Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

DENK jorist pers, klaagt over "intolerant Nederland"

topicsaminnagejorist.jpgDit weekend op het campaign trail van de race baitertjes van DENK: pers haten want "de media gebruiken altijd dezelfde frames". BN De Stem, een keurig regionaal dingetje dat normaal een drukke dag heeft als het tractorpullen en de braderie op één dag vallen heeft het weer gedaan hoor, qua Woodward/Bernsteinen en tegels lichten. Verslaggever Saminna van den Bulk (overigens bij de journalistenmaster in Grun afgestudeerd op een uiterst interessant studieobject) stelde bij een verkiezingsbijeenkomst in het mondaine Breda de vraag wat de partij nou vindt van de steun uit salafistische haatbaardenhoek. Geen antwoord en een block bij een latere verkiezingsbijeenkomst die dag in Rijen. Sterker nog, Saminna wordt in een eigen ruimte apart gezet, gefilmd door DENK TV ("we hebben onze eigen media") en mag verder geen vragen stellen. Zo gaat dat namelijk in dit "intolerante land" waarin "moslims worden weggezet". Verder was het natuurlijk een ethnonationalistisch boosmaakbijeenkomstje waarin de politiek van je geeft ze een vinger en ze hakken je hele hand eraf van de migratieachtergrondiërs vrolijk naar boven kwam: de bijeenkomst werd geheel in het Turks geopend en een vrouw mocht klagen over het feit dat men bij het CBR examens afneemt in het Nederlands, waarop Farid Azarpillenbekkan stelde dat het instituut maar mee moet buigen met mensen "die niet naar Nederland zijn gekomen om de taal te leren". Voxpopje du jour: "Ik ben 100% Turks en dat kan niemand ooit veranderen." Nouja, de reactie van Vetbol en Glimpak op de pers is inderdaad 100% Turks: als een echte Erdogan drijven ze op een permanente oorlog tussen de pers en de politiek. "Trap er niet in!" Het zal wel weer heel intolerant en instititutioneel racistisch van ons zijn, maar dit soort gedrag moeten we toch gewoon niet willen in een vrije democratische samenleving?

Reaguursels

Inloggen

De boys van DENK zouden er eens over moeten nadenken waaróm het grootste deel van de Nederlanders kotsneigingen krijgt wanneer ze die gladjakkers zien en horen praten.

mallekater | 07-03-17 | 07:52

Ageless | 06-03-17 | 12:00
Niet zo nederig doen, wij noemen Oosterhout gewoon een stad hoor!

Draak uit Brabant | 06-03-17 | 23:47

K.S. Ik ben blij dat je goed maakt in Slowakije, ik geef toe ik heb me op je verkeken. Veel succes daar nog.
p.s. ik leef van eigen vermogen.

henk vintage | 06-03-17 | 23:19

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 20:22
Ook ik heb geruime tijd met door het rijk verstrekte wapens rondgelopen, en op het punt van onze normen en waarden zijn we het eindelijk eens een keer eens.

Roadblock | 06-03-17 | 21:15

@Roadblock | 06-03-17 | 20:57
In Hongarije hebben ze een hek en doen ze niet aan awww-zielig links-hippies.

TeeJee | 06-03-17 | 21:03

@Roadblock | 06-03-17 | 20:57
Ik ben beter bedeeld en tevens niet meer woonachtig in Nederland. Dus hier heb je een punt. Maar ik heb ook niets met onze eigen autochtone stukjes verdriet. Ik wil er niets mee te maken hebben met die ellende.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 21:03

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 20:49
Hehehe, totdat je er tussen in woont.

Roadblock | 06-03-17 | 20:57

@Roadblock | 06-03-17 | 20:48
Niqaab of Boerka zijn zeldzaam. En och. Hoofddoekjes waren hier ook goedgemeen tot 1980. Het is allemaal niet zo ellendig.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 20:49

@Roadblock | 06-03-17 | 20:32
'Daarom reageren moslim mannen zo vreemd op vrouwen die geen hoofddoek dragen'

Dat lijkt me toch vrij duidelijk. dat zijn me toch een zooitje mongolen. Ze zijn niet voor niets het overgrote gedeelte van de absolute onderlaag. Hun keuze.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 20:48

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 20:17
Ik zie trouwens uit eigen waarneming het aantal niqaabs in mijn woonomgeving ook toenemen.
Volgens mij valt dit toch duidelijk ook onder gezichtsbedekkende kleding.
Zelfs in Marokko zijn ze wijzer:
www.volkskrant.nl/buitenland/marokko-v...

Roadblock | 06-03-17 | 20:48

@henk vintage | 06-03-17 | 20:23
Is dat zo?

Ik ben helaas allemaal op eigen kracht en niet zo behept uiteindelijk naar Slowakije verkast. Ik werk momenteel als directeur voor een Ests bedrijf. Maar goed. Het verdient prima en ik mag niet klagen.

Maar wil je dus delen dat ik niet hoef te werken en gewoon hier lekker uitkering kan trekken? Vertel?

Ik blijf toch werken en schrijf lekker een factuurtje van 1,000 euro per week voor 20 uur werk. Maar toch wil ik weten hoe jij het klaart.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 20:45

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 20:17
Achter het hoofddoekje van mijn moeder zat niet de gedachte:
1.Zo kan ik laten zien dat ik een moslimvrouw ben.
2.Zo laat ik blijken dat ik niet lastig gevallen wil worden.
3.Zo laat ik merken dat ik een hogere status heb dan de vrouwen zonder hoofddoek.
waaromislam.be/de-islam/waarom/waarom-...
Daarom reageren moslim mannen zo vreemd op vrouwen die geen hoofddoek dragen:
Volgens hun eigen regels geven die dus het signaal af dat zij wel lastig gevallen willen worden.
Trouwens de hoofddoek bij de moslims zegt mij meer over de moslim mannen dan over de moslim vrouwen.

Roadblock | 06-03-17 | 20:32

-weggejorist-

TeeJee | 06-03-17 | 20:25

Met een Nederlandse uitkering kun je Hongarije ruim leven, dus ik snap je wel K.S.

henk vintage | 06-03-17 | 20:23

-weggejorist-

TeeJee | 06-03-17 | 20:22

TeeJee | 06-03-17 | 20:17

Nope. En ik heb letterlijk voor dit land gevochten. En ik geloof ook heilig in onze waarden en normen. Deze zijn in mijn ogen superieur.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 20:22

-weggejorist-

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 20:19

-weggejorist-

TeeJee | 06-03-17 | 20:17

Roadblock | 06-03-17 | 20:10

Enkel Afghanen en Pakistanen doen zoiets. Ik heb geen probleem met een hoofddoekje zoals beide oma's dat ook netjes droegen. Boerka is teveel.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 20:17

-weggejorist-

TeeJee | 06-03-17 | 20:16

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 20:04
"en er minder dan 100 vrouwen zijn die een boerka dragen."
Downplayen:
In 2015 verklaarde Yassin Elkorfani van het Contactorgaan Moslims en Overheid dat het om niet meer dan 350 vrouwen ging.
Zelfs al sprak hij de waarheid- en denk erom dat hij een belang had-, denk je dat het er sindsdien meer of minder zijn geworden?

Roadblock | 06-03-17 | 20:10

henk vintage | 06-03-17 | 19:49

Zal best. Ik woon inmiddels niet meer in Nederland - tijdelijk - en kan je vertellen dat veruit het meeste geld opgaat aan ouderen. Hoe je het ook bekijkt of wil bekijken dat zuigt het geld op. Defensie. Scholing.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 20:10

Roadblock | 06-03-17 | 19:50

Het is absoluut waar dat veel allochtonen geld kosten. Maar prioriteiten zijn ook iets. Realistisch gezien is het budget voor allochtonen niets.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 20:06

-weggejorist-

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 20:04

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 19:36
"Toegegeven met ietsje minder allochtonen zou het ietsje minder kosten."
Bagataliseren- Tot op heden heeft geen enkele regering er zich aan gewaagt dit "ietsje" uit te laten rekenen.
Er heerst gewoon een taboe op.
Er zijn wel begrotingen:
www.elsevier.nl/nederland/article/2015...
En die zitten niet in de orde van grote van een "ietsje".
Wat is je belang eigenlijk bij dit down-playen?
Denk je - Ik zit in Hongarije mij kan toch niets gebeuren? Je weet hoe moslims over joden denken, al dan niet praktiserend.

Roadblock | 06-03-17 | 19:50

En jij denkt dat geboortes, gratis tandartskosten jongeren, geslachtveranderingen (ca. 400.000 euro per geval) comazuipers, geblesseerde sporters, talloze burn-out gevallen, schizofrenie door inteelt e.d. niets kosten.
Ik heb een schrale troost voor je, ik kost jou niets, sterker nog, ik betaal voor minimaal 3 bijstandsgezinnen hun uitkering.

henk vintage | 06-03-17 | 19:49

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 19:33
Nee knul, jij bepaalt niet voor mij wat ik wil. Nu niet en nooit niet.

Wat ik wil is dat we dergelijke zaken niet gaan bagatelliseren, relativeren en gedogen. Dat we dergelijke zaken aanpakken verdomme.
Die slappe vaatdoek houding van je is kenmerkend voor NL en die slappe zak can de VVD.


Wegkijker, dat ben je.

TeeJee | 06-03-17 | 19:44

John Lamaer | 06-03-17 | 18:39
Ik dacht dat ik u al vaker heb ontmaskerd als een DENK-trol?
Zoals altijd is wederkerigheid bij jullie ver te zoeken.
Noem mij een islamitisch land waar ik op hoge toon folders in mijn eigen taal kan eisen, eigen godhuizen kan bouwen, en ruimte afdwingen voor mijn geloof, en dan tegelijker tijd de oorspronkelijke bewoners voor rascisten kan uitmaken, zonder dat dit bloederige consequenties heeft, en ik zal u serieus nemen.
Tot dan toe: Geen tolerantie voor de intoleranten.

Roadblock | 06-03-17 | 19:42

henk vintage | 06-03-17 | 19:31

Nee. Dat is slechts een druppel op een hete plaat. De echte kosten zitten 'm in de ouderen. Toegegeven met ietsje minder allochtonen zou het ietsje minder kosten. Maar het is echt geen vetpot. 50+ is veruit het grootste probleem.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 19:36

TeeJee | 06-03-17 | 19:28

Ik ben in staat om iets pragmatisch te bekijken. Natuurlijk zijn er wat extremere zaken. Dit ontken ik ook niet. Maar zo zijn er ook Duitsers die broer en zus zijn en kinderen blijven maken. Extreme voorbeelden dus. Ik toon aan dat het doorgaans wel meevalt en hoewel ongewenst er prima mee omgegaan wordt.

Wat jij wil is de meest extreme zaak als de normale gang van zaken propageren. Dat is dus altijd fout.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 19:33

De zorgkosten gaan voornamelijk omhoog omdat er een paar honderdduizend gelukzoekers naar Nederland zijn gekomen die zonder ooit premie te hebben betaald een beroep kunnen doen op de zorg en dat ook veelvuldig doen.
Ook zijn er ca. 350.000 waarvan het gros allochtoon die hun premie niet betalen maar wel de zorgtoeslag incasseren.

henk vintage | 06-03-17 | 19:31

henk vintage | 06-03-17 | 19:27

Nee dus. De huidige generatie dokt voor de eisen van de babyboomers. Om maar niet te beginnen over de zorgkosten. Als de potjes allemaal goed gevuld waren was het prima. Maar dat is dus niet zo. Mijn generatie betaalt de prijs en we krijgen er niets voor.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 19:30

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 19:12
De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 19:16
Je negeert mijn voorbeeld van het meisje van 14 ( net 15 toen in NL aankwam) met die man van 38.


Je bent kinderverkrachting aan het bagatelliseren. Ben je wel lekker in je hoofd joh?

Geen ENKEL argument wat jij aanbrengt relativeert dat. Zoek hulp, je hebt het nodig.


TeeJee | 06-03-17 | 19:28

Ze hebben meer voor Nederland opgebracht in die 40 jaar of meer dan dat ze nu nog kunnen kosten tot hun dood en heeft niets te maken met de werkende generatie ergens voor te laten betalen.
De meeste van deze werkende generatie begonnen pas te werken
rond het 25ste jaar of ouder en de studie is betaald door de de z.g.n. babyboomers, waarvan de meesten hun eigen plezier betalen.

henk vintage | 06-03-17 | 19:27

henk vintage | 06-03-17 | 19:14

Niet dus. De zorgkosten gaan omhoog, men moet elk jaar het AOW potje bijvullen. Nee helemaal niet dus. De babyboomers willen de werkende generatie laten betalen voor hun plezier. En dat kost een boel.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 19:18

TeeJee | 06-03-17 | 19:04

Het hele je mag niet neuken voor je zestiende en niet trouwens voor je achttiende is een rechtsstaat dingetje wat met frequente regelmaat wordt overtreden. Ikzelf verloor mijn 'maagdelijkheid' aan een destijds achttienjarige schone uit Noord-Holland. Op mijn veertiende. Mag niet. Gebeurt wel. Dagelijks.

Je moet leren relativeren. We hebben het over enkele tientallen en zelfs in die tientallen zijn zoveel nuances dat hysterisch doen ongepast is.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 19:16

De meeste van onze oudjes hebben 40 of meer jaar gewerkt en meer bijgedragen dan dat ze in hun laatste 10 of 20 levensjaren nog kosten.
Dit in tegenstelling tot de meeste immigranten die meteen in de bijstand en andere uitkeringen verdwijnen.

henk vintage | 06-03-17 | 19:14

TeeJee | 06-03-17 | 19:04

Yep. Noem je ook toppertjes. Overigens is zijn vluchtelingen uit Soedan en Eritrea overwegend christelijk. Zo zie je maar.

De jongste kindbruid in het nieuws uit Syrië was dertien. Getrouwd met een achttienjarige. Nou poeh. In Sexbierum neuken alle boeren van rond de twintig dertienjarige meisjes. Was toen zo en nu nog steeds.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 19:12

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 18:58
Stierenpoep. Zoals gewoonlijk denk je de wijsheid in pacht te hebben terwijl je de feiten negeert.


De jongste Syrische kindsbruid in NL was net 15 toen ze hier aan kwam en daarvoor al getrouwd met een man van 38.

In Sudan, Eritrea en Somalie trouwt meer dan de helft VOOR hun 18e.

www.plannederland.nl/investeer-in-mei...

Hier. Kun je eens even doen wat je constant anderen toebijt; daadwerkelijk feiten kennen.

TeeJee | 06-03-17 | 19:04

henk vintage | 06-03-17 | 18:56

Onze oudjes kosten het tienvoudige. Voegen niets (meer) toe en ga zo maar door. Korten? Helemaal mee eens.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 19:00

TeeJee | 06-03-17 | 18:50

Zoals ik al uitlegde is in de meeste gevallen sprake van een gearrangeerd huwelijk op jonge leeftijd voor jonge mensen. Fout. Zeker. De jongste was dertien jaar en getrouwd met een 18-jarige. Mag niet. Althans niet zonder toestemming van beide ouders en de rechtbank. Jij over dramatiseert het weer met rare verhalen over 45-jarige mannen en 9-jarige meisjes. Dit is gewoon niet waar. Zelfs in islam mag een huwelijk niet geconsumeerd worden met kleine meisjes die niet 'rijp' zijn. Dat er walgelijke zaken plaatsvinden in tribale gebieden in Afghanistan, Pakistan en Afrika die het daglicht niet kunnen verdragen ben ik met je eens. Maar ook dit heeft weinig tot niets met islam te maken. Meer met een achterlijke cultuur. Neem de Jazidis geen islamitische mensen en ze hebben een hekel aan moslims. Die doen dit soort dingen ook. Hindoes. Zelfde. En zo kan je door blijven gaan. Het past hier niet en hoort hier niet.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 18:58

13 miljard per jaar kosten ons die islamitische "buitenlanders"
Ze voegen niets aan onze samenleving toe en leven in hun parallelle wereld.
Ik heb geen zin meer om daar nog een cent aan bij te dragen.
Ze gaan zelf maar eens aan het werk.

henk vintage | 06-03-17 | 18:56

henk vintage | 06-03-17 | 18:28

Als het aantal uitkeringen voor buitenlanders ons enige zorgenkindje was hadden we geen problemen. Dat kunnen we gemakkelijk aan. Eerder de overlast van immigranten en de aanhoudende criminaliteit zijn een fiks probleem. Maar zelfs dat staat in het niets met de kosten die we moeten ophoesten voor onze babyboomers.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 18:52

@De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 18:02
Afgezien van het feit dat u geen antwoord geeft op mijn vraag maar uzelf er met filibusteren onderuit poogt te draaien vind ik hetgeen ze in christelijk Afrika doen net zo abject en verwerpelijk. Maar; die staan hier niet in rotten van tien voor de deur te dringen. En erger nog; ons hun achterlijkheid door de strot proberen te wringen. Verder heeft e.e.a. wel degelijk alles met de Islam te maken. Hoe hard u dat ook probeert te marginaliseren en te ontkennen. Het kan hier wel verboden zijn maar dat wil niet zeggen dat het niet gebeurt. Maar ik zou ondertussen beter moeten weten dan met u in discussie te gaan. Want u zou de Zwaartekracht nog ontkennen indien mogelijk....

Sjefke7807 | 06-03-17 | 18:50

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 16:23
Ik heb het helemaal niet over 17- en 18 jarigen. Dat maak jij er van om zo redelijk over te komen, terwijl je mij probeert weg te zetten als hysterisch.

De typische DKS discussie stijl op de man.
Beetje kansloos, aangezien ik het heb over echte kindbruidjes van 9 tot 14 jaar waarvan we weten dat ze er zijn in NL.
En dat loop jij een beetje te bagatelliseren omdat het er maar tientallen zijn. Omdat er aan gewerkt wordt.

Ga je dat ook vertellen aan het meisje van 13 die voor de eerste keer genomen is door haar man van 25 tot 45 jaar?
Natuurlijk niet. Jij verbergt je achter je scherm en de Nederlandse regels en kijkt weg.

Elk kindbruidje in NL is er 1 te veel. En wat jij hierover durft te plempen is, op zijn allerzachts gezegd, nogal walgelijk.

TeeJee | 06-03-17 | 18:50

kortebroek | 06-03-17 | 18:32

Helemaal met je eens. Maar overdrijven is ook een vak. Doe mij ook maar minder kanslozen en minder extremisten en minder volk wat de dijken doorprikt om te bewijzen dat ze lek zijn.

Maar laten we alsjeblieft een beetje reëel blijven.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 18:49

-weggejorist-

John Lamaer | 06-03-17 | 18:39

@De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 18:02

Lekker bagatelliseren van de verderfelijke islamitische cultuur waarmee onze samenleving 1000 jaar teruggeworpen kan worden als het zo doorgaat. En een beetje jij-bakken: zij doen ook wat ergs, dus het valt met de islam allemaal wel mee. Dat zijn jouw tegenargumenten? Wij halen met grote hoeveelheden van die mensen een hoop ellende binnen. Kijk hoe onze immigratiemaatschappij zich de afgelopen 30 jaar ontwikkelt heeft. Waar bevindt onze maatschappij zich over 30 jaar. Willen wij als land een massimmigratie die onze cultuur vijandig gezind is? Ik niet. En kom niet aan met noodzaak wegens de vergrijzing. De robotisering staat voor de deur.

kortebroek | 06-03-17 | 18:32

Nee. ze zijn niet naar Nederland gekomen om Nederlands te leren. Ze zijn gekomen voor onze uitkeringen en verder nergens voor.
Wil je ze lozen, stop dan met de uitkeringen voor dubbel paspoorthouders. Dan mogen ze kiezen of alleen Nederlands paspoort met uitkering of naar hun geliefde vaderland.

henk vintage | 06-03-17 | 18:28

@Roadblock | 06-03-17 | 17:07
Doorgaans gaat het om mensen die minder dan vijf jaar leeftijdsverschil hebben en in alle gevallen seksueel ontwikkeld zijn. Dat het niet kies is ben ik met je eens maar het valt relatief mee en het mag niet in Nederland. Waarom zo hysterisch?

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 18:04

@Sjefke7807 | 06-03-17 | 17:29
Wat wil je zeggen? Dit soort praktijken zijn er en het is verboden in Nederland. Het heeft tevens weinig tot niets te maken met islam. Eerder iets met achterlijke culturen. Ook in christelijk Afrika vinden praktijken plaats die het daglicht niet kunnen verdragen. Wat heb je daarover te zeggen? Of is het dan minder interessant voor je?

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 18:02

Als je jezelf 100% Turk vind haal je toch gewoon in Turkiye je rijbewijs, je sociale vangnet en andere zooi. Wil je dat in Nederland, dan in het Nederlands en anders rot je maar gewoon op.
Turkije is tenslotte een prachtig land voor pure Turken.

ratelaar | 06-03-17 | 17:37

@De Koreaanse Slet.

Hier nog één:

themuslimissue.wordpress.com/2012/10/...

Kijkt u even naar de diverse, soms schokkende foto's. Uw totale gebrek aan kennis omtrent dit onderwerp is stuitend.

Sjefke7807 | 06-03-17 | 17:29

@Roadblock | 06-03-17 | 17:11
Dat dus. Zie ook mijn links boven uw tegel. Zo'n kind dat hierheen komt weet niet eens dat ze hier kan aangeven dat "het onwil is" en om een gedwongen huwelijk gaat. We moeten dit soort smeerpijperij op geen énkele manier gedogen.

Sjefke7807 | 06-03-17 | 17:18

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 16:23
Ik heb toch sterk de indruk dat je alles wat duidelijk ten nadele is van de import ideologie islam loopt te downplayen en bagatelliseren.
www.elsevier.nl/nederland/achtergrond/...
Enkele tientallen ? Right.
Meesal leeftijds genoten? Right.
Jonge mensen die qua leeftijd niet veel verschillen? Right.

Roadblock | 06-03-17 | 17:07

@De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 16:23
Uw quote: "Je doet net alsof oude vieze mannetjes met 3-jarige meisjes neuken. Ten eerste is dat zelfs in islam verboden en ten tweede vrijwel nooit het geval."

O ja? Zie mijn tegel met links van @Sjefke7807 | 06-03-17 | 16:32 en herhaal dan nog eens wat u daar net plempte. En dat waren slechts 2 links van de ik-weet-niet-hoeveel ik er had kunnen bij plaatsen.

Sjefke7807 | 06-03-17 | 16:37

@De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 15:55
U kwatst:

www.dailymail.co.uk/news/article-24158...

Dít is wat wij binnen halen. En u wilt dat vergelijken met Nederland? *ferme foei!*

En als bovenstaande link u niet aanstaat:

news.nationalgeographic.com/news/2013/...

Het arme kind was 6(!) toen ze met een 25 jarige moest trouwen. U moet zich de ogen uit het hoofd schamen met uw valse pretenties en leugenachtige informatie. Dít is wat er gebeurt! En dít is wat ook Klaas Dijkhof goedkeurt(!) omdat het "huwelijk daar gesloten is en dit zo werkt in hun cultuur". Het kan me niet bommen hoeveel of weinig het er zijn. Ieder kind bruidje is er één te veel. Wegkijken bij dit soort misdaden is natuurlijk makkelijker als daadwerkelijk een ferm standpunt innemen aan de hand van dit soort ranzige wanpraktijken. Leest u beide stukken eens goed door. En dan hoor ik graag van u hoe u zich eronder vandaan wilt kletsen. Een 6 jarige dwingen met een 25 jarige te trouwen, of nog erger iemand van 40(!), is kinderverkrachting en niets minder als schofterig, primitief en verwerpelijk.

Sjefke7807 | 06-03-17 | 16:32

Sjefke7807 | 06-03-17 | 14:03

Gelukkig is er geen rechts zoals in de Verenigde Staten de laatste jaren. Dat soort conservatisme is niet verenigbaar met onze liberale waarden en normen. In Nederland kom je op rechts niet verder dan VNL en als je een rechtse regering wil stem je VVD of CDA. Zo simpel is het. D66 zit in het centrum. Veel rechtse standpunten maar ook linkse.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 16:27

TeeJee | 06-03-17 | 16:01

Wat probeer je te bewijzen. Ik stel duidelijk ja ik ben het er niet mee eens maar het is nogal sporadisch en het valt doorgaans tevens wel mee. Je loopt dus weer hysterisch te doen. Een 18-jarige is een volwassen man, een 17-jarig meisje is minderjarig. Mag niet. Maar kom op. Enkele tientallen en daar wordt gewoon mee gewerkt om het op te lossen. Je doet net alsof oude vieze mannetjes met 3-jarige meisjes neuken. Ten eerste is dat zelfs in islam verboden en ten tweede vrijwel nooit het geval. In bijna alle situaties gaat het over jonge mensen die qua leeftijd niet zoveel verschillen. Een hoop ophef over iets wat procentueel verwaarloosbaar is en wel degelijk op de radar staat van de juiste instanties en ten tweede in de praktijk wel mee blijkt te vallen. Ik zie een huwelijk tussen een 21-jarige en een 17-jarige niet als het absolute kwaad en ook de gevallen waarin een 13-jarig meisje getrouwd is met een 16-jarige niet als reden om helemaal in paniek te raken.

Niet kies. Dat zeker. Niet verenigbaar met onze waarden en normen. Maar zeker geen gigantisch drama. Er word aan gewerkt.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 16:23

Joffri | 06-03-17 | 13:46

We hebben zat te zeggen. Hoe kom je erbij.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 16:14

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 15:55
Ik doe zeker niet overdreven of hysterisch. Ik constateer feiten.
Maar kijk maar weg zoveel je wil, dat schijnt bij meer mensen voor te komen.

TeeJee | 06-03-17 | 15:58

TeeJee | 06-03-17 | 13:04

Jammer dan. We leven hier in een westers land. Wat de christenen niet mogen mogen de moslims ook niet en andersom.

Er zijn inderdaad minderjarigen die gehuwd zijn in Nederland. Veelal met leeftijdsgenoten en lang niet allemaal afkomstig uit Syrië of moslim. Ik ben het er niet mee eens maar het is niet anders. Je kan niet op alle slakken zout leggen. Zeker daar het om enkele tientallen gaat en niet om een epidemie. Je moet niet overdrijven en hysterisch doen. Vrijwel alle 'kindbruidjes' zijn getrouwd met leeftijdsgenoten. Zie het als overdreven verkering.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 15:55

Het probleem is dat niemand met Wilders in bed wil. Je kan fantaseren tot je en ons weegt maar dat zijn wel de feiten. Wilders gaat dus wederom niets presteren.
De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 12:17

Nou ik wil best een beschuitje met Wilders eten

gatito | 06-03-17 | 15:12

@Sjefke7807
Tell'em Sjef!

D-Fens_1963 | 06-03-17 | 14:49

@Zosima | 06-03-17 | 12:45
Misschien was het handiger geweest om te refereren aan het Nieuwe Testament en daarbij op te merken dat de meeste moderne christenen over het algemeen niet gewelddadig zijn. Dat voorkomt gemuggenzift over (nu) irrelevante details. Want in Oudewater schijnt nog wat apparatuur uit de tijd van de Inquisitie te staan die bewijst dat christenen ook best wel heel erg vervelende, vrouwenhatende barbaren konden zijn.

Nivelleermarionet | 06-03-17 | 14:14

Voor de meeste Nederlanders is DENK, en zeker op termijn, een even groot gevaar dan de Nazi's.

Moneytron | 06-03-17 | 14:10

@De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 11:23

VVD, D66 en CDA rechts *proest*

Het zit allemaal links van het midden. De vraag is alleen in welke gradatie links. Er is hier geen échte rechterflank en dat is nu net waar hem de schoen wringt. Het FvD, VNL en PVV doen een dappere poging maar meer ook niet.

Sjefke7807 | 06-03-17 | 14:03

@R van Perzie | 06-03-17 | 11:12
U slaat de plank volledig mis. Die radicalisatie gaat anders prima hoor, voor zo ver u de laatste jaren onder een steen zat en niet heeft zitten opletten. We hebben ze werkelijk in álles de zin gegeven, op het bespottelijke af gewoon. En als dank worden we als volk collectief in onze bek gescheten! Die frustraties heeft men aan zichzelf te danken en niets anders. Niet de taal willen leren, niet met de vieze Kuffar willen samenleven. Hele wijken uitroepen tot een soort van kalifaat en de inheemse inwoners uit hun EIGEN(!) buurten verjagen met grof geweld en criminaliteit. Dan is het een kwestie van tijd totdat ook de Nederlander zich gaat roeren.

Wat je ook van Geert mag vinden, hij komt wel op voor dit land en haar inwoners. Wat mijn oeverloos respect heeft, of ik het nu met hem eens ben of niet. Want ik geef het je te doen om zo zwaar beveiligd te moeten leven. Omdat jawel, hij kritiek heeft op diezelfde Islam die hier de boel wil overnemen. DENK daarentegen propageert hier een vreemde mogendheid en is actief bezig de boel te saboteren en tegen elkaar op te zetten. Als ze zich zoveel Turk voelen, zo willen leven etc.. Wat doen ze hier dan?!? (retorische vraag)


De Nederlander heeft álle recht om kwaad te zijn! Je ziet je land afglijden in iets dat zo kan worden getransplanteerd naar het M.O.. Met dezelfde achterlijk- en wreedheden die aldaar de gangbare norm zijn. We hebben hier niet voor niets eeuwen gestreden om de religie achter de voordeur te krijgen en tot de verlichte (nog wel) samenleving te komen die we nu hebben/hadden. We zijn het aan onze voorouders verplicht om dit in ere te houden en het niet zomaar door de plee te spoelen.

Sjefke7807 | 06-03-17 | 14:01

@ mezelf:

Doe nou gauw eens die volkomen ontspoorde zin wegjorissen, Peter Emile:
"Want een verstandig volk zou al lang elke mogelijkheid om het moslimse geziek & gewroet aan de wortels van onze samenleving, via haar stemgedrag onmogelijk hebben gemaakt."

Moet dus zijn:

"Want een verstandig volk zou al lang het moslimse geziek & gewroet aan de wortels van onze samenleving, via haar stemgedrag onmogelijk hebben gemaakt."

Peter Emile | 06-03-17 | 13:51

Citaatje:

"... dit soort gedrag moeten we toch gewoon niet willen in een vrije democratische samenleving?"

"Dit moeten we niet willen".
Dat hoor & lees ik al zo'n 25 jaar.
Maar er gebeurt NIETS.
Kennelijk willen 'we' het dus allemaal wél.
Want een verstandig volk zou al lang elke mogelijkheid om het moslimse geziek & gewroet aan de wortels van onze samenleving, via haar stemgedrag onmogelijk hebben gemaakt.

Maar dat is niet gebeurd.
Dus gaat het sociaal-culturele vergiftigingsproces gewoon door.
Zojuist de fotoserie in 'BN De Stem' van die conspiratieve Turks-islamitische bijeenkomst bekeken. De naargeestigheid, de geestelijke armoe en het grauwe machismo druipen er vanaf.

En voor de dromers onder ons: denk maar niet, dat er na 15 maart ook maar íets zal veranderen; per saldo heeft nog altijd driekwart van de Nederlandse bevolking zijn kop in het zand zitten. En dus ook driekwart van de Nederlandse politiek.
En na elke islamitische aanslag in Europa roept men collectief 'angst' te hebben.
In plaats van woede.

Peter Emile | 06-03-17 | 13:48

Nederland is overwegend links. Je kan dus met je kleine zogenaamde 'rechtse' clubje aan de zijlijn blijven brullen of je kan je best doen om een zo rechts mogelijk kabinet te krijgen.
De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 12:19

Een links of rechts kabinet doet er pas weer toe als we zelf weer de teugels in handen hebben. Stem dus eurokritisch en zeker geen VVD. Gadverdamme alde, gadverdamme Verhofstad.

Joffri | 06-03-17 | 13:46

@Zentgraaf. Uw quote: "Het zal wel weer heel intolerant en instititutioneel racistisch van ons zijn, maar dit soort gedrag moeten we toch gewoon niet willen in een vrije democratische samenleving?"

Maar dat is het hem nu net. Schijnbaar wil de Nederlander dit dus wél. Want waarom stemt men anders op de partijen die nóg meer van hetzelfde willen? Het is de gekte voorbij. In gelijk welk ander land krijg je een dikke laars in je aars op weg naar het 1e de beste vliegtuig naar elders. En hier loopt men te mieren neuken op de vierkante cm of iets wel kan of niet. Het feit dat DENK hier überhaupt in de 2eKamer mag komen met hun staatsondermijnende activiteiten is meer dan een gotspe. Dit land is K.n.e.t.t.e.r.g.e.k.!

Sjefke7807 | 06-03-17 | 13:45

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 12:24

Dat betreft het oude testament en die word door christenen, joden en ook deels door moslims gehanteerd.

ska ska ska | 06-03-17 | 13:32

Ik zie de armoe in Seoul???

Ik denk dat u noord- en zuid-Korea door elkaar haalt.

ska ska ska | 06-03-17 | 13:27

Dat dit soort tuig z'n gang kan gaan op deze manier, zelfs binnen de Tweede Kamer zonder dat daar (zichtbare) ophef over ontstaat zegt veel. Veel over de VVD & PvdA die verantwoordelijk zijn voor deze etterbult in de democratie. Leegknijpen, opruimen en laten helen. Bah.

Rico den Hollander | 06-03-17 | 13:09

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 12:53
Het heeft er alles mee te maken. Er zijn er nogal wat die de teksten uit de Koran en Hadith boven de lokale wetgeving plaatsen. Die menen dat het volgen van hun grote voorbeeld boven alles gaat.
Dat is de realiteit in alle Westerse landen met landen als Engeland en Zweden als dieptepunt.

Enne, het mag hier niet maar het wordt dus wel vrolijk gedoogd.
Je kan weg kijken tot je een ons weegt, maar er zijn kindbruiden in NL. Ik kan vanachter mijn bureau ook wel de regeltjes oplezen, maar dat doet zo weinig aan wat er buiten echt gebeurd.

TeeJee | 06-03-17 | 13:04

Ik heb weleens een personeelsadvertentie gezet met daarin de opmerking: " in ons bedrijf wordt gewerkt met alcohol en gerechten waar varkensvlees een onderdeel van kan zijn".
Naast een boze brief van een of ander anti-dicriminatie bureautje ook een paar sollicitanten met een Islamitische achtergrond. In de Biertent wilden zij niet werken maar of ik toch wel even mee wilden werken om hun uitkeringsinstantie te laten weten dat ze gesolliciteerd hadden. Op mijn "Nee" werd direct de racisme kaart getrokken.
De sponning van de voordeur had het zwaar te verduren die dag.

JanvandeBiertent | 06-03-17 | 13:01

EefjeWentelteefje | 06-03-17 | 12:53
Ja oke, maar wat ik probeerde te zeggen is dat moderne christenen daar weinig waarde aan hechten, deels omdat dit zeer specifieke voorschriften voor het Joodse volk van die tijd waren.
Verder zou ik zeggen dat christenen relatief vredelievend waren, maar dat het christendom vaak werd gebruikt om machtsstrijd te legitimiseren.

Zosima | 06-03-17 | 12:58

Mijn god, die foto's... Thuurk! Thuurk! Thuurk!

Ad Hominem Tu Quoque | 06-03-17 | 12:57

TeeJee | 06-03-17 | 12:46

Het mag hier ook niet. Beide ouders en de rechtbank moeten instemmen. Je mag ook niet neuken voor je zestiende (officieel that is) maar toch verliezen de meeste tieners rond hun vijftiende hun maagdelijkheid veelal met leeftijdsgenoten maar vaak ook met partners die richting achttien of ouder zijn. Mag niet. Gebeurt wel. Heeft niets met islam te maken.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 12:53

@Zosima | 06-03-17 | 12:45

Nou, er staan toch echt verdomd vervelende dingen in het Oude Testament hoor. Leviticus al eens doorgeplozen? Homo's hoeven niet per sé met hun hoofd naar voren van een flatgebouw afgegooid te worden, maar ze moeten wèl deaud.

En christenen die niet gewelddadig zijn? Nou... ook daar staat wel het een en ander over vermeld in de geschiedenisboeken.

Maar ik begrijp je punt.

EefjeWentelteefje | 06-03-17 | 12:53

Roadblock | 06-03-17 | 12:42
Ik zeg juist dat een godsdienst verder gaat dan een ideologie. Een ideologie is een verzameling ideeën over hoe de wereld in elkaar steekt, een godsdienst is dat ook maar dan op een religieuze wijze, waarbij wordt voorgeschreven hoe te leven.

Zosima | 06-03-17 | 12:51

Wat is de definitie van ´een naar mannetje´? Antwoord: 'Tunahan Kuzu'. Met hartelijke dank aan de Partij van Lodewijk Asscher, voor het belangeloos lanceren van deze Trol in de Nederlandse politiek.

Zenzeo | 06-03-17 | 12:50

Roadblock | 06-03-17 | 12:45

Officieel mag je in Nederland ook iemand trouwen onder de 18 als de ouders en rechtbank hier toestemming voor geven. Daar naast is het zeldzaam. Het zelfde met de Boerka het is nagenoeg niet aanwezig.

Je vergeet tevens dat het leeuwendeel van de kindbruidjes getrouwd is met een leeftijdsgenoot. Het is een probleem omdat één of beiden onder de achttien is en daar is officieel vrijstelling voor nodig. Maar wederom een marginaal probleem.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 12:49

Dat die leden nog steeds een platform krijgen om ons land te blijven schofferen is mij een volslagen raadsel....

Hollander01 | 06-03-17 | 12:47

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 12:39
Zou fijn zijn als het dan in de tegenwoordige tijd niet meer zou gebeuren. Gebeurd helaas wel, met als argument dat Mo het ook deed.
De profeet is tenslotte het grote voorbeeld.


Mag je best kritiek op hebben, vind ik.

TeeJee | 06-03-17 | 12:46

netniet | 06-03-17 | 12:40

Er is geen 'islamitische kwestie' er is een asociale en criminele immigranten kwestie en een terroristen kwestie. De werkelijke aanhangers van salafisme doen ook vrij weinig kwaad. Ik zie ze niet als verenigbaar met Nederlandse waarden en normen maar dat zijn de zwartkouzen ook niet.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 12:46

EefjeWentelteefje | 06-03-17 | 12:37
Ik zou de bijbel geen haatboekje noemen, het oude testament bevat de mythische geschiedenis van het Joodse volk, die verwikkeld waren in stammenstrijden om te overleven. De meeste regels zijn van toepassing op die situatie, zoals veel voorschriften over rituelen en wat niet mag worden gegeten. De christenen hebben van al die regels volgens mij vooral de 10 geboden overgenomen waar ik niets mis in zie.

Maar misschien is dit allemaal oeverloos getheologiseer, feit is dat wamneer we naar de werkelijkheid kijken christenen niet gewelddadig zijn.

Zosima | 06-03-17 | 12:45

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 12:39
Oh? en hoe verhoudt jouw verhaal zich met de geimporteerde kindbruidjes waarbij de heren met de qur'an beweren dat dit volgens hun godsdienst mag?

Roadblock | 06-03-17 | 12:45

Laatst bij een kinderprogramma was een 9-jarig jochie, hij wilde keeper worden van het Turkse elftal, want in zijn hart was hij Turks. Weer een generatie verpest en verder voor we uit deze zooi zijn denk ik dan. Met complimenten aan de ouders (generatie ...?) om dat joch te brainwashen. Ik snap dat je een warm gevoel bij je afkomst kunt hebben, maar dit schiet toch niet op. Lekker de Turk willen uithangen (terwijl je er amper geweest bent en de taal waarschijnlijk spreekt met een vet Hollands accent), maar vervolgens klagen dat je als een Turk behandeld wordt.

Roeieber | 06-03-17 | 12:44

Roadblock | 06-03-17 | 12:34

Elke religie is een ideologie.
Ook bijbeltekst wordt tot de dag van vandaag letterlijk genomen. Je hoeft maar naar 'Trumpland' te reizen in Amerika en je ziet daar een ideologie die niet minder erg is dan islam. Conservatieve christenen zijn helemaal niet minder erg dan moslims.

Wel zijn er meer 'islamitische' terroristen maar ook dat valt best tegen. Gisteravond alweer een Sikh neergeschoten door een christen-gekkie in Amerika. Dit terwijl Sikh helemaal geen moslims zijn.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 12:43

Zosima | 06-03-17 | 12:37
Hou de definitie van een (politieke)ideologie nog eens naast die van een godsdienst.
Ik hoor je argumenten wel waarom de islam volgens jou een godsdienst is en geen ideologie.

Roadblock | 06-03-17 | 12:42

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 11:50

Juist en daarom is zeer spoedige afhandeling van de totaal irrelevante islam-kwestie ook zo belangrijk. Zo wordt de onevenredige belasting van de agenda waardoor aan de punten die u terecht onder de aandacht brengt niet wordt toegekomen, kordaat om zeep geholpen en kan men dus eindelijk weer met relevante zaken aan de gang. Chapeau voor uw commentaar.

netniet | 06-03-17 | 12:40

Een partij voor turken in Nederland welke niets moeten hebben van Nederlandse cultuur, tradities, taal, gebruiken enzovoort. We kunnen na 15 Maart zien hoeveel het er zijn in Nederland.

Hei-kneuter | 06-03-17 | 12:39

Zosima

Nee het hele Mohammed was een pedofiel verhaaltje is ook onzin. In die tijden, van Oost tot West in vrijwel alle staatsvormen en religies was de norm 'als het ongesteld wordt kan het voortplanten en kan het huwelijk dus geconsumeerd worden'. Natuurlijk in deze dagen abject maar het gebeurde toentertijd overal en met regelmaat. Het bewijs hiervoor is al dat Mohammed jaren wachtte tot Aisha 'rijp' was. Dat was daar en hier de normale gang van zaken.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 12:39

Roadblock | 06-03-17 | 12:34
Een ideologie is een seculiere half-religie. De islam is gewoon een (al dan niet gewelddadige) religie.

Zosima | 06-03-17 | 12:37

@Zosima | 06-03-17 | 12:29
Yep, dat is dus nou nèt het grote verschil tussen islam en christendom: islam is blijven hangen in hun gewelddadige boekje, de christenen begrepen kennelijk dat het toch allemaal niet zó jofel was wat er in hún haatboekje (overigens grotendeels overeenkomende met het haatboekje van de islam) stond en zijn zich gaan concentreren op het toch meer bij een beschaafde geest aansluitende Nieuwe Testament.

Een ontwikkeling die in de tijdslijn ongeveer gelijk op liep met het ontstaan van de moderne westerse beschaving. Toeval, zeker?

EefjeWentelteefje | 06-03-17 | 12:37

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 12:19
Zoals ik al zei;
Blijf maar lekker bij je partij. Het is extreem naief om te denken dat er rechts(er) beleid uit zal vloeien. Nog afgezien van het feit dat ze jou en NL er bij naaien waar je bij staat, de afgelopen 4 jaar voer ik daarvoor even aan als argument.


Ik stem op de partij waar ik het mee eens ben. Een partij die beleid voor staat waar ik als persoon en mens achter kan staan.
Ik stem met een schoon geweten.

TeeJee | 06-03-17 | 12:36

In sommige kringen is de waarheid een beladen onderwerp blijkbaar. En als je de waarheid wel enigszins van belang vindt ben je intolerant.

Sqbar | 06-03-17 | 12:35

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 12:24
Dat staat ook allemaal in de bijbelteksten hoor. Het begint saai te worden die selectieve verontwaardiging over de koran. Sterker nog. De bijbeltekst is nog gewelddadiger dan de koran.

Kom nou, gaan we die hele discussie weer opnieuw doen?
-Je weet donders goed dat de islam een ideologie is en geen godsdienst.
-Je weet donders goed dat geweldadige teksten in de bijbel niet meer gepractiseerd worden, en die in de qur'an wel.

Roadblock | 06-03-17 | 12:34

Het probleem is dat niemand met Wilders in bed wil.
@De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 12:17

Daar denkt zijn vrouw anders over.

necrosis | 06-03-17 | 12:34

Zosima

Ook dat is dubieus. Maar we kunnen wel door blijven etteren over dit soort zaakjes. Ik ben niet religieus en verwerp elke religie. Wat dan overblijft is een maakbare samenleving. Je doet mee of je rot maar op.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 12:33

boerk | 06-03-17 | 12:25
Is een islampartij ook niet een de facto pedopartij? Hihihaho

Zosima | 06-03-17 | 12:33

Roadblock | 06-03-17 | 12:26

Je lijkt me ook niet het type dat VVD zou moeten stemmen. Het enige wat ik stel is dat Wilders - als hij wil regeren - flink wat water bij de wijn moet doen. Doet hij dat niet dan is het dus wederom een farce en krijg je GroenLinks er gratis bij.

Persoonlijk zie ik dat liever niet.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 12:30

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 12:24
Het oude testament is erg gewelddadig, maar de focus van het christendom ligt toch echt bij het nieuwe. Jezus is het tegenovergestelde van een geweldenaar.

Zosima | 06-03-17 | 12:29

Dus zeg het maar Zentgraaff, wat gaan we doen aan dit soort gedrag? Vast niet PVV stemmen of wel?

His Lordship | 06-03-17 | 12:28

Het Noorden | 06-03-17 | 11:07

Ik hoop dat je de hele grote zandbak bedoelt.
Anders zetten ze hem hier op een droogvallende plaat in de Westerschelde.
Veel te dichtbij.
Het wordt wel altijd weer hoogwater. Dat dan weer wel...

Bijtendehond | 06-03-17 | 12:28

DENK is een segregratiepartij en daarom zal het heel veel moslims hypnotiseren. 'Eindelijk een partij die ons begrijpt en net zo een hekel aan het systeem hebben zoals het nu is.' DENK appelleert aan dat gevoel wat bij de muzelman leeft. PvdA is gezien. De samenleving verandert.

Nehemia | 06-03-17 | 12:27

Kijk naar de Chinezen. Die hebben zich altijd met hun eigen zaken bemoeid, maar de tweede generatie spreekt doorgaans goed Nederlands en doet zijn best. Niemand die ooit over Chinezen zeikt.

Zosima | 06-03-17 | 12:27

onnosel | 06-03-17 | 12:23

Het kan altijd veel en veel slechter. Behalve wat stoere one-liners is Geert ook weinig talentvol. Niet dat dit relevant is want niemand wil met hem in bed.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 12:27

Denk dat ik maar boodschappen ga doen bij de turk.
En dan zeuren dat er geen hollandse waspeen in de schappen ligt.
Lachen die gezichten als je lekker in hun gezicht trolt.
Of witlof.
witte kool.
later.

medelmo | 06-03-17 | 12:26

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 12:08
Je mist een belangrijk punt n.l. waarom iemand zijn stem uitbrengt op een partij:
Vertrouwen.
Of zou je zelf op een partij gaan stemmen die je eigenlijk niet vertrouwt?
Ik vertrouw de VVD niet meer, en daar heb ik je 51 redenen voor gegeven.
opiniez.com/2017/03/05/50-redenen-om-...

Roadblock | 06-03-17 | 12:26

En dat in een krant die onderdeel is van De Persgroep.
Het kan verkeren.
DACHT moet nog veel vaker journalisten wegsturen, zodat ze hun ware aard blootleggen (niet dat we dat nog niet weten, daar niet van).

Bijtendehond | 06-03-17 | 12:26

kan me nog een partij herinneren die niet pastte in Nederland, de pedo partij. Denk is wel het kwadraat hiervan.

boerk | 06-03-17 | 12:25

Deze PvdA-denkfout om segregerende erdo-roepers op sLinkse wijze (om de PVV te stiften) de kamer in te loodsen, is een faliekante bom in eigen gezicht verworden, het idee deze kliklijn van Ankara een zetel in het Nederlandse huis te schenken, ten koste van de eigen partij, doet enigszins denken aan de overtuigingen van hen die in de naam van de profeet zijn toegetreden tot het paradijs.
Het dwingende en controlerende vingertje van de Turkse dictatuur over de stemvoorkeur van turkse-Nederlanders is mijns inzien al een dwingende reden tegen de Nederlandse grondwet, om de Denk-Beweging niet langer welkom te laten zijn op de "besloten vergaderingen op het Binnenhof", maar ons kabinet en de rest van de ongelovige honden en onreine vrouwen steken niet hun faveure voor buitenlandse inmenging in het huis, onder het mom van multiculturele politiek, niet onder paarse stoelen of kerkbanken, wat een vrijheid, om bang van te zijn.......

hovawart | 06-03-17 | 12:25

wieowie123 | 06-03-17 | 12:21

Dat staat ook allemaal in de bijbelteksten hoor. Het begint saai te worden die selectieve verontwaardiging over de koran. Sterker nog. De bijbeltekst is nog gewelddadiger dan de koran.

We hebben hier nu eenmaal besloten dat je binnen de beperkingen van de rechtstaat gewoon je religie mag uitoefenen. Zolang je de wet niet overtreedt. Dat is het dan.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 12:24

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 12:17
Geef hem een kans. Slechter dan nu kan het niet gaan.

onnosel | 06-03-17 | 12:23

Als er één instelling is die zorgt dat je niets gaat bereiken in je leven, is het wel een slachtofferrol. Behalve als je professioneel slachtoffer zoals Sylvana bent natuurlijk. Maar dat is weggelegd voor een kleine slachtoffer-elite.

Zosima | 06-03-17 | 12:23

Het haalt niet uit wat voor strapatsen DENK uithaalt. Dit zal in het verschiet de grootste partij onder moslims gaan worden in Nederland. Het is zoals het is.

Nehemia | 06-03-17 | 12:23

@Roadblock | 06-03-17 | 11:58
Ik heb teveel ervaring om nog bedonderd te kunnen worden.
Maar dat Turkje die de boel liep te belazeren, zat altijd te slijmen bij de hoogste bazen, dezelfde bazen die mij ontslagen hebben.
Zal ik ook maar een Turks paspoort aanvragen?
Of zal ik gewoon mijn rug rechthouden?

necrosis | 06-03-17 | 12:21

Het valselijk beschuldigen van anderen is een typisch staaltje Turkse cultuur. Zie maar hoe Erdogan opereert. Niks geleerd, want het vals beschuldigingen van groepen werd vroeger al de aanleiding tot de eerste grote genocide in de 20e eeuw. Als Europa dan zich toch eens kritisch over Turkije uitlaat is Europa plotseling een "christelijk fort" (waar het islamitische Turkije kennelijk toch graag deel van uit maakt). De staatsgreep van vorig jaar werd ook direkt aangegrepen om politieke tegenstanders uit het veld te ruimen.

Kuzu is een overtuigd aanhanger van Erdogan (vraag hem over de misstanden van Erdogan's beleid en je krijgt het standaard antwoord dat de situatie daar veel te ingewikkeld is om er hier een oordeel over te geven - zegt iemand die uitstekend op de hoogte is van de gebeurtenissen in Turkije). En dat Erdogan een stem in ons parlement heeft is te danken aan de PvdA.

Angelica | 06-03-17 | 12:21

Moslims sluiten vrouwen uit. Een groot aantal moslims leest in de koran dat anders denkenden en niet hetero's mogen worden onthoofd. Gelukkig zijn ze volgens onze politici geen gevaar voor Nederland.

wieowie123 | 06-03-17 | 12:21

Roadblock | 06-03-17 | 12:18

Ja. Wilders heeft er alles aan gedaan om zichzelf buiten te sluiten. Waarschijnlijk met opzet. Aan de zijlijn klagen is immers makkelijker dan het werkelijk doen.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 12:21

Let op: Kuzu wordt minister van buitenlandse zaken in het volgende kabinet dat uit 5 of 6 partijen zal bestaan.... Erdogan is toch de baas over de EU? en zeker over NL en DE.

lulleficatie | 06-03-17 | 12:20

De denk club die mensen aan het denken zet. En doet inzien dat minder nog veel te weinig is, nagenoeg geen is beter. En dat allemaal dankzij de denk club!

Kennethhagers | 06-03-17 | 12:20

DENK is gewoon een franchisefiliaal van de AK partij. In de moskeeën wordt actief geronseld en campagne gevoerd om toch maar vooral op DENK te stemmen. Het Diyanetwerk gonst van de bedrijvigheid. De imams zijn goed geïnstrueerd door de snorrige sultan.

Nehemia | 06-03-17 | 12:20

TeeJee | 06-03-17 | 12:17

Nederland is overwegend links. Je kan dus met je kleine zogenaamde 'rechtse' clubje aan de zijlijn blijven brullen of je kan je best doen om een zo rechts mogelijk kabinet te krijgen.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 12:19

Met Wilders valt niet te praten. De PvdA was bereid om punten te laten vallen om te mogen regeren. De VVD ook. Dat is het verschil. Je moet het realistisch benaderen.
De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 12:07
Hm, Dezelfde mensen die Wilders indertijd verweten dat hij het AOW standpunt liet vallen, beweren nu dat er niet met hem te praten is.

Roadblock | 06-03-17 | 12:18

Wie van de dames hier heeft haar klit nog ? Nufsaid.

zweeperover | 06-03-17 | 12:18

Nuchternederland | 06-03-17 | 12:09

Het probleem is dat niemand met Wilders in bed wil. Je kan fantaseren tot je en ons weegt maar dat zijn wel de feiten. Wilders gaat dus wederom niets presteren.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 12:17

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 12:04
'Naar Nederlandse maatstaven'

Zie, daar heb je het goed verwoord. Ten opzichte van onze super linkse partijen lijken VVD, D66, CDA rechts. Maar ze zijn het dus niet echt en daarom schuren ze ook zo makkelijk tegen de linkse partijen aan.


En daarom hoeven we er dus ook geen rechts beleid van te verwachten.
Het is een spin, een fraaie illusie welke iedereen altijd heeft geloofd.

Gelukkig vallen steeds meer mensen de schellen van de ogen.

TeeJee | 06-03-17 | 12:17

Als je liegen tot kunst kan verheffen.
VVD - zeker nu.

Nehemia | 06-03-17 | 12:17

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 12:09 -1 keer dan..
Volgens de partijprogramma,s mag je iets verwachten.
Beloften maken schulden.
Raar he dat mensen dan verwachten dat je dat nakomt.
Als dat nooit zo uitkomt volgens de geschiedenis . waarom blijven vasthouden aan je partij?
Blindheid geeft normaal betere oren.. niet altijd dus.
gegroet .

medelmo | 06-03-17 | 12:16

Deipnosophist | 06-03-17 | 12:02
Ik heb hier zelfs een soort lakmoesproef voor ontwikkeld.
Als ik met moderne, goed geintegreerde turken of marokkanen discussieer begin ik op een bepaald moment over Israel, komen er dan geen schuimvlokjes aan de mondhoeken dan stel ik op een bepaald moment de twee paspoortenvraag: Als er oorlog tussen Turkije en Nederland komt, aan welke kant vecht je dan?

Roadblock | 06-03-17 | 12:15

"Ik ben niet naar Nederland gekomen om Nederlands te leren"
Ik ben een Nederlander die geen Turks wil horen, alleen bij de shoarma-tent.

Reden | 06-03-17 | 12:11

Liegen, bedriegen en dreigen, zo (t)rolt Denk.

donkieshot | 06-03-17 | 12:10

"Ook Yasin Ceran heeft het gevoel dat allochtonen worden tegengewerkt. Het argument dat bepaalde bevolkingsgroepen moeilijk integreren wijst Ceran van de hand. Tegelijkertijd geeft hij aan zich nooit echt Nederlands te hebben gevoeld. "Ik ben 100% Turks en dat kan niemand ooit veranderen.""..
.
Tyf dan op. Godverdomme.

GateKeeperNL | 06-03-17 | 12:10

Ik begrijp Denk niet goed.Ze laten Silvana het woord doen maar tegelijkertijd zetten ze voor vrouwen een aparte afdeling op genaamd DURF. En spreken zij regelmatig bij bijeenkomsten waar de vrouw niet naar binnen mag of in ieder geval via een andere ingang en anders zaaltje.

Hettiet | 06-03-17 | 12:10

D666 en VVD hebben een pleurispesthekel aan referenda. We moeten toch niet willen dat die stomme belastingbetalers zelf enige invloed gaan uitoefenen op de besluitvorming? Dat is hoe deze regentenpartijen erover denken. Een keer in de vier jaar mag je je plasje doen en daarna is het - muil dicht en diep bukken.

Nehemia | 06-03-17 | 12:10

medelmo | 06-03-17 | 12:08

Populisme is voor zwakke mensen die eisen dat de politiek hun problemen oplost. De geschiedenis leert dat dit nooit het geval is.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 12:09

Een groot aantal seculiere Turken, wonend in Europa, voelt zich niet meer thuis in Turkije. Ze durven zelfs niet meer op vakantie naar hun land.
Seculiere Turken willen vluchten uit Turkije, maar krijgen geen toestemming om zich in Europa te vestigen.
Nog even en seculiere Turken zullen zich ook in Europa niet meer thuis voelen.
Hier regeert Erdogan. Hier heerst het kalifaat. Nu nog tamelijk onzichtbaar. Nog heel eventjes. Nog een aantal jaartjes.

onnosel | 06-03-17 | 12:09

@DKS,
ook met Wilders valt te praten, dat heeft men in 2010 zelfs nog gedaan. Dat het CDA het verziekte, en de PVV hapte, ligt niet aan de bereidwilligheid van de PVV om te praten.
Ik denk dat GW best interesse heeft in een kabinet met de VVD en het CDA, onder voorwaarden.

Nuchternederland | 06-03-17 | 12:09

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 11:41
u maakt hier volgens mij een denkfout
ik zie de pvv bij voorkeur in de oppositie.
maar dan wel met een overdaad aan zeteltjes.

ko uit groningen | 06-03-17 | 12:09

Roadblock | 06-03-17 | 12:06

Misschien moet je jezelf onderwijzen in het politieke landschap in Nederland. We weten allemaal op voorhand dat niet alles waar je voor stemde werkelijkheid gaat worden dus je hoopt op het belangrijkste. Geert heeft dit nu al verpest.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 12:08

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 12:00 Populisme is een corrigerend instrument ,waar falend beleid debet aan is .
U beloont de falenden en weigert hen terecht te wijzen.
Fijne dag nog rutte.

medelmo | 06-03-17 | 12:08

Nuchternederland | 06-03-17 | 12:01

Met Wilders valt niet te praten. De PvdA was bereid om punten te laten vallen om te mogen regeren. De VVD ook. Dat is het verschil. Je moet het realistisch benaderen.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 12:07

De top 10 leugens van de lachende hyena Rutte die dit land verkwanseld aan Brussel en in tegenstelling tot Denemarken de grenzen wagenwijd open laat staan, want braaf ja-knikkend naar Frau Merkel en dat tuig uit Brussel die er zeker niet voor ons zijn. Dat betekent onder Rutte weer talloze gelukszoekers die Nederland binnenstromen. VVD rechts? Absoluut niet als het om immigratiebeleid gaat.

ruttestoptien.webs.com/

Nehemia | 06-03-17 | 12:07

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 11:56
Oh? Ik noem dat keihard kiezersbedrog.
De laatste keer dat ik VVD gestemd heb was, toen meneer Bolkestein na de verkiezingen naar een Europees Commissariaat verdween.

Roadblock | 06-03-17 | 12:06

TeeJee | 06-03-17 | 11:55

De VVD en het CDA zijn naar Nederlandse maatstaven rechts. D66 heeft een boel rechtse punten maar hangt in het midden. Nederland is sowieso een overwegend links land. Tel alle zetels op en je komt uit op een ruime meerderheid links. Je beste optie is en blijft VVD of CDA.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 12:04

@ R van Perzie | 06-03-17 | 11:07
Er zitten vrouwen in de zaal, dus dat is niet waar. Verder wens ik denk de vergetelheid ook toe.

TheseDays00 | 06-03-17 | 12:03

een_mike | 06-03-17 | 11:54 Taal? je bedoelt eisen dat er andere regels ingevoerd moeten worden om het geloof te belijden en aanpassingen daarvoor.
Het ziektemeldingscijfer en afkeurings percentage spreekt je tegen.
Schizofrenie als alternatief voor een slechte rug van 30 jaar geleden.
enz enz.
Was het maar alleen taal , het is de moedwillige en opgelegde weigering van de niet geïntegreerden die het de welwillenden moeilijk maakt en ervoor zorgt dat er een heel andere toekomst verschijnt.
De boze blanke man verliest hooguit tijdelijk, mits de instroom beperkt wordt.
Daarna is er weer 50 jaar rust;-)

medelmo | 06-03-17 | 12:03

Ik zie in de comments een aantal keren iets voorbij komen wat ik ook van dichtbij meemaak: keurig ingeburgerde Turkse mensen die zich ineens totaal afkeren van Nederlanders.

Twee Turkse collega's, allebei een jaar of 40, waren het toonbeeld van integratie.
Het feit dat ze een Turkse achtergrond hebben, merkte je eigenlijk niet eens, behalve heel af en toe een hartgrondig "sikterlan" als iemand de afspraken niet na was gekomen.

En ineens, sinds 1,5 jaar geleden, klitten ze altijd samen, spreken onderling Turks, negeren waar mogelijk hun collega's.
Als ik zie wat die twee allemaal op Facebook posten, gaan mijn nekharen rechtovereind staan, want ze hebben koesteren een diepe haat tegen alles wat met NL en het "verderfelijke westen" heeft te maken en volkomen Erdogan-idolaat geworden. ALLE NL-ers zijn per definitie PVV-stemmers en zijn de hele dag bezig met het ondermijnen van moslims...

Deipnosophist | 06-03-17 | 12:02

Na een paar decennia een staaltje zelf segregatie te hebben laten zien die zijn weerga niet kent nu het logisch vervolg. De zelf segregatie partij!

Kennethhagers | 06-03-17 | 12:01

Ja omdat de PvdA overweldigend tweede werd. Je kan daar niet omheen. De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 11:48
Dus de partij die de eerste verliezer werd van 2012 , daar kon je niet omheen natuurlijk.
De partij die hopelijk de winnaar wordt van 2017 mag je natuurlijk wel passeren, dat is "normaal".

Nuchternederland | 06-03-17 | 12:01

@Draak uit Brabant | 06-03-17 | 11:14
"Daar kom ik vandaan. Niet Breda, maar dat frutdorp dat ook genoemd wordt."

Hé buurman, ik kom uit dat andere frutdorp dat genoemd wordt, maar waar niemand in een apart zaaltje werd kaltgestelt.

Ageless | 06-03-17 | 12:00

kortebroek | 06-03-17 | 11:54

Nee helemaal niet. De islam, hoewel verwerpelijk en niet als orthodox en fundamentalistisch geloof verenigbaar met liberale waarden, heeft geen noemenswaardige invloed. Neo-nationaal socialisme wel. Het grootste gevaar zit 'm in het populisme.

Veel beloven niets waar kunnen maken.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 12:00

necrosis | 06-03-17 | 11:50
Ik heb in het verleden ettelijke artsenverklaringen langs zien komen van turkse werknemers, die tijdens hun vakantie in Turkije ziek waren geworden, en daardoor ook langer wegbleven.
Na enige tijd kwamen we er achter dat deze verklaringen op het vliegveld in Turkije verkocht werden.
Waar je bedonderd kan worden wordt je ook bedonderd is mijn ervaring.

Roadblock | 06-03-17 | 11:58

Denk is een zielige, kinderachtige jankclub met een incasseringsvermogen van een natte krant.
Het komt bij die lui kennelijk niet op dat we dit soort gezeik al jaren van hun soortgenoten als aangeleerd slachtoffer gekerm hebben mogen aanhoren. En het doet ons helemaal niets meer, het wekt alleen maar afkeer.
Denk is de slechtste PR die Turkije, wat al niet echt snor zit, kan hebben.
Dus ga alsjeblieft zo door.

Memek | 06-03-17 | 11:57

Roadblock | 06-03-17 | 11:51

Regeren is concessies doen. Het is allemaal niet makkelijk.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 11:56

necrosis | 06-03-17 | 11:50 Als overtuigd en verketterd rascist en xenofoob tot de ander . Geniet van je gelijk.
Uw overtuiging is gebaseerd op waarheid en waarneming.
Gezegend zijn U en de Uwen.

medelmo | 06-03-17 | 11:56

Inderdaad, partijen als denk zijn openlijk voor segregatie in NL.
Dan krijg je:
"slëgs vir moslims",
of iets dergelijks.

Kanarie_Geil | 06-03-17 | 11:55

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 11:48
Ik blijf er om lachen dat jij de VVD en D66 rechts vind.
Zijn ze niet, noch zijn ze liberaal. We hebben midden partijen en links in de Tweede Kamer, meer niet.

En dus hebben we een maatschappij met een enorme hoeveelheid 'aww zielig' organisaties, een constant groeiende overheid en meer verboden dan een gemiddeld mens kan onthouden.


De VVD rechts noemen is gewoon jezelf voor de gek houden. Maar dat is natuurlijk slechts mijn mening.

TeeJee | 06-03-17 | 11:55

hans6100 | 06-03-17 | 11:48

Bedank 50+. De generatie die te besodemieterd was om het werk te klaren voor een redelijk loon. Bedank 50+ die vonden dat gezinshereniging een goed idee was. Bedank elke langdurige bijstandtrekker. Bedank jezelf.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 11:55

De VVD mantra "een stem op GW is een verloren stem" wordt nog altijd luid verkondigd. GW neemt door zijn grote afwezigheid wel een flink risico door straks ergens rond de 15-20 zetels te blijven hangen. En als mensen zich dat realiseren kan het opens heel hard gaan en kan-ie ook op 10 eindigen, net zoals de PvdA ook op 6 kan landen.

van Oeffelen | 06-03-17 | 11:55

Ik verbaas me altijd over de "minderheidsgroepen worden achtergesteld" opmerkingen van deze soort partijen, en dat niemand van de gevestigde partijen ze daarover terugfluit.

Waarin achtergesteld? Iedereen heeft dezelfde rechten in Nederland, het enige wat dan genoemd kan worden is dat een groep JUIST discriminerende uitzonderingen voor eigen wensen/gewoonten wil, en je zin niet krijgen "achterstellen" noemt.

Het enige dat eventueel met statistieken genoemd zou kunnen worden is discriminatie bij sollicitaties, maar ook dat begint bij taal. En ik begrijp dat hier nu duidelijk gesteld wordt dat het onzin is dat je naar Nederland komt om de taal te leren, laat staan accentloos. Maar daarbij dan eist dat dat geen nadelige gevolgen op enig vlak mag hebben.

Het is alleen vanuit veiligheid al beter als je WEL Nederlands spreekt als je je rijbewijs hebt, of voetganger bent, er zijn altijd tijdelijke borden met ad-hoc teksten erin die je niet op je theorie hebt geleerd. Of instructies van een verkeersregelaar niet begrijpen die iets zegt als je je raampje omlaag doet. Geldt eigenlijk ook al voor toeristen, maar zeker als je in een land woont en er dus elke dag in rondrijdt.

een_mike | 06-03-17 | 11:54

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 11:50
Idd Europa..... en daarom is elke stem op een niet anti Europa partij waardeloos

Dulacs | 06-03-17 | 11:54

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 11:50

Regeren is vooruitzien. En de islam is het grootste probleem/bedreiging in de toekomst voor onze vrijheid.

kortebroek | 06-03-17 | 11:54

Ik herinner me de tijd nog dat het woord moslim vrijwel niet werd gebruikt. Hooguit, en dan nog zelden, had men het hier in ons Nederland, over mohammedanen. Dát waren nog eens tijden. Maar ja...... voltooid verleden tijd!

demaup | 06-03-17 | 11:53

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 11:48
De VVD, de geweldige partij die de vorige verkiezingen alles mobiliseerde om de PvdA maar niet in de regering te krijgen.
Oh wacht...
Hier komt hij nog eens speciaal voor jou Koreaanse snol:
opiniez.com/2017/03/05/50-redenen-om-...

Roadblock | 06-03-17 | 11:51

necrosis | 06-03-17 | 11:50

Ah je hebt weer een baan. Dat is ook goed nieuws op deze maandagochtend.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 11:51

netniet | 06-03-17 | 11:46

Er zijn ook andere en grotere problemen dan 'de islam' of immigranten.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 11:50

Prachtig stukje Turkse oplichterij:
Op mijn werk liep een Turk rond die zwemles nodig had, uiteraard onder werktijd.
Hij ging zijn dienstplicht afkopen bij Erdosnor, maar dat koste hem vijf weken vakantie (vakantie was maximaal drie weken voor elke werknemer).
Na zijn 'vakantie' had hij last van zijn knieën én astma.
Momenteel zit hij op een rangeertruck, dan moet je continue in-en uitstappen, bovendien zit hij de hele dienst in de dieseldampen van vrachtwagens die 24 uur per dag aan komen rijden.
Last van je knieën?
Dan kun je amper in of uitstappen.
Last van astma?
Op een terrein wat continue volstaat met oost-Europese combi's met certificaat diesel nul (Diesel 6 is nu de standaard).
Maar dat kan hij schijnbaar wel.
Maar als ik er wat van zei, was ik een racist.
Het zal wel weer aan mij liggen.....

necrosis | 06-03-17 | 11:50

Eruit al dat tuig eruit,heb maar eens zo een grote bek in Turkistan, iedereen die onze taal weigert te spreken onmiddelijk oprotten.

blauwe zander | 06-03-17 | 11:49

Bedankt PVDA! Jullie zijn verantwoordelijk voor het feit dat wij nu opgescheept zitten met dit zooitje inteelt van het ergste soort! Verbieden dit soort semi-salafisten! Zet ze uit naar het fascistische Turkije!!

hans6100 | 06-03-17 | 11:48

EefjeWentelteefje | 06-03-17 | 11:44 twijfel niet aan je blik , ook jou ogen zijn open en helder.
De wereld is niet veranderd sinds toen , hooguit slechter.

medelmo | 06-03-17 | 11:48

TeeJee | 06-03-17 | 11:44

Ja omdat de PvdA overweldigend tweede werd. Je kan daar niet omheen. Met de PVV is het een ander verhaal. Een simpele blik op het politieke landschap leert dat de enige rechtse mogelijkheid een VVD/CDA/D66 coalitie is.

Er is geen andere realistische combinatie op rechts.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 11:48

Ben echt meer dan islam-moe. Het is hoog tijd dat dit soort lieden eens flink ingepeperd krijgen dat ze blij mogen zijn dat ze hier mogen zijn en dat ze hier mogen zijn wie ze willen zijn, uiteraard binnen het kader van de wet. Of ze nu zelf hier gekomen zijn of afstammen van mensen die voor hen hierheen gekomen zijn en zij door hier te blijven dus beamen dat het hier beter is dan waar ze vandaan komen. Het is hoog tijd dat er eens een flinke omslag wordt gemaakt naar het tonen van wat fatsoen, dankbaarheid en respect. Hun zelfverkozen beperkingen, door het aanhangen van religie, houden ze maar voor zich en wie meent zich op religieuze gronden (grond)wettelijke spanningen, te kunnen veroorloven die dient daarvoor te worden bestraft. Discriminatie op basis van huidskleur doen we hier niet maar ook niet op basis van seksuele voorkeur of geslacht. En wie het niet bevalt die dient te worden uitgesloten door afnemen van het Nederlandse paspoort. U wenst zich 100 % Turk te voelen, ook dat doet u maar ergens anders. Het is hoog tijd dat de Nederlandse cultuur normen, waarden en volk op Nederlandse bodem weer eens preferent wordt gemaakt. Niet alleen ten bate van de autochtone Nederlander maar ook juist ten aanzien van die hele grote groepen allochtonen en moslims die zich juist graag aan willen sluiten bij Nederland. Eruit met de rotte appels.

netniet | 06-03-17 | 11:46

propper1000 | 06-03-17 | 11:42 gelukkig is het lange termijn effect contra productief.
Wat iets zegt over visie en afkomst van deze politieke afvalapen. Wat je bij de partij van de afvalligen niet leert ,is ook niet als garantie voor de toekomst te gebruiken.

medelmo | 06-03-17 | 11:46

Zij zijn wel de enigen die kunnen laten zien dat ze een achterlijk volk zijn. Daarnaast toch wel leuk dat nu bijna niemand voor die beroepsfarizeeër Asscher valt. De PvdA had die twee Turken toch liever willen houden ook al zeggen ze anders.

Sayer | 06-03-17 | 11:45

@Zosima | 06-03-17 | 11:28

Precies mijn punt.
Deze engnekken zijn door de PvdA in het zadel gehesen met als enig doel het trekken van de 'allochtone stem' (wat dat dan ook mocht/mag) wezen. De intrinsieke meningen die die gasten er op na hielden/bleken te houden deed daarbij niet ter zake.
"Alibi Ali's" pur sang. En nu zitten we opgescheept met 'DENK'...

Ik betwijfel overigens of het echt 'naïeviteit' was van de PvdA: ik sluit niet uit dat er ook stukje pure kwaadaardigheid bij zat.
Zonder meteen een Godwin uit de kast te willen trekken, maar de geschiedenisboeken staan immers vol met Vijfde Colonnes die moedwillig door de zittende elite werden binnengehaald.

EefjeWentelteefje | 06-03-17 | 11:44

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 11:37
Mag je denken. Ik denk echter nog aan 4 jaar geleden; toen werd strategisch VVD stemmen beloond met de PvdA.


Dus veel plezier met je corrupte, frauderende, liegende en niet integere regentenpartij. Ik heb liever een schoon geweten.

TeeJee | 06-03-17 | 11:44

bisbisbis | 06-03-17 | 11:31

Als je dat vindt dan mag je dat vinden. Persoonlijk zie ik het anders. Maar ieder zijn 'ding'.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 11:43

DENK is een zegening. De oogkleppen bij linkse gutmenschen zullen afvallen door de anti-Nederlandse, anti-autochtone racistische boodschap van DENK. De partij zal het anti-islam sentiment groot gaan maken. Het zal bij de verkiezingen duidelijk worden hoe groot de bezettingsmacht in Nederland is.

kortebroek | 06-03-17 | 11:43

Misschien een idee voor onze Geert?
Hoe je het ook bekijkt, die kuzu speelt het wel slim.

propper1000 | 06-03-17 | 11:42

R van Perzie | 06-03-17 | 11:30

Niemand wil met Geert in bed. Dus of de PVV wel of niet de grootste wordt is niet relevant. Misschien moet je jouw kennis van ons politieke systeem eens opvijzelen. Als Geert de grootste word met 25-30 zetels moet hij er 45-50 bij schnabbelen en alle partijen, deze keer ook de VVD hebben gezegd dat 'premier' Wilders geen optie is. Dit wil Geert zelf ook niet trouwens. Zo dom is hij ook niet.

Kortom het wordt dus een combinatie van de van andere partijen. Geert heeft zijn kruit verschoten en alles verbruid.

Een stem op de PVV is waardeloos.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 11:41

General McAuliffe | 06-03-17 | 11:30 Ge hebt goede ogen broeder.

medelmo | 06-03-17 | 11:41

"Stank voor Denk" is misschien over een jaar of 10 een ingeburgerde uitdrukking. Toch gek dat een songtekst van Robert Long als dit in 1980 gewoon kon. Niet om te discrimineren maar juist om het cynisme van onze samenleving aan de kaak te stellen. Zou je het gore lef hebben om zoiets vandaag de dag uit te brengen op de radio manman je zou ter plekke geëxecuteerd worden. Man en paard noemen mag niet meer anno 2017. Eromheen draaien is het devies met alle gevolgen van dien.

Ik voel me soms zo machteloos wanneer ik televisie kijk
Terwijl ik koffie drink met soms een glas cognac
Ik zie de armoe in Seoul, de hongersnood in Bangladesh
En ook die vreselijke toestand in Irak
Ik zou die mensen willen helpen en hun noden willen stelpen
En nu weet ik wat ik doen kan, want de oplossing is kak! Ja, kak

We kunnen met een schoon geweten voortaan nog wat meer gaan eten
En dat maakt mijn plan nou juist zo geniaal
Want gewone mensenmest is zo vruchtbaar als de pest
En dat is voor arme landen ideaal
En het kost u niets, dus hou je geld maar op de bank
Mijn nieuwe actie is getiteld Stank voor Dank: D-A-N-K
(En DANK, dat is dan de afkorting van Die Arme Neger Kindertjes)

Want aan stront is nooit tekort en 't bederft niet bij 't transport
Dus ik zou u willen vragen
Mensen, stort allemaal van nu af aan voor een arme Biafraan
En geef spontaan uw diarree voor het volk van Nieuw-Guinee
Laat een goeie natte wind voor een zielig negerkind
En maak hun leven minder zwaar en draai een drol voor elkaar
Stop dat hongerig gereutel met een mooie grote keutel
Zorg voor stront aan de knikker voor een arme kleine nikker
Raak je schuldcomplexen kwijt en roep de buurt bijeen en schijt
Laat ons tonen wat we willen, dus ontbloot massaal de billen
Red de wereld met je gat
Ze moeten nou maar weten dat
We al die tijd al schijt aan ze hebben gehad

Dutchbeaurouge | 06-03-17 | 11:39

TeeJee | 06-03-17 | 11:29

Ik denk dat 'we' meer spijt gaan krijgen van GroenLinks in het kabinet.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 11:37

Als je een verslaggeefster van deze krant zo wegzet ben je denk ik toch echt niet lekker in je hoofd.Bndestem Brabants dagblad houden wekelijkse islam knuffel rondes.
Ik weet niet wat men denkt bij denk maar slim meedeed. Houden zo!

Kennethhagers | 06-03-17 | 11:37

hoop toch dat Denk 2 zetels haalt zodat eerst Azarkan en Onnozelturk elkaar de tent uit vechten.
Later in de kamer een keer turkse toestanden, dat ze met iemand op de vuist gaan, ik weet nu al een heleboel kandidaten die ik dat graag laat ondervinden.

Titje | 06-03-17 | 11:37

Boy Cot | 06-03-17 | 11:33
Hehehe, dit klinkt als een aanloop om geenstijl op te heffen.
Vrijheid van meningsuiting- wel eens van gehoord?

Roadblock | 06-03-17 | 11:36

R van Perzie | 06-03-17 | 11:30
Je verspilt je tijd. Onze koreaanse snol is een VVD adept.

Roadblock | 06-03-17 | 11:34

@bisbisbis | 06-03-17 | 11:27
Aan de ene kant: Dat zou je verwachten. Maar ik vraag me af wat een Erdogan ervan zou vinden als zijn twee buklaven hier publiekelijk de Turkse nationaliteit opgeven. Dat zou wel eens hilarische tv kunnen opleveren.

Bovendien, er gaat een signaal vanuit. Ze kunnen moeilijk hardop roepen dat ze de Turkse nationaliteit hebben afgezworen, en tegelijkertijd hardop roepen dat ze trouw zijn aan Turkije. Dus of ze vallen door de mand, of vele Turken zien dat ze hun nationaliteit opgeven.
De nationalistische Turken (het nutteloze uitschot) hebben dan weer niemand om op te stemmen, en de welwillende Turken krijgen weer een klein duwtje in de rug om beter te integreren. En dat laatste is natuurlijk waar we naar moeten streven.

TheEgg | 06-03-17 | 11:34

Opvallend is ook dat de overige politieke "leiders" het niét over de Nederlandse AK-partij hebben! Hoe zou dat nou komen? Vragen, vragen, vragen..........

demaup | 06-03-17 | 11:33

Dat denk clubje zet mensen en bevolkingsgroepen tegen elkaar op. Dat denk clubje is nodeloos kwetsend en uitermate beledigend naar Nederlandse lijsttrekkers toe. Dat denk clubje voegt niets toe aan de Nederlandse samenleving, is eerder een splijtzwam dan een verbindende organisatie en is om die redenen overbodig en mag om die redenen verboden worden.

Boy Cot | 06-03-17 | 11:33

Hans Gruber | 06-03-17 | 11:10
Och, ik heb goede hoop door ervaringen in het verleden dat dit soort moslimbewegingen zeer snel weer in elkaar zal klappen door de gebruikelijke factoren:
Corruptie, onderling rascisme, de ene moslimstroming vindt zich meer "de echte moslims" vertegenwoordigen dan de andere, onderlinge machtsstrijd in de leiding.

Roadblock | 06-03-17 | 11:32

@De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 11:23
-
Als je verstandig bent, Slet, dan stem je j u i s t tactisch PVV. Dan kunnen de vier of vijf partijen die de regering moeten vormen het slechts professioneel eens worden op de belangrijke, grote nationale lijnen en blijft er geen ruimte voor appeltjesgroene tuinbroekhobby's of 'kinderpardons'.

bisbisbis | 06-03-17 | 11:31

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 11:19
Probeer nou eindelijk eens te snappen dat als de PVV duidelijk de grootste wordt, Wilders kan gaan formeren en dan zullen CDA en VVD (min Rutte) alsnog met hangende pootjes bij Wilders op schoot kruipen.
Als de VVD of het CDA de grootste worden, krijgen we inderdaad een desastreus "centrum" kabinet met VVD, CDA, D66 aangevuld met wat links geneuzel zoals PvdA en/of Groenlinks.

R van Perzie | 06-03-17 | 11:30

@lady blabla | 06-03-17 | 11:24
jawel, want nederland is van de hele wereld, jy weet tog.

geenspam | 06-03-17 | 11:30

Dit zijn geen immigranten, dit zijn bezetters.

General McAuliffe | 06-03-17 | 11:30

@Hans Gruber | 06-03-17 | 11:10
vind een beperkt aantal zetels voor denk een goede zaak want het maakt de trends van de multi kulti samenleving goed zichtbaar, en, misschien, heel misschien is het nog niet te laat...

geenspam | 06-03-17 | 11:29

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 11:23
Massaal stemmen op dezelfde soort bagger van de afgelopen vier jaar dus.


Je moet gewoon stemmen op datgene waar je het meeste mee eens bent. Dat strategisch stemmen gaan 'we' weer spijt van krijgen.

TeeJee | 06-03-17 | 11:29

EefjeWentelteefje | 06-03-17 | 11:24
Als excuusallochtonen terwijl hun islam-conservatieve standpunten totaal niet strookte met de PvdA, en dit wist de PvdA ook. Ik kan me zo boos maken om een dergelijke naïviteit.

Zosima | 06-03-17 | 11:28

Turkse democratie heet dat, alles wat tegen je is verwijderen.

ikkenieweten | 06-03-17 | 11:28

Je kunt er het zijne van denken maar Denk weet wel hun potentiële aanhang te bereiken, immers hun doelgroep de Turken en Marokkanen kruipen altijd in de slachtofferrol en geven een ander altijd de schuld. Het woordje "jullie" is daarbij onophoudelijk mee verbonden.

Dutch_Holland | 06-03-17 | 11:28

@TheEgg | 06-03-17 | 11:23
-
Ze geven gewoon doodleuk - voor de Bühne- hun Turkse paspoort af, en gaan vrolijk op de ingeslagen weg verder, door de Turkse gemeenschap en door Ankara gevierd als 'helden'- om op zestigjarige leeftijd met pensioen te gaan naar het 'moederland'en daar overladen te worden met eerbewijzen (én een nieuw paspoort)

bisbisbis | 06-03-17 | 11:27

Ben ik de enige die dat fotootje linksboven het artikel teveel vind lijken op de wijze waarop Hans Janssen (vzmh, rust in vrede enzo) altijd geportretteerd werd boven zijn columns? Dit is een beetje alsof de bloksnor weggehaald in plaats van toegevoegd wordt hier bij de geenstijl.

Den Heerscher | 06-03-17 | 11:24

En opdat wij niet vergeten: deze mafklappers zaten dus volledig regulier in de kamer voor de PvdA.

EefjeWentelteefje | 06-03-17 | 11:24

@DerFoehrer | 06-03-17 | 11:22

Een 2 paspoorter zou eigenlijk geen kamerlid mogen zijn.

lady blabla | 06-03-17 | 11:24

Er is een gi-gan-ti-sche retrobeweging gaande onder Turken, met name in Nederland. Mensen waarvan je dacht dat ze gewoon lekker op z'n janboerenklompen in dit land bezig waren, blijken plotseling in een ijzeren greep gehouden te worden door wat plotseling weetr 'het moederland'heet en horig te zijn aan een islamfascistische stroming.
-
Ze zijn keihard bezig aan het creëren van een 'tweestatensysteem' in West Europa (met de oorspronkelijke bewoners liefst als tweederangsburgers) - als wij deze waanzin nog vijf jaar langer op z'n beloop laten, dan zijn er niet eens meer democratische middelen om daar nog wat aan te doen.
-
Let op uw saeck. De tyt en stont is daer.

bisbisbis | 06-03-17 | 11:24

Gewoon geen dubbele nationaliteit toestaan in de volksvertegenwoordiging. Immers, je zit daar om Nederland te dienen.

Dan zijn we deze clowns ook meteen kwijt, want we weten waar hun loyaliteit ligt.

TheEgg | 06-03-17 | 11:23

NaJoris

Als je PVV stemt stem je sowieso voor Rutte III en krijg je waarschijnlijk GroenLinks er gratis bij. Nou gefeliciteerd. Met het eerste ben ik het volledig eens maar ik zit niet te wachten op GroenLinks.

Als Nederland verstandig stemmen ze massaal VVD, CDA of D66.

Wellicht niet ideaal maar in ieder geval het meest rechtse kabinet dat mogelijk is.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 11:23

@Dutchbeaurouge | 06-03-17 | 11:13
Alleen blanke kunnen discrimineren. Dat er in het MO nog steeds in slaven wordt gehandeld doet er niet toe. Dat is anders
Dat er vroeger ook blanke slaven waren in het Midden-Oosten en Noord-Afrika is natuurlijk een leugen.
We leven nu, we hebben in West Europa geen slaven, sorry correctie. De blanke man en vrouw zijn nu nog steeds de slaven van het groot kapitaal en de arme "vluchtelingen"

NaJoris | 06-03-17 | 11:23

De openlijke vijandige overname heeft een voorhoede; DENK.

TeeJee | 06-03-17 | 11:22

Kan dit niet gewoon wettelijk verboten worden? Ik bedoel, hoe kan het in godsnaam zijn dat het in een beschaafd land als Nederland mogelijk is om een politieke partij te hebben welke zo open en blood aanstuurd op segregatie in de samenleving. En dat iedereen ziet dat het goed is. WTF du jour!

DerFoehrer | 06-03-17 | 11:22

Het partijtje van Graaf Denkula neemt in woord en gebaar vast een voorschotje op wat slapend comateus Nederland te wachten staat als de Allahnezen het hier straks met medewerking van Klaver cs en driftig reproducerend voor het zeggen krijgen

daytripper | 06-03-17 | 11:21

Dutchbeaurouge | 06-03-17 | 11:13
Dat is omdat linkse mensen zich instinctief verzetten tegen alles wat succesvol is en alles wat 'zwak en hulpeloos' is willen helpen. Dus dan ga je autochtone Nederlanders aanvallen, want die doen het beter dan de moeslims. Een soort neiging tot nivelleren maar dan op cultureel vlak.

Zosima | 06-03-17 | 11:20

Ná 15 maart zal zichtbaar zijn hoeveel moslims een hekel hebben aan Nederland. Dán is het kaf van het koren gescheiden. Next!

demaup | 06-03-17 | 11:20

Allemaal mogelijk gemaakt door de pvda.

Kanarie_Geil | 06-03-17 | 11:19

CynicalBastard | 06-03-17 | 11:10

Met al die versplintering zijn we hard op weg naar een VVD/CDA/D66/GroenLinks kabinet. Zeker als Geert een fikse winst haalt, wat ik mogelijk acht, lijkt dit het meest reële.

Ik denk niet dat dit veel zoden aan de dijk gaat zetten. Men moet dit soort partijtjes negeren. DENK, VNL, FvD etc. Het is allemaal kut. Met Wilders hebben we helaas geen keuze. Er zijn gewoon ongelooflijk veel domme mensen.

Je kan mij niet wijsmaken dat iemand die zichzelf al buitenspel heeft gezet jouw stem verdient. Zo gebeurt er dus niets.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 11:19

@Dommelsch | 06-03-17 | 11:13
Nee hoor 110% Turk, we zijn alleen goed voor hun uitkering

NaJoris | 06-03-17 | 11:19

@Hans Gruber | 06-03-17 | 11:10

Denk zelf een zetel of 5 a 6

lady blabla | 06-03-17 | 11:18

In Nederland spreek je Nederlands. punt
Bevalt je dat niet, dan sodemieter je maar op.
Ga je rijbewijs maar halen in Schurkije.
En ja, in Nederland moet je na (ik dacht) zes maanden een examen afleggen bij CBR om aan te tonen dat je ook in Nederland een kundig bestuurder van een auto bent en de Nederlandse taal machtig bent.
Zo niet, dan blijf je maar lekker rondrijden op een kameel in een zandbak naar keuze.
Ik zal die woestijnnomaden niet missen.

necrosis | 06-03-17 | 11:18

Denk = De club die Asscher van het premierschap afhoudt. Ga zo door!
.
De PvdA faciliteert Denk naar 5 zetels. Is Sharon Dijksma al ontslagen als campagne manager? Wanneer gaat Asscher er eens met gestrekt been in bij Denk? Idiote stategie van een mevrouw die er toch jaren over nagedacht heeft:
www.parool.nl/binnenland/dijksma-onder...

de Voorzittert | 06-03-17 | 11:18

Die
Erdogan
Nooit
Kleineren!!!

langzullenweleven | 06-03-17 | 11:17

@De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 11:03
Ja dat zie ik in de peilingen, VVD gaat als een raket. Rutte belooft weer van alles lacht er een beetje bij. En het stemvee stemt toch maar weer op de VVD. Dan heb je nog de droomwolk mensjes die op GL gaan stemmen omdat ze denken dat GL voor het milieu is en niet gewoon een communistische partij (CPN) Dan ook nog CDA, harde woorden maar herinneren jullie bakellende nog. En Omzigt, leuk maar zolang hij bij het CDA blijft is het alleen maar gebakken lucht.
D66, staat voor dictator EU. Enige oplossing is bij hun meer EU
Jammer van de spreiding op "rechts" GL haalt net geen zetel, dus die gaat als restzetel naar de VVD.
Kom op mensen ik ben ook geen Wilders fan, maar als we niet allemaal op de PVV stemmen, zitten we weer met een kabinet VVD/CDA/D66/GL
Nou succes werkende middenklasse, u dacht dat u niet verder kon buigen, nou dat kan wel hoor. Rutte 3, "het beste kabinet allertijden"

NaJoris | 06-03-17 | 11:17

En toch gaan ze veel zetels halen. Bah!

lady blabla | 06-03-17 | 11:17

Zijn er ook intelligente Turken of bestaan die niet, vraag ik te veel?

Ko Ranzig | 06-03-17 | 11:16

van Oeffelen | 06-03-17 | 11:10
True, als je zo graag 100% Turks wil zijn ga dan vooral naar Turkije. Maar ga niet zeiken dat je geen werk kan vinden wanneer je moet concurreren met mensen die de taal wél goed beheersen.

Zosima | 06-03-17 | 11:16

Daar kom ik vandaan. Niet Breda, maar dat frutdorp dat ook genoemd wordt.
De Turkse gemeenschap is daar erg sterk. Marokkanen-overlast hadden we nooit, wel vaak mot met Turken maar dat werd ook alleen maar minder omdat het inmiddels 3e/4e generatie is die kebabzaken opende of raar fruit ging handelen.
Tot de coup in Turkije vorig jaar dacht ik altijd dat ze al redelijk geïntegreerd waren, hoe verkeerd kon ik het gedacht hebben.
Dat dit kan in Nederland is echt een gotspe. Dat een groep die hele handen neemt terwijl wij beschaafd alleen een vinger, zich nog steeds achtergesteld voelt, is te bizar voor woorden.

Draak uit Brabant | 06-03-17 | 11:14

Ik vind het rare verknipte lui. Ze wonen hier al generatie op generatie en komen er ten eerste nu pas achter dat wij 'gruwelijk racistisch' en 'intolerant' zijn. Ten tweede; om die woorden kracht bij te zetten gebruikt DENK sterk racistische motieven en intolerantie en methoden van uitsluiting van hele bevolkingsgroepen. Als de PVV permanent onder een vergrootglas ligt van allerlei zogenaamde "anti racisme clubs" (doodvermoeiende vierkante millimeter zeurende nietsnutten) hoe kan het dan dat DENK haar gang kan gaan? Kan iemand met een allochtone achtergrond niet discrimineren ofzo? Is het onmogelijk dat een arabier een jood discrimineert? Kan een Surinamer nooit of te nimmer een Marokkaan discrimineren? Natuurlijk wel. Echter in onze huidige maatschappij is er maar één die daarvoor de lul is en dat is blank en autochtoon. Aangewakkerd door 50 jaar linkse integratie leugens barst de puist open en het pus stinkt naar zachte heelmeesters. Moet je de arrogantie van die Denkers zien, de stuitende arrogantie over het land wat hen heeft voortgebracht en werkelijk van begin tot eind heeft gemaakt wie zij nu zijn. De dank daarvoor is spugen in de bek van de mensen die je al die tijd hebben gesteund en de kans hebben gegeven om te zijn wie je bent. De maatschappij die al die polariserende treiterende k-turken maar heeft getolereerd "omdat we nu eenmaal een tolerant land zijn" (of moeten zijn) en wat is de dank ervoor? Dat ze ons haten. Echt werkelijk haten en op ons neerkijken en op alle mogelijke manieren diezelfde maatschappij proberen te beledigen. Sylvana, Denk, zwarte piert haters, moslims, allemaal krijgen ze hun eerlijke kansen en hebben die met beide handjes aangepakt. De subsidies, de staatssalarissen, de opleidingen, de uitkeringen, alles! En als dank kotsen ze op de maatschappij.

Dutchbeaurouge | 06-03-17 | 11:13

Deze lieden voelen zich 99% turk, 1% Nederlander.
Met dank aan de Nederlandse overheid.

Dommelsch | 06-03-17 | 11:13

Denk gaat niet weg, die gaat nog heel groot worden. Met in 2050 de stichting van de Dictatuur Nederabië, olv de zoon van Erdogan.

Fappelmoes | 06-03-17 | 11:13

Eigenlijk is het voordeel van Denk dat ze met hun brutaliteit de goodwill van de gutmensch verspelen. Polarisatie leidt tot polarisatie bchoedech

Zosima | 06-03-17 | 11:13

Dit soort mensen vereist een andere aanpak.Namelijk met een grote bek terugzetten in hun hok.Dat zijn ze gewend in de mid.oost regio.De naive aanpak gaat niet werken bij deze idioten.

van stampij | 06-03-17 | 11:12

Wel vervelend voor Pechtold en consorten. Voorheen konden ze op de Turkse stem rekenen door de Holocaust, pardon de Armeense genocide te ontkennen, maar het stemadvies uit Ankara zal dit keer ongetwijfeld naar dit leuke groepje gaan.

spanarchist | 06-03-17 | 11:12

Vogelbeest | 06-03-17 | 11:02
Verbieden van DENK zou zeer onverstandig zijn. DENK vormt een (min of meer) democratische politieke uitlaatklep voor boze Turken en Marokkanen. Prima dat deze met een paar zetels in de 2e Kamer komen zodat ze de frustraties van hun achterban kunnen kanaliseren.
Verbieden van een partij als DENK zou wel eens tot nog meer radicalisering enz kunnen leiden. En de komende 40 jaar zal DENK nog geen democratische meerderheid gaan veroveren (even afkloppen)
(En op het gevaar af dat ik hieronder verketterd wordt: zo vormt de PVV mutate metante ook een zeer wenselijke uitlaatklep voor boze blanke en allochtone Nederlanders; vooral niet verbieden die zgn protestpartijen)

R van Perzie | 06-03-17 | 11:12

@De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 11:03
"veel verstandige kiezers dit jaar."
Woehoehahaha - ik kom niet meer bij!!
(Dat was sarcasme toch?)

CynicalBastard | 06-03-17 | 11:10

Laat deze mensen toch lekker Turken zijn. Ze denken als Turken, ze gedragen zich als Turken, ze zien er uit als Turken en ze spreken Turks. Dit soort mensen hoeven we niet in Nederland, als je Turk wilt zijn dan weet je waar dat kan, in Anatolie. Overigens nog wel gelachen om de bastaardgeschiedenis van die Roosendaalse Mohammed, eh Jesse.

van Oeffelen | 06-03-17 | 11:10

Worden toch 3Z ben ik bang. Het was altijd wachten tot het moment dat er eindelijk een georganiseerde moslimpartij kwam, niet of het wat zou worden. Het is al talloze keren geprobeerd maar al die partijen klapten na twee weken alweer uitelkaar.

Hans Gruber | 06-03-17 | 11:10

Het zegt veel,zoniet álles over de zittende regering dat dit Turks tuig wegkomt met deze volksmennerij.
Laat het na 15 maart in hemelsnaam stoppen en regel een noodwet om die DENK-griezels buitenspel te zetten,of nog beter:Helemáál naar buiten te trappen.
15 maart = PVV.

R.B.Scott | 06-03-17 | 11:09

Kolonisatie in de 21e eeuw: zo ziet dat er dus uit.

CynicalBastard | 06-03-17 | 11:08

Als er ergens niet welkom bent moet je je conclusies trekken. Als je kennelijk niet eens welkom wilt zijn moet je niet eens komen.

WhiteShark | 06-03-17 | 11:07

Saminna van den Bulk werd waarschijnlijk gewoon in een apart zaaltje gezet omdat ze vrouw is en/of geen hoofddoek droeg.
Niets aan de hand dus; gewoon regulier DENK beleid.

R van Perzie | 06-03-17 | 11:07

Op naar de 0 zetels! Enkeltje zandplaat.

Het Noorden | 06-03-17 | 11:07

Klotskopturk, is dat niet datzelfde mannetje die gisteren in het Schürks een appartheidsbijeenkomst hield in een of andere haathut?

Uw Psychiater | 06-03-17 | 11:05

'Vetbol en Glimpak.' Whahaha.

kwark001 | 06-03-17 | 11:03

Nee. Dit moeten we niet willen in Nederland. Laten we hopen op veel verstandige kiezers dit jaar.

De Koreaanse Slet | 06-03-17 | 11:03

Denk = hekel aan Joden en hekel aan blanken = Racisme = in strijd met de grondwet.
Verbieden die club. Dit behoort geen legale politieke partij te zijn.

Vogelbeest | 06-03-17 | 11:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken