Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rotterdams raadslid Mo Anfal switcht van Leefbaar naar moslimpartij NIDA

Mozes kriebel wat is er toch een hoop politiek talent in en rond de Nederlandse gemeentepolitiek. Na Enschedese Eddy die er een beetje van schrok dat de PVV niet zo van de islam is, stapt er nu een raadslid over van Leefbaar Rotterdam naar NIDA. NIDA is de partij van Nourdin el Ouali die zich encanailleert met de Moslimbroeders, jongens en meisjes gescheiden laat zitten en bedreigingen confabuleert. Of, zoals hij het zelf samenvat: iemand die 'verbinding' zoekt. Leefbaar Rotterdam kent u als de partij van Professor Pin en de nieuwe vriendjes van doctor Terry en o o o die wijzen weleens op statistieken over criminaliteit onder Marokkanen. Dat kan natuurlijk echt niet, dus het 'politiek asiel' van 'bekeerling' Mohammed Anfal bij NIDA was slechts een kwestie van tijd. De opmerkelijke overstap wordt gevierd met een volstrekt kritiekloos interview in NSB Handelsblad. Tegelijkertijd plaatst NIDA een gelikte propagandavideo op de Facebook. Tip voor onze collega Vandermeersch: wij zouden de urenregistratie van 'interviewers' Sheila Kamerman en Elsje Jorritsma eens even doorspitten, want volgens ons hebben ze gewoon die video uitgeschreven. Gelukkig hebben de objectieve Staatsomroep Nederlandse Omroep Stichting nog. Oh wacht...

Reaguursels

Inloggen

Stemt volgende keer waarschijnlijk ook denk nu we het toch over denk hebben ik denk een eenzame grijze wolf.

Toontje-lager | 27-06-17 | 18:11

-weggejorist-

Dagdief | 27-06-17 | 17:25

schoneslapert | 27-06-17 | 11:28
Ja, je hebt gelukkig gelijk, dank je!

Gags Beasley | 27-06-17 | 17:13

blijft natuurlijk en nog steeds een ongeloofwaardig iets. Dat je je stoel/zetel gewoon meeneemt naar een andere partij of zelfs een eigen kamer ermee inricht. Maar ja, het kan he en dus gebeurt het ook..

fikkieblijf! | 27-06-17 | 16:57

Hele domme actie van Leefbaar Rot. om een mocro in de raad te zetten. De PVV is niet zo dom en gaan dus makkelijk de verkiezingen winnen in Rotterdam.

IndoFortuyn | 27-06-17 | 16:52

De islam is een sekte. Als je dat eenmaal beseft snap je dit parasitaire gedrag beter.

Jack Jersey | 27-06-17 | 15:41

Als je wegloopt bij een partij geef je je zetel op; zo simpel zou het moeten zijn. We hebben gestemd op Leefbaar en niet op zo'n wegloper.

dalskog | 27-06-17 | 15:15

Een van de doelstellingen van Ramadan is moslims die niet meer zo strikt in de leer zijn of teveel verwesteren terug te brengen tot de roots en islam.
Vergeet niet, u Nederlander is vuilnis. Daar moet je je als moslim niet teveel mee associëren.
Het lijkt erop dat er behoorlijk is ingepraat op Mo en met succes, of het is geplant, dat zou dan helemaal een rattenstreek zijn.
Eigen schuld Leefbaar. Je had dit kunnen zien aankomen.
Ze schijnen het bij Leefbaar nog steeds niet te weten hoe het werkt met islam.
Zij wel. Brigitte Daniel.
1400 jaar islam in 5 minuten:
"As far as they are concerned we are filth!"
www.youtube.com/watch?v=6Jdv8kdhy4I&a...

plaszak | 27-06-17 | 14:43

-weggejorist-

spuit-12 | 27-06-17 | 14:18

De politie had er meerdere en nu had Leefbaar Rotterdam (en 'heeft' denk ik nog heeel veel andere organisatie - bijv. de Partij van de zich Anders-voor-doenden):
.
een mol, een infiltrant.
.
Anfal is, imho, daar natuurlijk vanaf dag één door de broeders van het geloof van de plofvrede ge-undercovered-parachuteerd om 'de vijand' te leren kennen, om gegevens door te spelen en om te disrupten met als uitsmijter deze laatste plof(!)actie.

HeelStijl | 27-06-17 | 14:17

Een Islamiet is in zijn genen onbetrouwbaar. Het zijn geboren losers. Wat hebben de muzzelmannen tot nu toe gepresteerd.
Zij moorden elkaar op grote schaal uit. Waar een moslim
komt brengt hij of zij ellende en verdeeldheid mede.
Als je alleen maar kijkt naar de achterlijke imams. Wat hebben deze geiteneukers in de moderne wereld te zoeken?

Wistikniet | 27-06-17 | 14:06

Inzake islamisering en migratie gevaar is NIDA het bewijs dat migranten en hun cultuur een gevaar zijn. In grote steden zoals Rotterdam gaan ze richting een meerderheid wat betekent dat de autochtonen op termijn met regels te maken krijgen die in dienst staan van de mkgranten. Meer uitkeringen en voorzieningen die de werkende op mogen brengen. Geen zwarte piet meer.
.

Regels ten dienste van de islam en bijbehordende cultuur. Alles waar moslims aanstoot aan nemen en dat is een eindeloze lijst wordt verboden en langzaam moet iedereen gaan bukken richting Mekka.
Niet heeft Nida het NOG over verbinden wat slechts een zoethudertje is.Zelfs als ze het menen, op termijn nemen de fanatici zoals overal in de wereld de macht binnen islam territoria over.

Moneytron | 27-06-17 | 13:54

Jan, Leiden | 27-06-17 | 12:55

Of ze in het VK zó hard gaan lachen wanneer ze naar de overkant van de plas wijzen, valt sterk te betwijfelen. Ook voor hen ziet 't er niet bepaald jolly good uit.

www.theguardian.com/world/2015/feb/11...

Herbert_von_Caravan | 27-06-17 | 13:45

En dit is het dankjewel van die gasten die een kans hebben gekregen. De deugmens gaat de komende jaren flink op hun bek als blijkt dat alle moslims alleen nog maar stemmen op Denk en afgeleiden daarvan. Ik kan bijna niet wachten.

lex8310 | 27-06-17 | 13:11

Dat er partijen zijn zoals denk en nida geeft al duidelijk aan dat er een enorme stroming (maar 6%, jaja?) is ontstaan in NL die weigert te integreren/assimileren. Integendeel...

Zij willen linksom of rechtsom de Koran en Sharia boven de Nederlandse wet stellen en het let wel "goodwill" gekozen partijkartel van NL helpt hier volop aan mee door de grootste migratie ooit gefaciliteerd door EU ferries te ondersteunen. Onbegrijpelijk.

Kiezers van Nederland zijn zo dom en blind naïef te denken dat het niet zo'n vaart zal lopen ondanks alle tekenen die zichtbaar zijn. Blijven maar in "het blinde zogenaamde goede en overwinnende liefde voor iedereen" geloven. En erover praten willen ze niet omdat onze gedachtengangen hierover zou zijn vergiftigd. Ook al verwijs je ze naar landen als voorberlden: Afganistan, Iran, Saudi Arabië etc.. Daar is geen vrijheid onder de Islam.

Over 30 jaar herkent niemand meer het verloederde vasteland Europa terug en lachen het VK en de USA ons werkelijk vierkant uit met dank aan het beleid nu van Rutte, Macron, Merkel, Juncker, Van Baalen etc..

Europa islamitiseert sneller door deze wegkijkers dan u denkt.

Jan, Leiden | 27-06-17 | 12:55

In dit geval was het natuurlijk retedom van LR om een moslim op te nemen in hun partij. Moslims en politiek is een recipe for disaster. Dom, dom, dom. Nooit meer doen dus.

Mike Gaatjeniksaan | 27-06-17 | 12:47

Festucam 11.14: Je hebt gelijk, bij mij hing destijds bij de Turkse bakker een A4 the aan het raam, dat ze een verkoopster zochten: met islamitische "aachtergront", iets met discriminatie lijkt me, maar ok.

Wienerschnitzel mit | 27-06-17 | 12:42

Rotterdam zitten meer niet Westerse allochtonen dan NL ers intussen, die Toerken -partij en die Nida worden daar wellicht ooit de grootste, en zo werd de eerste Moslim stad van dit land geboren. Islamisering? Nee man, ben je gekkkkk??? En in DH op hun "binnenhof" sukkelen ze maar door met hun naieve geleuter, terwijl Mo druk bezig is met de overname via vooral de kinderwagen.

Wienerschnitzel mit | 27-06-17 | 12:38

Las overigens eerst Mo Afval, maar dat terzijde.

Wienerschnitzel mit | 27-06-17 | 12:29

Is het strafbaar om een hekel aan moslims te hebben?

Dutch_Holland | 27-06-17 | 12:29

Je speelt de racisme-kaart en iedereen is stil.Tot het niet meer werkt en dan is het hek van de dam.

Manneke Pislam | 27-06-17 | 12:29

Hm, Moszlim zal er altijd zitten voor z'n moszlim belang, voor z'n Eigen volk, voor z'n Eigen volkslied, voor z'n Eigen koning en ga zo maar door. Niet te vertrouwen, trap er niet in Iemand hier merkt terecht op: NL word volstrekt GEDOMINEERD door 6% moslims, zijn het wel 6%?(kan die 6% zo -constant- in het nieuws zijn?) Ik geloof hier ook geen reet van, ook hier heeft de staatsomroep ons jaren voorgelogen, in grote steden zie ik intussen niets anders dan pinguins rondschommelen, schoolklassen zien werkelijk zwart, en dan vooral een tint lichter. Het moeten er absoluut veel en veel meer zijn.

Wienerschnitzel mit | 27-06-17 | 12:26

"Asma Claassen (48), geboren en getogen in Haarlem, woonachtig in Delft en moslim sinds 1988. Ik heb na afronding van het gymnasium Arabisch gestudeerd aan de RUL. Na moeder te zijn geworden en vervolgens een islamitische peutergroep te hebben opgericht, ben ik met mijn zoon mee als vrijwilliger het islamitisch onderwijs ingerold. Eerst als godsdienstleerkracht maar na de afronding van mijn PABO-opleiding aan de Hogeschool Rotterdam ook als groepsleerkracht en identiteitscoördinator op twee islamitische basisscholen in Schiedam."
Kijk eens aan, daar was vroeger een woordje voor.

Bill Cosby | 27-06-17 | 12:26

Dit is deel van het plan van de Vijfde Colonne. In de (moslim)meerderheid komen door een (in eerste instantie) sympathiek ogende actie om plaats te nemen in een Nederlandse partij en daarna zetelroof plegen door naar een moslimpartij te gaan.

whetherthouwouldbe | 27-06-17 | 12:22

Robhal | 27-06-17 | 11:55 Kennelijk nooit. Is iedereen de kandidatenlijst van GeenPeil al weer vergeten? Minstens twee namen daar op zouden ook niet zijn opgevallen als ze op een lijst van Denk hadden gestaan.

BokoHalal | 27-06-17 | 12:13

... in een niet zo verre toekomst:
"kindjes, vlij u neder voor de saga van el Ouali en de 40 Zetelrovers."

Herbert_von_Caravan | 27-06-17 | 12:11

er 1 Nr. Naam aantal kandidaat 2 0 stemmen kandidaat 3 0 overige kandidaten 0 totaal 59505 0

1 Eerdmans, B.J. (Joost) (m) 44979 0 2 Hoogveld, I.E. (Ingeborg) (v) 4429 0 * 3 Schneider, R.E. (Ronald) (m) 855 0 4 van Winden, I. (Ira) (v) 371 0 * 5 Buijt, R. (Ronald) (m) 448 0 * 6 Struijvenberg, M.J.W. (Maarten) (m) 279 0 7 van der Stel, E. (Esther) (v) 634 0 * 8 van Elck, M.G.J. (Michel) (m) 199 0 9 Anfal, M. (Mo) (m) 126 0 10 Wilson, L. (Luuk) (m) 475 0 * 11 de Jong, R. (Reinier) (m) 171 0 * 12 Molenaar, A.N. (Anton) (m) 139 Nr. Naam aantal 0 13 Hoogwerf, T.C. (Tanya) (v) 229 stemmen 14 Vreugdenhil, G.J.M. (Gerben) (m) 94 15 Swaneveld, N.W.J. (Norbert) (m) 192 33 Bouman, N.J.M. (Marco) (m) 37 16 Sörensen, L. (Lars) (m) 558 34 Buitelaar, R.C. (Ron) (m) 105 17 van Rij, B.J. (Bart Joost) (m) 118 35 Everse, C.C.P.S.A. (Colette) (v) 68 * 18 Rijken, J.J. (Jeffrey) (m) 148 36 van Esch, N.J. (Nico) (m) 47 19 Gonsalvez, M.J.H. (Marjan) (v) 246 37 Baartman, F.B.R. (Fred) (m) 35 20 van Schaik, B. (Benvenido) (m) 190 38 Ouwens, C.M. (Cock) (m) 36 21 Meijer, P. (Patrick) (m) 184 39 Roskam, T. (Thomas) (m) 40 22 van Winsen, M.E. (Monique) (v) 134 40 Sandmann, M.P.C. (Mathijs) (m) 23 23 Noel, P.J.M. (Nel) (v) 58 41 Blomsteel, J. (Jeffrey) (m) 19 24 van Aalst, C. (Caroline) (v) 161 42 Broeders, A.J. (Ton) (m) 48 * 25 van Schaik, H.C. (Hennie) (m) 476 43 Grinwis, C.A. (Suzanne) (v) 41 * 26 Simons, R.A.C.J. (Robert) (m) 69 44 Frowijn, B.M. (Brian) (m) 52 0 * 27 Mosch, A.S. (Dries) (v) 1438 45 Speelman, M. (Mart) (m) 59 28 Kievit, V.A. (Vanessa) (v) 105 46 Sonneveld, H.M. (Henk) (m) 38 29 Manssen, R.F.M. (Reino) (m) 20 47 van den Anker, M.J.J. (Marianne) (v) 157 30 Maaten, A. (Aad) (m) 90 48 van Gent, M.F. (Marchel) (m) 31 31 Tol, R.H.C. (Ronald) (m) 59 49 van Sluis, D.P. (Dick) (m) 20 32 van Assendelft, J.W. (John) (m) 66 50 Fortuijn, S.A.F. (Simon) (m) 909
0 Gekozen op basis van aantal (voorkeur)stemmen * Zittend raadslid einde periode 2010-2014

9 Anfal, M. (Mo) (m) 126 stemmen:

Artikel 27 gemeentewet: afgeleid van de grondwet artikel 67 lid 3 GW.

De leden van de raad stemmen zonder last.

Stemmen zonder last (d.w.z. zonder opdracht) betekent dat een volksvertegenwoordiger zich niet mag laten opdragen in een stemming een bepaald standpunt in te nemen. De vertegenwoordiger moet op basis van eigen inzicht en overtuiging een oordeel vellen.

Stemmen zonder ruggespraak betekent dat men het recht heeft een besluit te nemen zonder daarover eerst met iemand uit de achterban overleg ('ruggespraak') te plegen.

nl.wikipedia.org/wiki/Stemmen_zonder_...

Yoo2621 | 27-06-17 | 12:03

@Peter_K | 27-06-17 | 10:47
De PvdA had de problemen ook al eerder, maar dan lokaal. Maar inderdaad, dan was hét leermoment nog niet geweest. Maar dat betekent ook dat het niet heel lang meer duurt tot de volgende gemeenteraadsverkiezingen.

TheEgg | 27-06-17 | 12:00

@BASinnic | 27-06-17 | 11:23
Tja, de oplossing lijkt zo simpel maarrrrr, dan krijg je in no-time de poppen aan het dansen. Vooral de islamitische en dat willen veel mensen in dit land niet. De vlucht vooruit naar de ondergang. Dat 'vooruit' is wel begrepen. De daaraan gekoppelde 'ondergang' niet.

McMarx | 27-06-17 | 11:57

Wanneer snappen partijen nou eens dat ze de vijfde colonne buiten de deur moeten houden.

Robhal | 27-06-17 | 11:55

McMarx | 27-06-17 | 11:39
Dan zal Eindhoven wel derde worden. (voetbalfan)

Petrus Poortwachter | 27-06-17 | 11:52

Beetje dom van Leefbaar, die Mo's kun en mag je gewoon nooit vertrouwen. Zelf de vijand in huis halen..... wat me nog het meest verbaasd als je dat interview leest is dat ze hem de zetel op een presenteerblad hadden aangeboden destijds. Ik had die Eerdmans slimmer ingeschat.

slipsniffer | 27-06-17 | 11:48

@Notenkraker | 27-06-17 | 10:40
"Ik zei helemaal niks. Ik vroeg wat en het antwoord was duidelijk."

McMarx | 27-06-17 | 11:47

Je laat je mensen via een omweg zetels naar je toebrengen door eerst bij een partij te gaan waar de meeste kans op een (troetel)zetel is en dan na verloop van tijd je van die partij afscheiden en naar de partij over te stappen waar je hart echt ligt, dus vooropgezette zetelroof.
Ja, zo kun je ook je partijtje laten groeien zonder de benodigde aantal stemmers die je daar anders voor nodig hebt!

BadLieutenant | 27-06-17 | 11:44

@Carmelita | 27-06-17 | 11:35
Rotterdam maar met Amsterdam op de hielen.

McMarx | 27-06-17 | 11:39

In dit land danst de islamitische aap danst dat een lieve lust is.

McMarx | 27-06-17 | 11:38

Domme zet van Leefbaar. Wie een moslim vertrouwt is nog niet wakker.
Zie hier weer een aanzet om het hier voor het zeggen te krijgen. Waarom laten we dat toch allemaal gebeuren?

Wachtmaar! | 27-06-17 | 11:37

Deze constructie moet per direkt veranderen; in theorie kunnen allerlei figuren zich laten kiezen via grote Partij X, en na kiestijd massaal zich afsplitsen om samen meerderheidspartij Y te vormen. Afsplitsen dient stoel afgeven te worden!

arbanafal | 27-06-17 | 11:36

Is Rotterdam of Amsterdam nou de eerste moslimstad? Ben er nog niet uit.

Carmelita | 27-06-17 | 11:35

Wel een wijze les dit voor Leefbaar en voor ieder die er in de toekomst nog kritiek op heeft als een partij met een lijst met uitsluitend blanke autochtone kandidaten komt.

schoneslapert | 27-06-17 | 11:32

@Gags Beasley | 27-06-17 | 11:19
Leefbaar gooide Fortuyn uit de partij.... Dat was Leefbaar Nederland, schat. Vervolgens trok het echte Leefbaar, Leefbaar Rotterdam, zich daar niks van aan en bleef Pim voor de volle 100% steunen.

schoneslapert | 27-06-17 | 11:28

Nogmaals, het was bij de 50+, de PVV, Lijst Fortuijn en Groen-Links niet anders. Dat soort partijen trekken dwaallichten aan. Moslim of niet.

Bigi Bana Boy | 27-06-17 | 11:23

Er zijn wel meer landen waar verschillende bevolkingsgroepen prima naast elkaar leven. In hun eigen wijken als zij dat willen, etc. etc. B.v. Singapore of de VS. Voorwaarde is: schaf de pamperende subsidies af voor de zgn 'zielige' groepen en behandel iedereen gelijk conform de wet. Vooral dit laatste is belangrijk. Rechten en plichten zonder aanziens des persoons en streng handhaven zonder aanziens des persoons

BASinnic | 27-06-17 | 11:23

Rotterdam is al lang verloren. Meer als de helft is allochtoon.

Rest In Privacy | 27-06-17 | 11:20

Leefbaar gooide indertijd Pim Fortuyn uit de partij omdat deze aangaf dat wat hem betreft artikel 1 van de Grondwet, het antidiscriminatiebeginsel, kon worden afgeschaft, want dit artikel verhinderde hem de islamitische cultuur achterlijk te noemen, of omgekeerd een moslim hem als homoseksueel als 'minder dan een varken' te kenschetsen (Wiki)
Conclusie is dat Leefbaar eigenlijk een pro islam partij is.

Gags Beasley | 27-06-17 | 11:19

Ooit was er een boekje met recepten om een land /staat /werelddeel en de hele wereld over te nemen .
5 staps model geloof ik ,zelfs in het arabisch hebben ze er termen voor bedacht;-). Tot nu toe is nog steeds iedereen verrast dat als je eeuwenlang mensen met ideologie opvoedt , ze het vanzelf gaan toepassen.
zeker als men daarvooor wordt uitgenodigd .Merkel/Apeldoorn.etc etc.
Moskkeen en gebedshuizen als kazernes ( klein mannetje met snor ).
overal staat het -lees je en hoor je het ze roepen .
Een huisarabist (hail hail ) had het er wel eens over . De rotterdamse kade is verzwakt ,het schip komt verder dan gedacht het land in. De kade keert wat minder.

medelmo | 27-06-17 | 11:19

126 stemmen en er 3 jaar over doen om erachter te komen dat je excuus marokje bent. Ik zeg politiek talent van het jaar.

dedwarsligger | 27-06-17 | 11:15

Er staan veel allochtonen op de kieslijsten en zo kunnen zelfs burgemeester worden in dit land. Alleen heb ik nog nooit een autochtoon meisje zien werken in een Turkse supermarkt of Marokkaanse sisha lounge. Nog nooit. Daar werkt alleen de eigen clan.

Festucam | 27-06-17 | 11:14

Errare deus est.

Manneke Pislam | 27-06-17 | 11:06

@ Mark_D_NL | 27-06-17 | 10:42
Ik ben Nederlander. Ik houd van dit land, ondanks alles. Mijn toekomst ligt hier.

Lewis | 27-06-17 | 11:04

Ook Leefbaar trapte er in.

Statler en Waldorf | 27-06-17 | 11:03

Je steekt de hand uit en als dank krijg je een mes in je rug, zo werkt dat in bepaalde culturen..

WimCock | 27-06-17 | 11:02

Professor Pin? Ik dacht dat dat met dubbel n geschreven werd.

Cobalt bomb | 27-06-17 | 11:01

Ah de vijfde colonne laat zijn ware gezicht weer zien..

Publius | 27-06-17 | 11:01

Democratie is zoiets als een stadsbus.

Actie straalt wel weer slecht af op alle alle alle zwartharigen.

hallevvezool | 27-06-17 | 11:00

@Lewis 10.42 ja daar zit wat in.zonde he? En vooral verdrietig voor onze kinderen.Maar goed mocht dat zo zijn ga ik strijdend ten onder;)

Hettiet | 27-06-17 | 10:55

Typisch weer...

Arijane | 27-06-17 | 10:50

Politicus met een tweede paspoort moet gewoon verboden worden, deze is vanuit het land van oorsprong 100% te manipuleren.
Het is doodsimpel te sturen voor Erdogan of de Marokkaanse Koning.
Doen wat wij willen of anders....

Flatuleerder | 27-06-17 | 10:49

Leefbaar is een clubje van zwakke broeders! Geen inzicht, geen visie en als gevolg daarvan géén resultaat! Man man man...........

Miljoenen euro's zijn verdwenen. Aan een paar slimme turken! Ze hebben de bonnetjes niet goed nagekeken!
Eerdmans is een pedant manneke dat niets oplost!
Een excuus mocro op je lijst zetten! Wát een verstand, Eerdmans. Veel praatjes..... dat wél!

De kans dat leefbaar door DENK en NIDA onder de voet gaat worden gelopen bij de gemeenteraadsverkiezingen
is groter en hoger dan de Euromast!

Jullie worden bedankt, leefbaar-kneuzen! Maar ja.... je hebt een baantje, nietwaar?

En niemand die zag aankomen dat je, wanneer je een mocro op je lijst zet, gelazer gaat krijgen. Terwijl je als politieke partij inmiddels toch wel zou moeten weten dat moslims volkomen onbetrouwbaar zijn, in de westerse wereld!

En jij, Eerdmans, kunt nou wel telkens blaten over het gedachtegoed van Pim Fortuyn...... nou, je hebt er niets, maar dan ook niéts van gebakken! Schaam je!

Wat mij betreft heeft leefbaar de Rotterdammers in de steek gelaten. Stelletje baantjes jagers!

Het wachten is nu op de lul verhalen die leefbaar gaat ophangen in de media! Man man man.........

demaup | 27-06-17 | 10:49

@TheEgg | 27-06-17 | 10:36
DENK splitste zich pas af in november 2014, de gemeenteraadsverkiezingen waren al in maart 2014.

Peter_K | 27-06-17 | 10:47

Neem aan dat de islamofascisten van DENK volgens jaar ook in Rotterdam mee gaan doen. Dat wordt dan lastig kiezen voor de geyteneukers met vrouw met snor...

eerstneukendanpraten | 27-06-17 | 10:47

De overgrote meerderheid verpest het voor die enkelingen.

balustrade | 27-06-17 | 10:44

@ ChatBot | 27-06-17 | 10:41
Is dat zo? Ik volg de Rotterdamse lokale politiek niet bepaald op de voet, maar ik heb toch een heel ander beeld van Eerdmans. Heb hem hoog zitten, eigenlijk. Kun je voorbeelden noemen?

Lewis | 27-06-17 | 10:43

"Nourdin el Ouali die zich encanailleert met de Moslimbroeders, jongens en meisjes gescheiden laat zitten en bedreigingen confabuleert. Of, zoals hij het zelf samenvat: iemand die 'verbinding' zoekt"
heerlijke quote du jour

Bert Konterman | 27-06-17 | 10:42

Lewis | 27-06-17 | 10:20
Er zijn niet veel alternatieven Lewis. je kan niet meer terug draaien wat er is gebeurd en de demografische gegevens vertellen het echte verhaal. En het echte verhaal is dat jij zeg rond 2035 een minderheid bent in je eigen land. En ik vermoed dat wanneer de blanke man een minderheid in NL is dat het geen prettig plek meer is.
--
Ik ben van mening dat er niet veel anders op zal zitten voor velen. Je spullen pakken en vertrekken naar bijvoorbeeld Oost-Europa. En het leuke is... dan heeft de EU zijn zin. Spreiding, verdunning etc. is hun doel en dat bereiken ze dan. En dus heeft de EU (NWO) al gewonnen.

Mark_D_NL | 27-06-17 | 10:42

@ Hettiet | 27-06-17 | 10:41
Het zou een luxeprobleem zijn wat mij betreft.
Ik vrees met grote vreze dat we over tien jaar heel wat grotere problemen hebben...

Lewis | 27-06-17 | 10:42

Eerdmans verkwanselt de erfenis van Pim en zit veel te dicht tegen D66.

ChatBot | 27-06-17 | 10:41

Over 5 of 10 jaar is er een moslim partij met 15 zetels in Nederland of meer...... geen vooruitzicht om vrolijk van te worden.

Hettiet | 27-06-17 | 10:41

Rtv Rijnmond heeft het propaganda spotje van nida op de site gezet als "nieuws". En dat van o.a. mijn belastinggeld.

tumult | 27-06-17 | 10:41

Mensen, effe stilte.
Wat zei je, Geert?

Notenkraker | 27-06-17 | 10:40

Je zou toch denken dat, juist een partij als Leefbaar Rotterdam, geleerd zou moeten hebben van de PvdA, hun excuus turken en het daaropvolgende DENK.

Nee dus.

TheEgg | 27-06-17 | 10:36

@RogiervB | 27-06-17 | 10:27
Ja, natuurlijk is dat een dikke middelvinger naar het electoraat. Daarnaast maakt het weer pijnlijk duidelijk dat we een Trojaans paard binnen de poorten hebben. Beter dat we er nu achter komen dan dat ze bij zetelroof meteen een meerderheid hebben.

MogeWijEveOvergeve | 27-06-17 | 10:34

Niks verbinden, kleur bekennen. We hebben het decennialang geprobeerd, maar uiteindelijk komt de aap uit de mouw. Polarisering op z'n best, verzuiling ten top. Denk en NIDA maken de kloof tussen allochtonen en autochtonen alleen maar groter. Moslims gaan massaal naar moslimpartijen, zowel kiezers als gekozenen. De integratie van hen in de Nederlandse samenleving is daarmee volledig mislukt. Ze kiezen voor hun eigen soort, voor hun eigen mensen. Moslims die -nog- bij de andere politieke partijen zitten of er op stemmen worden opgehitst om ook over te stappen naar de moslimpartijen. Dood- en doodzonde. Want daarmee wordt de ruimte voor gematigde moslims om volwaardig deel uit te maken van de Nederlandse samenleving beperkter. Het wordt steeds meer wij tegen zij. Wij Nederlanders, jullie moslims. Dankzij partijen als Denk en NIDA die de moslimidentiteit stellen boven het Nederlanderschap.

En wat is het gevolg van die polarisering voor moslims? Dat het alleen maar beroerder wordt voor hen om hier te leven. Hoe meer ze zich afzetten tegen de Nederlandse samenleving, hoe meer irritaties ze opwekken, hoe meer ze zich afzonderen en afsplitsen, hoe minder begrip er voor hun zal zijn bij de Nederlandse bevolking. En minder begrip kan zich op verschillende manieren uiten, van onverschilligheid en argwaan tot haat en geweld. Er wordt met vuur gespeeld en dat vind ik persoonlijk diep triest.

Road to serfdom | 27-06-17 | 10:32

Er komt een dag . . . !

Hebbiehemookweer | 27-06-17 | 10:32

@ James Lastig | 27-06-17 | 10:26
O, je bedoelt dat we allemaal moeten emigreren?
Ik ben het met je analyse wel eens, maar een haalbare oplossing zie ik echt niet een, twee, drie.

Lewis | 27-06-17 | 10:31

Het illustreert voor mij alleen maar dat (lokale) politici van de wat meer radikale partijen aan de linker- danwel rechterzijde vaak querelanten, avonturiers en/of emotioneel instabiele personen zijn. Nu is het dan een moslim, maar ik herinner er fijntjes aan dat we bij 50+, de PVV, Lijst Fortuijn en Groen-Links (hallo Tara !) ook voldoende van dit soort dwaallichten gehad hebben. Van de ene extreme opvattingen naar de totaal tegenovergestelde extreme ideeën, ik heb het vaker gezien. Dat het nu een mosilm betreft doet er niet zo veel toe.

Bigi Bana Boy | 27-06-17 | 10:30

Eigen schuld, dikke bult. Dit krijg je als je een Marokkaan vertrouwd.

Peter_K | 27-06-17 | 10:29

Dom van Leefbaar om er toch in te trappen. En de scheiding wordt hierdoor alleen maar groter.

zwartepoes7087 | 27-06-17 | 10:29

Mo Anfal is more afval. of more aanval.

Nuchternederland | 27-06-17 | 10:28

Ik had er laatst ook iets overgeschreven. Hoe verlicht of westers velen ook zijn, als puntje bij paaltje komt, dan zijn beschaving en redelijkheid slechts houdbaar tot de straathoek en dan voeren valse nationale sentimenten of de bekende fascistoïde geloofsdoctrine toch al snel de boventoon.

Rommelende Onderbuik | 27-06-17 | 10:28

Hij neemt niet de stemmen maar zijn zetel mee, ofwel zijn vingertje om mee te stemmen.
MogeWijEveOvergeve | 27-06-17 | 10:19

Dat begrijp ik uit het artikel inderdaad, maar dan snap ik het nog niet. De zetel wordt dus toegewezen aan de persoon en niet aan de partij? Dat is toch puur de stemmers die op jouw partij hebben gestemd een hele dikke middelvinger geven en lachend met hun stemmen naar een partij vertrekken die haaks staat t.o.v. de partij waar ze eerst op gestemd hebben?

RogiervB | 27-06-17 | 10:27

@ James Lastig | 27-06-17 | 10:15
Zet vooral je reëele alternatief uiteen. Ik ben een en al oor.
Lewis | 27-06-17 | 10:20

Zoals ik al zei, in nagenoeg IEDER ander land. Zweden en Finland moet je niet doen, maar verder wordt je als werkende en belastingbetalende burger in nagenoeg ieder ander land beter behandeld dan in NL.

Je hoeft niet eens ver te gaan. In Duitsland en België is het voor de werkenden al heel veel beter dan in NL.

James Lastig | 27-06-17 | 10:26

Die kerel op -01:29 in de video van Mo/Nida lijkt sprekend op de kerel die Mieke een kankerhoer vindt. Zelfde petje, bierbuik, en handzwaaierij.

Zirkus | 27-06-17 | 10:26

Wat had Leefbaar dan verwacht?! Takiyya!! Zal ook bij die andere partijen gaan gebeuren die voor electoraal gewin moslims binnen hun partij gehaald hebben!

Mariolo | 27-06-17 | 10:23

@ Lewis | 27-06-17 | 10:20
* e'tje terughaalt *

Lewis | 27-06-17 | 10:21

@ James Lastig | 27-06-17 | 10:15
Zet vooral je reëele alternatief uiteen. Ik ben een en al oor.

Lewis | 27-06-17 | 10:20

@RogiervB | 27-06-17 | 10:16
Hij neemt niet de stemmen maar zijn zetel mee, ofwel zijn vingertje om mee te stemmen.

MogeWijEveOvergeve | 27-06-17 | 10:19

Iemand een nieuws update over het Turks consulaat? Het schijnt vol te staan van politie en dikke zwarte benzen.

ploert | 27-06-17 | 10:18

Weet iemand hoe dit in hemelsnaam werkt? De stemmen die deze man (en andere mensen die een partij verlaten) heeft gekregen zijn toch niet op de persoon uitgebracht, maar op de combinatie van persoon, partij en ideeën? Door een bepaalde positie op de lijst van de partij krijg je dan wel of niet een zetel als jouw partij genoeg stemmen krijgt.
Althans... ik dacht altijd dat het zo hoorde te werken. Maar blijkbaar kun je dus gewoon bij de ene partij stemmen ophalen en die dan meenemen naar een andere partij?

RogiervB | 27-06-17 | 10:16

Die klakkeloze, bijna slaafse reflex van de mainstream media om begrip te tonen en amper een kritische vraag te stellen zodra het een bepaalde bevolkingsgroep betreft is ongekend. En in plaats van dat dat eindelijk eens (langzaam) verandert, lijkt het alleen nog maar erger te worden. Gék word je ervan.
Neem die man gewoon serieus en pak hem aan, zoals je dat bij elke politicus zou doen, en al helemáál als hij van een linkse of islamitische partij zou overstappen naar Leefbaar.
Meten met twee maten, de politiek correcte media kunnen het als de beste, de NRC voorop.

Lewis | 27-06-17 | 10:16

Nederland heeft al lang gecapituleerd voor de islam.

Jullie zijn er maar voor één reden en dat is om de boel te betalen.
En jullie slikken het ook nog eens massaal omdat de Nederlanders nu eenmaal een misplaatst gevoel van superioriteit hebben en denken dat Nl het beste land ter wereld is.

Dat is het ook als je geen poot wilt uitsteken en je hand wilt ophouden. In nagenoeg ieder ander land hou je van je geld zelf meer over en betaal je voor de meeste zaken ook nog eens minder.

James Lastig | 27-06-17 | 10:15

Het gaat uiteindelijk maar om 1 vraag: are you one of us ?

van Oeffelen | 27-06-17 | 10:14

Politiek is morsdood.

doskabouter | 27-06-17 | 10:12

Tijd om religieus te gaan profileren bij het samenstellen van de kandidatenlijst.

solcama | 27-06-17 | 10:11

Dit is een waarschuwing voor andere politieke partijen waar de uiteindelijke loyaliteit van veel moslims ligt. Ik ben het wat dat betreft met Geert eens dat de islam meer een ideologie (hetgeen Mohammed in Medina verkondigde) dan een geloof ((Mekka) is.

Schweinchen Dick | 27-06-17 | 10:10

De ware loyaliteit van een 'excuus-moslim' ligt altijd bij zijn morbide ideologie, altijd.
Daarom heb ik ook nog zeer weinig met FvD, zij weigeren het islamitisch monster namelijk te zien voor wat het werkelijk is. De wensdenkers van Leefbaar dachten ook een wit voetje te halen maar worden door de realiteit ingehaald. Wensdenkers, zucht...

Desmoulins | 27-06-17 | 10:09

Een "gespleten tong" mee laten doen bij je partij ?
Hoe naïef kun je zijn.

Kamervraag | 27-06-17 | 10:09

Die zat alleen maar bij Leefbaar om informatie achter de schermen te krijgen. Als doorgeefluik naar zijn moslimvriendjes. Niet te vertrouwen die gasten, zitten er alleen maar voor de "eigen" groep. Er schijnen in Nederland "slechts" 6% moslims te zijn. Voor slechts 6% zijn die gasten wel heel dominant en irritant aanwezig in Nederland. Ik geloof geen bal van de 6%.

osolemio | 27-06-17 | 10:08

Wel handig dat de wolven hun schaapskleertjes afgooien. Weet je tenminste wie je vijanden zijn en wie niet.

Festucam | 27-06-17 | 10:08

Je ziet wel vaker dat partijen een zo'n breed mogenlijk electoraat willen aanspreken en daarom het hebben van 'excuus-minderheden' op hun lijst laten prevaleren boven gewoon kwalitatieve & betrouwbare kandidaten. En Tja, soms gaat dat mis.

Amalrik | 27-06-17 | 10:07

Zetelroof, het handelsmerk van de islamitische politicus.

donkeyman | 27-06-17 | 10:06

De zoveelste overstapper van lichtgetinte persuaasie. Vertrouw nooit een moslim.

Godsammekraken | 27-06-17 | 10:05

Kijk dat hebben ze bij D66 dan toch weet niet zo slecht bekeken met hun roomblanke fracties.

très cool | 27-06-17 | 10:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken