Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Anne Fleur gaat G20 verslaan (en 'n boek schrijven)

frobelboekjevandekker.pngZe is nu nog even naar de G20 om de globalisering een halt toe te roepen, al dan niet met geweld, maar daarna gaat Anne Fleur Dekker binnen twee maanden een boekje open doen over "fröbelfascisten". Hoorden we laatst al iets over, maar toen dachten we dat het een grapje was. Blijkt het toch potdikkie al op Bol.com te staan, dus is het toch echt waar. Nou dat wordt dan een hilarisch boekje voor op het toilet, want als iemand het fascisme van binnenuit kent, is het AFD wel. Die heeft de leer opgedaan boven bakken lauwe noedels in kraakpanden, tijdens AFA-demo's tegen de Baudettisering van Nederland en op eerdere dagtochten naar georganiseerde linksrellen in Duitsland. Haar uiteinde van het hoefijzer is slechts een kinderlijk kikkerplaatje verwijderd van het rechtsfascisme waar ze haar bestaansrecht aan ontleent. Maar zoals gezegd, ze moet eerst nog naar Hamburg om de globalisering tegen te houden en van dat ongeschooldenreisje maakt ze fact free nepnieuws voor VARA-website Joop.nl (lol @ comments). De enige fröbelfascist in dit verhaal is ze nochtans zelf, maar we vragen alvast gretig een recensie-exemplaar aan bij uitgeverij De Geus. Tot die tijd vermaken we ons nog even met de Briefjes van Jan:

Reaguursels

Inloggen

Annefleur mag hopen dat De Geus goede correctoren heeft. Dat Nederlands van haar is tenenkrommend slecht. Daarnaast moet ze nog leren wie Fröbel eigenlijk was en wat fascisten zijn en wat fascisme eigenlijk inhoudt.

Die FAZ | 05-07-17 | 20:21

-weggejorist-

franck7020 | 05-07-17 | 20:00

Wat mij nog het meest nu bezighoudt: hoeveel kost dat boekje? Er staat geen prijs vermeld op bol.com.

Jezus_Boeddha | 05-07-17 | 19:37

Ik ga in het najaar weer cartoons maken en Anne Fleur wordt mijn Mohammed, ik ben zo klaar met dat mens.

DearMud | 05-07-17 | 19:16

Stop making stupid people famous.

lingo star | 05-07-17 | 18:56

En toch zou ik d'r doen.

Frits_v_Schuttingen | 05-07-17 | 18:54

Erg coherent verhaal zal het allemaal wel niet worden, onze Fleur kennende. Schriftelijke versie van het "hak op de tak" verhaal vol gaten, zoals ze verbaal al ten beste heeft gegeven bij onze linkse vrienden van de NPO, die zo vriendelijk waren haar een podium te bieden omdat ze (a) "divers" is en (b) de juiste mening heeft. Af en toe vraag je je af of en zo ja waar, ze enige hogere opleiding heeft genoten. Daar hoeven mijn kinderen in ieder geval niet naar toe. Zonde van het papier. En een wijze les van pa: "Don't stick your **** in crazy".

Tux1337 | 05-07-17 | 18:18

Anne Fleur Dekker??? Van de afdeling zinloze mensen??? Wat een verkwanseling van zuurstof en menselijk weefsel is dat zeg!

Nederlanddraaitdoor | 05-07-17 | 18:15

Een nare griet.

K.Zak. | 05-07-17 | 17:30

Laat dat wichie toch.Te stom om te poepen en een enorme grote bek.( - je weet wel)

Niks waard, maar door de Joperts dezer wereld op handen gedragen, WANT niks waard.

Want niemand op Joop of een identieke knuffelsite kan me uitleggen waarom de flauwekul die dat puberwijfje uitvreet zinvol is.

mallekater | 05-07-17 | 16:52

Maak me wakker als ze zich bekeerd heeft tot de islam.

VerenigingVanDieven | 05-07-17 | 16:34

Ahhhh, die AnneZeurt Lekker toch. Het arme kind moet maar geen inburgeringstest hoeven doen, want haar schrijfvaardigheid haalt NT1 nog niet eens...

F. von Zeikhoven | 05-07-17 | 16:09

Fröbelfascist Kermit de Dekker.
Wat een clown dat wijf.

Abudabie | 05-07-17 | 15:49

Er is maar een oplossing , Thierry schopt er met kind , voor vlag volk en vaderland .

hakbarry | 05-07-17 | 15:48

In het geval van Anne is het de G40.
Bigi Bana Boy | 05-07-17 | 11:07

*proest*

PresidenteDeConjovia | 05-07-17 | 15:26

Deze AF is een enorme leeghoofd, en al op die leeftijd!

lanexx | 05-07-17 | 15:26

Ik denk dat AFD van genot kreunt als ze straks kennis maakt met de lange lat van een duitse ME'er.

drs. P | 05-07-17 | 14:51

96 pagina's nog wel, op papier aka dode boom.
Niet eens op gerecycled papier.
De groene hypocrite.
Te lang voor de gemiddelde attention-span van een millennial, te dom voor alles wat ouder is, dus dit oeuvre lezen maar weinigen.
Staat wel schattig bij een nieuwe tas en ibizadoek op het strand.

MistaRazista | 05-07-17 | 14:30

nu is het | 05-07-17 | 14:13
On-voor-stel-baar. Moet Pegida eens proberen!

Gajus | 05-07-17 | 14:19

Faskisten komen uit spaghettivreetland,nazkisten uit zuurkoolvreetland, en VOCskisten hebben banden met oost-europa of zoiets.

cat22 | 05-07-17 | 13:55

Ik zou het kopen als het goedkoper is dan een blok openhaardhout...

Ali Bi | 05-07-17 | 13:51

Oh oh, extreem rechtse comments op joop.nl. Daar zal fasisco blij mee zijn....

FasiscovanJole | 05-07-17 | 13:47

Booskijkende loensende linksmeisjes. Kan er niks aan doen maar ik vind ze onweerstaanbaar. En ik ben negert en deug dus automatisch. Zolang ik niet over politiek begin tenminste, al begrijp ik dat linksmeisjes gheyl van rechtse praatjes worden. Ik ben verliefd.

Bigi Bana Boy | 05-07-17 | 13:32

Tuborg øl | 05-07-17 | 13:26

En tevens de wil om te lezen en leren, alsmede 'waarheden' niet aan te nemen maar te onderzoeken.

Tuborg øl | 05-07-17 | 13:31

AF: "Wij gaan niet met kwade ideeën naar Hamburg, maar slechts om ons democratische recht op demonstratie en vrijheid van meningsuiting uit te voeren"
Oftewel demonstreren om te demonstreren.

Carmelita | 05-07-17 | 13:31

Anne Fleur ???? Ze lopen allemaal in het zwart en met hoofddoeken op om het gelaat te verbergen........

Eddy67 | 05-07-17 | 13:29

Genoeg geblog. Maar het zou best interessant zijn om te horen hoe reaguurders tot hun volwassen wereldbeeld gekomen zijn.

Leipniz | 05-07-17 | 12:44

Eigenwijsheid beste, eigenwijs als vloeken dat is wat is. Uitgaande van me, myself and I.

Tuborg øl | 05-07-17 | 13:26

@Rico Tampeloerus | 05-07-17 | 11:09
Haar naam is nu nog vers in het geheugen, dus het is nu of nooit. Een onbeduidend figuur, die snel weer vergeten wordt.

Guido | 05-07-17 | 13:20

Geen idee wie die Anne Fleur is. En dat wil ik graag zo houden...

Here's Freddy | 05-07-17 | 13:15

@andalucia | 05-07-17 | 12:54

Links en rechts zijn inderdaad volkomen achterhaalde begrippen. Ze worden alleen nog door de media in leven gehouden om de minieme ideologische verschillen tussen onze politieke partijen groter te laten lijken - en het stemvee de illusie te geven dat er nog iets te kiezen valt. In werkelijkheid zijn 9 van de 10 partijen verschillende schakeringen van socialisme. Ook de PVV, zoals je al zegt.

De vergelijking federaal Amerika / federaal Europa wordt vaak gemaakt, maar gaat toch voorbij aan grote historische verschillen tussen de landen en de manier waarop ze gevormd zijn. De US is vanuit een kleine kern gegroeid, en groter geworden door toevoeging van staten waar nauwelijks een centraal gezag heerste. Dat ging uiteraard ook niet zonder slag of stoot (Indianen, Mexicanen etc) maar het was in grote lijnen toch een natuurlijk proces van inlijving van gebiedsdelen zonder veel eigen historie of zelfbestuur.
De groei van de EU is nooit een natuurlijk proces geweest. het is de puur bureaucratische uitvoering geweest van een plan dat na de oorlog ontwikkeld werd door enkele communistische politici en sociologen, en geïnspireerd op een vooroorlogse blauwdruk van een auteur wiens naam een cliché geworden is en die ik maar niet meer zal noemen.

In tegenstelling tot de US had elke lidstaat tot het moment van inlijving in de EU een eigen cultuur, taal, historie en politiek/monetair beleid. Daaraan voorbij gaan ten gunste van een gelijkgeschakeld centraal gezag zal nooit werken. De compatibiliteit is er gewoon niet.

Leipniz | 05-07-17 | 13:15

Anne Fleur, als je dit leest: je gedachtengang klopt niet maar vind je wel een lekker ding :)
Capt. Keyboard | 05-07-17 | 13:00
Je mag met Parsons in de slag voor dat linksche kipkluifje...

Gajus | 05-07-17 | 13:02

Anne Fleur, als je dit leest: je gedachtengang klopt niet maar vind je wel een lekker ding :)

Capt. Keyboard | 05-07-17 | 13:00

foutje, dat rijkeluisprinsesje heet Anne Fleurrrrr

Bokito ergo sum | 05-07-17 | 12:54

@Leipniz
Interessant om eens in de eigen spiegel te staren en met 'de kennis van nu' te kijken naar de eigen denkbeelden door de decennia heen. Als veertiger zie ik zelf ook de nodige verschuivingen, maar kan dat niet keihard herleiden tot de afgekloven begrippen 'links' of 'rechts'. Als algemeen beeld zie ik bij mezelf dat ik nog steeds de klassieke liberale beginselen ben toegedaan, maar wel verhard ben in een aantal standpunten (medisch-ethische kwesties waar ik vroeger over twijfelde) maar ook soms een halve draai heb gemaakt (van 'hard' kapitalisme naar verontrusting over bijverschijnselen als graaicultuur en zelfverrijking ten koste van alles). Voor het oog ben ik dus linkser geworden, maar grappigerwijze wordt met name dat laatste tegenwoordig als rechts vertaald. Die oude dogma's zouden we eens af moeten leren. Net als dat 'links' en 'progressief' in één adem genoemd worden als tegenhanger voor 'rechts' en 'conservatief'. Een partij als de PVV wordt geschetst als rechts, maar dat heeft dan louter te maken met de angst voor en houding tegen niet-Nederlanders, terwijl het economische beleid zeer socialistisch van aard is. Hang daar maar eens een eensluidend stempel aan... europa, net zo'n geval. Als geboren Amerikaanse ben ik altijd een federalist geweest, en had dat ook voor ogen voor Europa. Inmiddels moeten we erkennen dat de EU op vele fronten faalt. Hoezeer ik de gedachte van D66 ook ondersteun (EU kán fantastiwch zijn, maar moet anders dan nu); ik denk dat we mogen constateren dat het meer wishfull thinking is dan gestoeld op realiteit. Zo blijft je geest en opinie altijd in beweging. Hoop ik.

andalucia | 05-07-17 | 12:54

@Desmoulins | 05-07-17 | 12:50

Je hebt gelijk - Jesus, wat een blunder.

Leipniz | 05-07-17 | 12:53

De Geus? Die is toch GStoppikkrabbelaart?

F. von Zeikhoven | 05-07-17 | 12:50

Leipniz | 05-07-17 | 12:44
Ik kom uit een PvdA-nest. Gedurende mijn studententijd in Nijmegen merkte ik al dat ik niet erg links ben. Toen enkele fanatieke medegangbewoners zich overdreven inzetten voor de "ik ben woedend"-briefkaartenactie in 1993 (Solingen - 4 turken omgekomen bij brand) Kreeg ik veel tegengas toen ik opperde dat er misschien eerwraak in het spel kon zijn, en geen racisme. Ik was een gore fascist. Maar ik kreeg wel gelijk. Dat opende destijds al mijn ogen. Mijn MSM-bril is pas rond de Fortuynmoord definitief af gegaan.

Gajus | 05-07-17 | 12:50

Leipniz | 05-07-17 | 12:44

Red pill, toch?

Desmoulins | 05-07-17 | 12:50

andalucia | 05-07-17 | 12:39
Exact! Ik geef daar onder Gajus | 05-07-17 | 12:35 een voorbeeld van.
Op joop worden echt schabouwelijk randdebiele stukjes geplaatst, maar er zijn steeds meer reaguurders die daar absoluut niet in mee willen gaan en klaarblijkelijk toch door de moderatie heen komen. Geinig om te volgen. Ken uw vijand.

Gajus | 05-07-17 | 12:44

Anna Fleur, de rode fascist die de maat neemt van de 'andere'fascist en deze de fröbelfascist noemt. Of te wel, volgens Anna Fleur is de fröbelfascist maar een onhandige kluns wanneer het op fascisme aankomt. Zij vertegenwoordigd het ware fascisme. Fijn om te weten Anna Fleur. Weten jouw ouders het ook?

forecastle | 05-07-17 | 12:44

@Ernst Oosters8389 | 05-07-17 | 12:32

Bij mij duurte het wat langer, hoewel de conservatieve inslag altijd wel aanwezig was.
Het duurde tot 2008 toen ik als domme Europeaan voor Obama zat te juichen, en ik als reactie daarop door een bevriende Amerikaan geduldig en deskundig gebluepilled werd. Iets waarvoor ik hem nog altijd dankbaar ben.

Dan ga je controversiële teksten lezen, de alt.media uitpluizen, de grote verbanden zien. Iets waar je overigens niet blij van word. Ik zou soms best weer die deprimerende kennis van al die rottigheid in de wereld willen verruilen voor het vrolijk onbezorgde toekomstperspectief van een MSM-verslaafde. Ignorance is bliss.

Genoeg geblog. Maar het zou best interessant zijn om te horen hoe reaguurders tot hun volwassen wereldbeeld gekomen zijn.

Leipniz | 05-07-17 | 12:44

@XaleX_2 | 05-07-17 | 12:25

Dat is waar, maar echt blij word je er niet van. Ik zou er zelf ook niet aan mee doen, maar kan me voorstellen dat je het wel hebt gehad.

Ik zou liever willen dat al die piepende sneeuwvlokjes eens iets zinnigs gingen doen. Een cursus zingeving ofzo en daarna ophouden met dit soort gedrag. Het zijn soms net jengelende kleuters.

decadent degeneraat | 05-07-17 | 12:40

Het meest boeiende van het artikel op Joop is toch wel de overwegend negatieve reacties op Dekker. Het lijkt alsof de meeste reaguurders daar ook de nuance opzoeken in dit geval, en niet geassocieerd willen worden met militant tuig. GS meets Joop. Mooi toch!

andalucia | 05-07-17 | 12:39

Ik moest gisteren echt even lachen, twee keer zelfs. Haar opmerking "Wij gaan niet met kwade ideeën naar Hamburg, maar slechts om ons democratische recht op demonstratie en vrijheid van meningsuiting uit te voeren" kwam slechts een half uur voor het keurige NOS-bericht met een bijna niet-limitatieve opsomming van alle wapens die bij activisten in Hamburg en Rostock waren gevonden.

Een het tweede lachmoment was vanwege een bijdehante joop-reaguurder die de oude zuurlinkse zeuropa Frank Lenssen (schuilnaam: Cliff Clavin) de maat nam:

Frank: "Dag Anne-Fleur – ik wens jullie succes, en ik zal het live-blog volgen! En in weerwil van wat menigeen aan de verkeerde politiek kant je zal toesnauwen: je bent niet schuldig aan overtredingen die begaan worden door mensen met wie je niets te maken hebt. Zo zit dat, en niet anders."

GeenSJW: "Die Cliff toch… Heeft normaal totaal geen moeite met het over 1 kam scheren van aanhangers van bepaalde politieke partijen of gedachten, maar voor Anne Fleur maakt hij toch maar even een uitzondering. Best netjes van je. En ontzettend hypocriet, dat is dan wel weer jammer."

Gajus | 05-07-17 | 12:35

Hoe is ie ook alweer: Als je jong bent en rechts dan heb je geen hart, ben je oud en links dan heb je geen hersens.
NA het lezen van Arthur Koestler's " Darkness at Noon " op mijn twintigste was ik politiek gezien stokoud.

Ernst Oosters8389 | 05-07-17 | 12:32

Lol @ "alles wat ze nu op Joop.nl tikt, kan en zal tegen haar worden gebruikt bij toekomstige sollicitaties."

Denk je echt dat Anne Fleur ooit in haar leven een bedrijf van binnen zal zien, Jan?

Leipniz | 05-07-17 | 12:29

Dat is wel erg kapitalistisch om een boek te schrijven en dat vervolgens via commerciele partijen te verkopen ten behoeve van eigen gewin.

What ever happened to the circular economy?
Die hele deel economie is blijkbaar alleen geld en middelen van rechts naar links. Het was te verwachtingen, het blijft eenrichtingsverkeer met uitkeringstrekkers, subsidieslurpers, 'cultuurverbeteraars' eb banencarrousel mensen.

General McAuliffe | 05-07-17 | 12:29

Bedoeld zij nu rechts facisme of links fascime of allebij?

Kanarie_Geil | 05-07-17 | 12:27

Uw aangifte beter formuleren, haha succes op het bureau. Beter gebruikt u het aangeschafte exemplaar om uw reedt mee af te vegen, scheelt een hoop ergernis.
koosnaam | 05-07-17 | 12:02
Ik wil daar wel tijd in steken. Ik ben namelijk wel een beetje klaar met die extreem linkse AFD types die van alles roepen en andersgezinden structureel 'zwart' maken, maar niets daarvan met feiten kan onderbouwen. Links tuig moet je terug pakken op hun eigen manier, met massale aangiftes en een hoop gejank en geschreeuw. Zo werkt ons huidige rechtssysteem namelijk, 'wie schreeuwt en jankt krijgt gelijk in dit land'. En dat laatste kan zo op een tegeltje gezet worden.

XaleX_2 | 05-07-17 | 12:25

Sjefke7807 | 05-07-17 | 12:12

Haha, ja werkschuw tuig blijft werkschuw tuig natuurlijk.
Een veelgehoorde misvatting over de reaguurders.
Laat ze toch lekker kletsen; men wil niet beter weten en deugen vooral heel erg deugen.

Desmoulins | 05-07-17 | 12:25

Extreem-links is tegen globalisering. Ik ook. Maar wat ik dan niet begrijp van extreem-links, is waarom ze dan zo voor open grenzen, vernietiging van de eigen cultuur en gratis immigratie voor iedereen zijn.
KlunsJohannus | 05-07-17 | 11:10

Tja nationaal socialisme bekt niet zo lekker. Moeten ze toch eens een afkorting voor gaan bedenken.

P.S. excuses voor de Godwin. Ik ben blijkbaar geen haar beter ;)

Halveneger | 05-07-17 | 12:24

@mallekater | 05-07-17 | 12:16
Die heeft ze wel hoor, 5 (zegge vijf). En ze werken in ploegendienst...

Altijd zijn het van die viezige onverzorgde en ongewassen types. Ik weet niet wat dat is met die lui. Veel verstand van de wereld en hoe die echt in elkaar zit hebben ze trouwens ook niet. Geloven allemaal nog in sprookjes.

Sjefke7807 | 05-07-17 | 12:19

Gotallemachies.
Het activistische niksnutje Anne Fleur van Joop.nl gaat ons lastig vallen met een schrijfseltje over haar trotse actie in Hamburg, waarbij alle regels expres worden overtreden en het tuigh wapens, bommen en ander levensgevaarlijk spul met zich mee sleept.

Behalve de slaafs acitivistenliefhebbende meute op Joop is er waarschijnlijk niemand die dat soort tinnef koopt, laat staan er verder belangstelling voor heeft.

Moeilijk om te begrijpen dat je, wanneer de gemeente het slapen in een park verbiedt, daar niet kunt slapen.
Daar moet je een paar hersencellen voor hebben en dat heeft dat spul nu eenmaal niet.

Want je wilt niet weten wat het gajes dat daar bezig is ten behoeve van de "Umweltschutz", na twee nachten slapen achterlaat.
Een openbaar toilet met vooral erg veel plastic en blikken.En een zooi popuptentjes, ze zijn te lui en de maf om die weer gewoon mee te nemen.

En maar janken over dat waterkanon.... terwijl ze zelf dodelijk vuurwerkmateriaal op zak hebben.

Nog los van het feit dat het geen donder helpt en dat ze behalve een hoop rotzooi en antipathie niets bereiken, ben ik dat spul,- te beroerd om te werken maar op kosten van de belastingbetaler de boel verzieken kunnen ze wel -, ben ik het kotsbeu.
Ze maken zich alleen maar belachelijk.
That's all.

mallekater | 05-07-17 | 12:16

Tsja, hahaha, een gratis geld meisje.

Mark_D_NL | 05-07-17 | 12:13

"Baudettisering" ook. Echt, er zou een Woordenboek met GeenStijl uitspraken/woorden moeten komen. Het brengt iedere keer weer een brede glimlach op mijn gezicht.

@Desmoulins | 05-07-17 | 11:22
En dan nóg durft men te zeggen dat wij hier een stel ongeletterde aangeharkte Tokkies zijn, gnuif. Ik kan de politie in Duitsland een heel probaat middel aanraden om zo'n demonstratie in lucht op te laten gaan. Gooi er een handvol overalls en werkschoenen in en, phoeff, weg zijn al die AntiFa lui ineens. Heel gek...

Sjefke7807 | 05-07-17 | 12:12

Minderheden & milieu. Valt uw manuscript niet onder deze 2 noemers dan kunnen Nederlandse uitgevers niks voor u doen.

Axelvon | 05-07-17 | 12:11

Ik zei 20 jaar geleden ook tegen mijn vader dat hij wel erg racistische opmerkingen gaf,hij was altijd eigen baas en VVD stemmer die zag dat het binnenhalen en faciliteren van buitenlanders het socialesysteem uitholt, en niet begreep dat Mijn vader zo dacht.Jaren later moet ik hem gelijk geven.Helaas is hij plotseling en relatief jong overleden.Uk hoop dat AFD ook eens ziet dat ons gedachtengoed niet op racisme gebaseerd is maar op common sense.

Hettiet | 05-07-17 | 12:05

In het werkveld gebruiken we hier termen als "projectie" voor. Rijp voor een jaartje psychotherapie. Net als genoeg van mijn collega's overigens.

Meer geld naar de GGZ!

Crest of Waves | 05-07-17 | 12:04

Nehemia | 05-07-17 | 11:34

Brave New World is prachtig ja en bijzonder typerend voor onze huidige tijd. Dat boek van Greene ga ik direct bestellen. Dank!

Desmoulins | 05-07-17 | 12:03

Nehemia | 05-07-17 | 11:27
Ah, oké. Thnx.
En Anne Fleur: "verleenT"??? Really?

Carmelita | 05-07-17 | 12:03

@XaleX_2 | 05-07-17 | 11:52
Uw aangifte beter formuleren, haha succes op het bureau. Beter gebruikt u het aangeschafte exemplaar om uw reedt mee af te vegen, scheelt een hoop ergernis.

koosnaam | 05-07-17 | 12:02

Ik ga dat boekje wel lezen, kan ik mijn aangifte beter formuleren. De titel zegt al voldoende, maar haar verhaaltje zal er wel op neer komen dat cultureel Marxistisch links het verheven gelijk heeft en dat FvD en PVV aanhangers extreem rechtse fascisten zijn die gestopt moeten worden. Ik weet niet of Joop een advocaat voor haar gaat regelen, maar die zal ze wel nodig hebben.

XaleX_2 | 05-07-17 | 11:52

Van Rossem | 05-07-17 | 10:54 |

Je kent het hoefijzer principe inzake extremisme. Progressief of conservatief er zit weinig tot geen verschil in. en.m.wikipedia.org/wiki/Horseshoe_the...

De Koreaanse Slet | 05-07-17 | 11:51

Anne-Fleur schrijft op Jo(lo´s)op(rispingen): "maar slechts om ons democratische recht op demonstratie en vrijheid van meningsuiting uit te voeren". Een recht dat A-F en AFA bij voorkeur aan anderen wil ontzeggen, omdat het niet haar/hun mening is. Elke cent die dit wicht verdient met haar fascistische en gewelddadige uitingen zijn er twee te veel. Elke rubriek die haar naam vermeld is te veel eer voor dit niets. Je schrijft ook geen rubrieken over mesthopen.

bergsbeklimmer | 05-07-17 | 11:47

@KutFilosoof

Mooi lijstje !
Ik zou daar graag nog aan toevoegen :

Aleksandr Solzhenitsyn, De goelag archipel
Jaap de Waal, Macht en seks onder de mensapen

Croisantneuf | 05-07-17 | 11:47

Rechtfascisten bestaan geeneens. Fascisten komen uit dezelfde bron als socialisten, communisten, radicalen, pascifisten, moslimbroeders. Ik vergeet vast nog een aantal mutanten.

watergeus | 05-07-17 | 11:45

Zo irritant als een karbonkel dat wijf.

langzullenweleven | 05-07-17 | 11:44

Moet dit grietje serieus worden genomen als opiniemaker? Ik ga niet eens moeite doen om inhoudelijk een discussie te voeren met dat mormel. Kom over een jaartje of 20 maar eens terug.

Fiasco | 05-07-17 | 11:44

"... Anne Fleur Dekker analyseert hoe deze sterk groeiende beweging in elkaar zit en te werk gaat ..."
Aristotalloss | 05-07-17 | 11:32

Uiteraard vanuit haar eigen bubbel terwijl ze zit te navelstaren. Dus geen enkel feit, maar slechts gevoel, vinden, ervaren (n=1)

MarcS | 05-07-17 | 11:41

ChatBot | 05-07-17 | 11:36
hahahaha, "oeps, verkeerde AfD"

Cobalt bomb | 05-07-17 | 11:39

Stel je toch eens voor dat ze een knuppel in de nek krijgt daar in Hamburg!

ChatBot | 05-07-17 | 11:36

KutFilosoof | 05-07-17 | 11:13
Moet ze de devil in the western world (Russel) 2 maal lezen?
*haalt bril weer van neus*

Cobalt bomb | 05-07-17 | 11:35

Desmoulins | 05-07-17 | 11:22
U kent uw klassiekers. 48 wetten van de macht van Robert Greene en Brave New World van Aldous Huxley zijn ook mooi.

Nehemia | 05-07-17 | 11:34

Een boekje van Anne Fleur vol met haar waanideeën - ik sla even over.

Goldfinger | 05-07-17 | 11:32

"... Anne Fleur Dekker analyseert hoe deze sterk groeiende beweging in elkaar zit en te werk gaat ..."
Heeft dat kind überhaupt wel enige relevante opleiding gehad. 't Lijkt me niet meer dan een naïef, omhoog gevallen, burgerlijk meisje dat alleen maar kan denken vanuit haar onderbuik - zoals de meest linkse naïevelingen overigens!
A.F. Dekker: lees je eens een keer in en niet alleen in die links achterhaalde, regressieve, 19e eeuwse lectuur.

Aristotalloss | 05-07-17 | 11:32

Fascistje AFD kan er maar niet aan wennen dat tegenwoordig andere meningen ook kenbaar worden. Dat Links niet meer het monopolie op de media heeft. Dat wringt bij haar. Want VvMU vind ze prachtig maar dan wel alleen voorbehouden aan andere fascistjes zoals zij.

sinar2 | 05-07-17 | 11:31

Tekening doet me denken aan de breedbekkikkers van Brood.

BBmetR | 05-07-17 | 11:28

Carmelita | 05-07-17 | 11:22
Ze heeft journalistiek gevolgd op Inholland. Veel in opspraak geweest. Waarschijnlijk hoefde ze niet zo lang onder de tafel om haar 'diploma' te krijgen.

Nehemia | 05-07-17 | 11:27

@squadra 11:15
Fascisme is al een nietszeggend container-begrip geworden, maar 'Frobel-fascisme' maakt het nog nietszeggender. Tenzij er echt kleuterscholen bestaan voor ubermensen, die hakenkruizen vouwen om ruimtelijker inzicht te krijgen.

tipo | 05-07-17 | 11:24

Anne is bordeline mevrouwtje. Heb geleerd na al die jaren dat het alleen maar drama en herrie geeft. Niet meer dan hoofdpijn iig.

MokumsMoppie | 05-07-17 | 11:23

AFD zie ik als een uitwas van een maatschappij waarin sommigen TE veel alles in de schoot geworpen hebben gekregen.
Anyways, wat is haar opleiding?

Carmelita | 05-07-17 | 11:22

KutFilosoof | 05-07-17 | 11:13

Deze kunnen daar nog wel aan toegevoegd worden:

Fahrenheit 451 - Ray Bradbury
Propaganda - Edward L. Bernay & Mark Crispin Miller
The Law - Frédéric Bastiat
Anatomy of the State - Murray Rothbard

En al het werk van Hemingway, Houellebecq, Gogol, Murakami en nog wat anderen...

Desmoulins | 05-07-17 | 11:22

Ik zou d'r doen.

Parsons | 05-07-17 | 11:22

Fascisco van Jole heeft nog nooit ene moer om een waarheid gegeven, of om mensen, zolang het maar in zijn-waarheid-straatje past kan alles.

TheseDays00 | 05-07-17 | 11:20

Jos Tiebent | 05-07-17 | 11:15
Inderdaad. Anne F - van het Achterhuis naar het Schijthuis.

Nehemia | 05-07-17 | 11:19

Boeiende literatuur dat ik ongetwijfeld ergens in de nabije toekomst uit het hoofd moet leren, als ik gedwongen heropgevoed moet worden in een gesloten faciliteit van de Duyvendak-Archipel. Want fout gedrag is aangeleerd. Dat kun je ook weer afleren.

Law of the Land | 05-07-17 | 11:18

Vergeet die laxeermiddelen. Anne Fleur helpt je wel uit de obstipatiebrand. Slechts een paar alinea's doen u als de brandweer naar de wc knallen. Niet goed - geld terug en dat is - vergis je niet - een keiharde Joopgarantie.

Nehemia | 05-07-17 | 11:17

Het gaat nog wel helemaal goed komen met AFD als ze over pakweg 10 tot 15jaar uit de pubertijd komt.

mia | 05-07-17 | 11:16

Het woord fascisme is een one size fits all term. Je hebt er dus niks (meer) aan. Het is een impulswoord, een Pavlov -reactie die verwarde fanatici vrijwel alleen nog maar te onpas bezigen. Het woord saboteert bij voorbaat een zuivere discussie of een analyse van de werkelijkheid.
Misschien is dat dan wel de bedoeling.
Verweer is lastig, dan ben je een fascist. Bewijs geleverd. De waanzin dicteert...

squadra | 05-07-17 | 11:15

Extreem-links is tegen globalisering. Ik ook. Maar wat ik dan niet begrijp van extreem-links, is waarom ze dan zo voor open grenzen, vernietiging van de eigen cultuur en gratis immigratie voor iedereen zijn.
KlunsJohannus | 05-07-17 | 11:10

Daarenboven de EU zo innig omarmen, niet waar Klavertje nul.

Memek | 05-07-17 | 11:15

Anne F. Dat zal verkopen inderdaad...

Jos Tiebent | 05-07-17 | 11:15

"Nederland polariseert als nooit tevoren."
Inderdaad, Fleurtje, het is niet meer volkomen vanzelfsprekend dat polariserend links de boventoon voert en het debat volledig beheerst. Dat is wat er wringt. De polarisatie is geenszins toegenomen, nee, de balans slaat niet meer als vanzelf één richting uit en het discours is niet meer eenzijdig Marxistisch van toon.
Jeetje. Is dat even vervelend.

Schoorsteenveger | 05-07-17 | 11:14

In het Romeins recht was je pas op je 25ste volwassen en
dat was nog niet zo gek gezien van die jongens.
Komt op den duur vast wel goed met Anne Fleur.

daytripper | 05-07-17 | 11:13

Geenstijl's obsessie met dit linkse mormel heeft mij minder (x3) doen reaguren. Laatste stukje over anne aub

MinderStijl | 05-07-17 | 11:13

Ga eerst eens wat boeken lezen anne fleur...

Hier wat tips
-Jeffrey Burton Russell: Mephistopheles: The Devil in the Modern World
-Theodore porter: The Rise of Statistical Thinking, 1820-1900
-Bernard Lewis: The Crisis of Islam: Holy War and Unholy Terror
-C.G Jung: Psychology and Religion: West and East
-J.Russel: Mephistopheles: The Devil in the Modern World

Lees die eens fleur.

KutFilosoof | 05-07-17 | 11:13

Ik geloof helemaal niks van Anne-Fleur. Een AFA-meisje dat op Nikes loopt? En nog 100% white-privileged ook?

Wunwegwundarwun | 05-07-17 | 11:11

AFD komt er wel, in het linkse kamp is altijd plek voor een naïeve usefull idiot.

witwas | 05-07-17 | 11:11

Dat facisme gaat nog eens heel groot worden, zeker nu al die neo-marxistische gekkies erop duiken. Fijn te zien dat links stagneerd, geen tegenwoord meer kunnen bieden dus maar aanvallen op de man uitvoeren, nog even en de grondbeginselen en overtuigingen verschillen niks met die van de Woestijn-ideologie.

HaatAth3ist | 05-07-17 | 11:11

Extreem-links is tegen globalisering. Ik ook. Maar wat ik dan niet begrijp van extreem-links, is waarom ze dan zo voor open grenzen, vernietiging van de eigen cultuur en gratis immigratie voor iedereen zijn.

KlunsJohannus | 05-07-17 | 11:10

Anne Fleur heeft net zo veel expertise en know how als de gemiddelde studente van haar leeftijd (nou, ik geef hier iets meer).
In andere woorden: een boek waar echt iedereen op zit te wachten!

Rico Tampeloerus | 05-07-17 | 11:09

Pepe will unite us all!

Zegt eigenlijk alles als dit soort nitwitjes direct een boek mogen publiceren. Sneu land.
Heb persoonlijk niet echt iets tegen AFD.
Typisch meisje uit 't Gooi met haar domlinkse wereldbeeld.
Groeit vanzelf een keer op of draait helemaal door binnen de gelederen van Antifa en Kafka.

Desmoulins | 05-07-17 | 11:08

Dat boekje wordt een heuse bestseller, hij is namelijk gelijk de schrijver door iedereen met slecht 1 hersencel te lezen.

FreeVogelaar | 05-07-17 | 11:08

Anne gaat het er goed van nemen. En genomen worden zal ze.

Marcello Christiani | 05-07-17 | 11:08

@ redanx | 05-07-17 | 11:05
Ik moet altijd aan Sjors Frobel denken van de ncrv bij die naam. Maar ja, wie ben ik?

TheseDays00 | 05-07-17 | 11:07

In het geval van Anne is het de G40.

Bigi Bana Boy | 05-07-17 | 11:07

"Fröbelfascisten"

Dus ook nog de naam van een befaamde opvoedkundige in de modder gooien.

redanx | 05-07-17 | 11:05

Dank voor de leestip. Ik ga het boekje gelijk bestellen. Mocht ik last krijgen van obstipatie, dan zal dat boekje een probaat middel zijn. ;)

Ga ik nu kijken naar wat lokaal politiek geneuzel, live vanuit het Binnenhof. Want in de plenaire zaal wordt nu de voorjaarsnota behandeld ( www.tweedekamer.nl/vergaderingen/live... ).

kweethetooknietbeter | 05-07-17 | 11:04

Met Rita Verdonk is het uiteindelijk ook weer allemaal goed gekomen:

""Tijdens haar studententijd was Verdonk kortstondig lid van de Pacifistisch Socialistische Partij (PSP) en naar eigen zeggen eerder lid van de Politieke Partij Radicalen (PPR)[6]. Verdonk ontkende dit aanvankelijk, maar toen ze geconfronteerd werd met de door haar zelf geschreven aanmeldingsbrief alsmede aanwezigheidslijsten van PSP-vrouwengespreksgroepen, zei ze dat ze zich „daarin vergist had”.[6][7][8] Ook was Verdonk actief in de Bond van Wetsovertreders (BWO), een organisatie die opkwam voor de rechten van gevangenen. Ook werkte ze in het politiek-culturele centrum O'42. In februari 1981 raakte ze als demonstrant verzeild in de Piersonrellen, een ontruiming van een aantal kraakpanden in de Nijmeegse Piersonstraat.""

Conan de Rabarber | 05-07-17 | 10:59

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken