Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

STEM VVD EN IEDEREEN KRIJGT 1000 PIEK JEEEEEJ!

allemaal100piek.gif Dit topic heeft echt helemaal geen tekst nodig. Als Nederland de headline 'Begroting kabinet: iedereen gaat er volgend jaar op vooruit' leest, dan weten we allemaal al lang weer hoe laat het is: Het is 5 voor 1000 piek uur! Allemaal weer zo'n heerlijke bonus van Mark Rutte, de beloftekoning van de VVD die altijd zegt wat hij doet en doet wat hij zegt. En als je in maart 2017 bij de volgende verkiezingen op zijn partijtje stemt, krijgt iedereen 1000 piek er bij*. Jongeren 1000 piek er bij. Middenstanders 1000 piek er bij. Oudjes 1000 piek er bij. Je broer, je neef en je oma 1000 piek er bij. Deeltijdmoeders 1000 piek er bij. Zwangerschapsverlofvaders 1000 piek er bij. Uitkeringstrekkers 1000 piek er bij. De zwerver op het parkbankje 1000 piek er bij. De hond en de cavia 1000 piek er bij. ALLEMAAL 1000 PIEK ER BIJ DE VVD HOUDT NEDERLAND BOVEN WATER STEM MARK RUTTE en als je je wederhelft en je kinderen overtuigt om VVD te stemmen, krijgen die OOK 1000 PIEK ER BIJ! *Uitbetaling volgt spoedig mogelijk. ayTXrCGULro.jpg "Zeg niet dat we niet gewaarschuwd hebben..."

Reaguursels

Inloggen

Veel mensen in mijn directe omgeving gaan helemaal niet meer stemmen. Waarom wordt daar in de Geen Stijl poll geen rekening mee gehouden?

Fred uit Amstelveen5 | 26-08-16 | 14:17

Kort en bondig: De grote politieke belazermachine is weer opgestart. Rutte's neus is nog steeds niet kleiner geworden.

Rest In Privacy | 26-08-16 | 12:02

<I>Maar goed, er stemt toch meer niemand op de VVD volgende keer</I>

Vogelbeest | 26-08-16 | 11:32

<B>Ik mis het bindend referenbum een beetje bij de Vereniging voor Vernietiging van Democratie</B>

Vogelbeest | 26-08-16 | 11:31

<b>Dat programma van de PVV ziet er toch iets geloofwaardiger uit </b>

Vogelbeest | 26-08-16 | 11:30

Wer's glaubt wird selig.

mallekater | 26-08-16 | 07:14

-weggejorist-

Pedro el Negro | 26-08-16 | 05:38

Mensen die niet stemmen krijgen die 1000 piek ook?

Vroegboekkorting | 26-08-16 | 02:29

Ik krijg nog 1000 euro van vier jaar terug ....

Rammstein | 26-08-16 | 01:35

Alle mensen die de vorige verkiezing hebben gestemd op de VVD met in hun achterhoofd de beloofde 1000 euro zijn de meest gevaarlijke mensen die er rondlopen. Nu zeggen ze niet meer te stemmen op deze partij maar verkopen aan de andere kant gewoon bij de volgende verkiezingen hun moeder voor een soortgelijk bedrag. Prettige verkiezingen allemaal. Mijn stembiljet wordt verscheurd en doorgetrokken in de plee!

Geitekeutel | 26-08-16 | 00:31

a4tje met wilders programma. bij de NPO wordt het gepresenteerd alsof ene tokkie dit bij elkaar verzonnen heeft. incl de ''etc'' Gemiste kans?
VNL? een pvv geluid met wat nuances zonder de scherpe (uit de bocht?) geluiden, zonder de worshipping van Trump (kom op, niet ''alles'' is goud van Trump), zonder.... gewoon meer nuances?
Dus VNL voor mij.

weledelgestrenge_mrP | 25-08-16 | 21:13

Worden we weer genaaid. 1000 piek is toevallig 453 euro. Omhoog met die premie!

petshopboy_mike | 25-08-16 | 20:52

Heeft Oprah Winfrey draculatandjes?

bisbisbis | 25-08-16 | 19:42

Voer 2015 zeker euro 1000 MEER belasting betaald, niet minder.
Nou Rutte, waar blijft die 2K?

Raider Twix | 25-08-16 | 19:29

@necrosis | 25-08-16 | 11:35
Hmmm..
Zit wel in jouw categorie...

Wijze uit het Oosten | 25-08-16 | 19:16

@ProAsfalt | 25-08-16 | 11:46
Dan neuk je er toch gewoon een toeslaggenerator bij ?

Wijze uit het Oosten | 25-08-16 | 19:15

@ProAsfalt | 25-08-16 | 11:51
@ProAsfalt | 25-08-16 | 11:33 | + -1 -
Tien jaar geleden na een nasty scheiding onderuit gegaan en in de bijstand beland.
Van dat punt af elke kans zelf gecreëerd en aangepakt. Laagbetaald productiewerk aangepakt en uitgeblonken. Binnen dat bedrijf (300 FTE+) binnen een paar jaar opgeklommen van productiemedewerker tot de Production Manager. (Binnen 3 jaar...)
Weggevraagd door een ander bedrijf in de Aeronautische industrie...
Please : Grow a pair of balls... De gebraden kippetjes gaan echt niet je mond invliegen.
Maar huilie, huilie doen gaat je zeker niet helpen. Maar gewoon een aanvang nemen wel. Al is het als stekjes steker. solliciteren vanuit werk naar werk is zoveel gemakkelijker.
En nog een tip : (extragraties) De snelste weg naar werk is netwerk. Gebruik dat dan ook. Duizenden GS/DK reaguurders ter beschikking..
En als je nog langer blijft huilen luisteren reaguurders straks niet meer naar je boodschap of situatie, dan gaat de JorisWorks(TM) automagische minnetjesgenerator bij ze aan...

Wijze uit het Oosten | 25-08-16 | 19:12

Tuuuuuuurlijk krijgt iedereen 1000 Euro van de VVD. Je moet maar stom genoeg zijn om erin te trappen. Of achterlijk genoeg om behalve VVD op de PVDA, D66 of PVDD te stemmen.

jipje | 25-08-16 | 19:06

Enne, waar gaan we dan op bezuinigen? Trump ging ook de belasting tot 30% of zo verlagen, maar vertelde er niet bij wat mensen dan zelf moeten gaan betalen. Het is sowieso belastinggeld, dus een sigaar etc.

kloopindeslootjijook | 25-08-16 | 19:05

Ik kan het bijna niet uit m'n bek krijgen maar die Rutte is nog verachterlijker dan de hele PVDA bij elkaar.

Mask | 25-08-16 | 19:01

Is het nu
VVD= Verwarde Vergeetachtige Dilettanten

of

VVD= Vuile Vunzige Dieven
?

mikes43357369 | 25-08-16 | 18:34

Ieder land krijgt de leider die het verdiend.

Dit is een land van slapjanussen. Dat bleek wel toen we de ene studentikoze M.P.(Balkende) voor de andere (Rutte). Die kut VVD komt toch weer in de regering.
Beetje goede economische cijfers en presto. Alles is vergeten en vergeven. GS heeft hier hard aan meegewerkt om Rutte in het zadel te helpen, 4-jaar geleden. Want ooh de SP werd te groot. Ik kan nu al voorspellen dat we een VVD,CDA,D-66 kabinet krijgen.

Dzjengis-Somebody | 25-08-16 | 18:32

Die 1000 piek krijgen we samen met de reactie of het referendum

van heinde en verre | 25-08-16 | 17:03

Mijn complimenten voor de briljante GIF!!

Rhenium | 25-08-16 | 16:57

Hoezo 1000 piek? Stort eerst maar eens 100.000 op mijn rekening & dan zal ik er eens over nadenken of ik vvd stem....

Undefined_variable | 25-08-16 | 16:54

ben kokhals | 25-08-16 | 16:37
ja hahahahaha uiteraard.
If that ain't "the Black calling the kettle pot!" Archie Bunker.

KomodoVaraan | 25-08-16 | 16:53

@KomodoVaraan | 25-08-16 | 16:22 "hahahahaha u gelooft nog in het door Disney gecreerde sprookje"
.
Als iemand zegt "de pot verwijt de ketel dat'ie zwart ziet" zeg je ook vast "hahahahaha" en dat de pot helemaal niet kan lullen. Heerst dat dommige slimdoen in je familie?

ben kokhals | 25-08-16 | 16:37

OudeNederlander | 25-08-16 | 16:13
hahahahaha u gelooft nog in het door Disney gecreerde sprookje ...... pppssssttt zal ik u verklappen, het is niet waar, verzonnen. Maar geloof wat u wil.

KomodoVaraan | 25-08-16 | 16:22

KomodoVaraan | 25-08-16 | 16:07
Wees er maar trots op: als lemmingen over de afgrond.

OudeNederlander | 25-08-16 | 16:13

grappig, de plemps op dit pvv-siteje (zie topic Poll TK 2017 bijna 60% PVV) Werkenden (en ja die zijn er) hebben namelijk die 1.000 piek al lang en breed en ruimschoots binnen, vorig jaar en het jaar daarvoor ook al eens. Maar ja moet je wel werken en redelijk wat verdienen.
TK 2017 zal een regering opleveren van VVD/CDA/D66/GL/PvdA bijna 85 zetels in de TK en 47 in de EK.
Regeerbaar dus en breed in de samenleving gedragen.
Kunnen de populistische extremisten op links van de PVV/SP en PvdD blijven huilen om een Nexit.... wellicht doet Krol wel mee met ze ..... die is alle schaamte allang voorbij.

KomodoVaraan | 25-08-16 | 16:07

En wat als het cda en d666 en wellicht ook nog groen links er met de buit vandoor gaan?
Wat niet ondenkbaar is.
Laat ik het anders zeggen, de pvv is aan hervorming toe , meer openheid, meer kader; gebeurt dat niet, dan voorzie
ik bovenstaande.

vanvandaag | 25-08-16 | 15:22

Waar zijn Van Kooten en De Bie als je ze nodig hebt?

Lefgozer | 25-08-16 | 15:03

-weggejorist-

Toontje-lager | 25-08-16 | 15:02

't is toch wel per maand hoop ik!!!

BoerinFrance | 25-08-16 | 15:01

Keek net in de spiegel. Wat denk je. Duidelijk op vooruit gegaan! Dank je wel VVD! Dank! Dank!

LibertasSimplex | 25-08-16 | 14:58

Nog maar un keer dan.In 2012 hadden de kiezers de kans om eens af te rekenen met de haagse maffia.Het was deze keer wel heel erg makkelijk.Aan de ene kant de weg-met-ons-dhimmi,s en collaborateurs van het eu reich te brussel en aan de andere kant de PVV.Resultaat.135 zetels voor de weg-met-ons-dimmi,s en collaborateurs van het eu reich te brussel en 15 zetels voor de PVV.Geloof me nou maar.In maart 2017 zal het niet veel anders zijn want de gemiddelde burger is nou eenmaal een laffe dhimmi.Doe je niks tegen.Mooi voorbeeld was dat filmpje op dumpert waar een of andere speknek 6 autochtone Nederlanders afblufte.Man man man.Je schaamt jezelf toch kapot over die dhimmi,s.

komtdatschot | 25-08-16 | 14:37

Jammer genoeg trapt het domme volk toch weer in verkiezingsbeloftes: "meer inkomen/minder immigratie"
en het Haagsche Tuigh WEET dit.

meneer Q | 25-08-16 | 14:27

Ik heb nog nooit iets anders gestemd dan VVD (al meer dan 25 jaar. Sinds de valse verkiezingsbelofte van Rutte de laatste keer, het kwartje van Kok zou ook al worden teruggegeven maar is nooit gebeurd, dat hysterische weglachen van onze minpres en de falende samenwerking met PVDA, Brussel, Porosjenko, Erdogan en onze militante, agressieve racistische werkloze medelanders, heb ik besloten dit nooit meer opnieuw te zullen doen. Wat een stel volksverlakkers, nepotisten, corrupte egotrippers en schijn democraten zitten bij deze partij. Het lijkt goddomme GroenLinks wel.

ILF2 | 25-08-16 | 14:19

Doe mij maar dat kwartje van Kok terug

12pints | 25-08-16 | 14:16

Als we nou in plaats van om de vier jaar ieder jaar verkiezingen houden gaan we er vast ieder jaar op vooruit.

Schmalz | 25-08-16 | 14:14

Teringtyfus | 25-08-16 | 13:36
Wut...?

Mr Dixit | 25-08-16 | 14:11

Rutte kan beter met de noorderzon vertrekken voordat hij door zijn eigen volk(spartij) wordt "kaltgestellt".

dogbitedog | 25-08-16 | 14:08

Waar we ons binnenkort ook mee mogen gaan vermaken is de stoere anti-migratie praat. Grenzen dicht! Alle VVDers gaan dergelijk prietpraat verkondigen. De realiteit is dat dit gewoon PVVer lokken is. Kinderpardon? Mocht van de VVD, maar dan moest de PvdA wel instemmen met het strafbaar maken van illegaliteit. En wat gebeurde er?


www.nu.nl/politiek/3741013/strafbaarst...

omanders | 25-08-16 | 14:08

3 jaar geleden was het voor PVV-ers lastig uit te komen voor hun stem. Dat taboe is gelukkig doorbroken. Nu is uitkomen voor je VVD voorkeur niet zo gezond meer. Ik kan ook niemand meer vinden die (er voor uit komt) VVD te willen stemmen. Er moeten eerst nog wat duizendjes bij denk ik...

logicavanhetgevoel | 25-08-16 | 14:05

@ProAsfalt | 25-08-16 | 13:37
Schengen is gedeeltelijk ingeperkt door diverse vignetten en tolkastjes.

Ing. eslapen | 25-08-16 | 14:01

Als we niet goed gaan stemmen denk ik dat er een uittocht van belastingbetalers gaan krijgen. Leugens over werkeloosheidsuitkeringen die minder werden bleken achteraf meer uitkeringstrekkers te worden. Ze hadden hun twee jaar gehad. Klop je dan maar even op de borst als je zo met cijfers durft te knoeien. De hordes moslims die nu het onderste uit de sociale voorzieningenkan komen halen. Krijgen we op de meest verbloemde rekenmethode ooit; Nee we verdienen juist aan die immigranten, zonder hen lukt het niet... Leugens en we krijgen de rekening weer gepresenteerd.
En nee niet de belastingontwijkende elite, alleen de automatisch belasting/soc.lasten betalende sukkels.

rattenvanger XL | 25-08-16 | 13:52

'Wilde de plaat afdraaien dat mensen zich eens moeten herinneren hoe slecht ze behandeld zijn door de gevestigde politiek de afgelopen jaren, hoe slecht er met hun inkomen en pensioen is omeggaan, hoe corrupt de kliek is maar zichzelf daarop moet controleren en corrigeren, wat ze betekend hebben voor kinderen all over theeee wooorld ..... maar die DENK verassing na de break liet me te hard lachen.

NLvoorwat | 25-08-16 | 13:50

ProAsfalt | 25-08-16 | 13:37
Wellicht, en we kunnen er een boom over opzetten zodra we uit de EU gaan, maar op dit moment is het niet zo en dat gaat ook niet veranderen aldus Juncker.
.
www.bbc.com/news/world-europe-35111012...

OudeNederlander | 25-08-16 | 13:46

Hahahahahahahaha alweer!

Amstel | 25-08-16 | 13:43

botbot | 25-08-16 | 13:29
It's hard to make someone understand something, when his salary depends on not understanding it.

Een goeie dag nog.

OudeNederlander | 25-08-16 | 13:42

@OudeNederlander | 25-08-16 | 13:08
Daarom moet je een Schengen hebben voor alleen goederen maar niet voor personen.

ProAsfalt | 25-08-16 | 13:37

Vuile

Vieze

Dievenbende En niks anders.

Allemaal op de PVDD stemmen Marianne Tieme ( nog een lekker wijf ook!) En dan kijken wat er van ons land terecht komt.
Alleen nog maar vlees van scharrelvarkens gaan verkopen. De rest verbieden.

Teringtyfus | 25-08-16 | 13:36

No way dat ik opnieuw op Rutte stem. Hij pleegde direct verraad aan de principes van de partij en brak op dag 1 spijkerhard zijn verkiezingsbeloften. En dan niet die beloften die in de normale onderhandeling sneuvelen, nee, de beloften die "voor de VVD niet onderhandelbaar zijn".

Dat je een compromis moet sluiten snapt iedereen, maar Rutte sluit compromissen met integriteit. --> Afvoeren.

Het wordt tijd dat politici in elk geval eerlijk zijn. Dat je een goed luisteraar moet zijn (om tussen de regels door te luisteren), soit.

xspalm | 25-08-16 | 13:31

OudeNederlander | 25-08-16 | 13:08
Je klets ook maar wat
Dat geld zijn we toch al kwijt aftikken als we vertrekken zul je bedoelen.
Hoe verzin je het met je diepzeehavens,de havenbedrijven hebben berekend wat een Nexit betekend, maar goed u weet het beter.
Dan heb je nog Vervoer en Logistiek Nederland die waarschuwen maar in uw ogen zullen deze ook geen verstaand van zaken hebben.

botbot | 25-08-16 | 13:29

Wat zijn jullie toch sarcastisch over die 1000 euro. Die komt heus, net als die drie mijoen die een aardige meneer uit Nigeria mij heeft beloofd. Ik moet alleen nog de administratiekosten betalen en dan ben ik RIJK.

Maar even serieus, Rutte lijkt een aardige gast en zijn partij heeft een goed programma maar ik ben er nu echt helemaal klaar mee. En dan kan die 1000 euro mij nog het minst schelen, was sowieso een stupide idee.

Frits de Vriez | 25-08-16 | 13:24

Ik zei vier jaar geleden tegen mijn kinderen, stem nou maar op de VVD want "Griekenland", "hypotheekrente", "ziektekosten", vreemdelingen etc. etc. Niet veel later kreeg ik op mijn flikker omdat IK gelogen zou hebben en dat alles door toedoen van die lachende slapjanus.
Nooit, maar dan ook echt nooit meer een stem van mij voor de VVD. En dat is geen leugen.

gescheurdrubber | 25-08-16 | 13:24

Je bent toch een kansloze amoebe als je selfs maar enige sympathie toont voor VVD-PvdA-D66-CDA-GL

Het is 1 grote grijze kliek die elkaar EUmikaal in het zadel houdt. er was de afgelopen 4 jaar geen sprake van een competente regering noch van een competente oppositie.

litebyte | 25-08-16 | 13:24

1000 x2 plus kwartje Kok maakt 2000,25 euro, betaling termijn 14 dagen na heden!

voedselbankier | 25-08-16 | 13:19

Ach, dit hoort bij de verkiezingen. Altijd mooi om te zien hoe bepaalde partijen hun eigen beleid nu proberen te corrigeren. Je moet kijken hoe partijen de afgelopen jaren hebben gestemd over de verschillende onderwerpen. Ik vond op internet een goede tool hiervoor: Stemmentracker.

Mannes | 25-08-16 | 13:15

"Het kabinet tast nu diep in de portemonnee om er voor te zorgen dat deze groep er niet in koopkracht op achteruit gaat"

In de portemonnee? In onze portemonnee!!1!

wayan beruang | 25-08-16 | 13:14

De beredenering van een dronken maniak. De Nederlandse staat (wij dus, laten we niet doen alsof het een soort van derde is, een suikeroom die alles betaalt ofzo) heeft een immer oplopende schuld van inmiddels bijna 500 miljard. Moet je je voorstellen, de totale overheidsinkomsten zijn dit jaar 253 miljard. Dat is bijna 15.000 per persoon als je het deelt door 17 miljoen. En dan nog krijg je het voor elkaar om vanaf 2006, toen de schuld eindelijk weer aan het dalen was, de schuld met dik 23 miljard per jaar te laten stijgen. AAN WAT?! Nogmaals, elke politieke partij en elke bewindspersoon die je voorhoudt dat er geld OVER is, is een psychopaat. Er is geen geld over en dat zal er ook nooit meer zijn ook. De Nederlandse staat en haar manisch depressieve tante in Brussel zijn junkies die elke keer een grotere shot nodig hebben voor hun trip en het geld daarvoor bij elkaar verzamelen door argeloze burgers met het mes op de keel te bedreigen. De enige manier om hier een eind aan te maken is dezelfde werkwijze te gaan hanteren.

Mr Dixit | 25-08-16 | 13:13

Is er al een partij die me €1000 stuurt als ik NIET op de VVD stem?
Voor allen die er de laatste keer ingestonken zijn... helaas pindakaas, had je mijlenver kunnen zien aankomen.

hakbarry | 25-08-16 | 13:08

botbot | 25-08-16 | 12:59
Nederland heeft de enige diepzeehaven in de buurt. Dat simpele gebrabbel laat ik aan jou over.
Dat de Duisters niet blij zijn, who cares. Zaken doen, daar had ik het over, en dat gaat zeker gebeuren, gebeurde namelijk ook al honderden jaren geleden toen de EU er nog niet was.
Dat geld waar we garant voor staan is al weg. Krijgen we nooit meer terug. Net als dat geld dat naar Griekenland is gegaan. Nu je verlies nemen betekent dat we niet nog eens voor de volgende tig miljarden de boot in gaan.
En dan de dooddoener van alle Euro-fielen, het wachten aan de grens verhaal. Alsof dat zo'n ramp was toen we nog in de EEG zaten. Je zou bijna denken dat er geen leven was voor, of na de EU, man o man.

OudeNederlander | 25-08-16 | 13:08

@MultiPlex | 25-08-16 | 12:29
Het is altijd makkelijk om negatieve kritiek te hebben. Wat is jouw stemadvies?

i-Wonder | 25-08-16 | 13:05

Die € 1000 hebben we toch allang gehad? Dat is namelijk het bedrag dat we jaarlijks per Nederlander profiteren door dat we nog in de EU zitten!

down | 25-08-16 | 13:01

Ad4.
OudeNederlander | 25-08-16 | 12:48
Wat zit je daar toch simpel te brabbelen,net als of België en Duitsland geen havens hebben.
Ten tweede zijn we sterk afhankelijk van Duitsland en ik denk niet dat het daar in goede aarde zal vallen als wij uit de EU zouden vertrekken.
Bovendien staan wij voor pakweg 139 miljard garant voor de EU dat bedrag kon wel eens bij een Nexit oplopen tot 200 miljard.
Uren aan de grens wachten, dat is zeker ook goed voor de economie.

botbot | 25-08-16 | 12:59

Ik heb die vorige 1000 nog te goed !

Der Schnitzeljäger | 25-08-16 | 12:57

Schippers had toch het voorstel om verwarde mensen drie dagen vast te zetten ter observatie. Pilot met Rutte en entourage. Met dit soort waanuitspraken is het een kwestie van tijd tot Rutte skinny dipping in de grachten van het binnenhof wordt aangetroffen.

Pompenkoning | 25-08-16 | 12:56

Sylvana krijgt 1000 zwarte pieten voor in d'r bed, gehuld in slechts [namaak]gouden oorbellen
en graaf Denkula en z'n kliek 1000 airmiles voor een enkeltje Turkse Erdohemel @ aarde

Tobi | 25-08-16 | 12:55

nickolaas | 25-08-16 | 12:27
Volgens mij vraag jij me nou om Reagan, de VVD en het CDA te verdedigen. Sorry, maar ik reageerde op je anti-Wilders commentaar.
Jij haalt er 40 regels aan tekst over Amerika bij, niet ik.

OudeNederlander | 25-08-16 | 12:53

MultiPlex | 25-08-16 | 12:29

Een anti-islam sausje en anti-EU sausje is precies wat ik zoek. Dat kan geen van de andere partijen me geven.
En de PVV-stemmer de schuld geven dat we deze regering hier hebben getuigt van een slecht vermogen tot analyseren.

The_Challenger | 25-08-16 | 12:51

Je weet hoe het werkt... Zolang er geen één partij 76 of meer zetels krijgt, krijg je een minderheidskabinet, en word alles afgeschoten (bij PVV als winnaar) en snelle her verkiezingen, of (net zo slecht) een coalitie kabinet bestaande de huidige pruts partijen die net zo door gaan als nu.
Er zijn teveel splinter partijen om het ooit nog democratisch werkbaar me maken.
Met minder dan 10 zetels niet in de kamer en een 2e verkiezingsronde met enkel partijen die deze drempel wel hebben behaald.

verlegenmaarlief | 25-08-16 | 12:50

Per maand toch zeker? Krijg anders maar de vlektyphus, Rutte!

threewing | 25-08-16 | 12:50

Rutte en z'n coalitiemaatjes? Het Pinocchiokabinet, tijd voor een grote schoonmaak in maart 2017 of zoveel eerder als mogelijk is.

DasNouJammer | 25-08-16 | 12:49

Ik hoef er geen € 1000,- bij. Ik wil een betere samenleving. Voorbeelden: Een betere verdeling van arbeid. Geen cultuur binnen een cultuur, prima dat je een geloof hebt maar probeer onze samenleving niet te infecteren door ons jou geloof op te leggen. Als mensen niet veilig zijn in hun eigen land moet je ze niet hier op willen vangen maar in hun eigen regio, kunnen wij wel wat financieel aan bijdragen. De EU moet opgeheven worden, samenwerking van Europese landen prima maar stop met het drama EU gezien het ons helemaal niets brengt en alleen maar kost, zowel materieel als immaterieel. De wil van het volk welke is aangegeven in een referendum moet worden uitgevoerd. Opheffen van de Russische boycot. Stoppen met ontwikkelingshulp. Noodhulp is prima ontwikkelingshulp is een verkapte subsidie voor de grote bedrijven. Een fatsoenlijke ouderen opvang dus meer geld naar de ouderen zorg. Uit de Euro, weer baas zijn over onze eigen valuta, is beter voor de Nederlandse economie. Alle politici welke ons € 1000,- beloven en het niet nakomen, oppakken en 48 uur in het schavot plaatsen op de dam in onze hoofdstad. Stoppen met de verplichte ziektekosten verzekering. Zorg is een maatschappelijk/sociaal belang en hoort niet uitbesteed te worden aan commerciële partijen. En zo kan ik nog veel meer opnoemen. Laat die € 1000 maar zitten ik heb liever betrouwbare Politici.

Toetsiemonster | 25-08-16 | 12:49

MultiPlex | 25-08-16 | 12:29
Ik roep niet op.
Ik zie geen ander alternatief.
VNL is te klein.
Overtuig me maar.
Maar om mensen die niet stemmen wat jij wil als schapen aan te duiden vind ik om te beginnen al een zwaktebod.

Roadblock | 25-08-16 | 12:48

Meeroever | 25-08-16 | 11:53
Ad 2. Wat te zeggen van al die gekleurde medelanders op andere kieslijsten. Die stonden er niet op vanwege hun cv, maar als stemmagneet
Ad3. Een eigen munt is de basis van economische voorspoed. En je kunt prima je munt koppelen aan andere munten of landen indien noodzakelijk, maar wel op eigen voorwaarden. Talloze voorbeelden in de wereld, waaronder Zwitserland.
Ad4. Handelsverdragen zijn geven en nemen. Als het alleen geven is, dan is het geen verdrag maar een tekst van een bezettingsmacht. Overigens geloof ik er geen bal van dat Duitsland niet meer met NL zou willen handelen. Rotterdam blijft liggen waar het ligt en het Ruhrgebied ook, sterker nog ik denk dat we er met Duitsland als eerste uit zouden zijn als het gebeurt. Je zag dat de US als 1 van de eerste aangaf graag met de UK aan tafel te gaan na de Brexit. Bangmakerij dus.
Ad5. Er valt nog op zoveel op andere terreinen te bezuinigen, wat nu onbespreekbaar is. Expedities naar Mali en Afghanistan bijvoorbeeld. Het JSF debakel. De immigratiewaanzin. Tel al dat geld eens bij elkaar op en dan praten we verder over één van de weinige voordeeltjes die nog in het belang van de gewone burger zijn.
Ad6. Zie 5
Ad7. Is een punt, maar wat mij betreft één die ik niet boven aan mijn prio-lijstje heb.
Ad8. Allemaal gelul. Ouderen komen niet aan de bak omdat bedrijven voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, en de AOW leeftijd verhogen geeft de overheid een excuus nog maar eens het mes te zetten in de uitkeringen. Je helpt 40 jarigen al niet meer aan werk..... Maar we hebben wel geld in die bedrijven voor tonnen aan bonussen, 3-4-5 lagen management, dure consultants.
Ad9. pensioenen zijn sowieso een ponzi-scheme. iedereen die gelooft over 20-30 jaar nog pensioen te krijgen wens ik veel sterkte toe
Ad10. Ik denk dat je wel 40% van die ambtenaren kunt ontslaan en er niets van merkt. Ambtenaren zijn er namelijk vreselijk goed in om te bewijzen dat ze onmisbaar zijn. Seen it done it got the t-shirt. En als je dan tegelijk de EU wiebert en een heleboel nutteloze regels, dan zie ik het zeer zonnig in.
Ad11. Reclassering werkt zeer beperkt. Wat wel helpt is om mensen langer op te sluiten. Dan zijn ze namelijk van de straat af en hebben wij er geen last van. In plaats van moordenaars 10 uur schoffelen te geven.
Ad12. Wat we nodig hebben is meer blauwe petten op straat die daadwerkelijk wetten handhaven. Weg met gedogen, thee-drinken, quasi-sociaal praten met de hangmarokkanen op de hoek, en de administratiedruk. En weg met de politie als verlengstuk van de belastingdienst. Overigens denk ik dat Wilders in algemene zin bedoelt dat we eens echt budget vrijmaken voor het hele politieapparaat, en niet met koekjes van eigen deeg en lapmiddelen gaan werken.

OudeNederlander | 25-08-16 | 12:48

@MultiPlex | 25-08-16 | 12:29
Goed gesproken. Daarom ga ik VNL stemmen. De partijen die er zitten hebben het al te lang fout laten gaan. Laat een nieuwe garde maar eens laten zien wat ze kunnen.

zwarte_weduwe | 25-08-16 | 12:39

@Mark_D_NL | 25-08-16 | 12:28

Je kunt helemaal geen vette hypotheek meer krijgen.

Meeroever | 25-08-16 | 12:39

Wie nog steeds op de aartsleugenaars stemt heeft of vrindjes daar of is gewoon gek. Ik stem helemaal nooit maar ga nu PVV, stemmen, als dat een slecht idee is moet het wel een goede zijn.

Bokito ergo sum | 25-08-16 | 12:35

Vuile huichelaars. Ik heb maar twee wensen, uit de EU en de Islam uit Nederland. Nou, dan is er helaas niet veel keus.

catomar | 25-08-16 | 12:34

De Nederlander heeft een slecht geheugen. En de PVV is toch wel eng om aan te kruisen, als je dat nog nooit eerder hebt gedaan. Daar hopen die "fatsoenlijke" partijen dan ook op. Trap er niet in. Geen VVD meer voor mij in ieder geval. Nooit meer.

Admiraal Balthasar | 25-08-16 | 12:31

Compleet visieloze polletiek.
Rot op met je sigaartje uit eigen doos, ik heb zelfs 10.000,- piek over voor een Nexit, een streng en fair immigratie beleid, einde aan de islam facilitatie, en een overheid die terug gaat naar enkel haar kerntaken.
Lulletje Ruttewater.

Harry Turtle | 25-08-16 | 12:30

Ik snap niet waarom reaguurders in dit draadje oproepen om PVV te stemmen. Dan krijg je gewoon hetzelfde falende beleid, maar dan met een anti-islam sausje. Let eens op op wat die partijen in de tweede kamer stemmen, i.p.v. om alleen maar op wat uitspraken van politici af te gaan. Dat is nou precies waarom Rutte de grootste werd met zijn 1000 euro belofte. Stelletje schapen.

MultiPlex | 25-08-16 | 12:29

@Meeroever | 25-08-16 | 12:02
De NHG beschermt je. Geloof je daar nu nog echt in? Een huis kopen met een vette hypotheek is zelfmoord in Nederland.

Mark_D_NL | 25-08-16 | 12:28

beschuitfluiter | 25-08-16 | 10:54
Dat ook jij (net als 3 miljoen anderen) je nog gewoon laat indoctrineren door de NPsO. Is het nu niet eens de hoogste tijd om zelf - leren - na te gaan denken?

Boris die Sauertopf | 25-08-16 | 12:28

Trouwens die Küzü en zijn maatje hebben gewoon die kapster en Marokkaan erbij gehaald om hopelijk wat meer stemmen te trekken zodat ze hun hun zeteltje veilig kunnen stellen a 100.000 per jaar.
En de kapster maar hopen dat ze uit het schnabbel-circuit komt.

daytripper | 25-08-16 | 12:28

@Meeroever | 25-08-16 | 11:53

Kromme komkommers zijn een hoax. Andere gebieden doe het niet beter. Ze claimen de plek die hun toe behoord. China en India groeien per capita en omdat daar heel veel mensen wonen krijgen ze relatief een groter deel van de koek.

Per capita is het westen nog steeds verreweg de grootste.

Meeroever | 25-08-16 | 12:27

@OudeNederlander | 25-08-16 | 12:02
Je denkt dat als je maar genoeg dingen post, ik ze waarschijnlijk niet allemaal kan of ga weerleggen ;) Waar moet ik beginnen, want ze deugen eigenlijk allemaal niet (mits je de feiten erbij pakt - wat ik al eerder aangaf, sommige mensen hebben precies omgekeerd gedaan van wat ze riepen [te zullen] doen.. echte rechtse havik-ideologie is in praktijk nu eenmaal niet of nauwelijks uitvoerbaar - kijk ook naar Israel, die mensen werden of kort voordat ze verkozen werden 'linkse duiven' of tijdens hun regeerperiode.. mensen als Begin gaven uiteindelijk bijvoorbeeld land op en sloten vrede - als je verantwoordelijkheid krijgt kan je nu eenmaal niet alleen maar spelen op met alle respect vaak onderdachte en dus makkelijke sentimenten (qua retoriek).
Zie Reagan, voor het eerst sinds de oorlog nam de staatsschuld explosief toe onder zijn beleid (belastingverlaging..) en.wikipedia.org/wiki/National_debt_o... Hetzelfde beeld voor Nederland.. nl.wikipedia.org/wiki/Overheidsschuld... En de vraag is wie het oplopen van die staatsschuld toekomt, als een belangrijke onderliggende oorzaak het verlagen van belasting voor de allerrijksten is en het redden van banken..
Verder is massa-immigratie (waarschijnlijk doel je dan op gezinshereniging en niet het inzetten van 'gastarbeiders' - want mensen importeren die hier ontaantrekkelijk werk voor minder willen doen klinkt niet echt links.. het zijn werkgevers in industrie en landbouw die dat over het algemeen gesteund hebben en die waren in andere dan de 'linkse kabinetten' vertegenwoordigd - CDA zat overigens bijna altijd in de regering in die tijd). Jah.. ze hadden het liefst ook sociale voorzieningen eerder afgeschaft (dat lijkt soms wel het einddoel te zijn - zorgen dat er uiteindelijk gewoon niets meer overblijft 'voor de rest [van ons]'.. verhaal over het spel gaande houden in mijn eerdere post).
Verder hebben al die 'andere economieen' met 5% groei een sociale mobiliteit die we hier allang niet meer hebben (bijna overal ter wereld worden grote groepen mensen voor het eerst onderdeel van de middenklasse - terwijl het in 'het Westen' de afgelopen jaren precies omgekeerd is geweest - eigenlijk zijn we hier de uitzondering). Ik vraag me af of je daarvoor wel de juiste oorzaak aanwijst (wat ik eerder dus al zei over de 'practische uitvoerbaarheid' van rechtse [op neoconservatieve leest geschoeide] ideologie. Ik zeg niet dat het simpel is - maar een Wiegel en een Reagan hebben absoluut dingen gezegd die geen sense maakte en die ze zeker niet zo waar hebben kunnen maken (maar die hun achterban wel goed uitkwam - en net zo makkelijk als een ideologie verkopen die voor een eventueel algemeen belang heel slecht uitpakt - altijd fijn als politici daar oog voor kunnen houden - wijzen ze ook zondebokken als dingen dan toch slecht uitpakken.. en de met een rechts programma aan de macht gekomen politici die besluiten maken die achter veel beter zijn uitgepakt, maakte dus vaak een flinke draai naar links toen ze eenmaal aan de macht waren (het zijn de zwakkeren geweest die doorgezet hebben - misschien wel populisten ook.. al wordt iemand als Reagan dus nog steeds op handen gedragen in sommige kringen).

nickolaas | 25-08-16 | 12:27

Meeroever | 25-08-16 | 12:08
Maar nu heb ik nog steeds geen antwoord van je op mijn vraag.

Roadblock | 25-08-16 | 12:25

Eerst was het 1000 euro netto.
Toen werd het 1000 euro vrijgesteld van inkomstenbelasting.
Daarna, ja wat eigenlijk? Ik wacht ook nog steeds op die 1000 euro.
Ik wacht ook nog steeds op het afschaffen van het kwartje van Kok op de benzine-accijns.
Wel gingen alle belastingen omhoog.
Heel betrouwbaar bestuur weer.

mickey99999 | 25-08-16 | 12:24

@meeroever;
Je kunt niet begrijpend lezen!

A3an | 25-08-16 | 12:23

Die toeslagen van rutte liggen onder de onderste steen, en die zinkt steeds dieper weg in het moeras waarin we zijn beland.

A3an | 25-08-16 | 12:21

His Lordship | 25-08-16 | 12:12

Jij bent zo voor het gelijkheidsbeginsel dat het normale pek en veren wordt. Allemaal, dus jij zeker.

The_Challenger | 25-08-16 | 12:20

Meeroever | 25-08-16 | 11:53
Ad 1. En waarom dan wel precies? de EU is economisch een ramp, andere gebieden doen het veel beter. We worden overstelpt met regels die kosten verhogen maar niets wezenlijks bijdragen (flauwe voorbeelden zoals de komkommer en de gloeilamp, maar met name milieu-eisen voor boeren en eisen voor logistiek nederland hakken er flink in). De EU is niet democratisch, we worden geregeeerd door een politburo wat we niet kunnen wegstemmen. Het EU parlement kan geen wetten indienen, slechts wetten aannemen of wegstemmen. We hebben onszelf geconformeerd aan een ESM, wat als een financiee dolk boven ons hangt. Niemand weet hoe erg dat gaat worden, maar vele miljarden minimaal.
We mogen elk jaar netto betalen, vorig jaar zelfs een naheffing van 700 miljoen euro. We zijn geen baas meer over de eigen grenzen, we worden overspoeld met gelukszoekers die niets op hebben met Nederland en hun leven lang aan het staatsinfuus hangen. We worden coalities ingerommeld met corrupte nazis in Oekraine en een referendum daarover, daar veegt de EU haar achterste mee af.
Enne... de EU van binnenuit hervormen is een pipe-dream.

OudeNederlander | 25-08-16 | 12:19

Meeroever | 25-08-16 | 11:53

Het is al jaren stuivertje wisselen waarbij er wordt afgestraft en waarbij er weer wordt teruggekeerd naar de oude partijen. Zie CDA. Die waren zo goed als dood. Toch staan ze weer op zetelwinst. Net als D66 en Groenlinks. Waren ook op een haar na dood. En zo gaat het elke keer weer. En er verandert helemaal niks. Blijven dezelfde figuurtjes in een andere bezetting. Dus PVDA komende verkiezingen < 10 zetels ? De verkiezingen daar weer na staan ze weer op 25 plus. Wij vergeten te snel waarom wij niet meer wilden stemmen op die partijen en keren daarom telkens weer terug.
Daarom nu eens PVV stemmen met z'n allen. Wordt waarschijnlijk ook helemaal kut, maar je laat die huidige plucheplakkers wel ff zien dat dit volk hun beleid nu helemaal ZAT is en dat er echt een andere koers gevaren moet worden. Zie VVD opeens een PVV light programma aanmeten. Alleen omdat ze zo nog wat stemmen krijgen. Niet omdat ze dat zo graag willen. En zo worden we iedere keer besodemieterd in verkiezingstijd. Dus laat nu de PVV het maar eens zien en dan rekenen wij over 4 jaar wel weer af als het niet goed is bevallen en gaan we allemaal weer terug naar de VVD en PVDA en CDA.

Barbarous_Relic | 25-08-16 | 12:18

@A3an | 25-08-16 | 12:08

Als je je huis al hebt afbetaald en jij en je vrouw beiden een leuk inkomen hebben kun je die toeslag op je buik schrijven. De huurtoeslag heeft namelijk een harde grens. Ik grens waar jij en ik vrees ik beide boven zitten. Dus ben je aangewezen op particuliere huur. Jij hebt je huis afbetaalt en zult die op moeten eten als het slechter gaat ja. Had je altijd gehuurd dan ging je na de ww de bijstand in. Dat is geen vetpot.

Meeroever | 25-08-16 | 12:18

De schaamte voorbij, die club. Maar het grote bangmaken is alweer begonnen en uiteindelijk zal Domnederland gewoon weer zorgen dat Rutte c.s. met 36 zetels de grooste wordt.
Uweetwel, die vreselijke socialisten van de PVDA en de Socialistische Partij en die onbetrouwbare Wegloopwilders en dan die Eurofiele D66 en de schijnoppositiepartij van Buma die in 96% van de gevallen gewoon met de regering meestemt enzovoorts. Hahahahahahaha.

Graaisnaaiert | 25-08-16 | 12:17

De Pinokkiocampagne draait op volle toeren, zie ik.

Schietmijmaarlek | 25-08-16 | 12:16

Assembled in NL | 25-08-16 | 11:25
Nou, ik denk eigenlijk dat het Fortuin-Balkenende scenario zich kan herhalen. Mensen voelen zich belazerd door VVD en PVDA, en ik denk inderdaad dat alleen VVD het klaarspeelt om mensen er nog een keer in te laten tuinen.
Maar het CDA kan zich opwerpen als de partij die zegt dat er hier een andere (Joods-Christelijke) cultuur hoort te heersen dan de islam, en daarmee de wind uit de zeilen van de PVV kan nemen, voor mensen die PVV stemmen te ver vinden gaan. Balkenende deed precies zo'n truc in 2002, door ook als enige Fortuin niet te demoniseren.
Hopelijk is die Buma echter niet zo briljant, en wint de PVV dik.

kadoendra | 25-08-16 | 12:16

Dat is de taktiek die ze toepassen. 1000 Euro beloven. Dan gekozen worden. 4 jaar lukt niks en van de beloften komt ook helemaal niets terecht. Nieuwe verkiezingsstrijd. Oh wacht, in 1 keer zijn er nu wel positieve cijfers berekend! (na 3 jaar slechte cijfers) . En dus verkopen ze het dat ze het goed gedaan hebben! "3 jaar slechte cijfers + 1 jaar goede cijfers" = VVD.

DerWaarheid4 | 25-08-16 | 12:14

necrosis | 25-08-16 | 12:01
Niet nodig, ik voel me al vies genoeg. Maar als het dan toch moet, graag met Oeralbeverstront en duivenveren. Daar ben ik namelijk niet allergisch voor.

His Lordship | 25-08-16 | 12:12

Ik denk dat ik stem op Denk want dan denkt Silvana dat ik denk dat Denk beter nadenkt dan dat Rutte nadacht in de vorige periode waarin Denk nog niets te denken had.

Vloberto | 25-08-16 | 12:12

Kunnen we niet beter beginnen met ierder 1000 klappen uit te delen aan Mark Rutte.
Één klap voor elke piek die je niet gaat krijgen.
Ik leg er zelfs 1000 piek bij om dat te moegen doen.

klinkklaar | 25-08-16 | 12:11

necrosis | 25-08-16 | 12:01

Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald! Maar, heb jij soms nog wat pek?

Sabotage | 25-08-16 | 12:09

@A3an | 25-08-16 | 11:55

Je bent gek als je huurt bedoel je. Je bent hetzelfde bedrag kwijt per maand en bouwt geen eigen vermogen op. De NHG beschermt je daarnaast voor veel dingen mocht het mis gaan. Beetje risico nemen hoort erbij. Zonder risico kom je nooit van je zolder af.
Meeroever | 25-08-16 | 12:02
-----
Dat dacht je maar is niet zo.
Mijn huis is volledig afbetaald.
Daar hebben we beiden hard voor gewerkt.
Dat is eigen vermogen dat ik op mag gaan eten als iemand van ons in de bijstand komt (want dan krijg je een terug te betalen lening (misschien).
Dus beter is het om te huren met allerlei toeslagen !

A3an | 25-08-16 | 12:08

@Roadblock | 25-08-16 | 12:03

Ik wil dat buitenlandse engnekken het salafisme in Nederland niet meer kunnen promoten. Dat Nederland meer zeggenschap krijgt over binnenlands beleid en dat er minder bureaucratie en medewerkers in de EU komen. Ik krijg jeuk van Juncker, van Van Rompuy en van die bal van een Belg die zich liberaal noemt en openlijk werkr aan een Europese superstaat.

Maar vertrekken uit de EU wil ik niet.

Meeroever | 25-08-16 | 12:08

75 zetels met 10 partijen het enige wat je daarmee bereikt is uhm niks! De oppositie wordt met zulke kabinetten juist sterker.
Assembled in NL | 25-08-16 | 11:09
Welke oppositie? Hadden we maar een oppositie. Maar is is geen oppositie.

Sans Comique | 25-08-16 | 12:05

Meeroever | 25-08-16 | 11:53
Je kan het leuk vertellen.
Maar ik wil dat nederland uit de EU gaat.
En ik wil dat er iets aan de islamisering gedaan wordt.
Zeg me, bij welke anderee partij moet ik dan zijn?

Roadblock | 25-08-16 | 12:03

@Mark_D_NL | 25-08-16 | 12:00

Knap zeg. Goede argumenten ook.

Meeroever | 25-08-16 | 12:03

@Mark_D_NL | 25-08-16 | 12:00
Ja, zou je wel zeggen hé, maar geheid dat ze onze schulden aan de EU gaan verrekenen met onze 1400 miljard pensioengelden.
Die eigenlijk ook gebakken lucht zijn ( / kunnen worden), want zitten in aandelen.

A3an | 25-08-16 | 12:03

Kleine vergissing in de tekst die mogelijk tot teleurstelling achteraf kan lieden: een piek was een gulden. Dus 1000 piek is niet 1000 euro, maar ongeveer de helft.
Voordeel daarvan is natuurlijk wel dat de teleurstelling dan ook maar de helft is. Als er al teleurstelling volgt, want wie geen verwachtingen heeft (en die hebben wij hier niet na een belofte van Rubberen Ruggegraat Rutte), raakt ook niet teleurgesteld.

J. Jarig | 25-08-16 | 12:03

Meeroever | 25-08-16 | 11:53

Je bent al af. Het woord populistisch. Je kan je nick beter veranderen in oeverloos gelul.

The_Challenger | 25-08-16 | 12:02

nickolaas | 25-08-16 | 11:48
Wat weerleg je nu precies met je commentaar? Waarom zou de SGP het beter doen dan Wilders? En waarom zou Wilders het minder goed doen dan die puinhoop die we nu hebben?
*een oplopende staatsschuld is een feit... al 50 jaar lang, en onder Rutte exponentieel
*massa-immigratie is een feit, te beginnen met Joop den Uil
*de EU is een regelrechte ramp, en als je je uitsluitend op de economie wil concentreren, we hebben minder dan 1% groei in Europa vergeleken met 5% of meer groei in andere werelddelen waaronder Azie.
.
Verder gaat het mij niet om de US. Maar als je dat erbij wil halen, prima, want ik ken daar ook prima de weg. Je geeft aan dat Denver een succesverhaal is. En Detroit dan? en Chicago?
Het spel draaiende houden - is dat hetzelfde als een PvdA die 2 euro uitgaf terwijl ze er maar 1 hadden?
Want sinterklaas spelen, dat kan iedereen.
De US overheid maakt elke maand 300+ miljard dollar meer schuld !!!!!!
En heeft liabilities van meer dan 200 biljoen dollar (nog niet nagekomen pensioenschulden, geindheidszorg, etc).
Dat soort berichten hoor je nooit, als je politici hoort praten over hun succesverhalen.

OudeNederlander | 25-08-16 | 12:02

@A3an | 25-08-16 | 11:55

Je bent gek als je huurt bedoel je. Je bent hetzelfde bedrag kwijt per maand en bouwt geen eigen vermogen op. De NHG beschermt je daarnaast voor veel dingen mocht het mis gaan. Beetje risico nemen hoort erbij. Zonder risico kom je nooit van je zolder af.

Meeroever | 25-08-16 | 12:02

@His Lordship | 25-08-16 | 11:56
Heb jij drie keer D'66 gestemd?
Niet echt slim om dat hier te posten.
Genoeg reaguurders die al klaarstaan met pek, veren en een strontkar.....
*gnehehe*

necrosis | 25-08-16 | 12:01

Excusez le mot, maar inmiddels is 1000 EUR niet meer als een jodenfooi. Ze zullen met iets beters moeten komen.

DolfWeerwolf | 25-08-16 | 12:00

@Meeroever | 25-08-16 | 11:53
Ik kan het af met 1 woord...#Nexit.

Mark_D_NL | 25-08-16 | 12:00

En Pière, wat hebben ze gewonnen?

- 1.000,00 Euro? Hahahahaaa!
- de onderste steen? Hahahaaa!
- geen nieuwe betalingen aan Griekenland? Hahahaaa!
- respecteren uitslag Oekraïne enquête? Hahahaaa!
- Minder overheid? Hahahaaa!

Kom maar naar beneden en reken af met Rutte 15 maart 2017!

Sabotage | 25-08-16 | 11:59

@Krultang | 25-08-16 | 11:51
Zijn balletjes zijn nog niet ingedaald.
Al zuig je hem een week lang, er komt nog geen stofje uit.

necrosis | 25-08-16 | 11:58

Het kabinet kan spinnen wat ze wil, het wordt een pvv-stem dit keer. Drie keer in mijn leven D66 gestemd. Dat. nooit. meer.

His Lordship | 25-08-16 | 11:56

-weggejorist-

robertdoesnEro | 25-08-16 | 11:55

Als ik het onderste plaatje zie, en het gewauwel van de VVD/PvdA lees, vraag ik me echt af of we niet gewoon krijgen wat we verdienen.
Beroepsleugenaars en mensen die intellectueel uitgedaagd zijn. Hoe heeft het volk het kunnen kiezen? En het is nu de norm geworden, dus nu blijven een hoop vrij domme nutteloze mensen zich aangetrokken voelen tot de politiek.

Volksvertegenwoordiger zijn is nu een uitvlucht voor als je lekker kunt lullen, maar geen echte talenten hebt en weinig wilskracht kent. Triest en zorgwekkend.

robertdoesnEro | 25-08-16 | 11:55

@eefje_W
Met al die toeslagen en de achteruitgang in banen is iedereen die nu nog een huis koopt eigenlijk knettergek.
Lage rente is een puur lokkertje (not!), zie wat er in de steetes is gebeurd.
Je bent de klos bij werkloosheid en wordt gebonden aan Nederland zonder inkomen!
Goed doordacht van die gasten, tel daarbij alle refugees (aan de uitkeringstiet en zijnde potentieel nieuwe stemmers) en we worden zowel letterlijk als figuurlijk verkracht!

A3an | 25-08-16 | 11:55

@OudeNederlander | 25-08-16 | 11:27

Ik geloof dat Nederland het in vergelijking met andere landen nogal goed doet. Het kan altijd beter en daar moeten we ook naar streven. Ik zeg niet dat alle partijen beter zijn dan de PVV en ik zeg niet dat Wilders meer schade kan aanrichten in 4 jaar dan andere partijen in 50 jaar.

Waarom ik niet PVV stem en waarom ik denk dat de PVV voor Nederland een slechte keuze zou zijn?

1) Nederland moet lid blijven van de EU. De EU moet echter wel hervormt worden. Uittreden is pas een optie als niets anders meer werkt.
2) Het selectie beleid voor PVV-leden deugt niet.
3) De Gulden terug is onzin, omdat de Gulden al gekoppeld was aan de Duitse Mark. Duitsland zal altijd onze belangrijkste partner blijven. Een te hoge koers voor de Gulden, zal onze export naar Duitsland om zeep helpen.
4) Ze willen Nederlandse productie bedrijven als Nedcar beschermen en tegelijkertijd vrije handel met de EU zodra Nederland is uitgetreden. Alleen accepteert de EU geen bescherming aan de eigen industrie. Nedcar kan dus worden beschermd, maar voor iedere auto die ze produceren en exporteren naar de EU wordt dan een forse heffing betaalt. Puur populisme dus want het gaat niet werken.
5) Hypotheekrente-aftrek willen ze handhaven. Ik vind dat deze onhoudbaar is, gesubsidieerd lenen en het drijft de huizenprijzen omhoog. Opnieuw populisme.
6) Huurtoeslag willen ze handhaven. Deze zou tegelijkertijd met de hypotheekrente-aftrek moeten worden aangepakt. Liever minder inkomstenbelasting en minder huurtoeslag. Maak werken aantrekkelijker en pomp minder geld rond.
7) Ontslagvergoeding/recht ongewijzigd laten? De arbeidsmarkt is nu al zo star, dan mag best worden aangepakt. Opnieuw populisme van de PVV.
8) AOW op 65 jaar houden? Wat dacht je van de lonen van oudere werknemers aanpakken (vaak is het huis al afbetaalt, kinderen het huis al uit) waarom nog zoveel verdienen dan? Ze hebben dan wel meer ervaring (gaat ook niet altijd op want digitaal lopen ze achter, oude gewoontes slijten erin en zijn er moeilijk uit te krijgen). Maak oudere werknemers goedkoper door ze het recht op hetzelfde salaris bij een nieuwe baas te ontnemen. Los je veel werkloosheid mee op.
9) Pensioenfondsen laten rekenen met een vaste rekenrente van 4 procent? Hoezo willen ze de huidige pensioengerechtigden de ruif laten leegvreten voordat de jongere generatie ervan kan profiteren? Gekkenwerk en zeer populistisch.
10) 20% minder ambtenaren? Welke dan? Want minder agenten en leraren willen ze niet. Blijft en weinig over, dus minder controle op belastingen dan maar? Minder controle op restaurants? Minder douane? Oh nee ze willen de grenzen ook nog eens sluiten. Minder gevangenissen dan? Oh nee ook niet, de straffen moeten hoger... Opnieuw onrealistisch en populistisch.
11) Bezuinigen op reclassering. Wat? Je bedoelt bezuinigen op een methode waarvan bewezen is dat ie werkt? Dus feitelijk meer criminaliteit en vollere gevangenissen? Krankzinnig.
12) Meer blauw op straat. Gadverdamme, ik kan dit niet meer horen. Wat Nederland nodig heeft is meer rechercheurs. Mensen die misdaden oplossen, niet mensen in een pakje op straat, daar hebben we genoeg van. Het probleem is dat een inbreker een kleine kans heeft om gesnapt te worden. Daarom doet en kan hij nog een keer inbreken. Oplossingpercentage is veel te laag, daar zit het probleem.

Ik kan nog wel even doorgaan, maar zowel poep op 1 dag lezen is slecht voor mijn gezonde verstand.

Meeroever | 25-08-16 | 11:53

Gezwelgje | 25-08-16 | 11:00
Ik vind Omzigt een goede vent, een van de weinigen kamerleden die doen waar ze voor betaald krijgen.
Alleen het huidige CDA is zo links als de pest.
Zolang die Ruth Peetoom daar zit zal ik nooit CDA stemmen.

Roadblock | 25-08-16 | 11:52

Mark zuigen voor 1000 euro? Nee bedankt!

Krultang | 25-08-16 | 11:51

Als ik niet snel een baan vind, krijg ik straks ook met de zweep van Jetta....
@necrosis | 25-08-16 | 11:32

Gooi uw hele hebben en houwen op straat en u krijgt spontaan een (goede) baan aangeboden via @dejeroen en @Vogelbeest één van onze vele succesvolle reaguurders. Zie daskapital.nl/2016/08/erasmusstudenten...

ProAsfalt | 25-08-16 | 11:51

"*Uitbetaling volgt spoedig mogelijk."
ROFLOL!

atheïstisch stemvee | 25-08-16 | 11:51

Helaas heeft de eerste gemeente die de asielzoekersuitkeringen niet meer kan betalen zich inmiddels gemeld. Daaag, verzorgingsstaat. Ali en Mufasa willen er ook van.

Adversary | 25-08-16 | 11:49

@Haatgenerator | 25-08-16 | 11:47
Ik ben het helemaal met u eens maar noem er eens een paar, ehh twee,..... ehhhhh één ?

pa_niek | 25-08-16 | 11:49

Weet je wat ik dan denk? Laat hem maar eens zijn gang gaan, 4 jaar lang. Dat overleeft NL wel.
@OudeNederlander | 25-08-16 | 11:17
Mwah, genoeg partijen die kleiner zijn en meer voor elkaar krijgen dan de PVV (SGP is zondermeer een voorbeeld). Maar alleen staan in de Kamer is 1 ding - als dat internationaal is, wordt het al snel minder misschien.
En wat je zegt over Den Uil - ik ben misschien nog niet zo oud als jij @OudeNederlander om me daar iets van te kunnen herinneren en ik moet het doen met de geschreven geschiedenis (waar ieder zo zijn draai aan kan geven - en er wordt ook gezegd dat de kabinetten met VVD die daar opvolgde veel meer geld uitgaven en ook de staatsschuld lieten oplopen.. terwijl Wiegel dus daarvoor een grote broek had aangetrokken met zijn 'Sinterklaas'-opmerking.. ).
Verder over een puinhoop ergens van maken in de afgelopen decennia gesproken. In de jaren '80 werd ook gezegd dat beleid tegen armoede onder grote delen van de bevolking niks geholpen zou hebben. Reagan begon in de jaren '80 vele wetten af te schaffen, zoals bijvoorbeeld die onder de 'War on Poverty' tot stand waren gekomen van eerdere president Lyndon B. Johnson. Daarna heeft dit alleen maar verder doorgezet (Republikeinen hebben in de afgelopen termijnen nog plannen om banen te creeren van Obama met overheidsinvesteringen in bijvoorbeeld infrastructuur geblokkeerd). Vandaag is daar een einde aan gekomen met steun van Paul Ryan (Republikeinse leider in het congres) voor een 10 - 20 - 30 plan.. 10 procent van het federale budget moet worden besteed in gebieden waar minstens 20 procent van de bevolking in armoede leeft gedurende de afgelopen 30 jaar (heej.. kom je zo goed als in de jaren '80 uit). En dat zijn geen uitkeringen.. maar dat betekent dat er wordt geinvesteerd in die gemeenschappen (soms zal het misschien wat meer uitdagingen vergen als je bijvoorbeeld legerbasissen daar uitbreidt, maar het kan dus ook investeringen in infrastructuur zijn - recent is er nog een heel succesvol metronetwerk aangelegd in Denver Colorado, ook voor een groot deel met federaal geld). Maar het zijn over het algemeen niet de regio's met de meest poenerige lobbyisten en er is daar vaak achter het net gevist in de afgelopen decennia.. en ook het welvarende en over het algemeen meer invloedrijke deel had in de vroegste jeugd misschien al kunnen of moeten leren dat niet alleen de sterkste zijn belangrijk is, maar dat het spel gaande houden net zo belangrijk is (zonder dat is er geen spel - en dat is dus een van allerslechtste uitkomsten.. en zelfs roofdieren die zich de meest complexe technieken moeten eigen maken om te jagen, al zijn ze feitelijk de top in de voedselketen - hun jongen spelen het meest van alle dieren en een van de dingen die ze daar onderling ook leren is het spel dus gaande houden.. waar het met mensen is misgegaan ;) Maar ook in evolutie is het dus geen winnende strategie gebleken.. ).
Hier nog iets over dat 10-20-30 plan "Ryan And Clinton See Eye To Eye On Anti-Poverty Measure" www.westernjournalism.com/ryan-and-cli...

nickolaas | 25-08-16 | 11:48

kadoendra | 25-08-16 | 11:22

Ik mis VNL en PP in je lijstje. Reken maar dat er een boel oudjes zijn die gaan stemmen, en die kiezen echt niet meer voor CDA. Bovendien ook een horde jongeren/studenten die het CDA niet eens kent. PvdA is vooral 'groot' geworden door massa's importnederlanders die dat op een briefje kregen, en nog maar te zwijgen waar ze sinds Denk nu op zouden moeten stemmen.

Mijn verwachte top 5 zou zijn:
1) VVD
2) PVV
3) D66
4) PvdA
5) VNL

En dan wordt het lastig om een coalitie te vormen, ik verwacht dat er een groot gat zal zitten tussen D66 en PVV

Jos Tiebent | 25-08-16 | 11:48

Er wordt hier wel heel negatief over Mark en de VVD gedaan. Ik zal het voor ze opnemen. Door op te noemen wat ze allemaal bereikt hebben deze periode. Met name welke verkiezingsbeloftes ze allemaal gerealiseerd hebben.
....
eh...

Haatgenerator | 25-08-16 | 11:47

@EefjeWentelteefje | 25-08-16 | 11:26
Totdat je kinder(en) 18 jaren en geworden en komt voor zover ik weet diverse door u genoemde toeslagen en onkostenvergoedingen te vervallen.

ProAsfalt | 25-08-16 | 11:46

Als de aarde trilt boven het water van Wilhelm.
Zal in dezelfde maan rond drie zeventien het aangeven.
In de stad van de ooievaar zal de houten neus beloven.
De dag erna vlucht hij naar een andere verre hofstadt.

Nostradamus zag het al

The_Challenger | 25-08-16 | 11:45

Slim hè die VVD. Eerst het CPB laten uitrekenen dat vooral de ouderen er hard op achteruitgaan. Dan doen alsof Dijsselbloem onder protest geld vrijmaakt voor reparatie. Dan tromgeroffel want iedereen gaat erop vooruit en krijgt de 4-jaarlijkse bonus van 1000 euro die vervolgens nooit wordt uitgekeerd. Dat werkt omdat het Nederlandse volk Rutte zo'n lieve, gulle en betrouwbare man vindt. Vreemd die déjà vu elke vier jaar. De politiek vaart wel bij de vergrijzing. Want de kans wordt steeds kleiner dat kiezers zich het bedrog uit het verleden herinneren. Gaat het toch een keer mis dan roep je dat de kiezer het niet goed heeft begrepen. Dat noemen ze geen strategie, maar creatief recyclen van succesformules.

Nivelleermarionet | 25-08-16 | 11:45

1000 dildo's in markje z'n reet klinkt meer waarheidsgetrouw

Melfs | 25-08-16 | 11:44

Toch proef ik enig cynisme over de kwaliteit van het aanbod in de reaguursels hierboven.

Glasgow Argus | 25-08-16 | 11:43

Oh, 1000,- Dat wil ik wel. VVD, mijn stem heb je!
Nee, echt waar. Ik stem op de VVD. Ga ik echt doen. Echt waar. Net zo waar als die 1000,-

Haatgenerator | 25-08-16 | 11:42

vroeger riepen ze op de lagere school al: Rutte, lig niet te k**te en nu zie je wat er van komt. Als hij Turkije buiten de EU houdt dan is het een echte vent en dan mag hij van mij koning worden.

ikzelf2300 | 25-08-16 | 11:42

Hey, positieve leugens vanuit het CPB.

Volgens mij moeten we binnenkort weer stemmen!

dlseth_ | 25-08-16 | 11:41

Ik neem aan de de VVD-verkiezingscampagne voorzien is van de volgende omkaderde waarschuwing:

"Let op! VVD stemmen kost u uw geld, uw vrijheid en 's lands democratie", gevolgd door mannetje met aan zijn enkel een ketting met ijzeren bal.

Rest In Privacy | 25-08-16 | 11:41

Pas op mensen, vergeet vooral niet hoe goed die VVD na de verkiezingen weer gaan toveren, zij veranderen dan zoete Wijn in zure regen.

FreeVogelaar | 25-08-16 | 11:40

@pa_niek | 25-08-16 | 11:37
En dat zouden méér mensen moeten doen.

pa_niek | 25-08-16 | 11:40

@EefjeWentelteefje | 25-08-16 | 11:26
Ik was er al bang voor.
Effe schrikken ja...
Nou, dan weten we gelijk waar die dievenbende zijn stemmen van krijgt; van uitkeringstrekkers en ambtenaren !
Bedankt, ennuhhh NIET van de fietsenfabriek -)....

A3an | 25-08-16 | 11:39

Beste Mark,
dank voor hetzelfde aanbod als de vorige keer. Ik had toen het idee dat er een addertje onder het gras zat en heb voor de zekerheid toen toch maar PVV gestemd. Nu wil ik het volgende met u afspreken. Ik beloof met de hand op m'n hart op de vvd te stemmen..... mits ik vóór 15 maart 2017 die € 1000,- op m'n rekening gestort krijg. Zoniet, tja dan wordt 't tóch weer PVV. Als Ú vind dat u stemmen mag kopen dan heb ik ook het recht om m'n stem te verkopen. Niet dan? I

pa_niek | 25-08-16 | 11:37

Eerlijk is eerlijk, de VVD is wel consequent in het voorliegen van de bevolking.

James Lastig | 25-08-16 | 11:37

Ik ben helemaal om nu.... NOT!

nogeenreactie | 25-08-16 | 11:37

@R.B.Scott | 25-08-16 | 11:19
Dat viel mij dus ook al op.
Ik heb een hekel aan mensen die zo pontificaal met hun vinger naar mij staan te wijzen.
Daarop heb ik maar één antwoord:
thumbs.dreamstime.com/z/zeer-oude-vro...

necrosis | 25-08-16 | 11:35

Wow, 1000 Euro, dan stem ik VVD. Natuurijk!

Mark_D_NL | 25-08-16 | 11:35

@Ing. eslapen | 25-08-16 | 11:26
Correct.

Lewis Lewinsky | 25-08-16 | 11:35

@roze_bril | 25-08-16 | 11:33

Ok, misschien te snel gedrukt. Er zitten een aantal taalfouten in. Om de taalnazi`s ff voor te zijn.

roze_bril | 25-08-16 | 11:34

@A3an | 25-08-16 | 11:32
Je hebt de reactie van

EefjeWentelteefje | 25-08-16 | 11:26

gelezen ?
Werken loont niet in Nederland.

Ing. eslapen | 25-08-16 | 11:34

Als de Nederlanders weer die Rutte gaan stemmen en hij weer minister president wordt, ga ik nooit meer stemmen.
Ik doe dan niet meer mee.

Dan blijkt de intelligentie van de Nederlander nog lager te zijn dan ik al dacht.
Hoe kun je ooit zo'n jokkebrok en nihilistische praatjesmaker, en gigantische egotripper ooit nog stemmen??

Rutte is alles wat een Nederlandse president juist NIET moet zijn.

joost2 | 25-08-16 | 11:33

@Meeroever | 25-08-16 | 11:21

Lol altijd over de risico`s van Wilders. Nooit wordt er gesproken over de risico`s van doorzetten van dit beleid. Meeroever, misschien is het te geleidelijk voor je gegaan. Maar zoals het er nu voorstaat, is het al veel erger dan ik ooit had verwacht te staan met Nederland. Ik heb twee issues: EU en Islam. Dan heb ik niet zoveel keuze. En of het beleid dan wat conservatief is, zou me aan mij reedt roesten. Hell yeah, ik wil zelfs 60% belasting betalen als deze issues zijn opgelost.

roze_bril | 25-08-16 | 11:33

Zou eens tijd worden dat ik €1000 TERUG krijg. Ik heb m'n hele leven al tonnen aan die ultra-linksrechtse-lafbekken overgemaakt. Alles wat ik met de Staat der Nederlanden aan fanmail binnen heb gekregen betekent dokken totdat je erbij neer valt terwijl er hordes parasieten en witte mensenhaters bij bosjes (Airbus 380's) tegelijk worden binnen gehaald. Nooit ergens een voordeeltje gehad. Om hardwerkende burger te zijn in achteruitHolland moet je wel stapelgek zijn. Iedere drol krijgt hier alles voor niets ten koste van de netto-belastingbetalers en dat wordt onhoudbaar en dus pakt men ons klootjesvolk steeds onrechtvaardiger aan.
Ik heb het kotsbeu van de opvreters in Den Hagistan en bruSSel! Alle goede initiatieven vanuit jezelf worden je al jááááren (vanaf Joop den Uil) keihard afgestraft terwijl de misdadigers overal ongestraft mee wegkomen.

WitteGrunneger | 25-08-16 | 11:33

Die Euro's kunnen gewoon worden bijgedrukt. Op die manier inflateert de zooi en kan alles netjes worden vereffend.
Tot de Euro als munt wordt afgeschaft, en we met z'n allen rente kunnen be-ta-len voor het abstracte getal op de rekening.
Het enige wat ik van Rutte krijg heeft iets te maken met de dikke darm.

Notenkraker | 25-08-16 | 11:32

@ProAsfalt | 25-08-16 | 11:14
Als ik niet snel een baan vind, krijg ik straks ook met de zweep van Jetta....

necrosis | 25-08-16 | 11:32

@Feynman | 25-08-16 | 11:18
@Ing. eslapen | 25-08-16 | 11:18
---
Gòh, dan lachen die bijstandsgasten zich allemaal de ballen uit de broek.
Allemaal nettobedragen die niet gecumuleerd worden vóór bepaling van de volgende toeslag.
Denk dat heel veel van die gasten meer netto vangen dan een goeie modaler.
(die werken zich de ballen uit de broek)

A3an | 25-08-16 | 11:32

Het gaat bij alle verkiezingen in alle Westerse landen anno nu om de vraag: Wat te doen met de aanslagen plegende moordenaarsclub die islam heet?

Gaan we de islamclub knuffelen (Clinton, Rutte, Hollande) of gaan we de islamclub een toontje lager laten zingen (Trump, Wilders, Le Pen)?

Kies maar.
*it's the islam, darling*

Lewis Lewinsky | 25-08-16 | 11:31

@Jonkheer Wttewaall | 25-08-16 | 11:30
Toch wel met alleen de belofte dat je dat gaat betalen ;)

Ing. eslapen | 25-08-16 | 11:30

mmh... VVD en beloftes?
- minder eu
- geen cent naar Griekenland
- minder overheid
- 1000 euro
- Referendum Oekraine
- MH17 onderste moet boven
- uit de crisis, meer banen en groei
- ....
En nu weer 1000 euri? Hahaha hou me tegen! .

grom | 25-08-16 | 11:30
-weggejorist-
tintel | 25-08-16 | 11:30

Dat is goed nieuws, meteen een huis gekocht, en een nieuwe auto, een nieuwe keuken en allemaal meubelen. Ik ben zo blij.

Jonkheer Wttewaall | 25-08-16 | 11:30

Meeroever | 25-08-16 | 11:21

Laten we nou niet hebben over inleveren van standpunten want dan lust ik er nog wel een paar.
OudeNederlander heeft gelijk; geef Wilders een kans en misschien dat er dan echt eens iets gebeurt ten aanzien van het gevaar dat islam heet. Misschien dat die mocro-maffia dan eindelijk eens echt aangepakt gaat worden.

Nelis SplitBloes | 25-08-16 | 11:28

Ik kan maar niet wennen aan dat dysmorfisch hoofd van Kuzu.

roze_bril | 25-08-16 | 11:28

VVD=vergeet het maar. We zijn de afgelopen 4 jaar al genoeg geplukt en BELAZERD , dus GEEN vvd/pvda meer.

Een ieder gaat er weer op voor uit de komende 4 jaar.
Ze bedoelen te zeggen dat van iedere 10 euro die ze al van ons hebben gestolen we er 1 euro terug krijgen.

gerrie de perrie | 25-08-16 | 11:27

-weggejorist-

dedondersteen | 25-08-16 | 11:27

@James Lastig | 25-08-16 | 10:54
Die zijn verrekend met de naheffing uit Brussel.....

necrosis | 25-08-16 | 11:27

Meeroever | 25-08-16 | 11:21
Uit je reactie concludeer ik dat je:
* denkt dat Wilders in 4 jaar meer schade doet dan de rest in 50 jaar
* voor jou economie het allerbelangrijkste is
* de andere partijen veel beter zijn op dat gebied
* andere partijen vwb standvastigheid het veel beter doen (1000 euro voor iedereen!)

Je mag je nader verklaren, want uit de harde feiten blijkt dat 50 jaar gevestigde orde, een regelrechte ramp zijn geweest voor Nederland. Een ramp die jij blijkbaar door wil zetten.

OudeNederlander | 25-08-16 | 11:27

-weggejorist-

loekdeleeuw | 25-08-16 | 11:26

@A3an | 25-08-16 | 11:16

Ik zal je eventjes uit (of beter gezegd: IN) een boze droom helpen. Een bijstandsmoeder ontvangt behalve de bijstandsuitkering nog eens huurtoeslag, zorgtoeslag, kinderbijslag, alleenstaande-ouder-toeslag, gratis ziektekostenverzekering voor de kids, gratis schoolcomputer(s), vrijstelling gemeentebelastingen/ waterschapsheffingen, en wellicht ben ik nog het een en ander aan plaatselijk gemeentelijke regelingen vergeten.

Een en ander komt in totaal neer op ongeveer - schrik niet! - zo'n 1700-1800,= euro NETTO per maand aan overheidsdonaties.
Dat is verdomme hetzelfde als het netto bedrag dat je als werkende overhoudt aan een MODAAL maandsalaris.

Geen grapje. Helaas.

EefjeWentelteefje | 25-08-16 | 11:26

@Lewis Lewinsky | 25-08-16 | 11:24
Werkend Nederland zijn de lijders in Nederland.

Ing. eslapen | 25-08-16 | 11:26

-weggejorist-

Assembled in NL | 25-08-16 | 11:25

De teflonachtige constructie is bijna uitgerateld.

Hartgrond | 25-08-16 | 11:25

VVD = Volks-Verlakkende Dievenbende!!!

Brou Is Back | 25-08-16 | 11:24

@nickolaas | 25-08-16 | 11:08
Wilders ís een leider. Dus no problemo, amigo.

Lewis Lewinsky | 25-08-16 | 11:24

Ja 1000 piek erbij en weer inleveren omdat belastingen (of iets anders) weer omhoog gaan.

chrisjuh | 25-08-16 | 11:23

Als is de VVD de laatste partij op Aarde. No way!

_Fly66_ | 25-08-16 | 11:22

CDA wordt grootste in maart
VVD nummer 2
PVV nummer 3
PVDA nummer 4
D66 nummer 5
GL nummer 6
SP nummer 7

Sla dit bericht op, en buig diep voor Kadoendra in maart, dieper dan Rutte ooit heeft gebogen voor Brussel.

kadoendra | 25-08-16 | 11:22
-weggejorist-
Sinister-President | 25-08-16 | 11:21

@OudeNederlander | 25-08-16 | 11:17

Los van het enorme risico dat wij lopen als we hem vier jaar de macht gunnen, heeft hij al bewezen een opportunist te zijn die bij het minste of geringste zijn standpunten inlevert. Standpunten die economisch zo conservatief zijn (net als de SP) dat we er niks mee opschieten.

Meeroever | 25-08-16 | 11:21

Gòh, 1% per maand dus voor de gemiddelde man 20 euro bruto, dus 13 netto als het dat al is. Daar zullen ze blij mee zijn met overige kostenstijgingen van gemiddeld 25 (zeker, denk ik) per maand.
Dus gaan ze er wéér op achteruit...

A3an | 25-08-16 | 11:20

Wow.. da's behoorlijk voct up. 1000 voor vier jaar. Dan krijg je bijna 70 cent per dag en Rutte.

RickTheDick | 25-08-16 | 11:20

Dat doet Erdogan ook 1000 piek beloven voor elke stem op hem, alleen die huichelaar betaald ook echt uit aan alle turken.
Vandaar zijn populariteit.
En als toetje nog 500 euro bonus voor elke vrouw die met een hoofddoekje gaat lopen.
Hee een idee, als geert nou eens 2000 bied voor elke stem. Mijn stem krijgt hij zo en zo maar die 2000 piek zou een leuke opsteker zijn in maart 2017.

Kuttenzoener | 25-08-16 | 11:19

Van mijn moeder mocht ik nooit wijzen.
Onopgevoede haatturken en huilnegerinnen mogen dat blijkbaar wél.

R.B.Scott | 25-08-16 | 11:19

VVD. Walgelijke bende.

centre pompidoe | 25-08-16 | 11:19

De koopkracht stijgt enkel omdat er een ontzettend lage inflatie is. En dat komt vooral door de de lage olieprijs en doordat de lonen de afgelopen jaren amper zijn gestegen.

Zodra het beter gaat met economie komt dat omdat het kabinet het zo goed heeft gedaan, gaat het slechter met economie dan is dat omdat de wereldeconomie het slechter doet...

Meeroever | 25-08-16 | 11:18

@A3an | 25-08-16 | 11:16
Toeslagen worden of basis van het inkomen toegekend.
Dus het bedrag wat op je jaaropgave van je werkgever/uitkeringsinstantie staat.

Ing. eslapen | 25-08-16 | 11:18

A3an | 25-08-16 | 11:16
Huursubsidie is een toeslag, die telt niet mee voor je verzamelinkomen / toeslaginkomen.

Feynman | 25-08-16 | 11:18

Feynman | 25-08-16 | 11:01
We moeten weer terug naar de Zalmnorm.

Duifmans | 25-08-16 | 11:18

nickolaas | 25-08-16 | 11:08
Ik vind het altijd mooi om te zien hoe mensen al bij voorbaat Wilders afserveren.
De man heeft nog nooit de kans gehad maar we weten nu al zeker dat ie er een puinhoop van maakt.
Weet je wat ik dan denk? Laat hem maar eens zijn gang gaan, 4 jaar lang. Dat overleeft NL wel.
Wordt het niets, dan weten we dat ook weer. Maar wie weet, lukt het hem om de puinhoop van de afgelopen 50 jaar vanaf pakumbeet Den Uil op te ruimen.
En één ding staat vast: weer op het rijtje CDA, PvdA, VVD, D66, Gl stemmen zorgt voor nog meer staatsschuld, nog meer immigratie, en nog meer EU. En daar pas ik voor.

OudeNederlander | 25-08-16 | 11:17

Nou dat wil ik ook wel... mijn stem hebben jullie binnen!
*met "zuunige Lidl-blik" dit artikel leest*

Pedronegro | 25-08-16 | 11:17

Is dat inclusief of exclusief de rente over het Oekraine-referendum ?

ja,diedus! | 25-08-16 | 11:16

Wat ik me afvraag;
Iemand die in de bijstand zit en huursubsidie krijgt, krijgt vervolgens zorgkosten toeslag, etc. etc.
Wordt nu die huursubsidie bij het bijstandsinkomen geteld ter bepaling van de zorgtoeslag of gaan alle toeslagen over alleen het bijstandsinkomen ??? (zonder reeds ontvangen subsisies dus)
Etc. etc.
Als een toeslag niet eerst bij het bijstandsinkomen wordt geteld waarna de volgende subsidie wordt toegekend telt het natuurlijk allemaal zó op dat werken eigenlijk totaal niet meer loont.
Iemand ?

A3an | 25-08-16 | 11:16

Jahaaa. Of dat we het willen vergeten, want we moesten samenwerken en toen bleek dat het niet mogelijk was. PvdA was tegen die 1000,- cadeau doen via belasting truukjes. Zelfde wat we moeten vernemen dat we minder werklozen hebben. Klopt, op papier klopt het. Mensen afkeuren die best wel kunnen werken of ouderen een brief sturen dat ze niet meer sollicitatie plichtig zijn. Ook een manier om uit de kaartenbak te blijven van het UWV!

Mr_Pikibelly | 25-08-16 | 11:15

Is Pinokkio weer bezig ?

MoonBeebe | 25-08-16 | 11:15

Mensen die op de VVD gestemd hebben puur vanwege die 1000 piek zijn pas echt de idioten

Martinspire | 25-08-16 | 11:15

Naar die 1000 piek kun je fluiten en als klap op de vuurpijl word je nog tewerkgesteld ook door Pvvd'66A (Jetta Klijnsma (PvdA)).

ProAsfalt | 25-08-16 | 11:14

Jaja, mooie verhalen, tot na de verkiezingen...

mennie | 25-08-16 | 11:13

Zodat we wegen bouwen voordat de files er staan.
@Feynman | 25-08-16 | 11:01

Jammer, wil de groene Khmer niet. En als het al gebeurd mag je slechts 80 km/u op de autosnelweg door afspraken met de Groene Khmer.

De Groene Khmer regeert.

ProAsfalt | 25-08-16 | 11:13

Wie gelooft een politicus nog?

Mahatma | 25-08-16 | 11:12

Sinds de goudstandaard is losgelaten en banken geld mogen creëren op basis van schuld zijn we al aan bezuinigen.
Dit systeem is een piramidespel dat heel binnenkort implodeert
truepublica.org.uk/global/brewing-coll...

gestopt | 25-08-16 | 11:12

Intussen heeft dit fijne kabinet de gemeenten toestemming gegeven om hun lokale belastingen flink te verhogen, dus áls je volgend jaar al wat krijgt van sinterklaas Rutte, mag je dat meteen weer inleveren als OZB bij je gemeente. Vooral de inwoners van Enschede kunnen volgend jaar hun borst nat maken. Het redden van FC Twente mag best wat kosten, toch?

MAD1950 | 25-08-16 | 11:12

Ik stem PVV en hopelijk nog vele anderen ook. Niet omdat ik denk dat die de verlossing kan brengen maar meer om de oude partijen eens een flinke klap te geven dat het volk ze niet meer gelooft

sinar2 | 25-08-16 | 11:12

@Bytemaster | 25-08-16 | 11:04
Volgens mij was het zo ongeveer 15 Miljard verhoging.
Dat werd uiteindelijk 10 Miljard.
Dus geen 1000 euro gekregen maar 2000 euro extra af te dragen.

Ing. eslapen | 25-08-16 | 11:11

Veel beloven weinig geven
laat de gek in vreugde leven.

Ik heb er een hard hoofd in als ik zie hoeveel zetels Rutte erbij krijgt in de peilingen na zijn dolkomische 'correspondentendiner' ben ik heel bang dat weer met hem zitten met d66 en GL ipv (of misschien met ) PvdA

bijna_raak | 25-08-16 | 11:11

Zolang de PVV onder de 76 zetels blijft zal het enkel maar erger en erger worden.En dat erbij heb ik zo het vermoeden dat er over pakweg 8 jaar enkel nog maar eu verkiezingen zijn,want dat is immers ook de bedoeling van het grote reich te brussel.Maar ja,de kiezers hebben het allemaal zo gewild want die laten zich in maart weer helemaal gek maken door de haagse maffia.

komtdatschot | 25-08-16 | 11:10

1000 piek die je meteen naar de belastingdienst mag brengen zeker... doe mij maar de piratenpartij

sj_aakie | 25-08-16 | 11:10

Drie decennia VVD gestemd.... no more.

alexbl | 25-08-16 | 11:10

Oppassen Marx, zo speel je de NSDAP in de kaart!
Met je "Voor Vernietiging Democratie".

Rest In Privacy | 25-08-16 | 11:09

-weggejorist-

Assembled in NL | 25-08-16 | 11:09

@Lewis Lewinsky | 25-08-16 | 10:55
Het land nog even buiten beschouwing gelaten.. Hoe zie jij Geert Wilders succesvol leiding geven aan een PVV-fractie met een omvang van 50 ?? Volgens mij is dat niet een van de kwaliteiten van de man.

nickolaas | 25-08-16 | 11:08

Ik geloof je Mark. Ik ga op je stemmen Mark....
NOT

luto | 25-08-16 | 11:08

Nu 1000 euro erbij, nadat ze je de afgelopen jaren een paar duizend extra hebben afgepakt.

DiRadical | 25-08-16 | 11:07

"we" trappen er toch wel in... :')

winkelwagenmuntje | 25-08-16 | 11:06

VVD staat voor; Vieze Vuile Dieven.

Oh ja, je laat Rutte toch niet nog eens vier jaar in het systeem Kutte!

Rich@rd | 25-08-16 | 11:06

Als ze nu beloven dat iedereen er 1000 op achteruit gaat krijgen ze mjn stem. Misschien.

Steinway | 25-08-16 | 11:05

Ik stem nog eerder DENK dan VVD. DENK is tenminste eerlijk over dat ze Nederlanders niet moeten. De VVD is als de amicale straatverkoper die met een brede grijns je portemonnee (en je NL paspoort) uit je kontzak vist.

KlunsJohannus | 25-08-16 | 11:05

Volgens de VVD hebben we die 1000 Euro wel degelijk gekregen, maar dan in de vorm van tegengehouden belastingverhogingen vanuit de PvdA.

Bytemaster | 25-08-16 | 11:04

Maart 2017: méér EU, méér Wegmetons.
Partijen die er decennialang een zooitje van gemaakt hebben krijgen gezamenlijk weer ruim meer dan 75 zetels.
.
We gaan democratisch tenonder. Om moedeloos van te worden.

de Voorzittert | 25-08-16 | 11:04

Vreemd genoeg zie ik niet wat zieken met een WGA- of een IVA-uitkering extra krijgen. U weet wel, die groep door de VVD/pvda jaarlijks minimaal €375 extra eigen bijdrage moet betalen.

RoBD=Skullfucker | 25-08-16 | 11:02

1000 euro, die kreeg ik ook toen ik me nog fris en fruitig voelde. Als ik moet wachten op deze Ultra ongure types ben ik met pensioen voor dat ik het krijg.(nooit dus)

rattenvanger XL | 25-08-16 | 11:01

De Nederlandse Staat pompt meer dan de helft van het geld rond. Deel de rijksbegroting maar door het BBP, en bedenk dan dat niet iedere belasting via het rijk loopt. Vergeet verplichte ziektekostenverzekeringen niet voor zorg die ook gewoon zonder al die commerciële poespas door het rijk betaald kan worden en de hele moderne geschiedenis betaald werd.

Een koopkracht reparatie via een inkomstenbelastingverlaging wordt weer niet gekozen, terwijl het netto hetzelfde effect heeft. Maakt het systeem ook minder fraudegevoelig, makkelijker en leuker. Verschuift onze verkapte planeconomie weer terug naar normaler kapitalisme. Meer geld, banen en kansen in beheer bij normale burgers met betere binnenlandse bestedingen.

Zelfs in verkiezingstijd wil men dus op onze schatkist blijven zitten om als een fooi mondjesmaat ons eigen geld terug te geven. Alsof het een cadeautje is. In een verkiezingsjaar een douceurtje, daarna die jaar van de broekriem aanhalen voor prestigeprojecten, mismanagement, ICT faalkosten, werkloosheid, ongecontroleerde immigratie en Europese sprookjes.

Zolang een stijgende economie reden is de overheidsbestedingen weer op te laten lopen, blijft de overheid versterkend cyclisch bezig. Geeft dus hogere manische periodes en diepere recessies. Eerst geld om de boel te laten overhitten en prijzen op te drijven, daarna bezuinigen als niemand in de private sector werk kan vinden. Het zou zoveel kapitaalvernietiging en uitkeringen schelen als de overheid daar eens mee stopt.

Een overheid die bouwt met behulp van begrotingstekorten en staatsschuld als bouwers niet te doen hebben en dus goedkoop willen werken, en de overheid kosten kan uitsparen bij het UWV Een overheid die pas op de plaats maakt, krimpt ten opzichte op de economie, als het een keer wel druk wordt. Als je die wegen bouwt als de bouw al druk is betaal je immers de hoofdprijs.

Zodat we wegen bouwen voordat de files er staan. In plaats van als de ring van uw stad al een infarct kent pas aan de wegwerkzaamheden beginnen en de helft af moeten sluiten. Regeren is immers vooruitzien. Werkloosheid de makkelijkste methode het beleid te toetsen.

Feynman | 25-08-16 | 11:01

Wat een mazzel hebben ze dat de rente negatief is geworden, die 1000 van de vorige keer is nog maar 990 euro waard...

Nuchternederland | 25-08-16 | 11:01

Plus die duizend van de vorige keer maakt 2500 (beetje rente ertbij)!

Mark de Grootte | 25-08-16 | 11:00

Boven op die €1000 die ik nog tegoed van ze heb maakt dat toch mooi €2000 (omgerekend naar guldens zelfs ƒ4.407,42)
En natuurlijk geen cent meer naar Griekenland en de garantie dat als je VVD stemt dat je dan de PvdA uit de regering houdt.
Ik ben overtuigd.

Osdorpertje | 25-08-16 | 11:00

Ik wil op Omtzigtman stemmen, die zegt tenminste nog iets nuttigs. Verder, nooit meer VVD voor mij. Het spijt me dat ik op die koekebakker heb gestempt de vorige keer.

Gezwelgje | 25-08-16 | 11:00

@Huupke 10:57
Lol

RoBD=Skullfucker | 25-08-16 | 10:59

We krijgen er alleen maar 1000-en mensen in de bijstand bij!

Maxx! | 25-08-16 | 10:58

De verkeizingsretoriek waarvan je zeker wist dat die er ging komen. Beetje vroeg, dat wel.

En ik vrees met grote vrees dat de goegemeente er wéér in gaat trappen.

EefjeWentelteefje | 25-08-16 | 10:58

Ik betaal de vorige 1.000 nog af, die ik al had uitgegeven voordat ik hem niet kreeg.

Huupke | 25-08-16 | 10:57

Haha haha haha haha haha hahufters.

Zathras | 25-08-16 | 10:56

VVD = Volkspartij voor Vrijheid en Democratie ...

VOLKSpartij ---- Hahahahaha
Vrijheid ------ Hihihihi
Democratie ------ Proest

Maar goed, Marx Rutte blijft tenminste lachen .... als enige.

James Lastig | 25-08-16 | 10:56

@beschuitfluiter | 25-08-16 | 10:54
Als de PVV 50 zetels haalt zullen de partijen in de rij staan om te mogen meeregeren met Wilders.
*stempt allen pvv*

Lewis Lewinsky | 25-08-16 | 10:55

Ah. Dan zullen we eindelijk wel een begrotingsoverschot hebben volgend jaar. Of leeft onze overheid nog steeds op de pof?

Enter Yeti | 25-08-16 | 10:55

Maar die 1000 Eypo's van een paar jaar geleden, waar zijn die?

James Lastig | 25-08-16 | 10:54

Oja; zelfs al wordt PVV grootste; niemand gaat mee regeren maar er komt een minderheidskabinet; weer 4 jaar Eurofiel beleid ten gunste van banken en grootbedrijf; doei

beschuitfluiter | 25-08-16 | 10:54

Gelukkig hebben ze geen negatieve rente berekend over het bedrag waar ik al enkele jaren op wacht.

TouchSmart | 25-08-16 | 10:53

Dat er nog steeds mensen stemmen is mij een groot raadsel

beschuitfluiter | 25-08-16 | 10:53

Stem PVV en straf de leugenachtige VVD nu maar eens een keer hard af!

WatZalIkErvanZeggen | 25-08-16 | 10:53

Vies

ikbenj | 25-08-16 | 10:52

Nee doe maar niet. Houd die 1.000 piek maar. Dat zie ik voor mezelf als een investering in de toekomst.

Contento-Limbo | 25-08-16 | 10:52

VVD = Leugenaars.

watergeus | 25-08-16 | 10:52

Trap er niet in, vrinden...

The Next Subject | 25-08-16 | 10:52

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl