Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

AD discrimineert bierdrinkende PVV-dartskijker

michaelwinnaar.pngElitaire marathonloper en praktisch familiemens Hans Nijenhuis heeft het even helemaal gehad met al die dartsfans in zijn abonnementenbestandje. En hoe raak je die gore gewone mensen beter kwijt dan ze uitmaken voor bierdrinkende PVV-stemmers? Nou, dat is precies want Hans sterverslaggever Gudo Tienhoven heeft laten doen, bij monde van 'kijkcijfergoeroe' René van Dammen. Van Dammen (ook geen sport) heeft voor het AD op een rijtje gezet wat dartfsans nou eigenlijk voor mensen zijn. Als je goed naar de cijfers kijkt, zie je dat pijltjesgooien eigenlijk onder iedere groep Nederlanders (behalve GroenLinks-stemmers) populair is. Dat bekt alleen niet zo lekker en het zijn toch ook allemaal vieze vuile Telegraaf-lezende laagopgeleide boeren of niet dan? Nou ja, wij zijn uiteraard de laatsten om bezwaar te maken tegen een goed uitgevoerde groepsbelediging en bovendien nog veel te euforisch van de vlijmscherpe 7-3 om boos te worden over zoveel grachtengordelsociologie in de gewonemensenbode. Dus game shot and the match voor het AD en de hartelijke groeten van Joop! UPDATE: Naar goed redactioneel gebruik past AD de kop aan van "Dartsfinale vooral in trek onder bierdrinkende PVV-stemmers" naar "Dartsfinale vooral in trek onder bierdrinkers en PVV-stemmers". Screenshot.

Reaguursels

Inloggen

De arrogantie druipt er af. Wie denken ze wel dat ze zijn? O ja, 'hoogopgeleid', dat geeft hen meteen carte blanche om anderen die geen deel uitmaken van hun kaste te kakken zetten.

Bakkendoen | 04-01-17 | 17:15

sawadee krap | 04-01-17 | 12:37
Ben je net een Turk die al jaren in Nederland woont ne die nog altijd deelneemt aan de verkiezingen in Turkije.

Bigi Bana Boy | 04-01-17 | 13:15

-weggejorist-

sawadee krap | 04-01-17 | 13:01

-weggejorist-

sawadee krap | 04-01-17 | 12:37

-weggejorist-

sawadee krap | 04-01-17 | 12:06

Ik drink soms bier, stem niet op de PVV en kijk bijna altijd darten.

henriette | 04-01-17 | 12:01

pedro300 | 04-01-17 | 08:39
Ik zou in een klein zaaltje beginnen en mijn baan nog niet opzeggen.

Bigi Bana Boy | 04-01-17 | 11:25

Nogmaals:
Pijltjes gooien is een spelletje,
Pijltjes schieten is een olympische sport (boogschieten).
Verschil ?

Kamervraag | 04-01-17 | 11:18

Ik heb op dit moment meer overeenkomsten met de pvv dan met welke andere partij ook,maar mijn pr op de 10 km ligt onder de 35 min.Ik houd ook van bier.Hoe zou Hans mij classificeren?

pistachenoot | 04-01-17 | 11:02

AD staat voor algemeen dom of anus drinkers

pedro300 | 04-01-17 | 08:39

Het framen gaat weer lekker, hoe dichter we bij de verkiezingen komen hoe slechter ik me moet voelen als PVV stemmert.
Nou frame en demoniseer maar lekker een end weg hoor MSM, ik geniet er meer en meer van!

Katvangert | 04-01-17 | 08:32

Werkt Diederik Stapel tegenwoordig voor het AD?

priwax | 04-01-17 | 08:32

Het is irrelevant. Dode bomen worden vooral gelezen door bijna dode babyboomers. Even geduld, gaat vanzelf voorbij.

Poekieman | 04-01-17 | 08:16

Maar voetbalfans die zich starnakel vol laten lopen voor Feyenoord,dát mag dan weer wel van het AD??

mallekater | 04-01-17 | 07:25

Verzamelaars van kinderpostzegels zijn ook PVV stemmers en drinken veel Pleegzuster Bloedwijn.
Deze "Pedofilatelisten" moet het stemrecht ontnomen worden.

alshetware | 04-01-17 | 05:20

Ik ben het "tuig" het "uitschot", de PVV stemmer zonder verstand. Niet dat ik dat ooit had gedacht. Zelfs een bezoek aan Polen voor het meest afschuwelijk kamp ter wereld, heeft mijn gedachten met betrekking tot buitenlanders niet kunnen veranderen. Jah ik denk graag aan het Tuinpad van mij vader, ja ik houd van koekhappen en andere Hollandse spelletjes. Wanneer ik als persoon in een hoek word geduwd ben ik ontevreden en ga ik anoniem reageren. Waarom? Heel simpel ik heb nu niet de macht of in de toekomst de macht om van een zwak Nederland een sterk Nederland te maken. Wat ik hier ook zal typen niks zal effect hebben. Een Rutte of Pechtold zal het lezen als een "tokkie" die zichzelf en gelijk-stemmende belachelijk maakt. En weet je wat het is, en dat zullen vele kunnen beamen ik ben tegen geloof. Welke vorm dan ook, het biedt enkel perspectief in het verleden. Waarom zal jij jezelf heden ten dagen nog beperkingen opleggen die jou als burger niet een beter mens maakt. Het niet eten van varkensvlees maakt je niet een beter mens. Het maakt je echter ook geen slechter mens. Het dragen van een hoofddoek maakt jouw geen slechter mens, maar ook geen beter mens. Waarom zou jij of ik nog geloven in een boek wat jouw beperkingen oplegt, jij weet toch zelf wel wat juist en wat niet. En nu er dagelijks meer mensen bijkomen die eigenlijk nog ver in de tijd terug leven, wat heeft Nederland daar dan aan? Juist helemaal niks. We kennen zo onderhand de buitenlandse keukens wel, we weten ook weer dat we familie moeten beschouwen als "heiligen". Maar laten we realistisch blijven, een homo beschouwen als ziekte, een varken als niet rein, de profeet Mohammed die we geen gezicht mogen geven. Nee dames en heren daar worden we niet beter van. Sterker nog als wij de mensen die geloven nog langer macht geven in de media dan zijn wij als westerse maatschappij verloren.

ariekanarie1986 | 04-01-17 | 01:26

Mn lekker bier, pvv stemmen, ff neuken, linkslulletje bashen. Ja heerlijk, darts helaas gemist

rattenvanger XL | 04-01-17 | 00:38

De enigen die Nederland op de wereldkaart kunnen zetten, en privé gebeld worden door ene Mark, zijn witte Hollandse Brabant boys.

Brabant hier | 03-01-17 | 23:44

Van bier krijg ik jichtaanvallen, dus.

Ali Bi | 03-01-17 | 23:29

Het houdt een keer op he.
lingo star | 03-01-17 | 22:54
Voor alle @ lingo's een doordestaatbetaald inkomen voorstelt. Next.

en définitive | 03-01-17 | 22:58

Wij, de elite moeten dan weer de alcoholverslavingskosten vergoeden van het PVV-plebs. Het houdt een keer op he.

lingo star | 03-01-17 | 22:54

@James Lastig | 03-01-17 | 17:20 - minderwaardig, joe!

MarcS | 03-01-17 | 22:49

Ik ben om. Ik ga bierzuipend en dartgooiend op de PVV stemmen binnenkort.

koningboco | 03-01-17 | 22:02

Off topic: Hoeveel bijdragen blijft trouwens dat 'newbie'-symbool achter mijn naam staan?

Boeser_Onkel | 03-01-17 | 21:55

De tekst *Dartsfinale vooral in trek onder bierdrinkende PVV-stemmers* is afkomstig van het AD zelf, op twitter. [...]
Lewis Lewinsky | 03-01-17 | 19:38

Oorspronkelijk niet geschreven door de wetenschapsredactie van het AD, denk ik dan.

AD: "Er is een duidelijk verschil tussen het aantal lager- en hoogopgeleide kijkers. Van de eerste groep zag 36 procent de wedstrijd, van de laatste 27 procent."

Voor de volledigheid: Ik kijk graag darts, ik weet niet wat de definitie is van 'hoogopgeleid', heb ooit geweten wat een Fouriertransformatie inhoudt en een Kalmanfilter is, maar heb een rekenmachine, 'trial and error' en veel tijd nodig om zeker te weten hoe je 123 uitgooit.

Boeser_Onkel | 03-01-17 | 21:52

*T-shirt aantrekt met 'Ik ben PVV-stemmer'*

Hoen | 03-01-17 | 21:45

PVVers zijn dus mensen van het goede leven? Lekker koud pilsje, mooie volkssport kijken met persoon die over de grenzen trots onze driekleur voert? Wat kun je daar tegen hebben? Sign me up! Linkse losers, moslims etc hebben geen plezier in het leven, zo blijkt maar weer. Plus ze willen ons ook trekken in die neerwaartse spiraal van chagrijn en verderf.

Accident_Prone | 03-01-17 | 21:27

Reinaert | 03-01-17 | 17:41
Ik hoef u helemaal niet voor iets naars uit te maken. Ik krijg ook geen diarree van u en ik gun u veel plezier met al uw hobby's, zoals reaguren als een gebeten hond. Stereotypes zijn immers niet absoluut.

Diotima | 03-01-17 | 21:24

Darts interesseert me niet, stem wel PVV. Ik hou wel van bier. Mag dat? En oh ja 'hoogopgeleid'.

MarV | 03-01-17 | 21:08

Geen Peil of we kunnen erónder.

Der Paulie | 03-01-17 | 20:55

-weggejorist-

poepaanmijngaatsie | 03-01-17 | 20:55

Ooooone Michael van Gerwen. Man, wat heeft deze bier - en dartliefhebber de afgelopen 2,5 week genoten van het WK.En wat ben je een totale lul met vingers wanneer je onderzoek doet nsar de politieke voorkeur van mensen die naar darts kijken. Wanneer de verveling dusdanig toeslaat kun je ook bij mij in de instelling iets leuks gaan ondernemen met hulpbehoevende ouderen,

poepaanmijngaatsie | 03-01-17 | 20:55

AD? Wat is dat?

Afz; een bierdrinker die geen darts kijkt maar wel ppv stemt.

Voor-de-5e-keer | 03-01-17 | 20:55

Joop.nl ; da's toch die vieze website waar antisemieten 'Israel-critici' genoemd worden? Ik vraag me überhaupt af waarom geenstijl nog zoveel reclame moet maken voor die viezerikken van de VARA.

Slasausbenen | 03-01-17 | 20:53

Stop eens met zeiken, het AD is nog erg sympathiek geweest door het werkwoord 'steuntrekken' niet in de kop op te nemen.

Kaltsnautzige | 03-01-17 | 20:50

Mijn vader van 74 keek ook maar drinkt geen bier maar wijn en stemmen doet hij al helemaal niet meer aangezien hij het vertrouwen al lang geleden heeft verloren in Den Haag. Ze zullen wel huilen die linkse meute na 15-3. Trouwens best lekker hoor een biertje en heerlijk dat PVV stemmen.

dubbelq | 03-01-17 | 20:44

En een boze witte man die wint. Wat wilt u nog meer?

Sliptong | 03-01-17 | 20:41

Heb de AD opgezegd. Wat een simpele lui.

Tis nie waar! | 03-01-17 | 20:40

Als ik achter mijn bureau zit dan zie ik de breedbeeld TV van overburen dagelijks aan staan.
Het beeld is meestal groen (voetbal), maar kijkt ook darts (rond bord met allerlei zwart/witte vakken), DWDD (onmiskenbare kop van die lul), Voetal Inside (man met lang haar).
Kan niet zien wat hij/zij daar bij drinkt.
Ik zal bij gelegenheid eens vragen wat hij stemt en welke krant hij leest.
Doe ik ook eens wat aan journalistiek.

Memek | 03-01-17 | 20:29

@rattenvanger XL 20:05
De Syrische vlag staat voor de het regime van Assad. Dochterlief en vaderlief missen de symboliek daarvan in hun wezenloze gechat. Op zich klopt het, dat het regime van Assad en zijn medestanders het meest te leiden hebben onder de opkomst van de Islamitische Staat.

Het is een beetje alsof je een vlag met een hakenkruis buiten hangt, om de vervolging van de Joden te herdenken. Nogal bizar.

tipo | 03-01-17 | 20:29

@Wim Venijn | 03-01-17 | 20:17
LOL

Lewis Lewinsky | 03-01-17 | 20:27

@Use less | 03-01-17 | 20:11
Hoeveel woorden denkt u vooruit voordat u ze opschrijft?

Papa Jones | 03-01-17 | 20:18

15 maart. NOS journaal. Waarom heeft u op de PVV gestemd? Ik moest wel, ik heb darts gekeken.

Wim Venijn | 03-01-17 | 20:17

Tof onderzoek Hans Nijenhuis!
Nu een over een combinatie van minderheden, IQ, criminaliteit en tolerantie. Tenminste, als je ballen hebt.

ZegMaar | 03-01-17 | 20:12

Zucht, ik ga geen PVV meer stemmen, voordat je het weet moet ik darts spelen en een vette pens krijgen op last van Geert!!! En nee, daar begin ik niet aan, want een vette pens heb ik toch al.

Use less | 03-01-17 | 20:11

Naar darts op TV kijken. Dan weet je echt dat het niet gelukt is in je leven.

Bigi Bana Boy | 03-01-17 | 20:08

Ik stem PVV daar kan geen clown van het AD wat aan doen, o ja ik drink wel graan genever van Rutte & Zn als ik darts kijk.

pajans | 03-01-17 | 20:06

Yak, dat stuk met studerende 18 jarige dochter. Toen heel europa de franse vlag op Facebook zette, deed ik de Syrische vlag als achtergrond. Zo jong en dan toch al een gevoel van "ik weet t wel!" Kansloos vadertje draaien kan niet meer, je staat genoteerd.

rattenvanger XL | 03-01-17 | 20:05

tipo | 03-01-17 | 19:54

Precies. maar ja, bierdrinkende en/of pvda stemmers doet een ieder gapen, dus kies je voor een andere kop.

Stortkoker | 03-01-17 | 20:01

Ach, wie het AD nog serieus neemt leeft waarschijnlijk nog steeds in een grot.

®oge® | 03-01-17 | 19:55

33% van de televisiekijkers keer naar darten, wat overeenkwam met 3.180.000 kijkers volgens het bericht.

43% van de PVV-stemmers zou gekeken hebben. Er waren 950.263 PVV-stemmers bij de laatste Tweede Kamer Verkiezing, dus keken er 408.613 PVV-stemmers.

Van alle Dart-kijkers was 12,8% dus een PVV-stemmer.

Er waren 2.340.750 PvdA-stemmer bij de laatste TK-verkiezing. 38% van hen keek darten. Dat zijn 889.485 PvdA-stemmers. Meer dan 2x zo veel als PVV-stemmers. 28,0% van de dartkijker was dus een PvdA-stemmer.

Blijkbaar zitten de PVV-stemmers liever met hun neus in een complex filosofieboek of in een bordeel, dan dat ze naar darten kijken.

tipo | 03-01-17 | 19:54

Inkoppertjes ( en statistiek correlatie is geen causaliteit):
Theedrinksters en hippies stemmen op GL
Turkse Rotterdammers zwaaiend met een Turkse vlag stemmen Denk
De boze witte man rijdt Audi en heeft een goede baan
PvdA socialisten geven graag andermans geld uit en geilen op subsidie
Ben je tot op het bot corrupt en bedreven in vrindjespolitiek vind je een warm nest bij de VVD

HetOorAakel | 03-01-17 | 19:47

Het is tegenwoordig wel erg verdacht als je kaal bent. Dus laat je snel een tapijtje aanmeten. Anders ben je alweer racist.

Patatter | 03-01-17 | 19:40

@Boeser_Onkel | 03-01-17 | 19:28
De tekst *Dartsfinale vooral in trek onder bierdrinkende PVV-stemmers* is afkomstig van het AD zelf, op twitter.
twitter.com/ADnl/status/8163050856512...

Lewis Lewinsky | 03-01-17 | 19:38

AD: "Dartsfinale vooral in trek onder bierdrinkers en PVV-stemmers"

GeenStijl kopt: "Dartsfinale vooral in trek onder bierdrinkende PVV-stemmers".

Gezien de gedeelde cijfers in het artikel is de eerste stelling beter onderbouwd dan de tweede stelling. GeenStijl redactie, ik verwacht van jullie een hoger niveau dan van het AD. Dit is een tegenvaller.

Boeser_Onkel | 03-01-17 | 19:28

Eénderde van NL stemt PVV. Wen er maar aan, AD.

Lewis Lewinsky | 03-01-17 | 19:27

Lijkt mij een onjuiste gevolgtrekking van onderzoeker en het AD. Men zou geneigd kunnen zijn te denken dat daar een bedoeling achter zit. Maar wat dan nog? Beetje incasseren hoort erbij in een democratie.

Overigens drink ik wel bier maar kijk ik geen darts. Voor de onderzoeker in kwestie lastig te plaatsen, vermoedelijk.

63116114 | 03-01-17 | 19:11

ik drink bier, kijk darts (alleen als er Nederlanders meedoen), stemde altijd VVD maar kom op zeg! dat kan echt niet meer nu. Lees uit principe geen AD want dat is nep-nieuws. Rara wat ben ik? Juist ja, een slimme sympathieke Nederlander die zich niet langer laat beflikkeren.

ILF2 | 03-01-17 | 19:10

Han van der Horst, die man deugt zo ontzettend hard. 9 van de 10 stukjes die deze kwal voor Joop schijft zijn een rant tegen Wilders/PVV. Gefrusteerd mannetje, waar ik graag zijn stukjes van ga lezen na 15 maart. Ook altjd leuk om hem te trollen op Joop. Als je reaguursel word geplaatst (in mijn geval maximaal 25% van de gevallen al hou ik me enorm in) reageert hij daar als door een adder gebeten op. Heerlijk, om dat misselijk makend stuk stront op de kast te krijgen.

De Ongematigde | 03-01-17 | 19:03

Bigi Bana Boy | 03-01-17 | 19:00
Ik doel op darts gerelateerde postings.

Bigi Bana Boy | 03-01-17 | 19:02

Hou van voetbal, niet echt van darts, ben vegetarisch, stem PVV en ben ambtenaar. Hou niet van bier, wel goede wijn en rivella. Echt!

Samper | 03-01-17 | 19:02

Kijkende naar de postings van een deel van mijn Faceboook "vrienden" dan klopt de vaststelling dat daar van een groot deel uit bierdrinkende PVV'ers bestaat. Kaal en vaak ook met oorringetje en/of tattoo. Geen echte racisten of zo want die zou ik niet als kennis of vriend hebben. Maar PVV volk is het wel.

Bigi Bana Boy | 03-01-17 | 19:00

Zouden de cricket, polo te paard en lacrosse spelende bier drinkers dan helemaal geen PVV stemmen.
Jemig dan ben je journalist en dan kom je met zo'n intens domme opmerking.
Kranten weg ermee, zeg collectief je abo op, dan zijn we meteen van die prut journalisten verlost.
Evenals zoals geen NPO meer kijken dan sterft het vanzelf uit.

Memek | 03-01-17 | 18:58

@Vogelbeest | 03-01-17 | 17:31 en keestelpro | 03-01-17 | 17:34
Jullie golfen? Je kunt ook naar de hoeren als je niet meer mag neuken thuis.

miko | 03-01-17 | 18:58

Dank voor de Joris. Moet nog leren...
Ontopic: wie is de goeroe toch die de huidige stemmer nog kan plaatsen. Of gaan we echt naar een kiesstelsel met honderden partijtjes. Wie gaat echt verbinden?
Leuk is wel de overeenkomst tussen het AD en de PVV: Beiden geen leden.

Rest In Privacy | 03-01-17 | 18:57

Onderzoek heeft uitgewezen dat de opkomst van de Walk-on Girls vóór de dartsfinale vooral in trek was bij de mannelijke dartsliefhebbers.

jacobh | 03-01-17 | 18:57

Nee de gemiddelde RTL kijker is lekker normaal.

1989 | 03-01-17 | 18:56

@Jackanders | 03-01-17 | 18:24
Zo lang Peggold het over klooft mag hebben als hij klieft bedoeld is de z voor een s vergeven.

miko | 03-01-17 | 18:53

@James Lastig | 03-01-17 | 18:28
Nee,

Het ultieme compliment is om uitgemaakt te worden voor een "Buitengewoon minderwaardig mens..."

Wijze uit het Oosten | 03-01-17 | 18:51

"Veel dartskijkers (in ieder geval gisteravond) stemmen op de politieke partij van Geert Wilders. Liefst 43 procent van de PVV-gezinden keek naar de finalewedstrijd."

Dat zijn twee verschillende constateringen, volgens mij. Ik ben benieuwd naar het het cijfer dat hoort bij de eerste zin: Hoeveel % van de dartskijkers stemt PVV? Het cijfer genoemd in de tweede zin hoeft hier niet noodzakelijk veel mee te maken te hebben. Als maar 5% van de PVV-gezinden TV keek en 95% van de PvdA gezinden volgt uit het getal in de tweede zin niet de eerste zin, lijkt me op het eerste gezicht.

Boeser_Onkel | 03-01-17 | 18:51

Dit soort vermeende correlaties tussen zaken zegt alles over de vooringenomenheid van de onderzoeker. Duidelijk gevalletje "Binnen de Doos Denken".

jacobh | 03-01-17 | 18:49

@Stortkoker | 03-01-17 | 18:37
Moeilijk he lez0n?
Er staat dat 43% van de respondenten met een PVV voorkeur keek en 38% van die met een PvdA voorkeur.
NIET dat 43% kijkers PVV stemmer is of 38% PvdA stemmer.

Berbaar | 03-01-17 | 18:43

-weggejorist-

Rest In Privacy | 03-01-17 | 18:40

De triple middelvinger mogen Hans en zijn linkse cronies krijgen.

Nehemia | 03-01-17 | 18:38

Gezien de huidige peilingen staat de pdva op 10 zetels, en de pvv op 35 zetels.
Als er dan 43 % kijkers pvv stemt, en 38 % pvda, kan ik dus concluderen dat onder pvda kiezers het percentage veel hoger is.

Stortkoker | 03-01-17 | 18:37

Er schijnen heeeeel veul mensen te hebben gekeken. Die stemmen dus allemaal PVV. Zouden we dan toch van de linksche gutmenschen afkomen?? (ik heb niet gekeken en geen bier gedronken, maar stem wel PVV)

opruimen | 03-01-17 | 18:36

@necrosis | 03-01-17 | 18:29
*tong terug steekt maar niet te dicht komen gaat doen*

Rest In Privacy | 03-01-17 | 18:36

Waar zijn deze flauwe uitspraken ooit op gebaseerd?

douwe4300 | 03-01-17 | 18:36

wat een enorme onzin.en dan die rutte van gerwen feliciteren, zo van kijk mij nou eens,liegt alles dus die felicitaties waren ook gebakken lucht.

bekijket | 03-01-17 | 18:35

Dit is de tweede al dit jaar dat ik als PVV-stemmer door die groepsbelediging gekwetst wordt. Ik ga daarom aangifte doen en een schadevergoeding eisen. En die zal de rechter ongetwijfeld gaan toekennen. En dan heb ik het nog niet eens over de promotie die mij geweigerd werd, puur omdat ik een PVV-stemmer ben. ;)

kweethetooknietbeter | 03-01-17 | 18:35

Dit soort volk gaat nog raar opkijken binnenkort. Helemaal klaar met links rattenvolk.

limburgOkeDan | 03-01-17 | 18:35

Het AD kan alleen nog maar nieuwe abonnees vinden door van alles weg te geven zoals toegangskaartjes of tablet.Mensen zeggen meestal gelijk dat abonnement op. Op sterven na dood, alleen nog wel de arrogantie alsof het een medium is die er toe doet.

Bennie Boos | 03-01-17 | 18:33

zo ken ik er nog 1:
aanslagen en onthoofdingen vooral populair onder de moslims.
Onderzoek heeft uitgewezen dat 100% moslim is.

shimanski | 03-01-17 | 18:33

McMarx | 03-01-17 | 18:26
Kan ik mee leven, heeft u nog wat hete hars liggen?
Ik moet zo nog naar een deug-feestje, en dat kan niet met die bloksnor.
alhoewel.. laat maar, kan prima.

Jackanders | 03-01-17 | 18:30

@McMarx | 03-01-17 | 18:22
Het is 'sowieso'.
En gelukkig kan ik nog steeds reaguren onder mijn originele nick.
*steekt tong uit*

necrosis | 03-01-17 | 18:29

Terwijl iedereen weet dat wij PVV-ers na elke overwinning een flesje Gilgal Brut uit de Golan Hoogvlakte opentrekken.

tipo | 03-01-17 | 18:28

James Lastig | 03-01-17 | 17:20
Dan bent u een minderwaardig mens.
Graaf van Egmont | 03-01-17 | 17:38

Dat beschouw ik als een compliment tegenwoordig.

James Lastig | 03-01-17 | 18:28

@Langshetrandje | 03-01-17 | 18:06
Nee hoor. Greet drinkt iedere avond Oostenrijks bier.

Rest In Privacy | 03-01-17 | 18:27

De de dode boom BN de Stem ook al.... En dat terwijl het aantal PvdA stemmers 38% betrof, slechts 8% minder dan de PVV.
Oh, en op SBS kreeg ik net te horen dat de epidemie van autobranden het gevolg van miskenning en verveling is. Want daders zijn multicul.
Val toch allemaal deaud.

Abject | 03-01-17 | 18:27

necrosis | 03-01-17 | 18:22
Ik hoop stiekem dat Verstappen dat hem gaat flikken, maar ook weer niet.
Want dat zou betekenen dat vlees noch vis Rutte na maart nog steeds in het zadel zit hier.

Jackanders | 03-01-17 | 18:27

Hier wordt de lezer heel sluw (en bewust!) misleid:
"Liefst 43 procent van de PVV-gezinden keek naar de finalewedstrijd"

Er staat dus niet: "43 procent van de kijkers was PVV-gezind", wat je wel denkt als je het leest, maar: "43 procent van de PVV-gezinde mensen heeft gekeken", wat dus misschien maar 20 procent van de kijkers was.

There's lies, damn lies, and statistics.

Keimpsk | 03-01-17 | 18:26

@Jackanders | 03-01-17 | 18:24
Je moet woordenboeken of de taalunie niet altijd serieus nemen. In 020 spreken ze de 'z' als een 's' uit en visa versie.

Rest In Privacy | 03-01-17 | 18:26

Het is 3 januari 2017 en de tactiek tot aan de verkiezingen is duidelijk: alles wat er aan vuil kan worden opgehoest richting PVV zal worden opgerakeld. Met als doel dat de PVV stemmer zich niet zal willen associëren met een bepaald imago dat naar voren gebracht wordt. Nu dus bierdrinkende dartsfans.
Of te wel heb je een hekel aan darts, maar stem je wel PVV dan wil je hier toch niet bijhoren toch? Heb je een hekel aan bier en drink je een lekker wijntje dan wil je hier toch niet bijhoren?
De richting is duidelijk proberen de (toekomstige) PVV stemmer van zijn stem af te brengen. De angst is groot blijkbaar...

kunnenzedanniks | 03-01-17 | 18:25

@flesje | 03-01-17 | 17:39
Generatie schattend rekenen i.p.v. hoofdrekenen?

Rest In Privacy | 03-01-17 | 18:24

* taalnazi bloksnor opplakt*
Sowieso!McMarx | 03-01-17 | 18:22!

Jackanders | 03-01-17 | 18:24

Ah .... kijk eens aan. Het te Algemeen Dagblad gaat een diepgravend onderzoek doen. Eindelijk! Nu geen haringtest waar de voorzitter van de jury een hoge functie heeft bij de winnaar van de haringtest, of de oliebollentest, uitgevoerd door banketbakkers, waardoor banketbakkers bovenaan de ranking staan en de ambulante en kermis handel de grond ingeboord wordt. Nee goed bezig AH, eindelijk het beestje bij de naam noemen. Goed zo en zo vernieuwend. Het volgende onderzoek: de etnische achtergrond van de geweldplegers naar hulpverleners, bejaardenberovers, pinpas fraudeurs. Ik kijk met spanning uit naar de krant met publicatie van dat onderzoek. Moet ik er nog lang op wachten?

Professor Kluns | 03-01-17 | 18:22

@Jackanders | 03-01-17 | 18:14
Als ik van Gerwen was, had ik de hoorn op de haak gegooid.

necrosis | 03-01-17 | 18:22

Die weten wel wat je moet doen voor klantenbinding ,een zo'n melding ,en die blijft jaren hangen,ga zo door ,en hef jezelf in no time op .

fleurtje | 03-01-17 | 18:22

@necrosis | 03-01-17 | 18:17
Jij durft zowiezo niet zoveel ;-)

Rest In Privacy | 03-01-17 | 18:22

man man, wat weer een kutonderzoek. 2800 mensen op 2,2 miljoen. Ofwel slechts 0,127% van de kijkers heeft meegedaan aan het onderzoek en het grootste verschil in procenten is 9 (verschil tussen hoog/laag-opgeleiden (los van man/vrouw))

zozegheboeiend2.0 | 03-01-17 | 18:22

Je kan beter bier drinken dan azijn, daar ga je van die nare stukjes van schrijven.

Titje | 03-01-17 | 18:21

Wat een niveau weer. Mannen drinken vaker bier dan vrouwen en stemmen vaker PVV dan vrouwen. Dus als je vaststelt dat 60% van de kijkers man is, mag het toch geen verbazing wekken dat bierdrinkers en PVV-stemmers goed vertegenwoordigd zijn.

bintang | 03-01-17 | 18:21

Die van Gerwen heeft niet alleen meer, maar heeft het ook méér verdiend dan die linkse lullo's van de Joop / npo en dodebomen-pijprokers brigade.

slipsniffer | 03-01-17 | 18:19

Maak af:
In de hemel is geen bier en daarom drinken ....

Rest In Privacy | 03-01-17 | 18:19

Hans Nijenhuis en dan heb je ook nog Dolf Jansen. Ook al zo een zure maradeugthonlopert. Wat is er mis met bier? Drinkt hansipansie soms gefermenteerde bietensap?

Nehemia | 03-01-17 | 18:19

Hoe harder ze ertegen trappen, hoe banger ze zijn...

Gezwelgje | 03-01-17 | 18:19

Bokito ergo sum | 03-01-17 | 18:15
Ze doen het in hun broek voor de mogelijke one hundred and eighty draai in maart.

Jackanders | 03-01-17 | 18:19

Van Oef, gymnasium. Prosit.

van Oeffelen | 03-01-17 | 18:17

@McMarx | 03-01-17 | 18:13
Ik durf geen muzakjes te plempen, het schijnt dat dat de reden was voor de ban van @Piet Karbiet.
*snel een flinke hamburger onder de deur van de banbunker schuiven doet*

necrosis | 03-01-17 | 18:17

@Reinaert | 03-01-17 | 17:41
Ik ben een tokkie die boog schieten heb geschoten.

Rest In Privacy | 03-01-17 | 18:16

Ze zijn wel wanhopig hè. Wat willen ze nou bereiken, en wie; niemand voelt zich aangesproken.

Bokito ergo sum | 03-01-17 | 18:15

Sinds wanneer wordt de politieke voorkeur van kijkers naar een "sport" gemeten. Lijkt me tamelijk irrelevant, behalve als je het wilt gebruiken om darts / bierdrinkers/ PVV-ers wilt framen en een elitair goedmens imago wilt uitstralen.
Verder stem ik PVV, drink wijn en heb slechts een klein stukje van de finale gezien (saai want geen spannende strijd).
Strijd -》 Zie je wel PVV-ERS zijn op geweld uit!

Franker | 03-01-17 | 18:15

Rutte was overigens de eerste pseudo-PVV'er die met van Gerwen aan de telefoon hing na de wedstrijd.

twitter.com/omroepbrabant/status/8160...
En die drinkt ook wel eens bier.

Jackanders | 03-01-17 | 18:14

@medelmo | 03-01-17 | 17:57
De man is kijkcijferexpert waarom zou die in hemelsnaam iets gaan onderzoeken mbt de dood van een NAVO auditeur?
Je stuurt Albert Verlinde toch ook niet naar het WK voetbal of Mart Smeets naar een NAVO top om verslag te doen?
U bent een aanstellerT!

Berbaar | 03-01-17 | 18:13

@necrosis | 03-01-17 | 17:41
Het is wel de enige wijze waarop een opera te pruimen is.
Ik heb dan nog liever jouw muziekjes.

Rest In Privacy | 03-01-17 | 18:13

Discriminatie.

ProAsfalt | 03-01-17 | 18:11

Ik krijg heel veel zin om mijn pijlen op Hans Nijenhuis te richten.

Nehemia | 03-01-17 | 18:11

Beetje doorzoeken Hans; ik geef geen fuck om darts en stem toch PVV. Dus verbaas je maar verder over alle soorten PVV stemmers!

niemandzielig | 03-01-17 | 18:09

Bij het AD zullen ze denken: Ja kan niet lekkerder pissen dan over iemand die net even iets minder invloed heeft dan zijzelf. Iets in mij zegt dat ze de rekening nog een keer gepresenteerd krijgen.

Arnold9638 | 03-01-17 | 18:07

Broom spelen en wat vrouwelijk schoon.
Ze (de elitairen) moeten blij zijn dat die gasten voor de TV op de bank hangen en niet op de barricaden staan.

General McAuliffe | 03-01-17 | 18:07

Z

komtdatschot | 03-01-17 | 18:07

McMarx | 03-01-17 | 17:54
Geert drinkt chateau Musar of Ksara. Vermoed ik. Want kennen doe ik hem natuurlijk niet.

Rest In Privacy | 03-01-17 | 18:06

Berbaar | 03-01-17 | 17:58
Ik sta 24/7 in mijn islamofobie, want dat is voor mij geen deeltijdjob.
En ik heb het artikel zeker gelezen en ben van mening dat bierdrinken en pvv stemmen hier bewust gekoppeld wordt aan het tokkieimago wordt gekoppeld. Daarom nogmaals de vraag,wat is er mis met het drinken van een biertje.

Specimen 5101 | 03-01-17 | 18:06

PVV'ers vinden mij elitair. Zo houd ik bv. niet van darten. En ik mag dan een blanke man wezen, ik ben nooit boos. Maar dat maakt niet uit als je gezellig samen een biertje drinkt. Dan ga je toch geen televisie kijken of over politiek praten?

JTKDM | 03-01-17 | 18:05

@Prof. Pim Pam Pet | 03-01-17 | 17:19
Tja, het is een discipline.

Rest In Privacy | 03-01-17 | 18:04

@lingo star | 03-01-17 | 17:56
Arnon Grunberg moet je telefoonboeken laten schrijven.
Dat is het enige wat hij kan.

necrosis | 03-01-17 | 18:04

Ach, een plaatje zegt soms meer dan 1000 tegels;
pbs.twimg.com/profile_images/73211671...
Kijk 'm intellectueel zijn en deugen, die gaat vast de wereld van de ondergang redden.

Jackanders | 03-01-17 | 18:03

@Lilia2 | 03-01-17 | 17:49
Ja leuk, vrouwentennis.
Bij elke slag dat gekreun van de dames.

necrosis | 03-01-17 | 18:02

@necrosis | 03-01-17 | 17:58:

Ik weet, mijn eerste dartervaringen (in de kroeg als gezegd) hebben me héél wat bier gekost qua rekenkunde. Als je het eenmaal door hebt is het niet zo moeilijk, mits je nog in staat bent die pijltjes te gooien dat is :-)

Reinaert | 03-01-17 | 18:02

Specimen 5101 | 03-01-17 | 17:56
Amateuristische hardlopers mogen van zichzelf geen bier drinken. Zeker niet in de eerste week van en nieuw jaar. Dan zwikken de enkeltjes op de stoep door dat pondje meer. En als je zelf van je zelf geen bier mag drinken mag de rest van de wereld dat ook niet. Want ja, normen en waarden he. Kijken naar pijltjeskeilen, hoe onschuldig kan een mens worden.

Rest In Privacy | 03-01-17 | 17:59

@Specimen 5101 | 03-01-17 | 17:56
Gefeliciteerd, nog een lutserT die van 1+1= 73 maakt.
Lees het artkel over het dartspubliek van gisteren nu gewoon eens en schiet niet gelijk in Uw islamofobie.

Berbaar | 03-01-17 | 17:58

@Reinaert | 03-01-17 | 17:45
Mensen die darten een tokkiesport noemen, beseffen niet dat je ook nog moet kunnen rekenen.
Zeker als je wilt uitgooien op een hele hoge finish.
170 is de hoogste finish met 3 pijlen, voor 169 heb je er 4 nodig.

necrosis | 03-01-17 | 17:58

@lingo star | 03-01-17 | 17:48:

Dat moet dan maar. De oude politiek heeft voor mij afgedaan.

En op splinters stem ik niet, of het zou de SGP moeten zijn.

Reinaert | 03-01-17 | 17:58

Het a.d (kleine letters voor een kleine krant), voert gewoon de politieke opdracht uit.
Niets nieuws en vooral geen verrassing.
In ieder geval niet voor de PVV stemmer, want Hoe groter de hoon,des te angstiger de toon.
Dat deze onderzoeksjournalist eens iets echts gaat doen voor het a.d , bijvoorbeeld het onderzoeken van de dood van de NAVO general auditeur, belast met het onderzoek naar financiering van terroristische organisaties ;Yves Chandelon.
Zelfmoord of .. was wel bezig met gevoelige info en kreeg bedreigingen /volgen.
Maar ja waarheidsvinding past niet in het profiel van een a.d journalist, dus vinden we hierover niets in de kranten.
was al op de 30e december.
Verder OT bier of wijn v.gerwen graag zien winnen is nederlander zijn ,
nationalistisch juichen voor je landgenoot is aan Linkscorrecten niet besteed, het zingen van welkom in mijn land( van wie zegt u?) en weg met ons ( ja graag jullie ) verspreiden op scholen en in theaters des te meer.
Jammer dat algemeen eigenlijk niet meer opgaat,he dagblad?

medelmo | 03-01-17 | 17:57

In deze post-truth samenleving ben ik alleen geinteresseerd in de mening van Arnon Grunberg en Paul Scheffer over het pijltjesgooien.

lingo star | 03-01-17 | 17:56

Wat is er eigenlijk fout aan het drinken van een biertje?
Dat gebeurt al eeuwen lang in deze streken, alleen onze 'geliefde' nieuwkomers hebben het niet zo op alcohol. Daarom moet alcohol blijkbaar maar worden afgeschreven, want ze moeten koste wat kost gepleased worden.

Specimen 5101 | 03-01-17 | 17:56

Sommigen hebben meer vooroordelen dan ze zelf denken en al helemaal meer dan ze willen toegeven. Alleen dan niet naar anders gekleurden (oid), alleen tegen anders denkende mensen.

dr.andus | 03-01-17 | 17:54

Ah, nu snap ik de bierlust. Ligt weer aan Greet.

Rest In Privacy | 03-01-17 | 17:54

@krelus | 03-01-17 | 17:47
Calimero niet zo joh!
Waar wordt de PVV dan afgezeken?
2600 gepollden hebben aangegeven in grote getale bier te drinken en/of PVV te (willen) stemmen.
Met alle 2 lijkt me niks mis, hoewel de kop wel een beetje misleidend is.
Grow a pair!

Berbaar | 03-01-17 | 17:53

Beste jongens en meisjes, dames en heren,
Maakt u allen niet zo druk om de pseudo-nauwkeurige profileringen van onze vrienden van andere politieke kunnen en evidente superioriteit. Die richten zich niet tot u maar tot hun eigen kring. Die kring die dagelijks kleiner wordt. En wees gerust, de paniek gaat toeslaan en het gedrag van deze lieden gaat de komende tijd echt lachwekkende vormen aannemen.

Rest In Privacy | 03-01-17 | 17:51

Kunnen ze ook uitzoeken hoeveel echte arbeiders PvdA stemmen. Ik kan al weggestreept worden.

Laag_opgelijdt | 03-01-17 | 17:50

Wat een gegenaraliseer weer.
Ik stem Pvv maar houd van tennis en schaatsen kijken.
Zonder bier maar met een lekkere beker thee met honing.
Die zogenaamde deugmensen moeten hun mond eens spoelen.

Lilia2 | 03-01-17 | 17:49

Nu zal Micheal van Gerwen nooit meer kunnen deugen met zo'n achterban van bierdrinkende PVV racisten en kan hij in de toekomst de prijs sportman van het jaar wel op zijn buik schrijven (mocht darten ooit als een sport gezien worden). Dankzij Geert Wilders wordt uitgerekend de enige prijs die hij nu nog niet heeft hiermee door zijn neus geboord.

lulkoekhapper | 03-01-17 | 17:49

Reinaert | 03-01-17 | 17:41
Het maakt u tot een salonpopulist.

lingo star | 03-01-17 | 17:48

zij die een abonnement hebben: s.v.p. opzeggen dat abonnement op AD. Discriminerende, vooringenomen nep-verslaggever. AD heeft kennelijk een 15-maart-fobie waardoor dit blaadje maar één middel nog kan inzetten, namelijk pvv-afzeiken.

krelus | 03-01-17 | 17:47

@Ardbeg | 03-01-17 | 17:46:

Volg de MSM en zie de ontwikkeling van de trends. Nuff said.

Reinaert | 03-01-17 | 17:47

Reinaert | 03-01-17 | 17:41
Want bierdrinkende PVV'ers en/of dartliefhebbers zijn tokkie / racist / populist of idioot? Waar haal je die wijsheid vandaan?

Ardbeg | 03-01-17 | 17:46

@Rooddraakje. Wat dacht je van Tokkie ?

Bari Oomsma | 03-01-17 | 17:46

@necrosis | 03-01-17 | 17:32:

Ik heb niet één wedstrijd bekeken, ik kijk sowieso geen TeleVee meer sinds een paar jaar. Het spelletje ken ik echter wel, en da's nog lang niet altijd even makkelijk.

Wat één of andere psychisch ontspoorde AD-journalist daar vervolgens van vindt zal me waarlijk den aarsch oxideren. Riooljournalistiek van de onderste plank.

Reinaert | 03-01-17 | 17:45

Het verschil tussen de Telegraaf en het AD is trouwens dat je bij de Telegraaf tussen de opinies door ook nog wel eens nieuws leest.

Papa Jones | 03-01-17 | 17:45

Een bierdrinker ben ik al heel wat jaren, en een PVV stemmer ga ik naar alle waarschijnlijkheid worden, maar ik heb dus een schurfthekel aan dat achterlijk pijltjesgooien. Valt wat mij betreft in dezelfde categorie als dat stompzinnige schaatsen. Niet uit te houden om naar te gaan zitten gluren en who gives a f*ck.

Bari Oomsma | 03-01-17 | 17:44

3.180.000 kijkers, daar moet Pauw nog minstens 120 jaar 5 keer per week voor op tv blijven deugen.
Dat zijn dus 5 oceanen vol bier, en 3 Mount Everest's gemaakt van coke.

Jackanders | 03-01-17 | 17:43

Nou zeg, daar kom ik even goed mee weg. Ik heb niet gekeken. Zal het even op FB zetten.

Jonkheer Wttewaall | 03-01-17 | 17:43

Ommezwaai | 03-01-17 | 17:38
Misschien moeten we voor Hans een sport bedenken die wat meer bij zijn eigen etnisch profiel past. Persoonlijk denk ik dan aan bv bomgordel slingeren of iets dergelijks

Mikey70 | 03-01-17 | 17:42

@Diotima | 03-01-17 | 17:23:

Zal ik u even spontane diarree bezorgen? Ome Reintje heeft jarenlang cricket gespeeld, geschaakt, gebridged, wedstrijden geroeid, paarden bereden - maar ook pijltjes gegooid (in de kroeg) en bier gedronken (toevallig ook in de kroeg).

En het zou zó maar eens kunnen zijn dat Ome Reintje in maart PVV gaat stemmen (ik stem niet op splinterpartijen, sorry jongens).

Maakt mij dat nu een Tokkie / racist / populist of idioot? U mag het zeggen.

Reinaert | 03-01-17 | 17:41

necrosis | 03-01-17 | 17:23
Pauw en DWDD zijn inderdaad erg VARA en daarom moeilijk verteerbaar, maar de hele atmosfeer om darts is een beetje zielig. Dan heb je ook nog zo'n clown die meedoet en alle kleuren van de regenboog in zijn haar heeft zitten. Ik vind het meer een spelletje, een zeer moeilijk spelletje, mij lukt het niet meteen een bull eye te gooien laat staan om daar een wedstrijd mee te beeindigen, zeer knap wat Michael van Gerwen kan, maar ja dat kan je van korfbal ook zeggen en dat vind ik ook een sneue sport. Maar ja, ik ben ook zeer eenkennig, ik hou van voetbal en VoetbalInside.

lingo star | 03-01-17 | 17:41

@Berbaar | 03-01-17 | 17:32
Nee, je moet tijdens een opera lekker aan de sjampoepel gaan.
Ik zie het al voor me, heel de zaal die loopt te boeren....
*gnehehe*

necrosis | 03-01-17 | 17:41

Ik drink bier maar kijk niet naar dat pijltjes gedoe.Het is zooooo vermoeiend.

flesje | 03-01-17 | 17:39

Ik zie dat Han van der Horst een racisme-fetisj heeft. Hij komt ook elke keer klaar als er weer etnisch geprofileerd wordt.

roze_bril | 03-01-17 | 17:39

AD is een 'en' vergeten. Er had moeten staan: bierdrinkers en PVV'ers.

Er is geen geen correlatie aangetoond tussen bierdrinkers en PVV'ers. Statistieken interpreteren is best lastig voor de AD. Journalistieke kwaliteiten van basisschool niveau.

Mahatma | 03-01-17 | 17:39

Mikey70 | 03-01-17 | 17:35
Hier idem dito.
.
Ik vrees voor Hans dat als hij z'n kop uit de grond trekt, hij zal schrikken van het aantal potentiële PVV stemmers. Als ik hem was, zou ik alvast op zoek gaan naar de dichtstbijzijnde AED.

Ommezwaai | 03-01-17 | 17:38

James Lastig | 03-01-17 | 17:20
Dan bent u een minderwaardig mens.

Graaf van Egmont | 03-01-17 | 17:38

Oooh, Han van der Horst ? Dat is de vader van Volkert, stinkend jaloers op Michael, dan moet deze fossiel 10.000 boekjes schrijven wil hij 't zelfde verdienen wat van Gerwen in 1 jaar gooit.

Jopie droomt van een mondiale genocide, populisten schijnen lebensraum nodig te hebben. Ga vooral door nep nieuws NPO, ik hoop dat PVV de staatsstekker eruit trekt.

http://www.joop.nl/opinies/komt-er-grote-genocide

Sweetlakecity | 03-01-17 | 17:37

Moet de bierdrinkende PVV'er zich beledigd voelen omdat hij wordt neergezet als dartskijker?
Moet de dartskijker zich beledigd voelen omdat hij wordt neergezet als bierdrinkende PVV'er?
Of hoeven zowel dartskijkers als bierdrinkende PVV'ers zich niet beledigd te voelen omdat met beide niks mis is?
-
Ik ga voor het laatste, wat Fijnstoffer | 03-01-17 | 17:22 zegt dus. Het is wel slachtofferrol dag vandaag: eerst die politiek incorrecte rap van Ali B die de Joden de kast op jaagt. Dan een speech van een ongekozen burgemeester van een of ander nietszeggend gehucht waar PVV'ers weer huilie huilie over doen en nu een stel tvkijk-feitjes met een clickbait titel van het AD waarvan we niet weten wie zich nu beledigd moet voelen. Gaat lekker 2017.

Ardbeg | 03-01-17 | 17:35

Ik wist niet dat ik gisteravond bier had moeten drinken. Mijn welgemeende excuses Hans

Mikey70 | 03-01-17 | 17:35

@Vogelbeest | 03-01-17 | 17:31
De golfers op onze golfclub zijn ook allemaal trots op Michael van Gerwen. Als het weer niet toestaat om te golfen speel ik met mijn golfmaten vaak een potje darts.

keestelpro | 03-01-17 | 17:34

Nou kijk ik graag sport, maar darten is geestelijk gezien wel de méést sportieve. Dat trekt je of dat trekt je niet.

Papa Jones | 03-01-17 | 17:34

ik drink bier, dus ik besta.
Ik kijk alleen geen pijltjesgooien, voor de rest ben ik een doorsnee boze witte man.

Nuchternederland | 03-01-17 | 17:33

Ik heb niet gekeken. Ik deug! Halleluja!

atheïstisch stemvee | 03-01-17 | 17:32

@bergsbeklimmer | 03-01-17 | 17:20
Fantast of cultuurbarbaar want tijdens een opera wijn slempen is natuurlijk not done in een theater of concertgebouw ;)
Verder weinig belangwekkend onderzoekje, meer mannen keken dan vrouwen duh en meer lager opgeleide dan hoogopgeleide keken duh.
Verder gefeliciteerd RTL7 wat een kijkcijferkanon dat darts.

Berbaar | 03-01-17 | 17:32

@Reinaert | 03-01-17 | 17:22
Ik schijt op die azijnzeikers.
Van Gerwen had maar twee pijlen nodig (T15, D20) voor de overwinning maar besloot te eindigen met Bulls eye.
Dat 'rondje' kun je vergelijken met het scoren van een doelpunt als er 10 keepers in het doel staan.

necrosis | 03-01-17 | 17:32

Ik ben speciaal gestopt met drinken omdat ik anders bang ben dat ik met mijn bezopen kop in maart per ongeluk op D66 stem ipv PVV. Heb ook darts gekeken dus de stelling houdt geen stand.

Texacoballletje | 03-01-17 | 17:32

@merel veld | 03-01-17 | 17:26
Precies. Iedere echte Nederlander is trots als een landgenoot een WK speelt. Of dat nou schaatsen, voetbal, hockey of darts is. Iedere echte Nederlander stemt sowieso PVV en drinkt tijdens het TV kijken een glaasje bier.
Dit onderzoek zegt dus helemaal niets over de dart fan maar alles over de onderzoeker zelf.

Dat ie zich kapot schaamt de omhooggevallen elitaire kwal.

keestelpro | 03-01-17 | 17:32

a) Er is niets mis met bierdrinkende PVV-stemmers.
b) In het clubhuis van onze golfclub (speciaal-bier en wijn) hangt ook een dartboard. En dat is best gezellig zo nu en dan.

Vogelbeest | 03-01-17 | 17:31

Wat een bizarre stemmingmakerij. Ik quote: "43 procent van de PVV-gezinden keek naar de finale. De PvdA staat op de tweede plaats (38 procent)."

U weet net zo goed wat dit betekent, en het betekent niet "Dartsfinale vooral in trek onder bierdrinkende PVV stemmers".

Een bewuste kop...? Ongetwijfeld. Zeer laag, fatsoenlijke journalistiek niet waardig.

Heau even | 03-01-17 | 17:30

@necrosis | 03-01-17 | 17:24
Een lastige boze oom dan?

Tostiman | 03-01-17 | 17:29

necrosis | 03-01-17 | 17:18
Het liefs heffen deze imbecielen nog 100% belasting over dit bedrag.
Altijd lekker natuurlijk, geld van een ander..

Ommezwaai | 03-01-17 | 17:28

RUTTE is dus een PVV-er :D

fukallahalhollandi | 03-01-17 | 17:28

@Diotima | 03-01-17 | 17:23
Die zijn er vast ook, maar ik begrijp van de moslims (stond in de televaag, dus is het waar) dat schaken zondiger is dan gokken
En ik doe geen huilie huilie om de deugmensen en de zogenaamde elites, maar ze zijn wel triest, dat dan weer wel. Ook de mensen die hier komen vertellen dat we ze niet mogen uitlachen en bespotten

Tostiman | 03-01-17 | 17:28

Of stemt gewoon tegenwoordig iedereen pvv, of je nou dafne of darts kijkt.. overal zijn die percentages hoog.

merel veld | 03-01-17 | 17:26

-weggejorist-

Goedheiligman | 03-01-17 | 17:26

Over generaliseren gesproken.. De linkspoten mogen alles zeggen en doen, een ander wordt gelijk aan de hoogste boom geknoopt.
(Denk maar aan de uitspraken van Oudkerk, Spektrui etc.)
.
De waarheid zeggen over bepaalde "rassen" is taboe, maar de gemiddelde dart liefhebbers mag doodleuk geschoffeerd worden door deze dorpsidioot.

Ommezwaai | 03-01-17 | 17:26

Nou, het AD begint zijn niveau goed aan te passen aan dat van de Volkskrant, de NRC en het Parool.
Het bizarre is dat deze nieuwsbronnen waarschuwen voor nepnieuws en populisme.

Orakel1958 | 03-01-17 | 17:26

Hoe kan dat nu? Ik heb de afgelopen twee weken darts gekeken maar geen bier er bij gedronken. Ook heb ik die periode geen PVV gestemd. Vreemd.

Nuuk | 03-01-17 | 17:25

Wat is dat voor een krankzinnig onderzoek trouwens?
Wie vraagt er naar politieke voorkeur bij een kijkcijferonderzoek over een dartsfinale?
Waarom wordt er niet bij verteld hoeveel procent een hond als huisdier heeft en hoeveel procent homoseksueel is?
Je moet welk het hele plaatje voor je hebben om te weten hoe de vork in de steel zit.
Het enige dat dit onderzoek heeft uitgewezen is dat onderzoeker René van Dammen een ontzettende l*l is.

keestelpro | 03-01-17 | 17:25

@James Lastig | 03-01-17 | 17:20
U bent Lastig ;)

necrosis | 03-01-17 | 17:24

Weet de klootzak precies wat hij kan verwachten bij de verkiezingen

Jambo | 03-01-17 | 17:24

Bierdrinken, darten en PVV-stemmen hebben niets met discriminatie te maken.

Rommelende Onderbuik | 03-01-17 | 17:23

Huilie huilie en iedereen die zich echt minderwaardig voelt gaat weer afgeven op elites en deugmensen. Wat verwacht je dan? PVV'ers die het kampioenschap cricket of schaak volgen? Aanstellers.

Diotima | 03-01-17 | 17:23

Hardlopers zijn deaudloperts.

Gele Beer | 03-01-17 | 17:23

@lingo star | 03-01-17 | 17:15
Dat vind ik nou juist van mensen die Pauw of DWDD kijken.
Mensen wegzetten als racist is nog altijd makkelijker dan dat hele kleine cirkeltje in het midden van het bord te raken.

necrosis | 03-01-17 | 17:23

Wie is nu weer Guido Tiethoven. Waarom ken ik deze mensen niet?

deEerlijkeLeugenaar | 03-01-17 | 17:22

@James Lastig | 03-01-17 | 17:20
Een boze oom?

Tostiman | 03-01-17 | 17:22

@necrosis | 03-01-17 | 17:18:

Precies. En voor het overige kunnen al die 'kijkcijferkanonnen' (waar geen weldenkend mens meer naar kijkt) wat mij betreft ongezien een subsidieverlaging krijgen. Dat zal ze leren!

Reinaert | 03-01-17 | 17:22

Lekker op niveau, dat ad

SicSeb | 03-01-17 | 17:22

Wat de neuk is er mis met bier drinken, PVV stemmen en houden van pijltjes gooien voor de sport? Zure 'intelligentsia'-afgunst.

Fijnstoffer | 03-01-17 | 17:22

Ik was jaren lang opzoek naar 'wat' ik ben!! Nu weet ik het, dankzij het AD!!...... (Ze zijn zo lekker onverschillig daar bij die links draaiende yoghurt media)

Ik snap er niks van! | 03-01-17 | 17:22

@1+1 | 03-01-17 | 17:17
Ik kijk geen darts maar stem wel PVV, klopt dus ook al niet

Tostiman | 03-01-17 | 17:21

volgens mij is het "game, set and match" en niet dat zelfverzonnen steenkolen Engels.

stunter | 03-01-17 | 17:21

Racist = geuzennaam
PVVer = geuzennaam

Gaat lekker zo! Wat word de volgende?

Rooddraakje | 03-01-17 | 17:21

En de deugmensch kijkt vooral naar programma's over zielige asieleisers die (eenmaal binnen) vervolgens dood en verderf zaaien in de straten van Europa.
.
Hans Nijenhuis, krijg een wijting!

Ommezwaai | 03-01-17 | 17:20

Ik drink graag bier bij darts maar sla een goed wijntje niet af bij een opera. Tja waar moet ik nou ingedeeld worden.

bergsbeklimmer | 03-01-17 | 17:20

Ik drink meer wijn dan bier
Ik zal waarschijnlijk PVV stemmen
Darts en voetbal en F1 en eigenlijk iedere andere sport interesseren me geen reet.
Ik heb een schurfthekel aan moslims die hier wonen (ja ja, er zijn ook een paar goede, ik weet het). De grap is dat ik met moslims in Turkije, Marokko en Israel (jawel bijna 2 miljoen daar) geen problemen heb.

Wat ben ik dan voor mens, volgens het AD ?

James Lastig | 03-01-17 | 17:20

Er zijn dan ook geen noemenswaardige negers en noord afrikaans tuig dat dart.

Prof. Pim Pam Pet | 03-01-17 | 17:19

Voorlopig heeft van Gerwen 350.000 pond (zo'n €410.000) verdiend in iets minder dan twee weken tijd.
Proef ik hier enige jaloezie?
Dat krijgen (ja, Krijgen!) die zogenaamde kijkcijferkanonnen van de NPO niet eens.

necrosis | 03-01-17 | 17:18

Ik drink geen bier, maar stem wel op de PVV. Dus die quote klopt niet.

1+1 | 03-01-17 | 17:17

Die kop boven dat AD artikel belichaamt perfect de arrogantie van de hoogopgeleide deugmens jegens de hardwerkende burger.

keestelpro | 03-01-17 | 17:17

Etnisch profileren wordt ethisch profileren, uiteraard voorzien van een stevige portie Gutmensch-propagandasaus. Ga zo door jongens van de dode boom!

Voor je 't weet hang je te bungelen in een levende boom. En da's ethisch een stuk minder verantwoord maar jullie zoeken de shit wel zelf op. Sullen.

Reinaert | 03-01-17 | 17:16

Dartsliefhebbers zijn ook sneu.

lingo star | 03-01-17 | 17:15

16 Maart kunnen deze elitaire deugmensen allemaal naar de psychiater.

Labanda | 03-01-17 | 17:13

Hans zijn hardloopmaatje is Francisco van Jole.

ristretto | 03-01-17 | 17:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken