Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Lul propt varkensafval bij moslims door brievenbus

GEVONDEN! Na de vele hoaxes, complottheorieën, valse aangiftes en onbewezen anekdotes over "geweld tegen moslims", is er nu videobewijs van gerichte agressie tegen een moslimgezin. Een of andere totale paardenlul heeft in de wijk Aa-landen in Zwolle sinds vorig zomer al herhaaldelijk de banden van de auto van het gezin lek gestoken. Maar waar echt de schijn van hate crime aan hangt, is het feit dat hij ook meermaals varkensresten rond het huis en in de brievenbus van de bewoners heeft achtergelaten. Een stanleymes langs het bandenrubber halen is één ding. Maar als je actief op zoek gaat naar varkensorganen en een halve varkenskop om bij mensen in hun privé te smijten, dan wil je echt graag een goor intimiderend punt maken. De vrouw des huizes heeft een eigen zaak aan huis (waarin wordt niet vermeld), dus het *zou kunnen* dat we hier met een ontevreden klant te maken hebben. Maar gezien dat lugubere gebruik van varkensafval, kunnen we niet anders concluderen dan een gevalletje gepraktiseerde moslimhaat. Meer details bij RTV Oost en op Politie.nl. De man heeft ironisch genoeg een goeie gezichtsbedekking, maar zo groot is Zwolle nou ook weer niet. Zoek zoek Hollandi. varkenskop1.jpg

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

Eshek | 07-06-17 | 23:54

-weggejorist en opgerot-

Jostifiel | 07-06-17 | 23:24

Is Joris met vakantie, zit-ie op Marbella en heeft-ie weer een stagiaire achter de knoppen gezet, of wat ? Gewoon nieuwsgierigheid.

jipje | 07-06-17 | 23:20

@HP | 07-06-17 | 14:49
Onschuldig? Nee hoor. Deze NSB'er wilt zijn houten banden verslijten aan hen, maar zij weigeren constant. Schandalig dat hij zo gedwongen winkelnering door hun strotten wilt douwen.

Jostifiel | 07-06-17 | 22:45

-weggejorist-

Jostifiel | 07-06-17 | 22:40

Die "gezichtsbeharing" lijkt (slecht) getekend, en dus vermomming. Dat ie een foto maakt van zijn werk is aanwijzing dat ie het in opdracht doet, hij moet misschien bewijs laten zien.
Overigens is het achterlaten van kadavers een traditie op platteland, is niet per se anti-islamitisch. Het zou kunnen, maar hou een slag om de arm.

KenJijDeSwaffelman | 07-06-17 | 22:23

-weggejorist en opgerot-

rectormagnificus | 07-06-17 | 21:22

Dus die man voorziet een moslimgezin van grais hondenvoer? Da's toch hartstikke aardig?
prakkie | 07-06-17 | 20:44
---
Ja en hij helpt de Kwik Fit ook gelijk !

Doe mij maar twee ! | 07-06-17 | 20:46

gratis dus

prakkie | 07-06-17 | 20:44

Dus die man voorziet een moslimgezin van grais hondenvoer? Da's toch hartstikke aardig?

prakkie | 07-06-17 | 20:44

Parel van het Zuiden | 07-06-17 | 10:21
Sinds wanneer is Geenstijl een onderdeel van de meningspolitie?

Wasbakplasser | 07-06-17 | 20:40

@Hem | 07-06-17 | 19:27
Je begrijpt er niks van, hè? Met je nietszeggende commentaar.

VerenigingVanDieven | 07-06-17 | 20:05

Grote schoonmaak is begonnen! Mooi! Wordt reaguursels lezen misschien weer leuk. En leerzaam. En boeiend.

On topic: er lopen nog meer gekke gozers rond in dit land, maar dit is er wel een voor de long stay.

Hem | 07-06-17 | 19:27

Zaak aan huis .. Drugs ? Het oudste beroep ?
Vragen vragen ...

Wekkertje | 07-06-17 | 19:04

"kunnen we niet anders concluderen dan een gevalletje gepraktiseerde moslimhaat."

Dat lijkt me stug. Waarom dan steeds bij dezelfde mensen? Moslims zijn er tenslotte overal genoeg te vinden. Typisch een gevalletje van persoonlijk probleem tussen deze mensen en de dader heeft een manier gezocht waarvan hij denkt dat hij ze het hardste raakt. Niet netjes, maar moslimhaat lijkt niet de beweegreden.

Dollemans | 07-06-17 | 19:02

-weggejorist-

donjon | 07-06-17 | 18:13

keestelpro | 07-06-17 |
10% doet het leuk, 90% is de rest.

ReligionSucks | 07-06-17 | 18:05

-weggejorist-

Astroturfer | 07-06-17 | 17:56

Het moslim ras?
Het valt absoluut niet goed te praten wat die sikdragende tokkie heeft gedaan maar dit topic wordt door sommigen weer gebruikt om onvergelijkbare zaken, de ernst van dit walgelijke gedrag, op een hoop te gooien met waar de afkeur van de islam op gebaseerd is. Dat heeft geen fuck met racisme te maken.
Desmoulins | 07-06-17 | 13:32
Schei nou toch uit man. Als je hier loopt te verkondigen dat alle moslims een varkensoor in hun brievenbus verdienen en de autobanden doorgeneden dienen te worden, ben je gewoon een racist.
Dan kun je steggelen over de precieze correcte theoretische verklaring van het woord 'racist' maar dat is natuurlijk allang achterhaald.

HA, BIER!1! | 07-06-17 | 17:52

-weggejorist en opgerot-

Astroturfer | 07-06-17 | 17:47

@McMarx | 07-06-17 | 17:36
@mezelf:
Huh, die was als antwoord op
eshek | 07-06-17 | 17:13
Foutje in het algoritme denk ik.

McMarx | 07-06-17 | 17:39

Zie:
IslamPislam | 07-06-17 | 11:10
JD Artie | 07-06-17 | 12:14
gatij | 07-06-17 | 16:51

Spuit 11

McMarx | 07-06-17 | 17:36

Er klopt iets niet aan het uiterlijk van die man. Hij lijkt wel geschminkt, nep snor en een getekend sikje.

Eshek | 07-06-17 | 17:13

Woensdag gehaktdag, ook qua reaguurdersbestand zo te zien. Wat een zieke actie trouwens, van die gast met zijn slachtafval. Je moet toch zelf ook totaal geen leven hebben als je je zo laat frustreren door nieuwsberichten (tenzij er iets persoonlijks is voorgevallen uiteraard, maar dan nog blijft het een zieke actie). Hopelijk stopt dit zodat het gezin weer een normaal leven krijgt, zoekt de afvalgast hulp of een minder lugubere hobby, en hebben de varkens in kwestie "gewoon" een spuitje gehad.

Schaaldier | 07-06-17 | 16:26

Ik zie niet zo veel verschil met mensen die bij een burenruzie poep op de ramen smeren.
Mensen proberen wraak te nemen met de smerigste dingen of de vreselijkste scheldwoorden. Daarmee kwetst je iemand dus in dit geval dacht de dader: het is een moslimgezin en die vinden varkens een onrein dier dus daar ga ik ze even mee pesten.

Er zijn twee mogelijkheden:
Of het conflict lag in de privesfeer en/of mogelijk zakelijk sfeer (een ontevreden klant.Dan is er sprake van idioot en asociaal gedrag te vergelijken met het poep smeren op de ramen van een buurman omdat die zich heeft beklaagd over je schijtende hond
Of het is een wraakactie op een willekeurig moslimgezin naar aanleiding van Londen. Absurd en gevaarlijk want zo worden onschuldige burgers gestraft voor iets waar ze part noch deel aan hebben.

knerf | 07-06-17 | 16:23

wanneer gaan we ons wel afkeren van de islam dan? is er iemand die een seintje geeft vanaf wanneer het kan?

eriksweet | 07-06-17 | 16:13

Weer een klutsloos geval dat zijn medicijnen van de ggz niet kan betalen.

Geevee | 07-06-17 | 15:58

Als achteraf blijkt dat de dader dezelfde persuasie heeft, komt er hier op geenstijl dan ook een rectificatie?

A.I. van Dee | 07-06-17 | 15:47

-weggejorist-

His Lordship | 07-06-17 | 15:35

@ska ska ska | 07-06-17 | 15:10
Als we het hebben over religie, dan kan er nooit sprake zijn van racisme.
Per definitie niet.
Klaarblijkelijk ben je alleen een racist als je wat over de islam zegt. Niet als je iets over het Katholicisme of Hindoeïsme o.i.d. wat dan ook zegt.
Nee alleen islam.
Als je ergens kan "instappen", zoals religie, dan kan je er ook weer "uitstappen".
Toegegeven, zeer ongezond voor je als je uit de islam wil stappen, maar het kan.
Als jij behoort tot een ras dan kan je niet instappen of uitstappen.
Je BENT het ras.

plaszak | 07-06-17 | 15:32

@Joris von Loghausen | 07-06-17 | 11:38

Een kaal kopje maakt nog geen racist he.

en.m.wikipedia.org/wiki/Trojan_skinhe...

Verder: Inderdaad wat een lul, zo een actie helpt zullen we maar zeggen.

ska ska ska | 07-06-17 | 15:10

-weggejorist en opgerot-

tegenalles | 07-06-17 | 15:06

@Parel van het Zuiden | 07-06-17 | 10:58
*Kijkt naar het logo linksboven* Verder helemaal met je eens.

First Contact | 07-06-17 | 15:01

@De Koreaanse Slet | 07-06-17 | 13:14
Het scheelt als je bevriend bent met de kroegbaas, Sabina Hogervorst.

VerenigingVanDieven | 07-06-17 | 15:01

@Graaf van Egmont | 07-06-17 | 14:27
Maar even inhakend op je theorietje...
Het is ook niet meer dan dat hè.
We weten verder niks.

plaszak | 07-06-17 | 14:58

@Graaf van Egmont | 07-06-17 | 14:27
Inderdaad. Me dood om gelachen in die tijd.
Had al een hekel aan dat soort toneeltypetjes met hun maniertjes, maar toen wist ik het zeker: mij krijg je nooit meer naar het toneel.
Stelletje debielen, met hun sjaaltjes...

plaszak | 07-06-17 | 14:56

@Vitiligo | 07-06-17 | 13:37
"Ik wil graag 1000 liter varkensbloed kopen, iemand die voor mij een adresje heeft? Oh ja en ook nog om een sproeivliegtuig te huren."

Slachtafval en bloed zijn gevaren voor de volksgezondheid. Met je daad zul je onschuldige levens op het spel zetten aangezien bacteriën of virussen niet kijken naar geloof of huidskleur.

Nathan R Jessup | 07-06-17 | 14:53

Deze meneer is onschuldig totdat hij schuldig bevonden is.

Iedereen neemt maar een aanloop en springt mijlenver naar een conclusie. Deze meneer is waarschijlijk juist niet alleen onschuldig, maar is een held.

Hij bezorgt hier een arm Moslim gezin voedsel.

Tijdens de tweede wereld oorlog was dat heel normaal. Men zorgde voor elkaar. Vooral als het erop aankwam. En met alle Islamofobie nu, komt het er zeker op aan.

Het bezorgen van extra voedsel aan ondergedoken Moslim gezinnen moet juist aangemoedigd worden.

En die banden dat was vermoedelijk enkel om de witte onderdrukker op het verkeerde been te zetten: dat ze daar al de woning hadden doorzocht.

HP-premium | 07-06-17 | 14:49

BadLieutenant | 07-06-17 | 14:04
De laatsten die dat deden zitten nu toch in de EBI in Vught. Wegens terrorisme.

Graaf van Egmont | 07-06-17 | 14:29

plaszak | 07-06-17 | 13:54
Dan moet Joris dat maar even snel uitleggen. Kan het ook zelf even uitleggen:
Jules Croiset, acteur van Joodsche huize. Verdween op een avond en werd in België teruggevonden. Zijn verhaal was, dat hij was ontvoerd door rechts extremistische neo nazi's of nog erger.
Politie onderzoek wees uit dat hij het allemaal zelf had verzonnen, om rabiaat antisemitisme in Nederland aan te tonen.
Zo, reaguurders, kijkt u met deze informatie nog eens naar bovenstaande beelden.

Graaf van Egmont | 07-06-17 | 14:27

De Koreaanse Slet | 07-06-17 | 13:14
Zouden de reaguurders echt de moeite nemen om via VPN een nieuwe nick aan te maken? Ik zit mijn straf altijd gewoon uit zonder te morren of vervelend te doen.

Patje2011 | 07-06-17 | 14:22

"het Moslim gezin". Alsof het een 1 of ander uitstservend speciaal ras is. Het gezin, gewoon het gezin is geschokt en doet aangifte, klaar. Er hoeft geen 'speciale status' aan verbonden worden.

LangeTijdGeleden | 07-06-17 | 14:22

@Reinaert | 07-06-17 | 10:09
Fuck, de spetters van koffie nu tegen m'n beeldscherm.

Chapeau.

Daarnaast, persoonlijk vind ik de banden lek prikken een stuk erger dan varkensafval door de brievenbus. Maarja, het is maar waar je meer waarde aan hecht. Daarnaast zeggen alle moslims die ik ken dat varkensvlees aanraken en eten niet erg is als het geforceerd is of dat het ze niet verteld is dat het varkens is.

LangeTijdGeleden | 07-06-17 | 14:19

Zie ik daar nou Peter Bosz in vermomming?

knerf | 07-06-17 | 14:07

Als je een daad wil stellen, kies dan niet een anoniem gezin die het moslimgeloof aanhangt, dat slaat werkelijk nergens op, maar kies dan voor organisaties waarvan men weet dat ze de radicale islam op enige manier steunen hier in West-Europa, zijn er tallozen van.

BadLieutenant | 07-06-17 | 14:04

Er is daar vorig jaar in de straat ook een auto ontploft, is ook nog niet opgelost en is maar een paar deuren verder. Iets gaat daar niet helemaal goed geloof ik.
www.destentor.nl/nieuws/zwolse-straat-...

sarcastro | 07-06-17 | 13:54

een Jules Croisetje doen.
Graaf van Egmont | 07-06-17 | 13:47
LOL. Van de ouwe stempel, of niet dan.
Denk niet dat veel reaguurders weten waar je het over hebt.

plaszak | 07-06-17 | 13:54

Wat een slachtpartij.
En dan heb ik het niet over de slachting onder de varkens, maar over de slachting in de panelen.
En Herr J.Goebbels himzelf in het topic.
Dat ik dat nog mag meemaken.

plaszak | 07-06-17 | 13:53

Beetje een disciplinair topic, zie ik. Maar ik zeg het toch maar even: ik zie hier een kansenparel een Jules Croisetje doen.

Graaf van Egmont | 07-06-17 | 13:47

@ Dean Moriarty | 07-06-17 | 10:11
Misschien niet om het moslim-zijn, maar het gebruik van varkensafval is daar wel heel erg op gericht. Zoals het artikel goed aangeeft is deze man een complete paardenlul.

Ik ben wel nieuwsgierig wat een scenario zou kunnen zijn waarin dit wel een logische actie is, in jouw ogen? Ik kan er namelijk niet 1 bedenken.
Sjors W. | 07-06-17 | 10:23

Geen idee wat de bron van het conflict is. Maar iets zegt mij dat er meer aan de hand is dan "moslimhaat".

Zo'n gerichte terreur (banden leksteken etc) is geen moslimpesten. Varkenafval bezorgen is alleen maar extra manier om ze te kwetsen.

Als het een echte moslimhater zou zijn, beperkte hij zich niet tot dit gezin.

Dean Moriarty | 07-06-17 | 13:39

nou linkse joop reaguurders kom er maar in en vertel ons maar weer eens hoe verschrikkelijk slecht wij allemaal zijn

Beeld fapper | 07-06-17 | 13:38

-weggejorist en opgerot-

Vitiligo | 07-06-17 | 13:37

Lekker bezig! 22 x weggejorist waarvan 10 x opgerot.. Nog een paar van dit soort topics en Joris kan met een gerust hart op vakantie.

Drukpers | 07-06-17 | 13:33

HA, BIER!1! | 07-06-17 | 12:02

Het moslim ras?
Het valt absoluut niet goed te praten wat die sikdragende tokkie heeft gedaan maar dit topic wordt door sommigen weer gebruikt om onvergelijkbare zaken, de ernst van dit walgelijke gedrag, op een hoop te gooien met waar de afkeur van de islam op gebaseerd is. Dat heeft geen fuck met racisme te maken.

Desmoulins | 07-06-17 | 13:32

Hier zal wel een flinke straf op komen wamt hate crime, maar ik denk dat relativeren toch wel helpt. Gedood worden is natuurlijk kutter. Verkracht worden is natuurlijk ook kutter. Aangerand worden in een zwembad is natuurlijk ook kutter. Auto in de fik is kutter. Dit staat m.i. zo'n beetje gelijk aan het gooien van een steen door de ruit van een bushokje. Dus wat, 500 eu boete ofzo?

Ziekeconstipatie | 07-06-17 | 13:32

On topic. Dit is dus overduidelijk terroriseren. En dan het gespeculeer / gebagatelliseer over een burenruzie zegt ook al een hoop over de personen die dat uit hun strot krijgen. Dit is geen haar beter als homo's wegpesten of welke andere vorm van terroriseren.

De Koreaanse Slet | 07-06-17 | 13:14
Natuurlijk is dit terroriseren, dat is een groepje "scooters" bij een trapveldje die iedereen klappen geeft die niet bij "hun" hoort ook.
Wat echter opvallend is dat dit verhaal uitvergroot wordt, terwijl er onvoldoende info naar buiten gebracht wordt.
Moslims kun je extra jennen door iets met varkens te doen, net zoals iemand met een mooie tuin te jennen valt door er je hond doorheen te jagen.
Maar omdat het moslims zijn, normaliter (ja , generalisme) juist de daders van vanalles bij Opsporing verzocht, is dit nu opeens belangrijk , om te laten zien dat zij juist het slachtoffer zijn.
Moslims hebben meelij grotendeels verbruikt door de "acties" van hun geloofsgenoten. En dat proef ik hier bij meerdere reaguurders.
Kanttekening: als dit gewoon normale mensen zijn, en ze worden compleet zonder oorzaak lastig gevallen en geterroriseerd, is dat natuurlijk absurd en moet het stoppen.
Maar dit moet niet uitgroeien tot een bewijs dat moslims in NL alleen maar slachtoffer zijn. En dat wordt het zo wel.

Nuchternederland | 07-06-17 | 13:32

-weggejorist-

A.Men | 07-06-17 | 13:31

feest voor links want moslimhaat. Maar ook daar zal knagen dat het moslimgeweld en onverdraagzaamheid uit die groep alom tegenwoordig is.

neemt niet weg dat geweld en terroriseren tegen moslims net zo erg is als tegen wie dan ook. Laat elkaar met rust.

Nuuk | 07-06-17 | 13:15

@simplie | 07-06-17 | 11:32
dat doen de andere moderators. En ja, dit is inderdaad een uitermate effectief topic om alle kaalkopjes op te ruimen. Met mij alles verder prima, en met jou?
Joris von Loghausen | 07-06-17 | 11:38

Ja maar die komen morgen met een Zwitsal toch weer terug. Nooit begrepen trouwens waarom die gasten dat doen. Als ik me misdraag in een café of bij iemand thuis ga ik niet de volgende dag met een masker terugkomen. Dan klopt er iets niet helemaal. Of helemaal niet.

On topic. Dit is dus overduidelijk terroriseren. En dan het gespeculeer / gebagatelliseer over een burenruzie zegt ook al een hoop over de personen die dat uit hun strot krijgen. Dit is geen haar beter als homo's wegpesten of welke andere vorm van terroriseren.

De Koreaanse Slet | 07-06-17 | 13:14

Dit moet toch snel op te lossen lijkt mij. Waar komt het vlees vandaan? En is er wel of geen conflict met de bewoners?

Patje2011 | 07-06-17 | 13:04

Los van het feit dat je van andermans spullen afblijft vind ik het volsmeren van huizen en auto's met dode dieren gewoon zowel intimiderend als erg laag.Hoop dat ze deze druiloor snel oppakken.
Lijkt me trouwens geen witmans, maar is moeilijk te zien.

Graaisnaaiert | 07-06-17 | 13:01

-weggejorist-

bergsbeklimmer | 07-06-17 | 12:56

Nu pas de links bekeken.
1 jaar geleden en een half jaar geleden dus 2 maal en dan over terroriseren praten.
2 keer is natuurlijk 2 keer te veel.
Maar overdrijven is ook een kunst zei mijn moeder heel vroeger wel eens tegen mij.

BBmetR | 07-06-17 | 12:53

@batvoca2 | 07-06-17 | 12:38
Dat dacht ik ook al of die mensen zelf, alles kan, maar meer voor de hand liggend is toch een autochtoon met een steekje los.

Watching the Wheels | 07-06-17 | 12:45

@Hettiet | 07-06-17 | 10:27
Inderdaad "Let's go outside ...".

Watching the Wheels | 07-06-17 | 12:42

Zoals de burgemeester van Londen laatst al zei "dit zullen we in de toekomst wel vaker gaan zien, aanslagen zijn eenvoudigweg niet meer uit ons leven weg te denken".

Ik neem tenminste maar even aan, dat hij niet alleen aanslagen van moslims bedoelde.

En als politici maar weg blijven kijken, dan zal het niet blijven bij een dergelijke actie ben ik bang. Eigenrichting is nooit goed te praten, maar komt wel altijd voort uit lamlendigheid van beleidsmakers.

Wachtmaar! | 07-06-17 | 12:42

@ Zwizalletju | 07-06-17 | 12:30

Tis om gek van te worden, die 'copy cats'. Die hebben de boodschap van de 'gunpowder treason' nooit gesnapt.

Een aanslag zonder voldoende buskruit (letterlijk & figuurlijk) om een écht grote klap en verandering met zich mee te brengen, is de moeite niet waard om een Guy Fawkes masker voor te dragen.

Guy Fawkes | 07-06-17 | 12:40

Ik wilde zeggen filter-topic alarm. Maar het is al te laat voor sommigen.

knutsel | 07-06-17 | 12:39

Waarom zou de dader ook niet een moslim kunnen zijn? De gezichtsbeharing duidt daar in ieder geval op.

batvoca2 | 07-06-17 | 12:38

Goed ziek die gast ...

Watching the Wheels | 07-06-17 | 12:35

-weggejorist en opgerot-

Tonijnenhamkuzu | 07-06-17 | 12:34

-weggejorist-

Tonijnenhamkuzu | 07-06-17 | 12:34

@ Tapu | 07-06-17 | 10:32

Hou mij d'r buiten wil je !!!! Tis al godsgeklaagd dat die millenials mijn persoontje misbruiken in hun oneindigende domheid.

Zou Orlando Bloom, vriend van 'the nation of islam' en wat Caraïbische types wel scherp in de gaten houden. Ken geen zichzelf respecterende witmens die er zo bij loopt.

Guy Fawkes | 07-06-17 | 12:33

Het sikje lijkt me er op geschilderd of geplakt om een Guy Fawkes masker te simuleren. De snor is echt, een echte Oost-Nederlandse snor.

Zwizalletju | 07-06-17 | 12:30

-weggejorist-

Tonijnenhamkuzu | 07-06-17 | 12:29

Natuurlijk verdient die laffe lutser een boete. Maar wat een gespeelde verontwaardiging hier toch alweer in de panelen.

Ik had trouwens ook liever gezien dat er stond:

"Afvallig Varken Propt Lul Bij Moslims Door Brievenbus"

... en dan de uitgehongerde huisgeit Plukkertje die komt aanstormen, denkende dat 't een kolfje babymaïs is.

Had je tenminste nog een kolderiek filmpje gehad i.p.v. deze werkelijk grenzeloze... triestigheid.

Herbert_von_Caravan | 07-06-17 | 12:27

Is de man bij een motorclub ? Ook zijn omvang doet ons denken aan een vleesetende heer, veel vlees... en vraagt bij de slager ook slachtafval voor de hond, hij heeft van die agressieve billenbijters.

Doe mij maar twee ! | 07-06-17 | 12:25

Werkt de man bij Compaxo ?

Doe mij maar twee ! | 07-06-17 | 12:21

Echt zo'n topic waarbij je alle tegels leest. Al is het alleen maar om te zien hoe Joris al die maffe racisten eruit bonjourt.
HA, BIER!1! | 07-06-17 | 12:02
Wat is een racist volgens u? Zijn moslims bijvoorbeeld een ras, zodat reaguurders met kritiek op moslims danwel islam, racist zijn?

Nuchternederland | 07-06-17 | 12:20

En staan er ook camera's bij het slachtafval bij het abbattoir ?

Doe mij maar twee ! | 07-06-17 | 12:20

Hij kreeg geen vestigingsvergunning voor zijn lederhandel, het echtpaar wel. Ik bedoel maar... het kan van alles zijn...

Doe mij maar twee ! | 07-06-17 | 12:18

Is dit nu opzettelijk, om van tijd tot tijd een grove kam door de reaguurders te halen?
Degenen die deze varkensactie bagatelliseren/ relativeren, dat zijn de rotte appels, en worden voorgoed gejorist?
daarom zeg ik nu maar snel: wat een ongelofelijk foute meneer, die met dat sikje, en wat een zielige moslims. Zie je wel dat zij altijd het slachtoffer zijn. En nu serieus, stel dat je mot hebt met een moslim(gezin), om wat voor reden dan ook, en je hebt geen 10 agressieve neven of broers, dus je kunt een directe confrontatie niet aan, dan kun je alleen nog maar geniepige zaken uithalen.
(Waarmee ik niets goedpraat, ik probeer alleen het incident te duiden)
Dan kun je erge zaken doen zoals banden lek prikken, hetgeen gevaarlijk kan zijn, en je kunt beledigen door varkensafval te deponeren.
Dat bandenprikken is een bigger deal dan dat varkensverhaal, laten we wel wezen. Het is bedoeld om te kwetsen, niet om gevaarlijk te zijn.
Dus maak hier nu geen enorme zaak van, dat is het niet waard. Wellicht een uit de hand gelopen ruzie tussen een tokkie autochtoon en een tokkie moslim gezin.
Maar geen bewijs voor dat moslims het zo zwaar hebben in NL, en die kant gaat het hier op, door publicatie. A la Joop.
En hier een reaguurder (10.37) voor nazi uitmaken in de edits, gaat ook te ver. Dat is ook beledigen (terwijl je dat zo erg vindt tegen een moslim), en bij verweer van de reaguurder kun je hem bannen. Fraai hoor.

Nuchternederland | 07-06-17 | 12:16

Je weet niet wat er daadwerkelijk speelt, heeft gespeeld. Misschien speelt dit wel af op persoonlijk vlak en wordt het uitgelegd als moslimhaat. Misschien is dit gewoon burenhaat.

matrixbluepill | 07-06-17 | 12:16

Dat is een masker. Denk aan V voor Vendetta

JD Artie | 07-06-17 | 12:14

Ik vind hier iets van.

Parsons | 07-06-17 | 12:14

Ik las even "varken propt lul door brievenbus"

Bracula | 07-06-17 | 12:13

Mag je zo, iemands banden doorsnijden?

Doe mij maar twee ! | 07-06-17 | 12:13

Ik zie Frank Zappa.

Doe mij maar twee ! | 07-06-17 | 12:12

@Sjors W. | 07-06-17 | 11:14
Deze: DerUnterMensch | 07-06-17 | 11:54 Was op jou gericht. Was de @ vergeten.

DerUnterMensch | 07-06-17 | 12:08

Echt zo'n topic waarbij je alle tegels leest. Al is het alleen maar om te zien hoe Joris al die maffe racisten eruit bonjourt.
Dappere keuze om juist deze paardelul met zijn achterlijke actie op GS te zetten. Zo zie je maar hoeveel achterlijken er rond lopen en surfen.

HA, BIER!1! | 07-06-17 | 12:02

@Aroa12 | 07-06-17 | 11:54
Ga eens elders ronselen, wil je?
*zwaait*

necrosis | 07-06-17 | 11:59

Brou Is Back | 07-06-17 | 11:09
Ik schrijf lozer zoals ik dat wil, begrepen?
Zaadlozer....:-))

Herr Zimmermann | 07-06-17 | 11:56

Als de man gepakt wordt zal er vast meer duidelijkheid komen over de reden van deze ergelijke wraakactie. Wat weer opvallend is dat deze, toch betrekkelijk onschuldige actie alle aandacht krijgt van de politie, terwijl een vrouw die bruut verkracht is door een somalier het zelf maar moet uitzoeken. Wat dat betreft loopt de te verwachten handelswijze van groenlinks in de regering al vooruit.

watazooi | 07-06-17 | 11:55

“De keuze voor varkensafval is met aan zekerheid grenzende waarschijlijkheid gebaseerd op bekendheid met de godsdienst van de bewoners. Dat is min of meer een perfect voorbeeld van discriminatie. Dat maakt het dus discriminatoir.” Daar zijn we het dan pertinent met elkaar oneens.

-

Discrimineren betekend dat je ‘groepen’ (personen) niet anders gaat behandelen. Door te zeggen ‘ja maar nu is het discriminerend want hij gooide varkensresten bij moslims door de brievenbus’ doe je precies dat. Het geloof wordt nu ineens belangrijker en andere zaken daardoor minder belangrijk. Deed hij namelijk precies het zelfde bij niet moslims dan zou het ineens niet meer discriminerend zijn. Zelfde daad, andere kwalificering op basis van groep (geloof). Discriminatie.

-

Nogmaals, het motief is wat mij betreft wat iets discriminerend maakt of niet. Hij terroriseert die mensen OMDAT het moslims zijn? Dan is het discriminatie / moslimhaat. Anders niet.

-

Artikel 1 (wat overigens een absurd artikel is, maar een discussie voor een ander topic) zegt niets over pesten. Maar als we dat artikel toch erbij willen halen. "Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan." Gelijke gevallen (varkensvlees door brievenbus) is gelijke behandeling. Toch wil jij de behandeling hier anders vanwege de groep, ondanks de gelijke gevallen.

Ik zal overigens niet ontkennen dat er ook wetten zijn waar jij meer gelijk zou hebben en er wordt in de praktijk vaak ook anders gehandeld. Maar dat maakt het nog niet goed.

-

“De gedachte erachter maakt niet uit, het middel is discriminatie.” Hier praat je je een beetje vast, het middel is namelijk ‘varkensvlees door de brievenbus duwen’. Wat is er discriminerend aan om varkensvlees door een brievenbus te duwen? Niets. Je legt dus ook zelf wel degelijk de link met een achterliggende gedachte, hij doet dit namelijk specifiek bij moslims omdat ze het niet zo hebben met varkensvlees, daarom vindt jij het discriminerend. Echter zeg ik dan weer, waarom terroriseert hij die mensen? Omdat hij een hekel heeft aan moslims, of omdat hij een hekel aan die mensen heeft en hij weet dat hij die mensen op deze manier kan terroriseren?

DerUnterMensch | 07-06-17 | 11:54

-weggejorist-

Aroa12 | 07-06-17 | 11:54

Als het om moslimhaat ging was er al de eerste keer een varkenskop neergelegd. Maar aangezien dat pas later gebeurde kan je opmaken dat het om een escalatie gaat van een ander probleem dat dit gezin heeft met iemand.

sinar2 | 07-06-17 | 11:53

Kansloze actie dit.

Knarf666 | 07-06-17 | 11:50

-weggejorist-

Zeddegeizot | 07-06-17 | 11:49

De vraag blijft natuurlijk waarom Muhammed dit bij Farid zijn auto doet !

Castor12 | 07-06-17 | 11:48

Mevrouw heeft gewoon een praktijk in diagonaal kijken.
Dat mag niet de reden zijn dat zo wordt lastig gevallen.
Diagonaal kijken is redelijk onschuldig.

McMarx | 07-06-17 | 11:46

BBmetR | 07-06-17 | 11:34
Of je duikt 's nachts bij een lokale varkensboer in de "Ton van Son" (Rendac Son B.V) om daar een paar stukken van een kadaver af te hakken.

Abject | 07-06-17 | 11:46

Is dat z'n gezicht of een Guy Fawkes masker?

Gen. Maximus | 07-06-17 | 11:45

Als je zo'n exclusief baardje hebt ben je makkelijk te herkennen. Met een mes snijden in banden vinden rechters erg fout! Je raakt de veiligheid van het autorijden.

Ikreaguuralzesjaar | 07-06-17 | 11:44

BBmetR | 07-06-17 | 11:34
misschien waren het gewoon van die gedroogde varkensoren die bij elke dierenzaak of tuincentrum te koop zijn. Mijn hond was er gek op.

Ben Hetzat | 07-06-17 | 11:42

@Nathan R Jessup | 07-06-17 | 11:37
Ook aan gedacht maar dan dien je het zelf nog uit elkaar te halen.
Geen leuk werkje en vooral met de temperatuur van de laatste dagen niet.

BBmetR | 07-06-17 | 11:42

Das zandbergen van joop.

komtdatschot | 07-06-17 | 11:41

Ik vind dat de man geen Nederlandse lippen heeft maar dat kan aan mij liggen. Zal toch niet een moslim zijn die dit doet om het Nederlanders in de schoenen te schuiven?

Rheia | 07-06-17 | 11:41

Als het baardje op de pica al geen aanwijzing is... kijk eens naar die neus..!

alpha centauri | 07-06-17 | 11:41

In engeland moest iemand een jaar zitten voor een aanslag op een moskee met een boterham met vlees, ben benieuwd wat deze gozer krijgt voor straf.

deluiegriek | 07-06-17 | 11:41

hotnot | 07-06-17 | 10:13
Ik zie er ook wel enige Arabische gelaatstrekken in ja.
We zullen zien.
Of waarschijnlijk niet, onze platte pet heeft nu eenmaal het slechtste rapportcijfer van de hele EU.

Abject | 07-06-17 | 11:41

Ik zou niet eens weten hoe je aan een varkenskop zou kunnen komen.

Hoe dan ook: dit is niet fraai, maar staat in geen enkele verhouding tot (dit is veel minder erg dan) het vorige topic.

-edit: en het volgende topic over de RvJ is nog minder erg, maar daar zeg je dan weer niks van-

Peter_K | 07-06-17 | 11:40

@mezelf | 07-06-17 | 11:37
Oh.. dat is geen buitencamera - mogelijk zijn die dus ietsje duurder, maar dit is wel het idee zeg maar om dat beter op beeld te krijgen.

nickolaas | 07-06-17 | 11:39

@simplie | 07-06-17 | 11:32
dat doen de andere moderators. En ja, dit is inderdaad een uitermate effectief topic om alle kaalkopjes op te ruimen. Met mij alles verder prima, en met jou?

Joris von Loghausen | 07-06-17 | 11:38

@BBmetR | 07-06-17 | 11:34
"Dan ben je slager of je hebt connecties met een slachthuis."

Of je rijdt in de nacht wat boerderijen af waar dode varkens onder de groene bak liggen.

Nathan R Jessup | 07-06-17 | 11:37

Overigens zou het qua beelden misschien beter zijn geweest om een lager camerastandpunt te hebben (met een hoge resolutie en een lens met een hele brede beeldhoek).
Dit soort camera's die je op de gevel kan plaatsen (hopelijk enigszins vandalismebestendig) beginnen voor 'democratische prijzen' verkrijgbaar te zijn www.webcamcenter.nl/catalog/product_in... (speel je zeg maar quitte bij het volgende setje banden dat je uit zou sparen als ie tegen de lamp loopt).

nickolaas | 07-06-17 | 11:37

Hier op Urk zijn de moslimgezinnen op één hand (misschien al twee handen) te tellen. Daar ben ik blij om, want ik weet wat ik aan mijn dorp heb, ik voel me vertrouwd met de éénsgezinde identiteit. Ik en mijn buurman, maar ook de buren zes straten verderop hebben dezelfde gedeelde cultuur. Deze eensgezinde identiteit betekend ook dat er sociale controle is. Je wint wat, en je verliest wat. Een anonieme hatecrimer kan hier niet floreren.

.

De enige 'hate crime' die hier misschien plaatsvind is dat deze plaatsgebonden cultuur gesloten blijft voor een moslim, of dat deze cultuur zich niet aanpast. Door hun anders zijn plaatsen ze zichzelf buiten de Urker identiteit. Hier rest voor zo'n moslimgezin isolement of vertrek.

.

Maar dan Zwolle. In zo'n wijk als Aa-landen waar een mengelmoes woont zonder gedeelde identiteit, waar je buurman op D66 stemt en de buren een straat verderop DENK, is het enige wat verbind een aantal algemene waarden. Een plek waar sociale cohesie mist, waar het mislukken van de multicultirele samenleving overal zichtbaar is, verbaast het mij niet dat juist hier op het grensvlak van identiteiten zulk een onderhuidse haat zichtbaar wordt. De niet-halal brievenbusslager probeerde zijn identiteit te herpakken en te voelen door zich af te zetten tegen het moslimgezin.

.

Deze hatecrime is natuurlijk slecht. Maar ik ben bang dat de maatschappelijke commotie die het veroorzaakt niet de juiste oorzaken weet te benoemen.

Van Urk | 07-06-17 | 11:36

Maar hoe kom je aan slachtafval en nog wel varkensresten?
Schapen is gemakkelijk zoals de medelanders vaak bewijzen door in een weide een schaap te slachten of mee naar huis te nemen en de afvoerleidingen met darmen en dergelijke te verstoppen.
Maar varken?
Dan ben je slager of je hebt connecties met een slachthuis.

BBmetR | 07-06-17 | 11:34

Zeg Joris; wie censureert en controleert jou gemodereerde items? bemerk toch een beetje een voorkeur... Kan Joris ook gejorist worden? PS: je zal het wel druk hebben met dit soort items. misschien ben je een beetje te druk/gestrest/bevooroordeeld om goed te kunnen blijven functioneren?

simplie | 07-06-17 | 11:32

Typische eerwraak actie.
Ik ben toch benieuwd naar de motieven.

Rommelende Onderbuik | 07-06-17 | 11:31

Wil het niet bagataliseren, maar zijn er geen ernstiger zaken op te lossen?

Dutch_Holland | 07-06-17 | 11:31

keestelpro | 07-06-17 | 10:09
Die terroristen in frankrijk en Engeland zijn ook maar slachtoffer van indoctrinatie. Hmmmm eigenlijk is elke gelovige slachtoffer van indoctrinatie.

Anyway, meeste reaguurders hier willen minder moslims, onze overheid gaat dat niet regelen dus waarom zo negatief tegenover iemand die er voor zorgt dat Nederland minder aantrekkelijk is voor moslims? Ik ben verward :-S

Ben Hetzat | 07-06-17 | 11:30

@Lupuslupus
Die snor krijgt hij nooit weg. En ik ga op bezoek bij een mormonengezin. En er komt ook nog een christengezin en een hindoegezin, dus veel koppen om goed te zoeken.

RickTheDick | 07-06-17 | 11:29

Meneer heeft het type baardje waarmee over het algemeen een scooter/zwarte VW Polo en Louis Vutton tasje gecombineerd wordt. Oftewel, een neef van Constant Kusters en of een van zijn NVU bloedbroeders lijkt me dat dus niet.

Johnny_Longbone | 07-06-17 | 11:29

Dit is een gerichte persoonlijke actie!

Gags Beasley | 07-06-17 | 11:27

Wat ik bedoel is dat het een pietluttig vergrijp is in vergelijking met vergrijpen die doorgaans op de landelijke televisie in Opsporing Verzocht te zien zijn. Er liggen nog genoeg onopgeloste moorden, verkrachtingen, zware mishandelingen etc. op de plank, maar men vindt het belangrijker om even de huiskamers in te slingeren hoe zielig moslims wel niet zijn.
Soturi | 07-06-17 | 11:19
.
'In vergelijking'... Helemaal mee eens. De politie in Nederland lost slechts 10% van de misdrijven op. En natuurlijk alleen de meest eenvoudige want tot meer is men blijkbaar niet in staat. OF de wil ontbreekt, dat kan natuurlijk ook nog.

Lupuslupus | 07-06-17 | 11:26

-weggejorist en opgerot-

Tapu | 07-06-17 | 11:21

Maar goed, ben vrijdag in Zwolle, zonder dolle, en zal kijken of ik een dikke snor/zigeuner baard zie lopen.
RickTheDick | 07-06-17 | 11:17
.
Kan zomaar een aangeplakt baardje zijn geweest want er is nogal kleurverschil met de snor. Waarschijnlijker is dat deze meneer nu keurig gladgeschoren rondloopt dus dan kunt u lang zoeken.

Lupuslupus | 07-06-17 | 11:21

Was het niet gewoon de Spare-rib Express?

Harry Turtle | 07-06-17 | 11:21

Lupuslupus | 07-06-17 | 11:07
Wat ik bedoel is dat het een pietluttig vergrijp is in vergelijking met vergrijpen die doorgaans op de landelijke televisie in Opsporing Verzocht te zien zijn. Er liggen nog genoeg onopgeloste moorden, verkrachtingen, zware mishandelingen etc. op de plank, maar men vindt het belangrijker om even de huiskamers in te slingeren hoe zielig moslims wel niet zijn.

Soturi | 07-06-17 | 11:19

Misschien propt "lul" een varken in brievenbus omdat een varken een lul in zijn zus heeft gepropt.

"Ze hebben zover ze weet met niemand ruzie" is een versleten mantra en geen goed teken.

Ik sta niet om de actie te juichen, maar we hebben het hele verhaal nog niet compleet.

hallevvezool | 07-06-17 | 11:19

Koe, paard, schaap, gnoe, forel.. het is gewoon vervelend om geconfronteerd te worden met slachtafval. Dat het dan extra erg is omdat het om een varken gaat zegt weer heel veel over het respect voor de hersenschim genaamd religie.
Maar goed, ben vrijdag in Zwolle, zonder dolle, en zal kijken of ik een dikke snor/zigeuner baard zie lopen.

RickTheDick | 07-06-17 | 11:17

Wat een metrofiel die loser met z'n nichten sikje. Banden leksteken, varkens spul neerleggen. Wat een sneu-neus.
Moet wel redelijk herkenbaar zijn met zo'n nichten sik.

WatZalIkErvanZeggen | 07-06-17 | 11:17

gristen extremist

Ko.Nein | 07-06-17 | 11:15

@ DerUnterMensch | 07-06-17 | 11:00

"Het is niet discriminerend, ik wilde gewoon iemand pesten op grond van godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook niet is toegestaan", aldus de verdachte.

Of ie het nou meent of puur doet om te kwetsen, dat is voor de overtreding niet belangrijk. De keuze voor varkensafval is met aan zekerheid grenzende waarschijlijkheid gebaseerd op bekendheid met de godsdienst van de bewoners. Dat is min of meer een perfect voorbeeld van discriminatie. Dat maakt het dus discriminatoir.

Je zegt 'het is specifiek tegen deze familie en bedoelt om hen te pesten'. Maar de gekozen manier is op grond van geloof, dus het is discriminatie. Pesten op grond van gronden gedefinieerd in artikel 1 is discriminatie. De gedachte erachter maakt niet uit, het middel is discriminatie.

Soit, jongens, het was leuk. Ik ben er vandoor, werk roept. Ik lees reacties op mijn tegels later vandaag even terug, dus weet dat als je reageert ik het in ieder geval even lees later.

Sjors W. | 07-06-17 | 11:14

En de mop is dat het zomaar eens een moslim kan zijn die het er niet mee eens is dat mevrouw met haar eigen zaak en zonder hoofddoek haar afkomst verlo0chend. Die hoer moet op haar plek gezet worden en met het afval van duivelse wezens besmeurd worden want dan gaat ze naar de hel. Ik hoop voor mevrouw en haar gezin dat de dader snel gepakt wordt maar de motieven van 'opsporing verzocht' zijn mogelijk heel fout.

Solar666 | 07-06-17 | 11:14

En dat Brabo´s doorgaans net even wat donkerder ogen dan, ik pak maar wat, Friezen en Groningers?

Zoekzoek Hertog van Alva.
chicago river | 07-06-17 | 11:00
.
Het artikel gaat over een gebeurtenis in *Zwolle*. Ligt volgens mij nog steeds niet in Noord-Brabant. En wat Alva met het onderwerp te maken heeft?

Lupuslupus | 07-06-17 | 11:14

Soturi | 07-06-17 | 11:02
Exact wat jij zegt. Ik gok numero 2, deels ook vanwege het buitenlandse uiterlijk van de dader.

Dickbutt | 07-06-17 | 11:14

Soturi | 07-06-17 | 11:02
Om misverstanden over mijn vorige post te voorkomen: de dader is zwaar gestoord en moet opgepakt worden. Zelfs al zou hij een ernstig conflict hebben met het gezin, dan moet hij niet met slachtafval gaan kliederen.

Waar het mij om gaat is dat alles dat ook maar de schijn heeft van haat tegen moslims breed uitgemeten wordt, terwijl haat door moslims koste wat kost onder het tapijt geschoven moet worden. Daardoor wordt er door de NPO een ongebalanceerd beeld geschetst.

Kennen jullie bijvoorbeeld die zaak nog van het joodse echtpaar dat ernstig mishandeld en beroofd werd? Toen werd in Opsporing Verzocht met geen woord gerept over de joodse achtergrond van de slachtoffers, het feit dat zij als zodanig te herkennen waren (mezoeza voor de voordeur) en de antisemitische opmerkingen die de slachtoffers tijdens het misdrijf naar hun hoofd kregen geslingerd. Maar zodra een moslimgezin te maken krijgt met vernieling moet ineens alles uit de kast getrokken worden om moslimhaat als motief te insinueren.

Soturi | 07-06-17 | 11:14

Huftervolk. Dit soort gasten dragen totaal niets bij. Nu kun je nooit een boek beoordelen op zijn kaft, maar mevrouw in kwestie lijkt me een zeer aangename, lieve vrouw die gewoon gezellig mee doet. Zeer spijtig dat zij slachtoffer worden van dit soort smeerpraktijken. Gaarne tot de bodem uitzoeken en alle bevindingen publiceren!

Ketchupbadger | 07-06-17 | 11:13

-weggejorist en opgerot-

Solar666 | 07-06-17 | 11:12

snokkertje | 07-06-17 | 11:04
To the point, sterke gedachtegang.


Deze meneer ziet er zelf uit als een moslim.
Arijane | 07-06-17 | 11:06
Hoe precies ziet een mueslim eruit? Zou je chicago river (geboren Rijnmonder) kwalificeren als mueslim met zo´n sikje of donker haar? Je eigen nick komt ook niet erg Germaans over trouwens, maar daar heb ik verder weinig interesse in zolang je niet radicaliseert.

chicago river | 07-06-17 | 11:12

Wel bijzonder dat er nog mensen zijn die aangifte doen.
donkieshot | 07-06-17 | 11:10
Tja, in 99% van de gevallen doet de politie er alles aan om aangifte doen onmogelijk te maken.
Maar het zou mij niet verbazen als dit bij die ene procent hoort.

jemagookniksmeer | 07-06-17 | 11:11

Melding maken van deze zaak verplicht GS er wat mij betreft toe om eea te blijven volgen en de lezers steeds van de hoed en de rand op de hoogte te stellen.

squadra | 07-06-17 | 11:11

Vandalisme. Ja, dat is ernstig. Varkensafval neerleggen: ranzig. Maar ga je serieus aangifte doen van: belediging...

Admiraal Balthasar | 07-06-17 | 11:10

Duidelijk gevalletje van een persoonlijke vendetta door een gematigde moslim die niet gaat janken van een beetje in aanraking komen met varkensvlees.

IslamPislam | 07-06-17 | 11:10

Eikel van een vent. Wel bijzonder dat er nog mensen zijn die aangifte doen.

donkieshot | 07-06-17 | 11:10

@Herr Zimmermann | 07-06-17 | 10:29
.
'Loser' schrijf je met een 's', niet met een 'z'. Die 'z' komt pas van pas in 'zaadlozer', wat dan wel weer van toepassing is op dit geval, mits voorzien van de juiste adjectieven natuurlijk, want wij allen, althans de reaguurders van mannelijke kunne, zijn hiermee behept.

Brou Is Back | 07-06-17 | 11:09

Ook vind ik storend dat aan zo'n pietluttig vergrijp als 'zaaksbeschadiging' uitgebreid aandacht wordt besteed op de nationale televisie, terwijl voor verkrachtende asielzoekers geen tijd vrijgemaakt kan worden.
Soturi | 07-06-17 | 11:02
.
Ik vind zaakbeschadiging zoals het lek steken van autobanden beslist geen 'pietluttig' vergrijp - net zoals het bijna dagelijkse in de brand steken van auto's maar helaas is daar geen aandacht voor (het zal je maar overkomen, toch?). Verder wel eens met uw betoog.

Lupuslupus | 07-06-17 | 11:07

@Berbaar | 07-06-17 | 11:01

Ik schrijf daar een verklarende tekst, geen argumentatie voor een stelling.
.
Kunt u zich aub herschrijven voor de basisschool? Het lijkt me niet handig anderen te belasten met de uitleg van zulke basale definities.
.
het schijnt trouwens dat jantje nieuwe knikkers heeft. Met olieglans nota bene. Dus hop hop naar de knikkerpot. Wellicht kunt u terwijl hij niet kijkt er eentje achteroverdrukken.
.
Toedels.

Parel van het Zuiden | 07-06-17 | 11:07

Ik zie dat de geterroriseerde vrouw geen hoofddoek draagt.
Dus geen devote moslimvrouw.
Dus het lijkt me niet om een anti-moslim haat misdaad te gaan maar meer een persoonlijke vete.
Dit is duidelijk een gevalletje treiteren tot op het bot.
Anders had ie wel een islamisten gezin aangepakt.

klinkklaar | 07-06-17 | 11:06

Deze meneer ziet er zelf uit als een moslim. Zou mij niets verbazen als hij de varkensafval gebruikt om de zoektocht naar de dader op een verkeerd spoor te leiden. Je zou immers verwachten dat een dom kaalkopje dit doet.

Arijane | 07-06-17 | 11:06

Mijn tip voor het gezin: alle varkensresten bewaren, en op een goede dag dit 'heerschap' gedwongen alle varkensresten op laten vreten. Vlees dient niet verloren te gaan laten we maar zeggen.

arbanafal | 07-06-17 | 11:05

Trump

Cousin Eddie | 07-06-17 | 11:05

-weggejorist en opgerot-

jemagookniksmeer | 07-06-17 | 11:04

@Parel van het Zuiden | 07-06-17 | 10:58
Pas nou op met wat je zegt.......

necrosis | 07-06-17 | 11:04

Da's toch die gast van Anonymous?

snokkertje | 07-06-17 | 11:04

Zegt de Tachtjarige Oorlog je iets?
chicago river | 07-06-17 | 11:00
Tachtigjarige that is...
*heel goed, chicago river, in een topic waar er nogal wordt gevochten over bestaansrecht*

chicago river | 07-06-17 | 11:03

Die gast is een loser dat staat vast maar dat dit zomaar toevallig alleen bij dat gezin plaatsvind lijkt mij apart. tenzij ze natuurlijk het enige moslim gezin in de gehele wijk/stad zijn zou ik als politie toch even doorvragen.

Wat betreft de overtrokken reacties... ik vrees dat dit pas het begin is als de overheid niet heel rap ingrijpt en echt wat gaat doen aan de terreur en het wegkijken bij alles moslim gerelateerd dan nemen de mensen zelf het voortouw... helaas gaan de eencelligen onder ons in dat geval voorop....

ba$$$ | 07-06-17 | 11:03

Er wordt te makkelijk geconcludeerd dat hier sprake zou zijn van moslimhaat. Het gaat erom of hij:
1. het gezin lastig valt omdat het moslims zijn (moslimhaat), of
2. dat hij het gezin om willekeurige andere reden lastigvalt en daarvoor het middel kiest dat zijns inziens het meest effectief is om het gezin in kwestie lastig te vallen.

Vergelijking: Als ik op straat een klap krijg van een ginger en ik scheld hem uit voor 'vieze rooie', dan doe ik dat niet omdat ik gingers haat, maar omdat ik toevallig een conflict heb met een ginger en op zoek ga naar een middel hem te kwetsen.

In dit concrete geval zie ik geen aanwijzingen voor moslimhaat als motief. Ik kan me voorstellen dat als het motief moslimhaat zou zijn, de dader een ander doelwit zou kiezen dan een willekeurig modern moslimgezin (geen hoofddoek bij slachtoffer), zoals bijvoorbeeld een moskee of conservatief moslimgezin.

Ook vind ik storend dat aan zo'n pietluttig vergrijp als 'zaaksbeschadiging' uitgebreid aandacht wordt besteed op de nationale televisie, terwijl voor verkrachtende asielzoekers geen tijd vrijgemaakt kan worden.

Soturi | 07-06-17 | 11:02

Een sneu figuur, echt zielig. Maar deze man is slim... als hij gepakt word dat is het voor vernieling en belediging.... na 6 uur zitten weer vrij op straat... ach een taakstraf..... de wetgeving zou moeten worden aangepast op dit gebied. De impact op het slachtoffer is groot. Maar helaas, de wet loopt al 100 jaar achter.

exwout | 07-06-17 | 11:02

-weggejorist-

Lauwe Koffie | 07-06-17 | 11:01

Zolang er geen paardenhoofd in bed is gevonden is er geen enkele reden tot paniek.

quisoquisa | 07-06-17 | 11:01

@Sjors W. | 07-06-17 | 10:54

Die gast moet gewoon opgepakt worden en verder niets. Natuurlijk moet dit gestopt worden. Maar dat dit SBS nieuws hier terecht komt heeft natuurlijk een reden. GS wil alle schijn van partijdigheid vermijden en nu ook krampachtig aandacht geven aan "terreur" tegen moslims.

roze_bril | 07-06-17 | 11:01

@Parel van het Zuiden | 07-06-17 | 10:58
Ah een "maar hullie zijn begonnen", sterk argument!

Berbaar | 07-06-17 | 11:01

Wel een gesoigneerd haatbaardje trouwens...
Toontje50 | 07-06-17 | 10:09
ikdenkwat | 07-06-17 | 10:51
Zegt de Tachtjarige Oorlog je iets?
En dat Brabo´s doorgaans net even wat donkerder ogen dan, ik pak maar wat, Friezen en Groningers?

Zoekzoek Hertog van Alva.

chicago river | 07-06-17 | 11:00

@ Sjors W. | 07-06-17 | 10:59

Hmm, plempsel mist een 'je' hier en daar, maar daar leest de intelligente GS-reaguurder wel doorheen.

Sjors W. | 07-06-17 | 11:00

@ Sjors W. | 07-06-17 | 10:32
‘Tot slot heeft het gebruik van varkensafval een discriminatoir karakter.’ Of is het classificeren daarvan als ‘discriminatoir karakter’ juist een vorm van discriminatie?

-

Het is een beetje als de discussie over profileren. Men heeft geen probleem met profileren, maar als een van de redenen waarop geprofileerd wordt ook afkomst is, dan is het ineens een probleem en discriminatie. De persoon die net dan er een probleem mee heeft legt echter zelfs de focus op afkomst, terwijl de persoon die profileert focust op gedrag, ongedacht de groep (of dat nou ‘buitenlanders’ zijn of ‘mannen met rode hoeden’).

-

Dan terug naar dit onderwerp. Het lijkt er een beetje op (maar dat kan ik fout hebben, nogal beperkte informatie) dat de haat zich specifiek op dit gezin richt. Waarbij het niet per definitie hoeft te gaan over het geloof. (Dat kan wel, als dit bv het enige moslim gezin in de buurt is en de haat daaruit voort komt, nogmaals, beperkte informatie). Zou de dader als het gezin een hekel aan ballonnen zou hebben, ballonnen door de brievenbus duwen? Als dat het geval is dan heeft het geen discriminatoir karakter maar is het puur het terroriseren van een gezin.

-

Direct in zo’n gevallen gaan roepen dat het discriminatie is, is gevaarlijk. Daarmee zorg je er eigenlijk voor dat in dit geval het geloof net wat belangrijker is als alle andere zaken. Dat is echter juist discriminerend.

-

Dader moet gewoon worden opgepakt. Of dit echter moslimhaat / discriminatie is valt nog te bezien. Vooralsnog is dit het terroriseren van een gezin.

-

Het artikel gaat hier zelfs overigens ook de fout in. Het is eerst nog terughoudend “dus het *zou kunnen* dat we hier met een ontevreden klant te maken hebben.” Maar gaat in de volgende zin al rare conclusies trekken “Maar gezien dat lugubere gebruik van varkensafval, kunnen we niet anders concluderen dan een gevalletje gepraktiseerde moslimhaat.”. Dat is een conclusie van niks natuurlijk. Het zou kunnen, het zou ook kunnen van niet. Pak hun eerste mogelijkheid, een ontevreden klant die het gezin wilt terroriseren. Als die weet dat het gezin moslim is en daar misbruikt van maakt tijdens het terroriseren (dat dan niet is, vanwege het geloof) is er dus geen sprake van ‘moslimhaat’.

-

Samengevat: De motivatie van de dader maakt hier of het wel of niet ‘moslimhaat’ is, niet die varkensresten.

DerUnterMensch | 07-06-17 | 11:00

Oke, eerlijk zeggen, welke reaguurder heeft het gewaagd zijn zolderkamer te verruilen voor de keiharde Zwolse buitenwereld?

jemagookniksmeer | 07-06-17 | 11:00

@ Alexis de T. | 07-06-17 | 10:56

De regio-politie in Zwolle heeft met Kanaleneiland niks te maken, en als een lokale politie hier niets aan doet en we dit normaal gaan vinden dan krijg dus uiteindelijk Kanaleneiland.

Sjors W. | 07-06-17 | 10:59

@Joris,

U heeft gelijk. Tenminste in zoverre dat "goedpraten" en dergelijke geen plaats hebben. Mijn tegel was dat overigens niet. Een goedverstaander herkent in die tegel het nodige sarcasme/cynisme en het omkeren van taalgebruik dat veelvuldig door politiekcorrecten wordt gehanteerd.
.
Ik zal er mee op houden om uw beleid te ondersteunen.
.
Wel een verzoek. Zou u dat beleid volgaarne consequent willen toepassen? In iedere terreurdraad staan minstens een dozijn daadwerkelijk gemeende politiekcorrecte tegels waar slachtingen worden vergoeilijkt en Islamsceptici voor alles van nazi tot xenofoob worden uitgemaakt. Ik zou zeggen dat ook daar hetzelfde beleid van toepassing is.
.
Dank voor uw aandacht!

Parel van het Zuiden | 07-06-17 | 10:58

De bandenprikker uit het Westland is toch nog niet vrij?

BBmetR | 07-06-17 | 10:57

Best veel virtue-signalling in de comments. Het is een lul, natuurlijk. Maar om hier nu zo'n punt van te maken. Of het is een inside job zoals eerder gezegd, of het is een langer durende vete. Met discriminatie heeft dit niets te maken, met zo'n kutbaardje.... Maar laten we eerlijk zijn: in Kanaleneiland gebeuren ergere dingen.

Alexis de T. | 07-06-17 | 10:56

- Edit: Ja -

Tapu | 07-06-17 | 10:56

@ roze_bril | 07-06-17 | 10:46

Dus de pedicure (bijvoorbeeld) rekent te veel of doet haar werk niet goed.. dan gaat iemand structureel banden snijden.. dat vind ik ongehoord kleinzielig en ik kan niet begrijpen dat iemand zo laag zinkt.. maar als daar dan varkensafval door de brievenbus douwen bij komt kijken.. dan is dat toch gewoon heel raar en onberekenbaar? Toch zeker als het een of ander consumenten-conflict betreft?

"Het is voor die mensen best een ramp. Maar ga mij er niet mee vervelen."

Dat kan ik best begrijpen, maar een groot deel van de reaguursels stelde de vraag waarom de politie hier uberhaupt aandacht aan besteed. Dat vind ik een hele rare reactie, en daar reageerde ik op.

Sjors W. | 07-06-17 | 10:54

Had hier graag even naar Motorheads The Hammer gelinkt, maar durf het risico niet te nemen, qua staart tussen de benen en zo. Sorry.

Hetkanverkeren | 07-06-17 | 10:54

Ik heb niets met moslims maar ik neem hier met klem afstand van. Hij ziet er niet uit als een Henk trouwens, maar goed. Niet goed te praten. Wat ook niet goed te praten is en waar ook wat meer mensen afstand van zouden moeten nemen zijn autobranden. Er zijn 'jongeren' die hier vorige week op één avond 4 auto's en een camper in de fik hebben gestoken. Daar hoor je dan weer niemand afstand van nemen. Jammer.

osolemio | 07-06-17 | 10:54

Dit is nou eens een echt INCIDENT.
Lauwe Koffie | 07-06-17 | 10:51
Juist! niet groter maken. Je kan aannemen dat er in da pauperwijkje veel meer moslims wonen. Waarom alleen dit hardwerkende gezin? Tja als we toch groot aanpakken via de staatstelevisie en het grootste blog van Nederland moet je dat toch ook mogen afvragen.

hurenisvoorpaupers | 07-06-17 | 10:54

Ik kan er weinig respect voor opbrengen, maar we moeten echt kritiek op de islam net zo gewoon gaan vinden als kritiek op welke godsdienst of ideologie dan ook.Dan hoef je dit niet te doen.

Ko Ranzig | 07-06-17 | 10:54

@Sjors W. | 07-06-17 | 10:32
Top reaguursel!!
Hoop dat ze die sneue l*l snel te pakken hebben.

Berbaar | 07-06-17 | 10:54

Het mag genoegzaam bekend zijn dat ik een islamhater ben van het zuiverste water, maar voor dit soort acties heb ik geen begrip. Graag zou ik zien dat de invloed van religie in het algemeen en de islam in het bijzonder in Nederland tot nul wordt gereduceerd, maar dit is afzakken naar het niveau van primaten. Met het op dergelijke wijze handelen verspeel je je veronderstelde morele superioriteit. Van mij geen applaus voor deze intellectueel gemankeerde.

Prof. v.d. Neuq | 07-06-17 | 10:53

Dit is nou eens een echt INCIDENT.

Lauwe Koffie | 07-06-17 | 10:51

Hmm, als je het baartje ziet lijkt het meer.. laat maar. Totaal idioot natuurlijk, na deze beelden moet hij te pakken zijn!

ikdenkwat | 07-06-17 | 10:51

Wat een ongelooflijke klootzak!
Als je de hekel aan islam hebt dan moet je die haat niet uiten tegen willekeurige moslims. Die zijn vaak ook maar slachtoffer van de indoctrinatie.
keestelpro | 07-06-17 | 10:09
Jij (we) weet niet wat hier de motieven van zijn, dus kan je dat niet stellen. En ja ik vind het ook een klootzak.

JI-HAAT | 07-06-17 | 10:50

bij joop zullen ze wel zielsgelukkig zijn.

geenspam | 07-06-17 | 10:50

@ hurenisvoorpaupers | 07-06-17 | 10:44

Tuurlijk. En daar moet ook hard tegen worden opgetreden. Fijn dat jij ook vindt. Sinds dit in dezelfde categorie valt, deze zaak dus ook. Al dit soort kwesties.

Kleine terreur en intimidatie, inbraak, aanvallen op lijf en leden en lichamelijke integriteit.. daar moet de focus van de politie op liggen. Dat een terraseigenaar in Amsterdam een stoel 30 centimeter te ver heeft gezet moeten we misschien maar even door de vingers zien.

Sjors W. | 07-06-17 | 10:49

Dit is ongekoeld dierlijk materiaal (vlees, organen) in de nabijheid brengen van mensen. De kans bestaat dat hierdoor ziektes (salmonella) worden overgebracht. Juridisch komt dit in de buurt van poging tot mishandeling maar in ieder geval het in gevaar brengen van mensen. In hun privé sfeer nog wel.
En met het kennelijke oogmerk om de bewoners te beledigen of te intimideren.

Het is dus zaak dat de persoon in kwestie ervan wordt overtuigd dat dit soort gedrag ongewenst is.

Laat hem in het openbaar de discussie aangaan met de personen in kwestie. Op de televisie en ik stel voor om een het gesprek te laten leiden door een duo-voorzitterschap van Jeroen Pauw als vertegenwoordiger van de policorbrigade en Dominique Weesie als vertegenwoordiger van de islamcritici. Ik ben werkelijk benieuwd naar zijn motieven.

En hij mag natuurlijk na afloop de troep opruimen.

Arnold Layne | 07-06-17 | 10:47

@Sjors W. | 07-06-17 | 10:42

Dat impliceert het helemaal niet. Dat maak jij er van. Dat is hetzelfde als iemand neger zegt om iemand te kwetsen. Dan is het discriminatoir, zegt hij iets over flaporen dan is het pesten. Het ene is niet erger dan het andere. Dit soort ruzies hoort op het SBS nieuws. Het is voor die mensen best een ramp. Maar ga mij er niet mee vervelen.

roze_bril | 07-06-17 | 10:46

Waarschijnlijk werkt hij gewoon bij de kwikfit, maar alleen de banden doorsnijden zou opvallen...

SirHackalot | 07-06-17 | 10:46

-weggejorist en opgerot-

Rest In Privacy | 07-06-17 | 10:45

Fijn dat jij niet onder de indruk zou zijn. Ik denk dat 90% van Nederland zich heel erg onprettig zou voelen bij dit soort terugkerende terreur.
Sjors W. | 07-06-17 | 10:42
Dat klopt vraag het bijvoorbeeld Edenaren maar die hun auto consequent in de fik zien vliegen.

hurenisvoorpaupers | 07-06-17 | 10:44

Hij is wit, iig zijn jas. Lulhannes.
TheseDays00 | 07-06-17 | 10:2
Of de jas is rood (bij een nachtcamera of camera met een nachtmodus, komt de kleur rood meestal als wit op beeld - heeft met [over]gevoeligheid voor infrarode spectrum te maken).

nickolaas | 07-06-17 | 10:43

@ roze_bril | 07-06-17 | 10:36

Structureel banden lek steken, 'sinds vorige zomer', lees ik. Er is nu toevallig een filmpje, maar dit duurt blijkbaar al even. Tuurlijk is dat intimiderend en reden voor een onderzoek. En dat varkensafval heeft een discriminatoir karakter. Impliceert dat het een wat onberekenbaar individu is. Zeker als het een zakelijk conflict betreft, dan is dat toch heel erg raar?

Fijn dat jij niet onder de indruk zou zijn. Ik denk dat 90% van Nederland zich heel erg onprettig zou voelen bij dit soort terugkerende terreur.

Sjors W. | 07-06-17 | 10:42

-weggejorist-

roze_bril | 07-06-17 | 10:41

Hoe knap dat de inkoper van de varkensoren wist deze door de brievenbus te dunken. Verder mis ik referenties aan brievenbuspissers. Of wacht- daarmee dreigende brievenbuspissers.

chicago river | 07-06-17 | 10:39

Ziek; afvoeren en opsluiten. Dat geldt voor alle gekken, ongeacht welke teint dan ook.

Dr. Blechtrummel | 07-06-17 | 10:39

John McClane | 07-06-17 | 10:31
Natuurlijk joh. Een varkenskop op een auto leggen is een verschrikkelijke misdaad.
Het meest vervelende hieraan is dat het de policore goegemeente een excuus geeft om de islamofobe autochtone gemeenschap weer de maat te nemen.

spanarchist | 07-06-17 | 10:39

Wel een grote gleuf als er een halve varkenskop door kan

Jambo | 07-06-17 | 10:39

Dit is een gerichte actie tegen een specifiek gezin en niet een willekeurige anti-moslim aanval. De politie moet maar eens wat harder doorvragen aan dat gezin met wie ze ruzie hebben.

sinar2 | 07-06-17 | 10:38

Ik vind dit een redelijk klein misdrijf. Oppakken en beboeten. Maar dat eerdere bericht van vandaag op GeenStijl, dat een vrouw werd verkracht door een Somalische moslim, dat ze aangifte deed bij de politie, maar dat die de andere kant op bleef kijken vind ik veel schokkender.

Lauwe Koffie | 07-06-17 | 10:38

@ Castor12 | 07-06-17 | 10:30

Ik snap dat sentiment wel, omdat het gewoon om te janken is hoe die verkrachting is behandeld. Maar ik vind het geen eerlijke vergelijking.

Die verkrachting etc wordt niet behandeld omdat onze popo te druk is met flitsen vanuit de berm, het bewaken van foebal-wedstrijden, etc.

De prioritisering (en capabiliteit) van de politie laat over de hele linie te wensen over. En ja, die verkrachtings-zaak had zeker gepriotiseerd moeten worden, ook boven dit. Maar ik vind het normaal dat de politie dit soort aanhoudende buren-terreur oppikt.

Sjors W. | 07-06-17 | 10:37

Goedemorgen. Goedpraters, wegwuivers & whataboutisms krijgen hedenmorgen een gratis kusje van de banhamer -
Parel van het Zuiden | 07-06-17 | 10:21
Nou dat heb ik gemerkt en ik vroeg me alleen maar af of er met dat brave gezinnetje - volgens de politie dan, en nog hardwerkend ook, dat bleek zeker uit de belastingaangifte - niets mis is. Bijvoorbeeld consequent de kinderrijke buurt terroriseren door te hard rijden? Noem maar wat. Wie niet horen wil moet dan maar voelen.

Voor de rest politiek correct gelul om witmans ook eens wat in de schoenen te schuiven.

-edit: voornamelijk om nazi's zoals jou te kunnen bannen, eigenlijk-

hurenisvoorpaupers | 07-06-17 | 10:37

@Sjors W. | 07-06-17 | 10:32

Nou nou wat varkensresten door de voordeur. Het hele land in paniek! Moet je mij vertellen wat er intimiderend aan is. Je kunt wel alles verzinnen. Dit is gewoon gedaan om te kwetsen. Als hij ze wat had willen aandoen, had hij de remkabels wel doorgesneden of het huis in de fik gestoken. Ik vermoed een ontevreden klant.

-edit: jullie hoorden het hier voor het eerst: Mocht je in de buurt van Roze Bril's huis komen, gewoon zijn banden lek steken en slachtafval door de brievenbus gooien. Is gewoon beetje kwetsen. Zie het als non-verbale vrijheid van meningsuiting-

roze_bril | 07-06-17 | 10:36

Off topic. Joris heeft er zin in zo op de vroege morgen.

Bijtendehond | 07-06-17 | 10:35

Wat een penis. Doe het dan bij een moskee ofzo.

Sowieso hoort dat varken natuurlijk niet op een auto maar op de barbecue.

Mahatma | 07-06-17 | 10:33

Het vernielen van autobanden verdient natuurlijk meer aandacht dan het vernielen van het leven door verkrachting; da's natuurlijk logisch.

Wobbelplatte | 07-06-17 | 10:33

Waarom zou dit item geen aandacht mogen verdienen volgens bovenstaande reaguurders? Ziet de vrouw in de video er uit als een verkapte moslim terrorist? Waarom zijn zo veel mensen te beperkt om individueel te oordelen?

hoi:) | 07-06-17 | 10:33

"we zullen er mee moeten leren leven...."

Zzzzooooffff | 07-06-17 | 10:32

Sorry jongens, maar het leeuwendeel van de reaguursels is echt verblind door islam-afkeer.

Structureel banden lek steken is frustrerend en iets dat gestopt dient te worden. Daar is de politie voor. Het gebruik van dood materiaal is intimiderend: het is bedreigend en overduidelijk dat je met een ontspoord persoon te maken hebt. Dat onderzoeken, daar is de politie voor. Tot slot heeft het gebruik van varkensafval een discriminatoir karakter.

Er is geen enkele reden voor dit gedrag, en de persoon die het gedaan heeft moet gestraft worden. Dat een moslim zich heeft opgeblazen in Manchester heeft daar echt geen ene flikker mee te maken.

- EDIT: +1 -

Sjors W. | 07-06-17 | 10:32

Gezien de sik: Guy Fawkes?

Tapu | 07-06-17 | 10:32

hotnot | 07-06-17 | 10:13

Dat bedoel ik.

Bijtendehond | 07-06-17 | 10:31

@ChatBot | 07-06-17 | 10:24

Sinds 2016 bestaat mijn GS oeuvre voor een groot deel uit hergebruik van politiekcorrecte retoriek. Alleen dan dus gericht op politiekcorrecten. Een spiegel.
.
Zouden meer mensen moeten doen. Niemand in dit land hoeft zich te laten beledigen, belasteren, en beschuldigen door de mediale einsatzgruppe van politiekcorrect Nederland.

Parel van het Zuiden | 07-06-17 | 10:31

Reinaert | 07-06-17 | 10:09
Lol ... toetsenbord onder de koffie (thnx)

Nalek | 07-06-17 | 10:31

@spanarchist | 07-06-17 | 10:12

Maar wat wil je zeggen dan? Ik vind een dubbele moord erger dan een eenvoudige moord. Moeten we alle eenvoudige moorden dan maar laten gaan? Maar wacht, een dubbele kindermoord vind ik NOG erger. En nu?

John McClane | 07-06-17 | 10:31

-weggejorist en opgerot-

Teleo | 07-06-17 | 10:31

Zo Hollands ziet hij er anders niet uit.

Bijtendehond | 07-06-17 | 10:30

Ben wel blij dat dit verschrikkelijke en mensonterende ham lapjes voorval de NPO haalt en niet de lullige verkrachting en bijna moord van de dame die het allemaal zelf op mag lossen .
Prioriteiten !

Castor12 | 07-06-17 | 10:30

-weggejorist-

Alexis de T. | 07-06-17 | 10:30

Test wegens weggejorist @10.18: "de goeden moeten onder de kwaden lijden"

Alexis de T. | 07-06-17 | 10:30

-weggejorist en opgerot-

Gewinflipt | 07-06-17 | 10:29

hotnot | 07-06-17 | 10:13
Dat was het 1 e wat ik ook dacht. De man heeft, hoe zeg ik dat nietjes zonder te discrimineren, een buitenlands uiterlijk. Ik vraag me nu gelijk zelf af wat een buitenlands uiterlijk is. Laat ik het anders zeggen. Het lijkt mij geen gezonde witte boer uit Appelscha, die daar al 15 generaties woont. Nu ik nog eens goed kijk, lijkt hij wel op Khadaffi, maar die is toch al tijden niet meer onder ons. Mocht het toch een origineel 100%, al 10 generaties Nederlander zijn, dan kan ik hem bij deze zeggen dat het een TOTALE lozer is. Dat is hij overigens ook in alle andere gevallen.
Je kan het niet eens zijn met de import van alle mogelijke culturen in NL, maar je blijft met je poten van deze mensen af !!! We gaan hier niet aan eigenrichting doen.

Herr Zimmermann | 07-06-17 | 10:29

-weggejorist-

kwark001 | 07-06-17 | 10:29

@Parel van het Zuiden | 07-06-17 | 10:26

Ja, maar je weet wat de logische volgende stap is he. Van varkenskoppen komt genocide.

roze_bril | 07-06-17 | 10:28

Nog altijd beter dan, varken stop lul door brievenbus bij moslims.

Labberdepoepie | 07-06-17 | 10:28

Lijkt precies George Michael.

Hettiet | 07-06-17 | 10:27

Ah, een schoonmaaktopic.

tipo | 07-06-17 | 10:27

- EDIT: Strike 2 -

Parel van het Zuiden | 07-06-17 | 10:26

Ik heb absoluut geen geduld met Moslim-gejank, laat staan met Moslim-terrorisme. Maar dit is gewoon een domme en lullige actie van een sujet met het denkvermogen van een amoebe. Alsof je bij een neger een brandend kruis in de tuin zet. Je hebt het gewoon niet begrepen.
Bovendien zie je de sfeer in de maatschappij langzaam draaien jegens Islam. Dit soort onderkruipsels geven linksdraaiende Gutmenschen de ruimte om weer te gaan janken.

ole guapa | 07-06-17 | 10:25

Snoop Dogggg!
ParaPiet | 07-06-17 | 10:12
Dacht ik ook meteen :D

Akiron | 07-06-17 | 10:25

Hij is wel erg ingepakt en gebruikt handschoenen om zelf geen contact te maken met het varkensvlees, ook ziet hij er niet uit als Kees of Hans .

Castor12 | 07-06-17 | 10:24

Desmoulins | 07-06-17 | 10:21

Een lul een lul noemen lijkt me geen morele verhevenheid.

jawor36 | 07-06-17 | 10:24

@Parel van het Zuiden | 07-06-17 | 10:21
Verfrissend dat gebruik van linkse eufemismes in de oorspronkelijke betekenis.

ChatBot | 07-06-17 | 10:24

Tegenwoordig bezorgt de voedselbank aan huis?

lulleficatie | 07-06-17 | 10:23

@ Dean Moriarty | 07-06-17 | 10:11

Misschien niet om het moslim-zijn, maar het gebruik van varkensafval is daar wel heel erg op gericht. Zoals het artikel goed aangeeft is deze man een complete paardenlul.

Ik ben wel nieuwsgierig wat een scenario zou kunnen zijn waarin dit wel een logische actie is, in jouw ogen? Ik kan er namelijk niet 1 bedenken.

Sjors W. | 07-06-17 | 10:23

En dan on-topic: inside job. Niks discriminatie, gewoon jennen, vast door een verre neef.

Alexis de T. | 07-06-17 | 10:23

-weggejorist en opgerot-

Implants | 07-06-17 | 10:22

Lijkt toch behoorlijk op een lichtgetintier.

Roadblock | 07-06-17 | 10:22

- weggejorist -

- EDIT: Goedemorgen. Goedpraters, wegwuivers & whataboutisms krijgen hedenmorgen een gratis kusje van de banhamer -

Parel van het Zuiden | 07-06-17 | 10:21

Tjonge jonge wat een morele verhevenheid hier.
Ja, bijna net zo erg als in stukken gehakt te worden of opgeblazen te worden. Werkelijk verschrikkelijk die varkensresten...! Het is eigenlijk ook een terreurdaad.

Desmoulins | 07-06-17 | 10:21

Ik snap het verband met de verkrachting of aanslagen niet. Dit is gewoon keiharde intimidatie van Nederlandse burgers, het heeft geen zin om te bepalen 'wat nu erger is'.

MrLahey | 07-06-17 | 10:21

Is het eigenlijk moslim-haat of haat richting een gezin waarbij het feit dat ze moslim ook wordt gebruikt bij de terroriseren? En komt het nou door gebrek aan kleur of ziet de dader er ietwat buitenlands uit?

-

Wat het ook mogen zijn, oppakken en straffen.

DerUnterMensch | 07-06-17 | 10:20

Dit lijkt me nou net geen aanhanger van een of ander nazi-clubje oid. Gaarne tot de bodem uitzoeken en alle bevindingen publiceren.

balustrade | 07-06-17 | 10:20

Hij is wit, iig zijn jas. Lulhannes.

TheseDays00 | 07-06-17 | 10:20

-weggejorist-

Alexis de T. | 07-06-17 | 10:18

Meneer geeft mij de indruk zelf Fin te zijn.

DrCreep | 07-06-17 | 10:18

Meneer is kintechnisch interessant gesoigneerd (donker sikje trouwens). Is zo gevonden. De lapzwans.

Hetkanverkeren | 07-06-17 | 10:17

-weggejorist en opgerot-

Koeienflat | 07-06-17 | 10:17

Weet jij veel. Misschien was het een verlate bestelling.

roze_bril | 07-06-17 | 10:17

Net zo dom als die aanslagplegers. Je mag persoon A niet, dus pak je persoon B. Logica van de onderontwikkelde.

John McClane | 07-06-17 | 10:17

Wat een smeerlap, hoop dat ze hem snel pakken.
Beetje een onschuldig gezin op zo'n manier lastig vallen.

Fcknwckd | 07-06-17 | 10:17

@hotnot | 07-06-17 | 10:13
Yep, wellicht een gevalletje zoals in Druten.

ChatBot | 07-06-17 | 10:15

-weggejorist-

Road to serfdom | 07-06-17 | 10:15

-weggejorist en opgerot-

Antitheïst | 07-06-17 | 10:15

-weggejorist-

hurenisvoorpaupers | 07-06-17 | 10:14

Ik vind ook regelmatig moslimafval in mijn brievenbus.
Dan heeft de bezorger van de Volkskrant weer eens niet opgelet.
Reinaert | 07-06-17 | 10:09

Even de koffie van mijn toetsenbord afvegen. :D

BlauwVanBinnen | 07-06-17 | 10:13

Zijn maar weinig witmensen met zulke gezichtsbeharing. Denk toch dat ze het in hun eigen clan moeten zoeken.

hotnot | 07-06-17 | 10:13

Heel gek, maar ik vind een verkrachting erger dan een varkenskop op een auto.

spanarchist | 07-06-17 | 10:12

Snoop Dogggg!

ParaPiet | 07-06-17 | 10:12

Dit bloedbad verbleekt bij de hate crimes van Moslims (600 doden sinds 2004).

Zeddegeizot | 07-06-17 | 10:12

Hier klopt iets niet. Geen terreur van gezin wegens moslim zijn. Is niet logisch.

Dean Moriarty | 07-06-17 | 10:11

Hij lijkt op Gerorge Michael.

eerstneukendanpraten | 07-06-17 | 10:10

Wel een gesoigneerd haatbaardje trouwens...

Toontje50 | 07-06-17 | 10:09

Ik vind ook regelmatig moslimafval in mijn brievenbus.
Dan heeft de bezorger van de Volkskrant weer eens niet opgelet.

Reinaert | 07-06-17 | 10:09

Gelukkig heeft de politie nu wel tijd kunnen vrijmaken om een aangifte op te nemen.

Klik_hier | 07-06-17 | 10:09

-weggejorist-

h3* | 07-06-17 | 10:09

Wat een ongelooflijke klootzak!
Als je de hekel aan islam hebt dan moet je die haat niet uiten tegen willekeurige moslims. Die zijn vaak ook maar slachtoffer van de indoctrinatie.

keestelpro | 07-06-17 | 10:09

Niet de leukste actie, maar beter varkensoren dan een bom.

Toontje50 | 07-06-17 | 10:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken