Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BMW-meneer heeft ultimatum voor kale autodief

topicdikkebmewx6.jpgZoals we allemaal weten na het kijken van Pulp Fiction: men fukt gewoon niet met andermans vehikel. Toch is het potjandrie weer gebeurd: een stel boeven hebben een dikke BMW X6 uit Ypenburg ontvreemd, maar ware het niet dat de eigenaar de boeven duidelijk herkenbaar op beeld heeft. Bent u dus de kale boef uit dit bericht en leest u dit, retourneer de X6 dan zo spoedig mogelijk, want anders komt uw boeventronie breed uitgemeten op het internet. Capisce? Hallo Autodieven, Op 12-01-2017 hebben jullie mijn BMX X6 (01-SHD-4) waar ik jaren voor heb betaald, gestolen uit Den Haag (Ypenburg). Nou hebben jullie in dit geval de verkeerde voor je, in deze straat sta je op meerdere plaatsen al gauw op beeld! Jammer voor jullie is dat dit zeer goede bruikbare beelden heeft opgeleverd, en dan richt ik me meteen op jou "kale", want je staat er goed op zonder je capuchon. Ook je collega die je helpt kijkt tot 2 x toe recht met zijn gezicht in de camera. Nou denk je vast hoe kan die dat nu weten, nou de beelden worden op beweging opgenomen, in kleur met hoge 5 mega pixel resolutie, ook is er meer dan genoeg licht omdat de lantaarnpaal er naast staat. Enkele details voor als je me niet gelooft; Een week eerder op 05-01-2017 zijn jullie met zijn tweeën jij "de kale" en een je collega bij de auto geweest en hebben jullie de deur opengemaakt. Toen het alarm af ging heb je in precies 7 seconden het uitgezet via ... Daarna hebben jullie de deur dicht gedaan (niet op slot) en zijn toen weg gelopen. Later komen jullie terug, starten de auto 1 keer en gaan weer weg, doen wel de auto weer op slot en zetten het alarm weer aan. De nacht van de diefstal kom je alleen naar de auto, 2 keer, de eerste keer test je of de auto werkt en de 2e keer rij je weg. Nu het volgende, ik geef je de kans om te zorgen dat de auto gevonden wordt zonder dat ik de beelden online zet. Doe je dit niet dan gaan alle beelden online op Geenstijl, Facebook, Youtube en ga ik ook de lokale en landelijke media benaderen. Ook zal er dan tipgeld worden uitgeloofd voor tips die leiden naar de auto of daders. Ik hoop dat je wijs bent en dat je het niet zover wilt laten komen. Immers wordt anders je uiterlijk, gezicht, andere kenmerken, kleuren, werkwijze, groot nieuws! Ik neem aan dat je dit niet wilt, ik geef je hier ruim de tijd voor maar ik wacht geen weken! Het wordt niet verwacht dat je hem weer op zijn plaats terug zet, maar wel dat ie makkelijk en zonder schade terug gevonden kan worden. Een tip mag natuurlijk altijd naar bmweigenaar@gmail.com Groeten de eigenaar van de BMW!

Reaguursels

Inloggen

@redactie: Krijgt deze thriller nog een update?

Joffri | 17-01-17 | 14:32

Waar is de GPS tracker data?

LangeTijdGeleden | 17-01-17 | 13:47

Joris Draaksteker | 16-01-17 | 11:55
Of een spijkerbom,
of dat 'ie automatisch via de telefoon screenshots van een buitenechtelijke relatie naar de vrouw stuurt,
of dat de deuren blokkeren en dat 'ie zelfstandig de Noordzee inrijdt, of richting Raqqa,
of dat 'ie ...
Lijkt me rechtvaardiger.

Draak uit Brabant | 17-01-17 | 11:10

Toen ik mij online verdiepte in de aankoop van een auto met keyless entry kwam geregeld het voorbeeld voorbij van BMW waarvan alleen in de UK al meer dan 300 exemplaren gestolen zouden zijn zonder braak. Blijkbaar geen reden voor een recall actie.

Simon_GS | 17-01-17 | 09:00

Je mag toch hopen dat je van BMW een aardige diefstal verzekering aangeboden krijgt als je zo'n wagen koopt. Dat mensen niet van andermans spullen af kunnen blijven is triest maar ze krijgen die wagens wel echt gruwelijk makkelijk open en gestart. Idem voor golfjes en de oudere X5's die veel geroofd werden.
Lijkt mij knap vervelend als ze er met je auto ten waard van een leuk koopappartement in de randstad wegrijden alsof ze een lolly van een baby afpakken.

ik-rij-puch | 17-01-17 | 07:51

Ik zou het in nog een paar talen posten....

Henk9730 | 17-01-17 | 07:03

Het enige dat lelijker is dan een zwarte bmw is een zwarte audi.

BommelMarwijkROOD | 17-01-17 | 00:46

Oostblokkers geven hier niets om. Die auto wordt omgekat en komt nooit meer terug.

Patatter | 16-01-17 | 23:19

Die BMW gaat al lang als Opel Kadett door het leven..

Terpetijnzeikert | 16-01-17 | 22:29

Al die verdachtmakingen richting Polen steeds. Ik weet bijna zeker dat het Litouwers waren en dat is geen grap.

doedeljantje | 16-01-17 | 21:37

Wat wel zou helpen: een website met live GPS van alle gestolen auto's in NL, met een uitgebreide punten telling voor deuken, spiegels er af rijden, van de weg drukken, over een vangreel drukken, om een boom vouwen en per geroken bot van de dief. 360 video in en om de auto, en de uitzend rechten gebruiken voor het uitkeren van de prijzen en de eigenaar van een nieuw exemplaar te voorzien. Politie uitsluiten van deelname.

W_F | 16-01-17 | 20:26

Blij met mijn 5 jaar jonge Renault Laguna. Boordevol goed werkende elektronica, dat wel. Is die ook snel te jatten?

Jos9595 | 16-01-17 | 19:30

@Alpengeist | 16-01-17 | 17:30
Totdat ze alleen je onderdelen nodig hebben.

Watching the Wheels | 16-01-17 | 18:39

Tja, zo'n auto kun je niet rijden in het Nederland van de VVD na opeenvolgende VVD-ministers op Justitie. Als je dat geteisem niet aan de deur wilt en niet al dat werk wilt met eigen opsporing, dan kun je het beste een eenheidsworstwagentje kopen. Moet je nog uitkijken met de opties, anders kun je alsnog veel werk krijgen.

Watching the Wheels | 16-01-17 | 18:36

Ben bang dat het geen moer uit gaat maken, behalve dat ze nu weten dat hun uiterlijk al bekend is bij de politie. Al was het maar omdat de auto nu vermoedelijk niet meer in rijdbare toestand verkeert.
Evengoed succes maar ik hoop dat ie all-risk verzekerd was.

noerg | 16-01-17 | 18:12

Waarom zit er dan ook geen versnellingsbak slot op dat bakbeest? Heb ik ook op mijn X5 en ik kan dat ding gewoon overal parkeren zonder dat deze gejat wordt.

Alpengeist | 16-01-17 | 17:30

Vogelbeest | 16-01-17 | 09:21

Die beveiliging kan niet super beveiligd worden want in geval van calamiteiten zullen de hulpdiensten er ook bij moeten kunnen. Rijden met je Fort Knox beveiliging op wielen heeft namelijk veelal meer dodelijk gevolg als dat is wat je wil?

Het is net zo'n kriem als dat autonoom rijden. Moet de bestuurder worden beschermd, of de omstanders in geval van nood? Wat zou de computer kiezen als optie? Maar dan als het kwaad is geschied en jij niet meer uit je auto komt omdat deze te goed is beveiligd en het daardoor niet kan navertellen. Dat is juridisch net zo'n zware afweging lijkt me. We zagen het laatst ook al met die ene Audi A6 met moeders en haar kinderen die dan ineens in de fik vliegt. Als er geen helpende omstander was geweest, dan waren zij er ook niet meer. Accepteer maar dat er nou eenmaal autodieven zijn. Met alle camera's tegenwoordig en GPRS signalen is de pakkans op dat soort tuig veel groter en minder gevaarlijk geworden in verhouding met 10 a 20 jaar geleden.

En dan daarbij weet je als je een dikke bolide hebt dat er genoeg eksters zijn die daar hun oog op laten vallen. De enige remedie is goed verzekeren en hopen dat je geen slachtoffer wordt. Maar weelde en status komt ook met een prijs als je de bink uit wilt hangen met je dikke BMW, terwijl een Dacia je net zo goed van A naar B brengt. (al is dat wel een extreem uiterste en lelijk gedrocht van een auto, het kan hetzelfde kunstje)

Rest In Privacy | 16-01-17 | 17:06

Lol, meneer denkt serieus dat zijn auto nog ergens in Nederland rond rijdt? Zo'n auto wordt direct de grens overgereden. Ander kenteken erop en weg is hij. Die zie je echt nooit meer terug.

kw_nl2 | 16-01-17 | 16:58

@botbot | 16-01-17 | 12:54
Politieonderzoek? Grapje zeker.
Nogmaals iedere dag verdwijnt er zo'n auto en voor zover ik weet worden ze zelden tot nooit teruggevonden.
De politie vertelde mij letterlijk 'we gaan hier verder niets mee doen.' 'Als we een tip krijgen dan zullen we wel even gaan kijken.' 'Aangifte voor de verzekering...'

Koos8173 | 16-01-17 | 16:50

@loze stijl | 16-01-17 | 14:09
Heeft geen zin, had ik ook. Ze schijnen GSM jammers te gebruiken. Zonder signaal geen locatie. En opsporingskans nul komma nul.
BMW zelf moet de beveiliging gewoon op orde hebben. Belachelijk dat zo'n auto gewoon is mee te nemen zonder braakschade.

Koos8173 | 16-01-17 | 16:45

Goede actie! Ik had helaas geen camerabeelden toen het gebeurde.
Je bent zeker goed geholpen door de politie die er direct werk van maakte? (grapje)
Deze auto's zijn zeer slecht beveiligd. BMW weet dit al vele jaren volgens mijn verzekeringsexpert maar weigert er iets aan te doen (lekker die extra verkoop). De verzekeringen weten dit inmiddels ook met gevolg dat deze auto's bijna niet meer te verzekeren zijn tegen diefstal. Mijn verzekeringsexpert vertelde dat er in Zuid Holland iedere dag zo'n auto, of z'n broer wordt gestolen, vermoedelijk op bestelling.
De politie weet dit dus ook, maar goed, druk druk.
Fijn he, je betaalt 100+% BPM/BTW etc., een sloot wegenbelasting/accijns en als zoiets gebeurt is er niemand die het iets kan schelen. Overheid kan weer opnieuw cashen bij aankoop nieuwe auto.
Ben benieuwd of je op Ebay Duitsland je de onderdelen al terugziet in Servie of Polen.

Koos8173 | 16-01-17 | 16:41

Is de bmw al terug?

enra | 16-01-17 | 16:18

Beetje laffe actie. Pleur gewoon meteen die beelden online. En netjes in het vak parkeren kan bmweigenaar@gmail.com ook al niet... Jammer...

MultiPlex | 16-01-17 | 15:01

-weggejorist-

ministerSinister | 16-01-17 | 15:00

@PopperFlopper | 16-01-17 | 09:42
Je moet een gps peilzender dan ook niet in het dashboardkastje leggen.
Als je zo'n dingetje goed verstopt dan belandt die alleen in de sloot met de auto er nog omheen.

loze stijl | 16-01-17 | 14:09

Gewoon het stuur insmeren met AIDS elke avond.

King of the Oneliner | 16-01-17 | 13:57

@peterdh | 16-01-17 | 12:25
Ja, ik moet ook telkens huilen om de toestand van de samenleving als ik m'n fiets weer op slot zet.

geenspam | 16-01-17 | 13:55

Die auto staat al lang en breed in Polen of een andere oost-europese boevenstaat.
leuk geprobeerd maar die auto zie je niet meer terug.
Nog los van het feit dat de daders waarschijnlijk geen word nederlands spreken, laat staan lezen.

Bite_Me | 16-01-17 | 13:42

Mijn buurman krijgt de bmw van zíjn buurman zelfs open met zijn Volvo sleutel. Met afstandsbediening, dat wel. De baard verschilt, zeg maar. En als mijn buurman zijn bmw start op een koude dag gaat het alarm van de Volvo af (of aan, hangt ervan af hoe je het bekijkt).

borgmonster | 16-01-17 | 13:39

Het was al voorspeld, VINEX wijken zijn de toekomstige ghetto's van de 21 ste eeuw.

Bigi Bana Boy | 16-01-17 | 13:37

Sterker nog.. als ik hem was zou ik de beelden niet online gooien. Ander staat de pliesie binnen no-time voor zijn deur.

Claude Jacque | 16-01-17 | 13:32

Uit een toerisme folder in Polen: Kom ook naar Polen, je auto is er al!!

Maar goed,Ypenburg. Daar woon ik ook helaas en ik kan de BMW eigenaar teleurstellen.. dit heeft geen prio bij de pliesie daar.

Claude Jacque | 16-01-17 | 13:30

Waarom staat ie op meerdere parkeerplekken?

acert | 16-01-17 | 13:27

Gajus | 16-01-17 | 12:59 "Ziet u wel? Het zijn niet alleen maar Marokkanen!"

Klopt, maar wel uit het oosten!

sgtmouse | 16-01-17 | 13:27

Moraal van verhaal.zelf weer alles in de had nemen. Eerst alle assieligen en aanverwante lichtgetinte figuren ons land uitschoppen.Dan starten met de wederopbouw van dit naar de klote geholpen land. Ohja protectionisme id vv verhoogde soc lasten voor de polen en alle anders taligen.

repu077 | 16-01-17 | 13:26

En laten we ze erna de touwtering in slaan. Gewoon omdat het kan. Omdat andermans spullen stelen niet fatsoenlijk is.

ploert | 16-01-17 | 13:24

-weggejorist-

Rhinoperator | 16-01-17 | 13:19

-weggejorist-

Rhinoperator | 16-01-17 | 13:15

Andermans spullen = van af blijven. Overigens een hoop haat jegens het type auto; ik vraag me af wat voor auto's betreffende reaguurders rijden.

lalrs | 16-01-17 | 13:15

Waarom hebben mensen met zulke dure auto`s niet het geld voor een GARAGE? Of is dat teveel moeite?????

Om maar eens niet te reageren met: die staat allang in Oost-Europa...

Copycrauw | 16-01-17 | 13:11

Waarom die steelhufter de kans geven om de auto terug te brengen ? De misdaad is al gepleegd. Rechtvaardig is dat de dief zijn leven nu kapot gemaakt wordt. Hoe vaak kwam die dief er al mee weg ? Justitie komt niet voor je op dus die vent het leven zuur maken en het recht in eigen hand nemen. Enkel dat geeft nog een beetje genoegdoening. @slachtoffer; sloop die klootzakken zodat de rest van de maatschappij weet wie de kakkerlakken zijn. Mooie kar trouwens. Ik hoop dat je zuurverdiende centen niet verloren zijn en gaan.

Rest In Privacy | 16-01-17 | 13:00

"Niemand zal 'm missen..."
Dit kan betrekking hebben op:
- het desbetreffende fapmobiel
- De oostblokcriminelen ("Ziet u wel? Het zijn niet alleen maar Marokkanen!")

Gajus | 16-01-17 | 12:59

Denken jullie eens ff na.
Door het online gooien van de beelden kan men het politie onderzoek dwarsbomen zodat zij verder onderzoek staken dan zegt de verzekering ajuus.

botbot | 16-01-17 | 12:54

Die velgen zijn echt te klein voor een X6. Dat valt mij dan weer op.

Cuban8 | 16-01-17 | 12:52

Je moet geen gunsten vragen. Je moet gewetenloos alle "privacy-regels" schenden en op alle media hun signalement knallen. Zo snel mogelijk. Een Marokkaan uit Tilburg "leende" ook een keer de motor van mijn broer na een proefrit. Hup, die saillante kop door heel Tilburg verspreid, een aantal dagen daarna kreeg ik al een telefoontje. Of ik alstublieft dat ding waar iedereen het over had wilde komen ophalen.

moviegeek | 16-01-17 | 12:49

@kleuterleider | 16-01-17 | 10:12

Want jij gaat ook dagelijks de camerabeelden terugkijken op het moment dat je 's ochtends de deur uitloopt en je auto er gewoon nog staat?

peterdh | 16-01-17 | 12:30

@cheiz | 16-01-17 | 09:55

Ik neem aan dat meneer in kwestie daarna de beelden alsnog online gooit.

peterdh | 16-01-17 | 12:28

@maraboe | 16-01-17 | 09:30

precies, wat je zegt, tijd voor een beetje burgerlijke ongehoorzaamheid dus.

peterdh | 16-01-17 | 12:26

@geenspam | 16-01-17 | 10:33
"Ik krijg mijn eigen bmw trouwens in Frankrijk niet fatsoenlijk verzekerd als ik hem 's nachts niet in een gesloten garage parkeer. Ik snap niet dat in Nederland nog wel kan."

Beetje een zwaktebod van de maatschappij aangezien er lang niet obveral afgelosten parkeergarages te vinden zijn. Triest, echt heel triest.

Die auto's zijn voorzien van goed slot en alarm. Straks kan ie niet meer verzekerd worden als er niet 24/7 een bewaker in de auto slaapt. Alleen maar omdat de politie macht in je land te onbekwaam cq gehandicapt is om autodiefstallen tegen te gaan en de pakkans dermate laag is dat het het risico loont om andermans auto te jatten. Nogmaals, triest dat het zo is. Nog triester dat jij het blijkbaar normaal vind.

peterdh | 16-01-17 | 12:25

@geenspam | 16-01-17 | 10:33
"Ik krijg mijn eigen bmw trouwens in Frankrijk niet fatsoenlijk verzekerd als ik hem 's nachts niet in een gesloten garage parkeer. Ik snap niet dat in Nederland nog wel kan."

Beetje een zwaktebod van de maatschappij aangezien er lang niet overal afgesloten parkeergarages te vinden zijn. Triest, echt heel triest.

peterdh | 16-01-17 | 12:23

Ik weet het klinkt raar, maar dit is goed voor de economie, wij betalen met zijn allen een nieuwe auto voor die man, de garagehouder wint, de verzekering wint, de belasting wint, kortom win win win.
Alleen u als werkende burger mag betalen, das dan weer minder win.

Flipus | 16-01-17 | 12:21

Gelukkig rij ik in een ouwe Volvo.

fart majeur | 16-01-17 | 12:16

Kees de Vries-12.01/ Idd., zitten wss te vieren met een fles Wodka in de hand, isse echt giller Zbigniew, in die land wij stelen auto, policia nix doen, aigenaar auto beetje stoer doen op internet, maar eh vriend: bye bye met je auto.

Wienerschnitzel mit | 16-01-17 | 12:16

Hoe dan ook online zetten, kunnen we naar ze uitkijken!

funkyd | 16-01-17 | 12:13

Wat een wereldleed allemaal, ik mis een beetje :"Heb ik hard voor gewerkt", of: "Ben niet verzekerd tegen diefstal"of:"Mijn hond zat nog in de wagen", Ik heb het idee dat dringende zaken eerder de aandacht verdienen.

cat22 | 16-01-17 | 12:11

Ik wil de eigenaar niet nog meer slechte zin bezorgen maar ga er maar vanuit dat de auto uit elkaar ligt en het chassis ergens in stukken bij een ijzerboer op de hoop te vinden is..

pruisjetschaamluisje | 16-01-17 | 12:08

Beveiligen van een auto ik denk er aan om een airbag in de autostoelzitting te monteren die alleen jij kan uitschakelen en dan wel in hoge resolutie filmen als ze de auto komen ophalen , ik ben ervan overtuigd dat je met youtube meer dan 5 miljoen clicks behaalt .

Jetstream | 16-01-17 | 12:05

Pfoe, wat zal het die kale en zijn maat nu dun door de broek lopen zeg. Zitten nu waarschijnlijk bibberend in de trein naar Szczecin om snel die X6 terug te gaan kopen van Igor.

Kees de Vries8082 | 16-01-17 | 12:01

is ie al terug? benieuwd naar het vervolg...

van heinde en verre | 16-01-17 | 12:00

Deze Criminelen zijn voor levenslang in de Wajong regeling getrapt zijn namelijk ongeschikt om te werken zo denkt de overheid erover , ze hebben dan zelf een inkomen zodat ze niet hoeven te stelen het tegenovergestelde is waar ze hebben dan alle tijd om te gaan stelen terwijl jij slaapt komen ze jouw auto ophalen om nog een extra zakcentje erbij te verdienen , ik ben voor criminelen met een strafblad van 5 pagina's te verwijderen uit de samenleving en ergens op een booreiland te laten werken en als ze niet meer willen hebben ze altijd zelf de keus om te springen , en ik had de beelden allang online geflikkerd .

Jetstream | 16-01-17 | 11:57

Wat auto's nodig hebben is manieren om 'm op afstand uit te zetten. Dat hij dan niet meer op gang komt als je eenmaal hebt stilgestaan voor een stoplicht. Of een tweede alarmsysteem, dat je kunt laten afgaan terwijl hij al ergens rijdt. Of dat je geagrafisch kunt instellen dat hij afslaat bij de grens, tenzij je hebt doorgegeven dat je die beperking tijdelijk opheft. Of voor de echt haatdragende autobezitters, dat je een kleurbom kunt laten afgaan, zoals met geldkoffers.

Joris Draaksteker | 16-01-17 | 11:55

necrosis | 16-01-17 | 09:38

Ja, een zogenaamde "jammer". Overigens als je dat ding in een loods zet (zodat je op je gemak naar de tracker kan zoeken), wordt het gps-signaal zwak of geblokkeerd.
Er is echter een alternatief. De tracker die een signaal op de VHF (=radio)- band uitzendt, die gaat namelijk wel door muren heen.
Hoewel ik ook mijn twijfels heb over het bereik daarvan. Ik ben mijn autoradio-signaal al kwijt als ik door de Sluiskiltunnel rijdt.

Bijtendehond | 16-01-17 | 11:55

Heb er nog nooit een op een normale manier zien rijden eerlijk gezegd.
Het is net alsof er áltijd criminelen in zitten.

Draak uit Brabant | 16-01-17 | 11:47

@Teleo | 16-01-17 | 09:30

Als je je eigendommen filmt mag een stuk openbare weg (als zijnde collateral damage) gewoon mee gefilmt worden. Een vast opgestelde camera die uitsluitend de openbare weg filmt mag niet.

Johnweer | 16-01-17 | 11:45

Ik zou wachten tot ik mijn auto terug had en dan alsnog al die beelden in de hoogst mogelijke resolutie online flikkeren. Gewoon. Omdat tuig en omdat het kan.

Robin Hood | 16-01-17 | 11:35

Je kunt natuurlijk ook: ... komt ie:....."de Politie bellen" :-) Hallo?- ja eh, m'n BMw blablabla,- na 20 minuten uitleg, "we gooien het wel in de surveillance", en eh, niet vergeten: zelf nix ondernemen, want dan bent u strafbaar. Wel mijnheer Ypenburg, ga maar gauw sparen voor een andere.

Wienerschnitzel mit | 16-01-17 | 11:35

die auto is allang in het oostblok. En die kale zal wel niet echt bang worden van dit, de kans dat hij nederlands verstaat schat ik op 6%.

Henk de Vries2074 | 16-01-17 | 11:33

Nieuwe auto's hebben bijna allemaal GPRS communicatie. Mensen zeuren over camera's in de straat maar dit is veel meer bigbrother als je denkt. Ook dat zal niet goed beveiligd zijn.

Ik zie WatchDogs2 nog wel werkelijkheid worden.

doskabouter | 16-01-17 | 11:32

Vrees dat het weinig indruk maakt op Zbigniew en z'n vrienden, de "straf" kuch voor dit vergrijp zal wellicht max. een maand zijn (die vinden ze niet zo erg gezien de temp buiten, en binnen gratis erwtensoep)wellicht lezen ze geen NL, en zijn allang weer ergens in Roemenie, Polen ofwel Bulgarije.

Wienerschnitzel mit | 16-01-17 | 11:31

@Homer P. Simpson | 16-01-17 | 11:09

BMW is een prima lease-auto (gejat/hoge onkosten = geen punt). Voor mensen die hem met eigen geld kopen moet je wel een beetje masochistisch zijn aangelegd. Vergelijk de ervaringen van Mazda-eigenaren en je snapt wat ik bedoel. Die auto's zijn minder leuk, maar de gehele ervaring is een stuk beter.

kleuterleider | 16-01-17 | 11:30

Erg zinloos deze actie van de BMW eigenaar. Tegen de tijd dat hij door heeft dat z'n auto is gestolen, staat deze al in oost-Europa of in onderdelen in een loods in de noord-oost polder. je had beter gelijk de beelden online kunnen gooien, dan had je nog kans. Maar nu kun je dat wel shaken.
Overigens, waarom zou iemand zo'n wanstaltige auto kopen/stelen? Buiten het feit dat ie hondslelijk is, is ie ook nog eens totaal niet praktisch. Als je achterin zit, zit je met je hoofd op schoot door dat rare schuine dak en in een VW Golf heb je meer ruimte in de kofferbak.

Amazing_Mark | 16-01-17 | 11:29

Nou, daar ligt die kale in Tirana wakker van...

wil van reem-talma | 16-01-17 | 11:29

De velgen van deze X6 zitten nu al onder een oost-neuropees 'verhuisbusje'...

jeezlouiz | 16-01-17 | 11:24

Die BMW heeft ingebouwde camera's. Hij heeft vast hele goede beelden.
Jammer dat er geen tracker in zit.

Astroturfer | 16-01-17 | 11:23

@Homer P. Simpson | 16-01-17 | 11:09
Ja, bmw heeft idd een erg slechte reputatie wat dat betreft, 't is dat lexus geen stations meer bouwt, anders was ik daar graag klant geworden. Een japanner pleegt liever harakari dan dat er een fout in z'n product wordt gevonden.

geenspam | 16-01-17 | 11:21

Gewoon een Landrover series I of II kopen. Ouderwets Spartaans. ;) :)

Basil Fawlty | 16-01-17 | 11:19

Waarom iets opstellen als ze het toch niet kunnen lezen.

litebyte | 16-01-17 | 11:14

Op die pauper bak hebben ze net sneeuwbanden opgelegd. Want anders valt er niet mee te rijden in Polen. Er is namelijk Veel sneeuw dit jaar in Polen.

Mark_D_NL | 16-01-17 | 11:14

-weggejorist-

Rombombom | 16-01-17 | 11:12

-weggejorist-

Boris die Sauertopf | 16-01-17 | 11:11

Tja, elke BMW, Mercedes of Audi kan met een eenvoudig te verkrijgen tool (Chinese sites zoals DX.com) geopend worden waarna de digitale code die in de sleutel zit via OBD gekopieerd kan worden. daags daarna komen de heren dan terug, openen de deuren met de nagemaakte sleutel en rijden doodleuk weg, meestal richting het oosten. Denk dat dit met deze X6 ook gebeurd is helaas dus waarschijnlijk zien we die nooit meer terug..

Ondertussen ontkent mijn BMW dealer in alle toonaarden dat ze hier van weten en heb ik de zekering voor de portiervergrendeling er maar gewoon uit laten halen...

Deutsche grundlichkeit = "Wir haben's nicht gewusst". Hypocriete sponzende klootzakken zijn het..

Homer P. Simpson | 16-01-17 | 11:09

@geenspam | 16-01-17 | 11:04
Dan stelen ze auto misschien niet, maar slaan ze wel alle ruiten in of steken ze je auto in de fik.
Wat dat betreft ben ik blij met mijn tweedehands Japannertje die altijd start, ook al is het een oud beestje.

necrosis | 16-01-17 | 11:08

@kzegje | 16-01-17 | 10:55
moderne autos zijn rijdende datacenters, die raken compleet in de war als je ze van de spanning afhaalt.

geenspam | 16-01-17 | 11:06

Ik had die beelden meteen online geflikkerd. We zijn met z'n allen veel te diep geïndoctrineerd geraakt met politieke correctheid en gezeik over de privacy van klootzakken, hufters & criminelen. En daardoor zijn we onze weerbaarheid kwijt geraakt.
Wie z'n puistige reet brandt, moet op de blaren zitten. Klaar ermee.

Overigens is het helemaal de vraag of dit verhaal gelezen wordt door die Karpatenkoppen (áls ze al kunnen lezen); de kans is 90 procent dat die X6 al lang rondrijdt in Poznan, Katowice, Warschau, Boekarest, Sofia, Minsk of Moskou.
Of erger: In Tanger, Marrakesh, Tetouan, Ouarzazate, Tizi Ouzou of Timbuktu.

Peter Emile | 16-01-17 | 11:05

@necrosis | 16-01-17 | 10:57
je kunt er beter een russisch nummberbord op plakken en het vaantje van de ultra aanhang van eoa russische voetbalclub aan de achteruitkijkspiegel hangen.

geenspam | 16-01-17 | 11:04

Het probleem is dat niemand, behalve de eigenaar, zich hier druk om maakt. Voor de politie is opsporing geen prioriteit. Voor de verzekeringsmaatschappij is dit ingecalculeerde schade die middels premieopslag over alle verzekerden wordt verhaald. Voor de autofabrikanten en dealers is het zelfs best prettig aangezien meneer toch weer een nieuwe auto aan moet schaffen.

de euro middenweg | 16-01-17 | 11:04

@Muxje | 16-01-17 | 10:42
Ander idee:
Zet een levensechte dummie achter het stuur met flink wat ketchup op het hoofd en plak wat van die 'kogelgatstickers' op het raam van het bestuurdersportier.
Dan lijkt het net alsof iemand geliquideerd is.
Geen mens zou zo'n auto willen stelen, toch?

necrosis | 16-01-17 | 10:57

Je kunt uiteraard altijd met een draadje en een verborgen aan en uit knopje aan de gang,geen dief die naar het knopje of draadje gaat zitten zoeken.

kzegje | 16-01-17 | 10:55

-weggejorist-

Rombombom | 16-01-17 | 10:55

Alsof dergelijk tuig zich op een site als GeenStijl vertoont..

Fred van Ria | 16-01-17 | 10:50

-weggejorist-

Rombombom | 16-01-17 | 10:48

Ook al komen deze beelden op het internet. Deze luitjes worden toch niet opgepakt.

En verder geldt natuurlijk dat de politie, justitie er ook niets mee doet.

Nederland is een criminele walhalla geworden.

ProAsfalt | 16-01-17 | 10:48

-weggejorist-

Rhinoperator | 16-01-17 | 10:48

@Barry Hay | 16-01-17 | 09:23
Jawel. De Metsubsidie Foutlander 'Fef'

darmflora | 16-01-17 | 10:45

Zo'n gecertificeerd alarm heeft ook niet veel zin meer dus.

doskabouter | 16-01-17 | 10:43

"Een afneembaar stuur bijvoorbeeld, dan maakt stelen wel heel lastig."
@ necrosis | 16-01-17 | 09:43
=
Zie deze link voor de allerbeste manier om je auto te beveiligen
https://youtu.be/CCl_KxGLgOA?t=17

telelezer | 16-01-17 | 10:42

@necrosis 09:43, 10:32: Stuur weghalen helpt alleen tegen gelegenheidsdiefjes; deze lui kwamen eerder op verkenning. En die nemen op de avond zelf dan gewoon een stuur mee.

Accu heeft meer zin, dan denken ze hopelijk dat hij het niet doet. Maar goed, ik zie mezelf ook niet elke rit met dat kreng sjouwen.

Muxje | 16-01-17 | 10:42

@necrosis | 16-01-17 | 10:32
Bij recente bmw's kun je de accus er erg moeilijk uithalen (beetje iphone verhaal) en de auto raakt er compleet in de war van.

geenspam | 16-01-17 | 10:37

@pandalicious | 16-01-17 | 10:27
En fietsen worden nooit gestolen?

necrosis | 16-01-17 | 10:34

@Normpje | 16-01-17 | 09:30
Betekent waarschijnlijk dat het ding op afbetaling is gekocht. Beetje sneu, waarschijnlijk nu een schuld voor een auto die hij niet meer heeft, vermoed dat daar dit hele video dreigement verhaal vandaan komt; niks meer dan een de ontkenningsfase een beetje rekken met een laatste strohalm.

Ik krijg mijn eigen bmw trouwens in Frankrijk niet fatsoenlijk verzekerd als ik hem 's nachts niet in een gesloten garage parkeer. Ik snap niet dat in Nederland nog wel kan.

geenspam | 16-01-17 | 10:33

Als ik zo'n dure, nieuwe auto had, haalde ik 's avonds gewoon de accu eruit en stop hem de volgende dag weer op zijn plek.
Ik zie autodieven nog niet zo snel met een accu gaan lopen sjouwen.

necrosis | 16-01-17 | 10:32

Ik zou bij een dure auto altijd een geïntegreerd versnellingsbakslot laten plaatsen, indien mogelijk. Bijna niet meer te jatten daarna. Tenzij ze de wagen op een oplegger zetten.

James St John Smythe | 16-01-17 | 10:32

Online flikkeren die beelden, die X6 is erg gewild in Oost Europa, als er nu al geen pools kenteken opzit

miachel2003 | 16-01-17 | 10:31

Al die luxe maakt auto's steeds kwetsbaarder.
Krijg nu ook een nieuwe leasebak waar je met een app je deuren,ramen en verlichting mee kan bedienen.
Een beetje hacker of monteur bij de de dealer kan dat dus ook...
Op mijn privé auto's altijd een eigen alarm ingebouwd en een verborgen schakelaartje om de brandstofpomp uit te schakelen waardoor je binnen 10 meter weer stil staat.

Clint Hardwood | 16-01-17 | 10:30

@XverderNix | 16-01-17 | 10:09"
.
Van andermans vrouw blijf je af.. maar ja, als ze zich zo kleedt dan vraagt ze wel ergens om natuurlijk.
.
Ga je schamen.
@marcoplarco | 16-01-17 | 10:26
.
En ook: "ik ga met mijn mattie rondrijden op zoek naar iemand met zo'n bmw en, mits die zó, zó of zó geparkeerd staat, neem ik die mee.... zo niet, gaan we gewoon weer naar huis, mijn mattie en ik, werken aan een een betere wereld..."

hfakker | 16-01-17 | 10:30

Overigens, verzeker dat ding eens beter of ga gewoon met de fiets. Is niet alleen veel goedkoper maar bezorgt je ook een pak minder stress. Wat heb je er aan als je elke dag moet hopen/bidden dat hij de volgende dag nog voor de deur staat.

pandalicious | 16-01-17 | 10:27

"Van andermans spullen blijf je af... maar ja, als je zo parkeert dan vraag je wel ergens om natuurlijk.
XverderNix | 16-01-17 | 10:09"
.
Van andermans vrouw blijf je af.. maar ja, als ze zich zo kleedt dan vraagt ze wel ergens om natuurlijk.
.
Ga je schamen.

marcoplarco | 16-01-17 | 10:26

Ik kijk nog een keer naar die foto en ik het geloof het niet. Niemand steelt zo'n lelijke auto.

kadoendra | 16-01-17 | 10:26

Had ie niet beter een week eerder actie ondernomen ipv achteraf camera beelden van een week oud te ontdekken...
Ik vermoed dat die Oostblok dieven nou niet echt zitten te beven.

pandalicious | 16-01-17 | 10:24

Zit er in zo'n wagen geen gps tracering ofzo?

Barkruk2 | 16-01-17 | 10:22

@necrosis | 16-01-17 | 09:38
Met een GSM-blocker kan de GPS-tracker niet "naar huis" bellen en word daarme dus onbruikbaar.

sinar2 | 16-01-17 | 10:22

De dief gaat vast denken... Of ik die bak nou terug geef of niet mijn beelden zijn bekend en ben ik straks toch de lul,laat ik maar zo ver mogelijk wegrijden en nooit meer terugkeren.Kom op meneer van BMW,heel snel met de beelden.Straks is de vogel gevlogen en uw auto in handen van een heler/demonteerbedrijf.

kzegje | 16-01-17 | 10:21

Pure uitlokking door briefschrijver en ex-eigenaar van de BMW. Een beetje een dure auto bezitten. En gratis tip: koop een Trabant ( nl.wikipedia.org/wiki/Trabant ).

kweethetooknietbeter | 16-01-17 | 10:20

Dat ze dat ding dan ook maar meegenomen hebben naar het buitenland want een X6 is niet bepaald van toegevoegde waarde voor het straatbeeld.

hStripe | 16-01-17 | 10:19

Daarom dus nooit een standaard af-fabriek beveiliging er op kopen maar iets totaal anders zelf installeren. En dus ook niet via een installatiebedrijf want die verkopen ook gewoon de codes aan iedereen die maar genoeg betaald.

sinar2 | 16-01-17 | 10:18

Ik kan mij dat wel voorstellen van BMW, dat ze niet al te veel poespas om de beveiliging van zo'n auto hebben gemaakt.
Wie steelt er nou zo'n godsgruwelijk lelijk gedrocht.
Ik zou hem als ik de dief was maar gauw weer teruggeven want als je tronie bekend wordt gemaakt ga je voor de rest van je leven gebukt onder de reputatie van dief zonder smaak.

jemagookniksmeer | 16-01-17 | 10:14

Zoveel signalen van te voren en niet voorkomen dat de auto wordt gestolen? Ik hoop dat de verzekeraar niet mee leest.

kleuterleider | 16-01-17 | 10:12

Als je geen goede diefstalverzekering hebt moet je een goede ketting en stuurslot aanschaffen....

TheBurnerMan | 16-01-17 | 10:11

Ik denk dat die auto al in onderdelen verspreid is door het land.

ren-forrest-ren-e | 16-01-17 | 10:10

@Einde van de Domheid | 16-01-17 | 09:45
Vrij nieuwe, dure auto's gaan nooit op de boot.
Dat geldt meestal voor oudere auto's die populair zijn in Afrika.
Ik gok op enkele reis Oostblok, of een ram/ plofkraak in Duitsland.

necrosis | 16-01-17 | 10:10

Van andermans spullen blijf je af... maar ja, als je zo parkeert dan vraag je wel ergens om natuurlijk.

XverderNix | 16-01-17 | 10:09

-weggejorist-

captain-caveman | 16-01-17 | 10:07

Meneer doet wel stoer, maar die auto en de dieven rijden allang rond ergens in het oosten van Europa. BMW bezitter kan beter aankloppen bij us Frenske in Brussel.

batvoca2 | 16-01-17 | 10:06

Kan zijn dat de man op de beelden ziet dat het autochtonen zijn en dat ze geen platte Poolse Oost-Blok koppen hebben, dan heeft ie nog een kans maar anders niet. Sowieso meteen aan de schandpaal nagelen.

Zwizalletju | 16-01-17 | 10:06

Dit straalt weer slecht af op het Christendom.

Rest In Privacy | 16-01-17 | 10:06

Aan alle auto eigenaars, even googlen op Bullock, en dan de pedaal lock. Dat is een bijzonder vervelend pedaal slot. Alles is natuurlijk te kraken, maar tegen de tijd dat ze die open hebben zijn ze wel een uurtje of 4 verder.

Stortkoker | 16-01-17 | 10:05

Hebben we het hier nu over een BMW of een BMX?

oxigan | 16-01-17 | 10:00

Gooi maar online die beelden. GS Reaguurders zijn nette mensen dus vallen de daders zelf buiten de doelgroep.
Maar misschien kennen we ze wel.

Andersdenkend | 16-01-17 | 09:57

-weggejorist-

cheiz | 16-01-17 | 09:55

@Gregovic | 16-01-17 | 09:51
Volgens mij blijft zo'n auto vaak de eerste x dagen/weken in een opslag staan;
A. Te heet onder de voeten van het juist aan de politie doorgegeven zijn (zelfs als je meteen naar MOE-garije doorrijdt, kun je tegen de lamp lopen.
B. Meerdere auto's in één keer verlaagt het risico/verhoogt het rendement.

hfakker | 16-01-17 | 09:54

Volgende keer dat tuig zelf op straat slopen, voordat zij een politieagent wurgen of in de nek steken. Doe je nog iets voor onze jongens.

ali komijnekaas | 16-01-17 | 09:52

@Barry Hay | 16-01-17 | 09:23
Met zo'n parvenu reaguursel kom je ook niet echt bovenin de panelen der smaak.
Je hebt minder rechten, want ik vind jouw auto lelijk?
Knap.
Kijk, dat je met een penose automobiel penose aantrekt alas, maar dat vermindert niet je rechten.

hfakker | 16-01-17 | 09:52

Helaas voor de eigenaar, die dieven zijn met de auto al lang naar het oosten verdwenen. Beter beelden gelijk online gooien. Heel misschien staat ie nog ergens in een buitengebied geparkeerd om "af te koelen".

Sowieso zou ik tegenwoordig aanraden een GPS tracker in de auto te zetten als ie recent en van een Duits merk is. Bijna alles van VAG/BMW/Mercedes is doodeenvoudig mee te nemen.

Gregovic | 16-01-17 | 09:51

@Ing. Van der Pik | 16-01-17 | 09:44
-
Of mogelijk ook in het gegeven dat de door u genoemde automerken uitsluitend worden aangeschaft door lieden die uw nick als gemiddelde achternaam hebben...

bisbisbis | 16-01-17 | 09:50

@Ing. Van der Pik | 16-01-17 | 09:44
-
Mogelijk in het gegeven dat u die misdaadstatistieken nooit leest...

bisbisbis | 16-01-17 | 09:48

Unibet doet ook mee. Etnisch profileren op afkomst bij Unibet.

Smept | 16-01-17 | 09:47

De daders zouden naast diefstal ook vervolgd moeten worden voor wansmaak. Wat een lelijke pauperbak zo'n X6. Alsof je een Fiat Multipla steelt.

raskol | 16-01-17 | 09:46

@Einde van de Domheid | 16-01-17 | 09:45
-
In stukjes, wel te verstaan.

bisbisbis | 16-01-17 | 09:45

Een heerlijk foute pooierbak, de nieuwe 'eigenaar' waarschijnlijk ergens in Oost Europa zal er beslist tevreden mee zijn.

Xirdalan | 16-01-17 | 09:45

Auto staat al lang op een boot.

Einde van de Domheid | 16-01-17 | 09:45

@ikkenieweten | 16-01-17 | 09:35
-
U weet het geloof ik écht niet, hé?
-
Als je een 'grabber'hebt van vierduizend Euro (en die hadden deze meneren, als ik het verhaal zo lees) dan heb je ook vást wel een 'jammer' van vijf tientjes bij je. Desnoods prut je hem zelf even in elkaar. Hier: gpssystems.net/gps-jamming/

bisbisbis | 16-01-17 | 09:45

Hoezo wachten...?
Er zit as we speak allang een blije rijder in Plovdiv in.

R.B.Scott | 16-01-17 | 09:44

Volvo, Citroen, Peugeot... die merken zie ik nooit in de misdaadstatistieken, waar zit 'm dat in?

Ing. Van der Pik | 16-01-17 | 09:44

Dus deze man biedt aan om de dieven straffeloos weg te laten komen?
Is dat niet hetzelfde als losgeld betalen aan terroristen?

Einde van de Domheid | 16-01-17 | 09:44

Die=Dit (met excuus)

Fall | 16-01-17 | 09:43

Gezien de snelheid van t bmwtje, zou ik de bewuste data toch rap aanbieden bij de diender van dienst, en dan heel erg snel online gooien?

Stortkoker | 16-01-17 | 09:43

Ik vind dit wel stigmatiserend voor kale mensen. Die heeft niets met kaalheid te maken...

Fall | 16-01-17 | 09:43

@Glasgow Argus | 16-01-17 | 09:36
In die tijd had ik een Toyota Camry 3.0
Waarom trouwens geen mechanische beveiliging?
Een afneembaar stuur bijvoorbeeld, dan maakt stelen wel heel lastig.

necrosis | 16-01-17 | 09:43

@Brofist | 16-01-17 | 09:39:
Maakt niks uit. Professionals nemen die auto gewoon mee. BMW van de buurman van mijn vader was ook ineens weg. De GPS Tracker deed het nog, maar die werd teruggevonden in een sloot. Heb je dus ook niks aan.

PopperFlopper | 16-01-17 | 09:42

Opsporing Verzocht, morgenavond weer. En wat gek, ik zie elke keer weer het merk BMW (of supersnelle Audi's) voorbij komen. 3e, 4e hands....

Ing. Van der Pik | 16-01-17 | 09:42

WA dekt inderdaad geen diefstal, dat klopt. Al zou ik zo'n bak persoonlijk iets beter verzekeren.

zeiksmurf | 16-01-17 | 09:40

Op doordeweekse dagen draagt de dader een haarstukje. Jammer

George6550 | 16-01-17 | 09:40

Raar verhaal. "Eerder" al twee keer geweest. Deuren geopend en alarm uitgeschakeld. Niet in de eigenaar opgekomen dat er iets niet in de haak is?
bixiers | 16-01-17 | 09:24
.
Ik wou wat terugroepen over 'jij kijkt je beelden elke dag terug'... maar als het inderdaad op beweging gaat dan zou ik toch wel een alarmpje instellen (per mail, dat doet elke 20 euro camera tegenwoordig) als er beweging is gedetecteerd om dat vervolgens te bekijken.
En voorzorgsmaatregelen nemen zoals een stuurslot of GPS tracker (dat laatste sowieso) waren blijkbaar ook teveel moeite.

Brofist | 16-01-17 | 09:39

@WatZalIkErvanZeggen | 16-01-17 | 09:32
Waarom geen GPS tracker inbouwen op een plek waar niemand hem kan vinden?
Of bestaan er tegenwoordig ook al apparaatjes waarmee je een tracker kan uitschakelen?

necrosis | 16-01-17 | 09:38

Een kale. Dat is geen typisch Finnenkapsel. MOElander misschien?

Raad_maar_raak! | 16-01-17 | 09:38

Zag net een kale naar oosteuropa reizen om een BMW terug te stelen

jaap932057795966 | 16-01-17 | 09:37

Wanneer verloopt het ultimatum trouwens?

Chiant | 16-01-17 | 09:36

Hij zal wel goed beslagen te ijs moeten komen, want met beetje pech hebben de auto rippers nog andere competenties die minder goed voor je gezondheid zijn.

Umberto die trotzoni | 16-01-17 | 09:36

necrosis | 16-01-17 | 09:33
'96 was een goed jaar voor de astra. Doet je terugverlangen naar de manta, had jij nou zo' n groene of een oranje?

Glasgow Argus | 16-01-17 | 09:36

Die Bulgaren lachen zich dood. Die lachen sowieso om elk door Nederland geproduceerd strafje.

MichelDenHaag | 16-01-17 | 09:35

Dikke BMW, geen GPS tracker?

ikkenieweten | 16-01-17 | 09:35

nou mijnheer BMW da's inmiddels een 4 dagen gelee dat.. maar ik verwacht dat u in de mailbox een mailtje krijgt van onze (en de uwe) hoeders van de samenleving dat u wel een balkje voor de ogen van die kale en andere dient te doen.. privacy he.. privacy!

fikkieblijf! | 16-01-17 | 09:34

Jezus, wat een lelijke bak.
@Glasgow Argus | 16-01-17 | 09:27

Zou ik ook zeggen als ik een Opel Astra uit '96 voor de deur had staan.
Jaloers?

necrosis | 16-01-17 | 09:33

Symptomatisch voor het vertrouwen dat de burger heeft in de Nederlandse overheid.
Op deze manier heeft hij nog een kleine kans om zijn auto terug te krijgen. Als hij gewoon aangifte doet en politie en justitie hun werk laat doen, is hij kansloos en verdwijnt de bolide geruisloos richting Oost-Europa.

Chiant | 16-01-17 | 09:32

Iedere swinging dick kan op internet electronische apparaatjes kopen om vrijwel alle dure merken moeiteloos open te maken blijkbaar.
Ik zou BMW aansprakelijk stellen dat ze zo'n jip en janneke beveiliging op een dergelijke auto hebben zitten.
Maar het is niet alsof dit niet al een heel tijdje bekend is natuurlijk. Volgens mij waarschuwden ze een paar maanden geleden nog dat je voor Audi, VW en vast ook BMW en Mercedes maar beter een extra extern stuurslot op je auto kon zetten omdat anders een of andere marokkaan of oostblokker je auto kwam "ophalen".
Echt belachelijk dat dat zo eenvoudig kan.

WatZalIkErvanZeggen | 16-01-17 | 09:32

sorry 2x, bleef kennelijk hangen.

geenspam | 16-01-17 | 09:31

Gaat niet werken. Heb zoiets geprobeerd met een fietsendief. Posters verspreid met dezelfde strekking, breng de fiets terug of ik zet je foto online. Kreeg een dag later de politie op de stoep of ik de posters weg wilde halen en de actie wilde staken. iets met privacy... Fiets nooit meer terug gezien.

maraboe | 16-01-17 | 09:30

"Ik heb er jaren voor betaald". Goed dat hij dat even meld.

Normpje | 16-01-17 | 09:30

Hoe komt een burger aan een paar weken beeld van een camera die op de openbare weg is gericht?

Teleo | 16-01-17 | 09:30

-weggejorist-

geenspam | 16-01-17 | 09:30

Volgens RDW is dit een station, volgens mij is dit een hatchback.

necrosis | 16-01-17 | 09:29

Gerade gestolen, jetzt in Polen. Met de groeten vanuit Schengen.

ole guapa | 16-01-17 | 09:29

als het zo ongelofelijk makkelijk is om een x6 te van het alarm te halen, te openen, en te starten zou ik het dreig mailtje eerder aan bmw sturen. is het een model met comfort access?

overigens gaat het dreigement aan het geboefte helemaal niks doen, figuren verschuiven hun werkterrein een tijdje naar een ander buitenland en verder niks, die wagen staat toch al lang en breed in albanie, kun je beter even een bende oekraieners inhuren ofzo, voor de juiste prijs hebben die hem ws zo terug (inclusief de testikels van de boefjes).

geenspam | 16-01-17 | 09:29

zendtijd voor politieke partijen & opsporing verzocht. Lijkt de NPO wel. Waar is toch die goede oude tijd van Geen Stijl gebleven

am*dam | 16-01-17 | 09:28

Ik kan je vertellen dat zelfs als je zelf je auto terug vindt en precies weet wie de daders zijn je geluk hebt als de politie ook maar één vinger uitsteekt om er iets aan te doen. Als je dan 5 keer hebt gebedeld of ze aub hun werk willen doen kun je het beste 112 bellen en zeggen dat je zelf wel even orde op zaken gaat stellen, dan zijn ze er namelijk als de kippen bij om je tegen te houden. Wel moet je je in zo'n geval voorbereiden op een brief van het om waarin staat dat ze zaak tegen de dieven wordt geseponeerd wegens gebrek aan bewijs. Veel succes.

Zoiets | 16-01-17 | 09:27

Die dief ziet dit bericht toch niet, dus die zal binnenkort met z'n biljartbal op het nieuws staan.

Mooi. Want de politie neemt niet eens de helft van dit soort diefstallen onder de aandacht, dus dan mogen ze publiekelijk aan de schandpaal worden genageld. Opzoutenmet dit tuig.

kanon0503 | 16-01-17 | 09:27

Jezus, wat een lelijke bak. Ik heb lang gedacht dat er na de ssangyoung met die dakkapel en de fiat multivla er geen lelijker auto gemaakt zou kunnen worden. Bij BMW dachten ze waarschijnlijk dat ze na decennia mooie en sportieve auto' s, "laten we ons nu ook maar een toeleggen op de markt voor mensen die echt helemaal geen smaak hebben maar deze bak kopen omdat de juiste stickers erop zitten".
Tot mijn verbijstering zag ik vorige week een mercedes die bijna carbon copy van dit gedrocht is.
Misdrijf tegen de menselijkheid.

Glasgow Argus | 16-01-17 | 09:27

Op zich goede actie! Aanpakken dit soort tuig!!

Maar ik weet niet of hij hierdoor zijn auto terug krijgt. Veelal worden deze auto's doorverkocht en/of geëxporteerd naar Oost Europa.

Als het een 'professionele' bende is, dan bouwen ze hem ook nog zodanig om dat hij moeilijk te traceren is. Kans is aanwezig dat het zelf Oost Europeanen zijn

DeutschlandUberAlles | 16-01-17 | 09:25

Kinderachtig briefje, maar wel een geslaagde actie.

Keimpsk | 16-01-17 | 09:24

Ik zou het bericht er ook even in wat oost-europese talen op zetten. Kan tegenwoordig met de zegeningen van open grenzen en 'een Europa' handig zijn.

miff | 16-01-17 | 09:24

Raar verhaal. "Eerder" al twee keer geweest. Deuren geopend en alarm uitgeschakeld. Niet in de eigenaar opgekomen dat er iets niet in de haak is?

bixiers | 16-01-17 | 09:24

-weggejorist-

Nefret | 16-01-17 | 09:23

Alleen jammer dat dit soort dreigementen totaal geen indruk maakt op Nicolae en Pjotr met hun drugsprobleem.

Prof. Pim Pam Pet | 16-01-17 | 09:23

-weggejorist-

Barry Hay | 16-01-17 | 09:23

Denk niet dat dergelijke teksten veel indruk maken en dat die auto al netjes ergens in Oost-Europa aan het rondrijden is. Of we zien hem uitgebrand terug bij een volgende liquidatie ergens in Nederland.

Beter_Posz | 16-01-17 | 09:23

Die auto staat al in Kiev.

Pedronegro | 16-01-17 | 09:23

Niet eens wachten, gewoon doen. Die auto is al lang weg of omgekat. Het is volledig duidelijk wie het gedaan heeft, het is een misdrijf. En je blijft met je poten van andermans spullen af. Meteen online flikkeren die beelden.

Alexis de T. | 16-01-17 | 09:22

Flikker die beelden meteen online. Die auto is toch al in onderdelen naar het oostblok.

Hiesjes | 16-01-17 | 09:21

Hopen dat de daders nederlands kunnen lezen.

Koffieleut | 16-01-17 | 09:21

HaHA, daar ga je dan als sneue autodief.

Wordt echter wel tijd dat de fabrikanten eens voor wast betere sloten en beveiliging gaan zorgen. Voor vrijwel alles wat er te koop is kun je de hack-systemen kant en kaalr aanschaffen.
Zo lang de EU nog bestaat zouden ze daar wel eens werk van kunnen maken.

Vogelbeest | 16-01-17 | 09:21

-weggejorist-

Rhinoperator | 16-01-17 | 09:21

Ik dacht dat zijn mailadres chucknorris@gmail zou zijn.
Maar goed aangepakt. Die auto duikt binnenkort wel ergens op.

keestelpro | 16-01-17 | 09:20

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken