Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Jet Bussemaker is de ergste kutpvda'er ooit

topichoijet.pngDe allerallerallerallerallerstomste Nederlander van Nederland is binnen hoor. Jet Bussemaker. Stomme kraaktrut die, na een paar jaar op het geld van andere mensen wonen in huizen van andere mensen, besloot te radicaliseren tot een soort Balrog van taxpoetslurperij. Een carrière van eindeloos taxpoetinstellingen besturen werd beloond met een ministerschap van de PvdA. Nou mag de onhebbelijke muts vandaag vrijwel kritiekloos in NRC campagne voeren met een stukkie over kunsdt: ze geeft aan de "ravage te willen herstellen". Komt de huilie: "het geld is vooral weggehaald bij de makers". Ja, muts, want alle instituten, commissies, kunstkringen en subsidieinstellingen kregen wel minder te verdelen, maar nog wel genoeg om hun eigen bureau in stand te houden. Daar zitten namelijk allemaal Bussemakertjes: deugende ex-krakers en anders links tuig dat nooit een dag van hun levon een eerlijke euro heeft verdiend, maar alleen bestaat bij de gratie van een enorme berg gratis geld. Nee, dit kutland zal nooit meer een Rembrandt voortbrengen: kunst in Nederland is een cirkel van zichzelf feliciterende Ubbinkhemden en linksvrouwen met van die kekke kettingen met grote houten kralen die nog geen artistiek genie zouden herkennen als het een pindakaasvloer in hun woonkamer zou aanbrengen. En nu zegt Bussemaker het gewoon weer in een kritiekloos zaadartikel in de designmeubelfolder: we gaan de bezuinigingen terugdraaien die Halbe de Sloper tijdens Rutte I heeft doorgevoerd. Daar had Jetje vier jaar de kans voor, maar hakte zelf ook weer €200 miljoen eraf. In het verkiezingsprogramma van 2012 was nog sprake van "versterking van het fonds voor de podiumkunsten" en het verlagen van de BTW voor kunstenaars: het eerste is niet gebeurd en het tweede is wel gelukt, maar maakt natuurlijk niet zoveel uit als er veel minder aangekocht wordt. De PvdA wil er nu €100 miljoen bij: met het track record van PvdA-beloftes wordt dat dus weer rustig €100 miljoen bezuinigen.

Reaguursels

Inloggen

Voormalig Rara-staflid. Een anarchistisch mevrouwtje. Kan allemaal in deze tijd.

Rien7847 | 01-02-17 | 13:09

Kan je dat geld niet beter aan het onderwijs uitgeven? Geef elke student 5 euro ofzo.

Zosima | 01-02-17 | 12:10

Ze zouden kunnen beginnen met een naamswijziging: de Nederlandse Sociaal Democratische Arbeiders Partij. Dat doet meer recht aan de werkelijke doelstellingen die worden nagestreefd.

kindapaas | 01-02-17 | 09:30

-weggejorist-

niemandzielig | 31-01-17 | 19:07

-weggejorist-

AntiZanicz | 31-01-17 | 17:09

@Enter Yeti | 31-01-17 | 10:39
Die kan zo op een (kunstig) tegeltje!

Hunebedbouwer | 31-01-17 | 16:31

@Bigi Bana Boy | 31-01-17 | 11:05 "Almere?"

Almere is juist een product van linksmensen bij de overheid.

Dutch_Holland | 31-01-17 | 16:07

Dus Bussemaker wil gewoon haar vriendjes meer gratis geld geven. Goh wat verrassend.

Dutch_Holland | 31-01-17 | 16:05

Dank voor dit topic. Ik erger me bont en blauw als die domme gans haar snavel opentrekt.

Luister bijvoorbeeld dit item op radio1 terug.
www.nporadio1.nl/de-ochtend/onderwerpe...

Ze praat bijvoorbeeld over hoe ze de doorstroom van MBO naar HBO wil verbeteren. Ze komt met een voorstel om een 'student lab' op te richten. Plus er moet ruimte komen voor de student om zijn verhaal te kunnen doen met daarnaast meer individuele coaching van leerlingen. Wat een inzicht heeft die vrouw toch.

harpagornis | 31-01-17 | 16:01

Éélá, wagt zeggen ze hier, dat er geen echte kunst meer gemaakt wordt in Nederland? Als ik het gansch eerlijk mag bekennen, ik vind dat er hier een partijtje taalvirtuozen bezig zijn die heul kunstig omgaan met onze taal en volgens de mijne toch al een leuk partijtje nieuwe woorden in het land hebben geslingerd. Koot & Bie en die van Keek op de Week zouden ervan opkijken. We moeten hier eens een quiz moeten doen, noem GeenStijlse nieuwe woorden!
.
Vroegah riepen ze nog Eppo Spaargaren tegen je op straat, nou dan was je de sigaar. Later werd dat Willumpie. Of dat: "Goed joh, oeoeh", maar ook ba-ba-ba-ba-ba-Barùnd (Biesheuvel), polllens, peut nerveux, met de vlam in de pijp, en voor straks gezond weer op, licht uit, spot aan, ethisch reveil. Die woorden zijn er allemaal niet meer, GeenStijl bracht nieuwe!

DitjaarkrijgikAOW | 31-01-17 | 15:54

-weggejorist-

spuit-12 | 31-01-17 | 15:25

Pvda heeft helemaal niets te willen

spuit-12 | 31-01-17 | 15:24

Kunst zonder interesse van mensen is troep, totaal bezopen rotzooi te financieren waar geen interesse voor is.

pannekoekgezicht | 31-01-17 | 15:16

2017: Het jaar waarin bestuurlijke leugenaars massaal tegen de lamp lopen. En dan moet het nog februari worden.

Alvast heel veel bier en chips in gaat slaan.

Rest In Privacy | 31-01-17 | 15:02

Vogelbeest | 31-01-17 | 12:49
Fair enough. Seezle ken ik niet, nooit van gehoord en kan het ook niet vinden. Misschien kun je voor de hobby wat op die sites gooien die ik aangaf. Ze bestaan iig nog ;)
Voor mij blijf het voorlopig hobby maar ben vastbesloten NL weer op de kaart te zetten als een land waar ook in de schilderkunst spelers van wereldformaat meedoen. Want persoonlijk vind ik het niveau hier huilen met de pet op.

Wat Jet betreft. Ga toch koken.

r@zor - InFiDeLz! - | 31-01-17 | 14:47

Straks voor de kunstenaarstoelage weer gewoon een schoen op een plankje spijkeren voor aan de muur en een drol met haarlak en slagroom .
Mag ik ff vangen !

Castor12 | 31-01-17 | 14:10

Godver wat kan ik me ergeren aan mensen die (ala WillyB) totaal voorbijgaan aan de scheiding van machten. Juist die scheiding zorgt ervoor dat wij het hier hartstikke prima hebben. En als jij het aanvallen van hulpverleners etc. niet normaal vind, waarom zijn de meeste mensen dan te laf om er zelf wat aan te doen? Bij wet is geregeld dat dit niet mag, de aanpak daarvan hoort bij de uitvoerende macht, niet de politiek.

Ze moment | 31-01-17 | 13:58

Zal blij zijn als die linkse kraakteef opgetiefd is in maart roert zijn staart.

Hebbiehemookweer | 31-01-17 | 13:50

En weer een mispeer van Zentgraaff!! De ergste PVDA'er is nog steeds Ad Melkert. De man die ipv celstraf voor opdracht tot moord gewoon door de overheid beloond werd met een baan bij de VN voor zijn betrokkenheid bij de moord op Pim Fortuyn. Voor wie niet weet over wie ik het heb; commons.wikimedia.org/wiki/File:PvdA_...

Frits_v_Schuttingen | 31-01-17 | 13:46

Best goede minister.

Greldinard | 31-01-17 | 13:44

@Zentgraaff "De PvdA wil er nu €100 miljoen bij: met het track record van PvdA-beloftes wordt dat dus weer rustig €100 miljoen bezuinigen."

Dat wordt dus €100 miljoen extra belasting betalen

Sgt. Pepper Spray | 31-01-17 | 13:41

Jaja, het is verkezingstijd.
.
Voor de PvdA betekent dat gratis extra geld voor iedereen,
in het bijzonder voor mensen die zelf geen inkomen hebben.
.
Beste @Bussemaker, dit is (oa) *mijn* geld en ik vind het prima zo.

hotmint | 31-01-17 | 12:53

-weggejorist-

Islamofiel | 31-01-17 | 12:52

PvdA, altijd al de lange arm van kunstgraaiers

Islamofiel | 31-01-17 | 12:52

één advies stem nooit op die geldverslinderde, thee drinkende leugenaars partij pvda. Als je die koppen al ziet zijn wij al ziek.
Waar blijft dat tijdelijke kwartje van die leugenaar Kok op de benzine, is nooit teruggeven. Laat deze partij zo snel mogelijk van de aardbol verdwijnen mooi praatjes maar niets doen. Nu is heel links niets maar dit is wel de ergste partij iedereen binnen halen en wij nederlanders komen op de tweede plaats Om dit land te verlossen stem rechts.

Joop2768 | 31-01-17 | 12:51

@r@zor - InFiDeLz! - | 31-01-17 | 11:33 Ik heb een tijdje seezle.com geprobeerd. Betaalde account. Weinigs succes.
Maar ik heb me er dan ook min of meer bij neergelegd dat het een hobby is :-)

Vogelbeest | 31-01-17 | 12:49

Lutz komt zeer betrouwbaar over. Van haar zou je - geblinddoekt - nog een tweedehands auto kopen. Of je pinpas aan uitlenen.

Ing. Van der Pik | 31-01-17 | 12:40

Kan Jet niet vervangen worden door Lutz Jacobi? In haar heb ik iets meer fiducie.

Ing. Van der Pik | 31-01-17 | 12:38

Jet Bussemaker is simpelweg een antifa/AFA in PVDA-kleren en is erop uit om alles simpelweg kutter te maken.

IslamPislam | 31-01-17 | 12:34

@Feynman | 31-01-17 | 10:38
Precies laat de daden eens zien ipv beloftes.

van heinde en verre | 31-01-17 | 12:32

Bert Koenders, wat een totale nul in 3-delig grijs. Maar dit is Nederland he? Dit is Nederland.

Ing. Van der Pik | 31-01-17 | 12:27

Dat is toch een prestatie op zich, als geen stijl je de ergste PvdA'er ooit noemt...

RonnieTuitL | 31-01-17 | 12:24

En van Bert Koenders (Hoe heeft die man ooit minister kunnen worden?) krijg ik ook helemaal het heen-en-weer. Totaal wereldvreemd die man...

Ing. Van der Pik | 31-01-17 | 12:22

Er is een boekje in omloop met de titel, Ergste Nederlander aller tijden. Van Tirion/ HP/De Tijd. En dat boekje vraagt om een herziening/ aanvullingen.

Ing. Van der Pik | 31-01-17 | 12:20

Laten we Jan Pronk, en Hedy d'Áncona vooral ook niet vergeten. Die waren ook verschrikkelijk, als minister.

Ing. Van der Pik | 31-01-17 | 12:18

-weggejorist-

Argeloos | 31-01-17 | 12:18

Pvda-bashing. Altijd goed voor flink wat reacties.

Argeloos | 31-01-17 | 12:18

Gaat de overheid ook weer het werk van alle mislukte kunstenaars opkopen?

landlopertje | 31-01-17 | 12:17

Wat kregen (bijvoorbeeld) Rembrandt, Vermeer en van Gogh eigenlijk aan subsidie???

benjeallanggek | 31-01-17 | 12:14

Van kraken wordt je niet echt knap, en het intellect voor zover aanwezig raak je ook kwijt. Zoveel is duidelijk.

Eppo | 31-01-17 | 12:09

het bizarre is ook nog dat er een hoop mensen zijn die vinden dat het zo hoort.
van iemand die na 3 jaar opstapte van de kunstacademie hoorde ik dat het daar een elitair en dom gezelschap was die elkaar veren in de reet steekt.
zij wilde er niks meer van weten en ging informatica doen.

pejoar | 31-01-17 | 12:03

En nu een leuk koopppandje in 020 oost, in de goede tijd gekocht, en de kinderen op een leuk blank kwaliteits VWO. Je tekent te zo uit, en t is nog waar ook.

Lex Trumbauer | 31-01-17 | 12:03

Wat moet fotograaf Merlijn Doomernik gedacht hebben toen hij de foto van dat in koplampen starende myxematose-konijn selecteerde om bij het artikel te plaatsen..?

R.B.Scott | 31-01-17 | 11:51

Inderdaad; nooit een cent zelf verdiend, altijd maar graaien in de belastingpot, opgebracht door de hard werkende sukkels in het bedrijfsleven.
Huilie huilie doet:

mevr.Kribo | 31-01-17 | 11:47

@ The Egg

Namen en rugnummers zouden genoteerd moeten worden. Gelukkig is er het internet. Zoiets als onze goede admin in 40-45. Wat die Duitser konden....

Lol @ Godwin.

Rest In Privacy | 31-01-17 | 11:46

@ Glasgow Argus | 31-01-17 | 11:30

Ik dacht aan de schreeuw van Theo,... toen die stierf.... op de stoep van Amsterdam ... met eens mes in zijn borst.

Toen ik verder las was ik de draad idd al kwijt.

Rest In Privacy | 31-01-17 | 11:42

The Egg. 11.25 u.
10-plus voor u !!

oter | 31-01-17 | 11:37

Glasgow Argus | 31-01-17 | 11:35
Precies. Jammerlijk dat die windmolenideeën werkelijk zijn geworden.

Van Urk | 31-01-17 | 11:37

Net als minister Jette Kleinsma die ook in een kraakpand woonde en dat voor 1 euro overnam. Bij de PvdA zitten de grootste profiteurs zie ook Marcel van Dam.

Als je dan toch links wil stemmen. Kies dan voor de SP. Ik heb het idee dat daar wel fatsoenlijke mensen zitten.

High-Roller | 31-01-17 | 11:36

nou weer wat geleerd maar wat is je punt?
alles waar de regering zich mee bemoeit gaat kapot.

eriksweet | 31-01-17 | 11:35

Van Urk | 31-01-17 | 11:33
Juistem. En ook weg met die onzalige ideeen van windmolenparken voor de kust van Urk.

Glasgow Argus | 31-01-17 | 11:35

www.ad.nl/nieuws/indonesie-reis-verzoe...

Trammelant maken met haar eigen vader kon ze ook goed want pa zat ooit in een jappenkamp en had verdriet om zijn vader die sneuvelde in een onderzeeër. Gek wijf!

Oprisp | 31-01-17 | 11:34

Laat die z.g. kunstenaars eens even snel voor zichzelf zorgen, moet iedereen.

gatito | 31-01-17 | 11:34

Glasgow Argus | 31-01-17 | 11:27

Urk weer terug een eiland! Eens onafhankelijk nu vast aan het halfslachtig vasteland. Het aalscholverreservaat weer terug de Zuiderzee. Dromen mag.

Van Urk | 31-01-17 | 11:33

@Vogelbeest | 31-01-17 | 11:15
o.a. Fineartamerica, redbubble... met name voor afdrukken van mijn werk, maar ook originelen (en soms ebay)
jij?

r@zor - InFiDeLz! - | 31-01-17 | 11:33

@Van Urk. Zogeheten Rotondekunst moet landelijk verboden worden. Niemand hoeft daar steeds mee geconfronteerd worden.Eenvoudig groen verdient verreweg te voorkeur. En je krijgt het ook nooit meer weg- want 'Kunst".

J.Slavink | 31-01-17 | 11:32

@Van Urk | 31-01-17 | 11:15
Een uitstekend plan... Van de knutselschool een loting"studie" maken en vervolgens het aantal plaatsen terugbrengen tot aan 10% van 's lands rotondes. Ik zeg: Doen.

Overigens is het (in elk geval bij knutselschool Minerva in Groningen) al zo dat er jaarlijks vele afwijzingen zijn - Dat er dus al een limiet aan het jaarlijks aantal professionele uitkeringstrekkers is gesteld.

Den Heerscher | 31-01-17 | 11:32

FANTASTISCH! Kunnen jullie je artikel nog eens plaatsen maar dan in Caps Lock? Ik kan er maar niet genoeg van krijgen om een PvdA-er cliënteliste zo ongelooflijk op haar gezicht geslagen te zien worden.

Rest In Privacy | 31-01-17 | 11:31

eriksweet | 31-01-17 | 11:26
Van Gogh deed het zonder oor. En subsidie, nee, niet uit publieke middelen. Wel uit de zak van Theo van Gogh, zijn broer.
En zonder schreeuw, die was van Edward Munch. Tenzij je de schreeuw van pijn van Van Gogh na het afsnijden van zijn oor ook als kunst wilt duiden.

Glasgow Argus | 31-01-17 | 11:30

Ach ja de positieve berichten over de economie, gevoed door de aanstaande verkiezingen hebben hun uitwerking op iedereen. De jan met de pet denkt yes ik kan weer een baan gaan krijgen misschien, de politica denkt yes ik kan weer extra gratis geld van jan met de pet gaan pakken om dat te gaan pompen in nutteloze zaken die alleen mijn eigen ego ten goede komen. Typisch PvdA. Ze verkopen de huid van de beer alvast, maar maakt U geen zorgjes, komt allemaal goed!

Dutchbeaurouge | 31-01-17 | 11:29

Overtreft zij Marcel van Dam?

Homo homini lupus | 31-01-17 | 11:28

@r@zor - InFiDeLz! - | 31-01-17 | 11:23 Welke websites biedt je het aan?

Vogelbeest | 31-01-17 | 11:28

Bigi Bana Boy | 31-01-17 | 11:05
Almere is misschien niet het meest gelukkige voorbeeld. De stad is een voorbeeld van moderne planning uit de jaren zestig, van bevlogen "stedebouwkundigen" en "planologen" die dachten een nieuwe mens te kunnen vormen uit de armoedzaaiers die driehoogachter in Amsterdam zaten.
Marktdenken? Helemaal niks. Afgezien van het feit dat in de madurodam-wensen van de "stedebouwers" een marktplein werd getekend. En ook een paar "grachten". Maar verder heel veel dramatisch lelijke woonerven met dito woningen.
Almere heeft wel, kan je achteraf waarnemen, een nieuwe mens voortgebracht. De stad is een smeltkroes van vanalles geworden met de Primark als hoogste goed. Nog is het niet te laat om de zeebodem te laten vollopen om de historische vergissing goed te maken....

Glasgow Argus | 31-01-17 | 11:27

na 'de schreeuw' van van Gogh hadden ze eigenlijk al kunnen stoppen. van Gogh deed het trouwens ook zonder subsidie

eriksweet | 31-01-17 | 11:26

Wát een zielig mens, die Bussemaker, zou een zuster kunnen zijn van Kleinsma, óók al zo'n licht ! Je vraagt je af hoe een partij als de PvdA in staat is gebleken om figuurtjes als bovengenoemden om zich heen te verzamelen. Als NL'er schaam je je toch kapot om dergelijke komische mensjes ?

oter | 31-01-17 | 11:26

Wat de hele rant van Zentgraaff zo ontzettend triest maakt, is dat dit dus niet alleen het geval is in de kunst (waar het me werkelijk aan mijn reet kan roesten) maar bijvoorbeeld ook in de gezondheidszorg.

Waar voldoende geld is voor commissies, besturen, raden van bestuur, organisatiedeskundigen, directeurtjes, etc. Allemaal met het doel om het geld eerlijk te verdelen. En na voornoemde strijkstokken blijft er dan net voldoende over dat de helft van het verplegend personeel mag blijven, mits een loonoffer van 10%.

TheEgg | 31-01-17 | 11:25

Ben zelf autodidact en autonoom "kunstenaar", al voel ik me meer "maker van schilderijen" - voorlopig als hobby. Kunstonderwijs kan me gestolen worden, dat gaat echt helemaal nergens over (evenals de rest van de alfa troep)

Subsidie hoef ik niet. Ik ga zelf Rembrandt evenaren, op mijn eigen motor. (dromen mag) Geen politieke kluns die daar met z'n tengels aan gaat komen.

Nederlandse publiek koopt alleen geen fuck. Ja, halfbakken klats, gesubsidieerde zesjescultuur rommel. Mijn klanten zijn internationaal, Amerikanen, Duitsers, Canadezen. Ik maak dan ook geen werk voor Nederlandse cultuurbarbaren. Waardering voor het ambacht is hier ook ver te zoeken. Gelukkig is er in de rest van de wereld wel oog voor.

r@zor - InFiDeLz! - | 31-01-17 | 11:23

@ Vogelbeest | 31-01-17 | 11:15

Jij mag van mij, zo in het nieuwe kabinet! Toppunten!

Rest In Privacy | 31-01-17 | 11:21

Ik zal niet persoonlijk worden, maar wat is ze lelijk met dat afhangende bekkie en vooral als ze zich kwaad maakt.
Wat een smoel.Misschien straks een burrie baantje in 020 of krijgt Didi de eer. De baantjes carrousel moet per slot wel blijven draaien.

Carpe@diem | 31-01-17 | 11:20

"het geld is vooral weggehaald bij de makers".
Het geld is vooral weggehaald bij de kopers, die daardoor niet meer konden/wilden kopen.
Want nivelleren is een feest aldus de PvdA, en dan moet je niet verbaasd opkijken als na dat nivelleren de midden en hogere klasse geen geld meer over heeft voor kunstenaars.
Of dacht Jet dat immigranten en bijstandsontvangers allemaal kunst gingen kopen als je ze (meer) geld gaf.
Dat zo'n naïef mens überhaupt een dergelijke functie mag bekleden, nog even los van haar krakersverleden.

Nuchternederland | 31-01-17 | 11:20

Kunst, het is een hekel punt. Ikzelf vind dat kunst best mag bestaan maar waarom moet daar gemeenschapsgeld naartoe? Als kunst zichzelf niet kan bedruipen dan is er blijkbaar geen behoefte aan. Je kunt een startende kunstenaar best een tijdje helpen maar daar hebben we dan ook bijstand voor.

WatZalIkErvanZeggen | 31-01-17 | 11:18

Vogelbeest | 31-01-17 | 10:38

Die moet vandaag bejaarden naar de supermarkt begeleiden met boodschappen doen.

eerstneukendanpraten | 31-01-17 | 11:16

Voor '16/'17 446.638 HBO-studenten waarvan 6,3% een kunstopleiding heeft. Dat geeft een totaal 28.138 leerlingen. In 2012 waren er 4300 rotondes. Laat ik nu voor 2017 5000 rotondes rekenen. Dat geeft ruim 5 kunstenaars per rotonde. Dat is natuurlijk is veels te veel, één kunstenaar per rotonde is genoeg.

Van Urk | 31-01-17 | 11:15

Er moet helemaal geen geld naar kunst. Subsidie's op zaken waar geen markt voor is dienen gewoon stopgezet te worden.

De lasten voor de Nederlandse burger stijgen alleen maar. Hou gewoon op met gemeenschapsgeld in het water smijten. Ik schilder ook. Geen hond die het koopt. Dan heet het "hobby". Als je ergens niet goed in ben is het geen beroep.

Ik kan nog wel een paar dingen opnoemen die we niet echt nodig hebben.

Stop de toevloed van barbaren. Een hek bij Turkije. Frontex/De Marine moet de gelukszoekers terugslepen naar Afrika.
Ontmantel de asielindustrie. Iedereen binnen een week accepteren of met een militair vliegtuig uitzetten

Reduceer de zorgkosten en halveer de belasting. Dan houden burgers geld over en dan gaan ze consumeren. Dat heet kapitalisme.

Verbod op winst zorgverzekeraars

Afschaffing “zorgmanagers” en andere parasieten die geen “handjes aan het bed” vormen.

Verbod op dure reclame door zorgverzekeraars.
Uit.De.EU
Geen cent meer naar Griekenland.
Geen naheffingen naar Brussel.
Geen afdrachten aan Brussel.
Stop ontwikkelingshulp.
Stop sociale zekerheid voor nieuwkomers.
Geen subsidie's meer voor buurtbarbeques en duizenden "multiculturele stichtingen".
Geen geld meer naar kunst.
Publieke omroep naar 1 net met staatsinformatie.
Koop geen JSF's maar straaljagers die het doen en minder kosten.
Spoorwegen en ander OV mag zichzelf bedruipen of failliet gaan.
Legaliser drugs. 90% is aantoonbaar niet gevaarlijker dan Alcohol. Met de belastingen en accijnzen zijn miljarden te verdienen en we houden justitiecapaciteit over voor echte criminelen.
Stop het klimaatkalifaat. Als je wat wil doen moet je bomen gaan planten in de Sahara en deze irrigeren. Belastingen heffen helpt echt niet.

Spempt allen PVV, VNL, FvD, GP.
Bindende referenda kunnen ons redden van de Bussemakers en de Rutte's.

Vogelbeest | 31-01-17 | 11:15

"Het was een ravage toen ik begon". Wat een onbenullige zichzelf feliciterende PvdA mevrouw is dat. En ze zegt het nu zelf maar nu het volk straks anders gaat oordelen over de prestaties van haar rampspoedbrengende partij.

J.Slavink | 31-01-17 | 11:14

@Nacho_Vidal | 31-01-17 | 10:48

Mozes kriebel Koos Koets! Ken jij ff de groeten van mij aan Robbie Kerkhof doen? #morekop

Prof. D.A.H. Vintik | 31-01-17 | 11:10

@ Enter Yeti | 31-01-17 | 10:58

LOL, heeft hij niet wat met Bussemaker gehad in een hotelkamer in den lande?

Rest In Privacy | 31-01-17 | 11:07

Minister Bussemaker, is dat niet de minister die persoonlijk ging praten met het werkschuwe langhare voor 7 ton schade aanrichtende tuig in het Maagdenhuis? En daarna gezamenlijk de pers te woord stonden waarbij de enige okselhaarhippie die de NL taal machtig was (de rest zijn uitvreters uit zuid-europa) bazelde dat ze blij dat was "Jet" was komen praten en dat "Jet" toezeggingen had gedaan?
Dat Bussemaker in persoon dat geteisem te woord stond was al te dom voor woorden, maar dat ze zich "Jet" liet noemen gaat werkelijk alle voorstellingsvermogen te boven. Er zijn landen waar een minister wordt aangesproken met "uwe excellentie de minister" op straffe van stokslagen.

Captain Pervert | 31-01-17 | 11:06

Ten eerste vind ik Bussemaker sympathiek overkomen, en ten tweede als we de inrichting van Nederland aan liberale marktdenkers overlaten dan ziet het hele land er in no time uit als Almere. Geen meer fantasieloos en smakeloos volk als ondernemers en middenstanders. God beware ons.

Bigi Bana Boy | 31-01-17 | 11:05

Jet de geldslet Bussemaker en Lillian Sinterklazien Ploumen verbranden de poen samen sneller dan u en ik onze aangifte kunnen betalen.

Zeddegeizot | 31-01-17 | 11:02

Maar nu weten we het zeker: Als iemand het over "de makers" heeft, is hij/zij vooral bezig met geld verdienen over de rug van mensen die iets cre-bea doen. Vraag Tim Kuik maar...

frank87 | 31-01-17 | 11:02

"Kunst" is een hobby.
Een "Kunstacademie" is een knutselschool.
Het enige wat ze daar leren in vier jaar tijd, is dat "kleien" voortaan "boetseren" heet, een "poppetje" voortaan een "beeld", een "kwast" voortaan een "penseel", een "tekening" voortaan een "schets", een "werkruimte" een "atelier", etc.
Een HBO-accreditatie om in vier jaar tijd wat te kliederen en je vocabulaire te wijzigen. Zelfs InHolland biedt beter onderwijs.

Dat de makers vervolgens geen droog brood met hun hobby kunnen verdienen is prima. Zoek een fucking baan, knutselen doe je maar in je vrije tijd.

Geen subsidie voor kunstenaars.

Den Heerscher | 31-01-17 | 11:01

@ Feynman | 31-01-17 | 10:38

1) 1000 Euro
2) Na het zuur het zoet.
3) www.google.nl/search?q=verkiezingspos...

4) In de toekomst = toch geen 1500 Euro lastenverlichting van D666
5) Het gaat goed met de economie,werkgelegenheid enz.

Iemand anders verder? Ben ik iets vergeten?

Rest In Privacy | 31-01-17 | 11:01

@ Ce ca! | 31-01-17 | 10:55

Wat heeft Dominique Strauss-Kahn er nu weer mee te maken?

Enter Yeti | 31-01-17 | 10:58

Ik vind Jetta Klijnsma een graatje erger. Die heeft ervoor gezorgd dat ZZP-er die in de problemen komen hun oudedagsreserve op moeten eten terwijl haar Participatiewet (met veel gejuich en tamtam aangekondigd) dat juist zou moeten voorkomen. Tel daarbij het geklungel van Kwiebus met zijn wet DBA en dan weet je dat veel ZZP-ers geen kant meer op kunnen dankzij dit 'beste kabinet sinds de oorlog'. Stelletje kneuzen.

Wekkertje | 31-01-17 | 10:57

Wat dacht je dan van Liliane Ploumen? Gutmensch if there ever was one. Weet op de rand van haar pseudo-ministerschap nog een focking stichtingkje bij elkaar te verzinnen waar 'de overheid' nog eens 10 miljoen in stort!!!! Gadverdamme, die draait haar eigen baantjescarroussel.

ole guapa | 31-01-17 | 10:57

-weggejorist-

moviegeek | 31-01-17 | 10:56

Wat Feynman zegt. Maar dat hoef je van de MSN niet te verwachten.

Yeohan | 31-01-17 | 10:56

-weggejorist-

Rest In Privacy | 31-01-17 | 10:55

Ja man! De pindakaasvloer!! Was ik bijna vergeten. Dat zoiets kan in Nederland .

Accident_Prone | 31-01-17 | 10:54

Hoho, we hebben Helmantel. Uitgekotst door dit soort lui, maar wel de duurste schilder van Nederland.

frank87 | 31-01-17 | 10:51

Gewoon de zoveelste linkse muts bij de 'Portemonnee van de Ander'. Niets nieuws dus.
15 maart... Ik wacht af.

druipsmurf | 31-01-17 | 10:51

God schiep de aarde, en de duivel de pvdA ?

cat22 | 31-01-17 | 10:48

Ach, minder subsidie voor kunst/drama vind ik eigenlijk niet zo'n probleem. De mensen die het echt waard zijn worden toch wel gezien. Nu gaat er een enorme bak met geld naar mensen die dingen maken waar niemand geld voor over heeft, leuke hobby, maar betaal die gewoon zelf. Ik moet ook m'n eigen hobbies betalen.

Flapuidt | 31-01-17 | 10:48

Ben ook helemaal van de kaart (letterlijk), heb net namelijk mijn tweede joint opgestoken om inspiratie op te doen. Weetje want ik ben al 4 maanden bezig met een solo-project. Maar omdat ik gekort ben op mijn subsidie heb ik geen inspiratie.

Naast mijn bijstandsuitkering ontving ik elke week geld om creatief te zijn. Maar ik heb nu geen inspiratie. Normaal had ik voldoende rust. Ik kon uitslapen tot s'ochtends 11 uur en dan eerst ff rustig wakker worden met een blow en dan ff chillax naar Bob Marley luisteren om ja, inspiratie op te doen weetjewel.

Ook mijn medekunstenaars hier in de gezamelijke woonruimte (anti-kraak) hebben het zwaar.

Nacho_Vidal | 31-01-17 | 10:48

En ze presenteert haar linkse dromen altijd met die zo doorzichtige nep huilogen; alsof ze het zelf ook echt gelooft. Wij weten beter!

niemandzielig | 31-01-17 | 10:47

Mijn hemel.
"Ik heb vier jaar gesloopt, maar ik kon niet anders. Dat lag niet aan mij of mijn partij, maar aan die verdomde VVD. Konden wij van de PvdA allemaal niks aan doen, kiezer. Maar we beloven dat we ná de verkiezingen alles weer gaan terugdraaien, zoals het hoort. Want u kunt uiteraard op ons rekenen, zoals altijd. Wij vertellen u altijd op eerlijke wijze het eerlijke verhaal. Moet u wel even op ons stemmen natuurlijk!"
En dan een dag na de verkiezingen wordt de kiezer opnieuw genaaid.

Schoorsteenveger | 31-01-17 | 10:47

Maar 1 oplossing, PVV kiezen, dan kunnen kunstenaars eindelijk hun broek weer zelf proberen op te houden en blijven de echte over. Een verbod om talentloze kunstenaars in NPO programma´s op te laten treden zou ook niet gek wezen.

bergsbeklimmer | 31-01-17 | 10:44

De eerste niet corrupte en totaal rotte minister in dit kabinet van extreem schorem moet nog opstaan. Het is een groot crimineel bolwerk, met de gemiddelde intelligentie van een mug.
Daarom stem ik PVV in maart. Weg met deze zakkenvullers.

hans6100 | 31-01-17 | 10:43

Dat snorretje is prima op zn plaats. Het was ook Bussemakers die besloot dat studentenverenigingen geen cultureel erfgoed mogen zijn omdat ze haar punt dat vindicat niet deugt kracht wilde bijzetten.
In feite is volgens Jet alleen pvda-cultuur cultuur die we moeten koesteren. En stiekem,- niets menselijks is ons vreemd-, ook wel een beetje de verotte bestuurscultuur van de vvd. Een badboy blijft immers onweerstaanbaar.

two ball cane | 31-01-17 | 10:42

Beetje kort door de bocht. Met personages als Ploumen, Vogelaar, Koenders, Klijnsma, Melkert etc. is de concurrentie voor deze eretitel enorm.

spanarchist | 31-01-17 | 10:42

Een grondige antecedentenonderzoek is wat teveel gevraagd kennelijk voor een openbare functie.

De Regeering | 31-01-17 | 10:40

In plaats van een verkiezingsdebat kan RTL en NOS beter komen met een overzicht van verbroken verkiezingsbeloften en verbroken delen van het regeerakkoord.
Feynman | 31-01-17 | 10:38

De NOS is de nationale propaganda zender die volledig leeft van subsidie, dus die gaat dat zeker niet doen.

Hoe schat je zelf de kansen bij RTL in?

Vogelbeest | 31-01-17 | 10:39

"Komt de huilie: "het geld is vooral weggehaald bij de makers". Ja, muts, want alle instituten, commissies, kunstkringen en subsidieinstellingen kregen wel minder te verdelen, maar nog wel genoeg om hun eigen bureau in stand te houden. Daar zitten namelijk allemaal Bussemakertjes: deugende ex-krakers en anders links tuig dat nooit een dag van hun een eerlijke euro heeft verdiend, maar alleen bestaat bij de gratie van een enorme berg gratis geld."

KOP. SPIJKER. SLAAN.

Goedzo! Maar de kunst wereld is niet de enige die daar last van heeft. De Zorg, de educatie, allemaal managementlagen en andere overbodige 'instituten' die allemaal peperdure baantjes 'overeind houden' en wanneer ze minder krijgen, gaan bezuinigen bij de onderste laag, die alles uitvoert.

LangeTijdGeleden | 31-01-17 | 10:39

Kunst. Als je er niet van rond kan komen zonder subsidie is het geen kunst maar een hobby.

Enter Yeti | 31-01-17 | 10:39

Aardig mens.

Watching the Wheels | 31-01-17 | 10:38

Pro-Asfalt in 3, 2, 1..........

Vogelbeest | 31-01-17 | 10:38

Alles aan de PvdA is sinds 1960 kut.

Badderbeest! | 31-01-17 | 10:38

In plaats van een verkiezingsdebat kan RTL en NOS beter komen met een overzicht van verbroken verkiezingsbeloften en verbroken delen van het regeerakkoord.

Feynman | 31-01-17 | 10:38

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl