Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV. Tom Staal en het Achterkamertje

Weet u wat slecht is voor het vertrouwen in dat zooitje ongeregeld in Den Haag? Een Achterkamertje! Zo een waar al die schobbejakken dan giechelend gaan zitten janken over een Groot Politiek Probleem en waar u dan weken mee wordt doodgegooid in alle shows. En dan vraagt men zich af hoe programma's als 'Get The Fuck Out Of My House' kunnen ontstaan. Enfin, achterkamertjes dus. Herboren GeenStijl-icoon Tom 'Brusselnator' Staal probeerde zijn immense licht te laten schijnen in de duisternis van Den Haag. Wat, gelet op zijn kapsel, Jolige Jantje ook aan het proberen moet zijn geweest. Hij slaakte de ene krachtige oneliner na de andere, waarbij de instant classic "wij zeggen joh, nee is nee, nou dan ben je snel uitgeluld!" een bijzondere erevermelding verdient in de geschiedenis van bewonderingswaardige uitspraken van volwassen mannen die eruitzien als een kruising tussen Johnny Bravo en Johnny Flodder. Om het voor de pretentieuze kleinburgers van VNLiaanse persuasie kraakhelder te maken: U heeft me nogal een omhooggevallen Sjonnie als lijsttrekker weten te strikken. De tering. Gelukkig heb je nu wel aardige collega's, Jan! Succes daar! Of claim gewoon het succes van een ander! Hoi!

Reaguursels

Inloggen

Beste redactie GeenStijl, beste mensen achter GeenPijl, Dit is echt te opzichtig precies doen wat de gevestigde orde altijd doet. De eerste reactie in dit topic van Captain Pervert laat zien dat steeds meer mensen het toneelstukje door beginnen te krijgen. Je gaat denzittende macht niet verslaan als je hetzelfde spelletje gaat spelen. Je gaat de zittende macht niet verslaan op hun spel regels, ze zijn simpelweg te goed ingewerkt in dat systeem. Pieter Omtzigt gebruikt de info welke opborrelt via oa GeenStijl alleen maar voor de eigen carriere, die draagt de democratie een warm hart toe tot het moment dat zijn partij regerings verantwoordelijkheid mag gaan dragen.

Waarom onderdeel van het probleem worden, waarom niet het probleem fris en vanuit een andere invalshoek benoemen en duiden? Jullie hebben geen alleenrecht, verkwansel niet het momentum. Er staat een team van spindokters klaar bij team onze-reet-is-het-pluche, dat zijn weerga niet kent. Toch is duidelijk waar te nemen dat het team spindokters steken laat vallen. Dit overduidelijke stukje toneel is te makkelijk, dit overduidelijke stukje toneel zorgt er niet voor dat team spindokters overuren moet gaan draaien terwijl team spindokters al zo overwerkt is. Step up the game, overwerk dat systeem nu eens voorbij het breek punt.

Dr Tatta is in te huren als zzp spindokter, willing and able to break that fucking system down

Joris dit maar weer als het teveel duiding is, and i'am done with this shit. Dan is GeenStijl ook te blind voor eigen inbreng, en komt het niet voorbij het niveau boos je ongenoegen bekend maken. Jan Roos heeft overduidelijk niet voldoende bagage om het Mark en cornuiten moeilijk te maken in een gaande dialoog. Waar je moet schakelen tussen je eigen agenda uitdragen, en reageren op weerwoord van je opponent.

Dr.Tatta.Macamba | 08-10-16 | 05:32

Wordt wel leuk gereageerd door alle politici. Met Roos en van Bommel als hoogtepunt.

van heinde en verre | 07-10-16 | 16:12

Ik snap niet dat Jan Roos zo op handen gedragen wordt. Het is de grootste flop die ze ooit in huis hebben gehad. (Geenstijl.)

Zo'n lichtgewicht, verliest elke discussie door gebrek aan intelligentie en kennis, koos tot voorheen alleen maar gesprekspartners uit die hij nergens van hoefde te overtuigen, dat gaat nog wat worden in de polletiek!

Mijn god, wat een aanfluiting.

Rest In Privacy | 07-10-16 | 12:44

Hoe werkt Den Haag met achterkamertjes?

Wat een briljant grappig interview. Zou het vaker doen, meer dan 1 kamerlid voor de camera. Hoor je nog eens wat!

En Janneman Roos doet gewoon zijn stinkende best alvast, al dat kinderachtige gebash hier, bah!

Jan, Leiden | 07-10-16 | 11:25

Kuzu, dat kriegelige gevoel komt niet door de achterkamertjes van de NL politici, dat komt van het gekraak van je earpiece met rechtstreekse verbinding met Ankara.

zwarte_weduwe | 07-10-16 | 10:55

Wat een geinig filmpje! Die Jan Roos die lekker afgeeft op Syllebil, die SP'er en VVD'er die zich gedragen als een old married couple... Prachtig. :)

zwarte_weduwe | 07-10-16 | 10:38

Kap eens met die onverholen rancune richting Jan Roos. Komt een beetje kleinzielig over. Gewoon er boven staan.

His Lordship | 07-10-16 | 10:22

-weggejorist-

Dickk | 07-10-16 | 10:13

Jan, je “lult” te veel. Dat klinkt heel amateuristisch. Mijn stem moet je wel gaan verdienen hoor.

Antitheïst | 07-10-16 | 09:56

-weggejorist-

knier | 07-10-16 | 09:25

Wat ook voor komt, is dat ambtelijk secretarissen van de meest uiteenlopende partijen handjeklappen over wetsvoorstellen. Jij stemt voor die van mij, ik stem voor die van jou. Heel normaal.

knier | 07-10-16 | 09:25

@Taggart | 07-10-16 | 09:15
Heb een paar weken terug hun oude verkiezingsprogramma doorgenomen. Voor het overgrote deel een goed en degelijk programma. Helaas ook een aantal standpunten waar ik me niet mee kan en wil verenigen.

atheïstisch stemvee | 07-10-16 | 09:21

Het zal wel aan mij liggen maar ik vind die gasten van de SGP altijd wel humor hebben. Die Kees van der Staaij is een grappige kerel, en de gast in dit filmpje doet ook niet moeilijk. Plus dat ze als enige partij gewoon voor de doodstraf zijn, maakt dat het overwegen van mijn stem waard.

Taggart | 07-10-16 | 09:15

-weggejorist-

Dr. Zed | 07-10-16 | 08:58

@Lupuslupus | 07-10-16 | 08:52
Waarschijnlijk is men bang dat ik teveel reaguurders ga afvoeren richting user/ IP ban.
Maar ik ben hartstikke aardig......

necrosis | 07-10-16 | 08:57

Doe eens wakker worden GS, Rutte wil dat nieuwkomers les krijgen in Nederlandse normen en waarden nos.nl/teletekst#104 ze moeten leren dat je van alles kunt beloven zonder het te hoeven doen. Ga maar eens aan het werk. Leuke dag allemaal!

Watching the Wheels | 07-10-16 | 08:56

*hoopt op reactie van redactie*
necrosis | 07-10-16 | 08:24
.
De reactie leest alle commentaren dus wie weet... :-)

Lupuslupus | 07-10-16 | 08:52

@necrosis | 07-10-16 | 08:39
Poeh, als er niemand gaat stemmen, kun je de verloren stemmen ook niet verdelen (denk ik). Ik zou denken nieuwe verkiezingen? Of anders kan Brussel misschien een nieuw dagelijks bestuur aanstellen? Nederland heeft toch al ervaring met benoemde functies en EU zet de facto toch al de grote lijnen uit. Wij slikken dat wel.

atheïstisch stemvee | 07-10-16 | 08:50

Wat is er gebeurd dat Kuzu normaal in een roze microfoon praat?

jip_86 | 07-10-16 | 08:49

@atheïstisch stemvee | 07-10-16 | 08:36
Theoretische vraag: wat zou er gebeuren als werkelijk NIEMAND gaat stemmen?

necrosis | 07-10-16 | 08:39

@Piet Karbiet | 07-10-16 | 08:28
Ik heb nog geen cent gezien van GeenStijl, en dat terwijl ik lamme armen heb van het zwaaien.
GU mag aan het eind van het jaar weer een stukje tikken over hoeveel slachtoffers hij dit jaar heeft gemaakt, maar mijn naam wordt nooit genoemd.....
*dikke boehoe doet*

necrosis | 07-10-16 | 08:37

@necrosis | 07-10-16 | 08:26
Zo het er nu uitziet is het nog maar de vraag of ik überhaupt wel ga stemmen. Politici die doen alsof ze in de voetbalkantine staan gaan me sowieso niet overtuigen.

atheïstisch stemvee | 07-10-16 | 08:36

@necrosis | 07-10-16 | 08:24
Reactie: Je bent toch al hulpJoris? Om niet.

Piet Karbiet | 07-10-16 | 08:28

@atheïstisch stemvee | 07-10-16 | 08:22
Als je maar niet op DENK, VVD of PvdA gaat stemmen!

necrosis | 07-10-16 | 08:26

@Lupuslupus | 07-10-16 | 08:16
Die politieke slangenkuil is niets voor mij.
Liever word ik hulpJoris op de GeenStijl, dat is veel leuker.
Ik doe het bovendien voor een vrij laag maandsalaris en een leaseauto heb ik niet nodig.
*hoopt op reactie van redactie*

necrosis | 07-10-16 | 08:24

Roos heeft nagedacht over zijn woordkeuze en zijn stijl van redeneren. Waarschijnlijk moet dat dan de stem van het volk representeren. Niet mijn kopje thee.

atheïstisch stemvee | 07-10-16 | 08:22

Ik denk dat Jan, nu hij een nieuwe vriendin heeft, voor meer vastigheid gekozen heeft.
Misschien betaalt dit baantje beter ?
Roosx | 07-10-16 | 08:01
.
Had hij bij GS geen vast contract dan? En ja, een 2e kamerstoeltje zal best beter betalen maar dan moet Jan daar eerst wel kunnen plaatsnemen, nietwaar?
Wat nu als VNL 2 zetels haalt, geeft Bontes of Van Klaveren zijn zetel dan op en gunt die aan Jan?
.
Het lijkt er op dat VNL het zelf niet meer wist en daarom Jan op nr. 1 hebben gezet. Als stemmentrekker. Maar het blijft allemaal gissen want ik heb Jan nog nooit zijn beweegredenen horen vertellen, waarom hij bij GS is weggegaan en zich bij VNL aangesloten heeft. Het enige dat ik kan bedenken is dat hij zich tijdens het bezoek van Farage - die uitgenodigd was door VNL - het hoofd op hol heeft laten brengen.
.

Lupuslupus | 07-10-16 | 08:16

Wat doet Han ten Broeke in gods naam in beeld, is hij figurant o.i.d komt niets uit.

Titje | 07-10-16 | 08:13

@warmeballen | 07-10-16 | 02:57
En ongefundeerd.

Piet Karbiet | 07-10-16 | 08:08

Ik denk dat Jan, nu hij een nieuwe vriendin heeft, voor meer vastigheid gekozen heeft.
Misschien betaalt dit baantje beter ?

Roosx | 07-10-16 | 08:01

@ristretto | 07-10-16 | 06:56
Hoezo?
Heeft ze inmiddels zo'n dikke reet dat ze drie zetels nodig heeft om te kunnen zitten?
En verder heeft ze geen enkel punt, ze loopt alleen maar te strooien met de racisme troefkaart.
En daar ben ik ondertussen immuun voor.

necrosis | 07-10-16 | 07:03

@necrosis, verslik je dan niet meteen als er 15 maart 3 zetels uit rollen voor Sylvana.

ristretto | 07-10-16 | 06:56

Goed bezig, Tom. Vastbijten & niet loslaten: helemaal GS

Guust Kadaver | 07-10-16 | 06:36

@INH.30CL | 07-10-16 | 04:17
3 á 5 zetels?
Voor een regionale afdeling van de AK van de oppergeitenneuker?
*mijn eerste hysterische lachbui van vandaag*

necrosis | 07-10-16 | 05:41

@necrosis | 07-10-16 | 02:22
Niet met je eens maat. Ze gaan juist een gevaar vormen en dat begint in maart a/s/ met 3 a 5 zetels.

INH.30CL | 07-10-16 | 04:17

@warmeballen | 07-10-16 | 02:57
Hahahahahahaha. Jij snappie niks van

INH.30CL | 07-10-16 | 04:02

knap van GS om een infiltrator
in te brengen. Zou er ook iemand in trappen?

INH.30CL | 07-10-16 | 04:01

-weggejorist-

warmeballen | 07-10-16 | 02:57

@K1100 | 07-10-16 | 02:11
Ik wacht liever op de uitslag van 15 maart, dan zal blijken dat DENK niet verder komt dan één zetel.
Ze schreeuwen een hoop maar niemand neemt ze serieus.

necrosis | 07-10-16 | 02:22

Het is toch een beetje raar om Jan Roos nu voor de plopkap van GS te zien als aankomend 'politicus'. Ik blijf moeite hebben om dat serieus te nemen, om me maar mild uit te drukken.

XaleX_2 | 07-10-16 | 02:18

-Out-
Slaap lief.

K1100 | 07-10-16 | 02:16

@necrosis | 07-10-16 | 02:07
Je hebt gelijk maar denk maakte haar verkiezingsprogramma bekend op het punt van racisme. Die leipe mocro deed het woord. Dit gaat vandaag een top item worden.

K1100 | 07-10-16 | 02:11

@h.a.k. blok | 07-10-16 | 02:04
Om op Ton Elias te lijken, moet jan minstens 200 kilo aankomen.
Dat gaat hem niet lukken voor maart 2017.....

necrosis | 07-10-16 | 02:10

@K1100 | 07-10-16 | 01:55
Als ik Pauw kon kijken, dan deed ik dat niet.
Pauw is een trekpop van de PvdA en DENK zijn trekpoppen van de Grote Geytenneuker.

necrosis | 07-10-16 | 02:07

Ik zag dat het een mede reaguurder ook was opgevallen, Jan heeft in de korte tijd dat hij geen Kamerlid is, al een dikke(re) kop gekregen. Pas op Jan om voor "vol" aangezien te worden hoef je niet persé op Elias te gaan lijken of erger van Baalen.

Zet 'm op Jan, ik ga niet op je stemmen mocht je voor de verkiezingen nog niet in het Binnenhof moeras of de Hofvijver zijn verzopen of door een giftige slang daar zijn dood gebeten, vóór de verkiezingen.

Waarom niet? Omdat ik, zolang men met grote meerderheid voor het huidige parlementaire stelsel -de vertegenwoordigende democratie- kiest, tegen referenda ben in het algemeen en tegen raadgevende linkse fopspenen in het bijzonder. Handig gespeeld man, voorlopig lijk je op rozen te zitten.


h.a.k. blok | 07-10-16 | 02:04

ik ga nog liever tot mijn middel in de stront staan
@Graaf van Egmont | 07-10-16 | 01:33

Onderste of bovenste helft?
*gnehehe*

necrosis | 07-10-16 | 01:55

Ik verheug me nu al op het topic van deze dag.
#Pauw #denk #Totaaldebiel.

K1100 | 07-10-16 | 01:55

@Graaf van Egmont | 07-10-16 | 01:34
Elke man heeft hetzelfde als wat ik heb, ik heb liever vrouwen, die hebben juist dingen die ik NIET heb.
En da's veel leuker!

necrosis | 07-10-16 | 01:54

necrosis | 07-10-16 | 01:28
Homo kan je leren.

Graaf van Egmont | 07-10-16 | 01:34

SyntaxError | 07-10-16 | 01:20
Ik ga dat niet doen. Wijs genoeg ben ik inmiddels wel, maar ik ga nog liever tot mijn middel in de stront staan, dan dat ik een baantje in de politiek ambieer.

Graaf van Egmont | 07-10-16 | 01:33

Watching the Wheels | 07-10-16 | 01:22
Natuurlijk zijn het circuitjes. Zoals vroeger de adel onder elkaar trouwde voor meer land, aanzien en macht, zo doet de politiek dan nu ook. Het is één groot nest van mensen die elkaar kennen, nodig hebben en elkaar de mooiste (lees meest verdienende) en machtigste baantjes toeschuiven. Wij, het volk, horen daar echt niet bij.

Graaf van Egmont | 07-10-16 | 01:31

@SyntaxError | 07-10-16 | 01:20
Ik wil de nieuwe Pim wel worden, de kale kop heb ik al.
Ik heb alleen geen schoothondjes en Bentley en homo heb ik ook niet

necrosis | 07-10-16 | 01:28

@Graaf van Egmont | 07-10-16 | 00:36
Ja inderdaad, het is niet echt. En erger ... hij heeft een agenda die haaks staat op wat hij steeds quasi joviaal suggereert, het lijkt een bedrieger. Hij is getrouwd met Cecilia Thorfinn tot 2011 directeur van "MummyMug BV" (humor) en inmiddels de meest geschikt kandidaat gebleken om voor Nederland "Head of Press, European Commission Representation Office in The Netherlands" te hebben mogen worden. Het lijkt er steeds meer op dat het gewoon circuitjes zijn (denk nog even aan minister Schippers en haar zorgman en Lubach). nl.linkedin.com/in/ceciliathorfinn

Watching the Wheels | 07-10-16 | 01:22

@Graaf van Egmont | 07-10-16 | 01:11
Wie wordt de nieuwe Pim ... ik vrees ook dat er niemand als hem opstaat voor 2017.
Ga jij het doen? :P

SyntaxError | 07-10-16 | 01:20

@Guido | 07-10-16 | 01:06
Hoe zit dat tegenwoordig eigenlijk?
"Je mag de PVV sponsoren, je mag vrijwilliger zijn en je mag er op stemmen. Maar lid worden mag niet."
vorige.nrc.nl//binnenland/article17905...

SyntaxError | 07-10-16 | 01:13

SyntaxError | 07-10-16 | 01:01
Ik vrees dat er niet veel zal veranderen. Beetje meer van hetzelfde. Bij Pim had de grote verschuiving moeten beginnen. Al wat er nou aan kritische partijen mee doet, kan niet in zijn schaduw staan. Ze hebben gewoon het intellectuele vermogen niet en missen de nauwkeurige analyses. En het volk is ook te tam. Bang voor hun baantje en hypotheek. En dat wil de elite graag zo houden.
À la votre.

Graaf van Egmont | 07-10-16 | 01:11

Andre hazes is toch dood?

Alleen de ketting mist.

Elmauro | 07-10-16 | 01:11

@sallandstrots | 06-10-16 | 22:22
En peroxide in je haar voor voor de Grote Greet, niet voor ongeschoren onderdeurtjes.

Guido | 07-10-16 | 01:06

@Graaf van Egmont | 07-10-16 | 00:55
Lol en proost. :D

SyntaxError | 07-10-16 | 01:03

@modus operandi
Lol en proost.

SyntaxError | 07-10-16 | 01:02

Dat laatste zinnetje: "ik ben Sylvana Simons niet". Priceless.

broodjemetkaas | 07-10-16 | 01:01

@Graaf van Egmont | 07-10-16 | 00:50
Het wordt de belangrijkst verkiezing in mijn leven tot nu toe (25 jaar kiesgerechtigd), maar na de verkiezingen ... wat dan? Gaat er echt iets veranderen?
Zal het grootkapitaal zijn macht verliezen?
Ministers met een salaris van 300.000 per jaar zijn werknemers denk ik altijd, en wij zijn niet hun baas.
De modus operandi blootleggen kunnen ze wel, als ze hun bek maar open durven te trekken (met gevaar voor eigen leven?).
Wat dat betreft kan deze verslintering nog wel wat betekenen.
"Het rommelt binnenin" ook in de EU ...

SyntaxError | 07-10-16 | 01:01

SyntaxError | 07-10-16 | 00:51
Mij boeit dat wel. Ik ben wel geïnteresseerd in de mens achter SyntaxError. Goed, ik zat er dus naast.
*3 biertjes misschien te snel gedronken*

Graaf van Egmont | 07-10-16 | 00:55

Ik gun Jan oprecht veel succes in de politiek, maar ben blij dat Tom voor hem in de plaats gekomen is bij GS. Tom is minder clownesk en wat scherper. Tijd van aardig zijn voor deze lamzakken in de kamer is namelijk voorbij.

Imprimatur | 07-10-16 | 00:55

Lewis Lewinsky | 07-10-16 | 00:48
Voor mij is dat steeds nog niet genoeg. Hij kan zoveel beter.

Graaf van Egmont | 07-10-16 | 00:52

Best wel zielig zo, de ondergang van Jan Roos.

breakingnews | 07-10-16 | 00:52

@Graaf van Egmont | 07-10-16 | 00:40
Nu zou ik er eigenlijk niet op moeten reageren ...
Ik gebruik geen medicijnen, en heb ze nooit gebruikt, van nature heb ik moeite met schrijven; ik haalde 3en voor "taal" (Engels, Nederlands, Frans), behalve als het om "begrijpend lezen" ging, dan haalde ik een 8 of een 9.
Ik kwam 1,5 uur geleden terug van mijn werk en heb 3 biertjes op.
Dit schrijf ik puur ten behoeve van de beeldvorming, maar eigenlijk boeit het ook helemaal niets ...

SyntaxError | 07-10-16 | 00:51

SyntaxError | 07-10-16 | 00:42
Jammer, maar dat is al sinds tientallen jaren zo. En wie denkt dat de politieke elite de regels zelf gaat veranderen, die is hardstikke krankjorum. Die gaan echt niet hun eigen kip met de gouden eieren slachten. Ze hebben het mooi voor elkaar vinden ze. En durven het nog steeds democratie te noemen.
De verandering moet dus van buiten komen, goedschiks of kwaadschiks. En daar helpt deze versplintering niet aan mee.
Het zou wat zijn als Wilders zou roepen vóór de verkiezingen: Ik ga een lijstverbinding aan met VNL, FvD, Lef, of hoe ze ook maar mogen heten. En dan na de verkiezingen maar eens zeteltjes tellen.

Graaf van Egmont | 07-10-16 | 00:50

@Graaf van Egmont | 07-10-16 | 00:42
Van Wilders is echt alles bekend. Je weet wat je aan hem hebt.

Lewis Lewinsky | 07-10-16 | 00:48

Lewis Lewinsky | 07-10-16 | 00:38
Je wordt toch niet boos op mij, omdat ik eindelijk eens iets fatsoenlijks van Wilders wil zien of horen?

Graaf van Egmont | 07-10-16 | 00:42

SyntaxError | 07-10-16 | 00:36
Het is mij nogal eens overkomen dat ik te lang bleef door reaguren als ik mijn seresta had ingenomen. Het uit zich in het plempen van onsamenhangende zinnen, alsmede vingers die steeds tussen de toetsen slaan in plaats van erop.
Schrijfautisme? My ass.

Graaf van Egmont | 07-10-16 | 00:40

@Graaf van Egmont | 07-10-16 | 00:23
Stel je niet aan, man. Verkiezingsprogramma's stellen geen reedt voor. Of dacht je dat de VVD in haar programma had staan dat ze 100.000 moslimimmigranten gingen binnenhalen?
*stempt allen pvv*

Lewis Lewinsky | 07-10-16 | 00:38

Watching the Wheels | 07-10-16 | 00:30
Die indruk kreeg ik ook. Beetje zogenaamd losjes reageren op die roze jongen. Dat heeft hij zijn collega's zien doen en nou wil hij het na doen. En dat doet hij slecht, omdat hij niet echt is.

Graaf van Egmont | 07-10-16 | 00:36

@Graaf van Egmont | 07-10-16 | 00:26
Ok .. voor je gaat pitten, een korte samenvatting of een stelling hieromtrend?
Truste en werk ze.

SyntaxError | 07-10-16 | 00:36

SyntaxError | 07-10-16 | 00:30
Ja, denk dit te weten. Maar nu even niet. Dadelijk weer op om 06:00 hrs, want werk. Morgen verder.

en définitive | 07-10-16 | 00:34

@Graaf van Egmont | 07-10-16 | 00:26
Nee :P

SyntaxError | 07-10-16 | 00:32

@en définitive | 07-10-16 | 00:21
Kijk, een update. Thanx.
Maar, ik heb het sindsdien niet meer gevolgd, wat betekend dit in feite?
De betrokken partijen wordt een laatste datum gesteld waarop zij moeten verschijnen, dit is nodig omdat een of beide partijen in het verleden aan heeft geven "geen tijd" te hebben?
Weet jij hoe het zit?

SyntaxError | 07-10-16 | 00:30

@-=PyP=- | 07-10-16 | 00:26
Han ten Broeke is een komediant en een slecht acteur.

Watching the Wheels | 07-10-16 | 00:30

Was wel leuk geweest als gevraagd was of de Haagse heren wisten waar de D in Hicham D voor stond. Ik vermoed dat ze geen idee hebben. Nee, ook Jan Roos niet, denk ik.

Die D staat voor Diop. Hicham Diop is de moslimextremist die gisteren in Brussel geprobeerd heeft twee politieagenten te vermoorden met messteken. Brussel is vlakbij. Dus waakzaamheid is geboden.
lootensblog.wordpress.com/2016/10/06/...

Lewis Lewinsky | 07-10-16 | 00:29

van de eenheid

Watching the Wheels | 07-10-16 | 00:28

@en définitive | 06-10-16 | 23:07
Het zal helemaal afhangen in de eenheid die ze uit gaan stralen (of niet). Mensen vinden het niet erg dat meningen verschillen. Als Bontes een beetje anders denkt dan Jan Roos dan vinden mensen dat alleen maar authentiek en leidt dat juist tot vertrouwen. Het zal afhangen van hoe ze als eenheid naar buiten treden. Gunnen ze elkaar iets? En het zal afhangen van de keuzes, het algemeen belang voorop. En vooral kritische vragen stellen aan de machthebbers. De boel een beetje in evenwicht houden. Meer is niet nodig, balans.

Watching the Wheels | 07-10-16 | 00:27

SyntaxError | 07-10-16 | 00:22
Zou je niet beter naar bed gaan, of je seresta halveren of wat later innemen?

Graaf van Egmont | 07-10-16 | 00:26

Han ten Broeke is het er helemaal niet mee eens hoe er wordt omgegaan met dit referendum, je ziet het aan zijn houding en hoort het aan wat hij zegt. Het kan ook niet uit eigenbelang zijn want hij gooit zijn eigen glazen zo in. Oftewel, ik denk dat hij wel inziet dat dit niet kan.

-=PyP=- | 07-10-16 | 00:26

Ik gun Jan Roos het allerbeste. Maar ik ben er nog helemaal niet uit. VNL maakt op mij geen enkele indruk. Baudet weet het allemaal eloquent te verwoorden, maar is denk ik echt een ijdeltuit en wil inderdaad hetzelfde als VNL.
Laat ik de verkiezingsprogramma's maar afwachten en hopen dat Wilders nu eens echt met een doorwrocht werkje weet te komen. Zonde, wat die man kiezers weet af te stoten.

Graaf van Egmont | 07-10-16 | 00:23

>SyntaxError | 07-10-16 | 00:18
Laatste zin ging weer de mist in:
> Dat Rutte mede hierdoor in een bijzonder penibele situatie terecht is gekomen lijkt mij wel het geval.
(Sry, ben een schrijfautist.)

SyntaxError | 07-10-16 | 00:22

SyntaxError | 07-10-16 | 00:09
ff bijpraten. twitter.com/fvdemocratie/status/78293...
Niets meer, niets ander. Baudet heeft z'n ding gedaan. Aan de meervoudige rechtkamer om hier een uitsluidend antwoord over te gaan uitspreken.

en définitive | 07-10-16 | 00:21

@SyntaxError | 06-10-16 | 23:21
Klinkt niet goedkoop. Misschien moet GS maar een crowdfunding beginnen, zodat zij deze microfoon kan aanschaffen, met als doel het volk nog beter te informeren. Al denk ik dat ze er aan één niet genoeg hebben. Maar dat is slechts mijn mening. ;)

Rest In Privacy | 07-10-16 | 00:20

@en définitive | 07-10-16 | 00:12
Thierry Heeft een rechtzaak aan gespannen over het niet (binnen een bepaalde termijn) antwoorden op het "nee" door Rutte. (Details heb ik niet paraat).
Het lijkt mij dat voor er een definitief antwoord is op die rechtzaak, (na evt. hoger beroep etc.) Rutte geen officieel antwoord mag geven?
Rutte zou altijd nog kunnen zeggen "er loopt nog een rechtzaak over dus kan ik daar geen uitlatingen over doen".
Dat Rutte mede hierdoor in een bijzonder penibele situatie lijkt mij wel het geval.

SyntaxError | 07-10-16 | 00:18

SyntaxError | 07-10-16 | 00:09
Neen, zo makkelijk maak je je hier niet mee af. lieverd
Wat bedoel je in de comment van 00:00 hrs?

en définitive | 07-10-16 | 00:12

@en définitive | 07-10-16 | 00:03
Het hoort bij mijn post van 23:46, daar had ik iets helemaal verkeerd geformuleerd.

SyntaxError | 07-10-16 | 00:09

@zuigvelletje | 06-10-16 | 23:55
Schitterend, hoe van Bommel zich in de kaart laat kijken.

SyntaxError | 07-10-16 | 00:05

@SyntaxError | 07-10-16 | 00:00
Raar comment. Doe eens verklaren?

en définitive | 07-10-16 | 00:03

@ en définitive | 07-10-16 | 00:00
Natuurlijk. Absoluut.

Lewis | 07-10-16 | 00:02

@Lewis | 06-10-16 | 23:54 heeft u een punt.
Anders word het wanneer dit politiek gekonkel via een officiële spreekbuis het volk gaat bereiken. Zie wat de npo et al zo al doen.

en définitive | 07-10-16 | 00:00

>SyntaxError | 06-10-16 | 23:46
Wat schrijf ik nu weer - rectificatie;
Baudet gaf Rutte een argument tot uitstel bedoede ik:
> Die Thierry Baudet die, met zijn rechtzaak, Rutte alleen maar meer mogelijkheden heeft aangereikt om het geven van een sluitend andwoord uit te stellen <

SyntaxError | 07-10-16 | 00:00

Minuut 3.42: hoe Den Haag werkt in een notedop.

zuigvelletje | 06-10-16 | 23:55

@rekennietmachine | 06-10-16 | 23:42
Het is een goed voorbeeld waar de politiek liever geen officieel standpunt maakt i.v.m. belangen die boven de mening van het volk staan.
Maar hoe het precies in verhouding staat tot de comments van Lewis | 06-10-16 | 23:34 & en définitive | 06-10-16 | 23:35
Heb je nog een voorbeeld?

SyntaxError | 06-10-16 | 23:54

@ en définitive | 06-10-16 | 23:35
Je kunt toch niet alles in het openbaar bespreken, laat staan oplossen? Natuurlijk moet je soms intern overleggen, achter de schermen andere kunnen zeggen dan daarbuiten. Vind ik eigenlijk gewoon logisch.
Iets anders is als het ondoorzichtig gekonkel wordt en álles in rokerige achterkamertjes wordt bekokstoofd. Maar politiek zonder achterkamertjes, nee, dat lijkt me niet werken.

Lewis | 06-10-16 | 23:54

Watching the Wheels | 06-10-16 | 23:03
Helemaal. Mee eens. Overigens veel zure druiven richting jan vanuit GS

Goatboy2014 | 06-10-16 | 23:46

@Lewis | 06-10-16 | 23:32
Zijn persoonlijkheid heeft hij mee, als eigenwijze dikkop, die principes lijkt te hebben. Ik neig naar het idee dat het hem niet om het geld te doen is, maar hij echt een verschil wil maken.
Dat is een goede eigenschap wellicht, maar voor de rest moet hij het allemaal nog laten zien.
Die Thierry Baudet die, met zijn rechtzaak, Rutte alleen maar meer mogelijkheden heeft aangereikt om een sluitend antwoord te geven (op de uitkomst van het referendum), vertrouw ik helemaal niet overigens.
(Schijnbaar was iedereen hier bijzonder enthousiast destijds, maar wat heeft het ondertussen opgeleverd eigenlijk, en wordt er nog ooit over "gesproken"?
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/05/... )

SyntaxError | 06-10-16 | 23:46

en définitive | 06-10-16 | 23:35
Heel simpel, het klootjesvolk schreeuwt moord en brand als er weer eens 38 mensen worden onthoofd in Saudi-Arabië. Dan moet het kabinet daar weer wat van zeggen. Als ze dat publiekelijk doen, kan dat leiden tot verhoogde benzineprijzen en daar zit niemand op te wachten. Dan maar in de achterkamertjes.

rekennietmachine | 06-10-16 | 23:42

@Lewis | 06-10-16 | 23:34
Enige duiding van uw kant ontbreekt.
;)

en définitive | 06-10-16 | 23:35

Overigens moet niemand spastisch doen over achterkamertjes in de politiek. Natuurlijk bestaan en natuurlijk kunnen die hun functie hebben. Niet altijd nee, dat dan weer niet.

Lewis | 06-10-16 | 23:34

@a9b2b1 | 06-10-16 | 23:31
Tot uw dienst.

SyntaxError | 06-10-16 | 23:33

Ik ben er nog steeds niet over uit of Roos er qua invloed nou op voor- op achteruit is gegaan.
Eigenlijk moet ik het anders formuleren: ik ben er nog niet uit wat nou de meerwaarde is van dat lijsttrekkersschap. Ik bewonder hem erom dat hij de stap neemt en iets in de politiek wil betekenen, maar hij verruilt misschien wel een miljoenenpubliek voor een rol bij een marginale partij.
Enfin. Ik gun hem het beste daar.

Lewis | 06-10-16 | 23:32

3:38m
Wat zegt van Bommel daar dan O:

SyntaxError | 06-10-16 | 23:32

@SyntaxError | 06-10-16 | 23:23
Ah, artikel gemist. Dank u.

a9b2b1 | 06-10-16 | 23:31

Jan loopt geen rondjes om de patatbalie en Jan is Sylvana niet. Maar toevalligerwijze staat Jan daar wel.

Van Zessen Klaar. | 06-10-16 | 23:30

Mozes kriebel, ene Azarkan, wil een discriminate politie.
Azarkan is dat niet de slechterik uit de Harry Potter reeks.
Nu bij DENK.

Jan Dribbel | 06-10-16 | 23:29

@a9b2b1 | 06-10-16 | 23:20
Van Rossem is er niet blij mee las ik:
"Egomane opportunisten"
Nijman steekt zijn irritatie over de politieke stap van Jan Roos niet onder stoelen of banken.
www.rtlnieuws.nl/nederland/initiatiefn...

SyntaxError | 06-10-16 | 23:23

@kweethetooknietbeter | 06-10-16 | 22:16
De lazermicrofoon:
"https://nl.wikipedia.org/wiki/Lasermicrofoon"
Ga je gang, ik wil het wel eens horen allemaal :)

SyntaxError | 06-10-16 | 23:21

De overstap heeft toch wat kwaad bloed gezet tussen J. Roos en G. Stijl, heb ik de indruk.

a9b2b1 | 06-10-16 | 23:20

@Akiron | 06-10-16 | 23:13
Daar moet hij maar tegen kunnen toch, zoals iedereen in de politiek :)

SyntaxError | 06-10-16 | 23:19

Het is wel wennen, JR in de politiek.
Mijn stem heeft hij iig nog niet.

SyntaxError | 06-10-16 | 23:18

@Prof. D.A.H. Vintik | 06-10-16 | 23:11
Yep. Opdat de kiezer maar weet welk belang er dient. (/sarcasm)

en définitive | 06-10-16 | 23:14

Vind dat Jan bashen erg goedkoop en jammer. Nergens voor nodig. Hij is een andere weg in geslagen dus wees dan een vent wens hem succes. Zeker op de man spelen vind ik kinderachtig.

Akiron | 06-10-16 | 23:13

omegod@en définitive | 06-10-16 | 22:31

Farid Azarkan! #trapernietin

Prof. D.A.H. Vintik | 06-10-16 | 23:11

Watching the Wheels | 06-10-16 | 23:03
Ghe, twee a drie zetels voor deze partijen in de marge? Vergeet niet dat mn Bontes zich pro-eu opstelt inzake mh17. Geen partij voor mij. Fvd daarentegen ...

en définitive | 06-10-16 | 23:07

Die laatste opmerking van Jan is een mooie voltreffer.

Korporaal Banaal | 06-10-16 | 23:06

Geen nieuws, maar wel mooie muppets.

Handsomeboy | 06-10-16 | 23:05

Het zal uiteindelijk afhangen van de inhoud. Ben best blij dat Jan en anderen inhoudelijk oppositie gaan voeren. Ze kunnen het beste samenwerken (Roos, Baudet, Bontes), dan is het meteen een serieus alternatief voor een veel grotere groep mensen. De maatschappij bestaat uit verschillende mensen met verschillende achtergronden, als zo'n partij kan laten zien dat ze met al die verschillende mensen samen kunnen werken dan scoren ze zonder twijfel.

Watching the Wheels | 06-10-16 | 23:03

Jan Roos begint een beetje te lijken op die "in gelul kun je niet wonen" Jan.

Graaf van Egmont | 06-10-16 | 22:50

Jan bouwt wetten. Zou hij juridisch onderlegen zijn? En voor wie zijn die wetten bedoeld?

Graaf van Egmont | 06-10-16 | 22:48

Jan is top. Succes Jan. Azijnpissers.

catomar | 06-10-16 | 22:46

Jan Roos bouwt dus overal wetten en wij weten waar hij in ieder geval niet hoeft te zijn. Zegt hij zelf. Vasthouden die gedachte Jan. Geen woorden maar daden!

Pompenkoning | 06-10-16 | 22:45

Graaf van Egmont | 06-10-16 | 22:39

Lolz. trefwoorden: pauw npo vandaag. Weet je op voorhand al wat te skippen.

en définitive | 06-10-16 | 22:43

Jan heeft nu al een dikkere kop, mooi werk!

Watching the Wheels | 06-10-16 | 22:40

en définitive | 06-10-16 | 22:31
De gastenlijst en onderwerpen maken me weer duidelijk, dat ik dadelijk om 23.00 u kan blijven reaguren. Geen Pauw voor mij dit jaar en volgend jaar ook niet.

Graaf van Egmont | 06-10-16 | 22:39

Jan is uitermate geschikt voor de achterkamers.
Zeker als het licht daar niet brandt.

Petskast | 06-10-16 | 22:38

"als hij geen thee drinkt" hahaha :)!!

Watching the Wheels | 06-10-16 | 22:37

Informatiewaarde 0.

erkomenanderetijden | 06-10-16 | 22:35

blijven poeren boys... blijven poeren... nee=nee

kat-de-kat | 06-10-16 | 22:33

@Prof. D.A.H. Vintik | 06-10-16 | 22:08
Klopt. En tevens: waar is GS om bij een 'Pauw' zodadelijk e.e.a. te mogen gaan duiden. pauw.vara.nl/komende-uitzending
Neen, gaat niet gebeuren. Geen Wiebes*, geen achterkamers voor het volk. Gewoon niets van wat hier dagelijks ten tonele wordt ingebracht.
Zelfs na 12 jaren GS amper tot geen inbreng over zaken waar de kiezer geen weet van heeft.

en définitive | 06-10-16 | 22:31

"ik ben Sylvana Simons niet". Bwah, zo groot is het verschil ook weer niet.

spanarchist | 06-10-16 | 22:28

Ik vraag me echt af wat er gebeurt is in de achterkamertjes van GS.

Want Jan Roos heeft al aardig wat sneren moeten incasseren van zijn voormalige collega's.

Honorificabilitas | 06-10-16 | 22:26

Johnny Roos neem ik er dan maar op de koop toe bij. Maar dat kost me wel moeite hoor, de charme is ver te zoeken bij die cynische zuurpruim.

vanBarchum | 06-10-16 | 22:26

Ok, me laten denken aan Tom Staal, Johnny Flodder én Johnny Bravo, goedverdoemme nou dat is dus + heel veel voor ginger! Supa

vanBarchum | 06-10-16 | 22:24

Jan... volgende keer ff iets dichter tegen het scheerapparaat gaan staan en 2e knoopje overhemd dicht; dat komt toch een stuk beter over.

sallandstrots | 06-10-16 | 22:22

Die laatste comment over Sylvana is Goud :)

poepdoos | 06-10-16 | 22:22

Die laatste opmerking moeten er meer, meer, meer van komen.

Uw Psychiater | 06-10-16 | 22:20

Jan-Joris-Jaap-Joop | 06-10-16 | 22:16
Gewoon: een loopbaan beweging.

Graaf van Egmont | 06-10-16 | 22:20

Hahahaha! Moest toch wel hard op lachen om die laatste opmerking van Johnny Roos. "Ben Sylvana Simmons niet!"

(maar je hebt wel bijna hetzelfde blonde kapsel)

Rest In Privacy | 06-10-16 | 22:18

Jan Roos had net zoals Sylvana Simons een andere carrière move (frans-engels hoe vertaal je dat in goed Nederlands?) kunnen maken. Maar soms lopen mensen hun kudt (m/v) achterna. Is dat dan jammer voor Jan en Simons? Ja toch wel! Achteraan staan in de klas is voor niemand leuk immers.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 06-10-16 | 22:16

Gewoon verborgen microfoons en/of verborgen camera's ophangen in die achterkamertjes, het Catshuis en het torentje. En een einde maken aan die besloten vergaderingen. Als ze het niet transparant doen, dan moet we het maar gewoon transparant maken. Ze hebben immers toch niks te verbergen, toch?

Rest In Privacy | 06-10-16 | 22:16

Ruggengraat van slagroom. Like

gewoondoorlopen | 06-10-16 | 22:15

Ik heb dat Get the fuck out of my house nou eens ff een half uurtje aangegluurd vanavond en het is werkelijk stuitend.
Het schuim der natie loopt als verveelde dierentuinaapjes elkaar te vervelen, te manipuleren en te zieken onder het noemer van een spelletje.
Zich niet realiserende dat ze hun laatste restje zelfrespect en kansen op de arbeidsmarkt aan het vergooien zijn voor een paar centen.
Welke zieke psychopathische geest maakt zo'n programma?

Prof. Pim Pam Pet | 06-10-16 | 22:13

Binnen 46 seconden al een scoop!

Trouble in Paradise! Herstel, ik bedoel Trouble in de SGP.

Prof. D.A.H. Vintik | 06-10-16 | 22:08

Leuk dat gemaakte venijn richting Jan Roos, maar stiekem is hij gewoon jullie marionet en spreekbuis.

Captain Pervert | 06-10-16 | 22:00

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl