Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE: Republican Convention Cleveland

Hoi polletieke junkies, mocht u live uw nachtrust willen opofferen om de totale meltdown van de Amerikaanse politiek te zien, dan hoeft u op het bovenstaande linkje alleen maar op plee te drukken. Echte Amerikaanse opdrinkcola en popcorn in de aanslag en genieten van de death match tussen een knurftige stenenschuiver en de Party of Lincoln!

Reaguursels

Inloggen

@Feynman | 19-07-16 | 10:46
Nou, hij is zelf opgestapt. Niet omdat hij 18 minuten tape had laten verdwijnen, want er is geen wet die verplicht om alles in het Oval Office op te nemen. Het feit dat alles er was BEHALVE die 18 minuten, gekoppeld aan getuigenverklaringen maakte de claim dat hij van niets wist onhoudbaar werd de impeachment procedure gestart. En dat wachtte hij niet af en trad zelf af.
Voor wat betreft de archiefwet in de US is de status van e-mail nog steeds niet goed omschreven wat er wel en niet bewaard moet worden. Wel HOE het bewaard en gearchiveerd moet worden, maar niet WAT precies. Er zijn wel een heleboel richtlijnen, maar de inhoud van mails is zeer vaag beschreven. Ontwerp-teksten van wetten, regels, besluiten, speeches e.d. wel, discussie via mail erover niet.

Het probleem van Hillary is niet dat ze haar emailadres voor privé en als minister gebruikte en kattebelletjes heeft gewist, het probleem is dat het mailverkeer via haar eigen server liep, en niet eerst via de mailserver van het ministerie. Er zijn richtlijnen dat privé kattebelletjes en "interne" mailtjes van zakelijke email accounts op servers van de overheid zonder meer gewist mogen worden, omdat er ook backups zijn van mailservers die bewaard moeten worden voor een bepaalde periode dus er is altijd na te gaan als er iets per ongeluk of expres is gewist. Maar er is dus nooit na te gaan wat er is gewist op een privé server als er geen automatische backups zijn gemaakt op een andere schijf. Maar het was niet verboden en het was goedgekeurd door de directie van het ministerie.

Inmiddels kan het niet meer en moet alle mailverkeer via de servers van de overheidsinstantie lopen ook al wordt het daarna geforward naar een privéserver. Dat kan nog steeds, hoewel ook daar meer restricties op zijn. Maar helemaal verbieden willen ze dat ook niet omdat dat het gedecentraliseerde karakter van mail aantast en er uitzonderlijke omstandigheden zijn waarin je dat wel wil om communicatielijnen open te houden. Bijvoorbeeld bij een cyberaanval op het ministerie, fysieke vernietiging van de servers, etc.

Dat is in het kort email-gate. En inderdaad, handig is anders. En onvoorzichtig is zwak uitgedrukt. Maar strafbaar was het niet.

Stormageddon | 19-07-16 | 12:15

Stormageddon | 19-07-16 | 02:36
De archiefwet en de WOB is in USA iets uitgebreider dan hier. Ze had die zaken integraal moeten overdragen tijdens en na haar ambt, dat is niet gebeurd. Een andere president is om achttien minuten aan ontbrekende bandopname afgezet. Niet strafbaar zou kunnen, niet verboden is echt een brug te ver.

Feynman | 19-07-16 | 10:46

Mooie speech was het van Melania

MrShadow | 19-07-16 | 09:58

Liever iemand die heeft geleerd van failliet gaan en inmiddels weer/nog miljarden heeft, dan iemand die nog nooit een bedrijf van binnen heeft gezien, behalve de rode loper + lintje.

MarcS | 19-07-16 | 07:43

Voor wie het heeft gemist;
Hysterische babyboomers die zich de longen uit hun lijf bidden, voor de camera, microfoon en eigen parochie.
De linkse kerk heeft daar alle intellectuelen en atheïsten allang lang kalt gesteld.

InfidelRevolution | 19-07-16 | 05:46

Ok, een onderbroeken model, letterlijk, een male model die "bekend" is geworden door foto's van zijn pik in een CK onderbroek, prijst Donald Trump aan.
Ik vind dat hilarisch. Kan er niks aan doen, ik zat heel hard te lachen.
Briljant.

Stormageddon | 19-07-16 | 03:07

@Karelmagnifiek | 19-07-16 | 01:54
Als je zo corrupt bent en niemand kan daar enige bewijs voor vinden, dan kan je wat. En we hebben het hier over onderzoeken van de meest geharde republikeinse congresleden, van de totaal onafhankelijke CIA, van gekozen republikeinse openbaar aanklagers die met alle wettelijke bevoegdheden kunnen onderzoeken, dus zonder meer tax rexords, zonder meer telefoongegevens, zonder meer bankgegevens kunnen opvragen zonder Hiltje er iets aan kan doen. En ze vinden niets. Het gaat er in de VS wel,wat anders aan toe, daar is geen circuitje van OM en rechters die elkaar de hamd boven het hoofd houden, daar gaat de DA for the kill. Dus, als je corrupt bent en je weet er geen spoortje van bewijs voor te laten slingeren, dan kan je wat.

Dat is een hele simpele rederenering, maar zeker niet onnozel. En tja, het was ten tijde van haar ambt niet strafbaar en niet verboden om het mailverkeer van het ministerie via haar privé server te laten lopen. Het is afgeraden, maar het was niet verboden. En er is geen bewijs gevonden voor een hack op haar servers, geen bewijs voor geheime mails doorsturen of openbaren, en dan houdt het gewoon op. Dan kun je er nog een verhaal van bakken dat het onvoorzichtig was en niet helemaal zoals het hoort, maar goed... Dat zal allemaal. Als er niks is dan kun je er van de hoogste toren springen en 10000 keer beweren dat in het gevang moet, maar als er geen bewijs is dan houdt het op.

En als je dan beweert en gelooft dat ze desondanks crimineel is dan betekent dat ze heel competent is om misdrijven te verbergen. En dat is zo ongeveer de core business van elke president sinds Eisenhower en de meesten waren er niet zo goed in. Nixon was een abolute kluns wat dat betreft, maar de meeste presidenten hadden er moeite mee. Dus dan is ze zelfs supercompetent. Het is een logisch gevolg van die redenering, niks onnozels aan.

En verder: als jij Hillary wil fucken: jij liever dan ik. Mijn voorkeur gaat uit naar vrouwen in de leefstijdscategorie waar ze nog maandelijks bloeden.

Stormageddon | 19-07-16 | 02:36

-weggejorist-

Karelmagnifiek | 19-07-16 | 01:54

-weggejorist-

Karelmagnifiek | 19-07-16 | 01:47

-weggejorist-

Karelmagnifiek | 19-07-16 | 01:30

-weggejorist-

Karelmagnifiek | 19-07-16 | 01:30

-weggejorist-

Karelmagnifiek | 19-07-16 | 01:28

@bambi1970 | 19-07-16 | 01:13
"Wat verder de agenda is van deze opportunist weet niemand."
--
opportunus visus est locus.

Mark_D_NL | 19-07-16 | 01:26

@Stormageddon | 19-07-16 | 00:59
Dat klop wat je zegt, maar zijn winst is dan de rente op de aflossing en de normale winst die zijn bedrijven op diensten maken. dat is misschien 20% van het totaal.
Trump is al een racist genoemd door Hillary, dus het moddersmijten gaat nog leuk worden. Vanavond was al best vermakelijk.

bambi1970 | 19-07-16 | 01:22

Karelmagnifiek | 19-07-16 | 01:17
Gadverdamme, ben je lid van de KK?

Jan Dribbel | 19-07-16 | 01:21

-weggejorist-

Karelmagnifiek | 19-07-16 | 01:17

@Feynman | 19-07-16 | 00:53
Ik probeer even met je mee te denken.
Wat betreft Poroshenko zitten we op 1 lijn. Trump heeft zijn eigen agenda en politiek is voor hem alleen een middel om zijn eigen agenda door te drukken. Als opportunist begint 'the Don' voor zichzelf. Hij heeft de middelen en schrijft een verkiezingsprogramma dat puur populistisch is en maakt een hoop kabaal onafhankelijk, maar binnen de partij. Zo pleegt hij een coup binnen de Republican party. Wat verder de agenda is van deze opportunist weet niemand.
Het zou kunnen, maar ik denk het niet..

bambi1970 | 19-07-16 | 01:13

@Feynman | 19-07-16 | 00:52
Ik wou de vergelijking niet trekken, maar The Don is net zo'n patser als die chocoladeboer uit Kiev inderdaad. Het zijn een beetje dezelfde types wat dat betreft. Nou ja, Silvio de krantenjongen uit Milaan was ook zo'n figuur. Er lopen wel meer rond.
En in die zin heeft het presidentschap wel meerwaarde, dat snap ik ook wel, maar de campagne alleen al is een winstgevende business op deze manier.

Stormageddon | 19-07-16 | 01:06

@bambi1970 | 19-07-16 | 00:47
Ik beweer ook nergens dat het verboden is. Het heeft verder niets met belastingen te maken die moeten sowieso worden afgedragen. Waar ik de rat ruik is dat hij leningen die hij voor de campagne heeft afgesloten via zijn eigen bedrijven aan het eigen vermogen kan toevoegen om die leningen vervolgens door het campagnegeld van de partij via dezelfde route kan aflossen. Dan zou hij de eerste presidentskandidaat zijn die met de presidentscampagne miljoenen heeft verdiend in plaats van uitgegeven.
En wat betreft de liquide middelen van Trump, ik denk dat je dat tegenvalt. Het meeste vermogen is vastgoed en dat levert natuurlijk een boel huurpenningen op, maar zijn vaste lasten zijn ook enorm. De lease van dat vliegtuigje alleen al is giga.
En Trump zal van hele goede huize moeten komen, als zelfs house committee's en DA bureau's met alle wettelijke bevoegdheden helemaal niets kunnen vinden, keer op keer, jaar in jaar uit, dan lijkt het mijn onwaarschijnlijk dat iemand van buiten met harde bewijzen kan komen, zonder zichzelf te impliceren. Want reken er ook maar op dat de Clintons dirt over Donald hebben. Die hebben elkaar wat dat betreft in een wurggreep.

Stormageddon | 19-07-16 | 00:59

bambi1970 | 19-07-16 | 00:47
Waarde van Trump is gehalveerd, dit is gewoon een vlucht naar voren.

Feynman | 19-07-16 | 00:53

Stormageddon | 19-07-16 | 00:36
Dat zeker, maar de democratische partij heeft een reserve kandidaat, de republikeinen zitten sinds het goedkeuren van de rule book aan Trump vast. Ondanks dat de kansverdeling het uitermate onwaarschijnlijk maakt, blijft het een interessante techniek om kandidaten zich niet officieel terug te laten trekken.

Stormageddon | 19-07-16 | 00:33
Al Trump zijn bedrijven en panden zijn gebaseerd op merkbeleving. Je bent de beste, want je huurt bij Trump, dat werk. Alle houders van Trump producten spelen het spelletje mee, anders raken ze hun vastgoed nooit meer kwijt aan een nieuw slachtoffer voor een betere prijs. Het piramidespel principe, met een etage ver boven de bouw & marktwaarde als fiche om onder de ponzi wetgeving uit te komen.

Ellende is alleen dat daarvoor een enorm imago van Trump nodig is. Hij heeft niet alleen een continue stroom nieuwe slachtoffers nodig, hij zal af en toe iets moeten doen om nog steeds als de enige echte eindbaas gezien te worden. Daar zit de echte meerwaarde van het presidentschap, niet in het basissalaris. Het presidentschap is een springplank, geen bestemming voor hem.

Zelfde zie je met Poroshenko. Die heeft een miljard aan fabrieken zonder ongelimiteerde exportvergunning naar de EU. Als hij Oost Oekraïne weet te veroveren en de Oekraïne in de EU weet te rommelen dan verdubbeld rustig de waarde van zijn bezit. Of die Duitse wetten in Oekraïne werken, of er echt hervormd wordt of dat de Unie het beste is voor zijn volk zal m allemaal aan zijn reet roesten.

Feynman | 19-07-16 | 00:52

Lewis | 18-07-16 | 23:11

De trein : een Afghaan van 17 jaar....1 x raden !

edelweiss | 19-07-16 | 00:48

@Feynman | 19-07-16 | 00:22
@Stormageddon | 19-07-16 | 00:33
Wat je zegt over leningen en het gebruiken van eigen bedrijven, zoals hotels en conferentiecentra is prima. Waarschijnlijk is een lening tax-technisch slimmer dan een gift. Verder is dit lijkt me normaal ivm. transparency. Misschien dat Trump de Republikeinen kan oplichten door de facturen die zijn eigen bedrijven sturen een beetje op te hogen, maar waarom zou hij?
Ik denk niet dat je hier iets gaat vinden dat niet door de beugel kan; met een bank account als Trump heeft, hoef je niet met bonnetjes te frauderen.
Trump gaat Hilary juist aanpakken als "above the law" en criminal.

bambi1970 | 19-07-16 | 00:47

@Feynman | 19-07-16 | 00:30
Ja, ik heb het gelezen. Lots of wishful thinking door de auteur.

Stormageddon | 19-07-16 | 00:36

@Feynman | 19-07-16 | 00:22
Ja, ik weet. Het zijn leningen die hij vervolgens via eigen bedrijven weer toevoegt aan het familiekapitaal en dadelijk met een deel van de partijkas kan aflossen.
Het riekt naar... Nou ja, vul maar in. Het doet vermoeden dat hij er ook niet inzit om daadwerkelijk president te worden maar om wat centjes van de broertjes Koch af te troggelen. Want tja, dat presidentsbaantje levert natuurlijk op zich geen donder op. Wat doet POTUS per jaar? Half miljoen? Peanuts in elk geval.

Stormageddon | 19-07-16 | 00:33

Stormageddon | 19-07-16 | 00:25
Aan de andere kant treed Bernie niet terug als kandidaat voor het geval dat Hillary een lijk te veel uit de kast laat rollen. medium.com/@Starkweather/by-endorsing...

Feynman | 19-07-16 | 00:30

@Stormageddon | 19-07-16 | 00:16

Ik ben er gek genoeg nog niet geweest maar dat wil ik deze herfst gaan doen, ook direct langs Fenway.
Het moet daar prima toeven zijn heb ik me laten vertellen. Ben wel in de VS geweest maar vanaf NY richting het zuiden.

Desmoulins | 19-07-16 | 00:27

@Desmoulins | 19-07-16 | 00:12
Daar gaat het hem niet eens om, denk ik. Hij wil zeker stellen dat Hillary zich aan zijn agenda verbindt met een running mate ter linker zijde en een verkiezingsprogramma met veel van zijn ideeën. Druk op de ketel houden. En mocht er tussen nu en November wat komen dan hebben de democraten in elk geval nog iets om op terug te vallen. Maar don't get your hopes up. Want dan geven de polls Bernie een veel betere kans tegen Donald dan Hillary. En wil je die ouwe halve communist in het witte huis? Hij heeft een verdomd goeie campagne gevoerd, daar niet van.

Stormageddon | 19-07-16 | 00:25

Stormageddon | 19-07-16 | 00:09
Het is nog leuker. De Trump campagne is voornamelijk gefinancierd door leningen van Trump aan zijn eigen campagne. Dat geld is vervolgens voornamelijk besteed door Trump bij bedrijven van Trump. Heel veel broekzak vestzak.

Totdat na de nominatie de GOP de campagne deels overneemt. Die zullen stortingen aan de campagne van Trump doet, die Trump zonder problemen aan zichzelf kan overmaken in het kader van het aflossen van die eerdere leningen.

Tot nu toe heeft Trump donaties geweigerd, maar ook dat veranderd straks. Wat vervolgens ook in het kader van aflossingen door naar privé mag.

Misschien zelfs moeten, of mag Trump achteraf heel veel aan zijn eigen campagne doneren? De Clintons hebben jaren na het presidentschap nog lopen aflossen, die hadden lopen lenen bij derden om het verschil te maken. Dus misschien mag dat wel.

Brekend:
Correspondent Mona ?sowara? : Alaska, Minnesota en Iowa waren de drie die eerst hoofdelijke stemming wilden, maar dat hebben ingetrokken. Colorado delegates waren 1 van de 6 die wel tekenden bij het kruisje, die zijn nu weggelopen. Er waren zeven staten nodig een hoofdelijke stemming te forceren.

Feynman | 19-07-16 | 00:22

@Stormageddon | 19-07-16 | 00:09

Breitbart is een verzameling van schrijvers. Aardige site en linken ook regelmatig door. Het is tegenwoordig toch iedere dag hetzelfde verhaal. Dhimmi hier, dhimmi daar, terreuraanslag, supranationale corruptie etc. etc. De reacties op zerohedge zijn bijzonder verontrustend btw.
Ik stoor me soms aan dat simplistische gelul van Trump. Herhaling op herhaling maar een minder kwaad naar mijn mening. Ik lees ook de gevestigde sites en bepaal dan mijn eigen verhaal.
Ben ik ook te eigenwijs voor en ik veracht persoonsverheerlijking maar deze verkiezingen zijn nou eenmaal belangrijk. Vandaar mijn belangstelling.

Desmoulins | 19-07-16 | 00:20

@Desmoulins | 19-07-16 | 00:05
Dat is inderdaad een liberal State. Maar heel goed toeven hoor. Boston is een prima stad. Sowieso is New England mooi.

Stormageddon | 19-07-16 | 00:16

@Feynman | 19-07-16 | 00:02

Heel opmerkelijk. Deze verkiezingen zijn puur overleven voor de Clinton familie. Teveel schandalen, teveel zaken die het daglicht niet kunnen verdragen.

Desmoulins | 19-07-16 | 00:12

@Graaf van Egmont | 19-07-16 | 00:01
En houtlucht.

Mark_D_NL | 19-07-16 | 00:12

@Desmoulins | 18-07-16 | 23:55
Dat zal allemaal, maar het gaat puur om de feiten. Trump betaalt Trump met het campagnegeld. #feit. Verder: fuck it. Ik kan mijn eigen mening wel vormen, daar heb ik geen scribentjes van blogs voor nodig. Geef me de feiten en ik maak mijn eigen verhaal wel.
Ik lees de topics hier maar half... (Ik spel de jouwe @Feynman... Heus)
Nou ja, ik lees de topics hier om te lachen en hoe de redactie het nieuws te lijf gaat, zonder aanziens des persoons en zonder heilig gelijk.
Verder kan ik zelf nadenken, heb ik geen Andrew Breitbart voor nodig, geen Drudge en geen Zerohedge om het denken voor mij te doen. Veel van die blogs vind ik veel te drammerig geworden. Alsof het een kerk is. Lighten the fuck up.

Stormageddon | 19-07-16 | 00:09

@Stormageddon | 18-07-16 | 23:55

Nee, natuurlijk niet. Heeft verder geen invloed.
Zou wat zijn.
Haha, anekdote a la DKS... Tja, doe dat maar niet.
Inderdaad, de federale overheid heeft ondanks Obama nog steeds verhoudingsgewijs en per staat afhankelijk een geringe invloed op het dagelijkse leven. Mocht ik gaan -want nog onwetende vriendin etc., dan ga ik naar een state die, naar ik aanneem, sowieso naar Hillary gaat.
Massachusetts.

Desmoulins | 19-07-16 | 00:05

Desmoulins | 18-07-16 | 23:55
Aan de andere kant treed Bernie niet terug als kandidaat voor het geval dat Hillary een lijk te veel uit de kast laat rollen. medium.com/@Starkweather/by-endorsing...

Feynman | 19-07-16 | 00:02

Mark_D_NL | 18-07-16 | 23:48
Laat me raden. Shampoo en naakte wijven bij elke bushalte.

Graaf van Egmont | 19-07-16 | 00:01

@Desmoulins | 18-07-16 | 23:56
Ongeveer 40% van de stemgerechtigden. Meest bejaarden en mensen die het iets kan schelen, special interest groepjes.

Stormageddon | 18-07-16 | 23:59

Desmoulins | 18-07-16 | 23:46
Ja, dat toneel werd uitstekend zichtbaar toen er vijf minuten ongereglementeerd gepauzeerd werd om een correct aangevraagde hoofdelijke stemming te ontlopen. De reglementen werden niet gevolgd, wat er gebeurde paste niet in het voorgekookte script, dus werd er terug gerend naar de regisseur. Punt is alleen, dat die officieel helemaal niet bestaat. Dat zou namelijk betekenen dat het partijbestuur boven de delegates of de conventie zou staan. Iets wat onzin is, aangezien officieel de delegates hun eigen regels schrijven. Vanavond hebben in de praktijk gezien dat als de uitslag ongunstig zou KUNNEN worden het GOP partij bestuur alles en iedereen passeert. Dan is het doek van het toneel gevallen. Dan heb je een politbureau ipv primary systeem. Democratie is heel fragiel en vanavond neukte de GOP bestuur haar eigen partijregels in de kont.

Feynman | 18-07-16 | 23:58

@oostermoer | 18-07-16 | 23:53
Het zal de Amerikanen worst wezen wat jij gelooft.

Stormageddon | 18-07-16 | 23:57

@Stormageddon | 18-07-16 | 23:22

En wie kiest de leidinggevende van die toko?

Desmoulins | 18-07-16 | 23:56

@Stormageddon | 18-07-16 | 23:12

Redstate is bijzonder van het spoor geraakt sinds de primaries. Het is niet dat ik ze allemaal ongeloofwaardig vind. Hotair heeft nog steeds prima schrijvers en de theconservativetreehouse, Breitbart en via Drudge lees ik ook regelmatig.

atimes.com/2016/07/why-the-terrorists-...

Gehele terzijde maar een aanrader.
De MSM zit bovenop de Trump Campagne. De Washington Post en ook ongetwijfeld ook de NYT hebben een gigantisch team puur en alleen om Trump te kunnen betrappen op een of ander schandaal.
Ja, een bedreiging voor de status quo en de geliefkoosde Hillary maakt de journalist in deze lapdogs los.

Desmoulins | 18-07-16 | 23:55

@Desmoulins | 18-07-16 | 23:44
Het gaat hier nu niet over Hillary. Dat komt volgende week wel. Het gaat nu om The Don. En de GOP die van binnenuit explodeert of implodeert of hoe je het wilt noemen.
http://www.slate.com/blogs/the_slatest/2016/07/18/the_never_trump_movement_is_dead.html
En tja, Hillary kan wel corrupt zijn, incompetent kan je haar niet noemen als onderzoek na onderzoek haar vrijpleit van wetsovertredingen of crimineel handelen. Dan kun je wel wat.
Maar goed, het gaat niet om haar. En zelfs al wordt ze wel POTUS, wat dan nog? Ga je dan niet meer? Denk je dat het enige invloed heeft op je woon en werksituatie aldaar?
Ik wil eigenlijk liever geen anekdote a la DKS doen, maar ik ken behoorlijk veel mensen in de VS, en die merken geen reet van wie er in het Witte Huis zit. Het interesseert ze ook geen fuck. Die hebben veel meer te maken met State laws en de County als ze iets met de overheid moeten.

Stormageddon | 18-07-16 | 23:55

Ik geloof niet dat er in USA een alternatief voor Trump is. Dus Trump wordt het. Punt.

oostermoer | 18-07-16 | 23:53

17 jarige Afghaan dus in Wurzburg.

Mark_D_NL | 18-07-16 | 23:48

Desmoulins | 18-07-16 | 23:29
Oh, ik zie dat vierluik als 1 conventie. Die lang genoeg duurt om meerdere dagen in beslag te nemen. Net zoals een Tour de France, Olympische Spelen of EK. Dan zeg je ook kijk nu live het EK, zonder te willen impliceren dat het vandaag de enige mogelijkheid is.

Ik lees net de tekst van Zentgraaf na, en lees nergens de suggestie die jij tussen de regels door gevonden hebt. Je kan live naar de meltdown kijken, en die hebben we net gezien door niet hoofdelijke te gaan stemmen, omdat er drie staten zijn afgekocht. (zie F23:16 voor enige onderbouwing)

Die meltdown zit ook alleen vandaag omdat de rest van de conventie door het accepteren van dit rule book nu een meerdaags geregisseerd persmoment is geworden. Zentgraaf kondigt namelijk nergens de conventie zelf aan, alleen de meltdown.

De videolink werkt als het goed is de hele week en de teaser frame van YouTube begint als ondertitel met Day 1, wat in ieder geval het bestaan van day 2 al suggereert.

Jij bent trouwens even goed van GeenStijl als ik.

Feynman | 18-07-16 | 23:47

@Feynman | 18-07-16 | 23:21

Eens, maar 'populism is on the rise' en dat wereldwijd. Dit wordt puur theater.

Desmoulins | 18-07-16 | 23:46

@Stormageddon | 18-07-16 | 23:34

Emotioneel niet maar het zijn belangrijke verkiezingen.
Ik vind die diepe kloven als toeschouwer alleen maar amusant.
Ik heb plannen en de mogelijkheid om vanaf het najaar, volgend jaar dus, daar gaan te werken en dus te gaan wonen.
Vandaar een toegenomen interesse. Ik kan alleen niet begrijpen dat men niet ziet hoe corrupt en incompetent Hillary is. Ik gok op een ongekend hoog opkomstpercentage in november.

Desmoulins | 18-07-16 | 23:44

Geeft = krijgt

SyntaxError | 18-07-16 | 23:41

Live,
Reporter vind het allemaal maar raar dat hij geen feedback meer geeft ...
Zie livestream

SyntaxError | 18-07-16 | 23:40

CNN: Motor vehicle accident involving @realDonaldTrump's motorcade. Trump is not hurt via.wtkr.com/1lJu8

rudy_wzv | 18-07-16 | 23:35

@Desmoulins | 18-07-16 | 23:25
Tja, een groot deel van de GOP ziet hem niet zitten. Not one of us. Het is niet voor niets dat de familie Bush niet aanwezig is en ook niet zal zijn. McCain en Romney komen niet en een groot deel van de gouverneurs, senatoren en afgevaardigden ook niet.
Trump heeft met een hakbijl diepe kloven in de partij geslagen. (Niet helemaal kies wellicht...) Dat kan jij niet leuk vinden, maar dat is een feit. Wat wil je eraan doen dan? En dan nog, wat kan jou het schelen? Mag jij stemmen in de States?
Ik vind het alleen maar fascinerend en interessant, net als Brexit en de nasleep. Misschien moet je er wat afstand van nemen en niet zo emotioneel betrokken zijn. Jij verandert er toch niets aan, en ik neem aan dat jij daar toch niet mag stemmen. Zelfs de meeste Amerikanen boeit het geen hol hoor.

Stormageddon | 18-07-16 | 23:34

Aardbeving in Cleveland?

SyntaxError | 18-07-16 | 23:33

@Feynman | 18-07-16 | 23:24

Ik klikte de verkeerde reactie aan, excuses.
Bedoelde overigens ook niet dat je het tegendeel beweerde. Valt me alleen op dat men op GS, en sinds jij daar toch een beetje van bent, de suggestie wekt dat vanavond de conventie is terwijl het deel 1 van een vierluik is.
Met deel 1 'Make America Safe Again.

Desmoulins | 18-07-16 | 23:29

WTF gebeurd er nu??..

Ome WiIlem. | 18-07-16 | 23:28

@Feynman Heel veel dank voor de uitleg!

TriggerSafeSpace | 18-07-16 | 23:25

Bedank van de Molen

SyntaxError | 18-07-16 | 23:25

Gewoon Breitbart volgen. Clinton News Network maakt er weer een potje van. Wat een tuig die 'nevertrumpers' lijken wel Remainers.

Desmoulins | 18-07-16 | 23:25

Desmoulins | 18-07-16 | 23:18
.
Dan ga ik pitten.

MrShadow | 18-07-16 | 23:25

Desmoulins | 18-07-16 | 23:18
Ik beweer het tegendeel niet in F22:22, erger nog, ik doe helemaal geen uitspraak over dat onderwerp. Ik begrijp daarom totaal niet wat je wilt zeggen.

Feynman | 18-07-16 | 23:24

@Desmoulins | 18-07-16 | 23:13
En bovendien moet je beter lezen. Ik zeg dat de uitvoerende macht beperkt is in die macht. Het meeste buitenlands beleid wordt niet in de west-wing bepaald, maar op het State department, ongeacht wie er in het Ovalen kamertje zit.

Stormageddon | 18-07-16 | 23:22

Het gaat nu over homosexuele bischoppen op de livestream ...
Vage shit ...

SyntaxError | 18-07-16 | 23:22

Oei er wordt gehaktbaard in Duitsland

Ome WiIlem. | 18-07-16 | 23:21

Stormageddon | 18-07-16 | 23:14
Desmoulins | 18-07-16 | 23:09
Het worden sowieso hele interessante verkiezingen. Beide partijen hebben niet hun beste kandidaat genomineerd. Tenminste, vorige jaren, minder gezeik in beide huizen, ik denk oprecht dat beide betere politici kunnen leveren.

Feynman | 18-07-16 | 23:21

@Stormageddon | 18-07-16 | 22:29

Dit is the last stand van de 'never trumpers'.
Delegates van voornamelijk Ted Cruz. De realiteit is heel bitter voor deze gedesillusioneerde groep.
Uw reacties zijn werkelijk komisch onder dit topic.
Liberal;)

Desmoulins | 18-07-16 | 23:20

@Stormageddon | 18-07-16 | 23:01
Nice, Erdocoup en Wurzburg begonnen allemaal rond 11 uur s'avonds. Dit is geen toeval meer.

Mark_D_NL | 18-07-16 | 23:18

@Desmoulins | 18-07-16 | 23:13
Ik heb het hier niet over Hillary. Het gaat hier nu om de New Yorkse huismelker, die overigens ook ruim gedoneerd heeft aan de Clintons in het verleden.

Stormageddon | 18-07-16 | 23:16

@Optelsommetje | 18-07-16 | 20:27

Wat een belachelijke bron.
Ga spelen.

Desmoulins | 18-07-16 | 23:16

TriggerSafeSpace | 18-07-16 | 23:08
Hoofdelijke stemming ging over het rule book. Daar staat onder andere in dat een delegate de uitslag in zijn staat moet accepteren. (waar Trump dus wint)

Bij een hoofdelijke stemming wordt genoteerd wie voor of tegen is. Dan gaan politici plotseling HEEL anders stemmen, dan in een ja/nee schreeuwsessie omdat ze dan op dat stemgedrag afgerekend worden.

Er werd dus gehoopt dat de delegates eerst het rule book zouden verwerpen, en daarna over drie dagen de optie hadden Trump niet te kiezen.

Dat lijkt heel onwaarschijnlijk, totdat je bedenkt dat te openlijk steunen van Trump betekent voor een politicus dat hij bij een deel van het electoraat direct zijn carriere beeindigd, en bij een ander deel pas als Trump de verkiezingen verliest en bij een ander deel als Trump als president op zijn bek gaat.

Je dwingt in feite of nu op te staan tegen Trump, of als politicus netjes je lot aan hem te verbinden.

Nu is de steun aan Trump anoniem gebleven, waardoor niemand verantwoording zal hoeven afleggen.

Feynman | 18-07-16 | 23:16

@Desmoulins | 18-07-16 | 23:09
Als ik na 3 speeches 3 totaal verschillende verhalen hoor uit dezelfde mond dan neem ik de persoon niet meer serieus en ga hem ook niet meer volgen. Sue me. Ik vond Bernie's campagne interessanter.

Stormageddon | 18-07-16 | 23:14

@Lewis | 18-07-16 | 22:27

Spot on.

Desmoulins | 18-07-16 | 23:14

@Stormageddon | 18-07-16 | 22:13

Werkelijk stuitend Storm uw onwetendheid over Clinton.
Ga Clinton Cash kijken of verdiep je eens in haar 'foundation' waar van iedere miljoen ongeveer 70 duizend naar een goed doel gaat.
De politieke elite, waaronder deze corrupte dame, hebben niets dan wanbeleid gevoerd; het Midden-Oosten is nog nooit zo instabiel geweest maar ze is een haaibaai en een harde tante... dus gekwalificeerd. Ja, laten we de huidige politieke elite nogmaals de kans geven op 8 jaar pure waanzin.

Desmoulins | 18-07-16 | 23:13

@Desmoulins | 18-07-16 | 23:04
En ik heb nu juist een conservatief, republikeins blog gekozen als bron. Expres. Welke bron met dezelfde informatie geloof je wel?

Stormageddon | 18-07-16 | 23:12

We zijn weer eens ingehaald door de actualiteit. Toenstanden in Duitsland. We spreken elkaar nog wel over de conventie.

Lewis | 18-07-16 | 23:11

@MrShadow | 18-07-16 | 23:04
Het is onderhand 2016, niet het jaar 0.
Een beetje realiteitszin kan na 2 millenia geen kwaad.
De meerderheid in de USA gelooft dat de wereld 6000 jaar oud is, sorry.. maar dat is geen basis voor vooruitgang, wel voor stilstand.
En de welvaart, komt van vooruitgang, die welvaart hebben ze hard nodig, willen ze hun volk in het gareel houden.
Meer dan 60 % van de bevolking in de USA kan geeneens een reparatie aan hun auto (vaak van groot belang voor hun baan, dus inkomen) betalen; dat is het randje van welvaart waarop ze zich bevinden.
Het is een fragiel randje; eenmaal nog meer armoede en de hel breekt los, het begin is er al.

Crufty | 18-07-16 | 23:10

Uitleg op breitbart
http://www.breitbart.com/gop-convention-live/

bambi1970 | 18-07-16 | 23:10

@Stormageddon | 18-07-16 | 20:34

Vuur bestrijd je met vuur of denk jij dat je met ratio en een goed gesprek tegen beesten kan vechten...
Grow a pair.
Als dit al oorlog hitsend is...
Voor iemand die altijd zo goed ingelicht is weet u bar weinig van de campagne. Zijn foreign policy speech van ruim 40 min geeft juist een radicale koerswijziging aan.

Desmoulins | 18-07-16 | 23:09

@Desmoulins | 18-07-16 | 23:04
Poisoning the well? Dat zijn de officiele accounts. Ik wil er ook wel een andere bron voor zoeken, maar dat neemt niks weg van de cijfertjes en de feiten. Trump betaalde vooral Trump van het campagnegeld. #feit

Stormageddon | 18-07-16 | 23:09

@Feynman Ik begrijp je opmerking over powerplay, bedreiging of omkoping. Maar wat mij nog niet duidelijk is, is wat die 9 staten bewoog die hoofdelijke stemming aan te vragen. Waarom doen ze dat ? En heel eerlijk, het is me niet eens duidelijk waar de hoofdelijke stemming dan over ging/zou gaan.

TriggerSafeSpace | 18-07-16 | 23:08

@Feynman | 18-07-16 | 23:01
Tja. Ik beweer alleen maar dat de regels niet democratisch hoeven zijn en de procedure ook niet want het een partijaangelegenheid. De manier waarop die regels vastgesteld worden is ook niet democratisch. Maar inderdaad, als je die regels eenmaal hebt moet je je er ook aan houden.

Stormageddon | 18-07-16 | 23:06

@Goed-hardt | 18-07-16 | 22:57
Slechte verliezers, Cruz en #nevertrump.

bambi1970 | 18-07-16 | 23:06

@ Crufty | 18-07-16 | 22:55
Geklets, een grote meerderheid van de Amerikanen gelooft of heeft hier veel minder moeite mee dan de meeste Europeanen.

Lewis | 18-07-16 | 23:06

Lewis | 18-07-16 | 22:44
De Koreaanse Slet | 18-07-16 | 22:54
Als Trump meedoet als onafhankelijke kandidaat, dan wint bijna automatisch Hillary. Beetje het Ralph Nader effect. Toen pikte Nader wat stemmen van Gore, waardoor Bush won. www.huffingtonpost.com/entry/ralph-nad...

Feynman | 18-07-16 | 23:05

@Stormageddon | 18-07-16 | 20:17

Redstate? Hahaha. Ik volg dit al vanaf het begin.
Nog steeds die waanzinnige fantasieën van de 'nevertrumpers'... Net zoals National review, the blaze, hotair... Wat een flauwekul. Ik heb dit soort bizarre artikelen al 100x voorbij zien komen.

Desmoulins | 18-07-16 | 23:04

Crufty | 18-07-16 | 22:55
.
Laat ze lekker, zij doen niemand kwaad.

MrShadow | 18-07-16 | 23:04

@ De Koreaanse Slet | 18-07-16 | 22:54
Ik zou uiteindelijk op Trump stemmen.

Lewis | 18-07-16 | 23:02

Hé, een gezellig muziekje.
Wát een zooitje, nu al.

Lewis | 18-07-16 | 23:02

Stormageddon | 18-07-16 | 22:50
Sorry, dan snap je ff niet wat er ondemocratisch is. Ook binnen een vereniging heb je gewoon regels. Zelfs binnen de Republikeinse partij.

Negen staten vroegen een hoofdelijke stemming aan. Die moet er dan vanuit de regel van de GOP gewoon komen. In plaats daarvan liep de voorzitter gewoon het podium af.

Toen vijf minuten later de voorzitter het podium weer opliep beweerde hij dat er drie staten waren afgehaakt in hun steun voor een hoofdelijke stemming.

Punt is, dat de voorzitter de vergadering niet schorste, en volgens de regels van het GOP helemaal niet daarvoor te schorsen is. Dat is het eerste ondemocratische deel volgens de regels van de GOP zelf.

Tweede is de reden waarom die drie staten in die vijf minuten zijn afgehaakt. Wat is hun toen beloofd, wat hun de afgelopen maanden niet overtuigde? Als je het mij vraagt even een powerplay, bedreiging of omkoping. Normale politiek had gewoon op de vloer van het congres gemoeten en langer dan vijf minuten gebeurd.

Zo maar twee walgelijke punten volgens de regels van de republikeinse partij zelf.

Stormageddon | 18-07-16 | 22:54
De Koreaanse Slet | 18-07-16 | 22:51
Het ging om de vraag of een delegate geweten mag hebben, of dat die MOET stemmen op de kandidaat die de primary`s heeft gewonnen. Huidige rule book is waarschijnlijk dat een delegate op de winnaar van zijn staat moet stemmen, en dan wint Trump.

Feynman | 18-07-16 | 23:01

En we hebben weer een BREKEND nieuwtje.
Verwarde man, met bijl, in trein, Duitsland
http://nos.nl/l/2118394
Het zal weer niets met een bepaalde religie te maken hebben. Vermoed ik.

Stormageddon | 18-07-16 | 23:01

Voor iedereen die niet wil dat Turkije bij de EU komt laat staan dat er visumvrij reizen mogelijk wordt, kan een petitie hiertegen tekenen. Het is een initiatief van de ChristenUnie, maar dat moet je deze keer maar voor lief nemen. Dus tekenen mensen!
www.christenunie.nl/nl/turkije-petiti...

Ikdachthetniet | 18-07-16 | 22:58

Was blijkbaar een 'coup' van Ted Cruz en Jeb Bush. Net als hun race in de voorverkiezingen zijn dus mislukt...

Goed-hardt | 18-07-16 | 22:57

Sausje van God eroverheen, gadverdamme, hoor ze eens AMEN gillen. Dat wordt, hoe dan ook, hun achilleshiel ; die achterlijke gelovigen.

Crufty | 18-07-16 | 22:55

@DebraCadabra | 18-07-16 | 22:43
Ja precies, dat laten zien dat je 'bij de goeie' hoort door Trump als gekkie af te schilderen is zwak.
En als onze volkeren hun baantjes beginnen te verliezen (vooral de VVD'ers) dan zal de weerstand tegen de huidige gang van zaken groeien.
Maar ik vind Trump nu zo belangrijk mede omdat hij ervoor kan zorgen dat het anti-blanken sentiment de kop in kan worden gedrukt. Clinton zal dat (al dan niet impliciet) alleen maar doen toenemen. Ook zal zij de demografische positie van blanken in Amerika doen verslechteren, en ja, dat vind ik erg.

pluk-87 | 18-07-16 | 22:55

@DebraCadabra | 18-07-16 | 22:43
Ja precies, dat laten zien dat je 'bij de goeie' hoort door Trump als gekkie af te schilderen is zwak.
En als onze volkeren hun baantjes beginnen te verliezen (vooral de VVD'ers) dan zal de weerstand tegen de huidige gang van zaken groeien.
Maar ik vind Trump nu zo belangrijk mede omdat hij ervoor kan zorgen dat het anti-blanken sentiment de kop in kan worden gedrukt. Clinton zal dat (al dan niet impliciet) alleen maar doen toenemen. Ook zal zij de demografische positie van blanken in Amerika doen verslechteren, en ja, dat vind ik erg.

pluk-87 | 18-07-16 | 22:55

Lewis | 18-07-16 | 22:48

Ik vrees dat als Trump wel meedoet voor de republikeinen dat het ook Hillary wordt. Trump heeft simpelweg te veel stink om zich heenhangen. Ik vind Clinton een ongelooflijk eng wijf maar als ik moest stemmen dan zou ik toch maar voor Clinton kiezen. Liever dat zooitje dan Trump, of Drumpf.

De Koreaanse Slet | 18-07-16 | 22:54

@Feynman | 18-07-16 | 22:51
Ja, het ging mij er even om wat er in staat. Geen idee. Ik volg het alleen een beetje op twitter, ik kijk niet.

Stormageddon | 18-07-16 | 22:54

@ing. B | 18-07-16 | 22:49
er komt ook een kleine ijstijd aan want de zon is soort van deaud, qua vlekken, wat doen we daaraan?

Crufty | 18-07-16 | 22:53

@MrShadow | 18-07-16 | 22:49
Die hebben een leuke vakantie.

bambi1970 | 18-07-16 | 22:52

Feynman | 18-07-16 | 22:38

Ik ben, begrijp ik, dus niet de enige die het niet snapt. Trump is toch de enige gedoodverfde kandidaat? Dus is dit toch een leuke show om hem officieel voor te dragen? Ik kijk niet live mee want iets met familie maar het is toch niet dat men Trump toch maar liever niet uit naam van de republikeinen laat runnen?

De Koreaanse Slet | 18-07-16 | 22:51

Stormageddon | 18-07-16 | 22:47
Die hoofdelijke stemming ging sowieso om het wel of niet accepteren van het rule book. Een gewijzigd rule book mocht niet in stemming gebracht worden.

A committee at the Republican National Convention delivered a major blow to the effort by conservatives to derail Donald Trump’s drive to the party’s presidential nomination, voting late Thursday to rebuff their push to let delegates vote for any candidate they’d like.

The convention’s rules committee used a voice vote to reject a proposal by Colorado delegate Kendal Unruh to let delegates “cast a vote of conscience” and abandon the candidates they’d been committed to by state primaries or caucuses. fortune.com/2016/07/15/never-trump-rep...

Feynman | 18-07-16 | 22:51

De foto voor face-recognition.

Crufty | 18-07-16 | 22:50

@Feynman | 18-07-16 | 22:46
Dit is ook geen volksraadpleging maar een partijcongres. De partij maakt zijn eigen regels en die hoeven niet democratisch te zijn. Het zijn ook slechts afgevaardigden in de zaal en er is geen ledenraadpleging. De voorverkiezing is zo te beschouwen, maar veel voorverkiezingen zijn ook open voor niet-leden. Dus tja.
"Ondemocratisch" is maar net hoe je het bekijjkt. De normale procedure is dat ook niet.

Stormageddon | 18-07-16 | 22:50

Hebben die gasten van Guam flink zitten zuipen voordat de conventie begon ?

MrShadow | 18-07-16 | 22:49

@pluk-87 | 18-07-16 | 22:12

Je kan er wel verrast over zijn dat niemand hier serieus ingaat op welke persoon straks amerika gaat besturen maar die dingen doen er ook echt niet toe.

Probleem is dat er een milieuramp op ons af komt en met die ramp komen er nog een boel extra vluchtelingen naar ons toe.

Door de regen afgelopen maanden groeit er hier niets in mijn tuintje, er waren geen vlinders of bijen om de boel te bestuiven dus er is geen tomaat die groeit.

Niet dat dit iemand interesseert, we worden afgeleid door stomme islamitische vollidioten die überhaupt geen idee hebben van het kapotgaande milieu.

Ook je bezighouden met de amerikaane verkiezingen doet er weinig toe. Feit is dat we leven in een corporatocratie en NIET in een democratie, dus die verkiezingen doen er niet toe.

Ik vind het ook kut, maar het volk gaat graag naar de primark en de action, en wie ben ik om daar over te zeiken?

Ik ga maar akkoord want het is niet anders. Rechts wil alleen maar groei en links is druk met vluchtelingen opvangen.

Rest me niets anders dan veel wijn drinken en zien hoe de dingen verlopen.

ing. B | 18-07-16 | 22:49

@ TriggerSafeSpace | 18-07-16 | 22:46
Natuurlijk. Als Trump als onafhankelijk kandidaat meedoet, durf ik mijn hele bezit te zetten op Clinton als president. Dat kan dan niet anders.
Maar ik geloof niet dat het zo ver gaat komen.

Lewis | 18-07-16 | 22:48

@Feynman | 18-07-16 | 22:38
Wellicht hebben ze voor deze convention "special rules" in het leven geroepen die een tegenkandidaat mogelijk maakt. Geen idee, maar het zou kunnen.
Er is een rules committee die al een week van te voren vergadert.
https://ballotpedia.org/RNC_Rules_Committee,_2016

Stormageddon | 18-07-16 | 22:47

@MrShadow | 18-07-16 | 22:46
ah, okay, dank je :)

Crufty | 18-07-16 | 22:46

het lijkt wel de muppetshow

Crufty | 18-07-16 | 22:46

Als je het mij vraagt, gok ik dat negen staten hoofdelijke stemming aanvroegen. Die is niet gekomen. Vervolgens is er in de achterkamertjes gebeld en hebben drie staten een cadeautje gekregen om hun steun aan die hoofdelijke stemming in te trekken. Daarna is de voorzitter weer op het podium gekomen om triomfantelijk te melden dat zes staten te weinig is voor een hoofdelijke stemming te forceren.

Los van Trump een ondemocratische en walgelijke gang van zaken.

Feynman | 18-07-16 | 22:46

Crufty | 18-07-16 | 22:44
.
Bijna. De establishment probeerde nog uit pure wanhoop via een trucje alsnog Trump's nominatie onzeker te maken, maar faalde.

MrShadow | 18-07-16 | 22:46

@Lewis Ja dat geloof ik ook wel. Maar tot op heden zaten de polls die ik zag redelijk 50/50 voor Clinton/Trump. Als Trump een derde kandidaat zou worden dan lijkt het met waarschijnlijk dat Clinton wint. Makes sense ?

TriggerSafeSpace | 18-07-16 | 22:46

Wat nu weer??

Goed-hardt | 18-07-16 | 22:45

@ Stormageddon | 18-07-16 | 22:37
Ik heb begrepen dat dat in sommige staten officieel slechts tot (en met) maart kon.
Maar ik weet niet of er uitzonderingen gemaakt kunnen worden.
Wat er nu gebeurt heeft natuurlijk geen precedent.
Aan de sfeer in de 'zaal' te horen gaan ze Trump toch steunen, maar ja, het estbalishment heeft natuurlijk iets in de melk te brokkelen.

Lewis | 18-07-16 | 22:44

Persoonlijk hoop ik Trump als president.. Hij zegt vrinden te willen worden met Rusland, Clinton slaakt vooral oorlogstaal uit naar Rusland... Ik heb liever geen WO3!

Goed-hardt | 18-07-16 | 22:44

Geknok??, ik log net in.. wat heb ik gemist?

Crufty | 18-07-16 | 22:44

Hoofdelijke stemming had trouwens bizar kunnen uitpakken, veel delegates zijn er nog niet.

Feynman | 18-07-16 | 22:43

@pluk-87 | 18-07-16 | 19:42

Eens met je eerste bewering. Trump 'gekkie' noemen is een gratuite opmerking, vooral bedoeld om je te distancieren van, ja, wat eigenlijk? Van de Amerikaanse politiek, jezus, mensen zijn wel heel paranoide tegenwoordig.

Minder eens met het idee dat Trump 'de redder van de westerse volken is'. Om te beginnen moeten die nog echt serieus bedreigd worden (in Europa misschien?) en of Trump daar iets aan gaat/kan doen is natuurlijk geen uitgemaakte zaak.

We wachten de ontwikkeling van de geschiedenis nog even af, okay?

DebraCadabra | 18-07-16 | 22:43

Stormageddon | 18-07-16 | 22:37
Wordt idd een heel duur geintje voor Trump. Maar het niet doen kan in zijn vastgoed pyramidespel veel duurder uitpakken. Zichzelf als alfamannetje is eigenlijk het enige wat links op de balans staat.

Feynman | 18-07-16 | 22:40

@ TriggerSafeSpace | 18-07-16 | 22:35
Alles is zo op hol geslagen dat het niet te voorspellen valt.
Natuurlijk is een verdeelde GOP-conventie gunstig voor Clinton. Maar als de Republikeinse kandiaat eenmaal vaststaat, kan er nog heel veel gebeuren. En vergis je niet, heel veel Amerikanen hebben hun buik vol van acht jaar Democratisch beleid en nóg meer Amerikanen hebben een hekel aan Clinton. Of vertrouwen haar absoluut niet. Tel daar de angst voor terrorisme en onrust in de wereld bij op en je begrijpt dat de breed gedragen afkeer van Trump wel door een paar factoren gecompenseerd wordt.

Lewis | 18-07-16 | 22:39

@Stormageddon Shit, dacht ik net dat ik het helemaal begreep ;). Dank voor de info!

TriggerSafeSpace | 18-07-16 | 22:39

De Koreaanse Slet | 18-07-16 | 22:29
Trump is nu de enige kandidaat, dus valt er weinig te stemmen.

Bij een andere rule-book zou je bijvoorbeeld hem kunnen passeren, of iemand andere kunnen nomineren. Heb het voorstel niet gelezen, dus geen idee.

Indirect gaat het dus nu om de vraag of de doodlopende weg naar Trump geaccepteerd wordt, of ze de deur op een kier zetten.

Feynman | 18-07-16 | 22:38

@TriggerSafeSpace | 18-07-16 | 22:26
Dan moet hij wel een ticket hebben, een partij die in alle 50 staten op het biljet staat. Of dat zelf uit de grond stampen. Dat is sen hele klus. Dat is in Nederland al bijna onmogelijk (nog steeds een wonder dat het Fortuyn destijds gelukt is) maar in de VS nog veel moeilijker. Ik weet niet wanneer de inschrijving sluit, maar dat zal niet heel lang meer duren.

En er zijn nu al 3 kandidaten. Nou ja, nog wel meer, maar 3 die in 50 staten meedoen. Gary Johnson van de Libertarians staat in alle staten op het biljet. The Green Party heeft ook altijd een kandidaat maar zelden in 50 staten. En dan zijn er nog wel meer partijtjes die ook een presidentskandidaat hebben. Maar die doen niet mee met de debatten. Johnson kan meedoen met de tv debatten als hij 15% in de polls staat.
Als Trump als onafhankelijke mee wil doen zal hij zeker 15% pollen, maar de vraag is of hij nu nog als onafhankelijke op het stembiljet kan komen. Wordt lastig.

Stormageddon | 18-07-16 | 22:37

@DKS, het logische gevolg van deze versplintering is Hillary wint. Lijkt me ?

TriggerSafeSpace | 18-07-16 | 22:35

@ Goed-hardt | 18-07-16 | 22:32
Lijkt er wel op.

Lewis | 18-07-16 | 22:35

Stormageddon | 18-07-16 | 22:29

Nu ja, een wandelende dissident en ramp zoals Trump zal velen van de meest extreemrechtse kant tot de meer liberale republikeinen steken. Het gaat tenslotte om geld. Maar ze hebben geen alternatief. Met wie willen ze meer stemmen trekken? Trump is een nachtmerrie voor de republikeinen.

De Koreaanse Slet | 18-07-16 | 22:33

@Lewis | 18-07-16 | 22:27
Dat is realistisch, helaas :). Maar ik heb vooralsnog hoop dat het goed zal komen. Anders plan b c d ..

pluk-87 | 18-07-16 | 22:33

Hebben de 'rebellen' nu verloren?

Goed-hardt | 18-07-16 | 22:32

@Feynman, nog duidelijker dan voor me. Dank.

TriggerSafeSpace | 18-07-16 | 22:32

@Feynman | 18-07-16 | 22:22
Trump wordt nu uitgesloten door de republikeinen, of wordt hem een veer in de reed gestoken?
Heel vaag dit ...

SyntaxError | 18-07-16 | 22:30

TriggerSafeSpace | 18-07-16 | 22:28
Er zijn er meestal een stuk of tien. Alleen de democratische en republikeinse hebben de afgelopen tijd kunnen winnen.

Feynman | 18-07-16 | 22:30

Thx Feynman en Lewis

TriggerSafeSpace | 18-07-16 | 22:30

Feynman | 18-07-16 | 22:27

Alright. Ik volg het dus echt niet. Ze rebelleren tegen de Trump-nominatie? Ze willen hem overslaan? Ergens begrijpelijk. Maar begrijp ik dat goed?

De Koreaanse Slet | 18-07-16 | 22:29

@Feynman | 18-07-16 | 22:22
Tja... Ik voelde al aan mijn water dat er iets onverwachts ging gebeuren in Cleveland. Wat weet ik natuurlijk ook niet, of uit de partij of uit het kamp Trump, of een spontane afscheiding. Whatever.
Maar meteen op dag 1 al. Wat zal Bill Maher balen. Die is pas vanaf woensdag live.

Stormageddon | 18-07-16 | 22:29

@ TriggerSafeSpace | 18-07-16 | 22:26
ALs onafhankelijke kandidaat ja.

Lewis | 18-07-16 | 22:28

@Feynman, dus dan zouden er 3 kandidaten zijn tijdens de daadwerkelijke verkiezingen begrijp ik ?

TriggerSafeSpace | 18-07-16 | 22:28

@ Stormageddon | 18-07-16 | 22:13
Populariteit interesseert me niet zo. Maar als ik kijkt naar Clintons opstelling in bijvoorbeeld de huidige BLM-kwestie, of m.b.t. het illegalenprobleem in Amerika, dan meen ik dezelfde politiek correcte kramp te bespeuren die Europa op dit moment in recordtempo sloopt. En het is de komende twee, drie jaar erop of eronder voor het Westen. En Amerika is daarbij onmisbaar.
Maar o, waat hoop ik dat ik veel te pessimistisch ben.

Lewis | 18-07-16 | 22:27

Anti trumpers bijten het stof volgens mij

MrShadow | 18-07-16 | 22:27

TriggerSafeSpace | 18-07-16 | 22:26
Ja dat kan.

Feynman | 18-07-16 | 22:27

TriggerSafeSpace | 18-07-16 | 22:23
Nou volgens mij meer dat iemand zich tijdens de conventie alsnog kan nomineren.

Feynman | 18-07-16 | 22:27

NEGEN staten hebben een hoofdelijke stemming aangevraagd voor de regels tijdens de conferentie. Drie hebben zich teruggetrokken. Ze krijgen het niet van de voorzitter, terwijl het in de reglementen zou staan dat als genoeg leden een hoofdelijke stemming willen, ze dat moeten krijgen.

Feynman | 18-07-16 | 22:26

"Never Trumpers attempting to force Roll Call vote"

Mastermattie | 18-07-16 | 22:26

Wat ik me afvraag is of Trump zich toch verkiesbaar kan stellen zonder nominatie. Weet iemand dit ?

TriggerSafeSpace | 18-07-16 | 22:26

-weggejorist-

pluk-87 | 18-07-16 | 22:24

They took our jobssss

pluk-87 | 18-07-16 | 22:24

Graaf van Egmont | 18-07-16 | 22:20

Maar ik ben dan ook ouderwets zo'n idealist die nog gelooft in de rechtsstaat.

De Koreaanse Slet | 18-07-16 | 22:24

Graaf van Egmont | 18-07-16 | 22:20

Yep. Een beleid waar ik niet een voorstander van ben. Stel je voor jouw psychotische neefje pleegt een aanslag in Frankrijk en de volgende dag komen ze jouw huis slopen.

De Koreaanse Slet | 18-07-16 | 22:23

Ik volg het ook niet, ging heel snel... volgens mij nieuwe regels die er op neer komen dat ze Trump kunnen overslaan als nominee.

TriggerSafeSpace | 18-07-16 | 22:23

SyntaxError | 18-07-16 | 22:18
Podium is leeg. De voorzitter heeft de vergadering verlaten. Niemand weet het. Is echt ongehoord voor iedere vergadering, conventie of parlementaire bijeenkomst. Is echt het enige wat niet hoort.

Het hoogste orgaan binnen een partij hoort de conventie te zijn. Wat er ook gebeurd, hoort in het bijzijn van alle stemgerechtigde delegates te gebeuren. Dat gebeurt nu niet.

In plaats daarvan zijn een aantal partijbonzen in de coulissen te overleggen, maar dat is helemaal geen bestaande of erkend orgaan van de partij.

De stream toont dus al meer dan vijf minuten aan dat de delegates uit ruim vijftig staten even mogen wachten op een beslissing die nu komt...

Feynman | 18-07-16 | 22:22

Wat is er aan de hand? Ik volg het eventjes niet. Ze gingen toch Trump nomineren?

De Koreaanse Slet | 18-07-16 | 22:22

Is dit nou ook een coup ?

TriggerSafeSpace | 18-07-16 | 22:21

De Koreaanse Slet | 18-07-16 | 22:07
Aanpakken is niet hetzelfde als executeren en dat weet je zelf ook. Wat een hoop onzin zit je hier te verkopen. Ben je wel goed bij je hoofd?
De familie van terroristen in Israel wordt ook aangepakt. Door hun huis te vernielen en ze te laten verhuizen.
Bijvoorbeeld.

Graaf van Egmont | 18-07-16 | 22:20

@MrShadow | 18-07-16 | 22:09
De YT chat is exploding.
"purge the traitors"
"racial war starting tonight"
"TRAITORS"
"FREEMASONS"
"1543 idiots"

bambi1970 | 18-07-16 | 22:20

Mooi toch, dit jaar. Geenstijl toonde het met het referendum eerder dit jaar al aan. Democratie is dood. Hier en daar. Teringzooitje, dat dan weer wel.

TriggerSafeSpace | 18-07-16 | 22:19

Wat gebeurt er op de stream?

SyntaxError | 18-07-16 | 22:18

Podium is leeg, de echte bobo`s zijn even overleggen.

Feynman | 18-07-16 | 22:17

Feynman | 18-07-16 | 22:14
.
En of.

MrShadow | 18-07-16 | 22:16

MrShadow | 18-07-16 | 22:09
Nou de stream is nu full blown Jerry Springer.

Feynman | 18-07-16 | 22:14

@Lewis | 18-07-16 | 22:02
Dat ongeleide projectiel zonder enige bestuurlijke ervaring en zonder ervaring in het openbaar bestuur is een enorm risico. Maar met Clinton wordt het geen capitulatie hoor. Mevrouw is een bitch en een haaibaai, maar dat hoeft altijd negatief te zijn. Ze was als secretary een keiharde, heb ik me laten vertellen. En populair zal ze nooit worden, maar goed... Het is geen idols.

Stormageddon | 18-07-16 | 22:13

Prepare for war.

bambi1970 | 18-07-16 | 22:13

Ik ben negatief verrast over het totale gebrek aan gevoel van urgentie bij veel reaguurders over de staat van de wereld, en wat dat in de toekomst gaat betekenen voor het voortbestaan van ons volk en de manier waarom men hier leeft.

pluk-87 | 18-07-16 | 22:12

@SyntaxError | 18-07-16 | 21:59
Natuurlijk. Het echte beleid wordt gemaakt in de ministeries, op basis van de wetten van het congress. De uitvoerende macht legt wat accenten, maar in wezen zal er niet veel veranderen. Zelfs Trump zal er in een verdeelde partij hard aan moeten trekken om überhaupt wetsvoorstellen aangenomen te krijgen. Het is niet zo dat een US president per decreet even kan doen wat hij wil.

Stormageddon | 18-07-16 | 22:09

Feynman | 18-07-16 | 22:04
.
Willen republikeinen hun eigen doodvonnis tekenen ?

MrShadow | 18-07-16 | 22:09

Lewis | 18-07-16 | 22:02

Trump zegt ook maar wat hij denkt dat de mensen willen horen. Daarnaast zegt hij dingen die absoluut niet stroken met westerse waarden en normen. Voorbeeldje?

Hij heeft gezegd dat je m.b.t. tot Daesh aanpakken de families moet aanpakken omdat het de individuele terroristen toch niets kan schelen of ze dood gaan of niet. Dat bekt lekker maar dat is een oorlogsmisdaad. Stel je voor Amerikaanse soldaten die kleine kinderen en oma's executeren op straat. Dat zijn geen westerse waarden of normen.

De Koreaanse Slet | 18-07-16 | 22:07

@Doper | 18-07-16 | 21:40
Uit antipathie voor de PvdA heb ik VVD gestemd want die beloofde dat een stem op hun er voor zou zorgen dat de PvdA uit de regering gehouden zou worden. Een stem uit antipathie is geen goede stem en ik heb er spijt van.
Gelukkig kijk ik niet naar de staatsomroep want dan zou ik geloven dat Hillary de beste keuze is en dat ze heilig verklaard zou moeten worden.
Maar het blijft een moeilijke keuze tussen een populist en een lobbyist.

Osdorpertje | 18-07-16 | 22:06

Kan leuk worden, er zou een hoofdelijke stemming kunnen komen over Donald Trump.

Feynman | 18-07-16 | 22:04

WTF? Gaan ze nu Trump bashen op de republikeinse conventie?

Mastermattie | 18-07-16 | 22:02

@ Stormageddon | 18-07-16 | 21:54
Dát ben ik toch echt niet met je eens.
Als ik maar een heel klein beetje chargeer capituleert het Westen bijkans als Clinton president wordt - in dit tijdsgewricht en met de huidige ontwikkelingen heeft het machtigste westerse land een leider met ruggengraat nodig die pal staat voor de westerse normen en waarden. (Het vervelende is natuurlijk dat de man die aan die eis voldoet een ongeleid projectiel is waarbij je je hart vasthoudt en die de haat jegens Amerika wereldwijd nog groter zal maken.)

Lewis | 18-07-16 | 22:02

@Stormageddon | 18-07-16 | 21:54
2 loten van de zelfde stam ..
Maar is dat deze keer ook zo?

SyntaxError | 18-07-16 | 21:59

ok SyntaxError, je hebt gelijk. Dat was een vreselijk stupid filmpje. Stommer kan niet denk ik.

Die pichachu opmerking van iemand op die live stream [had ik hier geplakt] is weggejorist, ik moest er zo om lachen. Sorry Geenstijl, ik wist niet dat dat niet mocht.

ing. B | 18-07-16 | 21:57

@ Graaf van Egmont | 18-07-16 | 21:29
Amen, graaf, amen.

Lewis | 18-07-16 | 21:54

@pluk-87 | 18-07-16 | 21:27
Jij hebt blijkbaar stemrecht daar, ik niet. Ik vind het poces interessant, ik vind verkiezingenscampagnes altijd interessant maar ik heb geen voorkeur als ik toch niet mag stemmen, en ik ga er al helemaal niet zo hysterisch emotioneel over zijn als sommigen hier. Echt verbazingwekkend, waar maak je je druk om. Je gaat geen Amerikaan overtuigen op een Nederlands weblog. En het is lood om oud ijzer. Twee loten van dezelfde stam, het gaat echt niet zoveel uitmaken wie er wint.

Stormageddon | 18-07-16 | 21:54

Laat ik het maar zeggen; Milo was weer lekker duidelijk.

TriggerSafeSpace | 18-07-16 | 21:52

@ing. B | 18-07-16 | 21:42
Dat is het toppunt .. :)

SyntaxError | 18-07-16 | 21:48

@syntaxerror, heb wel gekeken hoor, maar dat dekt de lading niet, ik bedoelde youtu.be/BBvIweCIgwk
maar dat wist je al toch ?

ook godverdomme getekend bij die cu club. Ik ben ook maar een mens.

Toch weer gereageerd, excuses.

ing. B | 18-07-16 | 21:42

Osdorpertje | 18-07-16 | 21:12
Dat zal best meespelen, en voor beide meningen is wat te zeggen. Alleen er zijn ook zat mensen die een serieuze stem vóór een van beide geven. Zelf hoop ik trouwens dat het Trump wordt, maar niet alleen omdat ik Hillary niet vertrouw. Ik vind het overdreven om te zeggen dat iedereen alleen uit antipathie op de andere kandidaat zal stemmen. De meeste media zullen het wel zo gaan vertellen, want dat maakt sappige verhalen en lekker veel woorden. Als ik ze allebei te slecht vond, zou ik blanco stemmen.

Doper | 18-07-16 | 21:40

Milo hierzo:
http://www.breitbart.com/gop-convention-live/

bambi1970 | 18-07-16 | 21:40

Nog een livestream, maar dan bij een podium;
Streets of cleveland:
www.ustream.tv/z

SyntaxError | 18-07-16 | 21:37

Eerst mar eens Milo kijken met z'n dingetje in Cleveland

TriggerSafeSpace | 18-07-16 | 21:36

Wie van jullie zijn de YT chat aan het trollen? :P

bambi1970 | 18-07-16 | 21:34

@Graaf van Egmont | 18-07-16 | 21:29
Wat heb je getekend?

SyntaxError | 18-07-16 | 21:33

@pluk-87 | 18-07-16 | 21:27
"Hitlery" heeft zichzelf al bewezen op politiek vlak, Trump nog niet, en ik heb geen werkende kristallen bol.
Zeer benieuwd, en tevens in spanning, wat dit gaat betekenen, op geopolitiek niveau.

SyntaxError | 18-07-16 | 21:32

deraderendraaien | 18-07-16 | 20:29
Vlug getekend. Soms moet je erkennen dat er wel eens wat langs kan komen waarin je samen wél gelooft.

Graaf van Egmont | 18-07-16 | 21:29

@Stormageddon | 18-07-16 | 21:09
Snap je dan echt niet hoe belangrijk deze verkiezingen zijn? Ook voor ons? Dit gaat over westerse identiteit. Dit gaat tussen gutmensch en realist. Dit gaat over de toekomstige etnische samenstelling van het machtigste land op aarde. Dit gaat over de plaats van het Westen in de moderne tijd. Dit gaat over de vraag of we een ophitser tussen Europa en Rusland houden(Clinton), of iemand die deze kan laten verbroederen (Trump). Dit gaat over of '#alllivesmatter' twitteren racistisch is, of moreel.
Maar volgens jou gaan die verkiezingen ons alleen aan als we een Amerikaans paspoort hebben?
Ik lijk hier wel de globalist ;)

pluk-87 | 18-07-16 | 21:27

ja, sorry, ik zal niet meer reageren hier, maar god wat is er toch met mensen aan de hand? stupid stupid stupid

ing. B | 18-07-16 | 21:22

-weggejorist-

ing. B | 18-07-16 | 21:20

@ing. B | 18-07-16 | 21:18
Identity Politics besproken door de gouvernour van Arkansas die snapt het ook.

Mark_D_NL | 18-07-16 | 21:20

Leuk! Idiocracy [the movie] nu in het echt.

[Hoe heet dat ding daar rechts waar mensen live mogen reageren? Nou, daar zag ik net een leuke reactie.]

"Scott Mccullough; what a bunch of boring fucks"

ing. B | 18-07-16 | 21:18

Wat gebeurt er buiten:
>SyntaxError | 18-07-16 | 21:06
Stream doet het weer ... wel een aluhoedje meen ik.
www.youtube.com/watch?v=1s5aU6sxdHo

SyntaxError | 18-07-16 | 21:16

En verder, voor al die stemgerechtigden hier heb ik maar 1 advies.
Gary Johnson for president!
https://www.youtube.com/watch?v=ZbmoEBskXbA
Keep Clinton or Trump out of the White House.

Stormageddon | 18-07-16 | 21:14

@Doper | 18-07-16 | 20:45
Bij het Oekraïnereferendum heb ik "Nee" gestemd omdat ik geen reden kon vinden om voor te stemmen. Ik wil geen politieke en militaire samenwerking met die schurkenstaat waarvan de regering middels een coup aan de macht is gekomen. En die handel met Oekraïne is maar 0,1% van onze export, dus dat stelt ook niks voor.
Maar wat de Amerikaanse verkiezingen betreft heb ik een enorme antipathie tegen beide kandidaten. Ik denk dat het voor veel kiezers de keuze uit de minste van twee kwaden wordt. "Dan maar Trump", "Nee, niet Hillary", "Liever een kwaadaardige heks dan een idioot in het Witte Huis". Dat soort overwegingen.

Osdorpertje | 18-07-16 | 21:12

@Stormageddon | 18-07-16 | 20:59
Dank. Een andere keer verder dan maar.

Lewis Lewinsky | 18-07-16 | 21:11

@Lupuslupus | 18-07-16 | 20:51
Niet alles wat hij zegt is intrinsiek verkeerd, maar hij is niet erg consequent en hij komt nog al eens terug op zijn woorden. En dan Mussolini citeren... En de week voor Brexit zeggen dat het hem niet aangaat en hij er geen mening over heeft en daarna, in Schotland de overwinning vieren... Zelfs Boris Johnson maakt niet zulke blunders. Die is alleen ontzettend ondiplomatiek maar dat is grappig omdat het waar is.
Nochtans is het vaak niet de president die het buitenlands beleid bepaalt maar het State department en het Pentagon. Zelfs Obama kon gelukkig niet alles wat hij wilde op buitenlands beleid.

Maar verder boeit het me niet, ik mag daar toch niet stemmen, in tegenstelling blijkbaar tot alle Trump fans alhier. ik wist niet dat zoveel reaguurders een dubbel paspoort hadden en stemrecht in de Divided States of America. Verbazingwekkend. Hoe moet ik dan al die oproepen duiden van diezelfde personen over de dubbele passen van Turken en Marokkanen in dit land?

Stormageddon | 18-07-16 | 21:09

Oom Donald for president.

Orakel1958 | 18-07-16 | 21:05

Een gitaar met sterretjes en een rode olifant. Belachelijk.
Ja, ik ken het logo van de ezel en ook die van de olifant, maar toch blijft het belachelijk.

Rest In Privacy | 18-07-16 | 21:00

@Lewis Lewinsky | 18-07-16 | 20:53
Een koning, benoemde bestuurders, een door en door verrot kiesstelsel en parlement (waar we o.a. DENK aan danken), geen oppergerechtshof enzovoorts enzovoorts.
Teveel en te off-topic om nu eventjes te behandelen. En heb ik ook al vaak genoeg gedaan.

Stormageddon | 18-07-16 | 20:59

@Stormageddon | 18-07-16 | 20:53
Hear hear! Hij is een branding engineer.

De Koreaanse Slet | 18-07-16 | 20:58

Twitter heet dat Synt

SyntaxError | 18-07-16 | 20:56

Trump zit in niemands zak. Hij IS de zak.

Adversary | 18-07-16 | 20:55

Tritter loopt over van een en dezelfde reactie op Cleveland protests op het moment:
"Peaceful, Dueling Protests So Far as G.O.P. Convention Begins"
twitter.com/search?f=tweets&verti...

SyntaxError | 18-07-16 | 20:54

Mark_D_NL | 18-07-16 | 20:51
.
Gewoon tol heffing invoeren voor alle Mexicanen dat de grens passeren ( 10 USD per persoon ). Is het benodigde bedrag zo verdiend. Mexico zal niet hetzelfde durven doen tegen VS want Mexico is zeer afhankelijk van Amerikaanse tourisme.

MrShadow | 18-07-16 | 20:53

@PurpleFlurp | 18-07-16 | 20:35
Trump beheert niks. Dat laat hij doen, hij geeft er alleen zijn naam aan. Hij is een branding enigineer, en dat doet hij heel goed, maar besturen... Nee, dat kan hij niet. Als hij dat probeerde ging het mis.
http://www.forbes.com/sites/debtwire/2015/08/18/a-trip-down-donald-trumps-bankruptcy-memory-lane/#7c3dffe375dd
Hij is een huisjesmelker een gigantische schaal, maar het blijft gewoon een huurophaler.
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Trump_Organization
Niks mis mee verder hoor. Maar om hem nou een grote entrepreneur te noemen... Nee. Hij is geen Bill Gates, Steve Jobs, Warren Buffett, Elon Musk of uit een iets verder verleden: Thomas Edison, W.R. Hearst of P.T. Barnum. Dat waren ondernemers. Trump is en blijft een huisjesmelker uit Queens.

Stormageddon | 18-07-16 | 20:53

@Stormageddon | 18-07-16 | 20:22
Wat is er dan minder goed aan de staatsinrichting van Nederland?

Lewis Lewinsky | 18-07-16 | 20:53

@SyntaxError | 18-07-16 | 20:15
Een padt?

Lewis Lewinsky | 18-07-16 | 20:52

De Koreaanse Slet | 18-07-16 | 20:43
Voor loftrompetten en veren met betrekking tot Clinton, zult u toch echt zender Nederland 2 moeten inschakelen.

Ommezwaai | 18-07-16 | 20:52

Dan is het net zo'n oorlogshitser. Prima allemaal, maar dan moet je hem geen vredesduifje gaan noemen in een vorige post.
Stormageddon | 18-07-16 | 20:34
.
Ik heb Trump zelf in een speech zien zeggen dat hij normale betrekkingen met Rusland wil. Zeker ook niet waar.

Lupuslupus | 18-07-16 | 20:51

Weet iemand wie die muur tussen Mexico en de USA gaat betalen?

Mark_D_NL | 18-07-16 | 20:51

Denk dat het voor de NWO niet veel uitmaakt wie het wordt.
Het worden beiden marionetten, Clinton maakt al min of meer deel uit van die club,van de narcist Trump weet ik 't niet.
En vliegtuigen kun je bij ongehoorzaamheid altijd op afstand "bestuurd" "eerder" laten "landen"...

A3an | 18-07-16 | 20:50

De Koreaanse Slet | 18-07-16 | 20:43
U heeft het over "de Nederlander".
Daar schaar ik de gemiddelde reaguurder in ieder geval niet onder....

Ommezwaai | 18-07-16 | 20:46

Dit worden bijzondere verkiezingen in Amerika in de zin dat je alleen maar tegen kunt stemmen. Of je stemt tegen Trump, of je stemt tegen Clinton, meer keuzes zijn er niet.
Osdorpertje | 18-07-16 | 19:32

Osdorpertje, dat klinkt bij voorbaat zoals iemand die een Nee stem bij het Oekraïnereferendum anders probeert uit te leggen dan nee = nee. Je hebt goede kans dat iemand die Trump (of Clinton) stemt, dat uit overtuiging doet. En terecht mijns inziens. Ze kunnen trouwens ook blanco stemmen, of op een onafhankelijke kandidaat.

Doper | 18-07-16 | 20:45

@Ommezwaai | 18-07-16 | 20:32
Nee mijn punt is dat het waanzinnig is dat hier mensen zijn die lopen te juichen voor Trump. Andersom zie ik niemand juichen voor Clinton.

De Koreaanse Slet | 18-07-16 | 20:43

PurpleFlurp | 18-07-16 | 20:35
Wat ik dus al zij heeft hij bestuurlijke ervaring met faillissementen, een pré.

Feynman | 18-07-16 | 20:42

@Stormageddon | 18-07-16 | 20:34
Clinton was voor de oorlog met Irak, Trump tegen.
Clinton hoort bij de politieke club die Rusland blijft uitdagen, Trump niet.
Dat zijn de feiten.
En de manier waarop hij vertelt op wat voor manier hij de grootste barbaren van de 21e eeuw wil verslaan maakt hem een oorlogshitser? Ik vind zijn toon tav ISIS gerechtvaardigd.

pluk-87 | 18-07-16 | 20:40

www.christenunie.nl...
Het is niet mijn club, maar heb wel getekend natuurlijk, want ik ben het wel met de petitie eens.
deraderendraaien | 18-07-16 | 20:29
.
Goed dat u de link plaatst. Ik heb 2 uur geleden al getekend maar wist niet of ik de link hier kon plaatsen - zonder weggejorist te worden want OT -.
De CU is ook mijn partij niet maar wat goed is, is goed. En dit IS goed. Prima zelfs.

Lupuslupus | 18-07-16 | 20:40

@MrShadow | 18-07-16 | 20:38
Lol :P

SyntaxError | 18-07-16 | 20:39

SyntaxError | 18-07-16 | 20:36
.
Om later zeker aangeklaagd te worden voor verkrachting omdat zij achteraf zich bedacht dat er iets niet naar haar zin is gegaan, nee bedankt,

MrShadow | 18-07-16 | 20:38

@MrShadow | 18-07-16 | 20:33
Zou je haar niet doen dan?

SyntaxError | 18-07-16 | 20:36

Dat Trumph vier keer failliet is gegaan is een pré. USA staat 14x10^12 USD in het rood.
Feynman | 18-07-16 | 19:31

Dat eindeloze lulverhaal dat hij 4 keer failliet is verklaard moet toch echt eens een keer ophouden.
Uit honderden business ventures hebben er vier faillissement aangevraagd.
Trump heeft persoonlijk nooit faillissement aangevraagd.
Minder dan 1% (0.8%) van alle bedrijven die hij beheerd zijn failliet gegaan.

PurpleFlurp | 18-07-16 | 20:35

@Adversary | 18-07-16 | 20:31
Het was gewoon een beetje een boefje, net als onze Bernhard toch ...

SyntaxError | 18-07-16 | 20:35

@pluk-87 | 18-07-16 | 20:30
Dus? Dan is het net zo'n oorlogshitser. Prima allemaal, maar dan moet je hem geen vredesduifje gaan noemen in een vorige post.

Stormageddon | 18-07-16 | 20:34

Thanks, ja wij zijn het vaak eens, op die ene keer over Max Verstappen na dan :D
pluk-87 | 18-07-16 | 20:21
.
Ach dat had niets te betekenen hoor. :-) Was het alweer vergeten maar nu je het zegt, ha.

Lupuslupus | 18-07-16 | 20:34

-weggejorist-

MrShadow | 18-07-16 | 20:33

Optelsommetje | 18-07-16 | 20:27 De 'verkrachter' kaart wordt wel heel snel getrokken om onwelgevallige spelers in de wereldpolitiek in diskrediet te brengen. Ik noem een Strauss Khan, ik noem een Assange... niets van waar natuurlijk, maar de aantijging alleen is al pressie. Neem het als een signaal dat de gevestigde orde nerveus wordt van Trump. Goed teken.

Adversary | 18-07-16 | 20:33

De Koreaanse Slet | 18-07-16 | 20:21
"Echt waanzinnig dat Nederlanders een Trump zouden willen."
Zo langzamerhand begin ik echt aan uw geestelijke vermogens te twijfelen.
Alsof wij ook maar iets te maken hebben of enige invloed kunnen uitoefenen op de stemkeuze van de Amerikanen.
.
Gewoon niet mee bemoeien, ooit zullen we de yanks (wederom) hard nodig hebben....

Ommezwaai | 18-07-16 | 20:32

SyntaxError | 18-07-16 | 20:29
Ah, ik hoor dat grafroven wel het minste is dat Prescott met Geronimo heeft gedaan.

Adversary | 18-07-16 | 20:31

@Optelsommetje | 18-07-16 | 20:27
Ja daar kun je op wachten in de VS. Kieft en Gijp hebben hun boek ook niet zelf geschreven.

Watching the Wheels | 18-07-16 | 20:31

@Stormageddon | 18-07-16 | 20:17
Neuh hij is er megalomaan genoeg voor om het echt te gaan doen. Hoe lang dat gaat duren is een ander verhaal.

De Koreaanse Slet | 18-07-16 | 20:31

@Stormageddon | 18-07-16 | 20:27
Meen je dit nou serieus? We zijn al met ISIS in oorlog en hij zou het sneller stoppen ipv dat het door blijft etteren.
Niet de schoonmaker beschuldigen van de immense rommel, ook niet als er een vaasje omvalt.

pluk-87 | 18-07-16 | 20:30

Ondertussen neemt een van de kruisvaarders partijen in ons land wel stelling tegen de komende invasie van de Turken zolang de US nog niet weten wie ons gaat redden in de toekomst.
www.christenunie.nl/nl/turkije-petiti...
Het is niet mijn club, maar heb wel getekend natuurlijk, want ik ben het wel met de petitie eens.

deraderendraaien | 18-07-16 | 20:29

@Adversary | 18-07-16 | 20:26
Je gaat onze ouwe Prescott toch niet door het graf van Geronimo .. uuhh .. door het slijk halen wel?

SyntaxError | 18-07-16 | 20:29

Trump heeft straks z'n eigen bank. Vraag is alleen waaraan de nieuwe printjes uitgegeven gaan worden. Als hij slim is dan een keer niet in het oppompen van de real-estate prijzen, want die zijn hoog zat. Verstandig zou zijn om geld in omloop te brengen via overheidsopdrachten ter verbetering van infrastructuur, zodat mensen aan de onderkant een langdurige zekerheid van een baan kunnen krijgen. Die lonen aan de onderkant moeten wat omhoog in de loop ter tijd. En die rijke 1% parasieten moet iets minder uit het systeem zuigen, zodat het geld wat langer rond kan gaan, voordat het onvermijdelijk in de zakken van de 1% terecht komt wat geen ramp is, het moet alleen niet te snel gebeuren. Het zou wel eens kunnen dat door automatisering en handige financiële producten geld steeds korter in de echte economie rond gaat en dat is natuurlijk uiteindelijk de dood van het systeem, want die 1% betaalt nauwelijks belasting.

Watching the Wheels | 18-07-16 | 20:28

@pluk-87 | 18-07-16 | 20:25
Met Trump is er geen gevaar op oorlog hoor... Welnee... Hoe komen mensen toch bij dat idee...
https://www.youtube.com/watch?v=aWejiXvd-P8
Eh ...

Stormageddon | 18-07-16 | 20:27

Het gaat erg slecht met Trump. Niet alleen kwam vandaag veel nieuws naar buiten over het boek dat ie niet heeft geschreven, Art of the Deal. Ook is hij aangeklaagd als kinder verkrachter. theresurgent.com/a-web-site-is-up-for-...

Optelsommetje | 18-07-16 | 20:27

Trump 4 president.

MrShadow | 18-07-16 | 20:26

De Koreaanse Slet | 18-07-16 | 20:21
Daarentegen, Bush was een corrupte oliebaron wiens grootvader wel heel fout was in de oorlog.

Adversary | 18-07-16 | 20:26

@De Koreaanse Slet | 18-07-16 | 19:54
Grappig dat je die oorlogen erbij haalt, waar Clinton voor was en Trump niet. Clinton zal bovendien bijdragen aan de de-stabilisering van de band van het Westen met Rusland, Trump niet.

En nog even over vorige keer toen je weer met je gelijkheidssprookjes kwam, verdiep je hier eens in ipv in je eigen sociologische kringetjes te blijven draaien: www.youtube.com/watch?v=U2RVIi6M7oM

pluk-87 | 18-07-16 | 20:25

@Lewis Lewinsky | 18-07-16 | 20:14
Die staatsinrichting daar deugt wel. Dus waarschijnlijk wel. Althans, ik vind wel dat de uitvoerende macht teveel macht heeft, maar dat is ook de aard van het land.
En ik zou graag een sterke 3e partij zien. Zodat je nooit de keus tussen niks en helemaal niks hebt, maar ook nog een alternatief. Die is er nu ook wel (Feel the Johnson!), maar die LP blijft een zwakke partij.

Stormageddon | 18-07-16 | 20:22

@Desmoulins | 18-07-16 | 20:09
Wat weet jij eigenlijk over Trump? Trump is een louche zakenman. Je hoeft maar eventjes te zoeken naar zijn 'carrière' en je weet genoeg. Clinton is ook niet fris maar Trump stinkt een uur in de wind.

Echt waanzinnig dat Nederlanders een Trump zouden willen.

De Koreaanse Slet | 18-07-16 | 20:21

@Lupuslupus | 18-07-16 | 20:04
Thanks, ja wij zijn het vaak eens, op die ene keer over Max Verstappen na dan :D

pluk-87 | 18-07-16 | 20:21

@Desmoulins | 18-07-16 | 20:06
Hij heeft van 8 miljard 4 miljard gemaakt. Dat kan ik ook. Jij ook. Dat kan iedereen.
En verder lijkt het er verdacht veel op dat zijn hele campagne een witwas operatie was voor een aantal bedrijfjes van hem die niet heel goed liepen... En de familie heeft goed betaald gekregen.
http://www.redstate.com/leon_h_wolf/2016/06/21/trumps-dead-broke-campaign-paying-trumps-companies-lot-money/
Het zou me niks verbazen als hij deze week zegt: "It's been fun and I made a lot of money doing this thing, but I'm not gonna do it. I mean, please... Me, in a shabby rundown place as the White House? Come on...."

Stormageddon | 18-07-16 | 20:17

d=t :(

SyntaxError | 18-07-16 | 20:16

De Koreaanse Slet | 18-07-16 | 19:47
Oneens, er valt gewoon niet te ontkennen dat het amerikaanse buitenlandse beleid van de afgelopen jaren is gericht op het strategisch isoleren van Rusland en het uitlokken van een conflict is nog steeds op handen. De situatie in Oekraine, de oefeningen in de Baltische staten, de situatie met Assad en het voortdurend steunen van 'rebellen' aldaar, niet te vergeten de vlootmaneuvre na de 'gifgasbeschuldigingen, de herbewapening van Japan, de spanningen met China rond de eilanden daar, het aanhalen van de banden met Cuba (!) het voortdurend appeasen van de Turken... de lijst gaat door. En tussen de regels lees je de agenda van de VS. Obama heeft dat zeker niet zelf bedacht, en achter Clinton staan vrijwel EXACT dezelfde mensen.

Adversary | 18-07-16 | 20:15

@Stormageddon | 18-07-16 | 20:09
Jij stemt niet bij de Tweede Kamerverkiezingen. Als je Amerikaan was, zou je dan wel stemmen bij de presidentsverkiezingen?

Lewis Lewinsky | 18-07-16 | 20:14

"Trump is een mafketel; een gek. Een merk; de man is een gevaar..."

Twan Huys en de gehele politieke elite die in de paniekmodus verkeren zagen dat het goed was...
Trump is voor non-interventie, tegen nation building, tegen supranationale handelsverdragen, voor een strikt immigratiebeleid en voor de eigen inwoners eerst.
Ook ziet hij de islam voor wat het werkelijk is; althans geen policor geleuter over een zogenaamde religie van de vrede.

MAGA

Desmoulins | 18-07-16 | 20:13

@Lupuslupus | 18-07-16 | 20:06
:)

Lewis Lewinsky | 18-07-16 | 20:13

@Feynman | 18-07-16 | 20:11
70-80% wil gewoon eten, drinken een dak boven hun hoofd en de rest zal ze aan hun reet roesten. Slechts een marginaal percentage is politiek actief en van dat marginale percentage is een gedeelte eng fanatiek. Linksom of rechtsom.

De Koreaanse Slet | 18-07-16 | 20:13

-weggejorist-

Yoshidepossi | 18-07-16 | 20:12

-weggejorist-

Yoshidepossi | 18-07-16 | 20:12

@Limonadesiroop | 18-07-16 | 19:58
Yep. Die hebben allemaal stemrecht.

De Koreaanse Slet | 18-07-16 | 20:11

6820 mensen kijken deze stream. Best zielig voor de ruim driehonderdmiljoen Amerikanen.

Feynman | 18-07-16 | 20:11

Gelukkig hoeft Nancy Reagan dit niet meer mee te maken.

Feynman | 18-07-16 | 20:10

@De Koreaanse Slet | 18-07-16 | 19:54

Wat een bangmakerij.
Zoals we kennen weer los van enige feiten of onderbouwing.
Sletje de nuttige idioot.
Trump is een patriot. Altijd al geweest.
U herhaalt wat de gemiddelde Nieuwsuur kijker weet over Trump.

Desmoulins | 18-07-16 | 20:09

Het blijft raar om te zien dat de hier aanwezige politiek correcte reaguurders maar blijven geloven dat het uitschelden van kiezers een goede strategie is.

Noem Trump een clown, en ik ben nog meer voor Trump. Sufferds!

Lewis Lewinsky | 18-07-16 | 20:09

En dat allemaal voor een verkiezing waar wij toch niet kunnen stemmen. Ik kijk de samenvattingen wel. Van Colbert en Maher.
Colbert heeft zijn eerste dingetje al gedaan... https://www.youtube.com/watch?v=diaCHYO7haY

Stormageddon | 18-07-16 | 20:09

Het probleem is dat het huidige systeem in handen is van parasieten (de financiële sector) die elke dag (belastingvrij) geld uit de economie zuigen wat niet meer ten goede kan komen aan de economie. youtu.be/jCyASzptbpk?t=40 en dat gaat Trump niet oplossen en Clinton ook niet. "Can Donald Trump make America great again?" "Not really, 80% of the bank loans comes from his sector, the real-estate bubbles". youtu.be/jCyASzptbpk?t=860 het zijn beiden politici die er zitten om de failliete systeem te beschermen en het volk meer te laten lenen ter compensatie van het geld dat ze dag in dag uit belastingvrij uit het systeem zuigen. Alles wordt gefinancieliseerd (als dat een woord is), zelfs de gezondheidszorg en andere basics. Trap er niet in!

Watching the Wheels | 18-07-16 | 20:07

Of je stemt gewoon vóór Trump. Go Trump! Ja, je moet er even opkomen.
Lewis Lewinsky | 18-07-16 | 19:44
.
:-)

Lupuslupus | 18-07-16 | 20:06

@Feynman | 18-07-16 | 19:31

Dat overkomt de beste ondernemers maar ondertussen heeft ie toch een aardig imperium opgebouwd. Het is Trump en een gegarandeerd koerswijziging of Hillary en de voortzetting van de rampzalige status quo.

Desmoulins | 18-07-16 | 20:06

pluk-87 | 18-07-16 | 19:42
.
Helemaal mee eens. +veel voor uw bijdrage.

Lupuslupus | 18-07-16 | 20:04

Niet te geloven dat zo'n enorm, ontwikkeld land, waar de politiek veel meer vervlochten is met de samenleving dan hier, het met een gevaarlijke clown en een onbetrouwbare machtswellusteling als presidentskandidaten moet doen.
Normaal volg ik de Amerikaanse presidentsverkiezingen op de voet, dit jaar zal ik grotendeels passen, ik kan het bijna niet aanzien.

Lewis | 18-07-16 | 20:03

Internationale socialisten zien Trump als de duivel, hij moet dus wel goed zijn.

compitaal | 18-07-16 | 20:01

Jeetje, als je de JijBuis link opengooit, de comments aan de rechterkant.. En die hebben allemaal stemrecht??? Serieus???

Limonadesiroop | 18-07-16 | 19:58

Hup, knurftige stenenschuiver! Go get them!

GaatDeGoedeKantOp | 18-07-16 | 19:57

@Feynman | 18-07-16 | 19:41
Die goeie ouwe Brewsters millions.
George Carlin had trouwens ook een goede sketch over waarom je maar beter niet kunt gaan stemmen. youtu.be/HeMGqTwWA6U

Osdorpertje | 18-07-16 | 19:55

Nee he heb donderdag en vrijdag al de hele nacht opgezeten.

PrinsesStoepje | 18-07-16 | 19:54

@pluk-87 | 18-07-16 | 19:42
Onzin. Trump is een met een zilveren lepel in zijn aars geboren idioot. Je kan, als je enig verstand hebt, niet anders dan gruwelen met de gedachte dat hij president wordt van het machtigste land ter wereld. Trump is een merk. Niets meer niets minder.

Ik vraag me echt af wat de republikeinen bezielt. Reagan was al niet 100%. Bush senior ging nog. Bush junior was de mongool die ons allemaal in een oorlog smeet met Irak en Afghanistan en nu Trump? God help ons allen.

Aan de andere kant vind ik Clinton ook drie keer niets. Maar dat is meer omdat ik haar niet mag.

De Koreaanse Slet | 18-07-16 | 19:54

Met Trump kies je een Amerikaanse Erdogan. Onbetrouwbaar, zichzelf niet onder controle, bij het minste of geringste direct op de kast en geen greintje verstand van zaken. Bij het VS-electoraat maak je daarmee een goede kans. Zie Reagan, Bush jr.

Prinsemarij | 18-07-16 | 19:53

Geen geluid...

duitse herder | 18-07-16 | 19:50

@Feynman 19:39 / Kameroudste 19:40
Grappig. Kennelijk is het logischer de hulp van Trump te betwijfelen dan de oorlog van Erdogan.

Koperhoudend | 18-07-16 | 19:50

Het is te hopen, dat de boel daar voor de tijd van de verkiezingen niet klapt.
Dan valt er namelijk niets meer te kiezen en kan dit wangedrocht gewoon blijven zitten.

mom van avezaath | 18-07-16 | 19:49

@Adversary | 18-07-16 | 19:40
Wat een onzin. Alsof Clinton zit te wachten op een nucleaire holocaust met de Russen en zo de geschiedenis in wil gaan. Met Clinton heb je tenminste een politica die ervaring heeft. Met Trump heb je een ongeleid projectiel die zo consequent is als een jakhals. Beiden zijn in mijn ogen niet wenselijk.

De Koreaanse Slet | 18-07-16 | 19:47

Feynman | 18-07-16 | 19:31
LOL! Dat is HUGE. China gaat dat getal vast helemaal kwijtschelden!11

Canis Spurcus | 18-07-16 | 19:46

Die Trump voelt kennelijk haarfijn aan wat er onder veel Amerikanen leefd.
Zou wel eens een betere president kunnen zijn dan Clinton.

joepiedepeopie | 18-07-16 | 19:45

@Osdorpertje | 18-07-16 | 19:32
Of je stemt gewoon vóór Trump. Go Trump! Ja, je moet er even opkomen.

Lewis Lewinsky | 18-07-16 | 19:44

Iedereen z'n ferme gun meegebracht
ok safety off

Tobi | 18-07-16 | 19:44

Wat word ik moet van mensen hier die lekker correct zeggen dat 'Trump natuurlijk een gekkie is'. Trump heeft een zeer goed oordeelsvermogen en zal voor de omslag zorgen die een grote bijdrage zal leveren aan de preservering van de westerse volkeren.

pluk-87 | 18-07-16 | 19:42

@Crematorium-de-Asbak | 18-07-16 | 19:30

Er mogen geen wapens mee naar binnen. Een private venue en die mag gewoon regels stellen. Hebben ze ook gedaan.
Buiten mag het wel.
.
Dan nog moet je stapelgek zijn om daar zonder armored motor cade en body guards naar toe te gaan.

Parel van het Zuiden | 18-07-16 | 19:42

Feit is dat je met Clinton ZEKER oorlog met de Russen krijgt. Met Trump is die kans veel kleiner.

Adversary | 18-07-16 | 19:40

@Koperhoudend | 18-07-16
Op zich voor de neutrale toeschouwer wel vermakelijk, als Trump op de knoppen drukt zodra Erdogan weer eens een grote smoel opentrekt. Voor al het overige zijn ze beiden levensgevaarlijke Vollidioten.

Kameroudste | 18-07-16 | 19:40

Koperhoudend | 18-07-16 | 19:34
U weet dat Trump echt helemaal klaar is met Europese freeloaders binnen de NAVO. Die stuurt eerder een factuur dan troepen.

Feynman | 18-07-16 | 19:39

@Osdorpertje | 18-07-16 | 19:32
Tjsa. Ik ben blij dat ik niet hoef te kiezen. Trump is een mafketel maar ik kan niet zeggen dat ik Clinton zie zitten.

De Koreaanse Slet | 18-07-16 | 19:39

-weggejorist-

Koperhoudend | 18-07-16 | 19:34

Gaat trump de star sprangled banner spelen op zn strat?

geenspam | 18-07-16 | 19:33

Dit worden bijzondere verkiezingen in Amerika in de zin dat je alleen maar tegen kunt stemmen. Of je stemt tegen Trump, of je stemt tegen Clinton, meer keuzes zijn er niet.

Osdorpertje | 18-07-16 | 19:32

-weggejorist-

0615506175 | 18-07-16 | 19:32

Opdrinkcola, heb je dat ook? Dat spul is toch een goedkope WD40, of ben ik nou gek?

burgermoedt | 18-07-16 | 19:31

Dat Trumph vier keer failliet is gegaan is een pré. USA staat 14x10^12 USD in het rood.

Feynman | 18-07-16 | 19:31

Dat kan nog eens gezellig worden.. Wapens zijn legaal daar en mogen mee naar binnen.

Crematorium-de-Asbak | 18-07-16 | 19:30

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken