Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Stadsnomaden willen wildkamperen op uw kosten

unclehank.jpgGure wind door de hanekammen van het kraaktuigh, sinds de PvdA niet meer aan de macht is in de voormalige Democratic Peoples Republic of Amsterdam. Steeds meer krakers krijgen de lange lat der gerechtigheid in de nek, nu de millennials krankzinnige huren willen betalen voor de panden die hun ouders nog gewoon kraakten. De volgende opgejaagde onrendabelen zijn de zogenaamde "stadsnomaden". 40 roomblanke Krakers in het mobiele bastion van burgerlijkheid, de caravan. Van de gemeente mochten ze eerst op een all-inclusive camping staan in Transije, maar worden nu in een met hekken afgezet kamp langs de A5 gedumpt. Zoals het wel vaker met klaplopers en uitvreters gaat, slaat een aangeboden vinger al snel om in een totaal genomen hand en zijn de anargistiese pikeys BOOS. Zo gaat dat immers met nomadische volkeren op drift in de verzorgingsstaat. De nieuwe locatie is te modderig, gehorig en is de riolering nog uit pre-Romeinse tijden en bovendien moet er ineens betaald gaan worden voor water en stroom. Nul sterren op camping guide. De campingkrakers menen daarentegen dat ze recht hebben op gratis grond, stromend water en sanitair. Om met Austin Powers te spreken: "And I'd like a toilet bowl made out of solid gold, but that's not in the cards now, is it?" Stadsnomade? Flikker toch op. Ga gewoon lekker Toeareg in Tukkerland spelen.

Reaguursels

Inloggen

Dat 'iets voor niets' begrijp ik niet. Ik had pas een gesprek met een vrouw uit Australië die zei dat ze daar de natives slecht behandelen, want er werd ze bv gezondheidszorg ontzegd. Echter willen deze natives (waar het nu om ging) niet meedoen met de rest van Australië en betalen dus ook niet in het systeem (middels belastingen ed), dus is het in mijn ogen logisch dat ze dan geen gebruik kunnen maken van gesubsidieerde diensten. Daar had die vrouw schijnbaar nooit zo over gedacht…

Ook legde ik pas iemand uit dat de 'vluchtelingen' in de 'Jungle' gewoon asiel kunnen aanvragen in Frankrijk, maar dat allemaal niet willen omdat Frankrijk niet goed genoeg voor ze is. Daar had die vriend schijnbaar ook niet van gehoord. Die ziet natuurlijk alleen maar zielige kindjes en mensen die schreeuwen dat het daar zo mensonterend leven is… Pff wat een onwetendheid.

Arie_R | 07-03-16 | 02:49

nee wij willen ze niet!!!

milieu-meneer | 06-03-16 | 22:57

Hoe verzinnen ze het. Stadsnomaden. Is dat een nieuw soort parasiet, die alleen voorkomt in Amsterdam. Is die ook gevaarlijk voor de gezondheid? Of zijn het gewoon een paar labbekakkers die uit principe niet willen werken.

wallenberg | 05-03-16 | 10:16

De keuze is: ofwel je betaalt een miniem bedragje voor je plek aan de A5, ofwel je gaat naar een riante camping met verwarmd sanitairlokaal ergens in het Gooi of de duinen.
Wel zelf betalen, natuurlijk.
Niets voor niets, dat krijgen wij niet en een stel luie flikkers dus ook niet.

mallekater | 05-03-16 | 07:28

Tukkerland is van de tukkers ( en hardwerkende, zichzelf onderhoudende import zoals ik)
Hier geen overmatige last van onrendabelen en noodzakelijke overmaat aan politie en dat wil ik graag zo houden.

loze stijl | 05-03-16 | 00:34

Niemand heeft het grondwettelijke keiharde recht om in Amsterdam te wonen, verhuis naar een gemeente (Den Haag, Lelystad) met redelijke huizenprijzen.

F Cobben | 04-03-16 | 21:52

Denk er eens aan dat dit ons voorland zou kunnen zijn.....
Zoals de nederlandse overheid bezig is: pensioenleeftijd steeds verder opvoeren, premie ziektekostenverzekeraar en eigen risico volgend jaar weer omhoog etc. Maar wel hele kuddes tuig naar Nederland halen die idd met de nieuwste IPhones, merk-schoenen en -kleding lopen. Er gelden voor ons wachttijden van 10 jaar voor huurwoningen terwijl de ongenoodde gasten overal voorrang krijgen. Frustrerend dat het zo ver heeft kunnen komen. En helaas zijn we er nog niet. Onze (r)overheid gaat net zo lang door met het uitwringen van de hardwerkende arbeider

waarmotdatheen | 04-03-16 | 21:45

Er zijn zat mensen die toevallig in bv nederland zijn geboren geen enkele klote met de staat en hun subsidies zoals uitkeringen te maken hebben die zich goed zelf kunnen bedruipen zonder er iemand mee lastig te vallen te stelen en te beroven. Die ook niet in andermansbezit wonen. Geen bankrekening verzekeringen hebben Voor dit leven vrijwillig hebben gekozen en een gezond goed leven hebben. Die de wereld als hun geboorte grond zien en geen landen politiek of politieke systemen herkenen. Leven zoals hun dat willen en gewoon vrij zijn. Maar worden opgejaagd door subsidies en zorgwetten en door nazi/natie de nederlandtentakels om ze in een woning te douwen en premies en verplichte zorg moeten betalen en solicitatieplicht te hebben links volgepompt worden met subsidies en rechtsom uitgekleed worden door de belasting en dan nog uitgemaakt worden voor linksnietsnutwerkloostuig en eigenlijk dit niet willen en dus blijven leven op de manier zoals ze het willen. Vrij. Vrij van al die nutteloze dramas. Want less is more en alles wat je thuis laat is mooi meegenomen.

jitro | 04-03-16 | 21:28

nou ja ik geef ze groot gelijk. Tis schijnbaar onmenselijk om migranten op straat te zetten maar hier gaat het zonder pardon. En niet dat de mogelijkheden er niet zijn want ik heb begrepen dat als ze zich melden bij de daklozenopvang (a 3,- tot 7,- p/d) ze een rekening kunnen openen en een uitkering aan kunnen vragen. Maar de reden dat dat niet gebeurd is voor sommigen een teken dat ze geestelijk misschien iets mankeren waardoor e.e.a. niet lukt. Of euhm, eigenlijk maakt het allemaal niet zoveel uit. Gelijke monniken, gelijke kappen. Voorrang bij een woning, opvang, eten, bad, zorg, landelijke campagne en noem 't maar op dus. Want we discrimineren niet.

sufkut | 04-03-16 | 19:14

Het CDA is echt niet de partij om hier iets over te zeggen, want laten we eerlijk zijn, wanneer gaat de kerk eens belasting betalen? Want die achterlijke religie sektes hebben wel vrijstelling van allerlei belastingen, maar dat vergeten de religekkies even.

dutchdj | 04-03-16 | 18:35

Gij kunt wel gaan schelden op deze (hardwerkende) mensen maar dit wordt in de hand gewerkt door Jetta Klijnsma (PvdA = Partij van dwangArbeid) want in de participatiewet (opvolger van de WWB) staat bescheven dat je kunt worden gedeporteerd.
Artikel 18, lid 4,onderdeel e
"bereid zijn om te verhuizen, indien het college is gebleken dat er geen andere mogelijkheid is voor het naar vermogen verkrijgen, het aanvaarden of het behouden van algemeen geaccepteerde arbeid, en de belanghebbende een arbeidsovereenkomst met een duur van tenminste een jaar en een netto beloning die ten minste gelijk is aan de voor de belanghebbende geldende bijstandsnorm, kan aangaan;"

Het is dus aannemelijk dat zij gedwongen zijn om te verhuizen, echter huizen zijn niet betaalbaar of er bestaat een wachtlijst van 10 jaren of langer. En wat moet je dan? Dan maar de caravan in of kraken.

ProAsfalt | 04-03-16 | 17:12

"CDA: Het valt niet te verkopen dat gewone mensen huur of hypotheek en OZB betalen"
--
Dat voor voorzieningen betaald wordt lijkt me prima, eventueel huur voor grond. Maarrrr, geen huur, nee nogal wiedes, ze hebben geen huis. Geen hypotheek, nee nogal wiedes immers geen huis. Geen OZB, nee nogal wiedes, geen onroerend goed.
--
Zijn dus verschrikkeljke kul argumenten van die burgerlijke k*t gristenen.

UPI | 04-03-16 | 16:46

@telelezer | 04-03-16 | 16:35
Er zijn natuurlijk totaal geen mogelijkheden om weer terug in de maatschappij te treden. Waar een wil is is een weg.

DKP | 04-03-16 | 16:37

@ Zentgraaff | 04-03-16 | 15:04
je kunt natuurlijk gaan krakelen dat het uitvreters enz. zijn. Maar stel jezelf eens in hun plaats..!
Deze mensen zijn ten einde raad want werk kunnen ze niet krijgen omdat ze geen vast adres hebben,
En een vast adres hebben ze niet omdat ze hun huis uitgeflikkerd zijn omdat ze geen geld hebben om de huur te betalen;
En ze hebben geen geld om de huur te betalen omdat ze geen werk hebben.
Ze hebben geen werk want geen adres (cirkel rond)
En een uitkering ook niet; en waarom niet? Juist: omdat ze geen adres hebben.
Ze zitten in een ellendige eeuwigdurende cirkel waarmee ik beslist niet zou willen ruilen.

telelezer | 04-03-16 | 16:35

"(...)wil het CDA in Nieuw-West dat we zelf tienduizenden euro’s gaan betalen voor het mobiele toilet en de watertank. Waarvan moeten we dat betalen? Van de uitkering die we niet kunnen aanvragen zonder postadres?"

Hmm. Eens even denken. Nee, er komt niets in me op. Als je geen uitkering kunt aanvragen kan je natuurlijk niet aan geld komen, een andere manier ìs er simpelweg niet.

Wat een mensen...

Vega Mindy | 04-03-16 | 16:27

Sommige van deze mensen hebben absoluut rock bottom bereikt. Gigantische schulden, geen familie, geen ouders, geen kinderen en alleen een campertje als dak boven je hoofd.

En dan zien dezelfde mensen dat sociale huurwoningen volgepropt worden met nomaden en zigeuners uit andere (islamitische) landen en allemaal uitkeringen en extra geld/voorzieningen krijgen en TOCH blijven deze mensen stemmen op de partijen die deze zaken blijven faciliteren.

LangeTijdGeleden | 04-03-16 | 16:27

Er schijnt ergens in Polen een mooi kamp leeg te staan, ga daar maar alternatief zitten wezen.

DearMud | 04-03-16 | 16:27

-weggejorist-

Cinderella Glasses | 04-03-16 | 16:26

@telelezer | 04-03-16 | 16:19
Goed lezen. Dat stelt de landsadvocaat, niet de rechter. Advocaat is wrs wel van Pels Rijcken & Droogleever Fortuijn ...

Piet Karbiet | 04-03-16 | 16:25

@Der Schnitzeljäger | 04-03-16 | 15:08
Ik heb gehoord dat er genoeg ruimte is in de zandbak van Afrika en MO. Misschien kunnen ze daarnaar toe.
Wel leuk, als ik ga kampreren, moet ik gewoon dokken. Deze klaplopers verwachten net zoals de migranten dat alles gratis voor hun is!

Tostiman | 04-03-16 | 16:21

"Van de uitkering die we niet kunnen aanvragen zonder postadres?"

Gek idee: ga werken.

DKP | 04-03-16 | 16:19

Krakersgespuis, makkelijk natuurlijk, want geen politiek risico voor de handhavers van het meten-met-twee-maten. Met de zigeuners, pardon, Roma, Sinti en co., pardon, reizende volkeren durft de lange arm der wet dat niet, want tja, dieskriemienaasie.
En o ja, Zentgraaffje: met dat oliedomme slotzinnetje verlul je jezelf op dezelfde arrogant-elitaire manier als het Juncker-schorem in Brussel.

De Vrijlansier | 04-03-16 | 16:06

Als je ze opneemt in een kliniek kosten ze meer per dag. Laat ze lekker leven. Niet alles hoeft volgens de Nederlandse burgerlijke regeltjes te verlopen.

ouwespamhoer | 04-03-16 | 16:06

Dat geldt trouwens niet voor deze stadsnomaden, die lijken me toch echt slachtoffer van de omstandigheden en het systeem. Deze arme zielen hebben er niet bewust voor gekozen begrijp ik uit het artikel. Ik had het over uitvretende en klaplopend socialisten krakerstuig. Deze arme stumpers leven in roestige caravans zonder enige vorm van uitkering.
De eerste godverdomde uitvreetasielant die hier op zijn Nikes en met iPhone de grens komt overwandelen krijgt meteen alle luxe aangeboden en deze door het noodlot getroffen mensen kunnen verrekken.
Ga je schamen Eberhard, gierige hardvochtige clown die je bent.

Conan de Rabarber | 04-03-16 | 15:57

Aan alle kanten profiteren en uitzuigen van een maatschappij waar ze zo een hekel aan zeggen te hebben.

sinar2 | 04-03-16 | 15:57

c)ZWITSUL | 04-03-16 | 15:22
Neen, zij schuren meer tegen de kunstenaars van het Magneetfestival aan:

farm9.staticflickr.com...
Piet Karbiet | 04-03-16 | 15:32

dan mag het.. :) (ANTIFA tuig moeten we opjagen)

(c)ZWITSUL | 04-03-16 | 15:56

Ik veroorloof het mezelf Zentgraaf te reeten. 4 reeten. En man, als je een echte anarvergiste bent dan vertrek je toch uit die mudpit dat zich hoofdstad noemt. Live off the land! Jeweet. Oh wacht,.. blijf maar daar!

horsteknots | 04-03-16 | 15:55

Kanslozer tuigh moet er nog geboren worden.... optyfen met die uitvreters!

Fatwabuster | 04-03-16 | 15:55

En als ik in een vakantiehuisje zou willen wonen, of een stacaravan, dan wordt ik eruit gezet ivm niet betalen van de diverse belastingen..

Desi Erasmus | 04-03-16 | 15:53

Als het aan Jetta Klijnsma (PvdA) ligt wonen we over een paar jaar allemaal zo. Behalve zijzelf, vanzelfsprekend.

Piet Karbiet | 04-03-16 | 15:52

Ik heb meer respect voor de man die tenminste nog probeert om hier en daar een daklozenkrantje te slijten dan dat smerige vieze stinkende en geslachtsziekte verspreidende werkschuwe hippietuig.

Conan de Rabarber | 04-03-16 | 15:51

Je vraagt je natuurlijk wel af zijn het wel stadsnomaden of zijn het de homo's en christenen die naar hun nieuwe kamp mogen van de pvda omdat ze in het gemengde azc worden bedreigd. Vragen vragen?

tweetybird | 04-03-16 | 15:43

Bouwen hun eigen onderkomen ,voorzien zelf in eten en dagbesteding.
Minder moeite mee dan met gelukszoekers die eisen stellen zonder paspooort.
Autonoom is vragen zonder schroom.
autonoom houdt van z,n eigen droom.

medelmo | 04-03-16 | 15:36

@ pietprikkel | 04-03-16 | 15:11
Herman Finkers!

TheseDays00 | 04-03-16 | 15:36

Hoezo water? Die gasten wassen zich toch niet?

Toos Bevergeil | 04-03-16 | 15:30

Dit straalt heel slecht af op... Ja wie eigenlijk?

Doper | 04-03-16 | 15:29

Ja,luister we kunnen niet iedereen gaan onderhouden. Als nu de oorspronkelijke bewoner van dit kleine landje op aarde nu eens betalen voor nix en nada en vooral het recht op humanitaire en sobere opvang en zorg wordt onthouden is er meer en meer en meer te humaniseren voor het oog van de hele wereld.. waar een land groot ik kan zijn! Wat een fantastisch land is dit toch.

fikkieblijf! | 04-03-16 | 15:28

Kwam ze wel eens tegen in de buurtsuper. Leuke lui. In ieder geval klaagden ze niet over houtgeuren.

Piet Karbiet | 04-03-16 | 15:25

@ ecologiste | 04-03-16 | 15:17
Ja, de caravans eens wat dichter op elkaar zetten is het volgende experiment wat mij betreft. Vlak bij een shredder. Wat voor Mengele-experiment kunt u bedenken en vooral met welk nut (daarvoor zijn experimenten)?

TheseDays00 | 04-03-16 | 15:24

Terugsturen naar pappie en/of mammie.

ben kokhals | 04-03-16 | 15:24

nodig: spa tie in ti tel

Risingson | 04-03-16 | 15:22

de ANTIFA camping is dat toch ?

(c)ZWITSUL | 04-03-16 | 15:22

De tekst van de uitvreters zelf: "Waar vluchtelingen naast opvang ook twaalf euro per dag krijgen, wil het CDA in Nieuw-West dat we zelf tienduizenden euro’s gaan betalen voor het mobiele toilet en de watertank." Aiaiai.

TheseDays00 | 04-03-16 | 15:22

'Ga gewoon lekker Toeareg in Tukkerland spelen'
HE! Mooi niet!

Chris0049 | 04-03-16 | 15:21

Het schijnt dat het goedkoper is om die lui zo hun gang te laten gaan, dan ze uitkeringen etc. te geven en een deel in een psychiatrische kliniek te laten opnemen. En wat het beste voor die mensen is? Tsja...

Gazbrom | 04-03-16 | 15:21

Geen plichten wel rechten. Klinkt aantrekkelijk, en dat is het ook. Maar eens snel afschaffen die zekerheden voor mensen die aangeven niets te willen bijdragen aan de maatschappij.

Andersdenkend | 04-03-16 | 15:18

Transije. Hij is leuk.

Piet Karbiet | 04-03-16 | 15:18

Ze hebben wel een punt dat voor vluchtelingen juist alles geregeld wordt.

batvoca2 | 04-03-16 | 15:18

Het zijn wel onze Stadsnomaden.
Zolang het er zo weinig zijn is het interessant studieobject. Laat maar gaan. Vrijplaats voor sociale experimenten.

ecologiste | 04-03-16 | 15:17

Kunnen dit soort parasieten niet gelijk worden uitgezet met al die afgewezen asielzoekers? Oh wacht...

wooky | 04-03-16 | 15:17

De krakers kunnen de AFA bedanken. Door de invasie knuffelaars worden alle goede plekjes immers weggegeven aan geïmporteerde nomaden.

mysteryposter | 04-03-16 | 15:16

Als de stadsnomaden zich eens tot het COA zouden richten om de camping samen met 300 cultuurverrijkers te delen (+ daarbij horende aan te leggen infrastructuur)dan kunnen alle gratis, gratis, gratis eisen toch worden verwezenlijkt, inclusief gouden WC potten in alle caravans?

moutardeaprèslerepas | 04-03-16 | 15:16

Prutsers. Dat zijn het. Niet eens de moeite nemen om naar Turkije te gaan, daar de boot naar Griekenland pakken, vandaar gratis naar Duitsland en als het meezit naar Nederland. Dan krijg je gratis huisvesting en nog zakgeld ook. Maar dat die lieden zelfs daar te lui voor zijn.

El Rico Grande | 04-03-16 | 15:14

Niks in Tukkerland! Ben je gek? Los je eigen gecreëerde Amsterdamse zooi maar op.

pietprikkel | 04-03-16 | 15:11

T blijft verbazingwekkend dat sommigen menen dat waar anderen werken en betalen voor hen alles gratis moet zijn....

BlowingBubbles | 04-03-16 | 15:10

In Tukkerland ? Denk het niet. Zentgraaff houd lekker je rommel thuis !

Der Schnitzeljäger | 04-03-16 | 15:08

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken