
Nieuws waar je
enkelband broek van afzakt vanochtend in de Tele. Sinds begin vorig jaar zijn er
vijf zeven VIJFENDERTIG criminelen die hun enkelband hebben doorgeknipt. Toen topcrimineel Cetin Gören
foetsie bleek, kon dat dus nauwelijks een verrassing wezen. Ironische
ironie van de baas van onze reclassering Sjef van Gennip:
"Met een nagelschaartje is het onmogelijk, maar een betonschaar heb je er niet voor nodig (daar kun je weer andere dingen mee doen, GS)
. De enkelband is ook niet bedoeld om iemand gevangen te houden, maar om te kijken waar hij zich bevindt." Hee. Sjef. Als iemand zijn enkelband heeft doorgeknipt, dan weet je niet meer waar hij is hè. Sjef wijst erop dat 98 procent van de dragers zijn enkelband niet doorknipt. Alsof 98 een acceptabel percentage is. Alsof er niet drie moordenaars, een verkrachter en elf overvallers ervandoor gegaan zijn. Nee, Sjef is een 'enkelband-believer'. En wat gaat Sjef eraan doen dat iedereen en zijn moeder zo'n dingetje door kan knippen?
"Ik zou niet weten wat. Ik ben altijd bereid om te leren, maar hier valt weinig aan te doen. Ik denk wel dat degene die beslist over de enkelband, nog scherper zal nadenken over zijn besluit." Zou je denken, Sjef? Wij hebben wel een oplossing hoor. Gewoon een non-elektronische enkelband met vier muren en een hoogslaper die in plaats van om de enkel om de gehele drager wordt geplaatst. Noem ons gerust 'detentie-believers'. Hopelijk zijn onze D66-rechters wel bereid om te leren en komt de enkelband op de mestvaalt van de daderknuffelende geschiedenis.
Reaguursels
InloggenLijkt mij trouwens wel zo makkelijk om die enkelband zo te ontwerpen dat er een signaal afgaat als ie doorgeknipt word. Moet met de huidige technologie toch wel mogelijk zijn.
Moordenaars en verkrachters lopen los. Maar betaal je boete voor het rijden van 83 maar eens niet. Dan kom je er wel achter wie in de gevangenis belandt.
www.exopermaculture.com/wp-content/up...
dat is dezelfde overheid die ons brave burgers zo ver mogelijk wil ontwapenen. want die criminelen, die luisteren nou een maal niet.
@chicago river | 11-05-17 | 09:57
"Om vervolgens hun neefjes hiernaartoe op pad de sturen met de nodige instructies en informatie die ze hier hebben opgedaan."
Mensen uit Turkije en Marokko kunnen hier niet zo maar heen, het zijn geen EU landen. Criminele allochtonen met straf, en die er is er voor het doorknippen van een enkelband, kunnen Nederland geen groter plezier doen dan te vluchten naar hun geboorteland. Wij zijn van ze af en hoeven ze niet meer in Nederland toe te laten en het kost geen cent.
Ik zeg alle criminele allochtonen uit de gevangenis ontslaan met een enkelband, schaar en vliegticket naar geboorteland.
De manier om van criminele allochtonen af te komen.
Werkt beter dan minder-minder roepen.
Nederland is geen rechtstaat. In een rechtstaat krijgen daders namelijk straf.
Een dubbele lus koperdraad door het bandje. Wie knipt triggert het alarm.
Als we katten, honden en ander vee kunnen chippen...
Zal sowieso vaak misgaan, controle van dit system zal ook wel zo lek zijn als een mandje.
Wat is eindelijk de sanctie op het doorknippen?
Ik zou zeggen: 1 jaar cel, niet onderhandelbaar en zonder D66 kortingsoptie.
Dan zal het knip percentage flink dalen, lijkt me.
.
Verder de regels voor het geven van zo'n band nog aanscherpen:
Vluchtgevaarlijke mensen (die makkelijk in het buitenland kunnen leven) gewoon weer de cel in. Er is nu ook een cel overschot..
Met je dubbele paspoort wordt je nooit statenloos en dat biedt getinte criminelen ontzettend veel mogelijkheden.
Moet je de belasting eens flessen dan krijg je geen enkelbandje.
@God Zelf | 11-05-17 | 09:15
@Mubbenschonster | 11-05-17 | 12:28
Battle Royale dat was hem heb de hele ochtend zitten denken, overigens is het volgens mij wel in meer films gedaan.
@Barkruk2 | 11-05-17 | 09:06
@God Zelf | 11-05-17 | 09:13
Film weet ik niet, wel een boek gelezen met een dergelijk concept. Jack Vance, The Anome.
MultiPlex | 11-05-17 | 11:29
Volgens mij zit er wel zoiets in, toch?
Er zal toch wel een belletje af gaan ergens in een alarmcentrale?
Probleem zal er wel in zitten dat er niet altijd gelijk een agent beschikbaar is om snel genoeg ter plaatste te zijn om de belhamel in het gareel te slaan.
Zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om een enkelband te maken met een electronisch circuit erin. Zodra de band wordt doorgeknipt, wordt het circuit onderbroken. En dan gebeurt er iets vervelends. Bijvoorbeeld een setje giftige weerhaken, die zich in het been boren ofzo. Of iets anders naars.
@hoi:) | 11-05-17 | 10:50
Gezien de strafmaat in Nederland kom je er vaak heel goed vanaf voor toch best wel zware delicten.
Iemand dan ook nog eens belonen met een enkelband.
Een enkelband is een goed idee bij iemand die zich heeft schuldig gemaakt aan stalking met bedreiging of bij iemand na het opleggen van een gebiedsverbod of na lichtere vergrijpen zoals diefstal. Niet voor een crimineel die tonnen aan coke heeft weggezet.
Guido | 11-05-17 | 09:14
Als het alarm afgaat ben je waarschijnlijk al te laat
98 lijkt me prima... Je krijgt geen enkelband aan het begin van je straf maar aan het eind. Als je 'm afdoet kan je weer opnieuw beginnen. Wat wou je dan? Die lui voor eeuwig vastzetten op onze kosten? De doodstraf invoeren? Lijkt mee hypocriet aangezien iedereen zo fel tegen Erdogan is.
Gewoon een enkelband combineren met opsluiting. Als er dan toch iemand onverhoopt in slaagt zijn enkelband door te knippen (betonschaar aangeleverd door corrupte cipier?) dan weet je in elk geval dat de crimineel en enkelband zich nog in de gevangenis bevinden (tenzij ontsnapt natuurlijk...).
Vroeger wilde men nog wel eens een ketting met zware ijzeren bal aan de enkelband bevestigen. Wellicht is dat een (aanvullende) optie.
Komt een man bij de kapper.....
Moordenaars en verkrachters met enkelband. Wacht even, grapje toch? En
Iedereen heeft vrijwillig een apparaat bij hun voor het geval de overheid wil weten waar je bent.
Ik las het stuk en moest meteen aan wedlock denken. Blijkbaar ben ik niet de enige. Laten we dat maar invoeren. Klein ringetje semtex en een ontsteker in die band. Knip je hem door dan boem.
Maar dat verhindert natuurlijk niet dat ze gewoon recht blijven houden op 1/3e strafkorting.
Die tekst van Ronaldo. Ik ga hier helemaal stuk. Normaal gesproken heb je daar echt wel een betonschaar voor nodig.
Dit is gewoon weer een extra geplande stap in de afbraak van Nederland.
stukje context hoe het werkte bij mij,
ik kreeg een straf van 36 maanden, in die tijd mag je in het laatste gedeelte een aantal keren op verlof (lees zonder enkelband!) daarna mag je de laatste maanden van je straf naar een ptc penitentair trainingscentrum vanaf je woonadres dit was bij mij voor de duur van drie maanden MET enkelband (padumpatsss) hoe krijg je dat dan uitgelegd dat iemand die nog bijna een jaar moet in detentie op verlof mag zonder en de laatste drie maanden een enkelband ommoest om te kijken of je thuis was om 23.00 tot 06.00 (want alle criminaliteit vind s'nachts plaats ofzo) belachelijke systemen hier in Nederland en terecht dat criminelen daar gebruik van maken moeten ze het systeem maar veranderen anders is het een lachertje. Overigens ben ik in hoger beroep vrijgesproken en was alles voor de kat haar viool.
@Nathan R Jessup | 11-05-17 | 09:53
Geld wat naar de zorg gaat, verdwijnt in de zakken van de overhead (interum-directeuren en zo).
Maak jezelf geen illusies.....
Ach ja, de enkelband. Zitten een paar dienders de klok rond te loeren naar een schermpje en als er dan onverhoopt eentje verdwijnt, dan gaan ze bellen, want het kan natuurlijk ook een technische storing zijn. Nou en als dat niet het geval blijkt te zijn, ja, wat dan? Hij is weg. Waar was ie het laatst? Dat hangt van de hoeveelheid humor van de drager af. Ik zou hem laten bezorgen op een politiebureau, in een net metalen kistje natuurlijk.
maar we 'moesten'op papier bezuinigen en hebben alle gevangenissen wegbezuinigd.
Omdat we toch ook bezuinigden op politie bij al slechte opsporingscijfers en op Justitie waar toch al achterstanden zijn, en we veroordeelden die niet op komen dagen toch niet zo actief opsporen hadden we toch gevangenisruimte overschot....
Keer op keer verzaakt de overheid haar primaire taak in ruil voor belastinggeld; het beveiligen van haar burgers. Hoe lang blijven we dit accepteren?
Bezuinigen op politie en defensie houdt voorlopig niet op zolang de linkse hobbies bekostigd moeten worden natuurlijk...
Misschien voortaan zo'n halsband zoals Rutger Hauer in Wedlock youtu.be/TZesS-EUP6E?t=82
@DeMelkbroer | 11-05-17 | 09:46
Dat alarm gaat ook. Maar, je verwacht het niet, maar nadat de crimineel de band heeft doorgeknipt, blijft ie er niet naast zitten wachten op de politie maar stapt ie in de auto bij zijn vriendjes.
Iets wat ze uitgebreid onder het genot van een biertje hebben kunnen plannen terwijl ie die enkelband nog aan had.
Straks kunnen de gevangenen zelf aangeven op welke dagen zij wel naar de gevangenis komen.
Thuiswerk voor criminelen moet worden afgeschaft.
Balgesjaakt | 11-05-17 | 09:29
Gaat niet om het verdienen van een 2e kans. De laatste enkelbandknipper ging er al vandoor nog voordat hij ook maar iets van zijn straf had uitgezeten!
En een enkelband als je met proefverlof gaat is ook al een lachertje. Volkert vd G. hoefde maar 1 keer te klagen bij de rechter en hij mocht hem al weer af doen. We hebben het hier wel over een kille berekende moordenaar die overigens ook nog nog nooit spijt heeft betuigd. STerker nog, hij zou het zo weer doen als hij het nodig acht.
Nathan R Jessup | 11-05-17 | 09:42
Om vervolgens hun neefjes hiernaartoe op pad de sturen met de nodige instructies en informatie die ze hier hebben opgedaan. Die gaan na een tijdje ook weer aan de enkelband om hem door te knippen en te verdwijnen, die geven de instructies weer door aan hun neefjes en zo is de cirkel weer rond.
En de 'eerste' enkelbandknipper (die van die 35) die probeert het na een jaar of 10-15 weer hier want dan is iedereen en z'n moeder alles gewoon vergeten of info ende de noodzaak voor Juuustitie en database data van de po uiteraard verloren, kwijt, weg.
@Mannes | 11-05-17 | 09:43
"Schitterend systeem, die enkelbanden. En intussen staan de gevangenissen leeg, zit gekwalificeerd personeel werkloos thuis"
Kijk eens naar de positieve kant, het geld wat bespaard wordt gaat nu naar de mensen die anders in 24 uur luiers liggen, en geeft extra werkgelegenheid in de zorg.
Ook de overheid kan geld kun je maar een keer uitgeven.
Moet toch niet zo moeilijk zijn om dat ding zo te maken dat ie een signaal afgeeft via GPS als hij word gesloopt ?
Kim-Jung-Un | 11-05-17 | 09:17
In voorarrest is dus nog niet aangetoont dat je je niet aan de wet hebt gehouden, je wordt alleen verdacht.
35 dus.
.
En hoeveel slachtoffers hebben die inmiddels weer extra te maken?
Titje | 11-05-17 | 09:39
Nou. En een hiking vakantietje naar Lapland of Canada boeken zit er dan ook niet in. Probeer maar eens de nodige goede boots aan te trekken met zo'n bandje.
Dus dan moeten de arme drommels op vakantie naar Turkije, kun je gewoon op je slippers en 's avonds in de bar je bordeelsluipers. Zomaar wat in me opkomt nu, wie weet leest een enkelbandknippert op 100& vrije voeten wel mee. Hell, wie weet zit er wel 1 hier in de panelen. Zou de kans groter of kleiner zijn dat hij bij de 2% hoort ipv de 98%.
98% die het niet doet kan je best wel een succes noemen, ik ben met Sjef
Wat dan weer wel zo is, is dat hij alleen maar verkrijgbaar is in één kleur. Als er wat meer kekke kleurtjes waren of hippe designs dan zou iedereen dit enkel-sieraad graag dragen.
Te veel moeite om een paar koperdraadjes in een patroon mee te vlechten in de band? Bij breuk van een van de draadjes (waarvan je niet ziet waar hij begint of eindigt) direct alarm (en als het mag: stroomstoot of explosief). Dan houdt dat vanzelf op.
@Titje | 11-05-17 | 09:39
Inderdaad, gewoon een ouderwetse loden voetboei van een kilo of 30, werkt stukken beter.
Het Nederlandse rechtssysteem is geinstitutionaliseerd onrecht, een onvervangbaar onderdeel van de trias corruptica waar Vvd, pvda, d66, cda en consorten zo lang en hart aan hebben gewerkt.
.
The enemy within...
Schitterend systeem, die enkelbanden. En intussen staan de gevangenissen leeg, zit gekwalificeerd personeel werkloos thuis en gaat het volgens de criminaliteitscijfers goed in Nederland. Weer een klap voor de politie, die moeite doet de boeven te pakken.
Tja, het succes van justitie. Lege gevangenissen.
@sinar2 | 11-05-17 | 09:14
"Die zitten nu te schaterlachen in Turkije en Marokko."
Ik wil niet lullig doen maar is dat niet wat we willen, dat criminele allochtonen terug gestuurd worden naar land van herkomst. Deze mensen gaan zelf, win-win zou ik zeggen.
@Balgesjaakt | 11-05-17 | 09:29
Gelul. Re-integratie is prima. Maar wel _nadat_ je je straf hebt uitgezeten.
Net zoiets als vervroegde vrijlating bij goed gedrag. Prima. Maar dan wel bij goed gedrag. In Nederland moet je tegenwoordig zo ongeveer een cipier vermoorden voordat ze eindelijk aan dat goed gedrag gaan twijfelen.
We veroordelen netjes via de rechter. Die spreekt een passende straf uit. En die laten we de misdadiger dan uitzitten. En als we daar standaard al 1/3 vanaf gaan halen, dan moeten de maximum straffen dus bijbehorend omhoog.
je zit nu met de absurde situatie dat Nederland 2 maximum straffen kent: Levenslang (en dat is dan echt levenslang) en 30 jaar. Maar van die laatste gaat dan standaard 1/3 af. Dan houdt je effectief dus levenslang en 20 over. En dat is wel een erg groot gat. Zeker aangezien de fucking EU zich nu aan het bemoeien is met dat levenslang.
Crime does pay , laten we een groot gedeelte van Nederland opsluiten, gewoon om lekker een puist geld te verdienen.
@knutsel | 11-05-17 | 09:18
Film heet Wedlock, geen Deadlock.
Iedereen preventief een enkelband, dan gaat het aantal opgeloste misdrijven ook flink omhoog.
Weten jullie wel hoe kut dat zit zo'n bandje om je enkel?
In NL hebben ook de beesten mensenrechten.
@ Balgesjaakt | 11-05-17 | 09:29
Ja! Ik vind inderdaad dat sommige mensen geen tweede kans meer verdienen. Roberts M. bijvoorbeeld. Ik zie niet in waarom meervoudige moordenaars en kinderverkrachters een tweede kans moeten krijgen. Maar goed, ik ben dan ook een barbaar van de buitencategorie...
@Barkruk2 | 11-05-17 | 09:06
Dat was 'Wedlock' met Rutger Hauer.
Daar bleek zo'n nekband zeer effectief!
Guido | 11-05-17 | 09:14
Ja, dat zou je toch verwachten, maar ambtenaren en techniek/IT dan weet je het wel.
Heb een keer gezien van iemand hoefde hem helmaal niet door te knippen ,had zoon lenige enkel gewricht hij schoof hem er zo over.
Oplossingspercentage is in NL gemiddeld slechts 14% en voor ict misdrijven is dit percentage nog veel lager. Veel zaken komen überhaupt niet voor de rechter vanwege capaciteitsprobemen en het zogenaamde opportuniteitsbeginsel. Een hoofd-OvJ in Noord Brabant klaagde onlangs dat zaken te lang op de plank blijven liggen waardoor met name drudscriminelen onterecht strafvermindering krijgen bij de rechter. De straffen in NL zijn sowieso al erg laag + ook nog eens 1/3 strafkorting. En nu weer enkelbanden ongestraft doorknippen of in ieder geval doet justitie weinig moeite om veroordeelde delinquenten op te sporen. Conclusie: misdaad loont in NL.
Ga dat van die 'maar 2%' maar eens op dat toontje vertellen aan het eerstvolgende slachtoffer van die enkelbandknippende 'maar 2%' zware criminelen. Volgens mij doen cijfers er dan niet zo toe, Sjef. Ik kan het mis hebben - ik ben autistisch, veelal ongevoelig of juist weer overgevoelig om of op iets (EU) en slecht in rekenen en wiskunde en econometrie.
Er zijn een heleboel mensen die vinden dat sommige mensen geen 2de kans verdienen. Mensen die niet zoveel hebben met een basisset aan mensenrechten. Mensen die er van overtuigd zijn dat mensen zichzelf kunnen ontmensen. Een enkelband wordt meestal geplaatst als hulpmiddel bij reïntegratie, dus nadat iemand zijn verdiende straf heeft gehad. Het alternatief voor een enkelband is in een democratische rechtsstaat gebaseerd op universele mensenrechten dan ook niet terug in de cel, maar geen enkelband. Volgens mij willen de meeste bangeriken dat hier niet liever.
Het probleem is niet de enkelband. Het probleem is de mensen die er een krijgen.
Relschoppers in Rotterdam: enkelband komend weekend en thuis blijven. Enkelband af/niet thuis: oppakken en 2 weken cel. Dat werkt. Dat is ook niet het soort tuig dat met zijn crimineel vergaarde rijkdom naar Turkije of Marokko vlucht.
Maar varkrachters, moordenaars en overvallers, die horen in de cel. Niet thuis. Zelfs al zou die enkelband 100% werken en krijg je em met geen mogelijkheid af. Al kun je het huis niet verlaten omdat ie je desnoods vermoord als je dat doet (explosieven zoals in film. Slecht idee verder, maar you get the point). Dan nog steeds hoort dit tuig achter de tralies, en niet heerlijk thuis met zijn vriendjes the chillen, alvast wat kraakjes, overvallen en eventuele liquidaties te plannen enz.
Het gotspe is natuurlijk dat we gevangenissen sluiten en verhuren aan de Belgen omdat er zo weinig mensen in de cel zitten. En dan geven we dit soort tuig een enkelband want cellentekort. Ja, wat is het nou?
De enkelband is voor gevangenen die niet gevangen worden gezet.
Kijk, dit soort berichten lezen we straks niet meer, als het establishment in hun ingezette contra-reformatie GS c.s. de nek hebben omgedraaid
Een enkelband die 380 door je lijf jaagt wanneer deze doorgeknipt wordt?
Ik heb "straf" tussen haakjes omdat in Nederland een "straf" voor bijvoorbeeld de moord van een politicus als dhr Fortuyn nog geen 12 jaar zitten is.en gedurende die "straf" een studie op kosten van de staat En na vrijlating mag je enkelband weigeren en anders knip je hem door.
Interessant is om te weten waarom ze met die enkelbanden zijn gekomen. Dat is oa. om kosten te besparen, een gedetineerde kost 200 euro per dag...!!! Waarom pakt de overheid dat niet aan? Waarom moeten gedetineerden er beter bijzitten dan bejaarde mensen in verzorgingshuizen waar er overigens nog maar weinig van zijn.
Kunnen ze die enkelband niet op een of andere manier ergens diep inbrengen waar niemand 'm eruit krijgt?
Weiger eens een boete te betalen , dan heeft u geen enkelband maar dan zit u als gijzeling gewoon vast voordat men eerst met 4 man u van het bed hebben gelicht met 3/4 man bij een oudje van 73 jaar want dat zijn DE misdadigers in dit land .
Maar dat zijn gewoon harde werkers geweest die hun levenslang hebben geploeterd en belasting hebben betaald.
Als nederlander van orgine heb je een hel in dit land dan hoor je die rooie rakkers en de groene golf niet en vooral die nep VVDers D666?? nee die verkopen ons
Fop-justitie in een nep-rechtsstaat.
Vastzetten en "straf" uitzitten achter slot en grendel.Geeft ook een gevoel van gerechtigheid voor de slachtoffers van deze criminelen.
God Zelf | 11-05-17 | 09:13
Wedlock, daar zijn steeds twee halsbanden gekoppeld. Raken die twee banden te ver van elkaar verwijderd ontploffen ze. En je wist natuurlijk niet welke banden bij elkaar hoorden.
In the Running Man hadden ze daar wel een goed oplossing voor, voor om het nekje.
@Kim-Jung-Un | 11-05-17 | 09:17
Als het allemaal zo onschuldig is, waarom zouden ze dan die band doorknippen en verdwijnen??
Wat Barkruk2 zegt. Deadlock (met Rutger Hauer) www.youtube.com/watch?v=TZesS-EUP6E
98% van de Nederlandse bevolking (ok, het autochtone deel dan) is geen moordenaar, verkrachter of gewelddadige overvaller. Die 2% die het wel is schijnt een acceptabele marge te zijn. We kunnen justitie opheffen!
@jawor " He Ronaldo, stop jij bij het lezen van de PANIEKHEADER van de telegraaf? Het gaat vaak om mensen die hun straf uitgezeten hebben, maar nog niet volledig uit het zicht mogen verdwijnen. Die lui kun je dus niet meer vasthousen. Geldt ook voor mensen in voorarrest, kan ook niet onbeperkt."
Natuurlijk KAN dat wel, al is het niet 100% volgens (welke?) regels. Ik vind dat dat ook gewoon moet kunnen. Voorstraffen niet meenemen, gewoon kafkiaans moeten wachten, en niks als aftrek krijgen. Had je je maar aan de wet moeten houden. En moordenaars ? Wel als je je als beest gedraagt, waarom zou je dan nog mensenrechten moeten hebben ?
We kunnen niet wachten op de universeel aanwezige irisscanner a la Minority Report, toch, Ronaldo?
.
Zonder gekheid - een deel van je straf "thuis uitzitten"? Hoezo is dat deel op dat moment nog straf? Het idee van cel is toch vrijheidsberoving?
Enkelbandjes en taakstraffen zijn gewoon voorbeelden van de overheid die bezuinigt op handhaving van de openbare veiligheid.
.
Dat geld moet namelijk vrijgemaakt worden voor rare hobby-projecten, het toeslagencircus en de welvaarts-en-immigratie-staat-wat-prima-gecombineerd-kan-worden-volgens-de-PvdA. Met alleen het vernietigen van Groningen voor de gasbaten is dat namelijk alsnog onbetaalbaar.
.
Criminelen opsluiten en hun straf uit laten zitten. Zo moeilijk is dat niet. Blijkbaar is dat toch ingewikkelder dan wij rechtse onderbuikers denken.
Guido | 11-05-17 | 09:14
Of, als je dat toch doet, een systeem dat zorgt dat de tracking device zichzelf in de enkel van de veroordeelde boort op het moment dat de band doorbroken wordt?
Volgens mij is een enkelband ook 98% goedkoper
Barkruk2 | 11-05-17 | 09:06
Ja en dan gaat zo'n ploflim er een aanslag mee plegen zeker? Haha...:(
Hallo belasting betalende mensen
@Barkruk2 | 11-05-17 | 09:06
sorry, je was me al voor.
Waarom zit er geen circuitje in de band opdat een alarm afgaat zodra de band wordt doorgeknipt? Lijkt mij toch technisch heel eenvoudig.
@jawor36 | 11-05-17 | 09:10
Let vooral op het woord "vaak". Ja die mensen zullen geen probleem maken.
Maar het is waanzin dat een grote drugshandelaar met tweede paspoort uit een land dat niet uitlevert ook gewoon zo een ding krijgt. Die moet je per definitie direct vastzetten wegens groot vluchtgevaar. Die zitten nu te schaterlachen in Turkije en Marokko.
Ik herinner me een film waar ze zo'n halsband droegen die ontplofte (leuk effect ook) als je buiten je toegestane zone kwam of wanneer je eraan prutste.
en, immer hoog-van-de-ivoren-toren-toeterende politiek-correcte hypocriete wereldverbeteraars, is dit faalbeleid niet bij uitstek een voorbeeld van het ondermijnen en schaden van het vertrouwen in de rechtsstaat !
Gewoon implanteren in de knieschijf. Kunnen ze ook niet gemakkelijk vluchten als ze ze stiekem verwijderen...
Nou, voortaan dan maar vastzetten met een bout tussen scheenbeen en kuitbeen?
He Ronaldo, stop jij bij het lezen van de PANIEKHEADER van de telegraaf? Het gaat vaak om mensen die hun straf uitgezeten hebben, maar nog niet volledig uit het zicht mogen verdwijnen. Die lui kun je dus niet meer vasthousen. Geldt ook voor mensen in voorarrest, kan ook niet onbeperkt.
Of je nou een 'detentie-believer' bent of niet, voor het gebruik van een enkelband valt vaak heel veel te zeggen. Dat betekent niet dat een celstraf 1 op 1 vervangen wordt door een enkelband.
Die theelichtjes gooiert, die heeft bijvoorbeeld dan weer geen enkelband. Hoe zou dat toch komen?..
Prima voor lichte vergrijpen zoals (kleinschalig) fraude, witwas-praktijken etc.
Mensen die 100-en miljoenen hebben verdiend met handel in drugs zijn van een totaal ander kaliber, evenals moordenaars.
Zekers als ze dan ook nog eens dubbel paspoortiers zijn, is er natuurlijk een enorm doorknip en vlucht gevaar.
Maar maak dat onze rechterlijke macht maar eens wijs.
Als crimineel lach je je toch de ballen uit de broek hier in Nederland? Ik denk dat zo'n grote zware kogel aan een ketting om de enkel prima werkt. Net als bij de Daltons.
De Daltons, daar lijkt dit eigenlijk nog het meeste op...
Ik heb weleens een film gezien waar ze een band om hun nek hadden.. met explosieven, is dat een idee? ik probeer maar even mee te denken.
Het mooie is wel dat ze misschien de gevangene kwijt zijn maar wel de enkelband terug kunnen vinden. Die kunnen ze dan weer recyclen en bevestigen aan een crimineel die wat gehoorzamer is.
REAGEER OOK