert | 28-07-17 | 15:54

Afgewezen asielzoekert.
Vaak begaan asielzoekers, als ze zijn afgewezen, een meer of mindere misdaad.
Er zijn meerdere voorbeelden van. Het is veiliger HIER in een TBS-kliniek te verblijven dan DAAR in koela-koela-land opgepakt te worden.

meneer Q | 28-07-17 | 15:36

Wat is het verschil tussen een Amsterdammer en iemand uit Amsterdam? Deze heer snapt het niet (meer)...

Ad Hominem Tu Quoque | 28-07-17 | 15:28

@MarcS | 28-07-17 | 15:15
Ik wacht af.
*met vingers trommelt*

Lewis Lewinsky | 28-07-17 | 15:22

@Lewis Lewinsky | 28-07-17 | 15:02

Dadelijk komt hij met een afspraak tussen journaille als wettig.

MarcS | 28-07-17 | 15:15

Dr_Prepper | 28-07-17 | 14:37
Alles begint klein. Een verkrachter is ook eerst een leuke lieve baby geweest. Dus ook den Islamisering begint klein. En waneer je het niet in de kiem smoort groeit het atlijd uit tot een veelkopig monster. Kijk eens om je heen zou ik je willen vragen.

Mark_D_NL | 28-07-17 | 15:12

Filmpje op 2:24 min maakt de ambulance medewerker duidelijk een snijdend gebaar rondom de hals. Iets met halal slachten? We zullen de waarheid nooit te weten komen mocht het iets islamitisch zijn.

Vieze_Henkie | 28-07-17 | 15:10

Piet Karbiet | 28-07-17 | 13:28

Lijn 51 is pas gaan rijden in de jaren 90 en lijn 52 moet nog worden uitgevonden.

dooschboener | 28-07-17 | 15:06

@mohammmedtriplem | 28-07-17 | 14:47
Corruptie. Dat is wat het is.

Lewis Lewinsky | 28-07-17 | 15:03

@D-Fens_1963 | 28-07-17 | 15:01
Yup.

Lewis Lewinsky | 28-07-17 | 15:02

@nickolaas | 28-07-17 | 14:59
Je hebt het wetsartikel dat publicatie van de naam van steeknegers verbiedt, kennelijk niet kunnen vinden. En weet je waarom? Omdat dat artikel niet bestaat.

Lewis Lewinsky | 28-07-17 | 15:02

@Lewis Lewinski 14:34
Ik neem aan dat u voormalig groot preses van de LPF bedoelt?

D-Fens_1963 | 28-07-17 | 15:01

Zijn beide heren wel uitgecheckd, anders zal het GVB wel een rekening sturen .....
Maar gelukkig zijn de beelden veilig gesteld, net als op het CS ... ohh weer geen beelden?
Maar 1 minut stilstaan kunnen ze perfect in zomen om het kenteken te lezen ......

FapMaster | 28-07-17 | 15:00

@mohammmedtriplem | 28-07-17 |
Wat maak je trouwens van dit artikel vandaag in The Atlantic.. (ik denk geschreven door een Amerikaan, over dus Duitsland.. soms is dat cultuurverschil toch te groot om iets echt te duiden - dus ik lees het met enige scepsis). Die auteur heeft dus met Syrische vluchtelingen gesproken en die lijken dus hun wenkbrouwen te fronzen over de gebrekkige integratie van Turken in Duitsland (in tegenstelling tot henzelf zijn er dus Turken die geen Duits spreken en geen Arabisch.. en die wonen daar dan soms al decennia.. ) en de moskeeën zijn in hun woorden te 'closed minded' en te conservatief voor hun smaak.
"Why Germany's New Muslims Go to Mosque Less - Far from trying to “Islamicize” the country, some Syrian refugees find its version of Islam too conservative for their taste." www.theatlantic.com/international/arc...

nickolaas | 28-07-17 | 14:59

Onderbuik is ons tweede brein. Geen grap.

Ben-Bataaf | 28-07-17 | 14:50

GroenLinks adviseert om beveiligingscamera's uit te schakelen, het bespaart energie, is dus milieuvriendelijker en het waarborgt de privérechten van krankzinnige moordenaars. De heilige Utopie zal nog meer gaan glanzen. als we over vier jaar nóg linksintensiever gaan stemmen.

dedeurs | 28-07-17 | 14:49

Lewis Lewinsky | 28-07-17 | 14:34
En dát was nog ver voor de tijd dat de Amsterdamse politie onder leiding van Fatima 12000 euro per maand Elatik met haar diversiteitskoers op de proppen kwam.

mohammmedtriplem | 28-07-17 | 14:47

@Flappie2006 | 28-07-17 | 14:40
Wat is je punt?

Lewis Lewinsky | 28-07-17 | 14:41

Slachtoffer was 38 jaar, dader was 27 jaar. Goed lezon!

Flappie2006 | 28-07-17 | 14:40

@Lupuslupus en Mark D

Ik heb de hoofdstad inmiddels verlaten. Belangrijkste reden: het is een saai grijs gebied, met te veel hoofddoek en te veel toeristen. Medunkt dat ik Amsterdam hier niet ga ophemelen. Het punt is dit: jullie blik op wat een ghetto is, of hoe een maatschappij eruitziet waar echte islamisering plaatsvindt, is bijna aandoenlijk. Lief... zou ik haast zeggen. (pinkt een traantje weg)

Dr_Prepper | 28-07-17 | 14:37

De politie Amsterdam is een waardeloos product. Aldus Fortuyn.

Lewis Lewinsky | 28-07-17 | 14:34

@Ce ca! | 28-07-17 | 14:25
Dank voor de info. Een link direct na een harde return impliceert verdwijning van het plempsel.

Lewis Lewinsky | 28-07-17 | 14:33

Lupuslupus | 28-07-17 | 14:05
De angst voor terrorisme zit er bij een groot aantal mensen al goed in, zo ook bij u. De kans om bij een aanslag om het leven te komen blijft nog steeds heel klein en voor mij geen reden om boodschappen in de ochtend of avond te doen of grote groepen mensen te mijden zoals u stelt.

mohammmedtriplem | 28-07-17 | 14:29

@ Redactie, To link or not to link? That is the question.
Net een text met link wilen plaatsen. (= Groen balk >niet geplaatst!) Alleen de link plempen, no problem. Wazz up?
*gaat huisregels opnieuw lezen doen*

Rest In Privacy | 28-07-17 | 14:25
-weggejorist-
Rest In Privacy | 28-07-17 | 14:22

@De Koreaanse Slet | 28-07-17 | 13:11

Een (zwarte) racist..

krzyzowiec | 28-07-17 | 14:22

Misschien wordt het weer langzaam tijd dat wij de doodstraf ( hangen) weer gaan invoeren.Vierendelen mag ook; mooi volksvermaak.

Eendragtmaaktmagt | 28-07-17 | 14:20

Men ziet het hier Messcherp

harries | 28-07-17 | 14:19

Alleen in Easterwierrum doe ik geen kogelvrij vest om. In de rest van Nederland wel.

hollandsevluchteling | 28-07-17 | 14:19

Lupuslupus | 28-07-17 | 13:49

Hearhear my dear: www.youtube.com/watch?v=mw4vMZDItQo Zo'n metro, niet veel meer dan een ondergrondse bloedstraat. Verzoekje aan de politie: kan die categorie 'verwarde man' echt niet wat gendervriendelijker?

Alsof je voor je lol klant bent van het GVB c.s. Persoonlijk loop ik veel liever naar al die prachtboekhandels rond het Spui vanaf het CS. Waar die prachtige binnenstad toch zo'n periferie en bevolking aan heeft verdient?

Hetkanverkeren | 28-07-17 | 14:18

@ Piet Karbiet | 28-07-17 | 14:06
Het is zo te horen gelukt om de school te verbeteren. Daar had ik een hard hoofd in. Kudo's! In mijn tijd stonden de poortjes er ook bij de SGR. Inmiddels zijn er 4 mensen uit mijn oude schooltijd geliquideerd zo ver ik weet. Er zaten ook bijna geen Naffers bij mij op school en er woonde er ook niet veel in de buurt.
Is het winkelcentrum in Holendrecht ook opgeknapt? Laatste wat ik hoorde was dat de Albert Heijn er ook wegging vanwege de vele overvallen en het winkelcentrum een ghost town was geworden.

SnartBlirdetRagnarok | 28-07-17 | 14:16

@Lupuslupus | 28-07-17 | 13:58
''Eigenlijk ben ik zo'n ongefundeerd commentaar van u niet gewend.'' Lol!
Neem nou als voorbeeld zijn eerste tegel!

mohammmedtriplem | 28-07-17 | 14:06

@SnartBlirdetRagnarok | 28-07-17 | 14:00
Born and raised. Het OSB heeft tegenwoordig een relatief goede naam. Veel scholieren uit Diemen, Watergraafsmeer en Weesp. Geen Naffers. De detectiepoortjes zijn ook al jaren weg.

Piet Karbiet | 28-07-17 | 14:06

Hier in Nederland lopen de ISISers gewoon vrij rond dus ik kijk er niet van op.
Je betaalt hier een behoorlijk duit tax voor je veiligheid maar dan krijg je ook niets.
keestelpro | 28-07-17 | 13:52
.
Zoveel mogelijk mijden van grote groepen mensen, minimaal 100 mtr. afstand houden van haatbaarden en kopvodden. Boodschappen doen om 8 uur s morgens of 19:00 u s avonds en u hebt al grote stappen gezet in de goede richting. (En echt, het werkt prima).
Het leven zit vol risico's maar met een beetje nadenken is in ieder geval een deel van die risico's eenvoudig te vermijden. Zónder dat het uw bewegingsvrijheid beperkt.

Lupuslupus | 28-07-17 | 14:05

Er zijn situaties te bedenken om bepaalde metrolijnen op te heffen.

McMarx | 28-07-17 | 14:04

Alleen etniciteit noemen als de dader blank is (of lekker iemand blank noemen die het niet eens helemaal is, zoals George Zimmerman zie www.huffingtonpost.com/2013/07/12/cnn-...)

McStuiver | 28-07-17 | 14:01

IAmsterdam, of eigenlijk IWasterdam.

Slipsnifter | 28-07-17 | 14:00

@ Piet Karbiet | 28-07-17 | 13:53
Het was ook meer een uiting dat ik niet veel geloof heb in het opknappen van een buurt en vervolgens de bewoners te laten zitten.
Klopt. De Bijlmer is grondig gerenoveerd maar nog steeds zou ik het niet aanraden om gezellig te gaan wonen of om je kroost er naar school te laten gaan.
Nee op de SGR gezeten in Reigersbos. Net zo'n gezellige school als het OSB.
Ook Amsterdammer?

SnartBlirdetRagnarok | 28-07-17 | 14:00

Amsterdam Heeft Het.

Slipsnifter | 28-07-17 | 13:59

Een groot deel van de zorg wanbetalers heeft het aan zichzelf te danken... En ik ben niet van plan voor wanbetalers met een gat in de hand op te gaan draaien.
Mark_D_NL | 28-07-17 | 13:39

.
U stelt mensen die het eigen risico niet kunnen betalen - en dáárom zorg mijden ! - gelijk aan wanbetalers. De zorgmijders betalen hun premie dus wèl, i.t.t. wanbetalers die hun premie niet betalen en wèl ge - dus mis- bruik maken van de zorg.

Wanbetalers zijn meestal kippen zonder veren en daar draait U - net zoals de zorgmijders want die betalen wèl duizenden per jaar maar krijgen NIETS - voor op.

Eigenlijk ben ik zo'n ongefundeerd commentaar van u niet gewend.

Lupuslupus | 28-07-17 | 13:58

Voorheen reisde ik vaak met de metro. Geinlijn. Tot 10:00 uur een heel ander publiek dan ná 10:00 uur.
Ja, mensen, gedenk te sterven. Donderdag kun je dood en gecremeerd zijn!

Carmelita | 28-07-17 | 13:56

@ Piet Karbiet | 28-07-17 | 13:28
Die zachte banken kan ik mij niet herinneren, wel de junks. Ik nam in die tijd niet vaak de metro. De laatste zitplaatsen van de wagon, achter de glazen schermen waren gereserveerd voor de junks. Als je instapte leek het net of er niemand zat want die junks zaten helemaal dubbelgevouwen om de heroïnedampen in te ademen terwijl er een brandende sigaret bij het raam lag. En af en toe veerden ze dan omhoog. Ja, die sociale controle in de metro werkte prima.

Osdorpertje | 28-07-17 | 13:56

@SnartBlirdetRagnarok | 28-07-17 | 13:48
Geen idee. Er zijn in 020 weinig echte ghettos maar Hoptille en Venserpolder doen wel nog steeds hun best. Op het OSB gezeten?

Piet Karbiet | 28-07-17 | 13:53

Piet Karbiet | 28-07-17 | 13:49
In Amsterdam nieuw-West zijn woningen ook nog heel goed betaalbaar. Het is net waar je (niet) wil zitten natuurlijk.

mohammmedtriplem | 28-07-17 | 13:53

Hier in Nederland lopen de ISISers gewoon vrij rond dus ik kijk er niet van op.
Je betaalt hier een behoorlijk duit tax voor je veiligheid maar dan krijg je ook niets.

keestelpro | 28-07-17 | 13:52

Wellicht een slimme manier om staatsonderdak te krijgen, geen nieuwe methode, maar in andere landen werkt het.
Echter niet in Nederland, hier moet je helaas voor moord minimaal wel even twee weken verplicht schoffelen, buiten, en met toezicht, ook dat nog.
Pech!

Gags Beasley | 28-07-17 | 13:51

@Jantina_Hagelslag | 28-07-17 | 13:46

Het gaat om nog geen € 35,= per maand. Wie ook maar een beetje zijn hersens gebruikt reserveert dat bedrag gewoon iedere maand op z'n spaarrekening.
Sorry hoor, maar er bestaat toch nog iéts van eigen verantwoordelijkheid.

EefjeWentelteefje | 28-07-17 | 13:51

Een steekpartij in de Bijlmer. Ik denk dat daarmee al genoeg gezegd is!

mohammmedtriplem | 28-07-17 | 13:51

In de Venserpolder zijn de huizen nog wel goedkoop. En je zit er Binnen de Ring. Weliswaar een Ring van geweld en overlast, maar soit. Je woont wel in Amsterdam. En met de Metro binnen 10 minuten op het C.S.

Piet Karbiet | 28-07-17 | 13:49

@Mark_D_NL | 28-07-17 | 13:41 Excuus voor de ontbrekende aanhalingstekens, waardoor u op het verkeerde been gezet bent.

Guido | 28-07-17 | 13:49

*Volgende Islamaanslag in Nederland logt*
.
Het bloed aan de handen van vvd, pvda, cda, d66 en consorten.
Parel van het Zuiden | 28-07-17 | 13:29
.
Het houdt niet op voordat hier het bloed door de straten gutst. Nederland is een open inrichting geworden waar de krankzinnige monsters het beleid bepalen. God de Schepper bij het oud vuil gegooid en Satan (de mensenmoordenaar vanaf het begin, de grote vernietiger van alles dat goed is) met gejuich binnengehaald. Ik heb er geen seconde medelijden mee. Waarom zou ik ook wanneer men krijgt wat men uit alle macht heeft gewild?

Het valt eigenlijk nog best mee omdat deze waanzin al 50 jaar geleden is begonnen; het zal *waarschijnlijk* nog 10 jaar duren voordat de bom pas goed barst. En dan zal het te laat zijn, geen redden meer aan.

Lupuslupus | 28-07-17 | 13:49

@Peter_K | 28-07-17 | 13:39

Hier in Utrecht is een paar maanden geleden ook zomaar een vrouw op straat (Croeselaan, bij de Rabobank) doodgestoken door een loslopende gek.

Meer gekken buiten het gesticht dan erin tegenwoordig.
Zou de kanslozen-import er wellicht iets mee te maken kunnen hebben?

EefjeWentelteefje | 28-07-17 | 13:49

@ Piet Karbiet | 28-07-17 | 13:44
Zou het helpen om de buurten rond de bewoners op te knappen en de bewoners zelf te laten zitten? Wat ik mij nog kan herinneren uit de middelbare schooltijd is dat er veel negroïde bendes voet aan de grond hadden. Bijvoorbeeld de beruchte 'Hoppi boys' uit de omgeving van de flat Hoptille. De vogelmarkt bij het Bijlmermeerbad was inderdaad typerend voor het stadsdeel.

SnartBlirdetRagnarok | 28-07-17 | 13:48

Mark_D_NL | 28-07-17 | 13:39
Ik had het niet over wanbetalers in de zorg met een gat in de hand. Maar over de "gewone man/vrouw" zoals u en ik. Mensen die na slechts 1 consult bij een medisch specialist (academisch ziekenhuis) hun hele eigen risico in 1x kwijt zijn en dus de zorg mijden. Vanachter mijn telefoon kan ik niet beoordelen of ze hun geld aan sigaretten of de McDonald's uitgeven hoor...

Jantina_Hagelslag | 28-07-17 | 13:46

@Mark_D_NL | 28-07-17 | 13:37
Die wetgeving heeft ook een beetje de functie dit soort waarden te borgen ('de rechtstaat'). Tijdgeest kan wel veranderen, dan nog is het een forse kluif om aan dit soort principes te tornen - en degene die het doet is meestal ook wel duidelijk aan te wijzen (wat op zich ook waardevol is na zo'n periode om dat soort gedachtegoed toch meestal weer een paar decennia naar de achtergrond te krijgen - maar ik geef toe, het lijkt een beetje een heen- en weer schuivende trend die tijdgeest.. maar het zal dus aan de nieuwe generatie leiders zijn welke kant het opschuift - tijdgeest brengt dus een daar aan verbonden type leider voort, op dit moment is mijn gevoel dat het weer terug naar het midden schuift, maar bepalend is vermoedelijk wat er dus bij mensen die nu relatief jong zijn blijft hangen qua waarden).

nickolaas | 28-07-17 | 13:46

Ik voel een werkstrafje aankomen!

BigShow | 28-07-17 | 13:45

Kan iemand mij jihadsplainen wat hier gebeurt is??

Twan_Flat | 28-07-17 | 13:45

@SnartBlirdetRagnarok | 28-07-17 | 13:38
Die gebieden Kraaiennest en Ganzenhoef zijn totaal afgebroken en getransformeerd. Je herkent er bijna niks meer. Behalve de bewoners, die zitten vaak nog de hele dag naast hun auto en vogelkooitje op straat te niksen.

Piet Karbiet | 28-07-17 | 13:44

Guido | 28-07-17 | 13:39
Gelukkig... de dader is het slachtoffer. Ben je wel helemaal goed bij je knar. Die man is een moordernaar, dus een dader! En geen slachtaoffer. Kap toch eens met dat trieste policor goedmench wijven gedoe, watje.

Mark_D_NL | 28-07-17 | 13:41

@Peter_K | 28-07-17 | 13:37
Het enige dat ik weet over de bermudadriehoek des doods van reaguursels is dit: Een plemp met een link na een harde return wordt gebermudadriehoekt. Verdwijnt spoorloos zonder foutmelding.
Ik ben benieuwd naar meer info.

Lewis Lewinsky | 28-07-17 | 13:40

@ Kris | 28-07-17 | 12:58
U is in de war met lijn 54, lijn 53 gaat naar Gaasperplas.
Maar verder wel goed gevonden als variant op de Gijnlijn van Max Tailleur.

Osdorpertje | 28-07-17 | 13:40

Great, nog meer mansplaining. Is dit misschien de IS challenge?

ScumbaggusMaximus | 28-07-17 | 13:40

Met eigen bijdrage bedoel ik het verplichte eigen risico van € 385,00 per jaar. Door veel mensen simpelweg niet op te brengen.
Jantina_Hagelslag | 28-07-17 | 13:36
Dan moeten die mensen eens wat minder roken en zuipen. En dan maar geen mega flatscreen en iedere week 3x naar de MC Donalds.
--
Een groot deel van de zorg wanbetalers heeft het aan zichzelf te danken... En ik ben niet van plan voor wanbetalers met een gat in de hand op te gaan draaien.

Mark_D_NL | 28-07-17 | 13:39

Zonder nadere gegevens, is het waarschijnlijker dat de dader zelf een slachtoffer is van bezuinigen op de GGZ, dan een ploflim-zonder-plof. Anders had de Telegraaf allang gemeld dat er gehakbard zou zijn.

Guido | 28-07-17 | 13:39

Gekleurde mannen die zomaar iemand doodsteken, daar hebben wij in Schiedam óók ervaring mee: Google maar eens op "doodsteken krantenbezorgster Anita van Dijk".

Peter_K | 28-07-17 | 13:39

@ Kris | 28-07-17 | 12:58
Lijn 54 is de Gein lijn, 53 gaat van Gaasperplas naar A'dam centraal. Niet dat het heel veel uitmaakt. Ben daar opgegroeid en kan me nog wel de stations Kraaiennest en Ganzenhoef herinneren. Wat een shithole.

SnartBlirdetRagnarok | 28-07-17 | 13:38

Als de politie informatie wil over de steekneger, moeten ze zijn naam en foto bekend maken, en zijn adres.
Dat werkt het snelste.

Lewis Lewinsky | 28-07-17 | 13:38

Op de lange (Amsterdamse) tenen getrapt? Iedereen weet dat Amsterdam al tientallen jaren DE afvalput van Europa is. 70% van de 'toeristen' komt er voor de hoeren en de drugs.
Eén dagje 'Amsterdam' en je hebt voor minimaal 25 jaar genoeg gezien.
@Lupuslupus | 28-07-17 | 13:28
En dan nog is het aantal moorden dus historisch laag op dit moment.. "2016 telt laagste aantal moorden sinds 1973" www.ad.nl/nieuws/2016-telt-laagste-aan...
Ben je niet helemaal mee geholpen als zoiets in je omgeving voorkomt, maar het is dus wel een feit (volgens mij is 'aangiftebreidheid' voor moord ook niet gedaald in de tussentijd of zo.. dus het zal dus echt wel lager zijn ook vermoed ik).

nickolaas | 28-07-17 | 13:37

Waarom worden sommige reaguursels eigenlijk niet geplaatst?

Vroeger had ik daar nooit last van.

Peter_K | 28-07-17 | 13:37

@nickolaas | 28-07-17 | 13:32
Noem het wetsartikel waarin verboden wordt de naam van een steekneger bekend te maken.
*trommelt met vingers*

Lewis Lewinsky | 28-07-17 | 13:37

nickolaas | 28-07-17 | 13:32
Die wet kan fout zijn. KDenk jij daar wel eens over na, dat bepaalde dingen die misschien in een wet gegoten zijn, niet correct zijn of verouderd. Of volg jij alles klakkeloos, zonder vragen te stellen. Ben jij er zo 1?

Mark_D_NL | 28-07-17 | 13:37

Jantina_Hagelslag | 28-07-17 | 13:31
Met eigen bijdrage bedoel ik het verplichte eigen risico van € 385,00 per jaar. Door veel mensen simpelweg niet op te brengen.

Jantina_Hagelslag | 28-07-17 | 13:36

Getraumatiseerde. stop de tijd.

Kanarie_Geil | 28-07-17 | 13:34

Zijn Marokkanen geen Afrikanen dan? :-)

nicknamee85 | 28-07-17 | 13:34

Mischien is het een illegale getraumatisserde oudstrijder uit de Congo of iets dergelijks.
Die krijgt natuurlijk TBS in een long stay.
Tot zijn dood op uw kosten natuurlijk.

Kanarie_Geil | 28-07-17 | 13:34

Waarom maakt de politie niet gewoon de naam bekend van de steekneger?
@Lewis Lewinsky | 28-07-17 | 13:26
Misschien staat al sinds jaar en dag in de wet dat het aan de rechter is om op grond van bewijs iemand te veroordelen, de man is verdachte en het bewijs wordt verzameld om dus tot een veroordeling boven redelijke twijfel te kunnen komen,
Verder nog dingen aan dit land die je niet snapt?

nickolaas | 28-07-17 | 13:32

Met dank aan de bezuinigingen in de GGZ waardoor er meer tikkende tijdbommen vrij rondlopen. Door de schandalig hoge eigen bijdrage haken sommigen af, terwijl ze toch echt dringend behoefte hebben aan een psychiater. Ik spreek uit ervaring. Ik ben werkzaam in de zorg en heb al verschillende patiënten aan de telefoon gehad die de eigen bijdrage niet kunnen ophoesten en hun afspraak dus afzeggen.

Jantina_Hagelslag | 28-07-17 | 13:31

*Volgende Islamaanslag in Nederland logt*
.
Het bloed aan de handen van vvd, pvda, cda, d66 en consorten.

Parel van het Zuiden | 28-07-17 | 13:29

Dr_Prepper | 28-07-17 | 13:12
.
Op de lange (Amsterdamse) tenen getrapt? Iedereen weet dat Amsterdam al tientallen jaren DE afvalput van Europa is. 70% van de 'toeristen' komt er voor de hoeren en de drugs.
Eén dagje 'Amsterdam' en je hebt voor minimaal 25 jaar genoeg gezien.

Lupuslupus | 28-07-17 | 13:28

@Mark_D_NL | 28-07-17 | 13:19
LOL. De eerste lichting Metrolijnen 51 en 52 hadden comfortabele lederen banken met zachte vulling. In de jaren '80 werden die steevast 's avonds door junks met messen bewerkt, vernield en in de fik gestoken. Het GVB had toen als antwoord glazen doorkijkramen tussen de wagons. Meer sociale controle. Dat hielp natuurlijk geen ene ruk. Daarom zit u nu op van die harde plastieken klotebanken. Verrijking. Die eerste Metrostellen hadden overigens de naam 'Zilvermeeuw'.

Piet Karbiet | 28-07-17 | 13:28

Het was overduidelijk een metro-man, twijfelend over z'n gender. Ik stel voor dat het woordje man met persoon wordt vervangen.

LuieAmbtenaar | 28-07-17 | 13:27

Waarom maakt de politie niet gewoon de naam bekend van de steekneger?

Lewis Lewinsky | 28-07-17 | 13:26

Heeft er al iemand beloofd de onderste steen boven te krijgen?

Bertie Wooster | 28-07-17 | 13:26

Waarom heeft de politie nog meer getuigen nodig, terwijl het spitsuur was en de metro-wagon vol zat met reizigers? Nog afgezien van de camera's.

dysdiadochokinese | 28-07-17 | 13:24

"verdachte is 27-jarige man uit Amsterdam" Heeft AT5 deze persoon wel eerst gevraagd of het zich identificeert als man?

IslamPislam | 28-07-17 | 13:23

De metro is dan ook een gevaarlijke omgeving.

Bozepanda | 28-07-17 | 13:21

Ik wil potjandorie weten wie dit gedaan heeft

Moeimaker | 28-07-17 | 13:21

Dakloze illegaal verblijvende immigrant zeker die graag een paar nachtjes gratis lekker warm en droog wil slapen in een comfortabele Nederlandse politiecel.

Rommelende Onderbuik | 28-07-17 | 13:20

Eindelijk een medium wat de voor de hand liggende vraag beantwoordt. Dank.
En laten we het land vooral volstoppen met deze ongeleide projectielen.

wingload | 28-07-17 | 13:20

Een Voodoo-negerT des doods, alleen leuk in James Bond met Rodger Moore.

Kapitein Stijlvol | 28-07-17 | 13:19

Piet Karbiet | 28-07-17 | 13:17
Je kan wel je kont afvegen met een Metro.

Mark_D_NL | 28-07-17 | 13:19

Dr_Prepper | 28-07-17 | 13:12
Je kan amsterdam ook vergelijken met Raqqa, dan is het een ville de fleurs. Man, man, man...

Mark_D_NL | 28-07-17 | 13:18

Ze benne gek daar. Heel gek

Oprisp | 28-07-17 | 13:18

Gelukkig heeft de Metro geen toiletten aan boord. Dan had de afdeling Diversiteit, Opleiding, Zorg en Jeugd (SIC!) het nog drukker.

Piet Karbiet | 28-07-17 | 13:17

LolaBabooshka | 28-07-17 | 13:13

Vast niet. Artikel niet gelezen, zoveel is duidelijk.

De Koreaanse Slet | 28-07-17 | 13:17

Inzet voor de groepspoule: 3 joetjes op Curacao, 2 joetjes op Somalie

HdJ | 28-07-17 | 13:15

@HoogToontje | 28-07-17 | 13:10

Nou nou, wees eens lief voor DKS, is niet door psych vastgesteld toch?

MarcS | 28-07-17 | 13:15

Het NPO staats pro moslim kanaal had gisteren ook al zo'n vreemde melding hierover "man doodgestoken op metro station, en nu het weer", dat ik direct in een kramp schoot en hardop "MOSLIM" riep.

Even voor de duidelijkheid : ik kijk het npo journaal niet vanwege mijn leeftijd, maar zodat ik me even lekker kan ergeren en hier en daar "MOSLIMS" kan roepen.

GerMonster | 28-07-17 | 13:14

Vast een teruggekeerde IS strijder die nog even moet acclimatiseren.

LolaBabooshka | 28-07-17 | 13:13

HoogToontje | 28-07-17 | 13:10

Daar zit ik ook aan te denken. Elke andere optie os vrij onwaarschijnlijk.

De Koreaanse Slet | 28-07-17 | 13:12

Je mag straks met een kogel- en steekwerend vest rond gaan lopen. Je zal maar tegen iemand z'n mes of kogel aanlopen. Dat moeten we niet willen met z'n allen.

VeelTeSteil | 28-07-17 | 13:12

@Mark D
Ik kan U zeggen, na jaren in Amsterdam gewoond te hebben: Amsterdam is helaas niet het hell hole van de wereld. Het is er aangeharkt, dorps en kneuterig. Zelfs de Amsterdamse ghetto's mogen de naam ghetto eigenlijk niet dragen. Zelfs die zijn namelijk aangeharkt. Hoe anders is dit in Brussel, Parijs, Marseille... grote groepen straatslapers, dronken rondhangers, vuilnis overal op straat. En dit geld ook voor de vergelijking Nederland met Belgie of Frankrijk. U zou eens een echte 3e wereld regio moeten bezoeken. Waarom begint U niet met Brussel? Het zou uw blik wellicht iets verruimen.

Dr_Prepper | 28-07-17 | 13:12

Vroeger kon je dan nog een mannenmeldpunt openen. Maar zulks ligt vandaag de dag te gevoelig vrees ik. Terwijl je toch graag met man en macht wil helpen, voordat het land met man en muis vergaat. Moeilijk, moeilijk.

Law of the Land | 28-07-17 | 13:11

ja,diedus! | 28-07-17 | 13:08

Speculeren?

Geflipte asielzoeker of illegaal?
Afrekening in het criminele circuit?
Doorgedraaide psychische patiënt?
Eerwraak of crime passionel?

Dat lijken me de mogelijkheden.

De Koreaanse Slet | 28-07-17 | 13:11

Was de baardloze neger een moslim?

Lewis Lewinsky | 28-07-17 | 13:10

@

De Koreaanse Slet | 28-07-17 | 13:07

Riekt naar een onbehandelde psychose.

HoogToontje | 28-07-17 | 13:10

Btw, hoe gaat het vandaag de dag met de Metroman?? https://nl.wikipedia.org/wiki/Metroseksueel

:o))

Dick123 | 28-07-17 | 13:09

De Koreaanse Slet | 28-07-17 | 13:07 Diabeet ? Gebeurd vaker in Amsterdam.

ja,diedus! | 28-07-17 | 13:08

Onze excuses voor het ongemak!

Gags Beasley | 28-07-17 | 13:08

"Ze leken elkaar niet te kennen en de dader kwam rustig aanlopen. Liep langs mij en begon vanuit het niets te steken op het slachtoffer."

Zieke shit zeg. Hier zit meer achter.

De Koreaanse Slet | 28-07-17 | 13:07

Amsterdam is een 3e werled regio. Wil je nog niet dood gevonden worden. Een stinkbende.

Mark_D_NL | 28-07-17 | 13:06

https://www.youtube.com/watch?v=1m7mGrmkUwo

Zware Guy | 28-07-17 | 13:05

Beste pantoffeldiertjes, er is rottigheid geweest. goeiemiddag....

CarlSchroder | 28-07-17 | 13:04

Ah het boosmakertje du jour. Is er al iets bekend over de etniciteit van het slachtoffer?

De Koreaanse Slet | 28-07-17 | 13:04

Als deze genderneutrale is uitgestapt bij Venserpolder dan wou hij misschien de genderneutralen van Ajax zien spelen?

Kris | 28-07-17 | 13:02

Iets aan de man brengen dat kan natuurlijk in hell hole Amsterdam niet meer.
Iets aan de reiziger brengen, als het om de Metro gaat, klinkt al weer wat genderneutraal vriendelijker.

Memek | 28-07-17 | 13:01

Asieleisert die af- of uitgewezen Is?
Laatste wanhopige poging te mogen blijven. Hier in cel, is luxer dan thuis in woestijn.

MarcS | 28-07-17 | 13:01

Overbodig topic, mijn onderbuik is nu al zo ervaringsdeskundig dat etniciteit bij nieuwsberichten voor 99,1% accuraat te voorspellen is.

Captain Pervert | 28-07-17 | 13:00

Alles voor het toerisme.

van stampij | 28-07-17 | 12:59

De establishment in dit land is HET grootste probleem in Nederland en niet al die verwarde mannen.

Twan_Flat | 28-07-17 | 12:59

En maar goed dat de brandweer er ook bij is. Je weet maar nooit met die licht ontvlambare types.

Nuchternederland | 28-07-17 | 12:59

Lijn 53.... Gein lijn...

Kris | 28-07-17 | 12:58

Een verwarde reiziger?

Mali | 28-07-17 | 12:58

Gelukkig is de NS al overgegaan op dat genderneutrale, want kijk wat er van komt als je als Metro dat niet doet. Dan steekt een man (Man, mens met piemel ) zomaar iemand (mens , m/v) neer.

Nuchternederland | 28-07-17 | 12:55

Beste reizigers zojuist heeft een reiziger een reiziger doodgestoken, het ov wenst u nog een hele fijne kwetsvrije dag.

Dick123 | 28-07-17 | 12:53

Weer zo'n onwelwording door een particulier?

KutFilosoof | 28-07-17 | 12:52

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken