Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hansie Wiegel naar de Televaag

ANP-34956962.jpgNaar aanleiding van de voorpagijn van de Televaag van gisteren ("Geert's Angels") vroegen mensen op de sociale media zich openlijk af, of de krant van Wakker Nederland nu ook daadwerkelijk de huisbode van de brievenbuspissende racistenpartij was geworden. Nee, niets blijkt minder waar, want vandaag is VVD-coryfee Hansie Wiegel als nieuwe columnist gepresenteerd. En hoe! In een geestige column vertelt hij dat hij al 50 jaar een innige band met de krant onderhoudt. Het mooie is, dat hij gewoon keurig opschrijft wat alle "objectieve" linkse kranten nooit durven: ja, er is veel contact tussen journalisten, ja, we bespreken dingen, ja, we werken samen aan de koers van het land. Onder het genot van een dubbele jenever met ijs, in zijn geval. Mooi he, die eerlijkheid. Van de andere kant ook wel weer verfrissend dat die dode bomen nu lekker sterven en wij de coyboys van het internet deze Haagse kaasstolp een beetje kunnen doorbreken, want dat is wel zo fijn voor de onafhankelijke journalistiek en de democratie.

Reaguursels

Inloggen

Heel mooi! Welkom mijnheer Wiegel. En dat de GS-columnisten nu maar goed mogen opletten hoe je een populistische boodschap begrijpelijk brengt.

Papa Jones | 08-01-17 | 22:06

Erotisch zeer onaantrekkelijke man omgeven door de stinklucht van sigarenrook. Hij is zeker een zeer groot voorstander van sinterklaas en wellicht ook zwarte piet. Jammer dat ie nu te oud is, maar als politieke joker vond ik hem wel amusant.

chocolaatje-8 | 08-01-17 | 16:59

Voor mij blijft ie een roeptoeter uit het land van ooit. Grote bek, nooit wat gepresteerd. Net zo eentje als Bolkestein.

Wekkertje | 08-01-17 | 12:09

eindelijk heeft die kakbal na zijn VVD-loopbaan wéér een stinkende kuil gevonden waarin hij zich thuis voelt.

mallekater | 08-01-17 | 08:00

@roze_bril | 07-01-17 | 13:21

Moeten we dan werkelijk geloven dat het wél een oplossing is om alle moskeeën te sluiten en alle Korans te verbieden? In plaats van gericht die haatimams op te sluiten die een echt gevaar vormen? De politie moet elk huis binnenvallen waar nog een Koran vermoed wordt? Wie echt een politiestaat wil moet dat maar roepen.
Gelukkig maar dat er ook rechtse groepen zijn die zich realistischer opstellen.

Pace | 08-01-17 | 01:21

@Alquest | 07-01-17 | 20:33
Als je kijkt naar de bevoegdheden en het takenpakket van een burgemeester, dan kom je tot de conclusie dat dat beslist geen baan is voor uitgerangeerde politici. Echt ongelofelijk hoe hier in Nederland met deze functie wordt omgegaan.

Beroep = Boerenlul | 08-01-17 | 00:17

-weggejorist en opgerot-

stef van hout | 07-01-17 | 23:31

Wiegel noemt het benoemde burgemeester systeem 'carriereplanning'.

Alquest | 07-01-17 | 20:33

Wiegel = haat tegen de echte democratie = vriendjes aan baantjes helpen = is kartel vvd/cda/pvda = coalitie televaag/vvd = trap er niet in mensen.

Kamervraag | 07-01-17 | 19:31

Niet alleen vastgoedbeleggers. HW zat ook in comite van aanbeveling van Film CV Soldaat van Oranje 2. Kreeg daar indertijd 10.000 gulden voor. All was fine, totdat er problemen kwamen, daarna gaf HW geen thuis, evenals de andere politiekers die in het comite zaten overigens . www.nrc.nl/nieuws/2006/03/15/rob-houw...

1-2tjuh | 07-01-17 | 17:59

Er zijn geloof ik wat vastgoedbeleggers die niet blij met hem zijn.

Rest In Privacy | 07-01-17 | 17:49

Niet gehinderd door enige kennis?

M.uppet | 07-01-17 | 17:21

Wiki: Daarna studeerde hij van 1959 tot 1965 aan de Universiteit van Amsterdam enige maanden rechten en vervolgens politieke wetenschappen waarin hij zijn kandidaatsexamen behaalde.

M.uppet | 07-01-17 | 17:19

De Heer Wiegel is geen aanwinst voor de Telegraaf.
De Onafhankelijkheid is nu totaal verdwenen.

Niemand zal ooit vergeten wat de kabinetten Rutte ons gebracht hebben. ! Leugens en Bedrog. !

waarzeggertje | 07-01-17 | 17:04

Hans Wiegel is de kloof tussen politiek en burger. Fossiel van de VVD en staat wat mij betreft voor alles wat fout is aan de politiek in Nederland. Hans Is er direct verantwoordelijk voor dat het begrotingstekort in de jaren 80 verviervoudigde. Zelfs Joop den uyl was zuiniger

Henri-Bardouin | 07-01-17 | 16:59

Ben wel gewend dat GW weggezet wordt als racist ed. Hijzelf helemaal.
Intussen islamiseren steden meer en meer.
Het is niet meer te stoppen. Sneu (understatement) voor het Nederlandse nageslacht.

Carmelita | 07-01-17 | 16:46

Ach laat ze hier gewoon kritiek hebben op de PVV, daar moet een sterke partij maar tegen bestand zijn.

GS was toch nooit een lange arm van de PVV hoewel sommigen hier dat wel denken.

Een scheiding tussen GS en GP moet echter, als die überhaupt nog aanwezig zijn, wel duidelijk uitgedragen blijven.

Toen ik hier een paar maanden geleden de standpunten van FVD opsomde werd mijn post zowaar weggejorist.

Over Wiegel, tja, hij laat zich graag bewieroken als de beste MinPres die het land nooit heeft gehad.

Hij hield inderdaad zijn rug recht in zijn nacht, en daar kun je respect voor hebben. Maar dankzij die rechte rug hebben wij nu een te slappe referendumwet.

Het enige respect wat ik voor hem heb is dus het respect wat je voor een tegenstander moet hebben opdat je nooit je tegenstanders onderschat.

Ben-Bataaf | 07-01-17 | 16:29

Zogenaamd was Wiegel altijd voor het "volk", het is altijd een oude regent geweest en een meester in de achterkamertjespolitiek. Hij kan goed praten maar vooral voor zichzelf, het is ook altijd al een zakkenvuller en een baantjesjager geweest.

Ruud5 | 07-01-17 | 16:27

Zentgraaff is irritant. Het is niet grappig omdat het zo pijnlijk normaal is

Bokito ergo sum | 07-01-17 | 16:16

Hoe is die kneus ooit de held van rechts kunnen worden? Hans kan met een aardige intonatie pochen en brallen, maar Nederland is zelden zó slecht geregeerd als door het kabinet waar hij zijn naam onder zette.

simpelman | 07-01-17 | 16:05

Orakel1958 | 07-01-17 | 14:41

Dat verhaal van u en de suggestie dat de vrouwen van Wiegel aan de drank waren is verwerpelijk.Pien, zijn eerste vrouw kwam in Veenendaal bij een ongeluk om. Ik woonde in die tijd in Veenendaal en had daar een winkel. Pien kwam wel eens bij ons. Dat ongeluk gebeurde op een ongelukkig punt. Zij gaf na het oversteken van een hoger gelegen spoorweg overgang geen voorrang aan de direct daarna komende weg van rechts. Bovendien was het ergens aan het eind van de morgen als ik mij goed herinner.

dirk5879 | 07-01-17 | 15:57

meneer Q | 07-01-17 | 15:29
Maar de PVV kan toch met zijn prachtig programma alle kritiek met glans door staan.
Wat wilt u nu? Ohw wacht de PVV duld geen tegenspraak.
Nee u heeft gelijk!,... kritiek op de PVV is ongewenst.

botbot | 07-01-17 | 15:48

Precies waarop ik zit te wachten: Nog meer pseudo liberaal geneuzel en propaganda. VVD, de club van de euro, steun aan griekse banken, €1000, open grenzen (Ollekebolleke) en het "niet zien aankomen van het VLUCHTELINGENPROBLEEM" en het ontkennen van het marokkanenprobleem en tenslotte het liegen over de succesvolle integratie en dan som ik slechts de 5% op, die me zomaar te binnen schiet. Wie zit te wachten op méér liberale leugens of het old boys network ?

Anjin Mohammed | 07-01-17 | 15:45

-weggejorist-

hijskraan | 07-01-17 | 15:42

Wiegel, de man die directedemocratie singehandedly vermoord heeft. Gatverdamme.

Mozes Langebroek | 07-01-17 | 15:36

Verzamel zoveel mogelijk ondertekende formulieren! Zeg gewoon dat het verkiezingen zijn! Dat snappen Henk en Ingroïden toch niet!

LibertasSimplex | 07-01-17 | 15:35

Misschien is het een idee, als alle beledigde PVV-reaguurders aangifte doen van groepsbelediging! Want dit pik je toch niet, zomaar kritiek! Kan niet hoor, kritiek. Aangifte!

LibertasSimplex | 07-01-17 | 15:31

Nee echt hoor, GS heeft niets met GP te maken.
Ik lees GS al jaren en was vooral gecharmeerd van de scherpe en taalkundig vernieuwende pen welke gericht werd op zowel links als rechts, tokkie als niet-tokkie. Sinds GP met z'n levende stemkastjes (echt, hoe serieus neem je het electoraat met zo'n term...) vanuit GS is ontstaan, is het eens zo gevreesde en geprezen weblog onderdeel geworden van de politieke arena. Reken maar dat iedereen in de politiek hierop heeft zitten wachten. Het amateurisme knalt daadwerkelijk van je scherm af. Schoenmaker blijf toch in vredesnaam bij je leest.
Ik ben werkelijk benieuwd hoe GS dit na 15 maart gaat rechtlullen.

Ahyad al-Damghani | 07-01-17 | 15:29

Jammer genoeg heb ik ooit gedoneerd voor GeenPeil.
Nu ontstaat er een zogenaamde "partij" met anti-PVV sentimenten.

meneer Q | 07-01-17 | 15:29

-weggejorist-

DeathValleyCreek | 07-01-17 | 15:21

mierus | 07-01-17 | 15:01
Wat wilt u hiermee zeggen dat we de grondwet maar even buiten bedrijf moeten stellen.
Dat wij onze plichten,rechten en vrijheid maar op moeten geven omdat Wilders anders geen oplossing kan vinden?
Man,man,man.

botbot | 07-01-17 | 15:18

@andrewdicec | 07-01-17 | 15:06
Niet op het knopje blijven drukken LutserT!!
Man man man 8x, sterkte met de Parkinson!

Berbaar | 07-01-17 | 15:14

periodiek affakkelen, kent u die uitdrukking? dat zouden de politieke partijen eens wat vaker moeten doen.
Maar ja, de media, de kranten, altijd weer kloppen ze bij dit soort lui aan, en wiegel is echt een van de hardnekkigste, ik vermouth, dat hij zich nogal eens opdrinkt.
maar goed wiegel (jaren70fossiel,jawel) de columnist, zal toch niet veel slechter zijn dan als bassiehof(altijd al fossiel geweest).

Hè Bah | 07-01-17 | 15:14
-weggejorist-
Hanz Ziezo | 07-01-17 | 15:11

Maar als Hans zo van schrijven houdt, weet ik nog wel een leuk onderwerp voor volgende week:
"Hans Wiegel betrokken bij vastgoedfraude Bouwstate".

wapster | 07-01-17 | 15:10

@Zentgraaf
Tenzij... je 'geestig' met opzet...(I rest my kees). *hier wegweest*

chicago river | 07-01-17 | 15:08

-weggejorist-

andrewdicec | 07-01-17 | 15:06

-weggejorist-

andrewdicec | 07-01-17 | 15:06

-weggejorist-

andrewdicec | 07-01-17 | 15:06

-weggejorist-

andrewdicec | 07-01-17 | 15:06

-weggejorist-

andrewdicec | 07-01-17 | 15:06

-weggejorist-

andrewdicec | 07-01-17 | 15:06

-weggejorist-

andrewdicec | 07-01-17 | 15:06

-weggejorist-

andrewdicec | 07-01-17 | 15:06

mannen van nederland, hansie hier.
bij de hansie. 2e handsie. niet uit de eerste handsie

en verder wat chicagoriver zegt

Hè Bah | 07-01-17 | 15:04

Aan het aftandse jarenzeventigfossiel Wiegel heeft u te danken dat er géén correctief referendum is gekomen. Dus aan hem heeft u de Europese Strontwet én het Oekraïneverdrag te danken.

wapster | 07-01-17 | 15:04

BotteBot;) fijn dat lui als jij onze grondwet er iedere keer bijhalen als het om oplossingen van problemen gaat die door de oude politiek decennia lang volkomen zijn genegeerd. Bovendien is het amusant hoe je reaguurder MarkD bijstaat in het tot stompzinnig en politiek onwetend verklaren van de kroegtijgers die op de PVV stemmen. MVG

mierus | 07-01-17 | 15:01

nivelleren is waar voor bij? voor bij de koffietafel? voor bij de bitterballen?

zeker wel sjoffeur, geef ns gas.

Hè Bah | 07-01-17 | 14:56

Onschuldig gekakel van een onschuldig Orakel in een onschuldig blaadje. Maar een 'geestige' column?
Dit geouwelul gemijmer over cafe de Oude Herberg met een dubbele jenever met ijs (of wat ook ben het alweer kwijt). De VVD is precies dat: niet de jenever, in dit geval hopelijk oud, maar die paar nodeloos toegevoegde blokjes ijs. En ijs, dat smelt. Zelfs op een praktisch Siberische koude dag als vandaag in Nederland. Brrrrrr, KOUD HE! *vervelend videofilmpje uit hoofd ijskrabt*

Voor meer info over jenever o.a. en wel geestige opmerkingen verwijs ik naar de link uit 2011 van Quids topic over echte Mannen. Vindbaar in hetrrecente topic over twijfel bij reaguurders. 814 stuks, kom daar nu nog eens om met elk half uur een topic van 150 woorden en een plaatje. Als ik buiten de lijntjes kleur hoor ik het wel.

chicago river | 07-01-17 | 14:53

@Beroep = Boerenlul | 07-01-17 | 14:12
Het privéleven van Hans Wiegel is inderdaad gevuld met dramatische gebeurtenissen die ik niemand toewens. Hij is twee maal getrouwd geweest (twee zussen) die beiden zijn verongelukt. Waar ik geen bewijs voor heb maar wat ik wel vermoed: Beiden met een glaasje teveel op. Drank maakt meer kapot dan je lief is. De eerste verleende geen voorrang terwijl dat absoluut noodzakelijk was. De tweede verloor "de macht over het stuur" zonder dat er een andere auto in de buurt was (dat is uitgebreid onderzocht en kon met zekerheid worden bepaald). Dat "links" met vuil ging gooien naar Wiegel na de ongevallen is voor mij absoluut onacceptabel.
nl.wikisage.org/wiki/Pien_Frederiks
www.volkskrant.nl/binnenland/echtgenot...

Orakel1958 | 07-01-17 | 14:41

Mark_D_NL | 07-01-17 | 14:08
Ze komen niet verder dan wat populistische kroegenpraat voor slimme oplossing wat binnen onze grondwet past moet je niet bij ze zijn.
Sterker nog hun leider Geert die door hun aanbeden wordt is daar niet toe in staat.

botbot | 07-01-17 | 14:39

-weggejorist-

Mark_D_NL | 07-01-17 | 14:38

Wat ze ook proberen, die PVV komt straks met heel wat zeteltjes als winnaar uit de bus, omdat de rest te verdeeld is verwacht ik. Wordt het trouwens een gewoonte om na Holleeder steeds een vastgoedman een column te geven om z'n achterban te helpen 925.nl/archief/2015/01/06/het-is-uit-m... ? Dacht dat we daar (al dan niet tegen betaling) Business Class van Harry Mens al voor hadden.

Watching the Wheels | 07-01-17 | 14:38

"Telegraaf geeft u dit Premium artikel cadeau omdat uw vriend het deelde op email!" Het staat er echt na het doorklikken op de link. De Telegraaf heeft dus mensenkennis. Wiegel blijft het boegbeeld van de VVD, rustig, nooit chagrijnig en gevoel voor humor. Elke partij heeft zo'n figuur nodig.

Mannes | 07-01-17 | 14:37

Ik zie een foto van een überpopulist.
Voor de lol photoshop ik Hans van Baalen ernaast.

Tegen de chauffeur van het legervoertuig: gas,gas,gas!

Zo, mijn dag is weer goed.

piloot47 | 07-01-17 | 14:33

Wat een ouwe bal. Tijd voor Jesse.

boomreactor | 07-01-17 | 14:31

En GS is toch ook van de Televaag? Dit wordt toch wel één vaag potje nat zo alles bij elkaar. Nog even en Wiegel is alsnog voor referenda.

Watching the Wheels | 07-01-17 | 14:30

-weggejorist-

Merfralex | 07-01-17 | 14:24

Mooi was zijn tijd. Waren zijn gloriedagen.
Mooier wordt onze toekomst!
Zonder dit idioot corrupte regenteske gedrocht en massamanipulatie-systeempje dat ze jarenlang in staat stelde alles van de hardwerkende burger te roven.
GeenPeil! Over een decade weet niemand meer beter. Alle haters en zuurders ten spijt; dit gaat niemand tegenhouden. Het volk krijgt -door internet en met blockchain technologie- echt de macht. Voor het eerst sedert mensenheugenis.

Merfralex | 07-01-17 | 14:24

-weggejorist en opgerot-

Van Zessen Klaar. | 07-01-17 | 14:23

Osdorpertje | 07-01-17 | 13:37 eeuwige corpsbal
Eens. Zijn column: elitair dorpsballen gebral.

wakker worden | 07-01-17 | 14:21

Je kunt ook stellen dat Hans zich het failliet van de VVD realiseert en daarom vast een ander baantje geregeld heeft.

Mastermattie | 07-01-17 | 14:13

@Nehemia | 07-01-17 | 13:38
Wiegel stemde die nacht zonder last of ruggespraak, iets wat die CDA prominenten in de 1e kamer ook aangaande het Oekraïne referendum moeten gaan doen en dus tegen stemmen. Overigens heb ik wel enige sympathie voor Wiegel als zijnde nooit meer VVD stemmer. De man heeft privé helemaal geen leven achter de rug waar iemand jaloers op hoeft te zijn.

Beroep = Boerenlul | 07-01-17 | 14:12

Propagandamachine voor GeenPeil versus behoud van trouwe reaguurders van het eerste uur.. de groeten..

Fendergear | 07-01-17 | 14:12

@Patje2011 | 07-01-17 | 13:57
Inderdaad. Jenever en rum verdun je met een beetje cola, wodka met een scheutje jus d'orange, whisky met een beetje water... of allemaal gewoon puur op kamertemperatuur. IJsblokjes zijn voor wijvendrankjes: Bessen, Tia Maria en dat soort zoete rotzooi.

Stormageddon | 07-01-17 | 14:11

typisch wiegel,zichzelf weer veren in de reet steken.Op kosten van de hardwerkende arbeiders in dit land je dikke pens vol vreten en zuipen.die man heeft nog geen dag in zijn leven eerlijk werk verricht.past overigens prima bij die krant.riooljournalist

j.goedbloed | 07-01-17 | 14:10

Wat is het nieuws nu? Telegraaf=VVD .Dat wist ik al. En het is bespottelijk. De manier waarop ze Emile Roemer en de SP hielpen kapot maken in 2012 vergeef ik ze niet en hoe ze de VVD hielpen om inkomensafhankelijke zorgpremies niet in te voeren is ook stom. Een krant moet onafhankelijk zijn.

Rest In Privacy | 07-01-17 | 14:10

Word dat stiekeme natrappen van Pvv nu wel een beetje zat hoor, niet meer doen! *opgeheven vingertje zien laat*

Katvangert | 07-01-17 | 14:08

botbot | 07-01-17 | 13:52
Eens. Een deel van de PVV aanhang is wel erg agressief. Ben Dan ook benieuwd wat de moegelijke winst van de PVV gaat betekenen voor de steer onderling in NL. Zie het niet positief in.
..
Veel PVV aanhangers zouden een cursus politiek moeten volgens.

Mark_D_NL | 07-01-17 | 14:08

-weggejorist en opgerot-

ikweethetzekerdenkik | 07-01-17 | 14:06

@blauwe zander | 07-01-17 | 13:58
Ja en? Moet hij daarom gevrijwaard worden van kritiek of spot?
Man, man, man, je kan een hoop zeggen van gekke Greet maar een dappere man is hij wel.
Ik denk dat hij zich rot zou schamen voor dit stelletje weekdieren dat beweert aanhanger van zijn clubje te zijn.
Boehoe ze zijn gemeen tegen Geert!!!

Berbaar | 07-01-17 | 14:04

hans wiegel, het lachebekje van de vavadah, heeft ooit in een ver verleden een snedige opmerking gemaakt over iets van de socialisten, den uyl, whatever. is sindsdien de gevierde meneer in de rechtse ruk kringen, maar heeft nooit iets gedaan, gepresteerd of iets zinnigs gedingest- niet in noch buiten de politiek of het maatschappelijke. het jenever meneertje uit friesland- de volmaakte lanterfanter. en dat de geenstijlbode hier een advertentie plaatst voor het moederbedrijf, het zal wel. ik trapte er toch al niet in.

Hè Bah | 07-01-17 | 14:00


Berbaar | 07-01-17 | 13:52
Peggie Rutte en Didi worden niet echt afgemaakt, Wilders wel als als hij niet dag en nacht beschermd zou worden .

blauwe zander | 07-01-17 | 13:58

Ijs in sterke drank, ik vind het maar niks.

Rest In Privacy | 07-01-17 | 13:57

Dacht ik toch in eerste instantie dat nu ook Wiegel gestopt was met (sigaren) roken ,maar nee hoor hij behoort nog bij de levende.

blauwe zander | 07-01-17 | 13:54

Redactie gaat wel erg ver van z'n reaguurders staan. Lees al 2 dagen dat de PVV een racisten partij is en nu weer ballonnetje voor Wiegel die alleen nog maar bekend is van de nacht. Verder weinig daadkracht meer van bekend. Eens kijken of huichelaar Halbe nog zo'n afkeer van Wilders heeft ná de verkiezingen.

mierus | 07-01-17 | 13:54

@Sjefke7807 | 07-01-17 | 13:42
U hoeft mij niet uit te leggen waarom sommige mensen PVV gaan stemmen.
Moeten ze fijn zelf weten, is niks mis mee ook.
Maar dat gejankebal in de panelen bij de minste of geringste (ongefundeerde) kritiek op de peroxide Germaan is zielig.
Peggie, Rutte, Didi, mogen hier helemaal afgemaakt worden maar owee kom niet aan Geert dan wordt gelijk dat 13 jaar oude demoniseringsverhaaltje uit de kast gehaald.
Stelletje Calimero's!!

Berbaar | 07-01-17 | 13:52

Nalika | 07-01-17 | 13:34
Zeur toch niet, ik heb menigmaal mijn twijfels uitgesproken over GP en GS en nog nooit wat dat aangaande betreft weggejorist.
Vele reaguurders zijn zo a politiek als de pest en zijn niet in staat om ergens binnen onze grondwet een constructieve oplossing te vinden, en geven hun stem aan een partij die geen tegenspraak duld waarbij ze de eerste vier jaar totaal geen inspraak in hebben.
Dus niet zeuren over GP en GS daar kun je je hart luchten bij de PVV moet je na inleveren van je stem de klep dicht houden.

botbot | 07-01-17 | 13:52

-weggejorist-

Von Knarrenstein | 07-01-17 | 13:44

van Oeffelen | 07-01-17 | 13:32
Het is niet alsof vnl over een paar maanden zo sterk is dat roos en van klaveren de dienst uit gaan maken in een kabinet. Ik zou zeggen dat hoe groter de partij is, des te groter de kans op regeringsdeelname, dus hoe belangrijker de persoon is. Hoe kleiner de partij, des te groter de kans op oppositie, dus hoe belangrijker het programma is. Als VNL in de kamer blijft met een paar zetels en kan groeien ten koste van de VVD, zullen er vanzelf VVD'ers met klassiek-liberale inslag overstappen en zal de partij nieuw talent aantrokken of boven laten komen

aight.. | 07-01-17 | 13:43

Berbaar | 07-01-17 | 13:16
Er is een verschil tussen kritiek en spot, die ik zelfs toe juich!, en de vaak misselijke laster en smaad die de PVV ten deel valt. Eenzelfde sfeer werd gecreeërd ten tijde van Fortuyn (wiens veters Wilders nog niet mag strikken qua eloquentie, charisma en visie) en we weten allemaal hoe dát is afgelopen. Vind ik dat Wilders soms over de top gaat? Zeker. Slaat hij wel eens de plank mis? Dat ook. Maar: hij is op dit moment wel de enige die het gevaar van een opdringerige veroveringsideologie als zodanig herkent en de noodklokken luidt. De rest komt niet veel verder als de welbekende "kop-in-het-zand, "de dialoog aangaan" met een tegenpartij die daar op spuugt en iets dergelijks als zwak en verwijfd bestempelt, danwel openlijk heulen met de meest mensvijandige (en dan vooral de vrouwelijke helft van die mensheid) ideologie van dit moment. En dat, mijn beste berbaar, is waarom mensen op hem gaan stemmen bij gebrek aan beter. Ikzelf hoop dat FvD bv daadwerkelijk een serieuze 2e optie wordt.

Sjefke7807 | 07-01-17 | 13:42

Wat is er gebeurd met GeenStijl? Is het nu een anti PVV site geworden om GeenPijl te promoten? Slechte zaak. Kijk het nog even aan en anders laat ik deze site ook voor wat het is. Zo jammer.

Neelix99 | 07-01-17 | 13:42

Drinken tijdens het werk?
Wordt politicus en het kan!

Einde van de Domheid | 07-01-17 | 13:40

Aight 1328
Toegegeven. Zijn stellingname was arbitrair, zelfs de D666 stapt van hun ' kroonjuweel' af als de uitkomst ze niet goed uitkomt. Zie het Oekraïne referendum. Alleen er dachten er veel meer zo over als Wiegel destijds. Ze bezweken allemaal onder de grote druk van de rest en stemden uiteindelijk allemaal voor. Wiegel was de enige die zijn eigen principes trouw bleef of men het er nou mee eens was of niet. Die vastberadenheid om ondanks de gigantische druk niet te wijken dwingt ergens respect af.

Nehemia | 07-01-17 | 13:38

Hans Wiegel, de eeuwige corpsbal die direct van de JOVD de VVD en de Tweede Kamer is ingerold en nooit een bedrijf van binnen heeft gezien. Dat corpballen gedrag is ie nooit kwijtgeraakt en dat was voor mij wat mij enorm tegen stond tegen deze man.
En de Telegraaf was in de Tweede Wereldoorlog de eerste krant die fout ging door de kant van de bezetter te kiezen.

Osdorpertje | 07-01-17 | 13:37

Als het woord 'onafhankelijke journalistiek' wordt gebruikt door GS, twijfel ik altijd tussen kotsen en bulderlachen.

Koos Knak | 07-01-17 | 13:36

Menigeen is een andere mening toegedaan als hij, maar het is wel een zeer bekwaam politicus.

botbot | 07-01-17 | 13:36

Zoals ik reeds eerder als reactie aangaf zal GS (geenstijl)dus samen met GP (Geen Partij)dus,zelf ten onder gaan aan stellingnamen en ongerijmde anticritics door o.a. Zendgraaf zonder onderbouwing waardoor zij hun lezers alleen maar tegen de haren instrijken.Van mij mogen jullie dat doen hoor. Maar kijk er dan niet van op dat jullie dezelfde kant op gaan als Joop maar dan zonder hulp van vara etc.

Nalika | 07-01-17 | 13:34

Kan Glamorama niet opnieuw worden opgericht met daarin alles wat maar enigszins GeenPeil gerelateerd is?

Ibu | 07-01-17 | 13:33

Die gaat dus tot de verkiezingen Wilders napraten om stemmen te lokken zodat de VVD na de verkiezingen verder kan gaan armoedig hervormen: bezuinigen, de resterende werknemersrechten decimeren, de verzorgingsstaat verder afbreken, enz, enz.

Ben7943 | 07-01-17 | 13:33

Puur en droog kijkend naar de programma's is VNL de beste. Maar wat zijn dat in godsnaam voor mensen? Wordt het dan toch weer VVD voor van Oef, onder het mom better the devil you know than the devil you don't know ?

van Oeffelen | 07-01-17 | 13:32

Nehemia | 07-01-17 | 12:51
In de nacht van wiegel zorgde hij er hoogstpersoonlijk voor dat er in dit land nog nooit een referendum is gehouden dat door de politiek serieus genomen werd. Nu ja, niet sinds begin 19e eeuw

aight.. | 07-01-17 | 13:28

dirk5879 | 07-01-17 | 13:04
Ik denk daar hetzelfde over. Hopelijk geen zetel(s) voor ze, dan zijn we er ook daar weer vanaf.

Mr_Pikibelly | 07-01-17 | 13:25

De nacht van Wiegel.
nl.wikipedia.org/wiki/Nacht_van_Wiege...
18 op 19 mei 1999.
Er was in het regeerakkoord van kabinet Kok II van PvdA, VVD en D'66 afgesproken dat er referenda in Nederland zouden komen. Daar was Hans op tegen. En liet daarom het kabinet vallen door in de 1e kamer tegen te stemmen.
*****
Hoe erg moet het zijn met het drankprobleem van Wiegel en van Rossem als deze heren die elkaar niet bepaald mogen beiden tegen referenda zijn en beiden met de zelfde argumenten. De boodschap van beiden is dat de regenten zodanig meer verstand hebben van zaken dan het volk dat zij moeten bepalen wat er gebeurd en het volk slechts moet doen wat het wordt opgedragen. Dat de meningen van deze heren zodanig verschillend zijn dat zelfs samen een fles whisky zuipen niet gaat lukken gaan ze dan ook niet meer begrijpen.
*****
De hele oude generatie ambtenaren en leraren afvoeren naar de afdeling psychogeriatrie. En rap een beetje, of we krijgen een afschuwelijke oorlog.

Orakel1958 | 07-01-17 | 13:24

Berbaar 1316
Hoeveel jaar heb jij wel niet in de Andromedanevel rondgezworven? De PVV is niet een keertje aan de beurt. Ze worden voortdurend geridiculiseerd. Onafgebroken.

Nehemia | 07-01-17 | 13:24

Zentgraaff, brabbel je nu over onafhankelijke journalistiek? Je schrijft zelf voor een digitaal partijblad. Kom op zeg

aight.. | 07-01-17 | 13:23

Ik kijk t nog een paar topics aan, maar t zou zomaar kunnen zijn dat ik binnenkort GS net als Joop maar laat voor wat t is. Geen behoefte aan een GP propagandakanaal.

BlowingBubbles | 07-01-17 | 13:22

"Ik wil geen Korans verbieden en Moskeeen sluiten. Dat zijn geen oplossingen" Nou, dat is het niveau. Gewoon napraterij. Geen argumenten, alleen platitudes. Natuurlijk is het verbieden niet ideaal, maar dat het geen oplossing is. Dat is natuurlijk erg kort door de bocht. Maar het bekt zo lekker. Het lijkt dan net of je juist voor vrijheid bent. Dat dat juist de kracht is.
Het is nog steeds een ontiegelijke onderschatting van het probleem, de Islam. Mein Kampf is ook jaren verboden, Niemand die daar over viel. En het is compleet logisch als je een Moskee sluit, als daar haar wordt gepreekt of ronduit wordt gediscrimineerd. Geloven in de almachtige prima. Maar wel volgens de westerse regels!

roze_bril | 07-01-17 | 13:21

Graaier | 07-01-17 | 13:11
Terwijl de redactie in een wanhopige poging om publiciteit voor GP een open brief stuurt naar diezelfde 'dode bomen' (nota bene de Volkskrant). Best gênant.

Dommelsch | 07-01-17 | 13:20

Moet dit niet onder stijlloze promotie?

TyrionLannister | 07-01-17 | 13:19

Jongens. VVD-politici zijn niet eerlijk. En niet open. Zijn we Rutte vergeten? De achterkamerjes zijn het kroondomein van de VVD'er. Waar het grootkapitaal bij ze op schoot zit. Omdat ze er alleen voor hun eigen kliek zijn niet voor de kiezer en zeker niet voor het 'landsbelang'. En ze zijn ook niet anti-establishment. De vvd is nota bene een pijler van de Haagse Stolp.

Worst_kaas_scenario | 07-01-17 | 13:18

@dirk5879 | 07-01-17 | 13:04
LOL humor om te lachen al die tere PVV zieltjes in de panelen die gelijk in de vlekken schieten bij de minste of geringste kritiek of spot aan het adres van gekke Greet.
Over alle partijen mag van alles geschreven worden maar owee als de PVV een keer aan de beurt komt.
Harden the f*ck up, mensuh!

Berbaar | 07-01-17 | 13:16

Racistenpartij? Niet zo zuur, er zijn heel wat allochtonen die PVV stemmen. En dat doen ze niet zomaar.

Bennie Boos | 07-01-17 | 13:12

Sjefke7807 | 07-01-17 | 12: Soturi | 07-01-17 | 12:52

Net als jullie verbaas ik me over de koerswijziging van Geenstijl. In plaats van dingen scherp neer te zetten met mooi taalkundige spitsvondigheden (zoals vroegah) is er op zijn Erdogans een grote schoonmaak op de redactie gaande. Schijnbaar vindt de nieuwe redactie het nodig om in een artikel over iets van dode bomen en een mastodont van de VVD, de PVV even weg te zetten als een tokkie gebeuren. Jammerrrr.

Graaier | 07-01-17 | 13:11

Elke keer als er verkiezingen aankomen, wordt de heer Wiegel weer op een podium gehesen. Nu met columns om wederom als uithangbord voor de VVD te fungeren, want Rutte moet gered worden.
En hoe sympathiek meneer Wiegel ook over kan komen, hij is altijd tegen referenda geweest net als de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie.

Vigil | 07-01-17 | 13:09

@eerstneukendanpraten | 07-01-17 | 13:07
*ENDP een "e" cadeau geven doet...*

Wijze uit het Oosten | 07-01-17 | 13:08

Soturi | 07-01-17 | 12:52
Dat dus. Laten we hopen dat die ellende na 15 maart voorbij is, op naar de nul zetels! *gooit taart*

Harry Turtle | 07-01-17 | 13:08

Er zit nog een rechtszaak aan te komen m.b.t. Homburg die hij de hemel inprees als zijnde 100% vast en zeker. Maar ach, ik zit ook nog steeds op mijn duizend euro te wachten en wanneer gaan de Griken trouwens nog terugbetalen. En nogmaals: Jan-Kees de Jager is dikke vette volgevreten het volk belazerende flikker. Zo, dat is eruit...

eerstneukendanpraten | 07-01-17 | 13:07

Sjefke7807 | 07-01-17 | 12:59
*"e" omhoog schoppen doet* #$/&@ kleine toetsjes op m'n telefoon....

Sjefke7807 | 07-01-17 | 13:05

Het zou Geen Stijl sieren als ze niet iedere keer zo anti PVV uit de bus komen. Sinds jullie een krampachtige poging doen om op het Haagse pluche te komen is jullie houding richting PVV 180 graden gekanteld.Allemaal dom en je moet niet vergeten dat jullie organisatie afhankelijk is van de goede wil van de mensen die hier reageren. Wij zijn nog precies dezelfde mensen van pak weg een jaar geleden en nu lijkt het wel of jullie zeggen dat wij ineens niet meer deugen?
Straks krijgt GeenStijl niet één zetel en wat dan?
Met knikkende knieën excuus aanbieden?

dirk5879 | 07-01-17 | 13:04

Sjefke7807 | 07-01-17 | 12:59
Uitstekende comment dank hiervoor.

blauwe zander | 07-01-17 | 13:03

Door GS ga ik steeds meer weerstand voelen tegen GP. Ik krijg steeds meer spijt van mijn lidmaatschapsgeld. Deze brievenbuspisser hoax is al vaak genoeg gedebunked. Jammer maar helaas.

BroodenSpelen | 07-01-17 | 13:00

Of je de pers nu de vierde of de zevende macht noemt, een objectieve en kritisch journalist heeft bij MSM in NL weinig te zoeken, zoveel is zeker.

Rommelende Onderbuik | 07-01-17 | 13:00

Ah, GS mag de Televaag weer even pluggen. Integer.

DeZitzak | 07-01-17 | 12:59

Weet u Zentgraaff, het is ondertussen wel duidelijk dat u niks op heeft met ons aller Greet. Maar zou u nu eens willen ophouden met de PVV als "racistenpartij" weg te zetten? Niet alleen is dit feitelijk onjuist, het is ook dezelfde soort stemmingmakerij die door de door u zo verguisde "Dode Bomen Media" gehanteerd werd die uiteindelijk Fortuyn het leven kostte. Want wat Wilders (nu al jaren ondertussen) roept wordt heden ten dage zo'n beetje dagelijks bewaarheid. Aanslagen, hele no-go wijken waar de inheemse Nederlander in eigen(!) land zijn leven niet meer zeker is, waar we tegenwoordig "vrouwveilige zones" (hoi Merkel!) in het leven hebben moeten roepen omdat een bepaalde ideologie er een zeer onhebbelijke "Herrenras" mentaliteit op na houdt, het zijn nooit vertoonde zaken die pas opgeld zijn gaan doen sinds "we" hier de Islam ongebreideld zijn gaan importeren. En de enige die nog iets van en ruggengraat toont en er met letterlijk gevaar voor eigen leven gewag van maakt wordt door u steevast als "racist" en "xenofoob" betiteld. Bah!

Sjefke7807 | 07-01-17 | 12:59

@Soturi | 07-01-17 | 12:52
Had het niet beter kunnen omschrijven.

DeZitzak | 07-01-17 | 12:58

Dat de VVD maar regelrecht naar de klote mag gaan op 15 maart 2017. Mag Rutte leuk uitbuiken driehoog achter bij de VN en het schoevers meisje 4 jaar lang nutteloze oppositie voeren met 14 backbenchers. Doei.

de Voorzittert | 07-01-17 | 12:57

Het heeft ruim een halve eeuw geduurd, maar ik begin de man nu echt te mogen.

brughslurph | 07-01-17 | 12:54

Ja dan moet je vooral onderdeel gaan worden van het establishment. Stop met dat GeenStem-gedoe.

ad melkert | 07-01-17 | 12:54

Bah, wat is GeenStijl erop achteruitgegaan sinds de oprichting van GeenPeil als politieke partij. Ik hoopte nog even dat beide misschien onafhankelijk van elkaar zouden kunnen bestaan, maar niets blijkt minder waar. Van een kritisch weblog dat de politiek controleert en op de korrel neemt, is GeenStijl verworden tot het propagandakanaal van een politieke partij. Als lid van een andere politieke partij (FvD) voel ik me dan ook merkbaar minder welkom op deze site. Erg jammer, ik was een groot fan.

Soturi | 07-01-17 | 12:52

De nacht van Wiegel en de tranen van Kok. Een epische actie van Hans.
.
De rechtse media zijn zeer dun gezaaid. De Telegraaf, Geenstijl (onderdeel van) en Elsevier. Dat is de makke. De opleiding voor journalist is een dieprood bolwerk en al die gehersenspoelde 'journalistenbreintjes' laten een slagveld achter in de verslaggeving van hun realiteit.

Nehemia | 07-01-17 | 12:51

Leuk voor hem dat hij de telegraaf innig liefheeft.
Mensen lopen graag met de grootste groep mee ja.

kloopindeslootjijook | 07-01-17 | 12:51

-weggejorist-

Mocro070 | 07-01-17 | 12:51

Poging om de VVD een handje te helpen? Want Wiegel=VVD, Wiegel + Telegraag = OK, dus Geenpeil en VVD is ook ok. Of zoiets.
Ouwe jongens, weinig krentenbrood.

kloopindeslootjijook | 07-01-17 | 12:49

Uit hun reactie op de "deal" die Rutte had gesloten met de EU, was wel duidelijk dat ze nog heul veul VVD zijn. Het verraad, gekonkel, achterkamertjesgedoe met fout anti Russische sentimenten werd als een fantastische prestatie weggezet door de Telegraaf. Tja, als je voor nieuws afhankelijk bent van het Haagse en de VVD dan sta je natuurlijk vierkant achter je bronnen en macht. Het foute aanschurken tegen de macht zit er al meer dan 100 jaar in. Dat haal je er niet zo maar uit.

Graaier | 07-01-17 | 12:48

Wié heeft er door een brievenbus staan pissen? Jan Dijkgraaf of zo? Van binnen naar buiten of omgekeerd? En de hamvraag... hoe zit het nu met dat touwtje? Is dat droog gebleven?

BokoHalal | 07-01-17 | 12:47

Mooi wagentje heeft hij.

koosnaam | 07-01-17 | 12:45

Coyboys? Ik ken wel toyboys en cowboys.

dosis | 07-01-17 | 12:45

Brievenbusgezeik: pics/facts or it didn't happen.

Fijnstoffer | 07-01-17 | 12:43

Hij heeft ook een echt telegraafhoofd.

Antitheïst | 07-01-17 | 12:39

In dit stukje geen eens de pretentie dat er nog een verschil is tussen GeenStijl en GeenPeil?

Drumsgoon | 07-01-17 | 12:38

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl