Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Het spel is op. Ook Goed Volk steunt Brexit

thegameisup.png Het truukje werkt niet meer. Column na column over de vermeende gevaren van euroscepsis en populisme overtuigen geen lezers meer. Voorgekookte propaganda uit de abacuskamers van de overheid, die waarschuwt voor financiële rampspoed na een Brexit, treffen geen doel. (Want waarom konden de kosten van immigratie, een Nexit of de gevolgen van het ECB-beleid voor onze pensioenen níet berekend worden, maar weet het CPB tot op de penny wat een Brexit ons gaat kosten? LOL.) groteske lappen tekst in de krant, van de hand van de MinBuZa, vol larmoyante euroretoriek over 'het belang van krachtige lidstaten' worden overgeslagen bij het bladeren. Zelfs de lezers van de Deugbode trappen er niet meer in, en gunnen de Britten een Brexit, ook, nee zélfs als het henzelf geld kost. De Europese Unie kraakt onder de fouten, faals en verkeerde beslissingen die zich hebben opgestapeld en wat de media, de rekenmeesters en de politiek ook roepen: demense snakken naar een beetje meer democratie. Met klinkende cijfers, die de stand van de stijlloze poll tot op een paar procent benaderen. Hup verstandige mensen!

Reaguursels

Inloggen

malang | 10-06-16 | 12:47 Sorry voor het g(e)ruis.
Fractie hallevvezool steunt de motie malang.
Ik bedoelde je niet als aluminist af te schilderen.
Iemand ongewenst met een hoedje versieren is niet aardig.
..
Het spektakel stond stjif van de symboliek,
ben blij dat ik een beschermhoofddeksel bij de hand heb.
Engelen en demonen uit een tunnel die als een soort portaal onder de wereld doorloopt. Schuifelmarcherende geketenden met precies de tred van de fabrieksarbeiders in de film Metropolis.
Lekkerding types die om een baphometachtige heendansen en wellustig doen.
Genocidale EU-kopstukken die het immigratieportaal vanuit de onderwereld hebben geopend waren present.
Cern waarover wordt beweerd dat het is geslaagd een soort portaal naar ?? te openen schijnt daar om de hoek te liggen.
Uit vaagwoorden als schijnt en beweerd blijkt wel dat ik nog niet alles weet.
Zonder een stijlloos topic moeten we zelf maar op zoek naar het draaiboekscenario van de voorstelling om te kunnen lezen door welke bezetenheid de organisatoren zijn bezield en precies welke booschap ze hebben willen uitbeelden.

Ontopic:
Winston looks down and realizes that he has written “DOWN WITH EU” , “DOWN WITH EU” over and over again in his diary.
“DOWN WITH EU”
He has committed thoughtcrime..

hallevvezool | 11-06-16 | 00:59

Er wordt ons wijs gemaakt dat een Brexit geld gaat kosten.
Want wij handelen veel met de Engelsen.

Stel .. ik lever 20% van mijn omzet aan dit land. Dan ga ik na de brexit waarschijnlijk nog veel meer leveren aan dit land. Want mijn klant wil graag dat ik blijf leveren, anders komt zijn onderneming in gevaar. Het gevolg: ik kan betere prijzen tot stand brengen. Dus kan ik hem meer leveren.

Waarom zou dit niet gaan lukken?
Als de Europese unie dan een handelsbeperking op gaat leggen aan Europese landen, waaronder Nederland. Reden te meer om Brussel te wantrouwen.

Hetvolkspreekt! | 10-06-16 | 19:37

1 ding is zeker uit de eu stappen is altijd nog 100x goedkoper dan er in blijven

Poldergek | 10-06-16 | 18:02

-weggejorist en opgerot-

Sjaakyuitbijlmer | 10-06-16 | 16:35

Het VK traineert al jaren de voortgang van de Europese eenwording. Voor de EU is het dus sowieso winst als die dwarsliggers verdwijnen.

Bigi Bana Boy | 10-06-16 | 14:55

"Want waarom konden de kosten van immigratie, een Nexit of de gevolgen van het ECB-beleid voor onze pensioenen níet berekend worden,..."
.
Raak, helemaal raak. En wat te denken van de kosten van de voortgaande invasie (moet van de EU) en van die idiote sancties tegen Rusland (moet van de EU) www.welt.de/wirtschaft/article14274204... Zijn die al doorgerekend dan? Dit even afgezien van het feit dat mogelijke Brexitkosten door de EU worden veroorzaakt, niet door een Brexit zelf.
Nexit Next.

ben kokhals | 10-06-16 | 14:19

Jongens van al dit gemekker hier, wordt geen Brit wijzer. Hup naar ukip.org en doneren met die hap.

Brexit=Nexit

Durereaguurder | 10-06-16 | 13:34

Knap staaltje begrijpend lezen... VK-lezer waardeert de democratische keuze van het Britse volk, ongeacht de kosten (lijkt me op zich ook een logisch standpunt). Dat is niet hetzelfde als voorstander zijn van een Brexit.
jawor36 | 10-06-16 | 09:08

De internet-versie van de azijnbode heeft wel een ander publiek dan de "echte"dode bomen versie.

daytripper | 10-06-16 | 13:12

Enfin, we komen er niet uit. Geeft niet. Maar mocht het tot een Brexit komen praat ik over een jaartje graag weer verder.
Badderbeest! | 10-06-16 | 12:37

Het duurt wel langer om een uittreding rond te krijgen. Schotland begint gelijk aan een exit-UK-referendum. Dus het wordt een drukke boel.
Het is een waanidee dat het eenvoudig geregeld zal zijn. Tienduizenden artikelen regelgeving zullen opnieuw geformuleerd moeten worden. Men kan er wel een hekel aan hebben is een illusie te denken dat het zonder kan. De burgerij is er ook op gesteld ook al zeggen ze van niet. Bovendien hebben veel regels in UK nog extra streng gemaakt en dat moet wel zo blijven. Spelen uw kindertjes tikkertje met een helm op?

DreHa | 10-06-16 | 13:08

Ik ben voorstander van een Exit4all! Iedereen weer vrij en blij.
Hoe heette de firma die het beton leverde voor tsjernobyl en voor die plek in de pacific? Want zo'n operatie hebben we nu ook weer nodig om dat europarlement in te kapselen. 2x gvd, safety first!

Cobalt bomb | 10-06-16 | 13:06

Tsja beetje onzinnige poll, natuurlijk hebben we een democratische keuze van de Britten te respecteren.
Niet dat ik een (volledige) Brexit zie gebeuren maar dat zien we over 2 weken wel.

Berbaar | 10-06-16 | 12:47

De Nazi propagandamachine draait op volle toeren, inmiddels geeft het CPB een rapportje uit (op toiletpapier voor het geval het moet kwijtraken) waarin ze keihard liegen en beweren dat een brexit ons land op termijn 10 miljard euro gaat kosten en men vooraf beter gaat zorgen voor een handelsakkoord met dat land.

Zal mij benieuwen wanneer ze gaan beweren dat TTIP ons kan redden van die ondergang

LinkseWreker | 10-06-16 | 12:47

hallevvezool | 10-06-16 | 12:36
====
Hoezo? Het gaat hier om een officiële openingsceremonie van de Gotthardtunnel, waarbij onder meer Merkel en Hollande aanwezig waren. De voorstelling is dermate bizar, dat het mij wel een eigen topic waard leek. Heeft niets te maken met 'Illuminati', aluhoedjes en wat dies meer zij.

malang | 10-06-16 | 12:47

Diverse poll's wijzen naar een nipte Brexit echter de mogelijkheid bestaat om,indien deze uitslag, een nieuw referendum te starten met als vraag' wel of niet' deze referendum te accepteren.
Wat je er dan ook van mag denken, het is niet mogelijk om over 4 jaar een nieuwe eu leiding te kiezen (zij iemand democratie?)...... voor de Britten is dit een "one's off a lifetime change" om op democratisch wijze uit de EU te stappen!

NB-Stb | 10-06-16 | 12:46

Ik hoop en verwacht dat de Britten hun democratie op 1 zetten in hun keuze. Ik hoop en wens dat dit Europa wordt gezien als wat het is: mislukt en een opmaat voor een dictatuur.
Begin liever opnieuw en doe het goed. Een harde schop onder de kont voor de Junckers en Timerfransjes van deze wereld. Een einde aan het tijdperk van meelopende beroepspolitici zonder ruggegraat en visie.

donkieshot | 10-06-16 | 12:40

M.K. Ultra is taxing you..

Neut | 10-06-16 | 12:39

Bytemaster | 10-06-16 | 11:43

Pff wordt een beetje langdradig zo. In het artikel staat ook: "Zelfs de lezers van de Deugbode trappen er niet meer in, en gunnen de Britten een Brexit, ook, nee zélfs als het henzelf geld kost." Daarmee blijkt toch echt dat de poll volledig verkeerd geïnterpreteerd wordt, alleen om je eigen standpunt te bekrachtigen.

Prima als je zulke suggestieve stukken wil zien, maar GS is normaal heel scherp op zaken als propaganda en framing. Althans, wel als het uit een bepaalde hoek komt.

jawor36 | 10-06-16 | 12:38

DreHa | 10-06-16 | 11:43
-
Gescheld? parbleu?
-
U bent van het slag; alle welvaart is er DANKZIJ de EU. Wat u vervolgens nergens op baseert. Ik ben van het slag; alle welvaart is er ONDANKS de EU. Wat ik baseer op het simpele feit dat die welvaart al bestond vóór de EU überhaupt was bedacht. Die banken en multinational zullen de UK echt niet verlaten als ze uit de EU stappen. Het gros is namelijk Brits, de rest heeft enorme belangen in het VK. U vergeet voor het gemak dat het VK de op 5 na grootste economie ter wereld heeft. Ik denk dat de Britten zonder de EU ook wel kunnen overleven. En ze kunnen prima visavrij reizen afspraken maken met de rest van de westerse wereld als ze dat willen, ook zonder de EU, Hell zónder de EU kunnen ze zoveel meer. Ze kunnen bijvoorbeeld gunstigere tarieven afspreken met derden dan volgens de EU is toegestaan en zodoende enorm veel markt naar zich toetrekken. Een VK buiten de EU kan de stakkers die in de EU blijven helemaal kapotconcureren. Niet volgens u, dat weet ik. Volgens u bestaat het VK bij gratie van Brussel. Volgens u is Brussel een geldfonteintje.
-
Enfin, we komen er niet uit. Geeft niet. Maar mocht het tot een Brexit komen praat ik over een jaartje graag weer verder.

Badderbeest! | 10-06-16 | 12:37

malang | 10-06-16 | 12:27 *handje aluminumgruis toevoegen doet* Homonunculusinvocatie.
Dicht nabij Cern.
Cern die schijnbaar in staat is oude wijzakken door nieuwerwetse flessen te vervangen en flessen door wijnzakken in de nieuwere vertalingen.
Al uw heilige boekjes schijnen ongezien te zijn aangepast.
Rare jongens die uitvinders van het "Mandela-effect".

hallevvezool | 10-06-16 | 12:36

"Ik heb me er ook erg over verbaasd, zoiets nooit eerder gezien. Het bevestigt wel veel vermoedens van wat voor idioten aan de macht zijn".
1920 | 10-06-16 | 12:16
======
Ja, ik had zoiets ook nog niet eerder gezien. Ik hoop dat de redactie er een item aan wil wijden.

Hallo @redactie, is dit misschien voer voor een apart topic?
www.rt.com/viral/345202-switzerland-t...

malang | 10-06-16 | 12:27

Hier een plaggie-haat over een laatste gordijn:

"Want wat is een man
Wat heeft hij
Zo niet hemzelf dan hij heeft niet
Om de woorden die hij voelt echt te zeggen
En niet de woorden van iemand die knielt
De plaat toont nam ik de slagen
En deed het op mijn manier"

hallevvezool | 10-06-16 | 12:19

-weggejorist-

1920 | 10-06-16 | 12:16

Hebbe ze ook meegenomen wat een brexit bespaard aan heffingen en belastingen rn andere verplichte afdrachten? Hoe zal de munt dan vallen... ?!

boerk | 10-06-16 | 12:15

mom van avezaath | 10-06-16 | 11:54
=====
Ja, bizar, meer dan bizar, haast kwaadaardig.

malang | 10-06-16 | 12:08

Guust Kadaver | 10-06-16 | 10:39
====
Ja, maar dat heeft niets met het filmpje te maken.

malang | 10-06-16 | 12:05

Ik ben het ook eens met de stelling. Een goed werkende EU krijg je niet met laffe landen die wel de lusten willen, maar niet de lasten. En principes kunnen geld kosten.

Rest In Privacy | 10-06-16 | 11:55

malang | 10-06-16 | 09:51
Dat was bizar hè? Is trouwens in geen krant gemeld.

mom van avezaath | 10-06-16 | 11:54

En dan komt er nog het nederlands truukje.
Gaat u stemmen? Ja. Kruis dan het grote ja vlak aan.
Stemt u nee tegen de EU dan moet u niet bij nee een kruisje zetten maar kleurt u achterkant van het papier links onder het derde piep kleine bolletje van links rechts buiten onder MET ROOD. Gaat u over de lijntjes dan geld het als ja.
Het GRIJZE potloodje vind u onder de desk.
Dank u voor uw ja stem.

jitro | 10-06-16 | 11:49

@jawor36 | 10-06-16 | 11:29
.
Lees je alleen een titel of ook het artikel? De titel is suggestief maar niet incorrect. Goed Volk steunt Brexit als daar een democratische meerderheid voor bestaat.

Bytemaster | 10-06-16 | 11:43

Wat een gescheld.

Badderbeest. Engeland is vooral betaler vanwege de olie uit Schotland. Schotland heeft niet zoveel met de Engelsen. Dat ze één zouden zijn is een gekoesterde illusie. Bovendien, wat is er op tegen om betaler te zijn? Men verdient bakken extra door het lidmaatschap. Denkt iemand dat de banken en bedrijven in UK blijven wanneer ze geen EU lid zijn.
Noord-Ierland is gewoon een kolonie waar ze nu dankzij de EU vrij verkeer met Ierland hebben. Op en den duur gaan ze gewoon terug naar Ierland. Die laten zich die open grens niet meer afnemen.

DreHa | 10-06-16 | 11:43

Zelfs mijn hipster kapper in Shoreditch, London vertelde me gisteren dat hij voor de Brexit stemt. Gaat heel spannend worden..

langsdelijn | 10-06-16 | 11:38

De Europese Unie is een geweldig voorbeeld voor landen als Rusland en Turkije. Geef de burgers het gevoel dat ze iets te zeggen hebben, door hen af en toe een papiertje in een vuilnisbak te laten gooien. Je hoeft de vrijheid van meningsuiting niet te beperken. Laat het gepeupel maar lekker praten. Zo weet je wat er leeft onder de bevolking. Als het nodig is, stuur je de conversaties een beetje bij door bepaald nieuws te hypen en ander nieuws weg te laten. De boel een beetje ophitsen of sussen in reacties onder berichten bij de digitale media, doet het ook prima.

De lastige mensen die het wel doorhebben, geef je eigen politieke partijen, die luidkeels allerlei dingen schreeuwen en het idee geven er voor de gewone man en vrouw te zijn, maar bij echte belangrijke zaken niet lastig zijn of uiteindelijk zulke rare dingen in hun verkiezingsprogramma zetten, dat er niemand meer op hen stemt. Daarbij zorg je voor aparte media, die meer recalcitrant lijkt. Deze media geef je extra zorg en aandacht. Je zorgt ook hier weer voor de juiste berichten op het juiste moment en laat andere zaken weg als het niet uitkomt. Blijven roeren waar het stinkt, maar je past er wel voor op dat de poep niet werkelijk de ventilator raakt. Reaguren was nog nooit zo leuk.

Het voordeel van deze zachtaardige methode is dat het plebs praat en denkt zoals jij dat graag hebt. Ondertussen kan je bezuinigen op leger, politie, justitie en gevangenissen, zodat je zelf meer kan feesten. Nog mooier is dat de meerderheid van het volk dit niet doorziet. Diegenen die het wel doorgronden, lach je recht in het gezicht uit. Dat is toch veel fijner dan die strenge en serieuze gezichten van de leiders van Rusland en Turkije?

Hoor ik het goed? Hoor ik daar weer een harde schaterlach?

ridder pompompom | 10-06-16 | 11:31

Bytemaster | 10-06-16 | 10:30

Gozert. De titel van dit topic is: "Het spel is op. Ook Goed Volk steunt Brexit". Dat is de conclusie die wordt getrokken uit een pol waar gevraagd wordt of de VK-lezers vrede hebben met de democratische keuze van de Britten.

Het goedvolk steunt de Brexit niet, maar steunt de keuze van het Britse volk (ook als dit geld kost). Lijkt me een beetje de essentie van een democratie.

jawor36 | 10-06-16 | 11:29

Ik ben overtuigd agnost (lol), maar ik denk dat ik 23 juni wel even een kruisje sla. En vijfhonderd weesgegroetjes breng. En een As-Sanah reciteer. En vooruit, ik offer zelfs een kalf aan Fortuna. whatever it takes.

His Lordship | 10-06-16 | 11:21

De PVV hoeft helemaal niks meer te doen om de grootste partij te worden. Het merendeel van de resterende partijen heeft zichzelf laten zien als onbetrouwbaar en onkundig.
Ik hoop dat hiermee ook een einde komt aan de gesubsidieerde propaganda media.

ET007 | 10-06-16 | 11:19

BE mag er ook bij, maar geen Oostblok.

Ikdachthetniet | 10-06-16 | 11:19

Het grootste plezier moet nog komen. Na de Brexit gaat het gewoon beter in de UK. Meer democratie en de economische groei versnelt. Dan wordt het pas lachen (en huilen in Brussel) Leve het internet dat de propaganda machine om zeep hielp.

Lichtstadfan | 10-06-16 | 11:19

Ze moeten het gewoon beter uitleggen. Dat gebeurt morgen in de zaterdageditie.

bergsbeklimmer | 10-06-16 | 11:18

Geldt trouwens ook voor het (Balkan)Oosten. Weg ermee. NEURO alleen met NL, DLD, ENG, en de nordic landen.

Ikdachthetniet | 10-06-16 | 11:16

Dat de handel weg zou vallen is de allergrootste kul wat ze kunnen verzinnen als tegenargument, want de EEG heeft anders decennia lang prima gewerkt en kan gewoon weer gaan werken. De EU voortzetten in een NEU(RO) is wat mij betreft ook prima, als we de banden met het (knoflook)Zuiden maar verbreken, want daar stroomt al het geld naar toe!

Ikdachthetniet | 10-06-16 | 11:14

Hoe kan zo'n man iemand zoals ik vergeten?
De Koreaanse Slet | 10-06-16 | 10:07
Ik snap dat ook niet.Een man als jou....... een fantastische baan,alle vechtsporten die er maar te bedenken zijn gedaan,vrienden die criminelen zijn en ook nog eens met Joden en niet joden,turken en wat al niet meer gegeten enz......
Hoe kan iemand jou nu vergeten.
Internet held.

ditotje | 10-06-16 | 11:02

-weggejorist-

1920 | 10-06-16 | 11:02

Las gisteren stuk in Engelse krant waarin Dhr. Polman CEO van Unilever de Britten waarschuwt dat de ijsjes (Magnums) veel duurder worden, als ze de EU verlaten.
Nu komt de britse jeugd niet erg snugger over, in van die programma's als comazuipen in Salou enzo, maar dit is zo beledigend....

corbiere | 10-06-16 | 10:55

Briljant argument ook. Nederland wordt veel minder innovatief als we niet meer via de EU met Engeland handelen.
Ja. Sure.

wapster | 10-06-16 | 10:54

-weggejorist-

1920 | 10-06-16 | 10:48

^veranderen

Gerard Leeflang | 10-06-16 | 10:44

@Kadaver
Er gaat juist veel verdere, zeikwijf ;)

Gerard Leeflang | 10-06-16 | 10:44

Ach gut Gerard Leeflang | 10-06-16 | 10:38 is van voor het internet. Er veranderd niets en alles blijft hetzelfde...

Guust Kadaver | 10-06-16 | 10:41

Be real. De Brexit komt er niet en een Nexit al helemaal niet. Tel daarbij een gefaald referendum op en het is een totaalfaal.
En dan maar proberen met je kudt te overleven in een gemilitariseerd Europa.
Dat is de realiteit, suckseks ermee.

Gerard Leeflang | 10-06-16 | 10:38

@jawor36 | 10-06-16 | 09:08
.
Ik denk dat je dat staaltje begrijpend lezen vooral bij jezelf moet zoeken. Het artikel geeft nergens aan dat het om percentage vóór het Brexit gaat. Bij linkse media was er juist altijd een tendens dat de bestuurders goed weten wat goed voor ons is, terwijl nu een groot deel van de Volkskrantlezers aangeeft dat directe democratie gehoord moet worden. Waarschijnlijk komt dat omdat ze zelf in beginnen te zien dat onze bestuurders voornamelijk propaganda de wereld inslingeren en je er dus NIET meer op kunt vertrouwen. Daar gaat het GS-artikel over en niet over een vermeend percentage van 75% dat een Brexit wil, zoals jij suggereert.

Bytemaster | 10-06-16 | 10:30

Niet meer dan logisch wat er gebeurt. De Europese Unie slaat door en wordt tot niet toe niet teruggefloten door regeringsleiders. Er is dan maar een consequentie en dat is net zo lang doorgaag tot het volk het niet meer pikt. Dat moment is nu aangebroken. Als na enige tijd blijkt dat GB prima draait, dan zullen meerdere landen afhaken. Maar waarschijnlijk zullen ze flink geboycot worden door de Europese Unie.

salsaparilla | 10-06-16 | 10:24

Een land dat wil onderhandelen voor meer zeggenschap en een lagere prijs als de EU in een diepe crisis is moet opsodemieteren. Ik hoop op een dag dat George Soares of Warran Bufet op een dag tegen de Pond gaan speculeren. Ik denk dat het lot geveld is binnen een week. De gulden doen deze heren voor de lunch. Dus .. wegwezen en over 15 jaar kruipend terugkomen.

Henk1955 | 10-06-16 | 10:17

Het Britse referendum is niet de laatste, maar de eerste van een serie.

SapperDeFlap2166 | 10-06-16 | 10:16

@kwark001 | 10-06-16 | 10:07

Ze doen wel iets, maar hebben geen plan. Ze zien wel waar het schip strand.

roze_bril | 10-06-16 | 10:10

Heel Nederland is gewoon benieuwd of het de Britten beter af gaat als ze uit de EU stappen. Mocht dat namelijk het geval zijn, dan is het de moeite waard om het voor ons ook te overwegen.

heldheino | 10-06-16 | 10:08

roze_bril | 10-06-16 | 10:06

Heeft de EU een vluchtelingenbeleid? Vertel, vertel.

kwark001 | 10-06-16 | 10:07

Kaas de Vies | 10-06-16 | 09:56

Niet liegen. Heb Boris tweemaal ontmoet en hij wist niet wie ik was de eerste keer (maar dat is logisch) en ook niet de tweede keer. Dat kwetste me best. Hoe kan zo'n man iemand zoals ik vergeten? Maar goed. Ik ben er inmiddels overheen.

De Koreaanse Slet | 10-06-16 | 10:07

@De Koreaanse Slet | 10-06-16 | 09:49

Net of de EU wel een plan heeft. Wat dacht je wat ze bij de ECB doen? Daar voeren ze ook beleid uit en zien wel waar het schip strand. Ik heb het in dit verband maar niet over het vluchtelingenbeleid.

roze_bril | 10-06-16 | 10:06

Niemand wordt op dit moment banger gemaakt dan de gemiddelde Brit. Met tientallen miljoenen Euro's aan steun uit Brussel wordt een 'remain' campagne gevoerd waarvan de intensiteit alles overstijgt wat de westerburen ooit gezien hebben. Ga er maar vast van uit dat de Britten - met een speciale status, uiteraard, die andere EU landen niet kunnen krijgen- lekker bij de EU blijven horen, en dat dat onder meer gevierd gaat worden met extra netto bijdragen uit Nederland.

bisbisbis | 10-06-16 | 10:02

Gokje: ze stemmen zichzelf er net niet uit, maar dat levert onderhandelingspositie op, waardoor het VK de komende jaren minder hoeft bij te dragen en meer ontvangt. Is eerder gebeurd dat ze zo kwamen onderhandelen (Thatcher).....

TheseDays00 | 10-06-16 | 10:01

Het Centraal Planbureau
Het Sociaal Cultureel Planbureau.
Het Planbureau voor de Leefomgeving.
,
Laat dat even op uw inwerken.
Er zijn dus naast de burocraten in Brussel nog drie apparaten die deze zooi voor uw plannen. Gelijk de 5-jaren plannen voor de communistische kovchozen en sovchozen onder Stalin. Die doelstellingen voor voedsel- en graanoogsten werden -op papier- ook altijd ruim gehaald. De Russische bevolking stierf echter massaal de hongerdood. Opbokken met die nep-planners van de Staat.
kunst-en-cultuur.infonu.nl/diversen/51...

Piet Karbiet | 10-06-16 | 09:59

Dit vertelt ons alleen dat gutmenschen die meededen aan de poll, vrede hebben met een democratische keuze. Daar moeten we al blij mee zijn?

pluk-87 | 10-06-16 | 09:59

@lulleficatie | 10-06-16 | 09:12
Europees Nationaal Socialsisme, als antwoord op Germaans-Duits Nationaal Socialisme dat weer het antwoord was op het verfoeide Judaïsch Bolsjewisme(=communisme).
En u heeft natuurlijk gelijk want de Islam als voor de gelegenheid bij elkaar geraapt "me too" monotheïsme leunde nogal zwaar op beide voorgangers, Judaïsme en Christendom en heeft via Hadj Amin al Husseini's inbreng naderhand ook nog flink wat Nationaal Socialisme geabsorbeerd.
Het lijkt er in ieder geval op alsof het mengen van ideologieën, religies en culturen binnen de EU niet echt een coherente en consistente bestuurlijke eindvorm heeft weten op te leveren. Tijd om de bedden opnieuw op te schudden.

kindapaas | 10-06-16 | 09:57

@De Koreaanse Slet | 10-06-16 | 09:49
Net met Boris even gebeld, hij vindt jou niets. Dat je het even weet.

Kaas de Vies | 10-06-16 | 09:56

DreHa | 10-06-16 | 09:50
-
Waarom zouden de Schotten en Ieren dat doen? De VK is de op één na grootste netto betaler aan de EU. Dat is een miljard per maand om de eigen economie te sponsoren en de Ieren en Schotten tevreden te stellen. De VK kan met het EU-budget de Schotten en Ieren een betere deal geven dan de EU dat kan.

Badderbeest! | 10-06-16 | 09:55

@DreHa | 10-06-16 | 09:50
Iedereen is zat van de Engelsen. Domme fart dat je er rond loopt. Leer eerst eens voor jezelf te praten. Dan mag je weer mee doen. En daarnaast GO BRITAIN, Go BREXIT. Die hele EU gaat kapot en maar goed ook. Juist jij bent een volledige loser door de EU nog te steunen. De EU = de dronkenlap Juncker...

Mark_D_NL | 10-06-16 | 09:55

Goede wijn moet rijpen. Het kost immers ook tijd om het door te krijgen dat alles wat EU is, een beetje zurig ruikt. Zoals al eerder en vaker geschreven, idealisten en reli-gekken hou je nog over al voorstander. Ook in GB zijn ze het zat. Vooral de ouderen zijn er klaar mee, maar goed, die komen van na of tijdens WW2 en weten ondertussen wel hoe het balletje rolt. De naïeve jeugd, trapt er nog wel in zolang ze die zak met geld maar blijven zien.

Mr_Pikibelly | 10-06-16 | 09:54

Grappig is ook dat remain betogen als propaganda worden geduid terwijl de racistische krompraat voor een leave OK worden gevonden. Wacht maar tot de commonwealth import toeneemt. Die gaan echt niet in de industrie of op het land werken.

DreHa | 10-06-16 | 09:53

Off topic, maar toch ook niet helemaal: in onderstaand filmpje nog een extra reden om uit de EU te stappen:

www.rt.com/viral/345202-switzerland-t...

Misschien kan de redactie een topic wijden aan de bizarre openingsceremonie van de nieuwe Gotthardtunnel, die werd bijgewoond door o.a. Merkel en Hollande, onze 'leiders'?

malang | 10-06-16 | 09:51

Ik geloof die oplichterbende al jaren niet meer

gerrie de perrie | 10-06-16 | 09:51

Wat krompraat en drogredenering. De VK en aanloop enquete-klikkers verklaren een democratisch besluit te respecteren. Het gaat niet over exit of remain.
Voorts is het hier een waanidee dat een Brexit voor iemand goed zou zijn. Men gelooft werkelijk sofort nieuwe afspraken te verkrijgen en dan selectief te kunnen winkelen in de voorwaarden. Iedereen is zat van de Engelsen. Er komt geen nieuwe samenwerking. De Schotten stappen uit de UK en worden zelf lid. Met de Euro daarbij. Idem voor Noord-Ierland. Men laat zich niet meeslepen in de achterlijkheid.

DreHa | 10-06-16 | 09:50

Natuurlijk hebben de meeste Nederlanders er vrede mee als de Engelsen eruit stappen als ze dat willen. Hoe komt iemand er sowieso bij dat dit niet zo zou zijn?

De vraag is of het überhaupt verstandig is voor de Britten. Ik ben in ieder geval niet overtuigd door de argumentatie van het 'Leave' kamp. Ik heb niet het gevoel dat ze een 'exit-strategie' hebben of überhaupt hebben doorberekend wat de consequenties zullen zijn.

Maar goed. Die excentrieke Britten (lees Engelsen) mekkeren al jaren en doen dit vooral uit nostalgie, conservatisme en grandeur.

Volgens mij is het de keuze tussen twee kwaden en het verleden leert dat je beter kan blijven totdat je een solide plan hebt. Dit klinkt meer als 'we gaan en we zien wel waar het schip strand'

Boris is trouwens een baas. Altijd al gemogen die vent!

De Koreaanse Slet | 10-06-16 | 09:49

Ik snap heel die staatspropaganda sowieso niet.
Wat heeft het voor zin om het Nederlandse stemvee tegen een Brexit te laten zijn?
Denken ze dat de helft een tante in Engeland heeft?

"Dear aunt Mary, it's me, Jeroen.
Pleas vote Stay, because otherwise I must pay 1000 euro and the poolkaps will melt and my kids get cancer.
It is true, because I heard it on the Journal in Holland and they know everything.
Thanks, greetings to uncle Bob"

Maar als dit een voorbode is van wat ons te wachten staat als we in NL ooit zo'n referendum krijgen, dan maak je borsten maar nat mensen.

Cuyahoga | 10-06-16 | 09:49

Weer zo'n nietszeggende "willen jullie regen of zon?"-stelling. Wij hebben immers weinig keus, ongeacht wat de Britten doen. Want wat als "ons volk" er geen "vrede" mee had gehad? Wat zouden we dan doen? Een hele boze brief schrijven? Onze twee JSF's of de 40 jaar oude F16's die kan op sturen sturen? Alsnog Barrie Stevens het land uit zetten? ("die kan op zwemmen Barrie, en vooral doorgaan").
Het enige dat dit referendum in GB gaat aantonen is de volstrekte nutteloosheid van zo'n boe-alles-is-kut-partij als Ukip. Zeg ik niet; dat zeggen de bookmakers. En die kunnen het weten; want anders dan Maurice De Hond en zn nattevingercollega's zijn zij echt supergoed in voorspellingen. Zij hebben er immers financieel belang bij om er niet te ver naast te zitten. www.oddschecker.com/politics/british-p...

GifKikkert | 10-06-16 | 09:46

Kunnen we oom Nigel vanuit NL niet een handje helpen?

Guust Kadaver | 10-06-16 | 09:46

Wat is er mis met handel tussen landen zonder met elkaar in een economische en politieke unie te zitten? Zeker als de belastingdruk daalt doordat die geldverslindende bende niet meer gevoederd hoeft te worden, kan dit juist de handel stimuleren. Misschien wat simpel gedacht, maar goed, het belangrijkste is natuurlijk dat je niet moet willen om deel uit te maken van een enge dictatoriale landenunie waar politici niet gekozen en niet afgezet kunnen worden door demense. En als dat in eerste instantie wat kost dan moet dat maar.

Vindefin | 10-06-16 | 09:45

@The British have saved us in 1918 and 1945, they start our liberation in 2016 with Operation Leave. Nexit to follow!
funkyd | 10-06-16 | 09:11
Aan de andere kant kwamen ze ongevraagd te hulp in 1815 en kijk eens waarmee we sindsdien opgescheept zitten.

kindapaas | 10-06-16 | 09:44

Als we dan toch met een bestuurlijke herindeling beginnen, wil ik pleiten voor de hereniging van het geweldige oude hertogdom Brabant. Brussel sta ik daarbij af en de wijk Borgerhout in Antwerpen kam ik uit tot aan het laatste theehuis. #makeeuropegreatagain

pluk-87 | 10-06-16 | 09:44

Ik hoorde vanmorgen ook een leuterverhaal over dat Nederland op de achterbank of zelfs in de achterbak zou belanden in de auto die EU heet als we uit de EU zouden stappen. Dat we dan helemaal niets meer vertellen zouden hebben, dus dat we nu stevig de handen aan het stuur moesten houden.
Hahaha, we liggen allang in de achterbak. Vastgebonden, murw gebeukt en beroofd en al.

J. Jarig | 10-06-16 | 09:43

Wat Van Rossum hier boven benoemt is precies wat zich als een olievlek aan het verspreiden is.
In Europa (UK, Rome, wie volgt?) en USA (Trump)
Jullie hebben met GeenPeil dit in NL goed aangevoeld.
Dit is een sneeuwbal die groter wordt, af en toe wat smelt, maar steeds groter wordt tot dat je er niet omheen kunt. Blijf doorgaan en probeer ook elders in EU dit soort krachten te mobiliseren....
Laat je niet frustreren door de zitten, vastgeroeste machten, maar dender door. Soms twee stappen vooruit en één weer terug, maar het gaat vooruit.
Goed bezig

Guust Kadaver | 10-06-16 | 09:42

Goed volk steunt evt een Brexit ? Shit dan begin Iik weer te twijfelen

enorme sukkelzak | 10-06-16 | 09:42

Het referendum van 23 juni is historisch en een mijlpaal.
Het zal de laatste mogelijkheid zijn om geweldloos van de Duitse hostile takeover van Europa af te komen.
Wel jammer dat de Britten (nipt) vóór Eurofascisme zullen kiezen.

jemagookniksmeer | 10-06-16 | 09:40

necrosis | 10-06-16 | 09:18
De Nordfolk line heeft op een gegeven moment ook zijn "duur" Nederlands personeel ingeruild tegen goedkope Polen. Mijn voormalige buurman is gewoon het bedrijf uitgepest omdat hij plaats moest maken voor die gasten.

Meneer Rozenwater | 10-06-16 | 09:39

mooi en nu snel een Nexit erachter voordat echt heel Nl straatarm is en genivilleerd tot Oost en Zuid Europees niveau. Voor de komende 20 jaren ziet het er voor Nl nog steeds beroerd uit ondanks het gegil en gejuich van tonnen verdiendende elite en politici.. Ben ook erg benieuwd waar de Bildenberggroep de komende dagen over gaat stiekumen..

fikkieblijf! | 10-06-16 | 09:37

Le Roi | 10-06-16 | 09:25
-
Dat is gebaseerd op idiote propagandacijfers van het CPB. Die gaan er van uit dat de handel met het VK volledig stilvalt als ze uit de EU stappen. Dat is natuurlijk niet waar. Zowel de Britten als de Nederlanders zullen gewoon blijven handelen. Daar is geeneens een handelsverdrag voor nodig. En daar komt nog bij dat we meteen op de dag van Brexit nieuwe verdragen kunnen afsluiten. De NL visserij zal wel een duw krijgen omdat de Britten hun visgronden niet meer hoeven te delen met ons. Maarja, liggen we daar wakker van?

Badderbeest! | 10-06-16 | 09:37

@funkyd | 10-06-16 | 09:11

Eens wat betreft '45, maar in 14-18 was Nederland toch echt eerder pro-Duits dan pro-Engeland hoor. (Had te maken met het Britse optreden tegen de Boeren in Z.Afrika)

J.Morika | 10-06-16 | 09:36

@Kaas de Vies | 10-06-16 | 09:08

Punt is dat het die elitaire schapen niks kost en er in veel gevallen zwaar aan verdienen
Die wonen niet tussen de achterlijken die in de afgelopen 30/40 in drommen zijn geimporteerd.

Ikdus | 10-06-16 | 09:36

necrosis | 10-06-16 | 09:18

Dus omdat er voor het bestaan van de EU vrachtschepen op en neer voeren tussen NL en GB concludeer jij dat er geen macro-economische consequenties zullen zijn van een Brexit. Lijkt mij ietsje (sarcasme aan) te kort door de bocht maar misschien onderschat ik je economische inzicht.

jawor36 | 10-06-16 | 09:35

Ik ben voor een samenwerkend Europa maar tegen een Europese Unie met alle ellende die er bij zit... Ik ben dus voor de Brexit en hoop dat wij ook nog ooit eens in de gelegenheid komen.

a4p | 10-06-16 | 09:35

Nexit, Nexit, Nexit!!! Weg met de Brusselse dictaten. Weg met narcist Rutte, geloofsgekkie Merkel en zuiplap Juncker.

Solar666 | 10-06-16 | 09:35

Ik zou willen dat dit stuk in de MSM van Engeland gepubliceerd zou worden...

Guust Kadaver | 10-06-16 | 09:34

Dus er zijn na dat "ik tik de krant wel vol meesterredacteur stagiaire verhaal" nog steeds mongolen met een abonnement op de Volkskrant????? Die kun je net zo goed dus elke dag de Bobo, de Jippie en de Donald Duck voorschotelen. Idioten.

verbanden | 10-06-16 | 09:33

Alsof the powers that be gaan een brexit toestaan, laat staan een nexit

Barre_de_k | 10-06-16 | 09:33

Iedereen komt er zo langzamerhand achter dat het zo niet langer kan. De EU moet gaan stoppen, het is een speeltje van verwarde politici zonder enige capaciteiten (D66'ers in gewoon Nederlands) die menen dat we het vierde rijk moeten gaan stichten. Mijn gratis advies is: Afbreken en een nieuw Europa opbouwen waarin we wel goed samenwerken maar de belangen (lees geld en belangen) niet verstrengeld zijn. Dit werkt niet en zal leiden tot onze ondergang.

Toetsiemonster | 10-06-16 | 09:33

Ach.... toen mijn vrouw mocht gaan stemmen over de euro hier(GB) werd er ook gezegt dat Londen ging vallen en iedereen weg zal gaan.Ik ben er laatst nog geweest maar Londen is er nog steeds.

ditotje | 10-06-16 | 09:33

Zouden exporterende ondernemer luisteren als onze overheid of Brussel een handelsboycot instellen?... denk het niet toch?

deraderendraaien | 10-06-16 | 09:32

Alsof de tijd stopt we gaan nog eeuwen door met zeiken. Net als die eeuwen er voor.

ikdenkwat | 10-06-16 | 09:31

Het moet zijn: Het spel is over of het geld is op. Verder allemaal leugens van het politiek correcte zootje zakkenvullers in Den Haag en Brussel. Met hulp van de MSM.

frisenfruitig | 10-06-16 | 09:31

Ik hoop dat Brussel en Straatsburg uit de EU stappen.

Badderbeest! | 10-06-16 | 09:30

Het CPB gaat uit van het slechts mogelijke scenario en dan ook nog eens met de veronderstelling dat het bedrijfsleven met de armen over elkaar blijft zitten en alles over zich heen laat komen en niets onderneemt. Maar het zijn geen ambtenaren!!
CPB: weg ermee!

Ko Ranzig | 10-06-16 | 09:30

Dus onder de reaguurders loopt heul veel Goedvolk rond. Altijd al gedacht. Dijsselbloem was gisteravond ook opeens heel modest; geen landen er meer bij, EU pas op de plaats, goed naar demense luisteren etc.

Piet Karbiet | 10-06-16 | 09:28

Er zullen de komende tijd veel helden geboren gaan worden.

Arnold9638 | 10-06-16 | 09:27

Het lijkt erop dat de tijd dat de mainstream media zijn invloed op het volk aan het kwijtraken is. De ledenaantallen lopen terug en bij steeds minder onderwerpen weet ze de publieke opinie te beinvloeden. Brexit is daar weer een voorbeeld van.

Specimen 5101 | 10-06-16 | 09:25

Hoorde gisteren op de radio (3FM, ja, ik weet het...) ook al een stukje over dat het Nederland vele miljarden zou kosten als Brexit zou plaats vinden. De bangmakerijpropagandamachine draait op volle toeren.

Le Roi | 10-06-16 | 09:25

Gisteren ook weer schaamteloze propaganda bij RTL Late Night. Dijsselbloem: "er wordt heel veel handel gedreven van en naar de UK, dat is heel slecht als dat wegvalt". En geen enkele kritische vraag van Umberto. Alsof de EU het afzetgebied in de UK kwijt wil, en er geen nieuw handelsverdrag binnen een week kan zijn na de Brexit. Alsof de EU niet de blijkbaar betere of goedkopere dingen uit de UK wil BLIJVEN importeren en het liever duurder elders gaat kopen. Alsof de EU nu al met geen enkel ander land handel drijft dan met EU-landen.

En ook geen enkele keer noemen dat de 16 miljard de kosten t/m 2030 zijn, miljard per jaar is helemaal niks, en dat is dan nog het doemscenario, mogelijke positieve effecten worden niet berekend.

Het enige argument dat genoemd wordt is dat de Brexit mogelijk ook nadelen heeft, maar niet wat er nou zo GOED aan een niet- brexit is. Dat er dan de kans bestaat dat de EU uiteenvalt, maar niet waarom de (huidige) EU nou noodzakelijk of zelfs maar een verbetering is.

Ook waanzin hoe ze de euro als argument blijven gebruiken, want anders gaat het daar slecht mee, ja die heeft de EU-elite OOK zelf verzonnen zonder de burgers te raadplegen, dus dat is ook al jullie eigen schuld en gebrek aan inzicht. Het blijft een vrouw verkrachten en omdat ze daarna zwanger van de euro is zeggen dat het haar eigen schuld is dat ze dan moet trouwen met de dader.

een_mike | 10-06-16 | 09:23

Ik snak vooral naar vrijheid.Ik ben klaar met een ongekozen zuischuit als President die Europa wil militariseren om de vrede te bewaren. Ik ben klaar met een ongekozen bankdirecteur die gratis geld drukt om welvaart te creëren. Ik ben klaar met die ongekozen zelfpijper van een VP die iedere kritiek afdoet als guur populisme. En ik ben klaar met de hele zooi ongekozen bureaucraten die de rol van gekozen volksvertegenwoordigers overnemen en iedere millimeter van mijn leven Europees willen regelen. Ik geloof níet dat de EU vrede en welvaart brengt, ik geloof niet de EU méér moet zijn dan een vrijhandelszone en ik geloof dat ik op sociaal, cultureel en economisch vlak werkelijk geen enkele samenhang heb met met meer dan, pak 'em beet, 15 lidstaten. Ik geloof níet dat de EU in staat is zichzelf te hervormen en transformeren en geloof dat de enige manier vooruit is om ons verlies te nemen en het huidige gedrocht tot op de grond af te breken. En dan iets nieuws bouwen op de lessen van de epische faal die "EU" heet en die niets heeft te maken met de ambities van ruim 500 miljoen Europeanen.
Ik wens de Britten veel wijsheid toe.

Zeddegeizot | 10-06-16 | 09:23

Dat is niet genoeg, we moeten om te beginnen een aantal politici onder curatele plaatsen. Op nummer 1 uiteraard Juncker, die van afpersen zijn beroep heeft gemaakt.

succesvol | 10-06-16 | 09:21

Ik ben wel benieuwd. In Groot Brittanië wonen vandaag de dag ook veel moslims en die zullen vanuit hun geloofsbut ook te opdracht krijgen om "stay" te stemmen (het bevordert hun mensen iport ten slotte), ook het feit dat notabene Londen, na Leave supporter Johnson nu ook gekozen heeft voor een islamitische burgemeester maakt het er allemaal wel even wat spannender op.

Mastermattie | 10-06-16 | 09:19

-weggejorist-

Rayboogie | 10-06-16 | 09:18

Positief verrast. Bangmakerij werkt maar heel eventjes zelfs daar.

Bokito ergo sum | 10-06-16 | 09:18

@jawor36 | 10-06-16 | 09:08
Ongeacht de kosten?
Ken jij de Norfolk Line nog?
Die voer elke dag van Nederland naar Engeland, met meerdere (meerdeks) vrachtschepen, volgeladen met trailers.
En die schepen kwamen weer terug uit Engeland, wederom volgeladen met trailers.
En dat was ver voor de de EU.
Dus hoezo gaat ons dat geld kosten?

necrosis | 10-06-16 | 09:18

Vitayalin | 10-06-16 | 09:08
Als de Britten het niet doen dan smoort de revolutie in de kiem. Dan is het ook einde voor ons.

Dommelsch | 10-06-16 | 09:17

Het wordt een onbetaalbare mooie dag.

Rest In Privacy | 10-06-16 | 09:16

Is het niet zo dat het verlaten van de EU op termijn veel meer oplevert dan geld storten in de bodemloze put van de EU? Goed je moet nieuwe handelscontracten afsluiten, maar er is niemand die geen zaken wil doen met Engeland, Nederlanders voorop.

Meneer Rozenwater | 10-06-16 | 09:16

-weggejorist-

ikworstelengadouchen | 10-06-16 | 09:16

Niek1582
4062, ik doe mee.

mallekater | 10-06-16 | 09:15

En, zoals al gezegd, het CPB trekt weer eens een veel te grote broek aan.
Het CPB doet aan nattevingerwerk(en dan niet het leukere nattevingerwerk) want ook zij kunnen absoluut niet voorspellen wat de effecten van een Brexit zullen zijn, behalve dan natuurlijk dat de Britten hun eigenwaarde en zelfbeschikkingsrecht terughebben.
En dat is meer waard dan een paar tientjes.

mallekater | 10-06-16 | 09:14

Lees net dat het ITV debat #winning was voor Boris. Dat is fijn. Ben benieuwd wat voor slachtpartij dat gaat worden in de kmende twee weken. De poll of polls is nog niet geupdate, ik wacht met vertrouwen af.

Alexis de T. | 10-06-16 | 09:14

4061, Want ik hoor ook bij de Eens-categorie.

Niek1582 | 10-06-16 | 09:14

Nederland moet er ook zo snel mogelijk uit anders blijven wij straks achter met alleen Griekenland, Italië en Spanje waar wij dan nog meer voor op kunnen draaien dan we nu al doen.

sinar2 | 10-06-16 | 09:12

Het volk ziet inmiddels toch wel in dat de islamisering van Europa fataal uitpakt. En miet islamisering bedoel ik nog niet eens zozeer de omvolking, maar vooral het ongemerkt, stapje voor stapje, aanpassen van wetten richting islamitisch recht. Of communisme zo u wilt, feitelijk hetzelfde.

lulleficatie | 10-06-16 | 09:12

Het maakt toch niet uit. Het is maar een Volkskrant poll. Wat veel belangrijker is, is wat de Britten op 23 juni zelf gaan stemmen en natuurlijk wat er met die uitslag gedaan wordt!

Mastermattie | 10-06-16 | 09:12

Verder is het natuurlijk de keuze van de Britten en hebben wij er helemaal geen oordeel op na te houden.

mallekater | 10-06-16 | 09:11

Die Britten hebben mazzel
Bij hun is een meerderheid Nee ook echt bindend.
Maar goed, we tellen af....

necrosis | 10-06-16 | 09:11

The British have saved us in 1918 and 1945, they start our liberation in 2016 with Operation Leave. Nexit to follow!

funkyd | 10-06-16 | 09:11

Merkwaardig dat wij ons hier zo opwinden over wat die Britten mogelijk gaan doen.
Láát ze het maar doen, wij kunnen dan na enige tijd prima beoordelen hoe dat gaat en daarna eventueel zelf ook stappen in die richting ondernemen.
Kom op zeg, en stel dát het ons allen wat geld kost.
Heeft iemand al eens berekend wat Griekenland, allerlei Oostblokuitvreters en de instroom van asielzoekers ons al hebben gekost....nog even niet gesproken over de enorme bodemloze geldputten in Brussel en Straatsburg waar slechts een miniem aantal Europeanen zich op kosten van anderen de zakken volpropt?
Wat daar over de balk wordt geflikkerd, daar kunnen we soepel tien Brexits van betalen als het moet.

mallekater | 10-06-16 | 09:10

@jawor36 | 10-06-16 | 09:08
Uiteraard, maar het gaat de goede kant op.

Kaas de Vies | 10-06-16 | 09:10

En ik wil graag dat Rotterdam uit de EU stapt

Noordoost | 10-06-16 | 09:09

Elk weldenkend mens ziet voortaan dat de EU gelijk staat aan corruptie, ellende, verarming voor iedereen behalve elite en narcistische hoogmoed.
Zoals Hudson uit Aliens het zo mooi verwoordde: "Game over man, GAME OVER!"

beschuitfluiter | 10-06-16 | 09:08

Wat ik zo jammer vind is dat het zo lang duurt totdat het kwartje valt.
Eindelijk gaat men eens nadenken over de EU, en dat vreemde gedrag van die malle Engelsen. Wij geenpeilers blijven natuurlijk as van het kwaad want dat kan men nog niet verkroppen.

Deze domme houding van al deze elitaire schapen kost ons keiharde welvaart.

Kaas de Vies | 10-06-16 | 09:08

Nu Nederland nog eruit

Vitayalin | 10-06-16 | 09:08

Knap staaltje begrijpend lezen... VK-lezer waardeert de democratische keuze van het Britse volk, ongeacht de kosten (lijkt me op zich ook een logisch standpunt). Dat is niet hetzelfde als voorstander zijn van een Brexit.

jawor36 | 10-06-16 | 09:08

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken